Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:44:
[...]

Dan kunnen ze 't toch ook niet meer leveren? Product is als dienst niet meer leverbaar dus,,,, EINDE CONTRACT!!
CONTRACT IS TOT IN DE ONEINDIGHEID AFGESLOTEN!
Schreeuwen is niet nodig
Richh schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:45:
[...]

Dat hoeven ze ook niet want het contract geldt voor 2 jaar.
En wat dan als de rechter zegt: het contract geldt voor altijd omdat het in die hoedanigheid is aangeboden?

[ Voor 38% gewijzigd door The Wizard op 29-04-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:45:
[...]

Op basis van ..... ???

Moet ALLES maar leverbaar blijven omdat er klanten zijn welke 't wensen? Ik haalde daarstraks al niet voor niets aan dat de 538 frequentie op de AM band ooit radio Veronica herbergde.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:29:
[...]

Gaan we 't over een ander "product" hebben: Je koopt een simpele Cisco switch met daarop "lifttime guarantee"..... Nou heb ik hier een Cisco 2960 dinglvoor me iggen waar de nieuwste versie van IOS niet meer op wil draaien, moet Cisco dat apparaat dan alsnog 100% veilig houden?
Als consument zeg ik: ja, want.....
Als fabrikant zeg ik: nee, want.....

Da's eigenlijk precies mijn punt: voor beide "kampen" (KPN en Consument) zijn voldoende punten aan te dragen die er toe doen.
Maar welke van die punten wegen het zwaarst?
Vooralsnog wijst de praktijk uit: die van het bedrijf/dienstaanbieder/fabrikant.

Terecht?
Geen idee.
Maar daar hebben we dus rechters voor.

Mijn andere punt is: het heeft helemaal geen zin om die discussie hier te voeren omdat het geen verandering teweeg zal brengen.

Deze "storm der verontwaardiging" gaat ook nu een zachte dood sterven.
Een x aantal klanten zal opzeggen.
Het overgrote deel zal de wijziging accepteren.
Vooral omdat zij vaak maar relatief weinig data verbruiken en dit als een verbetering zullen beschouwen.
Dat hier op Tweakers veelal geen gemiddelde gebruikers zitten, maakt dat de onvrede vaak wat groter is.
(maar daarmee niet onterechter)

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:48:
[...]

Op basis van ..... ???

Moet ALLES maar leverbaar blijven omdat er klanten zijn welke 't wensen? Ik haalde daarstraks al niet voor niets aan dat de 538 frequentie op de AM band ooit radio Veronica herbergde.
Op basis van wat ze via een communicatieroute richting consumenten gecommuniceerd hebben.

Heeft 538 of Veronica een contract met consumenten afgesloten dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:48:
[...]

Da's eigenlijk precies mijn punt: voor beide "kampen" (KPN en Consument) zijn voldoende punten aan te dragen die er toe doen.
Maar welke van die punten wegen het zwaarts?
Vooralsnog wijst de praktijk uit: die van het bedrijf/dienstaanbieder/fabrikant.

Terecht?
Geen idee.
Maar daar hebben we dus rechters voor.

Mijn andere punt is: het heeft helemaal geen zin om die discussie hier te voeren omdat het geen verandering teweeg zal brengen.

Deze "storm der verontwaardiging" gaat ook nu een zachte dood sterven.
Een x aantal klanten zal opzeggen.
Het overgrote deel zal de wijziging accepteren.
Vooral omdat zij vaak maar relatief weinig data verbruiken en dit als een verbetering zullen beschouwen.
Dat hier op Tweakers veelal geen gemiddelde gebruikers zitten, maakt dat de onvrede vaak wat groter is.
(maar daarmee niet onterechter)
Volgende vraag: Moet ik die 2960 Cisco switch nog in willen zetten bij een klant óf moet ik die klant er op wijzen dat 't ding eigenlijk "obsolete" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet je nog niet.

Je kunt de toekomst niet voorspellen.

Misschien komt er wel een gewelddadige revolutie als gevolg van jouw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:51:
[...]

Volgende vraag: Moet ik die 2960 Cisco nog in willen zetten bij een klant óf moet ik die klant er op wijzen dat 't ding eigenlijk "obsolete" is?
Waarom niet beide opties aan de klant voorleggen en de uiteindelijke keuze aan de klant laten?

En wat ik al eerder aangaf:

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:55:
[...]

Waarom niet beide opties aan de klant voorleggen en de uiteindelijke keuze aan de klant laten?

En wat ik al eerder aangaf:
De klant kijkt (uiteraard) naar de kosten van vervanging van dat ding en niet naar security :) Nou zal een L2 switch niet zo snel een risico gaan opleveren, maar..... De L3 spullen zijn vaak ook niet écht recenter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:29:
[...]

Gaan we 't over een ander "product" hebben: Je koopt een simpele Cisco switch met daarop "lifttime guarantee"..... Nou heb ik hier een Cisco 2960 dinglvoor me iggen waar de nieuwste versie van IOS niet meer op wil draaien, moet Cisco dat apparaat dan alsnog 100% veilig houden?
De garantie betreft hardwarefouten, niet security. Ding kapot: worden onder garantie vervangen. Klaar.
Patriot schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:54:
[...]

Ik vraag me oprecht af of de RCC de reclame-uiting als misleidend zal bestempelen. Dat zou in ieder geval betekenen dat iedere uiting over contracten voor een bepaalde tijd die vóór het aflopen van het abonnementstermijn zijn gewijzigd als misleidend moet worden bestempeld. En er valt zelfs iets voor te zeggen dat iedere reclame-uiting over een contract misleidend genoemd kan worden omdat ze het alleen al kunnen wijzigen (laat staan dat ze het doen).

EDIT: Nog even los van het feit dat deze beslissing natuurlijk voortvloeit uit een wetswijziging. Als ik er zo over nadenk denk ik dat de RCC niet in het nadeel van KPN zou oordelen.
Niet?
https://www.reclamecode.n...raak.asp?ID=183745&acCode
https://www.reclamecode.n...raak.asp?ID=178396&acCode
https://www.reclamecode.n...raak.asp?ID=171890&acCode
https://www.reclamecode.n...raak.asp?ID=139601&acCode

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 29-04-2017 01:04 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vertel jij dat aan de leveranciers van (bijv.) Android toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

wimmel_1 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:12:
[...]

Vertel jij dat aan de leveranciers van (bijv.) Android toestellen?
Ik heb geen Android. Wat claimen zij? Verklaar je nader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Wat jammer is van KPN dat mensen die surf en mail totaal extra hebben 1,5 x zoveel betalen als surf en mail totaal klanten en dus gewoon het zelfde krijgen. Ik zou zeggen dat KPN deze mensen met extra gewoon 15 GB moet geven en de mensen met gewoon totaal 10 GB. Tenzij KPN de mensen met extra hetzelfde laat betalen als alleen totaal met lifetime.?, oftewel allemaal 2,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:41

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dit waren ook uitspraken die ik was tegengekomen (alleen die van het huurbusje had ik nog niet gezien), ik vind echter dat deze situaties op belangrijke punten verschillen van deze zaak. Daar staat tegenover dat er sowieso een behoorlijke hoeveelheid onduidelijkheid bestaat over deze situatie. Het is voor de RCC heel belangrijk dat klachten worden ingediend tegen specifieke uitingen, en die zijn ons (voor zover ik weet) niet voor handen. Koffiedik kijken is het dus sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:07

Yucon

*broem*

Is ook bekend hoeveel van die abonnementen er ongeveer zijn? Het klinkt een beetje alsof KPN sowieso stom bezig is om imago te grabbel te gooien voor een vrij klein bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:21
Noresponse schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:53:
Wat jammer is van KPN dat mensen die surf en mail totaal extra hebben 1,5 x zoveel betalen als surf en mail totaal klanten en dus gewoon het zelfde krijgen. Ik zou zeggen dat KPN deze mensen met extra gewoon 15 GB moet geven en de mensen met gewoon totaal 10 GB. Tenzij KPN de mensen met extra hetzelfde laat betalen als alleen totaal met lifetime.?, oftewel allemaal 2,50
Volgens deze redenering zouden mensen die het huidige 10GB abonnement hebben en daar 38 euro p/m voor betalen 85GB moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
Nee, dat is het niet.
Al zou het wel in je contract staan, en dat staat het niet, dan heeft dat geen rechtsgeldigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemesisWolfe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
[...]

Nee, het contract is afgesloten met een minimale duur van maximaal 24 maanden, en een WEDERZIJDSE opzegtermijn van 1 maand.
Dat staat in vrijwel alle algemene voorwaarden.

Het wijzigen van de voorwaarden tijdens de looptijd resulteert in het direct kosteloos mogen opzeggen indien je niet akkoord gaat, nu heb je dat recht sowieso al.

Daarnaast maakt KPN gewoon gebruik van haar recht als partij en zegt contracten op.
[...]

En wat dan als de rechter zegt: het contract geldt voor altijd omdat het in die hoedanigheid is aangeboden?
Dat kan niet, want zo is het niet overeengekomen, noch zou zo'n contract rechtsgeldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

sww89 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:44:
[...]

Maar ik neem aan dat 'gedupeerden' die hier zijn gaan klagen het contract en voorwaarden nog mooi in de archiefkast hebben liggen?? Ik weet uit mijn Hi tijd dat ik een heel mooi mapje kreeg met allerlei documentatie en het contract zelf. Of desnoods dat je het digitaal opgeslagen hebt op je harde schijf? Als het goed is moet bovenstaande dan ook zichtbaar worden.
Ik heb nog geen antwoord gehad op bovenstaande. Ik bewaar tenminste wel dit soort belangrijke dingen, aangezien je nooit weet of het later nog van pas kan komen ;) Als het goed is zou je het contract, tarievenboekje en het boekje met algemene voorwaarden moeten hebben. Kijk nog maar eens goed waar je voor getekend hebt. Het contract alleen is niet voldoende.
Patriot schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:36:
[...]

Ik heb niet het gevoel dat mensen toentertijd het idee hadden dat de mooie praatjes zuivere waarheid waren, en ook de kleine lettertjes zijn niet pas ná 2010 uitgevonden hoor :P Zo'n discussie over wat de maatschappij al dan niet denkt is natuurlijk al snel doorspekt met anekdotisch bewijs, maar ik heb in ieder geval niet het idee dat men een kleine 7 jaar terug meer vertrouwen had in marketinguitspraken dan nu.
Het gaat mij puur om het feit dat wij allemaal ervaring hebben op kunnen doen met mobiel internet producten. 7 a 10 jaar geleden was dat toch echt anders. Nu weten we beter wat deze producten inhouden. Helemaal dus sinds de periode dat data aan banden werd gelegd. Voorbeeldje van bewustwording is dat mensen nu eisen gaan stellen aan het abonnement omdat ze weten wat ze nodig hebben: "Ik mag verlengen en ik ben op zoek naar een abonnement met internet buiten de bundel, of waar internet van stopt als de bundel op is." Om maar niet meer hoge buiten de bundel kosten te krijgen. Ik ben die vraag hier op Tweakers tegengekomen maar ook in mijn omgeving. Daarnaast kom je ook de meest uiteenlopende vragen tegen op de fora van KPN, T-Mobile, Tele2 en Vodafone zelf. Klanten kunnen elkaar helpen en voorzien van informatie en tips, maar ook webcare medewerkers kunnen op een laagdrempelige manier reageren. M.a.w. 10 jaar geleden stond je er helemaal alleen voor wanneer je in de telefoonwinkel stond om een abonnement uit te zoeken. Ik deed dat tenminste nog niet online. Ik lette er toen vooral op dat ik genoeg belminuten had. Onbeperkt internet was onbeperkt internet, dus wist ik veel hoe mijn verbruik in de loop der jaren zou evalueren en wat de voorwaarden in de praktijk zouden betekenen. Ik ging uiteindelijk zelfs een stap terug naar uit mijn hoofd Vodafone 1GB en 200 min/sms voor €9,95. Wat voor mij korte tijd genoeg was. Nu zit ik op T-Mobile Unlimited. Ja het is hard gegaan :D Maar misschien heb je gelijk met je anekdotisch bewijs ;)

Ik vind gewoon dat de teleurgestelde klanten niet zo verontwaardigd moeten doen met de kennis van vandaag. Natuurlijk begrijp ik de teleurstelling, en ik snap ook dat ze verhaal gaan halen bij de klantenservice, maar vervolgens wordt een gang naar de rechter geopperd. Tja dan heb je echt niet begrepen waarvoor je getekend hebt en zou je beter moeten weten. Dan kan je nog zeggen: sww89, wat je nu zegt strookt niet met jouw standpunt hierboven, maar dat komt dan omdat de mensen met nog een abonnement uit het jaar kruik zich nooit zorgen hoefden te maken over hun abonnement en zich dus ook nooit hebben hoeven te verdiepen in dit onderwerp en de constructies die in de loop der jaren voorbij zijn gekomen. Uit het frontpage artikel maak ik trouwens op dat het om enkele duizenden klanten gaat @Yucon Dus zal de schade vrij beperkt zijn. Net als bij Vodafone die hetzelfde flikte een paar jaar terug. Daar hoor je ook niks meer van. Providers zijn allemaal dezelfde boefjes, dus veel keuze heb je als boze klant niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:22:
Ik vind het wel mooi dat de echte Nederlanders weer lekker lopen klagen hier. Ze betalen 2,50 per maand voor een abonnement wat voorheen onbeperkt data met 4G was. En nu 10GB word in heel de EU.

Kijk als je nou 2-3 tientjes betaalde zoals de meeste mensen, dan snap ik daar nog wel iets in. Nu betaal je praktisch niets maar verwacht je nog wel steeds het onderste uit de kan.

KPN staat gewoon in zijn recht en zal er niks aan veranderen. Die zullen waarschijnlijk nog blij zijn ook als je naar de concurrent gaat. Het kost ze meer als de 2,50 per maand om jou te voorzien.
Ik denk dat je de situatie onterecht beschrijft in een "holier than thou"-stijl. Even afgezien van het "echte Nederlanders"-stigma wat je erop plakt.

Als je het even bekijkt vanuit mijn situatie: Ik betaal nu al ca. 8 jaar lang EUR 17.nog-wat per maand voor effectief een SIM-only abonnement met onbeperkt internet. Dus niet EUR 2.50 / maand maar 6-7x zoveel

In al die tijd heb ik niet kunnen profiteren van andere aanbiedingen en ook geen nieuw toestel met korting kunnen aanschaffen. Al die tijd ben ik trouw KPN-abonnee. Waarom? Omdat er mij "beloofd is" is dat ik levenslang onbeperkt internet zou hebben met dit abonnement.

En omdat er nu ineens een wijziging in de EU-wetgeving is aangaande roaming (wat helemaal niets te maken heeft met het originele aanbod en waar ik ook niet om gevraagd heb) wordt dit eenzijdig aangepast.

Staat KPN in haar recht? Zeer waarschijnlijk wel. Maar zoals gezegd raakt dit maar een zeer klein aantal mensen en zal het waarschijnlijk een fors aantal wegdrijven bij KPN. Waarom zou ik blijven bij een bedrijf wat in mijn ogen nu zeer klant-onvriendelijk en niet-integer overkomt als ik voor hetzelfde maandbedrag nu meer kan krijgen bij de Ziggo/Vodafone-combinatie ?

KPN zet op deze manier "kwaad bloed" bij velen onder ons en de mond-op-mond reclame daarvan zou weleens veel meer kunnen kosten. Het zou KPN sieren om dit op een fatsoenlijke manier te corrigeren in plaats van mij als loyaal en betalende klant af te schepen met een abonnement waar ik nu als niet-loyale en koopjesjagende Nederlander (dat is het type Nederlander waar jij over begint) ongeveer hetzelfde voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopvdsteen
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-04-2022
[quote]sww89 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:23:
[...]

Ik heb nog geen antwoord gehad op bovenstaande. Ik bewaar tenminste wel dit soort belangrijke dingen, aangezien je nooit weet of het later nog van pas kan komen ;) Als het goed is zou je het contract, tarievenboekje en het boekje met algemene voorwaarden moeten hebben. Kijk nog maar eens goed waar je voor getekend hebt. Het contract alleen is niet voldoende.

[...]

Hier ook zo iemand die dat altijd bewaard. Gisteren nadat ik het smsje kreeg eerst het een en ander op internet gaan zoeken en contact opgenomen met de klantenservice, vanochtend maar de algemene voorwaarden erbij gepakt:

2:7 Duur van de overeenkomst voor een Abonnement.

lid 1. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen wordt de overeenkomst voor een abonnement of dienst aangegaan voor een minimumduur, die is vastgelegd in de overeenkomst. Na afloop van deze minimumduur wordt de overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd.

Dit lijkt me al een heel duidelijk voorbeeld 'tenzij uitdrukken anders is overeengekomen' dat is hier dus het geval, er is hier nooit sprake geweest van een minimumduur maar overal werd 'levenslang' gecommuniceerd, in de advertenties, in de gesprekken die ik destijds heb gehad als ook op mijn contract waar 'life time' op staat.

Veder nog het volgende

lid 8. Beëindiging van een overeenkomst anders dan op grond van het bepaalde in de Algemene Voorwaarden is slechts mogelijk indien beide partijen daarmee instemmen. Aan een instemming kunnen door Hi voorwaarden worden verbonden.

Ook hier staat duidelijk dat beide partijen moeten instemmen, ik heb nooit ingestemd met de beëindiging van mijn levenslange abonnement.

Dus zelfs met de algemene voorwaarden erbij vind ik dat KPN niet heel sterk staat, moet nog even goed alles doorspitten om te kijken of ze wel of geen recht hebben om dit te doen maar netjes is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
Ik ga iig een klachtenbrief schrijven.
Heb ze gister op de chat gehad, maar kwam niet echt verder. 'De gemiddelde gebruiker zit op 5GB en dat hebben ze verdubbeld.'
Als ze er 20GB van maken met spotify ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:10
Jopvdsteen schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:25:
[quote]sww89 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:23:
[...]

[...]

Hier ook zo iemand die dat altijd bewaard. Gisteren nadat ik het smsje kreeg eerst het een en ander op internet gaan zoeken en contact opgenomen met de klantenservice, vanochtend maar de algemene voorwaarden erbij gepakt:

2:7 Duur van de overeenkomst voor een Abonnement.

lid 1. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen wordt de overeenkomst voor een abonnement of dienst aangegaan voor een minimumduur, die is vastgelegd in de overeenkomst. Na afloop van deze minimumduur wordt de overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd.

Dit lijkt me al een heel duidelijk voorbeeld 'tenzij uitdrukken anders is overeengekomen' dat is hier dus het geval, er is hier nooit sprake geweest van een minimumduur maar overal werd 'levenslang' gecommuniceerd, in de advertenties, in de gesprekken die ik destijds heb gehad als ook op mijn contract waar 'life time' op staat.

Veder nog het volgende

lid 8. Beëindiging van een overeenkomst anders dan op grond van het bepaalde in de Algemene Voorwaarden is slechts mogelijk indien beide partijen daarmee instemmen. Aan een instemming kunnen door Hi voorwaarden worden verbonden.

Ook hier staat duidelijk dat beide partijen moeten instemmen, ik heb nooit ingestemd met de beëindiging van mijn levenslange abonnement.

Dus zelfs met de algemene voorwaarden erbij vind ik dat KPN niet heel sterk staat, moet nog even goed alles doorspitten om te kijken of ze wel of geen recht hebben om dit te doen maar netjes is het zeker niet.
En staat er in de andere artikelen van de algemene voorwaarden helemaal niets vermeld of KPN gerechtigd is tot het wijzigen van de tarieven en/of voorwaarden van de dienst en/of aanvullende diensten? Want deze passages zeggen op zichzelf weinig als ergens anders KPN zich het recht voorbehoudt om voorwaarden en tarieven op enig moment te wijzigen (zoals artikel 1:16 van het boekje dat op KPN.com staat).

[ Voor 3% gewijzigd door rclahsen op 29-04-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Laatst online: 11-09 00:48
OosterF schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:21:
[...]

Volgens deze redenering zouden mensen die het huidige 10GB abonnement hebben en daar 38 euro p/m voor betalen 85GB moeten krijgen.
Ik ben zelf wel blij met de 10 GB en verbruik in de EU en gebruik gemiddeld 3 GB per maand, maar dat mensen nu ook nog spotify erbij vragen etc. is weer een stap te ver.

[ Voor 54% gewijzigd door Noresponse op 30-04-2017 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Farmerwood schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:46:
Uit mijn contract. Ze hebben er zelf 'lifetime' in gezet...
[afbeelding]
Lifetime is altijd de lifetime van het product. Niet jouw lifetime als je dat denkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele EU verhaal is toch gewoon een slappe smoes.... Daar is vanaf 15 Juni gewoon duidelijke regels voor opgesteld, om misbruik te voorkomen.

Ze willen gewoon van deze abonnementen af, en dan is het nu een goed moment, want tja, vanaf 15 Juni eu Roaming.

En daarnaast zou het mij niet eens verbazen als dit nog verder gaat. Misschien komen ze wel met een antwoord op het Unlimited aanbod van T-Mobile, en hopen ze straks deze groep op de duurdere abonnementen te krijgen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nou smoes, voor 2,50 data leveren in heel Europa. Ik kan wel begrijpen dat dit niet uit komt. Ze mogen producten gewoon aanpassen, op zich nog netjes. Ze kunnen het ook stopzetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:14:
Misschien komen ze wel met een antwoord op het Unlimited aanbod van T-Mobile, en hopen ze straks deze groep op de duurdere abonnementen te krijgen. ;-)
Dat kan het netwerk technisch niet aan. T-Mobile heeft iedere mast op Eurofiber aangesloten. KPN heeft niet iedere mast op glas aangesloten, maar doet veel aan point to point.
valkenier schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:48:
Ik kreeg net een sms'je van KPN dat ze mijn onbeperkt internet per 1 juni omzetten in een 10 GB bundel. Over verandering van kosten wordt gezwegen.
Ik had al sinds 2010 onbeperkt internet voor een dikke 20 euro p/m. Dat onbeperkt, wordt nu eenzijdig opgezegd. Niet mee eens, dan mag je kosteloos je abonnement opzeggen. Mooie boel.
Meer mensen?
Het betreft een overeenkomst, dus kunnen ze de mededeling inderdaad via de digitale weg mededelen, maar een SMS voldoet niet aan de wettelijke vereisten voor een overeenkomst. Dus deze SMS bestaat niet. Ze hadden je beter een email kunnen sturen, maar ik zou op deze SMS niet reageren. Sturen ze een rekening omdat je 500 GB hebt gedownload, dan zal de rechter de overuse van je factuur doormidden knippen.

Behalve dat een wijziging van de overeenkomst overeenstemming van beide partijen vereist, heb je deze SMS simpelweg niet ontvangen omdat hij niet voldoet aan de vereisten die de wet stelt: 6:227a lid 1:
• Authenticiteit voldoende gewaarborgd: Niet. Iedereen kan een random SMS versturen;
• Identiteit beide partijen moet duidelijk zijn: Niet. Iedereen kan een afzender spoofen van zowel een SMS als een telefoongesprek;
• Raadpleegbaar door beide partijen: Niet raadpleegbaar. Een SMS opgeslagen op een SIM kaart is niet voldoende raadpleegbaar;
• Moment totstandkoming moet duidelijk zijn: Ok, dit staat er wel in.
Marzman schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:13:
[...]

Lifetime is altijd de lifetime van het product. Niet jouw lifetime als je dat denkt.
Indien er twijfel is over een voorwaarde, dan geldt de uitleg die voor de consument de meest gunstige is: 6:238 lid 2 BW.

De juiste weg is om de ontvangen SMS te negeren en gewoon normaal gebruik blijven maken van je abonnement (en dus ook doen alsof je neus bloedt: Je hebt echt geen idee dat je uberhaupt een SMS hebt gekregen). Wanneer je de factuur ontvangt, dan maak je bezwaar bij KPN. Die zal je steeds wijzen op de wijziging in de overeenkomst, waarop je dus antwoordt dat je er geen wijziging is geweest. Op een gegeven moment sluiten ze je af en dan maak je de zaak aanhangig.

Je bent op dat moment wel tijdelijk je nummer kwijt, omdat ze je zullen afsluiten. De rechter zal alles terugdraaien.

[ Voor 38% gewijzigd door Trommelrem op 29-04-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]

Als consument zeg ik: ja, want....

maar als fabrikant zou ik ook zeggen: ja, want je moet geen dingen beloven die je niet waar kunt of wilt maken, maar je wilt ook niet concurreren met marketingcampagnes van andere bedrijven die dingen beloven die ze niet waar kunnen of willen maken.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jant schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:21:
[...]

Een belofte is geen overeenkomst.
Toevallig wel:
Artikel 217

1 Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.
http://wetten.overheid.nl...oek6_Titeldeel5_Afdeling2

incaz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:24:
[...]

Als consument zeg ik: ja, want....

maar als fabrikant zou ik ook zeggen: ja, want je moet geen dingen beloven die je niet waar kunt of wilt maken, maar je wilt ook niet concurreren met marketingcampagnes van andere bedrijven die dingen beloven die ze niet waar kunnen of willen maken.
Die kunnen ook een zaak aanhangig maken bij de ReclameCodeCommissie.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 29-04-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:29:
[...]

Die kunnen ook een zaak aanhangig maken bij de ReclameCodeCommissie.
Die commissie is er enkel voor de sier. Ze kunnen geen boetes opleggen (ja, alleen aan alcohol verkopers) en hebben geen andere pressiemiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:44:
[...]

Die commissie is er enkel voor de sier. Ze kunnen geen boetes opleggen (ja, alleen aan alcohol verkopers) en hebben geen andere pressiemiddelen.
Ik zie genoeg voorbeelden dat de bedrijven zich conformeren aan de uitspraak. Zo niet, kan het volgens mij prima in een aparte zaak gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:45:
[...]

Ik zie genoeg voorbeelden dat de bedrijven zich conformeren aan de uitspraak. Zo niet, kan het volgens mij prima in een aparte zaak gebruikt worden.
Ik heb zelf ervaring met de commissie. Meestal waren het dan reclames gericht op kinderen waarover ik me beklaagde. Krijg je gewoon een brief terug, ja meneer, de reclame is niet gericht op kinderen, als u wil kunt u in beroep gaan voor X euro. Dat hebben we weer mooi geregeld in Nederland. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trommelrem schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:22:
[...]

Dat kan het netwerk technisch niet aan. T-Mobile heeft iedere mast op Eurofiber aangesloten. KPN heeft niet iedere mast op glas aangesloten, maar doet veel aan point to point.

[...]

Het betreft een overeenkomst, dus kunnen ze de mededeling inderdaad via de digitale weg mededelen, maar een SMS voldoet niet aan de wettelijke vereisten voor een overeenkomst. Dus deze SMS bestaat niet. Ze hadden je beter een email kunnen sturen, maar ik zou op deze SMS niet reageren. Sturen ze een rekening omdat je 500 GB hebt gedownload, dan zal de rechter de overuse van je factuur doormidden knippen.

Behalve dat een wijziging van de overeenkomst overeenstemming van beide partijen vereist, heb je deze SMS simpelweg niet ontvangen omdat hij niet voldoet aan de vereisten die de wet stelt: 6:227a lid 1:
• Authenticiteit voldoende gewaarborgd: Niet. Iedereen kan een random SMS versturen;
• Identiteit beide partijen moet duidelijk zijn: Niet. Iedereen kan een afzender spoofen van zowel een SMS als een telefoongesprek;
• Raadpleegbaar door beide partijen: Niet raadpleegbaar. Een SMS opgeslagen op een SIM kaart is niet voldoende raadpleegbaar;
• Moment totstandkoming moet duidelijk zijn: Ok, dit staat er wel in.

[...]
Indien er twijfel is over een voorwaarde, dan geldt de uitleg die voor de consument de meest gunstige is: 6:238 lid 2 BW.

De juiste weg is om de ontvangen SMS te negeren en gewoon normaal gebruik blijven maken van je abonnement (en dus ook doen alsof je neus bloedt: Je hebt echt geen idee dat je uberhaupt een SMS hebt gekregen). Wanneer je de factuur ontvangt, dan maak je bezwaar bij KPN. Die zal je steeds wijzen op de wijziging in de overeenkomst, waarop je dus antwoordt dat je er geen wijziging is geweest. Op een gegeven moment sluiten ze je af en dan maak je de zaak aanhangig.

Je bent op dat moment wel tijdelijk je nummer kwijt, omdat ze je zullen afsluiten. De rechter zal alles terugdraaien.
Netwerk van KPN kan vast wel tegen een stootje. Misschien niet zo als T-Mobile doet, maar dat betekent niet dat KPN niet met een antwoord kan komen op het unlimited aanbod van T-Mobile.

Als je bv met een 50GB bundel komt dan zit je al goed in de buurt, voor de meeste zal dat gewoon als onbeperkt aanvoelen ;-)

Sorry, is beetje offtopic dit ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
Net als vorige keer toen KPN de 2000 MB meter op Mijn KPN had gezet en niet wilde luisteren stel ik voor dat we weer:

Allemaal, met onbeperkt internet, enkele honderden GBs per week gaan verstoken totdat ze of het terug zetten of met een heel goed aanbod komen.

Het gaat om geld verdienen? Prima, maar ook KPN moet niet huilen als er mensen verder denken dan de managers en marketing afdeling van KPN.

Ik heb er al 200 GB doorheen gerost vannacht en klaarblijkelijk is dat nog geen probleem.
Wie niet luisteren wil, moet het blijkbaar maar wederom gaan voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Hann1BaL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:37:
[...]

Ze strubbelen niet tegen. Ze doen een aanbieding die je gewoon mag weigeren en het contract stoppen.

Ja, Strict genomen zijn de woorden niet netjes, maar laten we ook even "common sense" toepassen. Iedereen voelt dit wel aankomen. Niemand die klaagt dat in de tussentijd de snelheid vele malen hoger is en er 4G bij is gekomen. Dus er zijn al wijzigingen geweest op je levenslange 3G abonnement. Heeft iemand KPN gevraagd om 4G te deactiveren want dat was geen onderdeel van het aanbod?

Kom op zeg. Ik snap de teleurstelling best en natuurlijk had KPN dit anders in de markt kunnen zetten, maar het wordt wel erg eenzijdig benaderd op deze manier.
Het is voor KPN duurder onderscheid te maken in 2g/3/g/4g, dan gewoon iedereen "hetzelfde" te laten "inbellen" en het toestel het werk te laten doen.
4G hebben we niet gekregen, 4G was geen andere optie voor de mensen met het oude onbeperkt abbo.
Als marketing hebben ze dat natuurlijk wel zo gedaan.

KPN gaat hier nog veel van voelen, veranderen ze het niet ben ik naar T-Mobile toen en dan verdienen ze helemaal niets meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

neeecht schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:20:
[...]
KPN gaat hier nog veel van voelen, veranderen ze het niet ben ik naar T-Mobile toen en dan verdienen ze helemaal niets meer.
Gezien je uitlatingen, gedrag kan ik me voorstellen dat KPN niet kan wachten totdat je overstapt. En ik denk ook niet dat ze je heel hard gaan missen. Ook zullen KPN klanten in je buurt dit toejuichen denk ik.

200 GB per dag willen verbruiken voor vrijwel geen tegenprestatie en dan een enorm grote mond opentrekken ? Tja ... elke telco zal je met open armen ontvangen als ze dit weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:38:
[...]

Gezien je uitlatingen, gedrag kan ik me voorstellen dat KPN niet kan wachten totdat je overstapt. En ik denk ook niet dat ze je heel hard gaan missen. Ook zullen KPN klanten in je buurt dit toejuichen denk ik.

200 GB per dag willen verbruiken voor vrijwel geen tegenprestatie en dan een enorm grote mond opentrekken ? Tja ... elke telco zal je met open armen ontvangen als ze dit weten.
Normaal 5-10gb in de maand, soms iets meer als ik iets ergens moet downloaden waar geen internet is, debian .iso erbij ofzo...

Nu 200 GB ja, net als vorige keer.
Indirect verdienen ze heel veel aan mij, maar zo met je klanten omgaan?
Prima, we gaan het zien.

En de omgeving heeft er geen last. Ik ontvang hier 16+ Cell IDs, alle data wordt netjes verdeelt en ik weet onderhand welke masten bijna geen klanten verwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik aan wil geven is dat je er met extreem gedrag niet uit gaat komen. Wees realistisch en redelijk en kijk wat je voor mogelijkheden hebt om dit aan te vechten. Als je extreem gedrag vertoont zal dit alleen maar een mogelijkheid voor KPN scheppen om je op grond daarvan aan te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:50:
Wat ik aan wil geven is dat je er mee extreem gedrag niet uit gaat komen. Wees realistisch en redelijk en kijk wat je voor mogelijkheden hebt om dit aan te vechten. Als je extreem gedrag vertoont zal dit alleen maar een mogelijkheid voor KPN scheppen om je op grond daarvan aan te pakken.
Vorige keer ging het anders prima, na 2 weken waren alle bandwidth meters en andere onzin weer uit mijn KPN verdwenen.

Oplossing is er al; T-Mobile. Dus dat is geen probleem.
Ik heb van elke provider een simkaartje, geld is geen probleem, het gaat om het principe.
Dat managers falen hoef je niet op je klant af te reageren? Toekomstvisie, kun je vast op Googlen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef niks te googlen over toekomstvisie. Ik heb niks met management en ook niet met KPN mobile te maken. Ik wens je vooral sterkte met jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 10:24
Ik baal er toch wel van. KPN (en andere ISP's) kan hier niks beters aanbieden dan ADSL, wat ook nog eens 5 kilometer van de verdeelkast is. Ik gebruikte mijn telefoon geregeld als WiFi hotspot om gewoon mijn dagelijkse dingen te doen als de thuisaansluiting er weer eens uit lag (bijna elke dag). Nou zit ik echt met de gebakken peren als ik straks wat voor school moet inleveren of iets dergelijks. :(

P.s. Doordat ik dus bijna dagelijks op 4G werkte kwam ik aan gemiddeld 60GB per maand. Met die 10GB ga ik het dus niet redden

[ Voor 13% gewijzigd door LogLeg op 29-04-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
LogLeg schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:30:
Doordat ik dus bijna dagelijks op 4G werkte kwam ik aan gemiddeld 60GB per maand. Met die 10GB ga ik het dus niet redden
Oh dan ben jij de reden dat ze nu met dit abonnement stoppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 10:24
ASW1 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:05:
[...]

Oh dan ben jij de reden dat ze nu met dit abonnement stoppen. ;)
Ja.. sorry :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Laatst online: 21:09
Ze hebben geen ``onbeperkt`` gezegt
YouTube: KPN Mobiel_Je Leven Lang korting Q3 2010.mpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:23

Onbekend

...

De stem zegt duidelijk: "... 2 euro 50 per maand. En niet alleen de eerste 3 maanden, maar je hele leven lang".
Dit is zeer duidelijk geadverteerd, waarmee ze dus nu breken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Onbekend schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:22:
De stem zegt duidelijk: "... 2 euro 50 per maand. En niet alleen de eerste 3 maanden, maar je hele leven lang".
Dit is zeer duidelijk geadverteerd, waarmee ze dus nu breken.
Maar niet onbeperkt, je hele leven lang internet voor 2.50
Nooit onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

AMD and INTEL schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:37:
[...]

Maar niet onbeperkt, je hele leven lang internet voor 2.50
Nooit onbeperkt.
Stond wel op de website. Internetarchief van 24 augustus 2010:
https://web.archive.org/w...e/mobiel/aanbiedingen.htm
Halverwege de pagina stond dit:

Maandelijks extra Surf&Mail; korting
Altijd en overal onbeperkt surfen en mailen
Overal toegang tot hyves, facebook, twitter
Nu ook bij 1-jarige abonnementen

Oftewel onbeperkt. Weliswaar met 384 KBPS download/128 KBPS upload, maar verder geen beperking.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Naar aanleiding van het contact met KPN kreeg ik een verzoek tot klanttevredenheidsonderzoek. Daarbij nogmaals mijn onvrede geuit. Teruggebeld en ook telefonisch nogmaals uitgelegd. Ze gaf wederom aan dat veel klanten er over klagen.

En ik had zelf de Xtra Snel destijds genomen, dat was 1Mbit onbeperkt eindeloos levenslang.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 29-04-2017 22:16 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Onbekend schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:10:
[...]

Stond wel op de website. Internetarchief van 24 augustus 2010:
https://web.archive.org/w...e/mobiel/aanbiedingen.htm
Halverwege de pagina stond dit:

Maandelijks extra Surf&Mail; korting
Altijd en overal onbeperkt surfen en mailen
Overal toegang tot hyves, facebook, twitter
Nu ook bij 1-jarige abonnementen

Oftewel onbeperkt. Weliswaar met 384 KBPS download/128 KBPS upload, maar verder geen beperking.
Basicly 10 gb is onbeperkt facebook.... idk hoe je dat wil opmaken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerzeek
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:32
Ik heb het volgende abbonoment:
KPN 2010 SO 100 min/sms + KPN Surf en Mail Totaal Snel

Ik heb vandaag contact opgenomen met KPN en ik kreeg het volgende te horen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zT3Ttcn.png

dus misschien blijkt het allemaal wel mee te vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:11
p.d.akkerman schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:42:
Ik ga iig een klachtenbrief schrijven.
Heb ze gister op de chat gehad, maar kwam niet echt verder. 'De gemiddelde gebruiker zit op 5GB en dat hebben ze verdubbeld.'
Als ze er 20GB van maken met spotify ben ik tevreden.
Sterker nog: hanteer de originele FUP van 10x het gemiddelde. Heeft niemand wat te zeuren en ik denk dat bijna iedereen dan voldoende data heeft :P

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27
Er is een tendens dat overeenkomsten meer en meer consumentvriendelijk uitgelegd worden en 'Je leven lang onbeperkt' is heel lastig anders uit te leggen 'zo lang je leeft zonder beperkingen'.

En juist door het 'je leven lang' zou je goed kunnen argumenteren dat dat ook inhoudt dat je meegaat in de ontwikkelingen van steeds hogere snelheden. Want dat zou imho de belangrijkste vraag zijn in een rechtszaak tegen KPN: 'Is een speedlimit na 10G een beperking die op grond van het contract niet toegestaan is?'.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1xtuS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-08 11:52
Ik lees hierboven mensen die 60gb en 200gb verstoken in een maand. Het lijkt mij dat gebruikers zoals jullie de reden zijn dat KPN hier vanaf wil. Vanaf 15 juni zijn de onderlinge maximum tarieven voor roaming €7,70. Je moet er als bedrijf niet aan denken dat iemand dan 200gb verbruikt, waar jijzelf mogelijk rond de €1500 voor betaald en de gebruiker €2,50.

Verder is het gewoon een contract voor 12 of 24 maanden geweest als je op je contract kijkt. KPN mag dat aanpassen, pakt dit negatief uit voor de klant, dan mag hij opzeggen.

Je kunt altijd nog naar Tmobile gaan voor onbeperkt internet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
Vanaf 15 juni hoeft KPN niet onbeperkt EU internet aan te bieden voor klanten die daar zelf minder dan het wholesale tarief voor betalen. Dit is zo geregeld in EU wetgeving. Als KPN dit als argumentatie gebruikt is dit een smoes. Staat ook al paar keer eerder in dit draadje overigens.

Veel mensen gaan hier compleet voorbij aan de belofte van KPN aan de klant. Los van de kleine lettertjes adverteerden ze met "je hele leven lang". In het consumenten recht is dit toch op weinig andere manieren te interpreteren als "zo lang als men leeft" dus alleen bij overlijden vervalt het recht op korting. KPN kan deze contracten niet zomaar ontbinden, tenzij er duidelijk ontbindende voorwaarden zijn opgenomen ("KPN behoudt zich het recht voor dit contract eenzijdig te beeïndigen" bijvoorbeeld).

Het is volkomen logisch dan KPN van deze abonnementen af wilt, maar stel dat KPN nu een kantoorgebouw huurt voor zijn personeel waarbij men heeft getekend voor "levenslang onderhoud inclusief" en de eigenaar zegt ineens "sorry maar het onderhoud is maar inclusief tot de 10e dag van de maand" dan zal KPN zich naar de rechter spoedigen.

Ik denk dat je hier serieus een goede zaak tegen KPN hebt; de vraag is alleen de scope der dingen - ga je hier een principe kwestie van maken met zelfs een rechtstgang (dit kost tijd en geld en frustratie) of besef je je dat je maximale winst hier een paar euro per maand is en je voor 30 euro per maand (vergeet de 5 euro samen-korting niet) op Unlimited bij T-Mobile zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
PWA777 schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:35:
...

Ik denk dat je hier serieus een goede zaak tegen KPN hebt; de vraag is alleen de scope der dingen - ga je hier een principe kwestie van maken met zelfs een rechtstgang (dit kost tijd en geld en frustratie) of besef je je dat je maximale winst hier een paar euro per maand is en je voor 30 euro per maand (vergeet de 5 euro samen-korting niet) op Unlimited bij T-Mobile zit...
Ja die samen-korting moet hier geen probleem zijn. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
S1xtuS schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:21:
Ik lees hierboven mensen die 60gb en 200gb verstoken in een maand. Het lijkt mij dat gebruikers zoals jullie de reden zijn dat KPN hier vanaf wil. Vanaf 15 juni zijn de onderlinge maximum tarieven voor roaming €7,70. Je moet er als bedrijf niet aan denken dat iemand dan 200gb verbruikt, waar jijzelf mogelijk rond de €1500 voor betaald en de gebruiker €2,50.

Verder is het gewoon een contract voor 12 of 24 maanden geweest als je op je contract kijkt. KPN mag dat aanpassen, pakt dit negatief uit voor de klant, dan mag hij opzeggen.

Nee je leest, net als KPN, wat je wilt lezen.
Ik heb nu twee nachten 200-300GB verstookt.
De afgelopen 3-4 jaar was dit 5-10 per maand met soms een uitschieter 25-30gb omdat ik wat linux distro's moest downloaden, installen en updaten.
Het meeste verbruik ik met Google Chrome Remote Desktop op Windows machine, om snel even mensen via de telefoon te helpen. En dat kost best wat MBs per sessie.

Nogmaals dat sommige mensen in 2010 of eerder zelfs, slim genoeg waren om dit abbonement te nemen is niet het probleem van die mensen, maar van KPN.

Het meest erge nu is dat er 10GB wordt aangeboden, en niet eens een duurdere onbeperkt variant (voor iedereen meteen, KPN wordt wakker?), maar een abbonement die alle zekerheid wegneemt.
Ik heb geen verstand van xGB bundels, maar als je eroverheen gaat moet je dan bijbetalen of wordt je snelheid geknepen? Ook dat wordt niet uitgelegd in dat SMSje. Dus vanaf/na juni kun je voor behoorlijk verrassingen komen te staan.

Ik zal het je nog erger vertellen, ik heb 200-300 bel/sms minuten (ja KPN heeft zelf in het verleden * 1.5 upgrades gedaan i.v.m. het niet meer mogen meenemen van de vorige maand.
En dus onbeperkt internet van 14.4mbit/s (wat voor mij zat was/is.), dan KPN automatisch iedereen op 4G heeft gezet (onderscheid maken is te duur) is niet mijn probleem.
Limiet van 14.4mbit/s? Prima, regel maar.

Hiervoor betaal ik net even iets meer dan 10 euro per maand, ja ik voel me nu echt bijna schuldig. O+

De advocaat, net als vorige keer heeft wederom al wat brieven gestuurd.
Er is namelijk een verschil tussen elke letter precies nemen en "Wat de klant kan verwachten", zeker nadat het al jaren gebruikelijk was. Persoonlijk weet ik bijna zeker dat ik het abbonement ga houden, ik ben bijna meteen terug gebeld toen ik te kennen gaf dat enkele toekomstige projecten per direct stop gezet zouden worden als KPN mijn abbonement zou aanpassen.

"Ja meneer, maar dat is toch persoonlijk? Ja KPN, dat jullie mijn abbonement aanpassen is toch ook "persoonlijk" en puur en alleen op geld gericht? Nou dan krijgt u een gepast antwoord terug.

Ik heb echt een nare smaak in mijn mond van iedereen die het "opneemt" voor KPN.
Ik gebruikt(e?) internet normaal, juist ik dacht aan netwerk belasting en andere zaken.

En ja vele zijn jaloers op zo'n abbonement en vinden het daarom blijkbaar goed, maar zo ga je niet met je klanten om. Dan ga je eerst polsen voor een gepaste oplossing en niet boem, in yo face mofo, f u! Dat werkt niet.

En dat hele EU gedoe? Ook niet mijn probleem.
En bedrijf heeft zich te houden aan de wetten in een land. En ik weet zeker dan de hoge functies in KPN gewoon voor de EU hebben gestemd de laatste verkiezingen. Dus ja, dan moet je zelf betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:21
neeecht schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:07:
[...]

Ik heb geen verstand van xGB bundels, maar als je eroverheen gaat moet je dan bijbetalen of wordt je snelheid geknepen? Ook dat wordt niet uitgelegd in dat SMSje. Dus vanaf/na juni kun je voor behoorlijk verrassingen komen te staan.
De snelheid wordt geknepen tot 64 kbs als ik me niet vergis. Je gaat dus niet ineens extra kosten betalen wanneer je over je bundel gaat. Laat dat een kleine troost zijn.
Hiervoor betaal ik net even iets meer dan 10 euro per maand, ja ik voel me nu echt bijna schuldig. O+

De advocaat, net als vorige keer heeft wederom al wat brieven gestuurd.
Er is namelijk een verschil tussen elke letter precies nemen en "Wat de klant kan verwachten", zeker nadat het al jaren gebruikelijk was. Persoonlijk weet ik bijna zeker dat ik het abbonement ga houden, ik ben bijna meteen terug gebeld toen ik te kennen gaf dat enkele toekomstige projecten per direct stop gezet zouden worden als KPN mijn abbonement zou aanpassen.
Ik zou hier toch een slag om de arm houden als ik jou was. Je noemt zelf al: "wat de klant kan verwachten". M.i. viel dit juist te verwachten. Deze abonnementen zijn onhoudbaar, en KPN mag abonnementen gewoon aanpassen als zij dat willen. Of dit netjes is en of dit imagoschade op zal leveren is natuurlijk een andere discussie. Maar ik zou -voor je eigen bestwil- er rekening mee houden dat de boel gaat veranderen. Zelfs met jouw advocaten en "projecten".
Ik heb echt een nare smaak in mijn mond van iedereen die het "opneemt" voor KPN.
Ik gebruikt(e?) internet normaal, juist ik dacht aan netwerk belasting en andere zaken.
De mensen die het "opnemen" voor KPN verwijten jou ook niet dat je niet denkt aan de netwerkbelasting (als je dat al zou moeten doen als consument). Zij geven aan dat er een grote waarschijnlijkheid is dat deze wijziging gewoon zal worden doorgevoerd, omdat dit juridisch gewoon mogelijk is.
En bedrijf heeft zich te houden aan de wetten in een land. En ik weet zeker dan de hoge functies in KPN gewoon voor de EU hebben gestemd de laatste verkiezingen. Dus ja, dan moet je zelf betalen.
Naja, deze laatste alinea is louter gebaseerd op vreemde aannames. Ik kan namelijk helemaal niet direct redenen bedenken waarom de hoger functies bij KPN "voor de EU" zouden stemmen. Bovendien zijn er helemaal geen verkiezingen over de EU in Nederland geweest.

KPN heeft een belofte onverstandig uitgedrukt in het verleden, en lijkt die daarom nu te gaan breken. Logisch dat klanten die hiermee te maken hebben het hier niet mee eens zijn. Maar allemaal loze kreten roepen zoals je nu doet gaat je echt niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
neeecht schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:07:
[...]

...

Nogmaals dat sommige mensen in 2010 of eerder zelfs, slim genoeg waren om dit abbonement te nemen is niet het probleem van die mensen, maar van KPN.
En dat heeft KPN derhalve maar eens opgelost.
En bedrijf heeft zich te houden aan de wetten in een land.
Welke wetten overtreedt KPN dan ?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
S1xtuS schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:21:

Helemaal mee eens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:00:
Ik hoef niks te googlen over toekomstvisie. Ik heb niks met management en ook niet met KPN mobile te maken. Ik wens je vooral sterkte met jezelf.
Precies. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ben blij dat je zolang je abo voor die voorwaarden hebt gehad denk ik dan. KPN had het al veel eerder kunnen schrappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
OosterF schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:36:
[...]

[...]

Naja, deze laatste alinea is louter gebaseerd op vreemde aannames. Ik kan namelijk helemaal niet direct redenen bedenken waarom de hoger functies bij KPN "voor de EU" zouden stemmen. Bovendien zijn er helemaal geen verkiezingen over de EU in Nederland geweest.

KPN heeft een belofte onverstandig uitgedrukt in het verleden, en lijkt die daarom nu te gaan breken. Logisch dat klanten die hiermee te maken hebben het hier niet mee eens zijn. Maar allemaal loze kreten roepen zoals je nu doet gaat je echt niet verder helpen.
Ik bedoelde meer het Nederlandse volk. Een bedrijf als KPN zou actief kunnen waarschuwen tegen bepaalde dingen, en dat doen ze dan ook via persberichten of social media, maar dan alleen in hun voordeel.
Dat de EU (zelf niet zo'n voorstander van) nu een keer positief uitpakt voor de consument moet een bedrijf dan maar voor lief nemen. En ja, soms betekend dat, dat de tweede Jaguar een jaartje later pas aangeschaft kan worden.
Ik ben allang voorbereid, het is geen geld, maar puur een principe kwestie.

Ik ben blij dat meedere mensen een beetje weerstand bieden. Dat schaap gedrag van tegenwoordig (wereldwijd) gaat ons echt geen vooruitgang bieden.

Ik herhaal mijn spreuk nog maar eens: De enige limitatie van de mensheid? De mensheid. En dat bewijst KPN wederom maar weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN heeft een life time belofte gedaan. Ik vind dat wij KPN moeten dwingen die na te komen. Het maakt niet uit of die belofte in de algemene voorwaarden, op een bierviltje of in een reclame is gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:58:
KPN heeft een life time belofte gedaan. Ik vind dat wij KPN moeten dwingen die na te komen. Het maakt niet uit of die belofte in de algemene voorwaarden, op een bierviltje of in een reclame is gedaan!
Dan had je een contract voor je leven lang moeten tekenen, niet 1 of 2 jaar, die niet aangepast of opgezegd kan worden tot aan overlijden ;)
neeecht schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:54:

Ik ben blij dat meedere mensen een beetje weerstand bieden. Dat schaap gedrag van tegenwoordig (wereldwijd) gaat ons echt geen vooruitgang bieden.
Weerstand bieden is prima en ook niks mis mee, maar dan met het doel om er meer uit te halen dan wat KPN nu heeft geboden. M.a.w. onderhandelen over betere tarieven voor de nieuwe overeenkomst van onbepaalde tijd.

Daarnaast kan je jezelf nog de volgende vraag stellen: Gaat het om lifetime korting/lifetime €2,50, lifetime onbeperkt internet, lifetime volgens de tarieven uit 2006-2010, etc?

Gaat het namelijk om het eerste, dan blijft de korting namelijk behouden onder nieuwe tarieven, en dan doet KPN nog feitelijk wat het belooft.

Mocht het echter waar zijn wat KPN medewerker Jesse aan @jerzeek heeft verteld over dat het een misverstand is en het alleen 10GB in de EU is, dan is de discussie vrij snel over natuurlijk ;) Zou fijn zijn als er een eenduidig antwoord komt vanuit KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sww89 schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:33:
[...]

Dan had je een contract voor je leven lang moeten tekenen, niet 1 of 2 jaar, die niet aangepast of opgezegd kan worden tot aan overlijden ;)
KPN heeft beloftes voor het leven gemaakt. Daar is de hand op geschud en dan horen die gewoon rechtsgeldig te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:39:
[...]

KPN heeft beloftes voor het leven gemaakt. Daar is de hand op geschud en dan horen die gewoon rechtsgeldig te zijn. ;)
Dan vraag ik mij af waarom je dan akkoord zou gaan met een contract met bijbehorende tarieven en voorwaarden - en ik ga er nog steeds vanuit dat ik gelijk heb tot het tegendeel bewezen is - waar toch iets anders staat dan mondeling/in reclame-uiting overeengekomen, of waar in ieder geval allerlei ontsnappingsclausules staan.

Ik speel even het heilige boontje hoor, en het is niet dat ik het opneem, of op wil nemen voor KPN. Maar het gaat mij erom om boven water te krijgen waar voor getekend is en hoe sterk je dan staat in het halen van je gelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:46
neeecht schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:54:
[...]
Ik ben allang voorbereid, het is geen geld, maar puur een principe kwestie.
Als je uit principe naar een andere provider gaat, die hebben allemaal wel eens voorwaarden aangepast. Bij T-Mobile kon je in het verleden beltegoed onbeperkt meenemen. Toen dit werd stopgezet waren de protesten ook niet van de lucht, was ook een uitgebreid topic over hier. Vodafone werd ook genoemd met iets soortgelijks in de reacties hier / op de frontpage. Tele 2 heeft niet zolang geleden het buiten de bundel verder internetten op geknepen snelheid afgeschaft. Aanpassing van voorwaarden of abonnementen doen ze allemaal, en vaak niet in het voordeel van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 22:43
Ik vond dit soort "acties" verraderlijk. Ik heb nog een opgestuurde brief van plm 1 a 2 jaar oud liggen dat mijn abonnement omgezet is van onbeperkt naar onbeperkt (ja echt). Nu wordt het van onbeperkt naar 10GB. Wat is de volgende stap en de volgende? Ik betaal al jaren elke maand gelijk 16.52. En ik maak nooit meer dan 1GB op. Maar ik hou dit abonnement aan omdat ik het "levenslang onbeperkt" als een soort noodvoorziening/verzekering zie. Ik wil gewoon dat dit zo blijft en niet dat dit "elke keer eenzijdig" kan worden bijgesleuteld.

Hoofdreden is natuurlijk omdat als het niet onbeperkt zou blijven ik straks theoretisch (en praktisch) ook in het buitenland onbeperkt zou kunnen internetten. Ik heb er bv geen probleem mee als er in het buitenland wél een limit op zit van 10GB. En dat de rest gewoon gelijk blijft.

Klagen bij KPN? Heeft het zin? Grote bedrijven zijn er erg goed in geworden om je procesmatig zo te leiden dat een klacht bijna als compliment bij ze binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

joker1977 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:23:
[...]

Staat KPN in haar recht? Zeer waarschijnlijk wel. Maar zoals gezegd raakt dit maar een zeer klein aantal mensen en zal het waarschijnlijk een fors aantal wegdrijven bij KPN.
Welke is het nou? :')
slelieveld schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:26:
Klagen bij KPN? Heeft het zin? Grote bedrijven zijn er erg goed in geworden om je procesmatig zo te leiden dat een klacht bijna als compliment bij ze binnenkomt.
Het kan niet zo snel kwaad, natuurlijk. Het is wel.. nouja, ik denk niet dat het veel zin heeft. Het boeit ze namelijk niet zo snel wat je van ze vind. Uiteindelijk ben je namelijk maar één consument, zelfs als je een heel duur abonnement hebt maakt dat op de jaarcijfers van een bedrijf geen indruk.

[ Voor 47% gewijzigd door Patriot op 30-04-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopvdsteen
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-04-2022
[...]

[...]

Weerstand bieden is prima en ook niks mis mee, maar dan met het doel om er meer uit te halen dan wat KPN nu heeft geboden. M.a.w. onderhandelen over betere tarieven voor de nieuwe overeenkomst van onbepaalde tijd.

Daarnaast kan je jezelf nog de volgende vraag stellen: Gaat het om lifetime korting/lifetime €2,50, lifetime onbeperkt internet, lifetime volgens de tarieven uit 2006-2010, etc?

Gaat het namelijk om het eerste, dan blijft de korting namelijk behouden onder nieuwe tarieven, en dan doet KPN nog feitelijk wat het belooft.

Mocht het echter waar zijn wat KPN medewerker Jesse aan @jerzeek heeft verteld over dat het een misverstand is en het alleen 10GB in de EU is, dan is de discussie vrij snel over natuurlijk ;) Zou fijn zijn als er een eenduidig antwoord komt vanuit KPN.
Net even een medewerker via twitter aangesproken. Jesse blijkt geen gelijk te hebben, de 10GB bundel is ook voor gebruik in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
[...]

[...]

Ik heb in 2010 al gezegd: Onbeperkt internet voor 50-100 eur (snelheid afhankelijk) per maand, prima.
Bij Ziggo heb ik ook 500/40, maximale haalbaar hier op het adres. Nogmaals geld is niet het probleem, maar steeds alles maar limiteren, vertragen en in het algemeen niet door ontwikkelen is zeer irritant.

Daarom vond ik het ook jammer dat er niet een nieuwe partij ging meebieden om de frequenties toen.
Google ofzo, hup alles opgekocht, KPN/Voda/T-Mobile konden bijna alles inleveren/verkopen en eindelijk wat vooruitgang.

Zelfs als alle providers nu alles maximaal bieden voor 50-100 euro in de maand, zal dit nog maar 300-400mbit max zijn, omdat er teveel providers zijn. Echt, de mensheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerzeek schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:39:

[afbeelding]

Dat zou wel mooi zijn als dat klopt wat die kpn helpdesk zegt, maar op de pagina van kpn http://kpn.com/wijzigingeu.htm staat echt 10gb voor in Nederland en de EU.

Dus dan zou je zeggen dat die 10 gb ook binnen Nederland geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 20:59
Ik snap niet wat het probleem is. Vooral hier, op tweakers, waar men iets meer weet dan de gemiddelde consument. Het was een kwestie van tijd voordat providers alle oude abonnementen zouden uitfaseren, en nadat je contract is verlopen mag dit gewoon. Is het jammer? Natuurlijk. Maar je kan beter je energie insteken in iets anders aangezien 10GB genoeg zal zijn voor de meeste mensen. Zo niet, oversluiten naar T-Mobile met een limiet van 5GB per dag. In jip en janneke taal:

https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

simtastic.nl schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:16:
Ik snap niet wat het probleem is.
Dat blijkt, moet dat nog tien maal herhaald worden? KPN belooft levenslang eindeloos online in marketing campagnes. Sommige mensen vinden dat bedrijven niet weg mogen komen met dat soort loze kreten.
Daarnaast was de communicatie van KPN omtrent dit onderwerp gewoon schandalig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
Ik snap niet wat het probleem is. Vooral hier, op tweakers, waar men iets meer weet dan de gemiddelde consument. Het was een kwestie van tijd voordat providers alle oude abonnementen zouden uitfaseren, en nadat je contract is verlopen mag dit gewoon. Is het jammer? Natuurlijk. Maar je kan beter je energie insteken in iets anders aangezien 10GB genoeg zal zijn voor de meeste mensen. Zo niet, oversluiten naar T-Mobile met een limiet van 5GB per dag. In jip en janneke taal:

Ik snap jou gedachten gang, ben het ook eens in zin van als jou contract afgelopen is dat ze die voorwaarden kunnen veranderen.

Het jammeren is dat kpn met een statement komt dit is het en hier moet je het mee doen punt.

Daar ben ik het dus niet mee eens, ten eerste op bijvoorbeeld als ik een tomtom koop en ze adverteren met gratis lifetime altijd updates.

En 5 jaar later omdat het economisch niet meer rendabel is je maar per maand een bedrag moet gaan betalen voor updates en services die eerst gratis waren.

Wat ik beter had gevonden, dat ze via een bericht of brief de klant konden laten weten dat je kan kiezen tussen nieuwe databundels/prijzen of hun huidige data bundel laten behouden of een marktconforme prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:08
Heeft iedereen hier al het beruchte smsje gehad? Ik heb namelijk nog niks gehoord met mijn kpn surf en mail totaal snel, uit 2010. Of is dit een ander product?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:00
dutchnltweaker schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:13:
[...]

Ik snap jou gedachten gang, ben het ook eens in zin van als jou contract afgelopen is dat ze die voorwaarden kunnen veranderen.

Het jammeren is dat kpn met een statement komt dit is het en hier moet je het mee doen punt.

Daar ben ik het dus niet mee eens, ten eerste op bijvoorbeeld als ik een tomtom koop en ze adverteren met gratis lifetime altijd updates.

En 5 jaar later omdat het economisch niet meer rendabel is je maar per maand een bedrag moet gaan betalen voor updates en services die eerst gratis waren.

Wat ik beter had gevonden, dat ze via een bericht of brief de klant konden laten weten dat je kan kiezen tussen nieuwe databundels/prijzen of hun huidige data bundel laten behouden of een marktconforme prijsverhoging.
Bij TomTom is lifetime de gehele levensduur van het product, dus inderdaad misschien 5 jaar. Tom Tom is natuurlijk ook niet gek, die gaat een navigatiesysteem van 10 jaar oud niet meer ondersteunen. KPN zal waarschijnlijk zoiets ook gaan doen. En de administratie backend van KPN is een ramp kan ik je zeggen.

En 10GB voor 2,50 is nog steeds een goede deal. Ook al betaal je soms in totaal meer omdat je nog de dure belminuten uit 2010 hebt.

Ik snap dat het verkeerd valt bij mensen. Maar zo werken bedrijven nu eenmaal. Contract is afgelopen, dus KPN mag net zoveel doen als de consument; namelijk aanpassen of stopzetten.

Zelfde verhaal met auto's met 10 jaar garantie: je moet bij de 'dure' dealer je auto laten onderhouden, anders geen garantie. Een lampje kan ik zelf ook nog vervangen. Maar dan heb ik geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

krakendmodem schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:09:
[...]
Maar zo werken bedrijven nu eenmaal.
Drogreden.
Contract is afgelopen, dus KPN mag net zoveel doen als de consument; namelijk aanpassen of stopzetten.
Volgens mij zijn de contracten juist niet maar omgezet in onbepaalde tijd na afloop van het contract (1 of 2 jaar).
Zelfde verhaal met auto's met 10 jaar garantie: je moet bij de 'dure' dealer je auto laten onderhouden, anders geen garantie. Een lampje kan ik zelf ook nog vervangen. Maar dan heb ik geen garantie meer.
Dat lijkt mij sterk. De dealer zal toch moeten aantonen dat het zelf vervangen van een lamp gerelateerd is aan andere mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

PcDealer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:18:
[...]

Volgens mij zijn de contracten juist niet maar omgezet in onbepaalde tijd na afloop van het contract (1 of 2 jaar).
Dat is niet eens relevant. Je sluit een contract af en daarop zijn algemene voorwaarden van toepassing die KPN in staat stellen de voorwaarden in de overeenkomst gedurende de looptijd van de overeenkomst aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft

T-Mobile kan je zelfs bijvullen tot aan 50GB per dag als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
jerzeek schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:39:

[afbeelding]

De uitleg die ik hierbij kreeg: in Nederland is het altijd onbeperkt bij KPN. Echter na de eerste 10GB (of 20 want ik heb KPN compleet) wordt je snelheid wel op een paar KB/s terug geschroefd.
Het is maar wat je onbeperkt vindt.

Whatever..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

_HugoBoss_ schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:09:
[...]

De uitleg die ik hierbij kreeg: in Nederland is het altijd onbeperkt bij KPN. Echter na de eerste 10GB (of 20 want ik heb KPN compleet) wordt je snelheid wel op een paar KB/s terug geschroefd.
Het is maar wat je onbeperkt vindt.
Ik kreeg meermaals te horen dat de nieuwe abonnementen niet onder KPN compleet gaan vallen. Geen vijf euro korting en geen data verdubbeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
In dat geval constateer ik dat de medewerkers van KPN deze wijziging ook (nog) niet zo goed kunnen bevatten.
Tijd voor een officiële reactie van KPN hoe het nou écht zit.

[ Voor 9% gewijzigd door _HugoBoss_ op 01-05-2017 15:26 ]

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Pfff ik was afgelopen week op vakantie maar nu dit lezend blijkt maar weer hoe KPN met haar klanten omgaat...

Het abonnement is overigens wel erg goedkoop maar ik ben zelf ook van mening dat dit een onbepaalde tijd contract is waar je niet zomaar van af kunt stappen. Er wordt zelfs geen uitleg over gegeven waarom deze wijzigingen worden doorgevoerd maar je gewoon als consument medegedeeld.. Ik ben benieuwd naar de vervolgstappen van KPN en/of updates van mensen die hier over hebben geklaagd.

Dit is ook de provider die nog niets doet met bestaande klanten en het roaming in Europa wat per 15-juni actief moet zijn. Je zal als leverancier ook iets van 2 maanden je bestaande klanten een voordeel kunnen geven na al die jaren geld aftroggelen met bellen en internetten in het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Zijn er ook mensen die nog niets hebben gehoord? Persoonlijk heb ik geen SMSje ontvangen en ook geen bericht op MijnKPN.

Edit: net SMS ontvangen, helaas maar begrijpelijk

[ Voor 18% gewijzigd door wmkuipers op 01-05-2017 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Ik kreeg meermaals te horen dat de nieuwe abonnementen niet onder KPN compleet gaan vallen. Geen vijf euro korting en geen data verdubbeling.
Dat vind ik persoonlijk nog wel het meest kwalijke. Wel abbo wijzigen, maar geen gebruik kunnen maken van de voordelen. Eind van de maand loopt mijn compleet abbo ook af. Eens kijken wat er nog te halen valt. Verder het argument van het 2.5 euro abbo is natuurlijk onzin, want alleen een internet abbo kon je niet afsluiten, dus iedereen betaald veel meer als dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Inderdaad wel een matige actie dit van KPN.

Mijn (Hi) abonnement is E 20,00 voor 100 belminuten/SMS (sinds 09-2010)
Die 'gratis' Nokia N95-2 die ik mij mijn abonnement kreeg heb ik inmiddels al heel wat keren afbetaald.
Overigens heb ik wel kpn-compleet maar mag ik geen MB's delen binnen het gezin.

Bij Ben zou ik nu voor 5 euro klaar zijn voor deze hoeveelheid belminuten/SMS.
Ik betaal dus eigenlijk geen 2,50 maar 17,50 voor onbeperkt 10GB internet.

Bij Tele2 kan ik voor 21 Euro ook 100/100/10B krijgen; kortom het is niet alsof wat ik betaal niet markt-conform is; maar het feit dat ik onbeperkt internet heb had was me wel waard, zodat ik al jaren veel te veel voor mijn belminuten betaal en al die jaren voor een toestel dat ik niet eens meer bezit.
Niet dat ik 10GB/mnd altijd nodig heb nu, maar de zekerheid dat ik altijd onbeperkt internet kan hebben is ook wat waard. Bovendien, als ik ineens met OV ga reizen naar werk is 10GB misschien te weinig.

Ik hoop maar dat ik straks wel MB's mag delen, want zelf een beetje zuinig met MB's doen en zo m'n puberdochter blij maken loont zich de moeite. En toch maar weer actief op zoek naar een betere deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvbracht
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 09:08
Ik ben erg benieuwd naar de Algemene voorwaarden voor telecommunicatiediensten 2009 waarnaar in mijn contract van 31-7-2010 naar wordt verwezen. (want ik heb daar nog een kopie van)

Dat was een Hi 2010 Bel&SMS 15 contract voor 1 jaar, met aanvullend Hi EOL Xtrasnel lifetime 1jr 75%k
Contracttermijn 1 jaar zonder entree.

Verder overweeg ik om hier de rechtsbijstandverzekering voor in te schakelen, want levenslang is tenslotte levenslang.
10 GB is nu leuk, maar over een paar jaar stelt dat geen zak meer voor.

Dus mijn vraag is:
Wie kan mij helpen aan een kopie van KPN Algemene voorwaarden voor telecommunicatiediensten 2009? (2011 heb ik inmiddels wel online gevonden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:57:
Dit is al eerder langsgekomen en ze staan zover ik me kan herinneren in hun recht. Volgens mij was het toen met t-mobile die lang geleden onbeperkt internet leverden voor weinig.
T-Mobile is een paar maanden terug door de geschillen commissie op de vingers daarvoor getikt.

https://www.degeschillenc...-europese-als-nederlandse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
rvbracht schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:24:
Ik ben erg benieuwd naar de Algemene voorwaarden voor telecommunicatiediensten 2009 waarnaar in mijn contract van 31-7-2010 naar wordt verwezen. (want ik heb daar nog een kopie van)
Op archive.org staan die voorwaarden (met precies de naam die je noemt):
Hi is eveneens gerechtigd (een Aanbiedingsvorm van) een Aanvullende Dienst
te beëindigen of te wijzigen, met inachtneming van een termijn van aankondiging
van ten minste één Maand, indien operationele, technische of bedrijfseconomische
redenen of de eisen van de tijd daartoe aanleiding geven.
Eerder heb ik al betoogd dat KPN na 7 jaar zo'n levenslange dienst wel mag beëindigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
GlowMouse schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Eerder heb ik al betoogd dat KPN na 7 jaar zo'n levenslange dienst wel mag beëindigen :)
Daar heb ik op zich niet zo'n moeite mee (alhoewel in mijn optiek 7 jaar echt totaal de omschrijving "levenslang" niet dekt), maar het tegenvoorstel is wel erg karig. Daarnaast wil men een deel van het oude contract welke wel gunstig zijn voor de KPN gewoon behouden nl. dat je niet in aanmerking komt voor de extra 5 euro korting als je een kompleet pakket hebt. Het zou de KPN sieren als ze gewoon het abbo zouden omzetten naar de voorgestelde 10GB, maar dat je bijvoorbeeld wel in aanmerking komt voor de kortingen. Nu ga je er hoe dan ook op achteruit. En nogmaals zoals andere ook aangegeven hebben, zijn de abbo's echt niet zo goedkoop in verhouding met de huidige prijzen. Voor KPN staandaard misschien wel, maar over hoeveel klanten praten we? Enkele duizenden als je het artikel moet geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
[...]

[...]

Net zoals je zou kunnen betogen dat er momenteel geen dwingende reden is de dienst wél te beëindigen... Het is maar welk uitgangspunt je neemt. ;)

Het lijkt mij veel meer te gaan over de rechtspositie van de consument t.o.v. een groot bedrijf als KPN en de rechtsgeldigheid van de belofte "Je hele leven lang".
Dat KPN volgens de AV de mogelijkheid heeft het te doen, dat was onderhand wel duidelijk. ;)
Echter, een AV gaat niet boven de wet. En dit soort bedingen zou best wel eens als 'oneerlijk' bestempeld kunnen worden. (de consument kan tenslotte niet eenzijdig een prijswijziging doen of de belbundel vergroten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 20:59
Tsurany schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:48:
[...]

Dat blijkt, moet dat nog tien maal herhaald worden? KPN belooft levenslang eindeloos online in marketing campagnes. Sommige mensen vinden dat bedrijven niet weg mogen komen met dat soort loze kreten.
Daarnaast was de communicatie van KPN omtrent dit onderwerp gewoon schandalig.
Ik begrijp dat het vervelend, wie wil immers geen abonnement met onbeperkt internet hebben. Maar je reactie lijkt puur emotioneel (niet aanvallend bedoeld). Zelfs consuwijzer is hier heel duidelijk in.
Ik ben het niet eens met de wijziging van mijn contract. Wat kan ik doen?
Verhoogt uw aanbieder de prijs van het abonnement? Of schrapt uw aanbieder televisiezenders? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.
Wat de beloftes ook mochten zijn van KPN, na je contractstermijn zijn beide partijen vrij om te doen wat ze willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27
simtastic.nl schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:40:
Wat de beloftes ook mochten zijn van KPN, na je contractstermijn zijn beide partijen vrij om te doen wat ze willen.
Nee, zo simpel zit de wereld niet in elkaar. Want 'je leven lang' is hier onderdeel van de overeenkomst. Niet slim van KPN, maar wel realiteit. En dat maakt dat KPN dat fundamentele aspect van de overeenkomst niet zonder meer éénzijdig kan wijzigen.

Wil je er wat mee doen? Stel ze dan schriftelijk, liefst met een aangetekende dode boom, in gebreke:
Op <datum> heb ik met een overeenkomst gesloten die onder meer inhoudt dat ik mijn leven lang internet zonder beperkingen geleverd krijg. Op <datum2> hebt u mij gemeld dat u toch beperkingen aan wilt brengen, meer specifiek met een datalimiet.
Hierbij stel ik u in gebreke en sommeer ik u geen beperkingen op mijn dataverbruik toe te passen. Indien u mi niet uiterlijk 21 mei 2017 bevestigt dat u mij het genot van internet zonder beperkingen zult blijven leveren, bent u in verzuim en zal ik mij vrij achten over te gaan tot het treffen van de noodzakelijke (rechts)maatregelen om nakoming en/of schadevergoeding van u te vorderen.
En de tweede stap is naar de rechter stappen en afdwingen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbracht
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 09:08
[...]

[...]

Bedankt, ik kon ze niet vinden.
Ik ga dit bij mijn rechtsbijstandsverzekering voorleggen. Heb het oorspronkelijke contract ook nog, dus nu is alles compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
Omdat ik gisteren eigenlijk geen echte antwoorden op mijn vragen heb gekregen heb ik vandaag nogmaals gebeld om meer duidelijkheid krijgen.
De dame aan de lijn zei het volgende:
- Prijs van mijn abonnement blijft ongewijzigd (dat stond namelijk niet in het smsje, alleen dat het zou worden "omgezet")
- In Nederland onbeperkt en in de EU gelimiteerd op 10GB is een fabeltje
- De 10GB geldt voor Nederland en de EU
- Als je KPN Compleet hebt dan wordt de 10GB verdubbeld
- Als je door je limiet heen gaat, wordt je snelheid omlaag gezet. Maar je kunt gewoon internetten.

We zitten nu voor een dubbeltje op de eerste rij. Ik besef me dat heel goed.
Maar ik baal ervan dat er straks een plafond aan mijn data zit. 10 of 20 GB in de maand haal ik anno 2017 (meestal) niet. Maar misschien in 2018/19/20/... met youtube 2.0 en facebook 3.0 wel.
Ik hoef nu nergens over na te denken.
"We komen dan wel met een marktconform aanbod" zegt KPN. Ja maar ik hoef geen aanbod, ik wil gewoon zorgeloos internetten.

De dame heeft mijn klacht vervolgens als volgt genoteerd: "Klant is ontevreden over het huidige aanbod en zou graag zien dat KPN de lijn van bijvoorbeeld T-Mobile voort zet: binnen NL onbeperkt en bv een limiet binnen de EU. Graag een passend aanbod."
Ze vroeg mij om anderen ook te laten bellen. Hoe meer klachten, des te meer reden dat ze er iets mee zullen moeten doen.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinyG182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-06 16:22
Is dit niet iets voor radar of de consumentenbond?
Lijkt me intressant wat zij daarvan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
_HugoBoss_ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:35:

- Als je door je limiet heen gaat, wordt je snelheid omlaag gezet. Maar je kunt gewoon internetten.
Ik zie dat je gewoon "levenslang" internet hebt, het zij met een beperkte snelheid.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
LordSinclair schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:52:
[...]

Ik zie dat je gewoon "levenslang" internet hebt, het zij met een beperkte snelheid.
Levenslang is niet levenslang behalve het resterende deel van de maanden waarin je meer dan 10GB hebt verbruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Weet iemand of je de overige GB's/MB's die je over hebt nu meegenomen worden naar de volgende maand?Dat zou voor mij nog wel een troost zijn namelijk.
Ik ben er niet blij mee allemaal maar eerlijk is eerlijk ik betaal 12,50 per maand dus echt klagen mag ik niet.
Toch is het wel jammer soms ga ik over de 10GB heen maar dat is heel zelden, het meenemen van MB's zou ervoor zorgen dat ik dan die ene piek kan opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

StevenK schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 05:39:
[...]

Nee, zo simpel zit de wereld niet in elkaar. Want 'je leven lang' is hier onderdeel van de overeenkomst. Niet slim van KPN, maar wel realiteit. En dat maakt dat KPN dat fundamentele aspect van de overeenkomst niet zonder meer éénzijdig kan wijzigen.

Wil je er wat mee doen? Stel ze dan schriftelijk, liefst met een aangetekende dode boom, in gebreke:

[...]

En de tweede stap is naar de rechter stappen en afdwingen.
Hoezo beloven ze internet zonder beperking? Ze bieden nog steeds onbeperkt internet. Toen het abo werd afgesloten lag de snelheid ook veel lager. Elke verbinding heeft een "beperking"

De bewoording is erg ongelukkig en ik gok zonder waarde in dit geschil.

Ik snap dat mensen liever hebben dat er niets veranderd, want het is vollediig in het voordeel van de klant om het zo te laten. Dat is uiteraard tevens de reden dat ik heel goed snap dat KPN het wel verandert.
P.K. schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:01:
[...]

Net zoals je zou kunnen betogen dat er momenteel geen dwingende reden is de dienst wél te beëindigen... Het is maar welk uitgangspunt je neemt. ;)

Het lijkt mij veel meer te gaan over de rechtspositie van de consument t.o.v. een groot bedrijf als KPN en de rechtsgeldigheid van de belofte "Je hele leven lang".
Dat KPN volgens de AV de mogelijkheid heeft het te doen, dat was onderhand wel duidelijk. ;)
Echter, een AV gaat niet boven de wet. En dit soort bedingen zou best wel eens als 'oneerlijk' bestempeld kunnen worden. (de consument kan tenslotte niet eenzijdig een prijswijziging doen of de belbundel vergroten)
De wet staat er altijd boven. Heeft iemand een wet gevonden die de AV tegenspreekt? De algemene voorwaarden stellen dat KPN de wijziging mag toepassen op bedrijfseconomische gronden, wat best aannemelijk te maken is denk ik. Is er een wet die stelt dat het niet zo werkt, na het uitdienen van het initiele contract? Uiteraard mag je altijd per direct opzeggen bij het wijzigen van de dienst (in je nadeel.)

Ik ben wel benieuwd.

[ Voor 36% gewijzigd door Hann1BaL op 02-05-2017 11:04 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste