Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 12 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Hi heren, aanstaande donderdag mag ik mijn a3 gaan omruilen voor de nieuwe A5 sportback (s-line edition).
Nu heb ik zelf een OBD11 aangeschaft, daarmee kan ik het meeste van mijn wensenlijstje wel uitvoeren.

Die wenslijst is als volgt:
* kaartweergave BIS (multifunctioneel afgevlakt stuur aanwezig).
* verkeersbordherkenning
* active lane assist
* disable start/stop.
* needle sweep.
* comfort knipperlicht cyclus aanpassen (4)
* emergency brake snel knipperen van lichten.
* op slot doen van de auto met lopende motor (heb comfort key).
* DRL achter tijdens dagrij verlichting.
en ik lees hier net de volgende:
* gasresponse aanpassen (1.4 op MQB moet kunnen toch?)

mijn vraag: welk van deze dingen zijn niet met OBD11 uit te voeren maar is bijvoorbeeld VCP voor nodig.
en voor die dingen: zou iemand dat voor mij kunnen doen, regio maakt niet heel veel uit want ik zit toch veel op de weg (de driekhoek Rotterdam - Amsterdam - Arnhem).

En voor de toekomst: Alles wat met OBD11 aangepast kan worden in de buurt van Arnhem/Nijmegen (Huissen specifiek) sta ik voor open om aan te passen bij anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

aardige upgrade trouwens!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
Oef, dikke upgrade

Voor verkeersbordenherkenning heb je vcp nodig. Maar er zijn mensen die claimen het geactiveerd te hebben met obd11....maar lijkt mij stug omdat het geflasht moet worden.

Startstop doe ik altijd met vcp

Gasrespons heb ik nog niet op een A5 F5 gedaan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:55
ik heb een vw e-golf sinds vorige week.

Lane assist en traffic jam opties erop aangevraagd. Bij afleveren was de traffic jam optie niet aanwezig. De dealer heeft hem toen bij een ander bedrijf gebracht en zou de optie aangezet worden.

Echter hebben ze alleen de ACC onder de 50 km/u aangezet. De lane assist gaat uit onder de 65.

Gebeld en nu geeft die bouwer aan niet te weten hoe de traffic jam functie dan moet werken.

Nou heb ik foto’s gemaakt uit de handleiding en het filmpje van vw over traffic jam opgestuurd.

Nu was mijn vraag:

Is traffic jam gewoon een optie die je aan zet. Of is het een combinatie van andere functies (andere functionaliteit van bestuurders hulpmiddelen)
En als het de combinatie is. Hoe moet de bouwer hem dan zetten.

ACC vanaf 0 km?
Lane assist vanaf 0 km?
De melding dat je je handen van het stuur houdt?
Het automatisch weer gaan rijden van de ACC vanaf stilstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Dirtyrockers schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:03:

Lane assist en traffic jam opties erop aangevraagd. Bij afleveren was de traffic jam optie niet aanwezig. De dealer heeft hem toen bij een ander bedrijf gebracht en zou de optie aangezet worden.
...
Volgens mij is TJA op basis van deze opties niet aan te zetten, ik zou dit bij de dealer neerleggen om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
secury schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:16:
[...]

Volgens mij is TJA op basis van deze opties niet aan te zetten, ik zou dit bij de dealer neerleggen om op te lossen.
Dat heb ik idd gedaan voordat ze mijn auto afleverde. Die kwamen ermee dat de optie er achteraf in te bouwen was. De dealer heeft hem toen weg gebracht naar een ander bedrijf die het in ging bouwen en die heeft dus alleen ACC onder de 50 aan gezet.

En nu heb ik direct contact met dit bedrijf gekregen van de dealer en mijn verhaal gedaan. Maar ze weten het niet.

Daarom ben ik benieuwd. Wat houdt de traffic jam functie in. Zodat ik met deze info naar de dealer en bouw bedrijf kan (want ook de dealer weet het niet)

In mijn ogen is het niks meer dan ACC en lane aan onder zoveel km/u en misschien nog iets met het wegrijden en handen van het stuur in de file.

Want wil het na 2 weken nou wel eens opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Dirtyrockers schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:24:
[...]

Dat heb ik idd gedaan voordat ze mijn auto afleverde. Die kwamen ermee dat de optie er achteraf in te bouwen was. De dealer heeft hem toen weg gebracht naar een ander bedrijf die het in ging bouwen en die heeft dus alleen ACC onder de 50 aan gezet.

En nu heb ik direct contact met dit bedrijf gekregen van de dealer en mijn verhaal gedaan. Maar ze weten het niet.

Daarom ben ik benieuwd. Wat houdt de traffic jam functie in. Zodat ik met deze info naar de dealer en bouw bedrijf kan (want ook de dealer weet het niet)

In mijn ogen is het niks meer dan ACC en lane aan onder zoveel km/u en misschien nog iets met het wegrijden en handen van het stuur in de file.

Want wil het na 2 weken nou wel eens opgelost hebben.
Zoals ik het ken is het de bedoeling dat je bij lage snelheden niet meer gas hoeft te geven en remmen, sturen doet de auto ook zelf, maar na enige tijd zullen de handen weer aan het stuur moeten.

YouTube: Volkswagen e-Golf Traffic Jam Assist - real test :: \[1001cars]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dirtyrockers schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:03:

Echter hebben ze alleen de ACC onder de 50 km/u aangezet. De lane assist gaat uit onder de 65.

Gebeld en nu geeft die bouwer aan niet te weten hoe de traffic jam functie dan moet werken.

Nou heb ik foto’s gemaakt uit de handleiding en het filmpje van vw over traffic jam opgestuurd.

Nu was mijn vraag:

Is traffic jam gewoon een optie die je aan zet. Of is het een combinatie van andere functies (andere functionaliteit van bestuurders hulpmiddelen)
En als het de combinatie is. Hoe moet de bouwer hem dan zetten.

ACC vanaf 0 km?
Lane assist vanaf 0 km?
De melding dat je je handen van het stuur houdt?
Het automatisch weer gaan rijden van de ACC vanaf stilstand?
Traffic Jam Assist is niks anders dan Lane assist onder deze 65km/u.

Ik heb het al meerdere malen geactiveerd op verschillende vw's. Ook van een aantal forumleden.

Wel raar dat je acc het niet deed onder de 50, zou ie af fabriek al moeten doen. Acc begint altijd bij 30. Als ie actief is kan ie wel afremmen tot stilstaand en binnen 3seconden weer oppakken. Na 3seconden is het even tikje gas of resume drukken.

Welk bedrijf was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Rainesh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:06:
[...]

Traffic Jam Assist is niks anders dan Lane assist onder deze 65km/u.

Ik heb het al meerdere malen geactiveerd op verschillende vw's. Ook van een aantal forumleden.

Wel raar dat je acc het niet deed onder de 50, zou ie af fabriek al moeten doen. Acc begint altijd bij 30. Als ie actief is kan ie wel afremmen tot stilstaand en binnen 3seconden weer oppakken. Na 3seconden is het even tikje gas of resume drukken.

Welk bedrijf was het?
Bedankt voor het antwoorden.

Dat van de ACC was ook een aanname van mijn kant. De lane assist werkt niet onder de 65 en de ACC werkt gewoon vanaf 0. Dus ik was er in de veronderstelling dat deze een grens had welke zij aangepast hadden. (Omdat de enige uitleg die ik kreeg toen de auto kwam, was dat de auto file assist had gekregen)

Het bedrijf is nu opzoek naar een GTE of E-golf met TJA om te kijken hoe deze zou moeten reageren.

Vandaar ook dat ik het hier vraag omdat ik het gevoel heb dat dit nog wel weken zal spelen anders.

Kun je mij misschien ook vertellen hoe het zit met handen op het stuur met lane assist in combinatie met TJA?

Het bedrijf laat ik voor nu even in het midden (of anders via PB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dirtyrockers schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:01:
[...]

Bedankt voor het antwoorden.

Dat van de ACC was ook een aanname van mijn kant. De lane assist werkt niet onder de 65 en de ACC werkt gewoon vanaf 0. Dus ik was er in de veronderstelling dat deze een grens had welke zij aangepast hadden. (Omdat de enige uitleg die ik kreeg toen de auto kwam, was dat de auto file assist had gekregen)

Het bedrijf is nu opzoek naar een GTE of E-golf met TJA om te kijken hoe deze zou moeten reageren.

Vandaar ook dat ik het hier vraag omdat ik het gevoel heb dat dit nog wel weken zal spelen anders.

Kun je mij misschien ook vertellen hoe het zit met handen op het stuur met lane assist in combinatie met TJA?

Het bedrijf laat ik voor nu even in het midden (of anders via PB).
Simpel, TJA = lane assist actief onder de 65. Acc en lane assist moeten beide aanstaan voor TJA.

Bij TJA kun je wel je handen van je stuur los houden maar na x aantal seconden gaat ie piepen. Dus lichtjes vasthouden is meer dan genoeg om tijd te verlengen.

Als het bedrijf er niet uitkomt dan kan ik het voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 19:40
Is het van belang/ noodzakelijk/ handig om de firmware van mijn golf 5 (bj 2009) te updaten?
Ik kan momenteel mijn versie niet zien, omdat het uitgebreide menu nog verborgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
theman36 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:57:
Is het van belang/ noodzakelijk/ handig om de firmware van mijn golf 5 (bj 2009) te updaten?
Ik kan momenteel mijn versie niet zien, omdat het uitgebreide menu nog verborgen is.
wat voor navi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Heb de RNS 510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het kan, maar noodzakelijk is het niet.

@azz_kikr kun jij hier wat meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Rainesh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:25:
[...]

Het kan, maar noodzakelijk is het niet.

@azz_kikr kun jij hier wat meer over vertellen.
Heb wel contact gezocht met VW en het één en ander aan de verkoper gevraagd, maar die konden daar niet echt een goed/duidelijk antwoord op geven. Heb ook het e.e.a. op internet gezocht maar ik kon daar niet echt voor- en nadelen vinden. Komt denk ik ook, doordat ik mijn huidige versie niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

theman36 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:57:
Hangt er vanaf, met nieuwere firmware heb je wel sneller opstarten en voice control maar heb je battery drain dus kan het zijn dat je je gateway moet vervangen.

Flashen met een aangepaste 2720 gaat ook, heb je ook geen drain meer. Voor rest enkel gewoon de kaarten naar laatste versie umdaten.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
azz_kikr schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:15:
[...]
Hangt er vanaf, met nieuwere firmware heb je wel sneller opstarten en voice control maar heb je battery drain dus kan het zijn dat je je gateway moet vervangen.

Flashen met een aangepaste 2720 gaat ook, heb je ook geen drain meer. Voor rest enkel gewoon de kaarten naar laatste versie umdaten.
Dus het is niet noodzakelijk, maar wel slim om te doen? De navigatie kaart heb ik wel een update (v14) gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

theman36 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Dus het is niet noodzakelijk, maar wel slim om te doen? De navigatie kaart heb ik wel een update (v14) gegeven.
Niet nodig, maar als je het doet....wel rekening houden met leeglopende batterij dus voorzie je erop (GAteway of gehacckte firmware)

PS V15 van RNS510 is uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
azz_kikr schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Niet nodig, maar als je het doet....wel rekening houden met leeglopende batterij dus voorzie je erop (GAteway of gehacckte firmware)

PS V15 van RNS510 is uit :)
Oke top, dan weet ik dat. Wat betreft de V15, de V14 voldoet qua map nog prima. Een rotonde is veranderd in stoplichten maar over het algemeen zij de wegen prima. Vind het wel een beetje zonde geld om nu dan de V15 aan te schaffen aangezien deze ook +100 euries zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco VCDS
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-03-2022
theman36 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:37:
[...]

Oke top, dan weet ik dat. Wat betreft de V15, de V14 voldoet qua map nog prima. Een rotonde is veranderd in stoplichten maar over het algemeen zij de wegen prima. Vind het wel een beetje zonde geld om nu dan de V15 aan te schaffen aangezien deze ook +100 euries zijn..
Stuur maar een PB als je V15 zoekt.

Marco.

[ Voor 6% gewijzigd door Marco VCDS op 27-01-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Kan ik op mijn polo 6c de mistlampen op 30/50% sterkte mee laten branden als de normale dimlichten (aangestuurd door lichtsnensor) branden ?

Zoek ook een adresje in utrecht die enkele tweaks kan uitvoeren @pchulpjoost doe jij dit nog ?

[ Voor 26% gewijzigd door wd200 op 27-01-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wd200 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:41:
Kan ik op mijn polo 6c de mistlampen op 30/50% sterkte mee laten branden als de normale dimlichten (aangestuurd door lichtsnensor) branden ?

Zoek ook een adresje in utrecht die enkele tweaks kan uitvoeren @pchulpjoost doe jij dit nog ?
Ja dat kan maar kun je problemen mee krijgen. Je mistlampen mogen namelijk alleen branden als zicht beperkt is of als bochtverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Rainesh schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:56:
[...]

Ja dat kan maar kun je problemen mee krijgen. Je mistlampen mogen namelijk alleen branden als zicht beperkt is of als bochtverlichting.
Die gok neem ik denk ik wel als ze "zachtjes" meebranden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wd200 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Zou moeten kunnen. Gaat via adaptiekanalen in 09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

Ik ben in bezit van een a3 8v uit 2013 met zo'n lelijk 4 spaaks stuurwiel.
Heb nu een 3 spaaks gekocht van een facelift (2016+)
Maar deze heeft 4 draden aan de stuurbediening. Mijn oude 3...
Moet ik ook de clockspring aanpassen? Wat nog meer?
Ook heeft deze een view knop (voor vc, denk ik)
Waarom dit stuur? Hierop kan je naar het volgende muzieknummer zonder je handen v h stuur te halen. (eventueel VC upgrade in de toekomst)

Wie heeft voor mij de info hoe ik dit werkend maak?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:35:
hoi,

Waarom dit stuur? Hierop kan je naar het volgende muzieknummer zonder je handen v h stuur te halen. (eventueel VC upgrade in de toekomst)

Daar kan @Rainesh je vast meer over vertellen :)
theman36 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:37:
[...]

Je kan het ook op een andere manier laten doen naast dealer.

Mijn RNS was kapot; deze is gemaakt + nieuwe updates (firmware + mappen) + vrij schakelen.
Meneer vroeg de helft van wat alleen de nieuwe kaarten al kosten 8)7

Die heeft dus een redelijk fooi gekregen :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:35:
hoi,

Oef dat wordt lastig...andere sleepring ook nodig en herpinnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Je kan het ook op een andere manier laten doen naast dealer.

Mijn RNS was kapot; deze is gemaakt + nieuwe updates (firmware + mappen) + vrij schakelen.
Meneer vroeg de helft van wat alleen de nieuwe kaarten al kosten 8)7

Die heeft dus een redelijk fooi gekregen :)
Dat klinkt al beter haha :P Maar ik denk niet dat je dat in de achterhoek voor elkaar hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Is het mogelijk om vooraf te weten wat er geactiveerd kan worden aan de hand van het model en opties?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:28
wd200 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Ik weet niet of het kan, zie hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Mad-Matt schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:53:
Is het mogelijk om vooraf te weten wat er geactiveerd kan worden aan de hand van het model en opties?
Merk en type wel al zijn bepaalde zaken altijd afhankelijk van bepaalde modules

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardian84
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-03 10:51
Rainesh,

Voor een golf 7.5 MY18 met ACC, ALG en DSG, is het nodig om de A5 module te flashen voordat TJA geactiveerd kan worden? Of kan ik de A5 bytes en bits zetten met VCP en de rest met VCDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gardian84 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:18:
Rainesh,

Voor een golf 7.5 MY18 met ACC, ALG en DSG, is het nodig om de A5 module te flashen voordat TJA geactiveerd kan worden? Of kan ik de A5 bytes en bits zetten met VCP en de rest met VCDS?
Moet je flashen anders werkt het niet. Zijn parameters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mad-Matt schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:53:
Bij mijn auto - Golf 7 1.4 TSI Highline 122pk 12-12-13 zou carbon in tellerbak het moeten kunnen doen en laptimer. Tenminste, zo heb ik het destijds begrepen.
@Rainesh heeft geprobeerd carbon te activeren - hoewel ik carbon helemaal niet wil maar hij heeft alleen gekeken of het lukt - en laptimer konden niet geactiveerd worden.

De laatste keer heeft hij geprobeerd - op speciaal verzoek van mij - om de achterlichten te laten dimmen bij richting aangeven. Ook dat is niet mogelijk op mijn auto. En, wederom, zou het volgens het coderen wel moeten kunnen.

Maar op mijn auto is heel veel te coderen. Neem je een Caddy, dan loont het nauwelijks te moeite. Daar kan eigenlijk niks.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 21:35
GerCor schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Bij mijn auto - Golf 7 1.4 TSI Highline 122pk 12-12-13 zou carbon in tellerbak het moeten kunnen doen en laptimer. Tenminste, zo heb ik het destijds begrepen.
@Rainesh heeft geprobeerd carbon te activeren - hoewel ik carbon helemaal niet wil maar hij heeft alleen gekeken of het lukt - en laptimer konden niet geactiveerd worden.

De laatste keer heeft hij geprobeerd - op speciaal verzoek van mij - om de achterlichten te laten dimmen bij richting aangeven. Ook dat is niet mogelijk op mijn auto. En, wederom, zou het volgens het coderen wel moeten kunnen.

Maar op mijn auto is heel veel te coderen. Neem je een Caddy, dan loont het nauwelijks te moeite. Daar kan eigenlijk niks.
Daarom wordt er dus ook dit gezegd:
Antera schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:02:
[...]

Merk en type wel al zijn bepaalde zaken altijd afhankelijk van bepaalde modules
Niet alles kan dus op elke auto, al lijkt die op papier hetzelfde. Verschillende bouwjaren, verschllende modules, opties etc kunnen bepaalde opties wel of niet mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

GerCor schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:16:
[...]

de laptimer kan niet met het monochrome scherm vaak wel altijd op kleurenscherm. Omtrent het dimmen van de achterlichten kan wel maar je moet wel de waardes aanpassen naar de juiste regels enz :-). Prioriteiten van de verlichtingsregels.

Aanvulling. hoor net van rainesh dat je ook de binnenste wilde laten dimmen en dat kan niet omdat deze beide tegelijk aangestuurd worden :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Antera op 01-02-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:39:
[...]
de laptimer kan niet met het monochrome scherm vaak wel altijd op kleurenscherm. Omtrent het dimmen van de achterlichten kan wel maar je moet wel de waardes aanpassen naar de juiste regels enz :-). Prioriteiten van de verlichtingsregels.
Ik heb een kleurenscherm.
Aanvulling. hoor net van rainesh dat je ook de binnenste wilde laten dimmen en dat kan niet omdat deze beide tegelijk aangestuurd worden :-)
Precies.

Wat ik al eerder van Rainesh had begrepen, en hij had dat ook al eerder gemeld op het forum, is dat er slechts 3 kanalen zijn. Aftermarket - denk ik dat hij heeft gezegd- 4.

Dus, ik neem aan:
1: buitenste verlichting links
2; binnenste verlichting links en rechts
3: buitenste verlichting rechts.

Rainesh had het in zijn laptop ingesteld en ik keek of de verlichting ook veranderde (ging dimmen). Dat gebeurde dus niet. En het is natuurlijk niet nuttig als maar één gedeelte van een achterlicht gaat dimmen en het andere gedeelte niet.

Ik heb overigens wel op YouTube een filmpje gezien waar de achterlichten dimmen. Niet bij specifiek richting aangeven maar je kunt de waardes veranderen. Maar dat is een filmpje uit Amerika, Golf GTI dus daar hebben we verder niet altijd iets aan.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 02-02-2018 08:51 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
theman36 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Dat klinkt al beter haha :P Maar ik denk niet dat je dat in de achterhoek voor elkaar hebt gekregen?
Het bedrijf zelf zit in Alblasserdam, bij Rotjeknor.
Paar keer geweest met de auto maar deze keer had ik de radio opgestuurd.

Erg veel verstand van auto’s de beste man :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Hmmm, net op de A5 Active Lane assist willen inschakelen.
Alle stappen doorlopen die zijn beschreven op een topic van audiworld.

Nu krijg ik (na de auto even uit te hebben gehad en MMI reset de volgende foutmeldingen bij het starten:
Lane assist werkt niet
Pre-sense error.

Analyse van OBD11 laat 1 error zien:
A5 Front Sensors Driver Assistance System

System description: BVS
Software number: 8W6907217A
Software version: 0050
Hardware number: 8W6907217A
Hardware version: H16
ODX name: EV_BVSMLBevKOSTAAU736
ODX version: 002026
Long coding: 0404090300000403022023A08D0000FC80F0C020C000

Trouble codes:
U101400 - Control module incorrectly coded
static

Alles nagelopen in A5, en dit staat zoals beschreven in de link hierboven.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlebugger25
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-09 17:02
Nog geen succes in de TJA voor de Octavia FL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingkjuh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-08 08:04
Iemand hier ervaring met het activeren van cruise control van een golf 7?

Na enkele uren googelen nog geen duidelijke guide gevonden hoe ik dit gedaan krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
secury schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:10:
Hmmm, net op de A5 Active Lane assist willen inschakelen.
Alle stappen doorlopen die zijn beschreven op een topic van audiworld.

Nu krijg ik (na de auto even uit te hebben gehad en MMI reset de volgende foutmeldingen bij het starten:
Lane assist werkt niet
Pre-sense error.

Analyse van OBD11 laat 1 error zien:
A5 Front Sensors Driver Assistance System

System description: BVS
Software number: 8W6907217A
Software version: 0050
Hardware number: 8W6907217A
Hardware version: H16
ODX name: EV_BVSMLBevKOSTAAU736
ODX version: 002026
Long coding: 0404090300000403022023A08D0000FC80F0C020C000

Trouble codes:
U101400 - Control module incorrectly coded
static

Alles nagelopen in A5, en dit staat zoals beschreven in de link hierboven.
Iemand een idee?
Dan heb je iets niet goed gedaan. Tot nu toe 100% resultaat gehad.

@Littlebugger25 nope even geen tijd voor gehad.

@Dingkjuh je moet je abs coderen, engine en stuur. Maar een golf 7 zonder cruise control??

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 02-02-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingkjuh
Rainesh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:53:
[...]

@Dingkjuh je moet je abs coderen, engine en stuur. Maar een golf 7 zonder cruise control??
Ja helaas, een golf 7 zonder cc. Nu inmiddels in het bezit van een stuur met cc en een nieuwe airbag kabel. En dacht dit wel even te gaan coderen. Maar blijkt lastiger dan verwacht.

Heb ook een vcds kabel. Dus zou je mij kunnen vertellen wat ik precies moet veranderen? Er vanuit gaande dat de goeie stuur module er al wel in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Dingkjuh op 02-02-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dingkjuh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:27:
[...]

Ja helaas, een golf 7 zonder cc. Nu inmiddels in het bezit van een stuur met cc en een nieuwe airbag kabel. En dacht dit wel even te gaan coderen. Maar blijkt lastiger dan verwacht.

Heb ook een vcds kabel. Dus zou je mij kunnen vertellen wat ik precies moet veranderen? Er vanuit gaande dat de goeie stuur module er al wel in zit.
Moest je niet ook een kabel doortrekken?

Wat heb je tot nu toe gecodeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingkjuh
Ik heb een geheel nieuw stuur gekocht met cc knoppen. En een andere airbag kabel voor multifunctioneel stuur.

En heb nog niets gecodeerd. Omdat ik geen idee heb waar te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 20:06
Iemand ervaring met een ODIS kabel? Wil deze gaan bestellen om bepaalde modules te gaan flashen.. er zijn 2 versies de 5054 en 6154.. gaat erom dat ik met een golf 5 o.a de gateway kan flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Rainesh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:53:
[...]

Dan heb je iets niet goed gedaan. Tot nu toe 100% resultaat gehad.
Hmm, net ook nog de bytes/bits doorgelopen.
En echt alles staat zoals beschreven op audiworld.com.
Heb ik het juist gedaan:
1. auto tijdje uit en op slot
2. open gedaan, op contact gezet (geen motor gestart)
3. OBD aangesloten en coding/adaptions uitgevoerd.
4. van Contact af, daarna gestart..
5. foutmeldingen gekregen, MMI reset, nog steed foutmelding, fouten gecleared met OBD, nog steeds foutmeldingen.
6. Auto tijdje uit laten staan, maar nu nog steeds foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dingkjuh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:52:
Ik heb een geheel nieuw stuur gekocht met cc knoppen. En een andere airbag kabel voor multifunctioneel stuur.

En heb nog niets gecodeerd. Omdat ik geen idee heb waar te beginnen.
Dan zul je ook een kabel moeten doortrekken.

@J.Thermaltaker dat kan ook met vcp. De 5xxx is prima.

@secury wat heb je allemaal gecodeerd? Exacte wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Rainesh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:09:
[...]

@J.Thermaltaker dat kan ook met vcp. De 5xxx is prima.
Vcp had ik ook gelezen, alleen lees ik dat het met ODIS beter gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

J.Thermaltaker schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:18:
Iemand ervaring met een ODIS kabel? Wil deze gaan bestellen om bepaalde modules te gaan flashen.. er zijn 2 versies de 5054 en 6154.. gaat erom dat ik met een golf 5 o.a de gateway kan flashen
Waarom zou je bepaalde modules gaan flashen? Koop gewoon een nieuwe gebruikte gateway, kost minder / evenveel als een neppe vcp/Odis.

Het feit dat je al vraagt om wat beste kabel is...wegblijven van flashen. Gewoon voor 30 euro recente gateway kopen. Vervangen is eitje. Coderen is gewoon noteren welke modules je nu hebt en zelfde aanvinken in niuewe gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

secury schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:51:
[...]

Hmm, net ook nog de bytes/bits doorgelopen.
En echt alles staat zoals beschreven op audiworld.com.
Heb ik het juist gedaan:
1. auto tijdje uit en op slot
2. open gedaan, op contact gezet (geen motor gestart)
3. OBD aangesloten en coding/adaptions uitgevoerd.
4. van Contact af, daarna gestart..
5. foutmeldingen gekregen, MMI reset, nog steed foutmelding, fouten gecleared met OBD, nog steeds foutmeldingen.
6. Auto tijdje uit laten staan, maar nu nog steeds foutmeldingen.
Ik neem aan dat je zo slim bent geweest de oem coding op te slaan. Dus dan even terug naar basic. Zeker een foute coding gedaan.

Hier tot op heden ook altijd 100% resultaat.

Ps dimmen van de verlichting kan altijd alleen op xenon lampen man dit niet en leds vinden het tot een bepaalde waarde leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Rainesh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:09:
[...]

@secury wat heb je allemaal gecodeerd? Exacte wijzigingen.
Antera schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:00:
[...]

Ik neem aan dat je zo slim bent geweest de oem coding op te slaan. Dus dan even terug naar basic. Zeker een foute coding gedaan.

Hier tot op heden ook altijd 100% resultaat.
Adaptation
Control unit: A5 Front Sensors Driver Assistance System
Name: Switch-on condition, lane depart. warn.
Values:
Old value: Selection via menu
New value: On
Mileage: 716 km
Date: 2018-02-02 13:40

---------------------------------------------------------------
Adaptation
Name: BAP personalization
Values:
Old value: activated
New value: Not activated
Date: 2018-02-02 13:39

Adaptation
Control unit: 5F Information Control Unit
Name: Car_Function_List_BAP_Gen2
Values:
LDW_HCA_0x19_msg_bus:
Old value: Not activated
New value: Terminal 15
LDW_HCA_0x19:
New value: activated
Date: 2018-02-02 13:38

Adaptation
Control unit: 5F Information Control Unit
Name: Car_Function_Adaptations_Gen2
Values:
menu_display_Lane_Departure_Warning_over_threshold_high:
menu_display_Lane_Departure_Warning:
Date: 2018-02-02 13:37

Long coding
Control unit: 44 Steering Assistance
Values:
Heading_control_assistant:
Old value: not active
New value: active
Date: 2018-02-02 13:34

Long coding
Control unit: 09 Central Electrics
Values:
heading_control_config:
Old value: no_heading_control
New value: heading_control
Date: 2018-02-02 13:34

Long coding
Control unit: 17 Dash Board
Values:
Lane change assistance:
Old value: Yes
New value: No
Date: 2018-02-02 13:32

Long coding
Values:
Lane change assistance:
Old value: No
New value: Yes

Long coding
Values:
Lane assistant:
Old value: No
New value: Yes

Long coding
Values:
HC:
Old value: Not_coded
New value: Coded
EFP:
Date: 2018-02-02 13:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:00:
Ps dimmen van de verlichting kan altijd alleen op xenon lampen man dit niet en leds vinden het tot een bepaalde waarde leuk.
Wat zegt u nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 12-09 15:26
Hij bedoelt LED 8)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja. Iets met ergens een punt neerzetten in een zin. Nieuwe zin beginnen met een hoofdletter. Leest een stuk makkelijker.

'Dimmen van de verlichting kan altijd. Alleen op xenonlampen kan dit niet. En leds vinden het tot een bepaalde waarde leuk'.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
azz_kikr schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 07:44:
[...]

Waarom zou je bepaalde modules gaan flashen? Koop gewoon een nieuwe gebruikte gateway, kost minder / evenveel als een neppe vcp/Odis.

Het feit dat je al vraagt om wat beste kabel is...wegblijven van flashen. Gewoon voor 30 euro recente gateway kopen. Vervangen is eitje. Coderen is gewoon noteren welke modules je nu hebt en zelfde aanvinken in niuewe gateway.
Gaat me niet alleen om de gateway.. ook de climate control module..
Maar je mag toch om ervaring vragen? Of wist jij vanaf je geboorte gelijk alles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

J.Thermaltaker schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:15:
[...]
Maar je mag toch om ervaring vragen? Of wist jij vanaf je geboorte gelijk alles?
Niet zo vervelend/arrogant/bijdehand beginnen te doen want dan helpt niemand je meer. Je krijgt een advies wat misschien verstandiger is. Gewoon even proberen te begrijpen wat iemand schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:14:
[...]

Ja. Iets met ergens een punt neerzetten in een zin. Nieuwe zin beginnen met een hoofdletter. Leest een stuk makkelijker.

'Dimmen van de verlichting kan altijd. Alleen op xenonlampen kan dit niet. En leds vinden het tot een bepaalde waarde leuk'.

_/-\o_
Een en woord is geen begin van een zin maar een koppelwoord. Dus jouw zin klopt ook niet :-) Mijn 52 cents. Taalkundig ben ik ook geen wonder maar men begrijpt het dat is het belangrijkste

[ Voor 16% gewijzigd door Antera op 03-02-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:00:
[...]
Een en woord is geen begin van een zin maar een koppelwoord. Dus jouw zin klopt ook niet :-) Mijn 52 cents. Taalkundig ben ik ook geen wonder maar men begrijpt het dat is het belangrijkste
Ik begreep er in eerst instantie geen ruk van en je bedoelt vast een komma. Maar ik wilde even op jouw technische site kijken........ niet dus: 404 error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:50:
[...]

Niet zo vervelend/arrogant/bijdehand beginnen te doen want dan helpt niemand je meer. Je krijgt een advies wat misschien verstandiger is. Gewoon even proberen te begrijpen wat iemand schrijft.
Der zijn bepaalde modules in de auto die geflasht moeten worden.. Als je het contact aanzet hoor je de kachelkleppen heel erg tikken..
Er zijn updates voor die het voor een groot deel moeten verhelpen, maar de dealer heeft qua prijs geen idee en rekent minimaal 150 euro..

Daarom wilde ik het zelf gaan flashen aangezien dit stukken goedkoper is, daarom de vraag welke interface beter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@secury

Je mist 2 codings in a5. Staan in het topic

EFP en nog eentje

@J.Thermaltaker vcp of Odis, beide kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Je kan flashen net vcp of met odis.

Vcp is wat trager en odis sneller maar lastiger werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Rainesh schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:14:
@secury
Je mist 2 codings in a5. Staan in het topic

EFP en nog eentje
EFP en HC.

Staan als eerste in de log die ik poste.

Long coding
Values:
HC:
EFP:
Date: 2018-02-02 13:31.

Bijzonder frustrerend, hehe

[ Voor 3% gewijzigd door secury op 03-02-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
secury schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:50:
[...]

EFP en HC.

Staan als eerste in de log die ik poste.

Long coding
Values:
HC:
EFP:
Date: 2018-02-02 13:31.

Bijzonder frustrerend, hehe
Anders rij je langs :) doen we het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij Ross-Tech werken ze schijnbaar niet in 't weekend :)
Hello -

Your request to register your HEX-NET (HN1-xxxxxx) is currently under review.
We'll contact you as soon as we have a decision.

Best Regards,

Ross-Tech
www.Ross-Tech.com
E?ID=422208
Gisteren m'n HEX-NET module een factory-reset gegeven nadat 't ding m'n eigen 2,4Ghz WiFi netwerk niet meer gevonden kon krijgen in "Infrastructure mode". Lag achteraf gezien aan een el-cheapo "CHINA" babyfoon van de buren welke het héle 2,4Ghz WiFi segment met véél te véél zendvermogen vól stond te blèren met een hoop onzin onder een MAC adres wat niet te herleiden was naar een leverancier/fabrikant. Was daarna "even" de "PineApple" opstarten om er met nog meer geweld overheen te komen en vervolgens al 't verkeer van dat apparaatje te onderscheppen om vervolgens 't zendvermogen aan te passen naar een wettelijk goedgekeurde 100mW in plaats van de ingestelde 5W, dat ding hoeft 3 dorpen verderop niet afluisterbaar te zijn IMHO >:)

Uiteraard hele exercitie ook even bij de buren gemeld, die hadden 't ding goedkoop aangeschaft op Ali-Express en 't niet eens in de gaten, buiten dat ze wel wat minder WiFi signaal ervaren hadden sinds ze dat "ding" in gebruik hadden genomen.

Gelukkig dat 't HEX-NET ding dan wel gewoon in AP modus wil werken én 't uiteraard ook nog gewoon doet middels de USB kabel :P

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 04-02-2018 16:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik weet niet....wifi :D. Bij VCDS valt het nog mee. De wijzigingen duren nooit lang en zijn nooit echt ingrijpend.

Maar bij VAS heb je BT/Wifi mogelijkheid om modules te flashen. Dat betrouw ik dus echt voor geen meter. Zit je je ECU te flashen (duurt toch enkele minuten), dat durf ik toch niet over BT of wifi hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Rainesh schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:39:
[...]

Anders rij je langs :) doen we het goed.
schiet mij maar lek!
Gister avond een laatste poging gedaan.
Bleef zitten met een aantal foutmeldingen, had er geen zin meer in en alleen ff snel 1 ding teruggedraaid:

09 - Central Electrics
Heading Control Config>heading_control | Byte 35>Bit 0

Weer naar origineel gebracht, zodat ik enkel de melding had dat ALA niet werkt.

Stap ik vanochtend in, werkt alles zonder problemen.
Heerlijk dat lane assist!

@Rainesh ik kom nog een keer langs voor verkeersbord herkenning, maar dat heeft geen prio voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door secury op 04-02-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
secury schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:19:
[...]

schiet mij maar lek!
Gister avond een laatste poging gedaan.
Bleef zitten met een aantal foutmeldingen, had er geen zin meer in en alleen ff snel 1 ding teruggedraaid:

09 - Central Electrics
Heading Control Config>heading_control | Byte 35>Bit 0

Weer naar origineel gebracht, zodat ik enkel de melding had dat ALA niet werkt.

Stap ik vanochtend in, werkt alles zonder problemen.
Heerlijk dat lane assist!

@Rainesh ik kom nog een keer langs voor verkeersbord herkenning, maar dat heeft geen prio voor mij.
Heel apart! Maar fijn dat alles werkt :) Wel ff wennen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Ik wil desnoods mijn O3 FL ter beschikking stellen hoor :+ zolang het weer te herstellen is als het kapot gaat O-) lijkt mij een relaxte feature, zeker na de files richting vakantiebestemming :D

[ Voor 12% gewijzigd door WoBBeL op 05-02-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IOOZOOI
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-03-2018
Hoi, ik ben Jeffrey.

Ik heb een Volkswagen Polo geleverd in Juni 2017. Ik wil Apple Carplay gaan gebruiken en het liefst ook mijn handsfree knopje op het stuur. Volgens de VW dealer waar ik overigens slecht word geholpen moet ik hiervoor 300 euro betalen.

Is er iemand in dit topic die mij hiermee kan helpen? Of moet ik toch echt die 300 euro gaan betalen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
IOOZOOI schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:40:
Hoi, ik ben Jeffrey.

Ik heb een Volkswagen Polo geleverd in Juni 2017. Ik wil Apple Carplay gaan gebruiken en het liefst ook mijn handsfree knopje op het stuur. Volgens de VW dealer waar ik overigens slecht word geholpen moet ik hiervoor 300 euro betalen.

Is er iemand in dit topic die mij hiermee kan helpen? Of moet ik toch echt die 300 euro gaan betalen....
Wordt toch de 300 euro want het moet via online verbinding met VW. Dan wordt er een svm code ingevoerd en dan is het permanent geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IOOZOOI
Rainesh schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:57:
[...]

Wordt toch de 300 euro want het moet via online verbinding met VW. Dan wordt er een svm code ingevoerd en dan is het permanent geactiveerd.
Thanks voor de snelle reactie, oplichters :<

Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat VW na 2016 alle modellen uitrust met carplay maar dat ze deze moeten activeren. Het is niet zo dat Carplay er al op zit maar dat ze het gewoon aan moeten zetten?

[ Voor 24% gewijzigd door IOOZOOI op 06-02-2018 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

IOOZOOI schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Thanks voor de snelle reactie, oplichters :<

Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat VW na 2016 alle modellen uitrust met carplay maar dat ze deze moeten activeren. Het is niet zo dat Carplay er al op zit maar dat ze het gewoon aan moeten zetten?
Hoezo "Oplichters"?

Als jij een auto nieuw bestelt zónder die optie aan te vinken op de bestel/optielijst (en er niet voor betaald) dan mag je toch ook niet verwachten dat het er wél op zit?

Software As A Service is in de IT niks nieuws en een auto is tegenwoordig óók gewoon een rijdende computer :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IOOZOOI
wimmel_1 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:08:
[...]

Hoezo "Oplichters"?

Als jij een auto nieuw bestelt zónder die optie aan te vinken op de bestel/optielijst (en er niet voor betaald) dan mag je toch ook niet verwachten dat het er wél op zit?

Software As A Service is in de IT niks nieuws en een auto is tegenwoordig óók gewoon een rijdende computer :*)
"Oplichters" als in een frustratie... Je antwoord helpt mij ook niet echt trouwens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

IOOZOOI schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:19:
[...]
"Oplichters" als in een frustratie... Je antwoord helpt mij ook niet echt trouwens
Het zit ook op jouw auto anders kun je het niet laten activeren. Op mijn Discover Pro zit het niet dus kan ik het ook niet laten activeren. Zo moet je ook extra betalen als je Voice wilt gebruiken: € 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb een Audi S3 met parkeersensoren voor en achter en een Audi Navigation Plus. Alleen hij schakelt niet door naar het scherm. Is dit een software tweak? Of moet er hardware verandert worden?

Excuses als ik niet in de juiste topic zit. Leek me dat jullie daar wel verstand van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco VCDS
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:32:
Vraagje, ik heb een Audi S3 met parkeersensoren voor en achter en een Audi Navigation Plus. Alleen hij schakelt niet door naar het scherm. Is dit een software tweak? Of moet er hardware verandert worden?

Excuses als ik niet in de juiste topic zit. Leek me dat jullie daar wel verstand van hebben :)
Dat staat standaard niet aan bij Audi.
Dat kan aangezet worden met VCDS.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
iichel schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:44:
Ik wou trouwens even toevoegen aan mijn vermelding in de TS, dat ik op het gebied van de PQ25/PQ35 autos een heleboel voor elkaar krijg. Dat is de generatie Golf 6 en aanverwanten en met name specialiteit in de Polo 6R (en Fabia, Ibiza 6J, Beetle 5C, Jetta, Amarok en Transporter T5/T6).

De nieuwere generatie op het Golf 7 platform (zgn. MQB) heeft een redelijk andere manier van functies veranderen, met de nadruk op de zogenaamde adaptatie kanalen. Ik ben hier niet zo in thuis. Dus bij voorbaat mijn verontschuldigen dat ik me daar erg op moet inlezen voordat ik iets voor je kan doen. Voor je 't weet staan we uren te zoeken/klungelen.
Weet jij toevallig of een Transporter T6 uit 2018 automatisch z'n spiegels kan inklappen als de deur op slot gaat?
Op stemei, ankk en gerrit speek kan ik niks vinden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Dat is helaas niet mogelijk

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@PM_Petrol alleen als je de L modules hebt dacht ik. Anders kan het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nee op PQ25 kan het alleen via comfort locking, knopje lang inhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco VCDS
Weet jij toevallig of een Transporter T6 uit 2018 automatisch z'n spiegels kan inklappen als de deur op slot gaat?
Op stemei, ankk en gerrit speek kan ik niks vinden.
[/quote]

Volgens mij moet dat kunnen alleen moet je dan wel je sluitknop wat langer ingedrukt houden.
De caddy en transporter zijn gebaseerd op de techniek van de golf 6 en daar kan het ook mee.
Alleen heeft vw soms een verrassing voor ons welke deur module ze gebruikt hebben in de deur van een caddy of transporter.
Die is soms anders en dan kan het niet, daarvoor je pas achte als je pc aan gekoppeld is.

Marco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 14:38
Ik heb een audi tt mk2 uit 2010 (MY 2009). Hierbij wil ik chirpen bij het locken/un-locken van de auto en coming/leaving home verlichting aanzetten. Achterlicht aan bij DRL zou ik eventueel ook wel willen als dit mogelijk is.
Is er iemand die dit in regio Utrecht doet of zou ik het ook zelf kunnen doen met een ebay vcp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
iichel schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:52:
nee op PQ25 kan het alleen via comfort locking, knopje lang inhouden.
Dat is hetzelfde als op slot doen toch :)

@jeffreygek1

Coming / leaving home kan als je een lichtsensor hebt.

Chirp als je een alarm hebt. Drl achteren zou kunnen als je module het ondersteund. Ik zit in Voorburg.

[ Voor 29% gewijzigd door Rainesh op 09-02-2018 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ja, en nee.
Op slot doen is kort indrukken op de AB
Comfort locking is lang indrukken op de AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
Rainesh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:58:
[...]

Dat is hetzelfde als op slot doen toch :)

@jeffreygek1

Coming / leaving home kan als je een lichtsensor hebt.

Chirp als je een alarm hebt. Drl achteren zou kunnen als je module het ondersteund. Ik zit in Voorburg.
Ik dacht gelezen te hebben dat coming/leaving home bij de tt ook mogelijk was zonder lichtsensor en dat je dan een tijdsduur kan instellen voor de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jeffreygek1 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:03:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat coming/leaving home bij de tt ook mogelijk was zonder lichtsensor en dat je dan een tijdsduur kan instellen voor de verlichting.
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:17
Zijn er ook mogelijkheden om voice-control en app-connect te activeren via vcds?
Of ben ik dan overgeleverd aan vw om het daar te kopen?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MaD_co schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:04:
Zijn er ook mogelijkheden om voice-control en app-connect te activeren via vcds?
Of ben ik dan overgeleverd aan vw om het daar te kopen?
Rainesh in "Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS"

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:17
Oei dat was slecht van mij,
Ben terug gaan lezen nadat ik iets zag van car-play, maar helemaal over die post heen gelezen.
Excuses, en dank

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06
Rijd sindskort met een Caddy uit 2014, 1.6 TDI 75pk. Heeft een elektrisch pakket en licht/zichtpakket. Zijn er nog leuke functies met VCDS te programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Beunhaas91 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 02:20:
Rijd sindskort met een Caddy uit 2014, 1.6 TDI 75pk. Heeft een elektrisch pakket en licht/zichtpakket. Zijn er nog leuke functies met VCDS te programmeren?
Eerste pagina niet gelezen zeker? Kijk eens onderin je scherm in het roze gedeelte. Begint met: LET OP ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42
Kan het niet terug vinden met de zoek functie; is het mogelijk om op een Leon F5 de respons op het gaspedaal aan te passen? De topics die ik vond gaan alleen over Audi.
Ik had de Upgrade Drive al uitgekozen (waar die mogelijkheid in zit) voor mijn toekomstige Leon, maar die blijkt niet leverbaar in combinatie met <150 Pk motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
remmuz schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:46:
Kan het niet terug vinden met de zoek functie; is het mogelijk om op een Leon F5 de respons op het gaspedaal aan te passen? De topics die ik vond gaan alleen over Audi.
Ik had de Upgrade Drive al uitgekozen (waar die mogelijkheid in zit) voor mijn toekomstige Leon, maar die blijkt niet leverbaar in combinatie met <150 Pk motoren.
Ja is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42
Thanks!
Is dat een doe het zelf project met een chinese kabel of is dit iets voor de experts?
Kan b.v. Op Stemei geen instructies vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik zou gewoon langs gaan bij een van de jongens in de startpost, dan weet je zeker dat het goed gaat :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
remmuz schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Thanks!
Is dat een doe het zelf project met een chinese kabel of is dit iets voor de experts?
Liever een originele kabel en nee dit staat nergens op stemei of gerritspeek etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco VCDS
remmuz schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Thanks!
Ik zou die Chinees niet eens aan me auto willen hebben.
Vroeger was het niet zo erg toen je alleen vinkjes kan aanzetten.
Maar die auto die jij hebt en de rest van het nieuwe platform van vw groep kan je beter met rust laten met zo kabel.
En dit soort instellingen en zoals vele andere zijn vaak door de specialisten zelf uitgevonden.
En zal je dan ook veel later of nooit op het web vinden.
Soms moet je dingen aan de vakman over laten.

Marco.
Pagina: 1 ... 12 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php