Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 9 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
GerCor schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:17:
[...]

Waarom zet je de start/stop uit? Ik vind het zelf helemaal geweldig. Je moet er alleen even aan wennen. Is met alles zo natuurlijk. Mijn vriendin had bij mij de Hill brake uitgezet. Ik zeg: waarom doe je dat? Je komt ergens aanrijden, doet de motor uit en de handrem staat gelijk ingeschakeld. Mooi toch? Ook even wennen.
Hier is het standaard routine, bij starten meteen uitzetten die irritante bedoening. Moet het nog steeds eens definitief overrulen met VCDS. Het is volgens mij echt zo'n dingetje dat erin is gekomen om de CO2 normen te halen, je maakt mij niet wijs dat het geen extra slijtage oplevert en dat het veel benzine spaart.

Auto-hold staat altijd aan, verdomd relaxte feature met DSG. Wel irritant als je de parkeergarage inrijdt, gordel al los maakt, dan stopt en de achteruit inlegt, geef je gas: boem, ding op de handrem :+
Weet iemand of de bak ook naar N gaat met auto-hold? Ik heb wel dat gevoel omdat ik heel even toerental zie veranderen als de auto-hold erin komt. Zou wel beter zijn voor de koppelingsplaten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
Rene schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:57:
Weet iemand of de grootlichtassistent van de nieuwe golf aangepast kan worden?

Wil hem naar 20 km/u zetten. Maar kan de aanpassing niet vinden.
In 09 adaptions en dan lower speed threshold dacht ik. Zoek op "fern"

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:35

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@UltraSub . We hebben het start/stop ook op de Caddy's maar daar werkt het toch minder goed als bij mijn Golf. Soms start de dieselmotor uit zichzelf weer (zonder dat ik iets gedaan heb) en ik heb een keer gehad dat ik de melding kreeg: auto handmatig starten. Ik heb ook geen 'schakelaar' in de Caddy's gezien waar je het mee kunt uitschakelen. Dus, koppeling inhouden ... opgelost.

Maar ik dacht altijd te weten dat starten juist extra brandstof kost. Voor het milieu vind ik het prima. Ik sta wel eens achter zo'n 'stinkdiesel' te wachten ... Vooral die oudere transportbusjes en stadsbussen. Man man man, wat een lucht.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 14-11-2017 08:14 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

GerCor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:09:
@UltraSub . We hebben het start/stop ook op de Caddy's maar daar werkt het toch minder goed als bij mijn Golf. Soms start de dieselmotor uit zichzelf weer (zonder dat ik iets gedaan heb) en ik heb een keer gehad dat ik de melding kreeg: auto handmatig starten. Ik heb ook geen 'schakelaar' in de Caddy's gezien waar je het mee kunt uitschakelen. Dus, koppeling inhouden ... opgelost.

Maar ik dacht altijd te weten dat starten juist extra brandstof kost. Voor het milieu vind ik het prima. Ik sta wel eens achter zo'n 'stinkdiesel' te wachten ... Vooral die oudere transportbusjes en stadsbussen. Man man man, wat een lucht.
ff Gegoogled hoor :+
Motor steeds starten, verbruikt dat niet veel brandstof?

Ja. Maar niet meer dan dat je de auto langere tijd stationair laat draaien. Automobilisten staan vaker stil dan ze zelf beseffen; in de stad kan het zomaar zijn dat we de halve reistijd voor het stoplicht staan en het woon-werkverkeer heeft natuurlijk te maken met de nodige files. Uit onderzoek blijkt dan ook dat een auto met start-stop systeem 10 tot 20% zuiniger is, dan dezelfde auto zonder dat systeem.
En deze niet te vergeten: YouTube: Fifth Gear - Stop/Start Engines Save Fuel? (Renault Mégane III)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:53
@Rainesh
Bedankt voor de aanpassingen. Ben vooral erg blij met de gasresponse aanpassing. Rijdt echt een stuk prettiger!
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Maar even een serieus, wie fixt mijn RNS :+

@azz_kikr manieren heb ik geprobeerd, helaas geen resultaat met diverse FW.

Het probleem is dat hij niet meer opstart danwel niet reageert op touch.
Bootloop zou ik het niet willen noemen, maar werken doet die ook niet.

Wie helpt mij af van een rotte RNS?
Heb hem vanaf 14 december hard nodig..

Ffkes rijden is geen probleem! HELP :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-08 14:06
Zaterdag haal ik een Seat Altea op uit 2007 (Comfort Style 1.6)
Ik heb online wel gevonden wat er aangepast kan worden in erg technische taal.

Als er op gerritspeek staat dat aanpassingen kunnen, betekent dat dan dat dit bij elke Altea kan?

Ik wil namelijk de coming home functionaliteit aanzetten en mogelijk het comfort knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

RickV89 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:42:

Als er op gerritspeek staat dat aanpassingen kunnen, betekent dat dan dat dit bij elke Altea kan?

Ik wil namelijk de coming home functionaliteit aanzetten en mogelijk het comfort knipperen.
Het staat er duidelijk bij hè: 'Reken je niet te vroeg rijk. De mogelijkheid moet wel aanwezig zijn in de regelmodule die in jouw auto zit.

Maar jouw wensen staan wel genoemd dus: Ja heb je, nee kun je krijgen. :9

Moest weer even denken aan Herman Finkers: 'De cursus omgaan met teleurstellingen gaat niet door'

NB. Even in het rood want op de site staat het ook in rood. 8)

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 15-11-2017 14:08 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

RickV89 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:42:

Comfort knipperen en CH/LH gaan 99% zeker op alle wagens.

Manuele coming home gaat altijd, automatische heb je lichtsensor voor nodig.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:55:
[...]

Het staat er duidelijk bij hè: 'Reken je niet te vroeg rijk. De mogelijkheid moet wel aanwezig zijn in de regelmodule die in jouw auto zit.

Maar jouw wensen staan wel genoemd dus: Ja heb je, nee kun je krijgen. :9

Moest weer even denken aan Herman Finkers: 'De cursus omgaan met teleurstellingen gaat niet door'

NB. Even in het rood want op de site staat het ook in rood. 8)
Dat is inderdaad een duidelijke omschrijving van mijn vraag want ik heb mij al rijk gerekend met alle aanpassingen en ben daarvoor ook niet naar een forum gegaan om na te vragen hoe het precies zit.
/s
azz_kikr schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:20:
[...]

Comfort knipperen en CH/LH gaan 99% zeker op alle wagens.

Manuele coming home gaat altijd, automatische heb je lichtsensor voor nodig.
Bedankt voor de hulp! Ik ga het gewoon proberen van het weekend. Ik dacht misschien iets gemist te hebben waardoor ik in de lijst kon zien wanneer het wel en niet kon.

[ Voor 22% gewijzigd door MonkeySee89 op 15-11-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

RickV89 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:26:

[...]
Bedankt voor de hulp! Ik ga het gewoon proberen van het weekend. Ik dacht misschien iets gemist te hebben waardoor ik in de lijst kon zien wanneer het wel en niet kon.
Ik weet niet waar je naar toe gaat maar ik denk dat degene die voor jou de aanpassingen gaat doen ook even vertelt wat er nog meer bij jouw auto mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeySee89
GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:59:
[...]

Ik weet niet waar je naar toe gaat maar ik denk dat degene die voor jou de aanpassingen gaat doen ook even vertelt wat er nog meer bij jouw auto mogelijk is.
Hoop ik ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Je zou, maar misschien heb je dat al gedaan, na kunnen denken welke verlichting je wilt gebruiken voor CH. Wil je dat de dimlichten aan gaan of de mistlampen? Of als je het alarm in-/uitschakelt. Moet er dan een pieptoon afgaan, of de claxon? Het zou jammer zijn als je weer naar huis gaat en je wilt het eigenlijk toch anders.

Dus, of iets nu wel of niet kan bij jouw auto dat hoor je wel als je er bent. Maar bereid je vast voor op dingen die je graag wilt. In ieder geval .... veel plezier met je nieuwe auto. Altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:26:
[...]

Je zou, maar misschien heb je dat al gedaan, na kunnen denken welke verlichting je wilt gebruiken voor CH. Wil je dat de dimlichten aan gaan of de mistlampen? Of als je het alarm in-/uitschakelt. Moet er dan een pieptoon afgaan, of de claxon? Het zou jammer zijn als je weer naar huis gaat en je wilt het eigenlijk toch anders.

Dus, of iets nu wel of niet kan bij jouw auto dat hoor je wel als je er bent. Maar bereid je vast voor op dingen die je graag wilt. In ieder geval .... veel plezier met je nieuwe auto. Altijd leuk.
Ga ik inderdaad nog even over nadenken. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:26:
[...]

Eerst zien wat er mogelijk is en wat niet. Voor alleer je vanalles zit in de beelden en dan het toch blijkt dat er module niet in de wagen zit? Bespaart je hoop teleurstellingen.
Want hou ouder de wagen, hoe meer kans op beperkere mogelijkheden ^^

Als zijn de dingen die Gercor vermeld nu wel redelijk standaard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
azz_kikr schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:43:
[...]

Eerst zien wat er mogelijk is en wat niet. Voor alleer je vanalles zit in de beelden en dan het toch blijkt dat er module niet in de wagen zit? Bespaart je hoop teleurstellingen.
Want hou ouder de wagen, hoe meer kans op beperkere mogelijkheden ^^

Als zijn de dingen die Gercor vermeld nu wel redelijk standaard :p
Ja ik hoop op zo veel mogelijk dingen maar als het bijvoorbeeld alleen comfort knipperen is ben ik al tevreden hoor^^

• GerCor

GerCor

Zo, vanmiddag weer even bij @Rainesh geweest voor, wat coderingen betreft, de laatste puntje op de I te zetten: Kleine lampjes (stadslicht) doen nu mee met DRL. Binnenste verlichting achter doet ook mee bij CH en derde remlicht gaat ook aan bij ver- en ontgrendelen deuren (in- en uitschakelen alarm).

Nu me richten op de hardware van de auto. Remmen wil ik een kleurtje geven en uitlaat veranderen. Maar dat is een andere topic.

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

@RickV89

Het is een kwestie van aan de laptop hangen en uitlezen en daarna eens kijken wat er mogelijk is. Het word altijd bepaald op de wat oudere auto's op de aanwezige modules en zijn opties.

Daarom lees ik altijd eerst uit en loop dan jouw wensen door en dan wat ik denk wat nog een meerwaarde heeft. Een atea heeft niet extreem veel mogelijkheden over het algemeen mits full options.

Comfort knipperen werkt standaard en als dat niet zo is is het helaas niet mogelijk op dit model.

Over het start stop verhaal is dit verschrikkelijk irritant indien je dsg hebt. Staat je auto bijna stil dan valt die uit. Moet echt handig als je met weer het kruispunt (verder) over wilt steken of met we parkeeractie bezig bent . De dealers waar ik kom krijgen daarover ook veel klachten.

Met handbak geen last van want dan moet die in zijn vrij en koppeling los staan

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Antera

Antera

dNyw schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:20:
Hallo allemaal!

Kan iemand mij helpen om diverse opties aan te zetten voor mijn golf 7, omgeving Almere?

Bedankt alvast allemaal.

Mvg,

Donny
Het is vast geen straf om een stukje te rijden met je auto :-)

Kan je eventueel naar @Rainesh of naar mij gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Antera schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:14:
[...]

Part No SW: 3Q0 980 654 H HW: 3Q0 980 654 A
Component: MQB_B_MFK H07 0272
Serial number: 22051712K23655
Coding: 0204080200000401002213448140A90010000E100000
Shop #: WSC 33361 790 00156
ASAM Dataset: EV_MFKBoschMQBB 001001
ROD: EV_MFKBoschMQBB_VW36.rod
VCID: 3C34F92FB70214A696-8068:

Ze zeiden:

no, you need specific zdc for this

Ik heb een S3 ( dealer demo auto) om te testen indien gewenst maar aangezien hun (VCP ) zeggen dat dit een specifieke is dan is de vraag zal ik het erop wagen ?
Heb een Australische S3 gedaan met Index G en het werkt prima. Alles ging zoals standaard en LA ging netjes aan onder de 65km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlebugger25
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-09 17:02
@Rainesh sorry dat ik nu nog eens iets van me laat horen maar ik heb het pokkedruk gehad.

Ivm die TJA voor de O3 FL ik heb ergens gelezen dat dit niet mogelijk was omwille van dat de O3 een manuele handrem heeft en geen elektrische?
hierdoor zouden er andere rempompjes gebruikt worden ? Ik weet het ook niet maar hier is een scan van mijn A5 module.
Het gaat hier om een O3 FL met ACC en lane assist.

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels:| 3Q0-980-65X-A5.clb
Serial number: 30031712K22902
Coding: 0202070200000401002223448140A90094000E200020
Shop #: WSC 73430 790 00000
ROD: EV_MFKBoschMQBB_VW27.rod
VCID: 3C59DB61B7ECEEA696-8068

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Littlebugger25 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:12:
@Rainesh sorry dat ik nu nog eens iets van me laat horen maar ik heb het pokkedruk gehad.

Ivm die TJA voor de O3 FL ik heb ergens gelezen dat dit niet mogelijk was omwille van dat de O3 een manuele handrem heeft en geen elektrische?
hierdoor zouden er andere rempompjes gebruikt worden ? Ik weet het ook niet maar hier is een scan van mijn A5 module.
Het gaat hier om een O3 FL met ACC en lane assist.

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels:| 3Q0-980-65X-A5.clb
Serial number: 30031712K22902
Coding: 0202070200000401002223448140A90094000E200020
Shop #: WSC 73430 790 00000
ROD: EV_MFKBoschMQBB_VW27.rod
VCID: 3C59DB61B7ECEEA696-8068
Als je ACC of LA hebt, dan heb je de juiste "rempompjes" omdat deze een ingreep moeten kunnen doen. TJA is mogelijk als je data van een Seat Leon of Golf 7 inlaadt. Ben ik zelf geen voorstander van omdat ik altijd juiste dataprofiel bij de juiste auto in wil laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlebugger25
Ok weer iets bijgeleerd. Ik kan nog wel wat wachten het dringt niet !
Ik wacht wel op het juiste dataprofiel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlebugger25
vinom schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:17:
Afgelopen zaterdag bij Rainesh geweest om het een en ander aan te laten passen op mijn Skoda Octavia 2017 facelift model.

- Comfortknipperen naar 4x
- Gasrespons aanpassen
- Lane Assist waarschuwingsterkte kiezen in menu
- Bochtenverlichting snelheidsdrempel aanpassen naar 50 km/h
- Spiegel kantelen bij inschakelen achteruit
- Ventilatorstand zichtbaar wanneer climate control in auto stand staat
- DVD vrijschakelen
- Hoeveel liter tot volle tank
- Needle sweep
- Rain Closing
- Off road display
- Laptimer

Vooral het comfortknipperen en de gasrespons zijn erg prettig. De auto reageert daardoor net wat vlotter onderin.

Wat we niet hebben gedaan of niet is gelukt:
- Mistlampen aan bij seinen groot licht. Dit is APK afkeur, en dat wist ik niet, dus maar niet gedaan :9
- Start/Stop systeem reversen. Helaas niet mogelijk bij Skoda.
- Tram Jam Assist activeren. Alle systemen zijn aanwezig hiervoor, maar de parameters zijn hier (nog) niet voor beschikbaar.
- DRL dimmend terug laten komen nadat het knipperlicht 'klaar' is. Zoals de Superb dat doet. Helaas ook nog niet mogelijk, maar Rainesh ging dit nog verder navragen bij een collega van hem, dus ik heb stille hoop :)

After all dus erg tevreden! Hopelijk gaan TJA en het DRL stukje nog werken.
Geeft dit geen fout meldingen als je de gas respons aan past bij de O3 FL ?
Of is dit wagen gebonden ?
En of zijn deze niet zo erg dat het de werking van de auto niet beïnvloed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Hele stomme vraag, maar wijzigt de gasrespons hoe je pedaal reageert als je hem indrukt? Bijvoorbeeld ECO of Sport modus die geactiveerd wordt via de software ipv een knop die bij de O3 apart leverbaar is (Driving Mode nog iets)?

[ Voor 22% gewijzigd door WoBBeL op 18-11-2017 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

xost schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:51:
Hele stomme vraag, maar wijzigt de gasrespons hoe je pedaal reageert als je hem indrukt? Bijvoorbeeld ECO of Sport modus die geactiveerd wordt via de software ipv een knop die bij de O3 apart leverbaar is (Driving Mode nog iets)?
Denk dat rainesh "audi" mode activeert. Reageert de gas gewoon iets directer op induwen en loslaten. Het is niet dat de wagen er sneller door wordt ;)

Dit blijft normaal zo staan. Kan niet ingeschakeld of uitgeschakeld worden door een knopje. Gaat enkel via een computer.

Sommige wagens beschikken wel over een "offroad"knop, dan gaat de gas net trager reageren (en andere dingen, maar pedaal is meest opvallende op gewone weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlebugger25
Idd Audi mode. Maar dit geeft als ik zo lees meestal foutcodes.
Nu wou ik weten of dit echt zo is !?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
Littlebugger25 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:22:
Idd Audi mode. Maar dit geeft als ik zo lees meestal foutcodes.
Nu wou ik weten of dit echt zo is !?
Niet bij alle motoren. Sommige geven wel foutcodes, maar dan kun je het liever standaard laten. De foutcodes komen in module 01 en 03. Je ziet ze dan direct bij uitlezen, in je tellerbak ga je ze niet zien. Zijn zelfs mensen die de foutcodes voor lief nemen omdat werking praktisch gewoon hetzelfde blijft, maar een veel beter rijdende wagen hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Rainesh op 19-11-2017 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Audi mode is niet meer dan dat de auto minder lang nadenkt voordat hij daadwerkelijk gas geeft. Ipv 3 sec denkt ie maar 1.5 sec na.

Dit als voorbeeld natuurlijk.

Het voordeel hiervan is dat als je gas geeft en de auto niet reageert ( door de lange denktijd) je nog meer gas gaat geven.

Een deze dagen de camera van de nieuwe a5 eens flashen kijken of die wel mee wil werken

[ Voor 13% gewijzigd door Antera op 19-11-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Antera schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:24:
Audi mode is niet meer dan dat de auto minder lang nadenkt voordat hij daadwerkelijk gas geeft. Ipv 3 sec denkt ie maar 1.5 sec na.

Dit als voorbeeld natuurlijk.

Het voordeel hiervan is dat als je gas geeft en de auto niet reageert ( door de lange denktijd) je nog meer gas gaat geven.

Een deze dagen de camera van de nieuwe a5 eens flashen kijken of die wel mee wil werken
Camera? Front camera of rvc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Front camera :-)

Rvc niet bepaald nodig. Front camera wel om tsr te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Antera schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:58:
Front camera :-)

Rvc niet bepaald nodig. Front camera wel om tsr te activeren.
Ah dat moet geen probleem zijn toch? ZDC's zijn gewoon beschikbaar. Duurt een minuut of 2 om te flashen.

Heb je het al eerder gedaan? Tsr op a5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Audi goden,

Ik kan binnenkort een nieuwe A3 limousine uitzoeken ( 2018 ) en wil zeker weten dat ik zoveel mogelijk opties achteraf kan vrijgeven door een software aanpassing..
Wat moet ik dat minimaal er vanuit de dealer in laten zetten ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:18:
Beste Audi goden,

Ik kan binnenkort een nieuwe A3 limousine uitzoeken ( 2018 ) en wil zeker weten dat ik zoveel mogelijk opties achteraf kan vrijgeven door een software aanpassing..
Wat moet ik dat minimaal er vanuit de dealer in laten zetten ????
haha bij de facelift A3 kun je wel wat vrijschakelen, maar niet veel.

Als je Lane Assist neemt dan kan grootlicht assistent en verkeersborden herkenning erbij.....spiegel kantelen kan ook altijd gecodeerd worden...needlesweep ook. Dvd vrijschakelen kan niet meer bij Modeljaar 2018.

Als je Lane Assist en ACC hebt, dan heb je automatisch file assist erbij. Zo niet, dan kan dat wel achteraf erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
Hallo Allen,

ik heb sinds kort een Audi Q2 sport pro-line nu zitten er wel sensors aan de achterkant maar deze zijn alleen hoorbaar en niet te zien op het MMI display is dit in te schakelen of is dit niet mogelijk ?

Groet,

Jim

[ Voor 3% gewijzigd door jimmya3 op 20-11-2017 15:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
jimmya3 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:29:
Hallo Allen,

ik heb sinds kort een Audi Q2 sport pro-line nu zitten er wel sensors aan de achterkant maar deze zijn alleen hoorbaar en niet te zien op het MMI display is dit in te schakelen of is dit niet mogelijk ?

Groet,

Jim
Helaas niet meer. Wel de andere standaard dingen, maar geen parkeersensoren weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Laatst online: 10-09 17:01
Rainesh schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:40:
[...]

Helaas niet meer. Wel de andere standaard dingen, maar geen parkeersensoren weergave
en wat bedoel je zoal met standaard dingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
Kan je op een Arteon met DSG bak de gasresponse aanpassen? Mijn budget was op voor drive mode select... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 12:30
jimmya3 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:45:
[...]

en wat bedoel je zoal met standaard dingen ?
Kijken in de startpost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Engineer Stewie schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:51:
Kan je op een Arteon met DSG bak de gasresponse aanpassen? Mijn budget was op voor drive mode select... 7(8)7
Hierop kan je wel wat zaken aanpassen maar niet de bakrespons wel het gasrespons mits de juiste Motor ecu.
Dit word aanpassen en kijken of er fouten in 01 en 03 komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Rainesh schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:10:
[...]

Ah dat moet geen probleem zijn toch? ZDC's zijn gewoon beschikbaar. Duurt een minuut of 2 om te flashen.

Heb je het al eerder gedaan? Tsr op a5?
Dit word de eerste nieuwe A5 die onder me laptop heeft en gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Antera schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:34:
[...]

Dit word de eerste nieuwe A5 die onder me laptop heeft en gaat staan.
Gaat helemaal goedkomen. Niks spannends aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
dNyw schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:20:
Hallo allemaal!

Kan iemand mij helpen om diverse opties aan te zetten voor mijn golf 7, omgeving Almere?

Bedankt alvast allemaal.

Mvg,

Donny
Ik zit in Lelystad, als je weet wat je wilt kunnen we wel samen kijken.
Ik ben niet zo goed als @Rainesh , maar de basics moeten wel lukken, heb een originele VCP kabel (ergens...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Dr Pro schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:55:
[...]

Ik zit in Lelystad, als je weet wat je wilt kunnen we wel samen kijken.
Ik ben niet zo goed als @Rainesh , maar de basics moeten wel lukken, heb een originele VCP kabel (ergens...)
En anders doen we een TV sessie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Antera schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:33:
[...]

Hierop kan je wel wat zaken aanpassen maar niet de bakrespons wel het gasrespons mits de juiste Motor ecu.
Dit word aanpassen en kijken of er fouten in 01 en 03 komen
Bedoelde de gasresponse ja.
Heb is een 2.0TDI (150 pk) gekoppeld aan een DSG-7 (DQ380 denk ik).
Kan je dit zien? Want het is een leasebak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Engineer Stewie schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:44:
[...]

Bedoelde de gasresponse ja.
Heb is een 2.0TDI (150 pk) gekoppeld aan een DSG-7 (DQ380 denk ik).
Kan je dit zien? Want het is een leasebak...
Dit is gewoon proberen, meer niet. Vaak kunnen de 1.6tdi's, de 2.0tdi's rijden op zich al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlebugger25
Iemand een gedacht wat dit kan zijn ? Heb het nu al 2 maal gelogd ?

Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels:| 3Q0-907-572.clb
Part No SW: 5Q0 907 572 H HW: 3QF 907 572
Component: ACC BOSCH MQB H10 0620
Coding: 3500604241FFC728949C810520400600000000000000000000
Shop #: WSC 73430 790 00063
ASAM Dataset: EV_ACCBOSCHVW416 002005
ROD: EV_ACCBOSCHVW416_002_VW37.rod
VCID: 3C59DB61B7ECEECAA01-8068

1 Fault Found:
1236 - Databus
U1121 00 [008] - Missing Message
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 56
Mileage: 15234 km
Date: 2017.11.15
Time: 22:16:55

Control Module temperature: 23 °C
Voltage terminal 15: 14.5 V
Velocity_vehicle_reference: 23.41 m/s
Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.91 m/s²
Status_ACC_System: ACC_StandBy

1 Fault Found:
2065 - Databus
U1122 00 [008] - Implausible Message
Freeze Frame:
Fault Priority: 4
Reset counter: 73
Mileage: 15569 km
Date: 2017.11.20
Time: 17:36:26

Control Module temperature: 32 °C
Voltage terminal 15: 11.9 V
Velocity_vehicle_reference: 0.00 m/s
Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.00 m/s²

Mijn acc werkt volgens mij toch perfect ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Littlebugger25 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:08:
Iemand een gedacht wat dit kan zijn ? Heb het nu al 2 maal gelogd ?

1 Fault Found:
1236 - Databus
U1121 00 \[008] - Missing Message
Freeze Frame:
Fault Priority: 6
Reset counter: 56
Mileage: 15234 km
Date: 2017.11.15
Time: 22:16:55

Control Module temperature: 23 °C
Voltage terminal 15: 14.5 V
Velocity_vehicle_reference: 23.41 m/s
Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.91 m/s²

1 Fault Found:
2065 - Databus
U1122 00 \[008] - Implausible Message
Freeze Frame:
Fault Priority: 4
Reset counter: 73
Mileage: 15569 km
Date: 2017.11.20
Time: 17:36:26

Control Module temperature: 32 °C
Voltage terminal 15: 11.9 V
Velocity_vehicle_reference: 0.00 m/s
Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.00 m/s²

Mijn acc werkt volgens mij toch perfect ?
Kan van alles zijn. Databus meldingen zijn zwaar ruk omdat je nooit weet wat het precies is. Ik heb het zelf ook soms, waarom...weet ik niet. Alles werkt prima. Gewoon wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Ik heb een polo 6c 2017 1.0 tsi dsg.
Kan ik de start / stop functie of uitzetten of laten onthouden dat ik hem uitgezet heb (dit heeft de voorkeur)

Nu het kouder wordt slaat die bij eerste stoplicht af (zoals altijd) maar dan merk je ook de verwarming minder hard werkt en dat is kut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
wd200 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:41:
Ik heb een polo 6c 2017 1.0 tsi dsg.
Kan ik de start / stop functie of uitzetten of laten onthouden dat ik hem uitgezet heb (dit heeft de voorkeur)

Nu het kouder wordt slaat die bij eerste stoplicht af (zoals altijd) maar dan merk je ook de verwarming minder hard werkt en dat is kut
kan alleen permanent uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Rainesh ik las dat je de “teller”afwijking kan aanpassen.

Stel hij wijkt 15km/h af dat je hem op “Volkswagen” of 7 kan zetten en dat het nog nog maar 4km/h kan zijn.
Ervaring mee?

Edit; leesvoer
http://forums.tdiclub.com...php?p=3047646#post3047646

[ Voor 16% gewijzigd door Famous op 20-11-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:47:
@Rainesh ik las dat je de “teller”afwijking kan aanpassen.

Stel hij wijkt 15km/h af dat je hem op “Volkswagen” of 7 kan zetten en dat het nog nog maar 4km/h kan zijn.
Ervaring mee?

Edit; leesvoer
http://forums.tdiclub.com...php?p=3047646#post3047646
Je begint meestal met hem 1 optie hoger of lager te zetten. Kan geen kwaad. Het is niet dat je teller ineens op 400 gaat vliegen. Is bedoeling om beetje over/ondermaat van banden toch min of meer correct te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:24:
[...]

Je begint meestal met hem 1 optie hoger of lager te zetten. Kan geen kwaad. Het is niet dat je teller ineens op 400 gaat vliegen. Is bedoeling om beetje over/ondermaat van banden toch min of meer correct te registreren.
Maar hoe zit het dan met de km stand?
Is die nu, door de hoge afwijking, dan niet te hoog?
Zal morgen eens de vcds eraan hangen kijken waar die bij mij op staat.

Hier is het bij 100 zon 6km/h afwijking, vulva van mijn broer 1km/h :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:10:
[...]

Ja, afwijking zit ook op kilomterstand natuurlijk.. dus heb je op je kmteller meer km gedaan dan in werkelijkheid. Vanaf dat je aanpassing doet, gaat de correctie ook op de nieuwe afgelegde kilometers komen. Niet op de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04
Famous schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:10:
[...]

Doe eens de volgende test. Rij op je teller 100, zet hem op cruise control en reset je gemiddelde snelheidsmeter. Kijk dan naar de eerste meting die binnenkomt. Bij mijn laatste 3 vag auto's was die wél goed (de auto weet dus echt wel vrij nauwkeurig hoe hard je rijdt, de teller overdrijft alleen).

Je kunt ook als je wat snelwegkilometers te gaan hebt bij een hectometerpaaltje de afstsnfsmeter resetten en kijken of hij goed mee blijft lopen.

Ben benieuwd of je km teller echt verkeerd staat of dat alleen je snelheidsmeter onnauwkeurig weergeeft.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Potverdorrie moet morgen een elektrische onderhanden nemen, brrrrr..

Doe mij maar gewoon een rauw motorblok die tikt door de directe injectie :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op woensdag 22 november 2017 @ 00:22:
Potverdorrie moet morgen een elektrische onderhanden nemen, brrrrr..

Doe mij maar gewoon een rauw motorblok die tikt door de directe injectie :D
Powerbank op wielen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:48
Na een kort onderzoek kom ik niet tot een duidelijk antwoord, hoop dat een van julie mij een duidelijk antwoord kan geven voordat ik spullen ga kopen.
Sinds kort de eigenaar van een Golf 7 uit 10-2015.
De radio zelf heeft een optie "app-connect" en ik vermoed dat onder deze knop normaliter het Android Auto verhaal verstopt zit, de knop ziet er hetzelfde uit als de Fabia waar ik android auto gebruikt heb.
Als ik deze knop indruk komt er een melding dat ik contact moet opnemen met de dealer voor het vrijschakelen van deze optie.
Is dit ook iets dat middels VCDS geactiveerd kan worden of eventueel middels een andere VAG tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 22:19
miniterror schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:06:

Is dit ook iets dat middels VCDS geactiveerd kan worden of eventueel middels een andere VAG tool?
Dat is mogelijk wel aan te zetten, heb het op mijn MIB2 ook aan de gang gekregen. Heb je VCDS, OBD11 of VCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Chillout schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:06:
[...]

Dat is mogelijk wel aan te zetten, heb het op mijn MIB2 ook aan de gang gekregen. Heb je VCDS, OBD11 of VCP?
Met wat heb je het aangezet? In 5F gecodeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
[...]

Bedankt voor je reactie.
Nu heb ik nog niets, echter zijn deze opties aanschaffen goedkoper als 330 euro wat de dealer mij vertelde om die optie te activeren.
Als jij de optie "app-connect" werkend heb kunnen maken is het misschien het handigste dat ik koop wat jij hebt.
Wegens bedrijfs beleid zit ik voorlopig nog wel vast aan VAG auto's, dit kan me in de toekomst dus ook geld schelen door bepaalde opties niet te kiezen.

https://obdeleven.com/en/
Deze kost bijvoorbeeld 40 euro, velen malen beter als 330 wat de dealer wilt berekenen:)

[ Voor 8% gewijzigd door miniterror op 22-11-2017 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Dat lijkt me wel heel sterk.

Is immer geen optie in VCP/OB11/VCDS or whatever. Is via dealer 5G0054830A bestellen en dan krijg je licentiesleutel. 200-300€ aftikken, dag en bedankt :p

Krijg je zo een DVD-doosje :)

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 22-11-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Is niet te activeren er ontbreekt namelijk een stuk software die door het activeren pas erop komt en dus beschikbaar komt. Was het maar zo simpel.

Of je moet het systeem hacken maar dan ga je een heel stuk verdwr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@Rainesh nog bedankt!
Ik ga binnenkort langs een ED30, is hetzelfde als mijne dus denk dat dat wel werkt..

De nieuwere auto’s moet ik maar links laten liggen, zeker die stofzuigers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
azz_kikr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:41:
[...]

Dat lijkt me wel heel sterk.

Is immer geen optie in VCP/OB11/VCDS or whatever. Is via dealer 5G0054830A bestellen en dan krijg je licentiesleutel. 200-300€ aftikken, dag en bedankt :p

Krijg je zo een DVD-doosje :)
En wat doet dat doosje dan?
De tegel zie ik al in het menu dus het lijkt me dat de software er al op staat of denk ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

miniterror schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:27:
[...]

En wat doet dat doosje dan?
De tegel zie ik al in het menu dus het lijkt me dat de software er al op staat of denk ik dat verkeerd?
In dat doosje zit een licentie sleutel. De software zelf staat erop denk ik. Maar vergelijk het met een Serial op de Computer. Je licence key wordt gekoppeld aan je chassisnummer. Deze worden doorgestuurd naar een magische doos bij Volkswagen ergens. Die geeft een code terug.

Dan pluggen ze een soort dongle in je OBD poort (lijkt me geen VCDS te zijn), en daarmee kan je samen met die speciale activatiecode de functie unlocken. (maybe dat dat ding de nieuwe software flasht, maar lijkt me niet, hangt er maar 3-4 minuten aan)

In theorie moet het te kraken zijn, in praktijk nope. Als het gewoon bit flippen was, was het al lang gevonden...

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 22-11-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kun je nagaan. Zit bij ons op de Caddy's. Volgens mij weet mijn werkgever dat niet eens want niemand gebruikt het. Vorige keer kwam mijn werkgever er achter dat de Caddy's mistlampen hadden. Daar betaalde hij per auto € 15 per maand voor. Daarna nooit meer Caddy's met mistlampen.

Ze durven wel te vragen bij Volkswagen. Allemachtig. € 330 voor Carplay zooi. Ik had ook gevraagd voor Voice vrij te schakelen. € 205 per auto. :? 8)7 |:(

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 22-11-2017 23:52 ]

• Engineer Stewie
Hoe werkt de voice tegenwoordig (Discover media)?
In mijn Octavia 3 werkt dat zo traag/slecht dat ik zelfs niet nagedacht heb om dat nog te nemen...

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49

servies

Veni Vidi Servici

Antera schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:32:
Is niet te activeren er ontbreekt namelijk een stuk software die door het activeren pas erop komt en dus beschikbaar komt. Was het maar zo simpel.
Nee, de software ontbreekt niet, is alleen niet vrijgegeven en daar koop je die sleutel voor. En om die sleutel in te voeren heb je zo'n werkplaats systeem nodig (ben de naam even kwijt)....
En wat ik van m'n dealer begrijp twijfelde hij er zelfs aan of de computer op dat ogenblik verbinding zocht met een andere computer ter verificatie...

[ Voor 14% gewijzigd door servies op 23-11-2017 08:04 ]

• GerCor

GerCor

:?

[ Voor 137% gewijzigd door GerCor op 23-11-2017 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Gisteren langs rainish geweest voor TJA.
Loopt als een trein.

Thx

• GerCor

GerCor

pitchdown schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:51:
Gisteren langs rainish geweest voor TJA.
Loopt als een trein.

Thx
Psssst ..... @Rainesh ....... toch wel 'onze' nationale held op het gebied van coderen. Kun je zien wat zo'n forum oplevert.

_/-\o_

• Famous
GerCor schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:54:
[...]

Psssst ..... @Rainesh ....... toch wel 'onze' nationale held op het gebied van coderen. Kun je zien wat zo'n forum oplevert.

_/-\o_
Als je iemand wilt 'taggen' moet je het wel goed doen :+
@Rainesh

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:08:
[...]

Als je iemand wilt 'taggen' moet je het wel goed doen :+
@Rainesh
Ik wil niemand taggen. Dan neem ik wel FB.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Is er vooraf bekend bij welke uitvoering welke verborgen opties aangezet kunnen worden?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Mad-Matt schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:12:
Is er vooraf bekend bij welke uitvoering welke verborgen opties aangezet kunnen worden?
Gaat met name om uitrusting ipv uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Ik rij een Skoda O3 (2014) GL Businessline en vroeg mij of af de volgende opties mogelijk geactiveerd kunnen worden:
1. Grootlicht assistentie
2. Helling assistentie
3. Buitenspiegel zakken bij achteruit rijden.

Zijn er tevens ook aanpassingen mogelijk met de audio? Bij muziek met een zware bass dempt de radio deze wanneer het volume hoog staat.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerritGekke schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:19:
Ik rij een Skoda O3 (2014) GL Businessline en vroeg mij of af de volgende opties mogelijk geactiveerd kunnen worden:
1. Grootlicht assistentie
2. Helling assistentie

Zijn er tevens ook aanpassingen mogelijk met de audio? Bij muziek met een zware bass dempt de radio deze wanneer het volume hoog staat.
Heb je iets van Lane Assist in je auto? Of verkeersborden herkenning?

De andere 2 kunnen geactiveerd worden maar voor Grootlicht assist heb je een driehoekige camera in je voorruit nodig. Heb je als je Lane Assist of Verkeersborden herkenning hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 24-11-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Rainesh schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:32:
[...]

Heb je iets van Lane Assist in je auto? Of verkeersborden herkenning?

De andere 2 kunnen geactiveerd worden maar voor Grootlicht assist heb je een driehoekige camera in je voorruit nodig. Heb je als je Lane Assist of Verkeersborden herkenning hebt.
Ik heb dat driehoek in de voorruit eens opgezocht, maar dat zit er volgens mij niet op. Alleen de regensensor hardware.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerritGekke schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:12:
[...]

Ik heb dat driehoek in de voorruit eens opgezocht, maar dat zit er volgens mij niet op. Alleen de regensensor hardware.
Dan is Grootlichtassist niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GerritGekke schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:19:
Dat kan toch door je spiegel in stand 'R' te zetten en achteruit te rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 12:30
GerCor schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 00:14:
[...]

Dat kan toch door je spiegel in stand 'R' te zetten en achteruit te rijden?
Klopt maar soms is het niet geactiveerd bij bepaalde auto's en werkt het standaard dus niet, na VCDS aanpassing dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlebugger25
En nog geen update ivm de TJA voor de O3 FL ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Littlebugger25 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:52:
En nog geen update ivm de TJA voor de O3 FL ?
Nope, @Antera en ik zijn er mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Slightly off topic, maar hier zit wel de juiste kennis denk ik.

Ik heb als voorloopauto een nieuwe recente Golf met ACC. Werkt hartstikke leuk, maar hij gaan ook snelheid minderen als je rechts iemand dreigt in te halen, en dat is knap irritant bij het uitvoegen of een splitsing in een snelweg. Ik zie op het dashboard een speciale melding in de vorm van een plaatje als dit gebeurt.

Kan dit uit? Of is dit te configureren? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
MerijnB schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:20:

Ik heb als voorloopauto een nieuwe recente Golf met ACC. Werkt hartstikke leuk, maar hij gaan ook snelheid minderen als je rechts iemand dreigt in te halen, en dat is knap irritant bij het uitvoegen of een splitsing in een snelweg. Ik zie op het dashboard een speciale melding in de vorm van een plaatje als dit gebeurt.

Kan met vcds uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
MerijnB schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:20:

Tikje tegen het gaspedaal is normaal genoeg om aan de ACC aan te geven dat je er voorbij wil. De vraag is of je het echt permanent uit wil zetten, want ik zou denken dat je meer gevallen tegenkomt waar je rechts niet voorbij mag dan waar dat wel mag.

[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 25-11-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
AndRo555 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:09:
[...]

Tikje tegen het gaspedaal is normaal genoeg om aan de ACC aan te geven dat je er voorbij wil. De vraag is of jet het echt uit wil zetten, want ik zou denken dat je meer gevallen tegenkomt waar je rechts niet voorbij mag dan waar dat wel mag.
Tx for de tip, ga ik proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
@Madoow is aan de lijst toegevoegd. Hij beschikt over een originele kabel en kan aanpassingen doen in Ridderkerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

aan onze VCDS-kenners.

Bij de virtual cockpit is er een optie die alleen op S en RS modellen beschikbaar is en voor de andere standaard A-modellen niet.

Dat is deze:
Afbeeldingslocatie: http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2017/03/2017-Audi-S3-Sedan-Virtual-Cockpit-4.jpg

Is dit te activeren in A-modellen?
(grote toerenteller in het midden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Ik werk bij Pon, iemand geinteresseerd of dit iets doet vwb je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
vinom schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:46:
@Madoow is aan de lijst toegevoegd. Hij beschikt over een originele kabel en kan aanpassingen doen in Ridderkerk.
Je mag mij ook toevoegen, heb een originele VCP kabel, omgeving Lelystad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Lensent schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:43:
Ik werk bij Pon, iemand geinteresseerd of dit iets doet vwb je garantie?
Als ik needle sweep laat activeren mag dat toch echt niks met je garantie doen van je motorblok volgens mij.

Als daarna je ACC niet meer werkt kan ik mij voorstellen dat de dealer er iets meer over begint te mopperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
@Dr Pro Toegevoegd!

@Lensent Graag! Hoe gaat PON om met VCDS aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb door Rainesh diverse dingen aan laten passen, maar nog nooit wat gehoord van de dealer tijdens onderhoudsbeurten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Mad-Matt

Helaas nog niet mogelijk...wil het zelf ook op mijn eigen VC. Ben er een tijdje mee bezig geweest, maar niet kunnen activeren. Het zijn echt parameters.

Wat betreft garantie, de dealers doen dit zelf ook en zolang de werking van de auto niet belemmerd wordt, dan zie ik geen reden dat dit tot een garantie probleem zou kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:17
Begin januari word ik de trotse eigenaar van een Fabia Combi 3 Ambition Bussiness Line.

Als ik op de site van stemei kijk, zie ik dat dan eigenlijk alleen maar de hillstart, needlesweep en mistlampen bij de bochten in aanmerking komen.

Zijn dat dan alle VCDS opties die mogelijk zijn of zijn er eventueel nog andere mogelijkheden aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rainesh schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:39:
@Mad-Matt

Helaas nog niet mogelijk...wil het zelf ook op mijn eigen VC. Ben er een tijdje mee bezig geweest, maar niet kunnen activeren. Het zijn echt parameters.

Wat betreft garantie, de dealers doen dit zelf ook en zolang de werking van de auto niet belemmerd wordt, dan zie ik geen reden dat dit tot een garantie probleem zou kunnen leiden.
dat is jammer zeg.
Had de hoop dat het net als needle-sweep gewoon in het programma zat alleen niet "aangevinkt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:39:
@Mad-Matt

Schijnt wel te kunnen met ODIS begrijp ik uit deze post op Audi-Sport.net. Jammer dat ODIS niet te koop is voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Joni schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:30:
[...]

Schijnt wel te kunnen met ODIS begrijp ik uit deze post op Audi-Sport.net. Jammer dat ODIS niet te koop is voor iedereen.
Post ken ik.

Heb het al paar keer over gehad met Alex, maar tot nu toe heeft hij het nog niet toegepast op andere wagens.

Pagina: 1 ... 9 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php