"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Wellicht, maar als Denk zo een 3 zetels zou kunnen krijgen, zou je toch denken dat de PP wel minstens 1 zetel kan bemachtigen imo.Deadsy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:26:
[...]
Als je de poster ziet dan heb je al vlug het gevoel dat het een grap is.
Omdat het stemgedrag kan beïnvloeden, daarom normaal gesproken 9 uur dicht en dan exit poll. Nu staan er mensen in de rij die de poll hebben kunnen inzien, sterker nog er is nog een stembureau open tot 11 uur!
Float like a butterfly, sting like a bee.
https://www.facebook.com/DenkNL/?fref=ts
Zijn ze al live op TRT Turk? Heeft Erdogan zijn 'soldaten' al gefeliciteerd?
Ook veel felicitaties namens of voor (dat zoek ik nog even uit) Allah
[ Voor 19% gewijzigd door Malarky op 15-03-2017 21:30 ]
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:26:
[...]
200.000 mensen die zeker wel Nederlanders zijn en eindelijk vertegenwoordigd worden.
Op papier zijn ze Nederlander ja..Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:26:
[...]
Aangezien je met je identificatie moet stemmen zijn ze net zo Nederlands als jij
Maar qua mentaliteit? En loyaliteit?
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:26:
[...]
200.000 mensen die zeker wel Nederlanders zijn en eindelijk vertegenwoordigd worden.

Facts don't care about your feelings
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat een nachtmerrie, streng gereformeerde partijen met echte macht. Zeg maar dag-dag tegen euthanasie en het gedoogbeleid.rik86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:09:
Ik zou nu m'n geld op VVD/CDA/D66/CU/SGP inzetten. Centrum-Christelijk-Rechts
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Alsof ze met zo'n mentaliteit zin krijgen om gezellig mee te doen?ArcticTiger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:30:
[...]
[...]
Op papier zijn ze Nederlander ja..
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Met D66 in de regering? nee johMalfunctions schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:30:
[...]
Wat een nachtmerrie, streng gereformeerde partijen met echte macht. Zeg maar dag-dag tegen euthanasie en het gedoogbeleid.
Daarvoor was het ook geen probleem met de tijdelijke exit polls.
Wat een gezeur om niets weer.
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Jawel. Alleen van andere partijen dan die we nu bedoelen. In die tijd leefden er verschillende nog veel scherper afgebakende samenlevingen in Nederland.MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:29:
Dat heeft helemaal NIETS met integratie te maken.
Dus? De stembureaus in Caribisch Nederland zijn gewoon tot 2100 open. Dat is 0200 CET. Daar doet ook niemand moeilijk over.martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:26:
Exit polls en stemhokken die nog open zijn, dat mag eigenlijk niet!! Krijg misschien nog staartje....
Overigens zou ik er geen enkele moeite mee hebben de uitslag 'under wraps' te houden tot, laten we zeggen, 0900 de volgende morgen. Ik zie geen enkele reden waarom dit heet van de pers zou moeten komen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Met D66 gaat dat echt niet gebeuren, dus die zullen wel GL erbij willenMalfunctions schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:30:
[...]
Wat een nachtmerrie, streng gereformeerde partijen met echte macht. Zeg maar dag-dag tegen euthanasie en het gedoogbeleid.
Nee, maar een partij die de Armeense genocide ontkent (!), weigert standpunten in te nemen over internationale conflicten met Turkije, nep-accounts gebruikt om de boel op te stoken, hoort IMO absoluut niet thuis in de Nederlandse politiek.Michielgb schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:26:
Er zijn Christelijke partijen, linkse partijen, rechtse partijen, anti-immigratie partijen, een partij voor dieren, een partij voor bejaarden, is het nu echt zo'n ramp dat ook moslims een partij 'krijgen'?
Die lui moeten niet in de commissie stiekem, daar ben ik het helemaal mee eens, maar dit vind ik echt niet zo rampzalig, zeker omdat hun kiezerspotentieel beperkt blijft.
Geen wijziging t.o.v. 21:00
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Je zou verwachten dat er nu in de steden gestemd wordt wat meer VVD en GL/SP komt
Dat zal D66 nooit toestaan, daarom geloof ik niet in zo'n coalitie. Steunen vanuit de oppositie is nog iets anders dan echt in het kabinet zitten.Malfunctions schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:30:
[...]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Een lijsttrekker die MH17 verklaring nog steeds ontkent wel dan? Of iemand die hele bevolkingsgroepen wil buitensluiten? (En dan mag je zelf bedenken of die over PVV of 50+ is). Of partijen gebaseerd op religie?Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:31:
[...]
Nee, maar een partij die de Armeense genocide ontkent (!), weigert standpunten in te nemen over internationale conflicten met Turkije, nep-accounts gebruikt om de boel op te stoken, hoort IMO absoluut niet thuis in de Nederlandse politiek.
Op de man, dit willen hier niet zien.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:26:
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 21:39 ]
Verwijderd
De Nederlander is het gemiddelde van ons allemaal. Jij mag dat niet Nederlands vinden, maar de democratie bestaat nou net omdat we ons gerealiseerd hebben dat één universele waarheid niet bestaat.ArcticTiger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:30:
Op papier zijn ze Nederlander ja..
Die man is echt veel maffer en vooral gevaarlijker dan mijn naamgenoot hoor.
Hoop dat mensen beseffen dat we ECHT een (klein) stukje Nederland aan Turkije cadeau hebben gedaan
pics or gtfoMalarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:30:
In de LIVE stream op DENK alleen maar Turkse vlaggen!
https://www.facebook.com/DenkNL/?fref=ts
Zijn ze al live op TRT Turk? Heeft Erdogan zijn 'soldaten' al gefeliciteerd?
Ook veel felicitaties namens of voor (dat zoek ik nog even uit) Allah
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De islam kan uw vrijheid schaden
Dat is te makkelijk imo. De partij heeft inmiddels wel haar ware gezicht laten zien: namelijk een verlengstuk van Erdogan.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:31:
[...]
Alsof ze met zo'n mentaliteit zin krijgen om gezellig mee te doen?
Verder een prima brede uitslag lijkt me!
Verwijderd
Ik raad Rusland of China aan. Daar heb je wat minder kans op dergelijke buren. Stuur nog eens een kaartje!
[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 21:47 ]
Kijk dan in de chat daar, aanhoudend Turkse vlaggetjes. En veel gelul over Allah in het Arabisch. Niet op de avond zelf natuurlijk, zo gek zouden ze nooit zijn.
Maar kunt er niks meer aan veranderen, dus zien wel waar het schip strandt.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Ja, popcorn wordt dat! Jammer dat Sylvana daar niet bij zit. Man man man wat een soap wordt dit zeg...Wokschotel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:33:
Ik kan niet wachten op debatten tussen Denk en de PVV.
Gebaseerd op religie vind ik persoonlijk geen probleem (laten we wel wezen, in een seculiere staat als Nederland zullen ze nooit échte macht hebben), maar de PVV hoort wat mij betreft net zo min thuis in de politiek. Maar goed, de vrijheid is er wel om de politiek in te gaan, en de vrijheid is er ook om op lui te stemmen. Fijn, maar soms jammer.Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:32:
[...]
Een lijsttrekker die MH17 verklaring nog steeds ontkent wel dan? Of iemand die hele bevolkingsgroepen wil buitensluiten? (En dan mag je zelf bedenken of die over PVV of 50+ is). Of partijen gebaseerd op religie?
Nee, de Nederlander is degene die zich confirmeert aan de Nederlandse normen en waarden, en niet als een monhool met een turkse vlag gaat looen zwaaien, de politie provoceert en vervolgens gaaf janken dat ie door een hond is gebeten.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:33:
[...]
De Nederlander is het gemiddelde van ons allemaal. Jij mag dat niet Nederlands vinden, maar de democratie bestaat nou net omdat we ons gerealiseerd hebben dat één universele waarheid niet bestaat.
Gadversamme het wordt eng hier!
Is zoiets wel wettelijk? Stemmers hebben immers de exit polls al kunnen zien.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:19:
Hier in Nijmegen blijft het stembureau op het stadhuis tot 23:00 open omdat verschillende stembureaus onvoldoende formulieren hadden.
Idioot dat ik vanuit het buitenland tot maar 15:00 de tijd kreeg.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Oh de chat, dacht dat we het over de videostream haddenMalarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:34:
[...]
Kijk dan in de chat daar, aanhoudend Turkse vlaggetjes. En veel gelul over Allah in het Arabisch. Niet op de avond zelf natuurlijk, zo gek zouden ze nooit zijn.

Je bent wel een stemmingmaker zeg, voor iemand met een rood naampje...
Die debatten zijn er al lang geweest natuurlijk. Niet heel intelligent niveau verder.Kaap schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:34:
[...]
Ja, popcorn wordt dat! Jammer dat Sylvana daar niet bij zit. Man man man wat een soap wordt dit zeg...
Aboutaleb gaat hem opvolgen. Ik zet een kratje bier inSeñor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:35:
Ik neem aan dat Asscher en Roemer hun congé indienen? PvdA historisch verlies en Roemer heeft nog geen verkiezing gewonnen.
klopt, DENK hoort hier wat mij betreft ook niet thuis. Maar dat geldt ook voor de PVV, want die negeert Nederlandse normen en waarden ongeveer net zo hard.ArcticTiger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:35:
[...]
Nee, de Nederlander is degene die zich confirmeert aan de Nederlandse normen en waarden, en niet als een monhool met een turkse vlag gaat looen zwaaien, de politie provoceert en vervolgens gaaf janken dat ie door een hond is gebeten.
Keer het om... Is het wettelijk om mensen hun stemrecht af te nemen door een gebrek aan stemformulieren?EektheMan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:35:
[...]
Is zoiets wel wettelijk? Stemmers hebben immers de exit polls al kunnen zien.
Idioot dat ik vanuit het buitenland tot maar 15:00 de tijd kreeg.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Uit nieuwsgierigheid: Hoort niet discrimineren bij die Nederlandse normen en waarden?ArcticTiger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:35:
[...]
Nee, de Nederlander is degene die zich confirmeert aan de Nederlandse normen en waarden, en niet als een monhool met een turkse vlag gaat looen zwaaien, de politie provoceert en vervolgens gaaf janken dat ie door een hond is gebeten.
Drie zetels Denk is discutabel...ArcticTiger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:35:
[...]
Maar eenendertig zetels voor VVD is ook wel eng hoor.

Geloof dat Erdogan echt wel wat meer op zn kerfstok heeft dan Wilders ooit in de praktijk zou kunnen uitvoeren

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 21:37 ]
Op de manVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:34:
[...]
Ik raad Rusland of China aan. Daar heb je wat minder kans op dergelijke buren. Stuur nog eens een kaartje!
[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 21:48 ]
Want die hebben dat de afgelopen 4 jaar nog niet kunnen doen (of wanneer ze afgesplitst zijn)Wokschotel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:33:
Ik kan niet wachten op debatten tussen Denk en de PVV.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Je smiley zwaait ook met links
Zo on-topic.
Eerst maar eens zien wat de eindstand ons brengt maar dat PvdA klappen heeft gehad is duidelijk.
Jammer van GL.

★ What does that mean? ★
Verwijderd
Daarom heb jij een stem. Eén van de grofweg 13 miljoen. Je wordt bedankt voor je mening en bijdrage aan het democratische proces.ArcticTiger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:35:
Nee, de Nederlander is degene die zich confirmeert aan de Nederlandse normen en waarden
Geen idee wat ik er van moet vinden, of waar ik mezelf plaats in het spectrum, maar ik vind het jammer dat 5 jaar geleden er nog werd gezegd 'Turkse mensen zijn wel oke, harde werkers die geen problemen veroorzaken', en we nu zijn aangekomen bij 'is de integratie misschien toch mislukt?'. Iets zit me niet lekker aan de ontwikkelingen de laatste tijd, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen
Zelfs als we even de discriminerende ideeën van Wilders vergeten, hij heeft 6x zoveel zetels, dus 6x gevaarlijker.Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:37:
jeminee, hoe kunnen mensen hier Kuzu vergelijken met Wilders....dat het bijna net zo eng is.
Geloof dat Edrogan echt wel wat meer op zn kerfstok heeft dan Wilders ooit in de praktijk zou kunnen uitvoeren
![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat 2 a 3 jaar lang in de peilingen de PVV constant de grootste is geweest met als hoogtepunt zelfs tot over de 40 zetels. Dan ineens komen de verkiezingen dichterbij en plons daar gaan ze. Ik vind het maar vreemd. Of De Hond speelt gewoon een vuil spelletje met ons.Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:27:
Wat had je anders verwacht? We mogen best eerlijk zijn, mensen zijn prikkelbaar. Dus voorspelbaar. Zonder afgelopen weekend was een VVD nog steeds de grootste geweest, maar het was marginaal groter geweest - en was meer afhankelijk geworden van beweging naar het midden met CDA / D66 / GL toe.
Maar het is wat het is. Zolang mensen blijven geloven in labels als links, rechts, npo en meer van dat soort kunstmatige flauwekul zal dit ook dominant blijven. De volgende verkiezingen zal Mark opnieuw redelijk goed kunnen winnen.
Niet alleen dat maar ook het "Alles maar weglachen syndroom" van Mark Rutte, bijna PDD NOS achtige omstandigheden waarbij de beste man (het zal vast een aardige vent wezen) geen benul heeft wat voor ellende er allemaal in Nederland gaande is, op zoveel vlakken. Dankzij zijn bezuinigingen. Dan vindt ik als je dan echt een vent bent, en het nu beter gaat met Nederland, dat je begrotingsoverschotten ook weer ten goede laat komen aan de mensen die het zwaarst getroffen zijn door de crisis.
true, maar met de gebeurtenissen van de afgelopen tijd is er weer genoeg stof voor mooie debatten.Kees schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:37:
[...]
Want die hebben dat de afgelopen 4 jaar nog niet kunnen doen (of wanneer ze afgesplitst zijn)
Asscher was bij voorbaat al kansloos: vechten tegen een regering waar je zelf inzit. Roemer heeft nagelaten daarvan te profiteren. Tijd voor een ander bij de SP.Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:35:
Ik neem aan dat Asscher en Roemer hun congé indienen? PvdA historisch verlies en Roemer heeft nog geen verkiezing gewonnen.
Verder wordt dit geen leuk kabinet voor werknemers en werknemers in de zorg in elk geval.
Ook de website is niet bereikbaar....Basekid schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:38:
NOS en technologie faalt
Je hebt duidelijk niet genoeg mee gekregen wat voor achterlijke beschuldigingen hij bijvoorbeeld naar de medische sector heeft geslingerd. Dat zit echt op het nivo Erdogan.iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:37:
Ik word oprecht verdrietig van het feit, dat mensen van mening zijn dat een partij waar Turken op stemmen gelijk kenmerkend is voor een mislukte integratie. Ik heb niet op DENK gestemd, maar dit is wel de eerste keer waar ik in mijn omgeving veel meer mensen hoor die voor de eerste keer gestemd hebben, terwijl ze hier al 40 jaar wonen, dat zegt ook wel een hoop.
Geen idee wat ik er van moet vinden, of waar ik mezelf plaats in het spectrum, maar ik vind het jammer dat 5 jaar geleden er nog werd gezegd 'Turkse mensen zijn wel oke, harde werkers die geen problemen veroorzaken', en we nu zijn aangekomen bij 'is de integratie misschien toch mislukt?'. Iets zit me niet lekker aan de ontwikkelingen de laatste tijd, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen
★ What does that mean? ★
Van twee partijen die de afgelopen weken bewezen hebben dat ze debatten mijden die ze niet kunnen winnen? Ik ben bang dat het rustig blijft, maar we blijven hopen natuurlijkWokschotel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:38:
[...]
true, maar met de gebeurtenissen van de afgelopen tijd is er weer genoeg stof voor mooie debatten.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dan verhuis ik naar Turkije.
★ What does that mean? ★
Dus is het nh nodig om het op de man te spelen?Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:37:
[...]
Daarom heb jij een stem. Eén van de grofweg 13 miljoen. Je wordt bedankt voor je mening en bijdrage aan het democratische proces.
Had wel wat meer verwacht.
Populisten zijn één pot nat - al is dat misschien een ontoereikend begrip. Het gaat niet nauwelijks om waar ze zich op claimen te richten, maar wat ze daadwerkelijk doen - en hoe. Is altijd hetzelfde in de menselijke geschiedenis.Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:37:
jeminee, hoe kunnen mensen hier Kuzu vergelijken met Wilders....dat het bijna net zo eng is.
Geloof dat Edrogan echt wel wat meer op zn kerfstok heeft dan Wilders ooit in de praktijk zou kunnen uitvoeren
![]()
![]()
![]()
![]()
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
http://nos.nl/artikel/216...en-kiesraad-verbaasd.htmlMx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:36:
[...]
Keer het om... Is het wettelijk om mensen hun stemrecht af te nemen door een gebrek aan stemformulieren?
De Kiesraad is verbaasd over de berichten. De raad wijst erop dat in de Kieswet staat dat de stembureaus om 21.00 uur moeten sluiten
Wat een mooie, voorspelbare reactieSnowwie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:38:
[...]
Omdat 2 a 3 jaar lang in de peilingen de PVV constant de grootste is geweest met als hoogtepunt zelfs tot over de 40 zetels. Dan ineens komen de verkiezingen dichterbij en plons daar gaan ze. Ik vind het maar vreemd. Of De Hond speelt gewoon een vuil spelletje met ons.
Niet alleen dat maar ook het "Alles maar weglachen syndroom" van Mark Rutte, bijna PDD NOS achtige omstandigheden waarbij de beste man (het zal vast een aardige vent wezen) geen benul heeft wat voor ellende er allemaal in Nederland gaande is, op zoveel vlakken. Dankzij zijn bezuinigingen. Dan vindt ik als je dan echt een vent bent, en het nu beter gaat met Nederland, dat je begrotingsoverschotten ook weer ten goede laat komen aan de mensen die het zwaarst getroffen zijn door de crisis.
Ik heb dat wel allemaal meegekregen, rustig maar. Maar het feit dat ze nu 3 zetels halen, betekent kennelijk wel dat een flinke gemeenschap, waar ik deel van uitmaak, tot op heden geen fatsoenlijk klankbord heeft gehad. n=1, maar haast iedereen die ik ken die hier destijds heen kwam als gastarbeider had tot op heden nog nooit gestemd, maar nu wel.MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:39:
[...]
Je hebt duidelijk niet genoeg mee gekregen wat voor achterlijke beschuldigingen hij bijvoorbeeld naar de medische sector heeft geslingerd. Dat zit echt op het nivo Erdogan.
Blijkbaar wel, want stemmers in het buitenland kregen hun formulier niet, of niet op tijd binnen en dat was volgens de rechter gewoon jammer, maar helaas.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:36:
[...]
Keer het om... Is het wettelijk om mensen hun stemrecht af te nemen door een gebrek aan stemformulieren?
Diezelfde rechter zal dan toch niet met 2 maten gaan meten?
ODIHR zal er vast nog een opmerking over maken.
[ Voor 5% gewijzigd door EektheMan op 15-03-2017 21:42 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Z'n promotie naar de Raad van State zal nu wel door gaan, kan Rutte toch snel enig vertrouwen weer mee de grond in boren.
Ik vind het ook goed. Eindelijk namelijk een stem voor mensen die Erdogan ook een toffe peer vinden. Eindelijk een partij voor Islamisten met een verborgen agenda, net als de AKP was. Dit is democratie en zolang ze verborgen zijn in bijvoorbeeld een PvdA kan het probleem ontkent worden. Nu niet meer.iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:37:
Ik word oprecht verdrietig van het feit, dat mensen van mening zijn dat een partij waar Turken op stemmen gelijk kenmerkend is voor een mislukte integratie. Ik heb niet op DENK gestemd, maar dit is wel de eerste keer waar ik in mijn omgeving veel meer mensen hoor die voor de eerste keer gestemd hebben, terwijl ze hier al 40 jaar wonen, dat zegt ook wel een hoop.
Transparantie en democratie in 1, wat kunnen we nog meer wensen?
Wie zei dat? Het NRC, de Volkskrant? Heel veel Turken zijn goed geïntegreerd. Maar een significante groep ook niet. Die juichen al heel veel jaar voor elke scheet van Erdogan hun grote leider. Dat is niet sinds zaterdag. Dat het NRC hun bestaan ontkende betekent niet dat ze er niet waren.Geen idee wat ik er van moet vinden, of waar ik mezelf plaats in het spectrum, maar ik vind het jammer dat 5 jaar geleden er nog werd gezegd 'Turkse mensen zijn wel oke, harde werkers die geen problemen veroorzaken', en we nu zijn aangekomen bij 'is de integratie misschien toch mislukt?'. Iets zit me niet lekker aan de ontwikkelingen de laatste tijd, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen
Discrimineren hoort er imo niet bij inderdaad. Maar ziet u mij discrimineren?Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:36:
[...]
Uit nieuwsgierigheid: Hoort niet discrimineren bij die Nederlandse normen en waarden?
Ik vind tegenwoordig het woord discrimineren sowieso zwaar overtrokken.
Zodra bepaalde (voornameljk allochtone) mjnderheidsgroepen het benauwd krijgen gaan ze met het D woord zwaaien.
Als je 40 jaar nooit gestemd hebt, kan je niet gaan lopen klagen dat je niet gehoord wordt natuurlijk.iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:41:
[...]
Ik heb dat wel allemaal meegekregen, rustig maar. Maar het feit dat ze nu 3 zetels halen, betekent kennelijk wel dat een flinke gemeenschap, waar ik deel van uitmaak, tot op heden geen fatsoenlijk klankbord heeft gehad. n=1, maar haast iedereen die ik ken die hier destijds heen kwam als gastarbeider had tot op heden nog nooit gestemd, maar nu wel.

Wat mij, even los van wel of niet goed geïntegreerd, niet lekker zit is dat DENK niet openlijk afstand neemt van de uitspraken van Erdogan. In dat opzicht vind ik die 3 zetels geen fijne ontwikkeling...iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:37:
Dat maakt het standpunt en de houding van DENK niet minder kwalijk. Je geeft wel aan dat je het mee hebt gekregen, maar neem jij er wel afstand van? Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer je hier al ruim 40 jaar woont, (kennelijk) goed geïntegreerd bent, je dan nog met je volle verstand kunt kiezen voor DENK.iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:41:
[...]
Ik heb dat wel allemaal meegekregen, rustig maar. Maar het feit dat ze nu 3 zetels halen, betekent kennelijk wel dat een flinke gemeenschap, waar ik deel van uitmaak, tot op heden geen fatsoenlijk klankbord heeft gehad. n=1, maar haast iedereen die ik ken die hier destijds heen kwam als gastarbeider had tot op heden nog nooit gestemd, maar nu wel.
Verwijderd
Hoe is benoemen dat je een stem hebt in het democratische proces de man spelen? Als ik je voor iets onaardigs uitmaakte, dan speelde ik op de man. Dat doe ik niet. Je hebt recht op je mening, net als al die 13 miljoen andere kiesgerechtigden.ArcticTiger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:40:
Dus is het nh nodig om het op de man te spelen?
Had wel wat meer verwacht.
Triest triest triest, laat maar weer eens zien dat de integratie totaal totaal niet is gelukt
Ze mag der wel wezen. Geen straf om naar haar te kijken.gekkie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:39:
Nah "Dionne de schermvrouw" is het in iedergeval nog niet
Ik heb iets tegen die partij, niet per sé tegen Turken (wel tegen Erdogan uiteraard). Op die partij stemmen vind ik wel behoorlijk duf; of je hebt je er blijkbaar niet helemaal in verdiept en bent blij dat er een partij opkomt voor moslims en Turken in het bijzonder, daar kan ik wel in komen, of je bent het daadwerkelijk met hen eens; dat vind ik verschrikkelijk.iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:37:
Dat werkt ook andersom, kennelijk voelden die mensen tot op heden dat er geen politicus was waarvan ze vonden dat ze door diegene vertegenwoordigd worden.mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:42:
[...]
Als je 40 jaar nooit gestemd hebt, kan je niet gaan lopen klagen dat je niet gehoord wordt natuurlijk.
Totaal onvergelijkbaar. Overigens zaten ze daar, met de populair vote, er ook niet erg ver naast. Maar door het bizarre systeem in de USA is het 'de winner takes it all'.Erik82 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:41:
ipsos had toch ook die exitpolls met hillary clinton gedaan?
In de afgelopen jaren zaten de exit-polls er hooguit 2 zetels naast.
Nee niet jij specifiek. Maar gezien je zo afgeeft op Denk (mee eens overigens), maar waarom dan niet net zo hard problemen met de PVV? Die ook dus de Nederlandse normen en waarden negeren, en een stuk groter zijn. Welk van de twee erger is kan je over discussieren, maar qua zetels hakt de PVV harder in op de normen en waarden.ArcticTiger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:42:
[...]
Discrimineren hoort er imo niet bij inderdaad. Maar ziet u mij discrimineren?
Ik vind tegenwoordig het woord discrimineren sowieso zwaar overtrokken.
Zodra bepaalde (voornameljk allochtone) mjnderheidsgroepen het benauwd krijgen gaan ze met het D woord zwaaien.
Die op rtl4 is anders ook een snoepje, weet haar naam nietP107 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:43:
[...]
Ze mag der wel wezen. Geen straf om naar haar te kijken.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Moet wat hé, nu Trump geen KFC aan het eten isShitHappens schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:42:
't Is inmiddels ook breaking news geworden op CNN
Maar 19 zetels voor de PVV dat is toch veel erger. Meer dan 1 miljoen mensen die op een Nazi hebben gestemt. We kunnen onze tolerante verkooppraatje niet meer houden in het buitenland. Daar trappen ze nu niet meer in.Deruxian schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:25:
Denk 3 zetels nu, dus grofweg 3*65000 is ongeveer 200.000.
200.000 mensen met stemgerecht waarbij je je moet afvragen of ze Nederlander zijn....
Sarah Palin ....Snowwie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:43:
Ik ga denk ik maar verhuizen naar Alaska
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Als ze hadden geprobeerd om gehoord te worden als "nederlander" ipv "zielige allochtoon" was dat misschien wat beter gelukt. Kom nou, in 40 jaar geen ?iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:43:
[...]
Dat werkt ook andersom, kennelijk voelden die mensen tot op heden dat er geen politicus was waarvan ze vonden dat ze door diegene vertegenwoordigd worden.
Hoeveel overheidshulp verwacht je daar te krijgen?Snowwie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:43:
Ik ga denk ik maar verhuizen naar Alaska
Geen strafP107 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:43:
[...]
Ze mag der wel wezen. Geen straf om naar haar te kijken.
Ik zou dr keihard doen, al lag mijn vrouw ernaast te janken...
/grootspraak
www.google.nl
Het zal me niet verbazen als de stemmen bij de stembureau's die langer open blijven ongeldig worden verklaard.
Dit topic is gesloten.
Uitslagen: https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
Restzetelberekening: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361