‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bron: NOS.De Britse politie zegt dat ze het incident bij het parlementsgebouw beschouwen als een terroristische daad, totdat het tegendeel blijkt.
Vermoedens waren er dus al, maar nu gaat de politie er ook vanuit dat het om een terroristische daad gaat.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt ook wel maar goed, mijn persoonlijke mening is dat dit soort foto's gewoon niet zo fijn zo'n op dit forum.. Meer iets voor op Fok ofzo.. Maargoed, ik ben gewoon oud en gevoelig aan het wordenErik82 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:38:
[...]
Zit netjes achter spoiler prima dus wat mij betreft

Nadat eerst weer een hoop mensen met inmiddels gekende types profielen opduiken met allerlei theorieën en kretologie - en een om lekker te kicken op sensatie en perceptie, de ander als jonge wolf en weer de volgende als wannabee?
Zou een idee zijn om bij dit soort topics nul speculatie toe te staan - ook dat is immers een patroon van (kwetsbaar voor) beïnvloeding.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zie ik het nou goed dat de vrouw die aan komt lopen vanaf links foto's/filmpje staat te maken van het slachtoffer???XWB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:23:
[...]
Blijkbaar zijn een aantal mensen op de Westminster Bridge omvergereden.
Hier is een filmpje:
https://twitter.com/RJazz117/status/844568956463697920
En opmerkelijk dat men gelijk al roept 'Terroristische aanslag!!!!!!!111'. Men weet het motief niet, de identiteit van de dader etc. Men grijpt vandaag heeeeeeeeeeeel snel naar het labeltje terrorisme.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Hoe is dat anders dan sommige berichten van sensatie en speculatie hier? Je ziet hetzelfde bij aasgieren op de snelweg als er een ongeluk gebeurd is.beany schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:47:
[...]
Zie ik het nou goed dat de vrouw die aan komt lopen vanaf links foto's/filmpje staat te maken van het slachtoffer???
En opmerkelijk dat men gelijk al roept 'Terroristische aanslag!!!!!!!111'. Men weet het motief niet, de identiteit van de dader etc. Men grijpt vandaag heeeeeeeeeeeel snel naar het labeltje terrorisme.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

source: BBC
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Metropolitan Police say they are treating it as a terrorist incident "until we know otherwise"beany schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:47:
[...]
Op zich een logische reactie.. het heeft wel alle tekenen van een Terroristische aanslag, maar wie het is en waarom is natuurlijk nog niet bekend..
Witnesses have described seeing a middle-aged man carrying a knife and running towards the Palace of Westminster...
Jayne Wilkinson said: "We were taking photos of Big Ben and we saw all the people running towards us, and then there was an Asian guy in about his 40s carrying a knife about seven or eight inches long.
"And then there were three shots fired, and then we crossed the road and looked over. The man was on the floor with blood.
"He had a lightweight jacket on, dark trousers and a shirt.
"He was running through those gates, towards Parliament, and the police were chasing him."
[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 22-03-2017 16:52 ]
999 bedoel je?warhamstr schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:51:
[...]
Het schijnt dat je met zo'n toestel ook 911 kunt bellen.

Oh wacht.....de jongen had uiteraard geen negatieve geloofsovertuiging
Die foto was echt zeer onsmakelijk en ongepast.Tk55 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:53:
Ok auw, Sky News laat een vrij onprettige foto zien van iemand die in de kreukels ligt. Waarschijnlijk aangereden en over de rand van de trap gegaan
Of het is gewoon een doorgedraaide Schot die zijn frustratie over brexit op een extreme manier uit...
Laten we nou gewoon eens afwachten tot er daadwerkelijk feiten naar buiten komen.
Was dat niet de dader?Tk55 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:53:
Ok auw, Sky News laat een vrij onprettige foto zien van iemand die in de kreukels ligt. Waarschijnlijk aangereden en over de rand van de trap gegaan
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Aangezien dit in London is, is 999 het officiele nummer.. maar op je mobiel kan je ook 112 of 911 bellen de centrale schakelt dat ook door schijnt..
Lijkt me niet. Het leek een trap aan het einde van Westminster Bridge.
Ongeveer hier:
https://www.google.nl/map...3d51.4997422!4d-0.1142139
Je kan het testen. Ik heb 2 websites gebruikt: eentje die morse omzet naar tekst en eentje die binary omzet naar tekst. Vervolgens krijg je 2 coördinaten, en die geef je in bij google maps. Dan kom je bij de Big Ben terecht.
Natuurlijk weet ik niet hoe betrouwbaar die tijdsaanduiding van 4chan. Iemand die kan bevestigen dat dat bericht voor de aanslag is gepost?
Ja, ook met een helikopter lekker de hulpdiensten filmen..niet echt stijl.BlazeMuis schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:58:
Jammer dat die nieuwssites ook de beelden van de gewonden van dichtbij laat zien.. toon eens ff wat respect.
BBC is daar meestal juist wel goed in: http://www.bbc.co.uk/news/live/uk-39355505BlazeMuis schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:58:
Jammer dat die nieuwssites ook de beelden van de gewonden van dichtbij laat zien.. toon eens ff wat respect.
De commercielen zijn meer sensationeel..
Zou idd goed kunnen.. moet dan een beste klap geweest zijnTk55 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:59:
[...]
Lijkt me niet. Het leek een trap aan het einde van Westminster Bridge.
Ongeveer hier:
https://www.google.nl/map...3d51.4997422!4d-0.1142139
Interessant
En hier is de reden:DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:21:
London Eye is ook in full lockdown nu. Mensen mogen er niet meer uit...
Interessant
Bron: NOS.Verdacht pakketje in voertuig bij parlementsgebouw
Een evacuatie van het parlementsgebouw is tijdelijk stopgezet omdat er een verdacht pakketje is gevonden in een voertuig. De explosievenopruimingsdienst is aanwezig.
Logisch toch. Bij een dergelijk incident zet je meteen in op beheersing van verplaatsing - mensen, informatie, materieel. Of het nu om iemand gaat die verleid is tot het een of ander vanuit verleden van verwarring, beïnvloeding, of een incident herleidbaar tot externe sturing en planning.DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:21:
London Eye is ook in full lockdown nu. Mensen mogen er niet meer uit...
Interessant
Zodra er overzicht wordt opgebouwd in verloop van situatie en verplaatsing daarvan wordt dan het opnieuw toestaan van eigen verplaatsing door mensen netjes begeleid.
Dat wordt weer een Uber naar huis...ToolkiT schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:06:
mm ik hoor net dat het cordon telkens groter gemaakt word.. het zou dus best wel eens kunnen dat ze nog steeds op zoek zijn naar dader(s)..
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Over een kleine drie week ga ik met school naar Londen, nu al zijn er ouders die hun kinderen al niet meer heen willen laten gaan.

Natuurlijk is niets ongevaarlijk maar de kans om in een aanslag te overlijden of zelfs terecht te komen is zo klein...
Wel blij dat ik nu gewoon thuis zit ipv in de Eye zoals ik over 3 weken van plan ben, wat een chaos

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Tja, als er leiders als Erdogan zijn die zeggen dat mensen "Moeten vrezen en niet meer veilig over straat kunnen" snap ik dat de angst wel toeslaat.Phantomic schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:29:
Als dit weer een terroristische aanslag is, dan is het resultaat van angst nu al zichtbaar.
Over een kleine drie week ga ik met school naar Londen, nu al zijn er ouders die hun kinderen al niet meer heen willen laten gaan.
Natuurlijk is niets ongevaarlijk maar de kans om in een aanslag te overlijden of zelfs terecht te komen is zo klein...
Wel blij dat ik nu gewoon thuis zit ipv in de Eye zoals ik over 3 weken van plan ben, wat een chaos
Tja, dat terwijl de UK uit de EU staptDennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:33:
[...]
Tja, als er leiders als Erdogan zijn die zeggen dat mensen "Moeten vrezen en niet meer veilig over straat kunnen" snap ik dat de angst wel toeslaat.

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Statistisch ben je na een incident veiliger dacht ik. Dus juist nu kan je gaan. En inderdaad, de kans dat je in Londen onder een bus loopt is wel wat groter dan hier maar om dan maar niet te gaanPhantomic schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:29:
Als dit weer een terroristische aanslag is, dan is het resultaat van angst nu al zichtbaar.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:36:
[...]
Op zich hoef je geen nosferatu te zijn om een aanslag te voorspellen in Europa. Zijn eigen land is ook elke week aan de beurt.

De naam die je zoekt is Nostradamus, lijkt mij.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Oh .. mijn .. godVerwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:36:
[...]
Op zich hoef je geen nosferatu te zijn om een aanslag te voorspellen in Europa. Zijn eigen land is ook elke week aan de beurt.
Het is van alle tijden - helaas. Net iets meer dan een eeuw geleden waren het anarchisten, andere tijden katholieke zeloten, weer andere tijden communisten/kapitalisten. Het is een pijnlijk maar consistent aspect van menselijke samenleving.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:40:
[...]
offtopic:
Ik laat het staan!
Maar zonder gein. Ik ben erg benieuwd wat er achter zit. Ws. de zoveelste lone wolf, een boze Moslim met een pistool en een verknipt beeld van de wereld.
Die kans is groot. Dat is ook het probleem in de bestrijding - aan de ene kant wil je niet iedereen verdenken (en dat kan niet, mag niet en is ook helemaal niet nodig) maar aan de andere kant is er niet een organisatie met een hoofdkantoor dat je kan afluisteren. Het is zo gedecentraliseerd ... elke gek met een auto is een wapen (zie ook Apeldoorn). Moet je je dan door angst laten regeren? Ik vind van niet. Misschien moeten we dit gewoon deels accepteren, net als verkeersongelukken (cru maar daar doen we ook veel aan preventie maar toch gebeurd het).Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:40:
[...]
offtopic:
Ik laat het staan!
Maar zonder gein. Ik ben erg benieuwd wat er achter zit. Ws. de zoveelste lone wolf, een boze Moslim met een pistool en een verknipt beeld van de wereld.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De kans dat er over 3 weken weer wat gebeurt in Londen terwijl jij daar bent is kleiner dan dat je vliegtuig in de Noordzee stort door een technisch mankementPhantomic schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:29:
Ik denk dat je je over 3 weken eerder zorgen moet maken over overdreven en krampachtige veiligheidsmaatregelen...FastFred schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:44:
[...]
De kans dat er over 3 weken weer wat gebeurt in Londen terwijl jij daar bent is kleiner dan dat je vliegtuig in de Noordzee stort door een technisch mankement
Huh? Last I checked is de UK geen Amerikaanse staat toch?anboni schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:46:
[...]
Ik denk dat je je over 3 weken eerder zorgen moet maken over overdreven en krampachtige veiligheidsmaatregelen...
Sure, roll over and die - en vooral niets aan doen. Erg goede strategie.franssie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:44:
[...]
Misschien moeten we dit gewoon deels accepteren, net als verkeersongelukken (cru maar daar doen we ook veel aan preventie maar toch gebeurd het).
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
NIet niets, maar ook niet alles wat mogelijk is want dan is normaal leven niet meer mogelijk - net zoals het verbieden van auto's en fietsen omdat daar ongelukken van komen. We moeten tot een balans komen.WhatsappHack schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:48:
[...]
Sure, roll over and die - en vooral niets aan doen. Erg goede strategie.
Dat is denk ik niet wat franssie bedoelt. Net als in het verkeer nemen we veiligheidsmaatregelen, maar ondertussen gebeuren er nog steeds ongelukken. "We" moeten alleen oppassen dat die veiligheidsmaatregelen niet doorslaan. En daarbij moeten we dus ook accepteren dat er wel eens iets vervelends gebeurt.WhatsappHack schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:48:
[...]
Sure, roll over and die - en vooral niets aan doen. Erg goede strategie.
Dat is nogal een uitspraak aangezien er deze eeuw nog 0 doden bij vliegrampen zijn geweest in het Verenigd Koninkrijk.FastFred schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:44:
[...]
De kans dat er over 3 weken weer wat gebeurt in Londen terwijl jij daar bent is kleiner dan dat je vliegtuig in de Noordzee stort door een technisch mankement
And to think they once said that computers would take away jobs.
Of, we tuinen er écht in?DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:51:
[...]
https://www.reddit.com/live/ymz641ny7jp7
Dus is het toch echt?
Verder - elke aanslag krijgt meer aandacht dan wat dan ook, maar is in de doodsoorzaken in de EU niet eens significant genoeg om te benoemen. De president van de VS meent dat dit het grootste probleem voor zijn land is, terwijl er dagelijks honderden mensen doodgeschoten worden en gemiddeld 2 per jaar de afgelopen 10 jaar aan Islamitisch gemotiveerd terroristisch geweld.
Qua EU: is het niet opmerkelijk dat aanslagen momenteel vooral gepleegd worden met voertuigen en messen en niet met geweren en explosieven.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Inderdaad... daarom vind ik dit wel een aardige statistiek:NiGeLaToR schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:56:
[...]
Verder - elke aanslag krijgt meer aandacht dan wat dan ook, maar is in de doodsoorzaken in de EU niet eens significant genoeg om te benoemen. De president van de VS meent dat dit het grootste probleem voor zijn land is, terwijl er dagelijks honderden mensen doodgeschoten worden en gemiddeld 2 per jaar de afgelopen 10 jaar aan Islamitisch gemotiveerd terroristisch geweld.

Iedereen concentreert zich op de bovenste, terwijl je de veiligheid écht kan vergroten door de onderste items aan te pakken, daar heb je veel meer winst mee qua mensenlevens.
Ja, valt me de laatste maanden ook al op. Tuurlijk zijn de controles op wapens/explosieven intensiever, maar een mes is natuurlijk ook op te sporen.Qua EU: is het niet opmerkelijk dat aanslagen momenteel vooral gepleegd worden met voertuigen en messen en niet met geweren en explosieven.
Nou is voor "simpele" gestoorden (lone wolfs etc) het natuurlijk wel makker om aan een voertuig/mes te komen dan aan wapens/explosieven, maar toch...
Virussen? Scan ze hier!
Met die statistieken kan je ook alle vluchtelingen terug sturen, het aantal slachtoffers door oorlogsgeweld daar is nog steeds minder dan de sterfgevallen in Nederland.NiGeLaToR schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:56:
[...]
Of, we tuinen er écht in?
Qua EU: is het niet opmerkelijk dat aanslagen momenteel vooral gepleegd worden met voertuigen en messen en niet met geweren en explosieven.
Er zit trouwens ook een joekel van een fout in die tabel, het aantal sterfgevallen moet per 100.000 worden weergegeven, niet per 10.000.
Dit duidt eerder op een lone wolf dan een georganiseerd complot. Maar in Parijs en die TGV hadden ze toch echt serieuze geweren.wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:01:
[...]
<>
Nou is voor "simpele" gestoorden (lone wolfs etc) het natuurlijk wel makker om aan een voertuig/mes te komen dan aan wapens/explosieven, maar toch...
Het is vrij complex.
Nee. Hetzelfde zagen we in een lang verleden bij incidenten en de paranoia op bbs toen nog van zogeheten number stations. Ook toen kwamen schimmige figuren altijd met bevestigingen. Soms is het een kwestie van stupiditeit, dan weer in the picture komen, dan weer status in deze of gene scene, een andere keer instrumentatie beïnvloeding. Om het maar niet te hebben over de lijstjes die de ronde doen van zo ongeveer elke "speciale" locatie. Het menselijk brein is geëvolueerd voor herkenning van patronen, de keerzijde is dat het heel erg kwetsbaar is voor het opleggen van patronen.DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:51:
[...]
Dus is het toch echt?
Het beste kun je dat soort gedoe volledig negeren. Het enige wat het doet is perceptie vervormen tot een punt waarop het in groepsgedrag naar boven komt in het wantrouwen van wat dan ook. Inclusief normale informatiestromen waar zaken meervoudig getoetst worden - maar ja, dat gaat in een langzamer tempo.
[ Voor 12% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2017 18:17 ]

Er zijn verschillende live-update streams, zoals die van de BBC: http://www.bbc.co.uk/news/live/uk-39355505.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tegenwoordig kun je beter elk topic hier met zoiets beginnengambieter schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:18:
Dit plaatje zag ik op Twitter langskomen en is misschien wel nuttig voor aanslagentopics:
[afbeelding]
Er zijn verschillende live-update streams, zoals die van de BBC: http://www.bbc.co.uk/news/live/uk-39355505.
Het zou nog niet eens zo'n slecht idee zijnVirtuozzo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:21:
Tegenwoordig kun je beter elk topic hier met zoiets beginnen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vwb punt 4, de laatste tijd (zeg 10 jaar) zijn er veel lone wolfs met weinig organisatie. Als er wel sprake is van een georganiseerde aanslag kan er wel sprake zijn van een klein incident wat dient als afleiding dan wel als aandachttrekker voor een grotere aanslag.gambieter schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:18:
Dit plaatje zag ik op Twitter langskomen en is misschien wel nuttig voor aanslagentopics:
[afbeelding]
En voor degene die zich in de situatie zelf bevinden (of er in de toekomst mogelijk in betrokken raken): http://az157155.vo.msecnd...-doen-bij-een-aanslag.pdf
Verwijderd
Heb je gemist dat het VK helemaal vol hangt met camera's, dat mensen veroordeeld worden omdat ze hun HDD niet decrypten, dat ze journalisten die met grote verhalen bezig zijn het leven zuur maken en extra aan de tand voelen en noem-maar-op?FastFred schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:47:
Huh? Last I checked is de UK geen Amerikaanse staat toch?
Ze zijn best eng bezig daar.
Lijkt al ontkracht te zijn.DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:51:
[...]
Dus is het toch echt?
https://www.reddit.com/li...23-11e7-8cb1-0e48e096b0b8Update on previously posted 4chan thread, while the timestamps match up, the photo of the 2 pistols is from a 2009 thread on a forum. http://www.6speedonline.c...d-armory-xd-m-40-a-2.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Verwijderd
De tussenstand lijkt te zijn één dader, één agent en twee omstanders.RobinNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:05:
"Het dodental van de terreurdaad is opgelopen naar vier, onder wie de dader. Ook zijn er twintig mensen gewond geraakt." aldus RTL Nieuws http://www.rtlnieuws.nl/b...ent-mogelijk-tweede-dader
Om er een aantal aan te plakken:Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:34:
[...]
Heb je gemist dat het VK helemaal vol hangt met camera's
Tussen 4 en 5,9 miljoen(!) camera's
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Politiebericht is vier doden en minstens twintig gewonden, volgens dus o.a. het NOS liveblogVerwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:17:
[...]
De tussenstand lijkt te zijn één dader, één agent en twee omstanders.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
En nog veel meer door niet te roken, niet teveel te drinken, gezond te eten en goed te bewegen. Maar ook dat is de discussie niet als het gaat over terrorisme wat zomaar overal kan opduiken, waar je zelf geen enkele invloed op hebt.wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:01:
Iedereen concentreert zich op de bovenste, terwijl je de veiligheid écht kan vergroten door de onderste items aan te pakken, daar heb je veel meer winst mee qua mensenlevens.
Op een blikseminslag ook niet, maar die is niet bewust door een andere mens veroorzaakt dus wat dat betreft zijn dit wat appels en peren statistieken. En daar komt natuurlijk bij dat als je 9/11 wel meeneemt het er toch wel wat anders uitziet, helemaal als je bedenkt dat na 9/11 de veiligheidsmaatregelen enorm zijn toegenomen. Want zo zou je de cijfers ook kunnen lezen, als bewijs voor het nut van die maatregelen.
En toch krijgt iemand het voor elkaar om iemand aan te rijden en een ander met een mes te steken.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:34:
[...]
Heb je gemist dat het VK helemaal vol hangt met camera's, dat mensen veroordeeld worden omdat ze hun HDD niet decrypten, dat ze journalisten die met grote verhalen bezig zijn het leven zuur maken en extra aan de tand voelen en noem-maar-op?
Ze zijn best eng bezig daar.
[ Voor 82% gewijzigd door Migrator op 22-03-2017 20:24 ]
40 gewonden las ik op BBC.Migrator schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:24:
[...]
Politiebericht is vier doden en minstens twintig gewonden, volgens dus o.a. het NOS liveblog
En het was idd 1 dader maar geen lone wolf, politie heeft net 7 arrestaties gedaan in regio Birmingham.
Dat zegt natuurlijk ook niet zoveel, iedereen die één of andere band/connectie heeft met de dader is opeens ook verdacht. Voor een terroristische aanslag die niet door een lone-wolf is uitgevoerd is dit in ieder geval een vrij knullige actie, wat mij sterk doet vermoeden dat 't echt een solo-actie is.ToolkiT schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:18:
[...]
40 gewonden las ik op BBC.
En het was idd 1 dader maar geen lone wolf, politie heeft net 7 arrestaties gedaan in regio Birmingham.
Het spijt mij zeer, maar ik vind dit ook wel een drogreden, hoor. Een val uit bed, bus ongeluk etc vergelijken met een volwassen persoon die doelbewust mensen de dood in jaagt vanuit een bepaald gedachtegang.wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:01:
[...]
Inderdaad... daarom vind ik dit wel een aardige statistiek:
[afbeelding]
[...]
Ja, valt me de laatste maanden ook al op. Tuurlijk zijn de controles op wapens/explosieven intensiever, maar een mes is natuurlijk ook op te sporen.
Naar mijn mening zijn dit echt waardeloze argumenten en slaat een discussie ook behoorlijk dood. ja je kan inderdaad meer levens redden als je die onderste zaken aanpakt. Maar je gaat wel even heel snel voorbij aan het feit dat dit ongelukken zijn.
maar goed

Dat is ook weer waar.. maar het schijnt dat dit een bekend bij de politie figuur te zijn, mogelijk gebruiken ze dit als aanleiding om de rest van zijn associates te verhoren om zo informatie los te krijgen.rik86 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:33:
[...]
Dat zegt natuurlijk ook niet zoveel, iedereen die één of andere band/connectie heeft met de dader is opeens ook verdacht. Voor een terroristische aanslag die niet door een lone-wolf is uitgevoerd is dit in ieder geval een vrij knullige actie, wat mij sterk doet vermoeden dat 't echt een solo-actie is.
Wat ik ervan begrijp word er in de UK behoorlijk wat acties onderschept, maar aanslagen zoals deze zijn heel lastig te voorspellen.. namelijk een gewone huurauto, een gewoon keukenmes..en een gestoorde man.. tja daar is heel lastig op te sporen/voorkomen.. Wat wel bleek is dat de security van houses of parlement goed getrained is.. erg ver is de dader niet gekomen.. Dat verbaasd me ook niet, want ik kom er wel eens langs en er staat altijd een behoolijke politiemacht rondom...
Het spreekt 'de mensen' meer tot de verbeelding, maar laat onverlet dat het 'in the bigger picture' gewoon 'peanuts' is.muffstuff schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:41:
[...]
Het spijt mij zeer, maar ik vind dit ook wel een drogreden, hoor. Een val uit bed, bus ongeluk etc vergelijken met een volwassen persoon die doelbewust mensen de dood in jaagt vanuit een bepaald gedachtegang.
Naar mijn mening zijn dit echt waardeloze argumenten en slaat een discussie ook behoorlijk dood. ja je kan inderdaad meer levens redden als je die onderste zaken aanpakt. Maar je gaat wel even heel snel voorbij aan het feit dat dit ongelukken zijn.
maar goed
Cru, maar een waarheid als een koe. Statistieken die niet liegen, liegen niet.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Die ongelukken zijn meer kleine idiote dingen die zelfs nog realistischer zijn om aan te overlijden dan een terroristische aanslag. Als ze zich daar op aantallen hadden gericht, hadden ze wel verkeersongelukken meegenomen.muffstuff schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:41:
[...]
Het spijt mij zeer, maar ik vind dit ook wel een drogreden, hoor. Een val uit bed, bus ongeluk etc vergelijken met een volwassen persoon die doelbewust mensen de dood in jaagt vanuit een bepaald gedachtegang.
maar goed
Een ongeluk is inderdaad anders dan het doelbewust mensen de dood in jagen. Vandaar ook dat simpelweg moord er ook bij staat. En de kans dat je vermoord wordt om wat voor reden dan ook is dan toch wel heel veel groter dan dat je vermoord wordt vanuit radicaal islamitisch gedachtengoed.
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen tegen dit soort vergelijkingen. Is dit puur om de boel een beetje reduceren zodat iedereen die ook maar iets durft te beweren over islamitische terroristische aanslagen weg te zetten hypochonders? Je mag van mij echt wel zeggen, hey, dit heeft niks met islam te maken. prima, niet mijn mening maar fair enough gezien het onderwerp. Maar als we dan argumenten vallen uit bed en anders totaal niet relevante doodsoorzaken betrokken worden hierbij, stuit mij dat behoorlijk tegen de borst.Sissors schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:08:
[...]
Die ongelukken zijn meer kleine idiote dingen die zelfs nog realistischer zijn om aan te overlijden dan een terroristische aanslag. Als ze zich daar op aantallen hadden gericht, hadden ze wel verkeersongelukken meegenomen.
Een ongeluk is inderdaad anders dan het doelbewust mensen de dood in jagen. Vandaar ook dat simpelweg moord er ook bij staat. En de kans dat je vermoord wordt om wat voor reden dan ook is dan toch wel heel veel groter dan dat je vermoord wordt vanuit radicaal islamitisch gedachtengoed.
Waarom ik dit zo ergerlijk vind. Omdat we nu al jaren merken dat de disucussie omtrent de problemen met islam continu worden doodgeslagen. Racist, islamofoob, xenofoob, onderbuik gevoelen, you name it. Als men de trend van de afgelopen jaren in europa, met islamitische aanslagen zorgelijk vind, dan helpt het niet bepaald als men die mensen dan wegzet al mensen die de boel overdrijven want er sterven meer mensen aan een ongeluk met voorwerp waar geen doel bewuste intentie was.
Daar zit het hem in, die intentie toegespitst op bepaalde mensen.
Wat is nou je doel met een opmerking over, stistieken liegen niet? De zon gaat onder, de zon gaat op. Ja geen speld tussen te krijgen, maar bevestigd niet het feit dat we hier wel te maken hebben met een situatie die de maatschappij steeds meer ontwricht. Jouw gedachtegang zorgt er alleen maar meer voor dat de ontwrichting vermeerderd. Maar hey, het laatste woord is meer waard dan een feitelijke adressering van een zorgelijke situatie.Ramzzz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:05:
[...]
Het spreekt 'de mensen' meer tot de verbeelding, maar laat onverlet dat het 'in the bigger picture' gewoon 'peanuts' is.
Cru, maar een waarheid als een koe. Statistieken die niet liegen, liegen niet.
Ik word er juist doodmoe van dat het in de politiek en op TV en veel fora haast alleen nog maar over de Islam gaat. Er is juist buitensporig veel discussie over. Echt grote problemen zoals klimaatverandering, mensenrechtenschennis en groeiende vermogensongelijkheid etc krijgen maar een fractie van die aandacht.muffstuff schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:18:
Waarom ik dit zo ergerlijk vind. Omdat we nu al jaren merken dat de disucussie omtrent de problemen met islam continu worden doodgeslagen.
De discussie over de Islam is tot in den treuren uitgekauwd en toch telkens maar een herhaling van zetten (over en weer) zonder nieuwe inzichten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Lag voor de hand, dezelfde m.o. als in Nice, München.May zei dat de aanslagpleger de Britse nationaliteit heeft en in het verleden in beeld was geweest bij de autoriteiten omdat hij terroristische banden zou hebben. De inlichtingendienst MI5 zou een onderzoek naar hem hebben verricht. De laatste tijd zou hij echter niet meer als een gevaar zijn gezien. De premier bevestigde eerdere verklaringen van de politie dat de dader was geïnspireerd door een radicale islamitische ideologie.'
Moeite gestoken in voorbereiding: vrijwel niets.
Kosten: idem.
Voor het onderzoek is het handig dat hij er speciaal een auto voor huurde (paper trail, mits echte ID is gebruikt), maar dat is het dan ook wel.
Dit kan letterlijk iedereen 'voorbereiden'. Elke 'lone wolf', psychoot, copycat, etc.
In vergadertijger-bingo-lingo: 'laaghangend fruit'.
En je kunt dit hoegenaamd niet voorkomen. En zolang er malloten zijn die hun eigen leven niets waard vinden, is dat een kwestie die je niet/nooit oplost.
Wanneer/als het zaadje in zo'n hoofd is geplant, kan dit gebeuren.
[ Voor 81% gewijzigd door Ramzzz op 23-03-2017 12:09 ]
Als je echter eens goed gaat kijken waarom het de maatschappij ontwricht is dat vooral vanwege alle extra commotie, berichtgeving en reacties die op een aanslag volgen. Als je vanaf vandaag op een zelfde manier zou reageren op elk verkeersongeluk waar doden bij vallen en dit ook breeduit op het nieuws zou laten zien, zou je zien dat mensen spontaan gaan denken dat het verkeer super onveilig/gevaarlijk is geworden.muffstuff schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:22:
[...]
Wat is nou je doel met een opmerking over, stistieken liegen niet? De zon gaat onder, de zon gaat op. Ja geen speld tussen te krijgen, maar bevestigd niet het feit dat we hier wel te maken hebben met een situatie die de maatschappij steeds meer ontwricht. Jouw gedachtegang zorgt er alleen maar meer voor dat de ontwrichting vermeerderd. Maar hey, het laatste woord is meer waard dan een feitelijke adressering van een zorgelijke situatie.
En heel simpel, terrorisme is natuurlijk enger dan een verkeersongeluk (express vs ongeluk), maar de manier waarop je ermee om gaat bepaald toch echt voor een groot deel de impact. Het kan dus ook geen kwaad om te kijken of we wel goed op zulke situaties reageren.
[removed]
http://www.nu.nl/buitenla...kheid-aanslag-londen.html
Zegt natuurlijk nog niks, IS claimt iedere scheet die ze lekker vinden ruiken
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 23-03-2017 13:58 ]
Vergeet de politici niet, die graag onze rechten vervolgens opofferen voor schijnveiligheid. (Hoewel dat eigenlijk ook aa reactie is natuurlijk.)redwing schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:04:
[...]
Als je echter eens goed gaat kijken waarom het de maatschappij ontwricht is dat vooral vanwege alle extra commotie, berichtgeving en reacties die op een aanslag volgen. Als je vanaf vandaag op een zelfde manier zou reageren op elk verkeersongeluk waar doden bij vallen en dit ook breeduit op het nieuws zou laten zien, zou je zien dat mensen spontaan gaan denken dat het verkeer super onveilig/gevaarlijk is geworden.
En heel simpel, terrorisme is natuurlijk enger dan een verkeersongeluk (express vs ongeluk), maar de manier waarop je ermee om gaat bepaald toch echt voor een groot deel de impact. Het kan dus ook geen kwaad om te kijken of we wel goed op zulke situaties reageren.
Verwijderd
Het probleem is dat die mensen de boel ook daadwerkelijk overdrijven. Mensen zitten vol angst voor terreur, maar stappen iedere morgen zonder nadenken op een fiets, terwijl die keuze een veel grotere kans heeft tot de dood te leiden. Of wonen in een stad waar het moordcijfer (lees: mensen die bewust omgebracht worden) veel hoger ligt dan het aantal slachtoffers door terreur, als de intentie belangrijk is. Zolang mensen de zaken niet in een zinnig perspectief weten te zetten, is een evenwichtige discussie ook niet mogelijk.muffstuff schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:18:
Waarom ik dit zo ergerlijk vind. Omdat we nu al jaren merken dat de disucussie omtrent de problemen met islam continu worden doodgeslagen. Racist, islamofoob, xenofoob, onderbuik gevoelen, you name it. Als men de trend van de afgelopen jaren in europa, met islamitische aanslagen zorgelijk vind, dan helpt het niet bepaald als men die mensen dan wegzet al mensen die de boel overdrijven want er sterven meer mensen aan een ongeluk met voorwerp waar geen doel bewuste intentie was.
De reden dat mensen zo op die zorgen reageren is natuurlijk ook omdat onze collectieve vrijheden ontzettend veel geweld aangedaan zijn op basis van die relatief kleine groep incidenten. Daar maken die mensen aan de andere kant zich ontzettend veel zorgen over en die zorgen zijn, gezien de genomen maatregelen, ook evident terecht. Vooralsnog ligt de concrete impact voor de gemiddelde burger volledig aan onze kant en bijna niet aan die van de terroristen.
Realiseer je ook goed dat terrorisme letterlijk paniek-isme of paniek zaaien betekent, en niet het vermoorden van iedereen die me tegenstaat. De angst die men opwekt is het doel, omdat die angst de samenleving veel meer schade toebrengt dan een serie aanslagen ooit kan doen.
Het valt me inderdaad op dat, op sommige uitzonderingen na, de trend lijkt te zijn dat aanslagen steeds amateuristischer worden. Dat kan je op verschillende manieren interpreteren, maar in de meeste interpretaties lijkt me dat een gunstige vaststelling. Het strookt op zich ook met het verminderde succes van IS.Ramzzz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:58:
Lag voor de hand, dezelfde m.o. als in Nice, München.
Zo'n uitspraak zou in de meeste gevallen als terroristisch dreigement worden opgevat.DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:33:
Tja, als er leiders als Erdogan zijn die zeggen dat mensen "Moeten vrezen en niet meer veilig over straat kunnen" snap ik dat de angst wel toeslaat.
Maakt de intentie uit hoe dood je bent en hoezeer je nabestaanden je missen? Die gedachtegang doet me altijd curieus aan.muffstuff schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:41:
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2017 15:25 ]
De trend naar lo-tech is logisch.. high-tech heeft voorbereiding nodig en de pakkans is hoger.. Ik zag een expert bij Pauw die zei dat een IS topman al een poos geleden had geroepen om low-tech middelen (steen, voertuig, mes) te gebruiken..Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:23:
[...]
Het valt me inderdaad op dat, op sommige uitzonderingen na, de trend lijkt te zijn dat aanslagen steeds amateuristischer worden. Dat kan je op verschillende manieren interpreteren, maar in de meeste interpretaties lijkt me dat een gunstige vaststelling. Het strookt op zich ook met het verminderde succes van IS.
Politie/intelligence zit behoorlijk op de netwerken dus hoe complexer, hoe hoger de pakkans.. een lone wolf aanval met minimale voorbereiding is lastig te onderscheppen..
Email van mijn locale politie over dit incident:
This information has been sent on behalf of Thames Valley Police
(Please do not reply or forward this email directly; please use the Reply, Share buttons at the bottom of this message)
Message sent by
Lucy Billen (Police, Media Officer, Thames Valley Police)
Following the tragic events in London yesterday afternoon, Thames Valley Police would like to remind our communities that the national threat level remains at SEVERE: as it has been since October 2014.
This means that an attack is highly likely and we urge the public to be alert but not alarmed.
Along with our partners we continue to do everything we can to help protect our communities, public institutions, critical national infrastructure and businesses.
We have reviewed our security measures and activities, including those for pre-planned events and in crowded places and there is no intelligence to suggest a specific threat to our communities within the Thames Valley following the terrorist attack in London yesterday. We will continue to provide a visible policing presence across the Thames Valley to provide reassurance to our communities.
Today we will be engaging with key community representatives to allay concerns and fears linked to this incident - with a particular focus on supporting our Muslim communities. We will be actively monitoring any incidents of hate crime and will ensure that they are dealt with robustly.
Communities defeat terrorism - we depend on information from the public, you are also our eyes and ears, and everyone can play their part in the effort to keep us safe. Please remain vigilant and report any suspicious behaviour or activity to the confidential Anti-Terrorist Hotline on 0800 789 321 or in an emergency call 999. In the rare event of a weapons attack occurring we urge you to follow the Run, Hide, Tell advice.
Chief Constable Francis Habgood said: “In light of the tragic incident in London, the cooperation of our communities is more important than ever before.
“I would urge you to contact the police straight away if you believe that someone is acting suspiciously. Trust your instincts and let us decide whether the information is important or not. No piece of information is considered too small or insignificant.
“I would like to reassure you that Thames Valley Police has reviewed our security measures and there is no specific intelligence to suggest a threat to our communities within Oxfordshire, Buckinghamshire and Berkshire.
“My officers and staff will continue to provide a visible presence in our communities and we have specialist resources in place to respond in an emergency.”
Verwijderd
Precies. De tekenen van een desintegrerend netwerk.ToolkiT schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:15:
De trend naar lo-tech is logisch.. high-tech heeft voorbereiding nodig en de pakkans is hoger.. Ik zag een expert bij Pauw die zei dat een IS topman al een poos geleden had geroepen om low-tech middelen (steen, voertuig, mes) te gebruiken..
Goed geschreven stuk.ToolkiT schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:15:
[...]
Email van mijn locale politie over dit incident:
[...]
Duidelijk en stellig geschreven - en dat is wel zo nuttig nu.This means that an attack is highly likely and we urge the public to be alert but not alarmed.
[...]
Today we will be engaging with key community representatives to allay concerns and fears linked to this incident - with a particular focus on supporting our Muslim communities. We will be actively monitoring any incidents of hate crime and will ensure that they are dealt with robustly.
Eigenlijk ben ik wel eens benieuwd hoe groot die groep dan ook daadwerkelijk is die 'ooit' door veiligheidsdiensten in de gaten werd gehouden en weer als 'veilig' bestempeld werd... Want volgens mij zijn zo'n beetje 'alle' aanslagen van de laatste tijd op Europees grondgebied gepleegd door 'bekenden van' de veiligheidsdiensten...Ramzzz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:58:
Premier May: 'Aanslagpleger was ooit in beeld bij MI5'
[...]
Lag voor de hand, dezelfde m.o. als in Nice, München.
Voor het onderzoek is het handig dat hij er speciaal een auto voor huurde (paper trail, mits echte ID is gebruikt), maar dat is het dan ook wel.
Dit kan letterlijk iedereen 'voorbereiden'. Elke 'lone wolf', psychoot, copycat, etc.
In vergadertijger-bingo-lingo: 'laaghangend fruit'.
En je kunt dit hoegenaamd niet voorkomen. En zolang er malloten zijn die hun eigen leven niets waard vinden, is dat een kwestie die je niet/nooit oplost.
Wanneer/als het zaadje in zo'n hoofd is geplant, kan dit gebeuren.
*Terwijl ik dit typ zit ik heerlijk van mijn vrijheid te genieten in het park met uitzicht op mij dochtertje die lekker zit te spelen met vriendinnetjes...
interesant artikel hierover:Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:19:
[...]
Precies. De tekenen van een desintegrerend netwerk.
https://www.theguardian.c...f-isis-network-in-britain
Tja, is het ooit erg hi-tech geweest dan? Een vliegtuig kapen met een aardappelschilmesje en vervolgens in een wolkenkrabber vliegen is toch echt niet hi-tech. Een bomgordel ook niet. Lijkt me voor de discussie ook totaal niet relevant.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:19:
[...]
Precies. De tekenen van een desintegrerend netwerk.
Verwijderd
Daarmee bagatelliseer je zaken toch wel danig. De aanslagen in de VS waren goed gecoördineerd en uitgevoerd door een groot team. Men heeft zich maanden voorbereid, waarbij iedere rol in het team een andere voorbereiding kende. De piloten namen vliegles, de krachtpatsers trainden op het overweldigen van mensen en oefenden het doden op dieren - noem maar op. Het plan is zorgvuldig voorbereid, goed gefinancierd geweest en volgens planning uitgevoerd.noguru schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:05:
Tja, is het ooit erg hi-tech geweest dan? Een vliegtuig kapen met een aardappelschilmesje en vervolgens in een wolkenkrabber vliegen is toch echt niet hi-tech. Een bomgordel ook niet. Lijkt me voor de discussie ook totaal niet relevant.
Dan is een kerel die in zijn eentje een auto huurt en met twee messen richting het parlement rijdt toch van een totaal andere orde.
De harde kern in Irak en Syria is zeker zeer high tech en innovatief. Het kost niet voor niets een enorme overmacht van nationale legers, regionale grootmachten en globale supermachten al jaren om een crowdfunded terreurnetwerk te verslaan en daarbij is al iets van 5 keer de sterkte van de Landmacht gesneuveld.noguru schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:05:
[...]
Tja, is het ooit erg hi-tech geweest dan? Een vliegtuig kapen met een aardappelschilmesje en vervolgens in een wolkenkrabber vliegen is toch echt niet hi-tech. Een bomgordel ook niet. Lijkt me voor de discussie ook totaal niet relevant.
Verwijderd
Technologie maakt het eigenlijk alleen maar nodeloos ingewikkeld*.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:03:
Het heeft uiteraard weinig tot niets met high-tech te maken en alles met organisatie. Waarom technologie erbij gehaald wordt weet ik niet.
Terreur vaart wel over het algemeen bij één of andere vorm van asymmetrische oorlogvoering.
Totaal of grotendeels onbekend zijn, lone wolf én ultra low tech (geen enkele vorm van voorbereiding benodigd) maakt dit 100% effectief en 0,0% te voorkomen.
Optimaal is meer slachtoffers dan daders.
Klaar...
*Hoogstens behoudens één of andere vorm van communicatie met de 'opdrachtgevers' - althans dat hopen de inlichtingendiensten, dus zijn die enorme 'sleepnetten' ingesteld om zogenaamd 100% af te kunnen vangen.
We kunnen concluderen dat de mazen daarin niet helemaal voldoen.
En Catch 22: zolang er aanslagen worden gepleegd zullen deze extra aandacht vergen, meer fondsen opslorpen, en de privacy van burgers nóg verder afkalven.
Er bestaat niets zoiets als 100% veilig.
/ rinse / repeat
[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 23-03-2017 21:37 ]
Een autobom die met een drone in real time begeleid wordt is wel een heel stuk effectiever.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:03:
Het heeft uiteraard weinig tot niets met high-tech te maken en alles met organisatie. Waarom technologie erbij gehaald wordt weet ik niet.
Nee, want te jammen.IJzerlijm schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:36:
[...]
Een autobom die met een drone in real time begeleid wordt is wel een heel stuk effectiever.
Een hersenloze idioot achter het stuur van een wagen is nog altijd de methode die werkt. Hersenloze idioten genoeg...
[ Voor 107% gewijzigd door polli_ op 01-05-2020 18:49 ]
Een goede organisatie is geen hi-techVerwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:12:
[...]
Daarmee bagatelliseer je zaken toch wel danig. De aanslagen in de VS waren goed gecoördineerd en uitgevoerd door een groot team. Men heeft zich maanden voorbereid, waarbij iedere rol in het team een andere voorbereiding kende. De piloten namen vliegles, de krachtpatsers trainden op het overweldigen van mensen en oefenden het doden op dieren - noem maar op. Het plan is zorgvuldig voorbereid, goed gefinancierd geweest en volgens planning uitgevoerd.
Dan is een kerel die in zijn eentje een auto huurt en met twee messen richting het parlement rijdt toch van een totaal andere orde.
Khalid Masood is geboren in kent met de naam Adrian Russell.polli_ schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:59:
Waar hebben we dit scenario vaker gezien, Brussel, Parijs en Duitsland.
Check 1: Crimineel verleden check
Masood heeft een strafblad voor onder meer bedreiging, het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel, wapenbezit en het verstoren van de openbare orde. Hij werd voor het eerst veroordeeld in 1983 voor vernieling en voor het laatst in 2003 voor het in bezit hebben van een mes. Gisteren doodde Masood een politieagent met een mes.
Check 2: De inlichtingendienst waren op de hoogte:
Khalid Masood is eerder onderzocht door de veiligheidsdienst MI5. Hij werd beschouwd als iemand met 'een hang naar gewelddadig extremisme'. Hij was echter niet meer in beeld bij de terrorismebestrijders.
Check 3: Niet meer in de gaten gehouden:
MI5 verdacht de man van gewelddadig extremisme, maar hij was de laatste tijd niet meer in beeld bij de Britse inlichtingendiensten.
http://www.ad.nl/dossier-...e-khalid-masood~abe8ea88/
Bijna altijd dezelfde modus operandi. Wie wil er wedden dat we snel te horen krijgen dat hij zijn paspoort of ID bij zich had.
Maar het is niet te betalen om iedereen die ooit verdacht is geweest voor de rest van zijn leven te monitoren. De militairen en speciale agenten in veel Europese landen maken al zware overuren sinds de recente aanslagen. (voorbeeld voor Belgie http://www.hln.be/hln/nl/...oor-terreurdreiging.dhtml )
En het is ook niet altijd hetzelfde liedje. Gisteren in Antwerpen ook een gek die met 100 km per uur over de Meir (drukste straat van Antwerpen) reed en ook wapens in zijn auto had liggen. Maar het bleek een dronken zware crimineel te zijn die vluchte voor de militairen. Hij reed ook niet bewust op mensen in, alleen in de hectiek leek het ook even een aanslag.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit is idd het probleem, ze kunnen niet iedereen die maar een beetje verdacht is 24x7 monitoren.. dus moet er bij elke verdachte een assesment gedaan worden.. en bij deze hadden ze het verkeerd ingeschat helaas..Marzman schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:39:
[...]
Maar het is niet te betalen om iedereen die ooit verdacht is geweest voor de rest van zijn leven te monitoren. De militairen en speciale agenten in veel Europese landen maken al zware overuren sinds de recente aanslagen. (voorbeeld voor Belgie http://www.hln.be/hln/nl/...oor-terreurdreiging.dhtml )
In dit aanslagtopic gaan we dus ook niet beginnen over de Islam, wel of niet. Daar is dit topic voor:
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden