Acties:
  • +5 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
Ik kreeg net een sms'je van KPN dat ze mijn onbeperkt internet per 1 juni omzetten in een 10 GB bundel. Over verandering van kosten wordt gezwegen.
Ik had al sinds 2010 onbeperkt internet voor een dikke 20 euro p/m. Dat onbeperkt, wordt nu eenzijdig opgezegd. Niet mee eens, dan mag je kosteloos je abonnement opzeggen. Mooie boel.
Meer mensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Hier hetzelfde:
Beste klant, 1 juni 2017 wijzigt uw KPN mobiel abonnement. Uw onbeperkt internetbundel wordt dan automatisch omgezet in een internetbundel van 10 GB. Vanaf dan kunt u uw abonnement gratis gebruiken in heel de EU. Uw abonnement kosteloos opzeggen? Bel dan 0800-0116. Meer info? kpn.com/wijzigingeu.htm
Ook niet zo blij mee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Net KPN gebeld, ze kunnen bij de klantenservice niks doen. Wel hebben ze een klacht voor mij geregistreerd. Ik raad iedereen aan dit ook te doen.

De 10GB komt overigens ook niet in aanmerking voor KPN compleet. Een vrij kansloze wijziging alles bij elkaar. Ooit dit abonnement genomen toen nog geadverteerd werd met levenslang onbeperkt internet. Levenslang bij KPN is dus vrij kort.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:32
Dit is al eerder langsgekomen en ze staan zover ik me kan herinneren in hun recht. Volgens mij was het toen met t-mobile die lang geleden onbeperkt internet leverden voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier idem, ik heb een klacht ingediend bij hun klantcontactcenter en ga er een brief na sturen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb dat sms'je zojuist ook gekregen.
Heb al sinds oktober 2010 onbeperkt internetabonnement voor 2,50 per maand. Bij de overgang van Hi naar KPN heb ik een 'KPN Basic Onbeperkt internet' gekregen die 18 euro per maand kost. Daar krijg ik korting op om weer op 2,50 euro te komen.

Ga er zo eens over klagen in de KPNwinkel. KPN biedt notabene zelf bundels aan van 20 GB, dus onbeperkt omzetten naar 10 GB vind ik dan wel erg matig.

Ondanks dat KPN me een aantal maanden terug zelf belde met het nieuws dat ik vanwege mijn TV en Internet
abo bij XS4ALL recht had op dubbele data en 5 euro per maand korting wacht ik daar nog steeds op...
Ik mag ook al geen MB's delen met mijn vriendin omdat het abo voor 2013 afgesloten is.
Het is me ook onduidelijk of die 10 GB straks verdubbeld gaat worden naar 20 GB.

[ Voor 30% gewijzigd door Farmerwood op 28-04-2017 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 22:02
Ik begrijp dat je hiervan baalt. Ik zou er ook van balen. Wel is het zo dat mensen die nu een abonnement afsluiten een veelvoud van wat jullie betalen moeten aftikken. Dus ergens snap ik wel dat ze van die ongelijkheid af willen. Denk dat jullie dan alsnog (veel) goedkoper uit zijn met die 10 GB bundel.

[ Voor 14% gewijzigd door Naafkap op 28-04-2017 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 904103

Uiterst vervelend dat dit gebeurt. In ieder geval kun je overstappen naar T-Mobile. €35p/m voor onbeperkt, €30 als je twee mensen kent met ook een T-mobile abbo.

Voor zover ik weet mogen providers dit gewoon aanpassen zodra het contract verlopen is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
Farmerwood schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:03:
Ik heb dat sms'je zojuist ook gekregen.
Heb al sinds oktober 2010 onbeperkt internetabonnement voor 2,50 per maand. Bij de overgang van Hi naar KPN heb ik een 'KPN Basic Onbeperkt internet' gekregen die 18 euro per maand kost. Daar krijg ik korting op om weer op 2,50 euro te komen.
2,50 per maand betalen voor onbeperkt data en dan nog van alles en nog wat extra willen 8)7 8)7
5 euro korting per maand? Achja, ze gaan je gewoon elke maand 2,50 overmaken want ze zijn blij met jou als klant.
En als na 7 jaar KPN besluit om dingen aan te passen in hun oude portfolio beginnen mensen opeens nattigheid te voelen. :X

[ Voor 8% gewijzigd door rolandos582 op 28-04-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:10

Kek

3flix

doe mij die 10GB voor 2,50 maar dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:08:
[...]

2,50 per maand betalen voor onbeperkt data en dan nog van alles en nog wat extra willen 8)7 8)7
En als na 7 jaar KPN besluit om dingen aan te passen in hun oude portfolio beginnen mensen opeens nattigheid te voelen. :X
Ik heb er nooit werk van gemaakt om ze aan die belofte te houden, maar als ze me nu omzetten naar een vaste bundel lijkt het me niet meer dan eerlijk dat ik die voordelen nu wel krijg. En let wel, ik heb er nooit om gevraagd. KPN belde me zelf een half jaar geleden met het nieuws dat ik die extra's ging krijgen en vervolgens
krijg ik ze niet...

edit: Het is momenteel drukker dan gebruikelijk bij de telefonische helpdesk. Nog een ogenblik geduld a.u.b...

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 28-04-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kek schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:10:
doe mij die 10GB voor 2,50 maar dan...
Ja of niet... en het mooie is nog. De meeste mensen hier met zo'n ''onbeperkt'' bundel gebruiken waarschijnlijk nog niet eens 10GB.
Farmerwood schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:10:
[...]

Ik heb er nooit werk van gemaakt om ze aan die belofte te houden, maar als ze me nu omzetten naar een vaste bundel lijkt het me niet meer dan eerlijk dat ik die voordelen nu wel krijg. En let wel, ik heb er nooit om gevraagd. KPN belde me zelf een half jaar geleden met het nieuws dat ik die extra's ging krijgen en vervolgens
krijg ik ze niet...

edit: Het is momenteel drukker dan gebruikelijk bij de telefonische helpdesk. Nog een ogenblik geduld a.u.b...
Het contract is hetzelfde maar word de bundel aangepast van onbeperkt naar 10GB. Prijs/contract is niet aangepast dus die voordelen mag je op je buik schrijven waarschijnlijk :X

[ Voor 58% gewijzigd door rolandos582 op 28-04-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ben je na 10 min eindelijk door de wachtrij en dan hangt die l*l gewoon op...
"Ik hoor u prima meneer, maar u lijkt mij niet te horen dus ik ga de verbinding verbreken." Terwijl ik net midden in mijn vraag zat. Als hij mij inderdaad hoorde, dan had hij me niet zo hoeven onderbreken.

[ Voor 14% gewijzigd door Farmerwood op 28-04-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 599538

Ook het sms'je ontvangen. Zit er nu strek over te denken om over te gaan naar T-Mobile. Zo nog even contact opnemen met de helpdesk maar van de berichten hier denk ik dat het toch de overstap gaat worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:44
Was hier ook niet zo happy mee.

Moet nog eens kijken of ik de "terms and conditions" kan vinden uit 2011.
Anders is dit een mooie zaak voor de Reclame Code commissie en eventueel een rechtsgang.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
rolandos582 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:12:
[...]

Ja of niet... en het mooie is nog. De meeste mensen hier met zo'n ''onbeperkt'' bundel gebruiken waarschijnlijk nog niet eens 10GB.

[...]

Het contract is hetzelfde maar word de bundel aangepast van onbeperkt naar 10GB. Prijs/contract is niet aangepast dus die voordelen mag je op je buik schrijven waarschijnlijk :X
KPN heeft zélf die actie ooit bedacht en klanten binnengehaald met de letterlijke belofte "je hele leven lang" onbeperkt internet voor 2.50. Dan moet je ook bereid zijn om op de blaren te zitten.

Dus ik snap wel dat mensen not amused zijn, of het nieuwe aanbod nou marktconform is of niet. KPN breekt een belofte.

http://www.mobilecowboys.nl/mobilemarketing/12706

[ Voor 6% gewijzigd door P.K. op 28-04-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even nieuwsgierig maar dat "onbeperkt internet", is dat ook op 4G? Of zit je dan vast op 3G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 599538

robertpNL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:32:
Even nieuwsgierig maar dat "onbeperkt internet", is dat ook op 4G? Of zit je dan vast op 3G?
Is gewoon volle snelheid 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:28
robertpNL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:32:
Uit de tijd dat het contract komt verwacht ik 3G. De KPN kan ook gewoon de basissnelheid weer instellen. Traag internet is ook internet.

[ Voor 14% gewijzigd door LordSinclair op 28-04-2017 16:34 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Het begon voor mij in 2010 met onbeperkt 3G op een snelheid van 0,3 Mb/s.
Dat werd op een bepaald moment 1 Mb/s.
Toen kwam de actie iedereen maximaal 3G.
Bij de overname door KPN kreeg iedereen als welkomstgeschenk 4G.

Op dit moment haal ik op de goede locaties 130 Mb/s.

[ Voor 1% gewijzigd door Farmerwood op 28-04-2017 16:42 . Reden: MB -> Mb ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:33:
[...]

Uit de tijd dat het contract komt verwacht ik 3G. De KPN kan ook gewoon de basissnelheid weer instellen. Traag internet is ook internet.
Dan had KPN natuurlijk in de voorwaarden / actie moeten benoemen, *onbeperkt internetten via 2G/3G je hele leven lang*

Verder staat er in dat stukje op die website, totdat jij opzegt, dus niet wanneer KPN opzegt.

Al met al... begrijpelijk dat ze eraf willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Farmerwood schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:34:
Het begon voor mij in 2010 met onbeperkt 3G op een snelheid van 0,3 MB/s.
Dat werd op een bepaald moment 1 MB/s.
Toen kwam de actie iedereen maximaal 3G.
Bij de overname door KPN kreeg iedereen als welkomstgeschenk 4G.

Op dit moment haal ik op de goede locaties 130 MB/s.
Ik neem aan dat je Mb bedoelt.. 1 Gb op 4G lijkt me wel heel snel..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb zojuist ook KPN gebeld en ook mij werd verteld dat ze er niks mee kunnen doen, zelfs niet eens een klacht registreren ("niet mogelijk binnen het systeem en ook al was het wel mogelijk dan kan ik u verzekeren dat er niks mee gaat gebeuren").
De beste man stond mij overigens ook zeer onvriendelijk te woord en klonk zelfs boos tegen mij met een zeer agressieve toon, ze zullen vast wel veel gebeld worden op dit moment. Ik wenste hem een fijn weekend toe maar dat kon er aan de andere kant niet meer vanaf :P

Wel kon hij mij vertellen dat na 10GB je snelheid verlaagt wordt, hij moest even een tijdje zoeken naar welke snelheid en dat bleek 64kb/s te zijn. Waarschijnlijk 64kbit/s en niet 64kbyte want hij wist niet dat daar verschil tussen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Uit mijn contract. Ze hebben er zelf 'lifetime' in gezet...
Afbeeldingslocatie: http://www.boerhout.net/files/hi_contract.png

[ Voor 8% gewijzigd door Farmerwood op 28-04-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
P.K. schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:26:
[...]

KPN heeft zélf die actie ooit bedacht en klanten binnengehaald met de letterlijke belofte "je hele leven lang" onbeperkt internet voor 2.50. Dan moet je ook bereid zijn om op de blaren te zitten.

Dus ik snap wel dat mensen not amused zijn, of het nieuwe aanbod nou marktconform is of niet. KPN breekt een belofte.

http://www.mobilecowboys.nl/mobilemarketing/12706
''Deze actie geldt voor alle bestaande en nieuwe klanten die bij KPN een nieuw abonnement afsluiten. De korting loopt door tot je besluit om het abonnement te beëindigen of te vernieuwen.

Actievoorwaarden 'Je leven lang korting op internet op je mobiel'''

Dit zal dus wel van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Ik vind onbeperkt klakkeloos overzetten naar 10 GB onder de maat. Ze hebben zelf dat onbeperkt abonnement in de markt gezet. Dan nu maar op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Kwam net ook dit topic tegen: https://forum.kpn.com/mob...t-eens-432428/index1.html
Laat maar, net gebeld met een wel werkend nummer van de KPN en daar werd mij verteld dat deze mail niet verzonden had mogen worden.??
Maar bij mij aan telefoon wisten ze er wel van, dus verwacht dat die medewerker nog niet was ingelicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Malt007 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:57:
Dit is al eerder langsgekomen en ze staan zover ik me kan herinneren in hun recht. Volgens mij was het toen met t-mobile die lang geleden onbeperkt internet leverden voor weinig.
Ze staan ook in hun recht.

Naar alle waarschijnlijkheid beroept KPN zich op het volgende artikel in de Algemene Voorwaarden voor KPN Mobiel:
(AV alleen van toepassing op klanten die voor 13-6-2014 klant zijn geworden of hebben verlengd)

Art 1:16 lid 1 t/m 6 (Wijziging van voorwaarden en tarieven)
1
KPN is gerechtigd een beding van de overeenkomst,
waaronder de Algemene Voorwaarden en tarieven,
te wijzigen.
2 Behoudens het gestelde in het vierde lid gelden
dergelijke wijzigingen ook ten aanzien van reeds
bestaande overeenkomsten waarop deze Algemene
Voorwaarden van toepassing zijn verklaard, tenzij
KPN aangeeft dat dat niet het geval is.

3
De wijzigingen treden vier weken na de bekendmaking,
of op een latere datum in de bekendmaking
vermeld, in werking, tenzij een afwijkende wettelijke
termijn is vereist, die alsdan wordt toegepast.
4
Indien een Contractant een wijziging, die betrekking
heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet
wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst met
betrekking tot die Dienst schriftelijk beëindigen met
ingang van de datum waarop de wijziging kracht
wordt. De schriftelijke opzegging dient voor de
ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn
ontvangen.
5
Het bepaalde in het vorige lid geldt niet
a indien de wijziging uitsluitend in het voordeel van
de Contractant is;
b indien de wijziging in redelijkheid geen gevolgen
heeft voor de (rechts)positie van de Contractant;
c indien de Contractant de mogelijkheid wordt
geboden de wijziging te weigeren;
d indien de wijziging reeds bij het aangaan van de
overeenkomst onherroepelijk is overeengekomen,
zoals een periodieke aanpassing van de tarieven
aan de inflatie;
e indien de wijziging van overheidswege is
voorgeschreven; of
f in andere gevallen waarin dit op grond van de
geldende wet- en regelgeving niet is vereist.
6
Indien bij een beëindiging op grond van lid 4 tevens
een verzoek tot nummerbehoud als bedoeld in
artikel 1:5 wordt gedaan, dient, onverminderd het
bepaalde in lid 4, een definitief verzoek tot
nummerbehoud binnen twee weken na de
ontvangen. In dit geval eindigt de overeenkomst op
het moment waarop de overgang van het nummer
wordt gerealiseerd, waarbij vanaf het moment van de
wijziging de nieuwe Algemene Voorwaarden en/of
tarieven gelden. Indien binnen de bedoelde termijn
geen definitief verzoek tot nummerbehoud is
ontvangen, wordt dit beschouwd als intrekking van
de beëindiging en wordt de overeenkomst onder
toepasselijkheid van de nieuwe Algemene
Voorwaarden en/of tarieven voortgezet, tenzij de
Contractant expliciet heeft aangegeven dat de
beëindiging ook in dat geval geldt.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
rolandos582 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:57:
[...]

''Deze actie geldt voor alle bestaande en nieuwe klanten die bij KPN een nieuw abonnement afsluiten. De korting loopt door tot je besluit om het abonnement te beëindigen of te vernieuwen.

Actievoorwaarden 'Je leven lang korting op internet op je mobiel'''

Dit zal dus wel van toepassing zijn.
Tot JIJ besluit te verlengen of op te zeggen.

Een situatie die zich hier niet voordoet. Dit is KPN die eenzijdig de voorwaarden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:08:
Uiterst vervelend dat dit gebeurt. In ieder geval kun je overstappen naar T-Mobile. €35p/m voor onbeperkt, €30 als je twee mensen kent met ook een T-mobile abbo.

Voor zover ik weet mogen providers dit gewoon aanpassen zodra het contract verlopen is.
Dit helaas. Of gewoon overstappen naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
T-Mobile voor 35€ p/m??? Ik betaalde een dikke 20 euro nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

P.K. schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:03:
[...]

Tot JIJ besluit te verlengen of op te zeggen.

Een situatie die zich hier niet voordoet. Dit is KPN die eenzijdig de voorwaarden veranderd.
Klopt, KPN wijzigt de voorwaarden eenzijdig.
Dat mag, zie s.v.p. mijn eerdere post met de inhoud van het betreffende artikel.

Doordat KPN de voorwaarden eenzijdig wijzigt heeft de consument een keuze:
Akkoord gaan met de wijziging en het contract voortzetten onder de gewijzigde voorwaarden.

of:
Niet akkoord gaan en - kosteloos - opzeggen of overstappen (evt. met nummerbehoud) naar een andere provider.

Meer smaken zijn er helaas niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 28-04-2017 17:10 . Reden: kleine aanvulling: kosteloos ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
valkenier schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:07:
T-Mobile voor 35€ p/m??? Ik betaalde een dikke 20 euro nu.
Is 30 euro per maand want je kunt je zo aansluiten bij groepen. Ik vind het een prima prijs voor onbeperkt 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:07:
[...]

Dat mag, zie s.v.p. mijn eerdere post met de inhoud van het betreffende artikel.

Akkoord gaan met de wijziging en het contract voortzetten onder de gewijzigde voorwaarden.

of:
Niet akkoord gaan en opzeggen of overstappen (evt. met nummerbehoud) naar een andere provider.

Klopt. Je gaat een contract aan voor maximaal 2 jaar, en dan mag de provider dit gewoon wijzigen. Vodafone heeft dit ook al een paar keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Ik ben een sim-only contract aangegaan voor minimaal 2 jaar, niet maximaal 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 15:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ben ik blij met mijn Ben abonnementje dan. 14 euro per maand, 600 minuten en 3250 MB. Red mij prima daarmee. Én maandelijks opzegbaar, dat als ik wat beters zie, ben ik weer pleite :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

valkenier schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:11:
Ik ben een sim-only contract aangegaan voor minimaal 2 jaar, niet maximaal 2 jaar.
Ik vermoed dat alwaysleft doelt op het feit dat een contract (tegenwoordig) niet voor langer dan 2 jaar afgesloten kan worden.
In het verleden waren contracttermijnen langer dan 2 jaar wel mogelijk.

Als jij een contract hebt afgesloten voor 2 jaar is dat inderdaad de minimumduur.
(en tevens de maximumduur :) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:47

swv

Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:01:
[...]

Ze staan ook in hun recht.

Naar alle waarschijnlijkheid beroept KPN zich op het volgende artikel in de Algemene Voorwaarden voor KPN Mobiel:
(AV alleen van toepassing op klanten die voor 13-6-2014 klant zijn geworden of hebben verlengd)

Art 1:16 lid 1 t/m 6 (Wijziging van voorwaarden en tarieven)
1
KPN is gerechtigd een beding van de overeenkomst,
waaronder de Algemene Voorwaarden en tarieven,
te wijzigen.
2 Behoudens het gestelde in het vierde lid gelden
dergelijke wijzigingen ook ten aanzien van reeds
bestaande overeenkomsten waarop deze Algemene
Voorwaarden van toepassing zijn verklaard, tenzij
KPN aangeeft dat dat niet het geval is.

3
De wijzigingen treden vier weken na de bekendmaking,
of op een latere datum in de bekendmaking
vermeld, in werking, tenzij een afwijkende wettelijke
termijn is vereist, die alsdan wordt toegepast.
4
Indien een Contractant een wijziging, die betrekking
heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet
wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst met
betrekking tot die Dienst schriftelijk beëindigen met
ingang van de datum waarop de wijziging kracht
wordt. De schriftelijke opzegging dient voor de
ontvangen.
5
Het bepaalde in het vorige lid geldt niet
a indien de wijziging uitsluitend in het voordeel van
de Contractant is;
b indien de wijziging in redelijkheid geen gevolgen
heeft voor de (rechts)positie van de Contractant;
c indien de Contractant de mogelijkheid wordt
geboden de wijziging te weigeren;
d indien de wijziging reeds bij het aangaan van de
overeenkomst onherroepelijk is overeengekomen,
zoals een periodieke aanpassing van de tarieven
aan de inflatie;
e indien de wijziging van overheidswege is
voorgeschreven; of
f in andere gevallen waarin dit op grond van de
geldende wet- en regelgeving niet is vereist.
6
Indien bij een beëindiging op grond van lid 4 tevens
een verzoek tot nummerbehoud als bedoeld in
artikel 1:5 wordt gedaan, dient, onverminderd het
bepaalde in lid 4, een definitief verzoek tot
nummerbehoud binnen twee weken na de
ontvangen. In dit geval eindigt de overeenkomst op
het moment waarop de overgang van het nummer
wordt gerealiseerd, waarbij vanaf het moment van de
wijziging de nieuwe Algemene Voorwaarden en/of
tarieven gelden. Indien binnen de bedoelde termijn
geen definitief verzoek tot nummerbehoud is
ontvangen, wordt dit beschouwd als intrekking van
de beëindiging en wordt de overeenkomst onder
toepasselijkheid van de nieuwe Algemene
Voorwaarden en/of tarieven voortgezet, tenzij de
Contractant expliciet heeft aangegeven dat de
beëindiging ook in dat geval geldt.
toon volledige bericht
Exact dit dus.

Ik snap dat het lullig is, maar door gedupeerden wordt er te zwaar getild aan 'lifetime'. Dat terwijl lifetime eigenlijk gaat over 'zolang het abonnement loopt'. En die kan na het uitzitten van je contract eenzijdig worden gewijzigd (door KPN) of opgezegd (door KPN of de klant). Zou wat zijn als je voor eeuwig aan elkaar verbonden zou blijven. Want lifetime...

Nu met dat EU gebeuren begint KPN 'm te knijpen. Die willen op de valreep het abonnement wijzigen om hoge EU kosten te voorkomen. Het was misschien chiquer geweest als ze NL onbeperkt hadden gelaten en alleen voor de EU een 10GB limiet hadden ingesteld. Dat was dan ook geheel in lijn met de nieuwe EU regels geweest. Maar daar is blijkbaar niet voor gekozen.

Je kunt hooguit klagen in de hoop een beter aanbod te krijgen, maar onbeperkt internet kan iedereen nu wel vergeten. Dat zit er straks echt niet meer in. Wel opvallende move trouwens. Las ik niet ergens dat er nieuwe abonnementen komen met eventueel onbeperkt internet? Misschien heeft KPN de stille hoop dat klanten daar naar over gaan stappen en vertrouwen ze op hun goede naam cq netwerk. Maar daar denkt de klant nu anders over gok ik zo ;)

In dat KPN topic lees ik trouwens dat een klantenservicemedewerker zei dat de sms nog niet verstuurd had mogen worden. Als dat waar is, had het zo kunnen zijn dat dat had moeten wachten tot eerst de nieuwe abonnementen zouden worden aangekondigd. Maar dat is pure speculatie :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
alwaysleft schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:09:
[...]
Klopt. Je gaat een contract aan voor maximaal 2 jaar, en dan mag de provider dit gewoon wijzigen. Vodafone heeft dit ook al een paar keer gedaan.
Bij het aangaan van het contract was echter 'levenslang' beloofd, dus na twee jaar wijzigen zit er niet in. Je kunt wel betogen dat levenslang in de techwereld niet daadwerkelijk levenslang is, en dat zeven jaar best een mooie tijd is. Ik denk daarom dat je hier weinig aan kunt doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:07:
[...]

of:
Niet akkoord gaan en - kosteloos - opzeggen of overstappen (evt. met nummerbehoud) naar een andere provider.

Ja ik weet dat het juridisch zo in elkaar zit, na de minimum contractduur kunnen beide partijen er van af.

Natuurlijk staat er in de voorwaarden dat KPN de boel kan aanpassen. Echter speelt nu wel de belofte van KPN van "je hele leven lang". Ik vraag me af of dat nog enige juridische waarde heeft.

Anyway, ik vind deze actie verre van chique. Het is ook wel zeer karig dat KPN eenzijdig de voorwaarden negatief veranderd zonder dat daar iets tegenover staat voor de klant.
sww89 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:14:
[...]

Exact dit dus.

Ik snap dat het lullig is, maar door gedupeerden wordt er te zwaar getild aan 'lifetime'. Dat terwijl lifetime eigenlijk gaat over 'zolang het abonnement loopt'. En die kan na het uitzitten van je contract eenzijdig worden gewijzigd (door KPN) of opgezegd (door KPN of de klant). Zou wat zijn als je voor eeuwig aan elkaar verbonden zou blijven. Want lifetime...
Ze hebben er wel duidelijk mee geadverteerd. Letterlijk "Je hele leven lang". ;)
Het is niet dat lifetime een term was in ergens het overzicht van de overeenkomst gebruikt werd.
Nu met dat EU gebeuren begint KPN 'm te knijpen. Die willen op de valreep het abonnement wijzigen om hoge EU kosten te voorkomen. Het was misschien chiquer geweest als ze NL onbeperkt hadden gelaten en alleen voor de EU een 10GB limiet hadden ingesteld. Dat was dan ook geheel in lijn met de nieuwe EU regels geweest. Maar daar is blijkbaar niet voor gekozen.
KPN hoeft hem daar helemaal niet voor te knijpen. De roam-like-home wetgeving bevat mogelijkheden voor providers om gebruik in het buitenland bij dit soort abonnementen te beperken obv de kosten per maand.
Gezien de relatief lage prijs van deze abo's hadden ze een limiet kunnen instellen van rond de 5GB.

[ Voor 40% gewijzigd door P.K. op 28-04-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

[...]
In dat KPN topic lees ik trouwens dat een klantenservicemedewerker zei dat de sms nog niet verstuurd had mogen worden. Als dat waar is, had het zo kunnen zijn dat dat had moeten wachten tot eerst de nieuwe abonnementen zouden worden aangekondigd. Maar dat is pure speculatie :D
KPN komt elk jaar met nieuwe abonnementen.
Ook in 2017.

Of e.e.a. gerelateerd is aan elkaar? Geen idee.
Het is wel vaker gebeurd dat van (delen van) abonnementen de voorwaarden zijn aangepast of zelfs dat klanten op ander abonnementen zijn overgezet omdat hun oude abonnementen uitgefaseerd werden.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• rolandos582
Ik vind het wel mooi dat de echte Nederlanders weer lekker lopen klagen hier. Ze betalen 2,50 per maand voor een abonnement wat voorheen onbeperkt data met 4G was. En nu 10GB word in heel de EU.

Kijk als je nou 2-3 tientjes betaalde zoals de meeste mensen, dan snap ik daar nog wel iets in. Nu betaal je praktisch niets maar verwacht je nog wel steeds het onderste uit de kan.

KPN staat gewoon in zijn recht en zal er niks aan veranderen. Die zullen waarschijnlijk nog blij zijn ook als je naar de concurrent gaat. Het kost ze meer als de 2,50 per maand om jou te voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

rolandos582 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:22:
Ik vind het wel mooi dat de echte Nederlanders weer lekker lopen klagen hier. Ze betalen 2,50 per maand voor een abonnement wat voorheen onbeperkt data met 4G was. En nu 10GB word in heel de EU.

Kijk als je nou 2-3 tientjes betaalde zoals de meeste mensen, dan snap ik daar nog wel iets in. Nu betaal je praktisch niets maar verwacht je nog wel steeds het onderste uit de kan.

KPN staat gewoon in zijn recht en zal er niks aan veranderen. Die zullen waarschijnlijk nog blij zijn ook als je naar de concurrent gaat. Het kost ze meer als de 2,50 per maand om jou te voorzien.
Het gaat er om dat KPN destijds adverteerde met levenslang. Als een provider dergelijke termen wenst te gebruiken moeten ze ook accepteren dat klanten ze daar aan gaan houden.

Het heeft niks met Nederlander zijnde te maken, er is met aardig wat marketing een bepaalde boodschap verspreid en nu het ze niet meer zint willen ze hier op terug komen. Waarschijnlijk omdat het technisch te lastig is om de individuele Europese limieten te hanteren, die zullen bij onbeperkte abonnementen namelijk gebaseerd zijn op het maandelijkse tarief. Bij sommigen is dat 20 euro per maand, bij anderen net iets meer dan een tientje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Op zich wel mee eens. Ik begrijp dat iedereen het jammer vindt, maar ik denk dat er weinig reden is om te stellen dat KPN onredelijk is. Het abonnement is ook al heel anders dan het was. Ja, ze hebben gezegd levenslang, maar we weten allemaal dat dat niet bestaat en dat daarmee bedoeld wordt: Zo lang het contract loopt.

Beide partijen mogen het contract opzeggen na de intiele termijn.

10GB voor 2.50 is gewoon fantastisch! :) Ze zijn de goedkoopste aanbieder die er is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hann1BaL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:26:
[...]

Op zich wel mee eens. Ik begrijp dat iedereen het jammer vindt, maar ik denk dat er weinig reden is om te stellen dat KPN onredelijk is. Het abonnement is ook al heel anders dan het was. Ja, ze hebben gezegd levenslang, maar we weten allemaal dat dat niet bestaat en dat daarmee bedoeld wordt: Zo lang het contract loopt.
Die redenatie is natuurlijk vrij kansloos. In je marketing campagne adverteren met levenslang omdat dit zo lekker bekt maar zodra klanten je daar aan willen houden ga je tegen strubbelen en moet de klant het opeens anders zien. Dan moet je marketing afdeling ook niet zomaar met zulke praatjes gaan strooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

P.K. schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:20:
Ja ik weet dat het juridisch zo in elkaar zit, na de minimum contractduur kunnen beide partijen er van af.
Dat kan meen ik ook wel als de minimum contractduur nog niet is uitgediend alleen komt dat zelden voor.
Providers voeren liever niet te vaak dit soort wijzigingen door i.v.m. de grote kans op churn.
Natuurlijk staat er in de voorwaarden dat KPN de boel kan aanpassen. Echter speelt nu wel de belofte van KPN van "je hele leven lang". Ik vraag me af of dat nog enige juridische waarde heeft.
Imho: geen enkele waarde. Juist omdat dat niet in de AV staat.
En zoals al eerder opgemerkt is door andere Tweakers: Lifetime, je hele leven lang, voor altijd, onbeperkt etc, zijn niet meer dan loze marketingtermen zonder juridische waarde in de context zoals ze zijn geuit/gebruikt.
Anyway, ik vind deze actie verre van chique. Het is ook wel zeer karig dat KPN eenzijdig de voorwaarden negatief veranderd zonder dat daar iets tegenover staat voor de klant.
Als het een eenzijdige wijziging was geweest die niet negatief zou zijn geweest, had men niet kosteloos op mogen zeggen ondanks dat er dus een wijziging in de voorwaarden opgetreden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hann1BaL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:26:
[...]

Beide partijen mogen het contract opzeggen na de intiele termijn.

10GB voor 2.50 is gewoon fantastisch! :) Ze zijn de goedkoopste aanbieder die er is.
Lol, ik zou al tekenen voor 2GB voor die 2,50 :X :|

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Overigens ook even het vermelden waard, ik zie hier mensen praten over internet voor €2,50/maand maar er was destijds keuze tussen dat en internet voor €3,75/maand. Het verschil was dat je sneller internet kreeg (weet het verschil niet exact meer), maar daar wordt nu geen onderscheid meer tussen gemaakt. Misschien dat ik mijn abonnement dan maar eens naar beneden moet bijstellen.

Ik hoor hier ook voorbijkomen dat €2,50 voor 10GB nog steeds heel goedkoop is en ik ben het er mee eens dat het dan nog steeds een scherpe prijs is, echter is het alle opzichte slechter dan het voorheen was. Zelf zou je het toch ook vervelend vinden als je abonnement van ongelimiteerd naar 10GB gewijzigd zou worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Net bij een KPN winkel geweest.
Korte conclusie:
Hij kon (uiteraard) weinig voor mij doen. Reden van deze wijziging is idd de EU-regels en dat ze zich qua kosten indekken.
Kreeg wel de belofte dat ik per 1 juni data verdubbeling tot 20 GB krijg en 5 euro korting. Na 1 juni maar eens zien wat die belofte waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

noobynater schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:31:
Overigens ook even het vermelden waard, ik zie hier mensen praten over internet voor €2,50/maand maar er was destijds keuze tussen dat en internet voor €3,75/maand. Het verschil was dat je sneller internet kreeg (weet het verschil niet exact meer), maar daar wordt nu geen onderscheid meer tussen gemaakt. Misschien dat ik mijn abonnement dan maar eens naar beneden moet bijstellen.

Ik hoor hier ook voorbijkomen dat €2,50 voor 10GB nog steeds heel goedkoop is en ik ben het er mee eens dat het dan nog steeds een scherpe prijs is, echter is het alle opzichte slechter dan het voorheen was. Zelf zou je het toch ook vervelend vinden als je abonnement van ongelimiteerd naar 10GB gewijzigd zou worden?
Natuurlijk is het k*t met een poef slagroom en een kers, maar ja.. Je betaald momenteel 15x zo veel bij bijvoorbeeld T-mobile voor onbeperkt internet, is die 2,50 per maand dan redelijk?

Ik vind ook dat het niet netjes is, daar niet van, daarom vind ik dat ze op z'n minst de compromis moeten maken om hun momenteel hoogste abbo te geven (20GB) per maand.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tsurany schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:27:
[...]

Die redenatie is natuurlijk vrij kansloos. In je marketing campagne adverteren met levenslang omdat dit zo lekker bekt maar zodra klanten je daar aan willen houden ga je tegen strubbelen en moet de klant het opeens anders zien. Dan moet je marketing afdeling ook niet zomaar met zulke praatjes gaan strooien.
Ze strubbelen niet tegen. Ze doen een aanbieding die je gewoon mag weigeren en het contract stoppen.

Ja, Strict genomen zijn de woorden niet netjes, maar laten we ook even "common sense" toepassen. Iedereen voelt dit wel aankomen. Niemand die klaagt dat in de tussentijd de snelheid vele malen hoger is en er 4G bij is gekomen. Dus er zijn al wijzigingen geweest op je levenslange 3G abonnement. Heeft iemand KPN gevraagd om 4G te deactiveren want dat was geen onderdeel van het aanbod?

Kom op zeg. Ik snap de teleurstelling best en natuurlijk had KPN dit anders in de markt kunnen zetten, maar het wordt wel erg eenzijdig benaderd op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Farmerwood schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:33:
Net bij een KPN winkel geweest.
Korte conclusie:
Hij kon (uiteraard) weinig voor mij doen. Reden van deze wijziging is idd de EU-regels en dat ze zich qua kosten indekken.
Kreeg wel de belofte dat ik per 1 juni data verdubbeling tot 20 GB krijg en 5 euro korting. Na 1 juni maar eens zien wat die belofte waard is.
Dus je betaald 2,50 & krijgt dan 5 euro korting en dan krijg je of 2,50 toe elke maand of je betaald helemaal niks? Dat zie ik niet gebeuren, de verdubbeling kan ik wel inkomen als je ook vaste diensten afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:29:

[...]

Dat kan meen ik ook wel als de minimum contractduur nog niet is uitgediend alleen komt dat zelden voor.
Providers voeren liever niet te vaak dit soort wijzigingen door i.v.m. de grote kans op churn.
Ja tuurlijk kan dat, maar elke negatieve verandering tijdens de contractduur resulteert in een opzeg mogelijkheid. Dat zullen ze dus niet zo snel doen omdat het geld kost.
Imho: geen enkele waarde. Juist omdat dat niet in de AV staat.
En zoals al eerder opgemerkt is door andere Tweakers: Lifetime, je hele leven lang, voor altijd, onbeperkt etc, zijn niet meer dan loze marketingtermen zonder juridische waarde in de context zoals ze zijn geuit/gebruikt.
Als ik dat linkje van mobilecowboys bekijk lijken er wel aanvullende voorwaarden te zijn met betrekking tot deze bundel?
De link naar die aanvullende voorwaarden is helaas dood. Ben benieuwd of iemand dat document nog heeft.
Als het een eenzijdige wijziging was geweest die niet negatief zou zijn geweest, had men niet kosteloos op mogen zeggen ondanks dat er dus een wijziging in de voorwaarden opgetreden is.
Dat is sowieso niet echt een issue natuurlijk. Aangezien die minimale contracttermijn van deze abonnementen al lang is verlopen had dat sowieso wel gekund. Verandering of niet, je kan binnen een maand weg. Dat maakt de onderhandelingspositie (om het zo maar even te noemen) van KPN ook zo sterk, take it or leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Tsurany schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:27:
[...]

Dat is een beetje vergelijkbaar met de onbeperkt discussie. We zeggen X, want dat bekt zo lekker, maar in de kleine lettertjes staat behalve X ook nog Y. Helaas gelden toch de kleine lettertjes XY, en niet alleen de belofte in X. Met andere woorden 'onbeperkt, mits' en nu komt daar 'lifetime, mits' daar nog bij. En ja dan krijg je teleurgestelde klanten. Anno 2017 zijn veel mensen (of in ieder geval tweakers) zich bewust aan het worden van al die kleine lettertjes lijkt mij en prik je door die mooie termen heen, waar dat wel iets is wat ongetwijfeld om en nabij de 7 jaar geleden anders was.

Toch is en was het naïef om te denken dat alleen de klant rechten heeft, en dat het niet vroeg of laat zou gebeuren dat je abonnement onhoudbaar zou worden. De nieuwe EU regels zorgen er blijkbaar voor dat de houdbaarheidsdatum van dit abonnement in een stroomversnelling is gekomen. En ik snap KPN volkomen en ik geef ze geen ongelijk voor deze actie. Neemt niet weg dat een klacht naar de RCC wel op zijn plaats is als dat kan, maar verder valt er als klant weinig te halen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:11
Voorheen was het onbeperkt, maar er was sprake van een FUP. Na de FUP werd je afgeknepen.

Nu gaat het van FUP naar 10GB:
10 GB internet in heel de EU

Onbeperkt internet in Nederland wordt 10 GB internet in Nederland én de EU. U hoeft zich geen zorgen te maken over onverwachte buitenbundelkosten. Wanneer de 10 GB op zijn, verlagen we de internetsnelheid. Aan uw sms, belminuten en maandbedrag wijzigt niets.
Met andere woorden: er verandert vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
rolandos582 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:41:
[...]

Dus je betaald 2,50 & krijgt dan 5 euro korting en dan krijg je of 2,50 toe elke maand of je betaald helemaal niks? Dat zie ik niet gebeuren, de verdubbeling kan ik wel inkomen als je ook vaste diensten afneemt.
Geloof je nou echt dat er mensen zijn met een mobiel abo van 2,50 per maand? 8)7
Denk even terug aan een aantal jaar geleden, voordat MB's de maatstaf was voor de prijs van je mobiele abonnement. ;)

Je had toen een dure bel/sms bundel, waar je voor een tientje internet bij kon krijgen. (bij deze actie kreeg je dat dus voor 2,50) Het uiteindelijke maandbedrag voor bel/sms bundel + 2,50 internet ligt nogsteeds rond de 20 euro in dit geval. Daar zal die 5 euro dan vanaf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Dit. Onbeperkt 4G in Europa voor die prijs vanaf juni is gewoon niet meer marktconform. En terecht dat KPN dit doet aanpassen, dit soort klanten verdien je niet veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Hann1BaL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:37:
[...]
Kom op zeg. Ik snap de teleurstelling best en natuurlijk had KPN dit anders in de markt kunnen zetten, maar het wordt wel erg eenzijdig benaderd op deze manier.
Je bedoelt... marketing wordt aangesproken op hun bewuste misleiding? Erg eenzijdig ja, zo kinderachtig... Het is niet zomaar in de markt gezet. Er is niet iemand per ongeluk uitgeschoten bij het typen en toen stond er ineens 'levenslang' in de advertentie.

Ze hebben dat bewust gedaan, en daarmee bewust iets uitgedragen. (En dat wordt gedaan door mensen die meer dan genoeg verdienen om zich bewust te zijn van de gevolgen.) Als KPN dergelijke beloften niet na wil komen, moeten ze die niet maken, heel veel ingewikkelder is het niet. Toestaan dat providers steeds weer wegkomen met marketingstunts die ze vervolgens niet na hoeven te komen maakt een hele onwerkbare situatie.

En bedenk: het gaat hier niet om contracten die in 1948 zijn afgesloten ofzo. Dit is toch echt nog maar 7 jaar geleden. Hoewel de ontwikkelingen snel gaan, is dat een periode die een commercieel strateeg bij een dergelijk bedrijf gewoon moet kunnen overzien.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 13:11
alwaysleft schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:00:
[...]

Dit. Onbeperkt 4G in Europa voor die prijs vanaf juni is gewoon niet meer marktconform. En terecht dat KPN dit doet aanpassen, dit soort klanten verdien je niet veel aan.
Onzin. Ik had bij KPN 150min/sms en onbeperkt data voor €25,50. Mijn bel kosten bedragen echt geen €23. Ik ben vandaag dus maar overgestapt naar Telfort, waar ik voor een lager bedrag, wel combivoordeel heb.

Kosten zijn voor mij niet zo het probleem, maar het idee onbeperkt internet te hebben was mij wel iets extra's waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:02

M2M

medicijnman

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het juridisch zit als je een "onbeperkt" abbo afgesloten hebt die bovendien "lifetime" geldig is. Als dat zwart op wit staat zonder andere beperkende voorwaarden, wat moet de KPN dan doen als je dit bij de rechter voor laat komen?

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
[...]

Onzin, nogmaals, de wet per 15 juni geeft providers juist de mogelijkheid om roaming te beperken bij onbeperkte bundels, tot wat redelijk is obv maandelijkse kosten.

Dat KPN (of wie dan ook) er niet veel aan verdient geeft geen reden om bestaande overeenkomsten maar lukraak aan te passen.
Lekker klanten binnenhalen en dan later de abonnementen aanpassen omdat er weinig marge opzit? Dat zou een mooie boel worden. :')

[ Voor 8% gewijzigd door P.K. op 28-04-2017 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 15:39
[...]

Voor onbeperkte data bundles in Europa heeft de EU ook speciale regels dus dat is hier helemaal niet de hoofdreden.

Volgens de EU site: komt het er op neer dat je per ~4,60 euro dat je betaalt minimaal 1GB roaming krijgt. KPN had dat dus perfect kunnen limiteren tot ~6 GB in de EU en onbeperkt in Nederland. Boven die 6GB mogen ze 9,30 euro per GB vragen(in MBs afgerond dan).

Maar voor KPN is dit (zoals gezegd) een goede reden om het nu te doen. Nu kunnen ze je ter "compensatie" gratis EU data geven, wat voor veel gebruikers (op korte termijn) aantrekkelijker is dan het verschil tussen 10GB en onbeperkt. Veel mensen komen jaarlijks in het buitenland, maar er zijn maar weinig mensen die over die 10GB komen.

Ik denk ook dat dit voor KPN een van de weinige momenten is om er met een goede smoes vanaf te komen. Waarschijnlijk kunnen ze pas met de komst van 5G de nieuwe abonnementen aantrekkelijker maken dan de huidige onbeperkte waar ze vanaf willen, en ze vinden vast dat dat te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:37

Patriot

Fulltime #whatpulsert

sww89 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:47:
[...]

Dat is een beetje vergelijkbaar met de onbeperkt discussie. We zeggen X, want dat bekt zo lekker, maar in de kleine lettertjes staat behalve X ook nog Y. Helaas gelden toch de kleine lettertjes XY, en niet alleen de belofte in X. Met andere woorden 'onbeperkt, mits' en nu komt daar 'lifetime, mits' daar nog bij. En ja dan krijg je teleurgestelde klanten. Anno 2017 zijn veel mensen (of in ieder geval tweakers) zich bewust aan het worden van al die kleine lettertjes lijkt mij en prik je door die mooie termen heen, waar dat wel iets is wat ongetwijfeld om en nabij de 7 jaar geleden anders was.
Ik vind het wel schattig dat je denkt dat we dat nog maar 7 jaar weten.
Toch is en was het naïef om te denken dat alleen de klant rechten heeft, en dat het niet vroeg of laat zou gebeuren dat je abonnement onhoudbaar zou worden. De nieuwe EU regels zorgen er blijkbaar voor dat de houdbaarheidsdatum van dit abonnement in een stroomversnelling is gekomen. En ik snap KPN volkomen en ik geef ze geen ongelijk voor deze actie. Neemt niet weg dat een klacht naar de RCC wel op zijn plaats is als dat kan, maar verder valt er als klant weinig te halen vrees ik.
Ik vraag me oprecht af of de RCC de reclame-uiting als misleidend zal bestempelen. Dat zou in ieder geval betekenen dat iedere uiting over contracten voor een bepaalde tijd die vóór het aflopen van het abonnementstermijn zijn gewijzigd als misleidend moet worden bestempeld. En er valt zelfs iets voor te zeggen dat iedere reclame-uiting over een contract misleidend genoemd kan worden omdat ze het alleen al kunnen wijzigen (laat staan dat ze het doen).

EDIT: Nog even los van het feit dat deze beslissing natuurlijk voortvloeit uit een wetswijziging. Als ik er zo over nadenk denk ik dat de RCC niet in het nadeel van KPN zou oordelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriot op 28-04-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

fifarunnerr schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:52:

Maar voor KPN is dit (zoals gezegd) een goede reden om het nu te doen. Nu kunnen ze je ter "compensatie" gratis EU data geven, wat voor veel gebruikers (op korte termijn) aantrekkelijker is dan het verschil tussen 10GB en onbeperkt. Veel mensen komen jaarlijks in het buitenland, maar er zijn maar weinig mensen die over die 10GB komen.
Ik dus elke maand. En dan mis ik ook de verdubbeling van KPN compleet. Zodra het kan gaat KPN er thuis in ieder geval uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34

Yucon

*broem*

Patriot schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:54:
[...]

[...]

Ik vraag me oprecht af of de RCC de reclame-uiting als misleidend zal bestempelen. Dat zou in ieder geval betekenen dat iedere uiting over contracten voor een bepaalde tijd die vóór het aflopen van het abonnementstermijn zijn gewijzigd als misleidend moet worden bestempeld. En er valt zelfs iets voor te zeggen dat iedere reclame-uiting over een contract misleidend genoemd kan worden omdat ze het alleen al kunnen wijzigen (laat staan dat ze het doen).

EDIT: Nog even los van het feit dat deze beslissing natuurlijk voortvloeit uit een wetswijziging. Als ik er zo over nadenk denk ik dat de RCC niet in het nadeel van KPN zou oordelen.
toon volledige bericht
Betekent dit niet gewoon dat geen enkel weldenkend bedrijf 'levenslange' aanbiedingen zou moeten doen? Zeker van KPN mag je in dat opzicht wat meer realiteitszin verwachten dan van het bakkertje op de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yucon schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:08:
[...]

Betekent dit niet gewoon dat geen enkel weldenkend bedrijf 'levenslange' aanbiedingen zou moeten doen? Zeker van KPN mag je in dat opzicht wat meer realiteitszin verwachten dan van het bakkertje op de hoek.
Wélk leven hebben we 't over? Het leven van 't abonnement is al lang geleden beëindigd en is stilzwijgend en eenzijdig verlengt in 't voordeel van de abonnees. 't Is niet zo dat de abonnee benadeeld wordt, tenzij hij/zij terug wil naar de snelheden welke er tijdens 't afsluiten golden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekh03
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 20:15
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:13:
[...]

Wélk leven hebben we 't over? Het leven van 't abonnement is al lang geleden beëindigd en is stilzwijgend en eenzijdig verlengt in 't voordeel van de abonnees. 't Is niet zo dat de abonnee benadeeld wordt, tenzij hij/zij terug wil naar de snelheden welke er tijdens 't afsluiten golden.
"Je hele leven lang" lijkt me duidelijk toch?
Daarnaast wil ik wel benadrukken dat deze internetbundels vrijwel altijd aan dure bel/sms bundels zitten/zaten. Ik heb altijd minimaal 20 euro betaald voor 120 belmin. of SMS. + 3,75 voor onbeperkt data.
Ik persoonlijk zou 20 GB ook wel een goede vinden, gebruik zelf 15-18 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie op die contracten "Lifetime - 2 jaar" staan.

Als je €2,50 per maand voor 10GB te duur vindt, dan hou ik me aanbevolen om het contract op mijn naam over te zetten hoor... Neem hem graag over! ;)
Damn... Gouden deal man!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 13:38
Iets met 25 dubbeltjes en de eerste rang...

Of zoals Rob het zou zeggen: Man man man. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

M2M schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:44:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het juridisch zit als je een "onbeperkt" abbo afgesloten hebt die bovendien "lifetime" geldig is. Als dat zwart op wit staat zonder andere beperkende voorwaarden, wat moet de KPN dan doen als je dit bij de rechter voor laat komen?
Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat er niet getekend is voor een lifetime contract, maar voor een contract voor 1 of 2 jaar. Na 1 of 2 jaar wordt het contract vanuit rechtswege omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.
Bron: Aanvullende voorwaarden Tarieven KPN Mobiel 2007 en 2010.
Helaas moet ik constateren dat deze documenten in de loop der jaren zijn bijgewerkt tot in de toekomst (:P) 1 mei 2017. We zullen KPN er op moeten vertrouwen dat er in de tussentijd niet gesjoemeld is met de aanvullende voorwaarden. En als het jou er echt om te doen is zou je een oudere versie op moeten vragen.

Wat KPN toendertijd heeft aangeboden was lifetime* korting op de Surf en Mail bundel (dus niet te verwarren met het denken recht te hebben op lifetime contract met KPN). Iets waar providers ook vandaag de dag onderling in verschillen: volgens sommige contractsvoorwaarden verdwijnt de korting in het contract voor onbepaalde tijd, en in andere contractsvoorwaarden zoals bij KPN stelt men de korting mee te nemen in het contract voor onbepaalde tijd. KPN heeft daar een toen nog leuk klinkende term voor bedacht: lifetime korting, of zoals we het vandaag de dag zouden uitleggen 'korting zolang je abonnement loopt'.

Eigenlijk komt het er dus op neer dat de kortingsprijs waar men toendertijd voor getekend heeft zou worden overgenomen in het contract voor onbepaalde tijd, en wat je in theorie dan levenslang zou kunnen aanhouden, *mits het contract voor onbepaalde tijd niet eenzijdig wordt opgezegd of gewijzigd. Dat laatste is nu toch gebeurd, en het lijkt mij dat een rechter daar gewoon in meegaat mits dat tijdig is gecommuniceerd. Vervolgens heb je alle recht om niet akkoord te gaan en het 'contract van onbepaalde tijd' op te zeggen.

Maar ik neem aan dat 'gedupeerden' die hier zijn gaan klagen het contract en voorwaarden nog mooi in de archiefkast hebben liggen?? Ik weet uit mijn Hi tijd dat ik een heel mooi mapje kreeg met allerlei documentatie en het contract zelf. Of desnoods dat je het digitaal opgeslagen hebt op je harde schijf? Als het goed is moet bovenstaande dan ook zichtbaar worden.
P.K. schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:41:
[...]

Onzin, nogmaals, de wet per 15 juni geeft providers juist de mogelijkheid om roaming te beperken bij onbeperkte bundels, tot wat redelijk is obv maandelijkse kosten.

Dat KPN (of wie dan ook) er niet veel aan verdient geeft geen reden om bestaande overeenkomsten maar lukraak aan te passen.
Lekker klanten binnenhalen en dan later de abonnementen aanpassen omdat er weinig marge opzit? Dat zou een mooie boel worden. :')
Roaming wordt toch juist beperkt door het abonnement om te zetten naar 10GB NL-EU. Het rekensommetje is
2 * (abo kosten excl btw / 7,70) = aantal GB in EU
Stel dat je voor je KPN Onbeperkt 4g NL abo met bellen nu €23,10 per maand betaalt, je minimaal recht hebt op 2 * ( 23,10 / 7,70 ) = 6 GB. Nou vraag ik mij wel af of er ook nog mensen zijn die de hele dure abonnementen met internationaal bellen nog hebben lopen, want dan heb je vanzelfsprekend recht op meer GB's, en of er voor die klanten - als die er nog zijn - een hoger aantal GB's aanbod is gedaan.
Patriot schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:54:
[...]

Ik doel op een groter maatschappelijk bewustzijn. Tien jaar geleden was ik helemaal de bom op de middelbare school omdat ik een T-Mobile MDA Pro had. Ik weet nog goed dat ik met mijn tweejarig Flex 20 abonnementje van €20 maar €160 hoefde bij te betalen voor een toestel met een catalogusprijs van €800. Eigenlijk was dat bedrag om bij te moeten betalen hoger, 'maar ik was al zolang klant', dus viel ik in een goedkopere categorie :)

Toen waren dikke abonnementen met high end smartphones dus nog geen gemeengoed. Onbeperkt internet wel, al was er een FUP, en dus lifetime bij KPN. Maarja een nieuw product dat betaalbare mobiele internet waar iedereen nog ervaring mee moest opdoen. Ik gebruikte te weinig data over dat trage 3g om ooit een waarschuwing te kunnen krijgen. Voor een laag bedrag dus naar hartelust internetten. Er kwamen meer gebruikers en dus meer ervaringen. Zelfs jongeren gingen massaal aan luxe telefoons. Konden we toen weten dat providers later geldwolven zouden worden met wurgcontracten? Ik weet het een term die niet in deze context past maar klinkt zo lekker eng en de meest gekke constructies in contracten kwamen voorbij. Het zorgeloze was er vanaf. Je moest dik betalen voor bellen en vooral data. En dan wilde men ook nog de nieuwste telefoon. Ja dat kwam voor velen rauw om hun dak vallen. Betaal je opeens €60 per maand wilde je er in bundel niet veel op achteruit gaan. En ga je dan ook nog eens over je bundel heen dan moest je dik bijbetalen. Ik denk dat dat mensen bewuster heeft gemaakt. Naast campagnes van de overheid en nieuwe regels zoals 1 mei aanstaande met BKR registratie, maar ook het toegankelijke internet dat (dankzij ironisch genoeg het dure mobiele internet) dat gebruikers via nieuwssites, prijsvergelijkers en fora meer laat leren over bezigheden van telecomproviders, zijn gebruikers zich - als het goed is - veel meer bewust over hoe abonnementen vandaag de dag in elkaar zitten. Digibeten daar gelaten, maar daarom had ik bewust tussen haakjes tweakers gezet :P

Edit: Ik zit al zo lang op het forum te neuzen dat ik het frontpage artikel nog niet gezien had nieuws: KPN zet abo's met onbeperkt internet om in 10GB-bundels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 20:49
luxzenburcht schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:42:
Iets met 25 dubbeltjes en de eerste rang...

Of zoals Rob het zou zeggen: Man man man. :)
Nouja, ik zit nu dus met een abonnement van grofweg €20,- per maand waarbij ik maar 100 min/sms per maand heb en nu nog eens gelimiteerd wordt tot 10GB/mnd zonder compleet (want oud abonnement). Eerste rang, nou nee...

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2econd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
Is de verlaging naar 10GB nu per dag of per maand?

I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:37

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Yucon schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:08:
[...]

Betekent dit niet gewoon dat geen enkel weldenkend bedrijf 'levenslange' aanbiedingen zou moeten doen?
Zeker van KPN mag je in dat opzicht wat meer realiteitszin verwachten dan van het bakkertje op de hoek.
Dat is een redelijke vraag, maar gaat meer over wat de morele grens is dan over de wettelijke grens. Wettelijk gezien is het, denk ik, geen probleem om de term te hanteren in gevallen als deze. Moreel gezien is een heel andere kwestie, en dan krijg je al snel een discussie die je breder moet trekken dan alleen het gebruiken van een specifieke term.
sww89 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:44:
[...]

Ik doel op een groter maatschappelijk bewustzijn. Tien jaar geleden was ik helemaal de bom op de middelbare school omdat ik een T-Mobile MDA Pro had. Ik weet nog goed dat ik met mijn tweejarig Flex 20 abonnementje van €20 maar €160 hoefde bij te betalen voor een toestel met een catalogusprijs van €800. Eigenlijk was dat bedrag om bij te moeten betalen hoger, 'maar ik was al zolang klant', dus viel ik in een goedkopere categorie :)

Toen waren dikke abonnementen met high end smartphones dus nog geen gemeengoed. Onbeperkt internet wel, al was er een FUP, en dus lifetime bij KPN. Maarja een nieuw product dat betaalbare mobiele internet waar iedereen nog ervaring mee moest opdoen. Ik gebruikte te weinig data over dat trage 3g om ooit een waarschuwing te kunnen krijgen. Voor een laag bedrag dus naar hartelust internetten. Er kwamen meer gebruikers en dus meer ervaringen. Zelfs jongeren gingen massaal aan luxe telefoons. Konden we toen weten dat providers later geldwolven zouden worden met wurgcontracten? Ik weet het een term die niet in deze context past maar klinkt zo lekker eng en de meest gekke constructies in contracten kwamen voorbij. Het zorgeloze was er vanaf. Je moest dik betalen voor bellen en vooral data. En dan wilde men ook nog de nieuwste telefoon. Ja dat kwam voor velen rauw om hun dak vallen. Betaal je opeens €60 per maand wilde je er in bundel niet veel op achteruit gaan. En ga je dan ook nog eens over je bundel heen dan moest je dik bijbetalen. Ik denk dat dat mensen bewuster heeft gemaakt. Naast campagnes van de overheid en nieuwe regels zoals 1 mei aanstaande met BKR registratie, maar ook het toegankelijke internet dat (dankzij ironisch genoeg het dure mobiele internet) dat gebruikers via nieuwssites, prijsvergelijkers en fora meer laat leren over bezigheden van telecomproviders, zijn gebruikers zich - als het goed is - veel meer bewust over hoe abonnementen vandaag de dag in elkaar zitten. Digibeten daar gelaten, maar daarom had ik bewust tussen haakjes tweakers gezet :P
toon volledige bericht
Ik heb niet het gevoel dat mensen toentertijd het idee hadden dat de mooie praatjes zuivere waarheid waren, en ook de kleine lettertjes zijn niet pas ná 2010 uitgevonden hoor :P Zo'n discussie over wat de maatschappij al dan niet denkt is natuurlijk al snel doorspekt met anekdotisch bewijs, maar ik heb in ieder geval niet het idee dat men een kleine 7 jaar terug meer vertrouwen had in marketinguitspraken dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-04 22:49
Dit zou erg jammer zijn. Ik heb zelf nog geen SMS ontvangen van KPN, maar ik geniet ook al 8 jaren lang van onbeperkt internet (nu 4G), plus 130 minuten/sms, voor slechts € 8 euro inclusief kortingen.

Was ook te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 22:02
Xesxen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:46:
[...]

Nouja, ik zit nu dus met een abonnement van grofweg €20,- per maand waarbij ik maar 100 min/sms per maand heb en nu nog eens gelimiteerd wordt tot 10GB/mnd zonder compleet (want oud abonnement). Eerste rang, nou nee...
Nou.. ja! Ik betaal voor 2GB en 100 minuten al dik 20 euro. Dus volgens mij mag je niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
sww89 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:44:

Roaming wordt toch juist beperkt door het abonnement om te zetten naar 10GB NL-EU. Het rekensommetje is
2 * (abo kosten excl btw / 7,70) = aantal GB in EU
Stel dat je voor je KPN Onbeperkt 4g NL abo met bellen nu €23,10 per maand betaalt, je minimaal recht hebt op 2 * ( 23,10 / 7,70 ) = 6 GB. Nou vraag ik mij wel af of er ook nog mensen zijn die de hele dure abonnementen met internationaal bellen nog hebben lopen, want dan heb je vanzelfsprekend recht op meer GB's, en of er voor die klanten - als die er nog zijn - een hoger aantal GB's aanbod is gedaan.
Ja roaming wordt beperkt op deze manier, maar het is niet de enige manier om dat te doen.
Zoals je al aangeeft, heeft KPN prima mogelijkheden om roaming te beperken zonder de nationale bundel aan te passen. Op die manier kunnen ze zelfs minder roaming geven dan nu. Dus dat is geen argument. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dat jullie wel iets te licht doen over levenslang. Zowel mondelinge als schriftelijke overeenkomsten zijn rechtsgeldig. Dus of KPN nu mondeling of schriftelijk aan de klant heeft verteld dat ze een levenslange prijs beloven, die prijs is gewoon rechtsgeldig. Ik vind dat de rechter gewoon moet oordelen dat ze een contractuele belofte gedaan hebben en dat ze die nu ook waar moeten maken. En ja, tuurlijk is €2,50 heel goedkoop. Niemand beweert dat het dat niet is. Maar dat is de verantwoordelijkheid van KPN. Dan had KPN die belofte maar niet moeten doen. En dan kun je wel zeggen dat KPN er niet over na heeft gedacht of dat het dom was. Maar ja. Mensen kunnen ook een overeenkomst aangaan door alleen maar "ja" te zeggen aan de telefoon. Dus dan moet je ook niet zeuren dat KPN haar afspraken ook na moet komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 904103 op 28-04-2017 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:25:
Ik vind dat jullie wel iets te licht doen over levenslang. Zowel mondelinge als schriftelijke overeenkomsten zijn geldig. Dus of KPN nu mondeling of schriftelijk aan de klant heeft verteld dat ze een levenslange prijs beloven, die prijs is gewoon rechtsgeldig. Ik vind dat de rechter gewoon moet oordelen dat ze een contractuele belofte gedaan hebben en dat ze die nu ook waar moeten maken. En ja, tuurlijk is €2,50 heel goedkoop. Niemand beweert dat het dat niet is. Maar dat is de verantwoordelijkheid van KPN. Dan had KPN die belofte maar niet moeten doen.
Moet KPN dan ook levenslang 720KBps (downstream) blijven leveren aan de mensen welke er nú over klagen dat ze géén onbeperkt aantal GB's meer kunnen downloaden óf moet er een vertaalslag plaats gaan vinden waarbij 't aantal te downloaden GB's per maand wordt afgestemd op de FUP welke middels die 720KBps limiet aanwezig was?

Met een paar uur downloaden ben je wss al over je (oude) FUP limiet heen middels 4G.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:25:
Ik vind dat jullie wel iets te licht doen over levenslang. Zowel mondelinge als schriftelijke overeenkomsten zijn rechtsgeldig. Dus of KPN nu mondeling of schriftelijk aan de klant heeft verteld dat ze een levenslange prijs beloven, die prijs is gewoon rechtsgeldig. Ik vind dat de rechter gewoon moet oordelen dat ze een contractuele belofte gedaan hebben en dat ze die nu ook waar moeten maken. En ja, tuurlijk is €2,50 heel goedkoop. Niemand beweert dat het dat niet is. Maar dat is de verantwoordelijkheid van KPN. Dan had KPN die belofte maar niet moeten doen. En dan kun je wel zeggen dat KPN er niet over na heeft gedacht of dat het dom was. Maar ja. Mensen kunnen ook een overeenkomst aangaan door alleen maar "ja" te zeggen aan de telefoon. Dus dan moet je ook niet zeuren dat KPN haar afspraken ook na moet komen.
Laat je ons even weten wat het resultaat is van de zaak die je aan gaat spannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:32:
[...]

Laat je ons even weten wat het resultaat is van de zaak die je aan gaat spannen?
Ik heb zelf niet zo'n abonnement. Dus ik betwijfel of ik zo'n zaak aan kan spannen.

Ik probeer meer te zeggen, we hebben in Nederland geen juries. Maar als ik in een jurie zou zitten die deze zaak moest beoordelen, zou ik zeker wel vorderen dat KPN de abonnementen moet blijven aanbieden zo lang ze niet failliet gaan. Ze hebben immers een contractuele belofte aan de klant gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:37:
[...]

Ik heb zelf niet zo'n abonnement. Dus ik betwijfel of ik zo'n zaak aan kan spannen.

Ik probeer meer te zeggen, we hebben in Nederland geen juries. Maar als ik in een jurie zou zitten die deze zaak moest beoordelen, zou ik zeker wel vorderen dat KPN de abonnementen moet blijven aanbieden zo lang ze niet failliet gaan. Ze hebben immers een contractuele belofte aan de klant gedaan.
Ook met een "Jury" ga je hier weinig aan veranderen tenzij je graag een geknepen abo op 720KBps terug wil hebben op je huidige 4G toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:40:
[...]

Ook met een "Jury" ga je hier weinig aan veranderen tenzij je graag een geknepen abo op 720KBps terug wil hebben op je huidige 4G toestel.
Als jurielid zou ik dan over iemand anders oordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:55

Onbekend

...

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:31:
[...]

Moet KPN dan ook levenslang 720KBps (downstream) blijven leveren aan de mensen welke er nú over klagen dat ze géén onbeperkt aantal GB's meer kunnen downloaden óf moet er een vertaalslag plaats gaan vinden waarbij 't aantal te downloaden GB's per maand wordt afgestemd op de FUP welke middels die 720KBps limiet aanwezig was?

Met een paar uur downloaden ben je wss al over je (oude) FUP limiet heen middels 4G.
Dat had KPN dan beter kunnen doen.
Gewoon dus het levenslange abonnement van 720KBps blijven ondersteunen, en daarnaast een nieuw "normaal" abonnement aanbieden met een hogere snelheid met max. 10GB databundel.

Mensen zullen dan uit zichzelf overstappen naar de hogere snelheid en niemand die dan nog dat levenslange abonnement zal missen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:41:
[...]

Als jurielid zou ik dan over iemand anders oordelen.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

[quote]Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:37:
[...]
Dat wordt dan lastig idd.
Ik ook niet overigens.
Ik snap goed dat er legio mensen zijn die vinden/voelen dat dit niet juist is.
Het probleem is echter: het mag wel gewoon.
Maar graag zag ik, net als jij, dat zoiets voor de rechter komt en dat er een uitspraak over komt.
Misschien dat hier een nieuwe/andere situatie van toepassing is en dat er daardoor een andere uitspraak kan komen....
(alhoewel ik dacht dat zoiets al eens gebeurd is en dat daaruit bleek dat het wel mocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Koffie-Verkeerd Ik zou oordelen dat het niet mag. Volgens mij gaat het hier om het volgende. Iedereen weet dat beide partijen in een contract geen verplichtingen meer hebben zodra het contract afloopt. Echter, heeft KPN hier een belofte gedaan dat ze iets voor onbeperkte tijd aanbieden. Dat is iets anders dan onbepaalde tijd. Waar het hier op neer komt, is of grote commerciele bedrijven mogen liegen om klanten te werven.Want dat is in feite wat er hier gebeurt. Wat mij betreft is dat tegen alle redelijkheid en billijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:50:
@Koffie-Verkeerd Ik zou oordelen dat het niet mag. Volgens mij gaat het hier om het volgende. Iedereen weet dat beide partijen in een contract geen verplichtingen meer hebben zodra het contract afloopt. Echter, heeft KPN hier een belofte gedaan dat ze iets voor onbeperkte tijd aanbieden. Dat is iets anders onbepaalde tijd. Waar het hier op neer komt, is of grote commerciele bedrijven mogen liegen om klanten te werven.Want dat is in feite wat er hier gebeurt. Wat mij betreft is dat tegen alle redelijkheid en billijkheid.
En daar zit nu de crux: jij en ik zijn geen rechter.........
(ik durf die aanname m.b.t. jou wel te doen.... :) Ik weet dat ik iig geen rechter ben. Of advocaat.)
(Toevoeging: jij bedoelt waarschijnlijk oordelen als jurylid, besefte ik me later..... Hoewel het de strekking van mijn verhaal niet veel verandert.)

Wij kunnen er heel veel van vinden; dat legt echter geen gewicht in de schaal.

Waar eventuele -massale- verontwaardiging/klachten wèl toe kan leiden is: reputatieschade voor KPN.
Van de posts op enkel Tweakers.net krijgt een beetje woordvoerder denk ik geen zweet op zijn voorhoofd.

En zelfs al zouden *alle* klanten die het sms'je hebben gekregen, besluiten om op te zeggen, dan vindt KPN dat natuurlijk niet leuk, maar waarschijnlijk ook niet meer dan dat.
(het zou gaan om enkele 1000-den klanten)

[ Voor 5% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 28-04-2017 23:07 . Reden: Nieuw inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:04:
[...]

En daar zit nu de crux: jij en ik zijn geen rechter.........
(ik durf die aanname m.b.t. jou wel te doen.... :) Ik weet dat ik iig geen rechter ben. Of advocaat.)
(Toevoeging: jij bedoelt waarschijnlijk oordelen als jurylid, besefte ik me later..... Hoewel het de strekking van mijn verhaal niet veel verandert.)

Wij kunnen er heel veel van vinden; dat legt echter geen gewicht in de schaal.

Waar eventuele -massale- verontwaardiging/klachten wèl toe kan leiden is: reputatieschade voor KPN.
Van de posts op enkel Tweakers.net krijgt een beetje woordvoerder denk ik geen zweet op zijn voorhoofd.

En zelfs al zouden *alle* klanten die het sms'je hebben gekregen, besluiten om op te zeggen, dan vindt KPN dat natuurlijk niet leuk, maar waarschijnlijk ook niet meer dan dat.
(het zou gaan om enkele 1000-den klanten)
toon volledige bericht
Nee maar we zouden wel jurielid kunnen zijn. Vind jij dat KPN heeft gelogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:10:
[...]

Als ze die vorm van een abo stoppen, néé.... Je hebt dan levenslang van dát abo gebruik kunnen maken en je krijgt een aanbod voor een ander soort abo. Dat oude abo is/leeft simpelweg niet meer :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:50:
@Koffie-VerkeerdEchter, heeft KPN hier een belofte gedaan dat ze iets voor onbeperkte tijd aanbieden. Dat is iets anders onbepaalde tijd.
Een belofte is geen overeenkomst.
Waar het hier op neer komt, is of grote commerciele bedrijven mogen liegen om klanten te werven.Want dat is in feite wat er hier gebeurt. Wat mij betreft is dat tegen alle redelijkheid en billijkheid.
Het antwoord is ja en het heet marketing.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:10:
[...]

Als consument e/o jurylid: Ja.

Als je iets verkoopt als "lifetime/levenslang" en "onbeperkt" dan biedt dat m.i. bij de consument weinig ruimte tot andere interpretatie.

En toch zijn er andere bedrijven die in het gelijk gesteld zijn nadat ze vergelijkbare uitspraken m.b.t. tot hun diensten/producten hebben gedaan.

Overigens kan ik vanuit KPN perspectief ook wel de nodige argumenten bedenken die deze wijziging wel legitimeren.
Maar niet als consument zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:23:
[...]

Als consument e/o jurylid: Ja.

Als je iets verkoopt als "lifetime/levenslang" en "onbeperkt" dan biedt dat m.i. bij de consument weinig ruimte tot andere interpretatie.

En toch zijn er andere bedrijven die in het gelijk gesteld zijn nadat ze vergelijkbare uitspraken m.b.t. tot hun diensten/producten hebben gedaan.

Overigens kan ik vanuit KPN perspectief ook wel de nodige argumenten bedenken die deze wijziging wel legitimeren.
Maar niet als consument zijnde.
Gaan we 't over een ander "product" hebben: Je koopt een simpele Cisco switch met daarop "lifttime guarantee"..... Nou heb ik hier een Cisco 2960 dinglvoor me iggen waar de nieuwste versie van IOS niet meer op wil draaien, moet Cisco dat apparaat dan alsnog 100% veilig houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jant schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:21:
[...]

Een belofte is geen overeenkomst.

[...]

Het antwoord is ja en het heet marketing.
OK.

Als ik aan een bedrijf een belofte doe is dat een overeenkomst.

Dus wij mogen ook iets afspreken met bedrijven maar dan kunnen we zeggen dat we het niet echt menen omdat het "marketing" was. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 904103 op 28-04-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:30:
[...]

OK.

Dus wij mogen ook iets afspreken met bedrijven maar dan kunnen we zeggen dat we het niet echt menen omdat het "marketing" was. >:)
Ja, dat mág je. Het lullige is alleen dat JIJ waarschijnlijk een consument bent en dus geen dienst/product levert of aanbied áán.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knip, kan ook op een normale manier

[ Voor 95% gewijzigd door The Wizard op 29-04-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:30:
[...]
Een handtekening onder een rechtsgeldig contract is geen belofte.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bedrijven LIEGEN ook niet, ze bieden je gewoon dát aan wat JIJ graag wil (horen) én vervolgens niet leest.

Met betrekking tot dát waar 't hier mee begon (een "onbeperkt" internet abo voor een paar euro), bekijk de voorwaarden in dát abo/contract eens GOED!!

[ Voor 50% gewijzigd door The Wizard op 29-04-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:39:
[...]

Bedrijven LIEGEN ook niet, ze bieden je gewoon dát aan wat JIJ graag wil (horen) én vervolgens niet leest.

Met betrekking tot dát waar 't hier mee begon (een "onbeperkt" internet abo voor een paar euro), bekijk de voorwaarden in dát abo/contract eens GOED!!
Maar dat bieden ze juist nu niet meer aan. Dat is het hele probleem.
jant schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:39:
[...]

Een handtekening onder een rechtsgeldig contract is geen belofte.
Iets wat over de telefoon is afgesproken is rechtsgeldig. Iets wat op een bierviltje is afgesproken is rechtsgeldig. Waarom zou een aanbieding van een professioneel bedrijf dan niet rechtsgeldig zijn? Het laatste is formeler.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 904103 op 28-04-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:42:
[...]

[...]

Iets wat over de telefoon is afgesproken is rechtsgeldig. Iets wat op een bierviltje is afgesproken is rechtsgeldig. Waarom zou een aanbieding van een professioneel bedrijf dan niet rechtsgeldig zijn? Het laatste is formeler.
Dan kunnen ze 't toch ook niet meer leveren? Product is als dienst niet meer leverbaar dus,,,, EINDE CONTRACT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:53
Anoniem: 904103 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:42:
[...]

Dat hoeven ze ook niet want het contract geldt voor 2 jaar.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1 2 3 4 Laatste