Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoogie2004 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:11:
[...]

Heb jij ook de Asus Prime B350M-A? (je tagde me voor de bios)

Zoja, ik zie dezelfde 'issues' m.b.t. de voltages. Dit is overigens met de nieuwste en de oude bios niet veranderd. Zowat elk programma rapporteert wat anders, en het varieert van 0.4v tot 1.88v....

Heb overigens wel het geheugen nu op 2400 lopen, en dit keer zonder de 15% performance verlies die er wel wat met bios 0502.
Yop. Ik heb m'n geheugen momenteel nog braafjes op 2133 MT... Zelfs 2400 lijkt het moederbord niet te slikken met het XMP-profiel.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Fantasma schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:38:
Moest er vandaag toevallig iemand in zijn/haar BIOS kijken, zouden jullie dan eventjes kunnen nakijken of er ergens AMD CBS of P-State overclocking opties staan?

Weet dat de Asrock AB350 Pro4 deze heeft (Dus veronderstel de AB350M Pro4 ook?) maar zou graag van wat meer bordjes weten of die deze functie hebben.
Asus Prime X370-Pro heeft deze opties ook, maar weinig uitleg verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
Luiaard schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:33:
Als deze licentie aan je e-mail gekoppeld is, kun je gewoon de nieuwste build downloaden en installeren.
Dat is die niet. Ik had eerder een upgrade vanuit W7 geinstalleerd. Nu heb ik deze gekregen van het werk en die is verder nergens aan gekoppeld.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
stevens20 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Dat is die niet. Ik had eerder een upgrade vanuit W7 geinstalleerd. Nu heb ik deze gekregen van het werk en die is verder nergens aan gekoppeld.
licentie code heeft niets met de build versie te maken. je kunt gewoon een nieuwe build/versie downloaden van de microsoft website met je oude licentie code.

en ook al heb je geen licentie code dan kun je de nieuwste build downloaden en installeren en een aantal dagen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:33:
Hoe leest iedereen hier eigenlijk voltages uit? CPUZ/HWmonitor? Ryzen Master? Iets anders?
Ik vraag me namelijk af welke programma's accurater zijn in het uitlezen.

Verder kan ik Ryzen master niet meer opstarten, of verwijderen...
Begin eens met zelf al die programma's te gebruiken en de data te vergelijken als jij dat nog niet zou doen. ;)
Bij deze bied ik aan om hetzelfde te doen, omdat ik een overnieuwsgierige nerd ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
hjvg schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:52:
[...]

licentie code heeft niets met de build versie te maken. je kunt gewoon een nieuwe build/versie downloaden van de microsoft website met je oude licentie code.

en ook al heb je geen licentie code dan kun je de nieuwste build downloaden en installeren en een aantal dagen gebruiken
Oke, dan zal ik dat na de versie check ff doen. Ik ga er vanuit dat je daarna de boel kan activeren met de code die ik heb liggen? Ik heb er namelijk een script bij die ik moet draaien na installatie van windows en Office 365 om beide te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
stevens20 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Je kan bij Microsoft een Windows 10 ISO (er zijn andere opties) zonder problemen en gegevens downloaden! Ik heb dit zelf pas nog gedaan, het was met een tool van hun site. Heb de site hier nu niet bij de hand maar google even ik denk dat je wel wat gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:59:
[...]

Begin eens met zelf al die programma's te gebruiken en de data te vergelijken als jij dat nog niet zou doen. ;)
Bij deze bied ik aan om hetzelfde te doen, omdat ik een overnieuwsgierige nerd ben.
Uh. :P
DaniëlWW2 in "AMD Ryzen & AM4 Ervaringen topic"

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
NINjak schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Je kan bij Microsoft een Windows 10 ISO (er zijn andere opties) zonder problemen en gegevens downloaden! Ik heb dit zelf pas nog gedaan, het was met een tool van hun site. Heb de site hier nu niet bij de hand maar google even ik denk dat je wel wat gaat vinden.
Gokje dat ik hem gevonden heb.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Er staat helaas geen Enterprise in de lijst. Misschien dan toch voor die 18,- een eigen windows aanschaffen. Het is ten slotte maar een USB stick van 5 GB die je nodig hebt.

Misschien, mits de problemen niet te gelost zijn, deze versie van windows toch maar aanschaffen.

https://game-card.net/mic...3264bit-oem-digitaal.html

PS: Ik heb even op de site van gigabyte gekeken maar er is genoeg te updaten zo te zien.

[ Voor 31% gewijzigd door stevens20 op 27-03-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Repair a broken AMD CPU pin
Deze video wil ik jullie niet onthouden. Ik was aan het zoeken of dat het mogelijk is om een pin te solderen aan een CPU als er een afbreekt (in theorie zou het moeten kunnen maar ik zie wat complicaties) maar deze jongen kwam met een veel simpelere oplossing die werkt. Hij nam een pin van een oude AMD-CPU door die te verhitten en met een pincet uit de CPU te trekken. Vervolgens stopte hij de pin in de socket. Het werkt. 8)
Complicatie die ik zie: hoeveel moet je de pin verhitten om die uit de CPU te kunnen trekken zonder dat je de pin al te veel molesteert en hoe weet je zeker dat je heel de pin te pakken krijgt? Ik weet ook niet of dat dit met een 200 euro kostend moederbord zou aandurven, succes om de pin erui te krijgen als de lengte niet blijkt te kloppen. Experimenteren op eigen risico. :)
Ik zal het binnenkort eens uitproberen maar voor nu met de i5-750.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:39:
Deze video wil ik jullie niet onthouden. Ik was aan het zoeken of dat het mogelijk is om een pin te solderen aan een CPU als er een afbreekt (in theorie zou het moeten kunnen maar ik zie wat complicaties) maar deze jongen kwam met een veel simpelere oplossing die werkt. Hij nam een pin van een oude AMD-CPU door die te verhitten en met een pincet uit de CPU te trekken. Vervolgens stopte hij de pin in de socket. Het werkt. 8)
Complicatie die ik zie: hoeveel moet je de pin verhitten om die uit de CPU te kunnen trekken zonder dat je de pin al te veel molesteert en hoe weet je zeker dat je heel de pin te pakken krijgt? Ik weet ook niet of dat dit met een 200 euro kostend moederbord zou aandurven, succes om de pin erui te krijgen als de lengte niet blijkt te kloppen. Experimenteren op eigen risico. :)

[...]

Ik zal het binnenkort eens uitproberen maar voor nu met de i5-750.
Als het pinnetje magnetisch is zou je hem met een magneet uit het gaatje kunnen trekken. Wel zo handig als je em per ongeluk toch in het gaatje er naast steekt... :X

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:42:
[...]

Als het pinnetje magnetisch is zou je hem met een magneet uit het gaatje kunnen trekken. Wel zo handig als je em per ongeluk toch in het gaatje er naast steekt... :X
Het is het proberen waard. Weet iemand wat de samenstelling is van de legering van de pinnen van Ryzen CPU's? Met een snelle zoekopdracht las ik dat er wat goud in zit (niet voldoende magnetisch) maar ik heb geen idee welke metalen er nog meer in zitten en in welke mate. Op dit moment is er teveel vervuiling bij Google om zoiets te zoeken doordat je een hoop links krijgt over al het meer oppervlakkige Ryzen nieuws, dat maakt het zoeken lastig.

Linus deed hier trouwens hetzelfde, alleen dan met de originele afgebroken pin nadat hij een verbogen pin afbrak bij een poging om het recht te krijgen.
YouTube: Fixing a Bent / Broken Pins on a CPU (NCIX Tech Tips #36)
Oh ja, ook wel belangrijk om even op te merken: pinnen van AMD-CPU's breken heel wat minder snel af dan pinnen van Intel-sockets. Het is vooral een theoretische discussie als je niet al te lomp bent.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:39:
Leuk, maar dan vraag je je wel bij ieder probleem af of dat misschien komt door de halfgare verbinding die die pin nu maakt. Zo'n losse pin is echt vragen om inconsistente problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Gisteren eindelijk mijn moederbord ontvangen en direct mijn build in elkaar gezet _/-\o_ Wat een snelheidsverschil! Een deze dagen maar eens kijken hoever ik hem met een stock cooler kan overklokken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
pvink schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:21:
Gisteren eindelijk mijn moederbord ontvangen en direct mijn build in elkaar gezet _/-\o_ Wat een snelheidsverschil! Een deze dagen maar eens kijken hoever ik hem met een stock cooler kan overklokken O-)
T.o.v. een P4 100 Mhz is het een aardig verschil inderdaad :) Maar ten opzichte van wat?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
winwiz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:34:
[...]

T.o.v. een P4 100 Mhz is het een aardig verschil inderdaad :) Maar ten opzichte van wat?
|:( O-) Met mijn broer zijn i5-4690K build. Echter is die nu enkele weken het huis uit en heb het in de tussentijd moeten doen met een 2.0 ghz quad core (dacht ik). Daar probeerde ik Overwatch op te spelen met <30 fps..laat staan het importeren/renderen/exporteren van foto's.

Edit:

Even een vraagje tussendoor.

Momenteel heb ik dit geheugen:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Ik lees her en der dat ik geen C15 had moeten pakken, maar een C16 omdat deze meer performance heeft.
Wat is jullie mening hierover? Zou ik deze nog inwisselen?
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

[ Voor 51% gewijzigd door pvink op 27-03-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

pvink schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:38:
[...]

|:( O-) Met mijn broer zijn i5-4690K build. Echter is die nu enkele weken het huis uit en heb het in de tussentijd moeten doen met een 2.0 ghz quad core (dacht ik). Daar probeerde ik Overwatch op te spelen met <30 fps..laat staan het importeren/renderen/exporteren van foto's.

Edit:

Even een vraagje tussendoor.

Momenteel heb ik dit geheugen:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Ik lees her en der dat ik geen C15 had moeten pakken, maar een C16 omdat deze meer performance heeft.
Wat is jullie mening hierover? Zou ik deze nog inwisselen?
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
De class schijnt juist voor Ryzen weinig uit te maken. Die 200 mhz extra is veel interessanter. Als je het goede model krijgt dat daadwerkelijk op 3200 mhz draait.. Dat is momenteel een loterij. Misschien wordt het gepatcht, misschien niet.

Al met al is het allemaal nog wat koffiedik kijken. Ik laat het nu gewoon draaien met wat ik heb besteld en evalueer over een jaar wel weer of ik wellicht ander geheugen moet. Dan zijn hopelijk de prijzen weer genormaliseerd en is het platform veel stabieler. Niemand weet nu nog echt welk geheugen je moet hebben.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isniedood schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:35:
[...]

De class schijnt juist voor Ryzen weinig uit te maken. Die 200 mhz extra is veel interessanter. Als je het goede model krijgt dat daadwerkelijk op 3200 mhz draait.. Dat is momenteel een loterij. Misschien wordt het gepatcht, misschien niet.
Uh, ik heb het "slechte" type gekregen en dat starte gewoon met 3200mhz. Het blijft alleen niet stabiel en na een paar reboots ging het vanzelf weer naar 2133mhz. Dat moet opgelost worden, de RAM zelf werkt gewoon. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Werelds schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:44:
[...]

offtopic:
Houdt de verschillende topics maar eens in de gaten rond release tijden. Gaat altijd zo bij hen.

En je krijgt je geld wel terug, maar daar hebben ze dan twee weken voor nodig. Twee weken vanaf de toezegging welteverstaan. Daarvoor is de communicatie vrijwel nihil.
Daarom koop ik ook alleen onder rembours bij webshops.Heb je ook geen problem met je geld terug krijgen als ze niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zou het helpen om de EUFI uit te zetten en de ahci op legacy zetten om de boel wel aan de prat te krijgen met w10 64bit enterprice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik bedenk mij net...als je de SPD/XMP zou flashen dan hoef je de base clock niet omhoog te zetten voor nog sneller geheugen. Wat denken jullie van dit idee?

Of kan je dat sowieso al met de hand in de bios doen?

[ Voor 15% gewijzigd door Saturnus op 27-03-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
stevens20 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:51:
Zou het helpen om de EUFI uit te zetten en de ahci op legacy zetten om de boel wel aan de prat te krijgen met w10 64bit enterprice?
heb je je windows versie/build nu al gecheckt zoals vanmorgen werd gezegd?

je kunt wel van alles willen aanpassen maar als je daarna een nieuwe installatie doet met de zelfde cd heb je waarschijnlijk gewoon weer de zelfde problemen.

of heb je nog helemaal geen nieuwe installatie gedaan sinds je de ryzen hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
hjvg schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:20:
[...]

heb je je windows versie/build nu al gecheckt zoals vanmorgen werd gezegd?

je kunt wel van alles willen aanpassen maar als je daarna een nieuwe installatie doet met de zelfde cd heb je waarschijnlijk gewoon weer de zelfde problemen.

of heb je nog helemaal geen nieuwe installatie gedaan sinds je de ryzen hebt geïnstalleerd?
Ik had wel een nieuwe installatie gedaan. Ik had versie 10240. Dat liep blijkbaar niet goed. Ik heb voor 18€ een download licentie aangeschaft en na het formatteren van de ssd die geïnstalleerd. Nu lijkt het als een zonnetje te lopen. Ontzettend bedankt voor de hulp. Ik ga nu de chipset drivers installeren. Dan gaan we eens zien.

PS: mijn excuses voor het melden dat de muis het niet deed. Deze stond uit... |:( (ik ben nog geen draadloze gewend en hij staat nooit uit 8)7 )

[ Voor 8% gewijzigd door stevens20 op 27-03-2017 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isniedood schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:35:
[...]

De class schijnt juist voor Ryzen weinig uit te maken. Die 200 mhz extra is veel interessanter.
Het lijkt erop maar de enige vergelijking die ik heb gezien was tussen CL14 en CL16 voor 3000/3200 MHz en 3600 MHz met een hele kleine samplesize. Het is echter wel logisch als de snelheid veel belangrijker is gezien die Infinity Fabric bottleneck, de extra latentie is verwaarloosbaar in vergelijking met al dat langer wachten wanneer data van de ene CCX naar de andere moet. Ik herhaal mijn advies, wacht een paar maandjes totdat de EFI's fatsoenlijk werken. Op dit moment doet ASRock het het beste en presteert Asus met afstand het slechtste van die 4 bedrijven met Gigabyte en MSI ertussen in. Ik heb lovende reacties gehoord over Taichi van ASRock van o.a. Wendell van Level1Techs, deze man is een informaticus en werkt als consultant en hij gebruikt zowel Linux (professioneel en privé en dan niet zoiets als Mint) als Windows. Hij weet waarover hij spreekt.
Ik wacht het even rustig af, zo gauw er moederborden zijn die de meeste modellen RAM ondersteunen tot minstens 3600 MHz sla ik mijn slag.
De Asus Prime B350-plus is een van die modellen waarbij je nog erg veel problemen met de RAM hebt. Het is maar dat jij het weet en dat jij hier rekening mee houdt. ;)
Het zal vast uiteindelijk wel worden opgelost en ik neem aan dat jij hebt uitgezocht dat dit specifieke model RAM snelheid X haalt met dit moederbord.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*Rant modus.

Echt AMD, WTF is er mis met jullie Ryzen Master?

Dat programma raakte corrupt, ik denk omdat ik het toewijzen van de letters aan mijn hardeschrijven had gewijzigd om de nutteloze systeem partitie eruit te halen en te verbergen. Toen wou het niet meer starten. Ik probeer dus te installeren, error 1720. Installatieprogramma opnieuw gedraaid, weer error. Dat heb ik een aantal keer geprobeerd en nee. CCcleaner, nee. CCcleaner verwijderen, nee. Net via Regedit elke entry met Ryzen Master verwijderd, en dat waren er nogal wat vanwege het meermaals draaien van het installatieprogramma, nee.

AMD, why? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik zat even in de pricewatch te kijken naar de Gigabyte AB350 Gaming 3 en daar staat in dat die 5 usb 1.1 poorten heeft?!
Type foutje hoop ik of mis ik iets? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
MonkeyJohn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:00:
Ik zat even in de pricewatch te kijken naar de Gigabyte AB350 Gaming 3 en daar staat in dat die 5 usb 1.1 poorten heeft?!
Dat zal intern nog een aansluiting zijn denk ik. Op de achterkant zit alleen 3.0 en 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:36:
[...]

[...]

De Asus Prime B350-plus is een van die modellen waarbij je nog erg veel problemen met de RAM hebt. Het is maar dat jij het weet en dat jij hier rekening mee houdt. ;)
Het zal vast uiteindelijk wel worden opgelost en ik neem aan dat jij hebt uitgezocht dat dit specifieke model RAM snelheid X haalt met dit moederbord.
Thanks. Heb heel (eigenlijk niets) weinig over dit moederbord en geheugen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De IO plate van mijn Gaming 3 zegt toch iets heel anders. ;)
Maar wat er denk ik bedoelt wordt is dat er headers zijn voor USB 2.0 op het moederbord. Moet je wel apart een insteekkaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pricewatch staat vol met fouten, voor specs zie altijd de fabrikant zelf. USB 1.1 wordt iig al jaren niet meer gebruikt, dus met een beetje logisch nadenken kun je ook wel bedenken dat het niet klopt.
DaniëlWW2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:21:
[...]

De IO plate van mijn Gaming 3 zegt toch iets heel anders. ;)
Maar wat er denk ik bedoelt wordt is dat er headers zijn voor USB 2.0 op het moederbord. Moet je wel apart een insteekkaart kopen.
Insteekkaart of te wel een kaart met PCI Express of PCI aansluiting heeft zijn eigen USB controller aan boord en zorgt voor extra USB aansluitingen naast de huidigen al aanwezig op het moederbord. De headers op het moederbord gebruik je voor een cardreader of frontpanel USB poorten en zo.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik vond het nogal vreemd, en de site van Gigabyte zelf zegt ook USB 1.1 (nouja, semi).
5 x USB 2.0/1.1 ports (1 port on the back panel, 4 ports available through the internal USB headers)
USB (2.0) headers kan ik nog wel inkomen i.v.m. frontpanels etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MonkeyJohn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:46:
Ik vond het nogal vreemd, en de site van Gigabyte zelf zegt ook USB 1.1 (nouja, semi).

[...]

USB (2.0) headers kan ik nog wel inkomen i.v.m. frontpanels etc..
Staat er gewoon i.v.m. backwards compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:34:
Insteekkaart of te wel een kaart met PCI Express of PCI aansluiting heeft zijn eigen USB controller aan boord en zorgt voor extra USB aansluitingen naast de huidigen al aanwezig op het moederbord. De headers op het moederbord gebruik je voor een cardreader of frontpanel USB poorten en zo.
Dat bedoel ik ook.

Iets anders. Volgens mij is Prime95 op het moment niet in staat om Ryzen volledig te belasten...
Ik draaide eens een game met HWMonitor in de achtergrond en meteen ging mijn CPU over de 1.3v heen terwijl die bij Prime nauwelijks voorbij de 1.1v kwam.

edit: Intelburn is hetzelfde als Prime. :?

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-03-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:56:
[...]
Volgens mij is Prime95 op het moment niet in staat om Ryzen volledig te belasten...
Wat zie je in taakbeheer?
Ik draaide eens een game met HWMonitor in de achtergrond en meteen ging mijn CPU over de 1.3v heen terwijl die bij Prime nauwelijks voorbij de 1.1v kwam.
CPU spanning wordt vrij slecht uitgelezen bij Ryzen, nog geen goede software ondersteuning.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 27-03-2017 22:22 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
DaniëlWW2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:56:
[...]

Dat bedoel ik ook.

Iets anders. Volgens mij is Prime95 op het moment niet in staat om Ryzen volledig te belasten...

edit: Intelburn is hetzelfde als Prime. :?
bij mij was juist prime die wel 100% op alle treaths in taakbeheer haalde en dan ging hij na 10 uit omdat hij te warm werd (overclock naar 3.7) cpu-z hield ongeveer 5% over op alle treaths.

op dit moment is de pc game stable en prime stable tot ongeveer 10 min waneer de tempratuur in eens om hoog vliegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:22
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:38:
En ik denk dat ik toch goed heb gedaan eens mijn CPU te vervangen. :P

Bij CiV 6 ben ik qua laadtijden van 4 a 5 minuten naar 20 seconden gegaan. Kleine verbetering dus. :P
Ik kan nu niet eens het inleidende praatje afluisteren of ik zit er al in. Turntime is meer dan gehalveerd in de late game benchmark. :Y

Bij Rome II: Total War is mijn FPS bij battles bijna verdubbeld naar een redelijk solide 60+. Nog steeds een lichte CPU bottleneck omdat de game nauwelijks quadcore ondersteuning heeft. In de campaign is het nog erger omdat die singlethreaded is. Dat is net niet 30fps en de GPU doet helemaal niks. Het zou alleen gedeeltelijk weggeclocked moeten kunnen worden en met stabiel RAM is dan ook een minder groot probleem, op termijn dus.

Ga nog wel wat meer games weer eens proberen die nooit echt helemaal 100% liepen maar totdusver is het zeer veelbelovend. Verder blijf ik het mooi vinden, 16 threads. :*)

Ook voelt gewoon browsen een heel stuk soepeler. Met mijn i5 haperde het, zelfs hier op Tweakers was het niet helemaal soepel maar niet echt hinderlijk. Nu is het volledig soepel en vloeiend en dat merk je meteen. Dat merk ik ook wel in games. Alles is gewoon soepel, geen framedrops als je iets bijzonders doet en de lading gaat veel meer naar de GPU. Erg fijn. :)
Heb dezelfde ervaring. Kom van een I7-920 en een PhenomX6. Denk dat ik binnenkort de SSD ga vervangen voor een NVME SSD zoals Samsung 960 EVO 250GB. Heb het gevoel dat de SSD de Ryzen chip belemmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Wat zie je in taakbeheer?

[...]
CPU spanning wordt vrij slecht uitgelezen bij Ryzen, nog geen goede software ondersteuning.
100% belast worden de cores ook wel, de voltage read outs kloppen alleen niet bij Prime en Intelburn. Beide pieken op 1.104v als ik het probeer uit te lezen met HMMonitor. Start in een game dan meteen 1,3v+ terwijl ik eigenlijk geen game heb die echt alle cores kan belasten, laat staan volledig. Dat klopt dus niet.
hjvg schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:29:
bij mij was juist prime die wel 100% op alle treaths in taakbeheer haalde en dan ging hij na 10 uit omdat hij te warm werd (overclock naar 3.7) cpu-z hield ongeveer 5% over op alle treaths.

op dit moment is de pc game stable en prime stable tot ongeveer 10 min waneer de tempratuur in eens om hoog vliegt
Ik had gisteren op de achtergrond een uurtje Prime gedraaid, gewoon omdat ik benieuwd was. Bij mij verschilden CPU-Z en HWMonitor niet van elkaar.

[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-03-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Wat is de aan te raden werkwijze bij ryzen overclocken ? Eerst max stable core speed vinden op hoogst toelaatbare voltage met lage memspeed of eerst hoogste stable memspeed vinden met default core speed? Of doen jullie dit beide tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Nog geen hele beste ervaring hier. Pc lijkt aan te gaan, maar geen output. Morgen maar eens de videokaart loskoppelen en onboard proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
polli_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:33:
[...]

Heb dezelfde ervaring. Kom van een I7-920 en een PhenomX6. Denk dat ik binnenkort de SSD ga vervangen voor een NVME SSD zoals Samsung 960 EVO 250GB. Heb het gevoel dat de SSD de Ryzen chip belemmert.
Ik deel de ervaring. Zelfs met het browsen lijkt het soepeler te gaan. Dit kan ook aan de schone Windows installatie liggen maar dan verwacht ik niet. Ook is het een verbetering om van sata 2 naar 3 te gaan en van 1333mhz ddr3 naar 3200mhz ddr4 (deze loopt nog op 2140mhz). Daar lijkt het verschil ook in te zitten. Eigenlijk ben je gewoon op alle vlakken vooruit gegaan :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Edit: Laat maar. Beter kijken de volgende keer :X

[ Voor 86% gewijzigd door VOODOO_WILLIE op 28-03-2017 02:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

PainkillA schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:03:
Wat is de aan te raden werkwijze bij ryzen overclocken ? Eerst max stable core speed vinden op hoogst toelaatbare voltage met lage memspeed of eerst hoogste stable memspeed vinden met default core speed? Of doen jullie dit beide tegelijk?
Beetje afhankelijk van je doel, maar alround: (zowel rendering als simple compute als games als single thread focussed)

1. Probeer je RAM zo hoog mogenlijk te clocken, relax de timings indien nodig tov XMP profielen. Liever 1600mhz cl18 dan 1066 cl12. (1600 => 3200MT en dat is een geweldige winst voor alles dat veel L3 nodig heeft en dat niet optimaal aan cores toebedeeld. 2133MT is "meh")

2. Zet je fan profielen goed, zorg dat je acceptabele koeling hebt. Boot een schone windows, kijk hoe warm je stock zit. Probeer een gooi te doen naar load line calibratie. Super tricky, er is eigenlijk geen tool die het consistent uitleest. Temp ruimte over onder de 75 graden? Tijd voor die voltage en multiplier verhogingen.

3. Gooi met Ryzen master je Core speed omhoog, door de multiplier te verhogen. Niet eens zo heel afhankelijk van je chip, kan je op 36x of je boost clock beginnen. Draai een korte bench, die écht 100% load op alle cores genereerd. Blender, Cinebench, w/e.

4. Crash je stresstest. Probeer het opnieuw met een hoger voltage. Of je bij 1.365V stopt (safe) of 1.40 (vast wel safe) of 1.45 (hierboven wordt het riskant) hangt van je eigen wensen en koeling af. En in mijn geval ook voeding, ik kan simpelweg op een 520W voeding geen 1.44v pushen én m'n 1080 furmark voeden. (12v gaat hier van 12.48v opeens naar 10.88v -> nope!) Kijk maar wat je wilt bereiken.

5. Stop met Ryzen Master, zet de settings in je BIOS. Hopelijk kan je ze ook booten! Zo niet, kleine aanpassingen en gaan! Zodra je het werkend hebt, is het zaak even te checken of de performance ook werkelijk optimaal is. Mijn 1700 is belachelijk genoeg sneller op 3.80Ghz in diverse benchmarks dan op 3.90Ghz. (I kid you not: WinRar, Cinebench, OCCP, cpu-z) Crappy EUFI denk ik, wellicht teveel power draw, wie weet...

Als je zeker weet dat dit "safe" settings zijn waar je tevreden mee bent; stabiliteitstesten: Prime 27.7 small FTT kijken waar de max zit (20 min is genoeg) -> Prime blend laten lopen. let op, nieuwere prime versies maken chips dood met hun AVX2 test, ik durf dat op geen enkele 4xx0-7xx0 Intel of AMD eigenlijk echt te draaien, LinX is zelfs wat milder dan...

6. Stabiel na 8-48 uur (wat je zelf wilt en wilt betalen aan energie rekening om het zeker te weten)? Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Isniedood schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:02:
Nog geen hele beste ervaring hier. Pc lijkt aan te gaan, maar geen output. Morgen maar eens de videokaart loskoppelen en onboard proberen.
Ryzen heeft geen onboard video, de connectors zijn bedoeld voor als je een APU gebruikt. Bizar genoeg wou ie bij mij niet werken over de DisplayPort die ik standaard gebruik, heb even HDMI moeten gebruiken, toen ging het wel. Sowieso duurt POSTen op Ryzen echt wel lang, misschien een halve minuut. De eerste keer duurt het sowieso langer op mijn Prime X370 bord, dan gaat ie nog een paar keer uit en aan lijkt het (fans die stoppen met draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Phuncz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:31:
[...]

Ryzen heeft geen onboard video, de connectors zijn bedoeld voor als je een APU gebruikt. Bizar genoeg wou ie bij mij niet werken over de DisplayPort die ik standaard gebruik, heb even HDMI moeten gebruiken, toen ging het wel. Sowieso duurt POSTen op Ryzen echt wel lang, misschien een halve minuut. De eerste keer duurt het sowieso langer op mijn Prime X370 bord, dan gaat ie nog een paar keer uit en aan lijkt het (fans die stoppen met draaien).
Goed punt. Dan maar eens een oude videokaart en de tweede pci-e slot proberen. Verschrikkelijk waardeloos wanneer je alles af denkt te hebben en het kreng niet aan gaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
djunicron schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 03:17:
[...]

Beetje afhankelijk van je doel, maar alround: (zowel rendering als simple compute als games als single thread focussed)

1. Probeer je RAM zo hoog mogenlijk te clocken, relax de timings indien nodig tov XMP profielen. Liever 1600mhz cl18 dan 1066 cl12. (1600 => 3200MT en dat is een geweldige winst voor alles dat veel L3 nodig heeft en dat niet optimaal aan cores toebedeeld. 2133MT is "meh")

2. Zet je fan profielen goed, zorg dat je acceptabele koeling hebt. Boot een schone windows, kijk hoe warm je stock zit. Probeer een gooi te doen naar load line calibratie. Super tricky, er is eigenlijk geen tool die het consistent uitleest. Temp ruimte over onder de 75 graden? Tijd voor die voltage en multiplier verhogingen.

3. Gooi met Ryzen master je Core speed omhoog, door de multiplier te verhogen. Niet eens zo heel afhankelijk van je chip, kan je op 36x of je boost clock beginnen. Draai een korte bench, die écht 100% load op alle cores genereerd. Blender, Cinebench, w/e.

4. Crash je stresstest. Probeer het opnieuw met een hoger voltage. Of je bij 1.365V stopt (safe) of 1.40 (vast wel safe) of 1.45 (hierboven wordt het riskant) hangt van je eigen wensen en koeling af. En in mijn geval ook voeding, ik kan simpelweg op een 520W voeding geen 1.44v pushen én m'n 1080 furmark voeden. (12v gaat hier van 12.48v opeens naar 10.88v -> nope!) Kijk maar wat je wilt bereiken.

5. Stop met Ryzen Master, zet de settings in je BIOS. Hopelijk kan je ze ook booten! Zo niet, kleine aanpassingen en gaan! Zodra je het werkend hebt, is het zaak even te checken of de performance ook werkelijk optimaal is. Mijn 1700 is belachelijk genoeg sneller op 3.80Ghz in diverse benchmarks dan op 3.90Ghz. (I kid you not: WinRar, Cinebench, OCCP, cpu-z) Crappy EUFI denk ik, wellicht teveel power draw, wie weet...

Als je zeker weet dat dit "safe" settings zijn waar je tevreden mee bent; stabiliteitstesten: Prime 27.7 small FTT kijken waar de max zit (20 min is genoeg) -> Prime blend laten lopen. let op, nieuwere prime versies maken chips dood met hun AVX2 test, ik durf dat op geen enkele 4xx0-7xx0 Intel of AMD eigenlijk echt te draaien, LinX is zelfs wat milder dan...

6. Stabiel na 8-48 uur (wat je zelf wilt en wilt betalen aan energie rekening om het zeker te weten)? Enjoy!
Bedankt voor de info, ik zal het binnenkort gaan toepassen op mijn 1700, asrock x370 taichi, 3600mhz ram en noctua D15 AM4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
HWI heeft een review geplaatst van de Asus Prime x370 Pro.
https://nl.hardware.info/...view-solide-middenklasser

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Saturnus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:18:
[...]

Thanks. Heb heel (eigenlijk niets) weinig over dit moederbord en geheugen kunnen vinden.
Is ook niets mis mee ,ik heb het ook gekocht icm hyperx fury en dat werkt zonder problemen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, voorlopig geen overclocking voor mij...

Mijn BIOS ondersteunt op het moment alleen maar dynamic Vcore en dat gaat ook niet logisch. Je kan kiezen tussen auto of een variabele waarde tussen -0.3v en +0.3v. Dat werkt niet zo lekker omdat ik geen idee heb welke waarde ik nu precies invoer...

Ryzen Master krijg ik echt niet aan de praat. Ergens op mijn computer is er een klein stukje over, kan het niet vinden door mappen af te gaan of in het register en elke keer als ik de installatie draai gaat die naar remove en crashed de boel. Dus totdat AMD de boel eens fixed gaat het niet gebeuren. Ik ga ook niet W10 opnieuw installeren nadat ik net alles weer draaiende had.

Ondertussen kapte mijn speakers er mee. Net gaven die kortsluiting want de PC ging meteen uit toen ik die aan probeerde te zetten. Knopje springt er ook meteen uit. Dan maar naar de ingebouwde speakers in mijn monitor. Die zijn niet al te best, laten we het daar op houden. Slechter dan de super el cheapo trust speakers die ik dus zeven jaar heb gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09-2024
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:30:

Mijn BIOS ondersteunt op het moment alleen maar dynamic Vcore en dat gaat ook niet logisch. Je kan kiezen tussen auto of een variabele waarde tussen -0.3v en +0.3v. Dat werkt niet zo lekker omdat ik geen idee heb welke waarde ik nu precies invoer...

Ryzen Master krijg ik echt niet aan de praat. Ergens op mijn computer is er een klein stukje over, kan het niet vinden door mappen af te gaan of in het register en elke keer als ik de installatie draai gaat die naar remove en crashed de boel. Dus totdat AMD de boel eens fixed gaat het niet gebeuren. Ik ga ook niet W10 opnieuw installeren nadat ik net alles weer draaiende had.

Ondertussen kapte mijn speakers er mee. Net gaven die kortsluiting want de PC ging meteen uit toen ik die aan probeerde te zetten. Knopje springt er ook meteen uit. Dan maar naar de ingebouwde speakers in mijn monitor. Die zijn niet al te best, laten we het daar op houden. Slechter dan de super el cheapo trust speakers die ik dus zeven jaar heb gebruikt. :P
Lol gaat lekker bij jou daar :P Weet je zeker dat je niet je huis wilt late zegenen ofzo?

Welk moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ryzen Master krijg ik echt niet aan de praat. Ergens op mijn computer is er een klein stukje over, kan het niet vinden door mappen af te gaan of in het register en elke keer als ik de installatie draai gaat die naar remove en crashed de boel. Dus totdat AMD de boel eens fixed gaat het niet gebeuren.
Dat probleem heb je toch echt zelf veroorzaakt en moet je ook echt zelf fiksen.
Een vast Vcore is dan ook niet handig, want idle heb je geen hoge Vcore nodig dat kost alleen maar onnodig stroom.

[ Voor 27% gewijzigd door -The_Mask- op 28-03-2017 11:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Standaard is 1.18v (kun je zo zien bijv. in de Gigabyte System Information Viewer app). Als je dat eenmaal weet is het ook geen probleem of je nou een relatieve of absolute waarde invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Als iemand nog een Ryzen wil kopen, Amazon.fr heeft nu 100 euro korting op de 1700X:

https://www.amazon.fr/gp/product/B06X3W9NGG

1700X goedkoper dan de 1700 :P

edit: ok wtf, ik wil dit dingen kopen, maar ik kan gewoon pas in mei m'n PC in elkaar zetten. Geld, examens, etc. Hoe groot is de kans dat een CPU dead on arrival is?

Aangezien ik dan dik over de 2 weken ga waarin je 'm gewoon kan terugsturen zonder gezeik.

[ Voor 44% gewijzigd door MrCharming op 28-03-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrCharming schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:32:
[...]

Lol gaat lekker bij jou daar :P Weet je zeker dat je niet je huis wilt late zegenen ofzo?

Welk moederbord heb je?
Nope, ik zie het maar als karma omdat ik te lang wou doen met alles.
Maar Gaming 3. De BIOS is minimaal, het werkt maar veel opties zijn er niet. Ben kennelijk ook niet de enige die problemen heeft met Ryzen Master als je google er eens op naslaat. Zijn er wel meer met deïnstallatie en installatieproblemen met het programma zelf...
mstx schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:43:
[...]

Standaard is 1.18v (kun je zo zien bijv. in de Gigabyte System Information Viewer app). Als je dat eenmaal weet is het ook geen probleem of je nou een relatieve of absolute waarde invult.
Daar ga ik dan ook eens naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 108% gewijzigd door Fantasma op 29-03-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fantasma schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:07:
[...]

Jup, ze maken het mensen die willen wachten echt niet gemakkelijk met die prijzen.
De 1700 ook maar voor 335 euro, dus die heb je ook al voor 340 in huis.(15 euro goedkoper dan een niet verzonden 1700 in NL).
Als je die prijzen zo ziet dan denk ik dat Amazon behoorlijk heeft kunnen inkopen en dat er zeker geen tekort is aan CPU's. Moederborden daarentegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 172% gewijzigd door Fantasma op 29-03-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Maar geen bal te volgen van dat Franse Amazon betaalproces. Het lijkt alsof je bij de stap payment gaat betalen (duh) maar dan heb je nog geen totaal overzicht gehad van kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 28-03-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Saturnus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:23:
Maar geen bal te volgen van dat Franse Amazon betaalproces. Het lijkt alsof je bij de stap payment gaat betalen (duh) maar dan heb je nog geen totaal overzicht gehad van kosten.
Dat is bij Amazon altijd zo.... Tenminste, bij amazon.de heb ik 't zelfde verhaal gehad :P

Nou zit ik nog te twijfelen of ik 'm moet kopen. Moet ik ook weer beetje mooie CPU koeler erbij kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MrCharming schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:24:
[...]

Dat is bij Amazon altijd zo.... Tenminste, bij amazon.de heb ik 't zelfde verhaal gehad :P

Nou zit ik nog te twijfelen of ik 'm moet kopen. Moet ik ook weer beetje mooie CPU koeler erbij kopen...
Ok, maar is 'paiement' (waar je creditcard invoert) waar je betaalt of is dat in/na 'validation?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
volgens mij zit er buiten Frankrijk en Luxemburg ook nog € 25 verzendkosten bij.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Saturnus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Ok, maar is 'paiement' (waar je creditcard invoert) waar je betaalt of is dat in/na 'validation?'
Je krijgt op 't einde nog een scherm met een overzicht. Daar kan je alles ook nog een keer wijzigen.

"Acheter" betekent "kopen", dus dat is het laatste onderdeel.

Ik klik gewoon door na 't adres, bezorgmanier en dan komt 't gedeelte met creditcards voor mij.
Vous pourrez vérifier cette commande avant validation.
Dit betekent zoveel als "u kunt op het einde uw bestelling controleren".

Ik heb geen verzendkosten (België).

[ Voor 7% gewijzigd door MrCharming op 28-03-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidio70
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-03-2024
Hierbij mijn eerste post :)

Ik heb sinds dit weekend mijn Ryzen PC draaien met de volgende configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed€ 355,-€ 355,-
1MSI B350 Tomahawk€ 120,95€ 120,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 259,-€ 259,-
1NZXT S340 Wit€ 65,95€ 65,95
1LG 34UM88C Zwart€ 590,-€ 590,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Arctic F14 PWM, 140mm€ 9,80€ 9,80
1Cooler Master Masterkeys Pro L - RGB (Cherry Red)€ 129,49€ 129,49
1Logitech G900 Chaos Spectrum€ 116,60€ 116,60
1G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4€ 179,99€ 179,99
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,34€ 141,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.081,02

Het geheugen draait op 2.666 Mhz voorlopig en ik ondervind er geen problemen mee. De processor loopt op 3.2 Ghz met de stock cooler.

Ik heb de monitor overgeklokt naar 75 Hz en de freesync range uitgebreid van 40-60 Hz naar 35-75 Hz.

Vooralsnog loopt het erg soepel allemaal. Gisteren BF1 geprobeerd en dat ging erg soepel.

Conclusie, 21:9 34 Inch monitor is heerlijk en de processor en videokaart trekken het vooralsnog makkelijk.

Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Totaal 364,26 euro. Bedenkende dat ik sowieso een aftermarket koeler wil is dat erg aantrekkelijk. Maar die aftermarket koelers zijn er helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Saturnus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:24:
Totaal 364,26 euro. Bedenkende dat ik sowieso een aftermarket koeler wil is dat erg aantrekkelijk. Maar die aftermarket koelers zijn er helaas nog niet.
Heel veel hebben gratis mounting brackets die je kunt krijgen hè. Weet niet of je er al eentje op 't oog hebt, maar Cryorig, Noctua, etc. hebben al brackets die je gratis kunt krijgen als je een bewijsje op stuurt van een CPU ryzen of moederbord koop.

Ik zit nog te twijfelen... zo'n 1700X gaat waarschijnlijk nèt een beetje beter binnen dan een 1700 en dan heb ik een reden om een echt goede koeler erop te zetten, die waarschijnlijk toch beter is dan de wraith spire.

[ Voor 17% gewijzigd door MrCharming op 28-03-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MrCharming schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Heel veel hebben gratis mounting brackets die je kunt krijgen hè. Weet niet of je er al eentje op 't oog hebt, maar Cryorig, Noctua, etc. hebben al brackets die je gratis kunt krijgen als je een bewijsje op stuurt van een CPU ryzen of moederbord koop.

Ik zit nog te twijfelen... zo'n 1700X gaat waarschijnlijk nèt een beetje beter binnen dan een 1700 en dan heb ik een reden om een echt goede koeler erop te zetten, die waarschijnlijk toch beter is dan de wraith spire.
Is er een handige manier om te zien welke koelers door middel van zo'n mount op AM4 kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Saturnus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Is er een handige manier om te zien welke koelers door middel van zo'n mount op AM4 kunnen?
Niet echt. Ik zou als je een koeler op 't oog hebt gewoon Googlen of er al brackets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MrCharming schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Niet echt. Ik zou als je een koeler op 't oog hebt gewoon Googlen of er al brackets zijn.
Nee ik heb nog geen enkel idee. Tips welkom, water zelfs in overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08 15:31
Voor de crosshair hero eigenaren:

"Hallo,

Momenteel bevind de 1002 bios zich in de testfase, ik durf niet te zeggen wanneer maar het zal niet heel lang op zich moeten laten wachten voor deze beschikbaar komt.
AMD heeft recent de ondersteuning voor geheugen weten te verbeteren, de code hier voor moet in de nieuwe bios verwerkt worden, of dit bij de 1002 al het geval is of dat er gelijk een nieuwere versie uit komt durf ik niet te zeggen, maar er word in ieder geval hard aan gewerkt.

Met vriendelijke groet, ASUS ROG Benelux"

Draai nu nog 0902, overclock en gaat niet. Boot wel, maar slaat vast zodra ik een benchmark draai.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Nope, ik zie het maar als karma omdat ik te lang wou doen met alles.
Maar Gaming 3. De BIOS is minimaal, het werkt maar veel opties zijn er niet. Ben kennelijk ook niet de enige die problemen heeft met Ryzen Master als je google er eens op naslaat. Zijn er wel meer met deïnstallatie en installatieproblemen met het programma zelf...
ik heb hem in de bios op vcore +0.066v gezet en de cpu op 3.7 GHz staan

hij stonds sinds zondag tot nu zelfs op +0.054v echter vandaag kwam hij in eens niet veder dan 4 min occt test terwijl hij hier zondag tot 10min kwam zonder problemen. in games was hij sinds zondag gewoon 100% stabiel dus waarom hij nu in eens niet meer in de testen is even een raadsel

de voiltage met hw monitor nu min. 1.224v max 1.248v cpu-z zegt 1.236

nu wachten dat de mount kit voor de Noctua NH-U12 SE binnen komt. zondag besteld maandag verstuurd verwachte levertijd 4 tot 10 dagen

[ Voor 6% gewijzigd door hjvg op 28-03-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjvg schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:18:
ik heb hem in de bios op vcore +0.066v gegeven en de cpu op 3.7 GHz staan

hij stonds sinds zondag tot nu zelfs op +0.054v echter vandaag kwam hij in eens niet veder dan 4 min occt test terwijl hij hier zondag tot 10min kwam zonder problemen. in games was hij sinds zondag gewoon 100% stabiel dus waarom hij nu in eens niet meer in de testen is even een raadsel
Het is warmer buiten? :P
Maar in ieder geval was je oude OC dan ook niet stabiel. Cinebench of Blender is dan misschien beter als stresstest.
de voiltage met hw monitor nu min. 1.224v max 1.248v cpu-z zegt 1.236
Dat zijn ook waarden waar ik op mik. Verder had ik net EasyTune van Gigabyte gedownload en dit is dus wel overzichtelijk en beter uitleesbaar. Ik vind de BIOS persoonlijk niet al te duidelijk. Meteen even mijn RAM weer geforceerd op 3200mhz en reboot. Kijken of het nu wel blijft na een paar reboots. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-03-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Heeft iemand ervaring met de G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX die speciaal voor Amd gemaakt zijn evt icm een Gigabyte gaming 3? Ik hoorde dat het hynix is een geen Samsung b-die is dit erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
disturbedmind schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:57:
Heeft iemand ervaring met de G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX die speciaal voor Amd gemaakt zijn evt icm een Gigabyte gaming 3? Ik hoorde dat het hynix is een geen Samsung b-die is dit erg?
klopt en ervaring mee ze staan op de getest lijst van het moederbord voor 3200.

windows start normaal op met de geheugenbankjes op 3200 echter stabiel kan ik het nog niet krijgen bij 3dmark cpu test is het binnen een paar seconden over zo gauw ik ze op 2933 zet is het wel stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik goed dat Ryzen 5 na 11 maart april wordt verwacht?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:31:
Begrijp ik goed dat Ryzen 5 na 11 maart wordt verwacht?
11 april wordt deze gelanceerd en zou ie te koop moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:45:
[...]

11 april wordt deze gelanceerd en zou ie te koop moeten zijn.
April, uiteraard :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
disturbedmind schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:57:
Volgens mij is dat G Skill setje Samsung B-die. Niet dat het uitmaakt. Op mijn gaming 3 boot mijn Corsair Vengeanace LPX 3200C16 gewoon. Dan nog een keertje en daarna om een of andere reden niet meer. Dat is een bug die wel zal verdwijnen met een BIOS update. Oh en mijn setje is versie 5:39, Hynix dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:58:
[...]

Volgens mij is dat G Skill setje Samsung B-die. Niet dat het uitmaakt. Op mijn gaming 3 boot mijn Corsair Vengeanace LPX 3200C16 gewoon. Dan nog een keertje en daarna om een of andere reden niet meer. Dat is een bug die wel zal verdwijnen met een BIOS update. Oh en mijn setje is versie 5:39, Hynix dus. :)
Op welke snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3200mhz. Je hoeft alleen je XMP profiel aan te zetten. Blijft vervolgens niet lang zo maar dat zijn details. Punt is dat de boel überhaupt boot. Dat is voor de meeste AM4 bordjes niet zo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrCharming
Ok ja goddomme, toch maar gewoon gekocht :P Een 1700X voor de prijs van een 1700. Goei ik er een Cryorig H5 universal op, ziet ook nog een beetje leuk uit en koelt waarschijnlijk beter dan de Spire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:09:
[...]

3200mhz. Je hoeft alleen je XMP profiel aan te zetten. Blijft vervolgens niet lang zo maar dat zijn details. Punt is dat de boel überhaupt boot. Dat is voor de meeste AM4 bordjes niet zo. ;)
Iemand postte hier (of in het nieuwstopic) deze video: YouTube: G.skill's Flare X and Fortis memory and some rambling on Ryzen R...

Op zich interessant. Eén van de problemen met Ryzen lijkt te zijn (waarschijnlijk ook als je Samsung B-die 1 rank hebt) dat de CPU erg gevoelig is voor de juiste memorytimings.

Echter in de huidige biossen kun je bij mijn weten eigenlijk alleen de Primaire settings aanpassen. Secondaire en Tertiare settings ontbreken. Deze worden echter in de achtergrond uiteraard wel geladen via XMP.

Jouw geheugen laadt nu wellicht een XMP profiel wat ergens in de Secondaire of Tertiaire settings een "verkeerde" timing heeft. Dit kun je zelf dus momenteel niet aanpassen. Wellicht dat dit ervoor zorgt dat hij de settings niet vasthoudt. Maar het kan uiteraard ook een bug zijn.

Het zou interessant zijn om met MemTweakIt je geheugen uit te lezen en te vergelijken met vergelijkbare XMP profiles van het AM4 approved Gskill geheugen zoals FlareX. Alleen heeft niemand dat nog geloof ik.

Zie voorbeeld hieronder voor pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZSW
Dit is Samsung B-die 1 rank geheugen maar niet specifiek gevalideerd voor AM4 door G.Skill.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4cJSQDf1D8oVDigjUXCf4E1f/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g93LoNc7pR7l9SUV33Nt7If2/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zyRzgN5LtX8Rmi7ELrtU8uDD/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NZVtYJXAaNW0o2jYRot8fzGt/full.png

Zou heel graag de timings van gevalideerd geheugen zoals pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX ernaast houden om te zien of en waar de verschillen zitten. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 28-03-2017 19:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik kom met mijn systeem maximal op 338W tijdens BF1. Dat is inclusief het scherm en een radio en bluetooth ontvanger. Dat is aanzienlijk minder dan de 920 die op 471W kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MrCharming schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:41:
Ok ja goddomme, toch maar gewoon gekocht :P Een 1700X voor de prijs van een 1700. Goei ik er een Cryorig H5 universal op, ziet ook nog een beetje leuk uit en koelt waarschijnlijk beter dan de Spire.
Haha nice. Ik heb mijn gearriveerde 1700 nog steeds niet uitgepakt omdat ik ook sterk overweeg om er X van te maken, die dan vrijdag aan komt. Maarja, er is nog geen koeler. Weet je toevallig hoe lang het duurt voordat zo'n Cryorig bracket arriveert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Iemand postte hier (of in het nieuwstopic) deze video: YouTube: G.skill's Flare X and Fortis memory and some rambling on Ryzen R...

Op zich interessant. Eén van de problemen met Ryzen lijkt te zijn (waarschijnlijk ook als je Samsung B-die 1 rank hebt) dat de CPU erg gevoelig is voor de juiste memorytimings.

Echter in de huidige biossen kun je bij mijn weten eigenlijk alleen de Primaire settings aanpassen. Secondaire en Tertiare settings ontbreken. Deze worden echter in de achtergrond uiteraard wel geladen via XMP.

Jouw geheugen laadt nu wellicht een XMP profiel wat ergens in de Secondaire of Tertiaire settings een "verkeerde" timing heeft. Dit kun je zelf dus momenteel niet aanpassen. Wellicht dat dit ervoor zorgt dat hij de settings niet vasthoudt. Maar het kan uiteraard ook een bug zijn.

Het zou interessant zijn om met MemTweakIt je geheugen uit te lezen en te vergelijken met vergelijkbare XMP profiles van het AM4 approved Gskill geheugen zoals FlareX. Alleen heeft niemand dat nog geloof ik.

Zie voorbeeld hieronder voor pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZSW
Dit is Samsung B-die 1 rank geheugen maar niet specifiek gevalideerd voor AM4 door G.Skill.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zou heel graag de timings van gevalideerd geheugen zoals pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX ernaast houden om te zien of en waar de verschillen zitten. :)
Die van mij zijn dus gevalideerd, soort van en werken, een soort van. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GkHhfgwRWENGloRUFwEcUBcC/thumb.jpg

Ik denk dat het een bug is. Ik ga nu even een paar keer rebooten om te kijken hoeveel nodig zijn voordat het misgaat, want ik ben ook wel benieuwd. :)

edit: nee, wacht eens. Easy Tune geeft aan dat mijn geheugen op 3200mhz loopt, op 1,2v en niet 1,35v. Ook geboot op deze manier en kon er gewoon een game mee starten en spelen. Ik ga eens kijken of handmatig het voltage locken wat doet. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ggbdxuKbWKdsuDfk5wjfBL3Q/thumb.jpg

edit: 2. Nou de test was een catastrofale mislukking. :P

Ik had het XMP profiel uitgezet en handmatig voltage naar 1,35v, latency naar 16-18-18-18-36 en 3200mhz. Eerste keer normale boot. Reboot en meteen ging de PC uit, herstarten zichzelf en nu loopt het automatisch weer op 2133mhz 15-15-15-36. Dit setje kan 3200/c16 draaien, maar iets zorgt ervoor dat dit maximaal een paar reboots is en daarna terug naar 2133mhz.

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-03-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
ymaenhout schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:57:
Voor de crosshair hero eigenaren:

"Hallo,

Momenteel bevind de 1002 bios zich in de testfase, ik durf niet te zeggen wanneer maar het zal niet heel lang op zich moeten laten wachten voor deze beschikbaar komt.
AMD heeft recent de ondersteuning voor geheugen weten te verbeteren, de code hier voor moet in de nieuwe bios verwerkt worden, of dit bij de 1002 al het geval is of dat er gelijk een nieuwere versie uit komt durf ik niet te zeggen, maar er word in ieder geval hard aan gewerkt.

Met vriendelijke groet, ASUS ROG Benelux"

Draai nu nog 0902, overclock en gaat niet. Boot wel, maar slaat vast zodra ik een benchmark draai.
Ben benieuwd!
http://www.overclock.net/...ir-vi-overclocking-thread

Hier kun je deze biossen in beta status alvast vinden. Elmor werkt voor Asus op de mobo divisie. Draai al een tijdje 0038, 1002 schijnt niet heel veel meer te brengen dan 0038 atm.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Manmanman... Ik heb een DOA Ryzen, geheugen of moederbord. Voeding en videokaart werken in oude pc. Pinnetjes CPU staan nog netjes recht. 2 dode geheugenreepjes zou wel heel toevallig zijn. Ik gok daarom op een DOA moederbord.. dat wordt weer een heel gedoe met retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08 15:31
Mirage schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:48:
[...]

http://www.overclock.net/...ir-vi-overclocking-thread

Hier kun je deze biossen in beta status alvast vinden. Elmor werkt voor Asus op de mobo divisie. Draai al een tijdje 0038, 1002 schijnt niet heel veel meer te brengen dan 0038 atm.
Dank voor de update!

heb 1001 al een keer geprobeerd, kwam niet door de boot heen :( vandaar terug gegaan naar 0902.

wat draai je zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 103% gewijzigd door Fantasma op 29-03-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
ymaenhout schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:24:
[...]

Dank voor de update!

heb 1001 al een keer geprobeerd, kwam niet door de boot heen :( vandaar terug gegaan naar 0902.

wat draai je zelf ?
Ik draai 0038 met de 2t timings ipv de 1t in 1001.

Geheugen al sinds 0902 stabiel op 3200mhz 14t

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

MrCharming schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:49:
Als iemand nog een Ryzen wil kopen, Amazon.fr heeft nu 100 euro korting op de 1700X:

https://www.amazon.fr/gp/product/B06X3W9NGG

1700X goedkoper dan de 1700 :P

edit: ok wtf, ik wil dit dingen kopen, maar ik kan gewoon pas in mei m'n PC in elkaar zetten. Geld, examens, etc. Hoe groot is de kans dat een CPU dead on arrival is?

Aangezien ik dan dik over de 2 weken ga waarin je 'm gewoon kan terugsturen zonder gezeik.
BEDANKT MAN :( ben ik weer honderde euro's lichter :X
Afbeeldingslocatie: https://www.dumpt.com/img/files/kfjij1lt68gsqy8qoucr_thumb.png

Geleverd op een postpunt (of thuis) voor 352.91€
Dank je _/-\o_ _/-\o_

*levertijd is volgende week maandag/dinsdag *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 28-03-2017 22:31 . Reden: gvd stom plaatje ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:18
De 3000mhz corsair (CMK16GX4M2B3000C15) met SK hynix werkt op 2666mhz, krijg hem niet hoger. Handmatig timings en voltage ingevoerd zonder xmp profiel. Timings 15-17-17-35 en ram voltage 1.35v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Damic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:18:
[...]

BEDANKT MAN :( ben ik weer honderde euro's lichter :X
[afbeelding]

Geleverd op een postpunt (of thuis) voor 352.91€
Dank je _/-\o_ _/-\o_
Wat is de levertijd?

Edit: nvm het plaatje met de levertijd ging hier niet laden.

[ Voor 8% gewijzigd door disturbedmind op 28-03-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 191% gewijzigd door Fantasma op 29-03-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Juist bedacht: sommige gaan op vakantie andere kopen een nieuwe pc :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
Wat is een betrouwbare manier om de vcore te zien? cpuz geeft bijv + 0.688 aan en amd ryzen master 1.393. Die laatste hoog ik op in de master tool maar die is dus wel betrouwbaar? Niet dat core x op 1.4+ loopt?

Mijn geheugen loopt iig zonder problemen op 3200 16-16-16-36. Een snelle overclock met mijn 1700 op 1.393v wil cinebench nog goed draaien op 3.9Ghz Bij 4.0 klapt hij eruit. Ga maar eens wat finetunen

[ Voor 32% gewijzigd door PainkillA op 28-03-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 100% gewijzigd door Fantasma op 29-03-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een ETA van Ryzen 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja hoor prijs met 40 euro omhoog: https://www.amazon.fr/gp/product/B06X3W9NGG

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 29-03-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:39:
edit: 2. Nou de test was een catastrofale mislukking. :P

Ik had het XMP profiel uitgezet en handmatig voltage naar 1,35v, latency naar 16-18-18-18-36 en 3200mhz. Eerste keer normale boot. Reboot en meteen ging de PC uit, herstarten zichzelf en nu loopt het automatisch weer op 2133mhz 15-15-15-36. Dit setje kan 3200/c16 draaien, maar iets zorgt ervoor dat dit maximaal een paar reboots is en daarna terug naar 2133mhz.
Welke bios versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
Hallo leute, denk dat ik nog eventjes wacht op de 1600x. Als je op 4k gamed heb je niet gek veel vermogen nodig. Anyways heeft iemand al uitgebreid met de P-states lopen overclocken met een ryzen cpu?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1 ... 7 ... 66 Laatste