Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Klopt, moet je een alarm voor hebben.DoeEensGek schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:48:
Voor een piepje moet je toch een alarm geïnstalleerd hebben?
Geen alarm = claxon
Heb je een camera in je voorruit? Voor bijv verkeersbordenherkenning? Dan kan lane assist erbij
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
De N versie is nog lastig te vinden. Zeer lastig te vinden maar uiteindelijk een Meyle uit Duitsland gehaald. Helemaal happy!
Bij de K versie blijft de nadraaipomp continu aanstaan, wat bij een turbo geblazen motor het geval zou moeten zijn. Bij een N versie dus niet.
Als je automatisch vergrendelen aan zet bij Skoda zal na het sluiten van je deur alles gelijk op slot gaan.phoenix2149 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:13:
Even vraagje.
Ben me aan het inlezen in de VAG opties.
Krijg 2 oktober mijn nieuwe Skoda style business. opties: Adaptive+PPP dus geen lane assist/dode hoek (mocht helaas maar x% aan opties van aanschafwaarde)
Ik lees op Stemei iets over de KESSY en de mogelijkheid automatisch te vergrendelen. Erg handig want in mijn vorige auto vergat ik dat nog wel eens (tikken op de deurhendel) bij mijn vorige auto met keyless systeem.
Op de video is dit enkel zichtbaar door open en dicht te doen. Maar werkt dit ook nadat je gereden hebt?
Nu heb ik tijdelijk een Grand scenicen doe doet dat ook vanzelf als je weg loopt. Echt super handig!
Dus ook als er nog iemand uit moet stappen.
Dus jij moet als laatste de deur dicht doen.
En als je dan nog wat van de achterbank wil pakken zit hij al op slot.
Dus echt handig is het niet.
Marco.
Wettelijk gezien mógen die akoestische signalen overigens niet aan staan. De optie om ze aan/uit te zetten in het CAR menu is standaard ook niet aanwezig (bij mij staat dat "bliepje" overigens ook gewoon altijd aan, hoor
[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 19-09-2018 12:38 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zou kunnen. Een collega van mij maakte van de week de opmerking: als jij de auto van het slot doet is het een zee van licht: LH, lichten in de spiegels, en als ik de deur open, de deurverlichting. (hehe)wimmel_1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:33:
@GerCor In dat filmpje waar samen met 't bliepje de breedstralers/mistlampen aan gaan is het vrij donker in de parkeergarage. Waarschijnlijk is bij die auto de CH/LH functie omgezet naar die lampen zodat die nú (middels LH) dus aanspringen.
Ik heb het ook ingeschakeld en het zit inderdaad ook in het menu. Mijn vriendin, dochter en zoon vinden dat piepje he-le-maal niks. Dé reden voor mij om het aan te zetten.Wettelijk gezien mógen die akoestische signalen overigens niet aan staan. De optie om ze aan/uit te zetten in het CAR menu is standaard ook niet aanwezig (bij mij staat dat "bliepje" overigens ook gewoon altijd aan, hoor).
[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 19-09-2018 12:44 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Heb ik niet besteld, maar weet dat als de camera er toch is het aangezet kan worden. We shall see op 2oktober.Rainesh schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:38:
Alarm = piep
Geen alarm = claxon
Heb je een camera in je voorruit? Voor bijv verkeersbordenherkenning? Dan kan lane assist erbij
Alarm zit volgens mij niet op als standaard.
Mwo, Ideal is het niet, maar iets om over na te denken want met de Renault is het op een (klein) afstandje pas.Marco VCDS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:25:
[...]
Als je automatisch vergrendelen aan zet bij Skoda zal na het sluiten van je deur alles gelijk op slot gaan.
Dus ook als er nog iemand uit moet stappen.
Dus jij moet als laatste de deur dicht doen.
En als je dan nog wat van de achterbank wil pakken zit hij al op slot.
Dus echt handig is het niet.
Marco.
Beste zou zijn om ook na het rijden na 30 seconden de deuren op slot zouden gaan. Niet alleen als je unlocked en geen deuren opent. Maar ja dat is er niet.
Maar goed. Mijn vraag was meer of dit dan ook werkt als je gereden hebt.
Maar standaard is die piep ook niet aanwezig dusja:P Je kan via VCDS de optie gewoon toevoegen aan het menu dus het is zo uitgezet indien nodig. Ik vind het ook altijd wel fijn, weet ik zeker dat het vergrendelen 'gepakt' heeft terwijl ik wegloop van de auto.wimmel_1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:33:
@GerCor In dat filmpje waar samen met 't bliepje de breedstralers/mistlampen aan gaan is het vrij donker in de parkeergarage. Waarschijnlijk is bij die auto de CH/LH functie omgezet naar die lampen zodat die nú (middels LH) dus aanspringen.
Wettelijk gezien mógen die akoestische signalen overigens niet aan staan. De optie om ze aan/uit te zetten in het CAR menu is standaard ook niet aanwezig (bij mij staat dat "bliepje" overigens ook gewoon altijd aan, hoor).
Als je die CH/LH op mistlampen zet, wat doen je koplampen dan eigenlijk? Gaan die pas aan als je de auto gestart hebt?
Ja dan ook.phoenix2149 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:53:
[...]
Mwo, Ideal is het niet, maar iets om over na te denken want met de Renault is het op een (klein) afstandje pas.
Beste zou zijn om ook na het rijden na 30 seconden de deuren op slot zouden gaan. Niet alleen als je unlocked en geen deuren opent. Maar ja dat is er niet.
Maar goed. Mijn vraag was meer of dit dan ook werkt als je gereden hebt.
Als je het contact uit doet en je deur open en dan je deur sluit gaat alles op slot.
Of je nu gereden hebt of niet.
Dacht van wel, moet ik ff in adaptiekanalen van mn eigen auto kijken. Zelfde basis als jouw autoyamahabest schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:32:
Is het ook mogelijk om de kofferbakontgrendel-functionaliteit van de afstandsbediening uit te schakelen, op een Golf 7.5?
dank voor de info, zal daar even naar gaan kijken.Scrtz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:20:
[...]
Vagtechniek doet OBD aanpassingen en tuning(volgens mij doen ze de OBD aanpassingen zelfs gratis als je daar je auto laat tunen)
AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;
Dank.Marco VCDS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:05:
[...]
Ja dan ook.
Als je het contact uit doet en je deur open en dan je deur sluit gaat alles op slot.
Of je nu gereden hebt of niet.
Het is wat moeilijk te zien op het filmpje.Scrtz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:17:
Als je die CH/LH op mistlampen zet, wat doen je koplampen dan eigenlijk? Gaan die pas aan als je de auto gestart hebt?
Je kunt zien wanneer de auto ontgrendeld wordt, dan gaan de mistlampen aan en de binnenste lampen (stadslicht) in de koplampunit. Dat - binnenste lampen in koplampunit- is volgens mij bij halogeenkoplampen de standaard DRL. Geen idee of Golfjes 7 met halogeenverlichting ook automatische verlichting hebben anders zouden de dimlichtkoplampen waarschijnlijk ook aangegaan zijn in de parkeergarage. Daarnaast heb je natuurlijk nog de lichtschakelaar.
Wat ik dus denk te zien op het filmpje: DRL (binnenste lampen IN de koplampunit) en mistlampen (gecodeerd) gaan aan bij ontgrendelen en lichtschakelaar staat op '0' stand.
Bij mijn Golf met lichtschakelaar op 'auto'. Bij ontgrendelen gaat stadslicht (DRL) aan bij voldoende zonlicht. Dimlicht gaat ook aan, samen met DRL bij onvoldoende zonlicht. Wordt dus geregeld door de lichtsensor. Overigens is dat allemaal aan een tijdslimiet verbonden, in te stellen in het menu van de Discover met een maximum van een minuut (als ik het goed heb)
Na maximaal een minuut gaat alle verlichting weer uit. Stap je dan in je auto en zet je de auto op contact, dan is het afhankelijk van de stand van de lichtschakelaar en eventuele lichtsensor welke verlichting gaat branden.
[ Voor 90% gewijzigd door Ramosss op 22-09-2018 22:55 ]
Maakte verbinding met mijn telefoon etc, alleen het enige wat ik uit kon lezen waren watertemperaturen (daar had ik m nou net niet voor)
Afijn, el cheapo OBD kabel besteld om op de laptop aan te sluiten, drivers geïnstalleerd, VCDS geïnstalleerd, hij maakt verbinding met de kabel maar als ik m aansluit op de auto zegt ie gewoon nog steeds "No interface"
Zou het kunnen dat mijn auto geen lekker contact maakt? Of de kabel er net niet lekker in gaat? Hij lijkt iets losjes te zitten..
Betreft een Golf V uit 2005
Volgens mij zit je in het verkeerde topic.234FaTaLiTy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:37:
Ik heb laatst een el cheapo Bluetooth OBD2 adaptertje besteld (zo'n aliexpress ding, via BOL)
Maakte verbinding met mijn telefoon etc, alleen het enige wat ik uit kon lezen waren watertemperaturen (daar had ik m nou net niet voor)
Afijn, el cheapo OBD kabel besteld om op de laptop aan te sluiten, drivers geïnstalleerd, VCDS geïnstalleerd, hij maakt verbinding met de kabel maar als ik m aansluit op de auto zegt ie gewoon nog steeds "No interface"
Zou het kunnen dat mijn auto geen lekker contact maakt? Of de kabel er net niet lekker in gaat? Hij lijkt iets losjes te zitten..
Betreft een Golf V uit 2005

Hoezo? Je gebruikt toch een OBD kabel voor deze aanpassingen? Of ben ik in de war?

Zo'n kabel heb ik, alleen een imitatie.
[ Voor 23% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 01-10-2018 09:44 ]
Nee, ik ben in de war. Excuus.234FaTaLiTy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:42:
[...]
Hoezo? Je gebruikt toch een OBD kabel voor deze aanpassingen? Of ben ik in de war?
[Afbeelding]
VCDS heeft een eigen interface kabel. Die koop je bij de software. OBD alleen heb je bij VAG weinig aan.234FaTaLiTy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:42:
[...]
[Afbeelding]
OBD is het protocol, waaronder de bekende foutcodes P0... etc. VAG heeft een eigen protocol, naast ODB.Scrtz schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:48:
OBD is de stekker aansluiting, VCDS is het softwareprogramma dat je gebruikt.
@234FaTaLiTy Ik kan je hier niet bij helpen helaas.
Bedoel je dan niet VAGCOM?pennywiser schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:51:
[...]
OBD is het protocol, waaronder de bekende foutcodes P0... etc. VAG heeft een eigen protocol, naast ODB.
@234FaTaLiTy Ik kan je hier niet bij helpen helaas.
Zo heette voorheen de software, nu heet het Vagcom Diagnostic software, of VCDS. Het VAG protocol zelf waar het mee communiceert heeft vast een naam welke ik even niet weet.
OBD is een door de EU verplicht protocol welke in elke auto moet zitten na 2001 en 2003 (diesel). Dit bestaat oa. uit generieke foutcodes welke beginnen met een P en die voor elk merk hetzelfde zijn.
VAG heeft dit dus ook, naast zijn eigen, met VCDS te benaderen protocol.
Yup. En je VCDS mag geen toegang tot internet hebben. En je moet de versie gebruiken die ze erbij leveren...yamahabest schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:08:
En auto moet op contact staan, toch?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ga ik proberen, thanks!Rainesh schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:23:
start vcds met admin rights op en je moet iets van 5x ff test drukken om verbinding met je kabeltje te krijgen.
Heb ik idd gehad. Mag de motor ook draaien?yamahabest schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:08:
En auto moet op contact staan, toch?
Die nieuwe navigatie units die erin zitten (opvolger van de Discovery pro) gebruikt nog dezelfde als van de Discovery pro:
00 = Highline
01 = Hybrid (Bit 0 aktivieren)
02 = GTD (Bit 1 aktivieren)
03 = GTI (Bit 0, 1 aktivieren)
04 = BlueMotion (Bit 2 aktivieren)
05 = E-Golf (Bit 0, 1 aktivieren)
06 = R-Line (Bit 1, 2 aktivieren)
07 = R (Bit 0, 1, 2 aktivieren)
Maar wil dus alleen bij een collega nog de startup/skin wijzigen van de AID maar geen idee of die nummers hetzelfde zijn als bij de navi unit? Vraag het omdat ik helaas geen tijd had om alle opties rustig te testen haha
Ik heb een Golf 5 GTI en ben opzoek naar een bepaalde instelling:
Wanneer ik mijn licht op automatisch heb staan gaat het licht alleen aan wanneer het donker is.
Echter zou ik graag willen coderen dat de stadslichten (die kleine lampjes 1 selectie in de cockpit verder) altijd aan staan op dat moment, zodat ik wel zichtbaar ben in een bos bijv. omdat het een zwarte auto is.
Ik weet dat mistlicht aankan maar dat is niet waar ik naar opzoek ben.
Kan iemand misschien helpen? Alvast bedankt!!

Nu blijft het dimlicht zelfs bij >200km/h uit overdag...
[ Voor 21% gewijzigd door MisteRMeesteR op 02-10-2018 19:10 ]
www.google.nl
Staat DLA aan? Bij mij gaan mijn dimlichten overdag aan bijv harder dan 140. GLA staat wel aan bij mij (auto icoon in VC)MisteRMeesteR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:08:
@Rainesh, heeft VW (en dan specifiek mijn auto) ook zoiets als ‘Snelweglicht’. Ik kan mij nog herrineren dat mijn Octavia van 8 (!!!) jaar terug dit wel had en ik heb het even opgezocht in het instructieboekje en idd:
[Afbeelding]
Nu blijft het dimlicht zelfs bij >200km/h uit overdag...Enkel DRL brandt dan uiteraard maar dit had mijn Octavia ook in de vorm van een halogeenlampje nabij het mistlicht.
Yeap, DLA staat aan (icoontje in AID), maar dimlicht (op schakelaar, welke op AUTO staat) bleef uit i.p.v. groen wat ie normaal brandt als dimlicht zelf is ingeschakeld.Rainesh schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:16:
[...]
Staat DLA aan? Bij mij gaan mijn dimlichten overdag aan bijv harder dan 140. GLA staat wel aan bij mij (auto icoon in VC)
www.google.nl
Nooit opgelet bij mij....zal eens een keer checkenMisteRMeesteR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:35:
[...]
Yeap, DLA staat aan (icoontje in AID), maar dimlicht (op schakelaar, welke op AUTO staat) bleef uit i.p.v. groen wat ie normaal brandt als dimlicht zelf is ingeschakeld.
ik heb een golf 7, daarop heeft de vorige eigenaar een GTE (met omgekeerde u led lamp) voorbumper erop gezet.
Overdag laat mijn lichtsensor in de auto stand keurig de ledlampen en grootlicht lampen branden. Echter in de avond zijn de dimlichten alleen aan. Hoe kan ik middels VCDS (in bezit) ervoor zorgen, dat in de auto stand/volledige aan stand, altijd de ledlampen in voorbumper en dimlichten aan zijn.
wat gebeurd er als je je mistlampen aandoet met dimlicht? Gaan we ledlampen dan aan?yoshmite schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:49:
beste medetweakers,
ik heb een golf 7, daarop heeft de vorige eigenaar een GTE (met omgekeerde u led lamp) voorbumper erop gezet.
Overdag laat mijn lichtsensor in de auto stand keurig de ledlampen en grootlicht lampen branden. Echter in de avond zijn de dimlichten alleen aan. Hoe kan ik middels VCDS (in bezit) ervoor zorgen, dat in de auto stand/volledige aan stand, altijd de ledlampen in voorbumper en dimlichten aan zijn.
ik heb geen mistlampen meer door de GTE bumperRainesh schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
wat gebeurd er als je je mistlampen aandoet met dimlicht? Gaan we ledlampen dan aan?
Nee dat begrijp ik maar hebben ze je mistlampen wel eruit gecodeerd. Zo niet dan gaan de U balken namelijk aan. Dat al getest? Want dan weet je hoe ze aangesloten zijn. Zo ja, dan de adaptiekanalen 12 en 13 coderen op dagrijverlichting.yoshmite schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:50:
[...]
ik heb geen mistlampen meer door de GTE bumperBij dimlicht (ook via lichtsensor) gaan de led lampen uit. Deze wil ik gewoon aan laten. De grootlicht lamp die als DRL ook aan staat mag van mij dan ook uit.
Officieel mag het niet hè. DRL mag alleen gevoerd worden als alle andere verlichting uit is. Gaat de andere verlichting aan dan moet DRL uitgeschakeld zijn.yoshmite schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:50:
[...]
ik heb geen mistlampen meer door de GTE bumperBij dimlicht (ook via lichtsensor) gaan de led lampen uit. Deze wil ik gewoon aan laten. De grootlicht lamp die als DRL ook aan staat mag van mij dan ook uit.
Ja als ik de voor mistlampen aan wil doen gebeurd er niks. Wat moet ik dan precies coderen?Rainesh schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:07:
[...]
Nee dat begrijp ik maar hebben ze je mistlampen wel eruit gecodeerd. Zo niet dan gaan de U balken namelijk aan. Dat al getest? Want dan weet je hoe ze aangesloten zijn. Zo ja, dan de adaptiekanalen 12 en 13 coderen op dagrijverlichting.
Het is belangrijk om.eerst uit te vogelen op welke adaptiekanalen ze aangesloten zijn.yoshmite schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:58:
[...]
Ja als ik de voor mistlampen aan wil doen gebeurd er niks. Wat moet ik dan precies coderen?
Zouden deze niet aangesloten zijn op de DRL van de originele verlichting?Rainesh schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:44:
[...]
Het is belangrijk om.eerst uit te vogelen op welke adaptiekanalen ze aangesloten zijn.
Dat zou verklaren waarom ze ook uitgaan bij inschakelen verlichting (want dimlicht aan = DRL uit )
Alleen waarom er niks gaat branden bij mistlamp schakelaar is apart, weet niet hoe dit origineel werkt bij een GTE , maar verwacht dat daar de LED als mistlicht fungeert.
Misschien kabels van mistverlichting los laten hangen?
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Zo zou het moeten werken:MaD_co schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:15:
[...]
Zouden deze niet aangesloten zijn op de DRL van de originele verlichting?
Dat zou verklaren waarom ze ook uitgaan bij inschakelen verlichting (want dimlicht aan = DRL uit )
Alleen waarom er niks gaat branden bij mistlamp schakelaar is apart, weet niet hoe dit origineel werkt bij een GTE , maar verwacht dat daar de LED als mistlicht fungeert.
Let even goed op. De gekantelde U-leds in de bumper branden feller wanneer andere verlichting is uitgeschakeld. Wordt de normale verlichting ingeschakeld dan dimmen de gekantelde U leds.
Je ziet IN de koplampen (maar dat is LED) ook halve U-tjes. Deze schakelen uit als de verlichting ingeschakeld wordt. Bij mij (Xenon) is dat overigens niet zo, die U-tjes blijven branden.
Is mij eerder nooit opgevallen maar omdat jij ermee te maken hebt valt het me pas op.
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 06-10-2018 06:37 ]
Inderdaad, dat zou heel goed kunnen.MaD_co schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:15:
[...]
Zouden deze niet aangesloten zijn op de DRL van de originele verlichting?
@yoshmite wat voor koplampen heb je? Xenon met drl? Halogeen?
Heb halogeen. Volgens mij zijn ze inderdaad aangesloten op de drl.Rainesh schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:48:
[...]
Inderdaad, dat zou heel goed kunnen.
@yoshmite wat voor koplampen heb je? Xenon met drl? Halogeen?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Joossie bedankt 👍
Moet je dit ook aanpassen omdat je een andere schakelaar erin zet?
Sorry ben maar een leek 😊
En hoe is het gegaan? Wat voor leuke dingetjes heb je erbijJvb72 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:12:
Zo spannend vanavond een afspraak voor mijn polo 1.2 bluemotion om te kijken wat er aangezet kan worden 🤔
Als je geen lichtsensor hebt wel natuurlijk.Jvb72 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 01:12:
YouTube: VW auto light
Moet je dit ook aanpassen omdat je een andere schakelaar erin zet?
Sorry ben maar een leek 😊
Heb nog een vraag over evt h7 te plaatsen die moet ook omgezet worden met speciale kabel ook of ? Nogmaals ben een leek 😂
En ben bezig met automatisch de kofferbak open te krijgen iemand tips? Hoor t graag
Dit is best geinig in duitsland zit wen bedrijf met alleen extra veren erop te zetten op mypolo forum staat een hele pol vabaf 2014 ofzo
Heeft iemand ook nog leuke tips om te doen met mn polo'tje👍
Ja, niet doen. Daar zijn de scharnieren niet op gebouwd en de kofferbak gaat moeilijker/zwaarder dicht.Jvb72 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:04:
En ben bezig met automatisch de kofferbak open te krijgen iemand tips? Hoor t graag
Had zelf een Ibiza ST uit 2011, en werkelijk elke optie die hier: http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html benoemd staat was geactiveerd. (niet door mij) dus ik denk dat de vorige eigenaar hier mee bekend was.
Als we een andere Seat/VW/Audi aanschaffen ga ik zeker kijken wat er mogelijk is
Ik hou het hier in de gaten
Dealer kan m niet bestellen bestaat niet ik zeg heel droog van ow en die polo die daar staat heeft m wel bj 2012 en een 6c heeft m ook als ze optioneel besteld hebben ☹😋 dus nu nog geen schakelaar maar wel led binneverlichting gehaald en voor stadslicht .
Weet iemand die een schakelaar heeft of kan halen of bestellen via ali en welke moet ik dan hebben ?
Dat is @iichel afdelingJvb72 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:32:
Zo wat een gedoe zeg voor een lichtschakelaar met auto functie voor mij ch/lh die nu alleen werkt met seinen groot licht en lh werkt nu niet daarom op zoek naar een oem schakelaar met sensor.
Dealer kan m niet bestellen bestaat niet ik zeg heel droog van ow en die polo die daar staat heeft m wel bj 2012 en een 6c heeft m ook als ze optioneel besteld hebben ☹😋 dus nu nog geen schakelaar maar wel led binneverlichting gehaald en voor stadslicht .
Weet iemand die een schakelaar heeft of kan halen of bestellen via ali en welke moet ik dan hebben ?
Lichtsensor zit ook in de ruiten bij de wagens die het fabrieks af hebben. Op ali kan je gewoon schakelaar kopen die plug en plug is met ingebouwde schakelaar die je ergens kan monteren.Jvb72 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:05:
Ok wel beetje ver rijden he basel😊
Ok en hoe kan ik dat zien dat ik een sensor in t raam heb?
En ik heb het vermoeden dat er een sensor inzit idd omdat als ik alleen dl aan heb en in een tunnel rijd bijv dan licht wel mn dashboard op hoe zit dit dan? Dus op ali even een schakelaar met sensor bestellen?
[ Voor 26% gewijzigd door Jvb72 op 11-10-2018 20:34 ]
Die lichtsensor zie je duidelijk zitten in. Zit in de voet van je acteruitkijkspiegel aan de buitenkant. Dus door het glas kijkenJvb72 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:31:
Lichtsensor zit ook in de ruiten bij de wagens die het fabrieks af hebben. Op ali kan je gewoon schakelaar kopen die plug en plug is met ingebouwde schakelaar die je ergens kan monteren.
Ok en hoe kan ik dat zien dat ik een sensor in t raam heb?
En ik heb het vermoeden dat er een sensor inzit idd omdat als ik alleen dl aan heb en in een tunnel rijd bijv dan licht wel mn dashboard op hoe zit dit dan? Dus op ali even een schakelaar met sensor bestellen?

Het dashboard heeft inderdaad een eigen lichtsensor die de klaar te van je dashboard aanstuurt voor in een tunnel, die heeft helaas niks met je lichten te zien, enkel je dashboard. Als je goed kijkt zie je hem zitten...opde foto tussen de 7 van de rpm teller en het engine lichtje; Zie je cirkeltje; als je daar je vinger op duwt/met zaklamp op schijnt, zal je zien dat je tellerverlichting zicht aanpast. Dit is nu wel van golf maar bij polo zal het ongeveer op zelfde plaats zitten.

jij hebt zoiets nodig.

Die lichtsensor monteer je ergens tussen dashboard en ruit zodat die buitenlicht kan zien. Je hebt er ook met ingebouwde lichsensor in de knop maar in het interieur is het altijd donkerder dus minder nauwkeurig.
Even kijke welke versie van stekker je moet hebben. Lichtschakelaar loshalen is 10 seconden werk; kijk naar stekker en koop de juiste op ali. Versies genoeg
[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 11-10-2018 21:12 ]
http://www.vwpolo.net/images/books/1/BTT-0118.png
Het dashboard heeft inderdaad een eigen lichtsensor die de klaar te van je dashboard aanstuurt voor in een tunnel, die heeft helaas niks met je lichten te zien, enkel je dashboard. Als je goed kijkt zie je hem zitten...opde foto tussen de 7 van de rpm teller en het engine lichtje; Zie je cirkeltje; als je daar je vinger op duwt/met zaklamp op schijnt, zal je zien dat je tellerverlichting zicht aanpast. Dit is nu wel van golf maar bij polo zal het ongeveer op zelfde plaats zitten.
https://d1d312f30vq5o3.cl...volkswagen-golf-vi-09.jpg
jij hebt zoiets nodig.
https://ae01.alicdn.com/k...7-Polo-6C.jpg_640x640.jpg
Die lichtsensor monteer je ergens tussen dashboard en ruit zodat die buitenlicht kan zien. Je hebt er ook met ingebouwde lichsensor in de knop maar in het interieur is het altijd donkerder dus minder nauwkeurig.
Even kijke welke versie van stekker je moet hebben. Lichtschakelaar loshalen is 10 seconden werk; kijk naar stekker en koop de juiste op ali. Versies genoeg
Ok dank je voor de info ik ik heb gewoon simpele binnenspiegel geplakt niet zoėėn als op de foto dus geen sensor ik ga ff neuzen voor die schakelaar.👍😊
Ok gevonden tnx weer wat geleerd 😉GerCor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 02:14:
@Jvb72 Je kunt ook op quote drukken als je iemand wilt...... eh …. quoten .... dus.![]()
Voor de duidelijkheid: in het groene rondje: sensor dashboardverlichting
[Afbeelding]
Ow ok tnx weer iets geleerd 😉GerCor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 02:14:
@Jvb72 Je kunt ook op quote drukken als je iemand wilt...... eh …. quoten .... dus.![]()
Voor de duidelijkheid: in het groene rondje: sensor dashboardverlichting
[Afbeelding]
Yes, sorry, ik dacht dat ik er direct onder postte maar er zat wat tussenJvb72 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:07:
Bedoelde je mij? Ik woon er half uurtje vandaan
Op google www.mistlampen .nl heeft ze wel maar zou nie werken dan?
VW Lichtschakelaar + lichtsensor +AUTO C/L Home
VW LICHTSCHAKELAAR + LICHTSENSOR +AUTO C/L HOME
Op voorraad - levertijd 1 à 2 werkdagen
€ 79,95
Verzendkosten NL: € 6.95
Artikelnummer: CLHOME
OEM nummer:
Lang verwacht en nu als eerste leverbaar bij Mistlampen.nl!
Lichtschakelaar + Lichtsensor met Coming/Leaving Home!
1-Koplampen gaan aan na ontgrendelen van de auto (10-60 seconden)
2-AUTO functie-koplampen gaan automatisch aan/uit bij donker/licht
3-Koplampen blijven aan na sluiten van de auto (10-60 seconden)
Plug&Play! Zeer eenvoudige montage door kliksysteem.
De schakelaar is ook te gebruiken voor auto's zonder mistlampen voor.
Polo 6R rijders opgelet! De schakelaar werkt niet in combinatie met de Hella type H7 koplampen. Schakelaar werkt alleen op de Valeo type H4 koplampen
Let op! Schakelaar werkt niet op auto's met dagrijverlichting en xenon!
🤔🤔
[ Voor 61% gewijzigd door Jvb72 op 12-10-2018 10:35 ]
Hahah natuurlijk nietiichel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:48:
Oftewel, alleen op een Polo 6R met H4 zonder DRL. Laat die nou net niet bestaan. Heb je een regen/lichtsensor?
Die bij mistlampen.nl is dezelfde als vanuit China, alleen met de prijs een paar keer over de kop
Heb zelf de versie uit China in m'n Bora gesleuteld. Prima ding en voelt haast OEM. Voor €25 een mooie upgrade!
Inbouwen is echt zo gepiept en een stuk eenvoudiger dan de opties er via de dealer erop zetten en dan nog met VCDS aan de gang moeten. 15-20minuten en dan zit het erin.
Ok zoh je mij kunnen vertellen welke dat is evt dan? En hoe bedoel je met door de dealer de opties erop laten zetten alles wat ingeschakeld kan worden staat ingeschakeld .Kaalus schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:57:
[...]
Die bij mistlampen.nl is dezelfde als vanuit China, alleen met de prijs een paar keer over de kop
Heb zelf de versie uit China in m'n Bora gesleuteld. Prima ding en voelt haast OEM. Voor €25 een mooie upgrade!
Inbouwen is echt zo gepiept en een stuk eenvoudiger dan de opties er via de dealer erop zetten en dan nog met VCDS aan de gang moeten. 15-20minuten en dan zit het erin.
Ben maar een leek 😊
Als jij op je Polo OEM automatische verlichting wilt dan zal je spul van VW erop moeten zetten/erop laten zetten door de dealer.Jvb72 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:00:
[...]
Ok zoh je mij kunnen vertellen welke dat is evt dan? En hoe bedoel je met door de dealer de opties erop laten zetten alles wat ingeschakeld kan worden staat ingeschakeld .
Ben maar een leek 😊
Die schakelaar van mij heeft een specifieke aansluiting voor de MK4 Golf/Bora dus die past waarschijnlijk niet op jouw Polo (ander bouwjaar/type). Als je op eBay, AliExpress of andere site met China spul zoekt op iets als "VW Polo 6R auto headlight" dan vind je vast wel wat.
Als je wat gevonden hebt even je huidige schakelaar uitbouwen en de aansluitingen vergelijken.
Wanneer ie binnen is klik je de oude eruit, sensor stukje door het dashboard, nieuwe erin en klaar
Tnx ga weer verder 😁Kaalus schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:02:
[...]
Als jij op je Polo OEM automatische verlichting wilt dan zal je spul van VW erop moeten zetten/erop laten zetten door de dealer.
Die schakelaar van mij heeft een specifieke aansluiting voor de MK4 Golf/Bora dus die past waarschijnlijk niet op jouw Polo (ander bouwjaar/type). Als je op eBay, AliExpress of andere site met China spul zoekt op iets als "VW Polo 6R auto headlight" dan vind je vast wel wat.
Als je wat gevonden hebt even je huidige schakelaar uitbouwen en de aansluitingen vergelijken.
Wanneer ie binnen is klik je de oude eruit, sensor stukje door het dashboard, nieuwe erin en klaar
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-10-2018 19:07 ]
@Jvb72 Die vraag van @iichel aangaande "Amersfoort" was volgens mij voor jou bedoeld en laat dát nou net iemand zijn welke een simpele basis VW Polo van praktisch alle features uit een Pheaton voorzien heeft....
. had ik gezien klopt had ook geantwoord dat ik r half uurtje vandaan woon 😊
Woon jij omgeving amersfoort dan?iichel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:48:
Oftewel, alleen op een Polo 6R met H4 zonder DRL. Laat die nou net niet bestaan. Heb je een regen/lichtsensor?
[ Voor 53% gewijzigd door iichel op 12-10-2018 20:56 ]
OEM automatische verlichting bij een Polo 6R (of aanverante, T5/T6, Beetle, Up/Mii/Citigo) gaat alleen met:Kaalus schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:02:
[...]
Als jij op je Polo OEM automatische verlichting wilt dan zal je spul van VW erop moeten zetten/erop laten zetten door de dealer.
OEM regen/lichtsensor
Start/stop en/of OEM xenon
Dan kan er OEM autoamtische verlichting ingebouwd worden met een lichtschakelaar met autostand van een Golf 6 (bv ook die van een ali express auto light setje).
Dan moet er een kabelboompje ingebouwd worden met wat relaisjes voor de stroomvoorziening van het groot licht en voor de mistlmapen. En een paar kabeltjes naar de BCM om dit allemaal aan te sturen. Ik denk niet dat een dealer het wil/kan, maar mocht je er interesse in hebben, laat maar weten. Ik kan je de schemas of een kabelboompje wel voor leveren. Codering van de BCM vereist.
Ik ben nogal handig in die dingen (niet dus wat zou t kosten als jij dat zou (willen doen een keer ?) Laat maar weten heeft geen haast maar dan weet ik een beetj e hoe of wat .ik heb wel start stop systeem😊iichel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:10:
[...]
OEM automatische verlichting bij een Polo 6R (of aanverante, T5/T6, Beetle, Up/Mii/Citigo) gaat alleen met:
OEM regen/lichtsensor
Start/stop en/of OEM xenon
Dan kan er OEM autoamtische verlichting ingebouwd worden met een lichtschakelaar met autostand van een Golf 6 (bv ook die van een ali express auto light setje).
Dan moet er een kabelboompje ingebouwd worden met wat relaisjes voor de stroomvoorziening van het groot licht en voor de mistlmapen. En een paar kabeltjes naar de BCM om dit allemaal aan te sturen. Ik denk niet dat een dealer het wil/kan, maar mocht je er interesse in hebben, laat maar weten. Ik kan je de schemas of een kabelboompje wel voor leveren. Codering van de BCM vereist.
Ik ben het Duitse taal niet heel erg machtig, en ik vind het erg leuk dat het display tips aangeeft maar het dan het liefst in het Engels of het Nederlands.
Iemand enig idee?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Die china schakelaar met externe lichtsensor inbouwen is letterlijk 2 minuten werk. Is wel niet oem maar voelt oem aan en moet niks geconfigureerd worden door dealer.Jvb72 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:23:
[...]
Ik ben nogal handig in die dingen (niet dus wat zou t kosten als jij dat zou (willen doen een keer ?) Laat maar weten heeft geen haast maar dan weet ik een beetj e hoe of wat .ik heb wel start stop systeem😊
Vcds aanpassinkje, onder 17, adaptation ergens en op 2 zetten. Nederlandse menus zijn zeldzaam. 2 is engels.AW_Bos schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:25:
Misschien is dit wel niet VCDS gerelateerd, maar op onze Audi A4 uit 2010 geeft het dashboard display Duitse teksten aan. De MMI op de middenconsole is wel Nederlands. Is dit ook op een eenvoudige manier aan te passen?
Ik ben het Duitse taal niet heel erg machtig, en ik vind het erg leuk dat het display tips aangeeft maar het dan het liefst in het Engels of het Nederlands.
Iemand enig idee?
[ Voor 38% gewijzigd door SadisticPanda op 12-10-2018 23:00 ]
Bij de a4 staat het in de longcoding. Het kan alleen niet in het nederlands bij een 2010 model. Wel engels.AW_Bos schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:25:
Misschien is dit wel niet VCDS gerelateerd, maar op onze Audi A4 uit 2010 geeft het dashboard display Duitse teksten aan. De MMI op de middenconsole is wel Nederlands. Is dit ook op een eenvoudige manier aan te passen?
Iemand enig idee?
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 12-10-2018 23:43 ]
Koop een vcds kabelScrtz schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:56:
Ik heb net een golf GTE aangepast via Carista, maar kreeg niet de optie om coming home via lichtsensor te doen ipv grootlichtsein, is dat normaal ofzo?
Moet prima kunnen
Formerly known as Ragdoll
Van jouw a4 of a5? De A5 is wel Nederlands, de a4 niet als het goed is.InFamous schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:00:
@Rainesh zit er zoveel verschil in een 2010 & 2011 model? Mijn display is namelijk wel Nederlands.
Hm apart want NL staat er niet tussen bij te kiezen talen in vcds.InFamous schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:34:
@Rainesh op de A4, ook daar is alles in het Nederlands.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wou je hiermee nogmaals bedanken voor de tips en nog voor een paar dingen die je als nog ingeschakeld heb en ik heb genoten van die gave polo van je 👍 er komen echt wel een paar aanpassingen waar je me mee wou helpen tnxiichel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:46:
Ik ben hier op familiebezoek en voor wat sollicitaties tot en met donderdag. Wees welkom.
Ps de buren vinden t geweldig mn claxon op mn cv 😉🤣🤣🤣
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php