Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 17 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SBTweaker schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:04:
Ik kon het niet in de startpost vinden maar hoe zit het met garanties? Ik heb een Audi A3 van februari 2018 als ik instellingen aanpassen vervalt de garantie dan niet? Mij lijkt het toeteren bij vergendelen erg handig en het laten draaien van de zijspiegels bij inparkeren. Wat zijn de kosten ongeveer dit kan ik ook nergens vinden moet ik denken aan een paar tientjes of 100+?
Nee, zijn simpele software aanpassingen. Garantie blijft gewoon geldig.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
Mad-Matt schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

Nee, zijn simpele software aanpassingen. Garantie blijft gewoon geldig.
Dank voor het antwoord, ik zal de mogelijkheden eens gaan inventariseren en een lijstje maken. Regio Eindhoven zat iemand die het kan dus het zal wel goedkomen. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
Ik kon het niet in de startpost vinden maar hoe zit het met garanties? Ik heb een Audi A3 van februari 2018 als ik instellingen aanpassen vervalt de garantie dan niet? Mij lijkt het toeteren bij vergendelen erg handig en het laten draaien van de zijspiegels bij inparkeren. Wat zijn de kosten ongeveer dit kan ik ook nergens vinden moet ik denken aan een paar tientjes of 100+?
Nee garantie vervalt niet. En gangbare prijs is ongeveer 30 euro totaal voor een sessie (dus alle opties)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
Rainesh schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Nee garantie vervalt niet. En gangbare prijs is ongeveer 30 euro totaal voor een sessie (dus alle opties)
Ik zie dat je de audi tag hebt, heb je nog aanbevelingen? Het is een a3 1.0 s-line 2018 (https://www.audi.nl/AD7AU8CX)

[ Voor 4% gewijzigd door SBTweaker op 11-08-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
SBTweaker schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:57:
[...]

Ik zie dat je de audi tag hebt, heb je nog aanbevelingen? Het is een a3 1.0 s-line 2018 (https://www.audi.nl/AD7AU8CX)
Dimmende binnenspiegel? Elektrisch inklapbare zijspiegels? Voor derest wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
Rainesh schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:19:
[...]

Dimmende binnenspiegel? Elektrisch inklapbare zijspiegels? Voor derest wel goed.
Ik heb de auto al, ik neem aan dat de opties die jij noemde niet via de vcds kunnen. Ik bedoelde suggesties voor dingen beschikbaar maken via VCDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
SBTweaker schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:30:
[...]

Ik heb de auto al, ik neem aan dat de opties die jij noemde niet via de vcds kunnen. Ik bedoelde suggesties voor dingen beschikbaar maken via VCDS
Ooooh sorry haha

- dagrijverlichting menu
- kantelen van rechter zijspiegelglas bij parkeren
- needlesweep
- laptimer
- ruitenwisser menu
- comfortknipperen naar 4x of 5x
- gasrespons verbetering
- Semi alarm met toeter geluid
- noodstopverlichting
- gordelpiep uit
- Startstop uit
Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rainesh dat knopje heb ik al heel vaak geprobeerd en niet geholpen en het boekje heb ik er al bij gehad alleen daar staat alleen in waar het knopje voor is en verder niks
Ga maandag maar even terug naar de dealer mogen die kijken
Toch bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw op tweakers en forum. Na lezen van VCDS aanpassingen lijst en diverse zoek opdrachten binnen de verschillende delen van het forum zie ik in het drive mode/select voorkomen. Ik heb een Tiguan 1.4 tsi dsg / highline /executive/ Discovery media pro etc maar geen fysieke knop met auto en tekst eronder “drive”. In het menu (instellingen hulpsystemen) zie ik een rijprogramma die aangepast kan worden naar eco/normaal/comfort/sport. Helaas kan ik deze instellingen niet aanpassen en zie ik ook geen extra optie erbij van “individueel”. Is dit te aan te passen? Alvast dank voor jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:00

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mij lijkt het toeteren bij vergendelen erg handig
Toeteren bij vergrendelen lijkt mij sanctiewaardig. Namelijk 'onnodig' toeteren. Feitcode 419 à € 95

Ik weet niet of die hoestbui het heeft maar mijn SUPERGolf 7 heeft een bescheiden 'pieptoon' bij ver- en ontgrendelen. Kan ik desgewenst zelf in- of uitschakelen in het menu van de Discover Pro.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zit net ff bij die link naar gerritspeek te kijken bij de Octavia, maar dat passeerlicht vind ik toch wel een echte VAG optie :D
Ze noemen het passeerlicht...feitelijk is het gewoon seinen met je grootlicht en mistlampen tegelijk :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
The Eagle schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:01:
Ik zit net ff bij die link naar gerritspeek te kijken bij de Octavia, maar dat passeerlicht vind ik toch wel een echte VAG optie :D
Ze noemen het passeerlicht...feitelijk is het gewoon seinen met je grootlicht en mistlampen tegelijk :D

[video]
Ik vind dat echt een aso functie. Waarom zoveel licht...

@Verwijderd bedoel je met rijprogramma je ACC instellingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 12-08-2018 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Is het ook wel ja. Maar ergens kan ik me er voor DLD, waar dat gewoon geaccepteerd is als signaal, wel iets bij voorstellen. Als je daar met hoge snelheid aankomt is meer licht beter gezien worden :)

Hier in NL is het eigenlijk gewoon lomp..then again, soms is het nodig ook als ik zie hoeveel er met oogkleppen op 110 op de linkerbaan rijden...

Maar goed, ieder mag daar het zijne van denken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=56098181,noline]Rainesh schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:20

@Verwijderd bedoel je met rijprogramma je ACC instellingen?
Idd bij hulpsystemen en erna onder de ACC instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:17:
[...]

Idd bij hulpsystemen en erna onder de ACC instellingen
Dat is heel wat anders dan de "Drive" instellingen. Dat was een extra optie die je mee moest bestellen. Kan niet met vcds erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:19:
[...]

Dat is heel wat anders dan de "Drive" instellingen. Dat was een extra optie die je mee moest bestellen. Kan niet met vcds erbij.
Dank! Helaas. Nu begrijp ik alleen het nut niet van deze rijprogramma’s die ik heb niet meer aangezien ik bij veranderingen hieraan geen verschil merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:23:
Is het ook wel ja. Maar ergens kan ik me er voor DLD, waar dat gewoon geaccepteerd is als signaal, wel iets bij voorstellen. Als je daar met hoge snelheid aankomt is meer licht beter gezien worden :)

Hier in NL is het eigenlijk gewoon lomp..then again, soms is het nodig ook als ik zie hoeveel er met oogkleppen op 110 op de linkerbaan rijden...

Maar goed, ieder mag daar het zijne van denken :)
Ik vind het wel een leuke optie. (y)

En lomp, ach …… als ik de kerstboomverlichting van heel veel vrachtwagens zie. Sommigen hebben 5 of 6 verstralers op het dak. Alle mogelijke verlichting aan terwijl wel het hier over 2 (vieze gele) halogeenlampjes hebben op een Ŝkoda.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Dank! Helaas. Nu begrijp ik alleen het nut niet van deze rijprogramma’s die ik heb niet meer aangezien ik bij veranderingen hieraan geen verschil merk.
Volgens mij is waar jij het over hebt simpelweg de instelling van je ACC reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Dat zullen de buren fijn vinden. Vooral als je een keer laat of vroeg thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pacificocean schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:33:
[...]

Dat zullen de buren fijn vinden. Vooral als je een keer laat of vroeg thuis komt.
Dat is ook de rede dat die functie "af-fabriek" niet beschikbaar is en dan ook niet in 't instellingenmenu te activeren/deactiveren is.

Dat wat @GerCor hier eerder al aanhaalde met dat Alarm bliepje van 'm is er ook door @Rainesh in geprogrammeerd middels VCDS (heb 't hier óók, hoor....). Dat Alarm bliepje is echter een vrij beschaaft bliepje in tegenstelling tot die zelfde functie bij géén af-fabriek alarm. Bij géén af-fabriek alarm gaat de claxon één keer claxonneren bij het afsluiten en twéé keer bij 't ontgrendelen.

Overigens: Ook dat af-fabrieks alarm bliepje is officieel niet toegestaan in verband met geluidshinder / overlast!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Menu functie met toeter kan wel. Dan kun je het ook uitzetten als het nodig is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:25:
Menu functie met toeter kan wel. Dan kun je het ook uitzetten als het nodig is :)
Gewoon even aan zetten en dan meteen "testen"..... Waarschijnlijk gaat 't daarna ook nóóit meer aangezet worden in 't menu (én kan 't dus net zo goed niet meer zichtbaar zijn, zoals 't áf-fabriek al is).

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Je kunt daarmee instellen hoe je Adaptive cruise control reageert. Of het sneller/sportiever zn ingestelde snelheid op moet bouwen of juist rustig etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Rainesh schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:20:
[...]
Ik vind dat echt een aso functie. Waarom zoveel licht...
Denk dat de mijn led grootlichten meer licht geven als dat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:50:

Overigens: Ook dat af-fabrieks alarm bliepje is officieel niet toegestaan in verband met geluidshinder / overlast!!
Kan het me nauwelijks voorstellen. Niet dat het verboden is maar het geluidshinder/overlast is.

Feitcode R 522 à € 380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:19:
[...]

Kan het me nauwelijks voorstellen. Niet dat het verboden is maar het geluidshinder/overlast is.

Feitcode R 522 à € 380
Ongeacht de kleurtjes welke je gebruikt: Het is én blijft onnodig geluid veroorzaakt door een voertuig en kan dus als overlast aangemerkt worden....

Mag je vervolgens zélf even gaan opzoeken onder welk artikel dát tegenwoordig gaat vallen, als je daar zin in hebt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Ongeacht de kleurtjes welke je gebruikt: Het is én blijft onnodig geluid veroorzaakt door een voertuig en kan dus als overlast aangemerkt worden....

Mag je vervolgens zélf even gaan opzoeken onder welk artikel dát tegenwoordig gaat vallen, als je daar zin in hebt :*)
Alsof meneer de agent beter weet 99/100 keer?
Zijn genoeg Amerikaanse auto’s welke goedgekeurd zijn die dit hebben.
Volgens mij ook Duitse fabrikanten.

Mijn ex Golfje is genoeg keren door politie ont- en vergrendeld en die kijken er niet op of om van.

Uiteraard heb ik het dan wel over de van fabriek af alarm, die hoor je amper.

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 12-08-2018 18:32 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik begin mezelf steeds minder te verbazen over de publieke reacties op "de Speld".... Ménsen lézen de eerste 3 woorden, vormen een mening én reageren.......

En daarna is 't einde.... zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:26:

Onnodig 'tüuteren' kost je € 95, en dan zou het piepje € 380 moeten kosten? Lijkt mij sterk (niet logisch). Meer zeg ik eigenlijk niet.

De verhouding is zoek, zeker als je sommige van die Amerikaanse motoren hoort. Wat een pestpokkeherrie is dat dan? Goedgekeurd?

ps. Ik had beide al opgezocht en de bedragen vermeld.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 12-08-2018 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:44:
[...]

Onnodig 'tüuteren' kost je € 95, en dan zou het piepje € 380 moeten kosten? Lijkt mij sterk (niet logisch). Meer zeg ik eigenlijk niet.

De verhouding is zoek, zeker als je sommige van die Amerikaanse motoren hoort. Wat een pestpokkeherrie is dat dan? Goedgekeurd?
https://hornblasters.com

Dát spul dan ook maar even aan 't alarm koppelen? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 12-08-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Rainesh schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:51:
[...]

Je kunt daarmee instellen hoe je Adaptive cruise control reageert. Of het sneller/sportiever zn ingestelde snelheid op moet bouwen of juist rustig etc.
Kun je hierna ook de afstand tot je voorligger nog verder aanpassen? Nu zijn er (uit mijn hoofd) 5 afstanden die je kunt kiezen. Maar soms reageert hij gewoon nog te snel en mag hij nog wel iets later van mij gaan remmen. Of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
jeroenvdnberg schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

Kun je hierna ook de afstand tot je voorligger nog verder aanpassen? Nu zijn er (uit mijn hoofd) 5 afstanden die je kunt kiezen. Maar soms reageert hij gewoon nog te snel en mag hij nog wel iets later van mij gaan remmen. Of is dat niet mogelijk?
Da's niet mogelijk, die detectie en range is snelheidsafhankelijk en wordt volledig door de Bosch ACC module berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
HyperBart schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Da's niet mogelijk, die detectie en range is snelheidsafhankelijk en wordt volledig door de Bosch ACC module berekend.
Aaah, ok helder. Jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zit te kijken op wat zoal wellicht mogelijk is voor mijn Polo 6R (BM, TSI uit 2012), maar vraag mij af wat ik mij moet voorstellen bij 'Multi-Functie-Display, vrijschakelen', er staat namelijk geen uitleg bij.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 13-08-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
Met de verschillende ACC standen, en dan bedoel ik dus Eco, normaal, remt de auto wel op hetzelfde moment, maar minder abrupt of hard. Of juist harder met sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
CH4OS schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:20:
Ik zit te kijken op wat zoal wellicht mogelijk is voor mijn Polo 6R (BM, TSI uit 2012), maar vraag mij af wat ik mij moet voorstellen bij 'Multi-Functie-Display, vrijschakelen', er staat namelijk geen uitleg bij.
MFD is het scherm tussen je klokken (km en toerenteller) maar zal wellicht al aanstaan als je auto het ondersteund. Via het MFD kun je dingen aanpassen etc. Waar woon je in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Scrtz schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:37:
MFD is het scherm tussen je klokken (km en toerenteller) maar zal wellicht al aanstaan als je auto het ondersteund. Via het MFD kun je dingen aanpassen etc. Waar woon je in de buurt?
Ik woon in het noord-oosten van de provincie Utrecht. :) Op het MFD kan ik alleen info zien, niets aanpassen zover ik weet.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
vinom schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Met de verschillende ACC standen, en dan bedoel ik dus Eco, normaal, remt de auto wel op hetzelfde moment, maar minder abrupt of hard. Of juist harder met sport.
Ja, dat begreep ik nu ook. Had gehoopt dat de afstand ook nog fijner aangepast had kunnen worden, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20bart
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Toch maar even de tijd genomen om mij te registreren hier.
Ik ben een leasewagen (belgië) aan het samenstellen en nu heb ik een vraag ivm met vcds mogelijkheden.
Het gaat over een passat variant met DSG. (B8 dan volgens mij)
Ik heb een configuratie code voor de belgische site. (VKYB6LCN) Weet niet als dat hetzelfde is in nederland.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om hier later de lane assist & file assist via vcds aan toe te voegen?
Naar aanleiding van wat ik al gelezen heb is het niet mogelijk zolang je de camera in de voorruit niet hebt. Stel dat ik dan de optie DLA erbij neem, zou het dan wel mogelijk zijn of moet je dan ook nog park assist erbij nemen zodat je de juiste stuurkolom hebt?

Of zijn er andere dingen die jullie aanraden?
Ik zit hiermee al iets boven budget dus zal iets moeten weglaten om iets anders in de plaats te nemen.
Alvast bedankt.

EDIT
Lijstje met huidig gekozen opties
- comfort pack
- trekhaak
- app-connect
- elektrische kofferklep

[ Voor 6% gewijzigd door 20bart op 17-08-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

20bart schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:24:
Onder jouw bericht staat iets in een roze kader. Lees dat eerst even. Daarnaast, eigenlijk alle vragen die je hier stelt zijn al meerdere malen beantwoord in dit topic. Gebruik de zoekfunctie even … daar is de zoekfunctie voor. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
TimmiT28 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

Is er toevallig iemand die de rechterspiegel al heeft kunnen laten kantelen bij de VW Polo AW?
Hier ook wel benieuwd naar/geïnteresseerd in. Kan gelijk die lichtsensor wat minder hyperactief en als het even kan de start/stop standaard uit in plaats van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20bart
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:44:
[...]

Onder jouw bericht staat iets in een roze kader. Lees dat eerst even. Daarnaast, eigenlijk alle vragen die je hier stelt zijn al meerdere malen beantwoord in dit topic. Gebruik de zoekfunctie even … daar is de zoekfunctie voor. d:)b
Ja, die heb ik al gebruikt en ook al gelezen. maar ik lees ook veel tegenstrijdigheden. De ene zegt van wel, de andere niet. vandaar dat ik het even vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
20bart schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Ja, die heb ik al gebruikt en ook al gelezen. maar ik lees ook veel tegenstrijdigheden. De ene zegt van wel, de andere niet. vandaar dat ik het even vroeg.
Quote dan even de tegenstrijdigheden dan hoeven wij jouw werk niet opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20bart
  • Niet online
pacificocean schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Quote dan even de tegenstrijdigheden dan hoeven wij jouw werk niet opnieuw te doen.
Heb nu even geen tijd om dat terug te zoeken. Maar weet iemand toevallig het antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
20bart schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:12:
[...]

Heb nu even geen tijd om dat terug te zoeken. Maar weet iemand toevallig het antwoord op mijn vraag?
Zorg dat je de goedkoopste optie neemt voor een camera zoals verkeersbordenherkenning. Dan kan lane assist erbij. Voor file assistent heb je ook acc nodig.

@JB076 spiegel kantelen nog niet uit kunnen vinden. Geen tijd gehad. Lichtsensor instelling kan erbij gezet worden in je menu. Startstop kan alleen permanent uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20bart
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

Zorg dat je de goedkoopste optie neemt voor een camera zoals verkeersbordenherkenning. Dan kan lane assist erbij. Voor file assistent heb je ook acc nodig.

@JB076 spiegel kantelen nog niet uit kunnen vinden. Geen tijd gehad. Lichtsensor instelling kan erbij gezet worden in je menu. Startstop kan alleen permanent uit.
Thanks, hier kan ik wat mee.
De verkeersbordenherkenning kan ik niet apart nemen, de goedkoopste optie met de camera is DLA.
ACC zit er standaard op tegenwoordig.
Zou dan de lane assist werken zonder dat ik de park assist neem? aangezien er dan geen andere optie is die het stuur gaat controleren. (ivm met de stuurkolom)
Als ik dit weet dan kan ik mijn definitieve versie doorsturen en dan wordt het wachten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:02
20bart schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:24:
Ik ben een leasewagen (belgië) aan het samenstellen en nu heb ik een vraag ivm met vcds mogelijkheden.
Het gaat over een passat variant met DSG. (B8 dan volgens mij)
Ik heb een configuratie code voor de belgische site. (VKYB6LCN) Weet niet als dat hetzelfde is in nederland.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om hier later de lane assist & file assist via vcds aan toe te voegen?
Naar aanleiding van wat ik al gelezen heb is het niet mogelijk zolang je de camera in de voorruit niet hebt. Stel dat ik dan de optie DLA erbij neem, zou het dan wel mogelijk zijn of moet je dan ook nog park assist erbij nemen zodat je de juiste stuurkolom hebt?

Of zijn er andere dingen die jullie aanraden?
Ik zit hiermee al iets boven budget dus zal iets moeten weglaten om iets anders in de plaats te nemen.
Alvast bedankt.

EDIT
Lijstje met huidig gekozen opties
- comfort pack
- trekhaak
- app-connect
- elektrische kofferklep
Heb je al ervaring met App-connect of wil je het hebben omdat je het wel handig lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20bart
  • Niet online
blackspeedy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:59:
[...]

Heb je al ervaring met App-connect of wil je het hebben omdat je het wel handig lijkt?
Nee, nog geen ervaring mee. En het lijkt wel handig (of is het dat niet?) Ik zou het willen gaan gebruiken met waze icm iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
Ik heb het op m'n Polo, wordt volop gebruikt _O_. Inderdaad voor waze en ook Spotify. Telefoon ligt bekabeld in de middenconsole en raak ik verder ook niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
Ik heb het zelf op mijn auto en ik vind het geen meerwaarde bieden. Pas straks met ios 12 lijkt het mij makkelijk met flitsmeister en bv waze inderdaad. Maar met spotify vind ik het eigenlijk geen meerwaarde bieden. Ik vind het erg irritant dat hij als ik een nummer naar het afspeelscherm gaat.. Dus ik gebruik altijd bluetooth.

JB jij hebt zeker android?

Edit: kan je dit ook niet achteraf bij de dealer activeren?

[ Voor 9% gewijzigd door blackspeedy op 17-08-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Android hier inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20bart
  • Niet online
blackspeedy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:26:
Ik heb het zelf op mijn auto en ik vind het geen meerwaarde bieden. Pas straks met ios 12 lijkt het mij makkelijk met flitsmeister en bv waze inderdaad. Maar met spotify vind ik het eigenlijk geen meerwaarde bieden. Ik vind het erg irritant dat hij als ik een nummer naar het afspeelscherm gaat.. Dus ik gebruik altijd bluetooth.

JB jij hebt zeker android?

Edit: kan je dit ook niet achteraf bij de dealer activeren?
De auto wordt pas geleverd februari/maart. Dus tegen dan is iOS 12 wel uit.
Je zou het blijkbaar achteraf kunnen laten activeren maar dan zou het rond de 300€ (link) kosten terwijl het als optie "maar" 185€ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

20bart schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:16:
Zou dan de lane assist werken zonder dat ik de park assist neem? aangezien er dan geen andere optie is die het stuur gaat controleren. (ivm met de stuurkolom)
Als ik dit weet dan kan ik mijn definitieve versie doorsturen en dan wordt het wachten :-(
Zoals gezegd:

Voor Lane Assist heb je een camera nodig (zit achter de voorruit bij de binnenspiegel)
Voor File Assist een Radar (ACC) plus de camera. Radar zit in de grille aan de voorkant van de auto.

Park Assist zijn de sensoren rondom de auto. Heeft niks met Lane Assist en File Assist te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 19-08-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb een ibiza 6F. Met achteruitrijcamera. Als ik hem in zijn achteruit zet schakelt die in. Als ik dan daarna weer vooruit ga schakelt de camera uit maar blijft maar blijft het scherm in de rvc modus staan.

Hoe kan ik instellen dat het rvc scherm automatisch verdwijnt?

Op de middenconsole zit een knop waarmee je handmatig de parkeersensoren kan aktieveren. Als ik dat doe springt ie ook op het zwarte rvc scherm, maar dan zonder de achteruitrijcamera aan.
Rij ik daarna een stuk vooruit dan schakelt het scherm wel automatisch uit en springt het terug naar het scherm wat aanstond voordat ik die knop indrukte.

Heb zelf vcds en geen idee hoe ik dat aan kan passen helaas...

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

EvoII schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:00:
Ik heb een ibiza 6F. Met achteruitrijcamera. Als ik hem in zijn achteruit zet schakelt die in. Als ik dan daarna weer vooruit ga schakelt de camera uit maar blijft maar blijft het scherm in de rvc modus staan.

Hoe kan ik instellen dat het rvc scherm automatisch verdwijnt?

Op de middenconsole zit een knop waarmee je handmatig de parkeersensoren kan aktieveren. Als ik dat doe springt ie ook op het zwarte rvc scherm, maar dan zonder de achteruitrijcamera aan.
Rij ik daarna een stuk vooruit dan schakelt het scherm wel automatisch uit en springt het terug naar het scherm wat aanstond voordat ik die knop indrukte.

Heb zelf vcds en geen idee hoe ik dat aan kan passen helaas...
Sneller rijden dan 7 km/u of op de knop drukken?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
azz_kikr schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:14:
[...]

Sneller rijden dan 7 km/u of op de knop drukken?
Dat is het probleem, dat op de knop drukken elke keer. Eerst ging het automatisch als je harder dan 7km/u reed. Nu niet meer, en dat wil ik wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20bart
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:05:
[...]

Zoals gezegd:

Voor Lane Assist heb je een camera nodig (zit achter de voorruit bij de binnenspiegel)
Voor File Assist een Radar (ACC) plus de camera. Radar zit in de grille aan de voorkant van de auto.

Park Assist zijn de sensoren rondom de auto. Heeft niks met Lane Assist en File Assist te maken.

[video]
Maar wat ik zou willen weten is als er 2 verschillende stuurkolommen zijn.
- eentje die het stuur vanzelf kan laten draaien
- eentje die die mogelijkheid niet heeft.

En als het afhangt van welke opties je neemt, welke stuurkolom je dan krijgt. Want als ik Park Assist erbij neem weet ik zeker dat de hardware er is om het stuur vanzelf te laten draaien. (wat dan nodig is voor de Lane Assist te laten werken)

EDIT

Dit heb ik net gevonden: link
Leek me ook logisch dat ik dan de Park Assist erbij moet nemen

[ Voor 10% gewijzigd door 20bart op 19-08-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
20bart schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

Maar wat ik zou willen weten is als er 2 verschillende stuurkolommen zijn.
- eentje die het stuur vanzelf kan laten draaien
- eentje die die mogelijkheid niet heeft.

En als het afhangt van welke opties je neemt, welke stuurkolom je dan krijgt. Want als ik Park Assist erbij neem weet ik zeker dat de hardware er is om het stuur vanzelf te laten draaien. (wat dan nodig is voor de Lane Assist te laten werken)

EDIT

Ik snap wat je bedoeld, maar stel als dat het geval is en je neemt park assist om het af te vangen dan mis je nog steeds de camera voor lane assist zelf en dus ook trafficjam assist.

Zelf heb ik het volgende gedaan. Lane assist gekozen (het goedkoopste pakket). En TJA erbij laten coderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 20bart
  • Niet online
blackspeedy schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:05:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar stel als dat het geval is en je neemt park assist om het af te vangen dan mis je nog steeds de camera voor lane assist zelf en dus ook trafficjam assist.

Zelf heb ik het volgende gedaan. Lane assist gekozen (het goedkoopste pakket). En TJA erbij laten coderen.
Als ik dan bij die park assist de dynamic light assist neem (hier zit de camera ook in) dan kom ik nog goedkoper uit dan de lane assist.
Maar nu weet ik dus waar ik aan toe ben, dus morgen gaat de bestelling door 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 12-09 20:24
20bart schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:33:
[...]

Als ik dan bij die park assist de dynamic light assist neem (hier zit de camera ook in) dan kom ik nog goedkoper uit dan de lane assist.
Maar nu weet ik dus waar ik aan toe ben, dus morgen gaat de bestelling door 8)
Ik heb zelf een Golf 7.5 (facelift uit 2017) met dynamic light assist (en dus de driehoekcamera onder de binnenspiegel), zonder park assist. Bij mij heb ik lane assist prima kunnen coderen, het functioneert uitstekend.

Binnenkort nog even langs Rainesh voor traffic jam assist. Dat lukt me zelf niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Sander-B op 19-08-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

20bart schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:22:
EDIT

Prima, dan doe je dat toch. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20bart
  • Niet online
Sander-B schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

Ik heb zelf een Golf 7.5 (facelift uit 2017) met dynamic light assist (en dus de driehoekcamera onder de binnenspiegel), zonder park assist. Bij mij heb ik lane assist prima kunnen coderen, het functioneert uitstekend.

Binnenkort nog even langs Rainesh voor traffic jam assist. Dat lukt me zelf niet.
Ok, nice. En zat er dan ook geen andere optie op die het stuur kon controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 12-09 20:24
20bart schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:33:
[...]

Ok, nice. En zat er dan ook geen andere optie op die het stuur kon controleren?
Welke andere opties zouden er nog meer moeten zijn?

Voor zover ik weet kan lane assist altijd achteraf geactiveerd worden, mits je de juiste driehoekcamera onder de binnenspiegel hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
Lane assist heeft niet een speciale stuurkolom nodig. Alle huidige stuurkolommen kunnen zelf draaien, dus je hebt geen park assist voor nodig. Genoeg auto's waar park assist niet erop zit maar wel lane assist.

Ik ga binnenkort front camera retrofitten voor lane assist en TJA etc (ja ik ga het toch doen :D) en ik heb geen park assist.

@EvoII in je pdc module, security code invullen en dan in adaptions kijken naar switchoff speed. Staat standaard op 10km/u

[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 20-08-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Korte vraag: Ik zie bij Gerritspeek niks voor de Seat Ateca. Is daar niks vor bekend, of zou dat het zelfde moeten werken als voor bijvoorbeeld de Octavia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
The Eagle schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:23:
Korte vraag: Ik zie bij Gerritspeek niks voor de Seat Ateca. Is daar niks vor bekend, of zou dat het zelfde moeten werken als voor bijvoorbeeld de Octavia?
zelfde als de Leon.

https://www.stemei.de/pages/coding/seat-ateca-5f.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Rainesh schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:03:
Lane assist heeft niet een speciale stuurkolom nodig. Alle huidige stuurkolommen kunnen zelf draaien, dus je hebt geen park assist voor nodig. Genoeg auto's waar park assist niet erop zit maar wel lane assist.

Ik ga binnenkort front camera retrofitten voor lane assist en TJA etc (ja ik ga het toch doen :D) en ik heb geen park assist.

@EvoII in je pdc module, security code invullen en dan in adaptions kijken naar switchoff speed. Staat standaard op 10km/u
Thnx! Morgen even uitproberen! Laat het wel weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

voor diegene die regensluiting heeft aanstaan in combo met een pano dak.
bij regen gaat het in kantelstand wel goed, maar als hij helemaal open is, gaat die maar een klein stukje dicht en stopt er dan mee..
klopt dit? ik heb het idee dat het commando eindigt als de ramen dicht zijn namelijk.
(VW Sharan 2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik krijg het op geen enkele wijze voor elkaar om succesvol mijn SEAT Mii uit te lezen.
Voorheen heb ik altijd mijn voorgaande auto's (VW Golf o.a.) kunnen uitlezen met VAG-COM en VCDS. Er is qua software en kabels niets gewijzigd (OBD-2 kabel, K-line).
Doe ik iets verkeerd?

Ik hoef niets bijzonders te kunnen, ik wil enkel en alleen storingen uit het geheugen kunnen uitlezen.

Weet iemand meer van de SEAT Mii / of deze OBD-II geschikt is of dat ik hier andere hardware bij nodig heb?

Ik heb VCDS-Lite 1.2 geprobeerd, VAG-COM 409.1 en VCDS 11.11.3. Met geen enkel pakket krijg ik een verbinding. Terwijl mijn voorgaande auto's dit allemaal wel deden.

Ik heb een kabel met FTDI chip en gebruik de USB UART drivers van de FTDI website. Dit heeft tot nu toe altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

dollyking schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:17:
bij regen gaat het in kantelstand wel goed, maar als hij helemaal open is, gaat die maar een klein stukje dicht en stopt er dan mee..
klopt dit? ik heb het idee dat het commando eindigt als de ramen dicht zijn namelijk.
(VW Sharan 2014)
Welke regensensor zit erin?

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Perphide schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:37:
Ik krijg het op geen enkele wijze voor elkaar om succesvol mijn SEAT Mii uit te lezen.
Voorheen heb ik altijd mijn .....
Met niet OEM kabels is het altijd lastig te zeggen waar de oorzaak in zit.

Je moet het normaal wel uit kunnen lezen aangezien het nog steeds golf 5/6 besturing is

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
@Rainesh Het is gelukt! Het stond op 15 km/u en heb het nu op 5 km/u gezet. Denk dat ik het later nog op 10 zet, want bij 5 km/u gaat het wel heel snel uit! Bedankt in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(VW Sharan 2014)
regensluiting kan dat via vcds op de nieuwe polo ?

Ik heb al eens vergeten m'n dak dicht te doen namelijk... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Misschien een rare vraag, maar hebben instellingen enige invloed op een koelvloeistof nadraai pomp?

De mijne blijft continu draaien als de motor aangaat. Daar zoeken we de oorzaak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DoeEensGek schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:30:
Misschien een rare vraag, maar hebben instellingen enige invloed op een koelvloeistof nadraai pomp?

De mijne blijft continu draaien als de motor aangaat. Daar zoeken we de oorzaak van.
Nee tenzij er iets geks gedaan is. Al uitgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Rainesh schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:27:
[...]

Nee tenzij er iets geks gedaan is. Al uitgelezen?
Kijk daar zit ruimte in je antwoord. Uitlezen levert niks op. Heb landcode op europa terug gezet. Dat was het enigste waarbij ik een vermoeden had. Maar dat heeft niks geholpen.

code:
1
2
3
4
    [17-Instrumenten]
    [Hercoderen-07]
    xx?xx
    1= Celcius, 2=Fahrenheid, 3 t/m 7= Celcius  link

op 1 gezet, stond daarvoor op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Om wat voor auto / motor gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Rainesh schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:46:
Om wat voor auto / motor gaat het?
Golf 4 2.8 v6 (bde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

DoeEensGek schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:30:

Blijft ze nadraaien want dat is normaal. Op de VR6 draait die 8 minuten na.
Als die blijft ook nadraaien, nl langer dan 8 minuten, tot je batterij leeg is? moet er FCM module vervangen worden. ik weet zo direct nummer niet maar dat kan ik wel opzoeken indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
azz_kikr schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:13:
[...]

Blijft ze nadraaien want dat is normaal. Op de VR6 draait die 8 minuten na.
Als die blijft ook nadraaien, nl langer dan 8 minuten, tot je batterij leeg is? moet er FCM module vervangen worden. ik weet zo direct nummer niet maar dat kan ik wel opzoeken indien nodig.
Hij draait ook tijdens het rijden, nadraaien gaat prima. Hij stopt na 8minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:29

Vinnie2k

Pompen met die subwoofer!

Iemand in omgeving Zwijndrecht die zin heeft om mijn caddy aan te passen?

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
In de topic start staat een lijstje van mensen die het doen. Zoek degene die het dichst bij is, en contacteer die... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Is het op een Seat Leon ST Xcellence uit januari 2018 ook mogelijk om Trailer assist te activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

DoeEensGek schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

Hij draait ook tijdens het rijden, nadraaien gaat prima. Hij stopt na 8minuten.
Bizar, meestal is het probleem dat die blijft draaien...forever. Die relays van de FCM kunnen soms blijven plakken maar dan he valt die nooit uit.

Ik geloof dat die FCM bestuurd wordt door watertempsensor en het contact. ik heb hier geen schema liggen.

Ik zou iig in de richting van die FCM kijken -> http://cars-volkswagen.co...e-fan-control-module.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GrooV schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:12:
Is het op een Seat Leon ST Xcellence uit januari 2018 ook mogelijk om Trailer assist te activeren?
Is het origineel te leveren? Als je alle benodigde hardware hebt dan wel ja.

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:24:
[...]

Is het origineel te leveren? Als je alle benodigde hardware hebt dan wel ja.
Ik kan er geen filmpje op YouTube over vinden, dus het lijkt mij sterk dat het kan. :+

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

(VW Sharan 2014)
Ik heb 2011 tiguan en bij mij sluit het dak volledig. Ook al staat het helemaal open. Maakt niet uit hoe de vensters staan. Dus er lijkt me wel iets niet okay.

Ik moet wel zeggen, enkel nog maar getest onder gesimuleerde omstzndigheden. Dus met glas water over de voorruit....kan niet zeggen dat ik ok al ergens mijn wagen achter geladen heb met dak open :D

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Rainesh schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:03:

Cool! Ik zou het ook wel willen. Maar heb een leaseauto, dus weet niet of dat verstandig is.
Wat kost dat geintje?

• Rainesh
DarkChylde schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Cool! Ik zou het ook wel willen. Maar heb een leaseauto, dus weet niet of dat verstandig is.
Wat kost dat geintje?
50% van de wagens die ik doe zijn lease :P

Stuur even een PM

Verwijderd

Het volgende is er iemand de achterlichten met de DRL heeft mee branden in een passat b7 bj 2011

• rob3rt
  • Laatst online: 10-09 21:27
Ik heb geprobeerd voor een VW Arteon uit 2018 de coming-home functie permanent te activeren echter ik kan de optie niet vinden waar en hoe je dit doet.

Op stemei.de staat wel iets omschreven maar die is niet compleet of klopt niet, op gerritspeek staat niets vermeld voor dit model mbt deze functie.
Heeft iemand ervaring hoe en wat je exact moet wijzigen om CH/LH functie permanent in te schakelen?

Ik kan zelf coden via vagcom(vcds) en via obdEleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 12-09 15:26
Wat klopt er volgens jou niet aan de beschrijving dan? Dit is overigens ook geen codering maar een adaption.

https://www.stemei.de/pag...utomatisch-aktivieren.php

Dit is geen permanente coming home, maar aan de hand van de lichtsensor.

[ Voor 37% gewijzigd door adjego op 24-08-2018 09:19 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

rob3rt schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:09:
Ik heb geprobeerd voor een VW Arteon uit 2018 de coming-home functie permanent te activeren echter ik kan de optie niet vinden waar en hoe je dit doet.

Op stemei.de staat wel iets omschreven maar die is niet compleet of klopt niet, op gerritspeek staat niets vermeld voor dit model mbt deze functie.
Heeft iemand ervaring hoe en wat je exact moet wijzigen om CH/LH functie permanent in te schakelen?

Ik kan zelf coden via vagcom(vcds) en via obdEleven.
@Rainesh zou dit ook op een B8 kunnen? Zou het bijvoorbeeld ook kunnen dat je de lichtsensor zo kunt manipuleren dat het dimlicht (en daarmee DLA die nu altijd al geactiveerd staat dankzij jou) altijd is ingeschakeld met de schakelaar op AUTO?

Dus is feite de lampen altijd aan op AUTO (maar dan met DLA reeds ingeschakeld).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:44:
[...]

@Rainesh zou dit ook op een B8 kunnen? Zou het bijvoorbeeld ook kunnen dat je de lichtsensor zo kunt manipuleren dat het dimlicht (en daarmee DLA die nu altijd al geactiveerd staat dankzij jou) altijd is ingeschakeld met de schakelaar op AUTO?

Dus is feite de lampen altijd aan op AUTO (maar dan met DLA reeds ingeschakeld).
Ja dat kan maar waarom zou je dat willen? DLA werkt niet binnen de stad en alleen boven de 65 (dacht ik) op de snelweg. Zet je inschakeltijd maar op vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

Ja dat kan maar waarom zou je dat willen? DLA werkt niet binnen de stad en alleen boven de 65 (dacht ik) op de snelweg. Zet je inschakeltijd maar op vroeg.
Omdat ik altijd met dimlicht aan (wil) rij(den), standje Zweeds :P.

Nu zit ik elke dag te switchen tussen AAN (overdag) en AUTO + aanzetten DLA (in de avonduren), deze aanpassing zou er dus voor zorgen dat ik de schakelaar altijd op AUTO kan laten staan en niet elke avond rit de schakelaar om hoef te zetten naar AUTO + DLA alsnog moet aanzetten ;) . Inschakeltijd staat reeds op vroeg.

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-08-2018 10:34 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:33
Ik heb twee weken terug mijn nieuwe leaseauto opgehaald, een A3 limousine S-Line Edition (1.5 TFSI). Zijn daar nog leuke dingen op te activeren? Ik heb zelf al:

- ACC
- Parkeerhulp plus (zo heette het geloof ik? sensoren voor en achter iig)
- Dimmende binnenspiegel
- Smartphone Interface
- Elektrische spiegels

Kan je bijvoorbeeld DAB+ activeren of heb je daar aparte hardware voor nodig? Dat kon ik zo snel niet terugvinden in het topic. Ik heb in ieder geval niet de grootlichtassistent (helaas), dus DLA gaat dan ook niet lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Laatst online: 10-09 21:27
adjego schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:18:
Wat klopt er volgens jou niet aan de beschrijving dan? Dit is overigens ook geen codering maar een adaption.

https://www.stemei.de/pag...utomatisch-aktivieren.php

Dit is geen permanente coming home, maar aan de hand van de lichtsensor.
Nou kan de waarde die je moet veranderen geheel niet vinden in de pulldown lijst die zei melden om te activeren, staat er gewoonweg niet tussen.

Nou als die lichtschakelaar op auto staat dan is die automatisch aan, zo werkt het bij mijn Audi ook echter helaas niet bij de Arteon dus.
Bij de Arteon moet elke keer als je uitstapt de ch/lh inschakelen door even tegen de licht hendel te drukken.
Dus als die 'automatisch' aanstaat als de licht schakelaar op AUTO staat en je dan niets meer hoeft te doen is dus perfect, dat zou de code moeten doen volgens stemei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Ben dan wel benieuwd welke waardes er wel zichtbaar zijn. Misschien iets van een screenshot posten. En mbt groot licht seinen hoef je me niet uit te leggen, dat is al sinds de Golf 6 zo, overigens nog altijd aan te passen naar automatisch.

[ Voor 41% gewijzigd door adjego op 24-08-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
adjego schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:32:
Ben dan wel benieuwd welke waardes er wel zichtbaar zijn. Misschien iets van een screenshot posten. En mbt groot licht seinen hoef je me niet uit te leggen, dat is al sinds de Golf 6 zo, overigens nog altijd aan te passen naar automatisch.
Dat ze die keuze ooit gemaakt hebben snap ik nog steeds niet 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Vind ik idd ook. Bij Skoda is het affabriek altijd gewoon ingesteld op automatisch. Seat heeft het met seinen ingesteld.

Pagina: 1 ... 17 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php