Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 18 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Famous schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:35:
[...]

Dat ze die keuze ooit gemaakt hebben snap ik nog steeds niet 8)7
Ik mis nog steeds het wieltje op mijn dashboard om de interieur verlichting te dimmen op mijn B8, nu moet ik door diverse menu's heen om e.e.a. te dimmen.. 8)7 |:(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:38

GerCor

Zonder dallen geen pieken

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Ik mis nog steeds het wieltje op mijn dashboard om de interieur verlichting te dimmen op mijn B8, nu moet ik door diverse menu's heen om e.e.a. te dimmen.. 8)7 |:(
Er zit toch een sensor in het dashboard? Die regelt het voor jou. D.w.z, wel op mijn SUPERGolf 7.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Nvm

mislezen :D

[ Voor 93% gewijzigd door SadisticPanda op 24-08-2018 16:27 . Reden: compleet mislezen ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GerCor schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

Er zit toch een sensor in het dashboard? Die regelt het voor jou. D.w.z, wel op mijn SUPERGolf 7.
Vast wel, toch zijn er momenten dat ik het eerder gedimd wil hebben dan dat de sensor doet voor mij.

#FWP. :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 09:40

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik ben me al even aan het inlezen vwb VCDS aanpassingen, we zouden dit graag professioneel gaan inzetten om 1 bepaalde aanpassing aan wagens te doen. In principe zou dit telkens dezelfde aanpassing zijn (DRL via menu)
maar om daar nu meteen de HEX-NET professional voor aan te schaffen, voor een heel beperkt deel van de software slechts te gebruiken.

Mijn vraag: iemand ervaring met ODBEleven? (https://obdeleven.com) hiermee zou je ook long-coding kunnen doen, en dus dit soort aanpassingen doorvoeren, voor een fractie van de prijs dan wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:35:
[...]

Vast wel, toch zijn er momenten dat ik het eerder gedimd wil hebben dan dat de sensor doet voor mij.

#FWP. :P
Je hebt echt niks te doen in die auto van jou. Veel te veel assistenten :9

@Slurpgeit Kijk even onder je scherm naar de tekst in het roze kader. Klik je even aan en kun je precies zien wat allemaal kan.

@Baggeraar Er zijn heel veel filmpjes te vinden op YouTube over OBDEleven. d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 24-08-2018 17:17 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 14:41
GerCor schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:38:
[...]

Je hebt echt niks te doen in die auto van jou. Veel te veel assistenten :9

@Slurpgeit Kijk even onder je scherm naar de tekst in het roze kader. Klik je even aan en kun je precies zien wat allemaal kan.

@Baggeraar Er zijn heel veel filmpjes te vinden op YouTube over OBDEleven. d:)b
Ah, ga in induiken thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1109497

Goedemorgen Allen, :w

heb zojuist een Leon st uit 2014 aangeschaft die ik volgende week eindelijk mag ophalen. oOo
echter ben ik uiteraard al druk aan het searchen wat voor toffe maar ook nuttige functies je aan kan zetten.

zie tussen de gerrit lijst minder staan dan er vaak word uitgesproken dus weet niet wat allemaal mogelijk is maar,
jullie hebben uiteraard alles al reeds uitgezocht, en vaak gedaan.
Is er misschien iemand die mij kan helpen hiermee?
zag een hoop mensen staan uit bepaalde regio's, maar iemand moet er ook zin en tijd in hebben natuurlijk :D _/-\o_

Groetjes,
AES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 22:23
Anoniem: 1109497 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:32:
Goedemorgen Allen, :w

heb zojuist een Leon st uit 2014 aangeschaft die ik volgende week eindelijk mag ophalen. oOo
echter ben ik uiteraard al druk aan het searchen wat voor toffe maar ook nuttige functies je aan kan zetten.

zie tussen de gerrit lijst minder staan dan er vaak word uitgesproken dus weet niet wat allemaal mogelijk is maar,
jullie hebben uiteraard alles al reeds uitgezocht, en vaak gedaan.
Is er misschien iemand die mij kan helpen hiermee?
zag een hoop mensen staan uit bepaalde regio's, maar iemand moet er ook zin en tijd in hebben natuurlijk :D _/-\o_

Groetjes,
AES
https://www.stemei.de/pages/coding/seat-leon-5f.php

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allereerst Dank u voor de snelle reactie. _/-\o_
Heb even gekeken op uw site, en andere, heb een beste waslijst even gefilterd.
is dit ook allemaal mogelijk?

-Accu laadniveau weergeven
-Olietemperatuurweergave in MFD
-Start/stop systeem compleet uitschakelen/geheugenfunctie/knopje reversen
- Stuurbekrachtiging op Dynamisch (snelheidsafhankelijk, hoe harder je rijdt des te stugger je stuurwiel)
-Verlichting onder zijspiegels aan bij inklappen
-Bijtankhoeveelheid
-Emergency Brake lights (Alarmverlichting gaat aan bij noodstop)
-Achterlichten aan tijdens DRL
-DRL dimmen/feller laten branden (25-100%)
-Ont- en vergrendelen met claxon bevestiging (enkele alarmpiep bij vergrendelen, dubbele alarmpiep bij ontgrendelen)
-Anti-diefstal auto vergrendeling (vergrendelen deuren bij >15kmh) Deactiveren
- Coming Home/Leaving home via mistlampen
- XDS elektrisch sperdifferentieel activeren (Staat op nieuwere auto's 2012+ (zoals Golf 7) standaard aan staat dit aan ? en wat rijdt beter ?.
- Needle sweep en/of Staging neem aan hetzelfde (Tellertest, beide tellers gaan bij contact auto even helemaal naar rechts, sportieve look)
- Regenlicht (activeren verlichting tijdens regen via regensensor) tenzij dit ook aan gaat bij sproeien
- Snelweglicht (enkel bij Xenon, vanaf 140km/u passen de koplampen zich automatisch aan voor beter zicht)
-Rain-closing (Ramen en open dak sluiten bij regen via regensensor)
- S/S: Start/Stop systeem (Motor slaat automatisch af bij stilstand, gaat weer aan bij wegrijden) uit!
-Tijdens achteruitrijden rechterbinnenspiegel inklappen.
-Grootlicht assistent.
-Carbon look op nav en boordcomp
-Achter-ruit en zijspiegel verwarming aan bij knop van achter-ruit
-Opslaan stoelverwarming geheugen
-Drive select mode ( heb ik nu niet in de auto is dit er zo in te maken ?)
-Sfeerverlichting op altijd Rood, ( niet opgelet of ik dit wel in de auto heb)
-Uitschakelen of het volume van de Korperschallaktuators aanpassen. Wat is dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
90% ervan is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke cool! dan is natuurlijke de grote hamvraag :$ aangezien ik uw naam er ook tussen zag staan.
is het een mogelijkheid dat u me er mee kunt helpen.?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 1109497 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:41:
[...]

oke cool! dan is natuurlijke de grote hamvraag :$ aangezien ik uw naam er ook tussen zag staan.
is het een mogelijkheid dat u me er mee kunt helpen.?:D
Ja hoor, geen probleem. Stuur maar een PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SowCrazy_
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-02 22:07
VCDS Tovenaars,

Is het mogelijk om het uitzoomen van de navigatie in het active info display te limiteren in de automatische stand? VW heeft de lelijkste oplossing gebruikt om boven de 500 meter de horizon te verbergen met een gradiënt en daar begin ik me nu een beetje aan te irriteren... Tijdens navigatie zie je daar de informatie in staan van de weg en route maar zonder die text erin ziet het er niet uit.

(Polo AW/2G feb 2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr MoerKe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-03-2024
Beste VCDS aanpassers met meer ervaring, heb volgende vraag. Is het mogelijk om de cruisecontrol knop op het stuur aan te passen dat die per 5 km/h verspringt ipv 10 km/h zoals standaard ingesteld? Zoja, hoe doe je dat precies? (VW Golf 7/AU 2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
SowCrazy_ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:50:
VCDS Tovenaars,

Is het mogelijk om het uitzoomen van de navigatie in het active info display te limiteren in de automatische stand? VW heeft de lelijkste oplossing gebruikt om boven de 500 meter de horizon te verbergen met een gradiënt en daar begin ik me nu een beetje aan te irriteren... Tijdens navigatie zie je daar de informatie in staan van de weg en route maar zonder die text erin ziet het er niet uit.

(Polo AW/2G feb 2018)
Autozoom uitzetten?

@Mr MoerKe

Je kunt ook in stapjes van 1 doen. Staat ook in je boekje dacht ik. @GerCor welke knoppen zijn voor +1 ookal weer?

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 04-09-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SowCrazy_
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-02 22:07
Rainesh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:03:
[...]

Autozoom uitzetten?

@Mr MoerKe

Je kunt ook in stapjes van 1 doen. Staat ook in je boekje dacht ik. @GerCor welke knoppen zijn voor +1 ookal weer?
Ik wil hem wel laten in en uit zoomen maar dan tot max 500m, als ik een woonwijk inrij is het wel zo handig dat ik wat meer zie van de navi.

De +1 is RES en -1 is SET voor de ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

SowCrazy_ schreef op woensdag 5 september 2018 @ 01:18:
De +1 is RES en -1 is SET voor de ACC.
Ook bij CC. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 05:40
Mr MoerKe schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:54:
Beste VCDS aanpassers met meer ervaring, heb volgende vraag. Is het mogelijk om de cruisecontrol knop op het stuur aan te passen dat die per 5 km/h verspringt ipv 10 km/h zoals standaard ingesteld? Zoja, hoe doe je dat precies? (VW Golf 7/AU 2017)
Ik vind het ook wel een gemis hoor, zoveel instellingen, en dat kan je niet instellen.
Ik rij vaak 135 op de cc waar je 130 mag, dus dan moet je eerst naar 130 of 140, en dan plussen of minnen tot 135.

Een andere vraag, is het mogelijk om keyless access op de een of andere manier met de hand aan en uit te zetten?
In sommige gevallen moet de sleutel eigenlijk in de buurt van de auto blijven, maar ik heb geen zin dat ze de auto zo open kunnen trekken. En in het algemeen is keyless wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

yamahabest schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:01:
[...]

Ik vind het ook wel een gemis hoor, zoveel instellingen, en dat kan je niet instellen.
Ik rij vaak 135 op de cc waar je 130 mag, dus dan moet je eerst naar 130 of 140, en dan plussen of minnen tot 135.
Tis wat, man man man, wat een enorme opgave. Je kunt natuurlijk ook 135 gaan rijden en dat als snelheid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Impliceer ik ergens dat ik dat een enorme opgave vind?
Dat jij geen kritiek op je SUPERgolf hebt, daarom staat het mij toch wel vrij om iets aan te stippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

yamahabest schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:55:
Impliceer ik ergens dat ik dat een enorme opgave vind?
Dat jij geen kritiek op je SUPERgolf hebt, daarom staat het mij toch wel vrij om iets aan te stippen?
Maar …… 135 rijden en dan SET indrukken? Opgelost?

O, en KeyLess is straks niet meer te verzekeren. Bestaande auto's worden niet geraakt, die blijven gewoon verzekerd. Zelf doe ik elke avond mijn sleutels in een blikje maar daar heb je natuurlijk ook weinig aan als de 'bad guys' jouw auto al hebben gescand bij een benzinestation.

Om diefstal van de auto te voorkomen m.b.t. KeyLess zal je een andere beveiligingssysteem moeten laten installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 05-09-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 20:16
Ik heb sinds kort een Polo Bluemotion 1.2 TDI en naast de onderstaande aanpassingen die ik sowieso graag wil aanpassen:
  • Comfortblink naar 4x
  • Autolock (anti carjack) activeren
  • Stuurbekrachtiging aanpassingen
  • DRL achterlichten
  • BCM naar Japans (KM/L)
  • EmergencyBrakeLights
Vroeg ik me af of het bij deze motor ook mogelijk is om de gasrespons aan te passen. Ik kan dat zo 1,2,3 niet terugvinden.

Daarnaast zijn suggesties altijd welkom natuurlijk. Misschien ben ik wel iets tofs vergeten!

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 23:38
TheIbex schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:23:
Ik heb sinds kort een Polo Bluemotion 1.2 TDI en naast de onderstaande aanpassingen die ik sowieso graag wil aanpassen:
  • Comfortblink naar 4x
  • Autolock (anti carjack) activeren
  • Stuurbekrachtiging aanpassingen
  • DRL achterlichten
  • BCM naar Japans (KM/L)
  • EmergencyBrakeLights
Vroeg ik me af of het bij deze motor ook mogelijk is om de gasrespons aan te passen. Ik kan dat zo 1,2,3 niet terugvinden.

Daarnaast zijn suggesties altijd welkom natuurlijk. Misschien ben ik wel iets tofs vergeten!
Weet @Rainesh wel maar volgens mij kan dat alleen bij het nieuwere platform a golf 7 en miss nog het 2013+ model Polo

Welke omgeving zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:24

iichel

Gazoooo

Polo 1.2 TDI... hm, beetje afhankelijk van de uitrusting kun je wat dingen activeren, maar bv XDS kun je aanzetten, gordelpiep uit, stuurbekrachtiging naar ander programma, automatisch vergrendelen na 30 sec als je niet instapt, anti-carjack, deuren van slot als je de sleutel eruit haalt, tear wiping voor en achter.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:41
GerCor schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:27:
[...]
als de 'bad guys' jouw auto al hebben gescand bij een benzinestation.
Dat kan niet zover ik weet

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Dat verhaal stamt inderdaad nog uit het pre-keyless tijdperk. En daarvan vraag ik mij af of dat niet een broodje aap verhaal was, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Laatst online: 06-06 14:24
Heeft een van jullie enig idee of de VCDS-aanpassingen voor de Polo 6C ook van toepassing zijn op een 2018 Polo AW? Ik heb sinds enige tijd een AW in mijn bezit en ben op de bekende websites rond aan het snuffelen wat er te tweaken valt, maar kom eigenlijk alleen de 6C (en 6R) tegen.

Meer specifiek ben ik vooral geïnteresseerd in:
- DRL achterverlichting
- coming home automatisch activeren via lichtsensor (ipv handmatig)
- gordelpiep uitschakelen
- bijtankhoeveelheid

Daarnaast ben ik heel benieuwd of het via de VCDS mogelijk is om te verhinderen dat de achteruitrijcamera uitschakelt wanneer in een hogere snelheid achteruit wordt gereden. Iemand daar een idee van?

• GerCor

GerCor

BartB. schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:43:
Via lichtsensor? Voor zover ik weet kun je kiezen uit: 'contact uit' of 'bestuurdersdeur'.

O, wacht … je bedoelt natuurlijk: als het donker genoeg is via lichtsensor.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 06-09-2018 02:23 ]

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-06 17:35

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Heeft een van jullie enig idee of de VCDS-aanpassingen voor de Polo 6C ook van toepassing zijn op een 2018 Polo AW? Ik heb sinds enige tijd een AW in mijn bezit en ben op de bekende websites rond aan het snuffelen wat er te tweaken valt, maar kom eigenlijk alleen de 6C (en 6R) tegen.

- DRL achterverlichting
- bijtankhoeveelheid

Daarnaast ben ik heel benieuwd of het via de VCDS mogelijk is om te verhinderen dat de achteruitrijcamera uitschakelt wanneer in een hogere snelheid achteruit wordt gereden. Iemand daar een idee van?
Hallo

Dit is allemaal mogelijk alleen de snelheid aanpassen tbv de camera niet

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Mr MoerKe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-03-2024
Rainesh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:03:

@Mr MoerKe

yamahabest schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:01:
[...]

@Rainesh Dat van die stapjes weet ik, doe het nu ook meestal zoals @yamahabest hierboven zei. Enkel zou het voor mij ook beter zijn moest de +10/-10 knop op het stuur naar +5/-5 kunnen. Dit gewoon omdat ik een woon/werk traject heb waar dit beter zou uitkomen.

• Rainesh

- DRL achterverlichting
- bijtankhoeveelheid

Zoals Antera al zei, allemaal mogelijk en nog veel meer.

Wat is "hoge snelheid" achteruit? Je kunt het wel verhogen tot max 20 a 25km/u maar meer niet.

@Mr MoerKe helaas niet mogelijk.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Heb een trekhaak onder m'n '13 Seat Leon (5F) laten hangen, maar als ik er een aanhanger achter hang schakelt deze niet automatisch de parkeersensoren achter uit.

Is dit gewoon een setting die aangepast moet worden, of heeft dit ook weer te maken met de gebruikte kabelset? Trekhaak is een Bosal, als ik daar op de site ga zoeken vind ik wel "PDC uitschakeling: Met PDC uitschakeling"

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier iemand een idee hoe ik onderstaande "Fault" simpel uit 't systeem kan krijgen? Dat wat er over te vinden is is dat er iets opnieuw berekend moet worden zodat de software versie op/van het Discover Pro apparaat weer overeenkomt met de versie welke de controller dénkt te moeten (her)kennen, maar.....
Thursday,06,September,2018,19:45:17:63464
VCDS Version Release 18.2.1 (x64) Running on Windows 10 x64(VMWare)
www.Ross-Tech.com
xxxxxxxxxx
Address 5F: Information Electr. Labels: 5G0-035-MIB-HGH1.clb
Control Module Part Number: 5G0 035 020 D HW: 5G0 035 020 D
Component and/or Version: MU-H-ND-EU H44 0407
Software Coding: 027300010000000011111202000800001F0100F40100010057
Work Shop Code: WSC 131071 1023 2097151
ASAM Dataset: EV_MUHig4CHBAS 001040 (VW37)
ROD: EV_MUHig4CHBAS_VW37.rod
VCID: 1A78008F1D685194C9-804F
1 Fault Found:

1555 - Check Software Version Management
B201A 00 [009] - -
[Check software version management]
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 224
Mileage: 108916 km
Date: 2018.09.06
Time: 19:44:38

Voltage terminal 30: 13.2 V
Status_Software_Version_Management-SW_VersMgtInfo: MDUV101/ABT
Niet iets wat héél spannend is maar.... Heb ook deze liever op "OK" staan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 06-09-2018 20:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:21:
Heb een trekhaak onder m'n '13 Seat Leon (5F) laten hangen, maar als ik er een aanhanger achter hang schakelt deze niet automatisch de parkeersensoren achter uit.

Is dit gewoon een setting die aangepast moet worden, of heeft dit ook weer te maken met de gebruikte kabelset? Trekhaak is een Bosal, als ik daar op de site ga zoeken vind ik wel "PDC uitschakeling: Met PDC uitschakeling"
Je wagen moet fabrieksaf al gefit zijn met een trailer preparation set.
Normaal als je dan de rest van trekhaak monteert moet je bij je parkeerhulp eegens zeggen, trailer. En dan werkt het.

Zonder die echt vw trailer module....geen idee.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• BartB.
GerCor schreef op donderdag 6 september 2018 @ 02:22:
[...]

Via lichtsensor? Voor zover ik weet kun je kiezen uit: 'contact uit' of 'bestuurdersdeur'.

O, wacht … je bedoelt natuurlijk: als het donker genoeg is via lichtsensor.
Ik bedoelde inderdaad dat home coming automatisch geactiveerd wordt als het donker genoeg is (oftewel: als de lichtsensor met draaiende motor vindt dat dimlicht aan hoort te zijn). Nu moet ik home coming handmatig activeren door na het afzetten van contact grootlicht te seinen, maar daar wil ik dus als het even kan vanaf. ;)
Rainesh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:27:
Zoals Antera al zei, allemaal mogelijk en nog veel meer.

Wat is "hoge snelheid" achteruit? Je kunt het wel verhogen tot max 20 a 25km/u maar meer niet.
Dat stemt me allemaal positief. :) Thanks ook @Antera.

Met 'hoge' snelheid bedoel ik inderdaad iets in de hoek van 20-25 km/h. Ik heb niet zo nauwkeurig getest wat nu de maximale snelheid is, maar volgens mij schakelt de camera nu bij 10 of 15 km/h al uit (waarschijnlijk 15) en net even een tandje later zou prettiger zijn.

Anyway, ik PM jou nog even Rainesh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:52:
Hier iemand een idee hoe ik onderstaande "Fault" simpel uit 't systeem kan krijgen? Dat wat er over te vinden is is dat er iets opnieuw berekend moet worden zodat de software versie op/van het Discover Pro apparaat weer overeenkomt met de versie welke de controller dénkt te moeten (her)kennen, maar.....

[...]

Niet iets wat héél spannend is maar.... Heb ook deze liever op "OK" staan :P
in 5F adaptions vind je een kanaal met Confirmation installation change (of iets in die richting) dat zijn 2 hex waardes. Kun je die even posten :) Dan stuur ik je de nieuwe waarde.

@KeRsTmAnNeKe

is het een trekhaak met module? Zo ja, dan is het niet gecodeerd. Dat moet dan nog even goed gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 06-09-2018 22:55 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:54:
[...]

in 5F adaptions vind je een kanaal met Confirmation installation change (of iets in die richting) dat zijn 2 hex waardes. Kun je die even posten :) Dan stuur ik je de nieuwe waarde.

@KeRsTmAnNeKe

is het een trekhaak met module? Zo ja, dan is het niet gecodeerd. Dat moet dan nog even goed gebeuren.
Ga ik zaterdag even uitlezen (eerder geen tijd voor, ook al heb ik vakantie).... Maar: Voor nú al vast bedankt!! _/-\o_

• GerCor

GerCor

BartB. schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:30:
Ik bedoelde inderdaad dat home coming automatisch geactiveerd wordt als het donker genoeg is (oftewel: als de lichtsensor met draaiende motor vindt dat dimlicht aan hoort te zijn). Nu moet ik home coming handmatig activeren door na het afzetten van contact grootlicht te seinen, maar daar wil ik dus als het even kan vanaf. ;)
Met draaiende motor? Ach laat maar, je brengt me alleen maar in de war. :+

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 06-09-2018 23:12 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
[...]
Euh... hoe weet/zie ik dat?

Is een Bosal met bijbehorende kabelset en er is maar 1 type voor (nouja, een 7 en 13 polig, maar geen varianten daarin).

Enige wat ik verder over trekhaak voorbereiding kan vinden is dat het dan makkelijker kabels aansluiten is, zonder voorbereiding moet je de kabel naar voren trekken.

• Rainesh
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:50:
[...]

Euh... hoe weet/zie ik dat?

Is een Bosal met bijbehorende kabelset en er is maar 1 type voor (nouja, een 7 en 13 polig, maar geen varianten daarin).

Enige wat ik verder over trekhaak voorbereiding kan vinden is dat het dan makkelijker kabels aansluiten is, zonder voorbereiding moet je de kabel naar voren trekken.
Even aan vcds laten hangen en je weet gelijk meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Deze zou het moeten zijn?... 22 C4 :) (Software op de MIB-1 = 0407).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qSl4zRLwmA64a1uVMvNJqzi8/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nieuwe waarde: EB 16

Invullen opslaan en dan foutcode wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:10:
[...]

Nieuwe waarde: EB 16

Invullen opslaan en dan foutcode wissen
Grappig.... Auto zet de waarde zelf weer terug naar 22 C4 nadat íe een melding gaf over een WorkShopCode en zo.

Maar de error is weg en komt ook niet terug. DANK U d:)b d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

@BartB. Daar kan je dus vanaf dan gaat het automatische net als lh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartB.
Antera schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:53:
@BartB. Daar kan je dus vanaf dan gaat het automatische net als lh
Yes, ik begreep het inderdaad van Rainesh. Ik ga vanmiddag bij hem langs om o.a. dit te fixen. ;)

Dank nog voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 06:50
Omdat ik de laatste tijd zoveel sh*t met mijn auto heb en niet de tweakers hier elke keer lastig wil vallen wil ik graag zelf een kabel bestellen en zelf e.e.a. gaan proberen te tweaken.
Echter heb ik begrepen dat niet alle kabels altijd even goed werken.
Kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben om gewoon goed in VCDS te werken?
(Ik weet niet of het relevant is, maar heb een Golf 5 uit '05)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
https://store.ross-tech.com/shop/vchv2_ent/ of https://store.ross-tech.com/shop/vchn/.
Zijn ook wel in Nederlandse shops te bestellen, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:57:
Omdat ik de laatste tijd zoveel sh*t met mijn auto heb en niet de tweakers hier elke keer lastig wil vallen wil ik graag zelf een kabel bestellen en zelf e.e.a. gaan proberen te tweaken.
Echter heb ik begrepen dat niet alle kabels altijd even goed werken.
Kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben om gewoon goed in VCDS te werken?
(Ik weet niet of het relevant is, maar heb een Golf 5 uit '05)
een clone kabel is al voldoende. Anders obd11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@yamahabest paar honderd euro minimaal.. is gek zat
@Rainesh dus in theorie zou zo'n goedkoop kabeltje (deze ben ik ook op wish tegen gekomen, lol'd) als deze https://obdwarenhuis.nl/o...AJaIsJ58NAoYaAndoEALw_wcB ook moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ook aan gedacht om voor een paar tientjes OBDEleven te kopen maar @Rainesh heeft voor mijn auto alles al 'gecodeerd'. En wat ik eigenlijk altijd al wil is wettelijk niet toegestaan: richtingaanwijzers/gevarenlichtfunctie aanpassen naar flitsmodus: niet dat suffe 'aan/uit' maar 'aan/aan/uit'. Zal wel APK-afkeuring zijn. Ik weet ook niet of dat met OBD11 kan, want dan zet ik dat natuurlijk tijdelijk terug als de auto voor APK moet. Risico op een boete is me dat wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GerCor schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:46:
Ook aan gedacht om voor een paar tientjes OBDEleven te kopen maar @Rainesh heeft voor mijn auto alles al 'gecodeerd'. En wat ik eigenlijk altijd al wil is wettelijk niet toegestaan: richtingaanwijzers/gevarenlichtfunctie aanpassen naar flitsmodus: niet dat suffe 'aan/uit' maar 'aan/aan/uit'. Zal wel APK-afkeuring zijn. Ik weet ook niet of dat met OBD11 kan, want dan zet ik dat natuurlijk tijdelijk terug als de auto voor APK moet. Risico op een boete is me dat wel waard.
:D Waarom zou je dat willen? Als ik dat zie denk ik alleen maar "Lulhannes 1 van je RAW lampjes is kapot" :P

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:15:
[...]

:D Waarom zou je dat willen? Als ik dat zie denk ik alleen maar "Lulhannes 1 van je RAW lampjes is kapot" :P
Haha die safetycar modus bedoel je @GerCor? Zag vorige week ook zo'n golf 7 R rondrijden die dat had ingesteld. Vraag me af wat de politie daar eigenlijk mee doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:15:
Omdat ik dat aan/uit suf vind. Dat schreef ik toch? Past mooi bij mij, ik ben zelf ook nogal flitsend. 8) :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
GerCor schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:46:
Ja, bij mij is ook al e.e.a. gecodeerd door iemand alleen ik heb 'n android radio waarvoor misschien een aanpassing nodig is in Vagcom en heb nu ook een airbag storing (wat mijn eigen schuld is, kabeltje los gehad terwijl 'ie op contact stond) en een ABS storing sinds ik van 18" naar 16" gegaan ben. Wilde eerst proberen om in de ABS settings de velgen maat aan te passen en de storing uit te lezen voordat ik alles los ga halen. :P

en verder vind ik het leuk om een beetje te klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

GerCor schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:46:
[...]

Omdat ik dat aan/uit suf vind. Dat schreef ik toch? Past mooi bij mij, ik ben zelf ook nogal flitsend. 8) :Y
Hoe ziet dat er dan uit? Kan me er totaal geen voorstelling van maken.

En even een losse vraag aan de VCDS-doktoren.
Als een VAG-wagen uitgerust is met een 360 camera, kunnen er dan nog dingen aangezet worden als acc en/of lane-departure warning ofzo? Praktisch gezien lijken mij dat deze met dezelfde camera's werken.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Mad-Matt schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:41:
[...]

Als zo'n knipperlicht op sleepwagens en dergelijke, waarschijnlijk. Oftewel, wegwezen met die rommel.

Die van binnen naar buiten lopende lampjes van Audi gaan nog net (zie je toch bijna nooit, want richtingaanwijzers zijn daar optioneel), maar dit soort gekkigheid met een nogal basale functie van een auto doe je maar lekker thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JB076 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:49:
[...]

Als zo'n knipperlicht op sleepwagens en dergelijke, waarschijnlijk. Oftewel, wegwezen met die rommel.

Die van binnen naar buiten lopende lampjes van Audi gaan nog net (zie je toch bijna nooit, want richtingaanwijzers zijn daar optioneel), maar dit soort gekkigheid met een nogal basale functie van een auto doe je maar lekker thuis.
en zo is het!
Maaruh, deze Audi rijder gebruikt altijd z'n knipperlicht en ik vind die loop ledjes leuk om te zien. Alleen met gevarenlichten aan ziet het er wat gek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mad-Matt schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:41:
Hetzelfde als wanneer je de auto op slot doet. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ah, lang aan, kort uit.
Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Mad-Matt schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:55:
ah, lang aan, kort uit.
Oh ja, dan lijkt het net of je een of andere bejaarde Citroen uit 1962 rijdt. Ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mad-Matt schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:55:
ah, lang aan, kort uit.
Herstel, auto van het slot doet.

En ik heb al 2 keer uitgelegd waarom ik dat wil. :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Je bedoelt deze setting?

Ik heb die setting bij m'n Golfje er 4 jaar geleden héél even in gezet gehad maar vond 't toch een beetje te veel "kermis" worden op die manier... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 11-09-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Antera schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:58:
[...]
Met niet OEM kabels is het altijd lastig te zeggen waar de oorzaak in zit.

Je moet het normaal wel uit kunnen lezen aangezien het nog steeds golf 5/6 besturing is
Kan het kloppen dat de SEAT Mii gebruik maakt van CAN i.p.v. OBD2? Of zit ik er nu helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Perphide schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:30:
[...]

Kan het kloppen dat de SEAT Mii gebruik maakt van CAN i.p.v. OBD2? Of zit ik er nu helemaal naast?
Je auto maakt (stiekem) gebruik van beide protocollen maar waarom denk je dat het "in plaats van" is bij jouw Seat Mii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:38:
[...]

Je auto maakt (stiekem) gebruik van beide protocollen maar waarom denk je dat het "in plaats van" is bij jouw Seat Mii?
Omdat ik met mijn kabel niet kan verbinden met de Mii. Oudere auto's wel.
Ik vermoed dat de kabel die ik heb alleen K-Line ondersteunt en niet CAN. Zou dit mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Perphide schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:40:
[...]

Omdat ik met mijn kabel niet kan verbinden met de Mii. Oudere auto's wel.
Ik vermoed dat de kabel die ik heb alleen K-Line ondersteunt en niet CAN. Zou dit mogelijk zijn?
Wat voor een kabel en software ben je dan aan het gebruiken? Als je bijvoorbeeld een recente Ross-tech kabel gebruikt dan zou ik niet écht kunnen verklaren waarom je die Mii niet uit zou kunnen lezen middels OBDII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:44:
[...]

Wat voor een kabel en software ben je dan aan het gebruiken? Als je bijvoorbeeld een recente Ross-tech kabel gebruikt dan zou ik niet écht kunnen verklaren waarom je die Mii niet uit zou kunnen lezen middels ODBII
Ik heb aan kabel met een FTDI chipje er in, al jaren. Een Chinese kloon uiteraard. Maar die heeft tot nu toe altijd gewerkt en werkt ook nog steeds, maar niet op de Mii. Wel op oudere VW Golfjes, en meerdere Skoda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Die doet het inderdaad niet meer op nieuwere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
yamahabest schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:16:
Die doet het inderdaad niet meer op nieuwere auto's.
Waarom niet, want ontbreekt/mankeert er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
http://www.ross-tech.com/vcds/canbus.php:
CAN is a new means of communicating with the car for diagnostics used by the latest generations of VW, Audi, SEAT, and Skoda vehicles. Unlike the older ISO9141 system which used a single K-line for diagnostic communications, the new CAN-Bus system uses a twisted pair of wires with differential signaling. CAN is considerably faster than ISO-9141 (500 kbps vs. 10.4 kbps). Both new hardware and new software are required in order to communicate with cars using CAN for diagnostics.

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:19:

[YouTube: VW Golf VII R Pacecar Blinken]

Ik heb die setting bij m'n Golfje er 4 jaar geleden héél even in gezet gehad maar vond 't toch een beetje te veel "kermis" worden op die manier... :)
Euh, je doet vast dagelijks jouw auto van het slot en schakelt daarmee het alarm uit. Nou, hoe zie je nou dat je het alarm uitschakelt? Dan gaan jouw richtingaanwijzers 2 keer knipperen. Doe je de auto weer op slot, dan knipperen ze 1 keer.

Dat dus. Dat 2 keer knipperen. Dat wil ik als gevarenverlichting. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 12 september 2018 @ 02:14:
[...]

Euh, je doet vast dagelijks jouw auto van het slot en schakelt daarmee het alarm uit. Nou, hoe zie je nou dat je het alarm uitschakelt? Dan gaan jouw richtingaanwijzers 2 keer knipperen. Doe je de auto weer op slot, dan knipperen ze 1 keer.

Dat dus. Dat 2 keer knipperen. Dat wil ik als gevarenverlichting. d:)b
Héél eerlijk: Ik let daar eigenlijk nooit op..... Ik hoor wat "bliepjes" en zie daarna de spiegels inklappen als ik van de auto weg loop óf zie de spiegels uit klappen als ik m'n hand in de deurgreep steek . Gaat m'n auto daarna niet open dan heb ik de sleutel waarschijnlijk niet bij me (gebeurd ook nog wel eens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 16:43
Binnenkort een nieuwe leaseauto - Golf Variant in de bestelling :)
Alvast eens even inlezen in dit topic en de linkjes naar de mogelijkheden

Leeg - Sinds 20180907

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:19:

[YouTube: VW Golf VII R Pacecar Blinken]

Holy **** :') :F . Wat een kerstboom als ze alle 4 gaan.

Die semi dynamic blinken heb ik wel ooit willen doen maar toen ging de A3 Limousine al terug naar de lease... Op de een of andere manier leek het daar ook rustiger te gaan dan hier op die golf, maar het filmpje is wel heel belicht als die RAW aangaat, misschien heeft het daar mee te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door HyperBart op 12-09-2018 13:28 ]

• Antera

Antera

Chillz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:49:
Binnenkort een nieuwe leaseauto - Golf Variant in de bestelling :)
Alvast eens even inlezen in dit topic en de linkjes naar de mogelijkheden
Als je me een apje stuurt kan ik je een lijst toe sturen met mogelijkheden is overzichtelijker :-)

• GerCor

GerCor

HyperBart schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:23:
[...]

Holy **** :') :F . Wat een kerstboom als ze alle 4 gaan.

Die semi dynamic blinken heb ik wel ooit willen doen maar toen ging de A3 Limousine al terug naar de lease... Op de een of andere manier leek het daar ook rustiger te gaan dan hier op die golf, maar het filmpje is wel heel belicht als die RAW aangaat, misschien heeft het daar mee te maken.
Gewoon het verkeerde filmpje

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Naast het feit dat ik het niets vind, vind ik het ook jammer dat je bij de aanpassing een rood 'streepje' mist aan de buitenzijde ter hoogte van de lijn van de RAW..

I know, details... O-) :z

www.google.nl

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:24

iichel

Gazoooo

Perphide schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:30:
[...]

Een Seat Mii is stiekem gewoon en VW Up! en die is electrisch stiekem gewoon een Polo 6R.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:38:
[...]

Naast het feit dat ik het niets vind, vind ik het ook jammer dat je bij de aanpassing een rood 'streepje' mist aan de buitenzijde ter hoogte van de lijn van de RAW..

Echt, ik moest 3 keer kijken waar je het nou over hebt. Maar knap gevonden hoor. Ik mag dat wel, details. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kflLhyxPig54qwZLeH6F7Yko/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 12-09-2018 22:54 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:38:
[...]

Nog een beetje beter kijken naar de details ;) want ongeacht of je die aanpassing doet of niet, vanaf het moment dat de RAW aan staat gaan die rode led’s uit. Kijk maar eens goed.

Links of rechts, het oranje licht snijdt altijd in de lamp in.

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 12-09-2018 23:04 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

HyperBart schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:02:
[...]

Nog een beetje beter kijken naar de details ;) want ongeacht of je die aanpassing doet of niet, vanaf het moment dat de RAW aan staat gaan die rode led’s uit. Kijk maar eens goed.

Links of rechts, het oranje licht snijdt altijd in de lamp in.
Eens, maar ná de aanpassing brand dit ledje nooit meer ;)

www.google.nl

• Antera

Antera

Dit ledje kan je ook aan laten kwestie van coderen. Bij niet oem lampen word dit ledje nogal eens door verbonden en brand die ook altijd :-)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:01

Oekol

waka waka hey hey

Als ik in de lijst van de website van gerritspeek kijk, hoe weet ik dan wat kan op mijn Q2? Als hij aan X voldoet dan kan Y. Zoiets kan ik niet vinden. My bad or?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Rainesh
Leoon. schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:41:
Als ik in de lijst van de website van gerritspeek kijk, hoe weet ik dan wat kan op mijn Q2? Als hij aan X voldoet dan kan Y. Zoiets kan ik niet vinden. My bad or?
Q2 is vergelijkbaar met de A3 facelift.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rainesh schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:43:
[...]

Q2 is vergelijkbaar met de A3 facelift.
En als ik daar dan op klik zie ik wat ik kan? Heb de Q2 1.6 TDI Sport uit 2017.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Rainesh
Leoon. schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:46:
[...]

En als ik daar dan op klik zie ik wat ik kan? Heb de Q2 1.6 TDI Sport uit 2017.
De mogelijkheden...

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Maar die staan toch ook al onder 't kopje Q2? Maar daar staan dingen als lane assist, en dat kan niet bij mij omdat ik die pakketen niet heb en bijv ook geen parkeersensor voor. Ik mis nogal dingen op m'n auto wat dat betreft.

• Perphide
Dankjewel, ik denk dat ik kan concluderen dat mijn kabel alleen K-Line kan communiceren en dat ik dus een nieuwe kabel moet aanschaffen die ook de CAN bus ondersteunt. Ik ga eens aan het shoppen! Het is alleen lastig om een USB interface te vinden, ik vind veel bluetooth en wifi adapters, maar ik heb toch om de een of andere reden wel voorkeur voor een bekabeld systeem.

Iemand suggesties?

• Marco VCDS
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-03-2022
Perphide schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:58:
[...]

Dankjewel, ik denk dat ik kan concluderen dat mijn kabel alleen K-Line kan communiceren en dat ik dus een nieuwe kabel moet aanschaffen die ook de CAN bus ondersteunt. Ik ga eens aan het shoppen! Het is alleen lastig om een USB interface te vinden, ik vind veel bluetooth en wifi adapters, maar ik heb toch om de een of andere reden wel voorkeur voor een bekabeld systeem.

Iemand suggesties?
http://www.priemus.nl/

• Antera

Antera

Ja kan ook gaan voor vcp net wat lastiger en geen uitleg van de long coding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
Dag allen,

ik heb recent een Skoda octavia III gekocht en bij daar erg tevreden mee, maar ik wil graag een paar extra opties (Hill Holding, Bochtenverlichting via de mistlampen en neer klappen van de bijrijder spiegel bij achteruit rijden) activeren.

ik heb een paar vragen waar jullie misschien meer over kunnen zeggen.

1) Voor zover ik kan achterhalen kan het activeren van deze drie dingen niet met de Carly app? Klopt dat of kan je wel de Bochtenverlichting met Carly doen?

2)Verder wil ik de de motor 1.2 TSI mogelijk laten tunen. Wat ik me daarover afvraag is interfereert dit mogelijk nog met andere eerdere VCDS aanpassingen? Zit er een volgordelijkheid in dat je beter eerst kan laten tunen en daarna pas de genoemde functies laat activeren? Mogelijk omdat dingen overschreven worden of staat dit geheel los van elkaar?

3)Tot slot zijn er bedrijven/ die het tunen en VCDS functies activeren allebei doen, zodat ik in een keer klaar kan zijn?

Alvast dank.

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
AC77 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:10:
Dag allen,

ik heb recent een Skoda octavia III gekocht en bij daar erg tevreden mee, maar ik wil graag een paar extra opties (Hill Holding, Bochtenverlichting via de mistlampen en neer klappen van de bijrijder spiegel bij achteruit rijden) activeren.

ik heb een paar vragen waar jullie misschien meer over kunnen zeggen.

1) Voor zover ik kan achterhalen kan het activeren van deze drie dingen niet met de Carly app? Klopt dat of kan je wel de Bochtenverlichting met Carly doen?

2)Verder wil ik de de motor 1.2 TSI mogelijk laten tunen. Wat ik me daarover afvraag is interfereert dit mogelijk nog met andere eerdere VCDS aanpassingen? Zit er een volgordelijkheid in dat je beter eerst kan laten tunen en daarna pas de genoemde functies laat activeren? Mogelijk omdat dingen overschreven worden of staat dit geheel los van elkaar?

3)Tot slot zijn er bedrijven/ die het tunen en VCDS functies activeren allebei doen, zodat ik in een keer klaar kan zijn?

Alvast dank.
Veel gebruiken OBD11 voor VAG auto's.

Tunen staat los van de aanpassingen.

Ehm nee, zover ik weet niet. Vagtechniek :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:19:
[...]

Veel gebruiken OBD11 voor VAG auto's.

Tunen staat los van de aanpassingen.

Ehm nee, zover ik weet niet.
Vagtechniek doet OBD aanpassingen en tuning :) (volgens mij doen ze de OBD aanpassingen zelfs gratis als je daar je auto laat tunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 14:10
Even vraagje.

Ben me aan het inlezen in de VAG opties.

Krijg 2 oktober mijn nieuwe Skoda style business. opties: Adaptive+PPP dus geen lane assist/dode hoek (mocht helaas maar x% aan opties van aanschafwaarde)

Ik lees op Stemei iets over de KESSY en de mogelijkheid automatisch te vergrendelen. Erg handig want in mijn vorige auto vergat ik dat nog wel eens (tikken op de deurhendel) bij mijn vorige auto met keyless systeem.

Op de video is dit enkel zichtbaar door open en dicht te doen. Maar werkt dit ook nadat je gereden hebt?

Nu heb ik tijdelijk een Grand scenicen doe doet dat ook vanzelf als je weg loopt. Echt super handig!

[ Voor 3% gewijzigd door phoenix2149 op 19-09-2018 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

phoenix2149 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:13:

Nu heb ik tijdelijk een Grand scenicen doe doet dat ook vanzelf als je weg loopt. Echt super handig!
Hoe doe jij dat dan als er ook andere mensen in de auto zitten. Die moeten dan als eerste uitstappen. Denk aan een tankstation langs de snelweg. Heb je de sleutels in de broekzak, heb je getankt en wilt gaan betalen. Auto op slot, alarm ingeschakeld en dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:51:
[...]

Hoe doe jij dat dan als er ook andere mensen in de auto zitten. Die moeten dan als eerste uitstappen. Denk aan een tankstation langs de snelweg. Heb je de sleutels in de broekzak, heb je getankt en wilt gaan betalen. Auto op slot, alarm ingeschakeld en dan?
Precies DAT was de reden dat ik die setting er bij mij weer heel snel uit ge-vcds'ed had :9

• phoenix2149
GerCor schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:51:
[...]

Bedankt voor jullie zorgen in deze, mijn motivatie waarom het niet uit zou maken is als volgt.

Geen idee hoe dat zit met alarm in de Renault. Die is er volgens mij niet de ingebouwde alarmen zou alleen op de portieren reageren (op de skoda) zonder bewegingssensor. Met bewegingssensoren zal dat dan anders zijn.

Als ik tank en iedereen zit nog in de auto gaat de Renault inderdaad op slot, maar wat maakt dat uit? Je kunt van binnen uit altijd de auto nog uit (met of zonder alarm) in noodgevallen. Kinderen zitten in stoeltjes en kinderslot op de deuren dus die kunnen hoe dan ook niet zelf naar buiten.

Enige voordeel Renault vs. Skoda (met de auto lock aan) is dat op de achter portieren ook sensoren zitten om open te maken en dat het op proximity werkt en niet als je de deur dicht gooit, maar even je vingers door de hendel voorportier en het is open (was bij mijn vorige Auris ook zo). De Auris deed ik overigens ook op slot (als ik er aan dacht :+ , want dat is nu juist waarom ik autolock zo fijn vind) als ik ging betalen bij tanken en kids zaten in de auto.

Voor mijn situatie vind ik het (nu nog) belangrijker dat ik niet vergeet de auto op slot te zetten. Eventueel is de claxon activering als reminder een optie. Dat vind ik dan weer zo iets (bijvoorbeeld in de nacht)... dat piepje van Renault is dan wat subtieler.

[ Voor 5% gewijzigd door phoenix2149 op 19-09-2018 10:10 ]

• GerCor

GerCor

phoenix2149 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:05:
Voor mijn situatie vind ik het (nu nog) belangrijker dat ik niet vergeet de auto op slot te zetten. Eventueel is de claxon activering als reminder een optie. Dat vind ik dan weer zo iets (bijvoorbeeld in de nacht)... dat piepje van Renault is dan wat subtieler.
Ik heb ook een piepje op mijn Golf 7 i.p.v. de claxon. Claxon is meer voor Turken en Amerikanen. :9

PS. Op deze video gaan de mistlampen ook aan. Nice. d:)b (y)

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 19-09-2018 10:15 ]

• phoenix2149
GerCor schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:13:
[...]

Ik heb ook een piepje op mijn Golf 7 i.p.v. de claxon. Claxon is meer voor Turken en Amerikanen. :9

[YouTube: Golf 7 ATWS Acoustic Door Lock Confirmation]

PS. Op deze video gaan de mistlampen ook aan. Nice. d:)b (y)
Ik had echt ff een spetter momentje met je opmerking :D .... Turken en Amerikanen. haha.

Afijn, piepje is inderdaad beter, alleen lees ik enkel claxon in de VAG opties. Denk dat als mijn portieren open gaan de led lampjes wel aan gaan maar weet ik (nog) niet zeker.
Pagina: 1 ... 18 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php