Hmmm, interesting... Misschien dat ik ook eens bij jou of iemand anders langs moet die dat kan regelenRainesh schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:50:
[...]
Jap, zover ik weet wel. Heb het bij mij ook gedaan (1.4cod). Is wel even wennen, maar vlotter is hij zeker. Je merkt het al bij wegrijden haha.
Als ik druk ben, dan kan @Marco VCDS het doen. Heb het samen met hem uitvoerig getest en gedaan.TMV schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:25:
[...]
Hmmm, interesting... Misschien dat ik ook eens bij jou of iemand anders langs moet die dat kan regelen
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Is dat instelbaar via een menu in de Discover Pro, eenmaal geïnstalleerd?Rainesh schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:21:
Het is nu mogelijk om gasrespons op alle MQB motoren te verbeteren. Zonder fouten! Rijdt gelijk veel beter, vooral de 1.0tfsi rijdt gelijk fijner en dat was al een prettig blokje.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
NopeGerCor schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:37:
[...]
Is dat instelbaar via een menu in de Discover Pro, eenmaal geïnstalleerd?
O, dan ga ik toch twijfelen of ik dat wel wil. Ik zou mijn auto ook nooit laten chiptunen. Ik ben van mening dat de geleerden van Volkswagen een auto/motor zo afstellen wat voor de auto/motor het beste/optimaal is. Alle veranderingen zijn tweede keuzes of misschien wel: onverstandige keuzes. Een beetje hetzelfde idee als verlagingsveren zonder de schokbrekers ook aan te passen.
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 25-12-2017 09:02 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als je weer langskomt, dan ga je eerst lekker mee proefrijdenGerCor schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:59:
[...]
O, dan ga ik toch twijfelen of ik dat wel wil. Ik zou mijn auto ook nooit laten chiptunen. Ik ben van mening dat de geleerden van Volkswagen een auto/motor zo afstellen wat voor de auto/motor het beste/optimaal is. Alle veranderingen zijn tweede keuzes of misschien wel: onverstandige keuzes.
En toch denk ik van niet. Ik weet niet wat de gevolgen zijn op langer termijn. En ik verwacht ook niet dat wanneer er klachten ontstaan jij daar de verantwoordelijkheid voor wilt nemen. Want ik heb dan immers zelf toestemming gegeven. Is een dingetje dat dan in mijn hoofd gaat zitten knagen Rainesh. Dus, bij deze sla ik dat aanbod af.Rainesh schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:02:
[...]
Als je weer langskomt, dan ga je eerst lekker mee proefrijden
Het is bij mij meer psychisch dan rationeel. Ik heb namelijk 'nul' verstand van techniek.
Net ook even over gesproken met mijn ega en zij voelt er ook niet voor. Ze hoort de auto nu ook geluiden maken die ze niet thuis kan brengen. Maar dat kan ik gelukkig wel uitleggen. Mijn dochter rijdt af en toe ook stukjes in de Golf. (mag helemaal niet, ze heeft nog geen rijbewijs) en ze zeiden -toevallig- gisteren tegen elkaar: wat rijdt de auto superrelaxed hè.
[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 25-12-2017 09:47 ]
Gasresponse aanpassen is lang geen chiptuning. Je gaspedaal reageert iets sneller /anders. Aan het motor vermogen zelf veranderd er niksGerCor schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:59:
[...]
O, dan ga ik toch twijfelen of ik dat wel wil. Ik zou mijn auto ook nooit laten chiptunen. Ik ben van mening dat de geleerden van Volkswagen een auto/motor zo afstellen wat voor de auto/motor het beste/optimaal is. Alle veranderingen zijn tweede keuzes of misschien wel: onverstandige keuzes. Een beetje hetzelfde idee als verlagingsveren zonder de schokbrekers ook aan te passen.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Misschien dan toch even proberen? Ik heb er een beetje het gevoel bij als Rainesh iets laat aanpassen waarvan hij weet dat het afgekeurd wordt bij een APK. Zou hij ook niet prettig vinden. Maar, nu ik er langer over nadenk. Ik cruise helemaal naar het altijd heuvelachtige Voorburg .... kan ik het eigenlijk best wel even proberen. Mezelf nog even overtuigen dat ik niet gezeik krijg bij de VW dealer. 'Heeft u iets aan de auto laten aanpassen, want dan gaan wij er niets aan doen?.azz_kikr schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:18:
[...]
Gasresponse aanpassen is lang geen chiptuning. Je gaspedaal reageert iets sneller /anders. Aan het motor vermogen zelf veranderd er niks
Ik zou toch laten doen. Er veranderd 0 aan de prestaties van de motor. Hij gaat niet sneller worden, maar doordat pedaal iets directer reageert,voelt het iets sportiever aan. Daar ga je geen gezeik mee hebben neegens hoor. Merken ze zelfs niet eensGerCor schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:29:
[...]
Misschien dan toch even proberen? Ik heb er een beetje het gevoel bij als Rainesh iets laat aanpassen waarvan hij weet dat het afgekeurd wordt bij een APK. Zou hij ook niet prettig vinden. Maar, nu ik er langer over nadenk. Ik cruise helemaal naar het altijd heuvelachtige Voorburg .... kan ik het eigenlijk best wel even proberen. Mezelf nog even overtuigen dat ik niet gezeik krijg bij de VW dealer. 'Heeft u iets aan de auto laten aanpassen, want dan gaan wij er niets aan doen?.
Mijn A1 is laatst gechipt bij Vagtechniek. Eerst naar 105pk en daarna naar 130pk+.
De reden dat ie het op deze manier heeft gedaan is omdat de 105pk een andere gasrepons geeft.
Hebben jullie over dezelfde aanpassing?
De reden dat ie het op deze manier heeft gedaan is omdat de 105pk een andere gasrepons geeft.
Heb jij niet gewoon de 1.6tdi erin liggen?GioStyle schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:01:
Mijn A1 is laatst gechipt bij Vagtechniek. Eerst naar 105pk en daarna naar 130pk+.
Deze blokken zijn in 4 uitvoeringen (pk) geleverd dacht ik. Waarschijnlijk hebben ze hem eerst wat omhoog gebracht en daarna getuned ri de 130/140pk.
Een tuner zou dit niet zo snel aanpassen de reponse zoals het met VCDS is.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Een beetje dat 'R20' gevoel? Dat laat ik me niet 2 keer vertellen. Als ik @Famous daarmee kan pesten moest ik dat maar rap gaan doen dan. 'R' uitlaat monteren..... ben ik helemaal 'de man'.azz_kikr schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:46:
[...]
Ik zou toch laten doen. Er veranderd 0 aan de prestaties van de motor. Hij gaat niet sneller worden, maar doordat pedaal iets directer reageert,voelt het iets sportiever aan. Daar ga je geen gezeik mee hebben neegens hoor. Merken ze zelfs niet eens
Filmpjes uploaden naar YouTube. Nog wel even een 'doe maar bedrijventerreintje' opzoeken en iemand die het filmt. Ik zit me net te bedenken. Pik het geluid van de auto van Famous en plak ik dat onder het filmpje van mijn auto. Anders moet ik eerst een popcornmachine kopen om dat geluid van zijn uitlaat na te kunnen doen. Broembroem, Plop, plop...
YouTube: Golf Mk6 R20 388HP, Stage 3 tuning, anti lag, pop&bangs
hahahahaha.

(grapje natuurlijk, kan nog net even in 2017)
[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 25-12-2017 11:51 ]
Nu dus ook op de Arteon 2.0TDi (150pk). Heb geen mode driver selection geselecteerd.Rainesh schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:21:
Het is nu mogelijk om gasrespons op alle MQB motoren te verbeteren. Zonder fouten! Rijdt gelijk veel beter, vooral de 1.0tfsi rijdt gelijk fijner en dat was al een prettig blokje.
Waar vond je overigens lijsten wat zr eventueel kan voor een betreffende auto afhankelijk van de opties die erop zitten?
Maar hoe moet ik die aanpassing zien dan? Schakel je dan de Drive Select functie uit wat betreft de motor response? Of heeft Drive Select dan nog wel een functie alleen met een extra offset? Nieuwsgierig hoe die aanpassing werkt ten opzichte van de aanwezige systemen..
Nee, 1.2TFSI. Bij de A1 heeft ie 86pk, bij de A3 destijds 105pk. En gechipt 130pk.Famous schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:13:
[...]
Heb jij niet gewoon de 1.6tdi erin liggen?
Deze blokken zijn in 4 uitvoeringen (pk) geleverd dacht ik. Waarschijnlijk hebben ze hem eerst wat omhoog gebracht en daarna getuned ri de 130/140pk.
Een tuner zou dit niet zo snel aanpassen de reponse zoals het met VCDS is.
Er is eerst de 105pk software ingeladen zodat de gasreponse anders is geworden. Meer in een ‘bolling’, waar het voorheen meer een ‘helling’ was.
Daarna gechipt naar 130pk.
Je driver select functie blijft gewoon werken.TMV schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:52:
Maar hoe moet ik die aanpassing zien dan? Schakel je dan de Drive Select functie uit wat betreft de motor response? Of heeft Drive Select dan nog wel een functie alleen met een extra offset? Nieuwsgierig hoe die aanpassing werkt ten opzichte van de aanwezige systemen..
Het gaspedaal heeft standaard een vertraging bij de vw groep.
Deze kunnen we direct zetten en dat merk je dan met wegrijden en op trekken of een inhaal actie.
De auto reageert dan beter op wat jij wil.
Deze instelling heeft niets te maken met motor vermogen en heeft geen gevolgen op garantie.
Marco
Ik ben overtuigd. Gaat door.....Marco VCDS schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:22:
[...]
Het gaspedaal heeft standaard een vertraging bij de vw groep.
Deze kunnen we direct zetten en dat merk je dan met wegrijden en optrekken of een inhaalactie.
De auto reageert dan beter op wat jij wil.
Deze instelling heeft niets te maken met motorvermogen en heeft geen gevolgen op garantie.
Marco
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 25-12-2017 14:02 ]
Je pakt uitgerekend wel het slechte filmpjeGerCor schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:16:
[...]
Een beetje dat 'R20' gevoel? Dat laat ik me niet 2 keer vertellen. Als ik @Famous daarmee kan pesten moest ik dat maar rap gaan doen dan. 'R' uitlaat monteren..... ben ik helemaal 'de man'.
Filmpjes uploaden naar YouTube. Nog wel even een 'doe maar bedrijventerreintje' opzoeken en iemand die het filmt. Ik zit me net te bedenken. Pik het geluid van de auto van Famous en plak ik dat onder het filmpje van mijn auto. Anders moet ik eerst een popcornmachine kopen om dat geluid van zijn uitlaat na te kunnen doen. Broembroem, Plop, plop...
YouTube: Golf Mk6 R20 388HP, Stage 3 tuning, anti lag, pop&bangs
hahahahaha.![]()
![]()
(grapje natuurlijk, kan nog net even in 2017)
Kan je beter die van mijn oude GTI pakken, klonk lekker en geen popcorn maker (enkel dsg farts).
YouTube: Golf 6 GTI DSG stage 1, Milltek and HF intake
Is dat gas response beetje hetzelfde als XDS aanpassen?
Zo van, ik pas het wel aan maar merk het niet?
Of is het wel echt voelbaar te merken?
Ik kan niet goed zien welke koplampen jij hebt. Zelf lijkt me dit wel wat: YouTube: OSRAM LEDriving XENARC headlights for Golf VI: Installation tutorialFamous schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:42:
[...]
Je pakt uitgerekend wel het slechte filmpje
Kan je beter die van mijn oude GTI pakken, klonk lekker en geen popcorn maker (enkel dsg farts).
Je hebt pq35, geen mqb. Het is wel merkbaar ja, op standaard wagens. Ik weet niet of de “lag” er ook is op een R. Het is moeilijk te omschrijven.Famous schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:42:
[...]
Je pakt uitgerekend wel het slechte filmpje
Je merkt het vooral als je eerst zonder rijd en dan daarna met die aanpassing.
Duidelijk merkbaar...kreeg net al een opmerking van mn vrouw waarom ik zo vlot optrek en door rij (reed 54Famous schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:42:
[...]

Heb ook Drive Select, dat blijft gewoon werken. Het is enkel precies wat Marco zegt, het is allemaal wat scherper en directer.TMV schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:52:
[ Voor 41% gewijzigd door Rainesh op 25-12-2017 14:26 ]
De originele VW koplampen met led.GerCor schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:55:
[...]
Ik kan niet goed zien welke koplampen jij hebt. Zelf lijkt me dit wel wat: YouTube: OSRAM LEDriving XENARC headlights for Golf VI: Installation tutorial
De Osram koplampen gaan wel goede verhalen over, iemand in het VW topic had deze geïnstalleerd. Is nog wel terug te vinden met de Swatch denk ik.
Ja, kan zijn dat een R misschien stock al wat scherper is afgesteld.azz_kikr schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:58:
[...]
Je hebt pq35, geen mqb. Het is wel merkbaar ja, op standaard wagens. Ik weet niet of de “lag” er ook is op een R. Het is moeilijk te omschrijven.
Je merkt het vooral als je eerst zonder rijd en dan daarna met die aanpassing.
XDS is meer te merken met sturen toch? Het leek iets zwaarder maar als dat alles was
Kan ook tussen de oren zitten natuurlijk..
Meeste van die tweaks zitten tussen de oren. XDS. Zorgt ervoor als je in een bocht duikt en gas op gaat. Al dan je binnenste voorwiel tractie begint te verliezen,remdruk verhogen op je wiel waardoor er meer koppel gaat naar je buitenste wiel.Famous schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:32:
[...]
Ja, kan zijn dat een R misschien stock al wat scherper is afgesteld.
XDS is meer te merken met sturen toch? Het leek iets zwaarder maar als dat alles was
Kan ook tussen de oren zitten natuurlijk..
En is enkel nuttig als je hard gaat in de bochten; van sprintjes of autobaan rijden heb je er niks aan.
[ Voor 16% gewijzigd door SadisticPanda op 25-12-2017 14:51 ]
Famous gaat alleen hard vooruit 
Btw
Wees vanavond voorzichtig op de weg! Rond Kerst zijn er gemiddeld veel meer ongelukken dan de rest van het jaar.
Er zijn namelijk mensen die enorme hoeveelheden alcohol drinken en dan gewoon hun vrouw laten rijden.
Btw
Wees vanavond voorzichtig op de weg! Rond Kerst zijn er gemiddeld veel meer ongelukken dan de rest van het jaar.
Er zijn namelijk mensen die enorme hoeveelheden alcohol drinken en dan gewoon hun vrouw laten rijden.

Ja inderdaad, maar dat wordt neem ik aan wel door de Haldex opgepakt.azz_kikr schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:42:
[...]
Meeste van die tweaks zitten tussen de oren. XDS. Zorgt ervoor als je in een bocht duikt en gas op gaat. Al dan je binnenste voorwiel tractie begint te verliezen,remdruk verhogen op je wiel waardoor er meer koppel gaat naar je buitenste wiel.
En is enkel nuttig als je hard gaat in de bochten; van sprintjes of autobaan rijden heb je er niks aan.
Voor ons vrij zinloos dus.
Ben eigenlijk opzoek naar wat nieuws voor de auto maar laten we eerst de radio maar weer eens werkend krijgen

@Rainesh haha, bochten vind ik ook erg lekker maar met dit vermogen en 4x4 blijft het oppassen.
Je voelt kats niks aan de 4x4 maar als die gaat dan gaat die.. in de GTI was het veel meer beleving en gevoel eventueel ingrijpen waar nodig.
Nu kn ik de bochten wel hard nemen maar “durf” hem niet te pushen
[ Voor 19% gewijzigd door Famous op 25-12-2017 15:14 ]
Daarom noemde ik die koplampen ook. Stoer .... mooi en nieuw.Famous schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:10:
[...]
Ben eigenlijk opzoek naar wat nieuws voor de auto maar laten we eerst de radio maar weer eens werkend krijgen
Weinig zin met een Golf 6 R, waar de ledjes onderin de bumpert zitten. Know your classics.GerCor schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:53:
[...]
Daarom noemde ik die koplampen ook. Stoer .... mooi en nieuw.
desondank hebben ze wel paar mooie in het assortiment.
Op mijn golf 6 Highline had ik bi-xenon met ledjes in de koplamp. Had ook LED achterlichten.Famous schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 01:01:
[...]
Weinig zin met een Golf 6 R, waar de ledjes onderin de bumpert zitten. Know your classics.
desondank hebben ze wel paar mooie in het assortiment.
In 2011 gruwelijk stoer en nog niet zo wijdverspreid als nu.
Allemaal OEM trouwens, dikke leasebak was dat.
Weet iemand wat de functie van de knop links naast de menu knop is? Bij mij is dat nu “off”.
Wil stuurverwarming retrofitten en ben op jacht naar een climatronic module met sturverwarming (zie het logo bij de stoelverwarming). Maar wil eerst weten wat die knop met die 3 streepjes is.
Wil stuurverwarming retrofitten en ben op jacht naar een climatronic module met sturverwarming (zie het logo bij de stoelverwarming). Maar wil eerst weten wat die knop met die 3 streepjes is.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
‘REST’, dan wordt bij uitgeschakeld contact de auto nog (max.) 30min warmgehouden met de restwarmte van de motor (geen idee in hoeverre dit van toepassing is bij een e-Golf).Rene schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:16:
Weet iemand wat de functie van de knop links naast de menu knop is? Bij mij is dat nu “off”.
[afbeelding]
www.google.nl
Top. Dan hoef ik die module niet te kopen. Andere met alleen stuurverwarming zijn 100 euro goedkoper.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:26:
[...]
‘REST’, dan wordt bij uitgeschakeld contact de auto nog (max.) 30min warmgehouden met de restwarmte van de motor (geen idee in hoeverre dit van toepassing is bij een e-Golf).
Restwarmte van de e-motor is net genoeg om een schoenendoos op te warmen
Geen idee of dit programma hier weleens genoemd is.
DashDumpEdit
https://drive.google.com/...OX_nSWmZvMlBRTlZhZzQ/view
DashDumpEdit
Supported dashboards that were installed on:
VW Golf IV, Bora, Jetta mk4, Passat B5 / B5 +, Sharan mk1, Skoda Superb 1, Skoda Oktavia MK1 (A4), Seat Leon I, Toledo II, Audi (vdo immo3).

https://drive.google.com/...OX_nSWmZvMlBRTlZhZzQ/view
[ Voor 35% gewijzigd door DoeEensGek op 27-12-2017 13:37 ]
Hier heb ik oren naar.. Volgens mij ben ik al eens eerder bij je geweest maar dan via het audiforum. Volgens mij heb ik je telefoonnummer nog.Rainesh schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:21:
Destijds was ik toen één van de eerste met een trekhaak op de A3 8V FL waarbij de dealer de foutcodes e.d. er niet uit kon halen. Na het bezoekje bij jou was toen alles opgelost
Edit: Kheb inmiddels al contact met je
Zojuist een Seat ibiza 6(P?)J (facelift gekocht) 1.0 95pk (deze word waarschijnlijk gechipt naar de 130pk).
Deze heeft pdc (en komt ook met achteruit rij camera) echter zijn de piepjes alleen hoorbaar en ik zie dus niet op mijn display waar ik dichtbij zit?
Kan dit ook nog ingeschakelt worden?
Functies die nog worden ingeschakelt voor ik hem ophaal: Coming/Leaving home, NeedleSweep en automatisch inklappen van de spiegels.
Deze heeft pdc (en komt ook met achteruit rij camera) echter zijn de piepjes alleen hoorbaar en ik zie dus niet op mijn display waar ik dichtbij zit?
Functies die nog worden ingeschakelt voor ik hem ophaal: Coming/Leaving home, NeedleSweep en automatisch inklappen van de spiegels.
Zijn het wel originele sensoren? Wat voor radio zit erin?Darkvisje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:02:
Zojuist een Seat ibiza 6(P?)J (facelift gekocht) 1.0 95pk (deze word waarschijnlijk gechipt naar de 130pk).
Jazeker orgineel. En dit is de radio:Rainesh schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:42:
[...]
Zijn het wel originele sensoren? Wat voor radio zit erin?

wens je succes met deze ombouw. wij zijn er ook mee bezig geweest maar helaas komt er geen menu optie in 5F te staan waarmee we hem in kunnen stellen. Daardoor lijkt hij continu te blijven verwarmen waardoor het stuur best warm word en de verwarming na een tijdje in storing valt en dan alleen weer aan gezet kan worden na een volledige reset of een nachtje stil staan.Rene schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:16:
[afbeelding]
benieuwd of het jouw wel gaat lukken
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Als deze origineel zijn kan het kloppen dat ze niet zichtbaar zijn je hebt zoals ik lees geen rondom parkeersensoren waardoor dit niet zichtbaar is. Dit is als het goed is ook activeerbaar incl camera.Darkvisje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:02:
@Antera ja de auto krijg ik volgende week ps. De orginele camera word deze week geinstalleerd en de sensoren zaten er al op (alleen achterkant inderdaad)
Komt helemaal niet in 5F.Antera schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:53:
[...]
wens je succes met deze ombouw. wij zijn er ook mee bezig geweest maar helaas komt er geen menu optie in 5F te staan waarmee we hem in kunnen stellen. Daardoor lijkt hij continu te blijven verwarmen waardoor het stuur best warm word en de verwarming na een tijdje in storing valt en dan alleen weer aan gezet kan worden na een volledige reset of een nachtje stil staan.
benieuwd of het jouw wel gaat lukken
die informatie krijgt de radio van de airco zelf. Ook de instellingen. Die radio praat enkel met de airco en toont op het scherm het config scherm van airco. Dus niks nodig in 5F
Als je alles hardwarematig goed hebt aangesloten. Dus sleepring vervangen en kabels. En AE airco
Dan is het 2 x 2 bits in 08 veranderen en 2 adaptations.
Dan werkt het zonder fouten en zijn instellingen toegankelijk via radio/MFD
Als het dan enkel werkt via ODIS en niet via de knop van de Airco, is er upgrade naar FW 1001 nodig zijn
Jup, laatst ook een verwarmbaar stuurwiel gecodeerd in een A8 2014 model. In 08 en in 09 gecodeerd, niks in 5Fazz_kikr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:22:
[...]
Komt helemaal niet in 5F.
die informatie krijgt de radio van de airco zelf. Ook de instellingen. Die radio praat enkel met de airco en toont op het scherm het config scherm van airco. Dus niks nodig in 5F
Als je alles hardwarematig goed hebt aangesloten. Dus sleepring vervangen en kabels. En AE airco
Als het dan enkel werkt via ODIS en niet via de knop van de Airco, is er upgrade naar FW 1001 nodig zijn
Zelfs niks in 09 block bij VWRainesh schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:29:
[...]
Jup, laatst ook een verwarmbaar stuurwiel gecodeerd in een A8 2014 model. In 08 en in 09 gecodeerd, niks in 5F
Zie wel dat onze airco module een typenummer heeft wat begint met 5GE. Alle klima modules met stuurverwarming beginnen met 5G0. Vermoed dat de E voor EV is. Hoop niet dat dat problemen gaat geven.azz_kikr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:22:
[...]
Komt helemaal niet in 5F.
Zit ook te twijfelen of ik een stuur met flippers kan installeren. Een EV is een automaat maar wellicht dat de flipper mogelijkheid geven om regeneratie via het stuur te bedienen.
Electrisch stuur bestaat niet in de golf-jes met elektrische aandrijving denk ik. 5GE907044AE heeft bijvoorbeeld geen stuurverwarming en de 5G0907044AE wel.Rene schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:26:
[...]
Zie wel dat onze airco module een typenummer heeft wat begint met 5GE. Alle klima modules met stuurverwarming beginnen met 5G0. Vermoed dat de E voor EV is. Hoop niet dat dat problemen gaat geven.
Zit ook te twijfelen of ik een stuur met flippers kan installeren. Een EV is een automaat maar wellicht dat de flipper mogelijkheid geven om regeneratie via het stuur te bedienen.
Normaal geeft dat geen problemen, HVAC is op zichzelfstaande unit. Dus als je die swapt, zou het geen problemen mogen geven. Kans is ook groot dat je sleepring van een gewone golf gaat moeten gebruiken omdat de sleepringen van EV niet de juiste aansluitingen hebben voor het stuurwiel.
Btw die knop die je niet wist wat die wil zeggen, volgens mij is dat voor de restwarmte in de auto te laten rondgaan als het contact af staat. Er wordt gewoon nog wat koelwater rondgepompt zodat de wagen nog een 30tal minuten warmte krijgt van de (warme) motor zonder veel energie te verbruiken.
Kortom Waardeloos op een EV
Past een sleepring van een A3 ook? Deze heeft stuurverwarming.azz_kikr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:10:
[...]
Electrisch stuur bestaat niet in de golf-jes met elektrische aandrijving denk ik. 5GE907044AE heeft bijvoorbeeld geen stuurverwarming en de 5G0907044AE wel.
Normaal geeft dat geen problemen, HVAC is op zichzelfstaande unit. Dus als je die swapt, zou het geen problemen mogen geven. Kans is ook groot dat je sleepring van een gewone golf gaat moeten gebruiken omdat de sleepringen van EV niet de juiste aansluitingen hebben voor het stuurwiel.
Btw die knop die je niet wist wat die wil zeggen, volgens mij is dat voor de restwarmte in de auto te laten rondgaan als het contact af staat. Er wordt gewoon nog wat koelwater rondgepompt zodat de wagen nog een 30tal minuten warmte krijgt van de (warme) motor zonder veel energie te verbruiken.
Kortom Waardeloos op een EV
https://m.ebay.de/itm/Aud...Schleifring-/172325116588
Ik hoop dat de HVAC geen problemen gaat geven. Dat de HVAC van een ICE golf ook de warmtepomp kan aansturen. Maar dat moeten we gewoon proberen. Wil nu eerst de HVAC kopen, als deze werkt is het verder een nieuw stuur en sleepring.
In mijn tiguan zit ook de sleepring van een a3, (wel tiguan 1 dus golf 6 platform) maar ik zie niet in waarom het op een 7 niet hetzelfde zal zijn.Rene schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:44:
[...]
Past een sleepring van een A3 ook? Deze heeft stuurverwarming.
https://m.ebay.de/itm/Aud...Schleifring-/172325116588
Ik hoop dat de HVAC geen problemen gaat geven. Dat de HVAC van een ICE golf ook de warmtepomp kan aansturen. Maar dat moeten we gewoon proberen. Wil nu eerst de HVAC kopen, als deze werkt is het verder een nieuw stuur en sleepring.
Btw je vermelde onderdeel is gewoon een golf onderdeel hoor als het type nummer klopt. Begint met 5q0 dus is van oorsprong een golf stukje.
De sw versie kan wel nog verschillen maar dat is kwestie van in vcds gewoon de label files te swappen. ( sommige vw opties heeft audi niet en omgekeerd, dus kan zijn dat sommige dingen invcds niet aanklikbaar zijn)
Had al standaard aan moeten staan. Het coderen is doodsimpel, maar ging er mij meer om dat het raar is waarom het niet aan stond.Darkvisje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:32:
@Rainesh @Antera Zo te zien moet het gaan:
https://www.stemei.de/pag...arstellung-aktivieren.php
Omtrent de stuurverwarming hebben wij idd gecodeerd zoals aangegeven sterker nog alles uit een Golf 7 met stuur verwarming gedemonteerd en over gezet incl de Gen 2 . Maar we kunnen in het menu niet de temperatuur van de verwarming bepalen. normaal kan je die in 3 stappen regelen in een Golf 7 .
dan ben ik benieuwd waarom hij dan in storing gaat volgens jullie :-)
Misschien vanwege golf met een MIB1 standaard is
dan ben ik benieuwd waarom hij dan in storing gaat volgens jullie :-)
Misschien vanwege golf met een MIB1 standaard is
[ Voor 6% gewijzigd door Antera op 03-01-2018 14:38 ]
Welke fout krijg je in vcds? 
Iets van temp sensor error?
Wat is alles gedemonteerd? Hvac? Stuur? Stuurkolom? Meeste is gewoon plug en play. Enige pruts werk is de stekker op de stuurkolom. Op een gewone is dat een 16 pins stekker, op een met verwarmd stuur, is dat 14+2.
Wat is alles gedemonteerd? Hvac? Stuur? Stuurkolom? Meeste is gewoon plug en play. Enige pruts werk is de stekker op de stuurkolom. Op een gewone is dat een 16 pins stekker, op een met verwarmd stuur, is dat 14+2.
Error in hvac moet de scan nog eens op moeten zoeken maar als ik het me goed herinner idd temp sensor. We hebben stuur/stuurdoos/bedrading in stuur /climat unit vervangen om te vinden waar de problemen zaten. Dit alles kwam uit een schade golf 7. Maar de storing kwam/komt elke keer terug. Uiteindelijk heeft hij het bijltje erbij neer gegooid en neemt de storing voor lief en dan kan ie hen smorgens weer aan zetten. :-)azz_kikr schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:20:
Welke fout krijg je in vcds?
[ Voor 3% gewijzigd door Antera op 03-01-2018 22:39 ]
Raar probleem hier, sinds gister gaat alleen nog maar de bestuurderskant open met sleutel. 2x een knop indrukken doet niets, waar normaal de dan de rest open zou moeten gaan.
Codering na gekeken en stond op 00258, verandert naar 00259 en dan werken alle deuren. Terug naar 00258 en weer problemen, nu dus op 00259 gezet. Gek probleem.
Codering na gekeken en stond op 00258, verandert naar 00259 en dan werken alle deuren. Terug naar 00258 en weer problemen, nu dus op 00259 gezet. Gek probleem.
En in je menu?DoeEensGek schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:03:
Raar probleem hier, sinds gister gaat alleen nog maar de bestuurderskant open met sleutel. 2x een knop indrukken doet niets, waar normaal de dan de rest open zou moeten gaan.
ALs je 1 maar op je sleutel drukt, ging dan enkel je bestuurdersdoor open?
Soms als de accu eens laag geweest is, dan doen die deurmodules raar doen en moet je die eens resetten.
Dus terug op selective locking zetten met 0258.
Dan in de auto gaan zitten. Deur van binnenuit sluiten via de bestuurdersdeur, dan over je passagiers zetel gaan hangen en op de ontgrendelknop van passagier drukken. Dan is dat gereset.
Vaak moet je vensters ook terug eens calibreren.
Of gewoon op 0259 laten staan, moet je maar 1 keer klikken ^^
ex Bora (mk4 eigenaar)
[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 05-01-2018 21:26 ]
Nog geen update over de TJA voor de Octavia FL ?
Nope...Littlebugger25 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:17:
Nog geen update over de TJA voor de Octavia FL ?
Shit, vandaag getest maar als de auto voor mij stopt dan moet ik na 2 sec (na stilstand, de auto stopt wel automatisch) wel op de rem trappen anders gaat ie er weer vandoor
Vandaag bij @Remi_4 geweest en alle wensen e.d. doorgelopen. Uitgebreid de tijd genomen (nogmaals mijn dank!!) en met een 'getunede' O3 weer naar huis gereden

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 06-01-2018 15:36 ]
Sinds vrijdag ook de trotse eigenaar (semi-eigenaar, leasebak dus heb eigenlijk niks te vertellen
) van een Rapid Spaceback. Het valt mij op dat op internet hele andere functies geactiveerd/gedeactiveerd kunnen worden dan op stemei.de. De website van Gerrit Speek geeft uberhaupt geen functies aan.
Iemand hier ervaring met functies die gedeactiveerd kunnen worden? Ik heb voornamelijk belang bij het deactiveren van de start/stop. Verschrikkelijk irritant op een automaat
Iemand hier ervaring met functies die gedeactiveerd kunnen worden? Ik heb voornamelijk belang bij het deactiveren van de start/stop. Verschrikkelijk irritant op een automaat
Iedereen die VCP/VCDS heeft hier kan dat uitschakelen.TwazzleNL schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:07:
Sinds vrijdag ook de trotse eigenaar (semi-eigenaar, leasebak dus heb eigenlijk niks te vertellen) van een Rapid Spaceback. Het valt mij op dat op internet hele andere functies geactiveerd/gedeactiveerd kunnen worden dan op stemei.de. De website van Gerrit Speek geeft uberhaupt geen functies aan.
Of de batterij sensor uitrekken op de batterij (geen idee of er dat bij skoda rapid ook op zit, werkt zeker voor pre-FL golf R enzo )
Voor de rest hangt alles af van welke opties er nu opzitten. Dat bepaald welke extra opties later kunnen in/uit geschakeld worden.
Tsja, in principe is het een complete auto. Letterlijk elke mogelijke optie zit er op die mogelijk was, met uitzondering van de het safety pakket (automatisch remmen etcetera).
Ik stem wel even af met één van de jongens die dit kunnen doen. Wellicht stuiten we bij het deactiveren nog op wat adnere nuttige functies.
Ik stem wel even af met één van de jongens die dit kunnen doen. Wellicht stuiten we bij het deactiveren nog op wat adnere nuttige functies.
Graag gedaan, en veel plezier nog van je auto.WoBBeL schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:35:
[...]
Shit, vandaag getest maar als de auto voor mij stopt dan moet ik na 2 sec (na stilstand, de auto stopt wel automatisch) wel op de rem trappen anders gaat ie er weer vandoor(O3 FL)
Vandaag bij @Remi_4 geweest en alle wensen e.d. doorgelopen. Uitgebreid de tijd genomen (nogmaals mijn dank!!) en met een 'getunede' O3 weer naar huis gereden![]()
![]()
![]()
Weet iemand of de Skoda O3 FL style business (zonder af-fabriek LA), de bekende driehoekige camera heeft? M.a.w. of LA te activeren is?
Ligt aan de eventuele extra opties. Als ie grootlicht assistent of verkeersborden assistent heeft dan is LA te activeren. Want dan zit de juiste camera erin.Wouter__G schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:12:
Weet iemand of de Skoda O3 FL style business (zonder af-fabriek LA), de bekende driehoekige camera heeft? M.a.w. of LA te activeren is?
Iemand een idee waar ik dit kan vinden in vagcom voor mijn seat ibiza 6p (of hoe dit heet):
https://instagram.com/p/BOhJKlSjgiF/
En
https://instagram.com/p/BOhJFl1j5lm/
En
[ Voor 5% gewijzigd door Darkvisje op 08-01-2018 15:51 ]
Te lam om uit te typen maar hier zijn enkele links:Darkvisje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:40:
Iemand een idee waar ik dit kan vinden in vagcom voor mijn seat ibiza 6p (of hoe dit heet):
En
Achterste (Frans dus google vertaal gebruiken als je dat niet kent; Wijst zichzelf wel uit)
http://ankk-vagcom.com/le...s-en-opposition-de-phase/
Voorste:
https://skodaforum.eu/top...ipperen-met-knipperlicht/
Beste wensen iedereen :-)
Even een update van de Leon FR
Ik ben bij de dealer geweest en die heeft de componenten beveiliging er af gehaald.
Alleen werkt de knop MODE niet. (Driver profile) voor comfort, dynamic, sport en standaard
Wie kan mij helpen om deze knop weer werkend te krijgen?
Ik ben bij de dealer geweest en die heeft de componenten beveiliging er af gehaald.
Alleen werkt de knop MODE niet. (Driver profile) voor comfort, dynamic, sport en standaard
Weet je toevallig of dit ook werkt op een Bora zonder afstandsbediening? (Die van mij is niet zo luxeazz_kikr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:25:
[...]
![]()
Soms als de accu eens laag geweest is, dan doen die deurmodules raar doen en moet je die eens resetten.
Dan in de auto gaan zitten. Deur van binnenuit sluiten via de bestuurdersdeur, dan over je passagiers zetel gaan hangen en op de ontgrendelknop van passagier drukken. Dan is dat gereset.
ex Bora (mk4 eigenaar)
Normaal wel ja, controller was aangesloten op het ontgrendel mechanisme van de knop bij mij. Uiteindelijk was er geen verschil tussen van binnenuit op de knop drukken als op de knop van de afstandsbediening.Kaalus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:40:
[...]
Weet je toevallig of dit ook werkt op een Bora zonder afstandsbediening? (Die van mij is niet zo luxe)
De sleutel had ook zelf geen knop (enkel super lampje erin
Geen garantie tho..van bora maar 1 keer deuren eraf gedaan. De rest van wijzigingen zaten onder de motorkap
[ Voor 8% gewijzigd door SadisticPanda op 08-01-2018 20:07 ]
Okay, ik ga het wel een keer proberen. Ik heb inderdaad de sleutel met het lampjeazz_kikr schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:06:
[...]
Normaal wel ja, controller was aangesloten op het ontgrendel mechanisme van de knop bij mij. Uiteindelijk was er geen verschil tussen van binnenuit op de knop drukken als op de knop van de afstandsbediening.
De sleutel had ook zelf geen knop (enkel super lampje erin), hingt extra kastje aan. Geen idee of dit zelf ingebouwd was, zat er al op toen ik wagen kocht.
Geen garantie tho..van bora maar 1 keer deuren eraf gedaan. De rest van wijzigingen zaten onder de motorkap
Het adres vind VCDS wel. i.t.t sommige andere addressen gerelateerd aan de deurvergrendeling. Kom er altijd nog in met het gewone slot
Afstandsbediening toevoegen lijkt me nog wel tof, maar waarschijnlijk moet ik dan de controller vervangen. Heb geen idee waar die uberhaupt zit..
Top, ga het proberen. De stroom is eraf geweest bij de garage.azz_kikr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:25:
[...]
![]()
ex Bora (mk4 eigenaar)
Laat maar weten of het werkte! (Test gelijk ook je vensters eens)DoeEensGek schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:27:
[...]
Top, ga het proberen. De stroom is eraf geweest bij de garage.
Je kan een originele module toevoegen, of je kan universele module toevoegen op het slot zelf (veel goedkoper).Kaalus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:17:
[...]
Okay, ik ga het wel een keer proberen. Ik heb inderdaad de sleutel met het lampje![]()
Het adres vind VCDS wel. i.t.t sommige andere addressen gerelateerd aan de deurvergrendeling. Kom er altijd nog in met het gewone slot![]()
Afstandsbediening toevoegen lijkt me nog wel tof, maar waarschijnlijk moet ik dan de controller vervangen. Heb geen idee waar die uberhaupt zit..
http://uk-mkivs.net/topic...ocking-to-mk4-golfsboras/
[ Voor 15% gewijzigd door SadisticPanda op 08-01-2018 21:24 ]
Driver Profile - Driving Modes
With this mod, you can change the behavior of the car, in dynamic mode behaves somewhat more cheerful in the reactions.
1 - Module 44 - Power steering. Code (19249)
2 - Adaptation
3 - Select - Lines features power steering
Choices :
- Button for selecting the driving profile
- Comfort
- Dynamic
- Automatic
Zou dit het kunnen zijn?
With this mod, you can change the behavior of the car, in dynamic mode behaves somewhat more cheerful in the reactions.
2 - Adaptation
Choices :
- Comfort
- Dynamic
- Automatic
Zou dit het kunnen zijn?
Op welke staat die nu? Button kun je kiezen. Maar ook even in 5F kijken en dan naar adaptions. Daar moet het ook erbij staan.martijneshuis schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:53:
2 - Adaptation
Choices :
- Comfort
- Dynamic
- Automatic
Zou dit het kunnen zijn?
ik heb het menu gevonden waar ik kan zien waar je de instelling op een andere mode kan zetten,
maar de MODE knop werkt nog steeds niet.
Naar mijn verbazing doet de volumeknop het ook niet.
En de spraakbediening ook niet. Er wordt gezegd dat ik voor de spraak een sleutel nodig ben,
en hiervoor naar de dealer heen moet.
Zou dat dan ook weer met de volumeknop te maken kunnen hebben?
En de spraakbediening ook niet. Er wordt gezegd dat ik voor de spraak een sleutel nodig ben,
[ Voor 44% gewijzigd door martijneshuis op 10-01-2018 00:20 ]
Spraakbediening heb ik ook op de Discover Pro. Op onze bedrijfscaddy's zit het niet. Kost iets van € 200, per 'sleutel'. Mooi zo laten, ik gebruik het in de praktijk helemaal nooit.martijneshuis schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:38:
ik heb het menu gevonden waar ik kan zien waar je de instelling op een andere mode kan zetten,
Spraakbediening heb ik ook op de Discover Pro. Op onze bedrijfscaddy's zit het niet. Kost iets van € 200, per 'sleutel'. Mooi zo laten, ik gebruik het in de praktijk helemaal nooit.
Heeft altijd gewerkt met de oude radio deze opzie zit gewoon op dat is toch raar dat ik nu 200 euro moet betalen omdat ik een nieuwe radio heb.
Heeft altijd gewerkt met de oude radio deze opzie zit gewoon op dat is toch raar dat ik nu 200 euro moet betalen omdat ik een nieuwe radio heb.
Ze moeten even je data terugzetten via Odis Online. Dan zal alles weer werken. Ben je wel ff al je aanpassingen kwijt, maar die kun je zo weer werkend krijgen.martijneshuis schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:48:
Spraakbediening heb ik ook op de Discover Pro. Op onze bedrijfscaddy's zit het niet. Kost iets van € 200, per 'sleutel'. Mooi zo laten, ik gebruik het in de praktijk helemaal nooit.
Kan de dealer de data terugzetten via Odis Online of kan dat ook met VCDS?
Ik ben deze maand (26/27/28 jan) een van de laatste keren in Margraten. Zus van mijn vrouw gaat naar Randstad toe verhuizen....:)
Dus voor de mensen die nog ff willen tweaken, stuur maar een PB.
O, dan niet vergeten dat tegen die tijd aan te passen op pagina 1.Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:30:
Ik ben deze maand (26/27/28 jan) een van de laatste keren in Margraten. Zus van mijn vrouw gaat naar Randstad toe verhuizen....:)
Waar kan je een lijst vinden wat er allemaal mogelijk is met je wagen?
Eens kijken of er iets interessants inzit...
Jouw wagen is hetzelfde als een Passat B8.Engineer Stewie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:52:
Waar kan je een lijst vinden wat er allemaal mogelijk is met je wagen?
https://www.stemei.de/pages/coding/vw-passat-b8.php
Ik denk van niet maar is de verlichting van de buitenspiegels ook te koppelen aan Coming Home/Leaving Home of de lichtsensor? Ze gaan altijd aan bij in-/uitklappen en overdag is verlichting niet echt nodig, vind ik.
huh overdag ook? Volgens mij hoort dat niet..nooit op gelet eigenlijk.GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:11:
Ik denk van niet maar is de verlichting van de buitenspiegels ook te koppelen aan Coming Home/Leaving Home of de lichtsensor? Ze gaan altijd aan bij in-/uitklappen en overdag is verlichting niet echt nodig, vind ik.
Ik ben er al achter. Toen ik net wegging was dimlicht aan. Standje automatisch. Net de auto gestart en alleen stadslicht (DRL) gaat aan, verlichting spiegels blijft uit. Ergo: gekoppeld aan dimlicht. Nice, precies zoals ik het wil. Opgelost.Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:45:
[...]
huh overdag ook? Volgens mij hoort dat niet..nooit op gelet eigenlijk.
Auw... Zeg dat nu niet.Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:54:
[...]
Jouw wagen is hetzelfde als een Passat B8.
https://www.stemei.de/pages/coding/vw-passat-b8.php
(ik weet dat maar wil dat niet horen)
Mijn Duits is abonimaal slecht, hebde gene site int Frans
Is aanpassen gasrespons nu ook mogelijk? Een inschakelen XDS mss, dat heb ik ook niet aangevinkt in de optielijst.
Coming Home automatisch en VIM zijn natuurlijk 'no brainers'. Die 'moet' je hebben. Er staat ook dat je als DRL je achterlichten kunt laten meedoen. Dan zou je haast denken dat je dat niet 'af fabriek' hebt. Ook doen.Engineer Stewie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Auw... Zeg dat nu niet.
Mijn Duits is abonimaal slecht, hebde gene site int Frans. Maar zo te zien staat er eigenlijk niets interessants op buiten uitschakelen start/stop.
Is aanpassen gasrespons nu ook mogelijk? Een inschakelen XDS mss, dat heb ik ook niet aangevinkt in de optielijst.
VIM gaat niet met Discover media denk ik. DRL op achterlichten wil ik niet, vind dat onnodig. De lichtsensor werkt uitstekend voor mij.GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:03:
[...]
Coming Home automatisch en VIM zijn natuurlijk 'no brainers'. Die 'moet' je hebben. Er staat ook dat je als DRL je achterlichten kunt laten meedoen. Dan zou je haast denken dat je dat niet 'af fabriek' hebt. Ook doen.
Over coming home, hoe moet ik dat zien? Als ik met de skoda thuiskom, uitstap en auto sluit blijven de lampen nog 20s aan. Is dat niet zo met VW?
Oké.Engineer Stewie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:18:
[...]
VIM gaat niet met Discover media denk ik. DRL op achterlichten wil ik niet, vind dat onnodig. De lichtsensor werkt uitstekend voor mij.
Ja, dat is CH automatisch. Bij mijn Golf 7 had ik dat niet. Moest ik met de richtingaanwijzer naar je toehalen activeren. Dat iets op de Skoda werkt zegt niks over een niet Skoda. Maar omdat jouw Duits niet zo best is en het wel genoemd staat in de lijst, noem ik dat even.Over coming home, hoe moet ik dat zien? Als ik met de skoda thuiskom, uitstap en auto sluit blijven de lampen nog 20s aan. Is dat niet zo met VW?
Dat vind ik wel zéér handig. Niet voor thuis want heb veel verlichting buiten maar als je ergens bij kenissen/vrienden komt bv.GerCor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:24:
Ja, dat is CH automatisch. Bij mijn Golf 7 had ik dat niet. Moest ik met de richtingaanwijzer naar je toehalen activeren. Dat iets op de Skoda werkt zegt niks over een niet Skoda. Maar omdat jouw Duits niet zo best is en het wel genoemd staat in de lijst, noem ik dat even.
Kortom, even wachten tot je de auto hebt en dan vergelijken wat je nu ook op de Skoda hebt. En dan kijken of dat achteraf te coderen is.Engineer Stewie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:31:
[...]
Dat vind ik wel zéér handig. Niet voor thuis want heb veel verlichting buiten maar als je ergens bij kenissen/vrienden komt bv.
-Bijtankhoeveelheid;Engineer Stewie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Auw... Zeg dat nu niet.
Mijn Duits is abonimaal slecht, hebde gene site int Frans. Maar zo te zien staat er eigenlijk niets interessants op buiten uitschakelen start/stop.
-Staging/Needle Sweep
-Ventilatiesnelheid in AUTO;
-VIM/DVD Vrijschakelen (ik heb de Discover Pro);
-Alarmpiep bij openen/afsluiten auto;
-Verkeersbordenherkenning als dit er niet af-fabriek op zit;
-Panodak openen/sluiten met sleutel ingedrukt houden;
-Achterlichten die altijd aanstaan, ook bij enkel DRL voor;
- dagrijverlichting menu
- gordelpiep uit
- verlichting onder spiegels aan bij inklappen
- coming home automatisch (erg belangrijk! anders moet je steeds 1x grootlicht geven om te activeren)
- stuur op snelheidsafhankelijk
- gasrespons
- comfortknipperen naar 4 of 5x
- DLA standaard aan (nu moet je iedere keer handmatig activeren als je de auto start)
beetje basic lijstje
En, Leaving Home/Coming Home in het menu. Kun je zelf de tijdsduur selecteren: 10, 20 of 30 secondenRainesh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:44:
[...]
knip
- coming home automatisch (erg belangrijk! anders moet je steeds 1x grootlicht geven om te activeren)
knip
beetje basic lijstje
Piepje aan of uit, ook in het menu van de Discover.
Tnx voor lijste, wil niet teveel aanpassen. Ben bv niet echt geïnteresseerd in needle sweep bv. Vind het AID al fancy genoeg. Bijtankhoeveelheid boeit me ook niet, als ik maar weet wanneer ik moet gaan tanken.
Dingen die in interessant vind
- Alarmpiep bij openen/afsluiten auto;
- Achterlichten die altijd aanstaan, ook bij enkel DRL voor;
- dagrijverlichting menu
- gasrespons
- DLA standaard aan (nu moet je iedere keer handmatig activeren als je de auto start)
Verkeersbordherkenning staat erop, VIM gaat niet op discover media, progressief stuur is standaard. Achterlichten standaard aan enkel indien het ook uitschakelbaar is in het menu. Bij gelegenheid kan dat wel eens handig zijn maar hoogzomer met achterlichten rijden is ook maar zus en zo.
@Rainesh Al die dingen kan je doen? Maastricht is namelijk om de hoek bij mij
.
Dingen die in interessant vind
- Alarmpiep bij openen/afsluiten auto;
- Achterlichten die altijd aanstaan, ook bij enkel DRL voor;
- dagrijverlichting menu
- gasrespons
Verkeersbordherkenning staat erop, VIM gaat niet op discover media, progressief stuur is standaard. Achterlichten standaard aan enkel indien het ook uitschakelbaar is in het menu. Bij gelegenheid kan dat wel eens handig zijn maar hoogzomer met achterlichten rijden is ook maar zus en zo.
@Rainesh Al die dingen kan je doen? Maastricht is namelijk om de hoek bij mij
@Engineer Stewie
Ik ben binnenkort maar een van de laatste keren in Maastricht. Daarna alleen maar in de randstad
Ik ben binnenkort maar een van de laatste keren in Maastricht. Daarna alleen maar in de randstad
Dan maar eens een weekendje Den Haag plannen met een vriendin zekerRainesh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:45:
@Engineer Stewie
Needle sweep zit standaard op AID. Toch op een 2015 Passat, want ondertussen zijn de graphics etc. weeral veranderd.Engineer Stewie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:23:
Tnx voor lijste, wil niet teveel aanpassen. Ben bv niet echt geïnteresseerd in needle sweep bv. Vind het AID al fancy genoeg. Bijtankhoeveelheid boeit me ook niet, als ik maar weet wanneer ik moet gaan tanken.
Mocht je een lijst met mogelijkheden hebben moet je me maar even appen. Heb wel wat lijsten voor bepaalde modellen :-)
Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php