Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:44

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:49:
(En ja ik weet het, ik vraag de laatste tijd best veel...
Het is moeilijk, begrijpelijk. Maar je zou ook even kunnen wachten tot de auto geleverd wordt. :+

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:57
Iemand die al start/stop heeft kunnen uitzetten op een Octavia III?

Standaard zit de optie er niet in op mijn OBDeleven dus dat zal wel long coding worden?

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:09

azz_kikr

Heet patatje :o

CasGas schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:56:

Standaard zit de optie er niet in op mijn OBDeleven dus dat zal wel long coding worden?
Batterijsensor uittrekken op de accu zelf? Werkt bij golf enzo ...

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Welke Octavia III heb je dan precies? (laat maar)
CasGas in "Het grote ŜKODA topic #1"

Net even gekeken in OBDEleven en staat er volgens mij gewoon tussen.

Als je durft: d:)b

Verander de minimale voltage van de accu. bron
[19-CAN-bus Interface]
[Aanpassen-10]
Selecteer: 'Start_stop voltage_limit'
Default is '7.6V'; verander dat in '12V'
een voltage vanaf 10V schijnt te functioneren voor deze tweak; de maximum toegestane waarde in dit veld is 12.1V
[Do It!]
[Add to log] om een kopie van deze verandering te saven

GerCor wijzigde deze reactie 25-12-2018 12:16 (12%)

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:35

Wat @GerCor zegt. Gewoon voltage veranderen naar 12v in module 19 adaptions

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:48:
Wat @GerCor zegt. Gewoon voltage veranderen naar 12v in module 19 adaptions
Hahaha. Ja, voor jou is het 'gewoon'. Velen van ons hebben nog wat 'koudwatervrees' om dat soort zaken in een totaal onbekende wereld wat zich 'coderen' laat noemen, aan te passen.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-03 20:12

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:51:
[...]

Hahaha. Ja, voor jou is het 'gewoon'. Velen van ons hebben nog wat 'koudwatervrees' om dat soort zaken in een totaal onbekende wereld wat zich 'coderen' laat noemen, aan te passen.
je moet ergens beginnen en van fouten leer je :P

www.lowering.nl/vcds voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:59:
[...]

je moet ergens beginnen en van fouten leer je :P
Zolang je maar geen onherstelbare fouten maakt. Je moet op zijn minst weten waar je mee bezig bent.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:57
GerCor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:59:
[...]

Welke Octavia III heb je dan precies? (laat maar)
CasGas in "Het grote ŜKODA topic #1"

Net even gekeken in OBDEleven en staat er volgens mij gewoon tussen.

Als je durft: d:)b

Verander de minimale voltage van de accu. bron
[19-CAN-bus Interface]
[Aanpassen-10]
Selecteer: 'Start_stop voltage_limit'
Default is '7.6V'; verander dat in '12V'
een voltage vanaf 10V schijnt te functioneren voor deze tweak; de maximum toegestane waarde in dit veld is 12.1V
[Do It!]
[Add to log] om een kopie van deze verandering te saven
Thanx, dat ga ik straks even proberen. In OBDeleven staat het er helaas niet tussen dus dat moet met de hand worden gedaan.

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:00
Hou er rekening mee dat je eventueel een melding in je display krijgt dat Start/Stop niet uitgevoerd kan worden.

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:35
Ik zag vandaag een filmpje waarbij de spiegels van een A/S/RS3 pas open gaan bij op contact zetten.
Is dat ook een optie bij de Golf 7(.5)?

Het is namelijk wel ideaal dat ze dichtdraaien bij het op slot doen, maar als ik even snel wat uit de auto wil pakken, heeft het eigenlijk geen zin dat ze dan opendraaien.

• Rainesh
yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:34:
Ik zag vandaag een filmpje waarbij de spiegels van een A/S/RS3 pas open gaan bij op contact zetten.

Het is namelijk wel ideaal dat ze dichtdraaien bij het op slot doen, maar als ik even snel wat uit de auto wil pakken, heeft het eigenlijk geen zin dat ze dan opendraaien.
Dat ligt aan de deurmodules. Zover ik weet niet aan te passen. Wel in te stellen dat je je sleutel ingedrukt moet houden om ze in te laten klappen.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:08:
[...]

Dat ligt aan de deurmodules. Zover ik weet niet aan te passen. Wel in te stellen dat je je sleutel ingedrukt moet houden om ze in te laten klappen.
SU-PER Handig...... Als je KESSY hebt :N >:)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Rainesh
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:20:
[...]

SU-PER Handig...... Als je KESSY hebt :N >:)
Vinger even op greepsensor houden :)

• azz_kikr

azz_kikr

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:34:

Het automatisch dichtdraaien of het opendraaien bij contact aan? Dat kan je kiezen, ofwel gaan spiegels open met de deur, ofwel gaan ze open als je de wagen start.

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Ik zoek iemand die 2 dingen kan regelen in m’n golf 7:

Start-stop uit
Spiegels auto naar beneden draaien bij achteruit inparkeren

Wie kan me daarmee helpen wat kost dat?

• yamahabest
azz_kikr schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:33:
[...]

Het automatisch dichtdraaien of het opendraaien bij contact aan? Dat kan je kiezen, ofwel gaan spiegels open met de deur, ofwel gaan ze open als je de wagen start.
Ik zou graag willen dat ze met de afstandsbediening/keyless automatisch dichtgaan, gewoon met een enkele korte druk.
En dan pas open gaan als ik de auto start. Dus niet als ik de auto alleen maar open.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:13:
Ik zou graag willen dat ze met de afstandsbediening/keyless automatisch dichtgaan, gewoon met een enkele korte druk.
En dan pas open gaan als ik de auto start. Dus niet als ik de auto alleen maar open.
Heb je ook een link naar dat filmpje?
Sbakker1982 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:03:
Ik zoek iemand die 2 dingen kan regelen in m’n golf 7:

Start-stop uit
Spiegels auto naar beneden draaien bij achteruit inparkeren

Wie kan me daarmee helpen wat kost dat?
Kijk even op pagina 1. Daar staan alle mensen genoemd met woonplaats die dat voor je kunnen doen. Spreek je ook even met hen een prijs af.

GerCor wijzigde deze reactie 28-12-2018 20:35 (38%)

• yamahabest
GerCor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:34:
Heb je ook een link naar dat filmpje?
YouTube: 2019 Audi RS3 vs 2019 Audi S3 | 0-250km/h ACCELERATION SOUND & POV b....
Hij doet de auto open, spiegels blijven ingeklapt.
Hij stapt in, start de auto, spiegels gaan open.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:52:
[...]

YouTube: 2019 Audi RS3 vs 2019 Audi S3 | 0-250km/h ACCELERATION SOUND & POV b....
Vrij irritant, lijkt me..... Ik start m'n auto en rijd weg. Als m'n spiegels bij het wegrijden nog aan 't openen zijn dan vrees ik dat óóit een keer iets ga missen en vervolgens dat "iets" dus raak, bijvoorbeeld bij het simpel uitrijden van een (krap) parkeervak bij de supermarkt.

Opa vertelt: Ik heb leren "spiegel rijden" met groot materiaal (vrachtwagen - LZV combi / touringcar). Zónder correct ingestelde spiegels ben je bij dat soort voertuigen gewoon "blind".

wimmel_1 wijzigde deze reactie 28-12-2018 21:06 (4%)

• yamahabest
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:58:
[...]

Opa vertelt: Ik heb leren "spiegel rijden" met groot materiaal (vrachtwagen - LZV combi / touringcar). Zónder correct ingestelde spiegels ben je bij dat soort voertuigen gewoon "blind".
Heb je dan niet geleerd je spiegels te controleren voor het weg rijden? ;)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:07:
[...]

Heb je dan niet geleerd je spiegels te controleren voor het weg rijden? ;)
Jawel.... Én juist daarom wil ik niet hebben dat die dingen nog aan het openen/stellen zijn terwijl ik al aan rijden ga :*)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:52:
Wat ik ervan begrijp is dat het Audi spiegels inklappen en uitklappen heel anders werkt dan bij VW. Standaard kun je de spiegels inklappen met de AB maar uitklappen kan niet eens. Dat doe je met de schakelaar van de spiegelbediening. Blijkbaar is de RS3 zo geprogrammeerd dat ze openklappen als je het contact inschakelt.

• yamahabest
Dat zou kunnen inderdaad.
We wachten azz_kikr even af.

Trouwens:
GerCor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:14:
[...]
Dat doe je met de schakelaar van de spiegelbediening.
Daarmee laten ze, volgens mij, alleen zien dat je ze handmatig kan inklappen en uitklappen.

yamahabest wijzigde deze reactie 28-12-2018 21:21 (73%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:17:
Dat zou kunnen inderdaad.
We wachten azz_kikr even af.

Trouwens:

Daarmee laten ze alleen zien dat je ze handmatig kan inklappen en uitklappen.
Ik weet niet het met jouw Engels is maar hij vertelt toch duidelijk dat je met de afstandsbediening de spiegels kunt inklappen. Uitklappen, zo laat hij zien, daarvoor moet je toch echt even instappen.

EDIT: en onze aller vriend @Rainesh is vaak vrij kort van stof. Het lijkt er dus op dat je bepaalde deurmodules moet hebben (zal ook eens niet bij Audi) om de meest simpele dingen te laten werken zoals je het wilt.

GerCor wijzigde deze reactie 28-12-2018 21:32 (18%)

• yamahabest
GerCor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:24:
[...]

Ik weet niet het met jouw Engels is maar hij vertelt toch duidelijk dat je met de afstandsbediening de spiegels kunt inklappen. Uitklappen, zo laat hij zien, daarvoor moet je toch echt even instappen.

EDIT: en onze aller vriend @Rainesh is vaak vrij kort van stof. Het lijkt er dus op dat je bepaalde deurmodules moet hebben (zal ook eens niet bij Audi) om de meest simpele dingen te laten werken zoals je het wilt.
Je moet wel lezen wat ik schrijf op basis van een quote van jouw reactie.
Ik zeg, met de schakelaar in de deur, kan je ze handmatig in en uit laten klappen. Dat laat hij richting het einde van het filmpje zien.
Inklappen via de afstandsbediening laat hij in het filmpje zien. En hij zegt dat hij in de auto moet stappen om ze open te laten klappen.

Maar hij zegt dus niet dat je die schakelaar moet bedienen om ze uberhaupt open te laten klappen.
Now just like most Audi genuine wing mirrors, they won't, when I unlock, they won't fold or open themselves until I get in the vehicle. Which I will do now.
Ondertussen al 12 jaar aan het werk met alleen maar Engels sprekende klanten, van over de hele wereld. :)

yamahabest wijzigde deze reactie 28-12-2018 22:47 (4%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:21:
[...]

Je moet wel lezen wat ik schrijf op basis van een quote van jouw reactie.
Ik zeg, met de schakelaar in de deur, kan je ze handmatig in en uit laten klappen. Dat laat hij richting het einde van het filmpje zien.
Inklappen via de afstandsbediening laat hij in het filmpje zien. En hij zegt dat hij in de auto moet stappen om ze open te laten klappen.

[...]

Ondertussen al 12 jaar aan het werk met alleen maar Engels sprekende klanten, van over de hele wereld. :)
Punt is, het werkt heel anders dan bij de Golf waar alles vrij simpel is. Deze A1 had elektrische spiegels. Dit bedrijf heeft ze vervangen door originele Audi spiegels en zijn nu naast, inklapbaar ook verwarmbaar gemaakt. Je kunt ze met de afstandsbediening in laten klappen maar niet uit laten klappen. Ze hebben een schakelaar uit een Facelift ingebouwd.

Ikzelf denk dat @azz_kikr in de war is met Coming Home. Daar kun je kiezen dat de verlichting ingeschakeld wordt als je de bestuurdersdeur opent of wanneer je het contact uitschakelt of, hij zegt dat de spiegels uitklappen op dezelfde manier gecodeerd kan worden als Coming Home.

Je ziet op dit filmpje dus niet dat de spiegels uitklappen als de motor gestart wordt, of wanneer het contact ingeschakeld wordt, maar wanneer je de spiegelbediening in de deur gebruikt.

Daarom schreef ik ook. Blijkbaar is de RS3 gecodeerd -maar waarschijnlijk niet mogelijk zonder bepaalde deurmodules- en wijkt het dus af van wat in het filmpje van de A1 te zien is.

• yamahabest
GerCor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:47:
[...]
maar wanneer je de spiegelbediening in de deur gebruikt.
Punt is, dat zie je helemaal niet. Dat heb je er zelf bij bedacht.

De sleutel zit bij een Engelse Audi ook aan de rechterkant van het stuur. En het is dus heel goed mogelijk dat hij de auto op contact zet. Hij reikt namelijk wel erg ver naar binnen.

En het kan dus best dat de A1 precies hetzelfde als de A3 doet.

Maar laten we op uitsluitsel van azz_kikr wachten..
Misschien zijn de deurmodules van een Audi A1/A3 wel plug&play toepasbaar op een Golf 7 :P

yamahabest wijzigde deze reactie 28-12-2018 23:06 (22%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:50:
[...]

Punt is, dat zie je helemaal niet. Dat heb je er zelf bij bedacht.

De sleutel zit bij een Engelse Audi ook aan de rechterkant van het stuur. En het is dus heel goed mogelijk dat hij de auto op contact zet. Hij reikt namelijk wel erg ver naar binnen.

En het kan dus best dat de A1 precies hetzelfde als de A3 doet.

Maar laten we op uitsluitsel van azz_kikr wachten..
Ik vind het wel een goeie van jou hoor. Ik leg ook regelmatig even snel wat dingen in de auto om daarna de auto weer af te sluiten. Ik snap weinig van coderen. Waarom zou het niet kunnen in een Golf? Ik ben dan 'zo simpel' om te denken: nu geef je in VCDS aan dat de spiegels moeten uitklappen als je de deur opent. Codeer het dan zo dat ze openklappen wanneer je het contact inschakelt. Waarom kan dat niet?

Maar goed, zo simpel was ik ook met Coming Home en Leaving Home. Lijkt toch verrekte veel op elkaar maar werkt op verschillende manieren.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:06:
[...]

Ik vind het wel een goeie van jou hoor. Ik leg ook regelmatig even snel wat dingen in de auto om daarna de auto weer af te sluiten. Ik snap weinig van coderen. Waarom zou het niet kunnen in een Golf? Ik ben dan 'zo simpel' om te denken. Nu geef je in VCDS aan dat de spiegels moeten uitklappen als je de deur opent. Codeer het dan zo dat ze openklappen wanneer je het contact inschakelt. Waarom kan dat niet?

Maar goed, zo simpel was ik ook met Coming Home en Leaving Home. Lijkt toch verrekte veel op elkaar maar werkt op verschillende manieren.
Al zou 't kunnen, waarom?

Als ik eenmaal op de "Start/Stop" knop van m'n auto gedrukt heb (én de motor dus draait) dan wil ik niet hebben dat ik alsnog moet wachten met wegrijden totdat m'n spiegels uitgeklapt en ingesteld staan in de stand welke ze hadden op het moment dat ik m'n auto verliet. Die stand kunnen ze ook al aannemen in de tijd dat ik aan het instappen ben en m'n gordel bevestig....

• yamahabest
Omdat ik het onzinnig vindt dat ze openklappen, en weer dichtklappen, als ik 3 tellen in de auto moet zijn.
En zo snel rij ik toch niet weg.

Met jouw argumentatie kunnen ze beter helemaal niet inklappen namelijk.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:11:
Al zou 't kunnen, waarom?

Als ik op de "Start/Stop" knop van m'n auto gedrukt heb (én de motor dus draait) dan wil ik niet hebben dat ik alsnog moet wachten met wegrijden totdat m'n spiegels uitgeklapt en ingesteld staan in de stand welke ze hadden op het moment dat ik m'n auto verliet. Die stand kunnen ze ook al aannemen in de tijd dat ik aan het instappen ben en m'n gordel bevestig....
Dat is al een paar keer uitgelegd: waarom klappen de spiegels uit als je even iets uit de auto wilt pakken of in de auto wit leggen? Dat jij het niet wilt, is natuurlijk prima, maar anderen willen het misschien wel.

Het is gewoon een vraag of het kan.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:14:
Omdat ik het onzinnig vindt dat ze openklappen, en weer dichtklappen, als ik 3 tellen in de auto moet zijn.
En zo snel rij ik toch niet weg.

Met jouw argumentatie kunnen ze beter helemaal niet inklappen namelijk.
Je wist dat die dingen niet alleen voor de show inklappen maar dat er een rede toe is? Ik heb er verder niet veel aan maar er zijn straten in NL waar er wat minder plek is en twee auto's elkaar amper kunnen passeren (meestal doordat de bestuurders van die auto's niet weten hoe breed (lees: smal) de auto waar ze in rijden eigenlijk is).

• yamahabest
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:17:
[...]
maar dat er een rede toe is?
Uiteraard. Maar als jij als de bliksem in de auto springt, start en wegrijdt, dan zouden de spiegels ook nog wel bezig kunnen zijn met uitklappen ;)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:19:
[...]

Uiteraard. Maar als jij als de bliksem in de auto springt, start en wegrijdt, dan zouden de spiegels ook nog wel bezig kunnen zijn met uitklappen ;)
Ik zal 't raam eens open laten staan en á'la "Bo Duke" in gaan stappen.... Maar dan pas wél in de zomer, béétje te koud nu :9

• yamahabest
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:22:
[...]

Ik zal 't raam eens open laten staan en á'la "Bo Duke" in gaan stappen.... Maar dan pas wél in de zomer, béétje te koud nu :9
Niet het alarm vergeten. Het is namelijk nogal aanlokkelijk om de auto met open ramen op slot te zetten, en dan even iets door het open raam uit de auto te willen pakken >:)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Bedenk ik me trouwens ook nu pas. In de spiegels zit (omgevings)verlichting. Heb je natuurlijk geen zak aan als je al in de auto zit. Dus, meneer Jamaha. Hoe willen jij en ik het nou hebben? Als je de deur opent met de deurgreep, dan moeten de spiegels ingeklapt blijven. Doe je het met de afstandsbediening dan wel openklappen en de straat verlichten. :Y (y)

Laten we @Rainesh mooi even puzzelen of dat kan. d:)b

GerCor wijzigde deze reactie 28-12-2018 23:29 (7%)

• yamahabest
GerCor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:25:
Bedenk ik me trouwens ook nu pas. In de spiegels zit (omgevings)verlichting. Heb je natuurlijk geen zak aan als je al in de auto zit. Dus, meneer Jamaha. Hoe willen jij en ik het nou hebben? Als je de deur opent met de deurgreep, dan moeten de spiegels ingeklapt blijven. Doe je het met de afstandsbediening dan wel openklappen en de straat verlichten. :Y (y)
Klopt, maar dat zijn maar een paar code regels in zo'n module. :)
En die verlichting werkt ook nog "redelijk" via de reflectie in het portier.

Maar met keyless is bij het instappen die verlichting sowieso al wat onzinnig. Je staat immers al naast de auto dan. Bij uitstappen uiteraard weer wel.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yamahabest schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:30:
[...]

Klopt, maar dat zijn maar een paar code regels in zo'n module. :)
En die verlichting werkt ook nog "redelijk" via de reflectie in het portier.

Maar met keyless is bij het instappen die verlichting sowieso al wat onzinnig. Je staat immers al naast de auto dan. Bij uitstappen uiteraard weer wel.
Als die verlichting niet aan gaat en de deur niet open wil, sta je naast de verkeerde auto. En je kunt iets beter zien of je in een plas water staat of in een hondendrol. _O-

Overigens, ik heb deurverlichting. Beterrrrrrrrrr. :Y

• azz_kikr

azz_kikr

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:58:
[...]

Vrij irritant, lijkt me..... Ik start m'n auto en rijd weg. Als m'n spiegels bij het wegrijden nog aan 't openen zijn dan vrees ik dat óóit een keer iets ga missen en vervolgens dat "iets" dus raak, bijvoorbeeld bij het simpel uitrijden van een (krap) parkeervak bij de supermarkt.

Als het zo krap is dat je spiegels niet open kunnen, hoe geraak je dan in eerste plaats in je wagen? Deur openen neemt meer plek in.

Je kan gewoon kiezen bij vw ofwel gaan ze open bij openen deur of bij starten contant. Wil je niet dat ze open klappen, dan zet je voor starten de spiegel schakelaar op inklappen, dan blijven ze toe.

Sluiten op close is ook mogelijk met eeprom modje,(snel er weer afgeflikkert), vind comfort sluiting handiger. Ik beslis wel wanner diedingen toe moeten...

Op golf 7 is het trouwens module 42, unlocken. Login: 04354 > Adaption > Channel "(9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8" > Waarde veranderen naar "95" or "99" (std 90 denk ik)
95 is openen met contact, 99 is met deur

azz_kikr wijzigde deze reactie 28-12-2018 23:59 (12%)

• yamahabest
azz_kikr schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:47:
[...]
Je kan gewoon kiezen bij vw ofwel gaan ze open bij openen deur of bij starten contant.
Hoe kies je dat dan?

• azz_kikr

azz_kikr

Vcds, obdeleven of whatever....zie post boven....

@GerCor nee, klappen spiegels gaan bij mij met contact, en dat is zels op oude tig. Zal morgen eens filmpje maken. Op golf7 kan je gewoon met vcds. Op 6 is het moeilijker

azz_kikr wijzigde deze reactie 29-12-2018 00:03 (30%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

azz_kikr schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:54:
[...]

Vcds, obdeleven of whatever....zie post boven....

@GerCor nee, klappen spiegels gaan bij mij met contact, en dat is zels op oude tig. Zal morgen eens filmpje maken. Op golf7 kan je gewoon met vcds. Op 6 is het moeilijker
Waarom begin je geen YouTube kanaal met dit soort dingen? Liefst met OBDeleven. Kun je schatrijk mee worden.

Gaat dat lukken @yamahabest ? Heb je VCDS of OBDeleven?

GerCor wijzigde deze reactie 29-12-2018 00:18 (6%)

• Rainesh
azz_kikr schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:47:
[...]

Als het zo krap is dat je spiegels niet open kunnen, hoe geraak je dan in eerste plaats in je wagen? Deur openen neemt meer plek in.

Je kan gewoon kiezen bij vw ofwel gaan ze open bij openen deur of bij starten contant. Wil je niet dat ze open klappen, dan zet je voor starten de spiegel schakelaar op inklappen, dan blijven ze toe.

Sluiten op close is ook mogelijk met eeprom modje,(snel er weer afgeflikkert), vind comfort sluiting handiger. Ik beslis wel wanner diedingen toe moeten...

Op golf 7 is het trouwens module 42, unlocken. Login: 04354 > Adaption > Channel "(9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8" > Waarde veranderen naar "95" or "99" (std 90 denk ik)
95 is openen met contact, 99 is met deur
Dat is voor de passat b7, niet voor de golf 7.

Even over de A1: standaard klappen de spiegels niet in. Pas na een aanpassing van byte 4 bit 6 klappen ze in bij afsluiten en openen bij contact. Toevallig vandaag eentje gedaan. Vrijwel iedere moderne audi heeft inklappen bij afsluiten en openen bij contact.

Ik heb ooit bij een golf 7 spiegels ingeleerd en toen klapten ze niet open bij openen. Volgens mij was dat @Vissa66 maar na wat gespeur deden ze het wel bij open doen.

Rainesh wijzigde deze reactie 29-12-2018 00:22 (19%)

• yamahabest
Rainesh schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:20:
[...]

Dat is voor de passat b7, niet voor de golf 7.

Even over de A1: standaard klappen de spiegels niet in. Pas na een aanpassing van byte 4 bit 6 klappen ze in bij afsluiten en openen bij contact. Toevallig vandaag eentje gedaan. Vrijwel iedere moderne audi heeft inklappen bij afsluiten en openen bij contact.

Ik heb ooit bij een golf 7 spiegels ingeleerd en toen klapten ze niet open bij openen. Volgens mij was dat @Vissa66 maar na wat gespeur deden ze het wel bij open doen.
Dat is helaas pindakaas dan.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:20:
@wimmel_1 vindt het een vreemde vraag: 'waarom zou je dat willen?' En @Rainesh schrijft: 'dat heeft vrijwel elke moderne Audi'.

Net mijn zwager gevraagd. Rijdt een A6 2015. 'Spiegels klappen uit door auto op contact te zetten'.

Wat ik vooral opmerkelijk/leerzaam/vermakelijk vind: @yamahabest ontdekt het blijkbaar net, vergelijkt dat met zijn Golf 7 en vraagt zich af of dat ook op de Golf 7 gecodeerd kan worden. En een @wimmel_1 die vooral argumenten weet op te noemen waarom hij dat niet zou willen, niet begrijpt waarom iemand dat zou willen terwijl het al jaren standaard is bij Audi's.

@wimmel_1 werkt vast in de ICT. Die mensen staan erom bekend dat ze een hekel hebben aan veranderingen. _O-

GerCor wijzigde deze reactie 29-12-2018 10:46 (140%)

• Jo1988
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 29-12-2018
Dag heren,

Ik heb een vw golf gtd van 05/18
Ik heb voor maar 1 drl verlichting ik wil graag een dubbele kan je die ook aanzetten met vags/vcds

Ik hoor graag van jullie

• Rainesh
Jo1988 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:29:
Dag heren,

Ik heb voor maar 1 drl verlichting ik wil graag een dubbele kan je die ook aanzetten met vags/vcds

Ik hoor graag van jullie
Nee heb je Led Plus voor nodig.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Jo1988 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:29:
Dag heren,

Ik hoor graag van jullie
Rainesh zegt het al. Led Plus. Zijn andere lampen dan die jij hebt. Hardware dus. Er zit helemaal geen lamp in dat tweede boogje.

• Mr MoerKe
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23-02 14:27
Hallo allen, had graag geweten of volgende dingen mogelijk zijn via vcds.
Rij een VW Golf 7 Modeljaar 2017. (2.0 TDI highline uitvoering)

Heb in een filmpje eens gezien dat als de 4 pinkers aangezet worden het derde remlicht meedoet, is dit wettelijk toegelaten (woon in België), zoja, wat dient er aangepast te worden? Denk dat dit nog beter opvalt als je ergens langs de kant van de weg staat.

Als de DRL branden vooraan in auto stand, mogen ze in België dan achteraan ook branden? Ik lees tegenstrijdige berichten. Zou anders instellen dat enkel de buitenste gaan. Men wagen beschikt over de LED achterlichten.

Wat me soms eens stoort is als ik na een rit in de wagen blijf zitten om te wachten (met de motor uit) de knoppen voor audio op het stuur niet meer werken, kan dit ook ergens aangepast worden?

Heb de indruk dat mijn traffic knopje op het infotainment niet naar behoren werkt, dit blijft ongeacht waar ik rij (met of zonder navigatie aan) steeds in Nederland (regio Utrecht) hangen terwijl ik me in België bevindt.
Ik zie bij http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-golf7-5g.html bij de TMC uitleg een eventuele oplossing, zet ik die dan ook op waarde 3 of een andere?

En tot slot, mijn verkeersbordherkenning werkt niet als ik de grens met Nederland oversteek, is dit ook op te lossen? In de andere buurlanden werkt deze wel. Beetje ambetant want de borden die navigatie aangeeft kloppen soms niet met de actuele wegsituatie.

Alvast bedankt.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Huh? Dubbel :?

GerCor wijzigde deze reactie 30-12-2018 14:55 (98%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mr MoerKe schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:21:
Hallo allen, had graag geweten of volgende dingen mogelijk zijn via vcds.
Rij een VW Golf 7 Modeljaar 2017. (2.0 TDI highline uitvoering)

Heb in een filmpje eens gezien dat als de 4 pinkers aangezet worden het derde remlicht meedoet, is dit wettelijk toegelaten (woon in België), zoja, wat dient er aangepast te worden? Denk dat dit nog beter opvalt als je ergens langs de kant van de weg staat.
Blauwe zwaailichten vallen ook goed op. :Y
Als de DRL branden vooraan in auto stand, mogen ze in België dan achteraan ook branden? Ik lees tegenstrijdige berichten. Zou anders instellen dat enkel de buitenste gaan. Men wagen beschikt over de LED achterlichten.
In Nederland mag het (y)
knip

En tot slot, mijn verkeersbordherkenning werkt niet als ik de grens met Nederland oversteek, is dit ook op te lossen? In de andere buurlanden werkt deze wel. Beetje ambetant want de borden die navigatie aangeeft kloppen soms niet met de actuele wegsituatie.

Alvast bedankt.
Nederland heeft geen licentie voor verkeersbordenherkenning, daarom werkt het niet. :( :)B

• yamahabest
Verkeersbordingherkenning werkt bij mijn Golf 7 prima in Nederland.

Maar de Predictive Efficiency Assist mag inderdaad zijn werk niet doen in Nederland, maar dat heeft, zover ik weet, een Golf 7 helemaal niet. Een Arteon dan weer wel.
Het is uberhaupt knullig (en gevaarlijk) dat de achterlichten niet standaard aan moeten staan met de DRL.
Hoe vaak je wel niet mensen rond ziet rijden in het donker/regen met alleen maar de DRL voor aan...

yamahabest wijzigde deze reactie 31-12-2018 00:49 (61%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yamahabest schreef op maandag 31 december 2018 @ 00:33:
Verkeersbordingherkenning werkt bij mijn Golf 7 prima in Nederland.

Maar de Predictive Efficiency Assist mag inderdaad zijn werk niet doen in Nederland, maar dat heeft, zover ik weet, een Golf 7 helemaal niet. Een Arteon dan weer wel.
Ik heb van @Rainesh begrepen dat Nederland geen licentie heeft en van meerdere andere 'gebruikers begrepen dat het niet werkt. Tuurlijk, je krijgt verkeersborden in beeld maar dat komt, zo heb ik begrepen, 'mede' door het navigatiesysteem.

Ik heb het zelf niet dus kan het niet uit eigen ervaring bevestigen, dan wel, ontkrachten.
Het is uberhaupt knullig (en gevaarlijk) dat de achterlichten niet standaard aan moeten staan met de DRL.
Hoe vaak je wel niet mensen rond ziet rijden in het donker/regen met alleen maar de DRL voor aan...
De vraag is of het in België mag. Ik ken de Belgische wetgeving niet.

Voor wat Nederland betreft: gewoon je lichtschakelaar gebruiken als de 'auto' stand onvoldoende zijn werk doet.

In Nederland moeten auto(modellen) na een bepaald bouwjaar (weet ik zo even niet) ook DRL achter voeren.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:59:
[...]

>>knip<<

@wimmel_1 werkt vast in de ICT. Die mensen staan erom bekend dat ze een hekel hebben aan veranderingen. _O-
JIJ mag niet meer raden :*)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Jij hebt vast ook nog een DVD brander thuis. d:)b

Ik niet meer, dus ...

Ik heb mijn zwager, ook ICT-er even een WhatsApp berichtje gedaan. Ik heb namelijk een YouTube filmpje gezien waar je met specifiek programma (applicatie dus) op een specifieke manier de 510 Kaarten voor mijn zoon zijn Golf 5 kunt updaten. Allemaal blabla verder, zal ik je niet mee vermoeien. Ik zal het hier ook niet plaatsen want is vast niet legaal. Mijn zwager kennende gaat hij dat wel even regelen op zijn manier. Ik vraag via de WhatsApp: lukt het?. Hij, 'Ik heb al ergens anders die Kaarten gevonden maar is 5.5 Gig en past niet op een DVD'.

Duurt een paar dagen, denk ik. Zucht. 'heeft geen haast hoor'.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:46:
[...]

Jij hebt vast ook nog een DVD brander thuis. d:)b

Ik niet meer, dus ...

Ik heb mijn zwager, ook ICT-er even een WhatsApp berichtje gedaan. Ik heb namelijk een YouTube filmpje gezien waar je met specifiek programma (applicatie dus) op een specifieke manier de 510 Kaarten voor mijn zoon zijn Golf 5 kunt updaten. Allemaal blabla verder, zal ik je niet mee vermoeien. Ik zal het hier ook niet plaatsen want is vast niet legaal. Mijn zwager kennende gaat hij dat wel even regelen op zijn manier. Ik vraag via de WhatsApp: lukt het?. Hij, 'Ik heb al ergens anders die Kaarten gevonden maar is 5.5 Gig en past niet op een DVD'.

Wat is dat voor een moderne "MEUK"? Ik heb nog gewoon een paar SL1200 MK2 draaitafels staan uit de tijd dat vinyl gewoon hip was :>

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:11:
[...]

Zolang je maar geen onherstelbare fouten maakt. Je moet op zijn minst weten waar je mee bezig bent.
Helemaal waar, mits een bug in de software :-)

www.lowering.nl/vcds voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

3de remlicht mee laten knipperen met het normale knipperlicht is niet toegestaan hier en in Belgie
Achteraan mogen in belgie geen dagrijverlichting gedragen worden helaas. Word het gedoogd? Door sommige keuringsstations wel
Wat me soms eens stoort is als ik na een rit in de wagen blijf zitten om te wachten (met de motor uit) de knoppen voor audio op het stuur niet meer werken, kan dit ook ergens aangepast worden?
Moet je je contact aan zetten is de enigste manier
GerCor schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:46:
[...]
Hij, 'Ik heb al ergens anders die Kaarten gevonden maar is 5.5 Gig en past niet op een DVD'.

Moet op Dual layer gebrand worden :-)

Antera wijzigde deze reactie 31-12-2018 10:52 (11%)

• azz_kikr

azz_kikr

Antera schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:51:
[...]

Moet op Dual layer gebrand worden :-)
Met RNS 510 map tool kan je ook de updates vanop sd doen :]

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

azz_kikr schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:42:
[...]

Met RNS 510 map tool kan je ook de updates vanop sd doen :]
Dat is waar ook ja. Lang niet meer gedaan sinds ik het probleem had dat die niet werkte met de nieuwe V14

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:57
Bij mij werkt het ‘gewoon’.
In mijn huidige auto is het een feature die er af fabriek op zit, mijn vorige auto had ik zelf gecodeerd. Beide zonder problemen. Ergens een bord met 70 vanwege wegwerkzaamheden? *pling* 70 in beeld.
Wat wel vervelend is, bordjes met 90 bij regen ziet hij ook...

Ook de hoger geplaatste borden met snelheidsaanduiding worden zonder problemen herkend.
GerCor schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:19:
[...]

Ik heb van @Rainesh begrepen dat Nederland geen licentie heeft en van meerdere andere 'gebruikers begrepen dat het niet werkt. Tuurlijk, je krijgt verkeersborden in beeld maar dat komt, zo heb ik begrepen, 'mede' door het navigatiesysteem.

[...]

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
Dr Pro schreef op maandag 31 december 2018 @ 21:20:
Bij mij werkt het ‘gewoon’.
In mijn huidige auto is het een feature die er af fabriek op zit, mijn vorige auto had ik zelf gecodeerd. Beide zonder problemen. Ergens een bord met 70 vanwege wegwerkzaamheden? *pling* 70 in beeld.
Wat wel vervelend is, bordjes met 90 bij regen ziet hij ook...

Ook de hoger geplaatste borden met snelheidsaanduiding worden zonder problemen herkend.

[...]
Ik heb het ook (geen navi), maar heb het uitgezet, werkt niet goed genoeg.

Staat er een bordje langs de snelweg met 30t (max 30 ton) is de auto van mening dat we nog maar 30 op de snelweg mogen, ook borden voor een andere rijbaan zijn worden opgepikt ed.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Rainesh
MerijnB schreef op maandag 31 december 2018 @ 22:28:
[...]

Ik heb het ook (geen navi), maar heb het uitgezet, werkt niet goed genoeg.

Staat er een bordje langs de snelweg met 30t (max 30 ton) is de auto van mening dat we nog maar 30 op de snelweg mogen, ook borden voor een andere rijbaan zijn worden opgepikt ed.
Je hebt er inderdaad navi voor nodig.

• Henneman
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 01-01 01:04
Beste allen,

Met veel plezier en interesse lees ik dit forum.

Ik rijd een Audi A3 tfsi 1.4 s-line, en heb door Remi al diverse aanpassingen laten doen.
Super content mee, en ook hoe proffesioneel hij het doet.
Eerst back up en history bij houden.

Vraag 1: hij heeft oa gas respons aangepast.. wordt dit anders na tuning?
Ik heb bij JD hem laten tunen naderhand oa custom in laat, sport filter en chiptuning, nu 195 pk.

Vraag 2: Ben bezig met inbouwen inklapbare spiegels en omdat er side assist op zit en mijn bumper moet vervangen door schade 2 flies in one clap.
Spiegels zitten erop maar dit is wat er staat over het lampje van de side assist:
Stecken sie folgendermasen an der warnanzeige ein:
Pin 1 = orange ( verbindet sich mit pin16 der turtrennstelle.
Pin 2= Grau ( verbindet sich mit pin 15 der turtrennstelle.
Iemand ervaring?
Bedoelen ze de stekker van de deur naar Ecu?

• Rainesh
Henneman schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 01:04:
Beste allen,

Met veel plezier en interesse lees ik dit forum.

Ik rijd een Audi A3 tfsi 1.4 s-line, en heb door Remi al diverse aanpassingen laten doen.
Super content mee, en ook hoe proffesioneel hij het doet.
Eerst back up en history bij houden.

Vraag 1: hij heeft oa gas respons aangepast.. wordt dit anders na tuning?
Ik heb bij JD hem laten tunen naderhand oa custom in laat, sport filter en chiptuning, nu 195 pk.

Vraag 2: Ben bezig met inbouwen inklapbare spiegels en omdat er side assist op zit en mijn bumper moet vervangen door schade 2 flies in one clap.
Spiegels zitten erop maar dit is wat er staat over het lampje van de side assist:
Stecken sie folgendermasen an der warnanzeige ein:
Pin 1 = orange ( verbindet sich mit pin16 der turtrennstelle.
Pin 2= Grau ( verbindet sich mit pin 15 der turtrennstelle.
Iemand ervaring?
Bedoelen ze de stekker van de deur naar Ecu?
1) nee

2) je hebt ook de radar modules nodig in je achterbumper. De kabels gaan vanaf je radarmodules naar je extended can gateway (je moet dus al een assist systeem hebben om een extended can gateway te hebben) en naar je deurmodules. Vanaf je deurmodules gaan er kabels/stekkers naar je lampjes in je spiegels.

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-03 12:35
Ik heb sinds kort een A3 met een RSN-E, maar het scherm blijft met de eject button continu weer dicht gaan, waardoor ik geen dvd kan verwisselen. Ik lees op het internet dat je met een vagcom deze setting kan veranderen. Heeft 1 van jullie dit al eens gedaan?

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• Rainesh
Punkbuster schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:23:
Ik heb sinds kort een A3 met een RSN-E, maar het scherm blijft met de eject button continu weer dicht gaan, waardoor ik geen dvd kan verwisselen. Ik lees op het internet dat je met een vagcom deze setting kan veranderen. Heeft 1 van jullie dit al eens gedaan?
zou kunnen dat eject lock aan staat. Maar dan zou het scherm niet gelijk weer terug moeten klappen. Mechanisme gaat vaak stuk.

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-03 12:35
Rainesh schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:12:
[...]

zou kunnen dat eject lock aan staat. Maar dan zou het scherm niet gelijk weer terug moeten klappen. Mechanisme gaat vaak stuk.
Mijn uitleg is niet heel duidelijk haha, maar het niet echt de eject knop. Je hebt de knop om het scherm te laten uitklappen, en dan klapt doe automatisch weer terug. Zonder dat ik de eject knop van de dvd in kan drukken.

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• Bloodbad
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-03 08:40
Hoi Alemaal,

Ik heb een audi Q7 4L uit 2006 en ik vroeg mij het volgende af:

- Is de hoogte dat de kofferbak open kan aan te passen middels VCDS? Deze is niet helemaal de hoogte dat het zou moeten zijn.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien zijn leeftijd zou ik eerder verwachten dat de gasveer die hem open moet houden zijn neste tijd gehad heeft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Bloodbad schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:30:
Hoi Alemaal,

- Is de hoogte dat de kofferbak open kan aan te passen middels VCDS? Deze is niet helemaal de hoogte dat het zou moeten zijn.
Dat is helaas niet mogelijk met VCDS zo uitgebreid waren toen de computers nog niet helaas. De nieuwe kan je ook zelf de hoogte bepalen en niet perse met VCDS

• azz_kikr

azz_kikr

The Eagle schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:47:
Gezien zijn leeftijd zou ik eerder verwachten dat de gasveer die hem open moet houden zijn neste tijd gehad heeft.
Mijn tiguan heeft er ook last van, zeker als het koud is, gaat koffer 3 kwart open en als je niet uitkijkt, loop je met je smikkel er tegen end dat doet pijn (Nieuwe zijn in bestelling) :+

• Rainesh
Bloodbad schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:30:
Hoi Alemaal,

Handmatig op de juiste hoogte duwen en dan het sluiten knopje op je kofferbak ingedrukt houden. Daarmee stel je het in.

• Bloodbad
Rainesh schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Handmatig op de juiste hoogte duwen en dan het sluiten knopje op je kofferbak ingedrukt houden. Daarmee stel je het in.
Bedankt voor de tip!
Ik ga het morgen meteen proberen.

• Bloodbad
Rainesh schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Geprobeerd maar dat werkt niet.
Handmatig omhoog geduwd en de kofferbak reageert niet wanneer ik de knop ingedrukt houd.
Ik moet hem eenmalig drukken om te starten. Zodra ik hem daarna indruk of ingedrukt houdt, stopt hij.

• Rainesh
Bloodbad schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:51:
[...]

Geprobeerd maar dat werkt niet.
Handmatig omhoog geduwd en de kofferbak reageert niet wanneer ik de knop ingedrukt houd.
Ik moet hem eenmalig drukken om te starten. Zodra ik hem daarna indruk of ingedrukt houdt, stopt hij.
Wat staat er in je boekje? Je kunt namelijk de basishoogte instellen. Kan altijd.

• Poverino-mike
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 04-01 10:03
Beste allemaal,

Ik heb dit topic met grote belangstelling gelezen. ik rijd een VW-Caddy van 2012 Diesel automaat. Ik heb lampjes in de deuren zitten die ik graag wil aansluiten. Hoe kom ik aan een technische elektra tekening van de module in de deur waar ik een aansluiting kan maken>

Wie o wie kan en wil mij daarbij helpen?

https://mikevandebeek.nl/vw-caddy/

Vriendelijk dank alvast en een fijne dag
Mike

• 0546timm
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-03 10:45
Hello,

De VW Golf 6 van m'n schoonvader heeft die o-zo-leuke comfortmodule aanstaan dat wanneer de ontgrendelknop op de sleutel te lang ingedrukt wordt de ramen naar beneden gaan. Gruwelijk irritant wanneer die weer door de kamer wil dansen in z'n strakke maillot en perrongeluk de auto ontgrendeld en de ramen weer open gaan.

Enig idee hoe ik dit kan uitzetten? Ik beschik over VCDS maar kan op Gerritspeek.nl niks vinden hierover. Zelf rijdt ik in een A3 en heb ik men horen spreken over de comfortmodule maar weet dus niet of dit gelijk is aan de Golf 6.

Bvd!

0546timm wijzigde deze reactie 04-01-2019 10:57 (5%)

• Niels0184
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 12-01 14:33
Goedemiddag allen
Ik heb een amerikaanse Audi S3 8v
Nou knipperen de remlichten tegelijk met de knipperlichten, nou is mijn vraag valt dit te coderen met VCDS ?
Dus van USA naar EU zegmaar

Ik hoor graag van jullie
Groetjes Niels

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Niels0184 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:45:
Goedemiddag allen
Ik heb een amerikaanse Audi S3 8v
Nou knipperen de remlichten tegelijk met de knipperlichten, nou is mijn vraag valt dit te coderen met VCDS ?
Dus van USA naar EU zegmaar

Ik hoor graag van jullie
Groetjes Niels
Dit zou niet heel moeilijk moeten zijn aangezien elk lampje gecodeerd kan worden met diverse opties en in amerika wat regels extra gecodeerd zullen zijn. Word dan coderen naar de NL codering en dan werkt het als hier lijkt me. Je mag er contact over opnemen via whatsapp en kunnen we het bekijken hier.

Antera wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:59 (6%)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

0546timm schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:57:

Enig idee hoe ik dit kan uitzetten? Ik beschik over VCDS maar kan op Gerritspeek.nl niks vinden hierover. Zelf rijdt ik in een A3 en heb ik men horen spreken over de comfortmodule maar weet dus niet of dit gelijk is aan de Golf 6.
Ga naar 09 en zoek naar de optie comfort openen met de sleutel ( comfort opening power windows via remote controle active) en zet dit uit. Dan werkt dit niet meer.
Meen Byte 7 Bit 2

Als je een MFD hebt kan je daar als het goed is in het menu dit ook uit zetten in het menu deel comfort

Antera wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:56 (23%)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Poverino-mike schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:03:

Ik heb dit topic met grote belangstelling gelezen. ik rijd een VW-Caddy van 2012 Diesel automaat. Ik heb lampjes in de deuren zitten die ik graag wil aansluiten. Hoe kom ik aan een technische elektra tekening van de module in de deur waar ik een aansluiting kan maken>
Ben even in de schema's gedoken maar vind op deze auto geen standaard aansluiting hiervoor. Ik weet ook niet of deze gelijke module's hebben als de golf 5/6 om dit daarop te bekijken. de massa zal goed terug te vinden zijn aangezien deze op de raammotor bruin gekleurt is. Misschien eerste activeren en dan met een multimeter de vrije pinnetje meten als de deur open staat om te checken welke dit zou moeten zijn

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

0546timm schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:57:
Hello,

knip….. wanneer die weer door de kamer wil dansen in z'n strakke maillot
Soms geven mensen net iets teveel informatie dan goed voor je is. Krijg dat beeld niet uit mijn hoofd. :N

Net zoals die containers in de Noordzee. Zitten mijn T10-s en spiegelkappen nou ook in zo'n verloren container? :S

• azz_kikr

azz_kikr

Poverino-mike schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:03:
Beste allemaal,

Wie o wie kan en wil mij daarbij helpen?

https://mikevandebeek.nl/vw-caddy/

Vriendelijk dank alvast en een fijne dag
Mike
Welke lampjes heb je het op? Die reflector onderaan, lampje op de handgrepen, lichtgevende streep, lampjes in je spiegels?

• Rainesh
@Poverino-mike inderdaad eerst laten activeren en dan even meten. Heb het laatst ook op een ander caddy gedaan. Klant heeft toen de lampjes aangesloten.

@Niels0184 dat is niet zo spannend. Zo gedaan. Heb het al paar keer moeten doen.

@0546timm inderdaad module 09. Comfort opening with remote key even uitzetten. Kijk ook in je menu tussen je tellers.

• Mr MoerKe
Heb de indruk dat mijn traffic knopje op het infotainment niet naar behoren werkt, dit blijft ongeacht waar ik rij (met of zonder navigatie aan) steeds in Nederland (regio Utrecht) hangen terwijl ik me in België bevindt.
Ik zie bij http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-golf7-5g.html bij de TMC uitleg een eventuele oplossing, zet ik die dan ook op waarde 3 of een andere?
gisteren in de rit naar huis toch nog eens de traffic functie geprobeerd en waarempel, hij gaf het correct aan. uurtje later terug de auto in en TMC stond opnieuw in NL. dus bij deze, op welke waarde zet ik die nu het best voor de juiste info telkens te krijgen?

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:13

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

GerCor schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:05:
Net zoals die containers in de Noordzee. Zitten mijn T10-s en spiegelkappen nou ook in zo'n verloren container? :S

I have the cape.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Nog langer wachten op je spullen maar ze zijn wel meteen schoon :-)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mr MoerKe schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:51:
[...]

gisteren in de rit naar huis toch nog eens de traffic functie geprobeerd en waarempel, hij gaf het correct aan. uurtje later terug de auto in en TMC stond opnieuw in NL. dus bij deze, op welke waarde zet ik die nu het best voor de juiste info telkens te krijgen?
Ik zit ook even te kijken bij oom Gerrit maar misschien handig als je even vermeldt welk systeem je hebt. Instellingen voor MIB1 en MIB2 zijn, voor zover ik het snap, afwijkend. Overigens werkt het in mijn SUPERGolf 7 prima. Ik snap alleen niet wat jij nou precies ziet op je scherm. Ik krijg zelfs gesproken informatie als ik een route heb ingesteld en op die route staat een file. Wordt de route door het systeem automatisch aangepast.

• 0546timm
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-03 10:45
Mmh, ik heb een kabel van het internets gekocht voor VCDS Lite. Ik kan de kabel verbinden in [TEST] op betreffende COM-poort, maar zodra ik naar een module heen ga dan krijg ik de melding "No response from module".

Ook de autoscan en overige opties leveren niks op helaas..

Ik las iets over KLL en OBD2 en dat na 2003 in Audi A3 alleen HEXCAN toegepast wordt. Kan iemand dit bevestigen en mij eventueel linken naar een kabel waarmee ik zelf VCDS Lite kan benaderen in mijn Audi? Ik weet dat er kabels van 500,-+ zijn maar ook dat er goedkope kabels dit werk kunnen doen met enige restricties.

Bvd!

0546timm wijzigde deze reactie 05-01-2019 14:08 (15%)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

0546timm schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:00:
Mmh, ik heb een kabel van het internets gekocht voor VCDS Lite. Ik kan de kabel verbinden in [TEST] op betreffende COM-poort, maar zodra ik naar een module heen ga dan krijg ik de melding "No response from module".

Ook de autoscan en overige opties leveren niks op helaas..

Ik las iets over KLL en OBD2 en dat na 2003 in Audi A3 alleen HEXCAN toegepast wordt. Kan iemand dit bevestigen en mij eventueel linken naar een kabel waarmee ik zelf VCDS Lite kan benaderen in mijn Audi? Ik weet dat er kabels van 500,-+ zijn maar ook dat er goedkope kabels dit werk kunnen doen met enige restricties.

[Afbeelding]

Bvd!
Low budget kabels zijn een gok en de kabels werken niet via een com poort maar via USB. Je kan een OBDeleven aanschaffen of zelf op de gok een kabel op ebay. Wij kunnen niet garant staan voor de werking van een niet originele kabel. Beetje vervelend als ik je een kabel adviseer die niet goed blijkt te werken of erger. Mijn advies typ maar in op ebay vcds en je vind tal van kabels en pik er een met bijvoorbeeld 18.9 software en dan kan je met jouw auto verbinden en aanpassen. ;)

• Mr MoerKe
GerCor schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Ik zit ook even te kijken bij oom Gerrit maar misschien handig als je even vermeldt welk systeem je hebt. Instellingen voor MIB1 en MIB2 zijn, voor zover ik het snap, afwijkend. Overigens werkt het in mijn SUPERGolf 7 prima. Ik snap alleen niet wat jij nou precies ziet op je scherm. Ik krijg zelfs gesproken informatie als ik een route heb ingesteld en op die route staat een file. Wordt de route door het systeem automatisch aangepast.
is ondertussen opgelost, er stond een bit niet juist bij de longcoding.
Krijg nu auto route aanpassing ook en de files die er staan staan nu ook in het juiste land.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mr MoerKe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:39:
[...]

is ondertussen opgelost, er stond een bit niet juist bij de longcoding.
Krijg nu auto route aanpassing ook en de files die er staan staan nu ook in het juiste land.
Haha, ja zo'n bit kan lelijk bijten. Mooi dat het is opgelost.

• furian88
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:10
Hoi Allen, afgelopen donderdag heb ik mijn nieuw VW polo opgehaald.

Ik kom er nu helaas achter dat de coming home, leaving home functie het niet doet..

thans, als ik het begrijp heeft het er mee te maken dat er geen regensensor lichtsensor op zit.. en werkt dus wel de leaving home bij het ontgrendelen van de auto maar niet de coming home functie (licht gaat direct uit zodra je de sleutel uit het contact haalt)..

verder, als ik met een lease auto meerdere functies laat activeren zoals Rainesh al eerder in het topic heeft aangegeven... kom ik dan niet in de problemen met de lease maatschappij of is dit niet te controleren?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

furian88 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:27:

Ik kom er nu helaas achter dat de coming home, leaving home functie het niet doet..

Thans, als ik het begrijp heeft het er mee te maken dat er geen regensensor op zit.. en werkt dus wel de leaving home bij het ontgrendelen van de auto maar niet de coming home functie (licht gaat direct uit zodra je de sleutel uit het contact haalt)..

Verder, als ik met een lease-auto meerdere functies laat activeren zoals Rainesh al eerder in het topic heeft aangegeven... kom ik dan niet in de problemen met de leasemaatschappij of is dit niet te controleren?
Lichtsensor.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

thans, als ik het begrijp heeft het er mee te maken dat er geen regensensor

Hlichtsensor op zit.. en werkt dus wel de leaving home bij het ontgrendelen van de auto maar niet de coming home functie (licht gaat direct uit zodra je de sleutel uit het contact haalt)..

verder, als ik met een lease auto meerdere functies laat activeren zoals Rainesh al eerder in het topic heeft aangegeven... kom ik dan niet in de problemen met de lease maatschappij of is dit niet te controleren?
Je hebt wel een lichtsensor als savonds je licht aan gaat net openen. De lichtsensor zit niet meer in de spiegelvoet maar in het dashboard namelijk.

De comming home werkt standaard bij vw als volgt:
-contact uit
-grootlicht seinen
-deur open

Dan werkt het namelijk wel. Vw heeft voor deze domme actie gekozen. Dit is om te coderen dat deze wel automatisch gaat. Geen enkel probleem. Is 1 minuut werk :-)

Ps als het goed is heb je in je menu ook de tijd voor coming & leaving home staan. Als dat zo is heb je 100% een lichtsensor

Mocht je er meer vrageb over hebben kan je me eventueel ook whatsappen.

• furian88
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:10
Antera schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:45:
[...]

Je hebt wel een lichtsensor als savonds je licht aan gaat net openen. De lichtsensor zit niet meer in de spiegelvoet maar in het dashboard namelijk.

De comming home werkt standaard bij vw als volgt:
-contact uit
-grootlicht seinen
-deur open

Dan werkt het namelijk wel. Vw heeft voor deze domme actie gekozen. Dit is om te coderen dat deze wel automatisch gaat. Geen enkel probleem. Is 1 minuut werk :-)

Ps als het goed is heb je in je menu ook de tijd voor coming & leaving home staan. Als dat zo is heb je 100% een lichtsensor

Mocht je er meer vrageb over hebben kan je me eventueel ook whatsappen.
Hoi, bijzonder dat ze voor zoiets kiezen.. wat ik nog erger vind is dat ze het bij de garage dus niet weten..
zal ze er nog wel even op wijzen, ik ga in elk geval dit nog wel even testen..

ik heb in het menu van de auto inderdaad beide opties gewoon staan..

ik woon in het noorden, ik weet niet hoe makkelijk zoiets gaat en hoe lang het duurt om zoiets in te schakelen?

• Rainesh

thans, als ik het begrijp heeft het er mee te maken dat er geen regensensor lichtsensor op zit.. en werkt dus wel de leaving home bij het ontgrendelen van de auto maar niet de coming home functie (licht gaat direct uit zodra je de sleutel uit het contact haalt)..

Moet omgezet worden met vcds. En nee je komt niet in de problemen, dealer en LM controleren dit allemaal niet eens. 50% van de auto's die bij mij komen zijn lease.

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True