Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:49
Aantal gewonden loopt uiteen tussen de 2 en 12 volgens eerste berichten

http://www.nu.nl/buitenla...ntsgebouw-afgesloten.html
Twee mensen zijn woensdagmiddag neergeschoten buiten het Brits parlement. Het parlement werd hierna afgesloten.
De politie van Londen heeft om 15.40 uur (Nederlandse tijd) een melding binnengekregen van de schietpartij, laat de Metropolitan police weten op Twitter.

Een fotograaf van persbureau Reuters laat weten minstens twaalf gewonden te zien op de Westminsterbridge. Volgens de eerste berichten zouden sommige slachtoffers zijn neergeschoten. De politie sprak over een 'incident bij het parlement'.

Het metrostation Westminster is afgesloten op last van de politie.
http://www.ad.nl/buitenla...brits-parlement~abe8ea88/
Meerdere mensen zouden gewond zijn nabij het Britse parlement in Londen. Buiten het parlemen zijn schoten gehoord. Een getuige meldt dat een auto op de Westminster brug vijf mensen heeft aangereden.
Een getuige meldt dat er veel helikopters boven het parlement zijn. Het gebouw is compleet afgesloten. Het is nog onduidelijk wat er aan de hand is.

Een man met een mes en machete zou het parlement zijn binnengedrongen en een politieman hebben neergestoken. De dader zou zijn neergeschoten.

[ Voor 75% gewijzigd door Señor Sjon op 22-03-2017 16:06 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 14:03

Mystikal

It never hurts to help!

Je bent me net voor!

Twee mensen zijn woensdagmiddag neergeschoten buiten het Brits parlement. Het parlement werd hierna afgesloten.
De politie van Londen heeft om 15.40 uur (Nederlandse tijd) een melding binnengekregen van de schietpartij, laat de Metropolitan police weten op Twitter.

Een fotograaf van persbureau Reuters laat weten minstens twaalf gewonden te zien op de Westminsterbridge. Volgens de eerste berichten zouden sommige slachtoffers zijn neergeschoten. De politie sprak over een 'incident bij het parlement'.

Het metrostation Westminster is afgesloten op last van de politie.

Bron: nu.nl

Bron RTL

Een automobilist zou op voetgangers hebben ingereden. De auto kwam tot stilstand tegen een hek van het Britse parlementsgebouw.

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/topstory_large/public/content/images/2017/03/22/londen.jpg?itok=bq3Zzc7y

Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2017/3/22/51e5b232-20a3-48a0-a6da-57afe72a1a44_800.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2017/3/22/65fd2c8c-bcaf-4e34-940d-c77fa8074383_800.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Mystikal op 22-03-2017 16:09 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dit kan mijn inziens geen toeval zijn, precies een jaar na Zaventem.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 19:43

Roytoch

Nietes

Plaatst de uitspraken van Erdogan wel in een vreemd daglicht. Ik snap dat dit er betrekkelijk weinig (direct) mee te maken heeft, maar echt lekker is het ook niet zo.

Welles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Livestream van SkyNews: YouTube: Sky News Live

Staat nu: 'One person shot & one officer injured'

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het lijkt wel de 'weapon of choice' om dienders te lijf te gaan met een machete. In 2013 een soortgelijk geval: http://nos.nl/artikel/509...-op-straat-in-londen.html alleen nu is er blijkbaar ook een auto gebruikt.

Huidig NOS liveblog: http://nos.nl/liveblog/21...bij-britse-parlement.html

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 22-03-2017 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mystikal schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:09:
Dit kan mijn inziens geen toeval zijn, precies een jaar na Zaventem.
Wat heeft een luchthaven te maken met een schietpartij in een compleet ander land?

Voor hetzelfde geld is dit de eerste zet van Erdogan. Die heeft immers vandaag nog verklaard dat Europeanen niet meer veilig zijn.

Of voor hetzelfde geld is het gewoon een gestoorde lone wolf.

Laten we eerst ff meer info afwachten voor we gaan speculeren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
Ik zie een aantal gewonden op de brug

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:13:
[...]

...

Voor hetzelfde geld is dit de eerste zet van Erdogan....
Gelukkig is jou optie verder helemaal niet vergezocht :|

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:13:
[...]

Wat heeft een luchthaven te maken met een schietpartij in een compleet ander land?

Voor hetzelfde geld is dit de eerste zet van Erdogan. Die heeft immers vandaag nog verklaard dat Europeanen niet meer veilig zijn.

Of voor hetzelfde geld is het gewoon een gestoorde lone wolf.

Laten we eerst ff meer info afwachten voor we gaan speculeren?
Dat zeg ik toch wat het met elkaar te maken heeft? En speculeren lijkt me niet vreemd, aangezien de hele wereld op het moment aan het speculeren is, inclusief allerlei nieuwstations.

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 22-03-2017 16:16 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
warhamstr schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:14:
[...]

Met de uitspraken van die kerel sta ik nergens meer van te kijken.

Hebben ze daar bij Mi6 geen speciale eenheid voor om van die vent af te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Nou... Het zou me niet eens verbazen. Vreemde vogel met een grote mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Dan kan je net zo goed zeggen dat het een kwade Schot is tegen de Brexit. 8)7 Zo kan je er heel veel verbanden bij halen. Het is volstrekt onduidelijk of de dader dood of disabled is. Pas dan komen we meer te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Volgens een getuige was de aanvaller snel uitgeschakeld:
"He was very swiftly shot by armed police": A witness to the firearms incident near #Parliament #London
https://twitter.com/SkyNews/status/844567047275069442

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Op basis van SkyNews:

- Persoon met een mes is binnen The Parlement gezien (of dat het gebouw of ook de tuin is kan ik er niet helemaal uithalen) achtervolgt door de politie.
- Meerdere knallen (lijkend op schoten) zijn gehoord door getuigen
- Er zou één persoon neergeschoten zijn (dood of gewond is mij onbekend)
- Er zou één agent gewond zijn
- Er zouden 8 tot 10 mensen op Westminster Bridge op de grond liggen en door een auto zouden zijn geraakt.
- De aanvaller zou met een 4x4 over Westminster Bridge hebben gereden, vervolgens tegen een hek zijn gereden, een agent hebben neergestoken met een mes en daarna door de politie zijn neergeschoten.

[ Voor 19% gewijzigd door Sand0rf op 22-03-2017 16:25 ]

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 10:38
Señor Sjon schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Dan kan je net zo goed zeggen dat het een kwade Schot is tegen de Brexit. 8)7 Zo kan je er heel veel verbanden bij halen. Het is volstrekt onduidelijk of de dader dood of disabled is. Pas dan komen we meer te weten.
Dus gewoon rustig afwachten over een paar uur/dagen is het wel duidelijk over het hoe, wie, wat, waar en waarom.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SnowDude schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:13:
Ik zie een aantal gewonden op de brug
Blijkbaar zijn een aantal mensen op de Westminster Bridge omvergereden.

Hier is een filmpje:

https://twitter.com/RJazz117/status/844568956463697920

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 01-10 13:24
Wat ik er van begrijp is dat de dader eerst op de brug een aantal mensen heeft aangereden daarna is hij tegen het hek aan gereden en heeft daar met een machete een agent aangevallen waarna hij is neergeschoten

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01

Player1S

Probably out in the dark

Auto kan van handlanger zijn of brave burger die in paniek is geraakt door de geloste schoten.
/edit: zie hierboven: lijkt dus af te vallen.

Al met al klinkt het me als een opportune actie en niet een goed uitgedachte actie.

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 22-03-2017 16:24 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

klaw schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Dus gewoon rustig afwachten over een paar uur/dagen is het wel duidelijk over het hoe, wie, wat, waar en waarom.
Paar dagen is niet nodig, over een paar uur zal wel meer duidelijk zijn.

En ja, rustig afwachten op de feiten (en dan bedoel ik échte feiten, niet alternatieve feiten zoals die tegenwoordig populair zijn) lijkt me idd de beste manier.

Met meteen hysterisch worden en als een kip zonder kop in paniek raken schiet niemand wat op namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het nu al wijzen naar mogelijke daders uit een bepaalde hoek is een beetje raar. Iedere gek zou dit kunnen doen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:24:
[...]

...

Met meteen hysterisch worden en als een kip zonder kop in paniek raken schiet niemand wat op namelijk.
*knip*, niet zo op de man.

[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 22-03-2017 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SnowDude schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:23:
Wat ik er van begrijp is dat de dader eerst op de brug een aantal mensen heeft aangereden daarna is hij tegen het hek aan gereden en heeft daar met een machete een agent aangevallen waarna hij is neergeschoten
Volgens mij was het nog niet duidelijk dat dader en bestuurder van die auto dezelfde was, dat lijkt iig op twitter tegenstrijdige berichten te lopen.

Laat dit achterwege.

[ Voor 42% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-03-2017 22:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
"News_Executive‏ @News_Executive 16s
16 seconds ago

More
BREAKING: At least one dead (my info is a police officer) after Terrorist rammed his car into people then stabbed a police officer to death"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Ooggetuigen: politieagent werd aangevallen met mes, auto reed tegen hek
Een ooggetuige zag hoe een politieofficier werd aangevallen door een man met een mes. De agent zou op de grond zijn gevallen. Daarna zou er hulp zijn toegesneld en volgden er schoten. Dit speelde zich allemaal af in de buurt van Westminster. het gebeurde op een deel van het terrein waar normaal gesproken geen publiek mag komen.

Een andere ooggetuige vertelt tegen Sky News hoe hij zag dat een auto tegen het hek van het parlement reed. Op de stoep lag een gewonde voetganger. "De bestuurder sprintte de wagen uit en vluchtte. Vervolgens klonken er vier harde schoten en brak de hel los."
Bron: NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 07:44
Was er ook een bus bij betrokken dan? Deze vrouw ligt namelijk onder een bus? :s

Let op, best wel schokkende foto:

spoiler:
En daarom doen we dat dus niet/.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 22-03-2017 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Ryan_ schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:34:
Was er ook een bus bij betrokken dan? Deze vrouw ligt namelijk onder een bus? :s

Let op, best wel schokkende foto:

spoiler:
En daarom doen we dat dus niet/.
Fijn, mensen die aan spoiler tags doen. d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 22-03-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kunnen we die schokkende foto's niet gewoon achterwegen laten? Ook al staan ze achter een spoiler.. Als mensen echt willen zien hoe zo'n aanslag eruit ziet vinden ze het vanzelf wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ryan_ schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:34:
Van nu.nl:
Op een van de foto's is een lichaam te zien dat onder de wielen van een bus ligt. Volgens Britse media is een man met een auto ingereden op voetgangers op de brug. Een fotograaf verklaarde minstens een dozijn gewonden te hebben gezien.
De bus hoeft niet de oorzaak te zijn. Wellicht dat die vrouw onder de bus gekatapulteerd werd. Ze draagt ook geen schoenen meer, dat moet een flinke klap geweest zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 22-03-2017 16:38 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
D-Ed schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:35:
Kunnen we die schokkende foto's niet gewoon achterwegen laten? Ook al staan ze achter een spoiler.. Als mensen echt willen zien hoe zo'n aanslag eruit ziet vinden ze het vanzelf wel..
Dit was naast de schokkende foto ook een legitieme vraag / opmerking over wat er daar is gebeurd. Ik vind er dus niks mee (behalve dat ik er weer op moest klikken omdat ik te nieuwsgierig ben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 15:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

Precies mijn gedachte ja, aangereden en op straat terecht gekomen. Bus kan niet meer ontwijken...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 18:07
D-Ed schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:35:
Zit netjes achter spoiler prima dus wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
warhamstr schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:25:
[...]

ZO! :o

Ga je hier even voorbij aan je eigen uitspraken? Of loop je zo hard vooruit op de feiten?
Ik lees geen speculatie in wildhagen's bericht. Hij gaf gewoon enkele voorbeelden om aan te tonen dat er geen verband met Zaventem hoeft te zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Modbreak:De policy op GoT is glashelder: geen schokkende beelden.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:10
NOS: Politie gaat uit van terroristische daad.

[ Voor 59% gewijzigd door Rivanov op 22-03-2017 16:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
De Britse politie zegt dat ze het incident bij het parlementsgebouw beschouwen als een terroristische daad, totdat het tegendeel blijkt.

Vermoedens waren er dus al, maar nu gaat de politie er ook vanuit dat het om een terroristische daad gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Erik82 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Zit netjes achter spoiler prima dus wat mij betreft
Klopt ook wel maar goed, mijn persoonlijke mening is dat dit soort foto's gewoon niet zo fijn zo'n op dit forum.. Meer iets voor op Fok ofzo.. Maargoed, ik ben gewoon oud en gevoelig aan het worden :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Weer zo'n "terrorist" die verward en aan de drugs blijkt te zijn een paar dagen later?

Nadat eerst weer een hoop mensen met inmiddels gekende types profielen opduiken met allerlei theorieën en kretologie - en een om lekker te kicken op sensatie en perceptie, de ander als jonge wolf en weer de volgende als wannabee?

Zou een idee zijn om bij dit soort topics nul speculatie toe te staan - ook dat is immers een patroon van (kwetsbaar voor) beïnvloeding.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:58

beany

Meeheheheheh

XWB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Blijkbaar zijn een aantal mensen op de Westminster Bridge omvergereden.

Hier is een filmpje:

https://twitter.com/RJazz117/status/844568956463697920
Zie ik het nou goed dat de vrouw die aan komt lopen vanaf links foto's/filmpje staat te maken van het slachtoffer???

En opmerkelijk dat men gelijk al roept 'Terroristische aanslag!!!!!!!111'. Men weet het motief niet, de identiteit van de dader etc. Men grijpt vandaag heeeeeeeeeeeel snel naar het labeltje terrorisme.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
beany schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:47:
[...]

Zie ik het nou goed dat de vrouw die aan komt lopen vanaf links foto's/filmpje staat te maken van het slachtoffer???

En opmerkelijk dat men gelijk al roept 'Terroristische aanslag!!!!!!!111'. Men weet het motief niet, de identiteit van de dader etc. Men grijpt vandaag heeeeeeeeeeeel snel naar het labeltje terrorisme.
Hoe is dat anders dan sommige berichten van sensatie en speculatie hier? Je ziet hetzelfde bij aasgieren op de snelweg als er een ongeluk gebeurd is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/live-experience/cps/624/cpsprodpb/vivo/live/images/2017/3/22/bf3a8870-17fd-4d69-af7b-cf9cd6348da3.png
source: BBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.periscope.tv/ChatRevolve/1mrGmenYgVdGy

Hier nog een livestream op periscope!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

beany schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:47:
[...]

Metropolitan Police say they are treating it as a terrorist incident "until we know otherwise"
Op zich een logische reactie.. het heeft wel alle tekenen van een Terroristische aanslag, maar wie het is en waarom is natuurlijk nog niet bekend..

Witnesses have described seeing a middle-aged man carrying a knife and running towards the Palace of Westminster...

Jayne Wilkinson said: "We were taking photos of Big Ben and we saw all the people running towards us, and then there was an Asian guy in about his 40s carrying a knife about seven or eight inches long.

"And then there were three shots fired, and then we crossed the road and looked over. The man was on the floor with blood.

"He had a lightweight jacket on, dark trousers and a shirt.

"He was running through those gates, towards Parliament, and the police were chasing him."

[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 22-03-2017 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ok auw, Sky News laat een vrij onprettige foto zien van iemand die in de kreukels ligt. Waarschijnlijk aangereden en over de rand van de trap gegaan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

warhamstr schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Het schijnt dat je met zo'n toestel ook 911 kunt bellen.
999 bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55
Die schietpartij in Grasse laatst was ook geen "terroristische" aanslag maar een "daad van gekte" door een jongeman met een "facinatie voor vuurwapens" OK 8)7

Oh wacht.....de jongen had uiteraard geen negatieve geloofsovertuiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tk55 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:53:
Ok auw, Sky News laat een vrij onprettige foto zien van iemand die in de kreukels ligt. Waarschijnlijk aangereden en over de rand van de trap gegaan :(
Die foto was echt zeer onsmakelijk en ongepast. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:16
demichel schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:54:
[...]

Dit dus. De troepen zijn geactiveerd.
Of het is gewoon een doorgedraaide Schot die zijn frustratie over brexit op een extreme manier uit...

Laten we nou gewoon eens afwachten tot er daadwerkelijk feiten naar buiten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tk55 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:53:
Was dat niet de dader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Vanaf dit moment behandelen we dit dus als een actualiteitentopic. Zero Tolerance dus, de quickreply optie staat uit en hou de topicwaarschuwing in de gaten. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

warhamstr schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:54:
[...]

of 112. Kan ook, of je schoonmoeder.
Aangezien dit in London is, is 999 het officiele nummer.. maar op je mobiel kan je ook 112 of 911 bellen de centrale schakelt dat ook door schijnt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Jammer dat die nieuwssites ook de beelden van de gewonden van dichtbij laat zien.. toon eens ff wat respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Lijkt me niet. Het leek een trap aan het einde van Westminster Bridge.

Ongeveer hier:
https://www.google.nl/map...3d51.4997422!4d-0.1142139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Je kan het testen. Ik heb 2 websites gebruikt: eentje die morse omzet naar tekst en eentje die binary omzet naar tekst. Vervolgens krijg je 2 coördinaten, en die geef je in bij google maps. Dan kom je bij de Big Ben terecht.

Natuurlijk weet ik niet hoe betrouwbaar die tijdsaanduiding van 4chan. Iemand die kan bevestigen dat dat bericht voor de aanslag is gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:32
BlazeMuis schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:58:
Jammer dat die nieuwssites ook de beelden van de gewonden van dichtbij laat zien.. toon eens ff wat respect.
Ja, ook met een helikopter lekker de hulpdiensten filmen..niet echt stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BlazeMuis schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:58:
BBC is daar meestal juist wel goed in: http://www.bbc.co.uk/news/live/uk-39355505
De commercielen zijn meer sensationeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tk55 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:59:
[...]

Lijkt me niet. Het leek een trap aan het einde van Westminster Bridge.

Ongeveer hier:
https://www.google.nl/map...3d51.4997422!4d-0.1142139
Zou idd goed kunnen.. moet dan een beste klap geweest zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mm ik hoor net dat het cordon telkens groter gemaakt word.. het zou dus best wel eens kunnen dat ze nog steeds op zoek zijn naar dader(s)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
London Eye is ook in full lockdown nu. Mensen mogen er niet meer uit...
Interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:21:
Interessant
En hier is de reden:
Verdacht pakketje in voertuig bij parlementsgebouw
Een evacuatie van het parlementsgebouw is tijdelijk stopgezet omdat er een verdacht pakketje is gevonden in een voertuig. De explosievenopruimingsdienst is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Maar Parlement en London Eye zijn aan andere kanten van de brug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:21:
Interessant
Logisch toch. Bij een dergelijk incident zet je meteen in op beheersing van verplaatsing - mensen, informatie, materieel. Of het nu om iemand gaat die verleid is tot het een of ander vanuit verleden van verwarring, beïnvloeding, of een incident herleidbaar tot externe sturing en planning.

Zodra er overzicht wordt opgebouwd in verloop van situatie en verplaatsing daarvan wordt dan het opnieuw toestaan van eigen verplaatsing door mensen netjes begeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ToolkiT schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:06:
mm ik hoor net dat het cordon telkens groter gemaakt word.. het zou dus best wel eens kunnen dat ze nog steeds op zoek zijn naar dader(s)..
Dat wordt weer een Uber naar huis... ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-09 19:00
Als dit weer een terroristische aanslag is, dan is het resultaat van angst nu al zichtbaar.

Over een kleine drie week ga ik met school naar Londen, nu al zijn er ouders die hun kinderen al niet meer heen willen laten gaan. |:(
Natuurlijk is niets ongevaarlijk maar de kans om in een aanslag te overlijden of zelfs terecht te komen is zo klein...

Wel blij dat ik nu gewoon thuis zit ipv in de Eye zoals ik over 3 weken van plan ben, wat een chaos :/

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Phantomic schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:29:
Als dit weer een terroristische aanslag is, dan is het resultaat van angst nu al zichtbaar.

Over een kleine drie week ga ik met school naar Londen, nu al zijn er ouders die hun kinderen al niet meer heen willen laten gaan. |:(
Natuurlijk is niets ongevaarlijk maar de kans om in een aanslag te overlijden of zelfs terecht te komen is zo klein...

Wel blij dat ik nu gewoon thuis zit ipv in de Eye zoals ik over 3 weken van plan ben, wat een chaos :/
Tja, als er leiders als Erdogan zijn die zeggen dat mensen "Moeten vrezen en niet meer veilig over straat kunnen" snap ik dat de angst wel toeslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-09 19:00
DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:33:
[...]

Tja, als er leiders als Erdogan zijn die zeggen dat mensen "Moeten vrezen en niet meer veilig over straat kunnen" snap ik dat de angst wel toeslaat.
Tja, dat terwijl de UK uit de EU stapt :X

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

Statistisch ben je na een incident veiliger dacht ik. Dus juist nu kan je gaan. En inderdaad, de kans dat je in Londen onder een bus loopt is wel wat groter dan hier maar om dan maar niet te gaan ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:44 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:36:
[...]

Op zich hoef je geen nosferatu te zijn om een aanslag te voorspellen in Europa. Zijn eigen land is ook elke week aan de beurt.
_O-

offtopic:
De naam die je zoekt is Nostradamus, lijkt mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:36:
[...]

Op zich hoef je geen nosferatu te zijn om een aanslag te voorspellen in Europa. Zijn eigen land is ook elke week aan de beurt.
Oh .. mijn .. god _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:44 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:40:
[...]

offtopic:
Ik laat het staan!

Maar zonder gein. Ik ben erg benieuwd wat er achter zit. Ws. de zoveelste lone wolf, een boze Moslim met een pistool en een verknipt beeld van de wereld.
Het is van alle tijden - helaas. Net iets meer dan een eeuw geleden waren het anarchisten, andere tijden katholieke zeloten, weer andere tijden communisten/kapitalisten. Het is een pijnlijk maar consistent aspect van menselijke samenleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:40:
[...]

offtopic:
Ik laat het staan!

Maar zonder gein. Ik ben erg benieuwd wat er achter zit. Ws. de zoveelste lone wolf, een boze Moslim met een pistool en een verknipt beeld van de wereld.
Die kans is groot. Dat is ook het probleem in de bestrijding - aan de ene kant wil je niet iedereen verdenken (en dat kan niet, mag niet en is ook helemaal niet nodig) maar aan de andere kant is er niet een organisatie met een hoofdkantoor dat je kan afluisteren. Het is zo gedecentraliseerd ... elke gek met een auto is een wapen (zie ook Apeldoorn). Moet je je dan door angst laten regeren? Ik vind van niet. Misschien moeten we dit gewoon deels accepteren, net als verkeersongelukken (cru maar daar doen we ook veel aan preventie maar toch gebeurd het).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 10:35

De kans dat er over 3 weken weer wat gebeurt in Londen terwijl jij daar bent is kleiner dan dat je vliegtuig in de Noordzee stort door een technisch mankement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
FastFred schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:44:
[...]

De kans dat er over 3 weken weer wat gebeurt in Londen terwijl jij daar bent is kleiner dan dat je vliegtuig in de Noordzee stort door een technisch mankement
Ik denk dat je je over 3 weken eerder zorgen moet maken over overdreven en krampachtige veiligheidsmaatregelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 10:35
anboni schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat je je over 3 weken eerder zorgen moet maken over overdreven en krampachtige veiligheidsmaatregelen...
Huh? Last I checked is de UK geen Amerikaanse staat toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:44:
[...]

Misschien moeten we dit gewoon deels accepteren, net als verkeersongelukken (cru maar daar doen we ook veel aan preventie maar toch gebeurd het).
Sure, roll over and die - en vooral niets aan doen. Erg goede strategie.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

WhatsappHack schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:48:
[...]

NIet niets, maar ook niet alles wat mogelijk is want dan is normaal leven niet meer mogelijk - net zoals het verbieden van auto's en fietsen omdat daar ongelukken van komen. We moeten tot een balans komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
WhatsappHack schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:48:
[...]

Dat is denk ik niet wat franssie bedoelt. Net als in het verkeer nemen we veiligheidsmaatregelen, maar ondertussen gebeuren er nog steeds ongelukken. "We" moeten alleen oppassen dat die veiligheidsmaatregelen niet doorslaan. En daarbij moeten we dus ook accepteren dat er wel eens iets vervelends gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

FastFred schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:44:
[...]

Dat is nogal een uitspraak aangezien er deze eeuw nog 0 doden bij vliegrampen zijn geweest in het Verenigd Koninkrijk.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:41
Of, we tuinen er écht in?

Verder - elke aanslag krijgt meer aandacht dan wat dan ook, maar is in de doodsoorzaken in de EU niet eens significant genoeg om te benoemen. De president van de VS meent dat dit het grootste probleem voor zijn land is, terwijl er dagelijks honderden mensen doodgeschoten worden en gemiddeld 2 per jaar de afgelopen 10 jaar aan Islamitisch gemotiveerd terroristisch geweld.

Qua EU: is het niet opmerkelijk dat aanslagen momenteel vooral gepleegd worden met voertuigen en messen en niet met geweren en explosieven.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NiGeLaToR schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:56:
[...]

Verder - elke aanslag krijgt meer aandacht dan wat dan ook, maar is in de doodsoorzaken in de EU niet eens significant genoeg om te benoemen. De president van de VS meent dat dit het grootste probleem voor zijn land is, terwijl er dagelijks honderden mensen doodgeschoten worden en gemiddeld 2 per jaar de afgelopen 10 jaar aan Islamitisch gemotiveerd terroristisch geweld.
Inderdaad... daarom vind ik dit wel een aardige statistiek:

Afbeeldingslocatie: http://images.huffingtonpost.com/2016-09-01-1472759565-493250-extreme_extreme_vetting.jpg

Iedereen concentreert zich op de bovenste, terwijl je de veiligheid écht kan vergroten door de onderste items aan te pakken, daar heb je veel meer winst mee qua mensenlevens.
Qua EU: is het niet opmerkelijk dat aanslagen momenteel vooral gepleegd worden met voertuigen en messen en niet met geweren en explosieven.
Ja, valt me de laatste maanden ook al op. Tuurlijk zijn de controles op wapens/explosieven intensiever, maar een mes is natuurlijk ook op te sporen.

Nou is voor "simpele" gestoorden (lone wolfs etc) het natuurlijk wel makker om aan een voertuig/mes te komen dan aan wapens/explosieven, maar toch...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

NiGeLaToR schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:56:
[...]

Of, we tuinen er écht in?

Met die statistieken kan je ook alle vluchtelingen terug sturen, het aantal slachtoffers door oorlogsgeweld daar is nog steeds minder dan de sterfgevallen in Nederland.

Er zit trouwens ook een joekel van een fout in die tabel, het aantal sterfgevallen moet per 100.000 worden weergegeven, niet per 10.000.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:01:
[...]

<>
Nou is voor "simpele" gestoorden (lone wolfs etc) het natuurlijk wel makker om aan een voertuig/mes te komen dan aan wapens/explosieven, maar toch...
Dit duidt eerder op een lone wolf dan een georganiseerd complot. Maar in Parijs en die TGV hadden ze toch echt serieuze geweren.

Het is vrij complex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Nee. Hetzelfde zagen we in een lang verleden bij incidenten en de paranoia op bbs toen nog van zogeheten number stations. Ook toen kwamen schimmige figuren altijd met bevestigingen. Soms is het een kwestie van stupiditeit, dan weer in the picture komen, dan weer status in deze of gene scene, een andere keer instrumentatie beïnvloeding. Om het maar niet te hebben over de lijstjes die de ronde doen van zo ongeveer elke "speciale" locatie. Het menselijk brein is geëvolueerd voor herkenning van patronen, de keerzijde is dat het heel erg kwetsbaar is voor het opleggen van patronen.

Het beste kun je dat soort gedoe volledig negeren. Het enige wat het doet is perceptie vervormen tot een punt waarop het in groepsgedrag naar boven komt in het wantrouwen van wat dan ook. Inclusief normale informatiestromen waar zaken meervoudig getoetst worden - maar ja, dat gaat in een langzamer tempo.

[ Voor 12% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2017 18:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit plaatje zag ik op Twitter langskomen en is misschien wel nuttig voor aanslagentopics:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7iUA65WkAQTVmp.jpg

Er zijn verschillende live-update streams, zoals die van de BBC: http://www.bbc.co.uk/news/live/uk-39355505.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:18:
Dit plaatje zag ik op Twitter langskomen en is misschien wel nuttig voor aanslagentopics:

[afbeelding]

Er zijn verschillende live-update streams, zoals die van de BBC: http://www.bbc.co.uk/news/live/uk-39355505.
Tegenwoordig kun je beter elk topic hier met zoiets beginnen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Virtuozzo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:21:
Tegenwoordig kun je beter elk topic hier met zoiets beginnen 8)
Het zou nog niet eens zo'n slecht idee zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:18:

[afbeelding]

Vwb punt 4, de laatste tijd (zeg 10 jaar) zijn er veel lone wolfs met weinig organisatie. Als er wel sprake is van een georganiseerde aanslag kan er wel sprake zijn van een klein incident wat dient als afleiding dan wel als aandachttrekker voor een grotere aanslag.

En voor degene die zich in de situatie zelf bevinden (of er in de toekomst mogelijk in betrokken raken): http://az157155.vo.msecnd...-doen-bij-een-aanslag.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:47:
Huh? Last I checked is de UK geen Amerikaanse staat toch?
Heb je gemist dat het VK helemaal vol hangt met camera's, dat mensen veroordeeld worden omdat ze hun HDD niet decrypten, dat ze journalisten die met grote verhalen bezig zijn het leven zuur maken en extra aan de tand voelen en noem-maar-op?

Ze zijn best eng bezig daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesander
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 22:02
Lijkt al ontkracht te zijn.
Update on previously posted 4chan thread, while the timestamps match up, the photo of the 2 pistols is from a 2009 thread on a forum. http://www.6speedonline.c...d-armory-xd-m-40-a-2.html
https://www.reddit.com/li...23-11e7-8cb1-0e48e096b0b8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Kan die 4Chan discussie eens stoppen? Dit is een actualiteitentopic, niet een vage serie aan getallen die op iets uitkomen topic.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:58
"Het dodental van de terreurdaad is opgelopen naar vier, onder wie de dader. Ook zijn er twintig mensen gewond geraakt." aldus RTL Nieuws http://www.rtlnieuws.nl/b...ent-mogelijk-tweede-dader

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:05:
"Het dodental van de terreurdaad is opgelopen naar vier, onder wie de dader. Ook zijn er twintig mensen gewond geraakt." aldus RTL Nieuws http://www.rtlnieuws.nl/b...ent-mogelijk-tweede-dader
De tussenstand lijkt te zijn één dader, één agent en twee omstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:34:
[...]

Heb je gemist dat het VK helemaal vol hangt met camera's
Om er een aantal aan te plakken:
Tussen 4 en 5,9 miljoen(!) camera's

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:17:
[...]

De tussenstand lijkt te zijn één dader, één agent en twee omstanders.
Politiebericht is vier doden en minstens twintig gewonden, volgens dus o.a. het NOS liveblog

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:01:

Iedereen concentreert zich op de bovenste, terwijl je de veiligheid écht kan vergroten door de onderste items aan te pakken, daar heb je veel meer winst mee qua mensenlevens.
En nog veel meer door niet te roken, niet teveel te drinken, gezond te eten en goed te bewegen. Maar ook dat is de discussie niet als het gaat over terrorisme wat zomaar overal kan opduiken, waar je zelf geen enkele invloed op hebt.

Op een blikseminslag ook niet, maar die is niet bewust door een andere mens veroorzaakt dus wat dat betreft zijn dit wat appels en peren statistieken. En daar komt natuurlijk bij dat als je 9/11 wel meeneemt het er toch wel wat anders uitziet, helemaal als je bedenkt dat na 9/11 de veiligheidsmaatregelen enorm zijn toegenomen. Want zo zou je de cijfers ook kunnen lezen, als bewijs voor het nut van die maatregelen.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
In dit aanslagtopic gaan we dus ook niet beginnen over de Islam, wel of niet. Daar is dit topic voor:
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden