Dit had Herman sowieso soepeler opgelost.
20 teveel voor pvv en 5 teveel voor Denk.Soldaatje schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:01:
VVD(31)
CDA(19)
D66(19)
PVV(19)
GroenLinks(16)
SP(14)
PvdA(9)
CU(6)
PvdD(5)
50Plus(4)
Denk(3)
SGP(3)
Forum voor Democratie(2)
spint ie wel weer als positief voor zijn achterbanDeadsy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:02:
Kunnen ze Dionne niet meer in beeld brengen?
Zou het niet ook een flinke klap voor de PVV zijn als ze op 19 zetels blijven steken?
[ Voor 33% gewijzigd door Player1S op 15-03-2017 21:03 ]
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Bezuinigingen bij de PO, geen geld meer voor animaties.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Michielgb schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:02:
Dit had Herman sowieso soepeler opgelost.

Mooi, kan me er wel in vinden in deze exitpol
Cogitationis poenam nemo patitur
Tot zover de amateur-pollers hier die dachten dat FvD groter dan de 'echte' polls voorspelden zouden worden.Soldaatje schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:01:
VVD(31)
CDA(19)
D66(19)
PVV(19)
GroenLinks(16)
SP(14)
PvdA(9)
CU(6)
PvdD(5)
50Plus(4)
Denk(3)
SGP(3)
Forum voor Democratie(2)
Bijna al mijn allochtone collega's hebben VVD gestemd uit pure paniek. Terwijl het ex PvdA en SP luitjes waren. Die pure angst dat de PVV de grootste werd. Haha.
Eerste gok: VVD-CDA-D66-PvdA (78 zetels)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Helaas geen 10×15 zetels, behalve de PvdA
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ze had het over een verlies voor D66... dus niet alleen de animaties faalden
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb geen enkel debat gevolgd, ben op de standpunten afgegaan.Spacey23 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:59:
[...]
Precies mijn gedachte vandaag. Uiteindelijk ook op de VVD gestemd. Tevens vond ik Rutte gewoon sterk overkomen de laatste tijd en dat dien je ook te zijn als president.
Ik vertrouw geen van de lijsttrekkers, en hun praatjes geloof ik al helemaal niet.
De vvd vertrouw ik ook niet want die zijn er mijns inziens nog steeds meer voor de bedrijven en elite dan voor jan modaal en de gewone burger, maar helaas hadden ze wel de meeste overeenkomsten met mijn standpunten.
he he eindelijk eens lekker lachen met elkaar hier op Tweakers (zowel links en rechts)....heerlijk!
wat een aanfluiting bij de NOS haha
wat een aanfluiting bij de NOS haha
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 21:04 ]
Wat een rommeltje daar bij de NOS.
Wat kunnen ze wél bij de NOS?
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 15-03-2017 21:05 ]
Gaat soepel daar bij de NOS.
Landschap is nu wel een puinhoop, jeej...
Landschap is nu wel een puinhoop, jeej...
People as things, that’s where it starts.
Dus nu moet Sylvana een echte baan gaan zoeken?
ps. Dionne vaker in beeld.
ps. Dionne vaker in beeld.
Als het zo blijft verliest de VVD 10 (tien!) zetels, maar toch zijn ze daar ongelofelijk blij...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Alle stagiairs mogen de verkiezingsuitslag verzorgen \o/
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Schakel dan over luitjes op rtl4 gaat het prima
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik had al voorspeld vorige week dat Wilders binnenkort de handdoek in de ring gooit, er is niets meer te winnen voor hem. Ik VOORSPEL het nog een keer. Geert gaat de handdoek in de ring gooien!
Holy shit, waar zijn die stemmen dan heen gegaan? gezien PvdA ook flink geknakt is...Fiber schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:05:
Als het zo blijft verliest de VVD 10 (tien!) zetels, maar toch zijn ze daar ongelofelijk blij...
PvdA stapt wel in... die willen hun machtsbasis behouden...
of mensen waarvan het flex contract volgende week aflooptsteveman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:05:
Tja, als ze toch winnen...Fiber schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:05:
Nee joh, dan moet ie echt werk zoeken.Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:06:
Ik had al voorspeld vorige week dat Wilders binnenkort de handdoek in de ring gooit, er is niets meer te winnen voor hem. Ik VOORSPEL het nog een keer. Geert gaat de handdoek in de ring gooien!
PLEASE LET THIS BE TRUE!!!Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:06:
ja ik gil want dat zou echt heel goed nieuws zijn
Goed plan. Gaan we doen.martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:05:
De stagairs die de kekke animaties mocht maken faalde iig nietsteveman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:05:
ik wacht rustig af geloof niet zo in exitpolls
Ik heb geen tv-abonnementmartinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:05:
Dat is niet zo slim, exitpolls zijn vaak aardig betrouwbaarErik82 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:07:
Tesla Model 3 RWD (2023)
dat zou wel eens de voorpagina van de kranten kunnen worden 1 van de komende dagen, jaMalarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:06:
Jij bent af
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dionne, Dionne, Dionne!

Ik verkies het te noemen: winning!
[ Voor 74% gewijzigd door steveman op 15-03-2017 21:08 ]
Zo, de VVD ondanks verlies toch de grote winnaar.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
College tour. Als criminelen en oplichters daar geld voor krijgen kan hij het ook.
Anoniem: 172410
Die kiezers op rechts gaan niet magisch verdwijnen. Er staan al diverse opvolgers te trappelen om zijn plekje over te nemen. Baudet of beroepstrol Roos, bijvoorbeeld.L1nt schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:06:
PLEASE LET THIS BE TRUE!!!
ja ik gil want dat zou echt heel goed nieuws zijn
Ja, wie voorspelde dat voor Malarky in "De Tweede Kamerverkiezingen 2017" (9 maart 2017)Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:07:
[...]
dat zou wel eens de voorpagina van de kranten kunnen worden 1 van de komende dagen, ja
Ik vind het wel nice dat de volgens de prognose de PvdD 5 zetels heeft. De FvD valt wat tegen. Maar het zou me niet verbazen als er bij de eerste tellingen (rond 23:30) het er nog een stuk anders uit ziet. En dat de PVV bijvoorbeeld er zomaar nog 3 bij krijgt.
Roemer is ook wel exit denk ik. Kan er niet om malen. Lijkt me een sympathieke man maar te licht bevonden voor de politiek.
Ze lieten net zien dat de grootste afwijking vorige keer "maar liefst" 2 zetels was. Ze gaan ervan uit dat dat nu weer zo is, maar aan de andere kant, Brexit heeft ons ook erg verrast.Erik82 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:07:
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Verdeeld dus dus sowieso al beter. En vooralsnog minder goed in dom schreeuwen en toch stemmen scoren.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:08:
[...]
Die kiezers op rechts gaan niet magisch verdwijnen. Er staan al diverse opvolgers te trappelen om zijn plekje over te nemen. Baudet of beroepstrol Roos, bijvoorbeeld.
PVV is momenteel echter een stabiele partij, nu ze zijn gestopt met in brievenbussen plassen enzo. Als het weer nieuwe splinterpartijen moeten worden zullen die vast niet bepaald stabiel zijn.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:08:
[...]
Die kiezers op rechts gaan niet magisch verdwijnen. Er staan al diverse opvolgers te trappelen om zijn plekje over te nemen. Baudet of beroepstrol Roos, bijvoorbeeld.
Welnee, nivellering is een feestje, ook electoraal!Fietsbel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:09:
PvdA , yikes, dat moet zeer doen
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Denk dat dat voor d66 iets te is?rik86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:09:
Ik zou nu m'n geld op VVD/CDA/D66/CU/SGP inzetten. Centrum-Christelijk-Rechts
Aub niet. Ik heb entertainment nodig.Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:06:
Is het niet zo dat de grootste min of meer verplicht is om eerst te praten met de grote partijen die het sterkst zijn gegroeid?
Bij CU en SGP zien ze in Pechtold de personificatie van satan, dus dat lijkt me sterk.rik86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:09:
Ik zou nu m'n geld op VVD/CDA/D66/CU/SGP inzetten. Centrum-Christelijk-Rechts
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
PvdA op dik verlies, maar opmerkelijker SP die niet weet te profiteren.
Is het linkse verhaal dan toch echt uitgewerkt?
Nee.Deadsy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:10:
Is het niet zo dat de grootste min of meer verplicht is om eerst te praten met de grote partijen die het sterkst zijn gegroeid?
10 zetels minder: "het lijkt erop dat de kiezer ons toch weer zijn vertrouwen geeft"
Da's marketing :-)
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
En kabinet VVD-CDA-D66-GL ruim mogelijk...
Gewoon een paar weken doorpakken dan hebben we voor Pasen een nieuwe regering...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ze spelen nu dan ook nog niet in een vacuüm. Als Wilders opstapt kunnen ze opschuiven.L1nt schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:09:
Verdeeld dus dus sowieso al beter. En vooralsnog minder goed in dom schreeuwen en toch stemmen scoren.
En dan "ik denk aan de kiezer"Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:11:
10 zetels minder: "het lijkt erop dat de kiezer ons toch weer zijn vertrouwen geeft"

Zijn er toevallig nog mensen die weten hoe goed de exit polls het uiteindelijke resultaat voorspellen als we kijken naar vorige verkiezingen?
+12 GL, +3PvdD, waarschijnlijk een goed deel naar D66 +7. Daar daar lekt inderdaad wel weg.Bullet NL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:10:
PvdA op dik verlies, maar opmerkelijker SP die niet weet te profiteren.
Het ziet er naar uit dat Rutte zo'n beetje de gehele Keukenhof aan Erdogan sturen kan om hem te danken voor die tien zetels....
Marketing is een voorstelling, voorstelling is de perceptie!Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:11:
Men sprak van 2 zetels afwijking max.shdx schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
Zijn er toevallig nog mensen die weten hoe goed de exit polls het uiteindelijke resultaat voorspellen als we kijken naar vorige verkiezingen?
D66 wint de verkiezingen.
Zonder D66 kan de VVD nl geen kabinet maken.
Als ik Pechtold zou zijn, zou ik tegen Rutte zeggen, "we doen alleen mee als ons hele partijprogramma wordt overgenomen en anders niet."
Als ik Pechtold zou zijn, zou ik tegen Rutte zeggen, "we doen alleen mee als ons hele partijprogramma wordt overgenomen en anders niet."
How do you save a random generator ?
shdx schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
Pinobigbird schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:09:
[...]
Ze lieten net zien dat de grootste afwijking vorige keer "maar liefst" 2 zetels was. Ze gaan ervan uit dat dat nu weer zo is, maar aan de andere kant, Brexit heeft ons ook erg verrast.
Ja.
Strategische stemmers hebben VVD gestemd vanwege angst PVV. Hadden die mensen gestemd wat ze eigenlijk wilden doen waren CDA, D66, GL nog wat meer omhoog gegaan.
En dan was er formatie technisch meer mogelijk geweest.
Kijk maar naar Brexit en Trump, ik zou er niet te veel waarde aan hechten.shdx schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dat laatste kan ik alleen maar om juichen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Wilders is een stabiele partij, de PVV eromheen lijkt niet veel voor te stellen. Dat heeft Wilders natuurlijk ook altijd zo gewild en is ook een reden dat regeren er waarschijnlijk niet in zit.Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:10:
PVV is momenteel echter een stabiele partij, nu ze zijn gestopt met in brievenbussen plassen enzo. Als het weer nieuwe splinterpartijen moeten worden zullen die vast niet bepaald stabiel zijn.
Die Turkse beïnvloeding van de Nederlandse politiek ook altijdGeert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
Het ziet er naar uit dat Rutte zo'n beetje de gehele Keukenhof aan Erdogan sturen kan om hem te danken voor die tien zetels....
/me Denkt terug aan Paars...enchion schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
Gewoon niet antwoorden op de vraag want we zijn geweldig!Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:11:
Hopelijk lekt er van de PVV nog wat naar GL.. please ofzo
Prachtig. NOOIT kan Groenlinks + PvdA + D66 meer roepen dat slechts 'een enkeling' niet goed geïntegreerd is. Met 70.000 stemmen per zetel gewoon 210.000 stemmers!Fleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
Denk trouwens 3 zetels. Yikes.
4 jaar lang mislukte integratie in de Kamer. Daar kunnen ze niet meer omheen. Ik ben blij
VVD/CDA/CU/PvdA/GLenchion schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
https://decorrespondent.n...poll/92889973462-f159f87eshdx schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
http://peilloos.nl/2012/0...ezingsuitslag-verschil-6-
Zo'n "lord and saviour" is Klaver nu ook weer niet, vergeef me het te zeggen, maar het lijkt nog steeds een arrogant klein kind.Basekid schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:13:
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
De moeite waard om even te schakelen naar CNN die uitgebreid de Nederlandse verkiezingen behandelen.
Zoals exitpoll mevrouw al aangaf was het vorige keer juist anders omdat schijnbaar juist die kiezers niet meedoen aan de exit poll.Basekid schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:13:
★ Lijkt joop.nl wel hier ★
* sambalbaj komt net uit het stembureau
Best grappig om om 21.05 je stem uit te brengen.
Stond nog zeker voor 20 minuten mensen in de rij tot op het perron en ze waren aan de laatste 30 stembiljetten bezig op station Nijmegen.
Best grappig om om 21.05 je stem uit te brengen.
Stond nog zeker voor 20 minuten mensen in de rij tot op het perron en ze waren aan de laatste 30 stembiljetten bezig op station Nijmegen.
pvda zingt even een toontje lager (hihi)
ik had al bijna de neiging om mijn oudejaarslot op te gaan gravenGeert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:58:
nee zeg, die tune die NOS gebruikt nu met het aftellen tot 2100u......pfff lijkt wel Oud&Nieuw
![]()
ik ben benieuwd vooral naar de stats straks. Het hoge opkomstpercentage onderstreept toch wel dat mensen ontevreden zijn of dat er een geheel nieuwe groep kiezers is gevonden.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Dat zou een mooie uitkomst zijn inderdaad.PWM schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:14:
1 zetel erbij bij VDD, D66, CDA en CU en we hebben ons nieuwe kabinet.
Denk het ook, dan krijg je een stelletje volgers en ja-knikkers op minister posten.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:13:
[...]
Wilders is een stabiele partij, de PVV eromheen lijkt niet veel voor te stellen. Dat heeft Wilders natuurlijk ook altijd zo gewild en is ook een reden dat regeren er waarschijnlijk niet in zit.
Zag trouwens dat Geert zijn haren weer eens volledig geverfd had, de zwarte wortels zijn weg.
Hoe zie je dat voor je? Gaan slecht geïntegreerde mensen tegen zichzelf op DENK stemmen?Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:14:
Prachtig. NOOIT kan Groenlinks + PvdA + D66 meer roepen dat slechts 'een enkeling' niet goed geïntegreerd is. Met 70.000 stemmen per zetel gewoon 210.000 stemmers!
4 jaar lang mislukte integratie in de Kamer. Daar kunnen ze niet meer omheen. Ik ben blij![]()
Suggereer je nu dat Corendon een 2e dienst in de markt kan zetten?Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:14:
[...]
Prachtig. NOOIT kan Groenlinks + PvdA + D66 meer roepen dat slechts 'een enkeling' niet goed geïntegreerd is. Met 70.000 stemmen per zetel gewoon 210.000 stemmers!
4 jaar lang mislukte integratie in de Kamer. Daar kunnen ze niet meer omheen. Ik ben blij![]()
Dit topic is gesloten.
Let op:
Uitslagen: https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
Restzetelberekening: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361
Uitslagen: https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
Restzetelberekening: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361