de droogloopmat ligt al verdiept!woekele schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:45:
Nieuwsgierig: wordt de droogloopmat bij voordeur nog verdiept gelegd? Of blijft er op liggen?
![]() |
de droogloopmat ligt al verdiept!woekele schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:45:
Nieuwsgierig: wordt de droogloopmat bij voordeur nog verdiept gelegd? Of blijft er op liggen?
![]() |
Ik snap die mening niet echt, ik heb zelf ook naar volle tevredenheid een Hebeta Charente vloer liggen (net als meerderen in dit topic). Ik heb deze gekocht bij vloerenbaas in veldhoven, welke geen kleine speler zijn, en die verkocht veel Hebeta kan ik me nog herinneren.Ac0 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:30:
Wij zijn voor PVC bijzonder gecharmeerd van Hebeta Charente. Die is hier ook positief voorbij gekomen een aantal keer. De vloerlegger die de aannemer aanbeveelt zegt niks met Hebeta te doen want slecht product, slechte pasvorm, etc. Ik kan niet echt online die ervaring bij iemand vinden over Hebeta. Volgens mij is het gewoon een prima vloer. Ik ben eerder geneigd om een andere legger te zoeken... wat zouden jullie doen?
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Mijn Douwes Dekker Boterkoek vloer zou 16 verschillende designs hebben. Toch heeft de legger het hier voor elkaar gekregen iets van 3 of 4 dezelfde planken achter elkaar te leggenTNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:12:
Wij hebben meerdere vloeren (dryback, rechte plank) op het oog, maar twijfelen over het aantal unieke planken. Bij de meeste leveranciers, zoals Belakos of Therdex, zijn er 4 unieke planken. Dit klinkt als zeer weinig. Wat is hier de ervaring met herhalingen van planken? Hoeveel unieke planken raden jullie aan?
Wij hadden eetst ook die twee merken op het ook, maar toen zagen we een vloer van Tarkett en vonden we die en mooier en die hebben erg weinig patroonherhaling (iets van 60 unieke planken of zo). Misschien nog waard om daar is naar te kijken! Super veel complimenten gehad over hoe mooi de vloer is 😀TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:12:
Wij hebben meerdere vloeren (dryback, rechte plank) op het oog, maar twijfelen over het aantal unieke planken. Bij de meeste leveranciers, zoals Belakos of Therdex, zijn er 4 unieke planken. Dit klinkt als zeer weinig. Wat is hier de ervaring met herhalingen van planken? Hoeveel unieke planken raden jullie aan?
Dat is jammer natuurlijk, maar gasten zullen er niet op letten en het dus niet zien. Nu weet ik wel dat ik de legger moet vragen hierop te letten.stin00 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:28:
[...]
Mijn Douwes Dekker Boterkoek vloer zou 16 verschillende designs hebben. Toch heeft de legger het hier voor elkaar gekregen iets van 3 of 4 dezelfde planken achter elkaar te leggen
Bedankt voor deze tip! Meteen twee stalen besteld bij Tarkett, namelijk de Chatillon Oak Naturel en Chatillon Oak Beige. Welke Tarkett hebben jullie en hoe is de krasbestendigheid in de praktijk?SlayaStone schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:02:
[...]
Wij hadden eetst ook die twee merken op het ook, maar toen zagen we een vloer van Tarkett en vonden we die en mooier en die hebben erg weinig patroonherhaling (iets van 60 unieke planken of zo). Misschien nog waard om daar is naar te kijken! Super veel complimenten gehad over hoe mooi de vloer is 😀
Misschien een paar kleine krasjes als je vanaf de grond gaat kijken maar ik zou je er geen kunnen aanwijzen (vloer ligt er nu bijna 1.5 jaar in). (2 katten, geen kinderen).TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:39:
[...]
Dat is jammer natuurlijk, maar gasten zullen er niet op letten en het dus niet zien. Nu weet ik wel dat ik de legger moet vragen hierop te letten.
[...]
Bedankt voor deze tip! Meteen twee stalen besteld bij Tarkett, namelijk de Chatillon Oak Naturel en Chatillon Oak Beige. Welke Tarkett hebben jullie en hoe is de krasbestendigheid in de praktijk?
Ja totaal niet aan gedacht helaas, leek mij achteraf gezien gewoon common practice. Maar die lui rammen het liefst zo snel mogelijk een vloer erin.. ik stond er helaas niet bij, kwam alleen af en toe koffie brengen en even gluren. Volgens mij ligt er ergens een rijtje van 6 planken achter elkaar waarvan 4 dezelfde zijn.. en niet eens even 180 graden gedraaid, gewoon identiekTNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:39:
[...]
Dat is jammer natuurlijk, maar gasten zullen er niet op letten en het dus niet zien. Nu weet ik wel dat ik de legger moet vragen hierop te letten.
[...]
Bedankt voor deze tip! Meteen twee stalen besteld bij Tarkett, namelijk de Chatillon Oak Naturel en Chatillon Oak Beige. Welke Tarkett hebben jullie en hoe is de krasbestendigheid in de praktijk?
[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 31-03-2025 15:12 ]
Van deze vloer hebben we zojuist een staal besteld, omdat wij het de mooiste Tarkett vloer vinden. Na hier te zoeken, kwam ik jouw post tegen. Hoe bevalt de vloer? Is die krasbestendig? Heb je misschien enkele foto’s?Blik1984 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:49:
Om reden 1 ga ik voor de Tarkett Chatillon oak natural, hele matte finish en vrij rustig patroon
Wij hebben voor de highland oak cream van Tarkett gekozen. Tijdens ons bezoek aan een showroom hebben we ook even naar de chatillon oak natural gekeken. Daar heb ik toevallig nog een filmpje van. Misschien heb je er iets aan. Verder geen ervaring met de Tarkett vloer die wij gekozen hebben omdat hij nog gelegd moet worden.TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:58:
[...]
Van deze vloer hebben we zojuist een staal besteld, omdat wij het de mooiste Tarkett vloer vinden. Na hier te zoeken, kwam ik jouw post tegen. Hoe bevalt de vloer? Is die krasbestendig? Heb je misschien enkele foto’s?
Bedankt! Dit helpt enorm, want we hebben inmiddels Therdex afgestreept en twijfelen nog tussen Tarkett en Belakos. Een bezoek aan een showroom gaat de doorslag geven. Weet je nog welke Belakos-vloeren in je filmpje langskomen?Flying35 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:10:
[...]
Wij hebben voor de highland oak cream van Tarkett gekozen. Tijdens ons bezoek aan een showroom hebben we ook even naar de chatillon oak natural gekeken. Daar heb ik toevallig nog een filmpje van. Misschien heb je er iets aan. Verder geen ervaring met de Tarkett vloer die wij gekozen hebben omdat hij nog gelegd moet worden.
De vloer helemaal links op de video is de chatillon oak natural. Daar wordt ook op ingezoomd. De andere 2 zijn belakos vloeren.
https://streamable.com/jfn59u
Oh, ik ben heel benieuwd naar een foto! Zou je die willen delen?SlayaStone schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:00:
[...]
Misschien een paar kleine krasjes als je vanaf de grond gaat kijken maar ik zou je er geen kunnen aanwijzen (vloer ligt er nu bijna 1.5 jaar in). (2 katten, geen kinderen).
Wij hebben in rechte planken creek oak beige. Als je een specifieke foto of zo wil laat maar weten!
In het midden de Belakos Futuro 51 en rechts de Belakos Attico 87. Van de Futuro heb ik nog een andere video.TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:30:
[...]
Bedankt! Dit helpt enorm, want we hebben inmiddels Therdex afgestreept en twijfelen nog tussen Tarkett en Belakos. Een bezoek aan een showroom gaat de doorslag geven. Weet je nog welke Belakos-vloeren in je filmpje langskomen?
Wederom bedankt! Waarom hebben jullie uiteindelijk voor een Tarkett i.p.v. een Belakos gekozen?Flying35 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:00:
[...]
In het midden de Belakos Futuro 51 en rechts de Belakos Attico 87. Van de Futuro heb ik nog een andere video.
https://streamable.com/9hkilc
Paar foto’s, we hebben een hond en kat en zie geen noemenswaardige krassen daardoor. Ben er nog steeds erg blij meeTNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:58:
[...]
Van deze vloer hebben we zojuist een staal besteld, omdat wij het de mooiste Tarkett vloer vinden. Na hier te zoeken, kwam ik jouw post tegen. Hoe bevalt de vloer? Is die krasbestendig? Heb je misschien enkele foto’s?
Tarkett vonden wij meer lijken op echt hout. De Belakos vloer ziet er mooi en chique uit maar is ook duidelijk nep. In de Belakos zitten bijvoorbeeld geen noesten. Dat maakt hem erg rustig en strak, maar we wilde uiteindelijk toch een vloer die meer op echt hout lijkt. Daarnaast heeft Tarkett meer unieke planken.TNThomas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:20:
[...]
Wederom bedankt! Waarom hebben jullie uiteindelijk voor een Tarkett i.p.v. een Belakos gekozen?
Dat hangt af van je Belakos type/kleur. In sommige 'kleuren' zitten namelijk wel noesten. Wij hebben overigens op het kantoor een Belakos vloer liggen met behoorlijk intensief gebruik door o.a. bureaustoelen en andere spullen. Weinig tot geen krassen (of je moet echt je best doen door een zware plantenpot te verschuiven). Om die reden zelf ook gekozen voor een Belakos vloer in ons bijna opgeleverde nieuwbouwhuis.Flying35 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 05:44:
[...]
Tarkett vonden wij meer lijken op echt hout. De Belakos vloer ziet er mooi en chique uit maar is ook duidelijk nep. In de Belakos zitten bijvoorbeeld geen noesten. Dat maakt hem erg rustig en strak, maar we wilde uiteindelijk toch een vloer die meer op echt hout lijkt. Daarnaast heeft Tarkett meer unieke planken.
Dat klopt helemaal en mijn opmerking was ook niet specifiek over het merk Belakos maar over de vloeren waar wij uiteindelijk tussen kozen. We vonden een vloer kiezen best lastig en uiteindelijk hadden we een specifieke vloer van Belakos op het oog en een Tarkett vloer. Bij het kiezen tussen die 2 vloeren vonden wij de Tarkett vloer natuurlijker over komen. Maar inderdaad heeft Belakos meerdere vloeren waarop een andere rekening zal staan.ruudheijden schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:17:
[...]
Dat hangt af van je Belakos type/kleur. In sommige 'kleuren' zitten namelijk wel noesten. Wij hebben overigens op het kantoor een Belakos vloer liggen met behoorlijk intensief gebruik door o.a. bureaustoelen en andere spullen. Weinig tot geen krassen (of je moet echt je best doen door een zware plantenpot te verschuiven). Om die reden zelf ook gekozen voor een Belakos vloer in ons bijna opgeleverde nieuwbouwhuis.
Mithrandir schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:56:
[...]
Het ligt er in (deels onder de keuken door). Maandag/dinsdag komt de keuken dan zal ik nog een update plaatsen!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
![]() | ![]() |
Heb ook nog 2 detailfoto'sTNThomas schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 06:50:
@Blik1984, bedankt voor de informatie en foto’s! Dit geeft een beter beeld van de vloer dan de foto’s op de Tarkett-website.
De vloer is exact wat we zoeken, erg mooi! Door de positieve ervaringen en het hoge aantal unieke planken (32 i.p.v. 4 bij Belakos), neigen we nu naar Tarkett. We gaan binnenkort naar een showroom om het rustig te bekijken.
@Flying35, dat is nuttige informatie, bedankt! Zoals ik hierboven al zei, heeft Tarkett nu onze voorkeur.
[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 01-04-2025 11:52 ]
Heb je hier iets aan? Heb ik verkregen via de mail.Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:04:
Iemand hier ervaring met de Hebeta Charente XL (plank, eiken naturel) en met name hoeveel unieke planken hierin zitten (of iemand die kan delen waar ik die info kan vinden, zag het niet op hun site namelijk).
Goed om eens te zien zo 👍🏻 dank je wel!SlayaStone schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:07:
Voor de Tarkett twijfelaars, wat ik echt gewoon zo mooi vond aan de kleur is hoe 'echt' het oogt. We hebben een eettafel van eikenhout en als je daar een plank van de vloer op legt zie je amper verschil:
[Afbeelding]
Jazeker, dat is wel een stuk minder dan bijvoorbeeld de Tarkett vloer die hier in laatste pagina's besproken is.kevkev schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:37:
[...]
Heb je hier iets aan? Heb ik verkregen via de mail.
[Afbeelding]
Ik had je een pb'tje gestuurd met wat foto'sUfkuh schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:40:
[...]
Goed om eens te zien zo 👍🏻 dank je wel!
Zou je ook foto willen delen van de vloer, dus een groter deel?
Ben benieuwd naar de banen/kleurschakering. Kan ook zijn dat me dat vooral bij donkere vloeren zo opvalt.
Ik vraag me na het lezen van Hebeta’s mail wel af of Tarkett het aantal unieke planken verdubbeld, omdat je ze 180 graden kan draaien. M.a.w. sommige Tarkett-vloeren hebben 32 unieke planken, maar zijn dit er werkelijk 32 of ‘maar’ 16?Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:45:
[...]
Jazeker, dat is wel een stuk minder dan bijvoorbeeld de Tarkett vloer die hier in laatste pagina's besproken is.
Ik vind het vooral bij PVC toch wel een grote meerwaarde als het aantal unieke planken zo hoog mogelijk is.
[ Voor 14% gewijzigd door TNThomas op 01-04-2025 13:58 ]
Welke gaat het worden?Davidrrr schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:56:
Wij hebben gekozen voor Belakos. Moet nog worden gelegd. Wel goed grotere stukken te zien. Wij wilden niet teveel kleurverschillen tussen de stroken bijvoorbeeld. Maar na 2 keer een winkel te hebben bezocht en iemand thuis te hebben gehad een keuze gemaakt. Kozen 2 keer dezelfde vloer als mooiste, dus die maar genomen.
Vind jij of @flo12392 dit. een probleem of juist mooi? Wij hebben ook 6041 besteld en juist wel om deze reden. Een "echte" houten vloer heeft dit doorgaans namelijk ookXalopalyps schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:32:
[...]
Ik heb hier chevron 6042 liggen. Ik heb een aantal stalen besteld en kwam er eigenlijk pas na het leggen achter dat de planken niet zo effen zijn als ik in eerste instantie dacht. Het is zeker zoals de instagramlink die je postte. Op de foto van de medetweaker zie je dat kleurverschil ook tussen de planken.
Daarnaast herhalen de planken ook meer dan ik had verwacht. Is nu niet meer erg en ik ben wel blij met de kwaliteit van de vloer. Genoeg mensen die over de vloer kwamen en dachten dat het hout was.
Op zolder heb ik de lange planken liggen en daar vind ik het toonverschil tussen de planken minder erg. Die zijn dan ook een stuk groter.
Vind dat wel een significant verschil. Nou moet ik gelijk ook zeggen, wij leggen pvc op de 1e en 2e verdieping en dan is dit veel minder kritisch aangezien je daar nooit hele grote vlakken hebt die zichtbaar zijn.TNThomas schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:55:
[...]
Ik vraag me na het lezen van Hebeta’s mail wel af of Tarkett het aantal unieke planken verdubbeld, omdat je ze 180 graden kan draaien. M.a.w. sommige Tarkett-vloeren hebben 32 unieke planken, maar zijn dit er werkelijk 32 of ‘maar’ 16?
EDIT: Tarkett heeft per mail laten weten dat het werkelijk 32 unieke planken zijn. Zij printen 12 m2 aan unieke houtlook en versnijden dit tot 32 planken. Dat is dus wel een groot pluspunt!
Ik vind het nu eerlijk gezegd mooier en stond er in de keuzefase niet op die manier bij stil. Er zijn al een aantal mensen verrast geweest dat het PVC is en geen hout.N1ckk schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:45:
[...]
Vind jij of @flo12392 dit. een probleem of juist mooi? Wij hebben ook 6041 besteld en juist wel om deze reden. Een "echte" houten vloer heeft dit doorgaans namelijk ook
[ Voor 38% gewijzigd door Xalopalyps op 01-04-2025 16:38 ]
Ik heb de charenta in visgraat liggen, en een dubbele plank is me nog nooit opgevallen. Het is dan ook een vrij rustige plank.kevkev schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:37:
[...]
Heb je hier iets aan? Heb ik verkregen via de mail.
[Afbeelding]
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Belakos Attico Visgraat XL 87TNThomas schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:23:
[...]
Welke kleurnummer is dit? Ik kan het net niet lezen op de afbeelding helaas.
[ Voor 30% gewijzigd door wm1234 op 05-04-2025 21:45 ]
Heb je al een keuze weten te maken toevallig? Ben benieuwd!TNThomas schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:56:
@Blik1984, bedankt! Erg mooie, matte uitstraling. Dit wordt nog lastig kiezen, want we neigden initieel meer richting Belakos en nu juist steeds meer naar Tarkett (mede dankzij jouw ervaring en foto's). Zoals gezegd, een showroombezoek zal de doorslag geven.
We hebben het momenteel erg druk, dus voldoende tijd vinden om een showroom te bezoeken lukt nog even niet. Wel hebben we stalen ontvangen van de merken die hier regelmatig langskomen, dus Belakos, Tarkett, Therdex, Hebeta, etc.Ufkuh schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:13:
[...]
Heb je al een keuze weten te maken toevallig? Ben benieuwd!
Hier nog midden in het keuzeproces.
Er zijn honderden websites die PVC tegels in allerlei kleuren aanbieden. Zoek je dryback of klik-PVC? Wat is de ondervloer? En wat heb je zelf al gevonden? Je vraag is wel erg breed zo.GJ uit Brabant schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:58:
Voor mij zit er een onverwachte verhuizing aan te komen. Ik zit te denken aan een PVC vloer. Ik heb wel wat spaargeld maar dat is beperkt. PVC is geen hout en zo hoeft het er dan ook niet uit te zien voor mij maar toch is het vrijwel allemaal nephout of neptegels. Weet iemand een adres waar men ook dergelijke (betaalbare) vloeren verkoopt in één egale kleur? Liefst heb ik gewoon een hele vloer in één rustige kleur.
Graag een of enkele links van die websites dan. Wat ik zie is steeds houtlook, steenlook, marmerlook, tegellook, betonlook, etc. PVC in een egale kleur zie ik nergens. Wat de soort PVC betreft: liefst klik. Dat kan zonder lijm heb ik begrepen. Ik heb de sleutels nog niet dus weet nog niet precies de details van de woning. Ik geloof wel dat er vloerverwarming in zit. Oppervlakte is 62m² maar dat is inclusief badkamer, keuken, washok en berging.stin00 schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:36:
[...]
Er zijn honderden websites die PVC tegels in allerlei kleuren aanbieden. Zoek je dryback of klik-PVC? Wat is de ondervloer? En wat heb je zelf al gevonden? Je vraag is wel erg breed zo.
Floorify heeft klik pvc tegels in o.a. 60x90cm in zo goed als egale kleuren in het assortiment.GJ uit Brabant schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:08:
[...]
Graag een of enkele links van die websites dan. Wat ik zie is steeds houtlook, steenlook, marmerlook, tegellook, betonlook, etc. PVC in een egale kleur zie ik nergens. Wat de soort PVC betreft: liefst klik. Dat kan zonder lijm heb ik begrepen. Ik heb de sleutels nog niet dus weet nog niet precies de details van de woning. Ik geloof wel dat er vloerverwarming in zit. Oppervlakte is 62m² maar dat is inclusief badkamer, keuken, washok en berging.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Gezocht op Floorify. Die hebben er enkele die in de buurt komen ja. Helaas wel redelijk prijzig.lds58 schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:15:
[...]
Floorify heeft klik pvc tegels in o.a. 60x90cm in zo goed als egale kleuren in het assortiment.
Linoleum is nog duurder en kun je niet zelf leggen. Past helaas niet in het budget.paQ schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:16:
die 'mono'kleur tegels zijn zeldzaam, want gewoon lastig alles even egaal te krijgen.
Er is/was wel een reeks van "Piet Boon", maar daar hong ook een Piet Boon-prijs aan
Linoleum wellicht?
Mijn keuzeproces is nog gaande. Vind het veel lastiger dan gedacht. Vandaag nog eens gaan kijken en weer paar stalen te leen. De belakos 770 ook gekeken vanwege alle enthousiaste berichten daarover. Mooie plank, alleen toch nog iets te licht.TNThomas schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:41:
[...]
We hebben het momenteel erg druk, dus voldoende tijd vinden om een showroom te bezoeken lukt nog even niet. Wel hebben we stalen ontvangen van de merken die hier regelmatig langskomen, dus Belakos, Tarkett, Therdex, Hebeta, etc.
Momenteel is de Belakos Palazzo 770 onze favoriet. De rustige kleur en het gebrek aan kleurverschil tussen planken spreekt ons erg aan. Ook is de structuur realistisch. Sommige merken lijken bijna op laminaat zo glad. Belakos doet dat beter/mooier vinden wij. Ook horen we om ons heen enkele positieve verhalen over het merk.
Zodra we wat meer tijd hebben gaan we langs een showroom (vermoedelijk bij Vloerenkamer) en dan hakken we de knoop echt door!
Tussen welke vloeren twijfelen jullie momenteel?
Wij hebben ook van veel merken stalen besteld en onze favoriete merken (op basis van de stalen) zijn vergelijkbaar met die van jullie:Ufkuh schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:29:
[...]
Mijn keuzeproces is nog gaande. Vind het veel lastiger dan gedacht. Vandaag nog eens gaan kijken en weer paar stalen te leen. De belakos 770 ook gekeken vanwege alle enthousiaste berichten daarover. Mooie plank, alleen toch nog iets te licht.
Ik zoek echt de middenkleur; warm en rustig.
Qua merk is de voorkeur Belakos of Tarkett. Ook om mezelf niet nog meer keus te geven 😉
Ambiant is een eventuele 3e optie maar dan komt er weer veel aan opties bij.
We gaan nog even door.
En andersom hoor ik het ook graag 👍🏻😁TNThomas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:43:
[...]
Wij hebben ook van veel merken stalen besteld en onze favoriete merken (op basis van de stalen) zijn vergelijkbaar met die van jullie:
1. Belakos
2. Hebeta
3. Ambiant (= Floorlife, zelfde bedrijf met twee merknamen)
4. Tarkett
Mochten jullie een keuze maken, dan hoor ik het graag!
Uit interesse, inmiddels de Gelasta vloer gekozen?moca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:29:
[...]
Ja dat klopt zeker, voor de woonkamer snap ik je redenering, hier gaan we voor Gelasta PVC plak, maar voor de kamers boven en zolder hoeft het geen duur vloertje te zijn.
Zijn exact gelijk! Zoals in mijn bovenstaande vraag: de Floorlife Fulham is bijvoorbeeld precies hetzelfde als de Ambiant Estino. Dus dat maakt het juist makkelijker. Twee merken voor het zoekwerk van één.Ufkuh schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:20:
[...]
En andersom hoor ik het ook graag 👍🏻😁
Wist trouwens niet dat Floorlife ook Ambiant is...die had ik tot nu toe nog genegeerd.... ai, extra opties. Haha
Wellicht is mijn reactie wat te laat, maar wij hebben ook onze vloer bij VloerXXL gehaald.Lottepot schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:20:
Heeft iemand ervaringen met vloerXXL?
Recentelijk hier een vloer besteld en aanbetaling gedaan. Helaas vinden we achteraf veel slechte recensies
[ Voor 45% gewijzigd door ConQuestador op 19-05-2025 11:00 ]
[ Voor 51% gewijzigd door Davidrrr op 19-05-2025 11:01 ]
Zichtbare patronen is denk altijd een beetje lastig, dan zou je in de winkel moeten vragen hoeveel planken een serie heeft.Tristan schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:13:
Wij zijn ons aan het oriënteren op click PVC in licht eiken. Hij moet minstens en toplaag van 0,55mm hebben en bij voorkeur in een variant met grote planken. Wat ik absoluut niet wil is dat de patronen zich zichtbaar herhalen, daar haak ik echt op af.
Welk merk raden jullie dan aan? Budget zit op zo’n €80/m2.
Qua kleur vergelijkbaar met dit
[Afbeelding]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Voor wat betreft die zwarte strepen. Ligt dat aan het gekozen merk of aan het materiaal PVC in het algemeen?Only schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:26:
[...]
Zichtbare patronen is denk altijd een beetje lastig, dan zou je in de winkel moeten vragen hoeveel planken een serie heeft.
Wij hebben in ieder geval een plank genomen met zo min mogelijk noesten in de serie, die vind ik vooral storend als je ze heel vaak ziet.
Wij hebben in ieder geval de Ambiant Spigato Estino Visgraat Natural Oak en zijn daar verder erg tevreden over.
Vergeet ook niet dat als het net gelegd is je er voor je gevoel veel meer patroon in ziet doordat je meubels er nog niet instaan, als alles staat scheelt dat ook al een hoop![]()
Tot nu toe prima krasvast, alleen voor me gevoel wel wat gevoeliger voor zwarte strepen dan de vorige PVC die we hadden liggen (bouwstofzuigertje bijv).
PVC in het algemeen is er natuurlijk vatbaarder voor, maar op de oude PVC tegels viel het ons eigenlijk nooit op, op houtkleurig valt het wel op. Het is ook niet dat je het er niet af krijgt, alleen met je normale schoonmaakmiddel lukt het dan waarschijnlijk weer niet.Tristan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:21:
[...]
Voor wat betreft die zwarte strepen. Ligt dat aan het gekozen merk of aan het materiaal PVC in het algemeen?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq