Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste
Acties:

• Thomas312
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:09
Goedemiddag,

Ik heb een lease Polo 6C uit 2017. Deze heeft oa de optie hill-hold. Is het mogelijk om het systeem te foppen zodat het gaat werken als auto-hold? Dus elke keer dat de auto tot stilstand komt dat de rem automatisch vastgehouden wordt? Of is dit niet te doen? Zou voor mij een ideale tweak zijn!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Thomas312 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:19:
Goedemiddag,

Ik heb een lease Polo 6C uit 2017. Deze heeft oa de optie hill-hold. Is het mogelijk om het systeem te foppen zodat het gaat werken als auto-hold? Dus elke keer dat de auto tot stilstand komt dat de rem automatisch vastgehouden wordt? Of is dit niet te doen? Zou voor mij een ideale tweak zijn!
Is hill hold op een polo niet gewoon dat de remmen nog 2 seconden extra worden vastgehouden alvorens te lossen? Net zoals op mijn bmw met klasieke handrem?

Autohold is wel wat intelligenter en zoals je met manuele handrem zit, ga je nooit kunnnen ombouwen.
Nuja....noooit nooit is veel gezegd. Niet direct ^^

• Thomas312
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:09
Klopt Azz, zo werkt het inderdaad. Het is inderdaad een long shot. Ik lees dit topic met regelmaat door en er zitten hier aardig wat mensen die er veel verstand van hebben, dus dacht ik vraag het. Niet geschoten is altijd mis :)

• BdB
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-10 18:28
@Rainesh

Dat het ding zelf kan rijden in de file :)
Oh en Netflix op het scherm (nav of teller scherm zou vet zijn)
Ik heb die site met mogelijkheden doorgenomen, maar volgens mij moet ik dan het bestuurders assistentie pakket erbij nemen?

De 150pk versie heeft exact hetzelfde blok. Maar chippen kan zeker niet via vcds?

BdB wijzigde deze reactie 19-11-2018 23:38 (14%)

Drommels!

• Kees030
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09-10 18:58
Rainesh schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:43:
Het zou de afronding moeten uitschakelen
@Rainesh Ik heb de aanpassing geprobeerd. Helaas niet een uitschakeling van de afronding, maar wijziging van 10km/u stap naar 1km/u stap :F Dit geeft OBDeleven aan:
---------------------------------------------------------------
Backup
Module: 13 Afstandsregeling
Systeem omschrijving: ACCCONTIMQB
Software nummer: 2Q0907572M
Software versie: 0233
Hardware nummer: 2Q0907572B
Hardware versie: H03
ODX naam: EV_ACCMRRCONTIVW376
ODX versie: 002012
Backup naam: module 13 na byte14,bit4 vink
Long coding:
3200670B48FF8728749C8145804095 (was 3200670B48FF8728749C8145804085)
Acoustic_demand_of_driver_take_off:
eenmalige waarschuwing
Type_of_motorisation:
Verbrandingsmotor
Type_of_transmission:
Geautomatiseerde schakelbak
Speed_limit_assistent:
gedeactiveerd
AWV1_ECD_start_up:
geactiveerd
Drive_pmode_selection:
MMI-menu ACC
ACC_GRA_Limiter:
Niet ingebouwd
Wheel_direction_sensor:
ingebouwd
Ultrasonic_sound_sensor:
Inparkeersysteem
Reaction_on_standing_objects:
Niet geactiveerd
Drive_mode_race:
1
Drive_mode_dynamic:
2
Drive_mode_standard:
3
Drive_mode_comfort:
5
SWaP_FSID_group_3:
4
Drive_mode_efficiency:
7
Type_engine_release_stopp:
Engine_release_stopp_stagnacy
Sailing_function:
no_predictive_sailing
AWV_overall_default_value:
adjustability_awv_pre_warning:
vroeg/midden/laat/uit
delivery_status_awv_pre_warning:
middel
SWaP_FSID_group_1:
8
SWaP_FSID_group_4:
0
Brand_logic:
VW
Operation_mode:
Operation_mode_2
Aanpassingen:
Activeren en deactiveren van alle ontwikkelingsinfo:
Development Message S100:
uit
Development Message S101:
uit
Development Message S102:
uit
Development Message ECU specific:
uit
XCP on FlexRay:
uit
Afstandswijziging via snelheidsinstelling:
uit
Constante vertraging na signaal overname:
nee
Geprioriteerde doelobjectweergave:
aan
Lensverwarming:
uit
Optie basisafstelling afstand:
aan
Presentatiemodus:
niet actief
Productiemodus:
Deactiveren
Productiemodus deactiveren:
Deactiveren
Rollenbankmodus, functioneel:
Niet geactiveerd
Uitgebreide herstartfunctie:
aan
Zeilfunctie:
Deactiveren
Radar_power_reduction:
38
Kilometerstand: 642 km
Datum: 2018-11-19 18:45

Heb je nog een andere optie om de afronding van de 10km/u op hele tientallen uit te schakelen (met behoud van de 10km/u stap-mogelijkheid)?

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:50
@Kees030 helaas, niet dat ik weet. Ben het ook niet tegengekomen. Trouwens hij zal nog steeds met 10 tallen omhoog gaan als je je hendel omhoog/omlaag vasthoudt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Kees030
  • Laatst online: 09-10 18:58
@Rainesh
Bedankt, dat zal ik dan nog proberen voor ik hem terugzet. Voorheen ging hij met één tik van de hendel omhoog naar het volgende gehele 10-tal en daarna 10km/u sneller en met één tik van de hendel naar me toe 1km/u.

Nu ik toch aan het aanpassen ben: kan ik de "Tank: hoeveel liter kan er nu in (Nachtankmenge)" codering van de Ibiza 6F ook op de Arona gebruiken ([17-Instrumenten],[Hercoderen-07] longcoding,[Byte 10] [Bit 4] activeren)?

Verder hoop ik nog alarmactivatie en mirror dip voor de Arona te vinden.

• Rainesh
Kees030 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:22:
@Rainesh
Bedankt, dat zal ik dan nog proberen voor ik hem terugzet. Voorheen ging hij met één tik van de hendel omhoog naar het volgende gehele 10-tal en daarna 10km/u sneller en met één tik van de hendel naar me toe 1km/u.

Nu ik toch aan het aanpassen ben: kan ik de "Tank: hoeveel liter kan er nu in (Nachtankmenge)" codering van de Ibiza 6F ook op de Arona gebruiken ([17-Instrumenten],[Hercoderen-07] longcoding,[Byte 10] [Bit 4] activeren)?

Verder hoop ik nog alarmactivatie en mirror dip voor de Arona te vinden.
Vrijwel alles van de Ibiza is hetzelfde bij de Arona/Leon/Ateca etc

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:40
Ik op mijn Leon 5f de blinkzyklus aangepast van 3 naar 4 maar dit werkt niet gelijk. Dubbelcheck gedaan, nog steeds 3 knippers, terwijl ik 4 heb gecodeerd en er ook 4 in VCDS nu staat. Is dit bekend, heb ik iets vergeten?

Vinzz wijzigde deze reactie 20-11-2018 20:53 (9%)

• Marco VCDS
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12-10 14:24
Vinzz schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:50:
Ik op mijn Leon 5f de blinkzyklus aangepast van 3 naar 4 maar dit werkt niet gelijk. Dubbelcheck gedaan, nog steeds 3 knippers, terwijl ik 4 heb gecodeerd en er ook 4 in VCDS nu staat. Is dit bekend, heb ik iets vergeten?
Ja reset verlichting naar fabrieks instellingen.
En dan _/-\o_

Marco

In bezit van originele VCDS/VCP kabel voor bijna al uw aanpassingen. Ook voor vrijgave dvd tijdens rijden.(vim) Omg. Den Haag/Delft/Zoetermeer.

• Vinzz
Tnx ik ga er mee aan de slag.

Dit zijn de stappen die ik volgde, daar wordt niet over reset gesproken vandaar:
  1. Steuergerät 09 (Bordnetz) auswählen
  2. Zugriffsberechtigung (Funktion 16)
  3. Zugriffscode 31347 eingeben
  4. Anpassung (Funktion 10)
  5. Kanal „(2) Turn signal control-Komfortblinken Blinkzyklen“ auswählen
  6. Wert anpassen: 1-5
  7. Im Navi unter Fahrzeugeinstellungen > Menüpunkt Werkeinstellung > Licht ausführen
https://www.carcoding.at/...anpassung-komfortblinker/

Edit: mogelijk is het de menu entry die je aan moet zetten. Ik met andere zaken ook gehad, dat het menu item aan moest staan in VCDS, en dan in je navi je dit item ook nog moest activeren. Straks even kijken.

Ik las het verkeerd, Werkeinstellung == fabrieksintelling. Dat moet hem wezen..

Deze is ook leuk:

https://www.carcoding.at/...blinker-und-tagfahrlicht/

Vinzz wijzigde deze reactie 20-11-2018 21:29 (25%)

• Marco VCDS
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12-10 14:24
Vinzz schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:02:
Tnx ik ga er mee aan de slag.

Dit zijn de stappen die ik volgde, daar wordt niet over reset gesproken vandaar:

[...]

https://www.carcoding.at/...anpassung-komfortblinker/

Edit: mogelijk is het de menu entry die je aan moet zetten. Ik met andere zaken ook gehad, dat het menu item aan moest staan in VCDS, en dan in je navi je dit item ook nog moest activeren. Straks even kijken.

Ik las het verkeerd, Werkeinstellung == fabrieksintelling. Dat moet hem wezen..

Deze ga ik ook nog even doen:

https://www.carcoding.at/...blinker-und-tagfahrlicht/
Tja alles is nu eenmaal niet te vinden op het web.
Er is voor een hoop dingen ook gewoon kennis en verstand van zaken nodig.
Als je die achterlichten aan gaat passen trek je wel aandacht van de politie en is apk afkeur.
Deze auto is goed gekeurd met oranje knipperlichten en geen rode.
Is verboden net als Amerikaanse verlichting voor.

Marco.

In bezit van originele VCDS/VCP kabel voor bijna al uw aanpassingen. Ook voor vrijgave dvd tijdens rijden.(vim) Omg. Den Haag/Delft/Zoetermeer.

• Vinzz
Marco VCDS schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:23:
[...]

Als je die achterlichten aan gaat passen trek je wel aandacht van de politie en is apk afkeur.

Marco.
Ik had al zo'n vermoeden, anders laten we het maar zo. Overigens stond die reset er netjes bij vermeld.

Vinzz wijzigde deze reactie 20-11-2018 21:28 (4%)

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:06

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Marco VCDS schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:23:
[...]

Marco.
Ik zag laatst een Audi A6 die rode richtingaanwijzers had ingeschakeld. Ik denk dan altijd: hoelang zal het duren voordat hij aan de kant staat, achter zo'n transparant met STOP POLITIE? Kan nooit lang duren. >:)

Me.

• ITdAnGeR
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 20:38
@Rainesh ik had het vandaag met @Dr Pro op het werk over die mooie 360 camera functie..
Werkt erg goed alleen niet in het donker. Dan heb je 2 compleet donkere plekken naast de auto.

Nu zat ik eens te denken... Is het mogelijk om mijn welcome lights aan te zetten als ik hem in zijn achteruit zet zodat ik ook wat licht naast de auto heb? :)

Het gaat dus de lampjes onderin de spiegel die een logo op straat projecteren.

*** End Of User Agreement ***

• Rainesh
ITdAnGeR schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:21:
@Rainesh ik had het vandaag met @Dr Pro op het werk over die mooie 360 camera functie..
Werkt erg goed alleen niet in het donker. Dan heb je 2 compleet donkere plekken naast de auto.

Nu zat ik eens te denken... Is het mogelijk om mijn welcome lights aan te zetten als ik hem in zijn achteruit zet zodat ik ook wat licht naast de auto heb? :)

Het gaat dus de lampjes onderin de spiegel die een logo op straat projecteren.
Ja manouvering lights heet dat. Zal Dr Pro even doorgeven wat ie moet aanpassen. Maar ik weet niet of dat werkt bij jouw model.

• ITdAnGeR
  • Laatst online: 21-09 20:38
Dat merken we snel genoeg :)

*** End Of User Agreement ***

• SpySeiko
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:33
Is het mogelijk met OBDeleven om met comfort sluiting ook de panodak te sluiten/openen op een S3 van 2009 ?

• RobinJB
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:08

RobinJB

ICT-Meneer

Kun je eigenlijk de interval van TJA (Traffic Jam Assist) verhogen via VCDS? Gegoogled maar ik kan het niet vinden; zodat je minder snel weer moet activeren?

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:52

Antera

www.lowering.nl/vcds

SpySeiko schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:59:
Is het mogelijk met OBDeleven om met comfort sluiting ook de panodak te sluiten/openen op een S3 van 2009 ?
In de nieuwe kan je het dak apart aanpassen ik heb dit helaas op de vorige modellen niet gezien en word dit speciaal aangestuurd door de comfort module en bij de nieuwere heeft het dakraam een extra eigen module die wel aanpasbaar is. Gooi het op het OBDE forum eens neer wie weet kunnen ze dat wel toevoegen als one click functie
RobinJB schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:05:
Kun je eigenlijk de interval van TJA (Traffic Jam Assist) verhogen via VCDS? Gegoogled maar ik kan het niet vinden; zodat je minder snel weer moet activeren?
Helaas niet aanpasbaar

Antera wijzigde deze reactie 02-12-2018 09:38 (21%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat bedoel je eigenlijk met de interval van TJA?
(Offertes voor Tiguan druppelen hier inmiddels binnen ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:59
Vraagje aan de wizards hier 8)

Ik heb een Golf 6 met een voor zover ik weet het meest standaard geluidssysteem (woofer+tweeter in alle 4 de deuren toch?).
Nou viel het me vandaag op dat de voorste 2 tweeters het niet doen, die in de achterdeuren doen het wel gewoon. Ook de 2 woofers in de voordeuren doen het gewoon, en aan de balance/fader/hoge tonen instellingen ligt het niet heb alles geprobeerd. Het zou goed kunnen dat dit altijd al geweest is en het me gewoon nooit is opgevallen.

Zou graag eerst kijken of het een software-issue is, voordat ik de hele deurpanelen er af ga trekken. Heb daarom de auto net even aan m'n VCDS gehangen om te kijken hoe het met de codering zit.

Zien jullie hier iets fout staan? Moet ik ergens anders een screenshot van maken? Hoor het graag, alvast bedankt!

• Rainesh
Het Vosje schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:08:
Vraagje aan de wizards hier 8)

Ik heb een Golf 6 met een voor zover ik weet het meest standaard geluidssysteem (woofer+tweeter in alle 4 de deuren toch?).
Nou viel het me vandaag op dat de voorste 2 tweeters het niet doen, die in de achterdeuren doen het wel gewoon. Ook de 2 woofers in de voordeuren doen het gewoon, en aan de balance/fader/hoge tonen instellingen ligt het niet heb alles geprobeerd. Het zou goed kunnen dat dit altijd al geweest is en het me gewoon nooit is opgevallen.

Zou graag eerst kijken of het een software-issue is, voordat ik de hele deurpanelen er af ga trekken. Heb daarom de auto net even aan m'n VCDS gehangen om te kijken hoe het met de codering zit.

[Afbeelding: Golf 6 RNS315 Audio coding]

Zien jullie hier iets fout staan? Moet ik ergens anders een screenshot van maken? Hoor het graag, alvast bedankt!
Byte 2 staat verkeerd, moet op 04 staan.

laat ie geen foutcodes zien?

• RobinJB

RobinJB

ICT-Meneer

The Eagle schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:25:
Wat bedoel je eigenlijk met de interval van TJA?
(Offertes voor Tiguan druppelen hier inmiddels binnen ;) )
Na 3/4 seconden stilstaan stopt TJA en moet je hem weer aanklikken als je wilt volgen. Handig als dat bijvoorbeeld 10 of 30 seconden zou zijn. Maar goed dit is al beter dan niks.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

RobinJB schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:54:
[...]

Na 3/4 seconden stilstaan stopt TJA en moet je hem weer aanklikken als je wilt volgen. Handig als dat bijvoorbeeld 10 of 30 seconden zou zijn. Maar goed dit is al beter dan niks.
Even een kleine waarschuwing (heb ik ook maar gelezen hoor). Lane Assist is niet 100% betrouwbaar en daarmee is TJA ook niet 100% betrouwbaar. Dit betreft autonoom rijden. Altijd ZELF blijven opletten dus. d:)b

Me.

• RobinJB

RobinJB

ICT-Meneer

GerCor schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:01:
[...]

Even een kleine waarschuwing (heb ik ook maar gelezen hoor). Lane Assist is niet 100% betrouwbaar en daarmee is TJA ook niet 100% betrouwbaar. Dit betreft autonoom rijden. Altijd ZELF blijven opletten dus. d:)b
Helemaal waar, tot nu toe werkt het prima maar ik hou mn voet altijd bij de rem.

• SpySeiko
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:33
Antera schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:37:
[...]
In de nieuwe kan je het dak apart aanpassen ik heb dit helaas op de vorige modellen niet gezien en word dit speciaal aangestuurd door de comfort module en bij de nieuwere heeft het dakraam een extra eigen module die wel aanpasbaar is. Gooi het op het OBDE forum eens neer wie weet kunnen ze dat wel toevoegen als one click functie
Bedankt, heb je ook een link naar de OBDE forum ?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

SpySeiko schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:18:
[...]

Bedankt, heb je ook een link naar de OBDE forum ?
Zit in de OBDeleven app, als ik het goed heb?

Me.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

RobinJB schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:54:
[...]

Interessant, dat had ik even niet aan zien komen. Maakt het dan nog iets uit of je start/stop geactiveerd hebt of niet?
Sowieso ga ik het niet als optie meebestellen, kost iets van 400 euro op de Tiguan. Dat kan goedkoper ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
The Eagle schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:33:
[...]

Interessant, dat had ik even niet aan zien komen. Maakt het dan nog iets uit of je start/stop geactiveerd hebt of niet?
Sowieso ga ik het niet als optie meebestellen, kost iets van 400 euro op de Tiguan. Dat kan goedkoper ;)
Nee, is gewoon iets typisch VAG. En ja het kan veel goedkoper ;)

• Het Vosje
Rainesh schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:41:
[...]

Byte 2 staat verkeerd, moet op 04 staan.

laat ie geen foutcodes zien?
Heb Byte 2 op 04 gezet, geen verschil ....

Ook geen foutcodes

• Rainesh
Het Vosje schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:05:
[...]

Heb Byte 2 op 04 gezet, geen verschil ....

Ook geen foutcodes

[Afbeelding: Audio config RNS315 v2]
Je unit even rebooten. Kun je een speaker output test doen?

• jessejanssen
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-10 22:55
Hallo,

Momenteel rijd ik een oudere Seat maar aankomende zaterdag ga ik een Seat Leon 1p Cupra R uit 2011 kopen. Nu is het zo dat die jongen waarvan ik hem koop de 2012 achterlichten erbij heeft (Die wij beiden mooier vinden) alleen zijn die uit de UK, dus zitten de mistlamp en achteruitrijverlichting verkeerd om.

Nu bied hij ze mij aan voor 'n mooie prijs bij de auto, en zei hij dat de verlichting om te wisselen zou moeten zijn via VCDS dus ben ik benieuwd of iemand hier (Met voorkeur @BasilFX of @Ramosss want ik woon naast Nijmegen) handig genoeg is om dat te kunnen?

Ik heb bij die 2 links gekeken voor 't posten, de 1e kon ik 't niet op vinden en de 2e is Duits en dat is niet m'n sterkste vak.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Jesse Janssen

• BasilFX
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:42

BasilFX

BasilFX

jessejanssen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:37:
Nu bied hij ze mij aan voor 'n mooie prijs bij de auto, en zei hij dat de verlichting om te wisselen zou moeten zijn via VCDS dus ben ik benieuwd of iemand hier (Met voorkeur @BasilFX of @Ramosss want ik woon naast Nijmegen) handig genoeg is om dat te kunnen?
Ik ben geen expert op dit gebied, maar meestal zijn er echt twee verschillende typenummers voor LHD- en RHD-achterlichten. Grote kans dat het niet gaat werken zonder modificaties aan de bekabeling (en ik weet ook niet of mistachterlicht en dus ook achteruitrijverlichting een wettelijke positie hebben).

http://www.basilfx.net

• Rainesh
BasilFX schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:51:
[...]

Ik ben geen expert op dit gebied, maar meestal zijn er echt twee verschillende typenummers voor LHD- en RHD-achterlichten. Grote kans dat het niet gaat werken zonder modificaties aan de bekabeling (en ik weet ook niet of mistachterlicht en dus ook achteruitrijverlichting een wettelijke positie hebben).
Dacht dat mistlamp achteren altijd links was. Maar inderdaad het ligt ook aan bekabeling etc als je een UK lamp wilt plaatsen

• jessejanssen
Dank voor jullie reacties, heb ondertussen ook met 2 dealers gebeld en eentje liet een bericht achter voor de chef werkplaats want die had er de ballen verstand van en de andere kreeg ik wel hun VCDS expert aan de telefoon (Was Seat Veenendaal). De beste man vertelde mij dat ze het vaker gedaan hebben, maar dat het aan de auto/opties van de computer ligt of het mogelijk is. Dat was bij 'n Seat Cupra lastig te zeggen zei hij en als oud VW expert had hij 't me daarbij wel kunnen vertellen.

Ik ga wel even Googlen over de wettelijke plaatsen, anders hoef ik ze niet eens perse om te wisselen..

Met vriendelijke groet,
Jesse

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

jessejanssen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:25:
Dank voor jullie reacties, heb ondertussen ook met 2 dealers gebeld en eentje liet een bericht achter voor de chef werkplaats want die had er de ballen verstand van en de andere kreeg ik wel hun VCDS expert aan de telefoon (Was Seat Veenendaal). De beste man vertelde mij dat ze het vaker gedaan hebben, maar dat het aan de auto/opties van de computer ligt of het mogelijk is. Dat was bij 'n Seat Cupra lastig te zeggen zei hij en als oud VW expert had hij 't me daarbij wel kunnen vertellen.

Ik ga wel even Googlen over de wettelijke plaatsen, anders hoef ik ze niet eens perse om te wisselen..

Met vriendelijke groet,
Jesse
Makkelijkste lijkt mij: even bellen met RDW keuringstation.

Me.

• Het Vosje
Rainesh schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:11:
[...]

Je unit even rebooten. Kun je een speaker output test doen?
De auto is inmiddels een paar keer helemaal uit geweest, hielp helaas niet.

Heb geprobeerd een output test te doen, maar kreeg deze error voor alle 4 (front & rear voor left & right)

• jessejanssen
GerCor schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:45:
[...]

Makkelijkste lijkt mij: even bellen met RDW keuringstation.
Dat is precies wat ik straks gedaan heb, als je achter maar 1 mistlamp hebt moet die wettelijk gezien inderdaad linksachter zitten.

Ik ben nu al onderweg om naar de auto te kijken en hem te halen als die bevalt, ipv zaterdag, dus als ik hem meeneem ga ik morgen of donderdag kijken of ik 't gefixed krijg.

• MrBabiSpangang
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-10 20:48
Heb mijn antwoord denk ik al gevonden in het forum, maar zou toch nog graag een bevestiging willen.

Heb een Golf GTE van eind 2015 (MY2016) met Front Assist, Park Assist en ACC en zou graag Lane Assist en TJA willen activeren. Ik zie dat er twee puntjes achter mijn spiegel zit. Maar om Lane Assist te activeren heb je dus echt een driehoek camera nodig?

• Rainesh
MrBabiSpangang schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:27:
Heb mijn antwoord denk ik al gevonden in het forum, maar zou toch nog graag een bevestiging willen.

Heb een Golf GTE van eind 2015 (MY2016) met Front Assist, Park Assist en ACC en zou graag Lane Assist en TJA willen activeren. Ik zie dat er twee puntjes achter mijn spiegel zit. Maar om Lane Assist te activeren heb je dus echt een driehoek camera nodig?
Jap, want dat is je front camera.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Lane assist wordt door de meeste mensen die ik spreek alleen maar als irritant ervaren. Kortgezegd begint je stuur te trillen als je wat verder uit het centrum van je baan rijdt. Dus ook als je inhaalt en je richting vergeet. Of wat meer links rijdt om even wat meer overzicht te hebben. Danwel aan je voorligger te laten weten dat ie op moet zouten met zijn 100 op de naald op de linkerbaan.
Neuh, die LA heb ik mee gereden en vond ik niks. Kan gelukkig ook uit ;)
TJA is dan wel weer handig :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:29:
knip >>

- Dus ook als je inhaalt en je richting vergeet. verboden
- Of wat meer links rijdt om even wat meer overzicht te hebben. onvoldoende afstand, verboden
- Dan wel aan je voorligger te laten weten dat ie op moet zouten.....is niet aan jou, verboden.

<< knip
Ik heb het niet, Lane Assist. Mijn zwager wel en vindt het ook bloedirritant en heeft het ook permanent uitgeschakeld.

GerCor wijzigde deze reactie 09-12-2018 01:47 (4%)

Me.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Leuk die rode tekst maar als je moraalridder wilt uithangen raak je wel mijn irritatiezone. Plus zorg dan ook dat het echt hout snijdt in plaats van dat je meteen het slechtste interpreteert.
Richting aanwijzen kun je ook gewoon vergeten, overzicht links of rechts houden in een file met een flinke suv of andere grote auto voor je kan ook lastig zijn. Pak maar eens dagelijks een kilometer of 25 file mee. Die wil je kunnen lezen en overzicht hebben.
En die laatste wil ik bij een biertje de discussie nog wel eens aan wie er fouter is: de trage linksplakker die daarmee gevaarlijke acties uitlokt, of degene die er wat van meldt.

Maar daar ging het allemaal niet om :P

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:24:
Leuk die rode tekst maar als je moraalridder wilt uithangen raak je wel mijn irritatiezone.
Is dat zo? Je zou ook kunnen proberen niet alles persoonlijk op te vatten. Jij legt uit wat de nadelen zijn van Lane Assist onder welke omstandigheden. Ik geef aan hoe iedereen, en niet alleen jij, kunt voorkomen dat Lane Assist irritant wordt.

Dus, in zijn algemeenheid: richting aangeven, voldoende afstand houden en je niet bemoeien met andere weggebruikers. Heb je van Lane Assist geen last en is het een prima assistent.

Me.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-10 23:26
En bij van rijstrook wisselen zonder richting aangeven: Als je "vergeet" richting aan te geven, is het toch juist goed dat hij je op die fout wijst? Lijkt me een goede manier om dat af te leren.

iRacing Profiel

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

GerCor schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:49:
[...]

Is dat zo? Je zou ook kunnen proberen niet alles persoonlijk op te vatten. Jij legt uit wat de nadelen zijn van Lane Assist onder welke omstandigheden. Ik geef aan hoe iedereen, en niet alleen jij, kunt voorkomen dat Lane Assist irritant wordt.
Je knalt het er met rode letters in als "verboden". Hoe denk je zelf dat het overkomt? Gezien mijn reactie kennelijk niet als hoe je het bedoeld had :)
Having said that: als een Duits stukje techniek hier in NL gaat bepalen hoe ik zou moeten rijden is wat mij betreft het einde zoek. We leven geen 60 jaar geleden ;)
Bovendien: als dat stukje software getest is in DLD en men de maatstaf op de autobahn en het Duitse weggedrag insteekt (en dat vermoeden heb ik sterk) dan komt dat slecht overeen met de situatie op de NL wegen. Men rijdt hier gewoon anders. Maar wellicht weet een van de VCDS specialisten waar en hoe zoiets ontwikkeld wordt? :)
Dus, in zijn algemeenheid: richting aangeven, voldoende afstand houden en je niet bemoeien met andere weggebruikers. Heb je van Lane Assist geen last en is het een prima assistent.
Mooie gedachte. Helaas ben je nooit alleen op de weg en stikt het er van de medeweggebruikers waar je rekening mee moet houden. Komt van twee kanten zoiets :)
Maar laten we er over ophouden, het wegmisbruikerstopic is elders :)

Enige wat ik nog zou willen weten van jou persoonlijk is hoeveel je per jaar rijdt en op welke tijdstippen en waar. Heb namelijk het vermoeden dat mijn beeld van het NL verkeer heel anders is dan dat van jou, en we dus eenverschillend referentiekader hebben :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:11:
Enige wat ik nog zou willen weten van jou persoonlijk is hoeveel je per jaar rijdt en op welke tijdstippen en waar. Heb namelijk het vermoeden dat mijn beeld van het NL verkeer heel anders is dan dat van jou, en we dus eenverschillend referentiekader hebben :)
Zullen we het toch maar beperken tot de functie Lane Assist. Waar ik rij, op welke tijdstippen, heeft niks met Lane Assist te maken.

Me.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Goed plan :)
Daarop doorgaand: als die optie hebt en je zet hem via de stengel uit, staat ie dan na een herstart ineens weer aan? Of kun je dat zelf helemaal uitzetten, danwel is VCDS nodig om hem definitief te disablen?

• Rainesh
The Eagle schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:33:
Goed plan :)
Daarop doorgaand: als die optie hebt en je zet hem via de stengel uit, staat ie dan na een herstart ineens weer aan? Of kun je dat zelf helemaal uitzetten, danwel is VCDS nodig om hem definitief te disablen?
kunt em helemaal uitzetten met de stengel of via menu.

• secury
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-10 14:53
Hi allen, de vraag die ik hier ga stellen heb ik ook zojuist ook op het audiforum gesteld, excuses voor het dubbelen bij degenen die daar ook zitten.

Ik heb een last minute hulp verzoek.

In Juni van dit jaar heb ik bij Leon (audiwereld) VZE/TSR op een 2018 A5 aan laten zetten en vanaf paar minuten na wegrijden krijg ik de melding: 'verkeersteken herkenning momenteel beperktzie instuctieboekje'. Dat boekje bied geen hulp. Omdat ik onderweg naar huis was om daarna de auto in te laden en paar weken op vakantie te gaan op dat moment geen aandacht aan gegeven. Laconiek/laks als ik ben rij ik al een bijna een half jaar met deze melding en het stoort mij totaal niet want de functionaliteit werkt prima. Nu wilt het geval dat ik mijn auto morgen overdraag aan een collega en het leek mij wel netjes dit zonder melding te doen. Net via obd de aanpassingen die ik daarmee kan doen in A5, 5F en 17 teruggedraaid, maar nog steeds deze melding na paar minuten rijden!

Weet iemand wat te doen? Ik heb geen VCP om het daarmee terug te draaien, alleen een OBD11.
Hieronder een foto van de melding voor mijn recente wijzigingen, nu is de VZE die op de afbeelding staat links weg, maar de melding blijft.

secury wijzigde deze reactie 12-12-2018 20:11 (17%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Jouw plaatje werkt niet hoor.

Aangepast, nu wel zichtbaar. (y)

GerCor wijzigde deze reactie 12-12-2018 20:23 (8%)

Me.

• secury
GerCor schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:06:
[...]

Jouw plaatje werkt niet hoor.
Thanks, aangepast.

• Rainesh
Waar kom je vandaan? Je moet je mmi even herstarten.

• secury
Heeft helaas niet mogen baten, na paar minuten weer een melding. Auto even van contact gehaald, van weggelopen. Nog een keer geprobeerd en weer de melding.

secury wijzigde deze reactie 12-12-2018 21:55 (43%)

• Rainesh
secury schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:15:
[...]

Huissen, MMI reset is NAV/Radio en de grote knop tegelijk toch?
Ja

• Rainesh
secury schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:15:
[...]

Heeft helaas niet mogen baten, na paar minuten weer een melding. Auto even van contact gehaald, van weggelopen. Nog een keer geprobeerd en weer de melding.
Dan toch je coding nalopen. Want waarschijnlijk heb je de tweede bit in 17 niet uitgevinkt.

• secury
Rainesh schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:00:
[...]

Dan toch je coding nalopen. Want waarschijnlijk heb je de tweede bit in 17 niet uitgevinkt.
Thanks voor de suggestie, nog eens nagelopen en stond wel uit.
Hieronder mijn output als laatste poging. Anders nog een laten doen met VCP maar.

• Rainesh
secury schreef op woensdag 12 december 2018 @ 23:50:
[...]

Thanks voor de suggestie, nog eens nagelopen en stond wel uit.
Hieronder mijn output als laatste poging. Anders nog een laten doen met VCP maar.

[Afbeelding: OBD]
Als je er vanaf het begin al last van hebt, dan is het niet goed gedaan. Verkeerde flashfile gebruikt ;)

• wackidth
  • Laatst online: 18-08 20:43
Weet iemand of en hoe je het basis geluid kunt veranderen van de Mib2.

DAB+ heeft veels te veel hoog. Tov andere ingangen.

Ook zag ik op YT iemand rotzooien met een 5-bands equalizer in een golf? Iemand een idee.

En is het mogelijk de kleuren van de navigatie te wijzigen? De geplande route is niet veel verschillend van tint tov de straten, voor een kleurenblinde.

.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@wackidth Die 5-bands Equalizer is onderdeel van het DynAudio pakket. Heb 't hier ook in de auto en wordt met erg veel plezier gebruikt.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• wackidth
wimmel_1 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:07:
@wackidth Die 5-bands Equalizer is onderdeel van het DynAudio pakket. Heb 't hier ook in de auto en wordt met erg veel plezier gebruikt.
Nah dan zal dat YT filmpje wel fake zijn. Dynaudio heeft een extra module. En daar zal de EQ wel gedaan worden.

.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wackidth schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:03:
En is het mogelijk de kleuren van de navigatie te wijzigen? De geplande route is niet veel verschillend van tint tov de straten, voor een kleurenblinde.
Huh? Je hebt toch Android Auto? Kies nou eens man. >:)

Me.

• Bart ®
  • Laatst online: 19:46

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Medetweakers, ik heb twee vraagjes:
1. Met een nieuwe Passat krijg je wel standaard keyless start, maar niet keyless entry. Is dat te activeren met VCDS?
2. Ook zit er standaard adaptive cruise control op, maar dat werkt pas vanaf 30 km/h. Wil je in de file ook adaptive cruise control hebben, dan moet je het Bestuurdersassistentiepakket Plus nemen, want daar zit traffic jam assist in. Is dat laatste te activeren met VCDS?

Hoor graag van jullie, alvast bedankt!

I have the cape.

• Rainesh
Bart ® schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:39:
Medetweakers, ik heb twee vraagjes:
1. Met een nieuwe Passat krijg je wel standaard keyless start, maar niet keyless entry. Is dat te activeren met VCDS?
2. Ook zit er standaard adaptive cruise control op, maar dat werkt pas vanaf 30 km/h. Wil je in de file ook adaptive cruise control hebben, dan moet je het Bestuurdersassistentiepakket Plus nemen, want daar zit traffic jam assist in. Is dat laatste te activeren met VCDS?

Hoor graag van jullie, alvast bedankt!
1) nee
2) heb je lane assist? Dsg? Dan kan ik traffic jam assist activeren. Kan niet met vcds.

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-10 23:39
Vraag: Is het mogelijk om met vcds start/stop zo te programmeren dat hij standaard uit staat, maar hem met het knopje kan aanzetten. De werking van de knop omdraaien zeg maar. Ben benieuwd!

• Bart ®

Bart ®

Rainesh schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:46:
[...]

1) nee
2) heb je lane assist? Dsg? Dan kan ik traffic jam assist activeren. Kan niet met vcds.
Lane assist zit in hetzelfde pakket, dus nee, dat heb ik niet :P. DSG heb ik wel.

I have the cape.

• Rainesh
Bart ® schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:15:
[...]

Lane assist zit in hetzelfde pakket, dus nee, dat heb ik niet :P. DSG heb ik wel.
Heb je iets van een driehoekige camera op je voorruit? Boven je binnenspiegel.

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:05
Bart ® schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:15:
[...]

Met dsg werkt acc vanaf 0.

• Bart ®

Bart ®

Rainesh schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:17:
[...]

Heb je iets van een driehoekige camera op je voorruit? Boven je binnenspiegel.
Ik heb de auto nog niet, zit nog na te denken over opties. Maar ik betaal liever niet voor iets wat ook gratis te activeren is ;). Maar er zit wel verkeersbordherkenning op.
Echt? :o Dat is niet wat de verkoper bij de dealer tegen me zei :').
Wat doet traffic jam assist dan anders :?.

Bart ® wijzigde deze reactie 15-12-2018 11:45 (26%)

I have the cape.

• Fjeze
  • Laatst online: 19:07

Fjeze

AllesPerfect!

Sbakker1982 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:11:
Vraag: Is het mogelijk om met vcds start/stop zo te programmeren dat hij standaard uit staat, maar hem met het knopje kan aanzetten. De werking van de knop omdraaien zeg maar. Ben benieuwd!
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar.

Fly or Die

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Bart ® schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:43:
Ik heb de auto nog niet, zit nog na te denken over opties. Maar ik betaal liever niet voor iets wat ook gratis te activeren is ;). Maar er zit wel verkeersbordherkenning op.
Als je verkeersbordenherkenning hebt, heb je ook een camera in je voorruit.

Me.

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:05
W
Bart ® schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:43:

[...]

Echt? :o Dat is niet wat de verkoper bij de dealer tegen me zei :').
Wat doet traffic jam assist dan anders :?.
Met de DSG werkt acc van 0 tot 210. Dat laatste nog niet getest trouwens. TJA stuurt de auto ook voor je. Ik heb alleen ACC en gebruik het dagelijks en ook in de file. Ideaal.

• wackidth
GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:44:
[...]

Huh? Je hebt toch Android Auto? Kies nou eens man. >:)
Als ik niet aan het werk ben gebruik ik de gewone Navi.

.

• Rainesh
Fjeze schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:43:
[...]

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar.
Nee niet softwarematig wel hardwarematig. @azz_kikr

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-10 23:39
Rainesh schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:58:
[...]

Nee niet softwarematig wel hardwarematig. @azz_kikr
Wat kost dat?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wackidth schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:45:
[...]

Als ik niet aan het werk ben gebruik ik de gewone Navi.
Oké. Wat wij eergisteren gedaan hebben: Je voert je eindbestemming in. Daarnaast kun je verschillende tussenstops invoeren (goedkoop tanken in Heek DLD). Eenmaal gedaan, ga je rijden. Dan heb ik altijd de navigatie tussen de 2 tellers aanstaan. Die geeft met pijlen precies aan welke rijstrook ik op een snelweg moet hebben. Zit verder helemaal geen kleurtjes in. En voor de rest er maar op vertrouwen dat je van A naar B komt zoals je mag verwachten. Bij Oberhausen, op de terugreis, allemaal fileleed. Krijg je via de stem te horen dat de route is aangepast i.v.m. stremmingen op jouw gekozen route.

Heel simpel allemaal. Werkt perfect.

Me.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Paar euro als je module zelf maakt. 30tal voor een premade module. Kwestie van draden van stop/start button beetje te strippen en aan te solderen.
Als je vampire clips gebruikt, hoef je zelf niet ze solderen. Zie je niks van en is mss 10 minuten werk. Dan onthoudt die laatste setting. Dus als je SS uit schakelt, dan bij volgende keer wagen starten gaat SS ook uitgeschakeld zijn. (En omgekeerd).

• schakenraadjuh
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:34
Ik heb een Golf GTE waarbij de stekker 30 seconden (of zo?) ontgrendeld blijft na het openen van de auto. Dat is soms net te kort waardoor je weer op zoek moet naar je sleutel om de auto nogmaals open te klikken. Weet iemand of die 30 seconden gewijzigd kunnen worden?

Aanvulling:
Uitschakelen van de e-modus via de knop bij de pook activeert “Battery Hold”, is het mogelijk om
“Battery auto” te activeren? Dit moet nu altijd via het touchscreen.

schakenraadjuh wijzigde deze reactie 15-12-2018 20:58 (33%)

• Rainesh
schakenraadjuh schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:49:
Ik heb een Golf GTE waarbij de stekker 30 seconden (of zo?) ontgrendeld blijft na het openen van de auto. Dat is soms net te kort waardoor je weer op zoek moet naar je sleutel om de auto nogmaals open te klikken. Weet iemand of die 30 seconden gewijzigd kunnen worden?

Aanvulling:
Uitschakelen van de e-modus via de knop bij de pook activeert “Battery Hold”, is het mogelijk om
“Battery auto” te activeren? Dit moet nu altijd via het touchscreen.
eerste van wel dacht ik, weet ik niet zeker.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:37
Gisteren mijn nieuwe Octavia RS opgehaald en vandaag maar meteen de OBDeleven erin gedaan om wat dingen aan te passen wat prima is gelukt. Ik zit alleen met MirrorDip wat ik niet aan de gang krijg.

Ik kan de optie aanzetten, ik zie de optie ook in mijn menu staan en heb het daar ook aangezet. Nu stond er bij dat als het niet zou werken dat ik anders de auto in zijn achteruit moet zetten, handmatig de spiegel verander naar hoe ik het wil hebben als ik dus achteruit wil rijden en dat hij bij P of D juist weer in de goede stand zou moeten komen te staan, maar helaas werkt dat niet, De spiegel blijft staan, ook als ik harder dan 15 km/u ga rijden zodat deze weer normaal zou moeten komen te staan.

Iemand nog tips hoe ik dat goed kan krijgen?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

CasGas schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:30:
Gisteren mijn nieuwe Octavia RS opgehaald en vandaag maar meteen de OBDeleven erin gedaan om wat dingen aan te passen wat prima is gelukt. Ik zit alleen met MirrorDip wat ik niet aan de gang krijg.

Ik kan de optie aanzetten, ik zie de optie ook in mijn menu staan en heb het daar ook aangezet. Nu stond er bij dat als het niet zou werken dat ik anders de auto in zijn achteruit moet zetten, handmatig de spiegel verander naar hoe ik het wil hebben als ik dus achteruit wil rijden en dat hij bij P of D juist weer in de goede stand zou moeten komen te staan, maar helaas werkt dat niet, De spiegel blijft staan, ook als ik harder dan 15 km/u ga rijden zodat deze weer normaal zou moeten komen te staan.

Iemand nog tips hoe ik dat goed kan krijgen?
Ik heb je alleen nog niet zien schrijven dat je de bediening van de spiegel in deur op 'R' moet zetten.

Me.

• CasGas
Serieus?

Ik maar denken in de R van reverse op me automaat maar dan zal ik daar wel overheen hebben gelezen :) Ik ga het morgen meteen proberen. Dus gewoon de spiegel altijd op rechts laten staan en that's it?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Jep, 'R' van rechterspiegel. Want die andere standen hebben een andere functie.
Ik maar denken in de R van reverse op me automaat maar dan zal ik daar wel overheen hebben gelezen :) Ik ga het morgen meteen proberen. Dus gewoon de spiegel altijd op rechts laten staan en that's it?
Voor Mirrordip wel. Wil je de spiegels synchroniseren, dan op 'L'. Probeer morgen ook maar eens. d:)b

Me.

• 0546timm
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10-10 15:27
Hoi,

Ik heb een Concert II radio in mijn Audi A3.
Nu heb ik van mijn vader een Kenwood gekregen die uit zijn Volkswagen Caddy komt (model weet ik zo niet).

Bij de Kenwood zat een stekker die naar 2 ISO's verloopt en 1 voor een Quadlock, mijn A3 heeft ISO's dus ik kon ze zo 1 op 1 aansluiten en het spul werkt. Echter heeft mijn A3 ook een stekker waar o.a. CANBUS opzit, deze kan ik natuurlijk nergens op aansluiten in de Kenwood unit.

Mijn vraag; kan ik deze stekker gewoon laten voor wat het is of gaat deze errors veroorzaken? Het spul werkt gewoon zonder de stekker (zie foto).

Bvd!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Je kunt die stekker uiteraard gewoon laten voor dat wat 't is.

Jouw Kenwood heeft géén mogelijkheid om de, middels CANBUS uit te lezen, sensoren zichtbaar te krijgen op het display (bandenspanning, kilometerstanden, beurten (ECU).....). Aansturen / dimmen van bijvoorbeeld (interieur) verlichting middels CANBUS gaat ook niet meer lukken En ik ben benieuwd of de knoppen op je stuur nog iets gaan doen......

8)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 16-12-2018 18:06 (34%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• 0546timm
wimmel_1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:54:
Je kunt die stekker uiteraard gewoon laten voor dat wat 't is.

Jouw Kenwood heeft géén mogelijkheid om de, middels CANBUS uit te lezen, sensoren zichtbaar te krijgen op het display (bandenspanning, kilometerstanden, beurten (ECU).....). Aansturen / dimmen van bijvoorbeeld (interieur) verlichting middels CANBUS gaat ook niet meer lukken En ik ben benieuwd of de knoppen op je stuur nog iets gaan doen......

8)
Dit ga ik even nader onderzoeken, zag ook al modules van 50 euries die ervoor zorgen dat bij een aftermarket radio de knoppen nog wel werken :P

• CasGas
GerCor schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:53:
[...]

Jep, 'R' van rechterspiegel. Want die andere standen hebben een andere functie.

[...]

Voor Mirrordip wel. Wil je de spiegels synchroniseren, dan op 'L'. Probeer morgen ook maar eens. d:)b
Hartelijk dank, mirrordip'n all the way :)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-09 18:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zit hier iemand ook in de buurt van Assen voor 2 collega's van me?
(Ateca en een Kodiaq)

D3 Profile D3 XP Ladder

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:48
Ik denk dat Zwolle het dichtstbij is?
Er staat een lijstje in TS.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:19
0546timm schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:52:
[...]

Dit ga ik even nader onderzoeken, zag ook al modules van 50 euries die ervoor zorgen dat bij een aftermarket radio de knoppen nog wel werken :P
Voor stuurwielbediening heb je inderdaad een aparte kabelset nodig. Zie ook www.tomacarparts.nl

• 0546timm
Scrtz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:06:
[...]

Voor stuurwielbediening heb je inderdaad een aparte kabelset nodig. Zie ook www.tomacarparts.nl
Ja hier kwam ik ook achter helaas ;(.
Oldenzaal is echter wel om de hoek, ik zal ze eens een belletje of mailtje doen! Dank!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:19
0546timm schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:20:
[...]

Ja hier kwam ik ook achter helaas ;(.
Oldenzaal is echter wel om de hoek, ik zal ze eens een belletje of mailtje doen! Dank!
Anders kun je nog langs een Heuts, APS of whatever automaterialenzaak bij jou in de buurt ligt, hebben ze vaak nog op voorraad ook.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:52

Antera

www.lowering.nl/vcds

Mad-Matt schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:11:
Zit hier iemand ook in de buurt van Assen voor 2 collega's van me?
(Ateca en een Kodiaq)
Gezellig ritje naar breda kan altijd en nooit geen straf toch :)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ok. Mij is als leaseauto een passat station comfortline business aangeboden. 1.6 TDI 120 pk met DSG7. Uit 2017.
Kan daar audi gasrepons op geactiveerd worden?
En hoe kom ik er achter of dat ding
- driving profiles
- flippers aan het stuur
- ACC
- lane assist of iets anders om TJA te activeren heeft?
Heeft verder wel het executive plus en advance pakket, maar meer weet ik niet

Heb zelfs evt het chassisnummer. Dealer al gebeld maar auto was niet door hen geleverd dus ff lastig. Ben een beetje bang dat die 1.6 wat sloom is icm alleen de DSG.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:40:
Ok. Mij is als leaseauto een passat station comfortline business aangeboden. 1.6 TDI 120 pk met DSG7. Uit 2017.
- driving profiles
- flippers aan het stuur
- ACC

Heb zelfs evt het chassisnummer. Dealer al gebeld maar auto was niet door hen geleverd dus ff lastig. Ben een beetje bang dat die 1.6 wat sloom is icm alleen de DSG.
Dealer kan het gewoon zien aan het chassisnummer welke opties erop zitten.

Anders bel je een andere en leg je de vraag daar neer.

Xbox live: Ghesous

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Was ook al van plan om morgen Van Mossel ff te bellen idd, die hebben hem vermoedelijk geleverd. Maar zie die Audi gasrespons nergens? Ding moet wel booruit te trappen zijn namelijk, wilde nl eerst boor de 1.4 TSI gaan, die trekt heerlijk :)

• Rainesh
The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:40:
- driving profiles
- flippers aan het stuur
- ACC

Als dat de twee enige pakketten zijn, dan zit er geen camera op. Gewoon op chassisnummer even optielijst vragen.

Gasrespons kan gewoon erop. Dat kan op ieder MQB wagen, ongeacht motor.

Voor TJA heb je LA en ACC nodig.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat laatste wist ik, dat eerste niet. Opties ga ik achteraan uiteraard. Maar als je mij vanmiddag om 1700 belt met of ik die auto wil dan is zoiets wat lastig, was al blij dat ik uberhaupt een dealer te pakken kreeg.

Las ook iets over aanpassen stuurgedrag bij de Passat? Hoe zit dat dan?

(En ja ik weet het, ik vraag de laatste tijd best veel...dat de leasemij's niet meewerken en onze wagenparkbeheerster totaal niet transparant lijkt te zijn (ik krijg als offerte of als info een een screenshotje of vage scan, niet eens foto's ;() helpt ook niet...)

• Rainesh
The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:49:
Dat laatste wist ik, dat eerste niet. Opties ga ik achteraan uiteraard. Maar als je mij vanmiddag om 1700 belt met of ik die auto wil dan is zoiets wat lastig, was al blij dat ik uberhaupt een dealer te pakken kreeg.

Las ook iets over aanpassen stuurgedrag bij de Passat? Hoe zit dat dan?

(En ja ik weet het, ik vraag de laatste tijd best veel...dat de leasemij's niet meewerken en onze wagenparkbeheerster totaal niet transparant lijkt te zijn (ik krijg als offerte of als info een een screenshotje of vage scan, niet eens foto's ;() helpt ook niet...)
Stuurgedrag kan ook aangepast worden.

Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True