Zeker weten? Ik zie toch in diverse filmpjes mensen met een laptop in een programma instellingen wijzigen. Ik noem dat programmeren. Kijk, als ik in Paint een zinnetje tik: 'Print deze foto' dan gebeurt er helemaal niks. Je zult dus de codes van Volkswagen moeten gebruiken in dat speciale programma.
JE kan enkel de functies die VW (of audi of ...) ingebouwd heeft aan en uitzetten. Je kan geen fancy dingen in VCDs doen die VW niet wil dat je met je wagen doet (of als optie neemt bij hun).
Maar dat snap ik wel hoor.
Dus die lichten gaat gewoon niet want VW heeft dit nergens op. In politiewagens zijn dit aparte lichten met eigen controller. Of je moet je al in eeprom hacking verdiepen of je moet je eigen controllers maken als je lampen wil aansturen op een manier die VW niet bedoeld heeft

Kijk, ik heb de Golf net een week en ben me aan het oriënteren.
Neem het vloeiend bewegen van de richtingaanwijzers. Zag ik eerst een filmpje waarbij je de achterlichten moest vervangen. Daarna iemand die een relais installeert zodat het lijkt op een vloeiende beweging.
En vervolgens iemand die het wel vloeiend heeft gemaakt.
YouTube: Golf 7 R Dynamik Blinker / LED Lauflicht / Blinkerlauflicht / Blinkl...
(lijkt me niet een optie van Volkswagen die je aan- en uitzet)
Meestal staat er niet bij hoe men dat heeft gedaan. Zoals heel veel filmpjes van een Poolse meneer. Laat zien hoe en dat het kan. Komen er mensen die vragen hoe hij dat heeft gedaan en geeft hij als antwoord: ik laat zien dat het kan, hoe, vertel ik niet.
Vervolgens veel filmpjes gezien van Turken. En die maken van de verlichting een enorm spektakel. Druk je op de afstandsbediening gaat er van alles branden. Ook erg leuk.
Dus, inderdaad. Volkswagen heeft een aantal opties. Voor zover ik begrijp ook aangepast aan het land en het model.
Ik wil graag dat mijn dagrijverlichting uitgaat als ik richting aangeef. Kun je instellen want niet standaard in Nederland. Zie ik een filmpje uit Amerika ...... daar is het juist een standaard instelling.
Ik weet ook - ongeveer - voor welke functies ik bij de personen in deze topic terecht kan. Functies aan- of uitzetten. Hebben ze een hele lijst van. Nogmaals, vloeiende beweging achterlichten (richtingaanwijzers) Stel ik mezelf de vraag: wil ik dat of wil ik dat alleen als de spiegels en richtingaanwijzers voor dat ook kunnen. Want ik weet niet of ik alleen de achterlichten wel wil.
Zo ook, lees ik, willen mensen graag dat hun rechter spiegel naar beneden gaat als je de auto in zijn achteruit zet. En dan denk ik: dan zet je de schakelaar van de spiegel op 'R'. Ik weet niet of je dat moet/kunt programmeren. Ik doe het zo. Mijn vriendin vindt het namelijk super irritant.
Nogmaals, ik ben even op zoek .... komt goed.
Je moet het zo zien. Er is een TV-programma 'Meesterwerken'. Zie je een schilderes die bijvoorbeeld een Rembrandt namaakt. Staan een heleboel mensen omheen te kijken hoe ze dat doet, zoals een Jasper Krabbé. En die staan daar omdat zij het zelf niet kunnen.
Dus, hier zit een aantal experts, zoals jij, en leken .... zoals ik.
[
Voor 20% gewijzigd door
GerCor op 28-10-2017 14:31
]