Je adviseert me nu gewoon om even en apparaat van 320,- te kopen? Dat is niet niks.Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:50:
[...]
Nee.
Korte en simplistische versie: electronische componenten op het moederbord wekken een magnetisch veld op en dat magnetisch veld heeft weer invloed op de stroom die doorheen andere componenten (zoals componenten die de enen en nullen omzetten in een sinusoïde (DAC)) loopt wat weer invloed heeft op het opgewekte magnetische veld van dat component etc.
Bewegende electronen wekken een magnetisch veld op en een magentisch veld heeft invloed op hoe de electronen bewegen. Dat principe gebruiken ze om fossiele brandstoffen, water, gas, radioactief materiaal...te gebruiken om stroom te genereren wat jij uit jouw stopcontact haalt (dat doen ze door reusachtige dynamo's te laten ronddraaien met stoom die ontstaat wanneer de warmte door water wordt opgenomen, hoe groter die dynamo's hoe efficiënter het werkt) of om met een dynamo een fietslamp te verlichten of andersom om met stroom een motor te laten draaien (elektrische auto).
Misschien kan je het verhelpen/verminderen door zelf het audiodeel beter te isoleren maar begin daar maar niet zelfstandig aan tenzij je goed uitzoekt wat je doet.
Je zou een DAC + versterker kunnen koppelen aan je moederbord via S/PDIF of eventueel eens iets zoals de X7 van Soundblaster (in feite hetzelfde maar gericht op desktopcomputers) kunnen gebruiken.
het lijkt er op dat ik het al opgelost heb. Ik heb het verlengsnoer waar de pc en het scherm in zitten een stuk verder weg gelegd en de radio met Bluetooth-ontvanger aan de andere kant van het bureau gezet. Nu lijkt het er tot dusver op dat het is verholpen. Vanavond ga ik zien of het echt opgelost is want dan heeft de pc meer dan 24 uur uitgestaan
wel vreemd want ik merkte dat het geluid intefereerde met de beweging van mijn muis. Dan zou het vreemd zijn dat die storing nu weg is.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/