Meerdere columnisten scharen zich achter die ene column van Hertzberger. En ik weet niet wat Reijmer geschreven heeft dus daar kan ik niks over zeggen. En niemand hier valt over een blote kont meer of minder, maar dat deed Hertzberger wel. Dát is van kwaad naar erger gegaan.D-e-n schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:36:
[...]
Nu doe je het weer: je verdraait de waarheid en bagatelliseert wat er is gebeurd. Meerdere columnisten hebben aangegeven dat ze niet blij zijn met Dumpert maar iedereen is pas boos geworden na de publieke vernedering die vooral de andere columniste (Loes Reijmer) ten deel is gevallen. Daarop is ook de open brief gekomen die is ondertekend door de BN-ers.
Niemand in dit topic valt ook over een blote kont her en der, wel over hoe bekende en minder bekende vrouwen door GS te kakken worden gezet, keer op keer op keer op keer.
Het is al veel langer ellende. Die smerigheid van GS is helemaal niet nieuw. Zo "functioneren ze nu eenmaal" is inderdaad net het probleem.SomerenV schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:27:
Grappig trouwens dat iedereen hier terug blijft vallen op Geenstijl en niks aankaart van wat de kranten doen. Iedereen is hier schuldig. Iedereen gooit met modder. Iedereen zet middelen in die eigenlijk niet door de beugel kunnen. Dát is waar ik over val. Had Geenstijl zich niet moeten laten kennen? Nee. Maar ze hebben zich wel laten kennen want zo functioneren zij nou eenmaal. En nou is het ellende.
Doen alsof mensen er nu pas over vallen is wel heel erg naief. GS is al jaren de nagel aan de doodskist van alles wat voor onze beschaving stond.
Die bully op het schoolplein functioneert nu ook eenmaal zo. En als iemand er dan een keer wat van zegt dan is het veelzeggend als degene die de bully aanspreekt vervolgens wordt aangevallen - niet alleen door die bully, maar door derden.
Iedereen is fout? Misschien, maar niet iedreeen is even fout.
Iemand heeft die bully een klap gegeven, en de bully is die persoon in elkaar aan het meppen en jij roept "waar er twee vechten zijn er twee fout", er volledig aan voorbijgaand dat hij al jaren het hele schoolplein loopt te terroriseren.
Wat wel of niet fatsoenlijk is is kennelijk niet zwart of wit vast te stellen. Als iemand in nette bewoordingen verkrachtingsverhalen goedpraat is dat volgens de letter der wet inderdaad "fatsoenlijk" maar mag ik dan aangeven dat ik het walgelijk vind om dat soort vuilspuiterij te moeten lezen op een forum als Tweakers?Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:31:
[...]
Als mensen hier niet op onderbouwde wijze en fatsoenlijk hun mening mogen geven, omdat die jou niet aanstaat, dán zou het hier inderdaad de verkeerde kant op gaan. Er wordt soms te hard gereageerd, en daar wordt netjes op gemodeerd zonder de boel dood te slaan.
We zitten wat dat betreft op een glijdende schaal.
Door de reactie van GS is het geëscaleerd. Anders was het bij wel of geen blote konten gebleven. Daar hadden die 100 BN-ers zich niet druk over gemaakt.SomerenV schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:38:
[...]
En niemand hier valt over een blote kont meer of minder, maar dat deed Hertzberger wel. Dát is van kwaad naar erger gegaan.
[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 07-05-2017 19:45 ]
Volgens mij vinden veel mensen dat GS zelf mag weten wat ze doen en vinden ze dat de dames mogen doen wat ze willen. Dus dat er niet echt iemand schuldig is. GS is hooguit verliezer omdat het voor sommige bedrijven duidelijk wordt met wat voor zakenpartners ze te maken hebben en ze dat mogelijk niet willen.Zingo schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:36:
[...]
Ik doe even een QFT, want ik heb het idee dat zo'n beetje iedereen hier niet doorheeft wat SomerenV bedoeld en wat zijn insteek is.
Dat je tegen GS en Dumpert ageert moet je zelf weten, maar iedereen die de schuld volledig bij GS neerlegt is in mijn ogen niet correct bezig.
Los daarvan vinden veel mensen GS ook vrij verwerpelijk en vinden ze de hele kwestie vrij amusant. Ook daar is niemand echt schuldig aan, dat is gewoon een kweste van smaak.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Volgens mij heb jij boter op je hoofd. Er. Is. Niemand. Verkracht. Er zijn geen verkrachtingsverhalen. Ga voor de gein eens in een groep met personen zitten die daadwerkelijk verkracht zijn, en praat daar op de manier waarop je hier praat. Grote kans dat je keihard uitgelachen wordt. Mijn advies aan jou: lekker terugkruipen in die veilige bubbel van je zodat je al het onfatsoenlijke op de wereld niet mee hoeft te krijgen. Ogen dicht doen en lekker gaan slapen.D-e-n schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:40:
[...]
Wat wel of niet fatsoenlijk is is kennelijk niet zwart of wit vast te stellen. Als iemand in nette bewoordingen verkrachtingsverhalen goedpraat is dat volgens de letter der wet inderdaad "fatsoenlijk" maar mag ik dan aangeven dat ik het walgelijk vind om dat soort vuilspuiterij te moeten lezen op een forum als Tweakers?
Nou nou nou. Nagel in de doodskist van alles waar onze beschaving voor staat?Dido schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:39:
[...]
Het is al veel langer ellende. Die smerigheid van GS is helemaal niet nieuw. Zo "functioneren ze nu eenmaal" is inderdaad net het probleem.
Doen alsof mensen er nu pas over vallen is wel heel erg naief. GS is al jaren de nagel aan de doodskist van alles wat voor onze beschaving stond.
Die bully op het schoolplein functioneert nu ook eenmaal zo. En als iemand er dan een keer wat van zegt dan is het veelzeggend als degene die de bully aanspreekt vervolgens wordt aangevallen - niet alleen door die bully, maar door derden.
Iedereen is fout? Misschien, maar niet iedreeen is even fout.
Iemand heeft die bully een klap gegeven, en de bully is die persoon in elkaar aan het meppen en jij roept "waar er twee vechten zijn er twee fout", er volledig aan voorbijgaand dat hij al jaren het hele schoolplein loopt te terroriseren.
Fijne avond iedereen! En kijk voor de gein eens in de spiegel voordat je gaat slapen. Is soms wel eens nodig
[ Voor 24% gewijzigd door SomerenV op 07-05-2017 19:45 ]
Daar heb je helaas gelijk in.SomerenV schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:41:
Nou nou nou. Nagel in de doodskist van alles waar onze beschaving voor staat?Er zijn genoeg plekken on- en offline die vele malen erger zijn dan Geenstijl.
Dat denkt die pestkop ook. Geenstijl gaat regelmatig de grenzen van het fatsoen over, en doet regelmatig wel degelijk aan regelrecht pesten. Natuurlijk spelen ze, net als die pestkop op het schoolplein, heel goed de vermoorde onschuld als iemand er iets van zegt. Maar meester, het was gewoon een grapje!Geenstijl is niet de pestkop maar het jongetje dat grappig denkt te zijn, en graag tegen dingen schopt hopende op een reactie.
We weten ondertussen dat grappjes dodelijk kunnen zijn.
Mensen aanmoedigen om publiekelijk te vertellen hoe ze iemand zouden vastbinden en verkrachten is geen grapje, niet eens een slecht grapje. Goed, die reactie kwam van een gebruiker, maar het feit dat zo'n reactie niet gemodereerd wordt zegt een hoop over het idee van humor van de site.
Er zijn verkrachtingsverhalen geplaatst op GS, dit op verzoek van GS. Ga je dat nu ook nog ontkennen? En dan ook nog smileys gebruiken in je reacties. Je bent echt respectloos. Ga je schamen.SomerenV schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:41:
[...]
Volgens mij heb jij boter op je hoofd. Er. Is. Niemand. Verkracht. Er zijn geen verkrachtingsverhalen.
Het zegt vooral wat over de moraal van de makers. Het is het gebrek aan respect wat je ook bij ontspoorde jongeren ziet.Dido schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:47:
[...]
dat zo'n reactie niet gemodereerd wordt zegt een hoop over het idee van humor van de site.
[ Voor 46% gewijzigd door D-e-n op 07-05-2017 19:52 ]
Geenstijl heeft gevraagd of mensen iemand zouden doen. Mensen reageren en sommigen reageren best lomp. Sommige gaan inderdaad over verkrachting, maar dat maakt het nog niet digitale verkrachting.D-e-n schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:48:
[...]
Er zijn verkrachtingsverhalen geplaatst op GS, dit op verzoek van GS. Ga je dat nu ook nog ontkennen? Ga je schamen.
En ik zal me wel even gaan schamen in een hoekje
(er staan vrouwen in de achtergrond die meezingen dus dan mag het)
Dit is gewoon een definitiekwestie. @SomerenV hanteert vermoed ik de definitie verkrachtingsverhaal = verhaal over echt gebeurde verkrachting. Jij vindt een beschrijving van een verzonnen gedwongen seksuele situatie een verkrachtingsverhaal. Het feit dat er zo sterk over dat ene woordje wordt gediscussieerd zegt al genoeg eigenlijk. Je weet dat die hele horde reacties gewoon een grens (ver!) overschrijdt, maar je kan wel lekker tegen dat gebruik van het woord verkrachting gaan zeuren, want er is geen sprake geweest van indringing... Achja, als je het daarvan moet hebben. Het is daarmee ineens een semantische discussie geworden (die je kan verdedigen).D-e-n schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:48:
[...]
Er zijn verkrachtingsverhalen geplaatst op GS, dit op verzoek van GS. Ga je dat nu ook nog ontkennen? Ik vind het echt heel erg dit soort vuilspuiterij op Tweakers te moeten lezen.
Feit is dat er gewoon hele persoonlijke en hele sterk verbaal geïllustreerde beschrijvingen van gedwongen seksuele handelingen en verzonnen verkrachtingssituaties worden beschreven die elke grens voorbij gaan. Dan steggelen of je dat woordje wel of niet mag gebruiken geeft alleen maar aan dat de discussie kansloos is.
Verwijderd
9
Wat me wel interesseert is hoe mensen zich hier gedragen. En dan kan ik niet anders concluderen dat er een klein aantal is die eenieder die niet GS-is-slecht roept maar de situatie van verschillende kanten wil bekijken wordt verketterd. En dat onder het mom van 'wij verdedigen fatsoen'. Excuseer, maar enkel en alleen de reacties hier lezende mag een aantal van hun voetstuk komen en zich schamen voor hun discussiegedrag.
Ik zie niemand iets goedpraten. Ik zie wel dat iemand met een andere insteek en uitleg zich volgens een aantal hier niet mag uiten, om het vervolgens maar op heel veel extremen te gooien tot en met verloedering van het platform. Zelf heb ik de hele situatie geheel niet bekeken; geen interesse.D-e-n schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:40:
[...]
Wat wel of niet fatsoenlijk is is kennelijk niet zwart of wit vast te stellen. Als iemand in nette bewoordingen verkrachtingsverhalen goedpraat is dat volgens de letter der wet inderdaad "fatsoenlijk" maar mag ik dan aangeven dat ik het walgelijk vind om dat soort vuilspuiterij te moeten lezen op een forum als Tweakers?
[...]
Door de reactie van GS is het geëscaleerd. Anders was het bij wel of geen blote konten gebleven. Daar hadden die 100 BN-ers zich niet druk over gemaakt.
Wat me wel interesseert is hoe mensen zich hier gedragen. En dan kan ik niet anders concluderen dat er een klein aantal is die eenieder die niet GS-is-slecht roept maar de situatie van verschillende kanten wil bekijken wordt verketterd. En dat onder het mom van 'wij verdedigen fatsoen'. Excuseer, maar enkel en alleen de reacties hier lezende mag een aantal van hun voetstuk komen en zich schamen voor hun discussiegedrag.
@JvS
Je ziet dit soort woordspelletjes vaker in discussies, bijvoorbeeld in de Islam discussie. Dan worden er ook pagina's vol geschreven over het verschil tussen De Islam en moslims. Zinloos want iedereen weet wat de ander bedoelt.
Van mij mag dit topic daarom ook wel op slot. Het gaat uiteindelijk nergens meer over. Het is alleen nog maar een wedstrijdje "hoe kan ik de actie van GS goedpraten" geworden.
Je ziet dit soort woordspelletjes vaker in discussies, bijvoorbeeld in de Islam discussie. Dan worden er ook pagina's vol geschreven over het verschil tussen De Islam en moslims. Zinloos want iedereen weet wat de ander bedoelt.
Van mij mag dit topic daarom ook wel op slot. Het gaat uiteindelijk nergens meer over. Het is alleen nog maar een wedstrijdje "hoe kan ik de actie van GS goedpraten" geworden.
Je schrijft een heel verhaal... maar hier zit het verschil tussen jou en mij. Ik kan geen enkele rechtvaardiging vinden, maar dan ook geen enkel rechtvaardiging om als platform ruimte te gaan creeren en aanmoedigen om over vrouwen te schrijven dat ze maar met tape vastgebonden moet worden en in alle gaten genomen. Of je lul op haar gezicht af te kloppen. En puur omdat je weet dat je daarmee vrouwen kwetst. Dat is gewoon totaal fout.SomerenV schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:46:
Ik keur de reacties op Geenstijl niet goed, maar dan nog is het maar tekst op een website die wel vaker dit soort dingen doet als iemand ze aanvalt.
Ook al hebben ze al honderd keer gedaan (des te kwalijker). En kun ze het dan kan verwachten (des te dapperder dat ze het dan toch aan de kaak stelt) is ook geen excuus.
Het feit dat eerder slachtoffers het niet gedurft hebben om tegengas te geven (exact om alle redenen die jij hier noemt) maakt niet dat het daarmee maar normaal is en dat het geaccepteerd moet worden.
Jou enige verdediging voor geen stijl is.
- Je moet ze niet aanvallen
- Als je ze wel aanvalt met je de feiten goed hebben (alsof dat iets uitgemaakt zou hebben, ze hebben totaal nog niet gereageerd op de inhoud).
- Je weet hoe ze andere behandeld hebben, dus je kunt dit verwachten..
En hierna is alles gerechtvaardigd.
Stel je eens voor dat we dit zouden accepteren bij moslims of Turkije-fans.
Daar kun je namelijk ook het hele riedeltje op dezelfde manier afdraaien.
- Ik weet dat ik mohammed niet moet beledigen
- Ik weet dat ik het dan waarschijnlijk feitelijk verkeerd heb
- Ik weet dat ze eerder nogal geprikkeld gereageerd hebben.
Is het dan allemaal verantwoord wat ze daarna doen? Ook al leggen daarna mensen zich zelfcensuur op?
Het is niet boeiend of wat Hertzberger gedaan heeft. De reactie van GS over over de grens.
En dit is logisch? Echt? En dat is een goedkeuring? Even een check he. We hebben het niet niet over een persoon die in boosheid emotioneel reageert. Maar een redactie, een groep mensen die heel bewust, nadenkend en in overleg een aanval als deze kiest en daar haar legertje inzet. Waarschijnlijk gebaseerd op hoe we het maximale effect kunnen bereiken zonder na te denken wat voor een schade dat aan een persoon kan aanrichten. Sterker nog, nog eens niet wetend of ze haar legertje in de hand kan houden (maar als dat niet is en er zou iets gebeuren heel snel haar handen zal wassen in onschuld).SomerenV schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:25:
GS en diens reaguurders pakken hun aanvaller op het punt waar ze het meest kwetsbaar is, namelijk haar vrouwelijkheid. Da's een logische aanval, ongeacht of het wel of niet door de beugel kan. Bij elke aanval zal de focus liggen op dat punt waar de zwakte zit, of waar de aanval het eenvoudigst is. Als ze vooral dik was geweest dan waren de reacties daarover gegaan. Als het een man was geweest dan was ze ook even hard aangepakt maar op een andere manier.
(en mensen niet aanvallen op inhoud, maar dik zijn, grote neus, <vul iets in>, is net zou fout).
En dan gaan lopen zeuren dat het geen verkrachting is. Laten even de wetenschappelijke literatuur dat verwaarlozing, vernedering (met alleen woorden) net zo schadelijk is als fysieke mishandeling. Niet voor niets is dat tegenwoordig een speerpunt van organisaties als veilig thuis. Ik zou ook een ander woord gekozen hebben als virtuele verkrachting, maar nogmaals jou verantwoording (heti s normaal om aan te aanvallen op dat punt puur omdat ze een vrouw is) komt akelig dicht bij de definitie van de VN inzake verkrachting als wapen (en waarom dat een misdaad tegen de menselijkheid is). Maar oke.
Blijkbaar is dat jouw morele kompas.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Het begon toch echt met die dame die het nodig vond om een foto van van leeuwen te plaatsen met daar boven iets in de trend van "digitale verkrachter" .
Ik ga niks goed praten of wat dan ook, maar ik die dame weet donders goed waar ze aan begon.
Ik weet bv niet wat er gaat gebeuren als ik mijn vinger in een bijennest steek, maar het lijkt me geen slim plan.
Ik ga niks goed praten of wat dan ook, maar ik die dame weet donders goed waar ze aan begon.
Ik weet bv niet wat er gaat gebeuren als ik mijn vinger in een bijennest steek, maar het lijkt me geen slim plan.
Even ontopic: als ik de banners bekijk op GS dan zie ik vooral Google ads, zou Google hier ook niet in rol in hebben om de ads te blocken?
Ik wel.
Eerst verdiepen, dan pas oordelen zou ik zeggen dan.Zelf heb ik de hele situatie geheel niet bekeken; geen interesse.
Nu doe jij hetzelfde. Je spreekt mensen aan op hun fatsoen. Kennelijk heb jij een ander idee over fatsoen dan ik.Wat me wel interesseert is hoe mensen zich hier gedragen. En dan kan ik niet anders concluderen dat er een klein aantal is die eenieder die niet GS-is-slecht roept maar de situatie van verschillende kanten wil bekijken wordt verkettert. En dat onder het mom van 'wij verdedigen fatsoen'. Excuseer, maar enkel en alleen de reacties hier lezende mag een aantal van hun voetstuk komen en zich schamen voor hun discussiegedrag.
En dit weet jij omdat?? Je met die mensen werkt? Je er een studie naar gedaan hebt? Je weet er geen reet van en denkt even die dames als "excuus" te gebruiken. Ga voor de leut eens met dergelijk dames praten en vraag eens hun mening over GS.SomerenV schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:41:
Volgens mij heb jij boter op je hoofd. Er. Is. Niemand. Verkracht. Er zijn geen verkrachtingsverhalen. Ga voor de gein eens in een groep met personen zitten die daadwerkelijk verkracht zijn, en praat daar op de manier waarop je hier praat.
Wat een laffe daad om je achter zoiets te verschuilen, als je niets, maar dan ook niets van weet.
Ik zou willen dat je een dagje zou kunnen meelopen in de omgeving waar deze dames (en heren) behandeld worden. Kijken of je dan nog het lef hebt om er zo over te praten.
Dus laten we afspreken dat we deze mensen voor zichzelf laten praten. Die hebben niet iemand zoals jou nodig om hen te verdedigen. En zitten er helemaal niet op te wachten dat jij HUN leed gebruikt om gelijk te krijgen in een discussie. Donder toch op zeg.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Het feit dat GS iets fout deed is geen excuus om alles wat de NRC/Volkskrant gedaan hebben goed te praten mag ik hopen? Als iedereen hier dan zo valt over wat GS gedaan heeft, ben dan een man/vrouw en geef gewoon toe dat het handelen van de andere kant minstens net zo smerig was. Ow en Dumpert zelf heeft weldegelijk inhoudelijk gereageerd op de aantijgingen, daar is een hele mooi Vlog over te vinden. Aangezien de meeste hier GS/Dumpert inhoudelijk zo goed lijken te kennen kunnen ze ongetwijfeld de weg wel vinden zonder mijn hulp 
Laat daarbij voorop staan dat de comments op sommige plekken van GS inderdaad niet erg sterk zijn en wel wat moderatie behoeven.
Laat daarbij voorop staan dat de comments op sommige plekken van GS inderdaad niet erg sterk zijn en wel wat moderatie behoeven.
[ Voor 10% gewijzigd door Zingo op 07-05-2017 20:13 ]
Verwijderd
Juist dat ik de hele situatie niet ken maakt me neutraal ten aanzien van de discussie qua inhoud. De vorm is ronduit bedchamend, en die mag per direct anders. Ik laat me niet door mensen op heksenjacht in een hokje plaatsen. Als dit doorgaat gaan er bans vallen - dan zijn we gelijk duidelijk dat wij bepaalde fatsoensnormen afdwingen als het om vorm gaat.D-e-n schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:05:
[...]
Ik wel.
[...]
Eerst verdiepen, dan pas oordelen zou ik zeggen dan.
[...]
Nu doe jij hetzelfde. Je spreekt mensen aan op hun fatsoen. Kennelijk heb jij een ander idee over fatsoen dan ik.
Tenzij je zelf verkracht bent, doe je in zin 3 precies wat je iemand anders verbiedt te doen in zin 1.Cyberpope schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:07:
[...]
Dus laten we afspreken dat we deze mensen voor zichzelf laten praten. Die hebben niet iemand zoals jou nodig om hen te verdedigen. En zitten er helemaal niet op te wachten dat jij HUN leed gebruikt om gelijk te krijgen in een discussie. Donder toch op zeg.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ach.. als de VK of NRC toch zoiets zouden hebben hebben als een interne ombudsman waar mensen zich toe zouden kunnen wenden. Of ze houden en neerleggen bij zoiets als de raad voor journalistiek waar je kunt klagen. Organisaties die niet juridische gaan zitten haarkloven over definities, maar gewoon een inhoudelijk oordeel geven hoe vakmensen moeten handelen.... Als dat maar zo zou zijn, net als GS dat heeft.Zingo schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:12:
Het feit dat GS iets fout deed is geen excuus om alles wat de NRC/Volkskrant gedaan hebben goed te praten mag ik hopen?
Verwijderd
En dat is precies de bedoelingVerwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:24:
@Verwijderd Het enige wat je kan doen is zorgen dat het fatsoen bewaart blijft en in die zin kan je je alleen maar neutraal opstellen zonder je in de discussie te mengen.
Dan spreek je ook voor jezelf en niet voor anderen. Dan zeg je ook niet ga eens met een groep praten die het meegemaakt heeft. Overigens laat ik alle ruimte voor hem want ik vraag wat hij er van weet.pingkiller schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:27:
[...]
Tenzij je zelf verkracht bent, doen je in zin 3 precies wat je iemand anders verbiedt te doen in zin 1.
Adverteerders zijn niet vooraf aan de rel gevraagd of ze nog wel bij GS/dumpert willen adverteren. Dit is nu net het verwerpelijke, het doel heiligde de middelen bij VK en NRC (inclusief columnisten), ze creëerden de rel rondom Dumpertreeten om zo druk te kunnen zetten op de adverteerders en ze daarna pas de vraag voor te leggen. Sommigen kozen inderdaad eieren voor hun geld, zij het tijdelijk. Het punt is dat we dit soort gedrag van GS gewend zijn, en al tijden tolereren. VK en NRC hebben toch een zekere mate van journalistiek fatsoen hoog te houden, en met dit soort relletjes zal het verschil tussen de oude en nieuwe media op dat gebied met rasse schreden kleiner worden.Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:16:
@Zingo
NRC en de Volkskrant bieden een platform voor opinie. Dat wil niet zeggen dat de krant het er mee eens is. Daarnaast is er niets mis dat zij zich afvragen of bepaalde adverteerders wel weten op wat voor sites ze adverteren. Dat het anders kan heb ik aan het begin van dit topic al gezegd dus dat kan je teruglezen. Dat het niet kies is kan ik inkomen maar wat er daarna gebeurde is waar men over struikelde en dat kan echt niet.
Je draait de boel weer om. Het werd pas een rel nadat GS "terug sloeg". Naar de eerste column kraaide geen haan.KleineJoop schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:35:
[...]
Adverteerders zijn niet vooraf aan de rel gevraagd of ze nog wel bij GS/dumpert willen adverteren.
En dit topic gaat in ieder geval even op slot.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En na een cool down weer open. Graag constructief verder. Een discussie is pas interessant als er ook daadwerkelijk naar elkaars mening geluisterd wordt, in plaats van die op terminologie onderuit te schoffelen of vooral de eigen mening te blijven herhalen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Bedankt voor het weer openen, confrère. 
Maar wat is nu precies het probleem?
GS en Dumpert zijn seksistische en racistische platforms.
Het intrekken van sponsoring is een normale manier voor bedrijven om hun ontevredenheid te uiten met platforms die zij financieel ondersteunen.
Klanten van bedrijven die platforms steunen waarmee die klanten het oneens zijn staan volledig in hun recht om die bedrijven te vragen de sponsoring van die platforms te staken.
Net zo goed staat het reaguurders vrij om bedrijven te boycotten die de sponsoring van GS en Dumpert opschorten.
Puur neutraal gezien is de enige partij die iets doet wat niet door de beugel kan... GS en Dumpert. Zij posten namelijk met zeer grote regelmaat racistische en seksistische content. Het is een logisch gevolg daarvan dat bedrijven dan vinden dat ze daarmee niet geassocieerd willen worden - desnoods na daarop gewezen te zijn door hun klanten.
Persoonlijk ben ik platforms als GeenStijl, Dumpert en Powned liever kwijt dan rijk. Maar ja, dat is mijn persoonlijke ongezouten mening.
Het intrekken van sponsoring is een normale manier voor bedrijven om hun ontevredenheid te uiten met platforms die zij financieel ondersteunen.
Klanten van bedrijven die platforms steunen waarmee die klanten het oneens zijn staan volledig in hun recht om die bedrijven te vragen de sponsoring van die platforms te staken.
Net zo goed staat het reaguurders vrij om bedrijven te boycotten die de sponsoring van GS en Dumpert opschorten.
Puur neutraal gezien is de enige partij die iets doet wat niet door de beugel kan... GS en Dumpert. Zij posten namelijk met zeer grote regelmaat racistische en seksistische content. Het is een logisch gevolg daarvan dat bedrijven dan vinden dat ze daarmee niet geassocieerd willen worden - desnoods na daarop gewezen te zijn door hun klanten.
Persoonlijk ben ik platforms als GeenStijl, Dumpert en Powned liever kwijt dan rijk. Maar ja, dat is mijn persoonlijke ongezouten mening.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Op zich ook al interessant, die overlap tussen 'haatfabriekjes' en rechtse media. Ook in de Angelsaksische wereld zie je dat terug.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Het lijkt haast alsof sommige mensen denken dat het recht op vrijheid van meningsuiting gelijkstaat aan het recht op advertentiegeld.Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:01:
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb het idee dat democratie, westerse waarden en dergelijk behoorlijk onder druk zijn gekomen omdat dit soort haatfabriekjes juist geld verdienen op ontevredenheid. Vrije pers enzo is 1 ding, mensen structureel ontevreden krijgen en houden kan toch ook niet helemaal de bedoeling zijn.Brent schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:09:
Op zich ook al interessant, die overlap tussen 'haatfabriekjes' en rechtse media. Ook in de Angelsaksische wereld zie je dat terug.
Lol, ga toch weg.... door zulk soort uitspraken haal je meteen je eigen betoog onderuit....Dido schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:39:
[...]
1) Je overschat de kracht van geenstijl
2) Dat hoekje van het internet zoek je zelf op, maar je hoeft er niet te komen he!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Nou, op naar het politiebureau zou ik zeggen. Doe aangifte.Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:01:
Bedankt voor het weer openen, confrère.
Klopt, maar dan is het wel zo netjes dat die bedrijven daar zonder enige druk voor kunnen kiezen. Deze actie is opgezet door 2 kranten die een ideologisch afwijkende concurrent op oneigenlijke gronden schade toe proberen te brengen. Met oneigenlijk bedoel ik hier dat ze methoden kiezen die niet tot hun reguliere takenpakket behoren.Het intrekken van sponsoring is een normale manier voor bedrijven om hun ontevredenheid te uiten met platforms die zij financieel ondersteunen.
Heel wrang is daarnaast dat het moederbedrijf van deze kranten het moederbedrijf van GeenStijl/Dumpert over probeert te nemen, waardoor ze dus een direct financieel belang belang hebben bij het zoveel mogelijk schade toebrengen aan GeenStijl/Dumpert.
Klopt, maar voor zover ik weet zijn de Volkskrant en NRC geen klanten van de bedrijven die ze benaderen.Klanten van bedrijven die platforms steunen waarmee die klanten het oneens zijn staan volledig in hun recht om die bedrijven te vragen de sponsoring van die platforms te staken.
Zal ongetwijfeld door sommigen gedaan worden. Maar net zoals de adverterende bedrijven over een paar weken - als de storm weer geluwd is - weer gewoon op GS/Dumpert te vinden zullen zijn, zullen de reaguurders over een tijdje weer gewoon naar hun bakkie Grolsch grijpen.Net zo goed staat het reaguurders vrij om bedrijven te boycotten die de sponsoring van GS en Dumpert opschorten.
Iedereen weet dat, iedereen calculeert dat in. Dit is even net zo'n hype als dat kunstgras een paar maand geleden. Over een tijdje (lees: als de overname gelukt is) maakt niemand zich er meer druk over.
Wederom... dat is jouw mening. Bij mijn weten is geen van deze partijen ooit aangeklaagd, laat staan veroordeeld voor één van deze vergrijpen, en tot die tijd blijft het bovenstaande dus een mening.Puur neutraal gezien is de enige partij die iets doet wat niet door de beugel kan... GS en Dumpert. Zij posten namelijk met zeer grote regelmaat racistische en seksistische content.
Dat mag, daarvoor hebben we een democratiePersoonlijk ben ik platforms als GeenStijl, Dumpert en Powned liever kwijt dan rijk. Maar ja, dat is mijn persoonlijke ongezouten mening.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
@alexbl69 Hmmm, ik zie je punt. Maar ook al zit er wellicht een dubbele agenda achter de campagne om GS en Dumpert te ontdoen van hun sponsoren, dan nog is die campagne op zich een goed doel.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Wat is het doel dan van die campagne?Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:47:
@alexbl69 Hmmm, ik zie je punt. Maar ook al zit er wellicht een dubbele agenda achter de campagne om GS en Dumpert te ontdoen van hun sponsoren, dan nog is die campagne op zich een goed doel.
Verwijderd
Waarde van GS/Dumpert omlaag brengen, goedkoop overnemen. Geenstijl sluiten en vervolgens voor een prikkie één van de best lopende video share sites in NL in handen hebben.
Bewustwording creëren bij adverteerders dat zij wellicht niet met die platforms geassocieerd willen worden?
Maar waarom moeten deze kranten dat doen? Waarom moeten ze zelf een rel op gaan zetten en daarna in de slachtoffer rol te duiken?Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:47:
Ze adverteren zelf op pornosites maar vinden dumpert en GS vrouw onvriendelijk

Schoenmaker blijf bij je leest
[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 08-05-2017 16:22 ]
@GrooV Tja, daarover kan je uren lang kissebissen natuurlijk maar feit blijft dat porno consensual is. Hoewel je je vraagtekens kunt zetten bij de vrouwvriendelijkheid van porno, is er toch wel een groot verschil tussen een vrouw die zelf beslist om in een porno-productie mee te doen, en een site die aan de lopende band vrouwen en etnische minderheden beledigt en vernedert zonder toestemming.
Verwijderd
Technisch gezien doen ze dat. Dit levert het moederbedrijf geld op door waardevermindering van het bedrijf dat ter overname overwogen wordt en ze creëren zelf nieuws waar ze als media concern ook weer van profiteren.
'Activisme' is tegenwoordig nou eenmaal big business. Het zou grappig zijn ware het niet niet dat het allemaal zo doorzichtig is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 16:28 ]
Het begon bij de ingehuurde modellen bij de 100e aflevering van Dumpert reeten. Deze werden gewoon netjes betaald wat je nog maar moet afvragen bij filmpjes op een willekeurige pornositeMx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:25:
@GrooV Tja, daarover kan je uren lang kissebissen natuurlijk maar feit blijft dat porno consensual is. Hoewel je je vraagtekens kunt zetten bij de vrouwvriendelijkheid van porno, is er toch wel een groot verschil tussen een vrouw die zelf beslist om in een porno-productie mee te doen, en een site die aan de lopende band vrouwen en etnische minderheden beledigt en vernedert zonder toestemming.
Deze discussie gaat nu opeens over porno? En vrouwonvriendelijkheid van porno? En vervolgens ga je over naar dat GS aan de lopende band vrouwen en etnische minderheden beledigt en vernedert? Ga alsjeblieft ergens anders lopen janken zeg. Vooral lekker veel krachttermen gebruiken, dan horen ze je wel!Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:25:
Sowieso, als ik kijk naar de nieuwe posts sinds het opheffen van het slotje dan kan het topic wat mij betreft meteen weer op slot. Met een opening als GS en Dumpert zijn seksistische en racistische platforms. maak je de discussie direct monddood. Jij brengt het als feit terwijl het niks meer dan een mening is. Eindresultaat is dat het hier weer uitmondt in een wellus-nietus waarbij een kleine groep tegen een muur van vingertje-wijzen aan het schreeuwen is.
Daar begon het mee ja.. Vergeet je niet hoe het verder ging?GrooV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:33:
[...]
Het begon bij de ingehuurde modellen bij de 100e aflevering van Dumpert reeten. Deze werden gewoon netjes betaald wat je nog maar moet afvragen bij filmpjes op een willekeurige pornosite
Wil jij met droge ogen beweren dat GS en Dumpert niet seksistische en racistische platforms zijn, dan?SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:36:
Sowieso, als ik kijk naar de nieuwe posts sinds het opheffen van het slotje dan kan het topic wat mij betreft meteen weer op slot. Met een opening als GS en Dumpert zijn seksistische en racistische platforms. maak je de discussie direct monddood. Jij brengt het als feit terwijl het niks meer dan een mening is. Eindresultaat is dat het hier weer uitmondt in een wellus-nietus waarbij een kleine groep tegen een muur van vingertje-wijzen aan het schreeuwen is.
Ik was overigens niet degene die porno er bij de haren bij sleepte hè...
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 08-05-2017 16:39 ]
Een columniste schreef een artikel dat samenhing van overdreven vergelijkingen die nergens op sloegen en beschuldigen die als een tang op een varken sloegen.JoeyPrr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:36:
[...]
Daar begon het mee ja.. Vergeet je niet hoe het verder ging?
Ja. Dat er soms dat soort content op gepost wordt (vaak grijs gebied maar goed) wil niet zeggen dat de platformen defacto seksistisch en racistisch zijn.Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:38:
[...]
Wil jij met droge ogen beweren dat GS en Dumpert niet seksistische en racistische platforms zijn, dan?
[ Voor 36% gewijzigd door SomerenV op 08-05-2017 16:40 ]
Even een onwaarheid corrigeren: deze actie is een oproep van een columniste, geplaatst door de betreffende kranten. Belangrijk verschil.alexbl69 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:41:
[...]
Deze actie is opgezet door 2 kranten die een ideologisch afwijkende concurrent op oneigenlijke gronden schade toe proberen te brengen.
Je vergeet nog wat. Wel de gehele geschiedenis vertellen svp.SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:38:
[...]
Een columniste schreef een artikel dat samenhing van overdreven vergelijkingen die nergens op sloegen en beschuldigen die als een tang op een varken sloegen.
[ Voor 30% gewijzigd door D-e-n op 08-05-2017 16:40 ]
Verwijderd
What's next? Fatsoenspolitie? Angstaanjagende ontwikkelingen hier in Nederland. Had gehoopt dat ik geen puriteinse periode mee zou maken in mijn leven. Het laatste jaar is behoorlijk desillusionerend geweest kan ik je vertellen.Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:38:
[...]
Wil jij met droge ogen beweren dat GS en Dumpert niet seksistische en racistische platforms zijn, dan?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 16:42 ]
Niemand vraagt er om een fatsoenspolitie. Als GS mag doen wat ze doen mag een ander daar wat van vinden toch?
Verwijderd
We zullen zien, geef het nog een paar jaarD-e-n schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:42:
[...]
Niemand vraagt er om een fatsoenspolitie. Als GS mag doen wat ze doen mag een ander daar wat van vinden toch?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 16:47 ]
Je valt de uitspraak van een ander aan met:
Om vervolgens zelf te stellen:SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:36:
Jij brengt het als feit terwijl het niks meer dan een mening is.
Gewoon uit interesse, begrijp je dat het er voor sommige mensen heel erg op kan lijken dat je precies doet waar je een ander van beschuldigt?SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:38:
Een columniste schreef een artikel dat samenhing van overdreven vergelijkingen die nergens op sloegen en beschuldigen die als een tang op een varken sloegen.
http://www.geenstijl.nl/m...zijn_hoeren_allemaal.htmlVerwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:40:
[...]
What's next? Fatsoenspolitie? Angstaanjagende ontwikkelingen hier in Nederland. Had gehoopt dat ik geen puriteinse periode mee zou maken in mijn leven. Het laatste jaar is behoorlijk desillusionerend geweest kan ik je vertellen.
Hoe is in opstand komen tegen dit soort artikelen en taalgebruik angstaanjagend? Dit moet toch simpelweg niet kunnen.. En dan is dit letterlijk 1 van de 100'en artikelen die ik erbij kan halen..
Serieus, lees je eens goed in in de materie. Bekijk alle materie van beide partijen en trek je conclussie. Het initiële artikel van Hertzberger, waar de hele ellende mee begonnen is, slaat werkelijk nergens op en kun je volledig uit elkaar trekken. Zij presenteert haar meningen als feiten en maakt vergelijken die compleet mank gaan op elke mogelijke manier.Dido schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:44:
Je valt de uitspraak van een ander aan met:
[...]
Om vervolgens zelf te stellen:
[...]
Gewoon uit interesse, begrijp je dat het er voor sommige mensen heel erg op kan lijken dat je precies doet waar je een ander van beschuldigt?
Er hier ga ik je afkappen. Reageer op de discussie, niet de persoon.
[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-05-2017 19:28 ]
Verwijderd
Dat kan en moet wel kunnen. Daar mag je anders over denken maar dat is mij geen discussie waard.JoeyPrr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:46:
[...]
http://www.geenstijl.nl/m...zijn_hoeren_allemaal.html
Hoe is in opstand komen tegen dit soort artikelen en taalgebruik angstaanjagend? Dit moet toch simpelweg niet kunnen.. En dan is dit letterlijk 1 van de 100'en artikelen die ik erbij kan halen..
Vind ik GS en Dumpert onfatsoenlijk? Ja.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:40:
What's next? Fatsoenspolitie? Angstaanjagende ontwikkelingen hier in Nederland. Had gehoopt dat ik geen puriteinse periode mee zou maken in mijn leven. Het laatste jaar is behoorlijk desillusionerend geweest kan ik je vertellen.
Betekent dat dat ik voor invoering van fatsoenspolitie ben? Natuurlijk niet.
Maar ik vind wel dat adverteerders twee keer zouden moeten nadenken voordat ze zich associëren met zo'n platform.
Want jij bepaalt wat wel of niet door de beugel kan? Dat jij iets niet fatsoenlijk vindt wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten vinden. Beetje een bekrompen denkwijze vind je niet?Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:53:
[...]
Vind ik GS en Dumpert onfatsoenlijk? Ja.
Maar ik vind wel dat adverteerders twee keer zouden moeten nadenken voordat ze zich associëren met zo'n platform.
Verwijderd
Oh ja? Waarom vind je dat? Wil je de bedrijven tegen zichzelf in bescherming nemen? Ben je bang dat de gemiddelde Nederlander van de één op de andere dag wegloopt bij Grolsch omdat hij zelf is gaan vinden dat GS niet door de beugel kan? Dat vind ik behoorlijk sympathiek van je richting een stel corperate entities.Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:53:
[...]
Of zou het zo kunnen zijn dat je GS enigsinds rancuneus in de portemonnee wilt raken omdat je het niet eens bent met de inhoud van de site.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 16:56 ]
geld dat dan niet in beide richtingen?SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:54:
[...]
Want jij bepaalt wat wel of niet door de beugel kan? Dat jij iets niet fatsoenlijk vindt wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten vinden. Beetje een bekrompen denkwijze vind je niet?
Het is niet dat jij iets ok vind, dat de rest dat ook maar ok moet vinden, toch?
Tja en Rosanne vond het niet erg dat ze bij haar studenten vereniging voor hoer werd uitgemaakt (lees: https://www.nrc.nl/nieuws...tgemaakt-4543540-a1524217 )
Maar 5 modellen bij dumpert reeten gaan dan weer te ver.
Leuk dat je het niet eens bent met een site, maar ga er dan niet heen en ga al helemaal niet achter de adverteerders aan waarvan je van te voren al weer dat die geen zin in een discussie hebben
Maar 5 modellen bij dumpert reeten gaan dan weer te ver.
Leuk dat je het niet eens bent met een site, maar ga er dan niet heen en ga al helemaal niet achter de adverteerders aan waarvan je van te voren al weer dat die geen zin in een discussie hebben
[ Voor 27% gewijzigd door GrooV op 08-05-2017 16:58 ]
Zou dat volgens jou verwerpelijk zijn trouwens? Want ik ben daar helemaal voorVerwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:55:
Of zou het zo kunnen zijn dat je GS enigsinds rancuneus in de portemonnee wilt raken omdat je het niet eens bent met de inhoud van de site.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Daarom moet iedereen dat voor zichzelf bepalen en moet iedereen zich met zichzelf bemoeien. Prima als je een discussie wilt voeren, maar haal die plaat dan voor je hoofd weg, en probeer beide partijen te bekijken en er objectief in te staan. Daar ontbreekt het hier aan. Hier zit een hardnekkig stelletje moraalridders dat vooral met de vinger wijst naar één partij en de andere partij niet aanraakt terwijl die net zo goed smerig bezig is geweest. Als je daar tegenin gaat ben je onfatsoenlijk, zelfs als je GS of Dumpert niet eens verdedigt.Kheos schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:55:
[...]
geld dat dan niet in beide richtingen?
Het is niet dat jij iets ok vind, dat de rest dat ook maar ok moet vinden, toch?
[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 08-05-2017 16:58 ]
Verwijderd
Nee dat vind ik helemaal niet verwerpelijk enkel een beetje naïef Doen alsof je goede intenties hebt echter wel. Beetje eerlijkheid is wel op ze'n plaats lijkt me.MrAngry schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:57:
[...]
Zou dat volgens jou verwerpelijk zijn trouwens? Want ik ben daar helemaal voor![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 16:59 ]
Ik zeg nergens dat ik dat bepaal. Het is aan die bedrijven die op die sites adverteren om dat voor zichzelf te bepalen.SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:54:
Want jij bepaalt wat wel of niet door de beugel kan? Dat jij iets niet fatsoenlijk vindt wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten vinden. Beetje een bekrompen denkwijze vind je niet?
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me geen genoegen doet om die gierputten van het Nederlandse internet in hun portemonnee te raken. Hoppa, kaarten open op tafel. Und jetzt?Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:55:
Kom op heren, ga no niet doen als GS en Dumpert hoog aanschreven sites vol intellectuelen en nuance is. Het is een Dump plek voor een simpele lach al je niet na wil denken. Meer is het niet, en bedrijven hebben het recht om deze platformen te steunen of niet met Ads.
De groot gebruiker van deze platvormen zijn mensen die meteen op onderbuik gevoel reageren en niet diep nadenken over zaken. Heb je ooit eens door de commentaren op posts gekeken? Dat zijn geen intellectuelen aanwezig.
De groot gebruiker van deze platvormen zijn mensen die meteen op onderbuik gevoel reageren en niet diep nadenken over zaken. Heb je ooit eens door de commentaren op posts gekeken? Dat zijn geen intellectuelen aanwezig.
Wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft?
Dat mag jij vinden. Dat mag jij hier 10.000x zeggen. Maar zij mag ook vinden wat zij vindt. Het gaat er om wat GS vervolgens doet als reactie. En dan ben je weer stilHet initiële artikel van Hertzberger, waar de hele ellende mee begonnen is, slaat werkelijk nergens op en kun je volledig uit elkaar trekken.
Waarom leg je een ander woorden in de mond?SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:54:
[...]
Want jij bepaalt wat wel of niet door de beugel kan?
Dat is een compliment. Dat besef je toch zelf ook wel toch?
Waarom vind je Dumpert onfatsoenlijk? Omdat je daar wel eens blote tieten ziet? Net zo onfatsoenlijk als het lekkere meiden topic hier waar jij een fervent poster bent. Geeft verder niet, maar seksistisch is het wel.Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:53:
[...]
Vind ik GS en Dumpert onfatsoenlijk? Ja.
Of moeten de feministes van VK en NRC ook even de adverteerders op tweakers gaan bellen? Beste adverteerders, weten jullie wel dat en computernerds vunzige opmerkingen plaatsen bij naakte vrouwen!!111 nee, niet op Dumpert of Geen Stijl, maar op tweakers.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Als er hier onder foto's van vrouwen gesteld wordt dat men ze vastgebonden en gekneveld wel "zou doen", en dergelijke posts zouden blijven staan, dan kan ik je verzekeren dat daar wel een feminist op aan gaat slaan.St@m schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:00:
Of moeten de feministes van VK en NRC ook even de adverteerders op tweakers gaan bellen? Beste adverteerders, weten jullie wel dat en computernerds vunzige opmerkingen plaatsen bij naakte vrouwen!!111 nee, niet op Dumpert of Geen Stijl, maar op tweakers.
Als je je gebruikers van een platform op een dergelijke manier uitnodigt iemand aan een schandpaal te nagelen en om vervolgens te fantaseren over onetische zaken zoals verkrachting, dan moet je niet raar opkijken dat men acties onderneemt. Heel slim om dit te doen waar het pijn doet: de financiën.
GeenStijl doet haar naam eer.
GeenStijl doet haar naam eer.
Tweakers doet er zelf net zo hard aan mee, zie topics in de HK.St@m schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:00:
[...]
Waarom vind je Dumpert onfatsoenlijk? Omdat je daar wel eens blote tieten ziet? Net zo onfatsoenlijk als het lekkere meiden topic hier waar jij een fervent poster bent. Geeft verder niet, maar seksistisch is het wel.
edit: dat zeg je ook
[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 08-05-2017 17:05 ]
Bij GS en Dumpert gaat het mij vooral om het racisme. De seksistische kant is bijvangst.St@m schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:00:
Waarom vind je Dumpert onfatsoenlijk? Omdat je daar wel eens blote tieten ziet? Net zo onfatsoenlijk als het lekkere meiden topic hier waar jij een fervent poster bent. Geeft verder niet, maar seksistisch is het wel.
En die meidentopics hier op GoT zijn heel preuts in vergelijking met wat op GS en Dumpert soms langskomt...
Onzin, want dat is in het verleden al gebeurt op tweakers. Geen haan die er naar kraait. Maar nu is het het grote boze Geenstijl en dus maken we er een hetze van. Wat Geenstijl is het grote kwaad en moet kapot.Dido schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:02:
[...]
Als er hier onder foto's van vrouwen gesteld wordt dat men ze vastgebonden en gekneveld wel "zou doen", en dergelijke posts zouden blijven staan, dan kan ik je verzekeren dat daar wel een feminist op aan gaat slaan.
Veel partijen in deze discussie hebben een verborgen agenda, maar een hoop mensen hier zien dat niet in...
Grappig ook dat er zoveel tweakers vallen over 'seksisme' terwijl 85% van alle mannen weleens porno kijkt. Wie post er dan in dit topic? Is dat die 15% die geen porno kijkt?
JoeyPrr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:46:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door ChojinZ op 08-05-2017 17:11 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik vind het goed, ouwe seksistMx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:07:
[...]
Bij GS en Dumpert gaat het mij vooral om het racisme. De seksistische kant is bijvangst.
En die meidentopics hier op GoT zijn heel preuts in vergelijking met wat op GS en Dumpert soms langskomt...
Maar laten we hier niet gaan praten over seksisme en dat dat zo erg is. Een beter milieu begint bij jezelf.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Er zit een gigantisch verschil tussen vrijwillig de porno in gaan en door GS aan de schandpaal genageld te worden omdat je een mening hebt.ChojinZ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:08:
[...]
Onzin, want dat is in het verleden al gebeurt. Geen haan die er naar kraait. Maar nu is het het grote boze Geenstijl en dus maken we er een hetze van.
Veel partijen in deze discussie hebben een verborgen agenda, maar een hoop mensen hier zien dat niet in...
Grappig ook dat er zoveel tweakers vallen over 'seksisme' terwijl 85% van alle mannen weleens porno kijkt. Wie post er dan in dit topic? Is dat die 15% die geen porno kijkt?
Tsja, en dan ga je het artikel lezen en denk je: Ja, dat heb ik bij de gemiddelde cabaret voorstelling ook wel aan taalgebruik voorbij horen komen. Duidelijk een stuk satire met een booschap erop: Vrouwen gaan meer vreemd terwijl het beeld andersom vaak geschetst en geprojecteerd wordt.JoeyPrr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:46:
[...]
Daarbij, de term vrouwen zijn allemaal hoeren komt letterlijk uit een sketch van Hans Teeuwen, ow ow ow, wat is Hans toch een seksist.
Dus een beetje seksisme mag? Mag 'een beetje' rascime dan ook?Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:07:
[...]
Schandpaal??? Ik heb het over de oorzaak van alle deze ellende: Filmpjes raten met blote billen.JoeyPrr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:09:
[...]
Er zit een gigantisch verschil tussen vrijwillig de porno in gaan en door GS aan de schandpaal genageld te worden omdat je een mening hebt.

Daarbij moet je er niet aan voorbij gaan dat opvattingen over wat wel en niet oke is ook met de tijd veranderen, zowel omdat internet meer mainstream wordt als dat de maatschappelijke moraal veranderd of omdat vrouwen beter hun onvrede kunnen uitten. Dat stukje van Hans Teeuwen is ook al weer vijftien jaar oud.Zingo schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:13:
Daarbij, de term vrouwen zijn allemaal hoeren komt letterlijk uit een sketch van Hans Teeuwen, ow ow ow, wat is Hans toch een seksist.
[ Voor 27% gewijzigd door MrAngry op 08-05-2017 17:17 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Verwijderd
Die term is niet gedaald in waarde. Het behoudt nog steeds zijn waarde en doet daar niets aan af. Heleen Mees heeft een punt willen maken zo lijkt het door de term verkrachting te willen doortrekken naar de digitale wereld. En terecht, want hoewel geen verkrachting in de letterlijke zin van het woord kan je wel spreken van een virtuele verkrachting van Volkskrant-journaliste Reijmer met de vraag 'Zou u haar doen?' En laten we niet doen alsof het woord verkracht/verkrachting alleen toebedeeld is aan de verschrikkelijke daad in het echte leven. Hoe vaak ik de term wel niet gehoord heb in een andere context, en ook zelf weleens gebruik, is niet op één hand te tellen en daar valt niemand over. Ter voorbeeld; ik zakte laatst door een stoel en zei tegen mijzelf 'heel die stoel verkracht'.
Het heeft nioets met pootje lappen te maken. Wel met een koekje van eigen deeg. Als je het hebt over een legertje 'useful idiots', dus zonder de dubbele l, dan moet je toch echt op GeenStijl kijken. Als je niet in de gaten het dat juist daar de useful idiots zitten heb je ene plaat voor je hoofd. De roze toetsenbordhelden laten zich keer op keer voor het karretje spannen en daar spint GeenStijl garen bij.
Aangifte zou je best kunnen doen en is al eerder gedaan. PowNed heeft er ook een handje van en dat is niet verwonderlijk omdat de userbase overlapt. Voor een doorspekt topic met racisme kijk je hier: https://www.powned.tv/artikel/boycot-geenstijl#!commentsalexbl69 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:41:
[...]
Nou, op naar het politiebureau zou ik zeggen. Doe aangifte.
[...]
Klopt, maar dan is het wel zo netjes dat die bedrijven daar zonder enige druk voor kunnen kiezen. Deze actie is opgezet door 2 kranten die een ideologisch afwijkende concurrent op oneigenlijke gronden schade toe proberen te brengen. Met oneigenlijk bedoel ik hier dat ze methoden kiezen die niet tot hun reguliere takenpakket behoren.
Heel wrang is daarnaast dat het moederbedrijf van deze kranten het moederbedrijf van GeenStijl/Dumpert over probeert te nemen, waardoor ze dus een direct financieel belang belang hebben bij het zoveel mogelijk schade toebrengen aan GeenStijl/Dumpert.
[...]
Klopt, maar voor zover ik weet zijn de Volkskrant en NRC geen klanten van de bedrijven die ze benaderen.
[...]
Zal ongetwijfeld door sommigen gedaan worden. Maar net zoals de adverterende bedrijven over een paar weken - als de storm weer geluwd is - weer gewoon op GS/Dumpert te vinden zullen zijn, zullen de reaguurders over een tijdje weer gewoon naar hun bakkie Grolsch grijpen.
Iedereen weet dat, iedereen calculeert dat in. Dit is even net zo'n hype als dat kunstgras een paar maand geleden. Over een tijdje (lees: als de overname gelukt is) maakt niemand zich er meer druk over.
[...]
Wederom... dat is jouw mening. Bij mijn weten is geen van deze partijen ooit aangeklaagd, laat staan veroordeeld voor één van deze vergrijpen, en tot die tijd blijft het bovenstaande dus een mening.
[...]
Dat mag, daarvoor hebben we een democratie.
Er zit geen druk op de bedrijven, het is geen dwang. Er wordt gewoon aan ze gevraagd of wel weten waar en op welke sites ze adverteren. Er is trouwens niet opgeroepen tot een boycot wat GeenStijl wel eens gedaan heeft. Het is vanuit een opinie geschreven en aangekaart. En dat deed het balletje rollen. De actie is zeker niet opgezet door twee kranten. Zij bieden alleen het platform, maar ik zou het zeker begrijpen als zij zich scharen achter de journalisten/columnisten. Zeker na de bak stront die ze over zich hebben gekregen. Zou het trouwens volgens jou anders geweest zijn als ze het journalistieker aangepakt zouden hebben? Dus een vooronderzoekje wat er op sites aan advertenties vertoond werd en dan kijken of het met elkaar rijmt? Het zou geen donder uitgemaakt hebben. Dit is makkelijk scoren voor GeenStijl aangezien ze altijd de zwakkeren willen benadelen. En nu doet GeenStijl of het allemaal aan een ander ligt. Zoals altijd.
En natuurlijk keren mensen of bedrijven weer terug, maar zeker niet alle. Ik kijk ook nog steeds Dumpert, maar de comments lees ik niet. Waar ik voorheen zeer actief GeenStijl las lees ik nu over het gros heen omdat het klucht, rodeel en gezeik is. Dat soort zooi kan ik ook wel in de Privé of Story lezen.
GeenStijl is niet zozeer aangeklaagd voor racistische en seksistische content, maar zeker wel voor andere zaken waarin ze mensen tot op het bot kapot maken, in ieder geval proberen. Er zijn zat aangiftes gedaan tegen GeenStijl maar het probleem is dat het zo uitpakt dat je nog harder aan de schandpaal gaat bij GeenStijl. En ja dat gaat de persoonlijke levenssfeer in. Niet door GeenStijl want die geven alleen de voorzet en de reaguurders maken het af. Vast concept.
Het zijn niet de kranten die het doen. Die boden alleen een podium voor opinie. Snap dat nu eens in plaats van het uit het verband te rukken. Met die stukjes was niets mis. Het gezeik begon toen GeenStijl van leer trok met het in de zeik zetten van Volkskrant-journaliste Reijmer met de vraag 'Zou u haar doen?' Naar aanleiding van de comments in dat topic is de bal gaan rollen en nu duiken niet de kranten of wie dan ook in de slachtofferrol, nee het is GeenStijl die de slachtofferrol in duikt. GeenStijl begon de rel door alles uit het verband te rukken, en met succes.GrooV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:21:
[...]
Maar waarom moeten deze kranten dat doen? Waarom moeten ze zelf een rel op gaan zetten en daarna in de slachtoffer rol te duiken?
Ze adverteren zelf op pornosites maar vinden dumpert en GS vrouw onvriendelijk
Schoenmaker blijf bij je leest
Jij snapt haar hele opiniestuk niet, net als de meeste mensen die hier reageren en zeker 95% op GeenStijl/Dumpert. Het gaat niet om die modellen die zij als voorbeeld nam, zei niets over anders dan goedkoop vermaak als ik het even in eigen bewoording mag zeggen. Ze vraagt zich af of wij vrouwen zo moeten 'objectiveren'. Zij roept ook nergens op tot een boycot of wat er dan ook op lijkt. Zij zegt:GrooV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:33:
[...]
Het begon bij de ingehuurde modellen bij de 100e aflevering van Dumpert reeten. Deze werden gewoon netjes betaald wat je nog maar moet afvragen bij filmpjes op een willekeurige pornosite
Wil een bedrijf op een site met bepaalde content adverteren op zo'n site als ze claimen vrouwvriendelijk te zijn, of een bepaald goed doel behartigen. Het gaat verder dan vrouwonvriendelijkheid. Maar lees gerust haar column nog eens door, en lees het eens goed door.Weet u, van mij mag je ver gaan in het maken van seksistische, racistische en haatdragende content. Je mag – zoals Dumpert vaak doet – de meest kwetsbare burgers op hun allerzwakste momenten uitbuiten voor je eigen gewin. Je mag naakte vrouwen reduceren tot decorstukken. Ik vind het weerzinwekkend maar de vrijheid gaat best ver voor mij. De vraag is welke adverteerders maken deze content mogelijk? Best interessant om dat eens in beeld te brengen. Ik post alvast een screenshotje op Twitter. Doet u mee? #wiebetaaltDumpertReeten
Met kurkdroge ogen.Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:38:
[...]
Ik was overigens niet degene die porno er bij de haren bij sleepte hè...
En daarom zijn er zelfs ontslagen gevallen in Amerika om dezelfde strekking als wat zij, Hertzberger, hier aan de kaart stelt. Dat is ook de reden dat adverteerders zich terugtrekken. En dat doen ze niet omdat ze zo blij zijn dat hun naam op GeenStijl staat of Dumpert. Het is een vraag die zij stelt: wie betaald mee aan content op en site waar vrouwonvriendelijkheid, geweld, discriminatie, racisme voorkomt. Het komt er allemaal op voor en het meeste wordt gemodereerd gelukkig. Maar het is er en dat kan je niet ontkennen. Er zijn diverse aangiftes gedaan tegen GS en Dumpert in het verleden en recent ook nog.SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:38:
[...]
[...]
Ja. Dat er soms dat soort content op gepost wordt (vaak grijs gebied maar goed) wil niet zeggen dat de platformen defacto seksistisch en racistisch zijn.
Een grijs gebied wil ook niet zeggen dat je het dan maar moet plaatsten. Of wel?
Niemand zit te wachten op een fatsoenspolitie. Ik ben zeker de laatste die dat zou toejuichen. Ik ben zeker geen moraalridder maar ik zou niemand zo bejegenen zoals een site als GeenStijl dat zou doen. En ja er zijn diverse sites die dat doen zoals GeenStijl. Maar om die sites draait het nu niet maar GeenStijl kan wel de aanleiding zijn om ook naar die sites te kijken als adverteerder.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:40:
[...]
Ik zou zeggen begin er maar eens mee. Want je gaat van hot naar her, je bent onsamenhangend, je praat jezelf diverse malen tegen.SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:47:
[...]
Serieus, lees je eens goed in in de materie. Bekijk alle materie van beide partijen en trek je conclussie. Het initiële artikel van Hertzberger, waar de hele ellende mee begonnen is, slaat werkelijk nergens op en kun je volledig uit elkaar trekken. Zij presenteert haar meningen als feiten en maakt vergelijken die compleet mank gaan op elke mogelijke manier.
Dat is niet mijn mening, maar feitelijk en compleet na te trekken. Moet je 's doen, iets bekijken vanuit meerdere standpunten. Misschien dat dan die plaat voor je kop langzaamaan verdwijnt.
Maar dat doet GeenStijl toch ook? GeenStijl bepaalt toch ook met hun opinie wat wel en niet door de beugel kan? En nu zegt iemand er eens wat van en zijn ze de gebeten hond. Dat is bekrompen en ik snap niet dat je het ontzettend voor GeenStijl opneemt als je weet dat ze in deze zeker weten heel erg fout zitten t.a.v. een topic over een columniste waar je je fantasie op los kon laten.SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:54:
[...]
Zo, ik ben weer bij
[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-05-2017 19:31 ]
Prima, maar negeer dan niet wat er daarna gebeurd is. De columniste heeft zelf in Pauw aangegeven dat 'dumpert reeten' niet de reden was voor de open brief die 100 vrouwen ondertekend hebben, dat was het GS artikel (de schandpaal) dat volgde op de eerdere kritiek. En in die brief werden bedrijven opgeroepen om even te bedenken of ze daar wel naast willen staan.ChojinZ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:16:
[...]
Dus een beetje seksisme mag? Mag 'een beetje' rascime dan ook?
[...]
Schandpaal??? Ik heb het over de oorzaak van alle deze ellende: Filmpjes raten met blote billen.
Ik kan na een paar biertjes prima lachen over foute grappen over iedere soort bevolkingsgroep. En kijk bepaald niet weg als ik een paar goedgevormde borsten en billen zie. En ik vind GS te ver gaan waar het persoonlijk wordt. Wat enigszins hypocriet en gewoon een van de vele meningen is. Dat mag ik vinden 
Iedereen blij Iedereen chagrijnig, niets aan de hand?
Edit: En waar het voor een vd partijen te ver gaat is er de rechter.
Dat. Bij via GS van alles roepen is er vrijheid van meningsuiting. Ook als je dan roept dat het fout en smaakloos is. Mensen die vinden dat een adverteerder er niet zou moeten willen worden gevonden hebben ook vrijheid van meningsuiting. Ook als je dan roept dat het broodroof is.D-e-n schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:42:
Iedereen blij Iedereen chagrijnig, niets aan de hand?
Edit: En waar het voor een vd partijen te ver gaat is er de rechter.
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 08-05-2017 17:31 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Wanneer wordt dit eigenlijk dichtgegooid: [NSFW] Het 'lekkere meiden'-topic - Deel 23 
Toch veel te seksistisch.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Wat is er mis met het genieten van de schoonheid van het andere geslacht? In dat topic zie ik bijzonder weinig 'ik zou d'r doen'- of 'daar moet een piemel in'-opmerkingen.Help!!!! schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:43:
Wanneer wordt dit eigenlijk dichtgegooid: [NSFW] Het 'lekkere meiden'-topic - Deel 23
[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 08-05-2017 17:48 ]
The devil is in the details.
Ik kan het topic niet zien, maar ik ga er maar even vanuit dat deze volstaat met foto's van professionele modellen die hier zelf voor gekozen hebbenHelp!!!! schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:43:
Heeft Reijmer er ook zelf voor gekozen om de meest gruwelijke (verkrachtings) scenario's voorgeschoteld te krijgen? Is dat wat je probeert te zeggen met deze reactie?
Echt waar? Dan ben ik verbaasd dat dat aan mijn aandacht ontsnapt is, echt waar.ChojinZ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:08:
Onzin, want dat is in het verleden al gebeurt op tweakers. Geen haan die er naar kraait.
Er is voor sommige mensen een verschil tussen een film die vrijwillige handelingen tussen een aantal volwassenen laat zien, en iemand die een willekeurige vrouw die daar niet om gevraagd heeft vertelt dat hij haar wil vastbinden, knevelen en verkrachten (ja, als je iemand vastbindt en knevelt voordat je "haar doet", dan is dat in het geval van iemand die daar niet om gevraagd heeft het juist woord.)Grappig ook dat er zoveel tweakers vallen over 'seksisme' terwijl 85% van alle mannen weleens porno kijkt. Wie post er dan in dit topic? Is dat die 15% die geen porno kijkt?
De dames op GS met de billen hebben er zelf ook voor gekozen en worden betaald. Maar dat mag opeens toch niet want seksistisch.JoeyPrr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:48:
[...]
Ik kan het topic niet zien, maar ik ga er maar even vanuit dat deze volstaat met foto's van professionele modellen die hier zelf voor gekozen hebbenOver de reacties kan ik niet oordelen; kan ze niet zien.
Heeft Reijmer er ook zelf voor gekozen om de meest gruwelijke (verkrachtings) scenario's voorgeschoteld te krijgen? Is dat wat je probeert te zeggen met deze reactie?
Linda de Mol heeft de lijst getekend maar laat zich zelf graag fotograferen omringd door ontblote blokjesbuiken. En dan heb ik het nog niet eens over die andere dames die het nodig vonden deze lijst te tekenen terwijl ze zelf in hun blote tieten in de playboy hebben gestaan, voor dik geld natuurlijk.
Kortom hier is het aloude hypocriete feministische motto weer eens van toepassing: Het is alleen seksisme als mannen het doen....
Volgens mij zegt niemand dat dat niet mag. Alleen hebben sommige vrouwen daar wel een mening over. Het is pas 10.000 keer gezegd, het gaat niet om die vrouwen die zich omdraaien dat de hele wereld zich daar druk over maakt. Het gaat erom dat Dumpert en GS het aanmoedigt om 'virtuele dwangmatige seksuele handelingen' te beschrijven in de comments en zich dan de handen in onschuld wast als daar totaal bizarre dingen komen te staan.noguru schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:59:
[...]
De dames op GS met de billen hebben er zelf ook voor gekozen en worden betaald. Maar dat mag opeens toch niet want seksistisch.
Dat is net even wat anders dan plaatjes van mooie vrouwen bekijken. Of dat er op tweakers incidenteel ook een keer iemand heeft misdragen en iets totaal grofs seksistisch heeft neergezet.
Het gaat allang *niet* meer over 'dumpert reeten'! Het gaat over de oproep van GS om aan te geven of je van Reijen zou doen en de reacties die daar op gegeven zijn. Dat is de enige reden dat ze bedrijven opgeroepen hebben om 2x na te denken voor ze adverteren op GS/Dumpert (zie de aflevering van Pauw waarin ze dit haarfijn uitlegd).noguru schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:59:
[...]
De dames op GS met de billen hebben er zelf ook voor gekozen en worden betaald. Maar dat mag opeens toch niet want seksistisch.
Linda de Mol heeft de lijst getekend maar laat zich zelf graag fotograferen omringd door ontblote blokjesbuiken. En dan heb ik het nog niet eens over die andere dames die het nodig vonden deze lijst te tekenen terwijl ze zelf in hun blote tieten in de playboy hebben gestaan, voor dik geld natuurlijk.
Kortom hier is het aloude hypocriete feministische motto weer eens van toepassing: Het is alleen seksisme als mannen het doen....
Er zit een verschil tussen zelf een keuze maken en een keuze die voor je gemaakt wordt..
Is dit nou echt zo moeilijk te begrijpen?
[ Voor 6% gewijzigd door JoeyPrr op 08-05-2017 18:08 ]
Verwijderd
Ik ben beledigd.... tijd voor een hetze tegen autopoetsbedrijfwinsum!Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:11:
[...]
Het heeft geen ene fuck te maken met feminisme. Dat is makkelijk afschuiven zoals GeenStijl dat ook doet. Wat dat betreft kun je met een paar anderen van hier zo GeenStijl op en je valt daar niet eens op.
Oh nee, zo werkt de wereld niet zo zou de wereld niet moeten werken. Ik ben beledigd, well fuck me. Dat is mijn probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 18:15 ]
Verwijderd
.... nu snap jij het bewust niet. Natuurlijk zou ik niets ondernemen tegen je bedrijf omdat ik het niet met je eens bent. Ik had verwacht dat dit naar voren kwam in mijn postVerwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:17:
@Verwijderd je gaat je gang maar. Maar ik ben geen toetsenbordheld die blijft zitten
Nee Richard, jij snapt het niet. Er worden mensen geintimideerd omdat ze een mening hebben en dat moeten we allemaal maar pikken volgens jou.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:18:
[...]
.... nu snap jij het bewust niet. Natuurlijk zou ik niets ondernemen tegen je bedrijf omdat ik het niet met je eens bent. Ik had verwacht dat dit naar voren kwam in mijn post
Edit: Note hoe ik hier niks over haar mening zeg (daar mag je van vinden wat je wilt), maar puur over de reacties daarop.
[ Voor 12% gewijzigd door JoeyPrr op 08-05-2017 18:37 ]
Ok, dus:Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:14:
Ik ben beledigd.... tijd voor een hetze tegen autopoetsbedrijfwinsum!
Oh nee, zo werkt de wereld niet zo zou de wereld niet moeten werken. Ik ben beledigd, well fuck me. Dat is mijn probleem.
1) als een anonieme "reaguurder" jou vertelt dat hij je vast wil binden, tape over je mond wil plakken en je "wil doen", is het onzin om je geintimideerd te voelen?
2) En als die anonieme reaguurder weet waar je woont?
3) En als het je buurman is?
4) Als het in je gezicht gezegd wordt?
5) Als hij 'snachts in je slaapkamer staat en je dat vertelt?
Ik vermoed dat er ergens een omslagpunt ligt in wat je antwoordt, afhankelijk van die extra details. Ik neem aan dat je bij 5) met me eens bent dat er behalve het ongevraagd in je huis binnendringen toch bepaalde grenzen zijn overschreden. Maar vanaf welk punt is dat? Wat er op GS gebeurde was natuurlijk al minimaal 2) in het geval van een semi-publiek persoon die eenvoudig getraceerd kan worden.
Als ze dat gedaan hadden was er geen enkel probleem... maar dat doen ze niet. Ze reageren totaal niet op de inhoud (terwijl die volgens jou heel gemakkelijk te weerleggen zou zijn), maar ze vallen aan op haar vrouw zijn omdat ze daarin zo lekker kwetsbaar is (iets dat jij logisch vind).SomerenV schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:47:
[...]
Serieus, lees je eens goed in in de materie. Bekijk alle materie van beide partijen en trek je conclussie. Het initiële artikel van Hertzberger, waar de hele ellende mee begonnen is, slaat werkelijk nergens op en kun je volledig uit elkaar trekken. Zij presenteert haar meningen als feiten en maakt vergelijken die compleet mank gaan op elke mogelijke manier.
En dit niet door iemand die dit in emotie doet (kun je nog voorstellen, mensen doen dingen in emotie), maar door een betaalde redactie, die hierover waarschijnlijk vergaderd heeft, bewust gezocht heeft om een grens over te gaan om zo lekker geld te verdienen, zonder na te denken over eventuele schadelijke gevolgen die dat voor de persoon in kwestie die het moet ondergaan.
Verwijderd
Natuurlijk mag men zich oncomfortabel voelen na het lezen van dergelijke uitspattingen. Mag die persoon de behoefte hebben zich te wreken tegen het medium? Daar kan ik ook nog wel bij inkomen. Maar dat jullie je comfortabel voelen bij het precedent dat hier geschept wordt daar kan ik met mijn pet niet bij.
Ik weet dat het voeren van een 'slippery slope' argument geen schoonheidsprijsje verdiend. Maar ik vermoed dat wanneer deze "actie" succesvol is dat het steeds vaker en vaker ingezet zal worden.
edit: en ik ben niet eens een liefhebber van Geenstijl (Al jaren geleden overgestapt naar Elsevier)
Ik weet dat het voeren van een 'slippery slope' argument geen schoonheidsprijsje verdiend. Maar ik vermoed dat wanneer deze "actie" succesvol is dat het steeds vaker en vaker ingezet zal worden.
edit: en ik ben niet eens een liefhebber van Geenstijl (Al jaren geleden overgestapt naar Elsevier)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 18:43 ]
Dit klopt dus niet.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:11:
[...]
Het wil er maar niet in hé. Het gaat niet om de konten van die wijven die op Dumpertreeten te zien zijn. Je hebt of het hele opiniestuk niet gelezen of je snapt er helemaal niets van. En anders lees je mijn post hierboven even dan leg ik het voor de zoveelste keer uit wat wél de strekking is geweest van haar, Hertzberger, opiniestuk/column. Pas ná het stuk van GeenStijl tegen een Volkskrant journaliste is de put opengegaan en zijn er vrouwen en adverteerders geweest die er de brui aan gegeven hebben.
Het heeft geen ene fuck te maken met feminisme. Dat is makkelijk afschuiven zoals GeenStijl dat ook doet. Wat dat betreft kun je met een paar anderen van hier zo GeenStijl op en je valt daar niet eens op.
https://www.nrc.nl/nieuws...rtreeten-8355536-a1555513
Vervolgens:
https://www.nrc.nl/nieuws...dumpert-na-ophef-a1556062
Ergo, Hertzberger maakt ophef over modellen die hun werk doen, noemt het programma 'vrouwverneder TV', stelt dat vrouwen negen van die tien keer als stukjes vlees in beeld komen, stelt dat onder elk bericht minstens 200 keer reacties in de richting van 'daar moet een piemel in' staan, en:
Dit allemaal voordat GeenStijl die (walgelijke) post plaatste. Ondertussen staan de presentatoren van DumpertReeten wel met foto boven/onder krantenkoppen waarin de suggestie wordt gewekt dat het seksisten en racisten zijn zonder ook maar enige op waarheid beruste fundering, en is de schrijfster dus wel uit op het afknijpen van de geldstroom. Ontzettend laag, dit soort aantijgingen maak je niet op basis van onderbuikgevoelens en overdrijving, iets dat Hertzberger dus wel doet.Het boycotten van Dumpert door bedrijven was het doel van haar column, zegt Hertzberger.
En nogmaals, ja, onder foto's van mooie vrouwen staat wel eens 'ik zou d'r doen' of mooie 'insert lichaamsdeel' e.d., maar nooit gore verkrachtingsfantasieën zoals op GeenStijl. En zoals al eerder is aangehaald, dat soort topics zijn ook op Tweakers te vinden waar de reacties niet erg afwijken van Dumpert;
[NSFW] Het grote "lekkere kontjes" topic! #deel 3
[NSFW] Het 'lekkere meiden'-topic - Deel 23
Is T.net nu ook fout bezig? Nou, ik vind van niet. En Dumpert ook niet.
Dat doen ze wel hoor, is overigens ook al talloze keren gepost maar schijnbaar is het lastig dit ook in overweging te nemen. http://www.dumpert.nl/med...n_over_de_reetengate.htmlCyberpope schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:35:
[...]
Als ze dat gedaan hadden was er geen enkel probleem... maar dat doen ze niet. Ze reageren totaal niet op de inhoud (terwijl die volgens jou heel gemakkelijk te weerleggen zou zijn), maar ze vallen aan op haar vrouw zijn omdat ze daarin zo lekker kwetsbaar is (iets dat jij logisch vind).
En dit niet door iemand die dit in emotie doet (kun je nog voorstellen, mensen doen dingen in emotie), maar door een betaalde redactie, die hierover waarschijnlijk vergaderd heeft, bewust gezocht heeft om een grens over te gaan om zo lekker geld te verdienen, zonder na te denken over eventuele schadelijke gevolgen die dat voor de persoon in kwestie die het moet ondergaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Thomas op 08-05-2017 18:49 ]
bedoel je dan met "deze actie" het digitaal aan de schandpaal nagelen door vernederings- en verkrachtingsfanatasieen te spuien van iemand enkel en alleen omdat haar rmening je niet aanstaat? In dat geval zijn we allebei blij dat er gepast op die actie wordt gereageerd, want stel je voor dat die actie succesvol zou zijn en het in de toekomst slippery slope gewijs steeds erger wordt?Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:39:
Natuurlijk mag men zich oncomfortabel voelen na het lezen van dergelijke uitspattingen. Mag die persoon de behoefte hebben zich te wreken tegen het medium? Daar kan ik ook nog wel bij inkomen. Maar dat jullie je comfortabel voelen bij het precedent dat hier geschept wordt daar kan ik met mijn pet niet bij.