Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste
Acties:

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:44

GerCor

Zonder dalen geen pieken

furian88 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:51:
Hoi, bijzonder dat ze voor zoiets kiezen.. wat ik nog erger vind is dat ze het bij de garage dus niet weten..
zal ze er nog wel even op wijzen, ik ga in elk geval dit nog wel even testen..
Dat weten ze wel bij de garage. Ze zeggen dat ze het niet weten want anders moeten ze er tijd aan besteden en wie gaat dat betalen? Het is aan de bezitter om met dit soort zaken te komen. Jij koopt of leased een auto en de garage levert de auto af zoals besteld.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-03 20:12

Antera

www.lowering.nl/vcds

furian88 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:51:
[...]

Hoi, bijzonder dat ze voor zoiets kiezen.. wat ik nog erger vind is dat ze het bij de garage dus niet weten..
zal ze er nog wel even op wijzen, ik ga in elk geval dit nog wel even testen..

ik heb in het menu van de auto inderdaad beide opties gewoon staan..

ik woon in het noorden, ik weet niet hoe makkelijk zoiets gaat en hoe lang het duurt om zoiets in te schakelen?
het is in principe maar 2 minuten werk. Ik doe vaak wel eerst een autoscan en sla alle instellingen op en pas het dan aan. Koste dan 5 min :-). Maar ik heb ook een lijst met de nodige andere mogelijkheden waardoor het ritje al wat leuker word dan voor alleen dat ene ding. En neem de vrouw mee dan kan je daarna gezellig langs de Ikea ;)

De garage weet dit ook vaak ook niet ( dat het ook automatisch kan (desinteresse)) en PON ondersteund hun daar ook niet mee. Dus je kan het ze wel zeggen maar ze weten niet beter helaas en anders hebben wij ook niks te doen :*)

Antera wijzigde deze reactie 07-01-2019 18:55 (5%)

www.lowering.nl/vcds voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Leondevos
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-01 18:04
Ik hoor graag of iemand mij kan helpen:

Ik heb een VW Arteon 2.0TDI 150PK DSG.

Deze komt uit Duitsland en heeft full led achterlampen. Nu wilde ik dolgraag dat hij dynamische knipperlichten heeft maar helaas moet ik het op dit moment met statische led knipperlichten doen.

Is er hier iemand die mij aan Dynamische (sweeping/swiping) Led knipperlicht functie kan helpen middels een softwareaanpassing?

Ik hoor graag jullie reactie! Helaas is dit niet een functie van de passat anders had ik daar kunnen kijken maar het is een Arteon only functie.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:35
Leondevos schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:16:

Deze komt uit Duitsland en heeft full led achterlampen. Nu wilde ik dolgraag dat hij dynamische knipperlichten heeft maar helaas moet ik het op dit moment met statische led knipperlichten doen.

Is er hier iemand die mij aan Dynamische (sweeping/swiping) Led knipperlicht functie kan helpen middels een softwareaanpassing?

Ik hoor graag jullie reactie! Helaas is dit niet een functie van de passat anders had ik daar kunnen kijken maar het is een Arteon only functie.
Was er een mogelijkheid om achterlichten te kiezen dan bij de Arteon? Dacht dat ze altijd wel dynamisch waren. Zo nee, dan is het hardwarematig en niet softwarematig.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Kan het me nauwelijks voorstellen. Ik neem aan dat je daarvoor andere achterlichten moet aanschaffen.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Helaas zijn die voor de arteon niet beschikbaar en is dit geen softmod. Voor de spiegels is het wel mogelijk eventueel.

www.lowering.nl/vcds voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• 0546timm
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-03 10:45
Hoi,

Ben ik weer.
Ik heb middels de Chinese wegen 2 kabels bemachtigd.
Beide kabels kan ik middels USB verbinden en met VCDS Lite verbinden maken. Bij het tabblad [TEST] detecteerd bij beide kabels het programma de interface en poort.

Vervolgens kan ik met de kabels het volgende;

1. VAG K+CAN Commander
Kan verbinden, kan geen modules benaderen krijg dan een "No response from module" melding wanneer ik ergens heen wil gaan. Ook scannen geeft geen resultaat.

2. VAG KKL
Hiermee kan ik enkel in de engine module komen. Andere modules geven wederom een "No response from module" melding.

Kan iemand mij uitleggen wat ik in mijn auto heb? (KKL, OBDII etc etc.) Bezit een Audi A3 SB 2005 (62-PX-LH)

Mijn kennis zegt nu dat mijn enginecontroller KKL is en de rest CAN(?) maar dit slaat in mijn optiek nergens op, 2 verschillende protocollen.

Heb al wat gegoogled maar zie door de bomen het bos niet echt meer... Veel dingen spreken elkaar weer tegen enz. Ik weet dat de kans bestaat dat mijn kabel gewoon ruk is.

0546timm wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:08 (45%)

• Leondevos
Antera schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:36:
[...]

Helaas zijn die voor de arteon niet beschikbaar en is dit geen softmod. Voor de spiegels is het wel mogelijk eventueel.
Weet jij of dit dan met een hardwaremodule mogelijk is o.i.d.? De achterlampunits zijn mijn inziens immers identiek.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Leondevos schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Weet jij of dit dan met een hardwaremodule mogelijk is o.i.d.? De achterlampunits zijn mijn inziens immers identiek.
Je bestaande achterlichtunits kunnen dat zon ie zo niet. Dus een module ertussen is ook niet mogelijk. Of er moeten originele units zijn met deze functie maar die heeft de arteon nog niet volgens mij op dit moment

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
0546timm schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:26:

1. VAG K+CAN Commander
Kan verbinden, kan geen modules benaderen krijg dan een "No response from module" melding wanneer ik ergens heen wil gaan. Ook scannen geeft geen resultaat.
Je auto heeft in elk geval CAN, met die KKL kabel kan je sowieso niet zoveel. VCDS lite kan alleen KKL dus die is daarmee ook niet geschikt. Je hebt de volledige VCDS nodig met een nieuwere kabel.

Heb je in de VAG-K Commander wel het goede protocol gebruikt? Ik heb het tooltje ook wel eens gebruikt maar werkte pas goed als ik het goede communicatieprotocol had geselecteerd. Uit m'n hoofd was er rechts onderin een dropdown met een 4-5tal opties.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Volgens mij had @Antera hier een tijdje geleden al een oplossing voor / naar 'm gepost? Iets met een goedkope "China" kabel mét bijgeleverde versie van de "Rosstech" VCDS software zoeken.

Die meegeleverde software moet je daarna NIET gaan proberen te updaten naar de huidige versie, maar.... De "Ali-Rommel" kabel werkt dan vervolgens wel met alles wat er in de bijgeleverde VCDS versie zit.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Kaalus
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:37:
Volgens mij had @Antera hier een tijdje geleden al een oplossing voor / naar 'm gepost? Iets met een goedkope "China" kabel mét bijgeleverde versie van de Rosstech VCDS software.

Die meegeleverde software moet je daarna NIET gaan proberen te updaten naar de huidige versie, maar.... De "Ali-Rommel" kabel werkt dan vervolgens wel met alles wat er in de bijgeleverde VCDS versie zit.
Volgens mij alleen tekst omdat hij hem niet wilde opzadelen met een mogelijk slechte kabel. Maar is in elk geval geen van beide kabels die in in zijn post beschrijft. De meeste kabels zijn nieuwere VCDS kabel clones met een gecrackte VCDS die je idd niet moet updaten.
Al kan er met die VAG Commander ook wel het een en ander. Werkt alleen niet zo soepel als VCDS en er is een stuk minder over te vinden.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hexnet clones zijn het niet ( dat is namelijk de bt/Wi-Fi versie)

Maar vagk is leuk maar niet zo goed werkend als vcds vcp

En die Chinese goedkope kabels ondersteunen heeft weinig zin. Maken meer kapot dan je lief is :-)

Antera wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:51 (27%)

• 0546timm
Kaalus schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:31:
[...]

Je auto heeft in elk geval CAN, met die KKL kabel kan je sowieso niet zoveel. VCDS lite kan alleen KKL dus die is daarmee ook niet geschikt. Je hebt de volledige VCDS nodig met een nieuwere kabel.

Heb je in de VAG-K Commander wel het goede protocol gebruikt? Ik heb het tooltje ook wel eens gebruikt maar werkte pas goed als ik het goede communicatieprotocol had geselecteerd. Uit m'n hoofd was er rechts onderin een dropdown met een 4-5tal opties.
Ja ik heb er CD's bijgekregen maar die zijn leeg ..
Hoe bedoel je dropdown? Ik kijk bij het aansluiten op mn Windows PC op welke COM poort Windows hem zet en verbind zo met VCDS.

Ik kan opzoek gaan naar gecrackte versies maar dat wil ik eigenlijk mn lieve Audi niet aan doen want Piratensoftware kan natuurlijk nare dingen meebrengen..

Kan overigens met die blauwe KKL kabel wel foutcodes uitlezen en wissen. Maar dan houdt het ook op helaas :'(

0546timm wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:53 (5%)

• Kaalus
  • Niet online
0546timm schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:52:
[...]

Ja ik heb er CD's bijgekregen maar die zijn leeg ..
Hoe bedoel je dropdown? Ik kijk bij het aansluiten op mn Windows PC op welke COM poort Windows hem zet en verbind zo met VCDS.

Ik kan opzoek gaan naar gecrackte versies maar dat wil ik eigenlijk mn lieve Audi niet aan doen want Piratensoftware kan natuurlijk nare dingen meebrengen..
Die dropdown was voor de VAG Commander software. Die kabel doet het niet met VCDS ;)

Als je niet aan de piratensoftware wilt kun je beter iemand in de buurt vragen met een legale VCDS om de aanpassingen voor je te doen. Praktisch even duur en dan ook geen zorgen.

Kaalus wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:54 (14%)

• Leondevos
Antera schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:25:
[...]

Je bestaande achterlichtunits kunnen dat zon ie zo niet. Dus een module ertussen is ook niet mogelijk. Of er moeten originele units zijn met deze functie maar die heeft de arteon nog niet op dit moment
De Arteon Elegance en Arteon R-Type worden standaard met Dynamische knipperlichten in de achterlampunits geleverd. Alleen het goedkoopste model de Arteon (zonder toevoeging) heeft geen sweeping knipperlicht achter. Vandaar de vraag van mijn kant. Is het software of hardware (module of volledige lampunit) matig aan te passen.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Leondevos schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:54:
[...]

De Arteon Elegance en Arteon R-Type worden standaard met Dynamische knipperlichten in de achterlampunits geleverd. Alleen het goedkoopste model de Arteon (zonder toevoeging) heeft geen sweeping knipperlicht achter. Vandaar de vraag van mijn kant. Is het software of hardware (module of volledige lampunit) matig aan te passen.
Je hebt gelijk correctie van mij ik kon ze zo snel niet vinden in etka. Ik vermoed dat er meer bij komt kijken.
Ik ga er eens even naar kijken of dit mogelijk is en wat het eventueel inhoud als het mogelijk is.

• 0546timm
Kaalus schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Die dropdown was voor de VAG Commander software. Die kabel doet het niet met VCDS ;)

Als je niet aan de piratensoftware wilt kun je beter iemand in de buurt vragen met een legale VCDS om de aanpassingen voor je te doen. Praktisch even duur en dan ook geen zorgen.
Ah, even in verdiepen!
Dank!

• 0546timm
Kaalus schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Ah, even in verdiepen!
Dank!!

• Leondevos
Antera schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:58:
[...]

Je hebt gelijk correctie van mij ik kon ze zo snel niet vinden in etka. Ik vermoed dat er meer bij komt kijken.
Ik ga er eens even naar kijken of dit mogelijk is en wat het eventueel inhoud als het mogelijk is.
Je bent een Topper!!! Alvast bedankt voor het uitzoeken!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Leondevos schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:09:
[...]

Je bent een Topper!!! Alvast bedankt voor het uitzoeken!
App me anders even als je wilt is sneller en makkelijker communiceren :-)

• 0546timm
Kaalus schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:31:
[...]

Na mij even verdiept te hebben laat ik het mooi voor wat het is en schaf ik wellicht een keer een originele kabel aan van Ross-tech. Kost een rib uit m'n lijf maar volgens mij voorkom je daar van alles mee.

Is het zo dat wanneer je zo'n kabel aanschaft je "lifelong" update garantie hebt of moet je na een tijdje weer betalen? Zie namelijk kabels verschillen van 200-600 euro. De een met en de ander zonder software en voor zover ik weet kan ik bij Ross-tech zelf geen kabel bestelllen(?).

Ken een handje vol mensen (en dit Forum natuurlijk) van mensen die aanpassingen kunnen doen maar wil dit in de toekomst gewoon graag zelf doen gezien 't feit ik veel aan auto's knutsel en nu met nieuwe auto's vaak op dit soort "probleempjes" stuit helaas :P

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

0546timm schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Na mij even verdiept te hebben laat ik het mooi voor wat het is en schaf ik wellicht een keer een originele kabel aan van Ross-tech. Kost een rib uit m'n lijf maar volgens mij voorkom je daar van alles mee.

Is het zo dat wanneer je zo'n kabel aanschaft je "lifelong" update garantie hebt of moet je na een tijdje weer betalen? Zie namelijk kabels verschillen van 200-600 euro. De een met en de ander zonder software en voor zover ik weet kan ik bij Ross-tech zelf geen kabel bestelllen(?).

Ken een handje vol mensen (en dit Forum natuurlijk) van mensen die aanpassingen kunnen doen maar wil dit in de toekomst gewoon graag zelf doen gezien 't feit ik veel aan auto's knutsel en nu met nieuwe auto's vaak op dit soort "probleempjes" stuit helaas :P
Waarom koop je dan geen OBDeleven? Kun je ook alles mee. 9 tientjes.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:09

azz_kikr

Heet patatje :o

GerCor schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Waarom koop je dan geen OBDeleven? Kun je ook alles mee. 9 tientjes.
En de kans is heel klein dat je iets verneukt.

Meeste chinese kabels zullen hun ding wel doen, maar geen updates en je weet nooit wat je krijgt. Geen probleem als het voor je eigen autos, maar ga geen autos van andere doen.

Koop een ODB11 of ga langs bij iemand die kabel heeft my2cents.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

azz_kikr schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:35:
En de kans is heel klein dat je iets verneukt.
Nou, dat zou ik niet durven beweren. Voordeel is wel dat je een heel handige 'historie hebt'. Je kunt dus gelijk zien wat je gedaan hebt en eventueel direct ook weer kunt herstellen.

Je hebt standaard 'apps' en dan is het kinderlijk eenvoudig. Maar je kunt ook long coding doen en dan is het toch wel noodzakelijk dat je weet wat je doet.

• azz_kikr

azz_kikr

GerCor schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Nou, dat zou ik niet durven beweren. Voordeel is wel dat je een heel handige 'historie hebt'. Je kunt dus gelijk zien wat je gedaan hebt en eventueel direct ook weer kunt herstellen.

Je hebt standaard 'apps' en dan is het kinderlijk eenvoudig. Maar je kunt ook long coding doen en dan is het toch wel noodzakelijk dat je weet wat je doet.
Beter een slecht gecodeerde module, dan een gefrituurde module :D

( al zijn sommige modules die slecht gecodeerd zijn bijna onmogelijk om de originele waarden te zetten(oudere ABS controllers zijn echt ******)

• 0546timm
GerCor schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Het gaat mij erom dat ik een bitje hier en daar kan veranderen.
Ik zal (hoogst) waarschijlijk nooit in ECU/Motor modules gaan liggen knooien.

Werk in de IT dus ik snap het concept van back-uppen voordat je iets begint maar al te goed.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

0546timm schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Werk in de IT dus ik snap het concept van back-uppen voordat je iets begint maar al te goed.
Kijk anders even op YouTube. Ik heb niet het idee dat je weet wat OBDeleven is.

• azz_kikr

azz_kikr

0546timm schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Dat is dus juist ODB11, gewoon lekker wat bitjes veranderen dmv een leuke app op je telefoon en op een veilige wijze. ODB11 is echt wel een super applicatie. Ok ms niet zo krachtig als VCDS maar 95% van gebruikers meer dan voldoende. (en ODB11 begint aardig in te lopen op VCDs tegenwoordig)

Een echte VCDS is meer voor garagisten, hobbyisten, die vaak meerdere wagens willen aanpassen of dingen doen die niet altijd de bedoeling zijn.

Van VCP/ODIS zeker ver weg blijven.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

de kabel is lifetime updates idd maar dit wil niet zeggen dat je over een X jaar alsnog naar een nieuwe versie moet omdat die de nieuwere auto's niet ondersteund. Ze hebben een jaar of 3 geleden volgens mij ook wel updates nog uitgebracht voor de oudere kabels maar de nieuwe auto's worden niet meer ondersteund en dus ook weinig tot geen long coding gegevens of label files enz.

OBDE kan je ook dingen mee verknallen heb ik gezien. Long coding en adaptie blijven toch zaken die je moet snappen en weten wat je doet. Met een simpele verkeerde codering kan je een hoop ellende hebben. :-)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:03:
de kabel is lifetime updates idd maar dit wil niet zeggen dat je over een X jaar alsnog naar een nieuwe versie moet omdat die de nieuwere auto's niet ondersteund. Ze hebben een jaar of 3 geleden volgens mij ook wel updates nog uitgebracht voor de oudere kabels maar de nieuwe auto's worden niet meer ondersteund en dus ook weinig tot geen long coding gegevens of label files enz.

OBDE kan je ook dingen mee verknallen heb ik gezien. Long coding en adaptie blijven toch zaken die je moet snappen en weten wat je doet. Met een simpele verkeerde codering kan je een hoop ellende hebben. :-)
Ik zie het verschil niet tussen OBDeleven en VCDS qua mogelijkheden. Ook bij OBDeleven moet je weten wat je doet. OBDeleven heeft als voordeel dat ze ook apps hebben. Dan is gewoon lezen wat er staat.

• 0546timm
GerCor schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Kijk anders even op YouTube. Ik heb niet het idee dat je weet wat OBDeleven is.
Klopt, ik heb even op de website gekeken vanmiddag en snap het concept.
Een OBDII dongle die via WiFi/Bluetooth met telefoon verbind en daarmee aanpassingen gemaakt kunnen worden.

Ik ben een techneut en bij het zien van VCDS kreeg ik het gevoel dat deze applicatie gewoon meer kon omdat je echt op bit niveau dingen aan het wijzigen bent. Als dit apparaat praktisch hetzelfde doet maar met een GUI schil dan ga ik eens kijken of ik zo'n ding wil gaan aanschaffen.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Ik zie het verschil niet tussen OBDeleven en VCDS qua mogelijkheden. Ook bij OBDeleven moet je weten wat je doet. OBDeleven heeft als voordeel dat ze ook apps hebben. Dan is gewoon lezen wat er staat.
Vcds heeft net sommige modules meer duidelijkheid vind ik en zie ik bij elke auto de uitleg van de long coding b.v.

Vcp doet het zelfs nog mooier door alles te combineren van die betreffende lamp enz. Alleen vcp ondersteund weinig tot geen long coding.

Vorige week 2 auto's waarbij obde het niet zichtbaar maakte ( o3fl en passat). Maar nogmaals dit is mijn ervaring van de 3 weken dat ik de software heb. Ben van de oude stempel :-)

Verder zeker gelijk obde ziet ook de aanpassingen die gedaan zijn door vcds. De one click functies zeker super voor elke leek te doen. Ook het het ongedaan maken zo simpel.

Dat moet ik nageven dat hebben ze super gedaan daar.

Elke software heeft zijn voor en zijn tegens en gebruikt ze alle 3. Waarbij met sommige het een makkelijker is dan de ander

Antera wijzigde deze reactie 09-01-2019 17:29 (13%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:27:
[...]

Vcds heeft net sommige modules meer duidelijkheid vind ik en zie ik bij elke auto de uitleg van de long coding b.v.

Vcp doet het zelfs nog mooier door alles te combineren van die betreffende lamp enz. Alleen vcp ondersteund weinig tot geen long coding.

Vorige week 2 auto's waarbij obde het niet zichtbaar maakte ( o3fl en passat). Maar nogmaals dit is mijn ervaring van de 3 weken dat ik de software heb. Ben van de oude stempel :-)

Verder zeker gelijk obde ziet ook de aanpassingen die gedaan zijn door vcds. De one click functies zeker super voor elke leek te doen. Ook het het ongedaan maken zo simpel.

Dat moet ik nageven dat hebben ze super gedaan daar.

Elke software heeft zijn voor en zijn tegens en gebruikt ze alle 3. Waarbij met sommige het een makkelijker is dan de ander
OBDeleven heeft apps. Voor een leek, dus zoals ik, is dat verrekte handig.

Voorbeeld:

Bij mijn zoon zijn Golf 5 kan ik die US lights via een app inschakelen. (de richtingaanwijzers voor). heb ik dan ook voor hem gedaan
Bij mijn eigen Golf 7 bestaat die app niet en moet ik dat zelf allemaal coderen. Moet je, net zoals met VCDS, precies weten wat je doet. En daar houdt het voor mij dus op. Niet dat ik het op mijn Golf 7 zou willen hebben. Nu heb ik wel een filmpje gezien hoe je dat kunt doen voor een Golf 7 maar, nogmaals, dat is voor mij, als leek, gewoon een brug te ver.

Maar je kunt beter OBDeleven kopen voor 9 tientjes dan zo'n wazige Chinese kabel.

• 0546timm
GerCor schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:49:
[...]

OBDeleven heeft apps. Voor een leek, dus zoals ik, is dat verrekte handig.

Voorbeeld:

Bij mijn zoon zijn Golf 5 kan ik die US lights via een app inschakelen. (de richtingaanwijzers voor). heb ik dan ook voor hem gedaan
Bij mijn eigen Golf 7 bestaat die app niet en moet ik dat zelf allemaal coderen. Moet je, net zoals met VCDS, precies weten wat je doet. En daar houdt het voor mij dus op. Niet dat ik het op mijn Golf 7 zou willen hebben. Nu heb ik wel een filmpje gezien hoe je dat kunt doen voor een Golf 7 maar, nogmaals, dat is voor mij, als leek, gewoon een brug te ver.

Maar je kunt beter OBDeleven kopen voor 9 tientjes dan zo'n wazige Chinese kabel.
Ik heb even wat bekeken en het zag er inderdaad goed uit.
Enige wat mij dan weer tegenviel is dat ze met credits werken in de PRO versie en je daarmee je aanpassingen moet doen(?) Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Bron: YouTube: Unlock VW and AUDI features easily! OBDeleven Pro Review; VCDS alter...

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

0546timm schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:41:
[...]

Ik heb even wat bekeken en het zag er inderdaad goed uit.
Enige wat mij dan weer tegenviel is dat ze met credits werken in de PRO versie en je daarmee je aanpassingen moet doen(?) Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Bron: YouTube: Unlock VW and AUDI features easily! OBDeleven Pro Review; VCDS alter...
Credits heb je, volgens mij, alleen nodig als je de 'apps' gebruikt. PRO is longcoding en kost, wederom volgens mij, geen credits. Daarnaast, je kunt ze gratis krijgen door elke dag advertenties te starten. Doe ik ook elke dag (omdat het kan). Ik start de advertentie en kijk er niet eens naar. Verder, credits zijn ook niet echt kostbaar. Wordt wat anders als je de hele dag niks anders doet dan de app gebruiken.

Ik heb ondertussen, sinds aanschaf, 200 gratis credits. Voor niks gaat de zon op.

Maar goed, je kunt alles wel opnoemen wat jou tegenstaat. Het is verrekte handig gemaakt en een alternatief voor een hele dure kabel.

• 0546timm
GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:50:
[...]

Credits heb je, volgens mij, alleen nodig als je de 'apps' gebruikt. PRO is longcoding en kost, wederom volgens mij, geen credits. Daarnaast, je kunt ze gratis krijgen door elke dag advertenties te starten. Doe ik ook elke dag (omdat het kan). Ik start de advertentie en kijk er niet eens naar. Verder, credits zijn ook niet echt kostbaar. Wordt wat anders als je de hele dag niks anders doet dan de app gebruiken.

Ik heb ondertussen, sinds aanschaf, 200 gratis credits. Voor niks gaat de zon op.

Maar goed, je kunt alles wel opnoemen wat jou tegenstaat. Het is verrekte handig gemaakt en een alternatief voor een hele dure kabel.
Zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Ik denk dat ik er een aanschaf na het bijschrijven van m'n loon deze maand. Wat je zegt het is voor een aantal veranderingen, wil gewoon niet afhankelijk zijn van iemand anders die het doet dus voor ~100,- wil ik het nog wel overwegen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

0546timm schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Ik denk dat ik er een aanschaf na het bijschrijven van m'n loon deze maand. Wat je zegt het is voor een aantal veranderingen, wil gewoon niet afhankelijk zijn van iemand anders die het doet dus voor ~100,- wil ik het nog wel overwegen.
Weet je? Ik ga ook niet aan longcoding beginnen of ik moet iets tegenkomen dat wel erg makkelijk is om te doen en ik de gok durf te maken. Ik hou van techniek, heb er zelf geen verstand van, maar het is gewoon een leuk ding om te hebben.

Ik heb bij mijn zoon die Amerikaanse verlichting in kunnen schakelen met OBDeleven en dat de auto automatisch op slot gaat bij 10/15 km per uur. Gewoon leuk dat je dat zelf kunt doen. Het is niet zo dat ik iedereen die ik ken en een VAG auto heeft uitnodig om alles te coderen. Koop zelf zo'n ding.

Die Amerikaanse verlichting mag wettelijk gezien niet. Zou mijn zoon daarop door de politie aangesproken worden, kan ik het zo weer uitschakelen. Ik heb de OBDeleven PRO met Kerstaanbieding gekocht. Was toen 6 tientjes.

• 0546timm
GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:03:
[...]

Weet je? Ik ga ook niet aan longcoding beginnen of ik moet iets tegenkomen dat wel erg makkelijk is om te doen en ik de gok durf te maken. Ik hou van techniek, heb er zelf geen verstand van, maar het is gewoon een leuk ding om te hebben.

Ik heb bij mijn zoon die Amerikaanse verlichting in kunnen schakelen met OBDeleven en dat de auto automatisch op slot gaat bij 10/15 km per uur. Gewoon leuk dat je dat zelf kunt doen. Het is niet zo dat ik iedereen die ik ken en een VAG auto heeft uitnodig om alles te coderen. Koop zelf zo'n ding.

Die Amerikaanse verlichting mag wettelijk gezien niet. Zou mijn zoon daarop door de politie aangesproken worden, kan ik het zo weer uitschakelen. Ik heb de OBDeleven PRO met Kerstaanbieding gekocht. Was toen 6 tientjes.
In zo'n situatie zit ik dus ook, even kijken of er binnenkort een actie is 8)

• JRTB
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Hier een Leon 5F pre-facelift (MJ14), lekkere auto :9~ , en sta voor de beslissing om misschien VCP of VCDS te kopen. Voor het doen van standaard dingetjes (tacho staging, piep bei open deur uit, etc.) ist het allemaal makkelijk, maar bij de volgende dingen vraag ik me af of en zo ja met welke van de twee het gaat. Ik hoef het niet per se zelf te kunnen, maar vraag me af of bijv. Rainesh zo ver gaat (en zou er dan eenmalig heenrijden):
  1. DSG: gedwongen op-/terugschakelen in manual mode is een catastrofe. Veranderbaar?
  2. DSG: kickdown uit te schakelen?
  3. Audi gasrepons: rij al een FR (diesel DSG), maakt het ondanks dat verschil?
  4. Boordcomputer: tonen olietemperatuur op Navi kan ik voor VCDS niets vinden. Mogelijk?
  5. Open deur: uitschakelen melding FIS is mogelijk. Het veranderen van de pieptoon ook?
@ DSG: weet dat het aanpasbaar is, maar hoop ook door een van ons, niet door een tuner (duur als je alleen DSG wil laten aanpassen)
@ Gasrespons: als het kan dan hoe directer hoe beter, maar ik ben op de lange duur een beetje bang voor m'n tweemassavliegwiel... terecht?
@ Open deur: Pieptoon bij kontakt aan. Super irritant. Is uit te schakelen, maar beter zou zijn om de toon te verwisselen met de veel decentere toon van de gordels, da's mooi zacht in de oren :).

JRTB wijzigde deze reactie 10-01-2019 17:30 (5%)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hierop kan ik je wel antwoord geven:

DSG: gedwongen op-/terugschakelen in manual mode is een catastrofe. Veranderbaar? Niet met VCDs of VCP alleen door de tuner.

DSG: kickdown uit te schakelen? Helaas niet met vcds vcp maar wel door de tuner heb ik net begrepen van de tuner :-) . (aangepast 21:39 )

Audi gasrepons: rij al een FR (diesel DSG), maakt het ondanks dat verschil? Dit maakt zeker verschil en maakt de reactietijd van de motor op het gaspendaal met de helft korter geen nadelige gevolgen voor je vliegwiel aangezien het alleen de reactietijd verkort. Mogelijk met VCP en VCDS

Boordcomputer: tonen olietemperatuur op Navi kan ik voor VCDS niets vinden. Mogelijk? Dit is standaard al in je menu (MFD) te vinden in rijgegevens en zo niet door het activeren van de OFF-Road optie krijg je deze zeker. Mogelijk met VCP en VCDS

Open deur: uitschakelen melding FIS is mogelijk. Het veranderen van de pieptoon ook? Er is een mogelijkheid in long coding om dit met een ander toon aan te passen van de gordel maar of het ook voor deze geld geen idee helaas . Mogelijk met VCP en VCDS

Antera wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:39 (28%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

0546timm schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:48:
[...]

In zo'n situatie zit ik dus ook, even kijken of er binnenkort een actie is 8)
Je gaat het vast leuk vinden. Ook leuk, omdat je toch ICT-er bent, je kunt zelf ook 'apps' maken en toevoegen. Heeft iedereen iets aan. (y)

• 0546timm
Antera schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:54:

DSG: gedwongen op-/terugschakelen in manual mode is een catastrofe. Veranderbaar? Niet met VCDs of VCP alleen door de tuner.

DSG: kickdown uit te schakelen? Helaas niet met vcds vcp maar wel door de tuner heb ik net begrepen van de tuner :-) . (aangepast 21:39 )

Audi gasrepons: rij al een FR (diesel DSG), maakt het ondanks dat verschil? Dit maakt zeker verschil en maakt de reactietijd van de motor op het gaspendaal met de helft korter geen nadelige gevolgen voor je vliegwiel aangezien het alleen de reactietijd verkort. Mogelijk met VCP en VCDS

Boordcomputer: tonen olietemperatuur op Navi kan ik voor VCDS niets vinden. Mogelijk? Dit is standaard al in je menu (MFD) te vinden in rijgegevens en zo niet door het activeren van de OFF-Road optie krijg je deze zeker. Mogelijk met VCP en VCDS

[YouTube: Seat leon 5F Off Road optie]

Open deur: uitschakelen melding FIS is mogelijk. Het veranderen van de pieptoon ook? Er is een mogelijkheid in long coding om dit met een ander toon aan te passen van de gordel maar of het ook voor deze geld geen idee helaas . Mogelijk met VCP en VCDS
Ik weet toevallig dat bij Golf 6 de olietemp in het FIS/Radio weergeven kan worden d.m.v. knoppen op MF-stuur.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

0546timm schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Ik weet toevallig dat bij Golf 6 de olietemp in het FIS/Radio weergeven kan worden d.m.v. knoppen op MF-stuur.
Je hebt geen golf 6 :-) en die draait op andere software

Antera wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:58 (5%)

• 0546timm
Antera schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Je hebt geen golf 6 :-) en die draait op andere software
Maar moeders wel :P

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Word het auto ruilen hahahah

• Mr MoerKe
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23-02 14:27
oké jongens, heb nu het volgende voor.

ik kruip in mijn auto, duw op de startknop en krijg 6x de gordelpiep (heb op dat moment mijn gordel nog niet aan). hoe krijg ik dit terug normaal. heb naar mijn weten niets veranderd voor gepiep gordel.

• thomcube
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23-01 06:39
Hi all,

Enkele weken geleden @Rainesh ontmoet en hij heeft me enorm goed geholpen! Zelfs samen nog een testrit gemaakt bij wijze van tutorial ;-)
Heeft eventjes geduurd alvorens ik hier postte, maar zo kan ik correct oordelen over de toegevoegde waarde van de nieuwe functionaliteit...

Hier een lijstje van wat er werd toegevoegd/aangepast op mijn nieuwe Skoda Octavia 2018 - 1.0 benzine:
- DRL steeds ook met achterlichten, zonder dashboard of nummerplaat verlichting
- DRL steeds op 100% zonder dat die dimt bij het ontsteken van de lichten
- "Free alarm" dmv de claxon wanneer portieren ongeoorloofd openen na het sluiten
- Lane assist strakker gezet (zoals bij Audi) - nu speelt m'n auto geen ping pong meer met de rijstroken op lange stukken autostrade
- Gasrespons verhoogd zodat die iets beter z'n tanden er in zet (blijft een 1.0 natuurlijk :p)
- "Groot licht assist" standaard aan, zo hoef ik niet telkens die hendel in te drukken na het starten (geweldige optie!)
- Traffic Jam Assist geactiveerd = LUXE! Man man man... waarom dit niet op deze wagen zit per definitie, is me onbegrijpelijk. Dit is gewoon zalig om zo te rijden! (Maw: ACC en Lane Assist blijven actief onder 65km/h en 35km/h)
- Verkeersbordherkenning zodat die wordt weergegeven op m'n dash (pure luxe!)

De verplichte gadget functies natuurlijk ook zoals:
Needle Sweep geactiveerd
Vergrendelen en ontgrendelen doet claxon piepen
Lap timer geactiveerd
Off road modus toegevoegd
Rijschoolmodus toegevoegd

En daarbij denk ik dat ik alles heb vermeld...

Rechterspiegel kantelen in achteruit bleek uiteindelijk onmogelijk, alsook het verhogen van de bochtenverlichting tot 60km/h.

Zeker aan te raden! Het is duidelijk te zien dat Rainesh weet wat hij doet... klusje was zo gepiept :)
(Nogmaals bedankt!)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

thomcube schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:18:
Hi all,

Enkele weken geleden @Rainesh ontmoet en hij heeft me enorm goed geholpen! Zelfs samen nog een testrit gemaakt bij wijze van tutorial ;-)
Heeft eventjes geduurd alvorens ik hier postte, maar zo kan ik correct oordelen over de toegevoegde waarde van de nieuwe functionaliteit...

Hier een lijstje van wat er werd toegevoegd/aangepast op mijn nieuwe Skoda Octavia 2018 - 1.0 benzine:
- DRL steeds ook met achterlichten, zonder dashboard of nummerplaat verlichting
- DRL steeds op 100% zonder dat die dimt bij het ontsteken van de lichten
- "Free alarm" dmv de claxon wanneer portieren ongeoorloofd openen na het sluiten
- Lane assist strakker gezet (zoals bij Audi) - nu speelt m'n auto geen ping pong meer met de rijstroken op lange stukken autostrade
- Gasrespons verhoogd zodat die iets beter z'n tanden er in zet (blijft een 1.0 natuurlijk :p)
- "Groot licht assist" standaard aan, zo hoef ik niet telkens die hendel in te drukken na het starten (geweldige optie!)
- Traffic Jam Assist geactiveerd = LUXE! Man man man... waarom dit niet op deze wagen zit per definitie, is me onbegrijpelijk. Dit is gewoon zalig om zo te rijden! (Maw: ACC en Lane Assist blijven actief onder 65km/h en 35km/h)
- Verkeersbordherkenning zodat die wordt weergegeven op m'n dash (pure luxe!)

De verplichte gadget functies natuurlijk ook zoals:
Needle Sweep geactiveerd
Vergrendelen en ontgrendelen doet claxon piepen
Lap timer geactiveerd
Off road modus toegevoegd
Rijschoolmodus toegevoegd

En daarbij denk ik dat ik alles heb vermeld...

Rechterspiegel kantelen in achteruit bleek uiteindelijk onmogelijk, alsook het verhogen van de bochtenverlichting tot 60km/h.

Zeker aan te raden! Het is duidelijk te zien dat Rainesh weet wat hij doet... klusje was zo gepiept :)
(Nogmaals bedankt!)
Claxon is natuurlijk pauper. De rest klinkt prima. Vreemd van de spiegel die niet kan kantelen.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@GerCor Om die spiegel te kunnen laten kantelen bij achteruitrijden én vervolgens ook weer terug te kunnen laten komen in de normale positie nadat je de auto weer vooruit laat rijden heb je spiegelbediening nodig met een geheugen module. In de regel zijn dat dus alléén de spiegels welke óók de automatische inklap functie hebben (ook al is dat een andere functie / module).

• bemeall
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:19

bemeall

Down Under!

Misschien hier iemand met meer ervaring met VCDS die me verder kan helpen.

Het gaat om een VW Transporter T5 GP uit 2012. Toen ik deze kocht was deze uitgerust met een 'domme' single DIN radio.

Ik heb een RCD330 gekocht. Deze heeft alleen in tegenstelling tot de oude radio CAN signaal nodig om aan/uit te gaan bij wel/geen contact. De kabeltjes voor CAN L/H zitten gewoon in de quadlock connector, dus volgens mij zou het aanwezig moeten zijn. Alleen is de radio daar niet van overtuigd...

Enige optie die ik nog kon vinden is dat radio uitstaat in de gateway. Vandaag een OBDeleven binnen gekregen, uitgelezen en 56 Radio bleek inderdaad niet aan te staan in de gateway.

Dus aangezet, maar verhelpt het probleem niet. Levert op gateway 19 foutmelding 01304 no signal voor 56 radio, en de radio is er ook nog steeds niet van overtuigd dat deze 'ignition' heeft.

Iets wat ik mis of vergeet?

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

wimmel_1 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:32:
@GerCor Om die spiegel te kunnen laten kantelen bij achteruitrijden én vervolgens ook weer terug te kunnen laten komen in de normale positie nadat je de auto weer vooruit laat rijden heb je spiegelbediening nodig met een geheugen module. In de regel zijn dat dus alléén de spiegels welke óók de automatische inklap functie hebben (ook al is 't een andere functie / module).
Dat heb ik dus op de Passat zitten. Maar bij achteruit omlaag werkt alleen als je de spiegel op de R stand zet vziw. Maar bolgens mij doet de spiegelverwarming dan niks meer :?
Moet ik nog uittesten btw, maar die verwarimingsstand zit natuurlijk miet boor niks op de schakelar

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:35:
[...]

Dat heb ik dus op de Passat zitten. Maar bij achteruit omlaag werkt alleen als je de spiegel op de R stand zet vziw. Maar bolgens mij doet de spiegelverwarming dan niks meer :?
Moet ik nog uittesten btw, maar die verwarimingsstand zit natuurlijk miet boor niks op de schakelar
Dat is juist..... En tevens correct!!

Verwarming kún je middels VCDS daarnaast ook gelijktijdig met de achterruitverwarming laten lopen (vandaar m'n "serieuze" opmerking over Mercedes Benz / 1983 hier, een aantal dagen geleden :9 ).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 14-01-2019 21:48 (6%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:35:
[...]

Dat heb ik dus op de Passat zitten. Maar bij achteruit omlaag werkt alleen als je de spiegel op de R stand zet vziw. Maar volgens mij doet de spiegelverwarming dan niks meer :?
Moet ik nog uittesten btw, maar die verwarmingsstand zit natuurlijk niet voor niks op de schakelaar
Test dan gelijk ook even die andere standen. Ik ben benieuwd waar het spiegelsymbool, de 'L' en de '0' voor dienen.

>:)

@wimmel_1 Ik zie dat nergens vermeld staan dat je daarvoor elektrisch inklapbare spiegels moet hebben.
Wel wat je moet doen als het niet 'direct' werkt. Maar dat zal @Rainesh ook wel weten.

GerCor wijzigde deze reactie 15-01-2019 03:26 (20%)

• The Eagle

The Eagle

Zeurneus :P

En dan kaats ik hem terug, want die hele shizzle staat keurig in het boekje vermeld. Geen app voor nodig ;)

Maar aan die spiegelsetings kun je dus niks wijzigen dat hier van invloed op is. Je moet die stand op R hebben staan wil je die mirror dip hebben. Verwarming kun je dus wel wijzigen Loopt standaard mee met de achterruit, MITS je het knopje aan doet, of, als je dus via VCDS aan de gang gaat, override je dat knopje in feite. Nee, dat klinkt best logisch :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:47:
Zeurneus :P

En dan kaats ik hem terug, want die hele shizzle staat keurig in het boekje vermeld. Geen app voor nodig ;)

Maar aan die spiegelsettings kun je dus niks wijzigen dat hier van invloed op is. Je moet die stand op R hebben staan wil je die mirror dip hebben. Verwarming kun je dus wel wijzigen Loopt standaard mee met de achterruit, MITS je het knopje aan doet, of, als je dus via VCDS aan de gang gaat, override je dat knopje in feite. Nee, dat klinkt best logisch :/
Of het logisch is? Dat knopje krijgt ook een 'instructie' anders is het maar een dood knopje. @Rainesh heeft mijn mistlampen de extra functie van CH/LH gegeven. Daar ontbreekt ook alle logica, als ik zo als jij zou denken. De mistlampen schakel je immers met de lichtschakelaar. >:)

• The Eagle

The Eagle

Ah, goed dat je het zegt, die moet er bij mij ook nog op ja (al heb ik CH/LH al op de normale verlichting zitten). Net als het meepakken van de mistlampen bij het seinen.

* The Eagle aan lijstje toevoegen doet :Y)

Heb trouwens het idee dat de lijsten voor de Passat bij gerritspeek en stemei niet uitputtend zijn. Iemand toevallig ergens een volledige lijst? Menukaart zou wel handig zijn :P

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:50:
Ah, goed dat je het zegt, die moet er bij mij ook nog op ja (al heb ik CH/LH al op de normale verlichting zitten). Net als het meepakken van de mistlampen bij het seinen.

* The Eagle aan lijstje toevoegen doet :Y)

Heb trouwens het idee dat de lijsten voor de Passat bij gerritspeek en stemei niet uitputtend zijn. Iemand toevallig ergens een volledige lijst? Menukaart zou wel handig zijn :P
Staat er ook bij dat de lijst niet compleet is. Er staat zelfs bij vermeld om meer mogelijkheden te 'doneren' zodat het in de menulijst opgenomen kan worden.

http://gerritspeek.nl/vag-com_verbeteringen.html

Trouwens, dat meepakken van de mistlampen met grootlichtseinen heb ik ook niet. Wel een beetje veel vrachtwagenachtig. Maar goed, als het kan.... why the hell not? :Y

Gelijk even verzoek tot toevoeging gedaan bij Gerrit. Geen idee of hij er iets mee doet maar voor de liefhebbers, US lights Golf 7. (Richtingaanwijzers continu aan)

GerCor wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:49 (14%)

• The Eagle

The Eagle

Staat me bij dat die US lights in NL niet toegestaan zijn qua regelgeving. Sowieso spuuglelijk; pak dan gewpoon je DRL op wit en niet op oranje.
What's next, longcoding om de kleur aan te passen naar roze voor de auto van je vrouw :? :+

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:19:
Staat me bij dat die US lights in NL niet toegestaan zijn qua regelgeving. Sowieso spuuglelijk; pak dan gewpoon je DRL op wit en niet op oranje.
What's next, longcoding om de kleur aan te passen naar roze voor de auto van je vrouw :? :+
Jij moet gewoon doen wat jij leuk vindt. Voor anderen is het gewoon interessant wat kan, niet wat wel of niet mag. Wat in Nederland verboden is wil niet zeggen dat het in een ander land verboden is.

Ik heb het weken geleden geactiveerd bij mijn zoon zijn Golf 5. Hij moet toch meerdere keren de Hermandad tegengekomen zijn want ik kom ze ook tegen.

Ik kom dagelijks vele vrachtwagens tegen met kerstboomverlichting. Kan niet op. Moet haast wel gevoed worden door een aggregaat.

Mag ook niet. Dus?

Video In Motion? Hoe velen hebben dat laten activeren, zoals ik? Mag ook niet.

EDIT: kreeg net een bericht van Gerrit. Hij kon niet echt wijs worden uit het filmpje. Hij maakt het filmpje beschikbaar en gaat daarna eens rustig kijken wat meneer nou allemaal precies zegt. :+

GerCor wijzigde deze reactie 15-01-2019 16:34 (23%)

• CR35
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:49

CR35

infamous topic killer...

GerCor schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:23:
[...]

Jij moet gewoon doen wat jij leuk vindt. Voor anderen is het gewoon interessant wat kan, niet wat wel of niet mag. Wat in Nederland verboden is wil niet zeggen dat het in een ander land verboden is.

Ik heb het weken geleden geactiveerd bij mijn zoon zijn Golf 5. Hij moet toch meerdere keren de Hermandad tegengekomen zijn want ik kom ze ook tegen.

Ik kom dagelijks vele vrachtwagens tegen met kerstboomverlichting. Kan niet op. Moet haast wel gevoed worden door een aggregaat.

Mag ook niet. Dus?

Video In Motion? Hoe velen hebben dat laten activeren, zoals ik? Mag ook niet.

EDIT: kreeg net een bericht van Gerrit. Hij kon niet echt wijs worden uit het filmpje. Hij maakt het filmpje beschikbaar en gaat daarna eens rustig kijken wat meneer nou allemaal precies zegt. :+
Ik zag laatst een vrachtwagen met een 10tal witte bouwlampen rondom de trekker en op de aanhanger. Alsof er 10 grootlichten in je gezicht tegelijk staan te schijnen. Van mij mogen ze dat soort lui wel naar de kant halen. Wat extra lampen aan de voorkant of aan de zijkant ter indicatie van lengte e.d snap ik wel. maar dit was echt van de zotte. Ik snap dat het handig is bij opbouw/aankoppelen maar doe ze dan tijdens het rijden uit |:( .

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

CR35 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Ik zag laatst een vrachtwagen met een 10tal witte bouwlampen rondom de trekker en op de aanhanger. Alsof er 10 grootlichten in je gezicht tegelijk staan te schijnen. Van mij mogen ze dat soort lui wel naar de kant halen. Wat extra lampen aan de voorkant of aan de zijkant ter indicatie van lengte e.d snap ik wel. maar dit was echt van de zotte. Ik snap dat het handig is bij opbouw/aankoppelen maar doe ze dan tijdens het rijden uit |:( .
Weet je wat het is? Ik heb begrepen van een politieagent. Als iemand blauwe zwaailampen op zijn auto monteert en ook nog een sirene gebruikt, dus hij rijdt met het zogenaamde OGS, dan is het niet aan 'de gewone burger' om te bepalen of dit een door de minister aangewezen voorrangsvoertuig is maar aan de aangewezen opsporingsambtenaren. Wij MOETEN dat nepvoorrangsvoertuig dus voorrang verlenen. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar.

Je kunt je overal aan storen, er eventueel melding van doen bij de politie maar dan is het nog steeds aan de politie zelf of zij wel of niet optreden.

Dus, spaar je zenuwen en geniet van wat het leven te bieden heeft.

• CR35
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:49

CR35

infamous topic killer...

GerCor schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:46:
[...]

Weet je wat het is? Ik heb begrepen van een politieagent. Als iemand blauwe zwaailampen op zijn auto monteert en ook nog een sirene gebruikt, dus hij rijdt met het zogenaamde OGS, dan is het niet aan 'de gewone burger' om te bepalen of dit een door de minister aangewezen voorrangsvoertuig is maar aan de aangewezen opsporingsambtenaren. Wij MOETEN dat nepvoorrangsvoertuig dus voorrang verlenen. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar.

Je kunt je overal aan storen, er eventueel melding van doen bij de politie maar dan is het nog steeds aan de politie zelf of zij wel of niet optreden.

Dus, spaar je zenuwen en geniet van wat het leven te bieden heeft.
Dat wist ik niet, wel bizar eigenlijk 8)7 . Ik stoor me er verder niet aan hoor, knal er lekker voorbij indien mogelijk :) .

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

CR35 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:51:
Dat wist ik niet, wel bizar eigenlijk 8)7 . Ik stoor me er verder niet aan hoor, knal er lekker voorbij indien mogelijk :) .
Zoals geschreven. Ik heb die US lichten geactiveerd bij mijn zoon zijn Golf 5. Ik vind het mooi staan i.c.m. Xenon, bij een Golf 5. Ook handig want zo zie ik hem ook in het donker rijden. Gelijk FF bellen; rij jij nou daar en daar? hehe. :Y

Maar zelf wil ik het op mijn Golf 7 niet hebben. :N

• Mr MoerKe
Mr MoerKe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:38:
oké jongens, heb nu het volgende voor.

ik kruip in mijn auto, duw op de startknop en krijg 6x de gordelpiep (heb op dat moment mijn gordel nog niet aan). hoe krijg ik dit terug normaal. heb naar mijn weten niets veranderd voor gepiep gordel.
iemand?

• Rainesh
terug kijken in je logs wat je precies gedaan hebt

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:58
GerCor schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Zoals geschreven. Ik heb die US lichten geactiveerd bij mijn zoon zijn Golf 5. Ik vind het mooi staan i.c.m. Xenon, bij een Golf 5. Ook handig want zo zie ik hem ook in het donker rijden. Gelijk FF bellen; rij jij nou daar en daar? hehe. :Y

Maar zelf wil ik het op mijn Golf 7 niet hebben. :N
De golf 5 vind ik eigenlijk ook de enige geschikte wagen waar die US lights echt een toevoeging bieden en nog mooi uitzien ook, wel bij modellen met OEM xenon koplampen inderdaad.

• JRTB
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Antera schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:54:

[YouTube: Seat leon 5F Off Road optie]

Sorry voor de late reactie, maar bedankt! Dat van DSG vreesde ik al. W.b.t. Audi Mode: goed om te weten dat het gaat, ga het proberen. Olietemp bij het stuurdisplay heb ik al, het ging me om het navibeeldscherm. Wist niet dat dat in de off road mode zat :).

Als er iemand hier nog de echt speciale tweaks kent, hou ik me aanbevolen (deur-open-piep veranderen i.p.v. uitzetten bijv.).

• Mr MoerKe
Rainesh schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:11:
[...]

terug kijken in je logs wat je precies gedaan hebt
Log elke verandering, of poging tot verandering. Heb niet direct iets over gordel teruggevonden.

Stuur ik ze anders even door naar je?

• Rainesh
Mr MoerKe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:17:
[...]

Log elke verandering, of poging tot verandering. Heb niet direct iets over gordel teruggevonden.

Stuur ik ze anders even door naar je?
Doe maar

• jop33
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:59
Hallo allemaal, Na heel veel lezen in Volkswagen topic en dit forum wil ik even wat vragen,Ben sinds oktober in bezit van een Tiguan R line Highline .Geen startknop das jammer want bijna alles zit op deze fantastische auto gekocht bij Zijm.. ( auto was 6mnd met 4400 km ) Wat kan ik hier nog aanpassen om nog extra te genieten van deze topauto ? En vervallenl deze instellingen niet als je bij de dealer komt voor onderhoud of update ? Bedankt

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

jop33 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:13:
Hallo allemaal, Na heel veel lezen in Volkswagen topic en dit forum wil ik even wat vragen,Ben sinds oktober in bezit van een Tiguan R line Highline .Geen startknop das jammer want bijna alles zit op deze fantastische auto gekocht bij Zijm.. ( auto was 6mnd met 4400 km ) Wat kan ik hier nog aanpassen om nog extra te genieten van deze topauto ? En vervallenl deze instellingen niet als je bij de dealer komt voor onderhoud of update ? Bedankt
Dan heb je waarschijnlijk gemist dat je onderaan deze pagina in het roze een tekst hebt staan. Lees dat eerst even.

• thomcube
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23-01 06:39
In de regel zijn dat dus alléén de spiegels welke óók de automatische inklap functie hebben (ook al is dat een andere functie / module).
Denk ook dat er meer nodig is dan enkel de klapbare spiegels. De mijne klapten standaard reeds dicht bij het afsluiten, alsook gingen de lampjes al meteen branden zodra hij terug openede en ze terug openklapte... toch bleek de spiegel het niet te willen doen.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Kijk eens op lowering.nl/vcds staan lijsten met mogelijkheden :-)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

@GerCor Om die spiegel te kunnen laten kantelen bij achteruitrijden én vervolgens ook weer terug te kunnen laten komen in de normale positie nadat je de auto weer vooruit laat rijden heb je spiegelbediening nodig met een geheugen module. In de regel zijn dat dus alléén de spiegels welke óók de automatische inklap functie hebben (ook al is dat een andere functie / module).
Moet dit corrigeren. Deze mogelijkheid is niet alleen met geheugen of inklapbare spiegels mogelijk. Vele niet geheugen spiegels werken ook maar kantelen beperkt. Net nog gedaan bij de kodiaq en tiguan

Er zijn nu veel nieuwe auto die het ook standaard hebben. Wel hebben sommige auto's problemen met terug komen en op de nieuwe auto's zijn ze er bij vw van op de hoogte dat dit niet goed werkt en kan een update helpen

Antera wijzigde deze reactie 15-01-2019 20:36 (3%)

• Rainesh
Op de eerste pagina staat er een lijstje. Veel hiervan zijn van toepassing op jouw auto. Welke opties heb je nu niet?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@wimmel_1 Toch nog even doorgaan over die inklapbare spiegels. Die module, die nodig is voor de mirror dip. Waar zit die module? In de spiegel(behuizing) +bedrading, in de bedieningsschakelaar of in de deur waar de spiegel wordt aangesloten?

GerCor wijzigde deze reactie 16-01-2019 10:11 (6%)

• Woolfy681
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:39
Volgende week krijg ik mijn Seat Leon ST 5F, echter zou ik hier graag een regen/lichtsensor in willen bouwen dit blijkt na onderzoek niet zo'n probleem. Nou loop ik alleen tegen het coderen aan en heb ik odbdeleven gevonden als optie om het daarmee te doen of zijn er mensen in de buurt van Ede (gelderland) die mij hiermee zouden kunnen helpen ?

• Rainesh
Woolfy681 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:39:
Volgende week krijg ik mijn Seat Leon ST 5F, echter zou ik hier graag een regen/lichtsensor in willen bouwen dit blijkt na onderzoek niet zo'n probleem. Nou loop ik alleen tegen het coderen aan en heb ik odbdeleven gevonden als optie om het daarmee te doen of zijn er mensen in de buurt van Ede (gelderland) die mij hiermee zouden kunnen helpen ?
Kijk even in locatie gedeelte. Het coderen is zo gedaan.

@GerCor deurmodule.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:42:
[...]

Kijk even in locatie gedeelte. Het coderen is zo gedaan.

@GerCor deurmodule.
Ik dacht ook al dat Mirror dip het bij mij al deed voordat ik elektrisch inklapbare spiegels had laten installeren. Maar daar durfde ik nog geen euro op te zetten. Hoe dan ook. Het verhaal van @wimmel_1 klopt dus niet. Heeft niks met elektrisch inklapbaar te maken.

Genoteerd.

• Rainesh
GerCor schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:01:
[...]

Ik dacht ook al dat Mirror dip het bij mij al deed voordat ik elektrisch inklapbare spiegels had laten installeren. Maar daar durfde ik nog geen euro op te zetten. Hoe dan ook. Het verhaal van @wimmel_1 klopt dus niet. Heeft niks met elektrisch inklapbaar te maken.

Genoteerd.
Nou hij heeft wel deels gelijk. Op de oude modellen maakt het niet uit. Ongeacht deurmodule versie, mirror dip was mogelijk. Maar op de 2018-2019 modellen moeten de deurmodules geparametriseerd worden voor mirror dip en deze parametrisaties zijn nog niet beschikbaar. Heb al paar A3's gehad waar het niet werkt.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@Rainesh Daar kwam ik laatst bij de Golf 7.5 (Nov. 2018 / MY19) van m'n broertje dus ook achter :+

Die "lummel" bestelde een 1.5TSi 150PK Highline (privé) en vergat 't spiegelpakket aan te vinken... 8)7 >:)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 16-01-2019 16:41 (36%)

• Rainesh
wimmel_1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:37:
@Rainesh Daar kwam ik laatst bij de Golf 7.5 (Nov. 2018 / MY19) van m'n broertje dus ook achter :+

Die "lummel" bestelde een 1.5TSi 150PK Highline (privé) en vergat 't spiegelpakket aan te vinken... 8)7 >:)
|:(

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:10
Ik heb dan wel het spiegelpakket en de spiegel kantelt ook netjes maar neemt daar ook de tijd voor. Ik had een 7 voor de huidige 7,5 en bij de 7 ging het een stuk sneller. Is dit in te stellen via VCDS?

• bemeall

bemeall

Down Under!

Ondertussen iets verder met het ontbrekende CAN signaal bij mijn radio in de VW T5.

Via tx-board.de erachter dat op een Transporter met eenvoudige radiovoorbereiding Infotainment standaard gedeactiveerd is. Hiervoor moet de besturing worden aagepast/geflasht.

Iemand een idee of dit kan via VCDS of dat ik er voor naar de dealer moet? :)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

bemeall schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:33:
Ondertussen iets verder met het ontbrekende CAN signaal bij mijn radio in de VW T5.

Via tx-board.de erachter dat op een Transporter met eenvoudige radiovoorbereiding Infotainment standaard gedeactiveerd is. Hiervoor moet de besturing worden aagepast/geflasht.

Met vcds is niet te flashen dus dat kan je vergeten. En welke besturing moet geflashed worden? Gateway misschien en zo ja naar welke software enz?

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Pannekoek81 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:08:
Ik heb dan wel het spiegelpakket en de spiegel kantelt ook netjes maar neemt daar ook de tijd voor. Ik had een 7 voor de huidige 7,5 en bij de 7 ging het een stuk sneller. Is dit in te stellen via VCDS?
Dit is helaas niet aanpasbaar

• Rainesh
bemeall schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:33:

Je CAN signaal zit in je tellerbak als het goed is. Kijk eens in de adaptiekanalen van 17

• jop33
Wie doet VDCS aanpassingen Achterhoek (waar het mooi wonen is )😁

• Rainesh
jop33 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:37:
Wie doet VDCS aanpassingen Achterhoek (waar het mooi wonen is )😁
Ik heb een collega die in Varsseveld woont. Wat voor auto heb je?

• Woolfy681
Iemand overigens ervaring met een Leon 5f en een regensensor coderen met obdeleven ?
Heb het volgende gevonden, maar wil even weten of het klopt:

http://forum.obdeleven.co...ht-sensor-retrofit-coding

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Woolfy681 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:12:
Iemand overigens ervaring met een Leon 5f en een regensensor coderen met obdeleven ?

Gewoon proberen. Doen hondjes ook. Krijg je allemaal jonge hondjes van. :+

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:30:
[...]

Gewoon proberen. Doen hondjes ook. Krijg je allemaal jonge hondjes van. :+
Volgende keer als er wat getest moet worden aangaande codering dan kan jouw auto dus gewoon gebruikt gaan worden?

;) >:)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:33:
Volgende keer als er wat getest moet worden aangaande codering dan kan jouw auto dus gewoon gebruikt gaan worden?

;) >:)
Tuurlijk. Tis maar een dood ding hè. Pijn doet het niet. :9

• Rainesh
Woolfy681 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:12:

coding klopt

• Woolfy681
Thanks voor je antwoord. Vond het even spannend om dat het eigenlijk voor een Golf is volgens de website, vandaar de vraag :)

• Rainesh
Woolfy681 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Thanks voor je antwoord. Vond het even spannend om dat het eigenlijk voor een Golf is volgens de website, vandaar de vraag :)
allemaal hetzelfde :)

• jop33
Rainesh schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:40:
[...]

Ik heb een collega die in Varsseveld woont. Wat voor auto heb je?
Tiguan R-Line 2018

• bemeall

bemeall

Down Under!

Antera schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:11:
Met vcds is niet te flashen dus dat kan je vergeten. En welke besturing moet geflashed worden? Gateway misschien en zo ja naar welke software enz?
Volgens mij is het de gateway inderdaad. Dit is 'm volgens mij:

Naar welke versie die moet, geen idee. Infotainment moet vrijkomen bij een update volgens tx-board, maar verder geen vermelding naar welke versie oid.
Rainesh schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:51:
Je CAN signaal zit in je tellerbak als het goed is. Kijk eens in de adaptiekanalen van 17
CAN (komfort) signaal zit inderdaad ook achter de tellerbak.
Maar vanaf de T5.2 ook netjes al in de quadlock stekker achter de radio. Maar da's infotainment-CAN wat dus niet aanstaat/doorgegeven wordt als af fabriek simpele radio voorbereiding besteld is... :/

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dan durf ik het verder helaas ook niet te zeggen. Anders een andere gateway zoeken die het wel zou ondersteunen is net zo makkelijk en goedkoop.

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True