Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik had het ook niet helemaal meer verwacht aangezien de geruchten al zo lang de ronde deden.Martinusz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:32:
[...]
Misschien wil Dollie wel nummer 25 hebbentoch wel onverwachts nieuws zo ineens, maar ik ben er wel blij mee
Cassiera is hierbij toch wel tot 3e spits gedegradeerd, terecht overigens. In zijn wedstrijden die hij speelde viel hij mij (helaas) niet positief op. Hij zal dit jaar toch aanzienlijk moeten verbeteren, anders wordt hij kwalitatif overklast door een andere spits uit de jeugd van Ajax.
PSN: Curvaa_
Die kan dus ook veel gaan leren van Huntelaar, hij is ook nog jong dus heeft nog tijd om te lerenCurva schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:15:
[...]
Ik had het ook niet helemaal meer verwacht aangezien de geruchten al zo lang de ronde deden.
Cassiera is hierbij toch wel tot 3e spits gedegradeerd, terecht overigens. In zijn wedstrijden die hij speelde viel hij mij (helaas) niet positief op. Hij zal dit jaar toch aanzienlijk moeten verbeteren, anders wordt hij kwalitatif overklast door een andere spits uit de jeugd van Ajax.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Cassiera gaat verhuurd worden, dus zal hoostens veel leren van KJH als ie tegen Ajax speeltMartinusz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:16:
[...]
Die kan dus ook veel gaan leren van Huntelaar, hij is ook nog jong dus heeft nog tijd om te leren
Misschien heeft ie een handleiding voor hemtoolkist schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:24:
[...]
Cassiera gaat verhuurd worden, dus zal hoostens veel leren van KJH als ie tegen Ajax speelt
Daar lijkt het wel op jaVos schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:30:
Zivkovic is dus wel exit lijkt me.
Verwijderd
Huntelaar staat ook niet bekend dat hij anderen iets gunt als het ten koste van hemzelf gaat dus dat zou idd zomaar het vertrek van Dolberg kunnen betekenen. Ben geen ajax fan maar als ajax Huntelaar binnenhaalt als eerste spits zou een ongelovelijke blunder zijn. Tuurlijk is Dolberg nog lang geen topspits, daar is hij te wisselvallig voor maar de gast hoort niet op de bank.ph4ge schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:32:
Goede zet. Vraag me af of hij ook samen met Dolberg gaat spelen of reserve wordt. Misschien anticipeert Ajax op een vertrek van Dolberg.
Hij is fit en heeft veel zin om succesvol te zijn bij Ajax, maar hij weet wat hem te wachten staat. Kasper Dolberg is onze eerste spits. Maar ik weet zeker dat Klaas Jan een belangrijke rol voor Ajax gaat vervullen, zowel binnen als buiten het veld.”
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Aangevuld met afgelopen seizoen heeft Ajax 60+ wedstrijden gespeeld, dat kun je niet met 1 spitsDark_Angelus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:40:
Uit het persbericht zoals het op de ajax site staat.
Hij is fit en heeft veel zin om succesvol te zijn bij Ajax, maar hij weet wat hem te wachten staat. Kasper Dolberg is onze eerste spits. Maar ik weet zeker dat Klaas Jan een belangrijke rol voor Ajax gaat vervullen, zowel binnen als buiten het veld.”
Verwijderd
Nou, dan wens ik Bosz veel wijsheid toe. Want kan me nog heugen van een toernooi van Oranje nog niet zo lang geleden dat Huntelaar het er bepaald niet gemakkelijk mee had dat hij zo goed als niet aan spelen toe kwam.Dark_Angelus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:40:
Uit het persbericht zoals het op de ajax site staat.
Precies, en Cassiera komt te kort. Dus verhuren, ervaring op doen en Sierhuis af en toe in het eerste mee laten doen.Martinusz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:41:
[...]
Aangevuld met afgelopen seizoen heeft Ajax 60+ wedstrijden gespeeld, dat kun je niet met 1 spits
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Andere situatie, nu weet hij zijn rol vooraf al, dus niet te vergelijkenVerwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:42:
[...]
Nou, dan wens ik Bosz veel wijsheid toe. Want kan me nog heugen van een toernooi van Oranje nog niet zo lang geleden dat Huntelaar het er bepaald niet gemakkelijk mee had dat hij zo goed als niet aan spelen toe kwam.
Hoeveel spelers hebben de afgelopen 5 jaar in het centrum van Oranje gespeeld? En hoeveel van hun hebben fouten gemaakt?
De Vrij heeft fouten gemaakt, van Dijk heeft fouten gemaakt en beide hebben veel meer ervaring dan de Ligt.
De laatste van de 2 maakt binnenkort zelfs een giga transfer.
Vraag me alleen wel af of dat in de selectie goedgaat. Dollie ( zo heet ie hier voortaan? ) kan je natuurlijk niet laten banken. Maar Huntelaar voor de bank halen lijkt me ook raar. Misschien is Huntelaar wel de routinier die ajax zo ontzettend hard nodig had.
Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen
Verwijderd
Moet je je niet druk over maken. Van Basten had er indertijd een mooie uitspraak over: 'Voetbal is een spel van fouten.' Zonder fouten zou er immers niets aan zijn.Deadsy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:02:
Voor de mensen die zeuren over de fout van De Ligt.
Hoeveel spelers hebben de afgelopen 5 jaar in het centrum van Oranje gespeeld? En hoeveel van hun hebben fouten gemaakt?
De Vrij heeft fouten gemaakt, van Dijk heeft fouten gemaakt en beide hebben veel meer ervaring dan de Ligt.
De laatste van de 2 maakt binnenkort zelfs een giga transfer.
Na zijn heenzending had een cameraman wel aardig oog voor drama door een shot van de Ligt te nemen terwijl die door een raam keek naar de rest van de wedstrijd.
Nouja als je dit leest:Leon Zwiers schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:03:
Leuk voor Huntelaar dat ie terugkomt. En leuk voor de fans.
Vraag me alleen wel af of dat in de selectie goedgaat. Dollie ( zo heet ie hier voortaan? ) kan je natuurlijk niet laten banken. Maar Huntelaar voor de bank halen lijkt me ook raar. Misschien is Huntelaar wel de routinier die ajax zo ontzettend hard nodig had.
Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen
''Huntelaar wordt in principe tweede spits achter Dolberg, zo benadrukt directeur spelersbeleid Marc Overmars. De routinier is zich daar ook van bewust. "Mijn rol is duidelijk, maar ik kom hier niet om af te bouwen", zegt Huntelaar. ''
en
"Hij is fit en heeft veel zin om succesvol te zijn bij Ajax, maar hij weet wat hem te wachten staat. Kasper Dolberg is onze eerste spits", aldus Overmars op de site van Ajax.
Dan lijkt het erop dat hij nu al akkoord gaat met een 2e plek. Vechten om 1e te worden is iets dat denk ik iedere speler heeft/moet hebben maar nu al akkoord gaan met een positie op de bank zie ik al iets goeds. Rust en ervaring bij de selectie, plus een supersub voor de eredivisie.
Ik ben erg benieuwd, maar dit is niet op voorhand louter positief. KJH zal zichzelf even moeten bewijzen.
Mocht ie zich zonder problemen inderdaad in die reserverol kunnen schikken dan is het natuurlijk een dikke aanwinst voor dit Ajax
Dat kwam ook vooral omdat v Persie niet presteerde en Huntelaar wel bij inval beurten. Maar toch bleef v Persie 1e keus.Leon Zwiers schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:50:
Ja, ik heb het ook gelezen. Maar gezien KJH gedrag als ie op ( zowel bij Oranje als bij Schalke )de bank zit, vraag ik me af of ie niet een beetje verwacht dat ie binnen no time 1e spits is.
Ik ben erg benieuwd, maar dit is niet op voorhand louter positief. KJH zal zichzelf even moeten bewijzen.
Mocht ie zich zonder problemen inderdaad in die reserverol kunnen schikken dan is het natuurlijk een dikke aanwinst voor dit Ajax
Zal ie komend seizoen ook gaan doen, en als je al zag hoe erg Bosz aan bv een Traore en Younes vasthield terwijl die geen pepernoot raakten ( 80% van het seizoen ), dan zal Huntelaar weinig aan spelen gaan toekomen. Tenzij Dolberg een dikke blessure krijgt ofzo.
Er was ook niet echt veel alternatief dit seizoen, terwijl Dolberg toch regelmatig rond de 60ste minuut eraf ging, toch wel lekker als je Huntelaar voor half uur kan brengen en iets forceren.Leon Zwiers schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:04:
Ja, maar dat gaat bij Ajax ook 100% gebeuren. Dolberg heeft dit seizoen ook zat potjes niet gepresteerd.
Zal ie komend seizoen ook gaan doen, en als je al zag hoe erg Bosz aan bv een Traore en Younes vasthield terwijl die geen pepernoot raakten ( 80% van het seizoen ), dan zal Huntelaar weinig aan spelen gaan toekomen. Tenzij Dolberg een dikke blessure krijgt ofzo.
Het enige voorbeeld wat kan worden aangedragen is het voorval met van Persie, waar ook het grotendeel van de 14 miljoen bondscoaches ook om Huntelaar riepen aangezien van Persie geen pepernoot raakte. Tel daar bij op dat van Persie zich als een diva gedroeg en van Marwijk geen leiderschap toonde en je hebt een situatie die toen volgde.Leon Zwiers schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:33:
Ja, er valt weinig over te zeggen, we moeten maar kijken hoe t loopt. Maar ik ben voorzichtig met het meteen als versterking te bestempelen. Daar is de mentaliteit van de voetballer KJH te grillig voor
Ik las dat je ook verwees naar zijn periode bij Schalke toen hij moest banken en je suggereerde dat hij toen ook lastig was. Heb je daar voorbeelden van? Ik kan mij namelijk alleen een tot op het bot getergde Huntelaar herinneren die alle kansen aanpakte om te spelen maar nooit openlijk klaagde. Sterker nog, zijn contract van een jaar resterend uitdiende, geen breuk forceerde en niet klaagde.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik las ook iets over Nigel de Jong, is daar al iets meer over bekend of is dat dikke onzin?
Ik vond dat niet en ik stond daar niet alleen in. Wellicht werd Huntelaar ook wat verblind door het beeld dat een deel van de media hebben geschapen. Maar dat beeld, en ook wat jij hier nu schetst, klopt niet helemaal.Han schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:45:
[...]
Het enige voorbeeld wat kan worden aangedragen is het voorval met van Persie, waar ook het grotendeel van de 14 miljoen bondscoaches ook om Huntelaar riepen aangezien van Persie geen pepernoot raakte.
Ik geloof dat veel mensen niet helemaal doorhebben wat er tegenwoordig van een spits in de absolute top gevraagd wordt. Neem nu het WK onder van Gaal. Tot de snikhete en zware pot tegen Mexico functioneerde van Persie gewoon prima. Op het WK in Zuid-Afrika kon hij niet zelf excelleren maar hij was uitermate dienstbaar voor het zelfzuchtige trio om hem heen.
Huntelaar is nuttig in de zestien en als pinchhitter was hij geweldig in Oranje. Maar vanuit de basis was het toch vaak teleurstellend de laatste perioden. Ik kan me de oefeninterland tegen België herinneren: Oranje werd terug gedrongen en Huntelaar was totaal niet in staat een bal vast te houden.
Ik zie het nu ook bij de Dost en Janssen discussie. Dan wordt er gewezen naar de doelpunten van Dost in de competitie maar ziet dan niemand hoe veel balvaster Janssen is? Die gast hebben we zo gemist tegen Bulgarije.
Edit:
Nigel de Jong? Die kan dat moderne druk zetten echt totaal niet aan. Hij was bij Oranje ook een stoorzender geworden in dat kader.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 01-06-2017 21:19 ]
Huntelaar is als tweede spits dan ook een welkome versterking.
Een Nigel De Jong zou dat ook kunnen, maar om dat nou alleen daarvoor te doen...
Gezien de drukte op het middenveld zou dat enkel en alleen in de rol van 'beuker' zijn.
Anita wordt ook genoemd, die kan ook als rechtsback spelen. Wellicht nog handig met een vertrek van wellicht Tete én Veltman op komst...
[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 01-06-2017 23:10 ]
Trolletje, want hier haal je hem toch wel voor dan:

@D-e-n
Over die balvastigheid ben ik het zeker met je eens. Zo'n speler kan een hoop voor je winnen. Scoren is zeker een onderdeel, maar dat moet de voorhoede ook voor zijn rekening kunnen nemen vind ik.
De voorhoede die dit seizoen lang geen pepernoot raakte? Klaassen maakte veel van de echt belangrijke goals in de 1-0 potjes. Huntelaar moet alles nog bewijzen as seizoen. Het zou mij niet verbazen als ie ontzettend tegen gaat vallen.Mosin schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:52:
@D-e-n
Over die balvastigheid ben ik het zeker met je eens. Zo'n speler kan een hoop voor je winnen. Scoren is zeker een onderdeel, maar dat moet de voorhoede ook voor zijn rekening kunnen nemen vind ik.
@Han
Beelden kan ik niet 1-2-3 vinden, maar ik keek best veel Duits voetbal. Hij zat zich op die bank te verbijten, te zeiken tegen medespelers en was wat dat gaat echt geen goed voorbeeld voor jongere spelers die misschien ook op die bank zitten. Als hij wat ontevreden is, en met Bosz aan het roer kan ie dat best wel eens gaan worden, dan is ie echt een negatieve invloed op een groep. Niet zo erg als Kazim was, maar KJH staat wat dat gaat echt wel zijn mannetje
Ik sprak over het algemeen wat betreft het scoren en balvast zijn.Leon Zwiers schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 00:55:
[...]
De voorhoede die dit seizoen lang geen pepernoot raakte? Klaassen maakte veel van de echt belangrijke goals in de 1-0 potjes. Huntelaar moet alles nog bewijzen as seizoen. Het zou mij niet verbazen als ie ontzettend tegen gaat vallen.
Ajax heeft een hele hoop kansen gemist natuurlijk en echt fantastisch goed liep het ook nooit echt. Ik heb vertrouwen in KJH, maar aanzien moet je het altijd wel.
Zo slecht heeft de voorhoede het toch niet gedaan, goals in alle officiele wedstrijden (Eredivisie, KNVB Beker, UEFA Champions League voorronde, UEFA Europa League):Mosin schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:52:
@D-e-n
Kasper Dolberg | 23 |
Davy Klaassen | 20 |
Bertrand Traoré | 13 |
Hakim Ziyech | 10 |
Lasse Schöne | 9 |
Amin Younes | 7 |
Davinson Sánchez | 6 |
Mateo Cassierra | 4 |
Nick Viergever | 4 |
David Neres | 3 |
Pelle Clement | 3 |
Matthijs de Ligt | 3 |
Justin Kluivert | 2 |
Anwar El Ghazi | 2 |
Nemanja Gudelj | 2 |
Frenkie de Jong | 1 |
Daley Sinkgraven | 1 |
Riechedly Bazoer | 1 |
Václav Černý | 1 |
Abdelhak Nouri | 1 |
Jaïro Riedewald | 1 |
Kenny Tete | 1 |
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heel simpel, een aanvaller valt op met positieve acties (doelpunten), verdedigers vallen op door fouten. En de belangrijkste schakel in het veld, de middenvelders die het hele spel maken, die vallen helemaal niet op.Kevinp schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:57:
Mooi gaan we weer over een verdediger lopen zaniken. Maar laten we eens kijken naar spelers als Ronaldo en Messi. Als je kijkt naar onnodig balverlies zijn dat soort spelers toch de koning.
Alleen worden ze daar voetballer van het jaar en wordt een verdediger afgemaakt.
Ik ga niet zeggen dat alle verdedigers beter zijn dan aanvalllers. Maar ze worden wel zwaar ondergewaardeerd. Een verdediger die een fout maakt is een goal tegen. Een aanvaller is balverlies en mogelijk een goal tegen als de verdediger de fout niet oplost.
alles kan off-topic
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik hoop nog steeds op een terugkeer van Sneijder. Als ik hem zie voetballen bij Galatasaray de afgelopen seizoenen dan heeft hij nog wel die drive en fitheid. Tel daar zijn ervaring bij op en het is een ideale speler voor op en buiten het veld. Spelers als Frenkie de Jong, van der Beek, Nouri en zelfs Younes en Neres zouden veel van hem kunnen leren.
Ik blijf voorlopig dromen over een jonge selectie voor aankomend seizoen die wordt aangevuld met ervaren spelers als Huntelaar en Sneijder. Zou in mijn ogen een ideale mix zijn
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik sprak over het algemeen over wat een spits nodig heeft. Ik heb het niet specifiek over Ajax.Gynnad schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:18:
[...]
Zo slecht heeft de voorhoede het toch niet gedaan, goals in alle officiele wedstrijden (Eredivisie, KNVB Beker, UEFA Champions League voorronde, UEFA Europa League):
Kasper Dolberg 23 Davy Klaassen 20 Bertrand Traoré 13 Hakim Ziyech 10 Lasse Schöne 9 Amin Younes 7 Davinson Sánchez 6 Mateo Cassierra 4 Nick Viergever 4 David Neres 3 Pelle Clement 3 Matthijs de Ligt 3 Justin Kluivert 2 Anwar El Ghazi 2 Nemanja Gudelj 2 Frenkie de Jong 1 Daley Sinkgraven 1 Riechedly Bazoer 1 Václav Černý 1 Abdelhak Nouri 1 Jaïro Riedewald 1 Kenny Tete 1
Die tabel is heel leuk, maar in de EL is er toch een hoop mis getrapt of vind je van niet?
Dat snap ik, maar als je als pers of coaches of zogenaamd echte kenners naar het spel gaat kijken en prijzen doet uitrijken. Dan moet je vaker middenvelders/verdedigers/doelmannen in het zonnetje zetten.Ankona schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:22:
[...]
Heel simpel, een aanvaller valt op met positieve acties (doelpunten), verdedigers vallen op door fouten. En de belangrijkste schakel in het veld, de middenvelders die het hele spel maken, die vallen helemaal niet op.
Het publiek tja dat is een ander verhaal.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Vind ik wel meevallen, we stonden in de finale dus er is voldoende raak geschoten.. Ajax is geen wereldteam waarbij je mag verwachten dat elke bal erin gaat en zelfs bij de wereldteams lukt dat niet. Onlangs zat ik bij FC Barcelona - Eibar op de tribune en daar schoten Messi, Neymar en Suarez de ene na de andere bal naast, dus ik denk dat je iets verwacht wat je bij (bijna) geen een team ziet.Mosin schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:21:
[...]
Ik sprak over het algemeen over wat een spits nodig heeft. Ik heb het niet specifiek over Ajax.
Die tabel is heel leuk, maar in de EL is er toch een hoop mis getrapt of vind je van niet?
De vleugels van Ajax waren afgelopen seizoen ondermaats ( en laat Huntelaar nu net een spits zijn die afhankelijk is van voorzetten vanaf de vleugels ) Als die niet versterkt worden is Huntelaar ook bij voorbaat al kansloos.
Wel makkelijk redeneren zoLeon Zwiers schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:26:
Dus als je Klaassen die ws verkocht wordt en Traore die weer teruggaat naar Chelski weglaat ( 36 goals ), heb je Younes met 7 goals in een seizoen en Kluivert en Neres 2/3. De enige die het een beetje ok deed was Dolberg met 23. Die liet zijn ploeg ook daadwerkelijk wat beter spelen, maar had ook zat potjes waarin ie aan het sjokken was en niets raakte. Had een lange periode zonder goals, en gelukkig voor Ajax maakte Klaassen ze toen, veelal tegen de verhoudingen in, maar dat zorgde er wel voor dat Ajax tot op de laatste dag gevaarlijk bleef voor Feyenoord. Zeker toen de ploeg vanaf maart ineens goed ging ballen.
De vleugels van Ajax waren afgelopen seizoen ondermaats ( en laat Huntelaar nu net een spits zijn die afhankelijk is van voorzetten vanaf de vleugels ) Als die niet versterkt worden is Huntelaar ook bij voorbaat al kansloos.
Younes heeft matig seizoen gehad, zijn cijfers het seizoen waren beter, laten we hopen dat hij dat weer oppikt, anders Neres/Kluivert op zijn plek.
Klaassen is te vervangen door v.d. Beek, we kunnen niet in de toekomst kijken hoeveel doelpunten die gaat maken
Je kunt inderdaad niet zo redeneren, want je kunt niet inschatten hoeveel een Kluivert/Neres er maken als ze een seizoen lang basis staan. Die hadden Traore voor zich, logisch dat die dan ook meer scoort....
Ik heb gewoon twijfels over het terughalen van Huntelaar. We gaan zien of ie die twijfels kan wegnemen
In ieder geval een betere standin voor Dolberg dan Cassiera of TraoreLeon Zwiers schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:47:
Ja tuurlijk, Neres is niet eerlijk, Kluivert heeft best veel gespeeld though.
Ik heb gewoon twijfels over het terughalen van Huntelaar. We gaan zien of ie die twijfels kan wegnemen
Ongeacht de hoeveelheid voorzetten of doelpunten van wie dan ook, is het een slimme zet om Huntelaar terug te halen. Ajax mist al jaren een spits die echt wat kan doen in de laatste minuten van een wedstrijd. Toen Huntelaar, met Schalke, tegen Ajax het laatste halfuur erin kwam, zorgde het wel voor gevaar.
Verder is een ervaren man ook handig in de selectie, kijk maar naar Kuyt zijn rol bij Feyenoord.
Dat huntelaar tegen Ajax in het laatste half uur gevaarlijk was klopt. Zo gek ook niet als je zag hoe Ajax in dat potje speelde.
Ja, dat pakte goed uit ; maar je kunt ook het Heitinga-effect krijgen ...Curva schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:01:
Verder is een ervaren man ook handig in de selectie, kijk maar naar Kuyt zijn rol bij Feyenoord.
Klopt, maar zodra 60 minuten als rechtsbuiten had gespeeld en daarna de spits inging was het ook drama. Eigenlijk speelde Traore goed, zonder Dolberg in de basis 11. Stonden ze er allebei in, viel het heel vaak tegen.Leon Zwiers schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:12:
Absoluut. Slechter dan Cassiera kan amper, dat is een miskoop. Traore in de spits toen Dolberg geblesseerd was, deed het best goed though. Creeërde helemaal zelf grote kansen.
Jouw glas is wel vaak half leeg zeker?Leon Zwiers schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:24:
Precies. Dolberg heeft nog best veel te leren, hopen maar dat Huntelaar dat niet tegen gaat werken.
Aan elke aankoop zit een stuk(je) onzekerheid. Maar om nu alleen maar negatieve opmerkingen te maken over de aankoop van Huntelaar is wat overdreven. Er zijn wel gekkere aankopen geweest.
Robin Gossens naar Atlanta bijvoorbeeld... Volgens mij had geen enkele topclub in NL interesse in hem maar Atlanta, wat 4e in de Serie A werd en EL gaat spelen, koopt hem ...

Laten we twee basisspelers weghalen dan houden we niet veel over, nee natuurlijk niet want de rest heeft die tijd niet gespeeld.Leon Zwiers schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:26:
Dus als je Klaassen die ws verkocht wordt en Traore die weer teruggaat naar Chelski weglaat ( 36 goals ), heb je Younes met 7 goals in een seizoen en Kluivert en Neres 2/3.
Beetje kort door de bocht..
Een linksback. We hadden het er eerder over dat verdedigers vaak ondergewaardeerd worden. In het land waar ze het verdedigen wel al jaren erkennen als fundamenteel onderdeel van het spel herkennen ze blijkbaar wel zijn waarde.Curva schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:40:
[...]
Er zijn wel gekkere aankopen geweest.
Robin Gossens naar Atlanta bijvoorbeeld... Volgens mij had geen enkele topclub in NL interesse in hem maar Atlanta, wat 4e in de Serie A werd en EL gaat spelen, koopt hem ...
alles kan off-topic
Niet alleen kort door de bocht maar ook gewoon domme onzin. Als of andere spelers plots niet meer zouden scoren als de scorende spelers worden weggelaten. Dat zou wat zijn zegGynnad schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:43:
Laten we twee basisspelers weghalen dan houden we niet veel over, nee natuurlijk niet want de rest heeft die tijd niet gespeeld.![]()
Beetje kort door de bocht..
Als je dat door trekt naar bijvoorbeeld een ploeg als Feyenoord en de twee scorende spelers weglaat en er van uit gaat dat de spelers die er voor in de plaats komen niet scoren, dan hebben ze aankomend seizoen een probleem
Maar uiteraard is het gewoon onzin, net als alleen maar de focus leggen op de gemiste kansen van Ajax. Lijkt wel of iedereen voorbij gaat aan het feit dat Ajax bijna elke wedstrijd twee keer zoveel kansen weet te creëren dan de tegenstander. Dat er vervolgens slecht één of twee keer wordt gescoord is een feit maar ze winnen er wel wedstrijden mee en zonder kansen creëren win je geen wedstrijdenNicolai Jørgensen, 25 goals
Jens Toornstra, 15 goals
Dirk Kuyt, 15 goals (gestopt)
Eljero Elia, 10 goals (vertrokken)
Steven Berghuis, 8 goals (vertrokken)
Karim El Ahmadi, 6 goals
Michiel Kramer, 5 goals
Ja joh, laten we met z'n allen gaan bidden en hopen dat dat niet gebeurtLeon Zwiers schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:24:
Precies. Dolberg heeft nog best veel te leren, hopen maar dat Huntelaar dat niet tegen gaat werken.
Noem eens één reden waarom Huntelaar Dolberg zou tegen gaan werken? Hij heeft voor één seizoen getekend, weet vooraf dat hij de tweede spits is achter Dolberg en beseft daarnaast echt wel dat Dolberg het pareltje is van Ajax op dit moment. Ik denk eerder dat Huntelaar een coachende rol zal vervullen dan hem tegen te gaan werken. En een Huntelaar die een Dolberg uit de basis speelt gaat nooit en te nimmer gebeuren, alleen uit financieel oogpunt van Ajax al niet.
Kijk maar naar Hoedt... voordat voetbal minnend Nederland wakker werd was ie al lang en breed gescout door Lazio Roma. In Nederland moet een verdediger meevoetballen, opbouwen en voetballend naar oplossingen zoeken. In Italië niet, daar moet een verdediger verdedigen. Wij vinden een verdediger pas goed wanneer voldoen aan de Nederlandse criteria, in andere landen kijken ze toch echt naar de basiskwaliteit van het verdedigen.Ankona schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:48:
Een linksback. We hadden het er eerder over dat verdedigers vaak ondergewaardeerd worden. In het land waar ze het verdedigen wel al jaren erkennen als fundamenteel onderdeel van het spel herkennen ze blijkbaar wel zijn waarde.
[ Voor 16% gewijzigd door Han op 02-06-2017 13:24 ]
https://www.foxsports.nl/...trainer-borussia-dortmund
Dat zou wel heel slecht nieuws voor Ajax zijn als ie vertrekt.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Persoonlijk denk ik dat dit totaal geen invloed heeft op het aantrekken van andere spelers. De voetbalwereld (lees: spelersmarkt) is compleet veranderd, in negatieve zin.Martinusz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:30:
Wellicht ook positief effect, Huntelaar is toch een grote naam, wie weet heeft het positief effect op aankopen etc.
Bizar die aankomende transfer van Virgil van Dijk.
Duurste Nederlander ooit, kom op zeg....
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Toch zie ik ze allebei niet gaan.
volgens voetbalzone is het al bijna rond.Exocet schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:23:
Kennelijk is Bosz in beeld bij Dortmund:
https://www.foxsports.nl/...trainer-borussia-dortmund
Dat zou wel heel slecht nieuws voor Ajax zijn als ie vertrekt.
zou dit erg betreuren
alles kan off-topic
Ach een hoop gerucht, Ajax kan het ook altijd nog blokkerenchimera2 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:09:
[...]
volgens voetbalzone is het al bijna rond.
zou dit erg betreuren
Doordat Favre bij Nice blijft, is Bosz volgens WELT de nieuwe topkandidaat voor de topclub uit de Bundesliga geworden en er zou zelfs al worden onderhandeld. De krant voegt eraan toe dat de 53-jarige Bosz ‘dicht bij een akkoord’ met de nummer drie van Duitsland is.
L'Equipe noemt juist Van Bronckhorst bij Dortmundchimera2 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:09:
zou dit erg betreuren
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Quote Kicker.de:ph4ge schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:46:
[...]
L'Equipe noemt juist Van Bronckhorst bij Dortmund
"Damit fällt die Entscheidung über die Nachfolge des am Dienstag entlassenen Thomas Tuchel nur noch zwischen Peter Bosz, der gerade erst mit Ajax Amsterdam das Finale der Europa League erreicht hat (0:2 gegen Manchester United), und Peter Stöger, der mit dem 1. FC Köln eine klasse Saison spielte. Meldungen, nach denen Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord Rotterdam) in Dortmund anheuern wird, entbehren nach kicker-Informationen jeder Grundlage"
Even een korte vertaling. Het gaat tussen Peter Bosz (Ajax Amsterdam) of Peter Stöger (Köln) en de informatie dat Van Bronckhorst in beeld zou zijn is nergens op gebaseerd en volgens de informatie van Kicker.de dus niet waar.
===============
De Boer definitief weg bij Ajax:
http://www.fcupdate.nl/vo...rugkeren-naar-pec-zwolle/
[ Voor 8% gewijzigd door Extigo op 02-06-2017 15:03 ]
Ajax had er gewoon meer moeten maken en of het nodig is? niet per se zoals je terecht aangeeft. Ik probeer vooral optimistisch naar die gasten te kijken en het moet ze echt wel lukken hoorGynnad schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:45:
[...]
Vind ik wel meevallen, we stonden in de finale dus er is voldoende raak geschoten.. Ajax is geen wereldteam waarbij je mag verwachten dat elke bal erin gaat en zelfs bij de wereldteams lukt dat niet. Onlangs zat ik bij FC Barcelona - Eibar op de tribune en daar schoten Messi, Neymar en Suarez de ene na de andere bal naast, dus ik denk dat je iets verwacht wat je bij (bijna) geen een team ziet.
Als ze namelijk eruit geknikkerd waren, had ik gewoon een sterk punt gehad. Nu valt het wel mee omdat ze gewoon de finale gehaald hebben. Het geluk houdt een keer op en dan moet je ze toch echt gaan maken. Aan de ene kant zou je normaal wel genoeg moeten hebben aan de goals de Ajax scoorde, maar je hebt zelf gezien hoe lastig het nog werd.
Ik denk dat het vooral met de leeftijd/ ervaring te maken heeft dat het zo nog bijna mis ging in de 2e wedstrijden waarin het bijna nog mis ging (Schalke + Lyon), het verschil tussen de thuis- en uitwedstrijden moet naar mijn idee veel minder groot worden, in de zin van dat de uitwedstrijden meer richting die van thuis moeten. Als je 3-0/ 4-1 thuis kan winnen, dan moet je uit toch kunnen voorkomen dat het nog weer zo spannend wordt. Bij beide wedstrijden wordt er uiteindelijk (uit) maar weinig gecreëerd, terwijl de tegenstander echt moet scoren. Met name tegen Lyon viel me op dat veel spelers (na de 0-1 voor Ajax) ineens niet veel meer konden, dat is met name iets wat er uit moet om iets te kunnen in CL dit jaar.Mosin schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:16:
[...]
Ajax had er gewoon meer moeten maken en of het nodig is? niet per se zoals je terecht aangeeft. Ik probeer vooral optimistisch naar die gasten te kijken en het moet ze echt wel lukken hoor
Als ze namelijk eruit geknikkerd waren, had ik gewoon een sterk punt gehad. Nu valt het wel mee omdat ze gewoon de finale gehaald hebben. Het geluk houdt een keer op en dan moet je ze toch echt gaan maken. Aan de ene kant zou je normaal wel genoeg moeten hebben aan de goals de Ajax scoorde, maar je hebt zelf gezien hoe lastig het nog werd.
Veel teams in de CL zijn beter dan waar Ajax thuis flink heeft huisgehouden in afgelopen EL seizoen, wordt het dan maar 1-0 of 2-0, dan zie ik het gezien de grote verschillen uit en thuis, wel mis gaan.
Draai het eens om, Lyon en Schalke deden het uit dus slechterjbdeiman schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:41:
[...]
Ik denk dat het vooral met de leeftijd/ ervaring te maken heeft dat het zo nog bijna mis ging in de 2e wedstrijden waarin het bijna nog mis ging (Schalke + Lyon), het verschil tussen de thuis- en uitwedstrijden moet naar mijn idee veel minder groot worden, in de zin van dat de uitwedstrijden meer richting die van thuis moeten. Als je 3-0/ 4-1 thuis kan winnen, dan moet je uit toch kunnen voorkomen dat het nog weer zo spannend wordt. Bij beide wedstrijden wordt er uiteindelijk (uit) maar weinig gecreëerd, terwijl de tegenstander echt moet scoren. Met name tegen Lyon viel me op dat veel spelers (na de 0-1 voor Ajax) ineens niet veel meer konden, dat is met name iets wat er uit moet om iets te kunnen in CL dit jaar.
Veel teams in de CL zijn beter dan waar Ajax thuis flink heeft huisgehouden in afgelopen EL seizoen, wordt het dan maar 1-0 of 2-0, dan zie ik het gezien de grote verschillen uit en thuis, wel mis gaan.
Het is niet een specifiek Ajax ding, elk team is thuis sterker dan uit.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat meer tekst dan alleen een onelinerph4ge schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:03:
Gudde weg bij Feyenoord.
Zullen de supporters niet heel erg vinden neem ik aan? De roep was er al zo vaak.
Verwijderd
Opmerkelijk nieuws.ph4ge schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:03:
Gudde weg bij Feyenoord.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de gemeenteraad van Rotterdam hier iets mee van doen heeft.
Achteraf lijken die woorden van Jos Verveen indertijd plotseling toch meer waarheidswaarde te hebben gehad dan een ieder op dat moment dacht.
Curieus is natuurlijk dat Gudde in de perceptie van tallozen aangetrokken was om het nieuwe stadion voor elkaar te krijgen en dat nu uitgerekend door zijn vertrek dat nieuwe stadion door lijkt te gaan.
Wel een beetje lullig voor Gudde natuurlijk.
Boer dus, niet De Boerdemo31051987 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:50:
[...]
Quote Kicker.de:
"Damit fällt die Entscheidung über die Nachfolge des am Dienstag entlassenen Thomas Tuchel nur noch zwischen Peter Bosz, der gerade erst mit Ajax Amsterdam das Finale der Europa League erreicht hat (0:2 gegen Manchester United), und Peter Stöger, der mit dem 1. FC Köln eine klasse Saison spielte. Meldungen, nach denen Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord Rotterdam) in Dortmund anheuern wird, entbehren nach kicker-Informationen jeder Grundlage"
Even een korte vertaling. Het gaat tussen Peter Bosz (Ajax Amsterdam) of Peter Stöger (Köln) en de informatie dat Van Bronckhorst in beeld zou zijn is nergens op gebaseerd en volgens de informatie van Kicker.de dus niet waar.
===============
De Boer definitief weg bij Ajax:
http://www.fcupdate.nl/vo...rugkeren-naar-pec-zwolle/
Onzin? Welnee. Je zag bij Feyenoord inderdaad prima wat er gebeurde. 3e en 5e worden omdat je amper goals maakt vorige 2 seizoenen. 2 spelers erbij die scoren en de anderen beter laten voetballen en presto.... kampioen met indrukwekkende doelcijfers. Als Ajax afgelopen seizoen beter met de kansen was omgesprongen was het gewoon kampioen geworden. Juist omdat Klaassen de ploeg een paar keer heeft gered bleven ze in het spoor. De anderen waren daar niet toe in staat. Natuurlijk staat er echt wel goed materiaal klaar, maar dat is onervaren en zal dus wisselvallig zijnHan schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:20:
[...]
Niet alleen kort door de bocht maar ook gewoon domme onzin. Als of andere spelers plots niet meer zouden scoren als de scorende spelers worden weggelaten. Dat zou wat zijn zeg
Als je dat door trekt naar bijvoorbeeld een ploeg als Feyenoord en de twee scorende spelers weglaat en er van uit gaat dat de spelers die er voor in de plaats komen niet scoren, dan hebben ze aankomend seizoen een probleem
Het is Huntelaar. Die gaat echt niet een heel seizoen braaf genoegen nemen met een reservebank, daar is zijn ego te groot voor. Op het moment dat Dolberg een wat mindere reeks heeft, zal je m wel gaan zien klagen, zuigen en zeiken. Maar wie weet verrast ie in positieve zin.Han schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:20:
[...]
[...]
Ja joh, laten we met z'n allen gaan bidden en hopen dat dat niet gebeurt![]()
Noem eens één reden waarom Huntelaar Dolberg zou tegen gaan werken?
Ik had eerder Sierhuis verwacht als doorschuiver als 2e spits, dat is tenslotte echt des Ajax. Lekker de jeugd laten knallen.
Als Ajax zich dan toch wil versterken zou ik vervanging voor LB en RB halen. Sinkgraven en Veltman kunnen echt niet. Als dat een betere bezetting heeft wordt Ajax fluitend kampioen. Zij hebben atm wel echt de te kloppen ploeg van de komende paar seizoenen. Staat een goede jeugdlichting klaar en het geld stroomt als een gek binnen
Ja, de vizieloze tokkies zullen t niet erg vinden, want "supporters" die zich niet kunnen gedragen hebben t onder Gudde wat zwaarder gekregen.Martinusz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:10:
[...]
Wat meer tekst dan alleen een oneliner
Zullen de supporters niet heel erg vinden neem ik aan? De roep was er al zo vaak.
Gudde heeft de club van het randje van faillisement weten te houden. Die man heeft gewoon goed werk verricht, al hebben de tatoo/bierbuik aso's die om 9.00 al aan het bier gaan dat niet door.
[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 02-06-2017 19:08 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Als dit bij het "mannen" voetbal zou gebeuren, worden ze afgevoerd met een traumaheli
[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 02-06-2017 20:49 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dat ze daar geen videoscheidsrechter hebben, is donker rood natuurlijk..
Ben benieuwd wat daar aan vooraf ging... belanchelike reactie en gewoon rood.
Kermend ineen zakken, the works...Arjan90 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:49:
[...]
Als dit bij het "mannen" voetbal zou gebeuren, worden ze afgevoerd met een traumaheli
En de keeper zou een polsblessure veinzen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Okay, hij is tweede spits, maar zoals al eerder gezegd hier: een team dat meer dan 50 wedstrijden speelt kan heus wel een extra spits gebruiken. Nog afgezien van het feit dat Dolberg best wel eens halverwege volgend seizoen kan vertrekken. Hij heeft zich echt wel 'in the picture' gespeeld internationaal.
Ik weet het niet, Bosz had specifiek een clausule in zijn vorige contract om bij Ajax te kunnen komen. Bosz heeft een contract voor 3 jaar bij Ajax kennelijk zonder clausules. Ik kan mij geen reden verzinnen waarom Ajax inhoudelijk van Bosz af zou willen dus zou het puur om geld moeten gaan om hem naar Dortmund te laten vertrekken. Alleen Ajax heeft geen tekort aan geld. Zeker niet als Klaassen verkocht is. Ik zie het dus niet gebeuren.chimera2 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:09:
[...]
zou dit erg betreuren
Voor wat betreft Klaas Jan Huntelaar,ik denk dat hij meer dan voldoende speelminuten kan maken. Dolberg speelde in de competitie 29 wedstrijden (23 gestart) en is 10 keer uitgewisseld. Dat is 1 op de 3 wedstrijden waarin hij heeft gespeeld, dus voldoende ruimte voor Huntelaar lijkt mij.
Als je leest dat Bosz een jaarsalaris van 4 miljoen euro kan opstrijken daar dan kan Ajax daar onmogelijk tegen concurreren. Dat soort salarissen worden in Nederland gewoon niet betaald.
Het zou echt zuur zijn als Bosz vertrekt, zeg maar gerust een kleine ramp. Eindelijk een trainer die alles goed aan het voetballen heeft gekregen zoals Ajax dat altijd heeft gewild. In het eerste jaar was het nog wennen en fine-tunen en ging boven verwachtingen, aankomend seizoen zou eigenlijk het seizoen worden waar de vruchten geplukt moesten gaan worden. Als Bosz nu vertrekt dan ben je weer terug bij af.
Ontevreden trainer zal wel meevallen, gaat hij lopen kloten heeft hij alleen zichzelf ermee en zullen clubs afschrikken. Gewoon zeggen Peter nog minimaal 1 jaar.
(Van mij mag hij 10 jaar blijven overigens
Naja het blijft voetbal, Milik bleef ook nog een jaarPWM schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:35:
Gaat echt never niet en nooit gebeuren dat Bosz dit seizoen opstapt. Kans is 0%. Die is bezig aan een (helaas) veelbelovend traject bij Ajax. Die gaat nu echt niet weg.
Maar Ajax kan Bosz toch ook wel 2 miljoen per jaar geven, geld genoeg. Zou die nu 1 miljoen per jaar verdienen ofzo? (Spelers plafond salaris)
Het is voetbal en het blijven mensen. Het is een hele mooie stap voor Bosz. Dat het nu goed gaat bij Ajax is grotendeels te danken aan het Europese succes. En dat was weer deels afhankelijk van de loting. Het is geen garantie dat het komende seizoen weer zo verloopt. Als je tegen sterkere tegenstanders loot dan kan het Europese verhaal alleen maar minder gaan. Sowieso, het halen van de finale is iets wat je niet elk seizoen bewerkstelligd. Een minder seizoen en je bent weer uit de picture.PWM schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:35:
Gaat echt never niet en nooit gebeuren dat Bosz dit seizoen opstapt. Kans is 0%. Die is bezig aan een (helaas) veelbelovend traject bij Ajax. Die gaat nu echt niet weg.
Wanneer je kijkt wat het Bosz oplevert dan zijn er alleen maar voordelen. Naast het enorme salaris krijg je een behoorlijk spelersbudget, speel je in de Bundesliga en werk je met betere spelers.
https://www.vi.nl/nieuws/dortmund-maakt-werk-van-bosz
http://www.bild.de/sport/...t-bosz-52031856.bild.html
Laten we nou echt hopen dat dat niet waar is
[ Voor 16% gewijzigd door Hupske op 03-06-2017 11:52 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dan heb ik liever die Duitser, Roger Schmidt. Ten Hag doet vooral z'n uiterste best om op Guardiola te lijkenHan schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:59:
Mjah... niet tegen te houden volgens mij. Dan moet Ajax maar vol gas voor Ten Hag gaan. Ook een trainer die aanvallend voetbal nastreeft
Die houdt er een zelfde spelwijze op na.
Het lijkt er inderdaad echt van gaan komen. Nogal een teleurstelling.
Ik snap het wel dat hij zoiets doet, alleen zou erg jammer zijn als hij Dollie mee zou nemen.
Dolberg is slim genoeg om te realiseren dat ie daar niet in de basis gaat staan.Qu3st schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:49:
En dan kun je er vergif op innemen dat hij Dolberg mee gaat nemen. Misschien nog wel meer, zo houdt hij de selectie wel bij elkaar, alleen dan bij een andere club.
Ik snap het wel dat hij zoiets doet, alleen zou erg jammer zijn als hij Dollie mee zou nemen.
Ik denk dan eerder dat Bosz zijn maatje Traore bij Chelsea zal proberen los te weken.Qu3st schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:49:
En dan kun je er vergif op innemen dat hij Dolberg mee gaat nemen. Misschien nog wel meer, zo houdt hij de selectie wel bij elkaar, alleen dan bij een andere club.
ruggengraat van lik-me-kut die Bosz, maar vooral ook Ajax...
vind het sowieso ambitiesloos van Ajax om hier aan mee te werken... net zoals ik het zeer ambitieloos vind om over spelers als Dolberg en Ziyech te zeggen "of ze weg gaan ? In principe niet, maar ja, het is voetbal"... nee dát is geen voetbal, dát is ondernemen... met voetbal heeft het niets te maken... voetbal is zeggen: "wij willen succes halen, dus die speler blijft sowieso, al bieden ze een miljard-miljoen-ziljoen".
Voetbal is ook [speler/zaakwaarnemer modus] "ik wil weg dus als je niet accepteert ga ik heel vervelend zijn".P.O. Box schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:01:
vind het sowieso ambitiesloos van Ajax om hier aan mee te werken... net zoals ik het zeer ambitieloos vind om over spelers als Dolberg en Ziyech te zeggen "of ze weg gaan ? In principe niet, maar ja, het is voetbal"... nee dát is geen voetbal, dát is ondernemen... met voetbal heeft het niets te maken... voetbal is zeggen: "wij willen succes halen, dus die speler blijft sowieso, al bieden ze een miljard-miljoen-ziljoen".
Helaas maar waar.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mee eens... maar een speler die van tevoren weet waar hij aan toe is (dus dat de club zal zeggen: "niemand gaat weg") zal ook minder snel in zo'n situatie komen.... m.a.w. je lokt het als club ook nog eens zelf uit...toolkist schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:04:
[...]
Voetbal is ook [speler/zaakwaarnemer modus] "ik wil weg dus als je niet accepteert ga ik heel vervelend zijn".
Het voetballeven is kort dus je zal mooie kansen moeten pakken, voordat je het weet zijn ze weg. EN voor wat betreft Bosz, met het tekengeld en twee seizoenen ben je financieel onafhankelijk. Wordt je ontslagen dan krijg je een vracht geld mee en komen er wel weer clubs van het niveau Ajax om de hoek. Ik snap het wel
Was het maar zo makkelijk. Op het moment dat een iemand weg wil, zit je met een ongemotiveerde speler cq. trainer. Er is voor clubs in de ED gewoon geen houden aan.P.O. Box schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:01:
En ja, dat kan je Bosz eigenlijk nog niet eens kwalijk nemen, Dortmund is een club die net als Ajax ook aanvallend wil voetballen en veel met jonge talenten werkt. Het verschil is alleen dat zij het budget hebben om spelers vast te houden en duurder in te kopen.
Baal er van als ie weg zou gaan, maar kan het hem moeilijk kwalijk nemen. Schuld van het moderne voetbal en niet zozeer van Bosz.
Zou het hem wel kwalijk nemen als hij Dolberg meeneemt
Dit topic is gesloten.