Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Hann1BaL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:49:
[...]

Hoezo beloven ze internet zonder beperking? Ze bieden nog steeds onbeperkt internet. Toen het abo werd afgesloten lag de snelheid ook veel lager. Elke verbinding heeft een "beperking"

De bewoording is erg ongelukkig en ik gok zonder waarde in dit geschil.

Ik snap dat mensen liever hebben dat er niets veranderd, want het is vollediig in het voordeel van de klant om het zo te laten. Dat is uiteraard tevens de reden dat ik heel goed snap dat KPN het wel verandert.

[...]

De wet staat er altijd boven. Heeft iemand een wet gevonden die de AV tegenspreekt? De algemene voorwaarden stellen dat KPN de wijziging mag toepassen op bedrijfseconomische gronden, wat best aannemelijk te maken is denk ik. Is er een wet die stelt dat het niet zo werkt, na het uitdienen van het initiele contract? Uiteraard mag je altijd per direct opzeggen bij het wijzigen van de dienst (in je nadeel.)

Ik ben wel benieuwd.
Ik vraag mij ernstig af of die bedrijfseconomische grond hard te maken is.

Een product als dit is wellicht qua prijs niet meer marktconform, maar is dat een bedrijfseconomische reden? Misschien verdienen ze er amper aan, maar maken ze er dik verlies op? Drukken deze abonnementen zwaar op de financiële resultaten van KPN? Dat lijkt mij niet of heel moeilijk hard te maken. Omdat het waarschijnlijk niet zo is.
Bovendien hangt er bij een groot deel van deze abonnementen een belbundel aan vast die vergeleken met de huidige markt zwaar overpriced is.

De roaming perikelen hoeven ook geen bedrijfseconomische reden te zijn, daar er maatregelen zijn om dat te kunnen beperken naar redelijkheid, juist op basis van de maandelijkse kosten.

Wat betreft wetgeving: er is Richtlijn 93/13/EEG, waarbij vooral artikel 3 en voorbeeld K uit de bijlage interessant zijn.
Ik heb echter geen idee hoe dit precies opgenomen is in de Nederlandse wet (aangezien het een richtlijn is).
Al wordt er wel een beroep op gedaan op die richtlijn in zaken, zie ook: Wikipedia: RWE Vertrieb AG v Verbraucherzentrale Nordrhein-Westfalen eV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Hann1BaL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:49:
De wet staat er altijd boven. Heeft iemand een wet gevonden die de AV tegenspreekt? De algemene voorwaarden stellen dat KPN de wijziging mag toepassen op bedrijfseconomische gronden, wat best aannemelijk te maken is denk ik.
Interessant argument. Hoe zou je reactie zijn als een klant tijdens de looptijd van het contract (bv tijdens de twee jaar) afwil van de betaling wegens 'persoonlijk economische gronden'?

Dan staat men meestal klaar met 'dat had je vooraf moeten bedenken, afspraak is afspraak, dat is nou eenmaal hoe het werkt' etc.

Maar nu is het een bedrijf (met een omzet toch een ietselpietseltje groter dan van een individu), waar een heel leger aan deskundigen rondloopt, dat er welbewust voor heeft gekozen om te adverteren met 'levenslang' (nogmaals, dat was niet zomaar een aanname of iets dat er per ongeluk doorheen geglipt was, dat was de kern van hun boodschap) en al na 7 jaar zijn ze het zat? Sorry, daar hadden ze maar beter over na moeten denken. Beloof niet iets wat je niet waar wilt maken.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

incaz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Interessant argument. Hoe zou je reactie zijn als een klant tijdens de looptijd van het contract (bv tijdens de twee jaar) afwil van de betaling wegens 'persoonlijk economische gronden'?

Dan staat men meestal klaar met 'dat had je vooraf moeten bedenken, afspraak is afspraak, dat is nou eenmaal hoe het werkt' etc.

Maar nu is het een bedrijf (met een omzet toch een ietselpietseltje groter dan van een individu), waar een heel leger aan deskundigen rondloopt, dat er welbewust voor heeft gekozen om te adverteren met 'levenslang' (nogmaals, dat was niet zomaar een aanname of iets dat er per ongeluk doorheen geglipt was, dat was de kern van hun boodschap) en al na 7 jaar zijn ze het zat? Sorry, daar hadden ze maar beter over na moeten denken. Beloof niet iets wat je niet waar wilt maken.
Zullen we de vergelijking wel appels met appels houden? KPN heeft niets veranderd in de eerste twee jaar van het contract en daarna kun jij je contract ook op elk moment opzeggen om persoonlijke economische gronden of elke andere willekeurige reden zoals een beter aanbod van de concurrentie. Je verhaal houdt geen stand.

Daarnaast kunnen we het omdraaien: Jij mag na 2 jaar op elk moment je contract opzeggen, maar KPN mag niets wijzigen? Dat is in feite toch ook een scheve verstandhouding? Ja, het is een vorm van contractbreuk, maar daarom mag je ook per direct kosteloos je abo opzeggen.

Ik ben het best eens met het "gevoel" dat dit los maakt, maar op gevoel worden geen beslissingen genomen. Je hebt nog steeds onbeperkt internet, maar op lagere snelheid. Maar voor de eerste 10GB heb je een veel hogere snelheid dan 7 jaar geleden. Misschien is het gemiddeld nog wel ongeveer hetzelfde. ;)

De discussie is simpelweg een vraag OF KPN hiermee regels overtreedt of dat het gewoon jammer is en voor een aantal mensen een reden om te switchen naar een andere provider. Persoonlijk vind ik het aanbod nog steeds erg scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
Hann1BaL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:57:
[...]

Daarnaast kunnen we het omdraaien: Jij mag na 2 jaar op elk moment je contract opzeggen, maar KPN mag niets wijzigen? Dat is in feite toch ook een scheve verstandhouding? Ja, het is een vorm van contractbreuk, maar daarom mag je ook per direct kosteloos je abo opzeggen.
Juist, de scheve verstandhouding, daar zit het probleem.
Alleen niet bij het opzeggen, dat kunnen immers beide partijen, maar de mogelijkheid tot wijziging van het product.
KPN heeft die mogelijkheid, de klant niet. Bovendien lijken mij er geen gegronde redenen aanwezig om deze wijziging te legitimeren. In ieder geval geen bedrijfseconomische.

Mocht er door een rechter al geoordeeld worden dat deze wijziging onrechtmatig is (wat ik niet onwaarschijnlijk acht), dan blijft die mogelijkheid tot beëindigen wel staan. De vraag is dan natuurlijk of KPN het aandurft deze abonnementen op te zeggen. Een klant waarop je amper winst maakt, is immers altijd nog beter dan een klant die naar de concurrent gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jopvdsteen
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-04-2022
Lees net dat de abonnementen van KPN per 1 juni aangepast gaan worden (dus alle abonnementen, niet allen onze 'levenslange onbeperkte internet' abonnementen.)

De nieuwe zorgeloos abonnementen zien er nu als volgt uit:
instap: was 1GB wordt 2GB
standaard: was 5GB wordt 10GB
premium: was 10GB wordt 25GB
EU+VS: was 20GB wordt 50GB

Alle klanten gaan er dus op vooruit en hun bundel wordt (minimaal) verdubbeld, huidige klanten blijven hetzelfde betalen en voor nieuwe klanten zijn deze abonnementen maar enkele euro's duurder dan dat ze nu zijn.

Niet alleen worden de 'levenslang onbeperkt internet' klanten als ENIGE groep achteruit gezet in hun abonnement. Ook worden deze nu opgezadeld met het op een na LAAGSTE dataabonnement wat er op dit moment bij KPN is. Dat vind ik zeer kwalijk, als je dan al terug gezet wordt en je wil er een beperking op zetten zet ons dan terug naar het hoogste limiet (50GB EU+VS).

Wanneer ze dat zouden doen zouden ze nog steeds het contract niet nakomen door levenslang onbeperkt internet te bieden maar dan komen ze op zijn minst met een redelijk alternatief, nu worden we gewoon goedkoop aan de kant gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Hann1BaL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:57:
[...]
Daarnaast kunnen we het omdraaien: Jij mag na 2 jaar op elk moment je contract opzeggen, maar KPN mag niets wijzigen? Dat is in feite toch ook een scheve verstandhouding?
Klopt, dat is een 'scheve' verstandhouding, die voortkomt uit de fundamenteel ongelijke positie (qua informatie en kennis en reikwijdte, juridische en economische deskundigheid etc) van een individu tegenover een multinational met een omzet van miljoenen-tot-miljarden.

Maar daarnaast mag KPN normaal gesproken best wijzigingen in het contract aanbrengen na 2 jaar, maar ze hebben hun campagne welbewust ingezet op de indruk van het tegendeel. Dat is een heel andere uitgangspositie dan een contract waarbij die belofte van 'levenslang' niet is gedaan.
Ik ben het best eens met het "gevoel" dat dit los maakt, maar op gevoel worden geen beslissingen genomen.
Da's nogal een kinderachtig trucje, om het op 'gevoel' te gooien. Je kunt prima rationeel nagaan wat de gevolgen zijn als bedrijven hun beloften niet na hoeven te komen.
Echt, het idee dat je geen dingen moet beloven als je ze niet na wilt komen, zeker als je een groot bedrijf bent lijkt me vrij rationeel te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:08
Ze zullen best in hun recht staan, maar netjes vind ik het niet, ze hadden wel een wat scherper aanbod kunnen doen. Ik dien in iedergeval wel een klacht in, misschien dat het helpt, zal wel ijdelen hoop zijn, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:28

Patriot

Fulltime #whatpulsert

incaz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:51:
[...]

Klopt, dat is een 'scheve' verstandhouding, die voortkomt uit de fundamenteel ongelijke positie (qua informatie en kennis en reikwijdte, juridische en economische deskundigheid etc) van een individu tegenover een multinational met een omzet van miljoenen-tot-miljarden.

Maar daarnaast mag KPN normaal gesproken best wijzigingen in het contract aanbrengen na 2 jaar, maar ze hebben hun campagne welbewust ingezet op de indruk van het tegendeel. Dat is een heel andere uitgangspositie dan een contract waarbij die belofte van 'levenslang' niet is gedaan.
Wat op zich een goede reden is om naar de RCC te stappen.
[...]

Da's nogal een kinderachtig trucje, om het op 'gevoel' te gooien. Je kunt prima rationeel nagaan wat de gevolgen zijn als bedrijven hun beloften niet na hoeven te komen.
Echt, het idee dat je geen dingen moet beloven als je ze niet na wilt komen, zeker als je een groot bedrijf bent lijkt me vrij rationeel te verantwoorden.
Als je de situatie louter rationeel bekijkt is er niets aan de hand, want dan heeft iedereen rationeel de overeenkomst gelezen en begrepen dat als je akkoord gaat met de overeenkomst, dat KPN dan het recht heeft om dergelijke zaken aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:08
_HugoBoss_ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:35:

De dame heeft mijn klacht vervolgens als volgt genoteerd: "Klant is ontevreden over het huidige aanbod en zou graag zien dat KPN de lijn van bijvoorbeeld T-Mobile voort zet: binnen NL onbeperkt en bv een limiet binnen de EU. Graag een passend aanbod."
Ze vroeg mij om anderen ook te laten bellen. Hoe meer klachten, des te meer reden dat ze er iets mee zullen moeten doen.
Ik heb zojuist dezelfde klacht laten registreren via de chat. De medewerker was erg vriendelijk, maar niet erg happig om de klacht zo te registreren.

[ Voor 7% gewijzigd door lithoijen op 02-05-2017 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

incaz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:51:
[...]

[...]

Dat is dus inderdaad de vraag. Daar moeten mensen zich over buigen. Helaas heb je wel getekend met de kennis van de algemene voorwaarden (die niemand toen gelezen heeft, want laten we eerlijk zijn, die lezen we niet.) Hoewel de woorden in de reclamecampagne verkeerd gekozen zijn, heb je wel gelezen dat KPN zaken mag veranderen en daarvoor getekend.

Het is geen kinderachtig trucje. De reacties dat het niet eerlijk is, is nog nergens door gestaafd en zolang dat zo is, is dat voorlopig een gevoel. Ik heb nog weinig gezien wat de algemene voorwaarden weerlegt. Veel reacties in het topic zijn op gevoel gebaseerd en weinig op feiten. Dit is dus niet per se naar jou, maar wel naar velen.

Alle onbeperkte internetabonnementen hebben een FUP en dat is altijd toegestaan geweest. Is dat dan altijd het niet nakomen van een afspraak geweest? Niet direct vergelijkbaar met deze zaak, maar wel 1 waarbij de bewoording in reclames anders is dan de realiteit. Echter wel toegestaan (Hier hebben rechters zich in het verleden wel over gebogen.)

Ik sta ook niet aan de kant van KPN, maar er wordt gewoon continu heel hard beweerd dat wat KPN doet niet mag, maar dat moet eerst wel eens worden laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Patriot schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:48:
Als je de situatie louter rationeel bekijkt is er niets aan de hand, want dan heeft iedereen rationeel de overeenkomst gelezen en begrepen dat als je akkoord gaat met de overeenkomst, dat KPN dan het recht heeft om dergelijke zaken aan te passen.
Nee, dat kun je dus niet stellen.

Allereerst als je naar de werkelijkheid kijkt (niet de juridische werkelijkheid maar de werkelijke werkelijkheid) dan kun je er vanuit gaan dat de meeste mensen het aanbod hebben begrepen als een 'levenslang' aanbod, totdat de consument het abonnement wijzigt of beeindigt. Dit omdat dat namelijk ook op die manier in de reclame werd vermeld.

Het is (ook @Hann1BaL) zeker niet zomaar genoeg om ergens in de voorwaarden iets te zetten dat rechtstreeks in strijd is met de reclame-uiting en dan te zeggen 'jamaar het stond in de voorwaarden.'

Als hun uiting is "'Deze actie geldt voor alle bestaande en nieuwe klanten die bij KPN een nieuw abonnement afsluiten. De korting loopt door tot je besluit om het abonnement te beëindigen of te vernieuwen."

De juridische werkelijkheid over de status daarvan is op dit moment idd onbepaald: er is geen bindende uitspraak door de rechter over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

incaz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:34:
[...]

Het is (ook @Hann1BaL) zeker niet zomaar genoeg om ergens in de voorwaarden iets te zetten dat rechtstreeks in strijd is met de reclame-uiting en dan te zeggen 'jamaar het stond in de voorwaarden.'

Als hun uiting is "'Deze actie geldt voor alle bestaande en nieuwe klanten die bij KPN een nieuw abonnement afsluiten. De korting loopt door tot je besluit om het abonnement te beëindigen of te vernieuwen."

De juridische werkelijkheid over de status daarvan is op dit moment idd onbepaald: er is geen bindende uitspraak door de rechter over gedaan.
Dat stel ik toch ook? De wet gaat boven de algemene voorwaarden.
De vraag is of de uiting duidelijk genoeg is en bindend genoeg is.

Als je dan nu naar de FP kijkt en leest:
nieuws: T-Mobile wint beroep tegen tweaker om reclame voor Unlimited-abo

Dan geeft dat weinig hoop. Natuurlijk is de situatie niet 1 op 1 vergelijkbaar, maar er zijn tal van zaken over "onbeperkt internet" bij abonnementen geweest waar er in werkelijkheid een FUP is. Onbeperkt roamen blijkt ook beperkt. En ik kan me geen zaken voor de geest halen waarbij de consumenten hebben gewonnen en dat lijkt in het voordeel van KPN te spreken. Eens is de eerste keer dat de rollen omgekeerd zijn, maar dan zou ik de krachten hier bundelen en een zaak starten.

Stellen dat je recht het op het abonnement zoals het aangeboden was kunje niet, maar dat recht zul je moeten afdwingen. Dan lezen we vast op de FP wat het resultaat was.

Refereer in het topic vooral ook eens naar zaken in het verleden waarbij de klant het gelijk heeft gekregen. Dat is wel interessante materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze sturen inmiddels een iets aangepaste versie van de SMS. Er staat nu in dat je nog steeds onbeperkt kan internetten, alleen op een lagere snelheid.

Is er iemand die kan bevestigen dat de snelheid boven de FUP omlaag gaat? Het lijkt er namelijk op dat KPN de snelheid niet naar beneden aanpast, anders zou 200-300GB in 2 nachten niet mogelijk zijn.

Verder moet het ook geen 2-staps strategie zijn, waarbij ze eerst de FUP vervangen door 10GB, en vervolgens ons ook nog voor de extra data gaan laten betalen ipv een lagere snelheid te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ff off topic misschien, maar bij Boldking.com kun je een leven lang gratis scheren winnen....vraag me af hoe lang dat is..... :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:10
P.K. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Ik vraag mij ernstig af of die bedrijfseconomische grond hard te maken is.

Een product als dit is wellicht qua prijs niet meer marktconform, maar is dat een bedrijfseconomische reden? Misschien verdienen ze er amper aan, maar maken ze er dik verlies op? Drukken deze abonnementen zwaar op de financiële resultaten van KPN? Dat lijkt mij niet of heel moeilijk hard te maken. Omdat het waarschijnlijk niet zo is.
Bovendien hangt er bij een groot deel van deze abonnementen een belbundel aan vast die vergeleken met de huidige markt zwaar overpriced is.

De roaming perikelen hoeven ook geen bedrijfseconomische reden te zijn, daar er maatregelen zijn om dat te kunnen beperken naar redelijkheid, juist op basis van de maandelijkse kosten.

Wat betreft wetgeving: er is Richtlijn 93/13/EEG, waarbij vooral artikel 3 en voorbeeld K uit de bijlage interessant zijn.
Ik heb echter geen idee hoe dit precies opgenomen is in de Nederlandse wet (aangezien het een richtlijn is).
Al wordt er wel een beroep op gedaan op die richtlijn in zaken, zie ook: Wikipedia: RWE Vertrieb AG v Verbraucherzentrale Nordrhein-Westfalen eV
KPN kan de overeenkomst ook beëindigen zonder dat een bedrijfseconomische reden is vereist. Namelijk op grond van het derde lid van artikel 2:7 van de Algemene voorwaarden 2009:
Onverminderd het bepaalde in het tweede lid kan een Dienst tegen en na het
verstrijken van de minimumduur daarvan, door elk der partijen worden opgezegd. Opzegging dient schriftelijk te geschieden, met inachtneming van een opzegtermijn van drie Maanden, tenzij Hi een andere wijze van opzegging bekend heeft gemaakt. Voor Consumenten is de opzegtermijn één Maand.
Maar het gaat hier overigens niet over een opzegging, maar om een wijziging. Ook die wijzigingen zijn toegestaan (eerste lid van artikel 1:16 van de AV 2009). Tenzij KPN in de actievoorwaarden uitdrukkelijk en onvoorwaardelijk afstand heeft gedaan van dit recht, vermoed ik dat er vrij weinig aan is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
rclahsen schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:44:
[...]

KPN kan de overeenkomst ook beëindigen zonder dat een bedrijfseconomische reden is vereist. Namelijk op grond van het derde lid van artikel 2:7 van de Algemene voorwaarden 2009:

[...]

Maar het gaat hier overigens niet over een opzegging, maar om een wijziging. Ook die wijzigingen zijn toegestaan (eerste lid van artikel 1:16 van de AV 2009). Tenzij KPN in de actievoorwaarden uitdrukkelijk en onvoorwaardelijk afstand heeft gedaan van dit recht, vermoed ik dat er vrij weinig aan is te doen.
M'n hele verhaal gaat over wijzigen... lezen :z
Maar ik betwijfel of je het überhaupt gelezen hebt als je naar de AV verwijst.

[ Voor 6% gewijzigd door P.K. op 02-05-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:10
P.K. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:47:
[...]

M'n hele verhaal gaat over wijzigen... lezen :z
Maar ik betwijfel of je het überhaupt gelezen hebt als je naar de AV verwijst.
Ik zeg toch verderop in mijn bericht ook dat hem wijzigen gaat?!? Rustig aan hoor en niet meteen geïrriteerd zijn als niet iedereen het meteen met je eens is.

Maar goed, je wilde weten waar die Europese richtlijn in de Nederlandse wetgeving is geïmplementeerd. Dat zijn de zwarte en grijze lijsten in het burgerlijk wetboek. Artikel 6:233 BW en verder. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
rclahsen schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:22:
[...]

Ik zeg toch verderop in mijn bericht ook dat hem wijzigen gaat?!?
Nee, je quote een stuk waarin ik duidelijk reageer op 'wijziging' en komt aanzetten met het 'opzeg'beding uit de AV.
Rustig aan hoor en niet meteen geïrriteerd zijn als niet iedereen het meteen met je eens is.
We zijn het helemaal niet oneens met elkaar, als het over dat opzegbeding gaat... P.K. in "KPN wijzigt onbeperkt internet in 10GB bundel"
Dus daar komt mijn irritatie niet uit voort.
Maar goed, je wilde weten waar die Europese richtlijn in de Nederlandse wetgeving is geïmplementeerd. Dat zijn de zwarte en grijze lijsten in het burgerlijk wetboek. Artikel 6:233 BW en verder. Succes ermee.
Done that, heb inmiddels mn oude rechtsboeken afgestoft. d:)b
rclahsen schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:44:
[...]
Nee, dat is dus de vraag of daar wat aan te doen is. Dat het in de AV staat geeft geen uitsluitsel, want een AV gaat niet boven de wet. Dat beding tot wijzigen hoeft niet geldig te zijn, bijvoorbeeld als er geoordeeld wordt dat het oneerlijk is. Of om in de woorden van 6:233BW te spreken:
Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar a. indien het... ...onredelijk bezwarend is voor de wederpartij
Bovendien is er de Europese richtlijn die stelt:
Een beding in een overeenkomst waarover niet afzonderlijk is onderhandeld, wordt als oneerlijk beschouwd indien het, in strijd met de goede trouw, het evenwicht tussen de uit de overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen van de partijen ten nadele van de consument aanzienlijk verstoort.
De vraag is dus hoe een rechter hierover zou oordelen, gezien art 6:233BW en de Europese richtlijn. Niet wat KPN in de AV heeft gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door P.K. op 02-05-2017 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

Ik vraag mij nog steeds af in hoeverre de - volgens die mooie woorden - verplichtingen zijn verstoord hoor. Ik vroeg het kortgeleden nog: is het lifetime korting of lifetime onbeperkt?

Ik heb geprobeerd om via web.archive.org nog wat te achterhalen, maar heb vooralsnog niet een bestelpagina kunnen vinden op bijvoorbeeld shop.www.hi.nl, kpn.com/mobiel/, pdashop.nl en gsmweb.nl die de belofte van lifetime onbeperkt internet toont. Althans er ontbreken periodes in het archief, en navigeren is lastig omdat veel content op subpagina's alsnog ontbreekt.

gsmweb.nl heeft vanwege de simpele pagina layout nog de meeste archiefmomenten. Door een beetje door 2007 t/m 2010 te bladeren kon ik enkele netwerkacties nagaan. Bij Hi kwam het er veelal op neer dat er voornamelijk 50% korting werd geboden op de Eindeloos internetbundel. En dan voor een periode van 3, 6 of 12 maanden. Zo nu en dan was er een vaste prijs van €2,50 voor Eindeloos voor eveneens 3, 6 of 12 maanden. Ik heb nog geen pagina kunnen vinden met het lifetime aanbod voor Eindeloos, maar als ik de lijn van kortingsacties doortrek is de deal geweest dat je lifetime €2,50 voor de Eindeloos-bundel/internet betaalt.

Lifetime slaat in mijn ogen op de korting, en niet op de inhoud van de Eindeloos-bundel. Dus straks verandert de inhoud, maar blijft de korting cq lage prijs van €2,50 behouden. En dat kan KPN nog heel lang volhouden op deze manier.

Mijn mening doet er verder niet toe, maar KPN kan dit wel zo beargumenteren lijkt mij. Kijk ook maar naar notabene jouw link @P.K. van mobilecowboys
Als het echt letterlijk deze zin is geweest die is gecommuniceerd,
'Je leven lang korting op internet op je mobiel'
dan heeft men al helemaal niks te klagen en bevestigt het alleen maar mijn punt. Want deze belofte krijgen klanten straks nog steeds ;) Of ja; je mag wel klagen om er meer uit te halen wat mij betreft, maar KPN niet verwijten dat ze een belofte breken om vervolgens rechtsbijstand etc in te schakelen enzo. Verspeelde resources denk ik dan.

Maar ik zie nog steeds graag het tegenbewijs zwart op wit tegemoet als ik onzin praat. Heb je die gevonden dan doe je mij niet een plezier maar sta je zelf alleen maar sterker om KPN er op te wijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:28

Patriot

Fulltime #whatpulsert

incaz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:34:
[...]

Nee, dat kun je dus niet stellen.

Allereerst als je naar de werkelijkheid kijkt (niet de juridische werkelijkheid maar de werkelijke werkelijkheid) dan kun je er vanuit gaan dat de meeste mensen het aanbod hebben begrepen als een 'levenslang' aanbod, totdat de consument het abonnement wijzigt of beeindigt. Dit omdat dat namelijk ook op die manier in de reclame werd vermeld.
Ik kreeg het idee dat je de gevoelskwestie geheel buitenspel wilde zetten, maar nu ik dat deel van je post nog eens lees kan ik me voorstellen dat je gewoon bedoelde dat dat niet het enige deel van de kwestie was. Daar ben ik het ook mee eens, vandaar dat ik me een stap naar de RCC wel kan voorstellen. Mea culpa.

Inmiddels heeft @sww89 dit ook al mooi verwoord, maar dit is in mijn ogen waar de trein voor de mensen die hier iets mee willen helemaal van de rails loopt. Er is niemand iets afgenomen wat ze wel is beloofd.
Dat is op zich niet onwaar, maar feitelijk staat van iedere kwestie pas vast wat de juridische werkelijkheid is op het moment dat een rechter (en in zekere zin, de hoogste rechter) er over heeft geoordeeld. Als je echt zekerheid wilt dan moet je liever vandaag dan morgen nog naar de rechter stappen. Dat staat toch buiten kijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
sww89 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:09:
Lifetime slaat in mijn ogen op de korting, en niet op de inhoud van de Eindeloos-bundel. Dus straks verandert de inhoud, maar blijft de korting cq lage prijs van €2,50 behouden. En dat kan KPN nog heel lang volhouden op deze manier.
Als we het hebben over de (on)rechtmatigheid van het wijzigingsbeding in de AV, dan hebben we het over de vraag of KPN het recht heeft om het abonnement te wijzigen. Daarbij doet die terminolgie niet ter zake. Dat 'lifetime' is een losstaand onderwerp.
Mijn mening doet er verder niet toe, maar KPN kan dit wel zo beargumenteren lijkt mij. Kijk ook maar naar notabene jouw link @P.K. van mobilecowboys

[...]

Als het echt letterlijk deze zin is geweest die is gecommuniceerd,

[...]

dan heeft men al helemaal niks te klagen en bevestigt het alleen maar mijn punt. Want deze belofte krijgen klanten straks nog steeds ;) Of ja; je mag wel klagen om er meer uit te halen wat mij betreft, maar KPN niet verwijten dat ze een belofte breken om vervolgens rechtsbijstand etc in te schakelen enzo. Verspeelde resources denk ik dan.
Nee, dan bekijk je het verkeerd. Je had een duidelijke afspraak met KPN voor het leveren van Eindeloos Online (FUP), geen afspraak met KPN waarbij ze je Eindeloos Online leveren met een limiet van 10GB.
En al helemaal geen afspraak waarbij ze je *iets* leveren voor 2,50 levenslang.

De klant heeft een "Je hele leven lang" Eindeloos Internet bundel voor 2,50. Dan kan je bakkeleien waar die 'lifetime' op slaat... maar dat veranderd niks aan het feit dat KPN de eigenschappen van het product Eindeloos Online aanpast.
Obv van een betwistbaar beding in de AV.

Overigens, in het geval er onduidelijkheid bestaat over de betekenis van dergelijk afspraken, moeten deze altijd worden uitgelegd in het voordeel van de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 20:59
Laten we een vergelijkbare casus nemen. Er zijn een aantal providers die tijdens een contract wijzigingen hebben doorgevoerd. Ik meen mij te herinneren dat Ziggo een aantal keren de tarieven tussentijds heeft verhoogd, waardoor klanten het recht hadden om kosteloos over te stappen. Desondanks dat Ziggo niet dezelfde soort reclame-uitingen had als KPN, m.b.t. lifetime, je hele leven lang en ga zo maar door, heb ik niet meegemaakt dat consumenten hebben geëist om toch door te gaan met dezelfde voorwaarden. In mijn nederige mening zou een rechter dat ook niet toewijzen. Waarom zou dat in het geval wel van KPN zijn, los van de reclame-uitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
simtastic.nl schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:25:
Laten we een vergelijkbare casus nemen....
...
heb ik niet meegemaakt dat consumenten hebben geëist om toch door te gaan met dezelfde voorwaarden. In mijn nederige mening zou een rechter dat ook niet toewijzen. Waarom zou dat in het geval wel van KPN zijn, los van de reclame-uitingen?
Exact dat. Reclame uitingen zijn geen onderdeel van een overeenkomst. Daarnaast zal een rechter kijken naar redelijkheid en billijkheid van het onderhavige.

[ Voor 22% gewijzigd door jant op 05-05-2017 11:05 . Reden: urrrrrrrrrrrk ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:31:
[...]

Dat stel ik toch ook? De wet gaat boven de algemene voorwaarden.
De vraag is of de uiting duidelijk genoeg is en bindend genoeg is.

Als je dan nu naar de FP kijkt en leest:
nieuws: T-Mobile wint beroep tegen tweaker om reclame voor Unlimited-abo

Dan geeft dat weinig hoop. Natuurlijk is de situatie niet 1 op 1 vergelijkbaar, maar er zijn tal van zaken over "onbeperkt internet" bij abonnementen geweest waar er in werkelijkheid een FUP is. Onbeperkt roamen blijkt ook beperkt. En ik kan me geen zaken voor de geest halen waarbij de consumenten hebben gewonnen en dat lijkt in het voordeel van KPN te spreken. Eens is de eerste keer dat de rollen omgekeerd zijn, maar dan zou ik de krachten hier bundelen en een zaak starten.
Dit raakt kant nog wal. De reclame code commissie is een groepje mensen opgesteld door bedrijven en gefinancierd door bedrijven. Het is geenszins een neutraal orgaan en bovendien is het een orgaan zonder macht. Het RCC heeft niks met de overheid of met rechtspraak te maken. Uitspraken van de RCC betekenen juridisch helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Heb ook een bericht, het is vervelend maar weinig tegen te doen imo. Ze kunnen wijzigen op basis van de algemene voorwaarden. Die voorwaarden zijn niet onredelijk bezwarend want je krijgt kans op te zeggen (6:237 c BW).

Zie overigens ook telecomunicatiewet:

Artikel 7.2
1 Ten minste een maand voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst of een openbaar elektronisch communicatienetwerk de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Hier staat het ook, die vond ik in een radar topic:
https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden

Vind het ook jammer, maar had al een tijdje het gevoel dat het er een keer aan zat te komen. Vond het nog lang duren... 8)7 Mocht iemand het toch aanvechten, let us know >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Massief op 05-05-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 01:01:
[...]

Dit raakt kant nog wal. De reclame code commissie is een groepje mensen opgesteld door bedrijven en gefinancierd door bedrijven. Het is geenszins een neutraal orgaan en bovendien is het een orgaan zonder macht. Het RCC heeft niks met de overheid of met rechtspraak te maken. Uitspraken van de RCC betekenen juridisch helemaal niets.
Er zit dan ook een blanke regel tussen de teksten. Verbind de info niet.

Eerst stel ik dat de wet boven de AV staat, als reactie op een eerdere misquote.

Daarna stel ik dat het weinig hoopgevend is als er uitspraken gedaan worden die gaan over hetzelfde onderwerp, niet in het voordeel van de consument. Het is wel degelijk een indicator. Indien het hoogst waarschijnlijk tegen de wet in zou gaan, mag je verwachten dat de RCC dat zou veroordelen.

Uiteraard totaal niet bindend, maar er is voorlopig niets bindends gepresenteerd in dit topic, anders dan de keuze die KPN haar klanten biedt.

Het voorbeeld van KPN is niet het enige. Er worden vaak "beloftes" gedaan door providers, die uiteindelijk niet gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:08:
[...]

Er zit dan ook een blanke regel tussen de teksten. Verbind de info niet.

Eerst stel ik dat de wet boven de AV staat, als reactie op een eerdere misquote.

Daarna stel ik dat het weinig hoopgevend is als er uitspraken gedaan worden die gaan over hetzelfde onderwerp, niet in het voordeel van de consument. Het is wel degelijk een indicator. Indien het hoogst waarschijnlijk tegen de wet in zou gaan, mag je verwachten dat de RCC dat zou veroordelen.

Uiteraard totaal niet bindend, maar er is voorlopig niets bindends gepresenteerd in dit topic, anders dan de keuze die KPN haar klanten biedt.

Het voorbeeld van KPN is niet het enige. Er worden vaak "beloftes" gedaan door providers, die uiteindelijk niet gelden.
De uitspraak die je aanhaalt geeft veel noch weinig hoop. Het heeft simpelweg niets met hoop van doen. De rechter bepaalt wat er moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:10:
[...]

De uitspraak die je aanhaalt geeft veel noch weinig hoop. Het heeft simpelweg niets met hoop van doen. De rechter bepaalt wat er moet gebeuren.
Wat een berg onzin! Voorlopig is er geen reden aan te nemen dat de consumenten in het gelijk worden gesteld.

Rechters oordelen op basis van de wet en billijkheid, maar dit is geen exacte wetenschap en dus mogen de kpn klanten op een oordeel in hun voordeel hopen, indien er minimaal 1 persoon besluit naar de rechter te stappen anders hebben ze per definitie verloren.

Volgens mij moet jij de definitie van hopen eens opzoeken. Voor de mensen die geen invloed hebben is dat een van de weinige dingen die ze kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vraag me sowieso af wat er mis is met een (SIM Only) abo waarbij je ná 1Juni 10 Gb aan data krijgt + onbeperkt bellen en SMS'en in de EU voor een schamele €23,-

Betaal je dan liever voor het FUP deel middels GPRS, of?

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 06-05-2017 23:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09 23:07
Verkeerd forum

[ Voor 97% gewijzigd door Woolfy681 op 07-05-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:09:
Ik vraag me sowieso af wat er mis is met een (SIM Only) abo waarbij je ná 1Juni 10 Gb aan data krijgt + onbeperkt bellen en SMS'en in de EU voor een schamele €23,-

Weet je zeker dat je dan ook onbeperkt kan bellen en SMS'en? Volgens KPN is dat afhankelijk van het type abbo. B.v. 150 belminuten en/of SMS en 10Gb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harrytasker schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:37:
[...]

Weet je zeker dat je dan ook onbeperkt kan bellen en SMS'en? Volgens KPN is dat afhankelijk van het type abbo. B.v. 150 belminuten en/of SMS en 10Gb.
https://www.kpn.com/mobie...=roaming-eu:co=tip:t=link

Staat er een beetje moeilijk/lastig omschreven maar als je nú al een "KPN Zorgeloos" abo hebt dan bel en SMS je ook binnen de EU "gratis" naar de NL nummers. In combinatie met een ander KPN product krijg je dan ook minimaal het dubbele van de huidige data.+ €5,- korting.
De uitzonderingen op de regel.
Sommige oudere abonnementen hebben speciale bundels die door deze wijziging veranderen.

Bundels die al een roaming gedeelte bevatten:
Oude abonnementen van vóór 2012 hebben soms nu ook een aparte bundel voor bellen in het buitenland. Deze bundel blijft ná 1 juni bestaan voor bellen buiten de EU. Daarnaast wordt je bundel voor Nederland ook geldig in de hele EU.
Geldt dit voor jou? Dan informeren we je hierover.
Onbeperkt mobiel internet:
Klanten met een onbeperkt internet bundel krijgen 10 GB, bruikbaar in de hele EU en in Nederland.
Onbeperkt bellen naar bepaalde nummers in Nederland:
Dit wordt onbeperkt bellen naar deze nummers in Nederland en in de EU.

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 08-05-2017 21:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:40
Zijn er tweakers die een schriftelijke klacht en hierop ook al een reactie hebben gehad?

Heb zelf afgelopen week schriftelijke klacht ingediend. En verzoek gedaan om een reactie binnen 2 weken.
'Geeist' om te zetten naar 50GB.
Plan b is dat ik anders gewoon de oude voorwaarden wil houden. Onbeperkt in Nederland.

Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

p.d.akkerman schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:01:
Zijn er tweakers die een schriftelijke klacht en hierop ook al een reactie hebben gehad?

Heb zelf afgelopen week schriftelijke klacht ingediend. En verzoek gedaan om een reactie binnen 2 weken.
'Geeist' om te zetten naar 50GB.
Plan b is dat ik anders gewoon de oude voorwaarden wil houden. Onbeperkt in Nederland.

Ben benieuwd..
Wat is plan c?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Nog geen plan C.

Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Beetje in dubio, woon maar een paar kilometer van de grens dus best vaak in Belgie. Echter om van geen limiet naar slechts 10gb te gaan vind ik een beetje krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:09:

Als je hier kijkt:

nieuws: Tele2 presenteert abo met onbeperkt data voor 25 euro per maand

Kan ik me indenken dat velen het aanbod in verhouding maar karig vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ook mijn onbeperkte abo uit 2010 wordt veranderd naar 10gb.

Alleen is het voor mij nog niet helemaal duidelijk als je al kpn compleet hebt, krijg je dan ook verdubbeling van de data en de €5 korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MDsvs schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:18:
Ook mijn onbeperkte abo uit 2010 wordt veranderd naar 10gb.

Alleen is het voor mij nog niet helemaal duidelijk als je al kpn compleet hebt, krijg je dan ook verdubbeling van de data en de €5 korting?
Ik heb dat gevraagd en het antwoord was kort maar krachtig "nee". Het abonnement dat je krijgt is kennelijk ook al te oud. Dus alle verouderde abonnementen worden omgezet naar een iets minder verouderd abonnement.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
Tsurany schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Ik heb dat gevraagd en het antwoord was kort maar krachtig "nee". Het abonnement dat je krijgt is kennelijk ook al te oud. Dus alle verouderde abonnementen worden omgezet naar een iets minder verouderd abonnement.
Thanks voor je antwoord! jammer dan maar voor nu is het nog interessant genoeg om het abonement voorlopig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Dus je volstaat met het standaardantwoord van de eerstelijns klantenservice? Stuur een mail/brief/fax naar KPN waar je e.e.a. uitgebreid noteert met het verzoek binnen x dagen te reageren. Misschien zijn ze dan genegen een uitgebreide reactie te geven.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PcDealer schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:03:
[...]

Dus je volstaat met het standaardantwoord van de eerstelijns klantenservice? Stuur een mail/brief/fax naar KPN waar je e.e.a. uitgebreid noteert met het verzoek binnen x dagen te reageren. Misschien zijn ze dan genegen een uitgebreide reactie te geven.
Ik wacht het gewoon af, als de wijziging niet bevalt stap ik met al mijn producten op bij KPN.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
[...]

Maar dan weer niet nieuw genoeg om in aanmerking te komen voor de 5 euro compleet korting! Blijft een rare actie als je het mij vraagt. Dus eigenlijk hou je hetzelfde abbonement, dus met de ingangsdatum van zeg 7 jaar geleden, maar wel met compleet gewijzigde voorwaarden? Of komt er ook een nieuwe ingangsdatum op het contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Laatst online: 12-09 16:18
Had een bericht in de verkeerde topic geplaatst: ging namelijk over KPN Vooral Internet SO die automatisch naar een Zorgeloos Standaard wordt omgezet per 1 juni 2017.

[ Voor 80% gewijzigd door twkr18526 op 16-05-2017 23:50 . Reden: In verkeerde topic gepost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haykee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01 09:07
Zojuist contact gehad met KPN.

Buiten dat ik de zelfde narigheid ervaar met betrekken tot de communicatie naar de klant toe, en het respectloze negatief wijzigen van een consumenten abonnement. zeiden ze ook het volgende:

Chat KPN:
Mark (10:39:13 PM) Echter ga je er niet op achteruit om twee redenen. Je komt zelden tot nooit boven de 10GB qua verbruik en daarnaast is die 10GB gewoon in de EU te gebruiken straks
Jij (10:40:05 PM):Klopt, maar momenteel heb ik geen limiet, en ook geen vertraging naar een bepaald aantal MB's.
Mark (10:40:10 PM):dat klopt
Jij (10:40:23 PM):De EU regeling dat geld wettelijk voor iedereen straks
Mark (10:40:46 PM):Dat klopt en dat is vermoedelijk een hele grote reden om de onbeperkte data
abonnementen op de schop te gooien
Jij (10:40:51 PM):ongeacht welk abonnement ik heb mag hiervoor geen extra kosten worden berekend
toch?
Mark (10:40:55 PM):klopt
Mark (10:41:55 PM):Maar helaas heeft een provider het recht om een voorwaarde of een abonnement
te wijzigen. Je mag het stopzetten als je dat wil

Echter. gaat per 1 juni de gratis spotify optie ook verdwijnen voor de zorgeloos premium abonnementen

als je nu nog zorgeloos premium met gratis spotify hebt, dan behoud je dat.
Verleng of vraag je het na 1 juni aan, dan krijg je het er niet meer bij.

Wat je ook besluit, doe het voor 1 juni als je bij ons blijft. dan pak je de huidige voorwaarden.

Tevens geld de verdubbeling (van 1 juni) niet voor de mensen die nu een nieuwe 10GB abonnement krijgen. Alleen de Zorgeloos abonnementen vanaf 2015

De manier waarop KPN nu met hun "oude trouwe klanten" omgaat is gewoonweg triest.

Ik ga puur om die reden kijken of ik ergens anders een beter of gelijkwaardig abonnement kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Haykee schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:09:
Zojuist contact gehad met KPN.

Buiten dat ik de zelfde narigheid ervaar met betrekken tot de communicatie naar de klant toe, en het respectloze negatief wijzigen van een consumenten abonnement. zeiden ze ook het volgende:

Chat KPN:
Mark (10:39:13 PM) Echter ga je er niet op achteruit om twee redenen. Je komt zelden tot nooit boven de 10GB qua verbruik en daarnaast is die 10GB gewoon in de EU te gebruiken straks
Jij (10:40:05 PM):Klopt, maar momenteel heb ik geen limiet, en ook geen vertraging naar een bepaald aantal MB's.
Mark (10:40:10 PM):dat klopt
Jij (10:40:23 PM):De EU regeling dat geld wettelijk voor iedereen straks
Mark (10:40:46 PM):Dat klopt en dat is vermoedelijk een hele grote reden om de onbeperkte data
abonnementen op de schop te gooien
Jij (10:40:51 PM):ongeacht welk abonnement ik heb mag hiervoor geen extra kosten worden berekend
toch?
Mark (10:40:55 PM):klopt
Mark (10:41:55 PM):Maar helaas heeft een provider het recht om een voorwaarde of een abonnement
te wijzigen. Je mag het stopzetten als je dat wil

Echter. gaat per 1 juni de gratis spotify optie ook verdwijnen voor de zorgeloos premium abonnementen

als je nu nog zorgeloos premium met gratis spotify hebt, dan behoud je dat.
Verleng of vraag je het na 1 juni aan, dan krijg je het er niet meer bij.

Wat je ook besluit, doe het voor 1 juni als je bij ons blijft. dan pak je de huidige voorwaarden.

Tevens geld de verdubbeling (van 1 juni) niet voor de mensen die nu een nieuwe 10GB abonnement krijgen. Alleen de Zorgeloos abonnementen vanaf 2015

De manier waarop KPN nu met hun "oude trouwe klanten" omgaat is gewoonweg triest.

Ik ga puur om die reden kijken of ik ergens anders een beter of gelijkwaardig abonnement kan krijgen.
Helemaal mee eens.

Ik was gister benieuwd of mijn schriftelijke, per post verstuurde brief al binnen was.
Vond de benadering erg aggressief.
'Omzetten of wegwezen' gevoel ik kreeg ik.

KPN chat historie:
Marion (7:10:01 AM):Welkom! Je chat met Marion. Ik lees je bericht even door, heb je een moment
voor mij?
Jij (7:10:51 AM):Afgelopen week heb ik een klachtenbrief per post verstuurd. Daar wil ik een spoedige
reactie op.
Jij (7:11:04 AM):Is deze brief al binnen
Marion (7:11:16 AM):Ik ga even kijken of ik een binnengekomen poststuk kan zien, heb je een
moment?
Jij (7:11:36 AM):Ja hoor, ik wacht
Marion (7:13:32 AM):Ik zie helaas geen binnengekomen brieven onder jouw account staan.
Marion (7:13:41 AM):Kortom deze is nog niet verwerkt.
Marion (7:14:17 AM):Maar als jij mij kunt vertellen wat de klacht is, ga ik kijken in hoeverre ik deze
direct kan behandelen.
Jij (7:14:25 AM):Hoelang kan dat duren en waarom kan ik hem niet mailen. Per post is zo 1980
Jij (7:15:15 AM):Gaat om de omzetting van mn onbeperkte bundel naar een beperkte bundel. Ik vind
het een heeeel slecht voorstel
Marion (7:15:58 AM):Gaat het om 06*******?
Jij (7:16:19 AM):Yep. Mn rekening eindigt op 6****
Marion (7:18:32 AM):Als ik het goed begrijp gaat het om het feit dat jouw onbeperkte internetbundel
wordt omgezet naar een bundel van 10GB.
Marion (7:18:37 AM):Zeg ik dat juist?
Jij (7:18:51 AM):Dat klopt
Marion (7:19:36 AM):Ik snap dat het uitermate vervelend is, maar verbruik jij iedere maand meer dan
10GB?
Jij (7:20:17 AM):Niet iedere maand. Maar gebeurt wel
Marion (7:20:41 AM):Als jij buiten de bundel gaat is het niet zo dat er vervolgens kosten in rekening
worden gebracht hoor.
Jij (7:21:03 AM):Maar een snelheid van 10x niks
Marion (7:21:29 AM):Om mee te gaan in de wijzigingen, met betrekking tot het gebruik in de EU, was
het nodig om deze abonnementen aan te passen.
Jij (7:22:58 AM):Dat is EU. Maa dan maar in NL een onbeperkte bundel en voor EU 10GB.
Jij (7:23:10 AM):Maa= maak
Marion (7:23:20 AM):Ik snap dat je het vervelend vindt dat de bundel is aangepast. Maar als jij in deze
toch een grotere bundel wenst, kun je natuurlijk overstappen naar de nieuwe vormen van
abonnementen.
Jij (7:23:57 AM):Nee want ik heb een grote bundel. Ooit goede afspraken met Hi gemaakt
Marion (7:24:57 AM):Ik begrijp jouw teleurstelling. Echter conform de algemene voorwaarden mag
KPN het contract eenzijdig wijzigen. Dit geeft jou vervolgens het recht het abonnement te beëindigen.
Ook wanneer deze nog binnen contract zit.ij (7:26:03 AM):Eenzijdig..? Dat heet machtsmisbruik en de consument moet het er maar meebdoen.
Marion (7:26:30 AM):Graag wijs ik je in deze op de algemene voorwaarden, waarin dit benoemd staat.
Jij (7:27:11 AM):Ik wil 1 een bevestiging dat mn brief is aangekomen. 2. Ik wil mn brief mailen. 3. Ik wil
een beter voorstel dan ik nu heb gekregen
Jij (7:28:11 AM):Ik ga ervan uit en weet dat er meer klachten zijn. En kom als KPN maar met een
goede oplossing
Marion (7:29:48 AM):Wat betreft de bevestiging adviseer ik je af te wachten.
Jij (7:30:17 AM):Registreer deze er maar bij. En ik wil graag voor 1 juni reactie
Marion (7:31:21 AM):Wat betreft het e-mailen kan ik jou e-mail niet voorzien van een e-mailadres. De
brief is per post verstuurd, via e-mail indienen is niet mogelijk.
Marion (7:31:31 AM):Tot slot ga jij geen ander voorstel krijgen dan reeds is gedaan. Als jij het hier niet
mee eens bent ben jij vrij om het abonnement bij KPN op te zeggen.
Marion (7:32:00 AM):Wat wil je in deze? Wil je het abonnement voortzetten met de aangeboden bundel
of wil je het abonnement beëindigen?
Marion (7:32:34 AM):Daarnaast heb ik de algemene voorwaarden voor jou opgezocht.
Marion (7:32:45 AM):https://www.kpn.com/w3/file?uuid=5319559b-4a9d-4968-b678-382fff152892&own
er=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=7449
Jij (7:33:24 AM):Ik heb reeds agg wat ik wil
Marion (7:34:18 AM):Ik heb jouw wens ontvangen. Ik kan hieraan geen gehoor geven.
Marion (7:34:37 AM):Kortom ik blijf bij de opties, wil jij het abonnement voorzetten in de voorgestelde
vorm of wil je het abonnement beëindigen?
Jij (7:35:50 AM):Dan wil ik dat mijn klacht officeel wordt geregistreerd
Marion (7:36:14 AM):Zal ik doen. Welke optie wil je dat ik registreer als afhandeling? Ga je akkoord of
wil je dat wij jouw abonnement opzeggen?
Jij (7:36:25 AM):Pfff
Marion (7:37:12 AM):Maar je mag anders de brief wel even mailen naar kpnlivechat@kpn.com.
Marion (7:37:24 AM):Zal ik je direct voorzien van een bevestiging en afhandeling.
Jij (7:37:35 AM):Ik wacht de klachtafw af
Marion (7:38:20 AM):Gezien ik jouw klacht al in behandeling heb genomen en geregistreerd heb zal de
afhandeling van jouw brief niet voor een ander resultaat zorgen.
Marion (7:38:31 AM):Maar wil je anders de klacht nog even e-mailen?
Marion (7:38:46 AM):Dan kan ik direct een bevestiging sturen.
Jij (7:38:50 AM):Zal ik zeker doen
Marion (7:40:15 AM):Is deze al verstuurd? Kan ik deze direct in behandeling nemen.
Jij (7:40:17 AM): Ik vind jullie toon voor een klantenservice erg dreigend trouwens
Jij (7:40:49 AM):Mail zal vandaag volgen
Marion (7:41:06 AM):Je bent het niet eens met het antwoord wat je van mij krijgt. Ik vind het jammer
dat dit als dreigend wordt ervaren.
Marion (7:41:49 AM):Je kunt de e-mail niet direct sturen? Het lijkt mij toch dat je wilt dat deze zo snel
mogelijk wordt afgehandeld?
Marion (7:42:01 AM):Als je deze nu verstuurd, krijg je vandaag nog antwoord.
Jij (7:42:45 AM):Niet als je zo gaat autorijden
Marion (7:43:44 AM):Ik wil het graag in één keer oplossen.
Jij (7:44:25 AM):Sorry

[ Voor 0% gewijzigd door p.d.akkerman op 17-05-2017 13:09 . Reden: Prive info ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

p.d.akkerman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:25:
Kudo's voor jouw zelfkennis. Je was inderdaad wat opstandig ;)
De betreffende medewerker was blijkbaar erg goed op de hoogte van de situatie, en was inderdaad heel direct. Zij heeft blijkbaar eerder met het bijltje gehakt. Wat scherp van haar is opgemerkt is dat jij moeilijk loopt te doen met het registreren van de klacht terwijl zij het direct voor je kan afhandelen. Al hoop jij natuurlijk dat dit niet door een eerstelijns webcare medewerker gebeurt. Dat snap ik ook wel.

Helaas voor jou is er geen andere uitkomst mogelijk. Ik zou zeggen stap vandaag over naar Tele2 met hun gloednieuwe unlimited abonnement voor €25. Het lijkt mij dat je dan niet (veel) meer betaald dan je bij KPN al deed. Zoals door de medewerker uitgelegd, als ook in dit topic besproken kan KPN dit flikken en kunnen ze jou als klant missen als kiespijn. Zo arrogant zijn ze wel. En dan kan je KPN een paar jaar boycotten, maar straks doet jouw toekomstige andere provider hetzelfde kunstje en ga je daar weer gillend weg. Net zolang tot je uiteindelijk weer klant bij KPN bent. En zo is het cirkeltje rond en zitten wij als consumenten gevangen in een redelijke beperkte markt. MVNO's zijn immers voor velen geen optie vanwege de beperkte databundels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

p.d.akkerman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:25:
[...]

Helemaal mee eens.

Ik was gister benieuwd of mijn schriftelijke, per post verstuurde brief al binnen was.

KPN chat historie:
KNIP
Marion heeft goed werk verricht! Zeer nette beleefde antwoorden, gegeven op basis van de mogelijkheden die ze heeft. Het is duidelijk dat je je zin niet krijgt en dat begrijp ik ook wel, maar dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:31
Zo waar _/-\o_

Snap alle frustratie wel maar ik heb mijzelf de moeite bespaard om contact op te nemen met de klantenservice omdat je toch wel weet dat ze niets kunnen betekenen. Ze kunnen enkel informeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Zspirit op 17-05-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
*knip*. Dit is niet te bedoeling. Oproepen voor misbruik doe je maar ergens anders.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 21-05-2017 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
En wat schiet je ermee op?

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
xh3adshotx schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:08:
[...]

En wat schiet je ermee op?
Beetje lol. Laten blijken dat ze het ook anders hadden kunnen aanpakken.
Niet zomaar over je heen laten lopen.

Als het toch niet uitmaakt, dan maakt dit ook niet uit toch?
Ik betaal nu tussen de 8-10 euro in de maand.

Ik had toen (nu met T-Mobile/Tele2 niet meer) ook 40-50 euro in de maand willen betalen voor onbeperkt.
Maar nee, hup een trap na en u zoekt het maar uit klant die als sinds een van de eerste simkaarten klant is bij ons. Echt ongelooflijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
neeecht schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:15:
[...]

Beetje lol. Laten blijken dat ze het ook anders hadden kunnen aanpakken.
Niet zomaar over je heen laten lopen.

Als het toch niet uitmaakt, dan maakt dit ook niet uit toch?
Ik betaal nu tussen de 8-10 euro in de maand.

Ik had toen (nu met T-Mobile/Tele2 niet meer) ook 40-50 euro in de maand willen betalen voor onbeperkt.
Maar nee, hup een trap na en u zoekt het maar uit klant die als sinds een van de eerste simkaarten klant is bij ons. Echt ongelooflijk.
Oké, en dan gaan heel veel klanten op jouw manier protesteren. Gevolg is dat KPN hogere kosten heeft, de prijzen moet verhogen en iedereen weer protesteert. Tot slot zien de andere providers dat de prijzen omhoog gaan en doen ook mee. Gevolg: voor iedereen wordt het duurder :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
Sorry maar dit kost KPN toch amper een paar cent voor wat extra elektriciteit op de zendmast en wat data?(wat in de scope van KPN echt compleet wegvalt want 300Gb gaat in een fractie van een seconde over het complete KPN netwerk). Je verdoet je tijd - je krijgt er geen Unlimited voor terug en KPN merkt het niet eens.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
PWA777 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:01:
[...]

Sorry maar dit kost KPN toch amper een paar cent voor wat extra elektriciteit op de zendmast en wat data?(wat in de scope van KPN echt compleet wegvalt want 300Gb gaat in een fractie van een seconde over het complete KPN netwerk). Je verdoet je tijd - je krijgt er geen Unlimited voor terug en KPN merkt het niet eens.
HAH! Echt een Dikke HAH!
Waarom dan onbeperkt naar 10GB aanpassen?
Dan hadden ze er ook gewoon 50GB van kunnen maken en was 99% blij geweest.

Neeee, die data is duur, heel duur. Het management heeft weer gefaald en dan mag de consument weer oplossen.

Ik heb voor de gein, kabel, dsl en meerdere 4G sims. Geld speelt hier geen rol.
Het gaat mij echt puur de manier waarom bedrijven met klanten omgaan.

Zo jammer, echt Zo jammer, dat Google niet gewoon alle 4G frequenties heeft opgekocht en dat KPN dan in loondienst van Google nog wat sites mocht opbouwen.

Maar goed, net als met het stemmen in de politiek. Iedereen vind alles wel best. Lekker standaard, lekker achteruit.

Mgoed daar kun je dan wel een punt hebben, dat brengt ook weer leuke uitdagingen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
Het pure dataverkeer zal KPN inderdaad niet echt veel gaan kosten lijkt mij, over een vaste internetverbinding kan ook zo een paar honderd GB overheen gaan. Alleen de capaciteit van de betreffende 4G mast zal bij 24/7 gebruik wellicht wat lager zijn voor de overige KPN 4G gebruikers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swv

swv

neeecht schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:08:
[...]

HAH! Echt een Dikke HAH!
Waarom dan onbeperkt naar 10GB aanpassen?
Dan hadden ze er ook gewoon 50GB van kunnen maken en was 99% blij geweest.

Neeee, die data is duur, heel duur. Het management heeft weer gefaald en dan mag de consument weer oplossen.

Ik heb voor de gein, kabel, dsl en meerdere 4G sims. Geld speelt hier geen rol.
Het gaat mij echt puur de manier waarom bedrijven met klanten omgaan.

Zo jammer, echt Zo jammer, dat Google niet gewoon alle 4G frequenties heeft opgekocht en dat KPN dan in loondienst van Google nog wat sites mocht opbouwen.

Maar goed, net als met het stemmen in de politiek. Iedereen vind alles wel best. Lekker standaard, lekker achteruit.

Mgoed daar kun je dan wel een punt hebben, dat brengt ook weer leuke uitdagingen met zich mee.
Adem in, adem uit. Wind je niet zo op. Veel data verbruiken is zonde van je tijd. De reden dat KPN de abonnementen aanpast is alleen maar gissen. Al durf ik er geld (haha) op in te zetten dat het draait om geld (haha). En dan niet zoals jij zegt dat data duur is voor de provider om te verwerken (wat PWA777 ook ontkracht), maar juist in de zin van gemiste inkomsten doordat er met een goedkoop onbeperkt data abonnement weinig geld te verdienen valt. Je bent immers niet in de positie om extra bundels aan te schaffen.

50GB als eis is erg veel voor een mobiel abonnement en alleen mogelijk in een hoger prijsplan. Op een mobiele telefoon is 50GB namelijk al praktisch onbeperkt, dus schieten ze er niks mee op om dat aan te bieden als optie. Althans, er is wel een optie, en dat is dat ze liever hebben dat jij dan maar besluit te verlengen naar een Zorgeloos Premium 25GB abonnement van €38 met eventueel KPN Compleet voor 50GB, en anders dat je ophoepelt ;) Ze hebben gewoon liever dat jij maandelijks toch zeker €38 (excl toestelkosten) aftikt voor veel data. Dan kan je zeggen 'ja maar er zijn nu ook al abonnementen van €20 net als wat ik nu betaal voor onbeperkt'. Maar die zijn dan weer net zo gepositioneerd en geprijsd, dat ze hopen dat je of voor een duurder abo gaat, of dat je bij een kleine databundel af en toe extra maandbundels aanschaft indien je sporadisch meer data nodig hebt, zodat je toch vaak weer een rekening hebt van drie of vier tientjes. Want hey; ze hadden die - ik zeg maar wat - extra 1GB, 2GB of 5GB bundels ook tegen kostprijs van €0,50 aan kunnen bieden. Maar dan valt er geen cent aan te verdienen natuurlijk.

Kijk maar naar T-Mobile die toch weer een beetje terugkrabbelt van hun €35 Unlimited abonnement in de EU. Ze doen ons in ieder geval geloven dat €35 (of €30 met korting) toch wel erg scherp geprijsd is. Vooral met die EU regels erbij. In eerste instantie klinkt het wel leuk natuurlijk uit je eigen bundel internetten in de hele EU, maar dat houdt houdt tarieven en voorwaarden voorlopig ook nog ietwat ongustig en wellicht onnodig duur. En wat betreft Tele2: zij hebben hun abonnementen goedkoper gemaakt vandaag en bieden ook unlimited aan, maar tegelijkertijd is het - meen ik uit een steekproef - deels een sigaar uit eigen doos bij de abonnementen met toestel omdat ze de toestelsubsidies hebben verlaagd. Dus die maandprijs van €25 wordt weer enigszins gecompenseerd met minder scherpe toesteltarieven, omdat er anders blijkbaar teveel geld wordt verloren. Bedenk even dat ze ooit €35 vroegen voor 24GB. Nu slechts €25 voor onbeperkt als maximale inkomstenbron. Tja die 'genadeloos lage prijs' uit hun reclame is echt genadeloos. Voor Tele2 welteverstaan. Tot nu toe is Tele2 alleen nog maar aan het investeren (geld verliezen) om marktaandeel te krijgen. M.a.w. is het totale plaatje geen vetpot, en dat geldt net zo goed voor KPN. Als klant heb je er uiteraard niks mee te maken wat er achter de schermen gebeurt, maar het kan verklaren waarom ze jou als klant liever kwijt dan rijk zijn. Het model van Tele2 is onhoudbaar, en KPN kan daar moeilijk mee concurreren. Dus is het aanbod van KPN 10GB voor rond de €20 aardig marktconform. Wil je meer, dan betaal je ook meer.

Voor veel data betaal je dus een prijs, en die prijs ligt hoger dan wat u allen die worden overgezet er nu nog voor betalen. 300GB verstoken is zinloos en doet KPN geen centje pijn. Het licht in het hoofdkantoor zal dan nog steeds blijven branden. Ze hadden alleen liever gezien dat je 60x een extra 5GB had aangeschaft. Maar dat is onrealistisch, dus zijn ze je liever kwijt dan rijk. En het ruimt in hun systeem nog op ook door het verwijderen van oude abonnementen.

Groeten mijn dikke duim

PS Nog altijd geldt de disclaimer dat ik jullie - oftewel diegenen die zich aangesproken voelen - teleurgestelde en boze reacties goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 11:15
En wat is het nut ervan om een 4G mast zo te belasten dat andere gebruikers op die mast tragere verbindingen krijgen omdat jij boos bent op KPN? Mobiel internet is nog steeds een gedeeld medium, en als jij continue data aan het trekken bent, verpest je het ook voor de mensen die wel bereid zijn om te betalen voor hun data.

Al download je uit China, ook dat maakt KPN echt niet uit. Want ze kunnen net zo goed een cap op de lijn naar LG zetten zodat jij langer kan wachten op je download. Doen ze niet, maar kan wel.

Dit is gewoon zielig gedrag wat je nu vertoond. Als ik KPN was zou ik je nog kunnen afsluiten ook, contract is namelijk allang voorbij en geeft KPN gewoon het recht om dit te doen.

Er zijn zoveel bedrijven die in je nadeel werken, maar KPN is het ergste. Tuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haykee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01 09:07
Zoals ik de reacties lees denken jullie dat de frustratie ligt bij de gebruikers omdat ze erop achteruit gaan.

Ik ben gefrustreerd door de manier van communiceren, een sms krijgen met de mededeling dat je internet abonnement gaat wijzigen naar 10GB.

Daar slaat KPN de plank mis, als je duidelijk die mensen informeert en uitlegt wat er aan de hand is. Daarna meld je dat je ze tegemoet komt door dat je 10 euro korting krijgt, en daarbij laten zien dat je in de toekomst in ieder geval goedkoper uit bent als de mensen die een nieuw abonnement afsluiten.

Dat scheelt al de helft van de zeurende gedupeerde. Daarbij heb je ook altijd mensen die voor 7 euro blijven klagen natuurlijk.

Op de huidige manier hoor je niet met je klanten om te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
Haykee schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:44:
Zoals ik de reacties lees denken jullie dat de frustratie ligt bij de gebruikers omdat ze erop achteruit gaan.

Ik ben gefrustreerd door de manier van communiceren, een sms krijgen met de mededeling dat je internet abonnement gaat wijzigen naar 10GB.

Daar slaat KPN de plank mis, als je duidelijk die mensen informeert en uitlegt wat er aan de hand is. Daarna meld je dat je ze tegemoet komt door dat je 10 euro korting krijgt, en daarbij laten zien dat je in de toekomst in ieder geval goedkoper uit bent als de mensen die een nieuw abonnement afsluiten.

Dat scheelt al de helft van de zeurende gedupeerde. Daarbij heb je ook altijd mensen die voor 7 euro blijven klagen natuurlijk.

Spijker, kop.
Nog erger, de OPTIE verdwijnt!

Ik wil al jaren onbeperkt en er voor betalen ook.
50 euro in de maand, alleen voor internet en een paar nood minuten? Prima.
Maar de OPTIE is er niet eens.

Gelukkig is er concurrentie. T en T2 beiden onbeperkt. VF en KPN zullen in de toekomst wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat natuurlijk niet om of je 100MB, 100GB of 100TB bij je abonnement mag opstoken.

Het gaat er om dat KPN haar klanten "lifetime onbeperkt" heeft beloofd. Wat er dan verder in de kleine lettertjes staat is niet van belang, een belofte is een belofte. En je moet geen beloftes die je niet waar kan maken doen. ;)

Logisch dat klanten hier boos om worden, zou ik ook doen. Als jij trouw belooft aan je echtgenote doe je dat ook voor heel het leven lang. Dan kun je ook niet opeens zeggen dat je alleen nog maar op maandag trouw bent. En bij een huwelijk kun je ook niet opeens met kleine lettertjes aan komen zetten. Trouw is gewoon trouw, punt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Haykee schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:44:

Hier ben ik het dan wel weer mee eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvbracht
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 09:08
Zojuist een uitgebreide email naar mijn rechtsbijstandsverzekering gestuurd. Eens zien of zij vinden of ik wel of geen zaak heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik begrijp dat de communicatie van KPN niet best is en begrijp de frustratie daar ook over. Juridisch zal het snor zitten. Je sluit een contract af van 2 jaar en daarna is dit maandelijks opzegbaar. Dit geldt voor beide partijen. KPN doet dit nu omdat je anders onbeperkt kan internetten in de hele EU en dan wordt je een verliesgevende klant.

Mijn tip is om over te stappen naar de concurrentie. Er zijn veel goede aanbieders. KPN zal angetwijfeld een analyse uitvoeren in de zin van 'we hebben 100 abo's aangepast en slechts 10% is overgestapt' conclusie is dan dat ze dit een volgende keer weer willen doen. Als consument stem je met je voeten, zo laat je je gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Morgen gaat mijn brief ook weer op de post, maar nu aangetekend. Vanmorgen bleek nog geen brief verwerkt bij mijn klantnummer.
Aan de hand van het chat gesprek is mijn klacht wel aangemeld.
Het zou erg druk zijn bij de klachten afdeling. Ben zelf werkzaam in de financiele dienstverlening en bij een klacht wordt altijd gezocht naar een oplossing die beide partijen tevreden stelt. Ook weet ik uit ervaring, prive en zakelijk, dat over een voorstel altijd te praten valt. nooit wordt het onderste uit de kan gegeven.

Ben zeer benieuwd naar de reactie van die rechtsbijstand.
Via internet ben er inmiddels achter dat de ACM en consuwijzer op de hoogte zijn gesteld.
Op de website van consuwijzen zou de case ook zijn geopend, maar die webstite heeft dit weekend onderhoud.
Morgen eens kijken wat daar te lezen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
*knip*. Dit is offtopic en voegt niks toe aan de discussie.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv

swv

*knip* Goed bedoeld, maar toch niet de bedoeling :)

[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Wellicht eens verstandig om hier te kijken

https://www.klachtenkompa...e3-4909-9ce3-c39a0f02f547

Ik zie al een paar keer een oplossing naar 25GB voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

p.d.akkerman schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:43:
Wellicht eens verstandig om hier te kijken

https://www.klachtenkompa...e3-4909-9ce3-c39a0f02f547

Ik zie al een paar keer een oplossing naar 25GB voorbij komen
Top dat KPN bij klanten dus tot oplossingen is gekomen (die wij niet allemaal krijgen te lezen). Er valt dus nog wat uit te halen. Hopelijk volgen er meer dan. Omzetten naar 25GB tegen gereduceerd tarief lijkt mij ook logisch en meest wenselijke en ik snap niet dat daar niet op ingezet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvbracht
rvbracht schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:53:
Zojuist een uitgebreide email naar mijn rechtsbijstandsverzekering gestuurd. Eens zien of zij vinden of ik wel of geen zaak heb.
Vandaag al de rechtsbijstandsverzekering aan de lijn gehad.
Op basis de algemene voorwaarden mogen ze doen wat ze gedaan hebben, ondanks de misleidende reclame destijds. Levenslang is dus voor KPN zolang het ze zelf uit komt.
Schofterig natuurlijk, maar dat zegt meer dan genoeg over KPN.

Ik ben benieuwd wanneer ze komen met hun nieuwe abonnementsvorm onbeperkt internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:04
sww89 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:44:
[...]

Top dat KPN bij klanten dus tot oplossingen is gekomen (die wij niet allemaal krijgen te lezen). Er valt dus nog wat uit te halen. Hopelijk volgen er meer dan. Omzetten naar 25GB tegen gereduceerd tarief lijkt mij ook logisch en meest wenselijke en ik snap niet dat daar niet op ingezet is.
25 in plaats van 10 is best een aardige oplossing. Is het 1 van jullie gelukt om dat direct via de klantenservice van kpn te regelen of is het beter om alles via klachtenkompas te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

rvbracht schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:28:
[...]

Vandaag al de rechtsbijstandsverzekering aan de lijn gehad.
Op basis de algemene voorwaarden mogen ze doen wat ze gedaan hebben, ondanks de misleidende reclame destijds.
Wat is de juridische onderbouwing? Aan de telefoon in lekentaal iets uitleggen kan op schrift toch heel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
PcDealer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:07:
[...]
Wat is de juridische onderbouwing? Aan de telefoon in lekentaal iets uitleggen kan op schrift toch heel anders zijn.
Bij bijna alle contracten bij abonnementen staat in de het contract wel verwerkt dat ze het eenzijdig aan mogen passen. Normaal gesproken mag je dan wel kosteloos opzeggen. Ik verwacht dat dat hier precies hetzelfde is. Het enige wat dus helpt is massaal gaan klagen en hopen dat ze nog wat aanpassen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

redwing schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Bij bijna alle contracten bij abonnementen staat in de het contract wel verwerkt dat ze het eenzijdig aan mogen passen. Normaal gesproken mag je dan wel kosteloos opzeggen.
Dat volgt sowieso uit de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
PcDealer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:18:
[...]
Dat volgt sowieso uit de wet.
Klopt, ik had er inderdaad beter kunnen zetten dat je dan altijd kosteloos op mag zeggen.

Punt blijft wel dat ze wettelijk gezien dit zeer waarschijnlijk gewoon mogen doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbracht
PcDealer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:07:
[...]

De juridische onderbouwing is dat ze in de algemene voorwaarden vermeld hebben dat ze de voorwaarden mogen wijzigen, mits de klant de gelegenheid gegeven wordt het abonnement op te zeggen.
Bij het aangaan van het contract ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb hier hetzelfde probleem, is het mogelijk om een abbonement op te zeggen voordat de looptijd voorbij is? Mijn abbonement loopt af in januari. Maar ga liever vandaag dan morgen naar t-mobile

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
iantje31 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:24:
Heb hier hetzelfde probleem, is het mogelijk om een abbonement op te zeggen voordat de looptijd voorbij is? Mijn abbonement loopt af in januari. Maar ga liever vandaag dan morgen naar t-mobile
Tele2 is op dit moment goedkoper met onbeperkt internet. Gratis tip ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
alwaysleft schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Tele2 is op dit moment goedkoper met onbeperkt internet. Gratis tip ;)
Tele2 is maandelijks opzegbaar, T-Mobile heeft minimaal 1 jaar contract.
Tele2 kost 25 euro per maand, daarvoor krijg je Unlimited NL (data) en 6Gb per maand EU data.
T-Mobile kost met Samenkorting 30 euro per maand, daarvoor krijg je Unlimited NL (data), Unlimited bellen binnen de EU en bellen vanuit NL naar EU nummers en 8Gb per maand EU data.

Beide providers bieden 5Gb per dag, met daarna onbeperkt en gratis 1Gb activeren via de app, sms of website.

T-Mobile biedt roaming op 4G in het buitenland, Tele2 op 3G.
Tele2 heeft VoLTE, T-Mobile niet.

Zo - hierbij het complete plaatje voor onbeperkte databundels op dit moment in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
PWA777 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Tele2 is maandelijks opzegbaar, T-Mobile heeft minimaal 1 jaar contract.
Tele2 kost 25 euro per maand, daarvoor krijg je Unlimited NL (data) en 6Gb per maand EU data.
T-Mobile kost met Samenkorting 30 euro per maand, daarvoor krijg je Unlimited NL (data), Unlimited bellen binnen de EU en bellen vanuit NL naar EU nummers en 8Gb per maand EU data.

Beide providers bieden 5Gb per dag, met daarna onbeperkt en gratis 1Gb activeren via de app, sms of website.

T-Mobile biedt roaming op 4G in het buitenland, Tele2 op 3G.
Tele2 heeft VoLTE, T-Mobile niet.

Zo - hierbij het complete plaatje voor onbeperkte databundels op dit moment in NL.
Weet jij of ik een abbonement bij KPN zomaar kan opzeggen voor het aflopen van de contractperiode?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 20:02
Wel na een enkelzijdige wijziging van dr overeenkomst. Anders kun je uiterlijk 1 maand voor het aflopen van je oude contact weg bij ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Achiel007
  • Nu online
Heeft er iemand van hier nu al daadwerkelijk met succes protest aangespannen, en zo ja wat was de uitkomst daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:04
Achiel007 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:26:
Heeft er iemand van hier nu al daadwerkelijk met succes protest aangespannen, en zo ja wat was de uitkomst daarvan?
Op klachtenkompas.nl staan er wel een paar. Hier op tweakers nog niemand gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gillonde schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Op klachtenkompas.nl staan er wel een paar. Hier op tweakers nog niemand gezien.
Die hebben voor zover ik kan zien allemaal 25GB gekregen in plaats van 10GB. Dat is een aardige vooruitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
Tsurany schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:09:
[...]

Die hebben voor zover ik kan zien allemaal 25GB gekregen in plaats van 10GB. Dat is een aardige vooruitgang...
dan is dat ook wel de moeite waard om even te proberen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilcojx
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 09:07
Gillonde schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:03:
[...]

25 in plaats van 10 is best een aardige oplossing. Is het 1 van jullie gelukt om dat direct via de klantenservice van kpn te regelen of is het beter om alles via klachtenkompas te spelen?
Via klachtenkompas heb ik dit ook aangekaart, echter na een (1e lijns?) medewerker te hebben gesproken ben ik er niks mee opgeschoten;
Eerst gaf hij de situatie aan en dat er nog steeds onbeperkt internet mogelijk was ook na deze 10Gb, echter op de snelheid die destijds is afgesproken, aangegeven dat KPN zelf de snelheden in de afgelopen jaren heeft verhoogd en deze dus als standaard gezien mag worden, helaas had hij hierop geen reactie en probeerde het op het abonnement te gooien en dat de afgesloten internetbundel een lifetime korting is.., nee het is een lifetime onperkte bundel voor destijds 3,75 bij HI afgesloten.
Toen probeerde hij het erop te gooien dat als ik korting of iets dergelijks zou krijgen dat iedereen deze zou moeten krijgen, er waren duizenden (!) klanten zoals ik en er werd binnen KPN 1 richtlijn gehanteerd, ook hierop reactie gegeven dat er dus al casus zijn waarbij wel meer data o.i.d. is gegeven, hierop als reactie dat iedere zaak individueel wordt behandeld en er hierin geen mogelijkheden waren, mijn reactie: SORRY, maar je zei net dat er 1 richtlijn voor iedereen werd gehanteerd??!!
Hierna kwam er weinig meer uit, ik had wel duidelijk de indruk dat dit iemand was die volgens standaard zinnetjes de zaak moest afhandelen en hij niks kon/mocht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
Ben benieuwd ook mijn klacht is geregistreerd en kpn neem binnenkort telefonisch contact op, ik denk persoonlijk dat ik ook afgewimpeld wordt met een standaard verhaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Na telefonisch contact blijkt weer dat "niemand" 25GB aangeboden krijgt. Wel zou ik weer dubbele data moeten krijgen ivm KPN Compleet. Maar ze gaat nog uitzoeken of dat werkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:57:
Na telefonisch contact blijkt weer dat "niemand" 25GB aangeboden krijgt. Wel zou ik weer dubbele data moeten krijgen ivm KPN Compleet. Maar ze gaat nog uitzoeken of dat werkelijk zo is.
Ik denk het niet, want dat zou betekenen dat je ook de 5 euro compleet korting zou moeten krijgen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
Ik heb ooit een sms gehad (SO 2011) dat deze ook deel uitmaakte van KPN Compleet.
Maarja, Terms and Conditions...

Heeft iemand een idee wat er gebruik zodra de 10 GB verstookt is? Knijpen of betalen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
D_Jeff schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:03:
Ik heb ooit een sms gehad (SO 2011) dat deze ook deel uitmaakte van KPN Compleet.
Maarja, Terms and Conditions...

Heeft iemand een idee wat er gebruik zodra de 10 GB verstookt is? Knijpen of betalen?
Volgens mij knijpt kpn standaard, ik heb dit wel met elk abonnement gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:11
Het compleet gedeelte wat op dit moment geldt voor het abonnement is het gratis onderling bellen. Of hierna de €5/data verdubbeling gaat gelden moeten we maar afwachten...

Rare vogel in spe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
iantje31 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:24:
[...]

Volgens mij knijpt kpn standaard, ik heb dit wel met elk abonnement gehad
Lezen is een kunst 8)7

Van de info pagina:
"Onbezorgd internetten zonder onverwachte kosten

Is je bundel eerder op dan het einde van de maand? Dan kan je gewoon blijven internetten. We verlagen alleen je internetsnelheid. Zo heb je nooit last van onverwachte kosten."

Zo blijft ie wel "onbeperkt"

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
misschien dat ik wat eigenwijs ben maar ben nog bezig met KPN / Klachtenkompas.

Via klachtenkompas is mijn klacht afgewezen. Via heb ik van KPN de afwijzing ontvangen. Er wordt verwezen naar de allereerste voorwaarden, van voor 3G. Het abo had toen maximaal 96kbps en ik moet dus blij zijn met het voorstel.

Echter.... ik heb zelf van HI/KPN diverse cadeautjes/ upgrades gehad. Zo kreeg ik medio april 2014 toegang tot 3G. Volgens mij was voor die tijd sowieso mijn snelheid sneller dan 96kbps.
maar ook heb ik een welkomstcadeau gekregen toen HI KPN werd.

Tevens heb ik ze ook verwezen naar http://corporate.kpn.com/...der-onder-de-naam-kpn.htm

daar in staat specifiek:
[/quote]

Klanten hoeven niks te doen
Alle Hi klanten houden hetzelfde telefoonnummer en gaan niets extra betalen bij KPN. Ook de einddatum van het contract en de bundels blijven hetzelfde. Om Hi klanten welkom te heten, geeft KPN alle Hi klanten een upgrade cadeau die past bij hun huidige abonnement of prepaid aansluiting. Klanten krijgen hierover persoonlijk bericht. Hi abonnementen en prepaid aansluitingen worden tussen 23 april en 1 juli overgezet naar het KPN merk. Alle klanten kunnen meer info vinden op hi.nl/hiwordtkpn en worden vandaag met een persoonlijk bericht geïnformeerd.[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
Bij mij hebben ze niet eens de moeite genomen om contact op te nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De KPN app geeft nu idd aan dat ik 10000 MB resterend heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
Laaste update, zoals hierboven al vermeld: 10000MB nu in de teller.
Maar het trieste is nu, je kan je abbonement niet eens aanpassen kwa internet.

Je MOET een nieuwe abbonement nemen wil je meer.
Dus dan ben je al je huidige kortingen KWIJT.

En nog erger. Nee geen maand contract maar je MOET dan een 1 (of 2) jaar nemen.

Ben nu een maandje aan het testen met T-Mobile en Tele2 onbeperkt.
Vooral even kijken of de netwerken goed bevallen.
T-Mobile is zwaar beter dan KPN in de regio Zaanstad/Haarlem/Amsterdam, dus dat is al positief.

Vanaf 2009 tot nu, heb ik altijd gezegd: Ik wil onbeperkt en wil er voor betalen ook.
Tot vorig jaar had ik er 50 euro in de maand voor over. Nu nog 25/35 euro i.v.m. T/T2 abbonementen.

En wat biedt KPN? Niets. Ik hoop echt T-Mobile KPN sloopt, en dan hebben ze het verdient ook.
Tot zover de laatste berichtgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ook even wat verder gekeken in de app. Bij abonnement staat nog steeds "KPN basic Onbeperkt Internet"
Ik kan ook nog steeds wat extra opties kiezen. Bijvoorbeeld voor 2,50 per maand 250 extra belminuten. (Wat voor mij een verdubbeling is, want ik betaalde tot nu toe 13 euro per maand voor 265 min/ombeperkt sms naast de 2,50 voor onbeperkt internet)
Kan ook voor 10 euro Spotify + 1500 MB extra kiezen. Misschien wel handig om te doen, want ik betaal nu los 10 euro p.m direct aan Spotify.

[ Voor 16% gewijzigd door Farmerwood op 01-06-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 11:15
neeecht schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:08:
Laaste update, zoals hierboven al vermeld: 10000MB nu in de teller.
Maar het trieste is nu, je kan je abbonement niet eens aanpassen kwa internet.

Je MOET een nieuwe abbonement nemen wil je meer.
Dus dan ben je al je huidige kortingen KWIJT.

En nog erger. Nee geen maand contract maar je MOET dan een 1 (of 2) jaar nemen.

Ben nu een maandje aan het testen met T-Mobile en Tele2 onbeperkt.
Vooral even kijken of de netwerken goed bevallen.
T-Mobile is zwaar beter dan KPN in de regio Zaanstad/Haarlem/Amsterdam, dus dat is al positief.

Vanaf 2009 tot nu, heb ik altijd gezegd: Ik wil onbeperkt en wil er voor betalen ook.
Tot vorig jaar had ik er 50 euro in de maand voor over. Nu nog 25/35 euro i.v.m. T/T2 abbonementen.

En wat biedt KPN? Niets. Ik hoop echt T-Mobile KPN sloopt, en dan hebben ze het verdient ook.
Tot zover de laatste berichtgeving.
Jij hebt al die jaren gewoon kunnen genieten van onbeperkt internet, terwijl veel mensen voor 500MB al krom moesten liggen zonder een belbundel. Denk je nu echt dat KPN dus wakker gaat liggen dat jij opzegt? Je kreeg er ook nog toegang tot 4G bij, terwijl het een oud 2/3G abonnement was.

KPN overleeft het wel, T-Mobile en Tele2 doen pas ook sinds een paar maandjes weer onbeperkt data. Het sluit in jouw geval dus mooi op elkaar aan. Ik zou lekker overstappen, ben je van het gezeik af van KPN

Maar wat als Tele2 nu wat flikt? Of T-Mobile? Die hadden ook achterlijke beperkingen voor hun onbeperkt internet. Je ontkomt er dus niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Wat mij het meest tegen de borst stuit is, is dat je eerst allemaal cadeutjes krijgt. Upgrades.
En dat je dat dan tegen een zeer gunstige prijs hebt afgesloten dat is mijn geluk. Hi/KPN bood het aan en Hi/KPN gaf mij cadeutjes/upgrades.

En nu trekken ze het allemaal in. Het is een beetje als bij iemand op verjaardag gaan, 20,- geld geven. En 3 maanden later 10,- terugvragen omdat je het te veel vind.

Blijkbaar hebben bedrijven als KPN zoveel macht. Waar ik eigenlijk dacht dat de consument beschermd was.
Misschien binnenkort maar 100,- minder hypotheek overmaken want de rente is nu nog lager en de banken verdienen toch al genoeg.....
Pagina: 1 2 3 4 Laatste