Iemand ervaring met electrolytisch ontroesten?
[TL;DR] Roest in de benzinetank
De fastback deed het erg fijn, tot de tank ongeveer op 1/4 zat. Kwam niet veel meer uit. Achterin zit een hangfiltertje, dat zat aardig verstopt met bruine meuk.
Ik heb de tank bekeken, het aanvoerpijpje onderin zat aardig dicht. Daar hoort een filtertje omheen te zitten maar dat lag ergens los in de tank. En roest, best wel veel....
:strip_exif()/f/image/L0rtkNSTvNZpMzQU74vQxmo2.jpg?f=fotoalbum_small)
Tank leeggemaakt, zooitje scherp grind erin, en schudden maar. Kwam er aardig bruin uit, net als vrij veel los roest. Paar keer nagespoeld met benzine, wat er ook nog heel bruin uit kwam.
Ik denk dat ik het meeste wel eruit heb nu, maar blijf nog best wat roest zien. Ik wacht even op nieuw aanzuigpijpje plus filter (komt morgen), hangfiltertje achterin is vervangen voor een nieuwe.
Dan kan ik voorlopig wel weer even rondcrossen met het ding, maar wil het nog wel een keer structureel aanpakken. Tips zijn welkom!
Ik heb een paar leuke youtube filmpjes gezien van iemand die dmv electrolyse (water met soda erin, anode +12v, tank zelf aan -) een zooi roest uit een motorfietstank haalde. Ik vroeg me alleen af, tast dat de rest (het goede metaal) niet aan?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.