Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:39:
@
Cyberpope Allereerst mijn excuses voor het gedeelte over de moslimpopulatie, had het idd te snel gelezen.
Met hoofddoeken aanpak wil ik niet de moslimvrouw aanpakken maar juist de moslimman even goed duidelijk maken dat hij in het Westen zijn vrouw niet bezit maar dat er van hem geeist wordt dat hij zijn vrouw als een gelijkwaardig partner ziet en haar vooral ook als dusdanig dient te behandelen. (Het zou wat mij betreft een erg goed begin zijn om dit elke immigrerende moslimman even goed duidelijk te maken al voordat hij uberhaubt in aanmerken kan komen voor een verblijfsvergunning). Persoonlijk zie ik het meer als keihard vechten om de moslimvrouw in de praktijk dezelfde vrijheden te geven als een westerse vrouw, iets dat IMO dmv dialoog nooit haalbaar gaat zijn.
Wellicht is het niet je intentie om de moslim-vrouwen aan te pakken, het resultaat is dat dit wel het geval is. En wellicht moet je vaker in gesprek gaan met de mensen waarvoor je zegt te vechten, namelijk die moslim-vrouw. Dat kan wellicht je beeld bijstellen.
Vrouwen onderdrukking houdt idd niet op bij het verbieden van de hoofddoek, daarvoor zal keihard gehandhaafd en opgetreden moeten worden tegen de gijzeling en vrijheidsberoving van moslimvrouwen, iets dat met de huidige wetgeving prima mogelijk is zodra we stoppen met wegkijken en gedogen. Ook het gegeven dat veel moslimvrouwen instemmen met hun onderdrukking is te weerleggen; Het zou niet uit mogen maken:
Ik ben benieuwd naar je weerlegging, zie graag argumenten tegemoet.
Als jij als oud vrouwtje zijnde dat hevige pijn lijdt, instemt met euthanasie uitgevoerd door de partner, en als bewijs hiervoor een brief achterlaat, dan gaat de partner nog steeds op voor moord (zelfs voor moord met voorbedachte raden) ondanks dat zijn vrouw hiermee instemde en het zelfs haar aller laatste wens was.
Als eerste pak je een voorbeeld dat mank gaat, wat het doden van iemand is heel wat meer zwart wit als de voorbeelden. Nog los van het feit dat het waarschijnlijk eerder een veroordeling tot hulp bij zelfdoding zal opleveren.
Maar als mijn baas zegt dat ik 8 uur niet buiten mag komen, in ruil voor mijn salaris.. is dat vrijheidsberoving?
Als mijn vrouw zegt dat ik vandaag niet met mijn vrienden op stap mag en niet buiten mag komen in ruil voor spetterende sex vannacht... is dat vrijheidsberoving?
Als mijn vrouw datzelfde zegt, maar vind dat ik dat niet moet doen omdat anders blijkt dat ik niet van haar houdt.. is dat vrijheidsberoving?
Als mijn vrouw mijn slaat omdat ik nogal van SM houdt... is dat mishandeling?
Je doet net of elke moslimman met geweld zijn vrouw verbied om buiten te komen. Maar dat is helemaal niet waar. De instrumenten van beïnvloeding zijn veel subtieler, waarbij veel vrouwen het hun zelf opleggen. Is dat gijzeling? Vrijheidsberoving? Als de vrouw het zelf goed vindt (omdat ze het normaal vind).
En je komt dat soort patronen van misbruik en onderdrukken net zo hard tegen in normale nederlandse gezinnen. Wellicht niet zichtbaar aan een hoofddoek, maar niet minder misbruik en onderdrukking. Maar ja dan heb je geen symbool om over te vallen (alhoewel... we gedogen gewoon politieke partijen die daar wel een symbool van zijn als het gaat om christenen...)
Om dan de vrouwen die er wel voor kiezen om zo hun geloof te beleven buiten spel te zetten omdat je dan de illusie hebt dat je "vrouwen onderdrukking" in de Islam aanpakt, is volgens mij nutteloze symbool politiek omdat het geen drol oplost en alleen (sommige) vrouwen verder in het isolement drukt (en dus nog kwetsbaarder maakt)
Zo ken ik twee zussen. Uit hetzelfde marokkaanse nest. Moderne ouders (zo ver dat kan, blijft altijd iets traditioneel in zitten). 1 draagt een hoofddoek, de ander niet. Mag jij raden wie met een nederlandse niet-moslim man getrouwd is
Pappen en nathouden, gedogen of de kop in het zand steken heeft nog nooit een probleem binnen de samenleving opgelost en zal dat ook nooit gaan doen, het is natuurlijk wel lekker makkelijk en Nederlands.
Wijs even exact aan waar mensen voor pappen en nathouden zijn.
Verwerpelijke en/of strafbare privileges die moslims verkrijgen zijn o.a:
Vrouwenonderdrukking, onverdoofd kelen doorsnijden van koeien, schapen en geiten, kleine kinderen dwingen met wie ze later moeten gaan trouwen wat soms zelfs neven of ooms zijn (incest huwelijken), Eerwraak als verzachtende omstandigheid in moordzaken waarbij de vrouw de man verlaten heeft en daardoor is vermoord, besnijdenis van kleine jongetjes en meisjes, Eer wraak als verzachtigende omstandigheid bij een moordzaak zodra het slachtoffer een ex moslim is die uit het geloof gestapt is.
Vrouwenonderdrukking krijgen ook de moslims geen vrijbrief voor. Zover ik weet wordt zodra de vrouw aangifte doet gewoon vervolging ingesteld. Idem bij andere vrouwen (die vaak ook geen aangifte doen).
Ten eerste is onverdoofd slachten niet tegen de wet. Ten tweede vraag ik me ernstig af of de beesten die massaal geslacht worden (en de misstanden die daarbij plaats vinden) niet meer lijden als ritueel geslacht worden in een kleine slachterij. Ik ben overigens ernstig voor om dat aan te pakken. Maar dan ook goed aanpakken (maar ja, dan wordt de kiloknaller duurder......... en daar gaat je draagvlak).
Eerwraak is volgens mij ook hier gewoon 100% strafbaar, dus ook daar geen vrijbrief. Wel wordt hierbij de emotie meegewogen, maar dat geldt ook bij jou als jij iets uit een emotie doet. Maar is geen vrijbrief.
vrouwenbesnijdenis is toch echt een cultuur aspect. In veel grote moslimlanden komt het totaal niet voor en in sommige christelijke landen wel. Ethiopie is bijvoorbeeld overwegend christelijk, maar mutilatie van vrouwen is er algemeen Als deze zaak je werkelijk aan het hart verdiep je dan:
http://www.pharos.nl/nl/k...jdenis/meisjesbesnijdenis
En volgens mij hebben we kindhuwelijken ook strafbaar gesteld. Maar hoor graag als het anders is.
Iblies schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:14:
[...]
Even op de rem trappen.
•Topic gaat over hoofddoeken, en niet over een kruistocht voor of tegen islam. Geen hoofddoek heeft te maken met kledingscode en er zijn situaties waar dat zwaarder weegt.
Iemand die in een kast of hok werkt, daar kan dat niet bezwaarlijk zijn. Moment dat je als bedrijf een neutraal en uniform beeld naar buiten wilt creëeren dan kan dat maar moet dat wel goed worden vastgelegd.
Net iets te gemakkelijk. Want natuurlijk heeft het alles te maken met waar een hoofddoek tegenwoordig voor staat. Was het een puur christelijk gebruik, zouden bedrijf er in hun kledingcode geen punt van maken omdat klanten er ook geen punt van zouden maken. Het feit dat klant er (soms) een punt van maken en dat daarom bedrijven het meenemen in hun kledingcode heeft alles te maken met het culturele aspect van hoe de hoofddoek beleeft wordt.
[
Voor 7% gewijzigd door
Cyberpope op 31-03-2017 13:36
]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......