Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
A3 is volgens mij prima, ik zou graag een VCDS/OBD dump laten maken van je software.Joni schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:37:
Ja, maar op een A3 (zonder side assist, optiecode 79c). Waar ben je naar op zoek?
Een aantal mensen op het forum kunnen dat en we hopen daarmee te kunnen ontcijferen welke aanpassingen nodig zijn om op wagens die geen TJA (79C) geactiveerd hebben, deze alsnog te activeren.
Zie het als de andere tweaks die enabled kunnen worden...
Ben je eventueel bereid om die dump te laten maken door iemand van hier?
Uiteraard heeft dit geen enkele consequentie voor je auto of software, hij wordt alleen uitgelezen.
Ik heb zelf VCDS. Wat heb je precies nodig, de long coding van bepaalde modules?GeeMoney schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:02:
[...]
A3 is volgens mij prima, ik zou graag een VCDS/OBD dump laten maken van je software.
Een aantal mensen op het forum kunnen dat en we hopen daarmee te kunnen ontcijferen welke aanpassingen nodig zijn om op wagens die geen TJA (79C) geactiveerd hebben, deze alsnog te activeren.
Uiteraard heeft dit geen enkele consequentie voor je auto of software, hij wordt alleen uitgelezen.
Klopt, van module A5 (front camera sensor dacht ik)Joni schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:48:
[...]
Ik heb zelf VCDS. Wat heb je precies nodig, de long coding van bepaalde modules?
Ik zoek het nog even op, maar als je een full dump van de long codings kan maken van alles is dat ook prima. Mag even via DM natuurlijk, praten we daar verder
Met dump bedoel je de long coding van de module? Want meer kan vcds niet.GeeMoney schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:02:
[...]
A3 is volgens mij prima, ik zou graag een VCDS/OBD dump laten maken van je software.
Als je echt de eeprom wilt hebben, dan moet je vcp/vas of externe eeprom reader hebben en kan je beginnen eeprom hacken. 'P
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Long coding inderdaad van de module A5 als het goed is.azz_kikr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:52:
[...]
Met dump bedoel je de long coding van de module? Want meer kan vcds niet.
Als je echt de eeprom wilt hebben, dan moet je vcp/vas of externe eeprom reader hebben en kan je beginnen eeprom hacken. 'P
Fiesta = Ford = geen VAG = geen VCDSronnym schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:19:
waar kan ik zien welke verborgen opties een ford fiesta st-line heeft?
Rainesh heeft vorig weekend een dump gemaakt van mijn A3 met TJA (ook zonder side assist), hij kan je misschien helpen?GeeMoney schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:53:
[...]
Long coding inderdaad van de module A5 als het goed is.
Voor de zekerheid willen we daar ook een long coding copy van hebben van Module A5.
https://skodaforum.eu/forum/38-vcds-handleidingen/The_Admin schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:20:
Wie weet een goeie (Nederlands(talige)) site met een overzicht wat kan op een Fabia III (combi, niet dat dat veel uitmaakt vermoed ik). De Duitse site heeft 'm, maar niet compleet naar mijn idee. De andere site uit de OP heeft de Fabia III niet.
Misschien zit hier wat tussen.
Denk toch dat je engels en duitse forums zal moeten afzoeken, google op 'Fabia III vagcom' en 'Fabia III vcds' levert wel wat op.
Geen NL site, maar deze is volgens mij wel beetje compleetThe_Admin schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:20:
Wie weet een goeie (Nederlands(talige)) site met een overzicht wat kan op een Fabia III (combi, niet dat dat veel uitmaakt vermoed ik). De Duitse site heeft 'm, maar niet compleet naar mijn idee. De andere site uit de OP heeft de Fabia III niet.
http://ankk-vagcom.com/ca...com/skoda/skoda_fabia_nj/
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Moest hiervoor wel in de eeprom wat aanpassen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Ramen via de afstandbediening Hiertoe moeten een aantal geheugenadressen gewijzigd worden in de comfortmodule. Ga als volgt te werk. Start VDS Pro op en stel de verbinding in via Configuration -> Connect Type 46 in om naar de comfortmodule te gaan Log in door 11 in te typen, en geef de volgende logincode op: 19283 Via optie 26 kun je geheugenadressen lezen, via 27 wegschrijven. Welke codes je moet veranderen is per auto en comfortmodule anders. Een lijst met bekende modules en codes vind je hier: VdsProCodes Tip 1: Als je veranderingen aanbrengt, bekijk dan eerst de oude codes. Zo kun je altijd nog terug. Tip 2: Mocht jouw specifieke module niet in de lijst staan, dan kun je aan de oude codes vaak wel een andere module vinden die overeen komt. Ook hier geldt Tip 1 weer. |
bron: http://wiki.tdiclub.nl/VdsPro
Codes: http://wiki.tdiclub.nl/VdsProCodes#Golf_1J
Mijn codes waren in hex (gebruikte geen vdspro maar vag com pro, geen idee of met recente VCDS kan), dus deze omgezet naar decimaal, kwam het getal 10 uit en aangezien ik 1C0 959 799 B heb, kwam ik op 66 uit, deze weer omgezet naar hex en viola het werkte. Jammer dat hier niet meer truukjes mee bekend zijn. Mocht er interesse zijn wil ik wel nog keer screenshotjes maken alhoewel er op youtube ook nog een filmpje staat die helpt.
Alleen merkte ik toch dat de auto geen geluidssignaal liet horen en remingreep deed bij Rear Cross Traffic. Terwijl het af fabriek wel erop zo werkt, dus toch ff coding zitten uitpluizen. Vooral het ABS gedeelte was een klusje omdat er geen labelfiles voor zijn.
Leon van Audiwereld heeft me wat extra scans gestuurd. Vervolgens samen met collega Bas bezig geweest om coding te ontcijferen. Van een audiforum lid (ik vermoed dat hij een engineer bij PON is) een hint gekregen over mijn abs coding. Pomp is dus kennelijk al geschikt omdat ik ACC heb.
Eindstand: het is gelukt! Krijg nu netjes een waarschuwingsgeluid en bijbehorende remingreep! Wel ff schrikken maar ben blij dat het nu helemaal af fabriek werkt.
Hulde aan de heren voor de samenwerking
Maar je hebt dus af fabriek Side Assist met Rear Cross Traffic Assist ?Rainesh schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:09:
Rij al een tijdje met Side Assist inc Rear Cross Traffic Assist.
Alleen merkte ik toch dat de auto geen geluidssignaal liet horen en remingreep deed bij Rear Cross Traffic. Terwijl het af fabriek wel erop zo werkt, dus toch ff coding zitten uitpluizen. Vooral het ABS gedeelte was een klusje omdat er geen labelfiles voor zijn.
Leon van Audiwereld heeft me wat extra scans gestuurd. Vervolgens samen met collega Bas bezig geweest om coding te ontcijferen. Van een audiforum lid (ik vermoed dat hij een engineer bij PON is) een hint gekregen over mijn abs coding. Pomp is dus kennelijk al geschikt omdat ik ACC heb.
Eindstand: het is gelukt! Krijg nu netjes een waarschuwingsgeluid en bijbehorende remingreep! Wel ff schrikken maar ben blij dat het nu helemaal af fabriek werkt.
Hulde aan de heren voor de samenwerking
En als dat niet werkt, los je het zelf op
Heeft die audiman niet toevallig ook een geode tip voor TJA ?
Haha nee af fabriek side assist, heb het geretrofit. Coding was dus niet helemaal compleetGeeMoney schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:58:
[...]
Maar je hebt dus af fabriek Side Assist met Rear Cross Traffic Assist ?
En als dat niet werkt, los je het zelf ophulde!
Heeft die audiman niet toevallig ook een geode tip voor TJA ?
Nice!Rainesh schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:59:
[...]
Haha nee af fabriek side assist, heb het geretrofit. Coding was dus niet helemaal compleet
Blijft toch mooi wat er allemaal mogelijk is met een beetje software en doortastendheid
Edit: wat rijd je ook eigenlijk voor auto?
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 08-09-2017 09:03 ]
GeeMoney schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:01:
[...]
Nice!
Blijft toch mooi wat er allemaal mogelijk is met een beetje software en doortastendheid
Edit: wat rijd je ook eigenlijk voor auto?

A3 8V Limousine facelift
Mooie bak!
Voor mijn Tiguan had ik helaas ook al ruimte nodig en ben ik uiteindelijk voor een Seat Leon ST gegaan maar anders had ik zeker deze A3 overwogen destijds.
Voor ik de Seat had reed ik een A3 Sportback en die beviel erg goed en de nieuwe A3 trok mij ook erg aan maar toen kwam er een 2e kleine thuis
[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 08-09-2017 11:29 ]
Voor mij, mijn vrouw en zoontje is het ruim genoegGeeMoney schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:22:
[...]
Mooie bak!
Voor mijn Tiguan had ik helaas ook al ruimte nodig en ben ik uiteindelijk voor een Seat Leon ST gegaan maar anders had ik zeker deze A3 overwogen destijds.
Voor ik de Seat had reed ik een A3 Sportback en die beviel erg goed en de nieuwe A3 trok mij ook erg aan maar toen kwam er een 2e kleine thuis.
Je ziet em binnenkort wel in het echt als jij je dikke bak komt showen.
We mogen inderdaad niet klagenRainesh schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:51:
[...]
Voor mij, mijn vrouw en zoontje is het ruim genoeg
Je ziet em binnenkort wel in het echt als jij je dikke bak komt showen.
Het is mogelijk om de kleurstelling aan te passen van je Discover Pro en daarmee ook je AID kleur mee te laten wijzigen:
Here are the exact details for the changes using OBDeleven:
Control unit: 09 Central Electrics - Adaptions - Int. light, 2nd generation - Instrumententafelbeleuchtung mehrfarbig - Set to Active
Control unit: 09 Central Electrics - Adaptions - Interior light, light configuration - Ambient_Farbliste_HMI - Set to Active
Control unit: 09 Central Electrics - Adaptions - Ambientelicht Farbliste - Set your RGB Values for all 10 Colour options (Rotwert = Red, Gruenwert - Green, Blauwert = Blue)
Once you have applied the codings reset the Infotainment unit (hold power button down until system reboots) then go into Car - Settings - Background Lighting and you can switch from Brightness Setting to Colour Setting. Change the colour here changes it in the Discover Head Unit as well as the AID.
Dat ziet er bijvoorbeeld dan zo uit:
Geel/Goud:

Paars:

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 10-09-2017 21:20 ]
Lijkt me leuk! Ik heb een lijstje waar we wel even doorheen lopen wat mogelijk is. Samen met jouw huidige kennis en kunde zal het een heel andere auto wordenRainesh schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:44:
@GeeMoney
Dus dat gaan we ook gelijk bij jou coden?
Gaat helemaal goedkomenGeeMoney schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:48:
[...]
Lijkt me leuk! Ik heb een lijstje waar we wel even doorheen lopen wat mogelijk is. Samen met jouw huidige kennis en kunde zal het een heel andere auto worden
Verwijderd
Iemand ervaring met een vcds-aanpassing bij de nieuwere type VW omgeving Limburg? Touran 5TA (model 2016).
Ja hoor, is in basis hetzelfde als de Golf, Passat en Tiguan. Veel codings komen zelfs overeenVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:02:
Leuk Topic![]()
Iemand ervaring met een vcds-aanpassing bij de nieuwere type VW omgeving Limburg? Touran 5TA (model 2016).
Verwijderd
Er zit nu een werkende RNS-315 in, maar wil dus over naar de 510.
Probleem is nu dat er geen geluid is icm met de 510. Mbv vcds 17.1.3 kan ik de codering niet aanpassen, lijkt wel beveiligd. Wel geluid testjes gedaan met vcds, dan wel geluid uit de boxen.
Log:
Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Part No SW: 1T0 035 680 R HW: 1T0 035 680 RX
Component: RNS-MID H23 6276
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7P308xxxx
Coding: 04000402040000A00011
Shop #: WSC 52799 001 1048576
VCID: 3D94EEFBA47E3EFAEE58F4-8068
Subsystem 1 - Part No: 1T0 919 859 B
Component: EU West V10 8048
No fault code found.
Ik kan dus geen codering aanpassen.
Coding rejected. Error 31: Request out of range.
Ik denk iets met security acces code. Wie heeft er een idee?
Je WSC van je je VCDS staat wss op allemaal 0-en. Daarom kan je niet saven.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:06:
Vraag: bij de aanschaf van mijn auto heb ik een RNS-510 gekregen van het autobedrijf.
Er zit nu een werkende RNS-315 in, maar wil dus over naar de 510.
Probleem is nu dat er geen geluid is icm met de 510. Mbv vcds 17.1.3 kan ik de codering niet aanpassen, lijkt wel beveiligd. Wel geluid testjes gedaan met vcds, dan wel geluid uit de boxen.
Log:
Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Part No SW: 1T0 035 680 R HW: 1T0 035 680 RX
Component: RNS-MID H23 6276
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7P308xxxx
Coding: 04000402040000A00011
Shop #: WSC 52799 001 1048576
VCID: 3D94EEFBA47E3EFAEE58F4-8068
Subsystem 1 - Part No: 1T0 919 859 B
Component: EU West V10 8048
No fault code found.
Precies wat @azz_kikr zegt, controleer dat ook even. Je hoeft nooit een security accescode in te vullen om coding van een rns510.
Verwijderd
Ik dacht dat stealth mode (allemaal nullen) ook goed was. 12345 invullen of zoiets dergelijks?
Importer en equipment number wel op 0 houden?
Gewoon 12345 etc invullen ook bij importer en equipmentVerwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:11:
@Rainesh of @azz_kikr
Ik dacht dat stealth mode (allemaal nullen) ook goed was. 12345 invullen of zoiets dergelijks?
Iets invullen, zolang er maar geen 00000 in die WSC staat en bij die andere staatVerwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:11:
@Rainesh of @azz_kikr
[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 25-09-2017 21:46 ]
alleen nu probeer ik wat dingen te coderen maar het lukt niet. Bijvoorbeeld dat de buitenspiegel naar beneden draait als ik 'm in achteruit zet. Ik zet een vinkje op de juiste plek bij de coding helper, druk op exit, selecteer "do it" en VCDS geeft aan coding accepted.
Ik sluit VCDS af en als ik m dan weer opstart is het vinkje weer verdwenen...??
Het is een Golf 6 met VCDS versie 14.10 een een kabel van Ali express.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Gaat hier zonder problemen. In de wagen gaan zitten, alle deuren gesloten. Paar keer op de ontgrendelen knop duwen in de deur zodat alle deuren ontgrendeld zijn.bramv82 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:08:
Ik heb in het verleden met succes enkele dingen kunnen coderen (aantal maal knipperen bij richting aangeven, achteruit rij camera retrofit, remkdruk, gordelpiep o.a.)
alleen nu probeer ik wat dingen te coderen maar het lukt niet. Bijvoorbeeld dat de buitenspiegel naar beneden draait als ik 'm in achteruit zet. Ik zet een vinkje op de juiste plek bij de coding helper, druk op exit, selecteer "do it" en VCDS geeft aan coding accepted.
Ik sluit VCDS af en als ik m dan weer opstart is het vinkje weer verdwenen...??
Het is een Golf 6 met VCDS versie 14.10 een een kabel van Ali express.
Dan vinkje aanzetten. En op andere byte klikken, maakt niet uit welke, als het maar andere byte is. Dan pas op esc en do it klikken. Exit dan. Contact eraf en terug op en testen of het werkt.
Out off range betekend dat de code die je invoert niet mogelijk is op de rns. Dit kan komen doordat bepaalde bits/bytes niet samengaan of anders. Geen geluid kan betekenen dat de radio zelf defect is. Boxen aansturen voor alleen test is wat anders dan geluid overbrengen naar de boxen.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:06:
Ik vrees dat de radio niet helemaal lekker is.
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Hier zit namelijk een automatische volume regeling op. En dit wil ik graag uitgeschakeld hebben. Zou dat via VCDS moeten of is er een andere mogelijkheid om dit uit te schakelen?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Staat het niet in je menu?mydogisgone schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:56:
Is er hier iemand bekend met de Amundsen radio van een Skoda Octavia III?
Hier zit namelijk een automatische volume regeling op. En dit wil ik graag uitgeschakeld hebben. Zou dat via VCDS moeten of is er een andere mogelijkheid om dit uit te schakelen?
Nee helaas niet. Of ik moet iets over het hoofd zien.
Volgens moet mij het onder audio instellingen staan.mydogisgone schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:16:
[...]
Dit is helaas een auto functie die niet uit te zetten is. Is ook geen menu optie. Hier ergeren meer klanten van mij zich aan en heb de volledige modules al uitgespit met vcp & vcds maar helaas niet kunnen vinden. Net als het radio zacht zetten en na contact af en weer op staat het volume weer op een vast ingesteld volume.mydogisgone schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:56:
Is er hier iemand bekend met de Amundsen radio van een Skoda Octavia III?
Hmm daar was ik al bang voor. Is echt een hele vervelende functie.Antera schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:32:
[...]
Dit is helaas een auto functie die niet uit te zetten is. Is ook geen menu optie. Hier ergeren meer klanten van mij zich aan en heb de volledige modules al uitgespit met vcp & vcds maar helaas niet kunnen vinden. Net als het radio zacht zetten en na contact af en weer op staat het volume weer op een vast ingesteld volume.

Als ik aan het pinken ben krijg ik geen cornering lights. Wanneer ik de pinker afzet gaan ze direct aan, maar meestal is dat pas wanneer ik de bocht al genomen heb en dan gaan ze een seconde later weer uit. Ik vermoed dat er ergens een variabele zit die all-weather-lights-plus-pinker uitzet?
Er zal een "stuurkabel" geconnect moet zijn, wellicht dat je die fysiek kan kortsluiten/omleiden/verwijderen.Antera schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:32:
[...]
Dit is helaas een auto functie die niet uit te zetten is. Is ook geen menu optie. Hier ergeren meer klanten van mij zich aan en heb de volledige modules al uitgespit met vcp & vcds maar helaas niet kunnen vinden. Net als het radio zacht zetten en na contact af en weer op staat het volume weer op een vast ingesteld volume.
Daarvoor heb je echter wel het electronicaschema nodig van de unit.
Dat kan misschien aangepast worden, bij prefacelift kon het alleen bij facelift nooit aangepast. Ben volgende week weer in Margraten.AmbroosV schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:12:
Weet er eigenlijk iemand of je op een A3 8V (FL) ervoor kan zorgen dat de all-weather-lights-als-cornering-lights (aangezet door Rainesh) ook aan kunnen gaan terwijl de richtingaanwijzers aan staan?
Als ik aan het pinken ben krijg ik geen cornering lights. Wanneer ik de pinker afzet gaan ze direct aan, maar meestal is dat pas wanneer ik de bocht al genomen heb en dan gaan ze een seconde later weer uit. Ik vermoed dat er ergens een variabele zit die all-weather-lights-plus-pinker uitzet?
Heb je in het engineering / green menu van Amundsen gekeken?Antera schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:32:
[...]
ik mis sinds de laatste keer zonder stroom gezeten te hebben ineens een hele lading aan opties in mijn boordcomputer...
bv. of de deuren automatisch op slot gaan of niet.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Nope, VCDS is enkel VAG producten. (Audi, skoda, seat, vw, bentley).furian88 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:20:
ik ga er vanuit dat dit ook bij een honda insight kan??
ik mis sinds de laatste keer zonder stroom gezeten te hebben ineens een hele lading aan opties in mijn boordcomputer...
bv. of de deuren automatisch op slot gaan of niet.
Geen idee bij honda.
Heb jij lichtsensor en staat je lichtschakelaar op "auto"? probeer eens voor de grap met je lichten manueel aan te zetten (dus schakelaar verder draaien) of ze dan wel werken? Is je wagen model 2014?AmbroosV schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:12:
Weet er eigenlijk iemand of je op een A3 8V (FL) ervoor kan zorgen dat de all-weather-lights-als-cornering-lights (aangezet door Rainesh) ook aan kunnen gaan terwijl de richtingaanwijzers aan staan?
Bij mijn RNS315 staat het onder klank-->volume - - >automatisch volume.mydogisgone schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:16:
[...]
Kan zijn dat of je dimlicht niet aan staat of de snelheids instellingen waarbij je bochtverlichting moet werken niet goed in gesteld staan. Je hebt een lower en upper speed limit hiervoor.AmbroosV schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:12:
Ook kan het zijn dat de andere bochtverlichting niet ingesteld is. Er zijn namelijk 2 mogelijkheden. Net sturen en/of knipperlicht
Verwijderd
Dat zou kunnen ook kunnen.Antera schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:44:
[...]
Out off range betekend dat de code die je invoert niet mogelijk is op de rns. Dit kan komen doordat bepaalde bits/bytes niet samengaan of anders. Geen geluid kan betekenen dat de radio zelf defect is. Boxen aansturen voor alleen test is wat anders dan geluid overbrengen naar de boxen.
Ik vrees dat de radio niet helemaal lekker is.
Nog wel de wsc op 12345, importeur 123 en equipment op 12345 gezet.
Maar altijd dezelfde error 31.
Ook bij dezelfde codering als er al in staat krijg ik de error.
Yep heb wel lopen neuzen. Dacht net als de mmi systemen maar helaas nog niks nu vinden. Maar moet zeggen heb er nog niet heel wel tijd in gestoken vanwege geen vragen hiervoor.Rainesh schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:39:
[...]
Heb je in het engineering / green menu van Amundsen gekeken?
Snelheidslimiet klopt, lijkt van 0 tot 35-ish te zijn. Bochtverlichting bij sturen én bij knipperlicht staan allebei aan (maar bij knipperlicht werkt niet). Auto of met de 'manuele' verlichting aan maakt geen verschil.Antera schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:03:
[...]
Kan zijn dat of je dimlicht niet aan staat of de snelheids instellingen waarbij je bochtverlichting moet werken niet goed in gesteld staan. Je hebt een lower en upper speed limit hiervoor.
Ook kan het zijn dat de andere bochtverlichting niet ingesteld is. Er zijn namelijk 2 mogelijkheden. Net sturen en/of knipperlicht
De gewone all-weather-lights links en rechts (die je met het knopje aanzet) gaan trouwens ook uit aan de kant van je pinker, wanneer je aan het pinken bent. Het zou me verbazen moest het all-weather-light in de hardware niet gelijk met de pinker ingeschakeld kunnen worden, dus ik vermoed dat dat ergens een (tot nu toe misschien weinig gekende) bit in VCDS is die gewoon zegt 'all-weather-licht kan niet samen met pinker'.
In ieder geval is elk lampje apart codeerbaar en staat normaal ook in de codering wat een bepaald lampje moet doen bij welke optie enz. Ook de volgorde van codering bepaald de volgorde van functie enz. Ik heb helaas daarvoor weer eens een A3 nodig of en adaptiefile van deze auto om dit eens te bekijkenAmbroosV schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:15:
[...]
Snelheidslimiet klopt, lijkt van 0 tot 35-ish te zijn. Bochtverlichting bij sturen én bij knipperlicht staan allebei aan (maar bij knipperlicht werkt niet). Auto of met de 'manuele' verlichting aan maakt geen verschil.
De gewone all-weather-lights links en rechts (die je met het knopje aanzet) gaan trouwens ook uit aan de kant van je pinker, wanneer je aan het pinken bent. Het zou me verbazen moest het all-weather-light in de hardware niet gelijk met de pinker ingeschakeld kunnen worden, dus ik vermoed dat dat ergens een (tot nu toe misschien weinig gekende) bit in VCDS is die gewoon zegt 'all-weather-licht kan niet samen met pinker'.
[ Voor 3% gewijzigd door Antera op 30-09-2017 16:10 ]
Address 09,5Q0 937 084 CQ,channel ENG116948-ENG116104-Leuchte12NL LB45-Lichtfunktion B 12,adapted from,not active ,to,Abbiegelicht links ,AmbroosV schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:10:
@Rainesh, zou je mijn codering / backupding misschien eens online kunnen gooien?
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 09,5Q0 937 084 CQ,channel ENG116949-ENG116123-Leuchte13NL RB5-Lichtfunktion B 13,adapted from,not active ,to,Abbiegelicht rechts ,
Address 09,5Q0 937 084 CQ,channel IDE03638-ENG116674-static AFS light-Vorschrift,adapted from,OFF ,to,ECE R119 ,
Net bij mij getest, bochtverlichting gaat zowel aan als bij richting en stuurslag. Ik moet even kijken waar AFS light vorschrift bij mij staat. Ik vermoed dat die op R48 staat ipv R119.
Nee, hier lukt het niet meer. Vreemd. Eerder lukte het wel. Alles onder coding lukt me niet. Adaptation lukt dan wel weer...azz_kikr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:09:
[...]
Gaat hier zonder problemen. In de wagen gaan zitten, alle deuren gesloten. Paar keer op de ontgrendelen knop duwen in de deur zodat alle deuren ontgrendeld zijn.
Dan vinkje aanzetten. En op andere byte klikken, maakt niet uit welke, als het maar andere byte is. Dan pas op esc en do it klikken. Exit dan. Contact eraf en terug op en testen of het werkt.
Kan het iets met die security code te maken hebben??
Normaal niet. Als die gelocked is, ga je in adaptations ook niet kunnen wijzigen lijkt me. Heb je in andere modules ook voor?bramv82 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:40:
[...]
Nee, hier lukt het niet meer. Vreemd. Eerder lukte het wel. Alles onder coding lukt me niet. Adaptation lukt dan wel weer...
Kan het iets met die security code te maken hebben??
Zitten er foutcodes in je 09 - module? Anders zouk toch de kabel verdenken hoor...

Echter kom ik er niet helemaal uit hoe de software werkt, ik wil bijvoorbeeld altijd de achterlichten aan hebben en de spiegels in laten klappen als ik 'm vergrendel.
Als ik op deze site kijk:
https://www.stemei.de/pag...-anklappen-funk-modus.php
kom ik instructies tegen die niet overeen (lijken) te komen met wat de software laat zien.
Ik zoek dus eigenlijk iemand die mij een beetje wegwijs kan maken, in de omgeving Utrecht.
Dit is bij mijn Seat Ibiza 6J een optie in het radiomenu: Volume On oid. Heb hem bewust op laag staan, wanneer ik dan een keer erg vroeg moet beginnen, begint niet direct de radio voluit te bleren. Echter is dit al een oud type radio.Antera schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:32:
[...]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Welke versie VCDS heb je?MrTre schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:07:
Ik heb een Seat Ibiza (2016) en heb ook de kabel en de software.
Echter kom ik er niet helemaal uit hoe de software werkt, ik wil bijvoorbeeld altijd de achterlichten aan hebben en de spiegels in laten klappen als ik 'm vergrendel.
Als ik op deze site kijk:
https://www.stemei.de/pag...-anklappen-funk-modus.php
kom ik instructies tegen die niet overeen (lijken) te komen met wat de software laat zien.
Ik zoek dus eigenlijk iemand die mij een beetje wegwijs kan maken, in de omgeving Utrecht.
@bramv82
ik denk ook dat je kabel niet helemaal lekker is.
[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 03-10-2017 14:07 ]
Ik heb versie 17.8.0
Inmiddels heb ik een ander forum gevonden:
https://www.seatibizaforu...eat-ibiza-6j-facelift.61/
Deze instructies zijn wat duidelijker, (volgens mij iig menuopties die ik lijk te herkennen) straks nog maar eens een poging wagen.
Hoho je hebt een 6P, geen 6J.....MrTre schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:24:
[...]
Ik heb versie 17.8.0
Inmiddels heb ik een ander forum gevonden:
https://www.seatibizaforu...eat-ibiza-6j-facelift.61/
Deze instructies zijn wat duidelijker, (volgens mij iig menuopties die ik lijk te herkennen) straks nog maar eens een poging wagen.
https://www.stemei.de/pages/coding/seat-ibiza-6p.php
Als je niet uitkomt, stuur dan een pm...dan help ik je wel via teamviewer.
Thanx!Rainesh schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:19:
[...]
Hoho je hebt een 6P, geen 6J.....
https://www.stemei.de/pages/coding/seat-ibiza-6p.php
Als je niet uitkomt, stuur dan een pm...dan help ik je wel via teamviewer.
Ik ga het eerst zelf proberen, en anders PM ik je wel.
Dan deze, is voor de 6P:
https://www.seatibizaforu...-ibiza-6p-facelift-ii.79/
Waar draaien jullie VCDS op? Ik denk dat ik de vorige wijzigingen nog heb gedaan onder Windows 7. Nu onder Windows 10. Ik zal W7 eens gaan proberen.azz_kikr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:56:
[...]
Normaal niet. Als die gelocked is, ga je in adaptations ook niet kunnen wijzigen lijkt me. Heb je in andere modules ook voor?
Zitten er foutcodes in je 09 - module? Anders zouk toch de kabel verdenken hoor...
Ik gebruik oude computer met windows 7 erop.bramv82 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:52:
[...]
Waar draaien jullie VCDS op? Ik denk dat ik de vorige wijzigingen nog heb gedaan onder Windows 7. Nu onder Windows 10. Ik zal W7 eens gaan proberen.
ik W10bramv82 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:52:
[...]
Waar draaien jullie VCDS op? Ik denk dat ik de vorige wijzigingen nog heb gedaan onder Windows 7. Nu onder Windows 10. Ik zal W7 eens gaan proberen.
Wat bedoel je precies?GioStyle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:11:
Is het mogelijk om alleen de piep voor gordelwaarschuwing uit te zetten in plaats van complete waarschuwing?
Neen, zowel lichtje als biep zijn gelijk uitgeschakeld.GioStyle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:11:
Is het mogelijk om alleen de piep voor gordelwaarschuwing uit te zetten in plaats van complete waarschuwing?
In de a1 laat ie dan nog steeds zien dat je geen gordel om hebt maar na een paar seconden is het weg.azz_kikr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:22:
[...]
Neen, zowel lichtje als biep zijn gelijk uitgeschakeld.
Nu heb ik dus de gordelwaarschuwing uitgezet, maar zowel de piep als het lampje zijn uitgeschakeld.
Vandaar mijn vraag of het mogelijk is om echt alleen de piep uit te zetten in plaats van complete waarschuwing.
Laat ie niks in je bis zien? Gordel los tekentje, helemaal rechtsonderin. Maar zover ik weet kan alleen piep niet uit.GioStyle schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:00:
Nee, bij mij laat ie nu helemaal niets zien. Ik vind het waarschuwingslampje niet erg, eigenlijk wel handig, maar dat piepje vind ik erg irritant.
Nu heb ik dus de gordelwaarschuwing uitgezet, maar zowel de piep als het lampje zijn uitgeschakeld.
Vandaar mijn vraag of het mogelijk is om echt alleen de piep uit te zetten in plaats van complete waarschuwing.
Je kan ook gewoon je gordel gebruikenGioStyle schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:00:
Nee, bij mij laat ie nu helemaal niets zien. Ik vind het waarschuwingslampje niet erg, eigenlijk wel handig, maar dat piepje vind ik erg irritant.
Ik heb er een G meter op en een turbodruk en kw meter maar laten we zeggen dat die na wat aanpassingen niet meer helemaal aansluiten bij de werkelijkheid
Als iemand geen gordel om heeft rij ik niet.GioStyle schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:01:
Ik doe altijd gordel om. Ik vind het geen probleem. Als mijn passagier geen gordel omdoet moet ie dat zelf weten. Maar ik word dan wel lastiggevallen met die irritante piep. Vandaar mijn vraag. Maar dan gaat ie maar helemaal uit.
Moet niet op mijn geweten hebben dat ze door mij in het ziekenhuis komen of erger.
Niet alleen jij zit op de weg, een fout kan ook door iemand anders gemaakt worden.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Zover ik weet niet, kan dat niet bij meeteenheden aangepast worden?GeeMoney schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:30:
@Rainesh weet jij of het mogelijk is om het bereik van de sportmeters aan te passen op de Discover Pro?
Ik heb er een G meter op en een turbodruk en kw meter maar laten we zeggen dat die na wat aanpassingen niet meer helemaal aansluiten bij de werkelijkheid.
Niet gezien, gaat meer over de eenheden en notatie daarvan maar niet de schaalverdelingen.Rainesh schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:09:
[...]
Zover ik weet niet, kan dat niet bij meeteenheden aangepast worden?
Hij moet op de benzine versie een andere schaal hebben dus je zou verwachten dat het ergens met VCDS een waarde vertegenwoordigd.
Het zit in de front camera (boven in je voorruit) daar zit dus een bepaalde parameter set in die TJA toe laat. Dat moet dus geflasht worden met VCP, alleen probleem is dat de parameter set nog niet voor alle modellen beschikbaar is.
Welke aanpassingen en wat klopt er niet aan? Tuningbox? Remap? Racestickers? Dobbelstenen aan de achteruitkijkspiegel?GeeMoney schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:30:
@Rainesh weet jij of het mogelijk is om het bereik van de sportmeters aan te passen op de Discover Pro?
Ik heb er een G meter op en een turbodruk en kw meter maar laten we zeggen dat die na wat aanpassingen niet meer helemaal aansluiten bij de werkelijkheid.
Het is een meter...ofwel slaagt die helemaal uit als hij buiten de schaal zit ofwel geeft die de correcte waarden aan....
Ik zou niet weten waarom g_meter en turbodruk ineens verkeerd gaan zijn. Kw meter is berekende kw. Waarom denk jij dat die waarden niet meer kloppen?
Als je zo vaag ben, is het moeilijk te zeggen waar je moet gaan kijken...
[ Voor 31% gewijzigd door SadisticPanda op 06-10-2017 11:09 ]
deze manual gebruikt
YouTube: VAG CAN PRO VIM
En via VIM manager
YouTube: VAG CAN PRO VIMマネージャーĐ...
Als ik hem via vim manager uitlees staat er ook netjes 255 maar het werkt niet.
Iemand een idee wat er fout gaat ?
1) Heeft de A3 wel MMI Plus? weet even niet zeker of MMI Basic in de facelift ook vim via sd kaart ondersteund.Slux schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:08:
Ik heb VCP met VIM geleend van iemand en wou van de week een A3 2017 vrij schakelen.
deze manual gebruikt
YouTube: VAG CAN PRO VIM
En via VIM manager
YouTube: VAG CAN PRO VIMマネージャーĐ...
Als ik hem via vim manager uitlees staat er ook netjes 255 maar het werkt niet.
Iemand een idee wat er fout gaat ?
2) Welke maand/week is de A3? Want als het modeljaar 2018 is (vanaf week 22 en nieuwer) dan kan VIM niet meer.
Het is MMI PlusRainesh schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:24:
[...]
1) Heeft de A3 wel MMI Plus? weet even niet zeker of MMI Basic in de facelift ook vim via sd kaart ondersteund.
2) Welke maand/week is de A3? Want als het modeljaar 2018 is (vanaf week 22 en nieuwer) dan kan VIM niet meer.
Ik heb hem net 6 weken dus zal wel modejaar 2018 zijn, wel vreemd dat als ik hem uitlees met vim manager er wel 255 staat en verder geen foutmeldingen geeft met coderen
Dan is het inderdaad modeljaar 2018. Alle Audi's die modeljaar 2018 zijn, kun je geen VIM meer op doen. Heb ik ook een tijdje terug moeten ondervinden en VCP support gaf ook aan dat ze ermee bezig zijn. Er is een en ander veranderd in de 5F module. VIM manager zet het netjes op 255, maar interne staat VIM niet aan.Slux schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:29:
[...]
Het is MMI Plus
Ik heb hem net 6 weken dus zal wel modejaar 2018 zijn, wel vreemd dat als ik hem uitlees met vim manager er wel 255 staat en verder geen foutmeldingen geeft met coderen
Duidelijk dank!Rainesh schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:47:
[...]
Dan is het inderdaad modeljaar 2018. Alle Audi's die modeljaar 2018 zijn, kun je geen VIM meer op doen. Heb ik ook een tijdje terug moeten ondervinden en VCP support gaf ook aan dat ze ermee bezig zijn. Er is een en ander veranderd in de 5F module. VIM manager zet het netjes op 255, maar interne staat VIM niet aan.
ik wist niet eens dat er een 2018 model was, de dealer had het er wel over dat ik het laatste model had maar ik zie geen verschil met de 2017 versie, of ben ik gewoon blind

Je hebt modeljaar 2018, niet model 2018. Bij ieder modeljaar zijn er kleine wijzigingen qua uitrusting, opties en pakketten etc.Slux schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:09:
[...]
Duidelijk dank!
ik wist niet eens dat er een 2018 model was, de dealer had het er wel over dat ik het laatste model had maar ik zie geen verschil met de 2017 versie, of ben ik gewoon blind
Aanpassen is niet nodig. Het zijn effectieve waardes die gemeten worden via je meetwaardeblokken en dan door gegeven worden. Turbo druk via 01 en De g krachten via De g200 sensor . De kw is een berekende maar zeker niet accuraat.GeeMoney schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:30:
Aanpassen is ook niet mogelijk aangezien deze gegevens net als her stukje software hiervoor hardcore geschreven is waardoor deze ook niet later te activeren is helaas
Ik rijd een Octavia III (MY2014).
Ik heb deze instructies gevolgd, maar ik zie de optie niet in mijn menu:
Activate ‘Off Road’ display
Controller 5F (Information Electr.)
10 - Adaptations
Select channels:
(81)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass: ACTIVATE (83)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass_over_threshold_high: ACTIVATE (this was already set to Activate on my L&K)
(41)-Car_Function_List_BAP_Gen2-compass_0x15: ACTIVATE
Ook mirrordip werkt niet...
Instructies:
Enabling passenger mirror dip on selecting reverse
Controller 52 - Passenger Door
07 - Coding
Byte 4
Enable Bit 2
Enable Bit 3
Controller 09 - Central Electronics
16 - Security Access - enter 31347
10 - Adaptation
(15)-Access control 2-Spiegelabsenkung (bei Rueckwaertsfahrt) - change to active
This setting enables a menu item in Infotainment
(20)-Access control 2-Menuesteuerung Spiegelabsenkung - change to active
Ik heb een originele VCP kabel.
Ps, woon in omgeving Lelystad, mocht iemand nog iets aan willen passen, kom gerust langs 😁
Heb je je columbus al gereset?
En heb je in je menu je mirror dip aangevinkt? Vervolgens je spiegelverstelknop op rechts zetten en dan in zn achteruit.
Nee, heb de Columbus nog niet gereset, moet hij terug naar fabrieksinstellingen? Dat wist ik nietRainesh schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:16:
@Dr Pro
Heb je je columbus al gereset?
En heb je in je menu je mirror dip aangevinkt? Vervolgens je spiegelverstelknop op rechts zetten en dan in zn achteruit.
In mijn menu zie ik mirrordip niet staan, heb wel mijn verstelknop op rechts staan.
Neen gewoon de powerknop 10seconden ingedrukt houden.Dr Pro schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:19:
[...]
Nee, heb de Columbus nog niet gereset, moet hij terug naar fabrieksinstellingen? Dat wist ik niet
In mijn menu zie ik mirrordip niet staan, heb wel mijn verstelknop op rechts staan.
Check, gaan we proberen!azz_kikr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:21:
[...]
Neen gewoon de powerknop 10seconden ingedrukt houden.
I'll keep you posted
Zie je het niet tussen staan? Hoort er wel tussen te staan....Dr Pro schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:19:
[...]
Nee, heb de Columbus nog niet gereset, moet hij terug naar fabrieksinstellingen? Dat wist ik niet
Nope, zie het niet staan...Rainesh schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:39:
[...]
Zie je het niet tussen staan? Hoort er wel tussen te staan....
Wel een issue erbij.. automatisch mirror fold werkt niet meer bij afsluiten van de auto.
Ik heb naar mijn weten niet iets aangepast qua spiegels anders dan mirror dip.
Ik heb vandaag het volgende aangepast (hierna werkte mirrordip niet meer):
10 - Adaptations
Select channels:
(81)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass: ACTIVATE (83)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass_over_threshold_high: ACTIVATE (this was already set to Activate on my L&K)
Automatically change clock to summertime
10 - Adaptations
Select channel: Summertime-automatic
Adjust Value to Europe:
07 - Coding
Byte 4
Enable Bit 2
Enable Bit 3
10 - Adaptation
(15)-Access control 2-Spiegelabsenkung (bei Rueckwaertsfahrt) - change to active
Remember, the mirror switch needs to have the passenger mirror selected for this to work, and the mirror only dips a fixed amount if you don't have memory seats.
DRLs flash alternately with indicating
10 - Adaptations
(16)Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2 from "not active" to "Blinken links Hellphase"
(18)Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2 from “0” to “25” (20 or less will disable the light bar during indicating)
(19)Leuchte2SL VLB10-Dimming Direction GH 2 from "maximise" to "minimize"
(16)Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3 auf "not active" to "Blinken rechts Hellphase"
(18)Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3 from “0” to “25” (20 or less will disable the light bar during indicating)
(19)Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction GH 3 from "maximise" to "minimize"
Daarnaast, op de vorige 6J (Niet ST variant) had ik een USB poort zitten, rechtsboven bij de aansteker samen met de AUX. De auto die ik nu rijd heeft wel een AUX aansluiting naast de knop voor de alarmlichten, maar geen USB poort meer (Niet in middenconsole, niet in het dashboardkastje). Kan er met een simpele kabel oid toch nog een USB poort gecreëerd worden?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Als je alleen wilt kunnen laden met USB, is dat relatief simpel te doen. Maar als je bijv. media wilt kunnen afspelen zal het audiosysteem wel USB-input moeten accepterenThe Executer schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:48:
Is het mogelijk om op mijn Seat Ibiza ST 6J spiegels automatisch in te laten klappen bij het eruit van de sleutel uit het contact?
Daarnaast, op de vorige 6J (Niet ST variant) had ik een USB poort zitten, rechtsboven bij de aansteker samen met de AUX. De auto die ik nu rijd heeft wel een AUX aansluiting naast de knop voor de alarmlichten, maar geen USB poort meer (Niet in middenconsole, niet in het dashboardkastje). Kan er met een simpele kabel oid toch nog een USB poort gecreëerd worden?
Dat is wel apart, heb ik nooit gehad...met zowel VCDS als VCP. Dat is je spiegels het niet meer doen, dan heb je toch wel iets verkeerds gedaan. Dito met je menufunctieDr Pro schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:48:
[...]
Nope, zie het niet staan...
Wel een issue erbij.. automatisch mirror fold werkt niet meer bij afsluiten van de auto.
Ik heb naar mijn weten niet iets aangepast qua spiegels anders dan mirror dip.
Ik heb vandaag het volgende aangepast (hierna werkte mirrordip niet meer):
10 - Adaptations
Select channels:
Automatically change clock to summertime
10 - Adaptations
Select channel: Summertime-automatic
Adjust Value to Europe:
07 - Coding
Byte 4
Enable Bit 2
Enable Bit 3
10 - Adaptation
Remember, the mirror switch needs to have the passenger mirror selected for this to work, and the mirror only dips a fixed amount if you don't have memory seats.
DRLs flash alternately with indicating
10 - Adaptations
(16)Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2 from "not active" to "Blinken links Hellphase"
(18)Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2 from “0” to “25” (20 or less will disable the light bar during indicating)
(19)Leuchte2SL VLB10-Dimming Direction GH 2 from "maximise" to "minimize"
(16)Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3 auf "not active" to "Blinken rechts Hellphase"
(18)Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3 from “0” to “25” (20 or less will disable the light bar during indicating)
(19)Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction GH 3 from "maximise" to "minimize"
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php