PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 13:14
Ze komen bij ons volgende week pvc leggen.
De plinten hebben we niet afgenomen bij aankoop en gaan we zelf doen.
Qua afwerking bij de deurkozijnen, hier kan men niet onder leggen. Je kan plakpvc wel strak laten leggen bij de deurkozijnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35
Quito schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:31:
Ze komen bij ons volgende week pvc leggen.
De plinten hebben we niet afgenomen bij aankoop en gaan we zelf doen.
Qua afwerking bij de deurkozijnen, hier kan men niet onder leggen. Je kan plakpvc wel strak laten leggen bij de deurkozijnen toch?
Net de beneden verdieping voorzien van hoge plinten na vw en gelijmde pvc vloer. Vervelend werk, maar wel goed te doen met een trek en verstekzaag, high tack kit en acryl kit. Het correct inmeten is het lastigste werk. Neem vochtwerend mdf plinten voor een pvc vloer.

Bij de deurkozijnen en buitendeuren etc. ziet het er strak uit, maar je ontkomt er niet aan om deze nog mooier te maken met een lage pvc plakplint. Ga ik ook nog doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-09 22:15
Bij ons zit de pvc bijna overal super strak tegen het kozijn. Waar dat niet zo is kan dat mooier opgelost worden met een kitrandje dan een plakplint (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35
SlayaStone schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:14:
Bij ons zit de pvc bijna overal super strak tegen het kozijn. Waar dat niet zo is kan dat mooier opgelost worden met een kitrandje dan een plakplint (vind ik)
Ligt eraan wat er voorheen lag. Bij mij is de vloer een stuk lager geworden dan voorheen. In enkele gevallen zweeft het kozijn boven de vloer. Een kitrand maakt het dan niet mooi. Een plakplint wel. Het kozijn kan ook nog weleens beschadigd zijn. Dan is plakplint wederom een goede oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:19
desalniettemin schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:46:
Al 3 jaar een PVC vloer. Zeer duurzaam en makkelijk schoon te maken. Ik dweil het om de 3 a 4 maanden met een dopje speciaal middel voor PVC vloeren.
En tussendoor geen verdere dweilacties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:44
meneermeneer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:00:
[...]

Plak pvc zonder vloerverwarming? Inderdaad is de duurzaamheid en hygiene voor mij ook een pluspunt. Ik ben vooral benieuwd naar je temperatuurbeleving. Dat houdt me nu nog een beetje tegen. Voelt de vloer door de goede geleiding erg koud aan?
Ja en geen vloerverwarming. Nu het niet meer zo koud is voelt het voor mij tenminste niet koud aan. Ik heb altijd dikkere sokken van merinowol aan, dus heb ik nooit koude voeten. Maar ik ben er al aan gewend na 3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
rowicom schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Nee, want het dweilen is sowieso niet zo'n fijne klus. Maar de vloer ziet er ook na lange tijd niet dweilen goed uit. Ik stofzuig voor dat ik dweil uiteraard de vloer, maar normaal Swiffer ik het, en dan merk je wel hoeveel stof er ligt, want na het dweilen is de doek total verzadigd met stof. Zeker de slaapkamer na opschudden dekbed en die Swiffer ik dus dagelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:34
rowicom schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Hier wordt wekelijks gedweild met zo'n Bissell Crosswave, en het water is elke keer wel flink zwart. Eens in de zoveel tijd inderdaad met een speciaal middeltje. 2 kids, geen huisdieren, en nooit schoenen aan binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
lizard87 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:48:
[...]

Hier wordt wekelijks gedweild met zo'n Bissell Crosswave, en het water is elke keer wel flink zwart. Eens in de zoveel tijd inderdaad met een speciaal middeltje. 2 kids, geen huisdieren, en nooit schoenen aan binnen.
Vreemd het water is nooit zwart bij mij. Ik gebruik Monel Forbo Monel Floorcare voor marmoleum & vinyl. Kreeg ik van de vloerlegger. Was gratis. Het water is atlijd troebel na dweilen, maar nooit zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
desalniettemin schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:02:
[...]

Vreemd het water is nooit zwart bij mij. Ik gebruik Monel Forbo Monel Floorcare voor marmoleum & vinyl. Kreeg ik van de vloerlegger. Was gratis. Het water is atlijd troebel na dweilen, maar nooit zwart.
Niet gitzwart natuurlijk, maar wel echt heel duidelijk heel vies water. Heb Therdex PVC en gebruik Lecol PVC Cleaner OH59 op advies van de vloerenlegger. En dan eens in de zoveel tijd Lecol PVC Remover OH55.

Let wel, als ik een gewone dweil gebruik is het water niet zo vies als met die Bissell Crosswave. Mijn conclusie is dan dus ook dat een gewone dweil lang niet zo goed schoonmaakt als die Bissell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51
Ik wil graag voor mijn woonkamer (geen vloerverwarming) met open keuken en stukje gang click PVC visgraat. Nou ben ik langs verschillende vloerzaken geweest en bij 1 ervan heb ik het volgende gekregen qua aanbod:

€3250 voor visgraat plak pvc (inclusief egaliseren, plinten en afkitten).
€3000 voor visgraat click pvc (inclusief egaliseren, plinten en afkitten).
€2250 voor visgraat click pvc (zonder egaliseren, wel plinten en afkitten).

Al hun pvc hebben geïntegreerde ondervloeren. Als ik hun duurste optie zou kiezen dan mocht ik elke vloer kiezen die ik maar wilde. Wij neigen nu naar Floorlife YUP Fulham herrinbone natural oak.

Het gaat om ongeveer 35m2 en met snijverlies en al kwamen we op 50m2 uit. Huis is een huurwoning en ben van plan om lang te blijven.

Ik liet hem mijn vloer (beton) zien en hij adviseerde om met een waterpas elk 1m2 te checken of er niet meer dan 2 a 3 mm verschil is.Circa 95% van mijn vloer is vlak behalve sommige plekken. Het lijkt dan alsof er achteraf nog mortel is gegooid wegens reparatie denk ik? Zie hieronder foto's.

Ik ben een 2e keer langs gegaan om de foto's te laten zien en hij kreeg wat twijfels en gaf wel eerlijk aan dat het op foto's altijd erger lijkt dan het is. We hadden afgesproken dat ik nog 1 weekje zou proberen sommige stukjes weg te schuren (met een handbetonschuurmachine?) en vervolgens zal hij een mannetje sturen om te controleren of click pvc mogelijk is of misschien toch geëgaliseerd moet worden.

Een ander optie is om een 1,2mm ondervloer te gebruiken om het een beetje kunnen heffen. Het zou dan in totaal om €250 gaan. Ik zou dan opgeteld heel dichtbij de prijs van plak PVC komen.

Ik zou graag jullie kijk/advies hierop willen. Wat is het meest verstandig? Ik heb trouwens sommige "wat groot ogend stukjes" al gevuld met wat instant filler.

(Bij de foto's heb ik stuk waar een tussenmuur is weggehaald toegevoegd).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6pNrO-oblMZ9E_AX5ZLodw2zU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vmew197Att8Y8RKkaIdPAmyf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1FpUJa_5ytEjt7GRYe2dVOGWtk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aM9Z0jseUONdckbagH7G9dfB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-x5rOc2OEpOw_m3KDbH2UgzF_4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SidkHHzRD5qvyEb6lpBtgJi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERbjSgRRaG7hiYaFmRrHRL9O7xE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EgYBsQt5enMFohM9zIUwYNX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jhwHBNqlFlhm0JyMw748HjzrHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5QeudQ3a1VeYJzPieNO7FnO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaWw8oDcnIoFZUElOrYhc4zNAoI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apaNBtpC2vu09dyNEvuTXIPU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFG5_GRugvVmyrJ4zMvYfaZ-ZbU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKOohu2WhSjtEVrF9lRhixNJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMgInU4FOgQnFCfkhP8KXwgYxkU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEDItWBgk7vu009kOYOXo8nj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrAiNtV7-N8UrxPIezX8wHatuJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KfPkTmOviR1mbeVYeOnw8F1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xy3HlwDPic0_zZi9Ut2EynQyXIA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfS863eMNdv7et6YrY87Jg5l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHpmi882e3yG-lV-ZeGZ4wHKk0c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtxObUDfuB6NBW67j6zXENu3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4Tvap4fr7jeljYyeypOXTmQJ5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xD6W5A4fu8xs6ESceihlZ1Vn.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4yQQVimluXdlQ8DYojR0C1-xUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OACbgvlFLMtbq81flGKL4qxe.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:56

Rzaan

Altijd zoekende

Plak PVC zonder egaliseren? Hoe moet ik dat voor me zien? Egaliseert dan een ander bedrijf?
Want plak PVC zonder egalisatie heb ik nog nooit gehoord. Je ziet alles door plak PVC heen.
Zeker als ik naar die foto's van je kijk.
Alleen om te egaliseren zou die vloer al wat vlakker moeten zijn op sommige plaatsen.

Als hij zegt dat het zonder egaliseren kan, zou ik (maar dat is slechts een advies) heel snel een andere leverancier zoeken. Misschien kan het wel, maar voor mij is het nieuw.

Andere vraag: Het is een huurwoning. Mag je daar plak PVC inleggen? Want geen idee hoe de vloer eruit ziet als je het ooit moet verwijderen.
Als je ook nog onderburen hebt, speelt isolatie natuurlijk ook mee.

Nog een vraag: 42% snijverlies? Hoeveel muren en hoekjes zitten er wel niet in dat huis. Met 42% snijverlies ben je gewoon een prutser als legger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
Rzaan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:04:
Plak PVC zonder egaliseren? Hoe moet ik dat voor me zien? Egaliseert dan een ander bedrijf?
Want plak PVC zonder egalisatie heb ik nog nooit gehoord. Je ziet alles door plak PVC heen.
Zeker als ik naar die foto's van je kijk.
Alleen om te egaliseren zou die vloer al wat vlakker moeten zijn op sommige plaatsen.
Als hij zegt dat het zonder egaliseren kan, zou ik (maar dat is slechts een advies) heel snel een andere leverancier zoeken. Misschien kan het wel, maar voor mij is het nieuw.
Pardon, laatste optie had dus click pvc moeten zijn.
Andere vraag: Het is een huurwoning. Mag je daar plak PVC inleggen? Want geen idee hoe de vloer eruit ziet als je het ooit moet verwijderen.
Als je ook nog onderburen hebt, speelt isolatie natuurlijk ook mee.
Nu je het zegt, geen flauw idee. Huis is een eengezinswoning.
Nog een vraag: 42% snijverlies? Hoeveel muren en hoekjes zitten er wel niet in dat huis. Met 42% snijverlies ben je gewoon een prutser als legger.
Woonkamer is 35m2 met keuken en zonder gang. Rekening houden met 15% snijverlies dan zou 50m2 wel veilig zijn qua materiaal. Zo gaven ze het aan.

Loont het om aan de slag te gaan met een handbetonschuurmachine?

[ Voor 3% gewijzigd door Pakhtun op 09-05-2024 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Pakhtun schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:56:

Woonkamer is 35m2 met keuken en zonder gang. Rekening houden met 15% snijverlies dan zou 50m2 wel veilig zijn qua materiaal. Zo gaven ze het aan.

Loont het om aan de slag te gaan met een handbetonschuurmachine?
Laatste vraag weet ik niet. Dat zou echt een deskundige moeten bekijken. Is een hoop gekloot, dan weet ik wel.

35 m² + 15% snijverlies maakt 40,25 m². Lijkt me prima.
Doe er nog een m² bij (of 2 of 3 en je zit safe). Maar 15 m² extra voor een vloer van 35 m² is absurd. Of het moet op basis van nacalculatie gaan. Dan is er niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
En click PVC met egaliseren en kitten? Vziw leg je click juist het liefst zwevend op een (egaliserende) ondervloer, met plakplinten. Je vloer heeft wat flinke oneffenheden, maar ik denk dat als je alles dat uitsteekt afschraapt/schuurt, er een ondervloer onder legt (geen vloerverwarming geeft je ruim keuze voor iets dat egaliseert), en daarop een rigid core clickvloer legt, dat egaliseren niets toevoegt.

Dat is in ieder geval hoe ik het heb begrepen na mijn onderzoek voor de vloer die ik binnenkort laat leggen. Mijn nieuwbouw huurappartement wordt in de eerste week van juni opgeleverd, daar mag geen verlijmd PVC in, dus ik laat er een click-PVC vloer in leggen. Voor mij wordt 't de Plank XL Catwijch van Luxury Floors met een 1.5mm PU ondervloer (met opzet geen 10dB-ondervloer ivm zwevende anhydrietvloer die dit al haalt). Ben héél benieuwd hoe dat gaat worden :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
BeefHazard schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:36:
[...]

[...]

En click PVC met egaliseren en kitten? Vziw leg je click juist het liefst zwevend op een (egaliserende) ondervloer, met plakplinten. Je vloer heeft wat flinke oneffenheden, maar ik denk dat als je alles dat uitsteekt afschraapt/schuurt, er een ondervloer onder legt (geen vloerverwarming geeft je ruim keuze voor iets dat egaliseert), en daarop een rigid core clickvloer legt, dat egaliseren niets toevoegt.

Dat is in ieder geval hoe ik het heb begrepen na mijn onderzoek voor de vloer die ik binnenkort laat leggen. Mijn nieuwbouw huurappartement wordt in de eerste week van juni opgeleverd, daar mag geen verlijmd PVC in, dus ik laat er een click-PVC vloer in leggen. Voor mij wordt 't de Plank XL Catwijch van Luxury Floors met een 1.5mm PU ondervloer (met opzet geen 10dB-ondervloer ivm zwevende anhydrietvloer die dit al haalt). Ben héél benieuwd hoe dat gaat worden :)
Hoe dik mag een ondervloer zijn wanneer je click PVC al een geïntegreerde ondervloer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 13:07
Ik heb heel veel van dit topic teruggelezen de laatste dagen maar kan iets niet meer terugvinden.
Er was namelijk een bedrijf gelinkt dat voor jou het eerste stuk van een visgraat zou leggen voor iets van 300 euro, waarna je de rest zelf kon doen. Ik herinner me de naam niet meer en hoe het precies zat, maar aangezien ik voor klik-PVC of klik-laminaat ga i.p.v. plak komt het zelf leggen weer aan de orde, maar dan zou zo'n goede basis voor mij ideaal zijn.

Heeft iemand dit zo ergens opgeslagen? :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Deze week wordt bij ons een eikenkleur pvc visgraat vloer op de gehele beganegrond gelijmd. We hebben lichte muren, niet wit en zwarte binnendeuren en kozijnen, maar witte ramen en raamkozijnen.Nu twijfelen we erg over de kleur van de plinten.
Wit of zwart. Ik vind wit eigenlijk chiquer ogen, maar de legger adviseert zwart. Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het is hier al eerder gezegd, een zwarte plint maskeert beter oneffenheden in de vloer dan witte plinten. En met een pvc vloer zie je iedere oneffenheid. Ik snap dus wel dat de legger dat zegt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:32:
Het is hier al eerder gezegd, een zwarte plint maskeert beter oneffenheden in de vloer dan witte plinten. En met een pvc vloer zie je iedere oneffenheid. Ik snap dus wel dat de legger dat zegt.
Maar ben erg benieuwd wat jullie gekozen hebben en of dat bevalt of niet. Ik vind het oprecht moeilijk kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

jolandacb schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:39:
[...]

Maar ben erg benieuwd wat jullie gekozen hebben en of dat bevalt of niet. Ik vind het oprecht moeilijk kiezen.
Ik heb witte plinten op een 'houtlook' visgraat vloer met witte kozijnen. Plinten zijn echter van dermate prutskwaliteit dat bijna alle hoeken al beschadigd zijn. Met mijn inrichting zijn zwarte plinten geen optie, maar als het bij je inrichting past zou ik voor zwart gaan.

De volgende keer ga ik voor hardhouten plinten.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 22-05-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

PaT schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:44:
[...]

Ik heb witte plinten op een 'houtlook' visgraat vloer met witte kozijnen. Plinten zijn echter van dermate prutskwaliteit dat bijna alle hoeken al beschadigd zijn. Met mijn inrichting zijn zwarte plinten geen optie, maar als het bij je inrichting past zou ik voor zwart gaan.

Heb je nu MDF?

Heb ik ook. Van de Plintenfabriek. Wij leven nog niet volop in ons huis, dus nog weinig kans gehad om ze te beschadigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rzaan schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Heb je nu MDF?

Heb ik ook. Van de Plintenfabriek. Wij leven nog niet volop in ons huis, dus nog weinig kans gehad om ze te beschadigen.
Yup, MDF en drie kinderen die hun uiterste best doen van je huis een bouwval te maken.

(valt wel mee hoor, het voelt alleen soms zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:32
Sinds enkele maanden hebben wij in een nieuwbouw woning een nieuwe pvc plak vloer (Merk: Floer) laten leggen. Hartstikke blij mee en tot op heden geen krassen, putjes waar ik mij in eerste instantie zorgen over maakte. Maar nu komt het, mijn zoontje heeft van de action van die felrode sticky handjes/ plakhandjes die bijv. tegen een raam blijven kleven. Rotzooi eerste klas natuurlijk, maar niet te veel bij stilgestaan en nu hebben enkele van die plakdingen een nacht op de vloer gelegen. Resultaat zijn hardnekkige vlekken die niet uit de vloer gaan. Wat ik momenteel heb geprobeerd is James basisreiniger en meermaals James Remover (voor hardnekkige vlekken). Dit paar keer achter elkaar in een tijdsperiode van ca 30minuten. Vlekken lijken ligt afgenomen, maar nog steeds van afstand met oog zichtbaar. Als iemand nog een wondermiddel heeft dan hoor ik het graag. En anders maar enkele planken eruit laten halen en laten vervangen (indien mogelijk). Voor mij een signaal om extra voorzichtig te zijn met pvc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:14
Pakhtun schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:44:
[...]

Hoe dik mag een ondervloer zijn wanneer je click PVC al een geïntegreerde ondervloer heeft?
Geintegreerde ondervloer? dwz dat het click pvc dempende eigenschappen heeft maar het doel van een vlakke vloer haal je hier niet mee. Je zult alsnog een strakke dikke ondervloer moeten leggen als ik je fotos zo bekijk.

Schuren, begin er maar niet aan. Gewoon egaliseren voordat er pvc gelijmd wordt. Ben zelf in onze zoektocht naar een vloer nog geen bedrijf tegen gekomen die zonder zelf te egaliseren een vloer wil leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:27
martijn1p schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:34:
Sinds enkele maanden hebben wij in een nieuwbouw woning een nieuwe pvc plak vloer (Merk: Floer) laten leggen. Hartstikke blij mee en tot op heden geen krassen, putjes waar ik mij in eerste instantie zorgen over maakte. Maar nu komt het, mijn zoontje heeft van de action van die felrode sticky handjes/ plakhandjes die bijv. tegen een raam blijven kleven. Rotzooi eerste klas natuurlijk, maar niet te veel bij stilgestaan en nu hebben enkele van die plakdingen een nacht op de vloer gelegen. Resultaat zijn hardnekkige vlekken die niet uit de vloer gaan. Wat ik momenteel heb geprobeerd is James basisreiniger en meermaals James Remover (voor hardnekkige vlekken). Dit paar keer achter elkaar in een tijdsperiode van ca 30minuten. Vlekken lijken ligt afgenomen, maar nog steeds van afstand met oog zichtbaar. Als iemand nog een wondermiddel heeft dan hoor ik het graag. En anders maar enkele planken eruit laten halen en laten vervangen (indien mogelijk). Voor mij een signaal om extra voorzichtig te zijn met pvc
Aceton werkt goed ook op gietvloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
martijn1p schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:34:
Ik zou wasbenzine proberen voordat je meer heftige opties/weekmakers aangrijpt.

Met wasbenzine heb ik eens een 'kras' uit beschermlaag kunnen poetsen/oplossen, die IKEA bezorgers hadden veroorzaakt door zware kartonnen doos bankstel met punt over de vloer te slepen 8)7 Niets meer van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:01
PaT schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:44:
[...]

Ik heb mijn plinten zelf afgelakt. Hierdoor kun je schade naderhand ook heel makkelijk weer overschilderen en zie je er niks van. Als je van die plinten neemt die in de spuiterij zijn afgelakt en je gaat dan zelf een stukje bijwerken zie je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:27
Chris.nl schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:35:
[...]

Met wasbenzine heb ik eens een 'kras' uit beschermlaag kunnen poetsen/oplossen, die IKEA bezorgers hadden veroorzaakt door zware kartonnen doos bankstel met punt over de vloer te slepen 8)7 Niets meer van te zien.
Werkt beide, aceton werkt ook goed bij vlekken die er al zijn ingetrokken. Maar probeer het gewoon voorzichtig uit op een klein stukje. Als het ene niet goed werkt, misschien dan beide na elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Draakje5 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:05:
[...]

Ik heb mijn plinten zelf afgelakt. Hierdoor kun je schade naderhand ook heel makkelijk weer overschilderen en zie je er niks van. Als je van die plinten neemt die in de spuiterij zijn afgelakt en je gaat dan zelf een stukje bijwerken zie je het wel.
Dat is zeker waar. Helaas hier destijds gekozen voor 'afgelakte' plinten. Voor mijn gevoel weinig lak want volgens mij is het gewoon een folie die er overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Chris.nl schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:35:
[...]

Goeie tip :)

Kijk iig uit met Sticker verwijderaar, dat is niet best voor je toplaag.

Sowieso eerst ergens uit het zicht testen...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1p
Bedankt voor de tips beide. Vlekken zijn er uit gegaan, opluchting..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:13
martijn1p schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:26:
Bedankt voor de tips beide. Vlekken zijn er uit gegaan, opluchting..
Voor het nageslacht is het wellicht interessant als je ook deelt hoe dit gelukt is.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn1p
ConQuestador schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:42:
[...]

Voor het nageslacht is het wellicht interessant als je ook deelt hoe dit gelukt is.
Doek met klein beetje wasbenzine over de hardnekkige vlekken. Wel opgelet dat ik het niet in de naden werk. Na afloop met een dweil met gewoon lauw warm water het geheel schoon gemaakt. Je moet nu heel goed met het oog dicht op de vloer gaan kijken waar de oorspronkelijke vlekken zaten, weet je het, dan kun je het heel oppervlakkig zien maar dit is niet iets wat mij stoort op dit moment.

Ik moet zeggen dat ik het in eerste instantie meermaals met James remover heb geprobeerd. Dit laat je 5 minuten intrekken en vervolgens wrijf je de vlek schoon. Over de dagen heen lijkt het wel of de vlek minder zichtbaar wordt/ verdwijnt. Net of je het even de tijd moet geven... Maar wellicht beeld ik me dat in. Hoe dan ook, voor mij een les om voorzichtig te zijn met dit soort 'speelgoed' icm plak PVC. Als je op google zoekt op 'sticky hands' of ' plakhandjes' dan zie je waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Onze vloer is vandaag geleverd, maar ik vind de kleur nogal wat afwijken. Wij hebben destijds bij de winkel een grote plaat meegenomen en via internet een monster besteld. Deze leken sprekend op elkaar. Als ik nu het monster naast de geleverde vloer houd dan lijkt het wel een totaal andere vloer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXUveN3wh9fEOp78fLE_7Rk9NeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ze8o1Vwqwgwl7obzZLh4mouW.jpg?f=fotoalbum_large

De winkel gaat dit opnemen met de fabrikant, maar geeft ook aan dat kleurafwijkingen toegestaan zijn.
Dit lijkt mij toch niet zomaar een afwijking maar een totaal andere kleur?

Het gaat overigens om een Tarkett Id55 vloer in de kleur Chattilon Oak Sand.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Ik heb even gegoogled, en kwam dit plaatje tegen bij de door jouw genoemde PVC:

Afbeeldingslocatie: https://laminaatxxl.nl/wp-content/uploads/2023/10/Sfeer-Tarkett-Supernature-ID-Inspiration-55-Visgraat-Chatillon-Oak-Sand-LaminaatXXL-scaled-e1698755045271.jpg

Zoals je ziet zitten er duidelijk donkerdere en lichtere planken in. Ik zou je proefstukje toch eens vergelijken met meerdere planken.

Verder ben ik het met je eens dat dit een compleet andere plank lijkt in jouw foto, als dat dus voor alle planken zo geldt dan zou ik er toch zeker werk van maken en het niet zomaar accepteren.

[ Voor 86% gewijzigd door ConQuestador op 11-06-2024 12:05 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26

paQ

Ethnocentrix schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:58:
Onze vloer is vandaag geleverd, maar ik vind de kleur nogal wat afwijken. Wij hebben destijds bij de winkel een grote plaat meegenomen en via internet een monster besteld. Deze leken sprekend op elkaar. Als ik nu het monster naast de geleverde vloer houd dan lijkt het wel een totaal andere vloer:

[Afbeelding]

De winkel gaat dit opnemen met de fabrikant, maar geeft ook aan dat kleurafwijkingen toegestaan zijn.
Dit lijkt mij toch niet zomaar een afwijking maar een totaal andere kleur?

Het gaat overigens om een Tarkett Id55 vloer in de kleur Chattilon Oak Sand.
Andere kleur, andere plank(breedte), misschien zelfs andere print.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 19:22
Wij zijn opzoek naar een nieuwe PVC vloer en kwam een gratis legactie tegen bij VloerXXL tegen, heeft iemand ervaring hier op Tweakers met dit bedrijf?

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Groenenduck schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:01:
Wij zijn opzoek naar een nieuwe PVC vloer en kwam een gratis legactie tegen bij VloerXXL tegen, heeft iemand ervaring hier op Tweakers met dit bedrijf?

***members only***
Ja. Heb ik mijn vloer vandaan. Die legactie was in ieder geval niet voor plak PVC, maar de prijs van alleen de vloerdelen was significant lager dan waar dan ook na een kleine onderhandeling.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:02:
[...]

Ja. Heb ik mijn vloer vandaan. Die legactie was in ieder geval niet voor plak PVC, maar de prijs van alleen de vloerdelen was significant lager dan waar dan ook na een kleine onderhandeling.
Dank voor de reactie! Begrijp ik het goed dat je niet door hun heb laten leggen, alleen de PVC planken? Het is nu ook inclusief plak PVC zag ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Groenenduck op 25-06-2024 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Groenenduck schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Dank voor de reactie! Begrijp ik het goed dat je niet door hun heb laten leggen, alleen de PVC planken? Het is nu ook inclusief plak PVC zag ik.
Dat dacht ik toen ook, maar toen ik de verkoper er naar vroeg was PVC plakken en egaliseren niet mogelijk met de actie.

Voor alleen de planken leveren was het echt prima geregeld qua lever afspraak en prijs. Een vloeren legger heb ik toen via marktplaats gevonden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 09:39
Hi allen, kunnen jullie mij aub helpen reflecteren op deze offerte?

Lijkt veel maar Regge was nog veel duurder voor hetzelfde :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNus3cXNeXYRSd38igm3Zl0_Bg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bqKgRmDvpwREt0btIXMRUCc4.png?f=fotoalbum_large

Inclusief BTW 10.204,97.

Ik weet niet of hij de derde verdieping bewust op 1 meter heeft gezet of niet, maar ga ervanuit van wel. Ga het hem niet vragen iig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Vind het niet heel gek.

Er staat toch al "Totaal incl. BTW"? Waarom dan nogmaals BTW er overheen? Of heb je dingen weggeknipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 09:39
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:20:
Vind het niet heel gek.

Er staat toch al "Totaal incl. BTW"? Waarom dan nogmaals BTW er overheen? Of heb je dingen weggeknipt?
Niks weggeknipt, is een wat rare offerte. Subtotaal is het bedrag zonder BTW en dan daaronder staat weer21% BTW (1.771,12) en totaal komt dan op die 10.204 uit.

Redelijke prijs dus wat jullie betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silberca
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-08 13:26
iasix schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:26:
[...]

Niks weggeknipt, is een wat rare offerte. Subtotaal is het bedrag zonder BTW en dan daaronder staat weer21% BTW (1.771,12) en totaal komt dan op die 10.204 uit.

Redelijke prijs dus wat jullie betreft?
Wij zijn onlangs bij een winkel geweest waar ze 59 euro per m2 rekenen voor een Ambiant vloer inclusief leggen en egaliseren tot 3mm. Overigens wel een rechte plank. Prijsniveau zal misschien ook nog per regio verschillen, dit betreft noord-oost Overijssel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 20:03
Silberca schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:42:
[...]

Wij zijn onlangs bij een winkel geweest waar ze 59 euro per m2 rekenen voor een Ambiant vloer inclusief leggen en egaliseren tot 3mm. Overigens wel een rechte plank. Prijsniveau zal misschien ook nog per regio verschillen, dit betreft noord-oost Overijssel.
Hier ook een offerte voor Ambiant, 68 euro per m2, inclusief leggen (zonder egaliseren)

En dit ging dan over klik PVC..... Het leggen moet in wildverband, daarom 27 euro per m2 alleen al voor het leggen.

Volgens mij leg je klik (PVC) altijd in wild verband lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:20
Hier rond de 4k betaald voor visgraat van ambiant , geplakt en geëgaliseerd tot 3mm voor 68m2.
Dat is dus €58/m2. Dit was een halfjaartje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenenduck
Artopaper schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:08:
Hier rond de 4k betaald voor visgraat van ambiant , geplakt en geëgaliseerd tot 3mm voor 68m2.
Heb je dit los geregeld of bij 1 winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Laatst online: 11:25
Artopaper schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:08:
Hier 60m2 + zwarte plinten + egaliseren 3.7k. Deel zwart deel wit.

Walvisgraat pvc plak

[ Voor 3% gewijzigd door CryptoNL op 26-06-2024 23:21 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 18:45
Na een jaar gebruik, is het tijd voor een goed woordje voor de bouwmarktvloer van de Praxis, de Cando 7mm PVC visgraat. Eerste foto is hoe het erbij ligt, nu, na een jaar.

We hebben de vloer zelf gelegd, op een (verlijmde) kurk-tegel ondervloer. Niet bepaald egale ondervloer dus. (tweede derde foto). Toen van die vuilniszakkenmateriaal meuk erover (foto 4) en toen daarop de vloer gelegd. Pleurus klus (8 dagen dubbel fte (van 09 tot 21u) voor 60m2 (incl. de plinten) maar als je van ergens je best op doen houdt, kan je helemaal los.

We hebben vorige jaar zomer de vloer uitgekozen (en de samples getest op) de krasvastheid van de planken EN op de sterkte van de klikrand (was de wijze waarop onze eerdere vloer game-over was gegaan, en belangrijk om in ieder geval een zo sterk mogelijke klik verbinding te hebben, als de ondervloer niet egaal is)

De klikrand van deze Cando was bijna onmogelijk van de plank af te breken, terwijl bij ALLE andere vloeren die we hebben getest, van allerlei vloerenloodsen en andere partijen, de klikrand brak als speculaas, en de krasvastheid eigenlijk nooit zo goed als Cando was.

Dus, de keuze was makkelijk gemaakt.

We hebben een wilde poes, Hippo, die (miauwend) rent en drift en glijdt (je hoort haar krassen) over de vloer heen, zero krassen.

Omdat de vloer dus zo'n "embossed" houtverfje heeft, ziet het er meer echt uit. De vloer is mooi mat, dus oogt sowieso al vrij schoon (op een glanzende vloer zie je stofjes/vuil sneller liggen. Plus, ik vind dat het nu ik er in de zomer vaak op m'n blote pootjes op loop, dat het vrij fancy aanvoelt, zacht ofzo.

De enige beperking van deze vloer, is de herhaling in het patroon. Ik denk dat er 25 of 30 planken zijn, dus kans op herhaling dicht bij elkaar, is zeker aanwezig. Wij hebben hier maximaal op gesorteerd, alvorens de planken vast te klikken, om herhaling te voorkomen.

Hier de foto's

https://ibb.co/pwWrvQ0
https://ibb.co/BNJVgkt
https://ibb.co/k6N1HS9
https://ibb.co/LQy4sRk
https://ibb.co/WntBf6B
https://ibb.co/qkPPzdt
https://ibb.co/QcZC57V

[ Voor 18% gewijzigd door Snaaf op 28-06-2024 17:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryptoNL
CryptoNL schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Walvisgraat pvc plak
Resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8goOfGVZ-qdFlu2wAACzxOdFok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBLapfHGMd0fdRzoAyZ4eBo8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MplJvC17_TzsnTdtlQXMNqL16s0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7000xSTmJK4nNsBx4m2hJun.jpg?f=fotoalbum_large

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmouse
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-08 08:17
CryptoNL schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Walvisgraat pvc plak
Dat klinkt als een hele goede prijs. Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht, en of je hiervoor moest afdingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
jeroenmouse schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:10:
[...]

Dat klinkt als een hele goede prijs. Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht, en of je hiervoor moest afdingen?
Ja hoor stuur maar een dm :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carebox
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Ziet er erg goed uit! Benieuwd waar je dat weg hebt. zou je dat willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Carebox schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Ziet er erg goed uit! Benieuwd waar je dat weg hebt. zou je dat willen delen?
Stuur maar dm :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 08:47
Wij hebben onze ogen laten vallen op de Hongaarse punt van Therdex (Chevron 6541 serie).

Bij verschillende partijen geweest voor offertes en vragen hoe zij het kruipluik/overgang naar de voordeur afwerken. Wij wouden graag een mooie droogloopmat bij de voordeur.

Uiteindelijk zijn we geslaagd bij een kleine partij net buiten Nijmegen wat wij toevallig via Instagram hadden gevonden (en achteraf reclameborden had staan bij diverse voetbalvelden in de omgeving nooit geweten).

Vloer: 54m2 a 34,95EU
Egaliseren: 3mm 14EU p/m2
Verlijmen: 22,50EU p/m2
Totaalprijs: 2800,01EU (met plinten zetten en kruipluik/droogloopmat project)

Het heeft echt geloond om meerdere offertes op te vragen. Meeste offertes kwamen boven de 4K uit..

Inmiddels staan alle meubels en kunnen weer beneden leven. Mijn partner en ik vinden het geslaagd, de vloer is netjes na al het gesjouw en verplaatsen van meubels. Ook zien we (nog) geen krassen bij de eettafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eu57m--9PRiWY4JRcgypceZFJOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07Pon9RFtSj3h4cBAXCn4Hup.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyoKWrPBVgEW3QOefXArSVoGc4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kban5loe19NbsFASTMAWxBP.jpg?f=fotoalbum_large

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb85
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-07-2024
Dag allen! Willen jullie eens meedenken? wij hebben een jaren 60(69) woning die we gaan renoveren. Zo’n type woning waar in de loop der tijd van alles is aan-en uitgebouwd. Er zijn drie type ondervloeren, namelijk beton, broodjeliggers en hout. Daaroverheen ligt nu een eikenhouten vloer. Wij willen echter een nieuwe houten keuken en een egale vloer. Het liefst een gietvloer, maar aannemer op aannemer haakt af wanneer ze de situatie horen. De angst op scheuren (en daarmee verantwoordelijkheid en gedoe) is groot. We kijken nu naar een pvc vloer als alternatief, of marmoleum, of vinyl, of tegels… eigenlijk gewoon naar een alternatief dus!

We hebben verschillende oplossingen overwogen.

-oude houten ondervloer er uit en isoleren met schuimbeton tot aan de uitbouw (met broodjeliggersvloer)
-oude cementdekvloer van de broodjeliggersvloer er uit en daar in het geheel een nieuwe dekvloer overheen

Dit komt met dermate kosten (totaal geschat op 50k) dat we dit echt te ver vinden gaan, heb je de vloer nog niet eens betaald…

-werken met een zwevende dekvloer van anhydriet en minitec (vloerverwarming) over de houten ondervloer

-werken met diverse dilatatieprofielen

-aannemer raadt aan het hele gietvloer idee echt los te laten en voor pvc of alternatief te gaan. Hij gaat dan fermacel platen leggen en daar de vv infrasen.

Zijn jullie het hier mee eens? Wij denken nu aan Floorify pvc tegels, maar het liefst zo min mogelijk naden. Dan toch marmoleum??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:33
aapjuh99 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:21:
Wij hebben onze ogen laten vallen op de Hongaarse punt van Therdex (Chevron 6541 serie).

Bij verschillende partijen geweest voor offertes en vragen hoe zij het kruipluik/overgang naar de voordeur afwerken. Wij wouden graag een mooie droogloopmat bij de voordeur.

Uiteindelijk zijn we geslaagd bij een kleine partij net buiten Nijmegen wat wij toevallig via Instagram hadden gevonden (en achteraf reclameborden had staan bij diverse voetbalvelden in de omgeving nooit geweten).

Vloer: 54m2 a 34,95EU
Egaliseren: 3mm 14EU p/m2
Verlijmen: 22,50EU p/m2
Totaalprijs: 2800,01EU (met plinten zetten en kruipluik/droogloopmat project)

Het heeft echt geloond om meerdere offertes op te vragen. Meeste offertes kwamen boven de 4K uit..

Inmiddels staan alle meubels en kunnen weer beneden leven. Mijn partner en ik vinden het geslaagd, de vloer is netjes na al het gesjouw en verplaatsen van meubels. Ook zien we (nog) geen krassen bij de eettafel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie vloer. Hoe kom je met die prijzen uit op 2800 euro. (34,95 + 14 + 22,5) * 54 is al 3858,30 en dan moeten er nog plinten, een droogloopmat en eventueel profielen bij?

Mag ik vragen bij welke kleine partij in regio Nijmegen je dit hebt laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM88
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 04-12-2024
Goedemorgen! Over een maandje krijgen we de sleutels van ons nieuwe appartementje, een jaren 30-appartement met een houten ondervloer.

We zijn op zoek naar een nieuwe vloer en moeten een keuze maken tussen laminaat of klik-PVC. Het liefst kiezen we voor PVC, maar we ontvangen gemixte signalen van verkopers.

De ene verkoper geeft aan dat we, vanwege de houten ondervloer, eerst spaanplaat moeten timmeren om de vloer te egaliseren, dan groene PF-Felt platen moeten leggen voor de geluidsdemping, en tot slot de klik-PVC erbovenop. Zouden we geen spaanplaten timmeren, dan zit er te veel beweging in de vloer en zal die los gaan laten op de voegen.

Andere verkopers geven aan dat dit jaren geleden misschien zo was, maar dat PVC-vloeren tegenwoordig flexibel genoeg zijn om alleen de groene PF-Felt ondervloer te leggen en vervolgens de PVC-vloer erbovenop. De groene PF-Felt platen hebben al wat 'demping' om een egaliserende werking te hebben, en de PVC-vloer zelf is flexibel genoeg om mee te bewegen.

Kan iemand ons vertellen hoe het echt zit? We hebben geen idee wat we moeten geloven, en willen natuurlijk niet voor verrassingen komen te staan als we een PVC-vloer zouden leggen zonder eerst spaanplaat te timmeren.

Advies zou ontzettend gewaardeerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:36
Heeft iemand hier foto’s van de Tarkett Delicate Oak Almond vloer in zijn/haar huis? Ik heb het meermaals in showrooms gezien en ik heb een sample thuis, maar zoek nog wat goeie foto’s van de vloer in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 14:36
Iemand die zijn PVC-vloer eens heeft laten reinigen door een reinigerspecialist? Aanbevelingen zijn meer dan welkom :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:29
@Martinho25 Dat lijkt me nogal uitzonderlijk aangezien een PVC vloer (over het algemeen) erg gemakkelijk schoongemaakt kan worden. Waar heb je deze specialistische reiniging precies voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Hi allen,

Na een relatiebreuk ben ik bezig mijn nieuw appartementje te verven en wil ik komende week een vloer gaan leggen.

Mijn voorkeur gaat uit naar klik pvc aangezien de woonkamer en keuken voorzien zijn van vloerverwarming (ik heb begrepen dat laminaat daae een stuk minder geschikt voor is), ik het geluid dempenede prettig vind met een trouwe viervoeter en het krasbestendiger zou moeten zijn dan laminaat.

Nu heb ik al van twee vloeren zaken gehoord dat hun geen klik pvc leggen omdat ze klachten hebben ontvangen deze vloeren open gaan staan.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee? En heeft iemand een idee waardoor het komt? Aangezien het een huur appartement is wil ik geen €40 euro per vierkante meter betalen, dat vind ik zonde. Zijn pvc vloeren van ongeveer 20€ de vierkante meter slecht of toch de moeite waard? Ik heb het klik systeem eens vergeleken met laminaat maar ik zou niet in zien waarom een klik pvc vloer open zou gaan staan en een laminaatvloer niet, het gebruikt namelijk veelal hetzelfde klik systeem. Ik verwacht overigens niet dat een goedkopere vloer 10-15 jaar mee gaat en dat hoeft ook niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32

ViezeVis

Sample Text

Wij willen oud-kwantum laminaat gaan vervangen. Onder de pvc-vloer zit een aluminium/rubberachtige ondervloer van ongeveer 3mm dik. Wat zouden jullie aanraden? Ik twijfel namelijk of ik zou gaan voor kliklaminaat (rechte planken) of klik pvc. Er komt geen vloerverwarming omdat het om de slaapkamers etc. gaat. Eventueel zou ik nog plakpvc kunnen overwegen.

Nu kan ik ook kiezen of ik het wil egaliseren. Zou dat aan te raden zijn? En kan ik kliklaminaat direct op de dekvloer/geëgaliseerde vloer aanbrengen of is een ondervloer toch nog wenselijk? Plakpvc komt ook niet meer van de vloer af alleen betwijfel ik of dat goed zelf te doen is met lijm enz. Lijkt me een lastiger klusje.

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 17-08-2024 12:53 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:39
Hoi,

Ik ben bezig met de verbouwing van mijn woonkamer. De muren moeten gestuct worden en we willen een nieuwe vloer leggen. Wat is volgens jullie de juiste volgorde van werken? Op internet lees ik namelijk verschillende adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Serefsiz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:06:
Hoi,

Ik ben bezig met de verbouwing van mijn woonkamer. De muren moeten gestuct worden en we willen een nieuwe vloer leggen. Wat is volgens jullie de juiste volgorde van werken? Op internet lees ik namelijk verschillende adviezen.
Wat voor een vloer ga je leggen?

Als het keramiek tegels zijn zou ik eerst de tegels leggen. Die kunnen wel tegen een stootje en geen risico op tegellijm spetters op de wanden.

Als het pvc of hout is zou ik eerst de muren doen, want die vloeren zijn relatief kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
We hebben een nieuwe woning gekocht waar een nette PVC-vloer ligt. Hebben we nu zelf ook, maar die is door allesreiniger gaan glanzen. In het nieuwe huis nog netjes, toch vind ik het fijn die een beurt te geven voor we er gaan wonen.

Wat is handig daarin? Ik zie online wel wat bedrijven die reinigen aanbieden. Maar is er niet iets wat we zelf kunnen doen? Zal vast geen hogere wiskunde zijn.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:21:
We hebben een nieuwe woning gekocht waar een nette PVC-vloer ligt. Hebben we nu zelf ook, maar die is door allesreiniger gaan glanzen. In het nieuwe huis nog netjes, toch vind ik het fijn die een beurt te geven voor we er gaan wonen.

Wat is handig daarin? Ik zie online wel wat bedrijven die reinigen aanbieden. Maar is er niet iets wat we zelf kunnen doen? Zal vast geen hogere wiskunde zijn.
Aan de toplaag van een PVC valt bijzonder weinig te reinigen, behalve water en een PVC reiniger gebruiken.

Bedrijven die reiniging aanbieden.. geen idee wat zij doen of beloven. Je laat laminaat ook niet door een bedrijf reinigen, beetje een magisch broodje aap concept. Je maakt de slijtlaag (topcoat) schoon. Als deze slijtlaag beschadigd is kan je er ook niks aan repareren, behalve de volledige strook vervangen.

Bij tapijt kan ik dieptereiniging nog begrijpen of een houten vloer volledig laten schuren/lakken.

PVC is onderhoudsarm. Koop ergens een fles James PVC Vloerreiniger ofzo en poets de vloer mooi schoon. Veel meer kan je niet doen aan PVC. Maar ik ben ergens wel benieuwd wat deze bedrijven beweren dat ze doen om een PVC vloer te reinigen :+

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 21-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Serefsiz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:06:
Hoi,

Ik zou het denk ik als volgt doen:

Muren stucen
Egaliseren vloer
Extreem goed ventileren bouwvocht
PVC plakken (verwacht ik?)
Hoge plinten monteren
Naad plint en wand acrylaatkitten
Muren en kit schilderen

Hoge plinten afkitten haalt de lelijke naad weg, wand en plint zijn nooit mooi recht namelijk. Door de acrylaatkit te overschilderen blijft er geen stof en ander vuil aan vast zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 21-08-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

PVC is onderhoudsarm. Koop ergens een fles James PVC Vloerreiniger ofzo en poets de vloer mooi schoon. Veel meer kan je niet doen aan PVC. Maar ik ben ergens wel benieuwd wat deze bedrijven beweren dat ze doen om een PVC vloer te reinigen :+
Jij bent ook overal. ;)

Dank je, dan houden we het bij reinigen met een goede reiniger als we klaar zijn met de grovere werkzaamheden. Ik weet ook echt niet wat ze beweren, maar kan best een fijne psychische reiniging zijn.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Rotaderp2
  • Laatst online: 18-10-2024
nu aan het verbouwen en een offerte gekregen bij 1 partij voor infrezen vloerverwarming, installeren vloerverwarming, egaliseren 5mm, en ambiant pvc visgraat leggen oppervlakte is 76m2 ( + 10% snijverlies )

de prijs 8800 euro, is dat nu een beetje redelijk ?
heb ook bij meerdere partijen offertes opgevraagd maar bijna niemand doet vloerverwarming en laminaat leggen dus dan moet ik 2 partijen nemen, zal wel wat goedkoper zijn maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Restyler
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-08 13:21
Als leek v.w.b. vloerverwarming heb ik een vraag waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen: wat is het effect van een hogere (dus slechtere) warmteweerstand van de vloer?

Om mijn vraag wat nader uit te leggen. We hebben een PVC klik-vloer gekocht (inclusief ondervloer) met een warmteweerstand van ± 0.054 m² K/W. Nu lees ik dat alles onder de 0.1 m² K/W prima is voor vloerverwarming. De klik-vloer valt daar ruimschoots onder dus dat zou goed moeten zijn. Nu zie ik echter dat PVC plak-vloeren een warmteweerstand hebben van ± 0.01 m² K/W. Wat betekent dit verschil tussen enerzijds ± 0.054 m² K/W van de klik-vloer en ± 0.01 m² K/W van de plak-vloer. Hoeveel efficiëntieverlies levert dit op, of is het verschil nauwelijks meet- / merkbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Restyler op 02-09-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Ik heb boven klik en onder plak, beide met VVW.

Verschil is niet echt merkbaar aan de voetjes :)

Wel vind ik de plak lekkerder lopen. Ondanks de egaline gaat de klik op sommige plekken zweven, je ziet het niet, maar bij het lopen voel/hoor je net een "tok" onder je voet die je bij plak niet hebt.

Achteraf zou ik dus alleen nog maar plak willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32

ViezeVis

Sample Text

ConQuestador schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:10:
Ik heb boven klik en onder plak, beide met VVW.

Verschil is niet echt merkbaar aan de voetjes :)

Wel vind ik de plak lekkerder lopen. Ondanks de egaline gaat de klik op sommige plekken zweven, je ziet het niet, maar bij het lopen voel/hoor je net een "tok" onder je voet die je bij plak niet hebt.

Achteraf zou ik dus alleen nog maar plak willen.
Bij een geëgaliseerde vloer zou je dat niet mogen hebben lijkt mij?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:29
Restyler schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:54:
Als leek v.w.b. vloerverwarming heb ik een vraag waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen: wat is het effect van een hogere (dus slechtere) warmteweerstand van de vloer?

Om mijn vraag wat nader uit te leggen. We hebben een PVC klik-vloer gekocht (inclusief ondervloer) met een warmteweerstand van ± 0.054 m² K/W. Nu lees ik dat alles onder de 0.1 m² K/W prima is voor vloerverwarming. De klik-vloer valt daar ruimschoots onder dus dat zou goed moeten zijn. Nu zie ik echter dat PVC plak-vloeren een warmteweerstand hebben van ± 0.01 m² K/W. Wat betekent dit verschil tussen enerzijds ± 0.054 m² K/W van de klik-vloer en ± 0.01 m² K/W van de plak-vloer. Hoeveel efficiëntieverlies levert dit op, of is het verschil nauwelijks meet- / merkbaar?
Zeker geen expert hier, maar de impact van de licht verhoogde warmteweerstand bij een klik PVC vloer lijkt mij erg beperkt. Het lijkt me dat dit geen efficiëntieverlies betekent maar puur een vloer die een fractie minder snel opwarmt omdat de warmte minder goed wordt geleid.
Hierbij neem ik aan dat de betonnen vloer aan de onderzijde goed is geïsoleerd zodat de warmte alleen naar boven gaat.

Of klopt mijn redenatie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMauge
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02
cruez schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:09:
Toevallig op dit topic gestoten.
Wij verhuizen binnenkort naar een woning van 20 jaar oud met vloerverwarming en tegelvloer beneden. Idee was om daar zelf een rigid click pvc op te leggen. De vloertegels die er liggen liggen goed vast en mooi vlak, hier en daar is er wel een voeg uit.
Ik kwam na wat research uit bij merken als floorify en moduleo layred (met geïntegreerde ondervloer)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? is er veel warmteverlies in de praktijk? Deze merken goochelen met warmteweerstandcijfers die laag zouden zijn...

Alle info en tips welkom!
Bij laminaat zie je ook vaak naden. Moet ik daar aan denken? Is het bij PVC normaal naadloos dan?
Uiteindelijk voor Floorify gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 17:09
Rotaderp2 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:42:
nu aan het verbouwen en een offerte gekregen bij 1 partij voor infrezen vloerverwarming, installeren vloerverwarming, egaliseren 5mm, en ambiant pvc visgraat leggen oppervlakte is 76m2 ( + 10% snijverlies )

de prijs 8800 euro, is dat nu een beetje redelijk ?
heb ook bij meerdere partijen offertes opgevraagd maar bijna niemand doet vloerverwarming en laminaat leggen dus dan moet ik 2 partijen nemen, zal wel wat goedkoper zijn maargoed.
Anzich niet heel gek. Hier 23mm fermacell laten leggen + infrezen + buizen, dichtsmeren, egaliseren 3 mm + plak PVC op 30m2 ongeveer 5000 euro.

Wij hebben 1 partij de fermacell + buizen laten frezen/leggen. De vloer partij komt alles aansmeren, egaliseren en plakken. Zij wilde dit liever omdat ze dan overal garantie op kunnen geven. Mij best want het was niet duurder op deze manier! Onze partij doet ook vloerverwarming maar dat wisten we toen nog niet.

Weet niet of de naam hier genoemd mag worden maar LaminaatXXL komt dit voor ons doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
Er worden idd verschillende zzpérs/partijen ingehuurd, bij mij hadden ze op maandag de egalisatie verknalt, 1 dag later gemeld, zouden ze wel wegschuren. op donderdag nogmaals gemeld en ook was er een verkeerde vloer geleverd door de fabrikant dus extra dag uitloop.
vrijdag kwam de legger ( 2 dagen al te laat ), die kon niks met de egalisatie en die heeft zelf nog een keer geegaliseerd met sneldrogende eurocol, maandag zou de keuken komen dus hij heeft zaterdag/zondag het pvc gelegd, en maandag de hal/slaapkamer afgemaakt.

tevens hebben ze +/- 7 zakken van 60-80kg laten staan van het infrezen waar ik maar weinig respons op kreeg dat dat nog weg moest.

ik moest nog een aantal dingen betalen....maar dat kunnen ze wel vergeten, de zakken heb ik nu zelf afgevoerd.

de vloer ligt er nu wel mooi in dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotaderp2
PaulMauge schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:48:
[...]

Bij laminaat zie je ook vaak naden. Moet ik daar aan denken? Is het bij PVC normaal naadloos dan?
Uiteindelijk voor Floorify gekozen?
bij plak pvc kan je een soort voegpasta gebruiken bij kieren, werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Rotaderp2 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:36:
tevens hebben ze +/- 7 zakken van 60-80kg laten staan van het infrezen waar ik maar weinig respons op kreeg dat dat nog weg moest.

ik moest nog een aantal dingen betalen....maar dat kunnen ze wel vergeten, de zakken heb ik nu zelf afgevoerd.
Check even de voorwaarden, het is normaal dat je zelf verantwoordelijk bent voor het afvoeren daarvan ;)

(en ja, die dingen zijn loodzwaar, ik heb 2 ritjes naar het stort moeten doen omdat mijn aanhangertje maar 750 kilo aan mag)

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Vandaag inmeetdag gehad in m'n nieuwe huis, de pvc vloerenlegger was er ook. Hij zegt doodleuk dat ik moet zorgen dat de vloer schoon is en dat alle cementresten zijn verwijderd. En ook moest ik de deuren weghalen en in de badkamer parkeren...

Ga wel vragen of ze dat alsnog ook doen, maar is dit normaal dat dit weer extra is? Ik kreeg de indruk dat hij gewoon geen zin had in dit extra werk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mkrmr schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:26:
Vandaag inmeetdag gehad in m'n nieuwe huis, de pvc vloerenlegger was er ook. Hij zegt doodleuk dat ik moet zorgen dat de vloer schoon is en dat alle cementresten zijn verwijderd. En ook moest ik de deuren weghalen en in de badkamer parkeren...

Ga wel vragen of ze dat alsnog ook doen, maar is dit normaal dat dit weer extra is? Ik kreeg de indruk dat hij gewoon geen zin had in dit extra werk...
Hij zal het best willen doen, als je hem maar betaalt.
Hij is een vloerenlegger. Geen schoonmaker, cementverwijderaar of deurentiller.
No offence maar je kijkt er wel heel naïef tegenaan. De woorden 'hij zegt doodleuk' geven dat wel aan.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Rotaderp2 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:36:

Stond er in de offerte 'afvoeren afval'? Zo niet, dan is dit voor jouw rekening.
Dingen niet betalen of zonder overleg met elkaar verrekenen, mag wettelijk sowieso niet. Je moet eerst proberen om er samen uit te komen. Je had ook kunnen bellen en zeggen 'hé, jullie zijn wat vergeten'.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Rzaan schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:17:
[...]

Hij zal het best willen doen, als je hem maar betaalt.
Hij is een vloerenlegger. Geen schoonmaker, cementverwijderaar of deurentiller.
No offence maar je kijkt er wel heel naïef tegenaan. De woorden 'hij zegt doodleuk' geven dat wel aan.
Hij werkt voor een grote (niet budget) keten, paar keer bij die zaak geweest en de offerte laten maken voor hele huis. Dus pvc, egaliseren en leggen, op drie verdiepingen, dus daarom was het voor mij een verassing dat hij nu hiermee kwam.

Dat bijna alle deuren, tien in totaal, ook eruit moeten vindt ik ook onhandig om nu te horen, ze zijn er net ingehangen door de deurenleverancier. Dus die eruit halen en weer erin hangen is ook zo'n klus wat voor een ervaren persoon niet zo moeilijk is, maar voor mij wel denk ik.

Wellicht naïef dat ik aannam dat ze "alles" zouden doen, maar we zullen zien wat de verkoper ervan zegt. Meer betalen is niet zo erg, het gaat erom dat ik kan vertrouwen dat het geregeld wordt, een nieuwbouwhuis geeft al genoeg stress en werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timdieperink
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-09 14:34
JM88 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:25:
Goedemorgen! Over een maandje krijgen we de sleutels van ons nieuwe appartementje, een jaren 30-appartement met een houten ondervloer.

We zijn op zoek naar een nieuwe vloer en moeten een keuze maken tussen laminaat of klik-PVC. Het liefst kiezen we voor PVC, maar we ontvangen gemixte signalen van verkopers.

De ene verkoper geeft aan dat we, vanwege de houten ondervloer, eerst spaanplaat moeten timmeren om de vloer te egaliseren, dan groene PF-Felt platen moeten leggen voor de geluidsdemping, en tot slot de klik-PVC erbovenop. Zouden we geen spaanplaten timmeren, dan zit er te veel beweging in de vloer en zal die los gaan laten op de voegen.

Andere verkopers geven aan dat dit jaren geleden misschien zo was, maar dat PVC-vloeren tegenwoordig flexibel genoeg zijn om alleen de groene PF-Felt ondervloer te leggen en vervolgens de PVC-vloer erbovenop. De groene PF-Felt platen hebben al wat 'demping' om een egaliserende werking te hebben, en de PVC-vloer zelf is flexibel genoeg om mee te bewegen.

Kan iemand ons vertellen hoe het echt zit? We hebben geen idee wat we moeten geloven, en willen natuurlijk niet voor verrassingen komen te staan als we een PVC-vloer zouden leggen zonder eerst spaanplaat te timmeren.

Advies zou ontzettend gewaardeerd worden!
Ik zit in hetzelfde schuitje. Iemand een best practice/ervaring? :)

Beneden hebben we schuimbeton met dekvloer, dus daar is het geen probleem en doen we plak pvc. Boven willen we gaan voor klik pvc. Moet ik de houten ondervloer nog verder egaliseren - los van een groene PF-Felt ondervloer?

[ Voor 7% gewijzigd door timdieperink op 13-09-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2

ja is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-09 09:31

Is inderdaad niet normaal. Dus ik zou even met die beste heer praten en regelen dat hij dit gewoon doet. Toen bij ons de PVC gelegd werd, werden de deuren eruit en erin gehangen en alle afval keurig netjes opgeruimd. (op een pak losse planken na voor reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Joris-Jansen schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:07:
[...]

Is inderdaad niet normaal. Dus ik zou even met die beste heer praten en regelen dat hij dit gewoon doet. Toen bij ons de PVC gelegd werd, werden de deuren eruit en erin gehangen en alle afval keurig netjes opgeruimd. (op een pak losse planken na voor reserve.
Denk dat jij met een uitzondering te maken had (voor wat betreft de deuren).
Ze doen het ook niet uit luiheid. Maar bijvoorbeeld omdat ze niet verantwoordelijk willen zijn voor schade. En er gaat tijd inzitten, en vloeren worden meestal betaald in prijs per m².
Afval is meestal wat je afspreekt. Sommigen nemen alles mee. Anderen zetten hij bij elkaar bij je kliko.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
We hebben sinds de zomer een Belakos dryback pvc vloer met ingefreesde vvw. Nu zijn we begonnen met het opstookprotocol. Dus elke dag 5 graden erbij tot 40 graden.
Moet dit protocol elk jaar opnieuw gedaan worden of is dit echt eenmalig? Is niet echt duidelijk door de vloerenwinkel gemeld en kan het ook nergene terugvinden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• pentaw1nz
  • Laatst online: 17:31
OneTimer schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:24:
We hebben sinds de zomer een Belakos dryback pvc vloer met ingefreesde vvw. Nu zijn we begonnen met het opstookprotocol. Dus elke dag 5 graden erbij tot 40 graden.
Moet dit protocol elk jaar opnieuw gedaan worden of is dit echt eenmalig? Is niet echt duidelijk door de vloerenwinkel gemeld en kan het ook nergene terugvinden.
Eenmalig

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

OneTimer schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:24:
Opstookprotocol is voor het grootste deel flauwekul.
Zeker bij een vloer die gefreesd is.
En zeker in jouw geval want hij ligt er al sinds de zomer en toen was het al goed warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
@Rzaan Dat vind ik ook, want de dekvloer ligt er al 40 jaar en hoeft niet meer te wennen aan temperatuurverschillen. Maar het wordt wel specifiek door de vloerenwinkel gemeld om het ook bij ingevreesde vvw te doen icm pvc.

Dan weet ik genoeg, bedankt

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

OneTimer schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:57:
@Rzaan Dat vind ik ook, want de dekvloer ligt er al 40 jaar en hoeft niet meer te wennen aan temperatuurverschillen. Maar het wordt wel specifiek door de vloerenwinkel gemeld om het ook bij ingevreesde vvw te doen icm pvc.

Dan weet ik genoeg, bedankt
Tot je aan een vloerenwinkel vraagt waarom je het moet doen.
Dan komen ze nooit verder dan heel algemeen: 'krimpen en uitzetten'.
Voor de rest weten ze het ook niet.
Een nieuw gestorte vloer die moet goed drogen, en dat kun je met het opstookprotocol versnellen. Maar dat is iets anders. Beton zet ook echt niet zoveel uit. Ja, van -50 naar +50 graden, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
@Rzaan ja voor een nieuw gestorte vloer begrijp ik het. Daar moeten nog krimpscheuren in komen heb ik begrepen en voor het vocht. Maar goed dat is allemaal niet aan de orde met invrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
Ik vraag het me af. Na het frezen worden de leidingen afgegoten en daarna wordt de vloer geëgaliseerd. Ik kan me voorstellen dat zowel de afgegoten kanalen waarin de leidingen liggen, als de egaline laag baat hebben bij een opstookprotocol, zodat ze niet gaan scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

koksie schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:36:
Ik vraag het me af. Na het frezen worden de leidingen afgegoten en daarna wordt de vloer geëgaliseerd. Ik kan me voorstellen dat zowel de afgegoten kanalen waarin de leidingen liggen, als de egaline laag baat hebben bij een opstookprotocol, zodat ze niet gaan scheuren.
Waarom zou je door het opstookprotocol scheuren voorkomen?
Als de vloer gestort wordt is het een bepaalde temperatuur. Dan droogt je beton of dekvloer. Die gaat dan niet scheuren of hij gaat wel scheuren. Maar als hij scheurt, gaat dat niet door temperatuur-verandering maar door het drogen zelf.
Want beton zet nauwelijks uit bij temperatuurverschil.
Een meter beton zet bij 1 graad temperatuurstijging ongeveer 0,012 mm uit.
Stel dat je de temperatuur van 15 naar 40 brengt, is dat 25 x 0,012 mm = 0,3 mm.
Een vloer van 10 meter wordt dan 3 mm breder. Daar komen echt geen scheuren van.

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 30-09-2024 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMauge
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02
Hoi allen! Wilde graag even checken of dit goede offertes zijn. Het gaat om 2 verdiepingen van rond de 76-80 vierkante meter. Het is allemaal plak, incl leggen. Omgeving Amsterdam

Onderhandelen
Hoe krijg ik de prijs het beste omlaag? Ik kan zeggen dat ik de vloer al is opgeruwd en daarnaast botweg zeggen dat ik een goede offerte heb gekregen bij een ander (onderste prijs).

NB: Totaalprijs verschilt aangezien ze met iets andere oppervlaktes rekenen.

Totaalper m2plintenMerkvloeregalisatie
€6,767€77Floer
€7,850€89Ambiant of Floer
€7,316€88Ambiant of Floer
€4,800€55Ambiant of Floer

Zelf regelen
Als ik het laminaat zelf koop, zit ik op €3,000. Plinten moet ik nog uitzoeken. Dan nog via werkspot iemand regelen voor egaliseren en leggen. Heb al een offerte voor €1,700 incl materiaal en leggen. Het is wel weer met 2 partijen werken.

Edit: die offerte is natuurlijk excl btw realiseer ik mij nu. Dan kom je met plinten al weer in de buurt van de offertes van de vloerboeren

[ Voor 6% gewijzigd door PaulMauge op 01-10-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

lizard87 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:37:
[...]

Hier ook Therdex laten leggen met vloerverwarming (de 6043 in visgraat beneden, 2020 recht boven), instructie vanuit de vloerenboer is om de aanvoertemperatuur niet boven de 35 te zetten. En die zitten altijd veilig, dus iets hoger kan waarschijnlijk ook nog wel. Mijn vriendin is een koukleum en de baby kruipt de hele dag over de vloer, dus de thermostaat staat hier standaard op 22.5, zonder problemen.
Heb je wellicht foto's? Wil het graag in een echte ruimte zien op grotere schaal dan een staaltje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
N1ckk schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:52:
[...]

Heb je wellicht foto's? Wil het graag in een echte ruimte zien op grotere schaal dan een staaltje :)
Lastig te zien op foto's. De legger heeft foto's van zijn werk gemaakt met mijn telefoon, en op veel foto's ziet het er net anders uit haha.

Zie hieronder! Als je in omgeving Almere woont/werkt mag je altijd even komen kijken. Dan verder via PM graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxmAUkHmHPGRSd_wbFRn2MYBOXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHsgfIWfkLjYI1mBzBucHNZB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wyG__WTA87JUdDSCbsAYjsgSMk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovFEVeczMZUoI6hQJLJQ633C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8IQO5Pp9GOkiViKsj6EJFaLTc0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdOhOqwC8CT1ahvdRwnuIfwh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CILJG17PdsjHovObJqnt_4_LFHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnUJPaZEEVLVDZkeNIV0ZHu4.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 15:08
Voor een bijkamer van ons die wij relatief weinig gaan gebruiken en sowieso weinig in het zicht zal zijn van gasten wil ik de vloer zelf onderhanden nemen, Hier ligt op dit moment nog niets in (op houten platen na, zie foto). Het gaat om een ruimte van in totaal zo'n 22m2.

Ik lees goede verhalen over klik PVC wat betreft complexiteit van het zelf leggen (obv oa dit filmpje), de kosten en de geluidswerende capaciteit.

Nu ben ik op zoek naar tips/advies:
1. Is het nodig om te egaliseren of kan dit ook met alleen een ondervloer? De houten platen liggen prima recht op eerste oog.
2. Wat is een goed adres voor niet te dure ondervloeren en PVC klik vloeren. Via Google kom ik of bij de grote bouwmarkten uit (Gamma, Praxis e.d.) of de groothandel die op meer dan anderhalf uur rijden zit (wij wonen in het noorden van het land).
3. Wat voor materieel je nodig hebt naast het materiaal (vloer, ondervloer, plinten). Ik heb goede stanleymessen, meet apparatuur, potlood en boor.

Alle hulp, advies en commentaar is gewenst. Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgGFgHanToL5Xwjt9nilS5gRT0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5qqHK3OvmJGgx5cavVtKgE7.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste