Ik heb een Golf 7.5 met de optie driving profiles. Hier kun je o.a. instellen of het stuur op 'normaal' of 'sport' stand staat. Nu vind ik de normaal-setting al vrij zwaar. De sport stand maakt het nog zwaarder sturen. Kun je met VCDS het sturen lichter maken?
Normaal = comfort, dat is normaliter vrij licht.Opperhoof schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:57:
Ik heb een Golf 7.5 met de optie driving profiles. Hier kun je o.a. instellen of het stuur op 'normaal' of 'sport' stand staat. Nu vind ik de normaal-setting al vrij zwaar. De sport stand maakt het nog zwaarder sturen. Kun je met VCDS het sturen lichter maken?
Staat je bandenspanning goed? Want dat kan ook wel wat uitmaken.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Laatst getest, helaas geen succesWoBBeL schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:56:
[...]
* hand opsteekt
Ik neem aan dat alles weer te repareren valt?lease auto enzo
Is het puur iets softwarematigs dat de Octavia het niet kan? Hardwaretechnisch is deze qua sensoren toch gelijk aan de Superb waarbij het wel kan?
Lijkt gelijk naar de software die erin staat is toch net anders helaasWoBBeL schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:11:
[...]
![]()
Is het puur iets softwarematigs dat de Octavia het niet kan? Hardwaretechnisch is deze qua sensoren toch gelijk aan de Superb waarbij het wel kan?
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe Volkswagen Polo (AW). Ik kan nog niets vinden over VCDS mogelijkheden. Is dit een kwestie van proberen en in het systeem duiken of worden mogelijkheden op een later moment (officieel) vrijgegeven?
Iemand ervaring met aanpassingen bij een nieuwe Polo?
1,5week geleden een nieuwe polo gedaan. Ga ervan uit dat er ongeveer dezelfde mogelijkheden zijn als bij de Golf 7.Flieger schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:29:
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe Volkswagen Polo (AW). Ik kan nog niets vinden over VCDS mogelijkheden. Is dit een kwestie van proberen en in het systeem duiken of worden mogelijkheden op een later moment (officieel) vrijgegeven?
Wat had ik gedaan:
- dagrijverlichting achteren
- dagrijverlichting menu
- comfortknipperen naar 4x
- alarmpiep
- stuur op snelheidsafhankelijk
- Gasrespons
- Coming home automatisch
- bijtankhoeveelheid
- needlesweep
- laptimer
- ventilatiestand weergave bij automodus
Wat niet ging was kantelen van rechter zijspiegel glas bij parkeren. Deurmodules zijn anders.
Dit is mijn lijstje voor de polo
Stopwatch ( alleen bij MFD)
Needle sweep
Bijtankhoeveelheid (alleen bij MFD)
Ch/lh via de mistlampen
Ch activeren bij deur open of contact uit
Ch via de lichtsensor
CH activeren zonder lichtsensor
Bochtverlichting met knipperlicht en/of sturen
Drl met achterlichten zonder Kenteken verlichting
Drl uit bij handrem erop
Drl instelbaar maken in het menu
Drl alleen in auto stand
Drl op de mistlampen
Drl fel bij ch/lh
Us lights
Regen sluiten mits juiste regensensor
Nawissen voor en achterruit
Waarschuwing toon sleutel vergeten uit zetten
Start stop uit schakelen ( zit een maar aan die ik uit kan leggen)
Gordel waarschuwing uit
Hillstart aanpassen
Drl dimmen bij knipperlicht
Drl meeknipperen met knipperlicht
Drl om en om met knipperlicht
Drl fel bij ch/lh
Am functie uit zetten
Alarm activeren
Needle sweep
Ch/lh via de mistlampen
Ch via de lichtsensor
Drl uit bij handrem erop
Drl alleen in auto stand
Drl op de mistlampen
Drl fel bij ch/lh
Us lights
Gordel waarschuwing uit
Hillstart aanpassen
Drl fel bij ch/lh
Am functie uit zetten
Alarm activeren
Welke Polo heb je?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat zijn alle opties?Antera schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:52:
Dit is mijn lijstje voor de polo
Needle sweep
Ch/lh via de mistlampen
Ch via de lichtsensor
Drl uit bij handrem erop
Drl alleen in auto stand
Drl op de mistlampen
Drl fel bij ch/lh
Us lights
Gordel waarschuwing uit
Hillstart aanpassen
Drl fel bij ch/lh
Am functie uit zetten
Alarm activeren
- Wat is nawissen voor en achter?
- Wat is AM functie uitzetten?
en
- Wat is Waarschuwingstoon sleutel vergeten uit zetten?
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 20-03-2018 22:13 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
@Rainesh & @Antera
Dank voor jullie reactie. Leuk om te lezen dat er al best wat mogelijkheden zijn voor de nieuwe Polo! Niet alle genoemde zaken zijn me nog duidelijk, maar ik heb wel interesse om e.e.a. te laten aanpassen. Ik kom uit omgeving Utrecht maar vind een stukje rijden geen probleem.
Dank voor jullie reactie. Leuk om te lezen dat er al best wat mogelijkheden zijn voor de nieuwe Polo! Niet alle genoemde zaken zijn me nog duidelijk, maar ik heb wel interesse om e.e.a. te laten aanpassen. Ik kom uit omgeving Utrecht maar vind een stukje rijden geen probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door Flieger op 21-03-2018 09:12 ]
Geen probleem.Flieger schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:12:
@Rainesh & @Antera
Ik zit in Den Haag en Antera in Breda. Stuur even een berichtje naar een van ons als je een keer langs wilt komen.
Weet iemand of het mogelijk is om lane assist en traffic jam assist aan te zetten op een Superb 3 combi met DSG, ACC en verkeersbordherkenning? De auto beschikt over de “driehoekige” camera.
Am de radio, zodat er enkel nog FM / DAB op staat?GerCor schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:29:
[...]
Dat zijn alle opties?
en
Nawissen is de Tear Drop wiping functie. Als je ruitenwissers/sproeiers uitschakeled (omdat het gestopt is met regenen), gaan ze nog met vertraging 1 keer na-wipen.
moet je maar google "Rain Tear Wiping"
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Lane Assist ja, voor TJA moet ik even kijken of ik daarvan de juiste files heb.Rolf_Schootman schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:30:
Weet iemand of het mogelijk is om lane assist en traffic jam assist aan te zetten op een Superb 3 combi met DSG, ACC en verkeersbordherkenning? De auto beschikt over de “driehoekige” camera.
Nawissen houd in dat als je gesproeit hebt de wissers na een sec of 5 nog een keer nawist.GerCor schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:29:
[...]
Dat zijn alle opties?
en
Am functie van de radio.
Waarschuwingstoon is als je sleutel nog in het contact zit en je de deur opent dat hij begint te piepen
Ik ga een trekhaak laten plaatsen onder mijn VW Golf uit 2010 en de garage vraagt 50 euro voor het programmeren van de boordcomputer.
Ik heb zelf een VCDS kabel. Wat moet ik inschakelen voor trekhaak montage?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Kunnen mensen geen Google meer gebruiken?bramv82 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:42:
Ik ga een trekhaak laten plaatsen onder mijn VW Golf uit 2010 en de garage vraagt 50 euro voor het programmeren van de boordcomputer.
http://wiki.ross-tech.com...r_Hitch_Retrofitting_(1K)
Sorry. Weekend. Lui.Famous schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:00:
[...]
Kunnen mensen geen Google meer gebruiken?
http://wiki.ross-tech.com...r_Hitch_Retrofitting_(1K)
Als je quickfit trekhaak laat plaatsen kan je bijna alles overslagen aangezien deze komt zonder de modulebramv82 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:42:
Mis je dan niet een functie als trailer stability assist?azz_kikr schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:24:
[...]
Als je quickfit trekhaak laat plaatsen kan je bijna alles overslagen aangezien deze komt zonder de module
Gents,
Binnenkort gaat er een A3 limo in bestelling dus ben me alvast aan het inlezen wat er wél en niet ingeschakeld kan worden op de A3 8v facelift (modeljaar 2018 dus). Heb heel wat fora en sites door zitten pluizen maar kom soms tegenstrijdige info tegen. Kan iemand het volgende even duidelijk maken voor mij:
1) Kun je überhaupt VIM inschakelen op MMI plus van A3 facelift? Volgens mijn onderzoek kan het alleen via VCP + het flashen van een ZDC van een Golf/ Octavia etc. Klopt dat of is flashen intussen niet meer nodig?
@Rainesh Ik zag een post van je dat je VIM voor elkaar hebt gekregen maar dan tot een snelheid van ~125 km/u i.p.v. de standaard 255 klopt dat?
2) Is het inschakelen van "ont- en vergrendelen met claxon bevestiging" ook zoveel gedoe op de facelift of werkt het zoals vóór de facelift? Ik lees namelijk op sommige plekken dat het in principe makkelijk in te schakelen is maar de auto piept niet, alleen de lampen knipperen bij ont- en vergrendelen ...
3) Inschakelen van "Parkeerhulp weergave op MMI/navi" kan het wel of niet op de facelift? zo ja, wat zijn de voorwaarden? (flashen ZDC?, perse VCP?, etc.)
Laatste vraag: Gezien een indicatieve levertijd van 16 weken vanaf nu, hoe groot is de kans volgens jullie dat de mogelijkheden tegen die tijd uitgebreider zijn/ makkelijker uit te voeren (niemand heeft een glazen bol, i know)
Binnenkort gaat er een A3 limo in bestelling dus ben me alvast aan het inlezen wat er wél en niet ingeschakeld kan worden op de A3 8v facelift (modeljaar 2018 dus). Heb heel wat fora en sites door zitten pluizen maar kom soms tegenstrijdige info tegen. Kan iemand het volgende even duidelijk maken voor mij:
1) Kun je überhaupt VIM inschakelen op MMI plus van A3 facelift? Volgens mijn onderzoek kan het alleen via VCP + het flashen van een ZDC van een Golf/ Octavia etc. Klopt dat of is flashen intussen niet meer nodig?
@Rainesh Ik zag een post van je dat je VIM voor elkaar hebt gekregen maar dan tot een snelheid van ~125 km/u i.p.v. de standaard 255 klopt dat?
2) Is het inschakelen van "ont- en vergrendelen met claxon bevestiging" ook zoveel gedoe op de facelift of werkt het zoals vóór de facelift? Ik lees namelijk op sommige plekken dat het in principe makkelijk in te schakelen is maar de auto piept niet, alleen de lampen knipperen bij ont- en vergrendelen ...
3) Inschakelen van "Parkeerhulp weergave op MMI/navi" kan het wel of niet op de facelift? zo ja, wat zijn de voorwaarden? (flashen ZDC?, perse VCP?, etc.)
Laatste vraag: Gezien een indicatieve levertijd van 16 weken vanaf nu, hoe groot is de kans volgens jullie dat de mogelijkheden tegen die tijd uitgebreider zijn/ makkelijker uit te voeren (niemand heeft een glazen bol, i know)
1) nope gaat niet werken. Bij geen enkele MY18 audi kun je VIM doen.
2) ja dat kan probleemloos met toeter (wel vreselijk geluid)
3) pdc weergave kan niet.l meer. Ik heb er flink mee lopen kloten, maar gaat em niet worden. Beperking zit in mmi systeem, die wilt alleen weergave doen als je pdc+ hebt.
3) pdc weergave kan niet.l meer. Ik heb er flink mee lopen kloten, maar gaat em niet worden. Beperking zit in mmi systeem, die wilt alleen weergave doen als je pdc+ hebt.
Thanks voor de opheldering, wel balenRainesh schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:55:
1) nope gaat niet werken. Bij geen enkele MY18 audi kun je VIM doen.
Ik heb inmiddels al een stuk op 20 mensen kunnen helpen met aanpassingen. Zo verdien ik de kabel misschien toch terug.
Mede te danken aan Tweakers waardoor dit topic goed gevonden wordt en de informatie va. @Rainesh en @azz_kikr bijv.pchulpjoost schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:55:
Ik heb inmiddels al een stuk op 20 mensen kunnen helpen met aanpassingen. Zo verdien ik de kabel misschien toch terug.
Ik heb ook genoeg aanvragen gehad van mensen die net 10 minuten geregistreerd zijn
Meeste zijn recentere auto’s en kan ik met de neppe kabel niets mee
Dit dus!Famous schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:04:
[...]
Ik heb ook genoeg aanvragen gehad van mensen die net 10 minuten geregistreerd zijn
Tijd voor een echte kabel Bram
Gelukkig heb ik wel een echte kabel.Famous schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:04:
[...]
Mede te danken aan Tweakers waardoor dit topic goed gevonden wordt en de informatie va. @Rainesh en @azz_kikr bijv.
Ik heb ook genoeg aanvragen gehad van mensen die net 10 minuten geregistreerd zijn![]()
Meeste zijn recentere auto’s en kan ik met de neppe kabel niets mee
Muah, heb er zeker over zitten denken.
Je hebt een kabel denk ik redelijk snel terug verdiend als je een kleine vergoeding vraagt.
Andere kant elke keer iemand over de vloer, zeker die net geregistreerd zijn..
Stuur ze nu altijd door naar Rene
Hier nog een eigenaar van een originele VCDS kabel. Zelf uitgebreide vagcom ervaring met Octavia uit 2010, 2014, Polo uit 2010, Audi A1 uit 2014 en een Seat Leon uit 2017. Mocht er nog iemand zijn uit omgeving Capelle aan den IJssel die aanpassingen wil PM me, ik wil mijn dure kabel terugverdienen ;-)
dacht zet je in de TS, is het makkelijkste.BaSsDruM schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:08:
Hier nog een eigenaar van een originele VCDS kabel. Zelf uitgebreide vagcom ervaring met Octavia uit 2010, 2014, Polo uit 2010, Audi A1 uit 2014 en een Seat Leon uit 2017. Mocht er nog iemand zijn uit omgeving Capelle aan den IJssel die aanpassingen wil PM me, ik wil mijn dure kabel terugverdienen ;-)
Zag dat @Rainesh je er al ingezet had.
Niet tegen aan te werken die jongen, zo snel
Ja, ja, ja. Ik zou geen moment twijfelen als ik er verstand van had. Tsja, ik zeg het altijd maar: het geld ligt op straat, je moet het alleen even willen oppakken. Ik vind het een hele handige manier om snel relatief veel te geld verdienen. Ik weet niet wat zo'n kabeltje kost maar die heb je makkelijk binnen een week terugverdient.Famous schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:33:
Muah, heb er zeker over zitten denken.
Je hebt een kabel denk ik redelijk snel terugverdiend als je een kleine vergoeding vraagt.
Andere kant, elke keer iemand over de vloer, zeker die net geregistreerd zijn..
Stuur ze nu altijd door naar Rene
En ja, net geregistreerd? Dat zie je niet aan het geld wat je mee kunt verdienen. En verder, wat maakt het uit?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Is het mogelijk op een Seat Leon ST FR Business Intens DSG 2018 Traffic Jam Assist te activeren?Rainesh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:08:
[...]
Lane Assist ja, voor TJA moet ik even kijken of ik daarvan de juiste files heb.
Dit zit in het DSG Technology pack, maar is niet leverbaar op de Business Intens uitvoeringen.
Fly or Die
Duik erin zou ik zeggenGerCor schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:20:
[...]
Ja, ja, ja. Ik zou geen moment twijfelen als ik er verstand van had. Tsja, ik zeg het altijd maar: het geld ligt op straat, je moet het alleen even willen oppakken. Ik vind het een hele handige manier om snel relatief veel te geld verdienen. Ik weet niet wat zo'n kabeltje kost maar die heb je makkelijk binnen een week terugverdient.
En ja, net geregistreerd? Dat zie je niet aan het geld wat je mee kunt verdienen. En verder, wat maakt het uit?
Als gezegd hoef ik niet continu mensen over de vloer.
Er hoeft maar ergens een woord te vallen en die leuke R van mij houden ze in de gaten.
Eerst volgende keer dat ik hem ergens parkeer is die weg. En ja, hier houd ik zeker rekening mee
Kabel kost je ±€600,-..
Stel dat je €20 euro per keer vraag moet je er nog redelijk wat doen én zin in hebben.
Niet voor mij weggelegd
Heb ook nog genoeg spullen van VW liggen die ik denk ik wel snel kwijt raak als ik het te koop zet, maar zelfde reden als bovenstaand waarom het nog niet te koop staat.
Geen stel velgen liggen 18+?Famous schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:37:
[...]
Duik erin zou ik zeggen![]()
Als gezegd hoef ik niet continu mensen over de vloer.
Er hoeft maar ergens een woord te vallen en die leuke R van mij houden ze in de gaten.
Eerst volgende keer dat ik hem ergens parkeer is die weg. En ja, hier houd ik zeker rekening mee
Kabel kost je ±€600,-..
Stel dat je €20 euro per keer vraag moet je er nog redelijk wat doen én zin in hebben.
Niet voor mij weggelegd
Heb ook nog genoeg spullen van VW liggen die ik denk ik wel snel kwijt raak als ik het te koop zet, maar zelfde reden als bovenstaand waarom het nog niet te koop staat.
Het is zuur, maar zo is het inderdaad wel.Famous schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:37:
[...]
Sommige mensen weten niet meer wat van hun, en van anderen is...
Ja in principe wel.Fjeze schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:21:
[...]
Is het mogelijk op een Seat Leon ST FR Business Intens DSG 2018 Traffic Jam Assist te activeren?
Dit zit in het DSG Technology pack, maar is niet leverbaar op de Business Intens uitvoeringen.
Ben je meer kwijt aan verzending dan de velgen zowatazz_kikr schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:02:
[...]
Geen stel velgen liggen 18+?Je mag opsturen ^^
Heb ook nog velgen van een mijn oude Astra gsi, misschien wat voor onze Opel liefhebber @MK_
hé, heb jij je username veranderd?
Misschien meer wat voor @Aapje, ik heb geen oudere OpelFamous schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:44:
[...]
Ben je meer kwijt aan verzending dan de velgen zowat
Heb ook nog velgen van een mijn oude Astra gsi, misschien wat voor onze Opel liefhebber @MK_
hé, heb jij je username veranderd?
Yup, MK1998NL->MK_ , dat "1998NL" gedeelte vond ik nu stom
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Volwassen geworden?MK_ schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:45:
[...]
Misschien meer wat voor @Aapje, ik heb geen oudere Opel
Yup, MK1998NL->MK_ , dat "1998NL" gedeelte vond ik nu stom
Maar kan je nagaan, heb die auto al 7(?) jaar niet meer
Klein fortuintje liggen hehe.
Zo kan je het noemenFamous schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:47:
[...]
Volwassen geworden?![]()
![]()
![]()
Maar kan je nagaan, heb die auto al 7(?) jaar niet meer![]()
Klein fortuintje liggen hehe.

Fortuin valt wel mee gok ik
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Oh maar dat is niet het enigeMK_ schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:54:
[...]
Zo kan je het noemen![]()
En iedereen noemt me toch al MK so... Maar het moeten minstens 3 karakters zijn dus "MK" is te kort
Fortuin valt wel mee gok ikAls ik de juiste voor me heb, zit je te kijken tegen max €200 afhankelijk van de staat van de banden/velgen
Achterruitwisser inclusief motor van een Polo tot volledige Golf GTI remmen inclusief poten..
En van alles wat ertussen zit van diverse merken
Maar geen fortuin helaas
Denk dat de GTI remmen en de K03 turbo het meeste waard zijn.
Beetje off-topic
Moet je dan perse de radar in de gril hebben?
De Seat Leon FR business intense heeft wel Lane assist maar geen Adaptive cruise control kom ik net achter, en dus ook geen radar in de gril, maar alleen de camera in de voorruit.
Fly or Die
Ja die moet je hebben. Het is een systeem waar je acc en lane assist voor nodig hebt.Fjeze schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:45:
[...]
Moet je dan perse de radar in de gril hebben?
De Seat Leon FR business intense heeft wel Lane assist maar geen Adaptive cruise control kom ik net achter, en dus ook geen radar in de gril, maar alleen de camera in de voorruit.
Is het waard om een investering te maken voor een VW Passat B6 (eind 2005) model?
Dan bedoel ik in de zin van aantal instelbare opties...
mwa, je kunt heel weinig mee doen.Yucei schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:30:
Is het waard om een investering te maken voor een VW Passat B6 (eind 2005) model?
Ben in het bezit van een originele Ross-tech kabel, heb een Golf mk7 Variant 1.4TSI DSG.
Wil de gasrespons daar graag van aanpassen. Nu heb in 01 Engine byte 0 bit 0-2 van 1 naar 2 (Audi gezet), maar nu krijg ik fouten in mn ABS systeem. Moet ik daar ook nog iets aanpassen, of is het gewoon niet mogelijk met mijn auto?
Wil de gasrespons daar graag van aanpassen. Nu heb in 01 Engine byte 0 bit 0-2 van 1 naar 2 (Audi gezet), maar nu krijg ik fouten in mn ABS systeem. Moet ik daar ook nog iets aanpassen, of is het gewoon niet mogelijk met mijn auto?
fouten kun je laten, kan ook op een andere wijze die wel foutloos is. maar daar doe ik altijd even mee proefrijden als ik het gedaan heb om te kijken of ie goed pakt.bighead schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:53:
Ben in het bezit van een originele Ross-tech kabel, heb een Golf mk7 Variant 1.4TSI DSG.
Fouten in het abs gedeelte zou ik toch proberen te vermijden :d dan lijkt het me toch dat er iets mis is of dat er iets verkeerd gecode is.Rainesh schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:38:
[...]
fouten kun je laten, kan ook op een andere wijze die wel foutloos is. maar daar doe ik altijd even mee proefrijden als ik het gedaan heb om te kijken of ie goed pakt.
Die andere wijze is dat in '44 Steering Assist' toevallig?Rainesh schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:38:
[...]
fouten kun je laten, kan ook op een andere wijze die wel foutloos is. maar daar doe ik altijd even mee proefrijden als ik het gedaan heb om te kijken of ie goed pakt.
bighead schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:35:
[...]
Die andere wijze is dat in '44 Steering Assist' toevallig?

@Rainesh Is er ook iets te coderen wat ruitensproeier en ruitenwisser betreft. Ik baal er altijd van dat wanneer je de versnelling in zijn achteruit hebt staan en de ruitenwissers voor gebruikt, de achterruitenwisser ook meedoet. Vooral als het goed gevroren heeft. En, dat de sproeier aangaat wanneer ik dat helemaal niet wil.
Ja dat kan uit. Maar staat ook in je menu dacht ikGerCor schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:46:
@Rainesh Is er ook iets te coderen wat ruitensproeier en ruitenwissel betreft. Ik baal er altijd van dat wanneer je de versnelling in zijn achteruit hebt staan en de ruitenwissers voor gebruikt, de achterruitenwisser ook meedoet. Vooral als het goed gevroren heeft. En, dat de sproeier aangaat wanneer ik dat helemaal niet wil.
O, oké dan. Straks eens even zoeken.Rainesh schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:47:
[...]
Ja dat kan uit. Maar staat ook in je menu dacht ik
Vriendin heeft de auto nu mee
EDIT: gevonden.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 03-04-2018 10:38 ]
Anoniem: 291380
Het is niet de bedoeling producten of diensten aan te bieden, daarvoor is de vraag & aanbod.
[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 02-04-2018 01:35 ]
Vandaag mijn nieuwe Polo R-line opgehaald, heeft iemand voor mij de codering om het dak te laten sluiten als hij open staat en het gaat regenen?
En eventueel de codering als ik de Polo afsluit dat het licht bijvoorbeeld 20 sec blijft branden, dit werk wel maar moet ik eerst aan de grootlicht handel trekken dan blijft hij branden als ik uitstap.
Alvast bedankt
En eventueel de codering als ik de Polo afsluit dat het licht bijvoorbeeld 20 sec blijft branden, dit werk wel maar moet ik eerst aan de grootlicht handel trekken dan blijft hij branden als ik uitstap.
Alvast bedankt
Hoi Tweakers!
Even een snelle vraag: (en excuses als dit al eerder is behandeld in dit topic!)
Ik heb gisteren mijn nieuwe Golf Variant R-line in ontvangst mogen nemen, en ben ermee in m’n nopjes, maar tot mijn ergernis kwam ik erachter dat in de LED koplampen (nieuwe facelift units) alleen de buitenste DRL/knipperlichten functioneren. De binnenste units lijken dus gedeactiveerd.
Is er een mogelijkheid om deze via VCDS alnog functionerend te krijgen of is er een hardware restrictie (i.e. geen led-lampjes, kabels etc).
Alvast dank!
Even een snelle vraag: (en excuses als dit al eerder is behandeld in dit topic!)
Ik heb gisteren mijn nieuwe Golf Variant R-line in ontvangst mogen nemen, en ben ermee in m’n nopjes, maar tot mijn ergernis kwam ik erachter dat in de LED koplampen (nieuwe facelift units) alleen de buitenste DRL/knipperlichten functioneren. De binnenste units lijken dus gedeactiveerd.
Is er een mogelijkheid om deze via VCDS alnog functionerend te krijgen of is er een hardware restrictie (i.e. geen led-lampjes, kabels etc).
Alvast dank!
Hardware restrictie.....alleen led plus heeft dubbele drlPH-VAP schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:42:
Hoi Tweakers!
Alvast dank!
Vreemd, bij de ibiza kun je in het menu instellen hoe lang coming/leaving home moet blijven werken. 5-30 seconden. En hoef je niet aan de hendel te trekken. Je moet wel de lichtknop op auto hebben staan hégolfgti5 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:37:
Vandaag mijn nieuwe Polo R-line opgehaald, heeft iemand voor mij de codering om het dak te laten sluiten als hij open staat en het gaat regenen?
Alvast bedankt
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Bij de Golf ook, nadat het gecodeerd is. Dan komt het ook in het menu te staan. Leaving Home staat er standaard al in, Coming Home dus niet, dat moet gecodeerd worden.EvoII schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:39:
Vreemd, bij de ibiza kun je in het menu instellen hoe lang coming/leaving home moet blijven werken. 5-30 seconden. En hoef je niet aan de hendel te trekken. Je moet wel de lichtknop op auto hebben staan hé

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 03-04-2018 10:49 ]
Zelfde als van een Golfgolfgti5 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:37:
Alvast bedankt
Kwam deze topic toevallig tegen via google. Zie heel veel zaken die ik nog niet wist. Ga me eens verdiepen in wat er allemaal geactiveerd kan worden.
Ik had een ander vraag die jullie misschien wel zo kunnen beantwoorden: Is het mogelijk om in een Q7 van eind '16, een MMI update doen om Apple carplay te activeren?
edit: heb even terug gelezen en inmiddels met de lokale audi dealer gebeld; voor 350 kunnen ze hem activeren (als er geen extra materiaal nodig is).
Ik had een ander vraag die jullie misschien wel zo kunnen beantwoorden: Is het mogelijk om in een Q7 van eind '16, een MMI update doen om Apple carplay te activeren?
edit: heb even terug gelezen en inmiddels met de lokale audi dealer gebeld; voor 350 kunnen ze hem activeren (als er geen extra materiaal nodig is).
[ Voor 19% gewijzigd door Mr.Nash op 03-04-2018 14:38 ]
Basis van een Q7 4M is hetzelfde als die van een A4 B9 en A5 F5, dus dezelfde opties kunnen aan. Carplay inderdaad via de dealer.Mr.Nash schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:35:
Kwam deze topic toevallig tegen via google. Zie heel veel zaken die ik nog niet wist. Ga me eens verdiepen in wat er allemaal geactiveerd kan worden.
Ontopic
Primeur!
Traffic Jam Assist op een facelift Octavia van @James25

[YouTube: https://youtu.be/VGWA3Tg6smQ]
@WoBBeL en @Littlebugger25 stuur maar een PM als jullie het willen
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 03-04-2018 17:23 ]
Valt mee. Ongeveer een half uurtje werk.WoBBeL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:28:
Gaaf!! Veel werk geweest?
Beste Forumleden,
Wie kan er mij eventueel helpen met VCDS aanpassingen voor mijn Skoda Octavia III. Ik ben op zoek naar iemand die in de buurt van Dilsen-Stokkem dit kan uitvoeren?
Is het lijstje op de eerste pagina nog actueel? Hier staat niemand in voor België of de regio Maastricht.
Hartelijke dank,
Patagonista
Wie kan er mij eventueel helpen met VCDS aanpassingen voor mijn Skoda Octavia III. Ik ben op zoek naar iemand die in de buurt van Dilsen-Stokkem dit kan uitvoeren?
Is het lijstje op de eerste pagina nog actueel? Hier staat niemand in voor België of de regio Maastricht.
Hartelijke dank,
Patagonista
Hallo tweakers is het mogelijk om de stuurbekrachtiging in te stellen bij een golf 6 uit 2012?
@azz_kikr jouw afdelingyoshmite schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:40:
Hallo tweakers is het mogelijk om de stuurbekrachtiging in te stellen bij een golf 6 uit 2012?
In welke zin? Je kan de stuurcurve van een passat erop zetten, dan wordt het allemaal wat boteriger. Ook op hogere snelheden.yoshmite schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:40:
Ik zelf heb op tiguan curve van Q3 rs gezet, zacht onder de 70, vrij hard als je sneller gaat.
Gaat wel niet met vcds, moet je odis/vcp voor hebben. En dan hangt het nog af welke stuurkolom /versie je nu hebt. Heb je vcds sczn van je wagen? Post es.
Helaas slecht nieuws van Ross-tech gehad, mijn orginele kabel werkt niet meer op de nieuwste Polo.
Moet een andere kopen, 2 keuze’s, eentje voor 3 Vin’s en eentje voor 10 Vin’s, vriendjes helpen word zo een duur geintje
Moet een andere kopen, 2 keuze’s, eentje voor 3 Vin’s en eentje voor 10 Vin’s, vriendjes helpen word zo een duur geintje
Helaas niet mogelijk wegens de verkeerde regensensor indien aanwezig en de comfort sluiting werkt bij de polo niet altijd mits juiste module en uitvoeringgolfgti5 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:37:
En de keuze onbeperkt boodt hij niet aan?golfgti5 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:04:
Helaas slecht nieuws van Ross-tech gehad, mijn orginele kabel werkt niet meer op de nieuwste Polo.
Klopt, voor de nieuwere auto's heb je een hex net kabel nodig.golfgti5 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:04:
Of vcp kabel kopen die ondersteund ook alles alleen long coding is dan lastiger maar met adaption en txt kom je een heel eind. Misschien ook een oplossing
Kan ik aanpassen voor je.yoshmite schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:40:
Marco.
Hallo Beste VCDS experts,
Ik heb bij mijn A4 B8 2013 geprobeerd om de zogenaamde Emergency Brake Lights te activeren echter bij het testen ervan gebeurde er niet echt veel zal ik maar zeggen weten jullie misschien waar het aan kan liggen?
Mvg
Roy
Ik heb bij mijn A4 B8 2013 geprobeerd om de zogenaamde Emergency Brake Lights te activeren echter bij het testen ervan gebeurde er niet echt veel zal ik maar zeggen weten jullie misschien waar het aan kan liggen?
Mvg
Roy
Sneller rijden en harder remmen.royeboyke schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:51:
Mvg
Roy
Waarom zou je dat willen testen??? Je moet idd heel hard rijden en hard remmen.royeboyke schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:51:
Mvg
Roy
Marco is dit via VCDS of ander systeem?
Het gaat er mij om dat hij wat lichter stuurt in vergelijking met mijn octavia station stuurt de Golf 6 erg zwaar.azz_kikr schreef op woensdag 4 april 2018 @ 07:13:
[...]
In welke zin? Je kan de stuurcurve van een passat erop zetten, dan wordt het allemaal wat boteriger. Ook op hogere snelheden.
Ik zelf heb op tiguan curve van Q3 rs gezet, zacht onder de 70, vrij hard als je sneller gaat.
Gaat wel niet met vcds, moet je odis/vcp voor hebben. En dan hangt het nog af welke stuurkolom /versie je nu hebt. Heb je vcds sczn van je wagen? Post es.
Gaat via een ander systeem, maar Marco kan dat simpel voor je aanpassen.yoshmite schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:33:
[...]
Het gaat er mij om dat hij wat lichter stuurt in vergelijking met mijn octavia station stuurt de Golf 6 erg zwaar.
Dit kan niet met VCDS met alleen met bv VCP
Marco
Als je het wilt testen met je wel hard genoeg remmen. En je remlichgen zelf zal je niet zone knipperen in de auto. Knipperlichten wel Als het goed is.royeboyke schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:51:
Mvg
Roy
Volgens mij is het ook gekoppeld aan de kracht op het rempedaal en de vertraging die opgewekt word. Maar weet niet heel zeker of dat is. Jij misschien @Rainesh ?
Ik raad het af om het te testen.....je moet dus danig hard remmen dat je praktisch je bandjes een afgevlakt stukje geeft.Antera schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:46:
[...]
Als je het wilt testen met je wel hard genoeg remmen. En je remlichgen zelf zal je niet zone knipperen in de auto. Knipperlichten wel Als het goed is.
Volgens mij is het ook gekoppeld aan de kracht op het rempedaal en de vertraging die opgewekt word. Maar weet niet heel zeker of dat is. Jij misschien @Rainesh ?

Yes dank. Is inmiddels gelukt bij de dealer vandaag.Rainesh schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:15:
[...]
Basis van een Q7 4M is hetzelfde als die van een A4 B9 en A5 F5, dus dezelfde opties kunnen aan. Carplay inderdaad via de dealer.
Kwam net thuis en wilde de dakraam met de key sluiten en kom er dan achter dat het niet meer werkt. (ramen openen en sluiten met de remote key).
Is dit iets normaals en zo ja, moet ik dit weer laten activeren? Instellingen staan allemaal goed in de software.
Controleer of een van je ramen niet in 1 vloeiende beweging open gaan. Als het inderdaad eentje is die dat niet doet, dan moet je die even resetten. Raam helemaal omlaag, paar keer knopje naar beneden drukken, vasthouden. Zelfde met omhoog en dan doet alles het weer.Mr.Nash schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:21:
[...]
Yes dank. Is inmiddels gelukt bij de dealer vandaag.
Kwam net thuis en wilde de dakraam met de key sluiten en kom er dan achter dat het niet meer werkt. (ramen openen en sluiten met de remote key).
Is dit iets normaals en zo ja, moet ik dit weer laten activeren? Instellingen staan allemaal goed in de software.
Deze week een Passat Highline TDI 1.6 DSG 2015 gekocht. Vermoeidsheids detectie, adaptive cruise control en parkeersensoren + camera.
Had dit topic ook al gezien en hoopte eigenlijk dat de 3hoek camera erin zat, maar dat was helaas niet het geval. Voor de rest voldeed het wel aan mijn wensen, dus dat maar op de koop toegenomen. Zie ook echt vrijwel geen enkele Passat sedan occasion met die camera. Er zou verkeersbordherkenning op zitten, maar dat is eigenlijk 'detectie' vanuit GPS. TJA leek mij echt fantastisch(ik rijd behoorlijk wat file). Gelukkig wel Adaptive Cruise Control en dat is al heerlijk.
De verkoper gaf ook aan dat hij bij nieuwe auto's vrijwel nooit de optie verkoopt omdat mensen dan toch eerder voor velgen oid dan driver assistance opties. De opties kosten ook relatief geld en als zakelijke rijder komt dat bij de bijtelling op. Mij was het echter wel waard geweest.
Dus ga je toch kijken op internet...
. En ja er zijn mensen die hebben dit al retrofit waarbij de camera wordt ingebouwd en voorruit wordt vervangen om de camera te plaatsen(zag zelf een retrofit op een Passat cc uit 2009 volgens mij).
Komt er op neer:
1. Nieuwe ruit met verwarming voor sensor door ruitschadeherstel bedrijf X
2. Camera+kabel+videounit+behuizing+knop/bediening?
3. Installatie, codering, kalibratie door bedrijven/persoon die dat durft(vooronderzoek)?
Vermoed echter dat de stuurinrichting ook niet voldoende zou zijn geweest(alleen snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging). Ook die wordt wel als retrofit gedaan maar dat zou mij denk ik te ver gaan. Klinkt als teveel moeite en geld zou gaan kosten, maar toch 2 korte vragen:
1. Is de stuurinrichting die nodig is met snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging genoeg of moet dan de optie park assist oid aanwezig zijn?
2. Zijn er bedrijven in NL/Belgie/Duitsland die dit soort retrofits doen? Op internet kan ik alleen maar de onderdelen bestellen, maar echt retrofit bedrijven die dit in hun assortiment hebben kan ik niet vinden.
Wel erg cool om te zien wat er allemaal met de VAG auto's hier gebeurd.
Had dit topic ook al gezien en hoopte eigenlijk dat de 3hoek camera erin zat, maar dat was helaas niet het geval. Voor de rest voldeed het wel aan mijn wensen, dus dat maar op de koop toegenomen. Zie ook echt vrijwel geen enkele Passat sedan occasion met die camera. Er zou verkeersbordherkenning op zitten, maar dat is eigenlijk 'detectie' vanuit GPS. TJA leek mij echt fantastisch(ik rijd behoorlijk wat file). Gelukkig wel Adaptive Cruise Control en dat is al heerlijk.
De verkoper gaf ook aan dat hij bij nieuwe auto's vrijwel nooit de optie verkoopt omdat mensen dan toch eerder voor velgen oid dan driver assistance opties. De opties kosten ook relatief geld en als zakelijke rijder komt dat bij de bijtelling op. Mij was het echter wel waard geweest.
Dus ga je toch kijken op internet...
Komt er op neer:
1. Nieuwe ruit met verwarming voor sensor door ruitschadeherstel bedrijf X
2. Camera+kabel+videounit+behuizing+knop/bediening?
3. Installatie, codering, kalibratie door bedrijven/persoon die dat durft(vooronderzoek)?
Vermoed echter dat de stuurinrichting ook niet voldoende zou zijn geweest(alleen snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging). Ook die wordt wel als retrofit gedaan maar dat zou mij denk ik te ver gaan. Klinkt als teveel moeite en geld zou gaan kosten, maar toch 2 korte vragen:
1. Is de stuurinrichting die nodig is met snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging genoeg of moet dan de optie park assist oid aanwezig zijn?
2. Zijn er bedrijven in NL/Belgie/Duitsland die dit soort retrofits doen? Op internet kan ik alleen maar de onderdelen bestellen, maar echt retrofit bedrijven die dit in hun assortiment hebben kan ik niet vinden.
Wel erg cool om te zien wat er allemaal met de VAG auto's hier gebeurd.
Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
Zal even antwoord geven op je vragen
1. Is de stuurinrichting die nodig is met snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging genoeg of moet dan de optie park assist oid aanwezig zijn? Die is nodig omdat daarin her studiehuis bevind wat zichzelf kan besturen en dat is in de modellen zonder niet aanwezig
Weet dat vag techniek wel eens acc enz hebben geretrofit en autowereld ook wel maar nog niemand gezien die het aanbied en vermoedelijk vanwege het feit dat de kosten aanzienlijk zijn en daarom weinig mensen dit doen.
Daarom de vraag of de kosten op wegen tegen het genot wat je ervan hebt. Dit is erg persoonlijk. Succes met je keus maken
1. Is de stuurinrichting die nodig is met snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging genoeg of moet dan de optie park assist oid aanwezig zijn? Die is nodig omdat daarin her studiehuis bevind wat zichzelf kan besturen en dat is in de modellen zonder niet aanwezig
Weet dat vag techniek wel eens acc enz hebben geretrofit en autowereld ook wel maar nog niemand gezien die het aanbied en vermoedelijk vanwege het feit dat de kosten aanzienlijk zijn en daarom weinig mensen dit doen.
Daarom de vraag of de kosten op wegen tegen het genot wat je ervan hebt. Dit is erg persoonlijk. Succes met je keus maken
Wat betreft stuurinrichting betwijfel ik, want auto's die af-fabriek geen LA hebben maar wel de juiste camera hoeven dan ook niet automatisch de juiste stuurinrichting te hebben. Toch kun je dan gewoon een fully functional Lane Assist erbij coderen. Vroeger moest je bij de oudere modellen wel een ander stuurinrichting hebben, bij de nieuwere modellen niet meer.
Voor La retrofit (staat op mijn lijstje) heb je dit nodig:
https://www.k-electronic-...ehrszeichenerkennung.html
https://www.k-electronic-...-VZE---FLA-Kabelsatz.html
en nog wat klein materiaal. Je nieuwe voorruit regelen is toch wel het meest prijzige.
Er zijn diverse zaakjes die dit kunnen retrofitten. Uit welke regio kom je?
en nog wat klein materiaal. Je nieuwe voorruit regelen is toch wel het meest prijzige.
Bedankt voor het antwoord. Ik snap dat het prijzig zal zijn, maar het zou mij toch heel wat waard zijn. Stuurkolom aanpassen zou voor mij nog wel een drempel zijn.Antera schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:41:
Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
Bedankt! Dat bied dan toch hoop. Als het die spullen zijn + afwerking dingen + uren + ruit vervangen dan zit het mogelijk in het budgetRainesh schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:18:
Wat betreft stuurinrichting betwijfel ik, want auto's die af-fabriek geen LA hebben maar wel de juiste camera hoeven dan ook niet automatisch de juiste stuurinrichting te hebben. Toch kun je dan gewoon een fully functional Lane Assist erbij coderen. Vroeger moest je bij de oudere modellen wel een ander stuurinrichting hebben, bij de nieuwere modellen niet meer.
Ik kom uit de buurt van Zwolle.
Voor mijn VW Golf7 Highline uit 2018 ben ik aan het uitzoeken wat er mogelijk is met vcds.
Hoe kan ik zien of de camera op de voorruit geschikt is voor verschillende opties, ACC is aanwezig op de auto (lane assist, verkeersbordherkenning etc)
zijn er ergens foto's van verschillende camera's op internet te vinden?
Hoe kan ik zien of de camera op de voorruit geschikt is voor verschillende opties, ACC is aanwezig op de auto (lane assist, verkeersbordherkenning etc)
Dus je hebt lane assist? Dan heb je de juiste camera.reller schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:38:
Voor mijn VW Golf7 Highline uit 2018 ben ik aan het uitzoeken wat er mogelijk is met vcds.
In startpost staat er een overzicht die grotendeels geschikt is voor de golf 7.

Boven zijn binnenspiegel zit een driehoekige sensorgrid. Als je dat hebt, dan heb je een "front camera" voor je lane assist, verkeersbordenherkenning en grootlichtassist.
[ Voor 20% gewijzigd door Rainesh op 09-04-2018 12:45 ]
Voor zover ik weet, maar jij weet dat vast beter, bestaat er maar 1 type camera in de voorruit bij de Golf 7. Daarnaast een radar, zoals te zien op de foto onder het nummerbord voor ACC en een regensensor in de voorruit.Rainesh schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:43:
[...]
Dus je hebt lane assist? Dan heb je de juiste camera.
[afbeelding]
Boven zijn binnenspiegel zit een driehoekige sensorgrid. Als je dat hebt, dan heb je een "front camera" voor je lane assist, verkeersbordenherkenning en grootlichtassist.
@Rainesh Wat heb je nodig voor grootlichtassistent op een A6 Facelift 2015 2.0 TDI Ultra? Is dat LED of bestaat er zoiets als LED plus. Want daar heb ik jou ook wel eens iets over zien schrijven maar dat ging volgens mij niet over een Audi A6..
[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 09-04-2018 13:10 ]
Nope 2 soorten. Eentje wat jij hebt, dus gewoon een rondje met 2 puntjes erin en zo een driehoek sensor.GerCor schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:05:
[...]
Voor zover ik weet, maar jij weet dat vast beter, bestaat er maar 1 type camera in de voorruit bij de Golf 7. Daarnaast een radar, zoals te zien op de foto onder het nummerbord voor ACC en een regensensor in de voorruit.
@Rainesh Wat heb je nodig voor grootlichtassistent op een A6 Facelift 2015 2.0 TDI? Is dat LED of bestaat er zoiets als LED plus. Want daar heb ik jou ook wel eens iets over zien schrijven maar dat ging volgens mij niet over een Audi A6..
Wat voor opties heeft de A6? Lane assist of iets dergelijks? Stuur me anders een PM met een foto erin
A6 Is van mijn zwager. Ik geef hem de tijd om aan zijn auto te wennen. Hij wil het graag allemaal zelf uitzoeken. Ik heb hem gewezen op Auto Hold en dus nooit meer je handrem gebruiken. Kreeg ik als antwoord: 'Wat heb ik eraan?, ik heb een automaat en gebruik alleen de 'P'.Rainesh schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:12:
[...]
Nope 2 soorten. Eentje wat jij hebt, dus gewoon een rondje met 2 puntjes erin en zo een driehoek sensor.
Wat voor opties heeft de A6? Lane assist of iets dergelijks? Stuur me anders een PM met een foto erin
Hij weet ook niet of hij DAB+ heeft terwijl het toch duidelijk in het MMI display staat. Volgens hem branden zijn achterlichten ook als DRL. Niet dus ....
Ik heb hem al 2 keer over jou verteld. We zullen zien.
Ik heb zelf nog geen 5 minuten besteed aan zijn A6. Ik laat hem even aanmodderen.
nee geen lane assist, misschien had ik het wat ongelukkig geschreven. Wel licht- en regesensor en adaptive cruise control.Rainesh schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:43:
[...]
Dus je hebt lane assist? Dan heb je de juiste camera.
[afbeelding]
zal eens kijken wat er mogelijk is, bedankt iig voor de reacties!
Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php