Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 5 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Remi_4 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:43:
In welke omgeving woon je.

[...]
Utrecht, maar van 11 tot 20 augustus zit ik in omgeving Venlo / Eindhoven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Joni schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:52:
[...]

Ik wil graag de extra wisbeweging van de ruitenwisser na het sproeien uitzetten, weet jij of dat mogelijk is? Het gaat om een FL A3 (MY17) met licht- en regensensor. Ik kan het niet terugvinden op de bekende sites. Ik heb in module 9 wel channel "ENG10610-ENG116618-Front_wiper-Traenenwischen Front Status" uitgezet, maar dat heeft niet geholpen.
Maak ff een screenshot van je adaptiekanalen als je "wischen" intikt.
TheJVH schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:33:
Woensdag heb ik m'n Audi A3 e-tron Lease Edition MJ 2017 opgehaald, helemaal nieuw. Nu zag ik een aantal functies op de A3 die voor mij waarschijnlijk ook wel erg fijn zullen zijn (http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_audi-a3-8v.html):
  1. Auto Hold
  2. Bochtenverlichting
  3. Buitenspiegel rechts, zakken bij achteruit rijden
  4. Dagrijverlichting altijd aan (ook achterlichten, fancy :P )
  5. Helling-assistentie (geen idee of dat standaard aan staat, nog niet echt kunnen testen...)
  6. Openen / sluiten voertuig, automatisch met comfortsleutel (Keyless Go)
  7. Ventilator, led weergave in Auto-Modus stand van clima
  8. Verlichting Ambiente
  9. Verlichting, achterlichten bij dagrijverlichting (Dit lijkt mij hetzelfde als dagrijverlichting altijd aan?)
  10. Wegrij-assistent (is dit niet auto hold?)
Is het handig / waard om zelf zo'n interface aan te schaffen? Functies zijn namelijk wel erg cool en maken de auto nog toffer :) .
1) autohold kan alleen permanent aan
2) als je led koplampen hebt dan heb je al bochtverlichting
3) spiegels rechts kantelen kan prima
4) drl staat altijd aan...ook achteren. Is standaard op een Facelift
5) helling assistentie is zelfde als autohold
6) heb je keyless?
7) dat is enkel voor de Golf 7
8) dat is als je het achteraf plaatst....

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Joni schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:52:
[...]

Ik wil graag de extra wisbeweging van de ruitenwisser na het sproeien uitzetten, weet jij of dat mogelijk is? Het gaat om een FL A3 (MY17) met licht- en regensensor. Ik kan het niet terugvinden op de bekende sites. Ik heb in module 9 wel channel "ENG10610-ENG116618-Front_wiper-Traenenwischen Front Status" uitgezet, maar dat heeft niet geholpen.
Je moet in 09 gaan, daar de submodule WWS selecteren, longcoding en daar Byte 2 - Bit 5: "Post/Tear Wiping active" uitvinken.

Dit is op een golf MK7 zo. Dus ik veronderstel dat het op de a3 van jou ook zoiets zal zijn.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 14-09 12:41
Rainesh schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:52:
[...]

[...]

1) autohold kan alleen permanent aan
Wat is daarvan het nadeel? Parkeren ofzo?
3) spiegels rechts kantelen kan prima
Dat is wel erg handig om m'n velgen niet aan gort te parkeren.
6) heb je keyless?
Yup. Nu moet ik bij verlaten van auto hem handmatig op slot doen (dus of op deurhenden drukken, of via afstandbediening.
7) dat is enkel voor de Golf 7
Ah, op die nederlandse site stond het ook bij de A3

Maar als dit kan met zo'n chinees kabeltje dan is het helemaal prima, vooral die Keyless verlaten en spiegel is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

TheJVH schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:02:
[...]

Wat is daarvan het nadeel? Parkeren ofzo?
ALs je stilstaat en je doet je gordel los, gaat de handrem op. Bij GOLF 6/7 kan je autohold inschakelen met een knopje onder de handrem. Heel handing ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@TheJVH

De inlogcodes van ABS zijn volgens mij hetzelfde bij de FL

Door slamming heet dat bij automatisch op slot.

Chinees kabeltje is niet aan te raden op een facelift. Gewoon bij een van ons langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:52:
[...]

Bedankt, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y8tzVXX2L8Oo66LXLO3gMFcN/full.png
azz_kikr schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:55:
[...]
Je moet in 09 gaan, daar de submodule WWS selecteren, longcoding en daar Byte 2 - Bit 5: "Post/Tear Wiping active" uitvinken.

Dit is op een golf MK7 zo. Dus ik veronderstel dat het op de a3 van jou ook zoiets zal zijn.
Bedankt, alleen submodules zie ik in VCDS niet terug, ook niet in de handleiding. Kijk ik ergens overheen of heb je daar andere software voor nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Joni schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:32:
[...]

Bedankt, zie hieronder:
[afbeelding]

[...]

Bedankt, alleen submodules zie ik in VCDS niet terug, ook niet in de handleiding. Kijk ik ergens overheen of heb je daar andere software voor nodig?
Zit er gewoon in hoor. Als je Channel 09 pakt, dan op die dropdown bovenaan klikken.
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/faspn7mwd/Untitled4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Ik keek inderdaad verkeerd, dit lijkt te werken. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 08:53
Iemand hier al ervaring met het aanpassen van een Audi Q2? Vrijdag de nieuwe wagen opgehaald, maar zou graag onderstaande settings nog aan willen (laten, heb zelf geen software/kabel) passen.

- Achterlichten aan tijdens DRL
- Buitenspiegels automatisch inklappen/uitklappen
- Parkeerhulp op MMI scherm
- Start/stop systeem compleet uitschakelen/geheugenfunctie/knopje reversenweergave op MMI/navi
- Audi Drive Select

Toevallig iemand uit regio Zwolle die nog wat van z'n vrije tijd kan missen? :D

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MA®K schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:35:
Iemand hier al ervaring met het aanpassen van een Audi Q2? Vrijdag de nieuwe wagen opgehaald, maar zou graag onderstaande settings nog aan willen (laten, heb zelf geen software/kabel) passen.

- Start/stop systeem compleet uitschakelen/geheugenfunctie/knopje reversenweergave op MMI/navi
- Audi Drive Select

Gewoon even voor mijn beleving; parkeerhulp op mmi scherm? Is dat niet standaard of is dit wat anders dan parkeersensoren ?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik vermoed dat de Q2 grotendeels hetzelfde zal zijn als de A3 8V facelift. Parkeerhulp op MMI is nog niet gelukt met enkel sensoren achteraan als ik me niet vergis, en als je sensoren voor+achter hebt staat het standaard aan. Zelfde bij het inklappen van de buitenspiegels, als ze de hardware ervoor hebben kan het standaard, anders gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
Parkeerhulp heeft nu alleen audio signalen, inderdaad alleen sensoren aan de achterzijde. Weet ook niet of alle opties van m'n lijstje mogelijk zijn, vandaar ook de vraag of iemand reeds ervaring heeft. Zal uiteraard ook afhankelijk zijn van welke modules aanwezig zijn of niet.

Achterlichten bij DRL en uitzetten Start/Stop (wat is dat irritant bij een automaat) lijkt me sowieso mogelijk. Zoek nu nog een vrijwilliger (uiteraard tegen vergoeding) die me kan helpen. Anyone? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AmbroosV schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:40:
Ik vermoed dat de Q2 grotendeels hetzelfde zal zijn als de A3 8V facelift. Parkeerhulp op MMI is nog niet gelukt met enkel sensoren achteraan als ik me niet vergis, en als je sensoren voor+achter hebt staat het standaard aan. Zelfde bij het inklappen van de buitenspiegels, als ze de hardware ervoor hebben kan het standaard, anders gewoon niet.
Dus je hebt alleen geluid, en geen beeld bij MMI met alleen PDC voor? Dat is wel apart te noemen bij een merk als audi.

En dan bedoel ik zoiets als dit dit hé;

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/8568709/img/Anonymous/Screen-0-120624-1955-0000.jpg

De vraag is omdat ik ook zelf geïnteresseerd ben in een Q2 maar als je de beste oplossing wil heb je dus de Parkeerhulp Plus-pakket nodig (of dus aan te passen via VCDS). Ik ging ervanuit dat optisch/akoestisch altijd wel standaard is aangezien ik dat bij VW ook gewend ben. Maar de configuratie bij Audi is niet altijd even logisch en dat laat dit ook wel weer zien :X

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 31-07-2017 16:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
PDC achter: enkel akoestisch
PDC voor + achter: optisch en akoestisch

Bij de A3 8V facelift (en waarschijnlijk dus ook de Q2) kan je met enkel PDC achter de optische weergave niet meer inschakelen met VCDS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
MA®K schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:35:

- Audi Drive Select

Q2 is vrijwel gelijk aan de A3 8V FL

1) kan
2) kan alleen als je elec spiegels hebt en je zou het dan al af fabriek hebben.
3) niet mogelijk
4) is mogelijk
5) ADS is alleen mogelijk als SWaP (software as product). Alleen de dealer kan dit activeren.

Kantelen van rechter zijspiegelglas bij parkeren is mogelijk. DRL menu, ruitenwisser menu, needlesweep, laptimer en olietemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr MoerKe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 17:22
Beste forumleden, is het mogelijk om op een VW golf 7 beide mistlichten achteraan te doen branden door middel van vcds? Mijn voertuig beschikt over de LED achterlichten.

Al de rest van aanpassingen zijn ook gelukt behalve de rain close feature, die hij om 1 of andere reden niet aanneemt.

Alvast merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mr MoerKe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:27:
Beste forumleden, is het mogelijk om op een VW golf 7 beide mistlichten achteraan te doen branden door middel van vcds? Mijn voertuig beschikt over de LED achterlichten.

Al de rest van aanpassingen zijn ook gelukt behalve de rain close feature, die hij om 1 of andere reden niet aanneemt.

Alvast merci.
Welk bouwjaar is je golf 7? Rain close werkt niet op alle bouwjaren.

Als je in adaptions kijkt, heb je 1 of 2 kanaalgroepen voor je mistlichten achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr MoerKe
Rainesh schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:15:
[...]

Als je in adaptions kijkt, heb je 1 of 2 kanaalgroepen voor je mistlichten achter?
heb MY2017 1ste generatie dus geen facelift.
zal dat eens bekijken volgende maal ik de kabel erop steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
Rainesh schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:10:
[...]

Q2 is vrijwel gelijk aan de A3 8V FL

1) kan
2) kan alleen als je elec spiegels hebt en je zou het dan al af fabriek hebben.
3) niet mogelijk
4) is mogelijk
5) ADS is alleen mogelijk als SWaP (software as product). Alleen de dealer kan dit activeren.

Kantelen van rechter zijspiegelglas bij parkeren is mogelijk. DRL menu, ruitenwisser menu, needlesweep, laptimer en olietemperatuur.
Thanks! Gaat me ook voornamelijk om DRL en Start/Stop. Nu nog iemand vinden die het voor me kan doen, zie dat je zelf wat ver uit de richting woont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MA®K schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:54:
[...]

Thanks! Gaat me ook voornamelijk om DRL en Start/Stop. Nu nog iemand vinden die het voor me kan doen, zie dat je zelf wat ver uit de richting woont ;)
@Remi_4 woont niet ver van je.
Mr MoerKe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:57:
[...]

heb MY2017 1ste generatie dus geen facelift.
zal dat eens bekijken volgende maal ik de kabel erop steek.
Rain close moet dan met VCP. Maar dat is me ook niet altijd gelukt om het werkend te krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Rainesh op 31-07-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Laatst online: 12-09 11:55
Vraagje voor de liefhebbers. Kan via VCDS, op een VW Touran (2017)
- de afstand van de ACC aangepast worden? De kleinste afstand is eigenlijk net iets teveel om te vermijden dat mensen zich er tussen smijten. (Wellicht kan dit niet, want dan begeeft de fabrikant zich op glad ijs als er ongelukken gebeuren. Maar vraag het toch maar even voor de zekerheid.)
- bij het afzetten van de motor (via start/stop knop) het panoramisch open dak automatisch sluiten? En het schuifgordijn van het panoramisch dak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Kwakkel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:20:
Vraagje voor de liefhebbers. Kan via VCDS, op een VW Touran (2017)
- de afstand van de ACC aangepast worden? De kleinste afstand is eigenlijk net iets teveel om te vermijden dat mensen zich er tussen smijten. (Wellicht kan dit niet, want dan begeeft de fabrikant zich op glad ijs als er ongelukken gebeuren. Maar vraag het toch maar even voor de zekerheid.)
- bij het afzetten van de motor (via start/stop knop) het panoramisch open dak automatisch sluiten? En het schuifgordijn van het panoramisch dak?
Zover ik weet niet. Je zou vrijloop van ramen aan kunnen zetten, misschien dat het daarmee dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Laatst online: 12-09 11:55
Bedankt @Rainesh - hoef ik geen moeite te doen om iemand met VCDS in de buurt te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

We hebben een Eos uit 2008 gekocht.

Op zich een luxe uitvoering, climatronic, leer, cruise, zetelverwarming. Maar helaas geen licht en regensensor, MultiFunctie stuur of navi.

Nou zijn deze wensen uiteraard wel aanwezig. Dus ik ben van plan op redelijke korte termijn een MF-stuur en een RNS(-kloon) incl. camera te kopen. Later mogelijk ook een regen & lichtsensor ook ivm 'rainclose'.
Waarschijnlijk zal dit allemaal wel gecodeerd moeten worden.

Weet iemand wat er nu al mogelijk is?
Ik heb in ieder geval grote behoefte aan mirror-dip ;)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RLS retrofitten is wel een aardig klusje, moet ook een ander voorruit in als die nu niet geschikt is en een ander binnenspiegel. Alles moet inderdaad gecodeerd worden.

De EOS is ongeveer hetzelfde als een Golf 6 qua functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bord4kop schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:35:
We hebben een Eos uit 2008 gekocht.

Op zich een luxe uitvoering, climatronic, leer, cruise, zetelverwarming. Maar helaas geen licht en regensensor, MultiFunctie stuur of navi.

Nou zijn deze wensen uiteraard wel aanwezig. Dus ik ben van plan op redelijke korte termijn een MF-stuur en een RNS(-kloon) incl. camera te kopen. Later mogelijk ook een regen & lichtsensor ook ivm 'rainclose'.
Waarschijnlijk zal dit allemaal wel gecodeerd moeten worden.

Weet iemand wat er nu al mogelijk is?
Ik heb in ieder geval grote behoefte aan mirror-dip ;)
Navigatie retrofitten is werkje van niet als je een externe fakra antenne gebruik. Werkt perfect.
Mf stuurwiel is ook werkje van niets. Hangt er wel af welke sleepring erop zit.
Heb je al CC? Als stuur er toch af moet kan je gelijk mee vervangen.

Heb bovenstaande al tig keer gedaan.

RVC Op zich is ook niet moeilijk maar wel en ongelooflijk kutwerkje. Ook gedaan.

RLS Is bijna onmogelijk zelf. Aangezien er nieuwe voorruit in moet en dit nogal moeilijk zelf te doen is.
Uiteindelijk dure retrofit voor hetgene wat je er aan hebt. Je kan toch vanop afstand je ruiten sluiten en je moet een knoert zijn om je wagen achter te laten met vensters/dakraam open :p

Ps je weet toch dat rainclose enkel vensters en dakvensters kan sluiten, niet het volledige cabriodak :p
Pps remote cabrio dak openen is ook alleen mogelijk als je keyless entry hebt of een smartop installeert. :P

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 03-08-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

nop.. dat wist ik niet :D
Ik hou ervan om de zaken automatiek te regelen, vinnik mooi wark :P
Maar als dat niet kan: meerwaarde = laag. Laten we dat voorlopig maar ff zitten. Zelfdimmende spiegel daarentegen is weer niet moeilijk (toch?). Note: if buy auto-dim mirror -> check R&L sensor present -> do buy, else wait

CC heb ik. Stuurtje, navi en camera is dus zo gepiept ja? Kijk, dat zijn de goeie berichten op de donderdagochtend :P

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bord4kop schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:49:
nop.. dat wist ik niet :D
Ik hou ervan om de zaken automatiek te regelen, vinnik mooi wark :P
Maar als dat niet kan: meerwaarde = laag. Laten we dat voorlopig maar ff zitten. Zelfdimmende spiegel daarentegen is weer niet moeilijk (toch?). Note: if buy auto-dim mirror -> check R&L sensor present -> do buy, else wait

CC heb ik. Stuurtje, navi en camera is dus zo gepiept ja? Kijk, dat zijn de goeie berichten op de donderdagochtend :P
Navi en stuurtje wel.
Met die rvc is het wel wat kutten geblazen met panelen enzo verwijderen.

Je hebt wel een smarttop box voor die eosen. Kost wel wat maar dan heb je hoop extra features die je std niet hebt. Remote roof close, rijdend dak close, moet je maar es googlen wat je dan kan ermee.

Als je hulp / vragen hebt met zulke dingen van een mk5/6 shoot maar pm, heb er wat ervaring mee onderussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr MoerKe
Rainesh schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:15:
[...]

heb 1 kanaalgroep genaamd
IDE04924-ENG115782-Driving light and parking light-Nebelschlusslicht Warngeschwindigkeit

die zal het wel niet zijn want is waarschuwing als mistlicht brand bij contact uit als je uitstapt.
voor de rest vindt ik niet veel over mistlichten, tenzij ik in de verkeerde adaptions aan het kijken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mr MoerKe schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

heb 1 kanaalgroep genaamd
IDE04924-ENG115782-Driving light and parking light-Nebelschlusslicht Warngeschwindigkeit

die zal het wel niet zijn want is waarschuwing als mistlicht brand bij contact uit als je uitstapt.
voor de rest vindt ik niet veel over mistlichten, tenzij ik in de verkeerde adaptions aan het kijken ben.
Module 09 - adaptions

Leuchte26NSL, dat is je kanaal voor je mistlamp. Je hebt er maar 1 dus je kunt ze niet beide activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr MoerKe
Rainesh schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Module 09 - adaptions

Leuchte26NSL, dat is je kanaal voor je mistlamp. Je hebt er maar 1 dus je kunt ze niet beide activeren.
oke, bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:37
Kan je op een Skoda Rapid ook het start logo veranderen van de Navi naar Monte Carlo editie?
Net zoals bij Audi, daar kan je S4/RS4 op een normale A4 activeren bijvoorbeeld.

En comfort sluiten van de ramen met de AB kan ik ook nergens vinden op Ank of stemei, is dit wel mogelijk?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
PM_Petrol schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:26:
Kan je op een Skoda Rapid ook het start logo veranderen van de Navi naar Monte Carlo editie?
Net zoals bij Audi, daar kan je S4/RS4 op een normale A4 activeren bijvoorbeeld.

En comfort sluiten van de ramen met de AB kan ik ook nergens vinden op Ank of stemei, is dit wel mogelijk?
Moet je in coding van navi kijken.

Comfort openen/sluiten moet in 09 staan. Even de labels goed lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Dat over de AB comfort sluiten, op engelse fora staat dat dat sinds 2013 niet meer mogelijk is bij een Rapid. Beetje vaag, want Rainclose zou wel werken dus aan de hardware ligt het niet.

Kan je eigenlijk ook de labelfiles uitlezen zonder dat er een auto aan de PC vast zit. Want in de Rosstech map op de computer is er een mapje met labels en LBL bestanden, zijn deze op de een of andere manier uit te lezen?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42
Op een Australisch forum kwam ik een bericht tegen dat iemand gevonden heeft hoe je eventueel TJA kan activeren. Het blijkt per wagen te verschillen of de sensoren/software erin zitten of niet.
Is er hier iemand die het kan bekijken/testen?
Een eerste vereiste is dat je ALG aan moet zetten (Adaptive Lane Guidance) dit is een optie bovenop Adapter Lane Assist.
Dit kan doormiddel van:
1.Go into Module A5 Front Sensors Driver Assistance System
2.Select Coding, and Change Point of Intervention to Early (Setting Via Menu)
3. Click on "Accept", and use 20103 as the security access code.
4. This enables Adaptive Lane Guidance as a menu option under Driver Assistance - Lane Assist.

Een (Tiguan) die geschikt is om TJA te activeren moet 7 bytes hebben in Module 44 .
Kan iemand dit laatste bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Voor zover ik weet is traffic jam assist standaard op wagens met de nieuwe generatie sensoren en camera.

Je moet tijdens het rijden aan al deze voorwaarden voldoen:
- Automaat, werkt niet met handbak
- Adaptive Cruise Control actief
- Voorligger en/of erg duidelijk zichtbare wegmarkeringen (hoe meer traag verkeer rond je en in je rijvak hoe beter)
- Lane Assist actief
- Interventietijdstip van Lane Assist moet op vroeg / early staan (kan je gewoon via de instellingen van je rijhulpsystemen normaal)

Resultaat:
- Lane assist blijft werken bij snelheden onder ~65km/u. Handen aan het stuur blijft nodig, anders krijg je na 13 seconden zonder detecteerbare stuurinput een boze auto. Onder 15km/u (heel erg traag kruipend verkeer) zijn handen niet nodig. Timer loopt wel, dus als je onder 15 aan het rijden bent zonder handen en het verkeer begint sneller te gaan, dan moet je direct terug handen aan het stuur houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
AmbroosV schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:09:
Voor zover ik weet is traffic jam assist standaard op wagens met de nieuwe generatie sensoren en camera.

Je moet tijdens het rijden aan al deze voorwaarden voldoen:
- Automaat, werkt niet met handbak
- Adaptive Cruise Control actief
- Voorligger en/of erg duidelijk zichtbare wegmarkeringen (hoe meer traag verkeer rond je en in je rijvak hoe beter)
- Lane Assist actief
- Interventietijdstip van Lane Assist moet op vroeg / early staan (kan je gewoon via de instellingen van je rijhulpsystemen normaal)

Resultaat:
- Lane assist blijft werken bij snelheden onder ~65km/u. Handen aan het stuur blijft nodig, anders krijg je na 13 seconden zonder detecteerbare stuurinput een boze auto. Onder 15km/u (heel erg traag kruipend verkeer) zijn handen niet nodig. Timer loopt wel, dus als je onder 15 aan het rijden bent zonder handen en het verkeer begint sneller te gaan, dan moet je direct terug handen aan het stuur houden.
Dat zou goed nieuws zijn, echter is het in de nieuwste brochures nog steeds een optie van 599,- Euro?
Nog een maandje wachten dan weten we het zeker, dan krijg ik als het goed is mijn Tiguan. (MY18 dus de allerlaatste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

TheJVH schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:34:
Hmja fair enough. Mijn auto maat rijd wel naar voren als hij in D staat en ik de pedalen niet aan raak. Dacht dat dat ook dat 'Audi Hold Assist' is.
Dat is bij alle automaten die ik heb gereden en dat zijn er nogal wat vanuit de autoverhuur. Is niets Audi-only aan. De uitzondering is de semi-automaat op een Fiat 500.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik had net een hele vage Seat Altea.
[46] Comfortsysteem kon helemaal niet bereikt worden, ook niet bij de auto-scan.
Dus heel wat aanpassingen konden niet aangezet worden..
Of het ligt aan mij, ik heb gewoon een originele Ross-Tech kabel. Maar als er bij de auto-scan ook al geen [46] wordt herkend bestaat die toch gewoon niet?
Stekker in aansluiting schoon geblazen.
Indicator Celebration was wel in de adaptie te zien, maar kon niks veranderen naar active of 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

PM_Petrol schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:30:
Ik had net een hele vage Seat Altea.
\[46] Comfortsysteem kon helemaal niet bereikt worden, ook niet bij de auto-scan.
Dus heel wat aanpassingen konden niet aangezet worden..
Of het ligt aan mij, ik heb gewoon een originele Ross-Tech kabel. Maar als er bij de auto-scan ook al geen \[46] wordt herkend bestaat die toch gewoon niet?
Stekker in aansluiting schoon geblazen.
Indicator Celebration was wel in de adaptie te zien, maar kon niks veranderen naar active of 1.
Bij recentere wagens is 46 een stub-module. Je kan alle instellingen van 46 nu wijzigen via 09-central electronics. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
azz_kikr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:54:
[...]

Bij recentere wagens is 46 een stub-module. Je kan alle instellingen van 46 nu wijzigen via 09-central electronics. :D
Wagen was uit 2012.
En de security acces code die Rosstech geeft voor deze auto werd ook niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

PM_Petrol schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:06:
[...]

Wagen was uit 2012.
En de security acces code die Rosstech geeft voor deze auto werd ook niet geaccepteerd.
Mijn auto is van van 2011(tiguan) en daar zit ook alles onder module 9.
Denk dat die 46 module komt uit golf 5 en zelfde jaren. 100% zeker dat jij ook onder module 9 moet gaan zoeken.

Welke security code probeer je en wat probeer je te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
azz_kikr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:11:
[...]

Mijn auto is van van 2011(tiguan) en daar zit ook alles onder module 9.
Denk dat die 46 module komt uit golf 5 en zelfde jaren. 100% zeker dat jij ook onder module 9 moet gaan zoeken.

Welke security code probeer je en wat probeer je te wijzigen?
Ah oke dan is dat het misschien,. Het is me iig niet opgevallen dat het bij 9 zat.
Bij [17] Instrumenten, voor adaptie 13861 geprobeerd. Omdat staging niet aangezet kon worden heb ik de security acces geprobeerd om te ontgrendelen, maar die code werd ook niet geaccepteerd.

http://wiki.ross-tech.com...t_Cluster#Security_Access

[ Voor 6% gewijzigd door OneTimer op 08-08-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Precies wat @azz_kikr zegt, alles in 09 doen. 46 is geen bereikbare module, zul je ook meemaken in een Golf 6 etc

Staging/needlesweep gaat niet bij alle tellerbakken.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Rainesh schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:21:
Precies wat @azz_kikr zegt, alles in 09 doen. 46 is geen bereikbare module, zul je ook meemaken in een Golf 6 etc

Staging/needlesweep gaat niet bij alle tellerbakken.....:)
Oke bedankt. d:)b
Ja dat bleek maar weer, wel jammer dat het niet kon is toch altijd wel leuk om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

PM_Petrol schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:16:
[...]

Ah oke dan is dat het misschien,. Het is me iig niet opgevallen dat het bij 9 zat.
Bij \[17] Instrumenten, voor adaptie 13861 geprobeerd. Omdat staging niet aangezet kon worden heb ik de security acces geprobeerd om te ontgrendelen, maar die code werd ook niet geaccepteerd.

http://wiki.ross-tech.com...t_Cluster#Security_Access
Voor die needle sweep heb je geen security code nodig. Kan je volgens mij gewoon aanzetten via adaptation
Staging of indicator celebration.

Als dat niet gaat via daar, heb je pech. Dan kan je tellerbak geen Staging. @Scrtz heeft dacht ik zelfde probleem. Ik had (met nadruk op had ;-) ) ook geen staging :p

Nuja alle tellerbakken kunnen het. Ze hebben gewoon het kanaal locked voor die adaptation uit te voeren. Je kan een klem op de eeprom zetten en dan flashen. Dan gaat het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
azz_kikr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:27:
[...]

Voor die needle sweep heb je geen security code nodig. Kan je volgens mij gewoon aanzetten via adaptation
Staging of indicator celebration.

Als dat niet gaat via daar, heb je pech. Dan kan je tellerbak geen Staging. @Scrtz heeft dacht ik zelfde probleem. Ik had (met nadruk op had ;-) ) ook geen staging :p

Nuja alle tellerbakken kunnen het. Ze hebben gewoon het kanaal locked voor die adaptation uit te voeren. Je kan een klem op de eeprom zetten en dan flashen. Dan gaat het wel :p
Ja het stond wel bij adaption maar kon m niet aanpassen. Dus jammer.
Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
GeeMoney schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Dat zou goed nieuws zijn, echter is het in de nieuwste brochures nog steeds een optie van 599,- Euro?
Nog een maandje wachten dan weten we het zeker, dan krijg ik als het goed is mijn Tiguan. (MY18 dus de allerlaatste versie)
Op mijn A3 (ook MY18) heb ik het met enkel ACC + Lane Assist. Side assist was niet nodig. In de configurator van VW lijkt het wel als optie apart te zitten voor een Tiguan. Vreemd, want de hardware is er wel.

(Ik heb ook wel ervaren dat ik uiteindelijk qua electronica ook dingen kon doen die volgens de configurator niet mogelijk waren, dus met wat geluk werkt het bij jou ook gewoon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
AmbroosV schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:36:
[...]

Op mijn A3 (ook MY18) heb ik het met enkel ACC + Lane Assist. Side assist was niet nodig. In de configurator van VW lijkt het wel als optie apart te zitten voor een Tiguan. Vreemd, want de hardware is er wel.

(Ik heb ook wel ervaren dat ik uiteindelijk qua electronica ook dingen kon doen die volgens de configurator niet mogelijk waren, dus met wat geluk werkt het bij jou ook gewoon.)
Klopt, de hardware is er gewoon daarom was ik ook verbaasd. Ik zag hem na mijn bestelling als losse optie staan maar ik dacht dat het er al op zat. Dus ik informeer ernaar bij de dealer en die gaf aan dat dit toch echt los besteld moest worden en dat ik al te laat was. (De auto stond al voor productie gepland) .
Enige manier was annuleren en opnieuw het bestel proces in maar daar zat ik niet op te wachten aangezien ik al 5 maanden wacht.

Volgens het Australische forum staat de optie standaard aan (vanaf MY18) in veel landen maar in Australië dan weer niet wegens wetgeving, iets waar wij in NL in principe geen last van hebben. Vandaar dat ze daar op het forum ook naarstig op zoek zijn om het te enablen via VCDS.
Ik had een beetje het vermoeden dat ik in hetzelfde schuitje zit en dat VW het bij de Tiguan als extra optie gebruikt om meer te kunnen cashen.

Volgens mijn dealer is het achteraf alleen maar door VW zelf in Duitsland te enablen maar hij gaf mij weinig kans dit geregeld te krijgen.

Afwachten dus of ik het wel of niet heb, als ik het niet heb zou ik graag de VCDS optie proberen mocht die er komen :P .

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 09-08-2017 07:49 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Tot zover een paar kleine wijzigingen gedaan aan mijn golf 4.
Anti carjack ingesteld.
Deur apart openen ingesteld.
Taal verandert in Engels.
Alarm piep bij ont en vergrendelen.

Van de week nog eens de alarm varianten beluisteren. En eens verder kijken wat er nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, is heb een vraag. Sinds kort heb ik een Skoda Octavia (november 2013). Nu stond erbij dat hij is uitgerust met een regen sensor (heb deze optie ook bij carsettings). Op de boordcomputer staat hij aangevinkt, maar als ik de hendel voor de ruitenwissers op interval zit, blijft hij intervallen en stopt niet als er geen regen is. Kan het zijn dat deze nog geactiveerd moet worden?

De auto heeft een lichtsensor (die werkt)

Regio Rotterdam.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:53:
Hallo, is heb een vraag. Sinds kort heb ik een Skoda Octavia (november 2013). Nu stond erbij dat hij is uitgerust met een regen sensor (heb deze optie ook bij carsettings). Op de boordcomputer staat hij aangevinkt, maar als ik de hendel voor de ruitenwissers op interval zit, blijft hij intervallen en stopt niet als er geen regen is. Kan het zijn dat deze nog geactiveerd moet worden?

De auto heeft een lichtsensor (die werkt)

Regio Rotterdam.
Staat al geactiveerd. Gewoon je hendel op 1ste interval stand en dan moet ie het gewoon netjes doen. Pak een plantenspuit en spuit maar veel water op je sensor (blijven doen) en dan zie je dat het automatisch sneller zal gaan.

Anders laten uitlezen. Misschien dat ie een fout gemaakt heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 11-08-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Staat al geactiveerd. Gewoon je hendel op 1ste interval stand en dan moet ie het gewoon netjes doen. Pak een plantenspuit en spuit maar veel water op je sensor (blijven doen) en dan zie je dat het automatisch sneller zal gaan.

Anders laten uitlezen. Misschien dat ie een fout gemaakt heeft.
Dank voor de snelle reactie, ga ik het morgen proberen met een plantenspuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

GeeMoney schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:46:
[...]

Klopt, de hardware is er gewoon daarom was ik ook verbaasd. Ik zag hem na mijn bestelling als losse optie staan maar ik dacht dat het er al op zat. Dus ik informeer ernaar bij de dealer en die gaf aan dat dit toch echt los besteld moest worden en dat ik al te laat was. (De auto stond al voor productie gepland) .
Enige manier was annuleren en opnieuw het bestel proces in maar daar zat ik niet op te wachten aangezien ik al 5 maanden wacht.

Volgens het Australische forum staat de optie standaard aan (vanaf MY18) in veel landen maar in Australië dan weer niet wegens wetgeving, iets waar wij in NL in principe geen last van hebben. Vandaar dat ze daar op het forum ook naarstig op zoek zijn om het te enablen via VCDS.
Ik had een beetje het vermoeden dat ik in hetzelfde schuitje zit en dat VW het bij de Tiguan als extra optie gebruikt om meer te kunnen cashen.

Volgens mijn dealer is het achteraf alleen maar door VW zelf in Duitsland te enablen maar hij gaf mij weinig kans dit geregeld te krijgen.

Afwachten dus of ik het wel of niet heb, als ik het niet heb zou ik graag de VCDS optie proberen mocht die er komen :P .
Zou wel cool zijn als traffic jam achteraf in te schakelen is. Ik rij een Golf Sportsvan met DSG, ACC en lane assist, dus alle hardware is er al. Nu maar hopen dat deze optie binnenkort door iemand in VCDS wordt uitgeplozen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Microkid schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Zou wel cool zijn als traffic jam achteraf in te schakelen is. Ik rij een Golf Sportsvan met DSG, ACC en lane assist, dus alle hardware is er al. Nu maar hopen dat deze optie binnenkort door iemand in VCDS wordt uitgeplozen :)
Is TJA niet alleen bij de facelift golf? Op prefacelift ben ik het nooit tegengekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Rainesh schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:35:
[...]
Is TJA niet alleen bij de facelift golf? Op prefacelift ben ik het nooit tegengekomen....
Hmm, da's dan minder leuk....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Op zich wil dat niet zeggen dat het niet mogelijk is?
De hardware die benodigd is, die is er volgens mij. Dat VW het wellicht nooit officieel heeft vrijgegeven is een ander verhaal?
Ik ben druk op een australisch forum, daar schijnt iemand een dezer dagen met een geactiveerde TJA te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ligt niet alleen aan hardware maar software moet het ook aankunnen.

Zo is rear cross traffic alert nooit op de a3 prefacelift uitgebracht en sinds de facelift weer wel. Zo kunnen de nieuwe Octavia/Golf rem ingrepen doen bij parkeren, dat is ook sinds een modeljaar wijziging erbij gekomen.

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:33
Over een tijdje wordt mijn O3 HB geleverd en ik heb wat VCDS wensen op een rij gezet. Kan iemand van hier mij uitsluitsel geven of dit uberhaupt mogelijk is met mijn auto / mijn vragen beantwoorden?

Het betreft een: Octavia hatchback Style Business 1.0 TSI DSG met techpakket, ruitenwisser achter, adaptive cruise assistant, dab en vaste trekhaak.

1. Bochtverlichting max snelheid naar 70 kmh
2. Rechter spiegel omlaag bij achteruit rijden
3. Comfort knipperen naar 5x
4. Coming Home lampen altijd aan bij parkeren (dus niet aan de handel te hoeven trekken, moet 't gewoon altijd doen)
5. DRL voor én achter ingeschakeld (als dat niet standaard is tegenwoordig?)
6. DRL knipper om/om met richtingaanwijzer
7. Needle sweep
8. Geluid bij ontgrendelen/vergrendelen
9. Start-stop knop aanpassen naar altijd aan / altijd uit (als in: als ik hem via het knopje uit zet, blijft 'ie altijd uit en andersom. Kan dat uberhaupt?)
10. DVD vrijschakelen

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
marti28 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:09:
Over een tijdje wordt mijn O3 HB geleverd en ik heb wat VCDS wensen op een rij gezet. Kan iemand van hier mij uitsluitsel geven of dit uberhaupt mogelijk is met mijn auto / mijn vragen beantwoorden?

Het betreft een: Octavia hatchback Style Business 1.0 TSI DSG met techpakket, ruitenwisser achter, adaptive cruise assistant, dab en vaste trekhaak.

4. Coming Home lampen altijd aan bij parkeren (dus niet aan de handel te hoeven trekken, moet 't gewoon altijd doen)
7. Needle sweep
9. Start-stop knop aanpassen naar altijd aan / altijd uit (als in: als ik hem via het knopje uit zet, blijft 'ie altijd uit en andersom. Kan dat uberhaupt?)
10. DVD vrijschakelen
1. Volgens mij kan dat niet?
9. Kan alleen permanent uit, niet via knop permanent

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Je hebt een Style Business dus dan heb je een auto stand voor je verlichting. Als je hem daar op laat staan zal leaving and coming home automatisch werken als het donker genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
marti28 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:09:

7. Needle sweep
10. DVD vrijschakelen
1) kan tot 50km/u standaard is 32
2) kan
3) kan ook
4) werkt al automatisch
5) dat kan aangezet worden
6) kan ook
7) kan ook
8) alleen met af fabriek alarm
9) nee alleen volledig uit. Memory niet mogelijk
10) alleen bij Columbus

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:33
@Rainesh @vinom @Scrtz Tnx voor de antwoorden. Dan gaat puntje 1 naar 50 kmh, 8 er uit en 9 wordt S&S volledig uit.

En dan nu wachten :+

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:09

TMV

Misschien kan deze ook bij in de startpost:

http://ankk-vagcom.com/

Hier worden wat opties genoemd die ik bij de andere sites nog niet heb gezien.
Helaas in het Frans maar met google translate wel om te zetten naar steenkolen Engels of Nederlands. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
DoeEensGek schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:11:
Tot zover een paar kleine wijzigingen gedaan aan mijn golf 4.
Anti carjack ingesteld.
Deur apart openen ingesteld.
Taal verandert in Engels.
Alarm piep bij ont en vergrendelen.

Van de week nog eens de alarm varianten beluisteren. En eens verder kijken wat er nog mogelijk is.
Ondertussen ook instrumenten paneel naar japans gezet, zodat brandstof verbuik anders wordt weergeven, 1 op X.
Iemand nog iets wat ik over het hoofd heb gezien? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
DoeEensGek schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Ondertussen ook instrumenten paneel naar japans gezet, zodat brandstof verbuik anders wordt weergeven, 1 op X.
Iemand nog iets wat ik over het hoofd heb gezien? :)
Neuh, dat was het zo een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BqL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-01 21:29

BqL

Hi Rainesh,

Afgelopen weekend heb ik samen met een vriend inklapbare spiegels op een Golf 7 gezet. Tot onze verbazing werkt de passagierskant prima maar de bestuurderskant niet. Het zelfde gecodeerd, knipperlicht en het verstellen van de spiegel gaat prima alleen het inklappen en de verlichting er onder werken niet niet! Heb je dit wel eens mee gemaakt ?

Hoogst waarschijnlijk is de deurmodule er niet geschikt voor. Heb jij wel eens een deur module vervangen, is dat een kwestie van alle code overzetten of komt er meer bij kijken,

Groet,

• OneTimer
Van de week bij een bekende z'n nieuwe Fabia wat aanpassingen gedaan.
Maar ik kon eerst niet uitlezen met VCDS versie 17.1.3 van Randstad Car Solutions. Er waren ook geen updates beschikbaar. Toen via Rosstech de nieuwste versie gedownload en toen ging het wel. Hij kon eerst gewoon geen connectie maken met de auto, misschien te nieuw?
Op ankk staan heel veel dingen voor de Fabia 3 dus we zijn lekker bezig geweest.

• Rainesh
BqL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:48:
Hi Rainesh,

Afgelopen weekend heb ik samen met een vriend inklapbare spiegels op een Golf 7 gezet. Tot onze verbazing werkt de passagierskant prima maar de bestuurderskant niet. Het zelfde gecodeerd, knipperlicht en het verstellen van de spiegel gaat prima alleen het inklappen en de verlichting er onder werken niet niet! Heb je dit wel eens mee gemaakt ?

Hoogst waarschijnlijk is de deurmodule er niet geschikt voor. Heb jij wel eens een deur module vervangen, is dat een kwestie van alle code overzetten of komt er meer bij kijken,

Groet,
Zijn de deurmodules de originele? Want als rechts het doet zonder te vervangen, dan moet links ook werken. Heb je een outputtest gedaan op links? Je kunt in meetwaarden blokken voltage etc kijken of het stroom krijgt. Laat ie ook een foutcode zien?

Denk eerder dat het aan je spiegel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Hoe zit het met after market LED inbouwen? De meesten krijgen dan een storingsmelding dat de lamp kapot is. Ik vind maar bij weinig modellen hoe je dat moet om coderen, en dan meestal ook alleen maar voor kentekenverlichting.
Iemand met een Polo 6R heeft LED voorlampen en heeft dus zo'n storingsmelding, heeft iemand daar de codering voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik vermeldde hier eerder een Seat Ibiza te hebben besteld, die bestelling is inmiddels geannuleerd en heb in plaats daarvan een Renault Megane besteld. Iemand enig idee of hier software matig ook het e.e.a. aan te tweaken valt, en zo ja wat voor soort kabel daarvoor gebruikt moet worden en of er ook auto-boeren in het land zitten die dat doen (zoals Rainesh bijv. voor VAG doet)?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PM_Petrol schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:59:
Hoe zit het met after market LED inbouwen? De meesten krijgen dan een storingsmelding dat de lamp kapot is. Ik vind maar bij weinig modellen hoe je dat moet om coderen, en dan meestal ook alleen maar voor kentekenverlichting.
Iemand met een Polo 6R heeft LED voorlampen en heeft dus zo'n storingsmelding, heeft iemand daar de codering voor?
Originele led koplampen? Heb je een pic ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Rainesh schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Originele led koplampen? Heb je een pic ervan?
Nee geen foto. Niet originele LED, maar achteraf LED lampen er in gezet, ik denk gewoon de gloeilamp vervangen voor een LED.

[ Voor 11% gewijzigd door OneTimer op 28-08-2017 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

PM_Petrol schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Nee geen foto. Niet originele LED, maar achteraf LED lampen er in gezet, ik denk gewoon de gloeilamp vervangen voor een LED.
Met vcp kan je de bcm flashen dat er geen controle meer opzit ( diagnostics disabled). Krijg je voor geen elke lamp nog een melding.

Of er weerstand tussen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 22:01
iemand die mij kan helpen met vcds aanpassingen.
zojuist een nieuwe polo gekocht en zou graag wat features willen laten inschakelen.
Liefst omgeving groningen of max 1.5 uur ervanaf.

zou graag ook willen weten of ik de standaard stuur makkelijk kan switchen door een stuur met knoppen. en of dit gaat werken met een nieuwe niet standaard radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

sneaky88 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:04:
iemand die mij kan helpen met vcds aanpassingen.
zojuist een nieuwe polo gekocht en zou graag wat features willen laten inschakelen.
Liefst omgeving groningen of max 1.5 uur ervanaf.

zou graag ook willen weten of ik de standaard stuur makkelijk kan switchen door een stuur met knoppen. en of dit gaat werken met een nieuwe niet standaard radio.
Hangt meer af van de radio dan van het stuur. Welke radio komt erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
ik las in het forum dat er goede ervaringen zijn met joying. en zit daar dus ook aan te denken.
bijv. https://www.carjoying.com...m-32gb-car-radio-670.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

sneaky88 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:01:
ik las in het forum dat er goede ervaringen zijn met joying. en zit daar dus ook aan te denken.
Ja, dat werkt met een mfsw. Geen problemen normaal.
Bij polo is dat gewoon 1:1 swap dat stuurwiel, plus wat coding dacht ik.

Mss dat je enkel knoppen ook kan swappen maar daar ben ik niet zeker van.

[ Voor 15% gewijzigd door SadisticPanda op 28-08-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sneaky88 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:01:
Ik vond/vind dat rotzooi

4 keer op kunnen sturen .problemen nooit opgelost. Garantie tot aan de drempel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:34:
[...]

Ik vond/vind dat rotzooi

4 keer op kunnen sturen .problemen nooit opgelost. Garantie tot aan de drempel...
Het is geen rommel. Het is chinees.
De meeste units zijn redelijk(op de gebruikelijke problemen na), maar als je een van die modellen hebt. Dan ben je inderdaad gen*kt want support is drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azz_kikr schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:01:
[...]

Het is geen rommel. Het is chinees.
De meeste units zijn redelijk(op de gebruikelijke problemen na), maar als je een van die modellen hebt. Dan ben je inderdaad gen*kt want support is drama.
Ik vind het dus wel rommel...
Beter koop je een goed merk of neem je oem
Chinezen kunnen het beter bij bami of nasi houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
@Verwijderd @azz_kikr

Weten jullie zo een goed alternatief?
zowel functioneel als prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

sneaky88 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:17:
@Verwijderd @azz_kikr

Weten jullie zo een goed alternatief?
zowel functioneel als prijsklasse?
In zelfde prijsklasse.....niks.
Of een gebruikte RNS 310/315 als die erin gaat. IS het een nieuwe polo of een ouder model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
@azz_kikr

het is een polo highline 2013? bluemotion met parkeersensoren.
met rns310

https://www.google.nl/url...xwog&ust=1504085128661275

Ik zou graag navigatie erop willen hebben. en een oplossing om muziek te luisteren via mijn iphone.
Momenteel gebruik ik een aux kabel maar dat kabeltje gaat vaak stuk en is analoog wil voorkeur digitaal.

[ Voor 37% gewijzigd door sneaky88 op 29-08-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

sneaky88 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:23:
@azz_kikr

met rns310

Ik zou graag navigatie erop willen hebben. en een oplossing om muziek te luisteren via mijn iphone.
Momenteel gebruik ik een aux kabel maar dat kabeltje gaat vaak stuk en is analoog wil voorkeur digitaal.
Dat is een RCD310.

Voor een 320 tal euros kan je originele rns315 scoren.
Enige nadeel is dat kaarten achterlopen en dat systeem 'beperkt" is (geen android ofso)

Voordeel.
- Origineel
- Ondanks zijn onderdom werkt het wel perfect en relatief snel.
- Dashboard integratie als je highline tellers hebt (je zit navigatie op dashboard ook en compas enzo)
- MP3 vanop SD, kaarten intern
- zien dat je model hebt met BT, dan kan je muziek luisteren en als je microfoon installeert ook bellen
- recente kaarten *kuch* ikke ;)
- plug en play

Zien als je er een koopt, dat het een model is met BT. Meeste verkopers geven er fakra antenne bij. Moet je enkel nog VW mic kopen. Plaatsten is peanuts, enkel mic is beetje klooien.
Ja, zo een china radio "ziet" er gelikter uit met groter HD scherm en heeft meer features.
Maar RNS is OEM en werkt gewoon degelijk, ook nu nog.

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 29-08-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
@azz_kikr
ik zag deze staan is dit een goede?

https://www.marktplaats.n...1b&previousPage=lr&pos=12

verder wil ik wel iets meer betalen als dat een meerwaarde creeert.
zoals https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sneaky88 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:55:
@azz_kikr
ik zag deze staan is dit een goede?

https://www.marktplaats.n...1b&previousPage=lr&pos=12

verder wil ik wel iets meer betalen als dat een meerwaarde creeert.
zoals https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=5
weet dat een RNS510 érg populair is bij het dievengilde, eigenlijk zou je dan een Navilock erbij moeten nemen om de unit nog een beetje te beschermen,

een RNS310/315 is een stuk minder populair, maar ook minder functies/opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

- RNS315 moet je enkel nog Fakra antenne kopen (15€ )en originele VW mic (25€)

- RNS510 moet je antenne , mic kopen en bluetooth module + houder + kabel set (150-250€) en is die nog eens populair bij dieven ook. Moet je toch minstens gaan rekenen op 5-600€ minstens voor alles.Ook iets meer werk om te plaatsen. Is mij de meerwaarde niet meer waard imho (toch niet voor RNS510 in 2017)

De enige echte meerwaarde van de 510 is het groter scherm imho. Voor de rest heeft de 510 niet echt opties die de 315 niet heeft (buiten video en voice commands denk ik)

[ Voor 24% gewijzigd door SadisticPanda op 29-08-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sneaky88 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:23:
@azz_kikr

met rns310

Toevallig heb ik een polo uit 2017
Ik heb de discover media er in zitten .oem dus beter is er niet behalve de pro versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:32:
[...]

Toevallig heb ik een polo uit 2017
Ik heb de discover media er in zitten .oem dus beter is er niet behalve de pro versie
Proficiat, het gaat hier wel uit polo uit 2013, dus geen discover of whatever.Of je moet een retrofit uitvoeren van 1000+ euros en dan nog.

Voor 1200€ euro kan je in de polo wel een pioneer zetten met volledige VW integratie (dashboard integratie en alles behalve RVC,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:24
Ik heb zelf een RNS315 in mijn auto maar gebruik hem eigenlijk alleen maar om muziek af te spelen via een SD-kaart, en de bluetooth voor het bellen of de navigatieberichten van mijn telefoon (Waze). De kaarten updaten vind ik gewoon te duur en helemaal omdat Waze volledig gratis is, buiten eventueel wat datagebruik. Daarnaast is Waze ook altijd up-to-date aangezien het google maps gebruikt voor kaartdata.

Ingebouwde systemen zijn mooi, maar vaak duur om te voorzien van de laatste kaartdata, en zelfs dan loopt het vaak nog meer dan een jaar achter.

Ik zou dus mooi mijn geld in mijn zak houden.

[ Voor 4% gewijzigd door adjego op 29-08-2017 15:08 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adjego schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:08:
Ik heb zelf een RNS315 in mijn auto maar gebruik hem eigenlijk alleen maar om muziek af te spelen via een SD-kaart, en de bluetooth voor het bellen of de navigatieberichten van mijn telefoon (Waze). De kaarten updaten vind ik gewoon te duur en helemaal omdat Waze volledig gratis is, buiten eventueel wat datagebruik. Daarnaast is Waze ook altijd up-to-date aangezien het google maps gebruikt voor kaartdata.

Ingebouwde systemen zijn mooi, maar vaak duur om te voorzien van de laatste kaartdata, en zelfs dan loopt het vaak nog meer dan een jaar achter.

Ik zou dus mooi mijn geld in mijn zak houden.
Mijn dealer regelt dat altijd kosten loos voor me .en die kaarten kan je gewoon gratis downloaden. Dus kost niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Mijn dealer regelt dat altijd kosten loos voor me .en die kaarten kan je gewoon gratis downloaden. Dus kost niks
Dan wordt je gematst aangezien die serie navi's kaarten gewoon 150 euro per upgrade kosten.
Vanaf de nieuwste Discover modellen hebben ze pas "lifetime updates"* . (Ja, natuurlijk met een sterretje :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:28:
[...]

Dan wordt je gematst aangezien die serie navi's kaarten gewoon 150 euro per upgrade kosten.
Vanaf de nieuwste Discover modellen hebben ze pas "lifetime updates"* . (Ja, natuurlijk met een sterretje :p )
Of jii genaaid bij je dealer

https://www.udenhout.nl/werkplaatsafspraak

Bij navigatie update geen prijs vermeld en dat klopt ook zo daar .

Ook kan je de kaarten via de officiele vw website vinden..

https://www.volkswagen.nl/navigatie-update

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Of jii genaaid bij je dealer

https://www.udenhout.nl/werkplaatsafspraak

Bij navigatie update geen prijs vermeld en dat klopt ook zo daar .

Ook kan je de kaarten via de officiele vw website vinden..

https://www.volkswagen.nl/navigatie-update
Na doorklikken op RNS krijg ik gewoon:

https://shop.volkswagen.n...ronics/navigatie-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb dus discovery en dan krijg ik Dit 😁

http://www.navigation.com...ationFrame_campaign_light

Hier kan ik gewoon de update binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:00:
En ik heb dus discovery en dan krijg ik Dit 😁

http://www.navigation.com...ationFrame_campaign_light

Hier kan ik gewoon de update binnen halen.
Als @GeeMoney ook zegt, dat is pas sinds de Discovery series.
Met een RNS kan je gewoon betalen bij ELKE dealer.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zijn er hier mensen met TJA ? (Traffice Jam Assist) liefst op een MQB platform. (Golf7/Tiguan etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Ja, maar op een A3 (zonder side assist, optiecode 79c). Waar ben je naar op zoek?
Pagina: 1 ... 5 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php