Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:43:
[...]

Nee, helaas niet. Dus moet je roeien met de riemen die je hebt.
Maar als je dat argument wil inbrengen, dan had je die hele referendum wet niet moeten invoeren.
Als je zo'n sterk signaal van je volk krijgt, dan moet je daar gewoon naar luisteren. Directe democratie of niet, ik vind het een beetje slap om dan te zeggen "Ja, maarja... Dat hebben wij hier niet, dus moeten we het maar gewoon lekker negeren." :+ Sorry hoor, maar ik vind dat wel zo lekker makkelijk. "Ja de burger heeft zich uitgesproken, maar dit is geen directe democratie: dus **** hun." C'mon.

Hebben we einderlijk weer een keer een referendum, wordt er WEER niet naar ons geluisterd.
En let wel; het vorige referendum dat we hadden is ook genegeerd.
Sterk? Met een opkomst van 32%? Da's bijna een lachwekkende stellingname.
En heette het niet een 'raadplegend referendum‘. Redelijk duidelijk qua intentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 16-03-2017 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:15
Edgarz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:40:
[...]

Da's onzin. Wij hebben geen stelsel van directe democratie. Het geeft dus ook geen pas om te doen alsof we dat wel hebben. Je kunt in een voetbalwedstrijd ook geen beroep doen op basketbalregels.
Ik zie het in deze vergelijking meer als het invoeren van een video scheidsrechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zwitsers vinden het geen onzin. Eéntje zwaait en doet je de groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Ik woon nog steeds in een VVD stad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jdh009 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:44:
[...]

Als ik https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html zie ik toch vooral PvdA in de gemeenten rondom Groningen als je kijkt naar de verkiezingen van 2012. De gemeenten die tot nu toe binnen zijn zijn CDA.
Klik wel even op de gebieden.
Soms staat een gebied als bepaalde partij, maar bv met maar een paar procent winst.
Dat vertekend heel erg als er in een gebied voor de rest bv veel PvdA is en SP
Señor Sjon schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:46:
[...]

De gebieden rondom Groningen zijn altijd een oud-communistisch bolwerk geweest. Daar was zeker nooit het CDA de grootste.
Dit dus.

[ Voor 19% gewijzigd door B_FORCE op 16-03-2017 00:47 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:41:
[...]

De dorpen rond de stad zijn altijd behoorlijk CDA geweest. Het PVDA is wel (gigantisch) gekelderd in Groningen (stad).
De gebieden rondom Groningen zijn altijd een oud-communistisch bolwerk geweest. Daar was zeker nooit het CDA de grootste.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Buu schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:44:
Zoals het er nu naar uit ziet gaan Baudet en Hiddema de kamer in; ik ben tevreden.

[afbeelding]
Wat is een partijkartel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
klaw schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:45:
[...]

Het is er al door dus die kous is wel af de senaat zou het steunen dus is dat nu wel klaar.

[...]

Oftewel afviserende referenda bestaan niet, kun je vinden. Maar ik vind de representatieve democratie iets belanrijker. Dat democratsiche inbreng niet getoreleerd wordt is best wel grappig nu we naar de verkiezingsuitslagen zitten te kijken.
Ja, maar daar kom je in gevaarlijk vaarwater wat mij betreft.
We zitten nu naar verkiezingsuitslagen te kijken, die over een zeer breed scala aan onderwerpen gaan. Daar moet ook op gestemd worden.

Echter, dat je tot meerdere malen toe steeds een directe inspraak van de burger compleet negeert doet niets af aan het feit dat ze maling hebben aan burgerinspraak. Dat we eens in de 4 jaar mogen stemmen: nou joepie. We moeten wel, want iets anders kunnen we niet.
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:45:
[...]

De Zwitsers vinden het geen onzin. Eéntje zwaait en doet je de groeten.
Fijn dat je het dus blijkbaar toch met mij eens bent dat ik een valide punt maakte.

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 16-03-2017 00:47 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Edgarz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:45:
[...]

Het sterke signaal was dat 2 op de 3 Nederlanders het geen ene fluit interesseerde, ofzo. Het vervelende is dat je niet weet waarom mensen niet komen stemmen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:56

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dat is een geuzennaam die ze gegeven hebben aan de gevestigde partijen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Señor Sjon schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:46:
[...]

Noorden was bijna altijd PvdA veruit de grootste, maar je ziet het hè, PvdA het gat in :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Huidige stand van zaken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RAxg4Ul.png

Afwijking van de exitpoll met 1 á 2 zetels komt dus wel overeen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

RobinHood schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:47:
[...]

Het sterke signaal was dat 2 op de 3 Nederlanders het geen ene fluit interesseerde, ofzo. Het vervelende is dat je niet weet waarom mensen niet komen stemmen.
Dat zou je kunnen interpreteren als: Van ons hoeft dat niet, beslissen over zaken waar ik eigenlijk geen verstand van heb.

Als 'de burger' het echt zo graag wilde, had FvD hun eigen voorspelling van 10 zetels wel gehaald. Maar lijkt toch niet zo te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Edgarz op 16-03-2017 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:44:
[...]
Precies. En dan vooral PvdA en D66... Eerst roepen "Jaaaa we moeten de uitslag honoreren!"
En dan puntje bij paaltje... Honoreren ze het totaal niet. Niets waard die lui. :)
Vooral de stellingname gaande weg van D66 vond ik wat apart ... tegen referenda .. want de burger kan het niet beoordelen, terwijl pechtold ook in eerste instantie niet leek uit te blinken in kennis van het geen hij voor had gestemd. Maar goed ze weten dondersgoed dat men kort van memorie is en er weinig alternatieven zijn waar je wel wat mee op zou schieten dus men kan het maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Daar gaat Baudet in knippen met zijn kartelschaar :P
Afbeeldingslocatie: https://www.geenstijl.nl/archives/images/t12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Edgarz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:45:
[...]

En heette het niet een 'raadplegend referendum‘. Redelijk duidelijk qua intentie.
Tja, dat is dezelfde opkomst als bij de Europese verkiezingen - zullen we die ook maar naar huis sturen dan? ;) Graag.
Dat mensen niet komen opdagen, wat ik me goed kan voorstellen gezien bij het vorige referendum er ook totaal niet geluisterd is dus veel mensen zoiets hadden van "het heeft geen zin" (waarvan akte, want dat is wel weer gebleken), verandert niets aan de uitkomst.

Als je niet komt stemmen, is dat je eigen probleem. Zo werkt dat.
De meerderheid van de stemmers heeft zeer duidelijk "TEGEN" gestemd, dat is een feit. De opkomst boeit verder niets.
Edgarz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:48:
[...]

Dat zou je kunnen interpreteren als: Van ons hoeft dat niet, beslissen over zaken waar ik eigenlijk geen verstand van heb.
Fijn dat jij even beslist wat de thuisblijvers blijkbaar dachten. :')

[ Voor 15% gewijzigd door WhatsappHack op 16-03-2017 00:50 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

gekkie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:43:
[...]

Niet zo zeer direct richting de democratie, meer indirect. Het is nog steeds raadgevend. Het is puur het punt dat ze (oppertunistich als ze waren) uitgingen van een andere uitslag (niet geldig, dan wel voor) en dus beloofden dat ze het gingen interpreteren als ware het bindend. Dus een stel huichelaars en daarmee doen ze het vertrouwen in de democratie dus indirect geen goed met z'n allen.
En dat deden ze omdat ze zo weinig feeling hebben met 'de burger' dat ze makkelijk zouden winnen.
Denk ik.

Maar ik denk niet dat het erg is want met die lage opkomst en het strategisch wegblijven van ja stemmers om te proberen de kiesdrempel niet te laten halen. (walgelijke ondemocratische losers die daar de plank keihard mis hebben geslagen!) Ik ging er destijds ook gewoon van uit dat het wederom genegeerd zou worden. Maar goed, als ze gewoon meteen hadden gezegd "Bedankt.. maar we doen het toch" dan kan ik dat respecteren maar dat uitstellen en dan een nietszeggende toevoeging dat vind ik niet zo cool.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

jip_86 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:48:
[...]

[afbeelding]
meme baudet de kamer in :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Baudet en Hiddema in debat met Kuzu en Ozturk...
Wordt vuurwerk :9~

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

jip_86 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:48:
[...]

[afbeelding]
Ik zou 'm iets kleiner schalen, dat kartelschaartje Baudet. Conform de uitslag...

[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 16-03-2017 00:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:51:
[...]

En Wilders natuurlijk ook nog })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:58
hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:51:
[...]

En Wilders. Wat dat betreft is het wel jammer dat VNL met Jan Roos niet één zeteltje weet te krijgen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Wat een deceptie, niemand publiceert het aantal stemmen per partij

RTL doet nog aantal stemmen per gemeente: http://www.rtlnieuws.nl/v...iew=all&electionCode=TK17

NOS houdt het bij percentages. En meer bronnen zijn er niet, allemaal kopie van. Ultieme source blijft ANP. In 2012 hield Google het nog live bij.

Dit is wel een leuke website om live te kunnen formeren: http://deformatiewijzer.nl (met de nieuwste uitslagen).

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 16-03-2017 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Wel benieuwd wat Delft gaat doen.
Daar deed PvdA het altijd goed., gaan ze nu massaal voor GL?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bijna een kwart vd gemeentes zijn binnen.
Wat nog wel cruciaal zijn, zijn de gemeentes Rotterdam, Den Haag en Utrecht, daarna verwacht ik bijna geen verschuivingen meer.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Moet meteen weer aan Jolande Sap en de stekkerdoos denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zo stomen die populisten even naar de derde plek. Naast GL nu ook D66 voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Quad schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:48:
Huidige stand van zaken:

[afbeelding]

Afwijking van de exitpoll met 1 á 2 zetels komt dus wel overeen.
Hoe staat D66 op 17 en CDA op 21 zetels, terwijl het percentage van D66 groter is? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Fleximex schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:52:
[...]

En Wilders. Wat dat betreft is het wel jammer dat VNL met Jan Roos niet één zeteltje weet te krijgen :P
Daar ben ik oprecht blij om. Ik vind die Roos niet geschikt voor de politiek.
Ja hij heeft aardig campaigned voor het referendum, dat is heel mooi. Maar in de tweede kamer? Alsjeblieft niet.

En ik snap dat niet... Ik vind Louis Bontes en Joram van Klaveren op zich best goede politici. Bontes heeft heel goed zijn best gedaan met de MH17 kwestie bijvoorbeeld, al kreeg hij helaas die steen niet naar boven. (Omtzigt ook niet; ook een geweldige vent daar, jammer dat het niet gelukt is.)
Waarom ze dan eerst een advocaat aanstellen, die niet over het paard getild is maar over de hele manage heen is gesmeten, en daarna een Jan Roos die niet verder komt dan "Politiek correct geneuzel!! ALLEMAAL POLICOR!!!" - ik heb geen idee wat ze in godsnaam dachten te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoveel methaanproductie dat we het milieu wel kunnen vergeten voor een paar eeuwen. Maar wel genoeg gas om Groningen voorlopig met rust te laten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:49:
[...]

Tja, dat is dezelfde opkomst als bij de Europese verkiezingen - zullen we die ook maar naar huis sturen dan? ;) Graag.
Dat mensen niet komen opdagen, wat ik me goed kan voorstellen gezien bij het vorige referendum er ook totaal niet geluisterd is dus veel mensen zoiets hadden van "het heeft geen zin" (waarvan akte, want dat is wel weer gebleken), verandert niets aan de uitkomst.

De meerderheid van de stemmers heeft zeer duidelijk "TEGEN" gestemd, dat is een feit. De opkomst boeit verder niets.

[...]

Ik vind het niks een referendum, de meeste mensen zijn namelijk helemaal niet in staat om politieke besluiten te maken. Het laatste referendum was dan ook echt een lachertje, lekker opgehitst door GeenStijl en Geert en Jantje Roos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Malarky schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:53:
Wat een deceptie, niemand publiceert het aantal stemmen per partij

RTL doet nog aantal stemmen per gemeente: http://www.rtlnieuws.nl/v...iew=all&electionCode=TK17

NOS houdt het bij percentages. En meer bronnen zijn er niet, allemaal kopie van. Ultieme source blijft ANP. In 2012 hield Google het nog live bij.

Dit is wel een leuke website om live te kunnen formeren: http://deformatiewijzer.nl (met de nieuwste uitslagen).
Bedoel je dit?
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/15/tk2017-a1550054

Na langzaam laden wel op een gemeente klikken, dan aantal stemmen per partij

[ Voor 6% gewijzigd door [Roland] op 16-03-2017 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:46:
Echter, dat je tot meerdere malen toe steeds een directe inspraak van de burger compleet negeert doet niets af aan het feit dat ze maling hebben aan burgerinspraak. Dat we eens in de 4 jaar mogen stemmen: nou joepie. We moeten wel, want iets anders kunnen we niet.
Even zonder flauw te doen: snap je waarom we een representatieve democratie hebben in de vorm van meerdere kamers en meerdere partijen? Hoe de diverse machten elkaar zorgvuldig in balans houden? Hoe het hele systeem afgesteld is om wilde plannen niet de overhand te laten krijgen, hoe minderheden beschermd worden en hoe iedereen zijn steentje bijdraagt zonder al te grote kringen in de vijver te kunnen maken?

Daarom is een referendum adviserend en niet bindend. Iedereen heeft recent het recht gekregen om een onderwerp besproken te krijgen en onderwerp van een referendum te maken, maar dat geeft je niet automatisch het recht om al onze waarborgen te omzeilen en je plan via een sluiproute, zonder toetsing en uitgebreide overweging tot wet te maken. Zo werkt de democratie niet - gelukkig niet.

Doen alsof het ondemocratisch is dat een plan gewogen en getoetst wordt is een belediging voor de democratische rechtstaat zoals die al honderden jaren bestaat. Deze maakt Nederland maakt tot wat Nederland is en daar moeten we zuinig op zijn.
Kid Buu schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:47:
Dat is een geuzennaam die ze gegeven hebben aan de gevestigde partijen.
Is er een reden dat ze voor zo'n tendentieuze geuzennaam hebben gekozen? Iedereen kan een partij beginnen. Daarmee is de titel kartel ietwat gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Richh schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:54:
[...]

Hoe staat D66 op 17 en CDA op 21 zetels, terwijl het percentage van D66 groter is? :P
Dat is inmiddels aangepast.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

B_FORCE schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:53:
Wel benieuwd wat Delft gaat doen.
Daar deed PvdA het altijd goed., gaan ze nu massaal voor GL?
Waarschijnlijk wordt D66 het grootst in Delft.

Bron: ik studeer in delft :')

[ Voor 53% gewijzigd door Chris Smoove op 16-03-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:22

swv

jip_86 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:53:
Zo stomen die populisten even naar de derde plek. Naast GL nu ook D66 voorbij.
Komt door Zaanstad en Lelystad denk ik die nu toegevoegd zijn. En Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Fleximex schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:52:
[...]

Ondanks dat er wordt geroepen dat de populistische partijen een halt toe is geroepen heb je met Wilders, DENK, FvD toch een kwart van de kiezers te pakken. En als ik die Krol zo nu en dan hoor spreken hoort die ook eigenlijk tot de Populisten.

Dus ben blij dat die Roos er niet bijkomt. Er zit al genoeg gebakken lucht in de 2e kamer.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:54:
[...]

Dat zie ik ook (op de site van het AD). Hoe en wat weet ik daaromtrent ook niet 1-2-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:49:
[...]

[...]

Goed lezen. "zou".
Opkomst 2014 in NL was 43% overigens. Dus niet hetzelfde als het referendum. Ook inhoudelijk is het een andersoortige verkiezing, appels en peertjes derhalve.
De meerderheid van de stemmers is de minderheid van de bevolking en die heeft (het was immers een raadgevend referendum) een 'nee' advies gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Malarky schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:53:
De percentages bij de NOS klopt niets van: PVV en D66 hebben vrijwel evenveel stemmen maar de PVV 3 zetels meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[Roland] schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:54:
[...]

Bedoel je dit?
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/15/tk2017-a1550054

Na langzaam laden wel op een gemeente klikken, dan aantal stemmen per partij
Dat is net als RTL dus per gemeente. Niet aantal stemmen op de partij voor Nederland totaal, zodat we de restzetels kunnen berekenen.

Tenzij ik alle gemeenten handmatig ga optellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:54:
[...]

Ik vind het niks een referendum, de meeste mensen zijn namelijk helemaal niet in staat om politieke besluiten te maken. Het laatste referendum was dan ook echt een lachertje, lekker opgehitst door GeenStijl en Geert en Jantje Roos.
Dat is het beeld wat geschetst wordt. Maar er stonden veel meer mensen achter dat referendum.
Ik vind Partij voor de Dieren bijvoorbeeld niet echt een ophitser...

Ik denk overigens dat mensen daar prima toe in staat zijn bij bepaalde onderwerpen. En daar moet de bevolking ook geraadpleegd worden. Ik ben het er geheel mee eens dat je niet alles moet overlaten aan de burger. GeenPeil bijvoorbeeld vind ik een volslagen waanzin idee.
Maar voor belangrijke, ingrijpende, zaken? Ja, voorleggen die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
MrMonkE schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:49:
[...]

En dat deden ze omdat ze zo weinig feeling hebben met 'de burger' dat ze makkelijk zouden winnen.
Denk ik.

Maar ik denk niet dat het erg is want met die lage opkomst en het strategisch wegblijven van ja stemmers om te proberen de kiesdrempel niet te laten halen. (walgelijke ondemocratische losers die daar de plank keihard mis hebben geslagen!) Ik ging er destijds ook gewoon van uit dat het wederom genegeerd zou worden. Maar goed, als ze gewoon meteen hadden gezegd "Bedankt.. maar we doen het toch" dan kan ik dat respecteren maar dat uitstellen en dan een nietszeggende toevoeging dat vind ik niet zo cool.
Mjah en dat is vervolgens eigenlijk weer de algemene tendens tijdens deze regeer periode.
Gedoe met MH17 .. slepend geheel .. weinig proactief qua informatieverschaffin .. bonnetjes .. proactief .. maar dan tegenwerkend ... referendum .. eerst geen campagne willen voeren .. dan al het fout lijkt te gaan maar hel en verdoemenis preken (zoals rutte afgelopen week ook al weer deed) enzovoorts.

Lijkt momenteel helaas de modus operandus te zijn van de Nederlandse politiek in de breedte (en dan verwachten ze optimisme ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Percentage is getelde stemmmen, zetels prognose incl. te verwachten stemresultaten van de rest, gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:54:
[...]

Zoveel methaanproductie dat we het milieu wel kunnen vergeten voor een paar eeuwen. Maar wel genoeg gas om Groningen voorlopig met rust te laten.
Heb overigens niet op Wilders gestemd hoor. Maar goedemorgen, voorzie net als diegene waarop ik reageerde confrontaties tussen Hiddema, Beaudet, Wilders en de guys van Denk die er niet om zullen liegen.

Of die confrontaties nu echt productief zullen zijn laat ik maar in het midden (waarschijnlijk niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Malarky schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:56:
[...]

Dat is net als RTL dus per gemeente. Niet aantal stemmen op de partij voor Nederland totaal, zodat we de restzetels kunnen berekenen.

dan wil je deze hebben:
http://nos-autocue.geenstijl.nl/tk2017

Rechterrijtje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Edgarz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:56:
[...]

Goed lezen. "zou".
Opkomst 2014 in NL was 43% overigens. Dus niet hetzelfde als het referendum. Ook inhoudelijk is het een andersoortige verkiezing, appels en peertjes derhalve.
De meerderheid van de stemmers is de minderheid van de bevolking en die heeft (het was immers een raadgevend referendum) een 'nee' advies gegeven.
Fijn dat we het er over eens zijn dat het een feit is dat de meerderheid "tegen" heeft gestemd.
Dat er vervolgens niets met dat democratische geluid wordt gedaan, weer niet net als bij het vorige referendum, geeft aan dat de mening van de burger ze heel weinig boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:15
Malarky schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:56:
[...]

Check http://nos-autocue.geenstijl.nl/tk2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik vind het welletjes geweest.
VVD blijft grootste met 31/32 zetels, CDA, PVV en D66 volgen.
CU heeft een zetel erbij en SGP is gelijk gebleven, daarmee is mijn dag al weer goed. :)

Vanavond sta ik alweer in Ahoy.. :)F

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:56:
[...]

De percentages bij de NOS klopt niets van: PVV en D66 hebben vrijwel evenveel stemmen maar de PVV 3 zetels meer...
Mijn sheet met restzetels en lijstcombinaties klopt tot op de komma nauwkeurig. Maar ik heb totaal aantal stemmen nodig. Nog nooit een verkiezing meegemaakt dat die niet gedeeld werden.

Landelijk hebben we percentages en aantal stemmen alleen per gemeente.

Sheet: https://docs.google.com/s...t5TyTcwc/edit?usp=sharing (met dummy data voor 2017).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:57:
Ik denk overigens dat mensen daar prima toe in staat zijn bij bepaalde onderwerpen. En daar moet de bevolking ook geraadpleegd worden. Ik ben het er geheel mee eens dat je niet alles moet overlaten aan de burger. GeenPeil bijvoorbeeld vind ik een volslagen waanzin idee.
We moeten beiden erkennen dat veel mensen bij het referendum tegen Europa stemden en inhoudelijk eigenlijk helemaal niets wisten van het Oekraïne-verdrag. Dat is ook één van de problemen van referenda.- het gaat zelden over het onderwerp zelf. De referenda ervoor waren vaak ook een blijk van afkeuring jegens de overheid, in plaats van een inhoudelijke stem tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zeg, waarom is het nu trouwens al urenlang geleuter bij de NOS?
Er zijn intussen toch wel wat uitslagen binnen, of niet? Daar hoor ik graag van. :)
-edit- Alsof je het over de duivel hebt... Daar is Dione! :)
gekkie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:57:
[...]
Lijkt momenteel helaas de modus operandus te zijn van de Nederlandse politiek in de breedte (en dan verwachten ze optimisme ...).
Ja, maar dat is het juiste populisme blijkbaar. :')

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 16-03-2017 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Malarky schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:59:
[...]

Mijn sheet met restzetels en lijstcombinaties klopt tot op de komma nauwkeurig. Maar ik heb totaal aantal stemmen nodig. Nog nooit een verkiezing meegemaakt dat die niet gedeeld werden.

Sheet: https://docs.google.com/s...t5TyTcwc/edit?usp=sharing (met dummy data voor 2017).
Kiesgerechtigden + opkomst + percentages per partij kan je het wel uitrekenen toch? Dat staat bij NOS gewoon online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Malarky schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:59:
[...]

Ik had er ook zo 1, maar zonder data nutteloos inderdaad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Man man man, in de grote steden in de randstad 8-9% DENK :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
DENK 5% in Zaanstad. Te verwachten, maar wel lager dan Amsterdam.
http://statline.cbs.nl/St...905&HDR=T&STB=G4,G2,G1,G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Uitstekend. Haha partij Mens en Spirit valt weg, geen resultaat.
jip_86 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:01:
[...]

Kiesgerechtigden + opkomst + percentages per partij kan je het wel uitrekenen toch? Dat staat bij NOS gewoon online.
Kijk maar in mijn sheet zo simpel is het niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Malarky op 16-03-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
GeenPeil is echt een bizar fiasco zeg trouwens...

Zelfs de partij voor de niet stemmers haalt meer stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris Smoove schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:02:
Man man man, in de grote steden in de randstad 8-9% DENK :')
De polarisatie komt duidelijker aan het licht dan menig politicus wel wil doen geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:59:
[...]

We moeten beiden erkennen dat veel mensen bij het referendum tegen Europa stemden en inhoudelijk eigenlijk helemaal niets wisten van het Oekraïne-verdrag. Dat is ook één van de problemen van referenda.- het gaat zelden over het onderwerp zelf. De referenda ervoor waren vaak ook een blijk van afkeuring jegens de overheid, in plaats van een inhoudelijke stem tegen.
Dat zou best eens kunnen kloppen, al moeten we daarbij opmerken dat veel politici (Pechtold bijvoorbeeld) ook geen flauw idee hadden. Wat dat betreft houdt dat elkaar denk ik redelijk in balans, politici die meteen roepen voor te zijn en de mensen die "voor" hebben gestemd zullen ook lang niet altijd inhoudelijke kennis hebben gehad van de materie. Dat probleem heb je altijd, en zal je altijd blijven houden.

Het zal ook zeker voor een groot deel een stem tegen de EU zijn geweest, net als met de Europese Grondwet destijds. Nou die laatste is natuurlijk ook gewoon door onze strot geramd via het verdrag van Lissabon - maar dat is nu net het gevaar van de EU... Als ze door blijven gaan met het negeren van de zorgen van de burgers met betrekking tot de EU, en stug door blijven pruttelen naar wat zij zelf het beste vinden en het liefst willen doen (Neem Verhofstadt als voorbeeld die een enorme ras federalist is en zegt dat uitspraken op basis van landen "een kanker zijn binnen de EU" (Ja heeft ie echt gezegd.)): daardoor is er steeds minder draagvlak voor de EU.
Het is een feit dat men de EU te machtig vindt worden, teveel met zaken vindt bemoeien, problemen slecht aanpakken en teveel uitbreidingsdrift hebben.

Er wordt niet naar die burgers geluisterd. Steeds maar weer niet. Jarenlang niet.
Als ze dan nog steeds verbaasd staan te kijken met "waarom vinden ze ons niet meer lievvv?" en dan de schuld gaan neerleggen bij populisme en nationalisme: dan heb je geen bord voor je kop, maar een complete bunker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:58:
[...]

Fijn dat we het er over eens zijn dat het een feit is dat de meerderheid "tegen" heeft gestemd.
Dat er vervolgens niets met dat democratische geluid wordt gedaan, weer niet net als bij het vorige referendum, geeft aan dat de mening van de burger ze heel weinig boeit.
Nee. Dat geeft aan dat de regering doet waar ze voor gekozen zijn en voor betaald worden: Het beste besluit nemen voor heel het land. En net zoals met pijnlijke ingrepen, waar de burger altijd tegen zal zijn, is dat precies wat je van een regering mag verwachten. In een directe democratie worden dat soort pijnlijke maar broodnodige besluiten dus niet meer genomen ls her aan de burger ligt. Korte termijn visie, geen visie en vooral 'laat anderen maar pijn leiden'. Je moet toch eens wat aan je mensenkennis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

DENK heeft blijkbaar een behoorlijk besloten feestje.....

http://www.telegraaf.nl/b...geweigerd_bij_Denk__.html

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
1400 stemmen voor GeenPeil terwijl zij toch een groot aantal mensen bereiken via Geenstijl.
Blijkbaar is het best leuk om overal tegenaan te trappen maar zodra het serieus wordt gaat vrijwel niemand voor deze partij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

3 zetels voor DENK waarvan 0/9 restzetels. Dus 3 solide zetels: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361

PVV heeft 9e restzetel wat betekend dat haar 19e zetel op de tocht staat. Die gaat dan als eerste naar D66.

[ Voor 25% gewijzigd door Malarky op 16-03-2017 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:04:
De polarisatie komt duidelijker aan het licht dan menig politicus wel wil doen geloven.
De tijd dat men kon ontkennen dat de multiculturele samenleving mislukt is lijkt me nu wel voorbij...

Een serieus deel van de allochtonen stemt op een partij die de uitlatingen van Erdogan niet wil veroordelen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:04:
Er wordt niet naar die burgers geluisterd. Steeds maar weer niet. Jarenlang niet.
Als ze dan nog steeds verbaasd staan te kijken met "waarom vinden ze ons niet meer lievvv?" en dan de schuld gaan neerleggen bij populisme en nationalisme: dan heb je geen bord voor je kop, maar een complete bunker.
Waarom doe je nou net of onze representatieve democratie geen democratie is? Alsof die niet gebaseerd is op de samengestelde belangen en wensen van onze collectieve samenleving? Alsof die niet gevormd is door eeuwenlang schaven aan een systeem dat inmiddels zorgvuldig in belans is gebracht?

Dat heb ik overigens net ook al geschreven. Want, eerlijk is eerlijk, onze representatieve democratie afdoen als irrelevant is ook niet erg democratisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Edgarz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:05:
[...]

Nee. Dat geeft aan dat de regering doet waar ze voor gekozen zijn en voor betaald worden: Het beste besluit nemen voor heel het land. En net zoals met pijnlijke ingrepen, waar de burger altijd tegen zal zijn, is dat precies wat je van een regering mag verwachten. In een directe democratie worden dat soort pijnlijke maar broodnodige besluiten dus niet meer genomen ls her aan de burger ligt. Korte termijn visie, geen visie en vooral 'laat anderen maar pijn leiden'. Je moet toch eens wat aan je mensenkennis doen.
Ahhh, nu snap ik het. :)
*Jij* vindt het de beste keuze en een broodnodig besluit, en daarom ben je het helemaal eens dat het referendum geheel genegeerd wordt.

Zeg dat dan gewoon, in plaats van er zo omheen te draaien.
Ik ben het volstrekt oneens met je. Het is een zeer dom besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Nu nog graag een Aziatische partij :+

[ Voor 41% gewijzigd door Chris Smoove op 16-03-2017 01:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:57:
[...]
Het probleem vaak is dat een referendum ook een referendum over het bestaande beleid is.

Een idee zou bijvoorbeeld zijn om referenda alleen tijdens verkiezingen te houden, zodat daardoor het minder een referendum over het huidige beleid of regering is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:59:
[...]

Ik heb persoonlijk 100 mensen geinterviewed over het verdrag (sociaal en leeftijd/geslacht gemixte doelgroep incl ondernemers, bouwvakkers, gepensioneerden) ten tijde van het referendum. 2 hadden het verdrag gedownload en gelezen. 1 heeft het helemaal gelezen maar begreep niet alles. De 2e was na 10 paginas gestopt.

Je hoeft mij niet te geloven, geen probleem mee. Het is voor wat betreft mijn eigen deel geen representatief aantal. Maar het verbaasde mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:08:
[...]

Waarom doe je nou net of onze representatieve democratie geen democratie is? Alsof die niet gebaseerd is op de samengestelde belangen en wensen van onze collectieve samenleving? Alsof die niet gevormd is door eeuwenlang schaven aan een systeem dat inmiddels zorgvuldig in belans is gebracht?

Dat heb ik overigens net ook al geschreven. Want, eerlijk is eerlijk, onze representatieve democratie afdoen als irrelevant is ook niet erg democratisch.
Ik had het over de EU, die luisteren niet naar de burger - en de lokale politiek doet daar inderdaad fijntjes aan mee.
Ik velde met die post derhalve ook geen oordeel over de lokale politiek, maar over de EU-brede problemen die we hebben; en hoe weinig er daar geluisterd wordt naar de burger. Als ze zo doorgaan, dan is het VK het eerste land dat eruit stapt: maar zeker niet het laatste land.

Onze democratie is zeker niet irrelevant, ik kan me echter niet vinden in dit model. :)
anandus schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:09:
[...]

Het probleem vaak is dat een referendum ook een referendum over het bestaande beleid is.

Een idee zou bijvoorbeeld zijn om referenda alleen tijdens verkiezingen te houden, zodat daardoor het minder een referendum over het huidige beleid of regering is.
Ik kan me prima vinden in zo'n compromis, mits het dan bindend is.
Of bijvoorbeeld 1x per jaar naar de stembus waar een paar zaken worden voorgelegd. Dat is alleen erg lastig omdat beslissingen vaak sneller gemaakt moeten worden. Ik vind wat dat betreft het Zwitserse model relatief superieur aan het onze.

[ Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 16-03-2017 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:11:
[...]

Ik had het over de EU, die luisteren niet naar de burger - en de lokale politiek doet daar inderdaad fijntjes aan mee.
Ik velde met die post derhalve ook geen oordeel over de lokale politiek, maar over de EU-brede problemen die we hebben; en hoe weinig er daar geluisterd wordt naar de burger. Als ze zo doorgaan, dan is het VK het eerste land dat eruit stapt: maar zeker niet het laatste land.

Onze democratie is zeker niet irrelevant, ik kan me echter niet vinden in dit model. :)
Wat zou de EU dan moeten horen? Wees eens concreet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wij Tukkers blijven nuchter, ook tijdens het tellen. :+
Het linken naar dit soort beelden is tegen de policy.

[ Voor 44% gewijzigd door defiant op 16-03-2017 01:16 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:11:

Net had je het nog over dat de Nederlandse politiek niet democratisch zou zijn omdat het raadgevende referendum niet direct opgevolgd werd. Zeg je nu dat het alleen om de Europese politiek gaat? Realiseer je je dat die ook representatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Rotterdam is binnen. DENK 8,1%. Pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Rotterdam is ook binnen.

VVD - 16,4%
PVV - 16,1%
D66 - 12,7%
GL - 11,1%
SP - 8,4%
DENK - 8,1%
PvdA - 6,4%
CDA - 5,9%

https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:12:

*knip*
Het linken naar dit soort beelden is tegen de policy.

[ Voor 31% gewijzigd door defiant op 16-03-2017 01:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Daan00 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:07:
1400 stemmen voor GeenPeil terwijl zij toch een groot aantal mensen bereiken via Geenstijl.
Blijkbaar is het best leuk om overal tegenaan te trappen maar zodra het serieus wordt gaat vrijwel niemand voor deze partij...
Forum voor Democratie met Baudet is natuurlijk ook een spin-off van het geenpeil-Oekrainne referendum.
Volgens mij waren er zelfs in totaal 3! ex-geenstijl spin-offs die als partij meededen aan de verkiezingen.
Dat geenpeil kansloos was hield ook wel samen met dat ze geen enkel inhoudelijk programma hadden, maar een soort suckpuppets wilden spelen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:09:
[...]

Ahhh, nu snap ik het. :)
*Jij* vindt het de beste keuze en een broodnodig besluit, en daarom ben je het helemaal eens dat het referendum geheel genegeerd wordt.

Zeg dat dan gewoon, in plaats van er zo omheen te draaien.
Ik ben het volstrekt oneens met je. Het is een zeer dom besluit.
Sorry, je snapt het niet. Dat is jou interpretatie. Niet de mijne.
Maar laat dan maar eens inhoudelijk horen waarom het een dom besluit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Fleximex schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:13:
Rotterdam is binnen. DENK 8,1%. Pffff.
Dat is toch geen verassing als je zag wat er afgelopen weekend is gebeurd :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
RobinNL schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:13:
Rotterdam is ook binnen.

VVD - 16,4%
PVV - 16,1%
D66 - 12,7%
GL - 11,1%
SP - 8,4%
DENK - 8,1%
PvdA - 6,4%
CDA - 5,9%

DENK groter dan PvdA, dat is pas schokkend.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Edgarz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:12:
[...]

Wat zou de EU dan moeten horen? Wees eens concreet.
Ik noem net een aantal zaken, wellicht is het handig als je m'n posts ook daadwerkelijk leest. :)
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:13:
[...]

Net had je het nog over dat de Nederlandse politiek niet democratisch zou zijn omdat het raadgevende referendum niet direct opgevolgd werd. Zeg je nu dat het alleen om de Europese politiek gaat? Realiseer je je dat die ook representatief is?
Ik denk dat we nu in verwarring geraken omdat er een paar zaken door elkaar heen gaan lopen.
Ik vind dat de EU problemen heeft die steeds meer burgers zien, maar waar niet naar geluisterd wordt. Als daar referenda voor worden uitgeschreven, wordt er vaak niet geluisterd of wordt het via een sluiproute alsnog doorgevoerd. Wat dat betreft hulde aan het VK.
De opzet van de EU is ook anders dan die in Nederland, maar ik neem aan dat ik dat niet hoef toe te lichten?

De problemen in Nederland, zoals ik die zie, zijn weer van een ander kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
New Yorker schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:15:
[...]

Vergeleken met 2012 is de hele uitkomst van R'dam schokkend.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
[...]

Dat zet het wel in perspectief. PvdA krijgt in de grote steden vaak veel stemmen. Dat het groter is dan de CDA ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:22

swv

Wilders heeft het al over oppositiepartij zijn. En vertelt 10x hetzelfde. Om een kort verhaal lang te maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Rotterdam een VVD stad is echt bizar hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fleximex schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:16:
[...]

Dat zet het wel in perspectief. PvdA krijgt in de grote steden vaak veel stemmen. Dat het groter is dan de CDA ook wel.
Er staat me iets bij dat de vorige verkiezingen PvdD groter was dan het CDA in Amsterdam, dus wat dat betreft :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

WhatsappHack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:16:
[...]

Ik noem net een aantal zaken, wellicht is het handig als je m'n posts ook daadwerkelijk leest. :)

[...]

Ik denk dat we nu in verwarring geraken omdat er een paar zaken door elkaar heen gaan lopen.
Ik vind dat de EU problemen heeft die steeds meer burgers zien, maar waar niet naar geluisterd wordt. Als daar referenda voor worden uitgeschreven, wordt er vaak niet geluisterd of wordt het via een sluiproute alsnog doorgevoerd. Wat dat betreft hulde aan het VK.
De opzet van de EU is ook anders dan die in Nederland, maar ik neem aan dat ik dat niet hoef toe te lichten?

De problemen in Nederland, zoals ik die zie, zijn weer van een ander kaliber.
Daarom vraag ik ook naar concrete zaken. Blijkt nogal moeilijk om bij de wens om gehoord te worden aan te geven waarnaar dan geluisterd moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:08:
De tijd dat men kon ontkennen dat de multiculturele samenleving mislukt is lijkt me nu wel voorbij...

Een serieus deel van de allochtonen stemt op een partij die de uitlatingen van Erdogan niet wil veroordelen. :/
Maat je klaagt niet over het veel grotere aantal autochtonen dat stemt op figuren die de grondwet willen negeren, godsdienstvrijheid en andere vrijheden willen opgeven om hun xenofobie te kunnen uiten, etc. Denk is een kleinigheidje vergeleken met de buitenlandfunding van die figuren. Denk, PVV, FvD etc zijn allemaal een pot nat (urine, diarree en braaksel).

Denk is bagger, maar ze volgen alleen het eerder gegeven, "succesvolle" voorbeeld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Goron schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:17:
Ook maar net, PVV zit er 0.3% onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:12:
[mbr]Het linken naar dit soort beelden is tegen de policy.[/mbr]
Ja wij enschedese tukkers hebben soms nog een beetje droge boeren humor, enschede is ook gewoon nog steeds een redelijk groot boeren dorp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Goron schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:17:
Ik was er bij op het consulaat. Uren lange extreem grote Turkse vlaggen overal door de stad, Turkse volksliederen in het centrum en het 'Allah Akbar' wat urenlang gescandeerd werd en ook in de uitgaansstraten was te horen....

Ja, dat hakt er in. Dat zit nog vers in het geheugen bij heel veel mensen. Die zijn al hun economische-politieke voorkeuren vergeten en denken aan hun 'hachje' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik ben niet zo thuis in de gemeente rond Rotterdam. Maar Schiedam heeft toch ook 8,2% aan DENK stemmers. Dus 0.1% meer dan in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Fleximex schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:19:
Ik ben niet zo thuis in de gemeente rond Rotterdam. Maar Schiedam heeft toch ook 8,2% aan DENK stemmers. Dus 0.1% meer dan in Rotterdam.
Schiedam is altijd al een heel ander soort kiezer (volk) geweest dan Rotterdam.
Dat geldt eigenlijk voor alle randsteden van R'dam.

Je zou bijna gaan denken dat het hele Turkije gebeuren een grote campagne stunt is geweest...........

[ Voor 12% gewijzigd door B_FORCE op 16-03-2017 01:21 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

[...]

Toch is 3 zetels maar iets van 210.000 stemmen. Waren er niet 400.000 Turken? Bij de vorige Turkse verkiezingen kozen blijkbaar 70% van de Turkse-NLers voor Erdogan. Zou je dit dan ook niet kunnen lezen als verlies van steun voor Erdogan aangezien DENK pro-Erdogan lijkt te zijn?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:08:
[...]

Bestaat de multiculturele samenleving alleen uit Turken dan? En in een democratie mag je een mening hebben, weet je nog. Ook die van Erdogan. En volgens mij stond die niet op het verkiezingslijstje. onzin dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Edgarz op 16-03-2017 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Den Haag nu ook binnen. DENK 7,1%. Rotterdam (8,1%) en Schiedam (8,2%) hebben gewonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

EektheMan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:20:
[...]

Toch is 3 zetels maar iets van 210.000 stemmen. Waren er niet 400.000 Turken? Bij de vorige Turkse verkiezingen kozen blijkbaar 70% van de Turkse-NLers voor Erdogan. Zou je dit dan ook niet kunnen lezen als verlies van steun voor Erdogan aangezien DENK pro-Erdogan lijkt te zijn?
Niet alle turken zijn stemgerechtigd, dus dan zit 70% aardig dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Jesse moet de tussenstand ff in de gaten houden. Wilders staat inmiddels ruim 3% boven hem (12,8 vs 9,2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07

Leuke cijfers, PVV'ers zijn lager opgeleid, en PvdA stemmers zijn relatief oud.
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.