KPN wijzigt onbeperkt internet in 10GB bundel

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haykee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01 09:07
Zojuist contact gehad met KPN.

Buiten dat ik de zelfde narigheid ervaar met betrekken tot de communicatie naar de klant toe, en het respectloze negatief wijzigen van een consumenten abonnement. zeiden ze ook het volgende:

Chat KPN:
Mark (10:39:13 PM) Echter ga je er niet op achteruit om twee redenen. Je komt zelden tot nooit boven de 10GB qua verbruik en daarnaast is die 10GB gewoon in de EU te gebruiken straks
Jij (10:40:05 PM):Klopt, maar momenteel heb ik geen limiet, en ook geen vertraging naar een bepaald aantal MB's.
Mark (10:40:10 PM):dat klopt
Jij (10:40:23 PM):De EU regeling dat geld wettelijk voor iedereen straks
Mark (10:40:46 PM):Dat klopt en dat is vermoedelijk een hele grote reden om de onbeperkte data
abonnementen op de schop te gooien
Jij (10:40:51 PM):ongeacht welk abonnement ik heb mag hiervoor geen extra kosten worden berekend
toch?
Mark (10:40:55 PM):klopt
Mark (10:41:55 PM):Maar helaas heeft een provider het recht om een voorwaarde of een abonnement
te wijzigen. Je mag het stopzetten als je dat wil

Echter. gaat per 1 juni de gratis spotify optie ook verdwijnen voor de zorgeloos premium abonnementen

als je nu nog zorgeloos premium met gratis spotify hebt, dan behoud je dat.
Verleng of vraag je het na 1 juni aan, dan krijg je het er niet meer bij.

Wat je ook besluit, doe het voor 1 juni als je bij ons blijft. dan pak je de huidige voorwaarden.

Tevens geld de verdubbeling (van 1 juni) niet voor de mensen die nu een nieuwe 10GB abonnement krijgen. Alleen de Zorgeloos abonnementen vanaf 2015

De manier waarop KPN nu met hun "oude trouwe klanten" omgaat is gewoonweg triest.

Ik ga puur om die reden kijken of ik ergens anders een beter of gelijkwaardig abonnement kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:39
Haykee schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:09:
Zojuist contact gehad met KPN.

Buiten dat ik de zelfde narigheid ervaar met betrekken tot de communicatie naar de klant toe, en het respectloze negatief wijzigen van een consumenten abonnement. zeiden ze ook het volgende:

Chat KPN:
Mark (10:39:13 PM) Echter ga je er niet op achteruit om twee redenen. Je komt zelden tot nooit boven de 10GB qua verbruik en daarnaast is die 10GB gewoon in de EU te gebruiken straks
Jij (10:40:05 PM):Klopt, maar momenteel heb ik geen limiet, en ook geen vertraging naar een bepaald aantal MB's.
Mark (10:40:10 PM):dat klopt
Jij (10:40:23 PM):De EU regeling dat geld wettelijk voor iedereen straks
Mark (10:40:46 PM):Dat klopt en dat is vermoedelijk een hele grote reden om de onbeperkte data
abonnementen op de schop te gooien
Jij (10:40:51 PM):ongeacht welk abonnement ik heb mag hiervoor geen extra kosten worden berekend
toch?
Mark (10:40:55 PM):klopt
Mark (10:41:55 PM):Maar helaas heeft een provider het recht om een voorwaarde of een abonnement
te wijzigen. Je mag het stopzetten als je dat wil

Echter. gaat per 1 juni de gratis spotify optie ook verdwijnen voor de zorgeloos premium abonnementen

als je nu nog zorgeloos premium met gratis spotify hebt, dan behoud je dat.
Verleng of vraag je het na 1 juni aan, dan krijg je het er niet meer bij.

Wat je ook besluit, doe het voor 1 juni als je bij ons blijft. dan pak je de huidige voorwaarden.

Tevens geld de verdubbeling (van 1 juni) niet voor de mensen die nu een nieuwe 10GB abonnement krijgen. Alleen de Zorgeloos abonnementen vanaf 2015

De manier waarop KPN nu met hun "oude trouwe klanten" omgaat is gewoonweg triest.

Ik ga puur om die reden kijken of ik ergens anders een beter of gelijkwaardig abonnement kan krijgen.
Helemaal mee eens.

Ik was gister benieuwd of mijn schriftelijke, per post verstuurde brief al binnen was.
Vond de benadering erg aggressief.
'Omzetten of wegwezen' gevoel ik kreeg ik.

KPN chat historie:
Marion (7:10:01 AM):Welkom! Je chat met Marion. Ik lees je bericht even door, heb je een moment
voor mij?
Jij (7:10:51 AM):Afgelopen week heb ik een klachtenbrief per post verstuurd. Daar wil ik een spoedige
reactie op.
Jij (7:11:04 AM):Is deze brief al binnen
Marion (7:11:16 AM):Ik ga even kijken of ik een binnengekomen poststuk kan zien, heb je een
moment?
Jij (7:11:36 AM):Ja hoor, ik wacht
Marion (7:13:32 AM):Ik zie helaas geen binnengekomen brieven onder jouw account staan.
Marion (7:13:41 AM):Kortom deze is nog niet verwerkt.
Marion (7:14:17 AM):Maar als jij mij kunt vertellen wat de klacht is, ga ik kijken in hoeverre ik deze
direct kan behandelen.
Jij (7:14:25 AM):Hoelang kan dat duren en waarom kan ik hem niet mailen. Per post is zo 1980
Jij (7:15:15 AM):Gaat om de omzetting van mn onbeperkte bundel naar een beperkte bundel. Ik vind
het een heeeel slecht voorstel
Marion (7:15:58 AM):Gaat het om 06*******?
Jij (7:16:19 AM):Yep. Mn rekening eindigt op 6****
Marion (7:18:32 AM):Als ik het goed begrijp gaat het om het feit dat jouw onbeperkte internetbundel
wordt omgezet naar een bundel van 10GB.
Marion (7:18:37 AM):Zeg ik dat juist?
Jij (7:18:51 AM):Dat klopt
Marion (7:19:36 AM):Ik snap dat het uitermate vervelend is, maar verbruik jij iedere maand meer dan
10GB?
Jij (7:20:17 AM):Niet iedere maand. Maar gebeurt wel
Marion (7:20:41 AM):Als jij buiten de bundel gaat is het niet zo dat er vervolgens kosten in rekening
worden gebracht hoor.
Jij (7:21:03 AM):Maar een snelheid van 10x niks
Marion (7:21:29 AM):Om mee te gaan in de wijzigingen, met betrekking tot het gebruik in de EU, was
het nodig om deze abonnementen aan te passen.
Jij (7:22:58 AM):Dat is EU. Maa dan maar in NL een onbeperkte bundel en voor EU 10GB.
Jij (7:23:10 AM):Maa= maak
Marion (7:23:20 AM):Ik snap dat je het vervelend vindt dat de bundel is aangepast. Maar als jij in deze
toch een grotere bundel wenst, kun je natuurlijk overstappen naar de nieuwe vormen van
abonnementen.
Jij (7:23:57 AM):Nee want ik heb een grote bundel. Ooit goede afspraken met Hi gemaakt
Marion (7:24:57 AM):Ik begrijp jouw teleurstelling. Echter conform de algemene voorwaarden mag
KPN het contract eenzijdig wijzigen. Dit geeft jou vervolgens het recht het abonnement te beëindigen.
Ook wanneer deze nog binnen contract zit.ij (7:26:03 AM):Eenzijdig..? Dat heet machtsmisbruik en de consument moet het er maar meebdoen.
Marion (7:26:30 AM):Graag wijs ik je in deze op de algemene voorwaarden, waarin dit benoemd staat.
Jij (7:27:11 AM):Ik wil 1 een bevestiging dat mn brief is aangekomen. 2. Ik wil mn brief mailen. 3. Ik wil
een beter voorstel dan ik nu heb gekregen
Jij (7:28:11 AM):Ik ga ervan uit en weet dat er meer klachten zijn. En kom als KPN maar met een
goede oplossing
Marion (7:29:48 AM):Wat betreft de bevestiging adviseer ik je af te wachten.
Jij (7:30:17 AM):Registreer deze er maar bij. En ik wil graag voor 1 juni reactie
Marion (7:31:21 AM):Wat betreft het e-mailen kan ik jou e-mail niet voorzien van een e-mailadres. De
brief is per post verstuurd, via e-mail indienen is niet mogelijk.
Marion (7:31:31 AM):Tot slot ga jij geen ander voorstel krijgen dan reeds is gedaan. Als jij het hier niet
mee eens bent ben jij vrij om het abonnement bij KPN op te zeggen.
Marion (7:32:00 AM):Wat wil je in deze? Wil je het abonnement voortzetten met de aangeboden bundel
of wil je het abonnement beëindigen?
Marion (7:32:34 AM):Daarnaast heb ik de algemene voorwaarden voor jou opgezocht.
Marion (7:32:45 AM):https://www.kpn.com/w3/file?uuid=5319559b-4a9d-4968-b678-382fff152892&own
er=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=7449
Jij (7:33:24 AM):Ik heb reeds agg wat ik wil
Marion (7:34:18 AM):Ik heb jouw wens ontvangen. Ik kan hieraan geen gehoor geven.
Marion (7:34:37 AM):Kortom ik blijf bij de opties, wil jij het abonnement voorzetten in de voorgestelde
vorm of wil je het abonnement beëindigen?
Jij (7:35:50 AM):Dan wil ik dat mijn klacht officeel wordt geregistreerd
Marion (7:36:14 AM):Zal ik doen. Welke optie wil je dat ik registreer als afhandeling? Ga je akkoord of
wil je dat wij jouw abonnement opzeggen?
Jij (7:36:25 AM):Pfff
Marion (7:37:12 AM):Maar je mag anders de brief wel even mailen naar kpnlivechat@kpn.com.
Marion (7:37:24 AM):Zal ik je direct voorzien van een bevestiging en afhandeling.
Jij (7:37:35 AM):Ik wacht de klachtafw af
Marion (7:38:20 AM):Gezien ik jouw klacht al in behandeling heb genomen en geregistreerd heb zal de
afhandeling van jouw brief niet voor een ander resultaat zorgen.
Marion (7:38:31 AM):Maar wil je anders de klacht nog even e-mailen?
Marion (7:38:46 AM):Dan kan ik direct een bevestiging sturen.
Jij (7:38:50 AM):Zal ik zeker doen
Marion (7:40:15 AM):Is deze al verstuurd? Kan ik deze direct in behandeling nemen.
Jij (7:40:17 AM): Ik vind jullie toon voor een klantenservice erg dreigend trouwens
Jij (7:40:49 AM):Mail zal vandaag volgen
Marion (7:41:06 AM):Je bent het niet eens met het antwoord wat je van mij krijgt. Ik vind het jammer
dat dit als dreigend wordt ervaren.
Marion (7:41:49 AM):Je kunt de e-mail niet direct sturen? Het lijkt mij toch dat je wilt dat deze zo snel
mogelijk wordt afgehandeld?
Marion (7:42:01 AM):Als je deze nu verstuurd, krijg je vandaag nog antwoord.
Jij (7:42:45 AM):Niet als je zo gaat autorijden
Marion (7:43:44 AM):Ik wil het graag in één keer oplossen.
Jij (7:44:25 AM):Sorry

[ Voor 0% gewijzigd door p.d.akkerman op 17-05-2017 13:09 . Reden: Prive info ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:54

swv

p.d.akkerman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:25:
Kudo's voor jouw zelfkennis. Je was inderdaad wat opstandig ;)
De betreffende medewerker was blijkbaar erg goed op de hoogte van de situatie, en was inderdaad heel direct. Zij heeft blijkbaar eerder met het bijltje gehakt. Wat scherp van haar is opgemerkt is dat jij moeilijk loopt te doen met het registreren van de klacht terwijl zij het direct voor je kan afhandelen. Al hoop jij natuurlijk dat dit niet door een eerstelijns webcare medewerker gebeurt. Dat snap ik ook wel.

Helaas voor jou is er geen andere uitkomst mogelijk. Ik zou zeggen stap vandaag over naar Tele2 met hun gloednieuwe unlimited abonnement voor €25. Het lijkt mij dat je dan niet (veel) meer betaald dan je bij KPN al deed. Zoals door de medewerker uitgelegd, als ook in dit topic besproken kan KPN dit flikken en kunnen ze jou als klant missen als kiespijn. Zo arrogant zijn ze wel. En dan kan je KPN een paar jaar boycotten, maar straks doet jouw toekomstige andere provider hetzelfde kunstje en ga je daar weer gillend weg. Net zolang tot je uiteindelijk weer klant bij KPN bent. En zo is het cirkeltje rond en zitten wij als consumenten gevangen in een redelijke beperkte markt. MVNO's zijn immers voor velen geen optie vanwege de beperkte databundels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

p.d.akkerman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:25:
[...]

Helemaal mee eens.

Ik was gister benieuwd of mijn schriftelijke, per post verstuurde brief al binnen was.

KPN chat historie:
KNIP
Marion heeft goed werk verricht! Zeer nette beleefde antwoorden, gegeven op basis van de mogelijkheden die ze heeft. Het is duidelijk dat je je zin niet krijgt en dat begrijp ik ook wel, maar dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 13:29
Zo waar _/-\o_

Snap alle frustratie wel maar ik heb mijzelf de moeite bespaard om contact op te nemen met de klantenservice omdat je toch wel weet dat ze niets kunnen betekenen. Ze kunnen enkel informeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Zspirit op 17-05-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
*knip*. Dit is niet te bedoeling. Oproepen voor misbruik doe je maar ergens anders.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 21-05-2017 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
En wat schiet je ermee op?

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
xh3adshotx schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:08:
[...]

En wat schiet je ermee op?
Beetje lol. Laten blijken dat ze het ook anders hadden kunnen aanpakken.
Niet zomaar over je heen laten lopen.

Als het toch niet uitmaakt, dan maakt dit ook niet uit toch?
Ik betaal nu tussen de 8-10 euro in de maand.

Ik had toen (nu met T-Mobile/Tele2 niet meer) ook 40-50 euro in de maand willen betalen voor onbeperkt.
Maar nee, hup een trap na en u zoekt het maar uit klant die als sinds een van de eerste simkaarten klant is bij ons. Echt ongelooflijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
neeecht schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:15:
[...]

Beetje lol. Laten blijken dat ze het ook anders hadden kunnen aanpakken.
Niet zomaar over je heen laten lopen.

Als het toch niet uitmaakt, dan maakt dit ook niet uit toch?
Ik betaal nu tussen de 8-10 euro in de maand.

Ik had toen (nu met T-Mobile/Tele2 niet meer) ook 40-50 euro in de maand willen betalen voor onbeperkt.
Maar nee, hup een trap na en u zoekt het maar uit klant die als sinds een van de eerste simkaarten klant is bij ons. Echt ongelooflijk.
Oké, en dan gaan heel veel klanten op jouw manier protesteren. Gevolg is dat KPN hogere kosten heeft, de prijzen moet verhogen en iedereen weer protesteert. Tot slot zien de andere providers dat de prijzen omhoog gaan en doen ook mee. Gevolg: voor iedereen wordt het duurder :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:09
Sorry maar dit kost KPN toch amper een paar cent voor wat extra elektriciteit op de zendmast en wat data?(wat in de scope van KPN echt compleet wegvalt want 300Gb gaat in een fractie van een seconde over het complete KPN netwerk). Je verdoet je tijd - je krijgt er geen Unlimited voor terug en KPN merkt het niet eens.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
PWA777 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:01:
[...]

Sorry maar dit kost KPN toch amper een paar cent voor wat extra elektriciteit op de zendmast en wat data?(wat in de scope van KPN echt compleet wegvalt want 300Gb gaat in een fractie van een seconde over het complete KPN netwerk). Je verdoet je tijd - je krijgt er geen Unlimited voor terug en KPN merkt het niet eens.
HAH! Echt een Dikke HAH!
Waarom dan onbeperkt naar 10GB aanpassen?
Dan hadden ze er ook gewoon 50GB van kunnen maken en was 99% blij geweest.

Neeee, die data is duur, heel duur. Het management heeft weer gefaald en dan mag de consument weer oplossen.

Ik heb voor de gein, kabel, dsl en meerdere 4G sims. Geld speelt hier geen rol.
Het gaat mij echt puur de manier waarom bedrijven met klanten omgaan.

Zo jammer, echt Zo jammer, dat Google niet gewoon alle 4G frequenties heeft opgekocht en dat KPN dan in loondienst van Google nog wat sites mocht opbouwen.

Maar goed, net als met het stemmen in de politiek. Iedereen vind alles wel best. Lekker standaard, lekker achteruit.

Mgoed daar kun je dan wel een punt hebben, dat brengt ook weer leuke uitdagingen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:14
Het pure dataverkeer zal KPN inderdaad niet echt veel gaan kosten lijkt mij, over een vaste internetverbinding kan ook zo een paar honderd GB overheen gaan. Alleen de capaciteit van de betreffende 4G mast zal bij 24/7 gebruik wellicht wat lager zijn voor de overige KPN 4G gebruikers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swv

swv

neeecht schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:08:
[...]

HAH! Echt een Dikke HAH!
Waarom dan onbeperkt naar 10GB aanpassen?
Dan hadden ze er ook gewoon 50GB van kunnen maken en was 99% blij geweest.

Neeee, die data is duur, heel duur. Het management heeft weer gefaald en dan mag de consument weer oplossen.

Ik heb voor de gein, kabel, dsl en meerdere 4G sims. Geld speelt hier geen rol.
Het gaat mij echt puur de manier waarom bedrijven met klanten omgaan.

Zo jammer, echt Zo jammer, dat Google niet gewoon alle 4G frequenties heeft opgekocht en dat KPN dan in loondienst van Google nog wat sites mocht opbouwen.

Maar goed, net als met het stemmen in de politiek. Iedereen vind alles wel best. Lekker standaard, lekker achteruit.

Mgoed daar kun je dan wel een punt hebben, dat brengt ook weer leuke uitdagingen met zich mee.
Adem in, adem uit. Wind je niet zo op. Veel data verbruiken is zonde van je tijd. De reden dat KPN de abonnementen aanpast is alleen maar gissen. Al durf ik er geld (haha) op in te zetten dat het draait om geld (haha). En dan niet zoals jij zegt dat data duur is voor de provider om te verwerken (wat PWA777 ook ontkracht), maar juist in de zin van gemiste inkomsten doordat er met een goedkoop onbeperkt data abonnement weinig geld te verdienen valt. Je bent immers niet in de positie om extra bundels aan te schaffen.

50GB als eis is erg veel voor een mobiel abonnement en alleen mogelijk in een hoger prijsplan. Op een mobiele telefoon is 50GB namelijk al praktisch onbeperkt, dus schieten ze er niks mee op om dat aan te bieden als optie. Althans, er is wel een optie, en dat is dat ze liever hebben dat jij dan maar besluit te verlengen naar een Zorgeloos Premium 25GB abonnement van €38 met eventueel KPN Compleet voor 50GB, en anders dat je ophoepelt ;) Ze hebben gewoon liever dat jij maandelijks toch zeker €38 (excl toestelkosten) aftikt voor veel data. Dan kan je zeggen 'ja maar er zijn nu ook al abonnementen van €20 net als wat ik nu betaal voor onbeperkt'. Maar die zijn dan weer net zo gepositioneerd en geprijsd, dat ze hopen dat je of voor een duurder abo gaat, of dat je bij een kleine databundel af en toe extra maandbundels aanschaft indien je sporadisch meer data nodig hebt, zodat je toch vaak weer een rekening hebt van drie of vier tientjes. Want hey; ze hadden die - ik zeg maar wat - extra 1GB, 2GB of 5GB bundels ook tegen kostprijs van €0,50 aan kunnen bieden. Maar dan valt er geen cent aan te verdienen natuurlijk.

Kijk maar naar T-Mobile die toch weer een beetje terugkrabbelt van hun €35 Unlimited abonnement in de EU. Ze doen ons in ieder geval geloven dat €35 (of €30 met korting) toch wel erg scherp geprijsd is. Vooral met die EU regels erbij. In eerste instantie klinkt het wel leuk natuurlijk uit je eigen bundel internetten in de hele EU, maar dat houdt houdt tarieven en voorwaarden voorlopig ook nog ietwat ongustig en wellicht onnodig duur. En wat betreft Tele2: zij hebben hun abonnementen goedkoper gemaakt vandaag en bieden ook unlimited aan, maar tegelijkertijd is het - meen ik uit een steekproef - deels een sigaar uit eigen doos bij de abonnementen met toestel omdat ze de toestelsubsidies hebben verlaagd. Dus die maandprijs van €25 wordt weer enigszins gecompenseerd met minder scherpe toesteltarieven, omdat er anders blijkbaar teveel geld wordt verloren. Bedenk even dat ze ooit €35 vroegen voor 24GB. Nu slechts €25 voor onbeperkt als maximale inkomstenbron. Tja die 'genadeloos lage prijs' uit hun reclame is echt genadeloos. Voor Tele2 welteverstaan. Tot nu toe is Tele2 alleen nog maar aan het investeren (geld verliezen) om marktaandeel te krijgen. M.a.w. is het totale plaatje geen vetpot, en dat geldt net zo goed voor KPN. Als klant heb je er uiteraard niks mee te maken wat er achter de schermen gebeurt, maar het kan verklaren waarom ze jou als klant liever kwijt dan rijk zijn. Het model van Tele2 is onhoudbaar, en KPN kan daar moeilijk mee concurreren. Dus is het aanbod van KPN 10GB voor rond de €20 aardig marktconform. Wil je meer, dan betaal je ook meer.

Voor veel data betaal je dus een prijs, en die prijs ligt hoger dan wat u allen die worden overgezet er nu nog voor betalen. 300GB verstoken is zinloos en doet KPN geen centje pijn. Het licht in het hoofdkantoor zal dan nog steeds blijven branden. Ze hadden alleen liever gezien dat je 60x een extra 5GB had aangeschaft. Maar dat is onrealistisch, dus zijn ze je liever kwijt dan rijk. En het ruimt in hun systeem nog op ook door het verwijderen van oude abonnementen.

Groeten mijn dikke duim

PS Nog altijd geldt de disclaimer dat ik jullie - oftewel diegenen die zich aangesproken voelen - teleurgestelde en boze reacties goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:18
En wat is het nut ervan om een 4G mast zo te belasten dat andere gebruikers op die mast tragere verbindingen krijgen omdat jij boos bent op KPN? Mobiel internet is nog steeds een gedeeld medium, en als jij continue data aan het trekken bent, verpest je het ook voor de mensen die wel bereid zijn om te betalen voor hun data.

Al download je uit China, ook dat maakt KPN echt niet uit. Want ze kunnen net zo goed een cap op de lijn naar LG zetten zodat jij langer kan wachten op je download. Doen ze niet, maar kan wel.

Dit is gewoon zielig gedrag wat je nu vertoond. Als ik KPN was zou ik je nog kunnen afsluiten ook, contract is namelijk allang voorbij en geeft KPN gewoon het recht om dit te doen.

Er zijn zoveel bedrijven die in je nadeel werken, maar KPN is het ergste. Tuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haykee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01 09:07
Zoals ik de reacties lees denken jullie dat de frustratie ligt bij de gebruikers omdat ze erop achteruit gaan.

Ik ben gefrustreerd door de manier van communiceren, een sms krijgen met de mededeling dat je internet abonnement gaat wijzigen naar 10GB.

Daar slaat KPN de plank mis, als je duidelijk die mensen informeert en uitlegt wat er aan de hand is. Daarna meld je dat je ze tegemoet komt door dat je 10 euro korting krijgt, en daarbij laten zien dat je in de toekomst in ieder geval goedkoper uit bent als de mensen die een nieuw abonnement afsluiten.

Dat scheelt al de helft van de zeurende gedupeerde. Daarbij heb je ook altijd mensen die voor 7 euro blijven klagen natuurlijk.

Op de huidige manier hoor je niet met je klanten om te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Haykee schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:44:
Zoals ik de reacties lees denken jullie dat de frustratie ligt bij de gebruikers omdat ze erop achteruit gaan.

Ik ben gefrustreerd door de manier van communiceren, een sms krijgen met de mededeling dat je internet abonnement gaat wijzigen naar 10GB.

Daar slaat KPN de plank mis, als je duidelijk die mensen informeert en uitlegt wat er aan de hand is. Daarna meld je dat je ze tegemoet komt door dat je 10 euro korting krijgt, en daarbij laten zien dat je in de toekomst in ieder geval goedkoper uit bent als de mensen die een nieuw abonnement afsluiten.

Dat scheelt al de helft van de zeurende gedupeerde. Daarbij heb je ook altijd mensen die voor 7 euro blijven klagen natuurlijk.

Spijker, kop.
Nog erger, de OPTIE verdwijnt!

Ik wil al jaren onbeperkt en er voor betalen ook.
50 euro in de maand, alleen voor internet en een paar nood minuten? Prima.
Maar de OPTIE is er niet eens.

Gelukkig is er concurrentie. T en T2 beiden onbeperkt. VF en KPN zullen in de toekomst wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904103

Het gaat natuurlijk niet om of je 100MB, 100GB of 100TB bij je abonnement mag opstoken.

Het gaat er om dat KPN haar klanten "lifetime onbeperkt" heeft beloofd. Wat er dan verder in de kleine lettertjes staat is niet van belang, een belofte is een belofte. En je moet geen beloftes die je niet waar kan maken doen. ;)

Logisch dat klanten hier boos om worden, zou ik ook doen. Als jij trouw belooft aan je echtgenote doe je dat ook voor heel het leven lang. Dan kun je ook niet opeens zeggen dat je alleen nog maar op maandag trouw bent. En bij een huwelijk kun je ook niet opeens met kleine lettertjes aan komen zetten. Trouw is gewoon trouw, punt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Haykee schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:44:

Hier ben ik het dan wel weer mee eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvbracht
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 19:52
Zojuist een uitgebreide email naar mijn rechtsbijstandsverzekering gestuurd. Eens zien of zij vinden of ik wel of geen zaak heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik begrijp dat de communicatie van KPN niet best is en begrijp de frustratie daar ook over. Juridisch zal het snor zitten. Je sluit een contract af van 2 jaar en daarna is dit maandelijks opzegbaar. Dit geldt voor beide partijen. KPN doet dit nu omdat je anders onbeperkt kan internetten in de hele EU en dan wordt je een verliesgevende klant.

Mijn tip is om over te stappen naar de concurrentie. Er zijn veel goede aanbieders. KPN zal angetwijfeld een analyse uitvoeren in de zin van 'we hebben 100 abo's aangepast en slechts 10% is overgestapt' conclusie is dan dat ze dit een volgende keer weer willen doen. Als consument stem je met je voeten, zo laat je je gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Morgen gaat mijn brief ook weer op de post, maar nu aangetekend. Vanmorgen bleek nog geen brief verwerkt bij mijn klantnummer.
Aan de hand van het chat gesprek is mijn klacht wel aangemeld.
Het zou erg druk zijn bij de klachten afdeling. Ben zelf werkzaam in de financiele dienstverlening en bij een klacht wordt altijd gezocht naar een oplossing die beide partijen tevreden stelt. Ook weet ik uit ervaring, prive en zakelijk, dat over een voorstel altijd te praten valt. nooit wordt het onderste uit de kan gegeven.

Ben zeer benieuwd naar de reactie van die rechtsbijstand.
Via internet ben er inmiddels achter dat de ACM en consuwijzer op de hoogte zijn gesteld.
Op de website van consuwijzen zou de case ook zijn geopend, maar die webstite heeft dit weekend onderhoud.
Morgen eens kijken wat daar te lezen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
*knip*. Dit is offtopic en voegt niks toe aan de discussie.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv

swv

*knip* Goed bedoeld, maar toch niet de bedoeling :)

[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Wellicht eens verstandig om hier te kijken

https://www.klachtenkompa...e3-4909-9ce3-c39a0f02f547

Ik zie al een paar keer een oplossing naar 25GB voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

p.d.akkerman schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:43:
Wellicht eens verstandig om hier te kijken

https://www.klachtenkompa...e3-4909-9ce3-c39a0f02f547

Ik zie al een paar keer een oplossing naar 25GB voorbij komen
Top dat KPN bij klanten dus tot oplossingen is gekomen (die wij niet allemaal krijgen te lezen). Er valt dus nog wat uit te halen. Hopelijk volgen er meer dan. Omzetten naar 25GB tegen gereduceerd tarief lijkt mij ook logisch en meest wenselijke en ik snap niet dat daar niet op ingezet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvbracht
rvbracht schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:53:
Zojuist een uitgebreide email naar mijn rechtsbijstandsverzekering gestuurd. Eens zien of zij vinden of ik wel of geen zaak heb.
Vandaag al de rechtsbijstandsverzekering aan de lijn gehad.
Op basis de algemene voorwaarden mogen ze doen wat ze gedaan hebben, ondanks de misleidende reclame destijds. Levenslang is dus voor KPN zolang het ze zelf uit komt.
Schofterig natuurlijk, maar dat zegt meer dan genoeg over KPN.

Ik ben benieuwd wanneer ze komen met hun nieuwe abonnementsvorm onbeperkt internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
sww89 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:44:
[...]

Top dat KPN bij klanten dus tot oplossingen is gekomen (die wij niet allemaal krijgen te lezen). Er valt dus nog wat uit te halen. Hopelijk volgen er meer dan. Omzetten naar 25GB tegen gereduceerd tarief lijkt mij ook logisch en meest wenselijke en ik snap niet dat daar niet op ingezet is.
25 in plaats van 10 is best een aardige oplossing. Is het 1 van jullie gelukt om dat direct via de klantenservice van kpn te regelen of is het beter om alles via klachtenkompas te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

rvbracht schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:28:
[...]

Vandaag al de rechtsbijstandsverzekering aan de lijn gehad.
Op basis de algemene voorwaarden mogen ze doen wat ze gedaan hebben, ondanks de misleidende reclame destijds.
Wat is de juridische onderbouwing? Aan de telefoon in lekentaal iets uitleggen kan op schrift toch heel anders zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:36
PcDealer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:07:
[...]
Wat is de juridische onderbouwing? Aan de telefoon in lekentaal iets uitleggen kan op schrift toch heel anders zijn.
Bij bijna alle contracten bij abonnementen staat in de het contract wel verwerkt dat ze het eenzijdig aan mogen passen. Normaal gesproken mag je dan wel kosteloos opzeggen. Ik verwacht dat dat hier precies hetzelfde is. Het enige wat dus helpt is massaal gaan klagen en hopen dat ze nog wat aanpassen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

redwing schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Bij bijna alle contracten bij abonnementen staat in de het contract wel verwerkt dat ze het eenzijdig aan mogen passen. Normaal gesproken mag je dan wel kosteloos opzeggen.
Dat volgt sowieso uit de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:36
PcDealer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:18:
[...]
Dat volgt sowieso uit de wet.
Klopt, ik had er inderdaad beter kunnen zetten dat je dan altijd kosteloos op mag zeggen.

Punt blijft wel dat ze wettelijk gezien dit zeer waarschijnlijk gewoon mogen doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbracht
PcDealer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:07:
[...]

De juridische onderbouwing is dat ze in de algemene voorwaarden vermeld hebben dat ze de voorwaarden mogen wijzigen, mits de klant de gelegenheid gegeven wordt het abonnement op te zeggen.
Bij het aangaan van het contract ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb hier hetzelfde probleem, is het mogelijk om een abbonement op te zeggen voordat de looptijd voorbij is? Mijn abbonement loopt af in januari. Maar ga liever vandaag dan morgen naar t-mobile

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
iantje31 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:24:
Heb hier hetzelfde probleem, is het mogelijk om een abbonement op te zeggen voordat de looptijd voorbij is? Mijn abbonement loopt af in januari. Maar ga liever vandaag dan morgen naar t-mobile
Tele2 is op dit moment goedkoper met onbeperkt internet. Gratis tip ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:09
alwaysleft schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Tele2 is op dit moment goedkoper met onbeperkt internet. Gratis tip ;)
Tele2 is maandelijks opzegbaar, T-Mobile heeft minimaal 1 jaar contract.
Tele2 kost 25 euro per maand, daarvoor krijg je Unlimited NL (data) en 6Gb per maand EU data.
T-Mobile kost met Samenkorting 30 euro per maand, daarvoor krijg je Unlimited NL (data), Unlimited bellen binnen de EU en bellen vanuit NL naar EU nummers en 8Gb per maand EU data.

Beide providers bieden 5Gb per dag, met daarna onbeperkt en gratis 1Gb activeren via de app, sms of website.

T-Mobile biedt roaming op 4G in het buitenland, Tele2 op 3G.
Tele2 heeft VoLTE, T-Mobile niet.

Zo - hierbij het complete plaatje voor onbeperkte databundels op dit moment in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
PWA777 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Tele2 is maandelijks opzegbaar, T-Mobile heeft minimaal 1 jaar contract.
Tele2 kost 25 euro per maand, daarvoor krijg je Unlimited NL (data) en 6Gb per maand EU data.
T-Mobile kost met Samenkorting 30 euro per maand, daarvoor krijg je Unlimited NL (data), Unlimited bellen binnen de EU en bellen vanuit NL naar EU nummers en 8Gb per maand EU data.

Beide providers bieden 5Gb per dag, met daarna onbeperkt en gratis 1Gb activeren via de app, sms of website.

T-Mobile biedt roaming op 4G in het buitenland, Tele2 op 3G.
Tele2 heeft VoLTE, T-Mobile niet.

Zo - hierbij het complete plaatje voor onbeperkte databundels op dit moment in NL.
Weet jij of ik een abbonement bij KPN zomaar kan opzeggen voor het aflopen van de contractperiode?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:19
Wel na een enkelzijdige wijziging van dr overeenkomst. Anders kun je uiterlijk 1 maand voor het aflopen van je oude contact weg bij ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Achiel007
  • Laatst online: 10-06 21:34
Heeft er iemand van hier nu al daadwerkelijk met succes protest aangespannen, en zo ja wat was de uitkomst daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
Achiel007 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:26:
Heeft er iemand van hier nu al daadwerkelijk met succes protest aangespannen, en zo ja wat was de uitkomst daarvan?
Op klachtenkompas.nl staan er wel een paar. Hier op tweakers nog niemand gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gillonde schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Op klachtenkompas.nl staan er wel een paar. Hier op tweakers nog niemand gezien.
Die hebben voor zover ik kan zien allemaal 25GB gekregen in plaats van 10GB. Dat is een aardige vooruitgang...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 15:04
Tsurany schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:09:
[...]

Die hebben voor zover ik kan zien allemaal 25GB gekregen in plaats van 10GB. Dat is een aardige vooruitgang...
dan is dat ook wel de moeite waard om even te proberen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilcojx
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-05 23:09
Gillonde schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:03:
[...]

25 in plaats van 10 is best een aardige oplossing. Is het 1 van jullie gelukt om dat direct via de klantenservice van kpn te regelen of is het beter om alles via klachtenkompas te spelen?
Via klachtenkompas heb ik dit ook aangekaart, echter na een (1e lijns?) medewerker te hebben gesproken ben ik er niks mee opgeschoten;
Eerst gaf hij de situatie aan en dat er nog steeds onbeperkt internet mogelijk was ook na deze 10Gb, echter op de snelheid die destijds is afgesproken, aangegeven dat KPN zelf de snelheden in de afgelopen jaren heeft verhoogd en deze dus als standaard gezien mag worden, helaas had hij hierop geen reactie en probeerde het op het abonnement te gooien en dat de afgesloten internetbundel een lifetime korting is.., nee het is een lifetime onperkte bundel voor destijds 3,75 bij HI afgesloten.
Toen probeerde hij het erop te gooien dat als ik korting of iets dergelijks zou krijgen dat iedereen deze zou moeten krijgen, er waren duizenden (!) klanten zoals ik en er werd binnen KPN 1 richtlijn gehanteerd, ook hierop reactie gegeven dat er dus al casus zijn waarbij wel meer data o.i.d. is gegeven, hierop als reactie dat iedere zaak individueel wordt behandeld en er hierin geen mogelijkheden waren, mijn reactie: SORRY, maar je zei net dat er 1 richtlijn voor iedereen werd gehanteerd??!!
Hierna kwam er weinig meer uit, ik had wel duidelijk de indruk dat dit iemand was die volgens standaard zinnetjes de zaak moest afhandelen en hij niks kon/mocht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
Ben benieuwd ook mijn klacht is geregistreerd en kpn neem binnenkort telefonisch contact op, ik denk persoonlijk dat ik ook afgewimpeld wordt met een standaard verhaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Na telefonisch contact blijkt weer dat "niemand" 25GB aangeboden krijgt. Wel zou ik weer dubbele data moeten krijgen ivm KPN Compleet. Maar ze gaat nog uitzoeken of dat werkelijk zo is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:57:
Na telefonisch contact blijkt weer dat "niemand" 25GB aangeboden krijgt. Wel zou ik weer dubbele data moeten krijgen ivm KPN Compleet. Maar ze gaat nog uitzoeken of dat werkelijk zo is.
Ik denk het niet, want dat zou betekenen dat je ook de 5 euro compleet korting zou moeten krijgen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
Ik heb ooit een sms gehad (SO 2011) dat deze ook deel uitmaakte van KPN Compleet.
Maarja, Terms and Conditions...

Heeft iemand een idee wat er gebruik zodra de 10 GB verstookt is? Knijpen of betalen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
D_Jeff schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:03:
Ik heb ooit een sms gehad (SO 2011) dat deze ook deel uitmaakte van KPN Compleet.
Maarja, Terms and Conditions...

Heeft iemand een idee wat er gebruik zodra de 10 GB verstookt is? Knijpen of betalen?
Volgens mij knijpt kpn standaard, ik heb dit wel met elk abonnement gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:28
Het compleet gedeelte wat op dit moment geldt voor het abonnement is het gratis onderling bellen. Of hierna de €5/data verdubbeling gaat gelden moeten we maar afwachten...

Rare vogel in spe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
iantje31 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:24:
[...]

Volgens mij knijpt kpn standaard, ik heb dit wel met elk abonnement gehad
Lezen is een kunst 8)7

Van de info pagina:
"Onbezorgd internetten zonder onverwachte kosten

Is je bundel eerder op dan het einde van de maand? Dan kan je gewoon blijven internetten. We verlagen alleen je internetsnelheid. Zo heb je nooit last van onverwachte kosten."

Zo blijft ie wel "onbeperkt"

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
misschien dat ik wat eigenwijs ben maar ben nog bezig met KPN / Klachtenkompas.

Via klachtenkompas is mijn klacht afgewezen. Via heb ik van KPN de afwijzing ontvangen. Er wordt verwezen naar de allereerste voorwaarden, van voor 3G. Het abo had toen maximaal 96kbps en ik moet dus blij zijn met het voorstel.

Echter.... ik heb zelf van HI/KPN diverse cadeautjes/ upgrades gehad. Zo kreeg ik medio april 2014 toegang tot 3G. Volgens mij was voor die tijd sowieso mijn snelheid sneller dan 96kbps.
maar ook heb ik een welkomstcadeau gekregen toen HI KPN werd.

Tevens heb ik ze ook verwezen naar http://corporate.kpn.com/...der-onder-de-naam-kpn.htm

daar in staat specifiek:
[/quote]

Klanten hoeven niks te doen
Alle Hi klanten houden hetzelfde telefoonnummer en gaan niets extra betalen bij KPN. Ook de einddatum van het contract en de bundels blijven hetzelfde. Om Hi klanten welkom te heten, geeft KPN alle Hi klanten een upgrade cadeau die past bij hun huidige abonnement of prepaid aansluiting. Klanten krijgen hierover persoonlijk bericht. Hi abonnementen en prepaid aansluitingen worden tussen 23 april en 1 juli overgezet naar het KPN merk. Alle klanten kunnen meer info vinden op hi.nl/hiwordtkpn en worden vandaag met een persoonlijk bericht geïnformeerd.[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
Bij mij hebben ze niet eens de moeite genomen om contact op te nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De KPN app geeft nu idd aan dat ik 10000 MB resterend heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
Laaste update, zoals hierboven al vermeld: 10000MB nu in de teller.
Maar het trieste is nu, je kan je abbonement niet eens aanpassen kwa internet.

Je MOET een nieuwe abbonement nemen wil je meer.
Dus dan ben je al je huidige kortingen KWIJT.

En nog erger. Nee geen maand contract maar je MOET dan een 1 (of 2) jaar nemen.

Ben nu een maandje aan het testen met T-Mobile en Tele2 onbeperkt.
Vooral even kijken of de netwerken goed bevallen.
T-Mobile is zwaar beter dan KPN in de regio Zaanstad/Haarlem/Amsterdam, dus dat is al positief.

Vanaf 2009 tot nu, heb ik altijd gezegd: Ik wil onbeperkt en wil er voor betalen ook.
Tot vorig jaar had ik er 50 euro in de maand voor over. Nu nog 25/35 euro i.v.m. T/T2 abbonementen.

En wat biedt KPN? Niets. Ik hoop echt T-Mobile KPN sloopt, en dan hebben ze het verdient ook.
Tot zover de laatste berichtgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ook even wat verder gekeken in de app. Bij abonnement staat nog steeds "KPN basic Onbeperkt Internet"
Ik kan ook nog steeds wat extra opties kiezen. Bijvoorbeeld voor 2,50 per maand 250 extra belminuten. (Wat voor mij een verdubbeling is, want ik betaalde tot nu toe 13 euro per maand voor 265 min/ombeperkt sms naast de 2,50 voor onbeperkt internet)
Kan ook voor 10 euro Spotify + 1500 MB extra kiezen. Misschien wel handig om te doen, want ik betaal nu los 10 euro p.m direct aan Spotify.

[ Voor 16% gewijzigd door Farmerwood op 01-06-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
neeecht schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:08:
Laaste update, zoals hierboven al vermeld: 10000MB nu in de teller.
Maar het trieste is nu, je kan je abbonement niet eens aanpassen kwa internet.

Je MOET een nieuwe abbonement nemen wil je meer.
Dus dan ben je al je huidige kortingen KWIJT.

En nog erger. Nee geen maand contract maar je MOET dan een 1 (of 2) jaar nemen.

Ben nu een maandje aan het testen met T-Mobile en Tele2 onbeperkt.
Vooral even kijken of de netwerken goed bevallen.
T-Mobile is zwaar beter dan KPN in de regio Zaanstad/Haarlem/Amsterdam, dus dat is al positief.

Vanaf 2009 tot nu, heb ik altijd gezegd: Ik wil onbeperkt en wil er voor betalen ook.
Tot vorig jaar had ik er 50 euro in de maand voor over. Nu nog 25/35 euro i.v.m. T/T2 abbonementen.

En wat biedt KPN? Niets. Ik hoop echt T-Mobile KPN sloopt, en dan hebben ze het verdient ook.
Tot zover de laatste berichtgeving.
Jij hebt al die jaren gewoon kunnen genieten van onbeperkt internet, terwijl veel mensen voor 500MB al krom moesten liggen zonder een belbundel. Denk je nu echt dat KPN dus wakker gaat liggen dat jij opzegt? Je kreeg er ook nog toegang tot 4G bij, terwijl het een oud 2/3G abonnement was.

KPN overleeft het wel, T-Mobile en Tele2 doen pas ook sinds een paar maandjes weer onbeperkt data. Het sluit in jouw geval dus mooi op elkaar aan. Ik zou lekker overstappen, ben je van het gezeik af van KPN

Maar wat als Tele2 nu wat flikt? Of T-Mobile? Die hadden ook achterlijke beperkingen voor hun onbeperkt internet. Je ontkomt er dus niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Wat mij het meest tegen de borst stuit is, is dat je eerst allemaal cadeutjes krijgt. Upgrades.
En dat je dat dan tegen een zeer gunstige prijs hebt afgesloten dat is mijn geluk. Hi/KPN bood het aan en Hi/KPN gaf mij cadeutjes/upgrades.

En nu trekken ze het allemaal in. Het is een beetje als bij iemand op verjaardag gaan, 20,- geld geven. En 3 maanden later 10,- terugvragen omdat je het te veel vind.

Blijkbaar hebben bedrijven als KPN zoveel macht. Waar ik eigenlijk dacht dat de consument beschermd was.
Misschien binnenkort maar 100,- minder hypotheek overmaken want de rente is nu nog lager en de banken verdienen toch al genoeg.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oigiwd
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-01 11:27
Uit sommige reacties lees je sympathie voor het besluit van kpn. Want er was destijds een ander netwerk, er zijn cadeautjes gegeven, de algemene voorwaarden die geaccepteerd zijn etc. Waar het om gaat is dat hi en kpn hun klanten misleid hebben door zwart op wit verklaard te hebben "onbeperkt internet zolang je leeft" lifetime korting zolang je abonnement loopt. Dergelijke verklaringen wegen mijns inziens zwaarder dan de algemene voorwaarden, omdat de algemene voorwaarden al bestonden en de belofte lifetime, onbeperkt internet daarover heen is gekomen. In 2015 heeft kpn expliciet verklaard dat hi klanten onder dezelfde voorwaarden hun abonnementen zouden behouden en een welkomstgeschenk zouden krijgen. Dus is de kritiek die anderen in dit topic geven onterecht, want deze kritieken raken kant nog wal. Waar het om gaat is dat hi/kpn een overeenkomst zijn aangegaan voor de duur van je leven, zolang je abonnement loopt. Daar zou kpn zich aan moeten houden voor deze groep abonnees. Tevens moeten ze in hun marketing erop gewezen worden geen loze beloftes meer te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
oigiwd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:15:
Waar het om gaat is dat hi en kpn hun klanten misleid hebben door zwart op wit verklaard te hebben "onbeperkt internet zolang je leeft" lifetime zolang je contract loopt.
Exact dat; zolang je contract loopt. De klant is niet de enige die bepaalt hoe lang dat contract loopt.
Dergelijke verklaringen wegen mijns inziens zwaarder dan de algemene voorwaarden, omdat de algemene voorwaarden al bestonden en de belofte lifetime, onbeperkt internet daarover heen is gekomen.
Een verklaring is geen overeenkomst.
Waar het om gaat is dat hi/kpn een overeenkomst zijn aangegaan voor de duur van je leven, zolang je abonnement loopt.
Nonsens. De duur van een overeenkomst staat in beschreven in de overeenkomst. Een marketing uiting bepaalt niet de duur van een overeenkomst.
Daar zou kpn zich aan moeten houden voor deze groep abonnees. Tevens moeten ze in hun marketing erop gewezen worden geen loze beloftes meer te doen.
Marketing is de kunst van loze beloftes. Of op zijn minst de kunst van een belofte veel mooier te laten klinken dan dat hij werkelijk is.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tsurany schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:57:
Uiteindelijk een mail gekregen dat ik inderdaad geen verdubbeling krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oigiwd
[...]

[...]

[...]

[...]

[/quote]

[ Voor 119% gewijzigd door oigiwd op 03-06-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Vanmorgen een gesprek gehad met iemand van KPN.
Ze wist me te vertellen dat er niemand met dit abo recht heeft op verdubbeling van data. Sterker nog, zelfs met een nieuw abo zou ik er geen recht op hebben omdat ik internet via XS4ALL heb en niet via KPN. Ondanks dat dit eerder wel gezegd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 11:16
Farmerwood schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:05:
Ze wist me te vertellen dat er niemand met dit abo recht heeft op verdubbeling van data. Sterker nog, zelfs met een nieuw abo zou ik er geen recht op hebben omdat ik internet via XS4ALL heb en niet via KPN. Ondanks dat dit eerder wel gezegd werd.
Met XS4ALL heb je gewoon KPN Compleet, heb ik namelijk ook.... Dat laatste is dus niet waar.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Jassy schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Met XS4ALL heb je gewoon KPN Compleet, heb ik namelijk ook.... Dat laatste is dus niet waar.
Ik heb wel vanuit XS4ALL een gratis extra tv-pakket, maar die dame van KPN gaf duidelijk aan dat ik alleen korting krijg of dubbele data als ik een nieuw abo afsluit EN internet/tv van KPN af neem.

Ik probeer net om de Spotify optie te activeren, maar dat lukt niet goed. Optie staat nu wel actief, maar kreeg een SMS dat activeren mislukt is en ik de helpdesk moet bellen.

9,99 bij Spotify zelf en 7,50 bij KPN incl 1500 MB (die ik nu wel bij mijn bundel op zie staan)
https://www.kpn.com/mobie...ndels/spotify-premium.htm

[ Voor 29% gewijzigd door Farmerwood op 02-06-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 11:16
Dubbele data en 5 euro korting heb ik ook met XS4ALL dus ze heeft je volgens mij om de tuin geleidt. Misschien inderdaad dat je een nieuw abo nodig hebt, maar KPN Alles in 1 zeker niet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Als je internet hebt van xs4all moet je via hun die compleet laten activeren, niet bij kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En geen recht op 5 euro korting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oigiwd
Alleen een quote is geen reactie...

[ Voor 93% gewijzigd door The Wizard op 04-06-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Nog 10 dagen en dan weer een nieuwe bundel.
Zit al op 7937mb verbruikt.
Maar via gegevens verbruik van mn note zelf, zou ik nog maar 6640mb hebben verbruikt.

Dat vind ik een groot verschil. Hoe betrouwbaar is KPN mbt tot verbruik.

Heb inmiddels ,maar pas halverwege de maand, watchdog app aan gezet.ben benieuwd naar de gegevens eind juli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Tot mijn grote schrik kom ik er gister achter dat ook mijn abbo omgezet is naar deze nieuwe vorm. Hiervan heb ik echter geen communicatie ontvangen van kpn (geen sms, geen mail, geen brief.)
Daarnaast kreeg ik de mededeling dat mijn persoonlijke kortingen die ik had komen te vervallen.
Mag wel overstappen naar een abonnement van 38 euro p.m.

Heb vandaag even contact gehad met kpn en aangegeven dat ze een marktconform aanbod mogen doen richting een trouwe klant als ze deze willen behouden. Na bijna 16 jaar lang bij kpn klant te zijn had ik wel anders verwacht van kpn. Het is niet zo zeer dat het gebeurt, dat is begrijpelijk maar de manier waarop die mij tegen het hoofd stoot.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iantje31
LyP0 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:02:
Tot mijn grote schrik kom ik er gister achter dat ook mijn abbo omgezet is naar deze nieuwe vorm. Hiervan heb ik echter geen communicatie ontvangen van kpn (geen sms, geen mail, geen brief.)
Daarnaast kreeg ik de mededeling dat mijn persoonlijke kortingen die ik had komen te vervallen.
Mag wel overstappen naar een abonnement van 38 euro p.m.

Heb vandaag even contact gehad met kpn en aangegeven dat ze een marktconform aanbod mogen doen richting een trouwe klant als ze deze willen behouden. Na bijna 16 jaar lang bij kpn klant te zijn had ik wel anders verwacht van kpn. Het is niet zo zeer dat het gebeurt, dat is begrijpelijk maar de manier waarop die mij tegen het hoofd stoot.
Heb de laatste tijd ook alleen maar slechte ervaringen met KPN, simkaart die kapot was en KPN die mij 5 dagen laten wachten zonder bereik tot de activatie van de nieuwe simkaart lukt. Daarnaast hebben ze alle in 2015 afgesloten bundels verdubbeld, op die van 5 gb na. Natuurlijk de bundel die ik had. En vervolgens doen ze helemaal niks met de klachten van een klant die al 8 jaar trouw zijn rekeningen betaald

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga overstappen naar Tele2 maandelijks opzegbaar met onbeperkt. KPN kan er in stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik heb mijn Spotify omgezet zodat het via KPN loopt. Netto daardoor nu 11,5 GB in de maand. Daar kom ik in een normale maand niet aan als ik alles via 4G doe.
Voorlopig blijft het voor mij dus wel de beste deal zo, maar het blijft jammer. En beetje zuur dat KPN momenteel zoveel reclame maakt voor 'Zorgeloos internetten'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Ik heb dus, 4 weken, geleden mijn algemene voorwaarden en nieuwsbrieven/upgrade berichten opgevraagd.

Wat me verbaast is dat ik geen reactie meer krijg. Als ze mijn klacht afwijzen, verwijzen naar de alg. voorwaarden die ik destijds heb gekregen, mag ik er iig van uitgaan dat die zijn opgezocht.

Doordat ze niet reageren krijg is steeds maar het gevoel dat ze zomaar wat proberen.
Ik hou vol

***Update 18/07***

Ondanks meerdere verzoeken aan KPN krijg ik niet mijn algemene voorwaarden van destijds en de verschillende nieuwsbrieven van destijds zoals mijn hi wordt kpn cadeautje.
In de antwoorden verwijzen ze mij naar zowel oude en nieuwe voorwaarden.

Vandaag met ACM gesproken en zij geven aan dat KPN niet naar de oude en nieuwe voorwaarden kan verwijzen. Want dat is namelijk het antwoord wat ik krijg.
Vandaag ga ik een nieuw verzoek doen aan KPN.
En anders wordt het de geschillencommisie

Ik wil vragen om andere gedupeerde ook actie te ondernemen.

Wordt vervolgd

[ Voor 42% gewijzigd door p.d.akkerman op 18-07-2017 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Vandaag middels chat contact gehad.

Heel bijzonder, maar blijkbaar kunnen ze niet het contract en voorwaarden van destijds reproduceren, maar kunnen er wel een uitspraak over doen.

Raar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt. Beetje vechten tegen molens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

p.d.akkerman schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:45:

Heel bijzonder, maar blijkbaar kunnen ze niet het contract en voorwaarden van destijds reproduceren, maar kunnen er wel een uitspraak over doen.
Dus je kan onder het contract uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:18
Dat zal hij echter wel niet willen, daar hij dat sowieso geloof ik al kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
Je kon al je bestaande contract kosteloos opzeggen, maar dat willen we juist niet. We willen een fair aanbod, van oneindig naar 10gb is wel heel karig namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28
p.d.akkerman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:19:
Ik wil vragen om andere gedupeerde ook actie te ondernemen.

Wordt vervolgd
Ja, ik wil graag actie ondernemen. Wat zijn de exacte stappen die jij hebt ondernomen?

Ik heb nu zelf via chat en een aantal weken geleden in een winkel al geklaagd over het gebrek aan communicatie, maar men blijft beweren dat de klanten in drievoud (mail/brief/sms) zijn geïnformeerd over de wijziging. Het nasturen van de brief/mail is niet mogelijk, men kan dus niet laten zien dat we daadwerkelijk geïnformeerd zijn.

Met een daadwerkelijke contractwijziging naar Onbeperkt 10GB, i.p.v. alleen de aanpassing van het internet deel, zou ik best tevreden zijn. Dan zouden de minuten vanuit NL naar EU tenminste binnen de bundel vallen, i.p.v. erbuiten zoals nu bij mij het geval is. Dit is gewoon een kut aanbod.

Dat 'Bekijk uw verlengaanbieding'-knopje op MijnKPN is ook echt om te huilen. Het is bij mij exact hetzelfde maandbedrag als voor nieuwe klanten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Breng het voor de rechter en je ziet vanzelf wat de beslissing wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
PcDealer schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:18:
Breng het voor de rechter en je ziet vanzelf wat de beslissing wordt.
Bedankt voor je input.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hij heeft wel gelijk, dat is de enige optie die je nog hebt als de klantenservice weigert. Ik heb daarom gekozen om bij KPN weg te gaan, ik wil niet langer klant zijn bij een dergelijk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
Hij zal vast gelijk hebben, maar ik ben hier in dit topic om met mede gedupeerden te discussiëren over mogelijke manieren om tot oplossingen te komen, niet voor onzinnige one-liners.

Ik zou heel erg graag bij KPN weg gaan, maar ik ga er stiekem toch nog van uit dat KPN en ik een 'duurzame' relatie hebben. Ik heb inmiddels bijna €3.000,- naar ze overgemaakt, dan verwacht ik als klant op een andere manier behandeld te worden en dat ik daarvoor niet de gang naar de rechter hoef te maken. Ik zal dus eerst nog het onderste uit de kan proberen te halen voordat ik daadwerkelijk weg ga.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vergeet alleen niet dat die 3.000 euro peanuts is vergeleken met wat ze elke maand ontvangen van hun klanten. Als je puur kijkt naar de winst die gemaakt wordt over die 3.000 euro dan is dat echt minimaal.
Tot nu toe heb ik nog geen enkele toenadering vanuit KPN gezien. Het lijkt mij dat ze de klagende klanten liever afschrijven dan dat ze er tijd en moeite in gaan investeren.

Dus je kan het afschrijven als een one-liner maar het is toch echt waar dit op uit gaat komen, als jij je gelijk wilt halen moet je naar de rechter stappen. De klantenservice zal niet toe gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wat @Tsurany zegt is hetzelfde wat ik heb geconcludeerd. KPN geeft geen ene moer om klantenloyaliteit en gemaakte afspraken. Je ziet zelf in dit topic en je eigen ervaring wat KPN voor je wil doen. Niets.

Kun je boos op mij worden, @Raling, maar ik stuur geen geld naar bedrijven waar ik niet tevreden over ben zonder enige tegemoetkoming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Even kort. Waarom doe ik dit eigenlijk?
Omdat ik het als consument vindt dat het onrechtmatig/oneerlijk is wat KPN doet. Zij komen met een product/dienst dat ik afneem tegen een vergoeding. Zij zetten een product/dienst weg tegen een bepaalde prijs.
Vervolgens gaan ze dit product/dienst upgraden en mooier maken. Ik ben daar natuurlijk heel blij mee.
Maar wordt dat weer uitgekleed.

Als ik een dag te laat (of te vroeg) kom bij een winkel krijg ik een product ook niet mee voor de aanbiedingsprijs. Heb ik iets gekocht en wordt vervolgens een aanbieding krijg ik het verschil ook niet terug (even de mediamarkt en 14 dagen omruil vergeten).

En dat ik mag opzeggen vind ik niet interesant. Ik wil mij abo houden zoals het was. Of minstens een zeeeer goed voorstel. Dus geen 10GB.

Nu krijg ik van KPN een beperkte 4G bundel en daarna langzaam. Dit is dus minder goed dan ik eerst had.
Op mijn klacht zegt KPN dat dit de nieuwe voorwaarden zijn en dat daarna mijn oude voorwaarden (snelheid) gaat gelden.
Dit mag niet van de ACM. ze mogen niet verwijzen naar 2 verschillende voorwaarden.

Ik heb dus via de chat een klacht neergelegd. Per post en via klachtenkompas. Allen afgewezen.
Echter als ik vraag naar mijn contract en voorwaarden, want zelf heb ik geen kopie meer ivm verhuizing, kunnen zij die niet aanleveren. Simpelweg omdat ze die niet hebben.
Hoe kunnen zij dan zeggen wat mijn oude voorwaarden zijn.

Ik ga nu alle infomatie van internet halen van alles over mijn upgrades. Zoals het Hi wordt Kpn cadeau. Ook als het lukt de nieuwsbrieven. Helaas heb ik niet alle nieuwsbrieven meer. Dus als iemand die nog heeft voor.

Dit dossier biedt ik nog een keer aan aan KPN. Maar gaat ook naar de Acm en geschillencommissie

Maar daarnaast wil ik jullie vragen om de klacht ook bij de acm en klachtenkompas neer te leggen. Acm zal niets bekend maken, maar als er veel klachten binnenkomen wel wat mee doen.
Klachtenkompas is openbaar te lezen.

Oh ja. Dat Kpn dit zou mogen betekend dus ook dat ze de belbundels beperkt of niet allemaal terug mogen zetten naar bv 5 minuten en daarnoven betaal je het boven de bundeltarief. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dan zouden reageren.
Ik denk dat het dan een stuk drukker is hier.

Maar je mag natuurlijk wel opzeggen....

[ Voor 11% gewijzigd door p.d.akkerman op 19-07-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Het is allemaal jammer maar ik heb echt wel wat beters te doen dan kei hard met kpn in disucssie gaan/procedures starten. Het is gewoon jammer en ik denk dat je een kleine kans hebt tegen zon bedrijf als KPN. Van de andere kant als iedereen zo 'lui' zou zijn als ik kunnen bedrijven straks van alles maken.
Ik vind het dus wel nice dat je er tegen in gaat. Good luck ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Zspirit op 20-07-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zspirit schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:14:
Het is allemaal jammer maar ik heb echt wel wat beters te doen dan kei hard met kpn in disucssie gaan/procedures starten. Het is gewoon jammer en ik denk dat je een kleine kans hebt tegen zon bedrijf als KPN. Van de andere kant als iedereen zo 'lui' zou zijn als ik kunnen bedrijven straks van alles maken.
Ik vind het dus wel nice dat je er tegen in gaat. Good luck ;)
Als bedrijven maar vaak genoeg zulke grapjes uithalen raken ze gewoon hun klanten kwijt. De beste manier om te laten zien wat je er van vind is om op te zeggen. Dus geen KPN mobiel en geen KPN thuis meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Tsurany schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:48:
[...]

Als bedrijven maar vaak genoeg zulke grapjes uithalen raken ze gewoon hun klanten kwijt. De beste manier om te laten zien wat je er van vind is om op te zeggen. Dus geen KPN mobiel en geen KPN thuis meer.
Klopt maar ik kan toch nergens anders een abonnement vinden met 10GB 4G en 420 min voor 12,50 :)
Heb wel ook een klachtingediend destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zspirit schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Klopt maar ik kan toch nergens anders een abonnement vinden met 10GB 4G en 420 min voor 12,50 :)
Heb wel ook een klachtingediend destijds.
Dat is dus gewoon toegeven aan dit soort bedrijven. Je hebt principes tot het je geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Tsurany schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Dat is dus gewoon toegeven aan dit soort bedrijven. Je hebt principes tot het je geld gaat kosten.
Zeker, lijkt me vrij logisch ook.
Ik ga toch niet extra betalen omdat een bedrijf een minder sympathieke move maakt.
Het bedrijf dupeerd mij en ik kijk gewoon naar de baten en lasten.
Om dan principieel weg te gaan en meer te betalen zou ik zelf vrij dom vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zspirit schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:03:
[...]

Ik ga toch niet extra betalen omdat een bedrijf een minder sympathieke move maakt.
Ach logisch... het is net wat je belangrijker vind. Jij vind geld belangrijker, ik vind mijn principes belangrijker. Ik vind het niet erg om meer te moeten betalen als dat betekent dat ik weg kan bij een bedrijf waar ik niet tevreden over ben en welke niet bij mijn principes past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

Croga

The Unreasonable Man

Zspirit schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:03:
Het probleem is dat je hier mee zegt "Afspraken zijn mij niets waard. Het enige wat telt is mijn portemonnee".

De basis van alle handel is vertrouwen. KPN heeft duidelijk gemaakt dat ze niet te vertrouwen zijn. Toch blijf jij ze wél vertrouwen. Iets met "fool me once shame on you, fool me twice shame on me" en toch geef jij ze het recht je een tweede keer te belazeren.

Bedrijven zoals KPN hebben we voor gezorgd dat we hier in Nederland niet meer op basis van vertrouwen zaken kunnen doen. Toen is er een heel leger aan contract advocaten opgezet en nu zegt KPN in feite dat ook die helemaal niets waard zijn. Wat een heerlijke maatschappij leven we dan in, dat dit soort bedrijven nog bestaansrecht hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zspirit
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik had een Hi abonnement uit 2009 ik ben van super traag fair-use naar fair-use 3G gegaan en volgens geupgrade naar onbeperkt 4G. Toen dus gedowngrade naar 10GB IPV onbeperkt. Dus ik heb in mijn ogen 2x een cadeautje gekregen waarvan het 2e cadeautje vervolgens gedowngrade is. Echter is het nog steeds een upgrade; ik heb liever 10GB 4G dan fair-use 3G. Heel het afspraak = afspraak geld misschien bij de abonnementen die andere hier hebben afgesloten maar niet bij mij. Want bij mij was de afspraak fair use traag internet. Ik voel mij dan ook helemaal niet bekocht of wat dan ook.

je statement "Afspraken zijn mij niets waard. Het enige wat telt is mijn portemonnee" gaat in mijn geval dus ook niet op. Ik ben niet butthurt omdat KPN mijn abonnement iets minder chill heeft gemaakt. EU internet is ook super fijn, dit weekend nog van geprofiteerd. Enkel naar de nadelen kijken is onredelijk in mijn ogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Achiel007
Even in het papieren archief gedoken. Mijn vriendin heeft haar originele kpn contact nog uit 2010 bel sms 100 met actie lifetime 20% + 2,5euro korting. Bij data staat: surf&mail totaal 10 euro, actie top etail Lifetime 20%k. In de kleine letters verwijzen ze naar de algemene voorwaarden voor mobiele telcommunicatiediensten 2009.

Verder nog een brief van 5 september 2011 dat veel kpn abonnementen gaan wijzigen maar dat er voor haar niks verandert qua data.

Dan ook nog een brief van 1 september 2014 van een abonnementswijziging die naar een site verwijst die niks meer doet kpn.com/update. Op de achterkant staat wel oa.: aantal mb's onbeperkt (met fair use policy) in de kleine letters staat ook dat voordeelbundels en of kortingen gewoon van kracht blijven.

Desgewenst kan ik het 1 en ander wel scannen en nog eens verder zoeken in de papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 11:18

Liveshort

Certified Crazy Person

Croga schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Het probleem is dat je hier mee zegt "Afspraken zijn mij niets waard. Het enige wat telt is mijn portemonnee".

De basis van alle handel is vertrouwen. KPN heeft duidelijk gemaakt dat ze niet te vertrouwen zijn. Toch blijf jij ze wél vertrouwen. Iets met "fool me once shame on you, fool me twice shame on me" en toch geef jij ze het recht je een tweede keer te belazeren.

Bedrijven zoals KPN hebben we voor gezorgd dat we hier in Nederland niet meer op basis van vertrouwen zaken kunnen doen. Toen is er een heel leger aan contract advocaten opgezet en nu zegt KPN in feite dat ook die helemaal niets waard zijn. Wat een heerlijke maatschappij leven we dan in, dat dit soort bedrijven nog bestaansrecht hebben.
Het hele "afspraken zijn niets waard, portemonnee is het enige dat telt" is toch juist iets waar je rekening mee moet houden bij (mobiele) internetabo's? "De basis van handel is vertrouwen" is mijns ziens juist op die markt ondergeschikt aan de portemonnee, want iedereen biedt ongeveer hetzelfde, maw, het haalt niet zoveel uit bij wie je gaat zitten, en flink wat mensen wisselen na het aflopen van hun contract gewoon naar de op dat moment goedkoopste aanbieder. Het is natuurlijk begrijpelijk dat mensen hier teleurgesteld zijn dat ze niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten, maar de wereld is flink veranderd sinds 2010. Redelijkerwijs denk ik niet dat je kunt verwachten dat je nu nog onbeperkt internet op 4g krijgt voor bijna niets. Als ik hier zo doorheen lees zou je hier als KPN toch gewoon spijt krijgen dat je deze mensen door de jaren heen een upgrade voor hun abo hebt gegeven. Want daar hoor je niemand over. 10 GB 4g lijkt me geen onredelijk aanbod als je kijkt wat het originele contract was.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Het probleem is dat niemand naar de rechter wil stappen terwijl ze wel vinden dat ze 100% in hun recht staan.
Als je KPN echt bang wilt maken zul je de gang naar de rechter moeten maken en liefst nog winnen. Op zich sta je best sterk op basis van jullie argumenten. Win je dan draait KPN voor alle kosten op.

Wil je die gang niet maken prima maar KPN maakt gewoon een simpele rekensom en kansberekening en dan verliezen jullie.
Ze hebben schijt aan ons en dat merk je aan alles.
Dus klaag ze aan of neem je verlies en ga verder
Of blijf bellen en mailen naar vrees het ergste als ik nu al lees hoe men op jullie reageert zonder respect en net dooddoeners gesteund door hoger management.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ErikRo schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:31:
Het probleem is dat niemand naar de rechter wil stappen terwijl ze wel vinden dat ze 100% in hun recht staan.
Als je KPN echt bang wilt maken zul je de gang naar de rechter moeten maken en liefst nog winnen. Op zich sta je best sterk op basis van jullie argumenten. Win je dan draait KPN voor alle kosten op.

Wil je die gang niet maken prima maar KPN maakt gewoon een simpele rekensom en kansberekening en dan verliezen jullie.
Je hebt gelijk dat dit topic is verworden tot een uiting van frustraties, wetende dat er niet zoveel te doen valt aan de beslissing van KPN. Hetzij omdat KPN in zijn recht staat, hetzij de weg naar echte weerstand veel geld en energie kost, zonder zeker te zijn van een positieve uitkomst.
Ze hebben schijt aan ons en dat merk je aan alles.
Dus klaag ze aan of neem je verlies en ga verder
Ja, ja. Definieer 'alles'
Of blijf bellen en mailen naar vrees het ergste als ik nu al lees hoe men op jullie reageert zonder respect en net dooddoeners gesteund door hoger management.
Goed verhaal; verhelderend ook.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Laatst online: 19:25
Nog iemand succes gehad met kpn klantenservice mbt korting op een verlenging?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste