Toon posts:

Het Oldtimer topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Er zijn al specifieke merkentopics in dit forum, maar oldtimers* zijn vaak toch een gevalletje apart. Met name als het op onderhoud of reparatie aankomt.

Leek mij daarom wel goed om een oldtimer topic te hebben waarin we het over oude karren (en mischien ook brommers en motoren?) kunnen hebben.

Heb je last van roest?
Zoek je een leverancier van bepaalde onderdelen?
Een garage met oldtimer expertise?
Wil je aankoopadvies?
Of wil je gewoon je oldtimer of aanpassingen showen?

Hier kun je terecht :)

Qua TS, als je tips of suggesties hebt. laat het gerust weten. Wellicht een overzichtje met onze auto's, of handige (web)shops waar je terecht kunt voor onderdelen of gereedschap.

* laten we gewoon de "oude" grens van 25 jaar aanhouden ;)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goed idee Ferry d:)b

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Om dan zelf maar een klein beetje af te trappen;
Ik heb een VW kever uit "72.

Gisteren RX5 en RX10 gekocht om wat bodemdelen te beschermen tegen roest. Heb niet echt last van roest, (dat krijg je als je alleen met mooi weer rijd). Maar wel oude tectyl lagen die her en der loslaten of onder vette substanties gebaggerd zijn. Volgens het WWW zou dat spul erg goed werken en erg netjes afwerken, dus we gaan het beleven.

Ook een handige stukje elektronica besteld welke ik straks ga gebruiken om meerdere uitlezingen te doen, zoals RPM, aftstand, olietemperatuur etc. etc. Hier zal ik nog een stukje over schrijven zodra ik hem heb ontvangen en wat installatiefoto's kan tonen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-05 16:08

Estoque

Turbobrick Owner

Leuk initiatief voor een topic!
Zelf ben ik ook in het bezit van een aantal Volvo oldtimers die ik naast mijn dagelijkse auto heb.

Mijn Volvo 245 Turbo uit 1983 die ik voorkort altijd dagelijks reed. Maar met 1 op 5 - 1 op 6 is het niet meer leuk met rond de 800km per week.

- 2.1 Turbo vervangen door een 2.3 Turbo uit een 940
- 15g Turbo
- Turbo nokkenas
- Wilwood klauwen en schijven
- 60mm verlaging rondom
- Onderstel volledig opgehangen in PU bussen
- 3" Ferrita uitlaat incl. Downpipe
- 17" Volvo Polaris velgen

Naast mijn 245 heb ik samen met mijn broer ook een Volvo '77er 242. Gekocht met 500.000km van de eerste eigenaar waar inmiddels al het nodige aan verspijkerd is.

- 2.1 Carburateur motor is vervangen door een 2.3 Turbo uit een 940
- Holset HX35 Turbo
- 50mm Nuke BOV
- 44mm GFB Wastegate
- Turbo nokkenas
- GAZ coiloverset 80mm verlaging
- Programmeerbaar, standalone motormanagement systeem

Omdat de 242 nog niet klaar is en een comfortabele Volvo 240 alweer een tijdje geleden is, hebben wij samen een 244 gekocht. Een GL exemplaar met leren bekleding, 2.1 injectie en vooral in erg goede staat is. Deze blijft zo origineel mogelijk.

Naast deze 3 Volvo's heb ik nog een meerdere jaren project. Een Volvo 265 die ik compleet in onderdelen gekocht heb.

Plan hiervoor is een circuit-auto te bouwen met rolkooi, T5 motor, BMW versnellingsbak en 4 kuipstoelen.
Maar voordat we hiermee kunnen beginnen, moet ik eerst nog de 242 afbouwen.

Respect to the man in the icecream van!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Gave wagens! Lekkere sleepers ook denk ik met zulke motoren? :D

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

_ferry_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:31:
Gave wagens! Lekkere sleepers ook denk ik met zulke motoren? :D
De paarse is op de tussensprint wel redelijk vlot.
Handgeschakelde Golf 5 / 6 gti's kan ik wel voorblijven, maar als het een DSG exemplaar betreft ben ik redelijk kansloos. Zit namelijk nog een oude 4-bak in met elektrische overdrive.(bezig met mijn 3e versnellingsbak)

Ik rijd met een 3.73 achteras, wat redelijk kort is in combinatie met de korte versnellingen, maar lange schakeltijden, ben ik vanaf stilstand op de sprint gewoon kansloos.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Waarom knoop je er geen M90 achter :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

-tom-562 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:35:
Waarom knoop je er geen M90 achter :P
Omdat die achter de 242 zit.
Ik had er slechts 1 liggen en met de nieuwe motor voor de 242 leek mij een sterkere bak geschikter voor die dan voor in mijn 245.

Mocht de M46 knappen, dan komt er een M90 achter.

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 11:33
Leuk topic! Zeker eentje om te volgen. Mooie Volvo's! Ben beetje op zoek naar een mooie, wegenbelastingvrije, Volvo voor wat leuke ritjes + zo nu en dan een keer naar werk :) Mocht je nog tips hebben qua aandachtspunten... (al is er al heel veel op Google te vinden natuurlijk)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jeej, oldtimer topic :D
Wel echt al een super oude foto, maar ik kan er nu gewoon niet zo vaak in rijden wegens olie die uit het blok loopt.

U ziet een Tunis Gelbe Volkswagen Kever 1200 Jeans Bug met bouwjaar laat-1973. Opties zijn onder andere stoelen met hoofdsteunen. En dat was het dan ook wel :+

Origineel een luchtgekoelde 1200cc boxer met vanaf fabriek 34 pk. In 2000 is er een 1300cc ruilblok ingekomen met af fabriek 40pk. Dit blok heeft last van lekkende pakkingen alom, en ik wilde meer vermogen. Ik heb dus een nieuwe motor besteld met wat betere specificaties:
- 1641CC Mahle cilindersetje
- Engle W100 nokkenas
- Nieuwe licht bewerkte Empi loodvrije koppen

Zal over een paar weken erin hangen als het goed is. Resultaat van deze setup zal ongeveer een PK of 65 zijn. De Kever wordt dan ook verlaagd, zodat hij een stuk minder ruimte tussen wielkast en band gaat hebben.

Qua roest, ja, ik heb een paar plekjes moeten behandelen. Wat nu nog echt eens goed schoongemaakt en behandeld moet worden is het staal dat onder de hoofdremcilinder zit. Die heeft ook gelekt en de hele zooi is aan het roesten.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

_ferry_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:49:
Om dan zelf maar een klein beetje af te trappen;
Ik heb een VW kever uit "72.

Gisteren RX5 en RX10 gekocht om wat bodemdelen te beschermen tegen roest. Heb niet echt last van roest, (dat krijg je als je alleen met mooi weer rijd). Maar wel oude tectyl lagen die her en der loslaten of onder vette substanties gebaggerd zijn. Volgens het WWW zou dat spul erg goed werken en erg netjes afwerken, dus we gaan het beleven.
Oude tectyl kan je weer soepel maken door het te besproeien met Olie via een vloeistofsspuit. Persoonlijk zou ik het in zijn geheel verwijderen en behandelen met de juiste middelen. Welke middelen dan juist zijn is weer persoonlijk imho.

[Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 10-05-2017 16:29]

Asus Zenbook i7 256gb

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:25
Ha, leuk een oldtimer topic.
Diegene die wel eens in het Volvo topic komt heeft hem al eens gezien, maar dit is mijn Volvo 144 in beter tijden:

.

Hij stamt uit 1973,en bevat een B20A blok wat toen der tijd wel 90 hele PK's leverde.

Helaas staat hij er nu zo bij:

Afbraak fase is bijna voorbij, nu ,moet verzamelen om hem weer in elkaar te draaien :X.

Net afgelopen zaterdag een z.g.a.n. linker spatbord en een front, wat in iets betere staat is dan die van mij, via MP geregeld, nu nog een paar pakkingen aanschaffen, en dan kunnen we weer vrolijk verder.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Leuk, vanalles aan oldtimers gereden door de jaren heen. W115 mercedes, opel kadett, volvo 242, 164 en een hele rits 360 in de tijd dat ze standaard 500 euro/1000 gulden kosten. Zijn er diverse gesneueveld op de Oirschotse Hei haha.

Nu alleen een Volvo 740 Turbo van 1990 en een GLE van 1986 voor de deur staan. Volgende project wordt een 164, laatst helaas eentje net voor mn neus weggekaapt in Zweden.

De turbo vorig jaar uit Zweden geimporteerd, zonder veel onderhoud ter plekke nog een flinke vakantie door Noorwegen er achteraan geplakt haha.

[Voor 12% gewijzigd door sugarlee89 op 10-05-2017 17:55]

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

M0Dzilla schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:57:
Leuk topic! Zeker eentje om te volgen. Mooie Volvo's! Ben beetje op zoek naar een mooie, wegenbelastingvrije, Volvo voor wat leuke ritjes + zo nu en dan een keer naar werk :) Mocht je nog tips hebben qua aandachtspunten... (al is er al heel veel op Google te vinden natuurlijk)
Ligt eraan wat je wil voor een Volvo.
Aandachtspunten qua 240 weet ik inmiddels wel (en mijn lasapparaat ook :P)

Maar van andere volvo's heb ik niet heel veel kaas gegeten.

• M0Dzilla
Estoque schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:05:
[...]

Ligt eraan wat je wil voor een Volvo.
Aandachtspunten qua 240 weet ik inmiddels wel (en mijn lasapparaat ook :P)

Maar van andere volvo's heb ik niet heel veel kaas gegeten.
Een 240 is wel het uitgangspunt :) Of ik moet een geweldig mooie tegenkomen uit de 140 serie. Haha, veel laswerk dus? ;)

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

M0Dzilla schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:36:
[...]

Een 240 is wel het uitgangspunt :) Of ik moet een geweldig mooie tegenkomen uit de 140 serie. Haha, veel laswerk dus? ;)
Aan mijn paarse heb ik wel laswerk gehad. O.a. de bestuurdersvloer en de binnenspatborden achter.
De 244 en 242 zijn 99% roestvrij.

240 is qua ophanging dusdanig comfortabeler en 'beter' dan een 140.
Ook heeft de 140 erg veel engelse maten, terwijl de 240 enkel metrisch is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M0Dzilla
Estoque schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:40:
[...]

Aan mijn paarse heb ik wel laswerk gehad. O.a. de bestuurdersvloer en de binnenspatborden achter.
De 244 en 242 zijn 99% roestvrij.

Ah dat is chill om te weten! Van die Engelse maten. Dat wist ik niet haha. Maakt het allemaal net even wat lastiger/vervelender met klussen. Bedankt! Als ik een keer geslaagd ben voor een mooi exemplaar dan zal ik 'm hier eens posten. :)

• Minneyar
Estoque schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:40:
[...]

.....
En geloof mij, dat is ontzettend irritant als je je dat niet van tevoren realiseert. Denk je lekker een dagje te gaan klussen, kom je niet verder omdat ze zo nodig, als Zweeds bedrijf, Engelse maten moesten gebruiken, vooral in het blok.
Maar als je eenmaal een setje Engelse doppen hebt, is dat ook niet echt een probleem meer.

Comfort weet ik trouwens niet, de laatste keer dat ik in een 240 reed was ik een jaar of 10 :P. Wel vind ik de 140 persoonlijk mooier, helemaal een van voor 1973, die heeft ook nog ene lekker ouderwets interieur met een lint snelheidsmeter e.d.

[Voor 22% gewijzigd door Minneyar op 11-05-2017 10:03]

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Minneyar schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:00:
[...]

En geloof mij, dat is ontzettend irritant als je je dat niet van tevoren realiseert. Denk je lekker een dagje te gaan klussen, kom je niet verder omdat ze zo nodig, als Zweeds bedrijf, Engelse maten moesten gebruiken, vooral in het blok.
Maar als je eenmaal een setje Engelse doppen hebt, is dat ook niet echt een probleem meer.

Comfort weet ik trouwens niet, de laatste keer dat ik in een 240 reed was ik een jaar of 10 :P. Wel vind ik de 140 persoonlijk mooier, helemaal een van voor 1973, die heeft ook nog ene lekker ouderwets interieur met een lint snelheidsmeter e.d.
De voorophanging van een 140 is een Double Wishbone, terwijl de voorophanging van een 240 een McPherson is. Is heel goed merkbaar als van de één in de ander stapt.

Waarom Volvo pas bij de 240 overging naar Metrische draad, weet ik eigenlijk niet. Maar de Amazon, Kattenrug, P1800 en 140's zijn allemaal engelse maten.

Er werd geproduceerd in Amerika, dat weet ik. Maar de eerste modellen werden gewoon in Zweden gebouwd dat al sinds laat 1800 het metrische systeem gebruikt.

• Minneyar
Estoque schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:22:
[...]

De voorophanging van een 140 is een Double Wishbone, terwijl de voorophanging van een 240 een McPherson is. Is heel goed merkbaar als van de één in de ander stapt.

Waarom Volvo pas bij de 240 overging naar Metrische draad, weet ik eigenlijk niet. Maar de Amazon, Kattenrug, P1800 en 140's zijn allemaal engelse maten.

Er werd geproduceerd in Amerika, dat weet ik. Maar de eerste modellen werden gewoon in Zweden gebouwd dat al sinds laat 1800 het metrische systeem gebruikt.
Bij mijn 140 zijn alleen bouten in en aan het blok Engels, de carrosserie e.d. zijn allemaal wel metrisch. Mij is verteld, maar geen idee of dat klopt, dat het B18/20 blok een afgeleide is van een MG blok en dat er daarom nog allemaal Engelse maten zijn. Maar dat kan een broodje aap verhaal zijn }:O.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ja, de Kattenrug heeft ook allemaal Engelse maten, soms echt enorm irritant. Vooral als je zo'n wagen op aan het bouwen bent.
We hebben een kast met allemaal metrische maten, dus als je dan een boutje nodig hebt vind je die daar wel. Maar we konden gelukkig nog terugvallen op de donor.

Afgelopen 2 avonden de achterremmen gefixt. Was pas naar AMK festival geweest op Zandvoort, merkte toen dat 1 rem bleef hangen.

Mocht je ooit eens de trommelrem open hebben en denken, dat ziet er prima uit behalve een hoop remstof. Schuif dan toch even de rubbers opzij:

Die was dus lek en lekker aan het oxideren geslagen.
Nu 2 nieuwe er in met nieuwe remvloeistof, wat wel nodig was ook, gezien de bruine kleur. En klaar!
Maar ik ga nog wel binnenkort de voorremmen checken. Met een beetje geluk kan ik dat zien met zo'n endoscoop camera via het inspectiegat, dan hoeft de trommel er niet af. Sowieso ook daar de vloeistof even doorspoelen.

[Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 25-02-2019 21:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55

4x2

lộn xộn quá

Mn eigen oldtimer, van 86, dus 31 jaar alweer, heb m sinds halverwege 2014 (grofweg)
Wordt misbruikt als circuithok, 99,9% voor de Nurburgring/Nordschleife.

Specs:
- Lexus 1UZFE motorblok (4L V8, 245pk standaard, geen idee wat ie nu heeft)
Zit een Megasquirt 3 met MS3X uitbreiding op, dus volledig sequentiele injectie en ontsteking en nog wat zelfgeknutselde uitlaatspruitstukken.
Aluminium vliegwiel, pasplaat en BMW E46 320D 6-bak met aangepaste aandrijfas.
- Rondom GAZ schokdempers, 110N/mm veren voor en 80N/mm achter (geloof ik)
- Voorpoten zijn van een BMW E36 M3, de complete achteras is van een BMW E28 535i, inclusief 3.64 sperdiff (wat niet meer zo best spert)
- 302x22mm remschijven voor en 300x20mm achter, CL RC6 remblokken rondom, moet alleen nog een wat grotere hoofdremcilinder op.
- 16x7,5 ET13 velgen met 225/45/16 Yokohama AD08R banden (nog nauwelijks mee gereden)

Ben nu bezig om dr een rolkooi in te duwen, werd ook wel eens tijd. En meteen besloten om de buizenframe sportstoelen te vervangen door schaalstoelen (wel met bekleding) omdat de buizenframe dingen niet zo fijn zitten.
Geen idee wat ie precies weegt, kenteken zegt 1320kg rijklaar, maar volgens mij stond ik toen op de weegbrug, de achteras was nl 100kg zwaarder dan de vooras volgens dat ding :+

Die hap uit de raamband was voor mn vorige dashcam, heb al een nieuwe liggen, maar nog te lui voor geweest

leeg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:45

AlexanderB

7800 rpm

M'n projectautotje wordt over 3 maanden 25.. :)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36

dr.lowtune

Deugt niet

_ferry_ schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:51:
Ja, de Kattenrug van mij pa ook allemaal Engelse maten, soms echt enorm irritant. Vooral als je zo'n wagen op aan het bouwen bent.
We hebben een kast met allemaal metrische maten, dus als je dan een boutje nodig hebt vind je die daar wel. Maar pa moest voor zijn Kattenrug vaak terugvallen op de donor die hij had gekocht om daar boutjes of kleine onderdeeltjes van af te halen.

Afgelopen 2 avonden de achterremmen gefixt. Was pas naar AMK festival geweest op Zandvoort, merkte toen dat 1 rem bleef hangen.

Mocht je ooit eens de trommelrem open hebben en denken, dat ziet er prima uit behalve een hoop remstof. Schuif dan toch even de rubbers opzij:
[afbeelding]
Die was dus lek en lekker aan het oxideren geslagen.
Nu 2 nieuwe er in met nieuwe remvloeistof, wat wel nodig was ook, gezien de bruine kleur. En klaar!
Maar ik ga nog wel binnenkort de voorremmen checken. Met een beetje geluk kan ik dat zien met zo'n endoscoop camera via het inspectiegat, dan hoeft de trommel er niet af. Sowieso ook daar de vloeistof even doorspoelen.
Toevallig vorig jaar de remmerij van mijn kever gedaan en ik kwam exact dezelfde troep tegen die jij tegenkwam. Heb het hele systeem doorgespoeld, achter nieuwe remcylinders, trommels en schoenen geplaatst en voor nieuwe klauwen, blokken en schijven. Via e-bay in Duitsland besteld en dat scheelde wel 8)

Kijk nog wel even naar die stelwieltjes achter voor je remschoenen, die zaten bij mij helemaal vastgeroest waardoor ik ze er uit heb moeten hakken (en vervolgens weer gangbaar heb gemaakt en gesmeerd). Ook die nokjes om de wieltjes in positie te houden waren bij mij helemaal door, gelukkig kan je die los kopen en met een puntlasje is dat zo opgelost.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
AlexanderB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:10:
M'n projectautotje wordt over 3 maanden 25.. :)
Nou nog 3 maanden wachten dan voor je hier mag posten...
Neehoor, mag nu ook wel ;)
dr.lowtune schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:06:
[...]

Toevallig vorig jaar de remmerij van mijn kever gedaan en ik kwam exact dezelfde troep tegen die jij tegenkwam. Heb het hele systeem doorgespoeld, achter nieuwe remcylinders, trommels en schoenen geplaatst en voor nieuwe klauwen, blokken en schijven. Via e-bay in Duitsland besteld en dat scheelde wel 8)

Kijk nog wel even naar die stelwieltjes achter voor je remschoenen, die zaten bij mij helemaal vastgeroest waardoor ik ze er uit heb moeten hakken (en vervolgens weer gangbaar heb gemaakt en gesmeerd). Ook die nokjes om de wieltjes in positie te houden waren bij mij helemaal door, gelukkig kan je die los kopen en met een puntlasje is dat zo opgelost.
Schijfremmen voor heb ik ook nog wel eens over nagedacht, maar als ik nu de remmen hard intrap begint voor eerder te slippen dan achteren. Ben bang dat als ik er schijven op zet de remkracht nog meer ongelijk is.
Al remt achter nu na deze werkzaamheden misschien weer iets sterker, en hebben schijfremmen minder de neiging om plots te blokkeren als je harder begint te remmen.

[Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 13-05-2017 11:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Hoeveel druk schijfremmen nodig hebben tov trommelremmen hangt heel erg af van de specifieke combinatie, die inderdaad wel gebalanceerd moet zijn. Meeste schijfremmen hebben juist meer remdruk nodig dan trommelremmen.

Voordeel van schijven is inderdaad dat ze niet vast kunnen slaan, maar belangrijker nog, beter koelen, zodat ze goed blijven werken ook in de bergen bijvoorbeeld.

Mijn project begon in 2015, toen ik een gratis Citroën AX kreeg, op voorwaarde dat ik 'm niet zou slopen.

Omdat ik al een daily (ook een AX) had, en m'n ervaring leerde dat ik een hoop mods niet kan doen met een daily omdat ik 'm elke dag nodig heb, heb ik die kans gegrepen om helemaal los te gaan qua modificaties.

Ik kocht een afgeragde Citroën Saxo uit een schapenveld voor het motorblok

En na een paar maandjes klussen, kon de auto voor het eerst rijden.

Helaas bleek eigenlijk toen al dat 't blok niet in orde was, veel te veel blow-by,waardoor overal olie langs de pakkingen zeek.

Blok gerefurbished (nieuw onderblok, nieuwe pakkingen.)

Likje verf.

En toen werd ie finaal aan gort gereden door iemand die niet op zat te letten. Verzekering keerde €600 uit want "oude auto, geen klassieker, waarom steek je dr uberhaupt geld in?", maar wel pas nadat ik al €300 aan stallingskosten kwijt was. 8)7

Omdat ik, over de weinige km's die ik ermee heb gereden erg tevreden was, besloot ik om 't project gewoon nog een keer te doen. Alle onderdelen waren immers al pasklaar, andere koets kopen, alles overzetten, what could possibly go wrong. Dus in het donker (haha, ja, zie je 'm al aankomen) een andere AX gekocht, eentje uit '92.

Blijkt alleen dat die nieuwe koets ontzettend veel roest heeft die netjes onder plamuur was weggewerkt, en tevens slecht gerepareerde voorschade had, dus ben ik alweer 3/4 jaar af-en-aan avonden aan het klussen om dat ding weer netjes te maken.

Nou wil ik het jullie niet aandoen om het hele fotoalbum van beide auto's hier te dumpen, er zijn nog veel meer details die ik nog niet heb benoemd.
Daarbij, ik ben dus een youtube-kanaal begonnen om de voortgang van de auto beetje te documenteren,

En de rest van de afspeellijst, momenteel 6 video's, de 7e komt dr aan. En ja, de geluidskwaliteit van de eerste paar is beroerd, dat wordt vanaf ep3/ep4 een stuk beter.

Stock:
1100cc, 60 pk, monopoint injectie.
238mm schijfremmen voor, 165mm trommels achter.
geen anti-rollbars
155/70r13 bandjes.
687 kg op kenteken.
Standaard eco-hokje eigenlijk.

Huidige specs:
1589cc, 120+pk, 16 kleppen, multipoint injectie.
266mm schijven voor, 247mm schijven achter.
22mm anti-rollbars voor en achter
-50mm verlaging (moet nog ff checken dat ik de achterkant niet té laag heb gemaakt..)
195/50r15 semi-slicks op lichtgewicht velgen.
???kg, ik ga 'm binnenkort wegen als onderdeel van de motorswap-keuring, ik hoop onder de 650 uit te komen, maar weet nog niet of dat gaat lukken.
OEM widebody met custom achterstewielkastverbreders.
Kuipstoelen
Rolkooi
Vierpuntsgordels
Hoop gewicht uit gestript
en nog een boel andere dingen die ik alweer vergeten ben.

In de toekomst komt er nog:
-een auto-speelkleed als vloermat, tis allemaal niet te serieus natuurlijk. :D
-Buitenkant helemaal netjes, en waarschijnlijk andere kleur dan donker-donkergrijs.
-een betere versnellingsbak
-limited slip diff
-turbo, met het bescheiden doel van ~200 pk ofzo. Blijft het nog beetje heel, maar dan gaat ie beter heuvel op op de Nordschleife.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Wat een bazending.

Zelf helemaal niets met Franse auto's (ik heb al Franse Collega's, en daar heb ik mijn handen al vol genoeg aan :P) maar dit is toch wel heel erg grappig!

Moet je veel aanpassen voor zo'n Saxo blok? of is het een kwestie van andere motorsteunen en klaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:31

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Oldtimer topic :D *O*

Helaas even geen foto van de Volvo Amazon bij de hand. ;(

Tijd terug een 123ignition geplaatst in plaats van de originele verdeler in combinatie met een zwaardere bobine. Kan ik echt iedereen aanraden. De motor draait zoveel stabieler en scherper dan eerst.

Nu druk bezig met roest verwijderen, want roesten kunnen ze :X :P

Ondertussen is de auto een daily driver geworden(heb een saab 9-3ss als backup :+) en bevalt mij uitstekend.

[Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 15-05-2017 09:40]

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

LED-Maniak schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:38:
Oldtimer topic :D *O*

Tijd terug een 123ignition geplaatst in plaats van de originele verdeler in combinatie met een zwaardere bobine. Kan ik echt iedereen aanraden. De motor draait zoveel stabieler en scherper dan eerst.
Ik heb gisteravond toevallig weer een 123ignition gekocht voor mijn B30A motorblok, alleen kwam ik er gisteren achter dat het olieverbruik toch wel slecht blijft. Maar even beraden op vervolgstappen...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:00
Ik vroeg me eigenlijk al af of er niet al een oldtimer topic was.

Mijn duit in het zakje; na jaren lang in diverse audi's gereden te hebben (Audi Coupe GT, Audi 90 Quattro 20V, Audi 100, Audi 80 met Megasquirt injectie), was ik het gedoe met onderdelen beu en waren er ook bijna geen leuke Audi's voor leuk geld te vinden. Dus op op zoek naar iets nieuws, met als resultaat dit:

Bijna helemaal hard, en maar een paar aandachtspuntjes. Onder andere de km-teller-kabel vervangen; die loopt onder de auto door. Het ding is zo laag dat zelfs ff olie aftappen al een drama is, gelukkig heeft schoonvaders een poetsbrug.

edit:typos ;(

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:04
AlexanderB schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:25:

En toen werd ie finaal aan gort gereden door iemand die niet op zat te letten. Verzekering keerde €600 uit want "oude auto, geen klassieker, waarom steek je dr uberhaupt geld in?", maar wel pas nadat ik al €300 aan stallingskosten kwijt was. 8)7
Heb je al een betere verzekering met dagwaardevergoeding (na taxatie) afgesloten ? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Thanks! :D
Estoque schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:32:
Zelf helemaal niets met Franse auto's (ik heb al Franse Collega's, en daar heb ik mijn handen al vol genoeg aan :P) maar dit is toch wel heel erg grappig!
Moet wel zeggen, sinds ik een Renault dr bij heb als daily, snap ik waarom mensen altijd maar lopen te zagen over Franse auto's. Wat een prutding is dat om aan te sleutelen.
Estoque schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:32:
Moet je veel aanpassen voor zo'n Saxo blok? of is het een kwestie van andere motorsteunen en klaar?
Eén motorsteun moet aangepast worden inderdaad. (keuze uit slappe 1.1i steun, beetje slijpen aan een AX GTI steun als je daar de juiste bracket voor in de koets hebt, of een stukje koets (bracket) van de Saxo overzetten om de 16V steun te gebruiken.)
Bekabeling moet worden aangepast (stekkers zijn anders)
De ECU moet worden unlocked (of je moet de hele kabelboom met startblokkering in de AX bouwen..)
Verder kleine dingetjes (brandstofpomp moet vervangen worden, standaard radiator past niet meer.

Dit beugeltje moet dus in de koets geplaatst worden, het is vrijwel hetzelfde als die in de AX GTI zit.
Marcel Br schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:27:
[...]

Heb je al een betere verzekering met dagwaardevergoeding (na taxatie) afgesloten ? ;)
Nog niet, ik kan/wil het ding pas taxeren als ie 'af' is, more or less.

Ik heb de 24e een afspraak staan voor APK, en als ie daar zonder problemen doorheen komt ga ik daarna naar de RDW om de motorswap op kenteken te krijgen, dat is de 1e stap om te zorgen dat het een unieke auto is ipv een stuk schroot met een niet-originele motor.

Als dat gebeurd is gaat ie terug de schuur in om de rolkooi, kuipstoelen en vierpuntsgordels te monteren, 4 nieuwe banden dr onder die al klaar liggen, en dan laten taxeren.

Ik wil 'm eigenlijk ook nog lakken, maar daarvoor moet ik eerst nog ff paar kleine roestplekjes aan de buitenkant fixen.

[Voor 22% gewijzigd door AlexanderB op 16-05-2017 21:46]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:40
Wat leuk een topic voor oldtimers! *Bookmark*

Zelf heb ik met de schoonfamilie een bedrijf waarin we oldtimer verhuren, hieronder wat plaatjes van onze auto's.

Chevrolet Pick-up 3100 uit 1953

MG A 1959

MG TD 1951

Volkswagen Kever 1972

Volkswagen Karmann Ghia in restauratie

De verhalen hoe we aan de auto's gekomen zijn en hoe verder komt nog wel een keer aan bod denk ik :P
( meer foto's op de website : https://www.classiccar2rent.nl of Facebook https://www.facebook.com/classiccar2rent ) :D O-)

[Voor 56% gewijzigd door Jero_B op 18-05-2017 09:55]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 16:35

Chakotay

Lick here to continue

Oeh, klassiekers *O*

Persoonlijk heb ik nog geen klassier, maar in de zomermaanden heb ik een '84 Alfa Romeo Spider Aerodynamica van mijn pa voor de deur staan. Zelf heeft heeft hij ook nog een '80 Spider Coda Tronca en een '74 Jaguar XJ6 Series II. Op het moment even geen foto's bij de hand, ik zal later even gaan graven. Tweewielers doen ook mee, met mijn stiefpa ben ik al een tijdje bezig met een Kawasaki Zephyr verknutselen tot iets leuks.

Daarnaast ben ik ook langzaamaan in opleiding tot taxateur klassieke motorvoertuigen, om bij mijn pa aan te haken die dit al fulltime doet, daarbij kom je ook regelmatig erg mooi spul tegen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
@Jero_B Mooie Chevy, een oude pick-up lijkt mij ook nog wel mooi om te hebben. Vooral vanwege praktisch nut; Zou wat vaker met de mountainbike ergens naartoe gaan om te mountainbiken, maar die past niet zo makkelijk in de kever. (alleen met het dak open en de wielen losgenomen) VW T1 of T2 Busje zou ook een optie zijn natuurlijk.
Niet al je foto's doen het hier overigens.

Ik ben zelf net bezig met wat tweaks.
Okal is het een oude auto, ik ben toch dol op metertjes, uitlezing en monitoring.
Daarvoor een Reveltronics UT-comp pro besteld, en afgelopen week gewerkt aan een frontje in radio stijl:

De 2 nep-knoppen krijgen natuurlijk nog een afdekdopje (van aluminium). De 5 knopjes onderaan zijn deels functioneel, de middelste 3 zijn om door de functies te bladeren en meting te resetten.

Er moeten dus nog wat sensortjes in de auto komen, maar dan meet ik:
- benzineniveau
- olietemp
- oliedruk
- temp buiten
- temp motorruimte
- RPM
- KM/h
- spanning

En hij kan wat zaken berekenen zoals welke versnelling je rijd, gereden afstand, gemiddelde snelheid, brandstofverbruik (zal wel niet zo nauwkeurig zijn op tankniveau, als dat uberhaupt werkt), max snelheid, 0-100 tijd etc. etc.
Met name de dagteller en benzineniveau uitlezing is een fijne aanvulling. Nu was het vaak na 300km: "Laat ik maar gaan tanken voor ik weer stilval :+ "

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe oud moet een auto minimaal zijn voordat hij in dit topic mag? :P
Excuses, ik zag de "25 jaar over het hoofd"

Ik ben onlangs lid geworden van de KNAC. Die hebben namelijk iets wat de ANWB niet heeft: Repatrieringsgarantie voor auto's boven de 25 jaar. Om die reden ben ik eigenlijk overgestapt. KNAC = ANWB en stuurt ook ANWB monteurs.

Verder ga ik mijn daily driver wellicht in de stalling zetten en een nieuwe auto kopen. Hij is 25 jaar oud, maar hij is nog steeds eerste eigenaar. Enige tijd geleden heeft iemand hem in de sneeuw helaas aan gort gereden, maar ik kreeg er nog een paar duizend euro voor ondanks een dagwaarde van 100 euro (schade expert: omdat eerste eigenaar en de zeer goede staat van de niet beschadigde delen ondanks 25+ jaar). Daarmee heb ik hem met slechts een klein beetje bijbetalen kunnen laten oplappen. Klein voordeeltje: De steenslag op de lak is nu ook weg en hij ziet er weer super uit. Nadeel: Sommige onderdelen, zoals rubbertjes onder de motorkap, zijn simpelweg niet meer verkrijgbaar.

Een moderne auto met ABS, EDS en weetikveel wat voor elektronica kwam op mijn weghelft en reed frontaal op mij. Hij zei dat de rem het niet deed. Onzin, hij remde gewoon niet. Waarom kwam ik anders wel tot stilstand zonder ABS/EDS voordat hij mij raakte. Ik was ook best boos en ondanks dat hij z'n schuld niet wilde toegeven heb ik hem er voor laten betalen. Waar ik vooral boos om was is omdat ik extra voorzichtig was omdat ik weet dat ik geen ABS heb, maar dat een malloot met ABS er geen gebruik van heeft gemaakt. Hij heeft betere remmen, want ABS+sneeuw. Het voelde echt gaar, vooral omdat het geen ongeluk was, maar een ongeluk door opzettelijke roekeloosheid.

[Voor 174% gewijzigd door Trommelrem op 17-05-2017 22:33]

• Anoniem: 597256
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ik zal binnenkort even wat foto's van mijn project posten, ben nog bezig met gedeeltelijke restaratie om hem geheel in uitstekende staat te krijgen. het gaat om een Audi 80 b2 type 81 van bouwjaar 1983, het ding rijdt op gas en heeft een 1.6 motor :) enige niet originele zijn de 16 inch OZ sport velgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LED-Maniak

LED-Maniak

Iemand wel eens last van pingelen gehad? Ik heb het een keer mogen horen op een motorproefopstelling maar in de auto vind ik het toch wel lastiger(er zijn zoveel dingen die kunnen rinkelen..)

Als ik vol gas geef bij een warme motor dan klinkt het alsof er belletjes aan het rinkelen zijn. Ik denk dat gas nu iets te arm staat.

Gaat om een Volvo Amazon.

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Kleppen stellen en ontsteking op moderne brandstof afstellen. Additieven niet gebruiken, Mercedes adviseert geen additieven bij zijn oudere modellen.

http://www.voc.uk.com/net/docs/6.3/6.3-612-24.pdf

Totaal niet voor een Amazon, maar meer ter informatie. Ontsteking is alles in dit geval.

Moderne brandstof is niet zo goed als vroeger, oke loodhoudend was ook niet alles voor het milieu. Maar de motoren vonden het wel zo prettig. Kerosine is nog steeds loodhoudend en dat mogen ze gewoon bij landing in de natuur dumpen. Over asociaal gesproken haha, niet dat ik loodhoudend goed wil praten, net zoals asbesthoudende remblokken, goed dat die tijd achter ons ligt. Maar wel iets mee rekening te houden bij de oldies.

Geharde kleppen plaatsen is ook wel een idee, denk een B18, geen idee of die al zo vooruitstrevend was. Het mercedes blok in mijn W115 iig wel, nooit meer pingelen gehad na aanpassen van de ontsteking.

Dit moet je in het globaal op waardes doen, maar vooral op gevoel. Dus afstellen, rondje rijden. Ook snelweg , daarna fijner afstellen.
Dear sir,

Can you help me with the following question

I wish to know if unleaded fuel is OK with the following old mercedes cars:
450SEL (M117.986) year -80 and
280E(110.988) year-82 and
230E (M102)year-82

Is a lead substitute additive to the fuel necessary to use with these cars?
thank you for your answer

Regards, Tomi Toratti

And the reply was:

Dear Sir,

Your question about the use of unleaded fuel is easy to answere:
All Mercedes-Benz cars (pre-war and post-war) have absolutely no problems
with unleaded fuel.

We recommend to use fuel with an octane rating of 98 (ROZ) for every type
and also a regular
control of the valve clearance, twice as much as specified by the factory.
In our experience no additional lead substitute additive is necessary.

A normal use of the car is required, of course.

We hope this will help , please feel free to ask if you have further
questions.

Mit freundlichen Gr??en /Kind regards

[Voor 31% gewijzigd door sugarlee89 op 19-05-2017 18:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

'Interessante' issue met de Spider gisteren... Ik wilde voor het eerst in een paar weken weer eens een rondje rijden, komt er een gigantisch schrapend geluid onder vandaan direct na het wegrijden. Gestopt en eronder gekeken wat er loshangt dus, maar niets te zien. Nog een paar meter gereden om het te lokaliseren, maar alles leek vast te zetten.

Het ding weer geparkeerd, waarna het wiel linksachter niet helemaal lekker bleek te zitten. Die er dus afgehaald, komt er een steen van 5cm diameter uitvallen... :X Was blijkbaar tussen de remklauw en velg ingekomen somehow, en daar de boel wat losgewrikt.

Na alles gecontroleerd en weer vastgezet te hebben lijkt er wonderbaarlijk geen schade zijn behalve flinke krassen op de remklauw & binnenkant van de velg. Vandaag een km of 120 gereden over alle wegtypen van dorpen met keien/drempels tot dijkjes en snelweg, niets vreemds meer te horen / voelen gelukkig :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Zo heeft mijn vader vroeger eens een geintje uitgehaald; handje grind in de wieldop gedaan van de auto van zijn oom (jaaaaaaaren terug). Als je dan gaat rijden komt er ook een hoop lawaai :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

_ferry_ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:20:
Zo heeft mijn vader vroeger eens een geintje uitgehaald; handje grind in de wieldop gedaan van de auto van zijn oom (jaaaaaaaren terug). Als je dan gaat rijden komt er ook een hoop lawaai :+
Whaha. Ooit eens paar aardappelen in de uitlaat van een buurman gedrukt, met dikke stink diesel bus.
Hij startte en liet het busje zo 15min lopen voor ie wegreed. dikke rookwalm in de straat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:27
Ik weet niet of deze er tussen mag, hij is 26 jaar oud. Een nissan figaro, 900 cc met turbo. Een hoop roest die ik tzt wil gaan aanpakken, er zal flink gelast moeten worden. Vooral de stukken boven de achterste wielen. Inmiddels al wel de lederen stoelen compleet gerenoveerd, alle lak en kleurlagen er afgehaald met een combi van alcohol en aceton om vervolgens wat scheuren te dichten en opnieuw te kleuren en te lakken. De hele binnen kant zat onder een dikke laag nicotine, dat heeft mij heel wat schoonmaak sessies met ammoniak gekost. Stuurwiel zit rechts en je went daar best snel aan.

De volkswagen Ghia Karmann is nog echt eentje die ik graag zou willen hebben.

• sugarlee89
  • Niet online
flink roest op 26 jaar oude auto? Doen ze toch iets fout in Italie. Verzinken van de meest gevoelige delen zijn Mercedes en Volvo in 85/86 mee begonnen. De w124 en 740 waren de eerste modellen.Pas eind jaren 90 begonnen auto's weer te roesten door overstap op watergedragen verf. De ironie, dit hebben ze opgelost door een blanke afwerklaag eroverheen te zetten van ouderwetse verf en dat doen ze nog steeds. Anders krijg je allemaal mercedes vito gevallen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

sugarlee89 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:43:
flink roest op 26 jaar oude auto? Doen ze toch iets fout in Italie. Verzinken van de meest gevoelige delen zijn Mercedes en Volvo in 85/86 mee begonnen. De w124 en 740 waren de eerste modellen.Pas eind jaren 90 begonnen auto's weer te roesten door overstap op watergedragen verf. De ironie, dit hebben ze opgelost door een blanke afwerklaag eroverheen te zetten van ouderwetse verf en dat doen ze nog steeds. Anders krijg je allemaal mercedes vito gevallen.
Ze doen iets fout in italie omdat een auto van 26jaar oud roest heeft?

U dingt mee naar de Dom Lullen award 2017. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-03 00:03
Nou als eigenaar van een italiaanse auto van 27 jaar oud (alfa 75) , ja ze hebben wel degelijk dingen fout gedaan in die tijd. Bijv. een achterpaneel wat autogeen gelast is en na 15 jaar gaat scheuren en dus roesten. Of overlappende, gepuntlaste delen waar water tussen kan komen. Of metalen afdicht doppen in de bodem die gaan rotten en de bodem meenemen. Of lasnaden na het verzinken.

Kortom genoeg slechte dingen zijn daar gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 18-04 13:40
Hardop gelachen om je sticker _O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
sugarlee89 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:43:
Het betreft een jappanse auto. in Japan hebben ze weinig last van roest naar het schijnt. maar deze auto's zijn massaal naar engeland geimporteerd en goed behandeld. Dwz het tectyleren en zorgen dat in het frame ook gecoat wordt. Deze auto heeft een aantal plekken waar het regenwater wordt afgevoerd en ze staan er om bekend om van binnen uit weg te roesten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:59
OW Old timer topic daar hoor ik ook bij :+

Mazda RX-7 SA (1980) ooit gekocht en toen zag ze er zo uit

Ongevalletje gehad.

Redelijk hersteld en dan versnellingsbak naar de vaantjes dus 2 jaar aan de kant en stilletjes herbouwen

Nu nog wat geluidjes oplossen en wachten op de gereviseerde versnellingsbak (steekt een 2de handse bak onder)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Na het gevalletje vastzittende/lekkende remcilinder aan de achterkant vandaag ook maar even een voorwiel er af gehaald. Zelfde geval, ziet er mooi en als nieuw uit, totdat je de stofhoes oplicht, de remvloeistof kwam er onder vandaan gedruppeld :+ mocht je dus eens wat onderhoud doen bij je wielen, check ze even...

Remde overigens nog wel goed, maar dat is een kwestie van tijd. Als die vloeistof vocht aantrekt gaat het roesten, en gaat het vanzelf vastzitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• houthakker
Damic schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:39:
OW Old timer topic daar hoor ik ook bij :+

Mazda RX-7 SA (1980) ooit gekocht en toen zag ze er zo uit
[afbeelding]

Ongevalletje gehad.
[afbeelding]
[afbeelding]

Redelijk hersteld en dan versnellingsbak naar de vaantjes dus 2 jaar aan de kant en stilletjes herbouwen
[afbeelding]

Nu nog wat geluidjes oplossen en wachten op de gereviseerde versnellingsbak (steekt een 2de handse bak onder)
Ah een Rx-7 SA! Toch ook wel even een zwak voor gehad toen ik een nieuwe oldie zocht. Nog nooit een motorblok zo stil in zijn steunen zien liggen!

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Dirk33 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:52:
Nou als eigenaar van een italiaanse auto van 27 jaar oud (alfa 75) , ja ze hebben wel degelijk dingen fout gedaan in die tijd. Bijv. een achterpaneel wat autogeen gelast is en na 15 jaar gaat scheuren en dus roesten. Of overlappende, gepuntlaste delen waar water tussen kan komen. Of metalen afdicht doppen in de bodem die gaan rotten en de bodem meenemen. Of lasnaden na het verzinken.

Kortom genoeg slechte dingen zijn daar gedaan.
Als een auto na 5 jaar roest heeft hebben ze iets fout gedaan, maar na 25 jaar is het redelijk normaal te noemen, wanneer er nooit een extra behandeling is gedaan. :)

Sommige auto's zijn er wel beter in om terug naar de natuur te gaan. :P Maar iedere merk heeft bijna wel een notoire roester op de markt gebracht de afgelopen 25 jaar. Maar hoe zuidelijker het merk zijn oorsprong heeft hoe meer kans, dat wel. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

vosss schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:33:
[...]

Hardop gelachen om je sticker _O-
We hadden geen tijd om een leuk thema op de auto te maken. Dan maar een grappige sticker :P
Ook veel leuke reacties op gehad onderweg, en inmiddels rijden een aantal Carbegerun auto's met een soortgelijke sticker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 17:03

EMP

Krulloos!

Yes, een oldtimer topic!

Ik grap ook altijd dat ik een oldtimer heb, en technisch klopt dat: mijn oldtimer is uit 1985. En dan toch vaak een beteuterd gezicht bij het zien van mijn Suzuki Alto. Dit is mijn oldtimer, anti-held en toonbeeld van simpelheid:

Eerder dit jaar gratis van iemand overgenomen op voorwaarde dat hij niet rijdend gehouden zou worden, maar toen was hij geschorst (vanwege niet halen van de APK), en had hij anderhalf jaar stilgestaan... aan de rand van een bos :N

Gelukkig wilde iemand van het Suzuki forum mij helpen met hem door de APK heen slepen, en daarna nog redelijk wat werk gehad om hem uiteindelijk technisch helemaal in orde te krijgen, tot en met het vervangen van de koppakking aan toe.

Binnenkort de temperatuurschakelaar in de radiator vervangen, en dan doet alles het weer. Dan begin ik aan het optisch op te knappen (want in het echt ziet hij er nog een stuk slechter uit dan op de foto), en andere leuke dingetjes, zoals electronische ontsteking inbouwen. :D

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 16:15
muffstuff schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:26:
Een nissan figaro, 900 cc met turbo.
Leuke auto. * Pat911 is gek op die rare Japanse modellen met allerlei details waar een Europese ontwerper niet eens opkomt.

Kan het zijn dat deze eens in de ANWB Kampioen heeft gestaan? Ik neem niet aan dat er heel veel van rondrijden in Nederland.

Zelf heb ik helaas geen oldtimer (meer). Ik had tot een aantal jaren terug een Porsche 911 SC uit 1980 maar die begon wel erg veel onderhoud te verlangen. Motorisch ging het nog wel, maar de auto begon aan alle kanten te roesten. Mooie deal kunnen maken met een liefhebber die in consignatie een 911/996 cabrio te koop had. Dus nog steeds niet nieuw, maar nog te jong om hier echt mee te mogen praten. Vanaf nu volg ik weer lekker.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ik heb mijn voorwielgebeuren even in onderhoud. (nieuwe remcilinders, fusees smeren, nieuwe fuseehoesjes, ankerplaten stralen+verven)
Nu zit ik met de stuur- en fuseekogels, die worden geklemd in een komisch gat. Dat zit gauw flink vast, is het verstandig om hier een anti-seize/kopervet tussen te stoppen? Dan hoef ik de volgende keer misschien niet de grootste hamer te kiezen :+ Aan de andere kant, het is wel goed als het lekker vast zit...

[Voor 10% gewijzigd door _ferry_ op 14-06-2017 14:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• houthakker
Afgelopen 2,5 week met de Fiat op vakantie geweest:
4000km afgeleged (nederland, duitsland, zwitserland, italie (hoofddoel), frankrijk, luxemburg, duitsland, belgie nederland);
- vanuit thuis naar eifel
- van eifel door het zwarte woud
- via zwitserland naar de stelvio
- vanuit de stelvio naar de sella ronda.
- vanuit sella ronda door het binnenland (padua, venetie (trein), verona, garda meer, riviera, turijn)
- vanuit turijn door de route grandes alpes via jura weer terug naar huis.

In de bergen staan wat fotograven foto's van wielrenners, motorrijders en oldtimers te schieten:

Eigenlijk zo goed als geen problemen. 2x wat olie bijgevuld, beetje koelvloeistof, stationair toerental in de bergen iets opgeschroeft.

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Leuke rit lijkt mij zo, en overnachten in hotelletjes? Of kamperen?

Plan was/is om ook richting Eifel te gaan, maar de planning zit even niet mee qua zomervakantie.
Zondag IIG een lekker rondje gereden, eerst een VW meeting in Goes, daarna geparkeerd aan de Brouwersdam.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de Spider is ook weer door de APK voor de komende 2 jaar :) Kostte wel wat moeite, vooral om door de CO-test te komen. Uiteindelijk is het blok gespoeld en nog even van binnen bekeken, waaruit de conclusie kwam dat die eigenlijk wel eens wat aandacht mag hebben, o.a. de inlaat-nokkenas is wat versleten. Eens kijken of dat een leuk klusje is voor de winter...

Nadeel alleen is dat de versnellingsbak eigenlijk ook aandacht nodig heeft, de 2e versnelling heeft geen synchronisatie meer. Dat is echter een stuk lastiger om zelf te doen zonder een brug e.d.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Nog een leuk restauratieprojectje gedaan:

Van:

Naar:

Alle gaten opgevuld en uiteindelijk hoogglans zwart gespoten. Ga hem nog een keer fijn opschuren en dan nog een 2e laag, want zo'n stuur heeft best wat te verduren qua slijtage.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:10

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Stil hier. :)

Porsche 914 1.7 uit 1973. Oorspronkelijk in Californië geleverd en sinds een paar jaar in Nederland. Ik ben zo'n beetje de derde eigenaar en in het bezit van de hele historie van de auto. In principe is de auto origineel, op moderne Hella H4 koplampen en een 1-2-3 ontsteking na.

Op de to-do list staat nog een Dinitrol behandeling en over een weekje gaat hij naar een VW Type 4 specialist ivm. een storing in het D-jetronic systeem.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jero_B
Het wordt weer lente en dus oldtimer tijd!

Bezig met restauratie van een Chevrolet 3100 Pickup uit 1950, we zijn bijna klaar.

Foto's:

en binnenkort ook nog even met deze auto de weg op:

VW Kever Cabriolet uit 1973

[Voor 92% gewijzigd door Jero_B op 09-04-2018 14:42. Reden: Plaatjes fixed?]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ plaaatjes helaas kaduuk. ;(

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jero_B schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:08:
Het wordt weer lente en dus oldtimer tijd!

Bezig met restauratie van een Chevrolet 3100 Pickup uit 1950, we zijn bijna klaar.

Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

en binnenkort ook nog even met deze auto de weg op:

afbeelding

VW Kever Cabriolet uit 1973
Ik moet inloggen op Outlook om je foto's te zien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jero_B
Hackus schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:38:
[...]

Ik moet inloggen op Outlook om je foto's te zien
Als het goed is zijn ze nu fixed. Had ze gelinkt vanaf m'n onedrive maar dat werkte kennelijk niet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie witte Kever Cabrio 👍

En Chevy pick-up oldie. Mooi spul

[Voor 35% gewijzigd door Hackus op 09-04-2018 14:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50
Leuk ook een oldtimer topic.

Ik heb zelf een Citroën Visa 1.1 uit 1986 in een Leader uitvoering. Ik heb een spoiler set (originele accessoire) erop gemonteerd alsmede de rode band. Geeft een beetje een rally uiterlijk, verder de komende tijd onderhoud doen (aandrijfaskeerringen vervangen, stabi-rubbers vervangen, roestpreventie). Gebruik hem regeltmatig in de buurt maar ook langere ritten gaat prima, op hogere snelheid is het wat lawaaierig maar buiten dat gaat het allemaal prima.

@Jazzy
Wat een lekkere frisse kleur!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Thanks! Leuke Visa trouwens, voormalig Chrono eigenaar hier. :)

Zo uit mijn hoofd 1124 cc en 55 pk, wij hadden thuis een 11RE uit die tijd. De Leader zag er altijd heel luxe uit vergeleken met de normale Visa.

[Voor 25% gewijzigd door Jazzy op 09-04-2018 15:38]

• jjbstolk
Dank je!

Mooi he luxe toen en nu... Heb er net zelf een (originele) toerenteller ingezet, die zat er niet eens in. Maar lekker old skool eenvoudig sleutelen. Alleen onderdelen is soms wat zoeken. 55pk, geen strepen trekker maar wel lekker toeren!

• sugarlee89
  • Niet online
Valt wel mee luxe verschil toen en nu, mijn 740 turbo is van 1988. Heeft het volgende

ABS
Tractiecontrol
Airco
Elektrische spiegels
Verwarmde spiegels
Elektrische ramen rondom
Verwarmde voerstoelen
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Elektronische bestuurdersstoel met 3 geheugenstanden.
3e remlicht
Injectiesysteem met computergestuurd door een Intel microcontroller van Bosch genaamd LH Jetronic 2.4

Dus nee in de jaren 80 leefde ze niet in de prehistorie

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

muffstuff schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Het betreft een jappanse auto. in Japan hebben ze weinig last van roest naar het schijnt. maar deze auto's zijn massaal naar engeland geimporteerd en goed behandeld. Dwz het tectyleren en zorgen dat in het frame ook gecoat wordt. Deze auto heeft een aantal plekken waar het regenwater wordt afgevoerd en ze staan er om bekend om van binnen uit weg te roesten.
Het is een eigenlijk stiekem een nissan micra K10 met een vet gave bovenkant erop.

euhmmmm

• mannowlahn
cactusman schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:12:
[...]

Het is een eigenlijk stiekem een nissan micra K10 met een vet gave bovenkant erop.
eigenlijk wel ja, binnenkant mag er ook zijn hoor ;)

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

muffstuff schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:24:
[...]

eigenlijk wel ja, binnenkant mag er ook zijn hoor ;)
:P inderdaad ik bedoelde ook de hele bovenkant met interieur enzo :9

euhmmmm

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Banpei
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

muffstuff schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:22:
Hangt van je definitie van roest af...

Ze roesten weldegelijk in Japan, en zo zijn er nog wel een paar honderd voorbeelden op het kanaal van Wasabi Cars. ;)

Het komt er op neer dat ze in Japan bijna nergens zout op de weg strooien (alleen delen van Hokkaido) en, zolang ze gereden worden en netjes een parkeerplek hebben, daardoor dus weinig roest op de bodem hebben. Worden ze voor (langere tijd) geparkeerd roesten ze vrij snel weg door de grote aanwezigheid van (zee)zout (de zee/oceaan is altijd dichtbij) of worden ze overwoekerd door de Japanse duizendknoop. Japanse autos roesten daarom meestal van bovenaf. ;)

Enigzins daaraan gerelateerd: ik heb vorig jaar een oldtimer uit Japan gehaald die dus bijna geheel roestvrij is!

Voor het totaal van 69 euro heb ik de verlichting conform de EU gemaakt:

En eindelijk, 5 maanden na het plaatsen van een bod, de felbegeerde goedkeuring bij de RDW:

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Euj, gekeurd bij de RDW in Zwolle zie ik :P

Mooie auto, zo'n AE86 :)

[Voor 24% gewijzigd door Destruction op 10-04-2018 12:27]

Ford Transit 2.2 TDCi '08 & Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Banpei

Banpei

Hachiroku on this touge?

Destruction schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:25:
Euj, gekeurd bij de RDW in Zwolle zie ik :P

Mooie auto, zo'n AE86 :)
Bedankt! :)

En Zwolle klopt idd... Omdat het een oldtimer is, moet er een gespecialeerde keurmeester voor aanwezig zijn. Zo rond eind april was er een wachtlijst van 5 weken en Zwolle had als eerste tijd. Kon ik gelijk een 80+ kilometer shakedown doen voor de keuring. :*)
Ik had ook gewoon langs kunnen gaan en dan gokken dat ze nog tijd over hadden, maar aangezien ik ook elke dag moet werken leek me het wachten iets zekerder. ;)

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

• jjbstolk
sugarlee89 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:06:
Valt wel mee luxe verschil toen en nu, mijn 740 turbo is van 1988. Heeft het volgende

ABS
Tractiecontrol
Airco
Elektrische spiegels
Verwarmde spiegels
Elektrische ramen rondom
Verwarmde voerstoelen
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Elektronische bestuurdersstoel met 3 geheugenstanden.
3e remlicht
Injectiesysteem met computergestuurd door een Intel microcontroller van Bosch genaamd LH Jetronic 2.4

Dus nee in de jaren 80 leefde ze niet in de prehistorie
De luxe refereerde meer naar het vergelijk tussen de Visa 11RE en een Visa Leader, dat de Leader als luxer beschouwd werd maar niet eens een toerenteller of temp.meter heeft/had.

Nog steeds zijn stoelen uit een BX uit die jaren vele malen fijner dan van menig huidige auto :)

• Banpei

Banpei

Hachiroku on this touge?

jjbstolk schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:01:
De luxe refereerde meer naar het vergelijk tussen de Visa 11RE en een Visa Leader, dat de Leader als luxer beschouwd werd maar niet eens een toerenteller of temp.meter heeft/had.
Hoe past de Axel dat plaatje? Heeft die vergelijkbare luxe opties gehad? :?

Over stoelen gesproken: ik ben nog op zoek naar een goede interieur hersteller in het midden van het land. De achterbank heeft last van scheuren in de hoofdsteunen:

Het is een bekende issue van de AE86 en ik zou wel een nieuwe bank uit Japan kunnen laten komen, maar ik ben bang dat het economischer is om het te laten repareren. ;)

[Voor 36% gewijzigd door Banpei op 10-04-2018 13:25]

• jjbstolk
Banpei schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:15:
[...]

Hoe past de Axel dat plaatje? Heeft die vergelijkbare luxe opties gehad? :?
Weet ik eigenlijk niet. Ik weet wel dat de Axel qua uiterlijk op de Visa lijkt maar dat ze uiteindelijk zeer weinig onderdelen delen. De Axel was oorspronkelijk bedoel voor de oost europese markt maar toch deze kant opgehaald.

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Klopt, de Axel is echt een verhaal apart. Wilde even wat checken voordat ik het hier neerzette maar denk dat je net zo makkelijk zelf even de Wiki pagina kunt lezen. Is best een interessant verhaal eigenlijk: Wikipedia: Citroën Axel

Wat luxe betreft, de Visa had bijvoorbeeld koplampen die van binnenuit verstelbaar waren. Dat was indertijd best een gimmick, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

• jjbstolk
Heb het boek liggen van http://www.citrovisie.nl/kleintjes-in-crisistijd-en.html over de LN(A), Visa, Axel enz, maar de Axel is mij niet zo bij gebleven.

Ja en de verstelbare koplampen heb ik net bij mij aangepast zodat ze voorin weer gesteld moeten worden. De draaiknop en het verder meschanisme heb ik in een half jaar tijd 3x moeten repararen dus nu gewoon weer onder de kap verstellen.

• Banpei

Banpei

Hachiroku on this touge?

Bedankt en dat ziet er inderdaad als een interessant verhaal uit! :)
Als ik een citrofiel zou zijn zou ik dat boek zo kopen! Maar ik koop helaas al te veel van dit soort boeken uit Japan en heb niet eens de tijd die allemaal door te lezen... :|

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:46
Vette brick man! Mag ik je vragen hoe je het qua brandstoftoevoer hebt gedaan voor de 940 blokken? Ik heb hier nu een B230F liggen (uit een 240) die in een 240 B21A moet komen te liggen en ik zit nog steeds heel erg in over de brandstoftoevoer. (De rest zou allemaal plug en play moeten zijn)

Voor de rest van de lui:

Hoi ik ben Leon en ik heb een (nog geen turbo-)brick uit '84.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Banpei schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:15:
[...]

[foto met een stukje Carina in beeld]
Laat ik dat ding gisteren nog op Facebook gespot hebben:

Omdat het me niet zo netjes leek naam en toenaam te posten heb ik de poster even ietwat geanonimiseerd :+ mocht je toch willen contacten heb ik de oorspronkelijke screenshot (met naam) ook nog offline staan.

[Voor 9% gewijzigd door Destruction op 12-04-2018 12:44]

Ford Transit 2.2 TDCi '08 & Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Banpei

Banpei

Hachiroku on this touge?

Destruction schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:42:
Laat ik dat ding gisteren nog op Facebook gespot hebben:
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat het me niet zo netjes leek naam en toenaam te posten heb ik de poster even ietwat geanonimiseerd :+ mocht je toch willen contacten heb ik de oorspronkelijke screenshot (met naam) ook nog offline staan.
WTF!? :D
Als je die in een PM kan sturen: graag! d:)b

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Venraiden4K schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:03:
[...]

Vette brick man! Mag ik je vragen hoe je het qua brandstoftoevoer hebt gedaan voor de 940 blokken? Ik heb hier nu een B230F liggen (uit een 240) die in een 240 B21A moet komen te liggen en ik zit nog steeds heel erg in over de brandstoftoevoer. (De rest zou allemaal plug en play moeten zijn)

Voor de rest van de lui:

Hoi ik ben Leon en ik heb een (nog geen turbo-)brick uit '84.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben niet de beste als het gaat om Carb(B21A) > Injectie(B230F) ombouw.
Als je specifieke vragen hebt moet je even een PM sturen, daar zal ik de rest hier niet mee lastig vallen.

De carburateur 240's hadden naar mijn weten alleen een soort opvoer brandstofpomp om de brandstof van de tank naar de motor te krijgen, zonder retour.

Je kunt voor de vroege benzinetanks een andere pomphouder krijgen met retouraansluiting, maar gezien het feit dat die al een tijdje niet meer gemaakt worden (10 jaren), is het eenvoudiger om een laat-type tank te pakken + nieuwe tankhouder te bestellen via skandix.de (onderdeelnummer kan ik voor je opzoeken).

Als je voor een andere, later model tank gaat. Vergeet dan ook niet de vulhals. Deze zijn wezenlijk anders tussen de oude en nieuwe type 240's.

Je spreekt over een (nog niet) turbobrick, maar een B230F is geen turbo motor. Wel geschikter om turbo te maken, maar als je toch nog moet wisselen van blok is het misschien handiger om gelijk een B230FK uit een 940 erin te gooien.

Hulpas van de B230F erin, onsteking van de B230F erop en dan heb je alle fysieke aanpassingen ook gehad.

Qua Computer kabelboom en dergelijke ben ik zelf een ramp. Zo'n ramp dat ik na een half jaar maar een stand-alone systeem heb gekocht.

Als je hulp nodig hebt met die dingen, moet je maar even een PM sturen. We hebben namelijk een appgroep vol 240-liefhebbers die je veel meer kunnen vertellen over ombouwen etc dan dat ik dat kan.

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 08:16

NoE

Que?

Gaaf een oldtimer topic. Ik zelf heb een MB w109 6cyl 3.0 alu met 123ignition. Nu ben ik al enige tijd opzoek naar meer info uit de auto. Kijkende naar arduino / rpi zag ik dat er mondjesmaat wat mogelijk zou moeten zijn.

Nu zag ik net dat de nieuwe 123ignitions (dus met BT) al een sloot van interessante data kunnen opleveren. Helaas kost mij dat wel wer een nieuwe onstekeking.

Wie heeft er al ervaring met het IoTen van de oldtimer? Iemand al aan de 123ing, API,evt additionele sensoren. Wij zijn uiteindelijk tweakers!

[Voor 3% gewijzigd door NoE op 12-05-2018 14:37]

We love the smell of innovation in the morning!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

houthakker schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:27:
Mijn duit in het zakje; na jaren lang in diverse audi's gereden te hebben (Audi Coupe GT, Audi 90 Quattro 20V, Audi 100, Audi 80 met Megasquirt injectie), was ik het gedoe met onderdelen beu en waren er ook bijna geen leuke Audi's voor leuk geld te vinden. ]
Hoe lang geleden heb je die 90 Quattro weg gedaan? Want die dingen zijn inmiddels wel een paar centen waard.

Onderdelen is wel lastig soms, slijtdelen zijn geen probleem maar voor de rest is veel spul is alleen via ebay te krijgen en vaak erg duur. Audi tradition heeft tegenwoordig ook een onderdelenvoorziening maar is ook duur. En er zijn wel wat adresjes waar gebruikt spul is te krijgen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• houthakker
Chaoss schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:57:
[...]

Hoe lang geleden heb je die 90 Quattro weg gedaan? Want die dingen zijn inmiddels wel een paar centen waard.

Onderdelen is wel lastig soms, slijtdelen zijn geen probleem maar voor de rest is veel spul is alleen via ebay te krijgen en vaak erg duur. Audi tradition heeft tegenwoordig ook een onderdelenvoorziening maar is ook duur. En er zijn wel wat adresjes waar gebruikt spul is te krijgen.
De Audi 90 is kort gereden door een taxi bus. Op dat moment vond ik het herstellen te riskant en niet waard.

Bij Coen Donkers (Audi Parts Veghel) was vaak nog wel wat te krijgen voor redelijk geld.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

salvis titulis et honoribus

Leuk topic met mooie foto's...

Misschien een tip voor de liefhebber.
https://www.historischweekend.nl/

(Om zelf mee te mogen rijden moet je auto van voor 1975 zijn)

Mijn welgemeende excuses als dit bericht ongepast is.

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

houthakker schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:55:
[...]

De Audi 90 is kort gereden door een taxi bus. Op dat moment vond ik het herstellen te riskant en niet waard.
Oei dat is zuur, als ze technisch in orde zijn dan zijn het erg fijn rijdende auto's. Probleem bij schade herstellen is dat je met een schadebak blijft zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:49

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hmmz, jammer dat de grens op 25 jaar ligt, want ondanks dat mijn cabrio van een model is dat in 1992 (BMW E36 3-serie) op de markt kwam, is mijn cabrio zelf nu exact 20 jaar.

Grote kans alleen dat als hij wel daadwerkelijk 25 jaar zal zijn, hij waarschijnlijk in een betere technische staat zal zijn dan hij nu is, aangezien er een restauratie in de planning staat.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Tsja, ergens is het zonde wat er met de oldtimer wetgeving en belasting vrijstellingen is gebeurd. Mijn motor is over 1,5 jaar 25 en zou onder de oude regelgeving dan belastingvrij zijn. Dat daar bij automobilisten misbruik gemaakt werd ("Euj, gratis diesel rijden! \o/") is een ander verhaal en dat moest natuurlijk ook aangepakt worden. Maar een motorfiets? :/

niet dat dat 10tje per maand aan wegenbelasting nou een onoverkomelijke kostenpost is, maar toch. En uiteraard gaat het om de liefhebberij voor 't oudere rijdend materieel.

Hoe dan ook, ehm.. Tot over ~1,5 jaar in dit topic? :P

[Voor 6% gewijzigd door Destruction op 14-05-2018 02:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:03
Hey heren (en dames)

Heb vandaag mijn pontiac GTO uit 1969 ontvangen, ik was benieuwd waar jullie je oldtimer verzekering hebben lopen en of dit naar tevredenheid is ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Gewoon waar je normale auto hebt zitten? Betaal 19 euro voor beperkt casco voor de v70 en 5 voor iedere oldtimer die ik heb, waarvan ik er 2 heb.

[Voor 4% gewijzigd door sugarlee89 op 27-05-2018 16:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LED-Maniak

LED-Maniak

Zit bij de ANWB. 50 euro per jaar voor WA. 100 euro per jaar voor beperkt casco en nog wat.

[Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 27-05-2018 17:03]

Appeltaart is lekker!

• Tiagoo
LED-Maniak schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:02:
Zit bij de ANWB. 50 euro per jaar voor WA. 100 euro per jaar voor beperkt casco en nog wat.
Hah bij de anwb heb ik inderdaad aangevraagd maar die accepteerden hem niet omdat er teveel vermogen in zou zitten :X

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb nu alleen WA maar dat kan eigenlijk ook niet gezien de waarde. Ik laat mijn auto binnenkort taxeren. Zal me benieuwen wat ik dan met beperkt casco of volcasco kwijt ben Hoop niet da tik met 220pk problemen krijg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Tiagoo schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:42:
Hey heren (en dames)

Heb vandaag mijn pontiac GTO uit 1969 ontvangen, ik was benieuwd waar jullie je oldtimer verzekering hebben lopen en of dit naar tevredenheid is ?
Ik via http://yskaverzekeringen.nl/. Betaal ongeveer 300 euro voor een all-risk verzekering, taxatiewaarde is 20.000 euro. Contact is correct en heel prettig, eigenaar is zelf ook een echte liefhebber. Gelukkig nog geen ervaring met claimen van schade.

• Tiagoo
Jazzy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:16:
[...]
Ik via http://yskaverzekeringen.nl/. Betaal ongeveer 300 euro voor een all-risk verzekering, taxatiewaarde is 20.000 euro. Contact is correct en heel prettig, eigenaar is zelf ook een echte liefhebber. Gelukkig nog geen ervaring met claimen van schade.
Bedankt ik ga is even kijken!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee