Acties:
  • +12 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:49
Persoonlijk lees ik met verbazing verschillende artikelen over de aanval van columnisten van het NRC en de Volkskrant tegen de websites Dumpert en Geenstijl. Dit zal ongetwijfeld een topic worden waarin 2 kampen het vooral niet eens met elkaar kunnen worden.

Heel kort samengevat: 2 columnisten hebben aangegeven Dumpert en Geenstijl seksistisch, racistisch en vrouwonvriendelijk te vinden. Daarbij hebben zij voorbeelden gegeven waaruit blijkt dat dit zo zou moeten zijn. Ook hebben zij meerdere adverteerders benaderd of zij weten dat ze bereikt worden op sites die dit laten zien. In eerste instantie leek dit de strekking van het column te zijn: Weten adverteerders waar ze adverteren. In de zaterdageditie van het NRC en de Volkskrant zal een paginagrote pamflet plaats vinden gericht aan adverteerders om zich af te keren tegen Dumpert en Geenstijl.

Ik kijk nooit op Geenstijl omdat ik mij niet in deze journalistiek kan vinden hier ga ik persoonlijk niet op in, maar is zeker een onderwerp voor deze discussie. Daarentegen kijk ik dagelijks op Dumpert. Dumpert is voor mij een zeer vermakelijke site, ik vind hier de filmpjes die ik ook tegenkom op Facebook, de Wereld draait door, opsporing verzocht, RTL late night, Holland's got talent, Ziggo Sport, de leukste thuis, Voetbal International en mokkels.nl tegenkom. Al met al: Dumpert is een soort verzamelsite van alle soorten filmpjes/plaatjes. Onder deze plaatjes filmpjes staan altijd reaguursels van reaguurders. Veel reaguurders zien zichzelf als een karikatuur van de eenzame man die nooit buitenkomt. Reaguursels als 'ik zou haar doen' zijn zéker veel te vinden op Dumpert. Soms gaat het verder, vaak worden ongewenste reaguursels 'weggejorist'. Woordgrapjes met een seksuele tint / stereotypering ed vind ik persoonlijk heel grappig, Reaguursels wat alleen maar bedoelt is om grof te zijn worden mijns inzien gemint en/of verwijderd, (naar mijn eigen maatstaven uiteraard). Ik vind het júist leuk dat alles tégen het randje aan zit. Dit is dus hoe ik tegen Dumpert aankijk.

Nu komt uiteindelijk de vraag: Gaan het NRC en de Volkskrant te ver?

Persoonlijk vind ik het absoluut laag van deze kranten om via álle beschikbare media de adverteerders voor het blok te zetten. Ik denk dat Dumpert/Geenstijl het wel kan hebben, maar een Grolsch gaat hier ongetwijfeld veel last mee krijgen. Grolsch heeft aangegeven om de advertenties terug te trekken.

Afbeeldingslocatie: http://media.dumpert.nl/foto/227cc1b9_Schermafbeelding_2017_05_05_om_13.18.30.png.png

Dit plaatjes is letterlijk van de Facebookpagina van het NRC geplukt, deze staat nog altijd online maar de onderstaande reactie is inmiddels onvindbaar (bij mijn weten). Ik vind het prima als NRC een discussie wil opstarten, en ik ben mij er ook van bewust dat niet iedereen van de content houdt. Maar hou bedrijven die hier helemaal niet bij betrokken zijn buiten!

Op Dumpert zelf (wat een grote community is) wordt veel over boycots gepraat, veel NRC opzeggingen (de Volkskrant blijft imo vrij buiten schot). Maar met name Grolsch, wat ongetwijfeld ook bij de doelgroep hoort en ontzettend afhankelijk van hun imago is, zal hier veel negatieve reclame door krijgen. Daarbij opgeteld zijn reaguurders niet zo creatief en zullen ze keer op keer dezelfde grap vertellen.

NRC spreekt van een koekje van eigen deeg en reageert alsof Dumpert het slachtoffer is. Ik denk dat dit niet waar is en dat Dumpert zelfs de enige winnaar is, hier zullen weinig mensen weg gaan terwijl de genoemde adverteerders en de beide kranten best klanten/genomede adverteerders kunnen verliezen.

Trouwens een leuke funfact: NRC hoort bij het belgische Mediahuis, mediahuis gaat Telegraaf mediagroep overnemen, TMG is weer de eigenaar van Dumpert en geenstijl |:(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• thomas.vantuijl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-03 21:05
Wat ik nou raar vind is dat er wordt gezegd dat het vrouwonvriendelijk is dat er tijdens Dumpertreeten 100 echte reeten zijn gebruikt.

De modellen die zijn ingehuurd om de rol van Dumpert reet te spelen zijn keurig netjes betaald voor hun werk en ik neem aan dat ze toch zelf hebben gekozen om dit te doen? :? Hoe kan dat dan als "vrouwonvriendelijk" bestempeld worden?

Hier de kant van Dumpert:
http://www.dumpert.nl/med...n_over_de_reetengate.html

[ Voor 6% gewijzigd door thomas.vantuijl op 05-05-2017 21:34 ]

Professioneel Beunhaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Juist in een week waarin we onze vrijheden vieren,
ook de vrijheid van meningsuiting, persvrijheid en pluriformiteit is het zo raar dat de Volkskrant ineens een 'aanval' probeert te plegen op de inkomstenbron van geenstijl. Ik lees geenstijl normaal niet, maar wel de volkskrant. En dit verheven vingertje, en de directe aanslag op de inkomsten van een media dat op een andere manier geluid maakt valt mij van hen tegen.

Het schijnt dat deze 'media-oorlog' is begonen omdat er 'billen' van actrices als "punten" om filmpjes te reviewen werden gebruikt op de site van geenstijl-dumpert. Dat de VK daarom opriep om niet te adverteren bij GS is een bijzonder hypocriete actie, omdat ze daar netzogoed 'commercieel' verdient hebben aan de billen van Kardashian.

Ik moet zeggen, dat dit inhoudelijke betoog van de VK waarom je GS zou moeten boycotten wel sterker is.
Beste adverteerders op GeenStijl en Dumpert, u betaalt mee aan vrouwenvernedering

Ruim honderd vrouwen uit de media keren zich in dit opiniestuk tegen de online- intimidatie door Geenstijl en de reaguurders op die site. Zij vragen bedrijven als McDonald's, de Efteling en de Belastingdienst om kritisch na te denken over de vraag of hun advertenties wel te zien moeten zijn in een omgeving vol vrouwenvernedering, racisme en homofobie. Onder de ondertekenaars zijn presentatrice Eva Jinek, actrice Georgina Verbaan, cabaretière Claudia de Breij en veel journalisten.

5 mei 2017, 17:04

Beste adverteerders op Geenstijl en Dumpert,

Vergeef ons het taalgebruik, maar het moet even: 'Ik zou haar overdwars in alle gaatjes nemen. Lekker langzaam volpompen. Om daarna keihard haar mond over mijn keiharde lid te trekken. Hard duwen op dat hoofd. Kokhalzend krijgt ze mijn warme zaad. Hmm.'

En deze: 'Met haar armen op haar rug gebonden en een stevig stuk grijze tape over haar mond geplakt zou ik haar zeker doen!' Of deze: 'Ik zou zaad in haar gezicht spuiten. Eventueel anaal erin raggen.' Sorry, nog eentje: 'Ik zou mijn harde klaargekomen lul weleens aan haar neus willen afkloppen.'

Deze en nog veel meer vergelijkbare berichten verschenen afgelopen weekend op Geenstijl. Ze waren gericht tegen een journaliste van de Volkskrant. De site plaatste haar foto online met daarbij de zin: 'Zou u haar doen? Graag alleen antwoorden met seksistische complimentjes'. De vraag bleek honderden reaguurders uit te nodigen tot het delen van verkrachtingsfantasieën en beledigingen.

Geen van deze berichten werd verwijderd.

Elke vrouw die op Dumpert verschijnt wordt begeleid door tweehonderd comments van het niveau van 'daar moet een piemel in'.

Nu heersen er andere omgangsvormen op internet dan in de krant of op televisie. De videosite Dumpert.nl is onderdeel van Geenstijl en grossiert in seksistische en racistische filmpjes. Elke vrouw die op Dumpert verschijnt, wordt begeleid door tweehonderd comments van het niveau van 'daar moet een piemel in'. Niet alleen opiniemakers, maar ook politici, actrices en gewone vrouwen zonder enig publiek profiel zijn mikpunt op deze sites, waarbij vrouwen van kleur vaak de dubbele laag krijgen. Nu staat het halve internet vol met vrouwenvernederende of racistische meuk, maar bij Dumpert.nl gaan dit soort vernederingen gepaard met mainstreamadvertenties: ANWB, Coolblue, Rabobank. Daar leeft de site van.

NRC-columnist Rosanne Hertzberger stelde de legitieme vraag of die adverteerders dit zouden moeten willen. Dat leidde uiteindelijk tot een virtuele schandpaal. Zij werd een 'droogsloot' genoemd, haar naam verbasterd tot 'Herpesberger'. Een andere Volkskrantcolumnist is een 'rancuneuze naziblob', een zwarte opiniemaker heet 'een klagende kwetscreool'. Na zo'n eervolle vermelding op Geenstijl staat standaard een leger aan anonieme figuren klaar om via sociale media de aanval in te zetten met expliciet seksueel, racistisch, homofoob, soms regelrecht bedreigend taalgebruik.
Dit gaat veel verder

Dit is geen uitzondering, het is de standaardpraktijk van deze site, al ruim veertien jaar lang. Volgens Geenstijl is zo'n soort behandeling de schuld van de vrouw in kwestie zelf, haar verdiende loon. Die Volkskrantjournalist had nou eenmaal niet moeten schrijven dat vrouwen door Geenstijl hard worden aangepakt, vooral op hun seksualiteit. Dan lok je het toch uit dat je virtueel wordt belaagd, dat je lelijk, geil en dik wordt genoemd. Je vráágt er toch om als je het waagt iets negatiefs over Geenstijl te schrijven? Nee, uiteraard niet. Maar dit is wel de realiteit waarmee (vooral) vrouwen te maken hebben.

Normaal luidt het devies: niet reageren, don't feed the trolls. Maar de aanval op de journalist van de Volkskrant is het zoveelste dieptepunt: reaguurders werden expliciet uitgenodigd om seksueel te fantaseren bij haar foto. Online-intimidatie mag dan al jaren de norm zijn op internet, het is niet normaal. We vinden het tijd om hier als collectief een statement te maken. Door je mond te houden, verandert er niets.

Uit een enquête onder vrouwelijke opiniemakers, begin maart gepubliceerd in de Volkskrant, bleek dat twee op de drie vrouwen last hebben van onlinebedreigingen, berichten als: 'Jij zou eens moeten worden verkracht', of 'Ik weet waar je woont, hoer'. Veel ondervraagde journalisten noemden de aanjagende rol die Geenstijl daar regelmatig bij speelt.

De online-intimidatie is niet zonder gevolgen: een ruime meerderheid van de ondervraagden bekende weleens of een enkele keer te twijfelen of ze haar mening moet opschrijven over bepaald onderwerp, uit angst voor reacties. Geenstijl doet niet aan nuances of weerwoord. Geenstijl neemt je te grazen, ze nagelen je aan de schandpaal en laten hun reaguurdersleger op je los. Dat kan leiden tot zelfcensuur, vooral onder vrouwen. Een veelgehoord tegenargument luidt: als je een mening hebt, moet je tegen een stootje kunnen. Inderdaad, kritiek hoort erbij, een beetje seksisme zijn we wel gewend. Maar dit gaat veel verder.

"Alsof Geenstijl een klein tochtig uithoekje van het internet is waar niemand komt. De site is een invloedrijk onderdeel van de publieke arena, met bijna twee miljoen unieke bezoekers per maand en nog eens 88 duizend volgers op Twitter."

'Oh dus je hebt een hekel aan de GeenStijl? Prima. Hartstikke leuk. BLIJF DAN LEKKER WEG & see if we care', schreef GeenStijl-redacteur Bart Nijman, die verantwoordelijk was voor het 'wie zou haar doen'-bericht, deze week naar aanleiding van de ophef. Alsof GeenStijl een klein tochtig uithoekje van het internet is waar niemand komt. De site is een invloedrijk onderdeel van de publieke arena, met bijna twee miljoen unieke bezoekers per maand en nog eens 88 duizend volgers op Twitter. Daarmee is de site - hoe graag ze het ook probeert te vermijden - gewoon onderdeel van de mainstreammedia. Een belangrijke stem in het debat, niet eentje die je je links kunt laten liggen. Mocht het al lukken om je compleet af te sluiten als je door GeenStijl aan de schandpaal wordt genageld, dan zijn er nog de tientallen berichten en mails van vrienden die vragen of het goed met je gaat.

Ondertussen worden de redacteuren van GeenStijl door sommigen juist gezien als de hoeders van de vrijheid van meningsuiting. Zo is de website genomineerd voor de Pim Fortuyn-prijs, een onderscheiding voor de 'pilaren van het vrije woord'. De jury roemt het weblog om haar 'harde, provocerende en onthullende artikelen', maar lijkt daarmee blind voor het muilkorvende effect dat de site tegelijkertijd heeft op vrouwen - en mannen - in de publieke arena. Als je als schrijfster iets onwelgevalligs over GeenStijl durft te typen, doen niet alleen je hersenen ertoe, maar speelt je uiterlijk een essentiële rol in de reacties die volgen. Of je dik of dun bent, lang haar, kort haar, bril of geen bril, wel of geen hoofddoek, zwart of wit, of je 'fapmateriaal' bent, of de reaguurders je zouden doen, en hoe. Is dat vrijheid?
En nu uw rol hierin, adverteerder

"Wij geloven dat GeenStijl ook een luis in de pels kan zijn, een 'pilaar van de vrijheid', maar dat kan niet als ze elke journalist of opiniemaker die het waagt hen te bekritiseren intimideren."

Zowel GeenStijl en Dumpert is onderdeel van de Telegraaf Media Groep, een van de grootste mediabedrijven van ons land. TMG heeft zich de afgelopen jaren blijkbaar niet verantwoordelijk gevoeld voor de inhoud. Het bedrijf wilde in februari niet inhoudelijk reageren op het Volkskrantonderzoek naar onlinevrouwenhaat. We hopen dat het Vlaamse Mediahuis, de nieuwe eigenaar van TMG en daarmee ook van GeenStijl, hier anders in staat. Wij geloven dat GeenStijl ook een luis in de pels kan zijn, een 'pilaar van de vrijheid', maar dat kan niet als ze elke journalist of opiniemaker die het waagt hen te bekritiseren intimideren.

Dan nu uw rol hierin, adverteerder. McDonalds, Jumbo, Rabobank, Snappcar, Coolblue, Yarden, de Efteling, de Vereniging Eigen Huis, Bol.com en de Belastingdienst. Misschien weet u niet eens dat u met een banner op deze site staat. U vraagt mediabureaus voor u te adverteren en die kiezen dan de sites uit met het beste bereik binnen uw doelgroep. GeenStijl hééft een groot bereik, dus we begrijpen dat deze oproep u in een lastig parket brengt. Maar bedenk u ook dat uw logo, uw zorgvuldig opgebouwde imago, naast dit soort teksten verschijnt: 'Ze loenst een beetje, geil bij het pijpen als ze mij aankijkt, terwijl ik zeg dat ze echt een lekkere hoer is.'

U betaalt de salarissen van de invloedrijkste trollen van het Nederlandse internet. U betaalt mee aan een site waar vrouwenvernedering en racisme de norm is, niet de uitzondering. Donderdag besloot Defensie om zich voorlopig terug te trekken als adverteerder. Wij hopen dat meer bedrijven kritisch gaan nadenken over de vraag of hun advertentiebeleid overeenkomt met de waarden van hun onderneming.
Ondertekenaars

Loes Reijmer, journalist De Volkskrant
Esma Linnemann, freelancejournalist De Volkskrant
Rosanne Hertzberger, columnist NRC

Myrthe Hilkens, publicist en televisiemaker
Mensje Melchior freelancejournalist
Sarah Sluimer, publicist De Volkskrant
Nynke de Jong, columnist Het Algemeen Dagblad
Lisa Bouyeure, columnist Vrij Nederland
Heleen Mees, columnist De Volkskrant
Mirjam de Winter, columnist NRC
Elfie Tromp, columnist Vrij Nederland
Hadjar Benmiloud, hoofdredacteur Vileine.nl
Renate van der Zee, schrijver en publicist
Maartje Duin, journalist en radiomaker
Marcia Luyten, presentator Buitenhof
Georgina Verbaan, columnist NRC
Sheila Sitalsing, columnist De Volkskrant
Carlijne Vos, journalist De Volkskrant
Elsbeth Stoker, journalist De Volkskrant
Marije Randewijk, chef De Volkskrant
Anna van den Breemer, journalist De Volkskrant
Sara Berkeljon, coördinator De Volkskrant
Aimée Kiene, coördinator De Volkskrant
Wieteke van Zeil, journalist De Volkskrant
Nadia Ezzeroili, journalist De Volkskrant
Hella Hueck, freelance journalist voor o.m. RTL Nieuws en RTL Z
Jacqueline Maris, radiomaker
Els Duran, freelancejournalist
Anneke Hymmen, fotograaf
Sara Kolster, regisseur
Rosanne Kropman, freelancejournalist
Clarice Gargard, redacteur Joop.nl
Jannah Loontjens, romanschrijver
Bente Hamel, radiomaker
Lorianne van Gelder, journalist Het Parool
Rachel Corner, fotograaf
Klaske Tameling, voorzitter Vrouw en Media
Beri Shalmashi, filmmaker en publicist
Malou Holshuijsen, radiopresetator 3FM
Eva Jinek, presentator Jinek
Lidy Nicolasen, oud-journalist De Volkskrant
Coot van Doesburgh, dichter
Annemiek Verbeek, journalist
Astrid van Unen, freelancejournalist
Sunny Bergman, documentairemaker
Barbara van Beukering, journalist
Doutje Lettinga, moderator en opiniemaker
Femke van der Laan, publicist
Anneloor van Heemstra, documentairemaker
Désanne van Brederode, schrijver en publicist
Annette Birschel, freelancejournalist
Renée Frissen, onderzoeker
Renske de Greef, schrijver en striptekenaar NRC
Claudia de Breij, cabaretier
Wouke van Scherrenburg, debatleider en interviewer
Matthea de Jong, producer
Evelien Vehof, journalist en regisseur VARA
Meredith Greer, schrijver en redacteur Joop.nl
Lara Aerts, freelancejournalist
Wil Thijssen, journalist De Volkskrant
Alma Mathijssen, schrijver en journalist voor o.m. NRC
Sandra Rottenberg, journalist en dagvoorzitter
Hasna El Maroudi, redacteur Joop.nl
Simone van Saarloos, publicist en schrijver
Lieke Marsman, dichter
Anke Laterveer, publicist
Nikki Dekker, freelance journalist voor onder meer VPRO
Coco Schrijber, filmmaker
Eefje Blankevoort, freelance journalist
Katy Sherrif, freelance journalist voor o.m. Trouw
Aafke Romeijn, freelance journalist voor o.m. Vrij Nederland en de Volkskrant
Hanna Bervoets, schrijver en columnist de Volkskrant
Irene Houthuijs, journalist Radio 1, VPRO
Els van Driel, filmregisseur
Willemijn Veenhoven, presentator Radio 1
Katja Schuurman, televisiemaker
Femke Halsema, publicist en oud-politica
Edine Russel, hoofdredacteur Elle
Cécile Narinx, hoofdredacteur Harper's Bazaar
Harriet Duurvoort, columnist De Volkskrant
Katrien Gottlieb, hoofdredacteur 360 Magazine
Katja de Bruin, eindredacteur VPRO Boeken
Carolina Lo Galbo, presentator VPRO Boeken
Sarah Meuleman, redacteur Vogue
Sacha Kester, journalist De Volkskrant
Sheila Kamerman, journalist NRC
Barbara Schneemann, redacteur
Larissa Pans, Buitenhof
Kelli van der Waals, freelance journalist voor o.m. Vrij Nederland
Nynke Sietsma, freelance journalist voor o.m. Trouw
Carolien Roelants, journalist NRC
Caroline de Gruyter, journalist en columnist NRC
Elma Drayer, columnist De Volkskrant
Antoinette Hertsenberg, hoofdredacteur Radar
Corinne Hegeman, eindredacteur Buitenhof
Xandra Schutte, hoofdredacteur De Groene Amsterdammer
Marije de Jong, hoofdredacteur Happinez
Jose Rozenbroek, hoofdredacteur Human magazine
Klaske Tameling, voorzitter Vrouw & Media
Vera Spaans, journalist Het Parool
Lorianne van Gelder, journalist Het Parool
Daniela Hooghiemstra, journalist De Volkskrant
Daan Roovers, journalist Human
Marjoleine de Vos, journalist NRC
Jannetje Koelewijn, journalist NRC
Rinskje Koelewijn, journalist NRC
Joke Mat, journalist NRC
Marjan Slob, De Volkskrant
Annemiek Leclaire, freelancejournalist voor NRC en Vrij Nederland
Marleen Slob, journalist Vrij Nederland
Freke Vuijst, freelancejournalist voor o.m. Vrij Nederland
Adinda Akkermans, freelance radiomaker VPRO
Keshia Hederman, redacteur Buitenhof
Maaike Schoon, eindredacteur Buitenhof
Marja Pruis, journalist De Groene Amsterdammer
Margalith Kleijwegt, journalist De Groene Amsterdammer
Margriet van der Heijden, journalist NRC Handelsblad
Liddie Austin, journalist Zin
Femke van Wiggen, redacteur DWDD
Eveline Helmink, hoofdredactie Happinez
Margriet Oostveen, journalist De Volkskrant
Linda Duits, publicist
Lamyae Aharouay, NRC-columnist en BNR
Hassnae Bouazza, publicist
Jildou van der Bijl, algemeen hoofdredacteur LINDA.
Jossine Modderman, hoofdredacteur Lindanieuws.nl
Ellen Deckwitz, schrijver en columnist NRC
Karin Sitalsing, freelance journalist voor o.m. Trouw
Sterre Lindhout, correspondent De Volkskrant
Yaël Vinckx, journalist en schrijver
Noor Spanjer, hoofdredacteur van Vice-titel Broadly
Saskia Noort, schrijver en columnist
Asha ten Broeke, freelance journalist, columnist de Volkskrant
Olga Kortz, hoofdredacteur Vice titel ID-Nederland
Tjitske Mussche, freelance radiomaker, redacteur VPRO
Raja Felgata, journalist en hoofdredacteur De Kleurrijke Top 100
Floor van Dijk, muzikant en freelance journalist
Veerle Corstens, freelance journalist
Desiree Hoving, freelance journalist
Marjolein van de Water, correspondent de Volkskrant
Milou op den Velde, freelance journalist
toon volledige bericht
Ook nog onderschreven door +100 vrouwen, legt het de vinger wel op de zere plek.

Kort samengevat: Er is wat mij betreft niets mis met blote mannen of vrouwen. Geenstyl adverteerders zwartmaken en geenstyl wegzetten als seksistische vrouwenhaters, omdat ze blote billen in filmpjes is een bijzonder nare, vijandelijke en agressieve actie van de Volkskrant.

Maar dit blogpost van GS en vooral de reacties erop zijn smakeloos.

[ Voor 97% gewijzigd door 3x3 op 05-05-2017 21:48 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Oh god, daar gaan we weer met zo'n topic van GS. Het zal me benieuwen wie er allemaal weer uit de kast gehaald wordt en wat de smaakmakers worden. A propos, hetze? Serieus? Interessante woordkeuze voor een storm in een glas water.

[ Voor 22% gewijzigd door Virtuozzo op 05-05-2017 21:40 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vergeef ons het taalgebruik, maar het moet even: 'Ik zou haar overdwars in alle gaatjes nemen. Lekker langzaam volpompen. Om daarna keihard haar mond over mijn keiharde lid te trekken. Hard duwen op dat hoofd. Kokhalzend krijgt ze mijn warme zaad. Hmm.'

En deze: 'Met haar armen op haar rug gebonden en een stevig stuk grijze tape over haar mond geplakt zou ik haar zeker doen!' Of deze: 'Ik zou zaad in haar gezicht spuiten. Eventueel anaal erin raggen.' Sorry, nog eentje: 'Ik zou mijn harde klaargekomen lul weleens aan haar neus willen afkloppen.'

Deze en nog veel meer vergelijkbare berichten verschenen afgelopen weekend op Geenstijl. Ze waren gericht tegen een journaliste van de Volkskrant. De site plaatste haar foto online met daarbij de zin: 'Zou u haar doen? Graag alleen antwoorden met seksistische complimentjes'. De vraag bleek honderden reaguurders uit te nodigen tot het delen van verkrachtingsfantasieën en beledigingen.

Geen van deze berichten werd verwijderd.
http://www.volkskrant.nl/...uwenvernedering~a4492834/

Dit als normaal taalgebruik benoemen. Of, zoals de betrokken redacteur dat noemde
Oh dus je hebt een hekel aan de GeenStijl? Prima. Hartstikke leuk. BLIJF DAN LEKKER WEG & see if we care', schreef GeenStijl-redacteur Bart Nijman, die verantwoordelijk was voor het 'wie zou haar doen'-bericht, deze week naar aanleiding van de ophef.
Er gaat virtueel al veel te veel ongein rond. Als je dat niet van internet kan verwijderen is een, maar dat die mensen nog geld kunnen verdienen met dat gedrag is een andere orde. Broodroof in dezen lijkt me prima, men gaat maar normaal werk doen voor het geld ipv de samenleving verzieken door laagwaardig schaamtevolle betogen te houden en normvervaging in te zetten.

Advertenties zijn de moderne ziektes, sites die op advertenties draaien en alleen maar meer advertenties kunnen trekken. Ik vind een rol van adverteerders niet vreemd en het daarop aanspreken eigenlijk een goede weg om dat recht te trekken. Ik zit namelijk niet te wachten dat ik met een BigMac blijkbaar ongewild meebetaal al een of andere reaguurder die lekker politiek incorrect bezig is. Maar ik hou dan sowieso niet van advertenties.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hetze? Dat is waar GeenStijl zich in specialiseert. De Speld solidair met GeenStijl: vrijheid van intimidatie is een groot goed:
Dat het met de vrijheid van intimidatie in dit land al langer slecht gesteld was, wisten we al. Maar dat je als medium nu daadwerkelijk niet langer individuele journalisten kunt intimideren zonder adverteerders te verliezen, is ongehoord. De Speld gaat daarom pal staan voor de vrijheid van intimidatie en verklaart zich solidair met GeenStijl.

Het gevaar van deze situatie is namelijk dat we op een glijdende schaal belanden. Als het intimideren van een kritische columniste al niet meer mag, wat mag er dan nog wel? Het risico is dat op termijn elke vorm van oproepen tot digitale verkrachting wordt gecensureerd.

Intimideren is één van de hoekstenen van een pluriform medialandschap. Intimidatie mag nooit gesloopt worden. De vrijheid van intimidatie is een groot goed.
In het VK heb je de actie #stopfundinghate, waarbij adverteerders worden gewezen op waar ze naast adverteren. Voorbevuild toiletpapier als The Sun bijvoorbeeld.

En GeenStijl die klaagt, dat is als een openlijke racist die klaagt gediscrimineerd te worden. Iets met zaaien en oogsten; de schoppende voetballer die licht aan de teen wordt aangeraakt en schreeuwend naar de grond gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 05-05-2017 21:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Dit wordt weer een voor en of tegen topic. Ik pak vast bier en chips.

:+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-05 10:47
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:44:
Dit wordt weer een voor en of tegen topic. Ik pak vast bier en chips.

:+
Ik doe met u mee, maar i.i.g. geen Grolsch :D.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55

M2M

medicijnman

Ik pak er wel een grolschje bij. Het zou mij een worst wezen welk bedrijf zich op welke website zou willen adverteren of niet.

-_-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
3x3 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:35:
Juist in een week waarin we onze vrijheden vieren, ook de vrijheid van meningsuiting, persvrijheid en perspluriformiteit is het zo raar dat de Volkskrant ineens een 'aanval' probeert te plegen op de inkomstenbron van geenstijl.
"Freedom of speech" does not mean you get to say whatever you want without consequences. It simply means the government can't stop you from saying it. It also means OTHERS get to say what THEY think about your words.

So if someone makes an ass of himself, don't cry "freedom of speech" when others condemn him. It only highlights your general ignorance.
Via: https://www.facebook.com/georgehtakei/posts/562603590435765

Ze mogen zeggen wat ze willen, maar andere mogen ook bekend maken welke adverteerders dat steunen, en de vraag stellen waarom die dat steunen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04 16:59
Tja, als de discussie begint met 'online verkrachting', kan ik de hele hetze al niet serieus nemen. Verkrachting is een serieus misdrijf, en een plaatje van billen in een bikini komen daar zelfs niet bij in de buurt. Ongelooflijk dat iemand die vrouwen serieus neemt. Laat staan 'serieuze media', wat een armoede.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uit 2010:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_FcCLeW0AADSwj.jpg
Krokodille(n)tranen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Sissors schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:50:
[...]

[...]

Via: https://www.facebook.com/georgehtakei/posts/562603590435765

Ze mogen zeggen wat ze willen, maar andere mogen ook bekend maken welke adverteerders dat steunen, en de vraag stellen waarom die dat steunen.
In een periode waar heel veel media niet kunnen bestaan zonder advertentie-inkomsten. Is het op de manier wegzetten als verkrachters van een ander medium- en haar adverteerders - natuurlijk wel een directe aanval op de pluriformiteit van onze media.

Dat is een groot goed.

Het VLOGje van dumpert wegzetten als 'online verkrachting' omdat er 'vrouwlijk bloot' inzit als puntentelling.. is een extreem smadende beschuldiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:49
Laat ik vooropstellen dat ik niet verwacht dat Dumpert bezoekers gaat verliezen, alleen dat mensen die nooit op Dumpert komen al helemaal niet meer komen. Een gratis medium is veel te aantrekkelijk om te verlaten. Persoonlijk denk ik dat het meer bezoekers kan aantrekken cq oude bezoekers weer even een kijkje laten nemen. Daarom denk ik: Dumpert/geenstijl zijn hier de winnaars. De adverteerders die aan de schandpaal van het NRC/de Volkskrant gespijkerd worden als ze niet weg gaan zijn de grootste verliezers.

[ Voor 3% gewijzigd door VySio op 05-05-2017 22:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 172410

VySio schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:27:
Heel kort samengevat: 2 columnisten hebben aangegeven Dumpert en Geenstijl seksistisch, racistisch en vrouwonvriendelijk te vinden.
Misschien heb ik het totaal verkeerd begrepen, maar dat is toch het ding van Dumpert en Geenstijl? Plagen, dreinen, steken - noem maar op. Zaken op scherp zetten, mensen voor de camera voor lul zetten en meer van zulks? Ze noemen zichzelf notabene Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.

Nu wordt daar een discussie over opgestart en zijn mensen oprecht verbaasd of zelfs boos?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-04 11:29
Ik mis even het gedeelte waar de vrouwen precies "Verkracht" worden ? Verkrachting is een serieuze zaak, en om zoon term dan even losjes in elk verband te gooien omdat een stel vrouwen vrijwillig hun billen showt in lingerie op een internetshow waar meer van zulk soort randzaken langs komen en wat reacties hier op die niet meteen alla minuut verwijderd worden. zie ik ook niet echt in verband staan met verkrachting. Iemand die mij dit toe kan lichten/uit kan leggen ?

Het aanschrijven van de adverteerders is een stapje te ver gaan van het NRC, maar waarschijnlijk zou de geenstijl/dumpert communicatie minimaal net zo kinderachtig terug reageren als het niet kinderachtiger is. ( zie de oproepen tot boycots bijv. ). We zullen wel zien hoe het zich uitspeelt, denk dat het allemaal wel weer met een sisser afloopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Gillded op 05-05-2017 22:15 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 11:50 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

3x3 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:56:
[...]

In een periode waar heel veel media niet kunnen bestaan zonder advertentie-inkomsten. Is het op de manier wegzetten als verkrachters van een ander medium- en haar adverteerders - natuurlijk wel een directe aanval op de pluriformiteit van onze media.

Dat is een groot goed.

Het VLOGje van dumpert wegzetten als 'online verkrachting' omdat er 'vrouwlijk bloot' inzit als puntentelling.. is een extreem smadende beschuldiging.
Sinds wanneer is GS media in de zin waarin "pluriformiteit van de media is goed" wordt bedoeld?

GS is een veredeld relblog, en net zo nuttig voor de pluriformiteit van de Nederlandse media als wijlen Scheermeneer zijn tweakblogs.

Verder is het wel weer vrij typisch dat men die zegt alles te doen onder het mom "vrijheid van meningsuiting!" direct gaat huilen als ze eens een mening krijgen. Is wel een vrij typisch verschijnsel wat je bij meer "voorvechters van de vrijheid van meningsuiting" ziet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:03

Clush

Do as I say...

Finder schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:55:
Tja, als de discussie begint met 'online verkrachting', kan ik de hele hetze al niet serieus nemen. Verkrachting is een serieus misdrijf, en een plaatje van billen in een bikini komen daar zelfs niet bij in de buurt. Ongelooflijk dat iemand die vrouwen serieus neemt. Laat staan 'serieuze media', wat een armoede.
Eeeen de discussie kan de prullenbak in. Heeft absoluut totaal geen zin als mensen niet eens de moeite nemen om even te kijken waar het over gaat en wat de andere partij eigenlijk zegt.

De online verkrachting slaat op alles wat die Hertzberger naar haar hoofd geslingerd krijgt. Voorbeelden zijn in ditzelfde topic te vinden.

Die reten waren in eerdere instantie een simpel (slecht?) voorbeeld van de algemene vrouwonvriendelijkheid op de genoemde sites. Doen alsof die paar billen het enige zijn wat dumpert en geenstijl ooit misdaan hebben en alsof daar de hele heisa over gaat is tamelijk kinderachtige discussievervalsing.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:02:
[...]

Misschien heb ik het totaal verkeerd begrepen, maar dat is toch het ding van Dumpert en Geenstijl? Plagen, dreinen, steken - noem maar op. Zaken op scherp zetten, mensen voor de camera voor lul zetten en meer van zulks? Ze noemen zichzelf notabene Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.

Nu wordt daar een discussie over opgestart en zijn mensen oprecht verbaasd of zelfs boos?
Ik denk dat dat niet de kern is van de discussie.
Als dat zo was, was het bij dit soort columns gebleven:
http://www.volkskrant.nl/...oprukkende-vrouw~a4478689
http://www.volkskrant.nl/...he-complimentjes~a4491462
https://www.nrc.nl/nieuws...rtreeten-8355536-a1555513

Ik denk dat de kern van deze zaak bestaat uit 2 dingen die van beide kanten naar zijn.

1. Een paar lieden van de Volkskrant heeft de zakenpartners/adverteerders van GeenStijl lopen bellen met het verhaal dat het digitale verkrachters zijn, nav ingehuurd bloot.

2. GeenStijl heeft als reactie op een artikel dat 'reaguurders rukkers zijn.' haar reaguurders de oproep gedaan om te melden welke seksuele fantasieën ze hebben met de mevrouw, die die reaguurders omschreef als rukkers.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:42
Ik mag hopen dat degenen die GS hier kennelijk menen te moeten verdedigen het betreffende bericht niet goed hebben meegekregen. Want hoe kun je het in godsnaam verdedigen dat een medium feitelijk oproept tot het beschrijven van verkrachtingsscenes van publieke figuren? Een paar billen prima maar dit ging echt ver ver ver over de grens.

En de hypocrisie ook. GS staat vooraan om Marokkanen die vrouwen uitschelden voor hoer omdat ze een kort rokje dragen aan de schandpaal te nagelen maar als het dan een vrouw betreft die haar vrijheid van meningsuiting gebruikt in een column dan is dat soort gedrag geoorloofd en faciliteert men het op de eigen site?

Ik ben normaal geen fan van rechtzaken voor dit soort doeleinden maar hier hebben de getroffen vrouwen wel een sterke zaak lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
@D-e-n logisch toch dat men daar aan voorbij gaat? Stel je voor je zou op de vingers getikt worden voor negatief gedrag. Laten we snel maar een hetze opkloppen om met iets smeuïger de zaak af te leiden met een goede ouderwetse voor/tegen loopgraaf.

GS is een platform gebouwd op dat soort gedrag. Wat verwacht je nu? En ja, mensen die er zich thuis voelen vanuit identificatie of de perceptie van "hier kan ik X zeggen" en "hier zit ik tenminste in dezelfde echokamer boehoe" springen maar al te graag in die loopgraaf, en laten zich altijd weer heel makkelijk gebruiken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:28
"Vergeef ons het taalgebruik, maar het moet even: 'Ik zou haar overdwars in alle gaatjes nemen. Lekker langzaam volpompen. Om daarna keihard haar mond over mijn keiharde lid te trekken. Hard duwen op dat hoofd. Kokhalzend krijgt ze mijn warme zaad. Hmm.'

Geen van deze berichten werd verwijderd."

Als je dit soort teksten gaat verdedigen, en een publieke schandpaal gaat neerzetten... Ga alsjeblieft terug naar 1427 en blijf daar.

Dan kan je zeggen dat het reeten-verhaal een slecht voorbeeld is (want dat is het ook), maar dat praat bovenstaand verhaal niet recht.

Niks mis mee dat iemand de reclame-bedrijven daar even fijn op wijst. De tactiek is wel wat afgekeken van the wallstreet journal tegen YouTube. Maar die werkt ook best aardig.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 05-05-2017 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

RobinHood schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Sinds wanneer is GS media in de zin waarin "pluriformiteit van de media is goed" wordt bedoeld?

GS is een veredeld relblog, en net zo nuttig voor de pluriformiteit van de Nederlandse media als wijlen Scheermeneer zijn tweakblogs.

Verder is het wel weer vrij typisch dat men die zegt alles te doen onder het mom "vrijheid van meningsuiting!" direct gaat huilen als ze eens een mening krijgen. Is wel een vrij typisch verschijnsel wat je bij meer "voorvechters van de vrijheid van meningsuiting" ziet.
Iemand een verkrachter noemen terwijl hij dat niet is, lijkt mij gewoon smaad of laster.

En verder, vind heb ik geen hoge dunk op van geenstijl en de sites die erbij horen, ze kunnen inderdaad slecht tegen kritiek, ze hebben journalistiek een hele hoop bagger, tussen de ook wel af en toe ook wel scherpe journalistiek. De oproep aan reaguurders om seksuele fantasieën te delen, over de vrouw die diezelfde groep benoemt als rukkers, gaat over grenzen van het publiek betamelijke heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
3x3 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:28:
[...]

Iemand een verkrachter noemen terwijl hij dat niet is, lijkt mij gewoon smaad of laster.

En verder, vind heb ik geen hoge dunk op van geenstijl en de sites die erbij horen, ze kunnen inderdaad slecht tegen kritiek, ze hebben journalistiek een hele hoop bagger, tussen de ook wel af en toe ook wel scherpe journalistiek. De oproep aan reaguurders om seksuele fantasieën te delen, over de vrouw die diezelfde groep benoemt als rukkers, gaat over grenzen van het publiek betamelijke heen.
Tja, zoals hier gezegd, het is nogal wat.

Maar hier zit de crux: voordat er ook maar gesproken kan worden van deze of gene hetze, zal er gewoon heel simpel gekeken moeten worden naar "waar komt het vandaan". En dan komt iets op tafel wat gewoon - inderdaad - op geen enkele wijze recht te breien valt.

Deze of gene "verdediging" van GS kan enkel pas volgen op het moment dat dit onder de hamer heeft gelegen.

Spijt me oprecht, maar zo zit de wereld wel in elkaar. Wat GS nu doet is gewoon platformopbouw, marketing, voor hen is dit een zaak van retentie/acquisitie daarvoor. Zieltjes plukken, mag je ook gewoon zeggen. Dat ze daar mee doorgaan, sterker nog, dat ze dit zo inzetten, geeft wel aan hoe ze hier over denken op niveau van redactie.

En dat, is wel heel erg pijnlijk.

Maar goed, vooraleer er überhaupt een discussie gevoerd kan worden over de "hetze" (serieus, wat een woordkeuze, zegt al best wel wat), zal door die zure appel heen gebeten moeten worden.

Ik ben dus oprecht benieuwd hoe men ter verdediging dit gaat goedpraten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

xxx

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
100 vrouwen, bijna allemaal blank.
Dat activistische feminisme wat Volkskrant +NRC zo actief steunen, scoort niet best in de diversiteitshetze die ze zelf ook propageren.

Hypocriet gedoe allemaal met een hoog 'boeie'-gehalte.
Vind Geenstijl overigens ook strontvervelend en hypocriet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:20

defiant

Moderator General Chat
Een wat neutralere titel op het topic gezet.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Waah schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:24:

Als je dit soort teksten gaat verdedigen, en een publieke schandpaal gaat neerzetten... Ga alsjeblieft terug naar 1427 en blijf daar.
Ik denk dat er geen twijfel over bestaat dat het oproepen om te spuien van allerlei denkbeelden over hoe je seks kan hebben met een journalist bijzonder laag en maatschappelijk onwenselijk is. Tegelijkertijd, verkoopt in eerste instantie die journaliste ook haar eigen column met het beeld van hoe de reaguurder seks heeft. (in z'n eentje fappend & genietend van het onvrijwillige.)

"Hoe de reagurende fapper zich afzet tegen de oprukkende vrouw." .. "Er zijn nobeler activiteiten dan ronddwalen in de bovenkamers van anonieme, masturberende mannen op internet." ... "De opwinding zit hem ook in dat onvrijwillige..."

Wie openlijk profileert als 'reaguurder', wordt zo wel een behoorlijke paria. - mede ook doordat mede reaguurders zich ook zo (mogen) gedragen op GS.

Nogmaals. Ik denk dat zowel de VK als GS in dit conflict aangekeken mogen worden op hun acties. Ik hoop ook dat ze beiden blijven bestaan. Maar vooral dat beiden in de toekomst zich niet meer verlagen tot waar ze nu mee bezig zijn. - Verder ben ik het ook eens dat GeenStijl de laatste jaren behoorlijk is afgegleden qua niveau, vooral jammer dat mijn krantje de Volkskrant zich uit monde van journalist Dion Mebius en anderen ook verlaagd tot dat niveau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik vind het prima dat iemand terug bijt. Wat GS gedaan heeft kon echt niet en dat is met woorden beantwoord. Ik zou geen beter alternatief weten. De reactie van GS is erg zielig, ze doen zelf niet anders. Letterlijk hebben ze de inkomsten van andere media ook geprobeerd te ondermijnen dus het is niets anders dan een koekje van eigen deeg.

Verder is het niks anders dan 2 uitersten die zich lekker tegen elkaar afzetten. Leuk voor de mensen die vast zitten in geroest in een van de twee bubbels.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
sambalbaj schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:55:
100 vrouwen, bijna allemaal blank.
Dat activistische feminisme wat Volkskrant +NRC zo actief steunen, scoort niet best in de diversiteitshetze die ze zelf ook propageren.

Hypocriet gedoe allemaal met een hoog 'boeie'-gehalte.
Vind Geenstijl overigens ook strontvervelend en hypocriet.
Als je GS zelf ook hypocriet vindt waarom mogen honderd vrouwen dan geen stelling nemen wanneer GS echt te ver gaat? Het lijkt er op dat velen hier hun haat richting NRC en VK belangrijker vinden dan het opkomen voor een columniste die hier wel degelijk digitaal verkracht wordt door de reaguurders op GS.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gnosis
Uiteindelijk gaat het nog steeds om geld en levert adverteren op Geenstijl en Dumpert nog steeds bakken meer geld op dan de advertenties in die 'kwaliteitskranten' met beperkte oplage in verhouding tot het aantal unieke bezoekers op Geenstijl en Dumpert.

Het Mediahuis zal de gehele overname wel om principiële redenen hebben gedaan en niet om geld, het zijn zulke correcte mensen.

Daarnaast vind ik dat veel mensen voorbijgaan aan dat deze 'vrouwonvriendelijke' gedachtes blijkbaar genoeg leven in Nederland als ze zo vaak worden aangehaald en gemeld door de reaguurders. Dat Geenstijl en Dumpert dit zouden moeten tegengaan is uiteraard van god los. De vrijheid van meningsuiting is naar mijn mening bijna ongelimiteerd. De grens ligt bij oproepen tot geweld. Dat men zeker in deze week deze vrijheid probeert te beknotten op een dergelijke wijze, daar kan ik niet bij.

Dan roept men: 'ja maar Geenstijl doet het ook.' Dat betekent dus dat zij het ook geen probleem vinden zich op hun niveau te plaatsen. Hun gedweep met gedegen en diepgaand onderzoek kan ook overboord, want het is geen knip voor de neus waard. Er wordt compleet op emotie beargumenteerd en dan kunnen alle argumenten die daarop zijn gebaseerd de prullenbak in.

Door dit 'virtuele verkrachting' te noemen is het ook nog een minachting en belediging van vrouwen die echt zijn verkracht. Ik zou de vrouwen die het pamflet hebben getekend eens vragen een goed gesprek te voeren met vrouwen die dit is overkomen en kijken of deze virtuele verkrachting hetzelfde effect heeft.

De kern ligt er naar mijn idee in dat men eindelijk een manier heeft gevonden waarop ze Geenstijl denken te kunnen stoppen. Het is ze namelijk nooit op andere manier gelukt en zeker niet op basis van valide argumenten. Geenstijl is wat het is en was. Ben je het er niet mee eens, schrijf een degelijk onderbouwde reactie en stuur het op. Of lees het gewoon niet.

Ik vraag mij ook af of zij een probleem hebben met alle Instagram modellen die ook willens en wetens en op eigen initiatief hun derrière laten zien en daar geld mee verdienen. Is dit ook vrouwonvriendelijk of zijn het dan opeens onafhankelijke vrouwen die zelf kiezen wat ze doen en laten zien.

Er zullen hier op Tweakers een hoop mensen het oneens zijn met mij en dat mag uiteraard.

Ik vind het maar een trieste bedoening door de NRC en de Volkskrant.

[Edit: Ik vermaak me in ieder geval kostelijk met deze hele situatie, maar dat terzijde.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

D-e-n schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:10:
[...]

Als je GS zelf ook hypocriet vindt waarom mogen honderd vrouwen dan geen stelling nemen wanneer GS echt te ver gaat? Het lijkt er op dat velen hier hun haat richting NRC en VK belangrijker vinden dan het opkomen voor een columniste die hier wel degelijk digitaal verkracht wordt door de reaguurders op GS.
Volgens mij kleineert ze eerst seksueel diezelfde reaguurders, die haar seksueel kleineren.
"Hoe de reagurende fapper zich afzet tegen de oprukkende vrouw." .. "Er zijn nobeler activiteiten dan ronddwalen in de bovenkamers van anonieme, masturberende mannen op internet." ... "De opwinding zit hem ook in dat onvrijwillige..."
Een ander seksueel vernederen is gewoon voor alle betrokken partijen zwaar onacceptabel.
VK biedt er platform voor, GS biedt er platform voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:10:
[...]

Waar haal je die haat vandaan?
En waar zeg ik dat ze geen stelling mogen nemen?

Ik stel wel de dubbele moraal, bij beide partijen overigens, aan de kaak. Een boycot vind ik overigens altijd een zwaktebod wat nooit tot een discussie zal leiden maar wel tot loopgraven. En aangezien de media via adverteerders tegenwoordig leven van ophef en tegenstellingen zou dit allemaal ook nog geregiseerd kunnen zijn.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Anoniem: 904103

Erg aanstootgevend dat er feministen zijn die verkrachting op een zodanige wijze bagatelliseren dat ze het vergelijken met mensen die "reeten" geven aan internetfilmpjes. Mijn vriendin is verkracht en ik vind het zeer ongepast en degoutant dat feministen dit woord trachten te stelen om het in te zetten voor hun persoonlijke vetes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waah schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:24:
Als getrainde, afgestuurde geschiedenisnerd moet ik hier uiteraard op reageren.
Ik vermoed zo dat als je dergelijke dingen zou proberen, of verdedigen in de 15de eeuw, dit zeer, zeer onplezierig voor je af zou gaan lopen. Als het niet de lokale parochiepriester, pastoor of abt zou zijn die je laat arresteren, halfdood martelen en executeren, dan zou ik me zorgen maken om de lokale schouw, een lokale edelman of eerwraak van de familie. Just saying. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Eens met @Anoniem: 235591 dat de kwaliteit van Geenstijl behoorlijk gekelderd is de afgelopen jaren, als puber kon ik me zeker vinden in de artikelen van ze, maar nu wat gegroeid ben spreekt het me sowieso niet meer zo aan, daarnaast vind ik de artikelen ook zeker niet meer zoals ze destijds waren.

@Anoniem: 904103 ook totaal mee eens, 'online verkrachting' is wel een behoorlijke slechte benaming voor modellen die betaald krijgen en vooraf weten waarvoor ze meedoen. Daarnaast nu de presentatoren van Dumpert/Geenstijl wegzetten als verkrachters is ook gewoon belachelijk.

Dumpert blijft gewoon leuk, het is een beetje de Nederlandse YT ook simpel vermaak en dat weet je ook. Dumpert reeten is ook gewoon leuk omdat je bij wijs van spreken met een paar vrienden de filmpjes kijkt en samen ouwehoert over de inhoud daarvan.

Ik snap VK of NRC ook wel weer, het is een onderwerp waar je over kan schrijven punt. Maar laat het dan daarbij ga niet die adverteerders contacteren en ze half dwingend verplichten om de ad's te stoppen en ze woorden in de mond leggen. Maar ja iedereen weet dat als dat niet gedaan was er niemand nu nog over zou spreken.

Als laatste, wat let je om er niet naar te kijken? Ik ben ook niet te vinden op het Viva forum en het komt vaak genoeg voor dat ik het totaal niet eens ben met threads op /r/askwomen(als man), maar ja wat dan nog. Gewoon verder gaan en je er niks van aantrekken. Niet als een klein kind naar de juf gaan om te zeggen dat Bart niet met Lotte wilt spelen terwijl jij er als Iris zijnde niets mee van doen hebt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Gnosis schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:15:
Uiteindelijk gaat het nog steeds om geld en levert adverteren op Geenstijl en Dumpert nog steeds bakken meer geld op dan de advertenties in die 'kwaliteitskranten' met beperkte oplage in verhouding tot het aantal unieke bezoekers op Geenstijl en Dumpert.

Het Mediahuis zal de gehele overname wel om principiële redenen hebben gedaan en niet om geld, het zijn zulke correcte mensen.

Daarnaast vind ik dat veel mensen voorbijgaan aan dat deze 'vrouwonvriendelijke' gedachtes blijkbaar genoeg leven in Nederland als ze zo vaak worden aangehaald en gemeld door de reaguurders. Dat Geenstijl en Dumpert dit zouden moeten tegengaan is uiteraard van god los. De vrijheid van meningsuiting is naar mijn mening bijna ongelimiteerd. De grens ligt bij oproepen tot geweld. Dat men zeker in deze week deze vrijheid probeert te beknotten op een dergelijke wijze, daar kan ik niet bij.

Dan roept men: 'ja maar Geenstijl doet het ook.' Dat betekent dus dat zij het ook geen probleem vinden zich op hun niveau te plaatsen. Hun gedweep met gedegen en diepgaand onderzoek kan ook overboord, want het is geen knip voor de neus waard. Er wordt compleet op emotie beargumenteerd en dan kunnen alle argumenten die daarop zijn gebaseerd de prullenbak in.

Door dit 'virtuele verkrachting' te noemen is het ook nog een minachting en belediging van vrouwen die echt zijn verkracht. Ik zou de vrouwen die het pamflet hebben getekend eens vragen een goed gesprek te voeren met vrouwen die dit is overkomen en kijken of deze virtuele verkrachting hetzelfde effect heeft.

De kern ligt er naar mijn idee in dat men eindelijk een manier heeft gevonden waarop ze Geenstijl denken te kunnen stoppen. Het is ze namelijk nooit op andere manier gelukt en zeker niet op basis van valide argumenten. Geenstijl is wat het is en was. Ben je het er niet mee eens, schrijf een degelijk onderbouwde reactie en stuur het op. Of lees het gewoon niet.

Ik vraag mij ook af of zij een probleem hebben met alle Instagram modellen die ook willens en wetens en op eigen initiatief hun derrière laten zien en daar geld mee verdienen. Is dit ook vrouwonvriendelijk of zijn het dan opeens onafhankelijke vrouwen die zelf kiezen wat ze doen en laten zien.

Er zullen hier op Tweakers een hoop mensen het oneens zijn met mij en dat mag uiteraard.

Ik vind het maar een trieste bedoening door de NRC en de Volkskrant.

[Edit: Ik vermaak me in ieder geval kostelijk met deze hele situatie, maar dat terzijde.]
toon volledige bericht
Man man man, wat een reactie |:( Print het uit en leg het voor aan je moeder of je vriendin/vrouw. Jij hebt weinig kaas gegeten van de werkelijke betekenis van vrijheid van meningsuiting. Dat jij de Bevrijdingsdag erbij durft te halen, vind ik al helemaal stuitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
3x3 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:15:
[...]

VK biedt er platform voor, GS biedt er platform voor.
Als jij VK en GS hier nu op één hoop wilt gooien zijn we snel uitgediscussieerd.
sambalbaj schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:16:
[...]
Waar haal je die haat vandaan?
Je woorden over VK en NRC zijn niet erg liefdevol. En je doet, net als anderen hier, net iets teveel moeite de columns in de VK gelijk te stellen aan wat GS heeft gedaan ten opzichte van die vrouw.

Ik snap echt niet waarom? Je hoeft het niet eens te zijn met die eerste column van die vrouw om de actie van GS te kunnen veroordelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34
Ach ja. Ondertussen adverteert de Volkskrant zelf op pornosites... Iets met hypocriet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

D-e-n schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:39:
[...]

Als jij VK en GS hier nu op één hoop wilt gooien zijn we snel uitgediscussieerd.

[...]

Je woorden over VK en NRC zijn niet erg liefdevol. En je doet, net als anderen hier, net iets teveel moeite de columns in de VK gelijk te stellen aan wat GS heeft gedaan ten opzichte van die vrouw.

Ik snap echt niet waarom? Je hoeft het niet eens te zijn met die eerste column van die vrouw om de actie van GS te kunnen veroordelen.
Je hoeft het niet eens te zijn met GS om de Volkskrant en het NRC te veroordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

RocketKoen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:43:
Ach ja. Ondertussen adverteert de Volkskrant zelf op pornosites... Iets met hypocriet.
Waarschijnlijk heb jij iets gegoogeld over de Volkskrant en ben je vervolgens porno gaan kijken. Geen wonder dat je dan advertenties krijgt van VK :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Opmerkelijk hoe er hier openlijk seksisme en racisme wordt gepraat omdat GS dat doet.

En als GS dat nu echt principieel deed zou ik wellicht nog iets kunnen bedenken onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Maar volgens mij is het gewoon om zoveel mogelijk geld te kunnen verdienen.
Dan kan ik niet rouwig zijn als adverteerders daarop worden aangesproken.

En mensen die klagen over VK en NRC. Dit is geen actie van deze kranten maar van een aantal vrouwelijke schrijvers die het op eigen titel gedaan hebben. En GS stelt ook niet verantwoordelijk te zijn voor de pulp die hun reaguurders erop zetten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cyberpope schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:47:
Opmerkelijk hoe er hier openlijk seksisme en racisme wordt gepraat omdat GS dat doet.

En als GS dat nu echt principieel deed zou ik wellicht nog iets kunnen bedenken onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Maar volgens mij is het gewoon om zoveel mogelijk geld te kunnen verdienen.
Dan kan ik niet rouwig zijn als adverteerders daarop worden aangesproken.

En mensen die klagen over VK en NRC. Dit is geen actie van deze kranten maar van een aantal vrouwelijke schrijvers die het op eigen titel gedaan hebben. En GS stelt ook niet verantwoordelijk te zijn voor de pulp die hun reaguurders erop zetten.
Het is zeer verwerpelijk en beschamend dat deze kranten dit uberhaupt hebben gepubliceerd. Persoonlijke titel? Dat zijn opiniestukken altijd.

Ik kan je wel verzekeren dat als ik met deze zoutzakken aan tafel zou zitten bij DWDD of Pauw of iets dergelijks ik ze eens goed de les zou lezen. Deze sneeuwvlokjes zijn totaal de weg kwijt en snappen niet waar ze mee bezig zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 904103 op 05-05-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Placid_K schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:39:
[...]

Man man man, wat een reactie |:( Print het uit en leg het voor aan je moeder of je vriendin/vrouw. Jij hebt weinig kaas gegeten van de werkelijke betekenis van vrijheid van meningsuiting. Dat jij de Bevrijdingsdag erbij durft te halen, vind ik al helemaal stuitend.
Wat is de werkelijke betekenis van de vrijheid van meningsuiting dan volgens u? En in hoeverre bestaat deze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Gnosis schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Wat is de werkelijke betekenis van de vrijheid van meningsuiting dan volgens u? En in hoeverre bestaat deze?
In zoverre dat Pim Fortuyn vrijheid van meningsuiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:51:
[...]

In zoverre dat Pim Fortuyn vrijheid van meningsuiting heeft.
Ja hij vertelt er nog steeds dagelijks over. Oh nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:43:
[...]

Je hoeft het niet eens te zijn met GS om de Volkskrant en het NRC te veroordelen.
Deze conclusie valt niet uit de context op te maken

[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 06-05-2017 02:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hou de fatsoensnormen s.v.p. in achting.

[ Voor 52% gewijzigd door defiant op 06-05-2017 02:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

D-e-n schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:39:
Dat is niet mijn opzet.
Maar ik constateer alleen dat het seksueel kleineren, dat de reaguurders in de Blog naar Loes Reijmer doen, Loes Reijmer ook naar de 'reaguurders' doet door ze in haar column te omschrijven als rukkende verliezers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Gnosis schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Een simpele zoekopdracht via Google geeft direct antwoord op je vraag:
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat. De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, net als de meeste andere grondrechten. Zo zijn belediging en smaad onder bepaalde omstandigheden strafbaar.
Een maatschappij met een absolute vrijheid van meningsuiting is ondenkbaar. Ooit van 'verbaal geweld' gehoord? In jouw wereld zou men dus ook mogen pesten. Je hoeft geen psycholoog te zijn om te weten wat voor gevolgen pesterijen (lees: nare woorden) kunnen hebben op iemand zijn leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

xxx

[ Voor 174% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:20

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Graag weer on-topic verder en let s.v.p. op de fatsoensnormen.

[ Voor 51% gewijzigd door defiant op 06-05-2017 00:18 ]

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-05 23:22
Wat een onzin niemand neemt dat toch serieus denk je nu werkelijk dat mensen al die onzin daadwerkelijk menen

Als je een avondje xbox live speelt en je kan een beetje goed spelen krijg je meer rotzooi over je heen daar ligt toch niemand wakker van.
Of moet ik echt onderduiken (om maar in de oorlog sferen te blijven) als ze me dreigen op te komen zoeken

Iedereen doet alsof internet en youtube/dumpert comments serieus genomen moeten worden als je dat zou doen zou je toch de hoop in de mensheid verliezen.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 06-05-2017 02:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dus jij zou het niet erg vinden als een van jouw familieleden op die manier op GS terecht zou komen. Herkenbaar met foto en als even kan met locatie waar ze werkt. Ze komen toch niet langs.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Dexmael schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 00:20:
[...]
Wat een onzin niemand neemt dat toch serieus denk je nu werkelijk dat mensen al die onzin daadwerkelijk menen
Als jouw vrouw, vriendin of zus zo zou worden aangesproken neem je dat niet serieus? En waarom zou een digitale scheldpartij minder erg zijn dan eentje in real life? Veel speelt zich tegenwoordig online af. Het onderscheid tussen de "hoer" roepende moslimjongeren en deze digitale uitwassen is echt te absurd voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[xxx

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55

M2M

medicijnman

't is uiteindelijk maar net hoeveel aandacht je er dan aan geeft. Ongeacht wat iemand voor mogelijk kwetsende dingen roept, of het nu IRL is of online, ik kan me er weinig om bekoren. Zelfs niet als het naar een dierbare toegewenst is. Ignore and continue.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxx

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 00:39:
[...]

Dat is te makkelijk. Dus jij loopt door als je bloedeigen kind de meest verschrikkelijke verwensingen naar het hoofd geslingerd krijgt in real life of online? Want dat gebeurt op de Dumpert. Bij mij ging je dan keihard voor de bijl. Je hebt je fatsoen te houden.
In het echt kan je met veel geluk en de juiste aanpak misschien nog een sorry krijgen, maar denk je echt dat je op het internet ook maar iets bereikt met op een flamer/troller ingaan? "Don't feed the trolls" is niet voor niks een veelgebruikte term op het internet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:02:
[...]

QFT. Ik vind GS best wel grappig om te lezen en soms komen ze met interessante dingen die door andere media worden genegeerd. Maar anderen van tendentieusheid beschuldigen terwijl het hun modus operandi en media en marketingtechniek(advertentie clicks en views) is, is hypocrisie van de bovenste plank.

Geenstijl moet stoppen met bitchen en zich maar eens vermannen.

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik snap het niet hoor, mensen zijn toch niet verplicht om naar GeenStijl te gaan?
En zolang ze geen wetten overtreden snap ik niet waar andere media zich druk om maken, behalve misschien jaloezie, of proberen zichzelf als moreel verheven te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Hier word ik zo moe van. Dit zijn echt weer van die US praktijken die hier zijn overgewaaid, zo van hé dat van WSJ heeft gewerkt en geleid tot een adboycot bij Youtube. Waarom probeer ik dat even niet, aka aandachtszoekerij omdat de 'gewone' krant het niet goed meer doet.

Mensen (al helemaal hypocrieten) die janken om reacties op het internet, hebben ook echt niets beters te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris Smoove op 06-05-2017 01:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Soldaatje schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 00:59:
Ik snap het niet hoor, mensen zijn toch niet verplicht om naar GeenStijl te gaan?
GS is geen besloten club. Op het moment dat zo'n bekende club verkrachtingsverhalen over iemand op hun populaire website plaatst kan die persoon daar niet omheen. Vrienden of familie lezen dat. Lijkt me behoorlijk kwetsend.
En zolang ze geen wetten overtreden
Ik denk eerlijk gezegd dat ze hiervoor wel degelijk aangeklaagd kunnen worden. Maar er is meer dan de wet toch? Waarom mag je iemand niet aanspreken op fatsoen?
of proberen zichzelf als moreel verheven te verkopen.
Ook zo'n dooddoener. Zo redenerend mag je iemand dus nooit aanspreken op zijn of haar gedrag. In dit geval vind ik niet zozeer dat VK/NRC zich moreel verheffen, ik vind dat GS zichzelf vooral naar beneden haalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

xxx

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Om die blote reten te beschuldigen is natuurlijk wel een beetje simpel en adverteerders contacteren achterbaks, maar ik vind geenstijle en dumpert ook maar een afvoer putje vol met racisten en sensatie zoekers. Defensie en andere adverteerders mogen zich kapot schamen dat hun advertentie voor een filmpje van een knockpartij worden afgespeeld op dumpert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

3x3 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:17:
1. Een paar lieden van de Volkskrant heeft de zakenpartners/adverteerders van GeenStijl lopen bellen met het verhaal dat het digitale verkrachters zijn, nav ingehuurd bloot.
Voor zover ik begreep sloeg die online verkrachting op de reacties op de vraag zou u haar doen in relatie tot Loes Reijmer. Niet op ingehuurd bloot.

Over of je dat online verkrachting kunt noemen kan je een enorme boom opzetten, maar dat de reacties als zeer onprettig of als bedreigend worden ervaren door deze dame kan ik mij wel voorstellen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja, leuk, maar dat is een oproep om de NRC zelf te boycotten. ;)
NRC kan ook prima oproepen om Dumpert/GeenStijl te boycotten. Moeten ze ook vooral doen.

Echter, adverteerders actief gaan stalken en proberen hen aan de schandpaal te nagelen omdat ze het in hun hoofd halen om te adverteren op een site die, volgens de NRC/Volkskrant, aan "online aanranding (:+) doet, is een heeeeeel ander spelletje. Dan probeer je namelijk niet om mensen die waarschijnlijk toch al niet op GeenStijl/Dumpert willen komen (of om een persoonlijk moverende reden na het lezen van NRC/Volkskrant hetze artikelen niet meer willen komen), weg te houden door op te roepen met een boycot.
Nee, dan probeer je doelbewust het complete platform te slopen door de bron van inkomsten droog te leggen.
Hierdoor kunnen mensen die wél GeenStijl en/of Dumpert bezoeken dat niet meer doen. Dat is niets anders dan proberen een ander wiens mening/manier van werken jou niet aanstaat, de mond te snoeren.

Ik vind dat grenzend aan, zo niet gelijk aan, fascisme dan wel doorgeslagen activisme.
(Wie zijn zij eigenlijk om te stellen dat modellen, die daar netjes voor betaald worden, niet hun achterwerk mogen tonen om de filmpjes te "reeten" want "vrouwonvriendelijk"? Bemoei je met je eigen lichaam!)
Krantjes en wat dames (heb van 90% op die lijst nog nooit gehoord, maar dat terzijde - de mening van BN'ers interesseert me sowieso niet tenzij 't werkelijk iets zinnigs is.) die zogenaamd de moral high ground hebben en wel even gaan bepalen wie waar mag adverteren, en of GeenStijl/Dumpert slecht is of niet. *tikt tegen voorhoofd*

Beide partijen zijn kleuters, maarja. De NRC en Volkskrant waren blijkbaar weer eens uit op een relletje. :)
Je moet toch wat om je eigen advertentie inkomsten hoog te houden - en wat is er dan beter dan je doelgroep aan te spreken door te haten op een "common enemy"? ;) Dus ga je clickbait artikelen en titels posten op Twitter. GeenStijl is nog zo dom om te happen ook - al begin ik te twijfelen of het dom is... Het zou wel eens heel goed uit kunnen gaan pakken voor GS/Dumpert. Zat mensen die genoeg hebben van dat SJW gezeur en dit waarschijnlijk prachtig vinden - en de views liegen er niet om...
Ook zie je op de meeste plekken dat overwegend mensen vinden dat NRC/VK het probleem is, of tenminste is begonnen met dit gelazer, en te ver zijn gegaan; en het, zelfs ondanks dat ze een enorme hekel aan de content van GS/Dumpert hebben, voor GS opnemen. En dat zegt veel. Het is ook bijna niemand ontgaan dat NRC/VK zelf ook velen artikelen hebben in de vorm waar GS nu opeens voor afgebrand wordt en voor kapot gemaakt zou moeten worden; naar mening van de high horse persoontjes.
Gillded schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:08:
Ik mis even het gedeelte waar de vrouwen precies "Verkracht" worden?
Ze worden niet werkelijk verkracht. Ze worden "digitaal verkracht" of "digitaal aangerand".
Met andere woorden: er worden wat ranzige opmerkingen gemaakt, voornamelijk om te provoceren in reactie op denigrerende opmerkingen richting de reaguurdertjes... Dat doen trolls nou eenmaal als ze aangevallen worden door een andere troll. Baas boven baas, en evident hebben de reaguurders dat gewonnen - doch wordt dat nu weer zo gespind dat het puur de schuld van de reaguurders aldaar is. Hypocriet gedoe. :)

Het zal mij allemaal wel verder. Beide partijen zijn triest bezig op het moment, maar als ik een schuldige moet aanwijzen: 100% NRC/VK. GS reageert louter, en ze weten dondersgoed daar hoe ze zijn. Denk alleen dat ze bij NRC/VK een inschattingsfoutje hebben gemaakt.
Ik lees alles wat ik voorbij zie komen en interessant vindt, ongeacht in welke krant het staat - en kijk met alle plezier naar Dumpert; en ja: ook naar Dumpertreeten. Ik vind het ook totaal niet vrouwonvriendelijk. En als dat mij nu opeens een vrouwenhatende "online verkachter" maakt: het zal wel, maar gelukkig hoef ik me niet te bekommeren om de mening van een stel doorgeslagen mensen. Ik beslis zelf wel waar ik naar kijk en wat ik daarbij voel, daar heb ik echt geen op een belerend toontje pratend persoon die zichzelf op de moreel hogere grond vindt staan voor nodig... Die fatsoenspolitie mag van mij dan ook aan de hoogste boom geknoopt worden.

[ Voor 16% gewijzigd door WhatsappHack op 06-05-2017 04:03 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

WhatsappHack schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 03:57:
Ja, leuk, maar dat is een oproep om de NRC zelf te boycotten. ;)
NRC kan ook prima oproepen om Dumpert/GeenStijl te boycotten. Moeten ze ook vooral doen.
De adverteerders wijzen op waar hun advertenties staan is ook geen boycot, maar informatievoorziening. Je kunt alles draaien in je echokamer.

Recent heeft Google door het stof moeten gaan, want advertenties van grote bedrijven (l'Oreal, Audi etc) kwamen naast materiaal van extremistische groepen te staan. Je kunt als bedrijf niet altijd volledig controleren waar je advertenties naast staan, en wat is er mis mee met bedrijven wijzen op wat voor virtuele haatdump hun producten worden geadverteerd? In jouw redenering had men daar de adverteerders ook niet mogen wijzen op de problemen, want ze moeten dan maar gewoon oproepen tot een boycot van de extremisten.

Als GS hier adverteerders door verliest, dan komt dat niet door het VK of NRC, maar door het tuig dat de website runt en rekent op de dombo's die er het afval posten om zo aandacht te krijgen, als strategie. Ze kunnen er wat aan doen: de aanpak verbeteren zodat ze een positieve bijdrage kunnen leveren en de dombo's er af schoppen. Komen de adverteerders ook weer terug als er een kwaliteitsproduct is.
Ik vind dat grenzend aan, zo niet gelijk aan, fascisme
Bij dat soort opmerkingen krijg ik de kriebels om geschiedenisboeken en woordenboeken te gaan doneren.
De NRC en Volkskrant waren blijkbaar weer eens uit op een relletje. :)
...
Ook zie je op de meeste plekken dat overwegend mensen vinden dat NRC/VK het probleem is
Oftewel: jij vind NRC/VK niet leuk en dus is het hun schuld. Nuff said. Ook hier zul je zien dat het gaat om de "meeste plekken die jij bezoekt", maar dat is geen doorsnede van de algemene mening. De hardste schreeuwers maken niet de publieke opinie, en die is uberhaupt te bespelen, iets waar GS erg goed in is. Net als Breitbart, Fox News en RT, om maar wat vergelijkbare voorbeelden te geven.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 06-05-2017 04:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
"De adverteerders wijzen op waar hun advertenties staan is ook geen boycot, maar informatievoorziening. Je kunt alles draaien in je echokamer."

Wijzen op is iets anders dan ze telefonisch en via Twitter lastig te vallen en ze te shamen hoe ze durven op "vrouwenhatende sites" te adverteren. Dat is ook gewoon smaad, want er is totaal geen sprake van vrouwenhaat. Ja nu deels (al kan je t geen haat noemen) tegen die columnisten, maar dat is niet perse omdat ze vrouw zijn: maar gewoon vervelend. ;)
Dat je dan toevallig vrouw bent is geen reden om dan lichter met je om te gaan voor GS en reaguurders. Wat opzich ironisch is, omdat het aantoont dat ze iedereen gelijk behandelen.

-edit- Je post is ge-edit... Toevoeging:
"In jouw redenering had men daar de adverteerders ook niet mogen wijzen op de problemen, want ze moeten dan maar gewoon oproepen tot een boycot van de extremisten."

Nope, dat is niet mijn redenering.
Ook geen idee over welk extremisme je het hebt, en ook geen idee over welke haatdump je het hebt. Dumpert!? Kom op zeg.

"Als GS hier adverteerders door verliest, dan komt dat niet door het VK of NRC, maar door het tuig dat de website runt en rekent op de dombo's die er het afval posten om zo aandacht te krijgen, als strategie. Ze kunnen er wat aan doen: de aanpak verbeteren zodat ze een positieve bijdrage kunnen leveren en de dombo's er af schoppen. Komen de adverteerders ook weer terug als er een kwaliteitsproduct is."

Ahhhh ik snap het al. :) Ze moeten dus eerst voldoen aan jou persoonlijke wensen, want anders is het afval, een haatdump, zijn het allemaal dombo's, et cetera.
De moral high ground dus. Dan heeft discussie waarschijnlijk weinig zin, want kennelijk mag niemand een andere mening dan jij hebben - hebben ze die wel dan moeten zij de mond gesnoerd worden en de supply lines afgesneden worden. Helder.

"Bij dat soort opmerkingen krijg ik de kriebels om geschiedenisboeken en woordenboeken te gaan doneren."

Goed plan. De adressen van de NRC en VK zijn te vinden op hun websites.
Omcirkel ook de betekenis van verkrachten even?

"Oftewel: jij vind NRC/VK niet leuk en dus is het hun schuld."

Nee. Heel leuk geprobeerd om het over die boeg proberen te gooien, maar nee. :)

"Ook hier zul je zien dat het gaat om de "meeste plekken die jij bezoekt", maar dat is geen doorsnede van de algemene mening. De hardste schreeuwers maken niet de publieke opinie, en die is uberhaupt te bespelen, iets waar GS erg goed in is. Net als Breitbart, Fox News en RT, om maar wat vergelijkbare voorbeelden te geven."

1) Nee.
2) Nee.
3) Lol, ja en de NRC en Volkskrant ook - als ik zo vrij mag zijn je lijstje even aan te vullen om het beter te balanceren. ;)
En dan tegen mij beginnen over echokamers. :/

[ Voor 34% gewijzigd door WhatsappHack op 06-05-2017 04:26 . Reden: Post bijgewerkt na edits van gambieter ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fascisme dan wel doorgeslagen activisme.
Dat is nogal een bereik, dat realiseer je je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 04:23:
[...]

Dat is nogal een bereik, dat realiseer je je?
Jazeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Wellicht is het goed een iets gepaster bereik te hanteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 04:28:
[...]

Wellicht is het goed een iets gepaster bereik te hanteren?
Wellicht, maar ik zie er op dit moment weinig reden toe.

Ze mogen er absoluut hun mening over geven, en als ze zich eraan storen: inderdaad, bezoek de site dan niet en bezoek enkel sites die je wel leuk vindt.
Maar de wijze waarop dat nu is gedaan is schandelijk, onderdrukkend (ironisch genoeg ook onderdrukkend naar die modellen die gewoon een leuke betaalde dag hebben gehad) en gaat erg ver om anderen te pogen de mond te snoeren.

Natuurlijk is GeenStijl niet zonder blaam overigens, die gaan even hard treiteren en dat is jammer. En zijn ook zeker wat onsmakelijke berichten uit voort gekomen. Doch deels cause and effect.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

WhatsappHack schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 04:33:
Wellicht, maar ik zie er op dit moment weinig reden toe.
Met zo'n belachelijke hyperbool is geen enkele realistische discussie meer mogelijk. Je bent dan ook zover van enige redelijkheid en bestaande definities dat je alles wel kunt roepen, maar dat zo'n term tegelijk alle betekenis verliest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 04:38:
[...]

Met zo'n belachelijke hyperbool is geen enkele realistische discussie meer mogelijk. Je bent dan ook zover van enige redelijkheid en bestaande definities dat je alles wel kunt roepen, maar dat zo'n term tegelijk alle betekenis verliest.
Dat mag je natuurlijk vinden. Dat er dan volgens jou geen realistische discussie mogelijk is, is echter een persoonlijke keuze.
Ik heb mijn toelichting gegeven, als die je niet aanstaat: prima natuurlijk. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

WhatsappHack schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 04:44:
Dat mag je natuurlijk vinden. Dat er dan volgens jou geen realistische discussie mogelijk is, is echter een persoonlijke keuze.
Dat is het niet. Als je zo weinig begrip van gangbare definities toont, dan is er letterlijk geen discussie meer mogelijk. Al is het maar omdat ieder woord blijkbaar iets wild verschillends kan betekenen voor de diverse deelnemers. Definities zijn geen persoonlijke keuze. Als jij een appel een straaljager noemt, is een inhoudelijk gesprek onmogelijk.

Het probleem zou eenvoudig opgelost kunnen worden door toe te geven dat fascisme hier niet de juiste term was en een poging om een bepaald kader te creëren, maar iets zegt me dat dat niet zomaar gaat gebeuren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 04:48:
[...]
Het probleem zou eenvoudig opgelost kunnen worden door toe te geven dat fascisme hier niet de juiste term was en een poging om een bepaald kader te creëren, maar iets zegt me dat dat niet zomaar gaat gebeuren ;)
Laat ik voorop stellen:
Als je voordat je op enige wijze het gesprek aan wilt gaan eerst de eis wil neerleggen dat ik mijn woordkeuze dan dien aan te passen, dan lijkt het me inderdaad redelijk kansloos dat we uberhaupt een gesprek/discussie gaan voeren... :) Dat ga ik namelijk niet doen. Het discussieert ook nogal lastig als ik eerst moet voldoen aan de eis om te wijzigen wat ik heb gezegd - dan is 't namelijk niet mijn post meer. Dat vind ik een beetje raar, en ik zie dan ook totaal geen probleem; al lijkt het erop dat jij om de een of andere reden een probleem ervan maakt. (Met alle respect hoor, misschien lullen we nu gewoon langs elkaar heen.)

Ten tweede, het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat ik het niet had over de daadwerkelijke politieke vorm die het woord behelst. Ik heb louter gesteld dat ik de manier van werken eraan vind grenzen, raakvlakken dus. Bij die mening blijf ik. Als dat voldoende reden is om dan niet meer inhoudelijk te reageren: so be it.

Mocht je jezelf bedenken dan ga ik natuurlijk alsnog graag het gesprek aan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

WhatsappHack schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 05:08:
Ten tweede, het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat ik het niet had over de daadwerkelijke politieke vorm die het woord behelst. Ik heb louter gesteld dat ik de manier van werken eraan vind grenzen, raakvlakken dus. Bij die mening blijf ik. Als dat voldoende reden is om dan niet meer inhoudelijk te reageren: so be it.
Mocht je jezelf bedenken dan ga ik natuurlijk alsnog graag het gesprek aan!
Je had het letterlijk over fascisme, dus ben ik ervan uitgegaan dat je het over fascisme had. Je zegt nu dat je blijkbaar niet het politieke fascisme bedoelde en ook geen ander fascisme. Je zegt nu dat je iets bedoelt dat eraan grenst, maar het dus niet is en eigenlijk ook iets totaal anders is. Duitsland grens immers ook aan Nederland, maar is ook echt andere koek.

Excuses aanvaard, al is het jammer dat je zoveel moeite hebt expliciet te erkennen dat je helemaal niet bedoelde wat je postte. We mogen hopen dat je in je reviews nauwkeuriger bent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 05:14:
[...]

Je had het letterlijk over fascisme, dus ben ik ervan uitgegaan dat je het over fascisme had. Je zegt nu dat je blijkbaar niet het politieke fascisme bedoelde en ook geen ander fascisme. Je zegt nu dat je iets bedoelt dat eraan grenst, maar het dus niet is en eigenlijk ook iets totaal anders is. Duitsland grens immers ook aan Nederland, maar is ook echt andere koek.
Dat heb ik meteen al gezegd...
Er staat dat ik het "grenzend aan" vind, niet dat ik het letterlijk fascisme vind doch heb opgemerkt dat dat op t randje is. (En sure, dat is een overstatement - daarom heb ik het op verzoek nog wat toegelicht... Meteen al, dus ik snap eigenlijk niet waarom je zo moeilijk doet. Vind 't nogal obvious en mijn woordkeuze behoorlijk helder, maar ik ga er vooralsnog maar vanuit dat het niet een gevalletje mierencopuleren is. ;))
Excuses aanvaard, al is het jammer dat je zoveel moeite hebt expliciet te erkennen dat je helemaal niet bedoelde wat je postte. We mogen hopen dat je in je reviews nauwkeuriger bent.
Ik had niets geplaatst dat mijn excuses vereist, en heb die derhalve dan ook niet aangeboden.

Dit gaat overigens erg offtopic, en gezien er nog steeds geen inhoudelijke discussie over het onderwerp zelf plaatsvindt lijkt het me handiger om deze specifieke discussie te staken...

Rest mij niets dan je oprecht een fijn weekend toe te wensen. :)
Overigens hoop ik dat deze volslagen onzin rel snel ophoudt van beide kanten uit, het gaat nergens over en beide kanten zijn lekker puberaal bezig - niemand schiet er iets mee op, en er zal nooit een winnaar zijn. (Al genereren beide partijen vast en zeker meer advertentieinkomsten door dit over en weer getreiter. ;))

Acties:
  • +10 Henk 'm!

WhatsappHack schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 05:27:
Dat heb ik meteen al gezegd...
Er staat dat ik het "grenzend aan" vind, niet dat ik het letterlijk fascisme vind doch heb opgemerkt dat dat op t randje is. (En sure, dat is een overstatement - daarom heb ik het op verzoek nog wat toegelicht... Meteen al, dus ik snap eigenlijk niet waarom je zo moeilijk doet. Vind 't nogal obvious en mijn woordkeuze behoorlijk helder, maar ik ga er vooralsnog maar vanuit dat het niet een gevalletje mierencopuleren is. ;))
Hoewel het begrijpelijk is dat je het achteraf op alle mogelijke manieren probeert te bagatelliseren, is alleen al stellen dat het grenst aan fascisme een behoorlijke opzichtige poging om de afkeer van een zeer geladen term voor je eigen doelen te kapen om zo een stemming te creëren. Je gaat echter nog veel verder door in één adem te stellen dat het ook weleens gelijk zou kunnen zijn aan.
Ik vind dat grenzend aan, zo niet gelijk aan, fascisme dan wel doorgeslagen activisme.
Iedereen die een klein beetje weet wat fascisme is weet hoe lachwekkend en tegelijk kwalijk zo'n vergelijking is, hoezeer je daarna ook beweert dat je dat toch niet letterlijk bedoeld zou hebben. Als je dat echt niet zou snappen, wordt het rap tijd de geschiedenisboeken nog eens door te nemen.
Ik had niets geplaatst dat mijn excuses vereist, en heb die derhalve dan ook niet aangeboden.
Misschien helpt het goed te bedenken wat je nu eigenlijk daadwerkelijk wil zeggen, om dat vervolgens nauwkeurig op te schrijven, voordat je nog verder verstrikt raakt in je uitspraken die je achteraf allemaal niet zo bedoeld had ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
We kunnen bezig blijven, en ik herhaal nog maar eens dat jij dat best allemaal mag vinden, maar ik denk dat we er niets mee opschieten.
Hoewel het begrijpelijk is dat je het achteraf op alle mogelijke manieren probeert te bagatelliseren, is alleen al stellen dat het grenst aan fascisme een behoorlijke opzichtige poging om de afkeer van een zeer geladen term voor je eigen doelen te kapen om zo een stemming te creëren.
Niets achteraf, in de eerste vermelding al.
Ik heb op jou verzoek nogmaals omschreven waarom ik dit eraan vind grenzen en de boel nog eens genuanceerd, maar dat wil je niet horen/je negeert het. Dat je het er niet mee eens bent en persoonlijk liever een andere woordkeuze had gezien: prima, maar doordrammen van je mening heeft echt geen zin... Als je wil dat ik het nogmaals uitleg dan kan dat, maar zo te zien is het tijdsverspilling want intussen nog steeds geen woord over het onderwerp waar het topic om draait...

Het is ook geen kapen, en de stemming was er al, maar dat terzijde.
Misschien helpt het goed te bedenken wat je nu eigenlijk daadwerkelijk wil zeggenen dat je dat vervolgens nauwkeurig opschrijft, voordat je nog verder verstrikt raakt in je uitspraken die je achteraf allemaal niet zo bedoeld had ;)
Allemaal leuk en aardig, maar het doordrammen van je persoonlijke mening en het pogen woorden in mijn mond te leggen omdat je niet begrijpt wat ik bedoel levert echt niets op...
Ik heb gezegd wat ik heb gezegd, ik stond daar achter en sta dat nog steeds. Ik voel me nergens in verstrikt, bedoelde wat ik heb geschreven en heb er geen woord aan veranderd - louter gepoogd je te helpen het te begrijpen. Dat je niet begrijpend kan of wil lezen, enige uitleg negeert of omdraait naar iets wat je liever had gezien en vervolgens expres onredelijk doet moet je mij niet aanrekenen...

Dat weiger je omdat je vindt dat ik perse iets anders had moeten zeggen terwijl je notabene zelf later aan mij probeert uit te leggen wat "grenzend aan" betekent (duitsland voorbeeld), je weigert ook compleet om in te gaan op the topic at hand - jammer, maar nu is het welletjes geweest. Ik heb m'n best gedaan het duidelijk aan je te maken. Je wil het absoluut niet horen, einde verhaal.

Je wil geen discussie over het onderwerp waar dit topic over gaat: okee, dan niet... Doe dan ook niet alsof, we zijn nu al meerdere posts bezig met een volslagen nutteloze discussie over één woord die evident ook geen einde zal kennen. Tenzij een van ons stopt.
Nou, bij dezen dan; neem lekker het laatste woord - kan je me nog een keer, en dan zonder weerwoord, proberen weg te zetten zonder op ook maar enige wijze een inhoudelijke discussie te voeren... Het is jammer dat je niet wilt ingaan op dit topic, en enkel wil doorgaan over een woord in een lange post.

Nogmaals een fijn weekend gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Broodroof? Huh? Ik gebruik altijd de store (Windows) om apps te downloaden. Nog nooit een advertentie gezien in Windows apps. Mooi man. Ik heb een hekel aan ongevraagde advertenties.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als ik de TS goed begrijp vind hij dus dat GeenStijl en Dumpert vrijheid van meningsuiting hebben, maar NRC en Volkskrant zouden dat volgens hem dus niet (moeten) hebben?

Niemand die hier enige hypocrisie in ziet?

Als GS en Dumpert mogen posten wat ze willen, onder de smoes "vrijheid van meningsuiting", waarom zouden andere partijen (in dit geval dus NRC en Volkskrant) dat niet mogen? Geldt vrijheid van meningsuiting dan alleen voor meningen waar men het zelf toevallig mee eens is, en de rest moet zijn mond maar dicht houden?

Sowieso zijn Dumpert, en zéker GeenStijl, natuurlijk sites die zichzelf nogal dubieus en kinderachtig gedragen (of misdragen), en zich nogal asociaal uitlaten over van alles en nog wat. En dan verbaast zijn dat ze een keer een koekje van eigen deeg en het deksel op de neus krijgen? Hypocrisie ten top natuurlijk. Toen de man, nu de man, en niet stampvoetend komen huilen als een kind dat zijn zinnetje niet doorgedramd krijgt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

wildhagen schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 06:34:
Als ik de TS goed begrijp vind hij dus dat GeenStijl en Dumpert vrijheid van meningsuiting hebben, maar NRC en Volkskrant zouden dat volgens hem dus niet (moeten) hebben?

Niemand die hier enige hypocrisie in ziet?

knip
Mee eens, maar ja ..... de bezoekers van Geen Stijl en Dumpert worden op een gegeven moment een 'verdienmodel'. Want verder dan wat 'vermaak' voegt het natuurlijk niets toe. Beetje professioneel knip- en plakwerk.

Maar het hele leven zit zo in elkaar. Neem voetbal. 22 mannetjes die voor soms honderden miljoenen euro's tegen een bal aantrappen. Hoe meer ballen je in een net kunt schieten des te meer miljoenen verdien je. En wat worden we er beter van als iemand een bal in een doel schiet? Niks. Helemaal niks.

Boer zoekt vrouw internationaal. 3,5 miljoen kijken. Naar boeren die ergens in het buitenland wonen. Niemand kent ze en na de 'finale' worden ze ook weer snel vergeten. Heeft iemand er iets aan als boer Harms zijn liefde in Nederland vindt? Niks, helemaal niks.

Geen Stijl en Dumpert moeten niet zo moeilijk doen. Want het gaat er niet om 'hoe ze over je lullen, als ze maar over je lullen'.

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 06-05-2017 07:08 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Als je een historisch zeer geladen term op zo'n manier uit z'n verband trekt, moet je niet de vermoorde - en verontwaardigde - onschuld gaan uithangen als iemand je daar op aanspreekt ;) Had je nou gelijk toegegeven dat je deze term hier niet had moeten gebruiken, dan was er niets aan de hand geweest en had er een discussie over het onderwerp plaats kunnen vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Het is ook bijna niemand ontgaan dat NRC/VK zelf ook velen artikelen hebben in de vorm waar GS nu opeens voor afgebrand wordt en voor kapot gemaakt zou moeten worden; naar mening van de high horse persoontjes.
Ik weet het antwoord al, maar ben toch benieuwd. Kun je een linkje doen (mag zelfs een betaalde link zijn) naar z'n artikel waarin VK of NCR oproep om een verkrachtingsfantasie te posten over iemand die hun iets niet welgevallig geschreven heeft? Want daar gaat het om he. Als iemand iets schrijft wat je niet aanstaat, dan vooral de persoon aanvallen en niet de inhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk heel erg grappig allemaal.

Geenstijl, de zelfverkozen voorvechters van het vrije woord die zich opeens op hun pik getrapt voelen door een columniste _o-
Vrijheid van meningsuiting gaat voor hen blijkbaar maar een kant op. Zeer Trumpesque van ze.
Het laat maar zien hoe bekrompen ze daar eigenlijk zijn.

Laat ze maar lekker huilie huilie doen in een hoekje, om hun eigen woorden te gebruiken.
Wat een hypocriete bende.

Als het hen echt om het vrije woord ging, dan hadden ze juist deze columniste gesteund, ook al staat het niet aan wat ze schrijft.

En dat gejammer over broodroof: Dan kunnen ze beter beginnen bij alle lezers van ze die een adblock gebruiken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 06-05-2017 08:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben het met NRC eens dat de berichtgeving van GeenStijl en Dumpert soms niet erg chique is.

NRC voelde zich blijkbaar geroepen hierop actie te ondernemen. Hierbij kan je natuurlijk de vraag stellen of NRC nu de aangewezen partij is om actie te ondernemen. Ik zou eerder actie verwachten vanuit individuele gedupeerden en/of organisaties die specifiek de belangen van benadeelde groeperingen behartigen. Maar misschien voelt NRC zich wel in deze categorie vallen.

Maar goed, NRC onderneemt actie in de vorm van het oproepen van partijen niet te adverteren op GeenStijl en Dumpert. Hierbij kan je de vraag stellen of deze actie de meest logische is als je wilt opkomen voor benadeelde groeperingen. In mijn beleving zou het dan logischer zijn om eerst buiten de openbaarheid in gesprek te gaan. Als dat niets oplevert, en je bent overtuigd dat de benadeelde groeperingen onrecht wordt aangedaan, en je hun belangen moet verdedigen, dan staat de gang naar de rechter open. Minder chique is het om voor eigen rechter te spelen, en in je eigen krant tot een veroordeling te komen. Nog minder chique is het om deze eigen veroordeling te koppelen aan een vonnis: Adverteerders (min of meer) verbieden gebruik te maken van GeenStijl of Dumpert.

Het gevoel wat mij bekruipt is dat NRC niet daadwerkelijk van mening is dat onrecht wordt aangedaan en dat zij die belangen moeten verdedigen. Anders was een gang naar de rechter logischer, zonder daar per se veel ruchtbaarheid aan te geven. Dat zou integer handelen zijn. Nu ontstaat bij mij het beeld dat ze vooral een eenvoudig strategisch statement wilden maken. Een statement waar ze zelf voordeel van denken te hebben. Misschien denken ze aan populariteit te winnen onder de benadeelde groeperingen o.i.d. Dit is natuurlijk pure speculatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KopjeThee schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:29:
NRC voelde zich blijkbaar geroepen hierop actie te ondernemen.
Het is niet het NRC of de Volkskrant zelf die dit doet, hè, het is een columniste die dit doet.
Ze drukken het weliswaar af, maar het komt niet vanuit de kranten zelf.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finder
  • Laatst online: 15-04 16:59
Grappig dat men hier direct in dezelfde valkuil valt; blote billen of een internet-reactie plaatsen is geen verkrachting. Een blog met een satirische/humoristische/andere/kleuterachtige mening is geen facisme.

Het lijkt normaal geworden om iemand die je mening of visie niet deelt direct te overladen met hyperbolen. Dat grenst aan smaad of de ander het zwijgen opleggen, voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KopjeThee schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:29:
Het gevoel wat mij bekruipt is dat NRC niet daadwerkelijk van mening is dat onrecht wordt aangedaan en dat zij die belangen moeten verdedigen. Anders was een gang naar de rechter logischer, zonder daar per se veel ruchtbaarheid aan te geven.
Je kunt niet voor een andere partij naar de rechter.
Finder schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:31:
Dat grenst aan smaad of de ander het zwijgen opleggen, voor mijn gevoel.
I see what you did there! :D

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 06-05-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:31:
[...]
Je kunt niet voor een andere partij naar de rechter.
Dan is het logischer om een partij te zoeken die dat wel kan, en hen te verzoeken dit te doen. Waar nodig met financiele steun.

[ Voor 5% gewijzigd door KopjeThee op 06-05-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KopjeThee schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:32:
Dan is het logischer om een partij te zoeken die dat wel kan, en hen te verzoeken dit te doen.
Dat lijkt mij dan weer niet zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:30:
[...]
Het is niet het NRC of de Volkskrant zelf die dit doet, hè, het is een columniste die dit doet.
Ze drukken het weliswaar af, maar het komt niet vanuit de kranten zelf.
Zij bepalen wat er afgedrukt wordt. Ik ga er vanuit dat ze niet hebben lopen slapen, en dat ze dit bericht bewust hebben afgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:34:
[...]

Dat lijkt mij dan weer niet zo logisch.
Wel als je oprecht denk dat een groepering onrecht wordt aangedaan en dat jij daar actie op moet ondernemen. Maar ik twijfel aan de oprechtheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Is deze ophef niet vooral ontstaan omdat in de huidige maatschappij het politiek correcte doorslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KopjeThee schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:35:
Wel als je oprecht denk dat een groepering onrecht wordt aangedaan en dat jij daar actie op moet ondernemen. Maar ik twijfel aan de oprechtheid.
Je twijfelt aan de oprechtheid vanwege de omweg, maar die omweg is er hoe dan ook. Dat is dan nog los van dat het hier om een columnist gaat, die veel minder ruimte op dat vlak heeft dan de hele krant. Daarbovenop komt nog weer dat een rechter niet altijd zomaar kan ingrijpen, ook niet als het wel degelijk om onwenselijk gedrag gaat.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste