Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 10 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Joni schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:30:
[...]

Schijnt wel te kunnen met ODIS begrijp ik uit deze post op Audi-Sport.net. Jammer dat ODIS niet te koop is voor iedereen.
ODIS is inderdaad niet overal zo weg te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lensent op 27-11-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Lensent schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:27:
[...]

ODIS is inderdaad niet overal zo weg te halen.
Hier een Odis binnen enkele,dagen.
Probleem is de connectie met vag. Als het activeren zelfde principe is als appconnected, ja dan wordt het moeilijk :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Maar nu heb ik eigenlijk nog geen antwoord gelezen op mijn vraag en het houdt me wel bezig;

Je kunt de, en dat heb ik nu, DRL voor dimmen tot '0' bij richting aangeven. Heb ik.
Je kunt 1/2/3/4 achterlichten inschakelen bij DRL. 4 heb ik ook.

Maar, kun je de achterlichten ook dimmen bij richting aangeven? Los van de vraag of je daarmee door de APK komt of dat het wettelijk is toegestaan. Want ik vind dat wel een leuke feature, en mogelijk een aanvulling op wat met coderen kan (gerritspreekt). Of het wel of niet kan is door mij, na heel lang zoeken op YouTube, niet gevonden. Op zich al een indicatie natuurlijk... :+

En nog een vraag aan @azz_kikr

Kun je de 2 onderste witte verlichting (dimlicht en mistlamp achter) op de fysieke knop/schakelaar 'verlichting' zoals eerder door mij gepost ook groen -of desnoods een andere kleur- laten worden wanneer deze geselecteerd worden? Want ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat deze gewoon wit blijven.

[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 28-11-2017 06:54 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 06:33:
Maar nu heb ik eigenlijk nog geen antwoord gelezen op mijn vraag en het houdt me wel bezig;

Je kunt de, en dat heb ik nu, DRL voor dimmen tot '0' bij richting aangeven. Heb ik.
Je kunt 1/2/3/4 achterlichten inschakelen bij DRL. 4 heb ik ook.

Maar, kun je de achterlichten ook dimmen bij richting aangeven? Los van de vraag of je daarmee door de APK komt of dat het wettelijk is toegestaan. Want ik vind dat wel een leuke feature, en mogelijk een aanvulling op wat met coderen kan (gerritspreekt). Of het wel of niet kan is door mij, na heel lang zoeken op YouTube, niet gevonden. Op zich al een indicatie natuurlijk... :+

En nog een vraag aan @azz_kikr

Kun je de 2 onderste witte verlichting (dimlicht en mistlamp achter) op de fysieke knop/schakelaar 'verlichting' zoals eerder door mij gepost ook groen -of desnoods een andere kleur- laten worden wanneer deze geselecteerd worden? Want ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat deze gewoon wit blijven.
Niet via vcp/vcds. Ik heb de knop nog nooit open gesmeten maar ik denk dat er maar 1 kleur led achter zit. Volgens mij met het wel relatief simpel zijn om de knop te modden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
Achterlichten dimmen heb ik naar gekeken. Probleem is je achterklep, dat is namelijk 1 kanaal ipv 2 gescheiden kanalen. Dus je hebt totaal voor je achterlichten 3 kanalen ipv 4. Dus bij dimmen naar links bijv zal de rechterkant van je binnenklep ook dimmen. Terwijl je dat niet wilt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:09
Iemand omgeving Veenendaal die voor mij US lights kan activeren en die irritante gordelpiep uit kan zetten?

(Golf 5 1.9 TDi 2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mo8578
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 13:46
Hallo allemaal,

een vraagje. Ik heb een Tiguan besteld en deze wordt in Januari geleverd. Nu ben ik wat video's aan het bekijken op Youtube en ik zag onderstaande video. Het gaat om de richtingsaanwijzer die met een soort sweeping motion van links naar rechts gaat, net zoals bij Audi.

is dit iets wat met VCDS geregeld kan worden?

YouTube: LED оптика для...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@pchulpjoost is ook toegevoegd aan de lijst voor locatie Veenendaal. Hij beschikt over een officiële kabel met software.

Straks hebben we nog landelijke dekking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mo8578 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:39:
Hallo allemaal,

een vraagje. Ik heb een Tiguan besteld en deze wordt in Januari geleverd. Nu ben ik wat video's aan het bekijken op Youtube en ik zag onderstaande video. Het gaat om de richtingsaanwijzer die met een soort sweeping motion van links naar rechts gaat, net zoals bij Audi.

is dit iets wat met VCDS geregeld kan worden?

YouTube: LED оптика для...
Ik heb even Google Translate er op losgelaten. De makers van het filmpje weten het zelf ook niet, auto werd zo geleverd. Ook niks over te vinden bij gerritspreekt en stemei.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Lijkt mij niet de originele koplampen. Ik weet dat Hella aftermarket lampen ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickDLH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:39
Ik heb een 2016 Audi A4 B9 (8W).

Op deze auto zit audi pre sense basic en pre sense city, maar verder geen verkeersboordherkenning, grootlicht assistent of active lane assist. Is het mogelijk om deze opties te activeren, en zo ja hoe goed werkt dat dan?

Ik weet dat je bij active lane assistent een andere richtingaanwijzer normaal gesproken gebruikt. Is dit ook het geval voor de verkeersboordherkenning en grootlicht assistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51
AndRo555 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:09:
[...]

Tikje tegen het gaspedaal is normaal genoeg om aan de ACC aan te geven dat je er voorbij wil. De vraag is of je het echt permanent uit wil zetten, want ik zou denken dat je meer gevallen tegenkomt waar je rechts niet voorbij mag dan waar dat wel mag.
Dit werkt hartstikke goed, bedankt voor de tip!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
NickDLH schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:52:
Ik heb een 2016 Audi A4 B9 (8W).

Op deze auto zit audi pre sense basic en pre sense city, maar verder geen verkeersboordherkenning, grootlicht assistent of active lane assist. Is het mogelijk om deze opties te activeren, en zo ja hoe goed werkt dat dan?

Ik weet dat je bij active lane assistent een andere richtingaanwijzer normaal gesproken gebruikt. Is dit ook het geval voor de verkeersboordherkenning en grootlicht assistent?
Kan prima erbij gecodeerd worden. Lane assist is wel permanent actief omdat je inderdaad geen knopje hebt. Voor verkeersbordenherkenning en Grootlichtassist heb je geen andere hendels nodig. Overigens gaat verkeersbordenherkenning alleen met VCP.

Over hoe goed het werkt? Net als af fabriek....niet ander :)

Heb gisteren nog een B9 gedaan. Heb je overigens Virtual Cockpit? Zo nee, heb je een "view" knop op je stuurwiel?

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 28-11-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickDLH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:39
Rainesh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:24:
[...]

Kan prima erbij gecodeerd worden. Lane assist is wel permanent actief omdat je inderdaad geen knopje hebt. Voor verkeersbordenherkenning en Grootlichtassist heb je geen andere hendels nodig. Overigens gaat verkeersbordenherkenning alleen met VCP.

Over hoe goed het werkt? Net als af fabriek....niet ander :)

Heb gisteren nog een B9 gedaan. Heb je overigens Virtual Cockpit? Zo nee, heb je een "view" knop op je stuurwiel?
Dat is goed om te horen. Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb virtual cockpit, waarvoor maakt dat uit?

Wat bedoel je met verkeersbordherkenning alleen met VCP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
NickDLH schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:44:
[...]

Dat is goed om te horen. Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb virtual cockpit, waarvoor maakt dat uit?

Wat bedoel je met verkeersbordherkenning alleen met VCP?
Als je VC hebt, dan kan ook nog laptimer erbij.

VCP = Vag Can Pro. Is een ander systeem dan Vcds/vagcom. Kan alleen daarmee geactiveerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Rainesh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:00:
Achterlichten dimmen heb ik naar gekeken. Probleem is je achterklep, dat is namelijk 1 kanaal ipv 2 gescheiden kanalen. Dus je hebt totaal voor je achterlichten 3 kanalen ipv 4. Dus bij dimmen naar links bijv zal de rechterkant van je binnenklep ook dimmen. Terwijl je dat niet wilt.
Dit geld alleen voor de led achterlichten idd als je ombouw hebt gedaan va halogeen naar led is het wel gescheiden en kan dit wel gecodeerd worden

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

3ssen schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:07:
Begin januari word ik de trotse eigenaar van een Fabia Combi 3 Ambition Bussiness Line.

Als ik op de site van stemei kijk, zie ik dat dan eigenlijk alleen maar de hillstart, needlesweep en mistlampen bij de bochten in aanmerking komen.

Zijn dat dan alle VCDS opties die mogelijk zijn of zijn er eventueel nog andere mogelijkheden aanwezig?
Heb hier een lijst voor. Let wel dat het ook weer bepaald word door de aanwezige modules enz.

Ook Comming home nu te activeren zonder lichtsensor

Stopwatch ( alleen bij MFD)
Needle sweep
Bijtankhoeveelheid (alleen bij MFD)
Ch/lh via de mistlampen
Ch activeren bij deur open of contact uit
Ch via de lichtsensor
CH activeren zonder lichtsensor
Bochtverlichting met knipperlicht en/of sturen
Drl met achterlichten zonder Kenteken verlichting
Drl uit bij handrem erop
Drl instelbaar maken in het menu
Drl alleen in auto stand
Drl op de mistlampen
Drl fel bij ch/lh
Us lights
Regen sluiten
Nawissen voor en achterruit
Waarschuwing toon sleutel vergeten uit zetten
Start stop uit schakelen ( zit een maar aan die ik uit kan leggen)
Gordel waarschuwing uit
Hillstart aanpassen
Film kijken tijdens het rijden vrijschakelen
Drl dimmen bij knipperlicht
Drl meeknipperen met knipperlicht
Drl om en om met knipperlicht
Drl fel bij ch/lh
Am functie uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oja, dat DRL uit bij handrem erop. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik zie het nut even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:07:
Oja, dat DRL uit bij handrem erop. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik zie het nut even niet.
Handrem erop = DRL uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, maar nu probeer ik te begrijpen welk nut het dient. Sta je voor een rood verkeerslicht, schakel je de handrem in .... gaat DRL uit 8)7

Dus, bij welke situatie dat je de handrem er op doet is het nuttig?

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 03-12-2017 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
GerCor schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:29:
[...]

Ja, maar nu probeer ik te begrijpen welk nut het dient. Sta je voor een rood verkeerslicht, schakel je de handrem in .... gaat DRL uit 8)7

Dus, bij welke situatie dat je de handrem er op doet is het nuttig?
Als er 1 gekke vragen over verlichting stelt. :+ En dan vraag uitgerekend jij je nu af wat het nut ervan is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GeeMoney schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:07:
[...]
Als er 1 gekke vragen over verlichting stelt. :+ En dan vraag uitgerekend jij je nu af wat het nut ervan is. :P
Ja. Omdat ik het nut ervan niet snap.

Wat me van de week wel opviel. Ik stond te wachten op mijn dochter op een PP. Motor lekker aan, want brrrr en 'auto hold' ingeschakeld. Zie ik in mijn spiegels dat mijn remlicht aanstaat. Ook daar snap ik het nut niet van. Nu lijkt het net of ik de voet de hele tijd op de rem heb. :? 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

ik vind 't altijd wel handig als ik in het donker mensen wil stalken, dat de DRL toch te overrulen is.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

iichel schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:15:
ik vind 't altijd wel handig als ik in het donker mensen wil stalken, dat de DRL toch te overrulen is.
O, dat is die functie waar de Nederlandse politie destijds om gevraagd heeft? Dan staat de lichtschakelaar op '0'. Maar blijft vreemd al je het daar niet voor gebruikt. Sta je voor een rood licht, duurt een beetje lang ... handrem .... gaat DRL uit.

Aha. Net even getest. Die functie heb ik 'nog' niet. Kan natuurlijk niet, ik moet alle functies hebben die beschikbaar zijn. :+ Of, de functie 'DRL uit ' moet het ook doen in de stand 'auto' want dan wil ik het niet.

Maar wat ik schreef: bij gebruik Auto Hold + autogordel: de remlichten blijven branden. Dat wil ik ook uitgeschakeld hebben. Doe ik dan de autogordel af, dan gaat Auto Hold automatisch over naar handrem en gaat het remlicht uit.

ff @Rainesh vragen of hij die functies ook naar mijn smaak kan aanpassen. Ga binnenkort toch weer bij hem op bezoek.

Altijd leuk als je op tijd achter dit soort dingen komt.

[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 03-12-2017 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

iichel schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:15:
Als je je handrem moet optrekken voor DRL uit te schakelen, dan ga je niet lang moeten stalken :+

Gelukkig kan je gewoon via MFD DRL aan en uitzetten ^^
GerCor schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:29:
[...]

O, dat is die functie waar de Nederlandse politie destijds om gevraagd heeft? Dan staat de lichtschakelaar op '0'.

Aha. Net even getest. Die functie heb ik 'nog' niet. Kan natuurlijk niet, ik moet alle functies hebben die beschikbaar zijn. :+

Maar wat ik schreef: bij gebruik Auto Hold + autogordel: de remlichten blijven branden. Dat wil ik ook uitgeschakeld hebben. Doe ik dan de autogordel af, dan gaat Auto Hold automatisch over naar handrem en gaat het remlicht uit.

ff @Rainesh vragen of hij die functies ook naar mijn smaak kan aanpassen. Ga binnenkort toch weer bij hem op bezoek.

Altijd leuk als je op tijd achter dit soort dingen komt.
Denk niet dat dat uit te schakelen valt. Aangezien je remmen ingedrukt zijn, gaan de remlichten branden. (niet de pedaal, maar de feitelijke remmen).
Ik snap niet waarom je handrem zou optrekken? Na 3 minuten trekt wagen trouwens automatisch handrem op als je lang stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:05:
[...]
Als je je handrem moet optrekken voor DRL uit te schakelen, dan ga je niet lang moeten stalken :+

Gelukkig kan je gewoon via MFD DRL aan en uitzetten ^^
Je hebt gelijk, dus die vraag komt te vervallen.

Er is trouwens nog een mogelijkheid:

1. [09-Boordnet]
2. [Security Toegang-16]
3. Voer de toegangscode in: 31347
4. [Aanpassen-10]
5. [Kanaal 09] 'Dagrijverlichting alleen bij stand knop op 'Auto''
6. Zet waarde op 'actief'
[...]
Denk niet dat dat uit te schakelen valt. Aangezien je remmen ingedrukt zijn, gaan de remlichten branden. (niet de pedaal, maar de feitelijke remmen).
Ik snap niet waarom je handrem zou optrekken? Na 3 minuten trekt wagen trouwens automatisch handrem op als je lang stilstaat.
Ja, of als je de gordel afdoet dus. Maar ik vond het er zelf irritant uitzien. Sta ik daar met 'Auto Hold' op mijn dochter te wachten, branden die remlichten de hele tijd. Dan 'lijkt' het of je de hele tijd je voet op de rem hebt. Maar goed, als het niet kan .... gebruik ik de handrem voortaan. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 03-12-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@GerCor alle functies heb je dan nog even? Er is nog zoveel meer mogelijk namelijk wat niet in de lijsten staan :-)

Bv.

Binnenverlichting mee laten knipperen met ch lh
Dimmende achterlichten bij knipperlicht
Us style achterlichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Heeft er iemand voor en na foto's van de DRL 100% op een MK7?

Ben aan het twijfelen om de US lights uit te coderen en de DRL's op full....

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:56:
@GerCor alle functies heb je dan nog even? Er is nog zoveel meer mogelijk namelijk wat niet in de lijsten staan :-)

Bv.

Binnenverlichting mee laten knipperen met ch lh
Dimmende achterlichten bij knipperlicht
Is style achterlichten
Dimmende achterlichten kan alleen bij achteraf monteren heb ik begrepen. Volgens @Rainesh hebben originele achterlichten maar 3 kanalen. Aangezien je 4 achterlichten hebt gaan er 3 achterlichten dimmen (volgens mij bestuurderszijde) als je richting aangeeft naar links. En gezien de overige Mods gok ik dat de middelste 2 achterlichten 1 kanaal is. Maar ik hoor/lees graag hoe het anders kan. Ga volgende week naar Voorburg.

Geen idee wat 'Is style achterlichten' moet voorstellen.

---------------------------------------------------------------------------------

Maar gelijk nog een vraag. Je kunt per sleutel een profiel maken. Alleen, is dat in Discover Pro gen 1 ook mogelijk? Ik kom het namelijk niet tegen in het menu op de DP. Het vervelende is dat wanneer mijn vriendin en ik in de auto stappen de DP altijd net iets eerder haar iPhone te pakken heeft. En gen 1 kan maar 1 telefoon laten zien.

YouTube: Driver Profiles Explained | Including ACTIVE INFO DISPLAY | VW Golf R (vanaf 1:26)
Jestar076 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:51:

Je moet bij dat type vragen altijd eerst even kijken op YouTube. Foto's maken van verlichting is altijd lastig.

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 06-12-2017 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Dat snap ik, maar ik kreeg niet gauw een video met de coding tevoorschijn.

Dan gaan we het zelf eens testen.

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
GerCor schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:55:
[...]

---------------------------------------------------------------------------------

Maar gelijk nog een vraag. Je kunt per sleutel een profiel maken. Alleen, is dat in Discover Pro gen 1 ook mogelijk? Ik kom het namelijk niet tegen in het menu op de DP. Het vervelende is dat wanneer mijn vriendin en ik in de auto stappen de DP altijd net iets eerder haar iPhone te pakken heeft. En gen 1 kan maar 1 telefoon laten zien.

YouTube: Driver Profiles Explained | Including ACTIVE INFO DISPLAY | VW Golf R (vanaf 1:26).
Heel simpel: Niet geheel de dag bluetooth aan laten staan, scheelt je ook battery drain :+
Pas bluetooth aan zodra je in de auto zit? of weet dat je gaat rijden? Ik doe niet anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:54:
[...]
Heel simpel: Niet geheel de dag bluetooth aan laten staan, scheelt je ook battery drain :+
Pas bluetooth aan zodra je in de auto zit? of weet dat je gaat rijden? Ik doe niet anders :+
Het gaat over een profiel. Net zoals in het filmpje. Het gaat ook over de autosleutel en niet mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Jestar076 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:51:

Kan je doen maar je mede weggebruikers gaan niet blij zijn met jouw dan. Gaat savonds maar eens voor je auto staan en zet je schakelaar op 0 dan zal je zien hoeveel strooilicht Dit geeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

@GerCor
Maar gelijk nog een vraag. Je kunt per sleutel een profiel maken. Alleen, is dat in Discover Pro gen 1 ook mogelijk? Ik kom het namelijk niet tegen in het menu op de DP. Het vervelende is dat wanneer mijn vriendin en ik in de auto stappen de DP altijd net iets eerder haar iPhone te pakken heeft. En gen 1 kan maar 1 telefoon laten zie
Helaas niet ben naar die optie ook aan het zoeken geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijneshuis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:17
Wij hebben een Seat Leon 5f 2013 en hebben er een andere radio in gezet, een 6,5 inch. We hadden een 5,8 inch. De nieuwe radio is toch wat sneller en kan meer, maar deze geeft een foutmelding:
CAN -infotainment- geen communicatie, foutcode U006500 en Componentenbescherming actief, foutcode U110100
Wie weet wat ik moet doen? Of moet ik toch naar de dealer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
martijneshuis schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:22:
Wij hebben een Seat Leon 5f 2013 en hebben er een andere radio in gezet, een 6,5 inch. We hadden een 5,8 inch. De nieuwe radio is toch wat sneller en kan meer, maar deze geeft een foutmelding:
CAN -infotainment- geen communicatie, foutcode U006500 en Componentenbescherming actief, foutcode U110100
Wie weet wat ik moet doen? Of moet ik toch naar de dealer?
Component bescherming eraf laten halen door de dealer en daarna coden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:17
Oké super bedankt dat ga maar even afspraak maken ik hou jullie op hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezers, met veel plezier alle informatie doorgelezen.
Complimenten voor alle aanwezige kennis.

Met ongeveer twee weken heb ik mijn geïmporteerde A4 B8 registratiemaand 09-2009.
Daarin zit een 3GMMI+ incl hardeschijf etc. Maar de oude eigenaar heeft er een Parrot inzitten.
Nu lees ik op het forum dat elke MMI+ een hardwarematige bluetoothmodule moet bezitten en dat hij alleen softwarematig ingeschakeld hoeft te worden.

Geldt dit (altijd aanwezig zijn van een bluetooth bij 3GMMI) alleen voor Nederlandse PON auto's of gewoon elke auto wereldwijd. M.a.w. zijn jullie al eens eentje tegengekomen zonder bluetooth.
Want waarom bouwt iemand er anders een Parrot in. Of komt dat doordat hij/zij gewoon niet wist dat je dat vrij kunt schakelen?

Bedankt vast voor het antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:50:
Lezers, met veel plezier alle informatie doorgelezen.
Complimenten voor alle aanwezige kennis.

Met ongeveer twee weken heb ik mijn geïmporteerde A4 B8 registratiemaand 09-2009.
Daarin zit een 3GMMI+ incl hardeschijf etc. Maar de oude eigenaar heeft er een Parrot inzitten.
Nu lees ik op het forum dat elke MMI+ een hardwarematige bluetoothmodule moet bezitten en dat hij alleen softwarematig ingeschakeld hoeft te worden.

Geldt dit (altijd aanwezig zijn van een bluetooth bij 3GMMI) alleen voor Nederlandse PON auto's of gewoon elke auto wereldwijd. M.a.w. zijn jullie al eens eentje tegengekomen zonder bluetooth.
Want waarom bouwt iemand er anders een Parrot in. Of komt dat doordat hij/zij gewoon niet wist dat je dat vrij kunt schakelen?

Bedankt vast voor het antwoord!
Klopt. In principe kan iedere 3G wagen bluetooth vrijgeschakeld worden. Reden waarom sommige ene parrot inbouwen is vanwege audio streaming en dat het ook eens duur is bij de dealer...namelijk 512 euro.

Doet je spraakbediening het? Zo ja, dan heb je een microfoon in en dan kan bluetooth makkelijk erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste specialisten,

Mn golf 7.5 (2.0tdi dsg highline business r) is onderweg en ik kan niet wachten. Nu ben ik er echter te laat achtergekomen dat het aanzicht van de auto, doordat ik led lampen heb gekozen, (ipv led plus) niet het mooie dubbele boogje heeft. Is dit ook nog aan te passen of is dit een hardware-matig verhaal?
Bvd!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:28:
Beste specialisten,

Mn golf 7.5 (2.0tdi dsg highline business r) is onderweg en ik kan niet wachten. Nu ben ik er echter te laat achtergekomen dat het aanzicht van de auto, doordat ik led lampen heb gekozen, (ipv led plus) niet het mooie dubbele boogje heeft. Is dit ook nog aan te passen of is dit een hardware-matig verhaal?
Bvd!
hardwarematig verhaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef dat is balen maar bedankt voor je vlotte reactie Rainesh. Bij bestellen van de auto was ik in de veronderstelling dat het verschil alleen in de techniek van de lampen zat en niet in het uiterlijk, er is ook weinig te lezen over de verschillen vind ik 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlebugger25
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-09 17:02
Nog geen vooruitgang ivm TJA op de O3 fl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Littlebugger25 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:52:
Nog geen vooruitgang ivm TJA op de O3 fl ?
Nope, not yet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Ik wil nog steeds wel vrijwilliger zijn met mijn O3 FL mbt TJA :)

Is het trouwens mogelijk om via VCDS de sigarettenaansteker in de kofferbak op het contact te krijgen? Deze levert continu spanning (ook als de auto uit staat) en misschien is dit wel een VCDS optie. Ik zie het niet op de lijstjes staan online.

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 12-12-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
xost schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:12:
Ik wil nog steeds wel vrijwilliger zijn met mijn O3 FL mbt TJA :)

Is het trouwens mogelijk om via VCDS de sigarettenaansteker in de kofferbak op het contact te krijgen? Deze levert continu spanning (ook als de auto uit staat) en misschien is dit wel een VCDS optie. Ik zie het niet op de lijstjes staan online.
Is een zekering even verplaatsen dacht ik, dan is ie op geschakeld. @Antera ....O3...jouw afdeling :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Heb zekeringenlijstje gecheckt, daar staat iig niks over in maar dit soort 'verborgen' dingen staan daar sowieso nooit in >:)

Op 6 januari gaat Remi_4 mijn O3 onder handen nemen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Iemand die een code van een RNS kan halen?
Vraag bij Zijm (Volkswagen dealer) neergelegd maar die vraagt er 60 euro voor.

Ben niet iemand die “goedkoop” is maar dat vond ik toch wel bizar...

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:28:
Iemand die een code van een RNS kan halen?
Vraag bij Zijm (Volkswagen dealer) neergelegd maar die vraagt er 60 euro voor.

Ben niet iemand die “goedkoop” is maar dat vond ik toch wel bizar...
310/315 of 510? Die 510 zijn nog makkelijk te hacken maar moet die wel open. Ik zie gewoon op de moeite tegenwoordig.

Ik heb al paar keer naar grote tevredenheid gebruik gemaakt van:

https://www.radio-code.nl/winkel/vw-radio-code/

Werkt perfect en was maar maar 20 euro. Zolang je radio niet geseind staat als gestolen, krijg je code normaal binnen enkele uren. Vragen gewoon de code bij vw zelf aan.

Je kan nog goedkoper elders maar hier kan je gewoon bellen en hebben kvk enzo. Iets meer legit dan ebay :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:02:
[...]

310/315 of 510? Die 510 zijn nog makkelijk te hacken maar moet die wel open. Ik zie gewoon op de moeite tegenwoordig.

Ik heb al paar keer naar grote tevredenheid gebruik gemaakt van:

https://www.radio-code.nl/winkel/vw-radio-code/

Werkt perfect en was maar maar 20 euro. Zolang je radio niet geseind staat als gestolen, krijg je code normaal binnen enkele uren. Vragen gewoon de code bij vw zelf aan.

Je kan nog goedkoper elders maar hier kan je gewoon bellen en hebben kvk enzo. Iets meer legit dan ebay :p
510 is het.

Zal eens kijken op de site, 20 euro is tenminste een normale prijs.
Maar waarom vraagt een dealer dan zelf €60,-

Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zo te zien krijgt de Karoq ook TJA af-fabriek:
"Het Travel pakket pro bestaat uit Adaptive Cruise Control (t/m 160km per uur), Blind Spot Detection, Lane Assist, Grootlicht assistent, Travel Assist, Traffic Jam Assist en Emergency Assist"

Ze zijn wel zo slim geweest om het dit keer allemaal in 1 pakket te gooien, al ontbreekt weer verkeersboordherkenning, die kost €70,- maar kan er waarschijnlijk vrij makkelijk bij gecodeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
vinom schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:00:
Zo te zien krijgt de Karoq ook TJA af-fabriek:
"Het Travel pakket pro bestaat uit Adaptive Cruise Control (t/m 160km per uur), Blind Spot Detection, Lane Assist, Grootlicht assistent, Travel Assist, Traffic Jam Assist en Emergency Assist"

Ze zijn wel zo slim geweest om het dit keer allemaal in 1 pakket te gooien, al ontbreekt weer verkeersboordherkenning, die kost €70,- maar kan er waarschijnlijk vrij makkelijk bij gecodeerd worden.
Dat is simpel erbij te coderen. Bij de T-Roc hebben ze ook alles in 1 pakket gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
TJA, rijdt dat volledig autonoom op de autosnelweg? Of is het bij stilstand en vertrekken even gas geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Engineer Stewie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:39:
TJA, rijdt dat volledig autonoom op de autosnelweg? Of is het bij stilstand en vertrekken even gas geven?
Even gas geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
Is er al iets meer bekend voor de Arteon? Op internet is er nog weinig te vinden over de arteon voor zo ver ik het vinden kan. De business R is al heel uitgebreidt maar kan de side assist, lane assist en dynamic light assist achteraf in geprogrammeerd worden? Evenals automatisch ramen sluiten met regen en een paar gimmics(needlesweep etc)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
coster1 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:44:
Is er al iets meer bekend voor de Arteon? Op internet is er nog weinig te vinden over de arteon voor zo ver ik het vinden kan. De business R is al heel uitgebreidt maar kan de side assist, lane assist en dynamic light assist achteraf in geprogrammeerd worden? Evenals automatisch ramen sluiten met regen en een paar gimmics(needlesweep etc)?
Ja is gewoon een Passat B8 systeem. Alleen side assist is niet te coderen, want je hebt fysieke modules voor nodig. Derest wel allemaal, heb ik al paar keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Eigenlijk zou bij het starten van Discover (what ever) jouw logo in beeld moeten komen, @Rainesh Volgens mij rijdt half Nederland rond met een auto die door jou onder handen is genomen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:13:
Eigenlijk zou bij het starten van Discover (what ever) jouw logo in beeld moeten komen, @Rainesh Volgens mij rijdt half Nederland rond met een auto die door jou onder handen is genomen. :9
Ik zou dan een Audi logo van maken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:14:
[...]
Ik zou dan een Audi logo van maken :p
O, vergeet dan maar wat ik geschreven heb...... :(

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

GerCor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:13:
rainesh

? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Precies .... dat bedoel ik.. _/-\o_

Kan ook: YouTube: Volkswagen Discover Pro MIB1 Custom startup screen

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 13-12-2017 20:34 ]

• Famous
Welke slimme kop kan mij vertellen wat het volgende is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VD8LrZTSDismkGwZjrIddgra/full.jpg

Daarnaast had ik ook rain closing gecodeerd maar het werkt niet. Regen en licht sensor heeft de auto wel én gecodeerd.
Heb hem in 46 aangezet, zie ik iets over het hoofd?

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:09:
Welke slimme kop kan mij vertellen wat het volgende is:

[afbeelding]

Daarnaast had ik ook rain closing gecodeerd maar het werkt niet. Regen en licht sensor heeft de auto wel én gecodeerd.
Heb hem in 46 aangezet, zie ik iets over het hoofd?
Heb je linksachter in je portier een vergrendel knopje??

Voor rainclose moet je het in 09 RLS submenu en in 46 (of 09 in sommige wagens) erbij coderen.

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:12:
[...]

Heb je linksachter in je portier een vergrendel knopje??

Voor rainclose moet je het in 09 RLS submenu en in 46 (of 09 in sommige wagens) erbij coderen.
Nee, niet dat ik zag.
Het is niet mijn auto dus kan het nu niet nog een keer controleren.

Rainclose staat ook aan in 09, de activatie van regen en licht sensor.
Of is er nog een extra check?

Edit:
Het was eerst als volgt maar dat is nu verder goed gecodeerd mocht je daar nog informatie uit kunnen halen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yoNiGOW80pRxVhxyoxvIEwM6/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Famous op 14-12-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Even kickje.

@azz_kikr jij weet ook veel, een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wanneer heb je de auto weer? En wat heb je precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Famous is het jouw wagen of is het toevallig van een golf 5 die een tijdje heeft stil gestaan? Is geloof ik een vw STI voor (2015433/12). Er zit een foutje in de golfjes van 07 en daarond. Als ze tijdje stil gestaan hebben, komt die fout erin. Is een upgrade voor controlemodule voor dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Rainesh auto staat in de buurt kan er vaak heen.

@azz_kikr het is inderdaad van een 5 uit 2007.
Heeft niet stil gestaan zover ik weet bij aanschaf.
Huidige eigenaar rijdt er 400+km per week mee nu.
Kan je het bij de dealer halen, heb je eventueel foto?

Het lijkt niets belangrijk maar toch wil je een auto graag foutcode vrij :)

[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 15-12-2017 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:36:

Anders een teamviewer sessie met mij of azz kikr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:36:

Hoeft niet lang stilgestaan hebben, gewoon eens lage batterij spanning gehad en dan gaan ze raar doen. De fouten kunnen op zich geen kwaad hoor. Het is niet dat er iets stuk is.

Je kan wel voorhebben denk ik dat knop ineens omgekeerd werkt :+

Wat halen bij de dealer?

Is SW/eeprom mod upgrade dacht ik. Bestaat VW TPI/TSB (en niet sti :s). Als je wijst naar die nummer 2015433, dan weet die normaal wel wat te doen. Als je iemand met toegang hebt tot Erwin database, staat er ook in.

Ik denk als je die fout van module ook uitleest met ODIS, dat die het ook wel fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Iemand ervaring met deze optie op de Octavia? Mijn huidige Cliootje heeft dit al, ik had stiekem verwacht dat dit ook default zou zijn op de O3.

https://www.stemei.de/pag...-zusperren-verriegeln.php
Rainesh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:15:
[...]

Is een zekering even verplaatsen dacht ik, dan is ie op geschakeld. @Antera ....O3...jouw afdeling :p
@Antera is dit eenvoudig te doen voor een auto leek? Zekeringetje wisselen moet mij nog wel lukken :P

[ Voor 40% gewijzigd door WoBBeL op 17-12-2017 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
WoBBeL schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:26:
Iemand ervaring met deze optie op de Octavia? Mijn huidige Cliootje heeft dit al, ik had stiekem verwacht dat dit ook default zou zijn op de O3.

https://www.stemei.de/pag...-zusperren-verriegeln.php

[...]

@Antera is dit eenvoudig te doen voor een auto leek? Zekeringetje wisselen moet mij nog wel lukken :P
Ja...ruk optie. Heb het al bij vele weer uit moeten zetten. Gooi je je deur dicht en mensen zitten erin, dan gaat je alarm erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb volgens mij geen interieur / alarm sensor, maakt dat nog verschil. Als ik nu met mijn Clio even ga tanken gaat de auto op slot met de vrouw er nog in :+

Loop heel vaak met de handen vol weg met de auto (met spullen richting klant) en dan is het automatisch vergrendelen wel ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
WoBBeL schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:17:
Ik heb volgens mij geen interieur / alarm sensor, maakt dat nog verschil. Als ik nu met mijn Clio even ga tanken gaat de auto op slot met de vrouw er nog in :+

Loop heel vaak met de handen vol weg met de auto (met spullen richting klant) en dan is het automatisch vergrendelen wel ideaal!
Dan even laten coderen en proefdraaien :) heb je wel keyless? Werkt overigens alleen op de voorste deuren he. Dus als je je voorste deur dicht gooit terwijl je achteren iets moet pakken, dan is je auto al op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Rainesh schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:32:
[...]

Dan even laten coderen en proefdraaien :) heb je wel keyless? Werkt overigens alleen op de voorste deuren he. Dus als je je voorste deur dicht gooit terwijl je achteren iets moet pakken, dan is je auto al op slot.
Ja heb KESSY :) heb vrij veel opties aan mogen klikken van de werkgever 8)
Gaat hij meteen op slot als je hem dicht gooit? Bij de Clio gaat hij pas op slot als je een paar meter van de auto vandaan bent. Anders is het voor mij niet zo praktisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WoBBeL schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:33:
[...]

Ja heb KESSY :) heb vrij veel opties aan mogen klikken van de werkgever 8)
Gaat hij meteen op slot als je hem dicht gooit? Bij de Clio gaat hij pas op slot als je een paar meter van de auto vandaan bent. Anders is het voor mij niet zo praktisch :P
Meteen op slot.

Vrij veel opties.....er zijn altijd een stuk of 10+ opties erbij te coderen, maakt niet uit hoe vol de auto is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Renault werkt anders dan de vag systemen. En je kan de vag niet coderen dat hij op een bepaalde afstand op slot gaat.

Alleen mogelijk met deur dicht doen. Geen handige optie als je niet alleen altijd rijd.

Zit er nog iemand in de auto terwijl jij je deur al dicht gegooid hebt dan kan die nog wel uitstappen naar is die deur niet meer vergrendeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Antera schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:39:
Renault werkt anders dan de vag systemen. En je kan de vag niet coderen dat hij op een bepaalde afstand op slot gaat.

Alleen mogelijk met deur dicht doen. Geen handige optie als je niet alleen altijd rijd.

Zit er nog iemand in de auto terwijl jij je deur al dicht gegooid hebt dan kan die nog wel uitstappen naar is die deur niet meer vergrendeld
In dat geval ga ik hem niet laten coderen, nu stap ik uit, loop naar de kofferbak en haal mijn spullen eruit en loop daarna weg. Dan maar aanwennen om op het knopje te drukken, anders ben ik bang dat mijn Octavia vaak open blijft staan :o

Is dat met die 12 volt aansluiting in de kofferbak eenvoudig via de zekering te doen trouwens? Zo nee: ik heb al een speciaal kastje besteld (https://www.kemo-electron...Battery-guard-12-V-DC.php) maar als het niet nodig is laat ik hem er liever uit.
Rainesh schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:49:
ff een crosspost

Nu we het toch over dvd vrijschakelen hebben...

Mensen die van sites filmpjes willen downloaden, zoals youtube bijv gebruiken vaak van die onhandige converters. Ik gebruik hiervoor een speciale commandline tool, genaamd Youtube-DL

https://rg3.github.io/youtube-dl/

Handleiding:
- ff mapje aanmaken op je C-schijf, bijv C:\Youtube
- Vervolgens plaats je daarin het bestandje youtube-dl.exe
- Open CMD (commandline tool)
- ga naar folder C:\Youtube

Nu komt het leuke ervan. Als je een youtube filmpje wilt downloaden, dan kan dat hartstikke simpel met dit. Ook direct in het juiste bestandsformaat voor de auto :)

Ik ben een groot fan van Philippe Geubels, dus gebruik ff een filmpje van hem als voorbeeld :P

YouTube: De Slimste Mens Ter Wereld Finale Week 2016 Compilatie Met Jeroom ...

Vervolgens tik je het volgende in:

code:
1
 youtube-dl.exe -F "plak hier je link"

Vervolgens krijg je dit te zien:
[afbeelding]

Bij "format" zie je een getal staan, deze heb je nodig om desbetreffende kwaliteit/spoor te downloaden.

Om een filmpje te downloaden die direct af te spelen is op je Discover Pro/MMI Plus/Columbus/Seat Navi Plus, heb je code 18 nodig. Je "-F" verander je in "-f" oftewel een kleine F

code:
1
 youtube-dl.exe -f 18 "plak hier je link"

[afbeelding]

In het mapje C:\Youtube komt je download te staan :)
Is de Columbis 9.2 inch niet 1280x720 ? (dus 720p)? Dan zou je optie 22 kunnen gebruiken >:)

[edit] handleiding zegt videoformaat max 720 x 576 :(

[ Voor 53% gewijzigd door WoBBeL op 17-12-2017 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

WoBBeL schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:17:
Moet ik ineens denken aan een oud-collega: 'Ik heb een vrouw om te stelen maar die verrekte dief wil maar niet komen'. _O-
Rainesh schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:38:
[...]
Vrij veel opties.....er zijn altijd een stuk of 10+ opties erbij te coderen, maakt niet uit hoe vol de auto is :)
Wel vreemd dan dat er maar weinig opties - in verhouding tot Golf 7- worden genoemd bij Gerritspeek
De hier gevraagde optie 'vergrendelen' staat er ook niet bij.

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 17-12-2017 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Gerritspeek is maar een verzamelbak. Bepaalde dingen komen ook niet overeen. Daarom eigen lijsten gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:49

swat!

computeraar

Ik zou graag een paar dingen willen aanpassen, zijn er al leden die een e-Golf (2017) onder handen hebben genomen?

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
swat! schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:36:
Ik zou graag een paar dingen willen aanpassen, zijn er al leden die een e-Golf (2017) onder handen hebben genomen?
Ja hoor, is praktisch hetzelfde als een normale Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 03:40
Afgelopen weekend bij @Rainesh geweest, thanks weer hiervoor! Meteen maar m'n nieuwe auto onderhanden nemen. Hopelijk komt z.s.m TJA voor de Skoda Octavia 3 FL uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeefff
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07-2021
Is er hier iemand die logfiles van VCDS wil analyseren voor mij?
Geen foutmeldingen op het dashboard maar wel als ik de PC koppel en autoscan doe.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jeefff schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:16:
Is er hier iemand die logfiles van VCDS wil analyseren voor mij?
Geen foutmeldingen op het dashboard maar wel als ik de PC koppel en autoscan doe.

Mvg
Geen probleem. Stuur maar een pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:49

swat!

computeraar

Rainesh schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 07:04:
[...]

Ja hoor, is praktisch hetzelfde als een normale Golf.
Top dan kom ik er tzt nog wel even op terug :)

EV6 Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
Net bij @Rainesh geweest, handige knaap en super goede uitleg!
Nogmaals dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
Het is nu mogelijk om gasrespons op alle MQB motoren te verbeteren. Zonder fouten! Rijdt gelijk veel beter, vooral de 1.0tfsi rijdt gelijk fijner en dat was al een prettig blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
Rainesh schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:21:
Het is nu mogelijk om gasrespons op alle MQB motoren te verbeteren. Zonder fouten! Rijdt gelijk veel beter, vooral de 1.0tfsi rijdt gelijk fijner en dat was al een prettig blokje.
Niks aan gelogen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Hebben 2 upjes op het werk, is dat daar bij ook uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Uberdude schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:20:
[...]

Hebben 2 upjes op het werk, is dat daar bij ook uit te voeren?
Wat voor blok zit erin? Wel met turbo? Heb nog geen UP gedaan wat betreft gasrespons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Rainesh schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:25:
[...]

Wat voor blok zit erin? Wel met turbo? Heb nog geen UP gedaan wat betreft gasrespons
Turbo loze CHY blokken, met 75 pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45

TMV

Is dat ook mogelijk bij een A3 8V 2.0 TDI? Heb wel drive select maar ook op dynamisch is hij wat sloompjes met reageren.. Hij mag wel wat feller van me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
TMV schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:13:
[...]

Is dat ook mogelijk bij een A3 8V 2.0 TDI? Heb wel drive select maar ook op dynamisch is hij wat sloompjes met reageren.. Hij mag wel wat feller van me :)
Jap, zover ik weet wel. Heb het bij mij ook gedaan (1.4cod). Is wel even wennen, maar vlotter is hij zeker. Je merkt het al bij wegrijden haha.

@Uberdude dan zou ik het een keer moeten proberen. Maar durf niet te zeggen of het gaat werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 24-12-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Is het moeilijk om te doen? heb zelf ook een ross tech kabel liggen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Uberdude schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:59:
Is het moeilijk om te doen? heb zelf ook een ross tech kabel liggen namelijk.
Niet simpel om te doen, je gaat soms foutmeldingen krijgen die je daarna op moet lossen. Maar krijg je niet altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 24-12-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
ah oke, dan laat ik het voor wat het is. zijn namelijk leen autos die we mee geven aan de klanten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco VCDS
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-03-2022
TMV schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:13:
[...]

Ik heb het bij een A3 8V 16TDI met dsg gedaan en dat ging prima.
De auto heeft een betere reactie op je gaspedaal en dat is zeker merkbaar als je wilt inhalen.

Marco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Marco VCDS schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:16:
[...]

Ik heb het bij een A3 8V 16TDI met dsg gedaan en dat ging prima.
De auto heeft een betere reactie op je gaspedaal en dat is zeker merkbaar als je wilt inhalen.

Marco.
jij bent ook een van mijn proefkonijnen geweest _O- :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco VCDS
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-03-2022
Rainesh schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:18:
[...]

jij bent ook een van mijn proefkonijnen geweest _O- :9
Zolang het konijn maar niet verbrand dan heb je niets meer _O-
Pagina: 1 ... 10 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php