PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57
woekele schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:45:
Nieuwsgierig: wordt de droogloopmat bij voordeur nog verdiept gelegd? Of blijft er op liggen?
de droogloopmat ligt al verdiept!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkUWVcHeZ0xdO3F9wr8Nc7CC9DE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRdoRyEwTt2t2vOzVaSufQWo.jpg?f=fotoalbum_tile

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ac0
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:36

Ac0

Wij zijn voor PVC bijzonder gecharmeerd van Hebeta Charente. Die is hier ook positief voorbij gekomen een aantal keer. De vloerlegger die de aannemer aanbeveelt zegt niks met Hebeta te doen want slecht product, slechte pasvorm, etc. Ik kan niet echt online die ervaring bij iemand vinden over Hebeta. Volgens mij is het gewoon een prima vloer. Ik ben eerder geneigd om een andere legger te zoeken... wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57
Ac0 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:30:
Wij zijn voor PVC bijzonder gecharmeerd van Hebeta Charente. Die is hier ook positief voorbij gekomen een aantal keer. De vloerlegger die de aannemer aanbeveelt zegt niks met Hebeta te doen want slecht product, slechte pasvorm, etc. Ik kan niet echt online die ervaring bij iemand vinden over Hebeta. Volgens mij is het gewoon een prima vloer. Ik ben eerder geneigd om een andere legger te zoeken... wat zouden jullie doen?
Ik snap die mening niet echt, ik heb zelf ook naar volle tevredenheid een Hebeta Charente vloer liggen (net als meerderen in dit topic). Ik heb deze gekocht bij vloerenbaas in veldhoven, welke geen kleine speler zijn, en die verkocht veel Hebeta kan ik me nog herinneren.

Overigens is Hebeta gewoon hetzelfde als Montinique vloeren. En op de uiteindelijke PVC vloer die ik thuis kreeg stond het woord Hebeta of Montinique nieteens op... het is allemaal 1 pot nat dus.

Overigens zou ik ook proberen met 1 partij te werken, om vingerwijzen te voorkomen. Bij mij heeft dus 1 partij de vloer verkocht, geegaliseerd, en gelegd.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ufkuh
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-05 23:59
Hoi all,/
heb het hier al aardig doorgespit, maar ik blijf nog zoveel vragen hebben. Vanwege een lekkage moet onze houten vloer eruit. Ook al ben ik echt een houtliefhebber, toch gaan we over op PVC. Ik zit nu dus midden in de zoektocht naar een PVC vloer die zo dicht mogelijk bij hout in de buurt komt.
Verschillende stalen in huis gehaald. Op dit moment heb ik er 2 liggen waarbij ook vragen onstaan, die ik hier graag in de groep gooi:
1. Ambiant Robusto dark oak: ik vind de grote staal van 1m mooi. Alleen als ik roomvisualisers zie, foto's hier of elders online dan twijfel ik toch enorm. De kleurschakeringen zijn vrijwel overal erg goed zichtbaar waardoor er banen ontstaan. Kan iemand me vertellen hoe waarheidsgetrouw dat is? Ik las hier al wel dat het moeilijk is om de vloeren goed op foto te krijgen. Ik hoop zo dat het in het echt anders is, maar tot nu overtuigen de foto's me nog niet
2. Tarkett Chatillon Pistaccio (24514993): hier is het eigenlijk net andersom. De grote vloerstaal vind ik erg saai met weinig leven, echter met de roomvisualiser vind ik het wel een erg mooie vloer. Rustig, maar toch levend. Hierin zie ik bijvoorbeeld wel af en toe een knoest en op de vloerstaal niets. Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen? ;) Heeft iemand deze vloer toevallig? T.o.v. de Robusto mis ik dan wel weer de embossed in register trouwens. Hecht ik daar onterecht teveel waarde aan?

Alvast dank voor het meedenken! Alle beetjes helpen in de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:38
Wij hebben meerdere vloeren (dryback, rechte plank) op het oog, maar twijfelen over het aantal unieke planken. Bij de meeste leveranciers, zoals Belakos of Therdex, zijn er 4 unieke planken. Dit klinkt als zeer weinig. Wat is hier de ervaring met herhalingen van planken? Hoeveel unieke planken raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:12:
Wij hebben meerdere vloeren (dryback, rechte plank) op het oog, maar twijfelen over het aantal unieke planken. Bij de meeste leveranciers, zoals Belakos of Therdex, zijn er 4 unieke planken. Dit klinkt als zeer weinig. Wat is hier de ervaring met herhalingen van planken? Hoeveel unieke planken raden jullie aan?
Mijn Douwes Dekker Boterkoek vloer zou 16 verschillende designs hebben. Toch heeft de legger het hier voor elkaar gekregen iets van 3 of 4 dezelfde planken achter elkaar te leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:16
TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:12:
Wij hadden eetst ook die twee merken op het ook, maar toen zagen we een vloer van Tarkett en vonden we die en mooier en die hebben erg weinig patroonherhaling (iets van 60 unieke planken of zo). Misschien nog waard om daar is naar te kijken! Super veel complimenten gehad over hoe mooi de vloer is 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
stin00 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:28:
[...]

Mijn Douwes Dekker Boterkoek vloer zou 16 verschillende designs hebben. Toch heeft de legger het hier voor elkaar gekregen iets van 3 of 4 dezelfde planken achter elkaar te leggen :+
Dat is jammer natuurlijk, maar gasten zullen er niet op letten en het dus niet zien. Nu weet ik wel dat ik de legger moet vragen hierop te letten. ;)
SlayaStone schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:02:
[...]

Wij hadden eetst ook die twee merken op het ook, maar toen zagen we een vloer van Tarkett en vonden we die en mooier en die hebben erg weinig patroonherhaling (iets van 60 unieke planken of zo). Misschien nog waard om daar is naar te kijken! Super veel complimenten gehad over hoe mooi de vloer is 😀
Bedankt voor deze tip! Meteen twee stalen besteld bij Tarkett, namelijk de Chatillon Oak Naturel en Chatillon Oak Beige. Welke Tarkett hebben jullie en hoe is de krasbestendigheid in de praktijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlayaStone
TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:39:
[...]

Dat is jammer natuurlijk, maar gasten zullen er niet op letten en het dus niet zien. Nu weet ik wel dat ik de legger moet vragen hierop te letten. ;)

[...]

Bedankt voor deze tip! Meteen twee stalen besteld bij Tarkett, namelijk de Chatillon Oak Naturel en Chatillon Oak Beige. Welke Tarkett hebben jullie en hoe is de krasbestendigheid in de praktijk?
Misschien een paar kleine krasjes als je vanaf de grond gaat kijken maar ik zou je er geen kunnen aanwijzen (vloer ligt er nu bijna 1.5 jaar in). (2 katten, geen kinderen).

Wij hebben in rechte planken creek oak beige. Als je een specifieke foto of zo wil laat maar weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:39:
[...]
[...]
Ja totaal niet aan gedacht helaas, leek mij achteraf gezien gewoon common practice. Maar die lui rammen het liefst zo snel mogelijk een vloer erin.. ik stond er helaas niet bij, kwam alleen af en toe koffie brengen en even gluren. Volgens mij ligt er ergens een rijtje van 6 planken achter elkaar waarvan 4 dezelfde zijn.. en niet eens even 180 graden gedraaid, gewoon identiek :+ Kan wel eens een foto nemen vanavond.

Krasbestendigheid vind ik bij vrijwel alle PVC vloeren nogal ondermaats. Je kan er op lopen en huisdieren doen het ook prima, maar zodra je een zwaar meubel, stoel of iets anders erover verschuift zonder vilt/rubber/stootdop zie je direct een kras in de toplaag. Ik heb nu Belakos, Douwes Dekker en Tarkett gehad. Merk eigenlijk geen verschil in de krasbestendigheid. De Tarkett vloer die ik had vond ik wel mooi, erg matte uitstraling.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 31-03-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Blik1984 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:49:
Om reden 1 ga ik voor de Tarkett Chatillon oak natural, hele matte finish en vrij rustig patroon
Van deze vloer hebben we zojuist een staal besteld, omdat wij het de mooiste Tarkett vloer vinden. Na hier te zoeken, kwam ik jouw post tegen. Hoe bevalt de vloer? Is die krasbestendig? Heb je misschien enkele foto’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:17
TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:58:
[...]

Van deze vloer hebben we zojuist een staal besteld, omdat wij het de mooiste Tarkett vloer vinden. Na hier te zoeken, kwam ik jouw post tegen. Hoe bevalt de vloer? Is die krasbestendig? Heb je misschien enkele foto’s?
Wij hebben voor de highland oak cream van Tarkett gekozen. Tijdens ons bezoek aan een showroom hebben we ook even naar de chatillon oak natural gekeken. Daar heb ik toevallig nog een filmpje van. Misschien heb je er iets aan. Verder geen ervaring met de Tarkett vloer die wij gekozen hebben omdat hij nog gelegd moet worden.

De vloer helemaal links op de video is de chatillon oak natural. Daar wordt ook op ingezoomd. De andere 2 zijn belakos vloeren.

https://streamable.com/jfn59u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Flying35 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Wij hebben voor de highland oak cream van Tarkett gekozen. Tijdens ons bezoek aan een showroom hebben we ook even naar de chatillon oak natural gekeken. Daar heb ik toevallig nog een filmpje van. Misschien heb je er iets aan. Verder geen ervaring met de Tarkett vloer die wij gekozen hebben omdat hij nog gelegd moet worden.

De vloer helemaal links op de video is de chatillon oak natural. Daar wordt ook op ingezoomd. De andere 2 zijn belakos vloeren.

https://streamable.com/jfn59u
Bedankt! Dit helpt enorm, want we hebben inmiddels Therdex afgestreept en twijfelen nog tussen Tarkett en Belakos. Een bezoek aan een showroom gaat de doorslag geven. Weet je nog welke Belakos-vloeren in je filmpje langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ufkuh
SlayaStone schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Misschien een paar kleine krasjes als je vanaf de grond gaat kijken maar ik zou je er geen kunnen aanwijzen (vloer ligt er nu bijna 1.5 jaar in). (2 katten, geen kinderen).

Wij hebben in rechte planken creek oak beige. Als je een specifieke foto of zo wil laat maar weten!
Oh, ik ben heel benieuwd naar een foto! Zou je die willen delen?
Wij hebben nu een staal liggen van de Creek Oak brown. Twijfel beetje of je de banen/kleurschakering te erg gaat zien. Wij gaan ook voor rechte planken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:30:
[...]

Bedankt! Dit helpt enorm, want we hebben inmiddels Therdex afgestreept en twijfelen nog tussen Tarkett en Belakos. Een bezoek aan een showroom gaat de doorslag geven. Weet je nog welke Belakos-vloeren in je filmpje langskomen?
In het midden de Belakos Futuro 51 en rechts de Belakos Attico 87. Van de Futuro heb ik nog een andere video.

https://streamable.com/9hkilc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Flying35 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:00:
[...]

In het midden de Belakos Futuro 51 en rechts de Belakos Attico 87. Van de Futuro heb ik nog een andere video.

https://streamable.com/9hkilc
Wederom bedankt! Waarom hebben jullie uiteindelijk voor een Tarkett i.p.v. een Belakos gekozen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:47
TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:58:
[...]

Paar foto’s, we hebben een hond en kat en zie geen noemenswaardige krassen daardoor. Ben er nog steeds erg blij mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwY3KUaAecMH5Mvg_COZubV3ktc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqdHqZwB7hIT9SHr1ZU3KRuW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXEgFaZwcWa0pnNVi4dbtRUrXSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSjytC4lXuZPm3LRMUeUAs8k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGv3aQz1gitBQU3tgDdt_PVYACQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQbJT4Il5trlMJfywOwIvSpU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:20:
[...]

Wederom bedankt! Waarom hebben jullie uiteindelijk voor een Tarkett i.p.v. een Belakos gekozen?
Tarkett vonden wij meer lijken op echt hout. De Belakos vloer ziet er mooi en chique uit maar is ook duidelijk nep. In de Belakos zitten bijvoorbeeld geen noesten. Dat maakt hem erg rustig en strak, maar we wilde uiteindelijk toch een vloer die meer op echt hout lijkt. Daarnaast heeft Tarkett meer unieke planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
@Blik1984, bedankt voor de informatie en foto’s! Dit geeft een beter beeld van de vloer dan de foto’s op de Tarkett-website.

De vloer is exact wat we zoeken, erg mooi! Door de positieve ervaringen en het hoge aantal unieke planken (32 i.p.v. 4 bij Belakos), neigen we nu naar Tarkett. We gaan binnenkort naar een showroom om het rustig te bekijken. :)

@Flying35, dat is nuttige informatie, bedankt! Zoals ik hierboven al zei, heeft Tarkett nu onze voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudheijden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 14:47
Flying35 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 05:44:
[...]

Tarkett vonden wij meer lijken op echt hout. De Belakos vloer ziet er mooi en chique uit maar is ook duidelijk nep. In de Belakos zitten bijvoorbeeld geen noesten. Dat maakt hem erg rustig en strak, maar we wilde uiteindelijk toch een vloer die meer op echt hout lijkt. Daarnaast heeft Tarkett meer unieke planken.
Dat hangt af van je Belakos type/kleur. In sommige 'kleuren' zitten namelijk wel noesten. Wij hebben overigens op het kantoor een Belakos vloer liggen met behoorlijk intensief gebruik door o.a. bureaustoelen en andere spullen. Weinig tot geen krassen (of je moet echt je best doen door een zware plantenpot te verschuiven). Om die reden zelf ook gekozen voor een Belakos vloer in ons bijna opgeleverde nieuwbouwhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
ruudheijden schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:17:
[...]

Dat hangt af van je Belakos type/kleur. In sommige 'kleuren' zitten namelijk wel noesten. Wij hebben overigens op het kantoor een Belakos vloer liggen met behoorlijk intensief gebruik door o.a. bureaustoelen en andere spullen. Weinig tot geen krassen (of je moet echt je best doen door een zware plantenpot te verschuiven). Om die reden zelf ook gekozen voor een Belakos vloer in ons bijna opgeleverde nieuwbouwhuis.
Dat klopt helemaal en mijn opmerking was ook niet specifiek over het merk Belakos maar over de vloeren waar wij uiteindelijk tussen kozen. We vonden een vloer kiezen best lastig en uiteindelijk hadden we een specifieke vloer van Belakos op het oog en een Tarkett vloer. Bij het kiezen tussen die 2 vloeren vonden wij de Tarkett vloer natuurlijker over komen. Maar inderdaad heeft Belakos meerdere vloeren waarop een andere rekening zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57
Mithrandir schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:56:
[...]

Het ligt er in (deels onder de keuken door). Maandag/dinsdag komt de keuken dan zal ik nog een update plaatsen!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NiwGvckq_pdY8zdHY_g02bXimM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pduBTiiF4YCd52KG4Kcf5aH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YowTMaJPeCWhXpH3VEFsjBX9NhY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWD2LI34mg7owa0xxEaDC3zu.jpg?f=fotoalbum_tile

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:47
TNThomas schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 06:50:
@Blik1984, bedankt voor de informatie en foto’s! Dit geeft een beter beeld van de vloer dan de foto’s op de Tarkett-website.

De vloer is exact wat we zoeken, erg mooi! Door de positieve ervaringen en het hoge aantal unieke planken (32 i.p.v. 4 bij Belakos), neigen we nu naar Tarkett. We gaan binnenkort naar een showroom om het rustig te bekijken. :)

@Flying35, dat is nuttige informatie, bedankt! Zoals ik hierboven al zei, heeft Tarkett nu onze voorkeur.
Heb ook nog 2 detailfoto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNUr2qO2yG7XJIGldIol4ZYs_tY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5v4PRoXZ0muSiV6CATxizUU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dejU3CKzG6PLMno4SoOOGEqaDzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00W0xyka4mHZoEvIGajsvLLc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 01-04-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:09
Iemand ervaring met Castell als pvc merk? Chatgpt zegt dat t vergelijkbaar met belakos en hebeta is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
@Blik1984, bedankt! Erg mooie, matte uitstraling. Dit wordt nog lastig kiezen, want we neigden initieel meer richting Belakos en nu juist steeds meer naar Tarkett (mede dankzij jouw ervaring en foto's). Zoals gezegd, een showroombezoek zal de doorslag geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Laatst online: 04-06 22:37
Iemand hier ervaring met de Hebeta Charente XL (plank, eiken naturel) en met name hoeveel unieke planken hierin zitten (of iemand die kan delen waar ik die info kan vinden, zag het niet op hun site namelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
Voor de Tarkett twijfelaars, wat ik echt gewoon zo mooi vond aan de kleur is hoe 'echt' het oogt. We hebben een eettafel van eikenhout en als je daar een plank van de vloer op legt zie je amper verschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vv3xYAMJQe6Vx8W1Uhfe8TPpu-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVhguzEJybNzSWVsu0tEuOPC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-06 20:50
Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:04:
Iemand hier ervaring met de Hebeta Charente XL (plank, eiken naturel) en met name hoeveel unieke planken hierin zitten (of iemand die kan delen waar ik die info kan vinden, zag het niet op hun site namelijk).
Heb je hier iets aan? Heb ik verkregen via de mail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhQ0xQe5gx8rdWQJ3FUAzS153cw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ONPOAulV7n0keB0MQakfKGLb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ufkuh
SlayaStone schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:07:
Voor de Tarkett twijfelaars, wat ik echt gewoon zo mooi vond aan de kleur is hoe 'echt' het oogt. We hebben een eettafel van eikenhout en als je daar een plank van de vloer op legt zie je amper verschil:
[Afbeelding]
Goed om eens te zien zo 👍🏻 dank je wel!
Zou je ook foto willen delen van de vloer, dus een groter deel?
Ben benieuwd naar de banen/kleurschakering. Kan ook zijn dat me dat vooral bij donkere vloeren zo opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
kevkev schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:37:
[...]

[Afbeelding]
Jazeker, dat is wel een stuk minder dan bijvoorbeeld de Tarkett vloer die hier in laatste pagina's besproken is.
Ik vind het vooral bij PVC toch wel een grote meerwaarde als het aantal unieke planken zo hoog mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
Ufkuh schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:40:
[...]

Goed om eens te zien zo 👍🏻 dank je wel!
Zou je ook foto willen delen van de vloer, dus een groter deel?
Ben benieuwd naar de banen/kleurschakering. Kan ook zijn dat me dat vooral bij donkere vloeren zo opvalt.
Ik had je een pb'tje gestuurd met wat foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:45:
[...]

Jazeker, dat is wel een stuk minder dan bijvoorbeeld de Tarkett vloer die hier in laatste pagina's besproken is.
Ik vind het vooral bij PVC toch wel een grote meerwaarde als het aantal unieke planken zo hoog mogelijk is.
Ik vraag me na het lezen van Hebeta’s mail wel af of Tarkett het aantal unieke planken verdubbeld, omdat je ze 180 graden kan draaien. M.a.w. sommige Tarkett-vloeren hebben 32 unieke planken, maar zijn dit er werkelijk 32 of ‘maar’ 16?

EDIT: Tarkett heeft per mail laten weten dat het werkelijk 32 unieke planken zijn. Zij printen 12 m2 aan unieke houtlook en versnijden dit tot 32 planken. Dat is dus wel een groot pluspunt!

[ Voor 14% gewijzigd door TNThomas op 01-04-2025 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:50
Wij hebben gekozen voor Belakos. Moet nog worden gelegd. Wel goed grotere stukken te zien. Wij wilden niet teveel kleurverschillen tussen de stroken bijvoorbeeld. Maar na 2 keer een winkel te hebben bezocht en iemand thuis te hebben gehad een keuze gemaakt. Kozen 2 keer dezelfde vloer als mooiste, dus die maar genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ufkuh
Davidrrr schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:56:
Wij hebben gekozen voor Belakos. Moet nog worden gelegd. Wel goed grotere stukken te zien. Wij wilden niet teveel kleurverschillen tussen de stroken bijvoorbeeld. Maar na 2 keer een winkel te hebben bezocht en iemand thuis te hebben gehad een keuze gemaakt. Kozen 2 keer dezelfde vloer als mooiste, dus die maar genomen.
Welke gaat het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Xalopalyps schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:32:
[...]

Ik heb hier chevron 6042 liggen. Ik heb een aantal stalen besteld en kwam er eigenlijk pas na het leggen achter dat de planken niet zo effen zijn als ik in eerste instantie dacht. Het is zeker zoals de instagramlink die je postte. Op de foto van de medetweaker zie je dat kleurverschil ook tussen de planken.

Daarnaast herhalen de planken ook meer dan ik had verwacht. Is nu niet meer erg en ik ben wel blij met de kwaliteit van de vloer. Genoeg mensen die over de vloer kwamen en dachten dat het hout was.

Op zolder heb ik de lange planken liggen en daar vind ik het toonverschil tussen de planken minder erg. Die zijn dan ook een stuk groter.
Vind jij of @flo12392 dit. een probleem of juist mooi? Wij hebben ook 6041 besteld en juist wel om deze reden. Een "echte" houten vloer heeft dit doorgaans namelijk ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
TNThomas schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:55:
[...]

Ik vraag me na het lezen van Hebeta’s mail wel af of Tarkett het aantal unieke planken verdubbeld, omdat je ze 180 graden kan draaien. M.a.w. sommige Tarkett-vloeren hebben 32 unieke planken, maar zijn dit er werkelijk 32 of ‘maar’ 16?

EDIT: Tarkett heeft per mail laten weten dat het werkelijk 32 unieke planken zijn. Zij printen 12 m2 aan unieke houtlook en versnijden dit tot 32 planken. Dat is dus wel een groot pluspunt!
Vind dat wel een significant verschil. Nou moet ik gelijk ook zeggen, wij leggen pvc op de 1e en 2e verdieping en dan is dit veel minder kritisch aangezien je daar nooit hele grote vlakken hebt die zichtbaar zijn.
Begane grond word bij ons parket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
Ufkuh schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:41:
[...]

Welke gaat het worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4wocfbzHwLGeePwV13nO6HgMy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qD4N6HMqLZw396Dova1esmsE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:07
N1ckk schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:45:
[...]

Vind jij of @flo12392 dit. een probleem of juist mooi? Wij hebben ook 6041 besteld en juist wel om deze reden. Een "echte" houten vloer heeft dit doorgaans namelijk ook
Ik vind het nu eerlijk gezegd mooier en stond er in de keuzefase niet op die manier bij stil. Er zijn al een aantal mensen verrast geweest dat het PVC is en geen hout.

Na meer dan 2 jaar ziet het er nog steeds strak uit en ik heb geen krassen gespot. Ik had wel een paar stroken met een zwart streepje erin. Dat leek op een streep van een zwarte stift, maar dan onder de beschermlaag. Gelukkig kunnen planken makkelijk vervangen worden.

Los van het merk, helaas wel minder tevreden over mijn vloer vanwege andere redenen. Zorg er dus voor dat je goed controleert wat de kwaliteit van de dek/ondervloer is en dat deze goed droog is, want PVC sluit vocht in.

[ Voor 38% gewijzigd door Xalopalyps op 01-04-2025 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@Xalopalyps Dat zou de legger moeten doen, zal met hen bespreken. Thanks voor de tip, heb je misschien foto's van de vloer in een "echte setting" voor me? Mag ook via DM ,wil graag een niet-gephotoshopte foto in een echte omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
kevkev schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:37:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb de charenta in visgraat liggen, en een dubbele plank is me nog nooit opgevallen. Het is dan ook een vrij rustige plank.

Boven hebben we een klik therdex liggen met veel knoesten. Hier vallen dubbele planken veel meer op.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Welke kleurnummer is dit? Ik kan het net niet lezen op de afbeelding helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
TNThomas schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:23:
[...]

Welke kleurnummer is dit? Ik kan het net niet lezen op de afbeelding helaas.
Belakos Attico Visgraat XL 87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Zijn er mensen met ervaring met stile floors? Vraag me af welk merk hun "huismerk" is. De verkoper had het over hetzelfde merk als waar vtwonen bij inkoopt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Gisterenavond om 12 uur waren ze bij mij ook klaar, Belakos XL 77 in visgraat met witte hoge plinten (9 cm) boven op plavuizen met vloerverwarming. Erg mooi vloertje al zeg ik het zelf, overdag vrij licht (foto's nog zonder plinten) en in de avond iets donkerder. Ik had eerst 72 maar die heb ik weer omgeruild omdat het toch iets te donker was (afhankelijk van smaak en ruimte uiteraard).

Paar dingen die ik heb geleerd: PVC vloeren met vloerverwarming werkt, als je de vloer stookt, kunnen er kieren ontstaan die vervolgens weer moeten dicht gesmeerd worden met voegenpasta. Als je hoge plinten laat monteren, zit ongemerkt toch ook nog veel werk, geld en tijd in omdat ze moeten zagen in verstek, lijmen en kitten boven en onder. Goed opletten op snijwerk van pvc op hoeken en kleine stukjes.

Snijverlies in totaal was hooguit 10%, ik heb 20% gekocht voor de zekerheid maar bij rechte ruimtes is dat echt veel te veel. Ik had nu nog 4 pakken over. Opzich vind ik het niet erg omdat ik ze vermoedelijk nog elders nog nodig heb.

Ik heb er gisterenavond nog vrij veel foutjes uitgehaald toen ze nog bezig waren. Ik was ook wel bij dat het in 3 etappes is gedaan en niet alles erdoorheen is gejaagd in 1 dag.
Dag 1: Schuren en egaliseren.
Dag 2, week later: Schuren na egaliseren en dichtsmeren plekken (correctie op egalisatie). Leggen met 2 man.
Dag 3: Plinten, kitten + correcties in de vloer aangegeven met stickertjes.

Hierbij de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyBq5tXHMus4rmW2R-vDTBdnZmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWLOZzJo3P7AfGnvt5qAkNiO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTVppKpdo13VdxUOoT6N6nF4AWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XamT8KR1D7t48cF91UXYOYsD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8XMANDhX0vnNz9OyfhmN1rA8u4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Se06ZvTK4VB2yOYxvWMFasD6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door wm1234 op 05-04-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ufkuh
TNThomas schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:56:
@Blik1984, bedankt! Erg mooie, matte uitstraling. Dit wordt nog lastig kiezen, want we neigden initieel meer richting Belakos en nu juist steeds meer naar Tarkett (mede dankzij jouw ervaring en foto's). Zoals gezegd, een showroombezoek zal de doorslag geven. :)
Heb je al een keuze weten te maken toevallig? Ben benieuwd!
Hier nog midden in het keuzeproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Ufkuh schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:13:
[...]

Heb je al een keuze weten te maken toevallig? Ben benieuwd!
Hier nog midden in het keuzeproces.
We hebben het momenteel erg druk, dus voldoende tijd vinden om een showroom te bezoeken lukt nog even niet. Wel hebben we stalen ontvangen van de merken die hier regelmatig langskomen, dus Belakos, Tarkett, Therdex, Hebeta, etc.

Momenteel is de Belakos Palazzo 770 onze favoriet. De rustige kleur en het gebrek aan kleurverschil tussen planken spreekt ons erg aan. Ook is de structuur realistisch. Sommige merken lijken bijna op laminaat zo glad. Belakos doet dat beter/mooier vinden wij. Ook horen we om ons heen enkele positieve verhalen over het merk.

Zodra we wat meer tijd hebben gaan we langs een showroom (vermoedelijk bij Vloerenkamer) en dan hakken we de knoop echt door!

Tussen welke vloeren twijfelen jullie momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 04-06 20:54
Voor mij zit er een onverwachte verhuizing aan te komen. Ik zit te denken aan een PVC vloer. Ik heb wel wat spaargeld maar dat is beperkt. PVC is geen hout en zo hoeft het er dan ook niet uit te zien voor mij maar toch is het vrijwel allemaal nephout of neptegels. Weet iemand een adres waar men ook dergelijke (betaalbare) vloeren verkoopt in één egale kleur? Liefst heb ik gewoon een hele vloer in één rustige kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
GJ uit Brabant schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:58:
Voor mij zit er een onverwachte verhuizing aan te komen. Ik zit te denken aan een PVC vloer. Ik heb wel wat spaargeld maar dat is beperkt. PVC is geen hout en zo hoeft het er dan ook niet uit te zien voor mij maar toch is het vrijwel allemaal nephout of neptegels. Weet iemand een adres waar men ook dergelijke (betaalbare) vloeren verkoopt in één egale kleur? Liefst heb ik gewoon een hele vloer in één rustige kleur.
Er zijn honderden websites die PVC tegels in allerlei kleuren aanbieden. Zoek je dryback of klik-PVC? Wat is de ondervloer? En wat heb je zelf al gevonden? Je vraag is wel erg breed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
stin00 schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:36:
[...]

Er zijn honderden websites die PVC tegels in allerlei kleuren aanbieden. Zoek je dryback of klik-PVC? Wat is de ondervloer? En wat heb je zelf al gevonden? Je vraag is wel erg breed zo.
Graag een of enkele links van die websites dan. Wat ik zie is steeds houtlook, steenlook, marmerlook, tegellook, betonlook, etc. PVC in een egale kleur zie ik nergens. Wat de soort PVC betreft: liefst klik. Dat kan zonder lijm heb ik begrepen. Ik heb de sleutels nog niet dus weet nog niet precies de details van de woning. Ik geloof wel dat er vloerverwarming in zit. Oppervlakte is 62m² maar dat is inclusief badkamer, keuken, washok en berging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lds58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:36
GJ uit Brabant schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:08:
[...]

Graag een of enkele links van die websites dan. Wat ik zie is steeds houtlook, steenlook, marmerlook, tegellook, betonlook, etc. PVC in een egale kleur zie ik nergens. Wat de soort PVC betreft: liefst klik. Dat kan zonder lijm heb ik begrepen. Ik heb de sleutels nog niet dus weet nog niet precies de details van de woning. Ik geloof wel dat er vloerverwarming in zit. Oppervlakte is 62m² maar dat is inclusief badkamer, keuken, washok en berging.
Floorify heeft klik pvc tegels in o.a. 60x90cm in zo goed als egale kleuren in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:25

paQ

die 'mono'kleur tegels zijn zeldzaam, want gewoon lastig alles even egaal te krijgen.
Er is/was wel een reeks van "Piet Boon", maar daar hing ook een Piet Boon-prijs aan ;)

Linoleum wellicht?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
lds58 schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:15:
[...]

Floorify heeft klik pvc tegels in o.a. 60x90cm in zo goed als egale kleuren in het assortiment.
Gezocht op Floorify. Die hebben er enkele die in de buurt komen ja. Helaas wel redelijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
paQ schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:16:
die 'mono'kleur tegels zijn zeldzaam, want gewoon lastig alles even egaal te krijgen.
Er is/was wel een reeks van "Piet Boon", maar daar hong ook een Piet Boon-prijs aan ;)

Linoleum wellicht?
Linoleum is nog duurder en kun je niet zelf leggen. Past helaas niet in het budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ufkuh
TNThomas schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:41:
[...]

We hebben het momenteel erg druk, dus voldoende tijd vinden om een showroom te bezoeken lukt nog even niet. Wel hebben we stalen ontvangen van de merken die hier regelmatig langskomen, dus Belakos, Tarkett, Therdex, Hebeta, etc.

Momenteel is de Belakos Palazzo 770 onze favoriet. De rustige kleur en het gebrek aan kleurverschil tussen planken spreekt ons erg aan. Ook is de structuur realistisch. Sommige merken lijken bijna op laminaat zo glad. Belakos doet dat beter/mooier vinden wij. Ook horen we om ons heen enkele positieve verhalen over het merk.

Zodra we wat meer tijd hebben gaan we langs een showroom (vermoedelijk bij Vloerenkamer) en dan hakken we de knoop echt door!

Tussen welke vloeren twijfelen jullie momenteel?
Mijn keuzeproces is nog gaande. Vind het veel lastiger dan gedacht. Vandaag nog eens gaan kijken en weer paar stalen te leen. De belakos 770 ook gekeken vanwege alle enthousiaste berichten daarover. Mooie plank, alleen toch nog iets te licht.
Ik zoek echt de middenkleur; warm en rustig.
Qua merk is de voorkeur Belakos of Tarkett. Ook om mezelf niet nog meer keus te geven 😉
Ambiant is een eventuele 3e optie maar dan komt er weer veel aan opties bij.

We gaan nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Ufkuh schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:29:
[...]

Mijn keuzeproces is nog gaande. Vind het veel lastiger dan gedacht. Vandaag nog eens gaan kijken en weer paar stalen te leen. De belakos 770 ook gekeken vanwege alle enthousiaste berichten daarover. Mooie plank, alleen toch nog iets te licht.
Ik zoek echt de middenkleur; warm en rustig.
Qua merk is de voorkeur Belakos of Tarkett. Ook om mezelf niet nog meer keus te geven 😉
Ambiant is een eventuele 3e optie maar dan komt er weer veel aan opties bij.

We gaan nog even door.
Wij hebben ook van veel merken stalen besteld en onze favoriete merken (op basis van de stalen) zijn vergelijkbaar met die van jullie:

1. Belakos
2. Hebeta
3. Ambiant (= Floorlife, zelfde bedrijf met twee merknamen)
4. Tarkett

Mochten jullie een keuze maken, dan hoor ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ufkuh
TNThomas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:43:
[...]

Wij hebben ook van veel merken stalen besteld en onze favoriete merken (op basis van de stalen) zijn vergelijkbaar met die van jullie:

1. Belakos
2. Hebeta
3. Ambiant (= Floorlife, zelfde bedrijf met twee merknamen)
4. Tarkett

Mochten jullie een keuze maken, dan hoor ik het graag! :)
En andersom hoor ik het ook graag 👍🏻😁
Wist trouwens niet dat Floorlife ook Ambiant is...die had ik tot nu toe nog genegeerd.... ai, extra opties. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Weet iemand hoeveel unieke planken de rechte plank, dryback Floorlife Fulham / Ambiant Estino heeft?

Op de website(s) kan ik het niet vinden en contact loopt enkel via de verkooppunten. Na twee verkooppunten hierover te contacteren, krijg ik helaas geen nuttig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:49

ViezeVis

Sample Text

moca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:29:
[...]

Ja dat klopt zeker, voor de woonkamer snap ik je redenering, hier gaan we voor Gelasta PVC plak, maar voor de kamers boven en zolder hoeft het geen duur vloertje te zijn.
Uit interesse, inmiddels de Gelasta vloer gekozen?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
Ufkuh schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:20:
[...]

En andersom hoor ik het ook graag 👍🏻😁
Wist trouwens niet dat Floorlife ook Ambiant is...die had ik tot nu toe nog genegeerd.... ai, extra opties. Haha
Zijn exact gelijk! Zoals in mijn bovenstaande vraag: de Floorlife Fulham is bijvoorbeeld precies hetzelfde als de Ambiant Estino. Dus dat maakt het juist makkelijker. Twee merken voor het zoekwerk van één. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Laatst online: 14:59
Wat zijn de ervaringen met Beautifloor? Heb natuurlijk al de zoekfunctie gebruikt maar kom dan maar een post tegen die niks verteld over de ervaring.

Wij hebben offerte voor dit merk van 73 euro/m2 inclusief egaliseren en plakken.

Vinden de vloer mooi, maar ben benieuwd of er ervaringen zijn met de kwaliteit. Komt bij ons op de slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:35
Lottepot schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:20:
Heeft iemand ervaringen met vloerXXL?
Recentelijk hier een vloer besteld en aanbetaling gedaan. Helaas vinden we achteraf veel slechte recensies
Wellicht is mijn reactie wat te laat, maar wij hebben ook onze vloer bij VloerXXL gehaald.
Over het algemeen tevreden, met wat minpunten:
- het eindresultaat is goed, en met een all-in prijs van €47/m2 is dat natuurlijk fantastisch. De vloer zelf is gewoon van Floorlife met een toplaag van 0,55mm
- ik heb zelf geen moeite met een online inspectie, maar dat moet je liggen
- het ging mis bij het egaliseren: eerst werd een afspraak gemaakt voor woensdag, dat werd de dag ervoor woensdagavond 17-19, dat werd woensdagavond 20-21:30, dat werd donderdagochtend... dat was vervelend tijdens een drukke verbouw-planning
- donderdagochtend waren ze er op tijd, maar ze hebben de egaline echt in een uur over 170 m2 gegooid en waren weg zonder iets te zeggen. Uiteindelijk heeft dit voor 2 minpunten gezorgd:
1) er zat veel egaline op de muren en kozijnen. Aangezien we een week later gingen verhuizen heb ik dit er zoveel mogelijk zelf afgehaald, dat heeft me wel wat uurtjes gekost. Na het alsnog indienen van een klacht is er later nog iemand langs geweest die de restpunten heeft schoongemaakt
2) nu een jaartje verder en ik merk 2 plekken waar de egaline een bobbel geeft, waarschijnlijk door niet goed uitrollen met de prikroller Dit komen ze over een weekje herstellen, dus ook weer prima opgepakt met de nazorg. Maar jammer dat het nodig is
- de vloer zelf is wel netjes gelegd

Ze werken met externe bedrijven voor de uitvoering en dat levert wisselende resultaten op. Al met al dus wel tevreden, zeker ook met de nazorg, maar in 1x correct was prettiger geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06 22:04
Iemand nog ervaringen met floer?
We zijn wel gecharmeerd door de Floer Landhuis Click PVC – Natuur Eik, maar kennen het merk niet zo goed.. weinig ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:55
We zijn bezig met het plannen van een verbouwing met uitbouw en daarbij wordt vloerverwarming gelegd. Nu waren we bij een vloerenwinkel die ons vertelde dat hij de sleuven dicht wil maken en de boel wil egaliseren omdat anders de pvc vloer gaat opkrullen etc... Klonk bij mij meer als een beetje een verkooppraatje want neem aan dat degene die de vloerverwarming legt ook wel weet hoe hij de leidingen weer moet dichtmaken.

Dus hierbij mijn vraag, wat zijn de ervaringen van mensen hier met PVC en vloerverwarming en het laten leggen? Luistert dit echt zo secuur of is die een verkooppraatje. Z'n m2 prijs kwam hierdoor op ongeveer 150 euro uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Mijn ervaring was dat het dichtzetten door de VVW vrezer en de vloerenlegger bijna gelijk was. Egaliseren zal de vloerenlegger sowieso zelf willen doen.

Mijn mening: Laat het door de vloerenwinkel doen, dan heb je 1 aanspreekpunt als het achteraf niet perfect is. Ook loop je risico dat ze willen egaliseren met een middel die eigenlijk niet lekker aansluit op het middel waarmee de leidingen zijn dichtgezet (cementgebonden vs gipsgebonden)

Die prijs van 150 is een ander punt: Werk het even uit in de diverse punten:
- leidingen dichtzetten per m2
- egaliseren per m2
- leggen per m2
- vloer per m2

Ik heb mijn factuur er even bijgezocht, en heb betaald:
- Dichtzetten leidingen: 15euro /m2
- vloer (Hebeta Cherente visgraat): 78 euro/m2 (volgens mij was dit inclusief leggen en 1x egaliseren, dat is beetje lastig te achterhalen op de factuur omdat wij delen van onze woning 2cm hebben moeten ophogen met egaline, wat de factuur nogal heeft opgekrikt.)

Oja, en uiteraard de eeuwenoude wijsheid : 1 offerte is geen offerte ;) Ga naar meerdere vloerzaken, zeker als deze 150 euro per m2 niet goed voelt.

[ Voor 45% gewijzigd door ConQuestador op 19-05-2025 11:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidrrr
Bij ons stond de vloerenverkoper er ook op. Zowel sleuven als egaliseren anders geen garantie. Bij ons waren het dezelfde mensen die egaliseren en leggen. Voordeel is dat als het niet goed is gedaan je naar 1 partij kunt wijzen. Ik zou het zelfs prefereren.
Bij ons is een Belakos gelegd nu. Zijn erg tevreden met de keuze uiteindelijk qua kleur etc. Hoorde van iemand die andere dingen heeft gedaan qua vloer dat hij erg vaak Belakos legt en dat het een goed merk is en fijn legt overigens.
Ik vind 150 euro per m2 wel erg veel. Wij waren 6300 kwijt voor 60m2 en kunnen nog wat pakken terugbrengen dus zal richting 6100 gaan. Vloerverwarming was 3k bij ons (8 groepen). Dus die prijs zou ik eerder verwachten inclusief vloerverwarming.

[ Voor 51% gewijzigd door Davidrrr op 19-05-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 23:28
klopt wij zijn ook in de markt voor een nieuwe pvc vloer met vloerverwarming. bij verschillende winkels werd aangegeven dat ze het liefst zelf de sleuven dicht smeren en egaliseren. onze aannemer vind dit prima heeft dit ook in mindering gebracht op de offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47
Wij zijn ons aan het oriënteren op click PVC in licht eiken. Hij moet minstens en toplaag van 0,55mm hebben en bij voorkeur in een variant met grote planken. Wat ik absoluut niet wil is dat de patronen zich zichtbaar herhalen, daar haak ik echt op af.

Welk merk raden jullie dan aan? Budget zit op zo’n €80/m2.

Qua kleur vergelijkbaar met dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL_3oGWuz5mP6bjZ77kBpVFMn2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYVBUEJg4UlLLsit6nCZVQcf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Tristan schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:13:
Wij zijn ons aan het oriënteren op click PVC in licht eiken. Hij moet minstens en toplaag van 0,55mm hebben en bij voorkeur in een variant met grote planken. Wat ik absoluut niet wil is dat de patronen zich zichtbaar herhalen, daar haak ik echt op af.

Welk merk raden jullie dan aan? Budget zit op zo’n €80/m2.

Qua kleur vergelijkbaar met dit

[Afbeelding]
Zichtbare patronen is denk altijd een beetje lastig, dan zou je in de winkel moeten vragen hoeveel planken een serie heeft.
Wij hebben in ieder geval een plank genomen met zo min mogelijk noesten in de serie, die vind ik vooral storend als je ze heel vaak ziet.
Wij hebben in ieder geval de Ambiant Spigato Estino Visgraat Natural Oak en zijn daar verder erg tevreden over.
Vergeet ook niet dat als het net gelegd is je er voor je gevoel veel meer patroon in ziet doordat je meubels er nog niet instaan, als alles staat scheelt dat ook al een hoop :)
Tot nu toe prima krasvast, alleen voor me gevoel wel wat gevoeliger voor zwarte strepen dan de vorige PVC die we hadden liggen (bouwstofzuigertje bijv).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47
Only schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:26:
[...]

Zichtbare patronen is denk altijd een beetje lastig, dan zou je in de winkel moeten vragen hoeveel planken een serie heeft.
Wij hebben in ieder geval een plank genomen met zo min mogelijk noesten in de serie, die vind ik vooral storend als je ze heel vaak ziet.
Wij hebben in ieder geval de Ambiant Spigato Estino Visgraat Natural Oak en zijn daar verder erg tevreden over.
Vergeet ook niet dat als het net gelegd is je er voor je gevoel veel meer patroon in ziet doordat je meubels er nog niet instaan, als alles staat scheelt dat ook al een hoop :)
Tot nu toe prima krasvast, alleen voor me gevoel wel wat gevoeliger voor zwarte strepen dan de vorige PVC die we hadden liggen (bouwstofzuigertje bijv).
Voor wat betreft die zwarte strepen. Ligt dat aan het gekozen merk of aan het materiaal PVC in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Tristan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:21:
[...]

Voor wat betreft die zwarte strepen. Ligt dat aan het gekozen merk of aan het materiaal PVC in het algemeen?
PVC in het algemeen is er natuurlijk vatbaarder voor, maar op de oude PVC tegels viel het ons eigenlijk nooit op, op houtkleurig valt het wel op. Het is ook niet dat je het er niet af krijgt, alleen met je normale schoonmaakmiddel lukt het dan waarschijnlijk weer niet.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste