Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:18:
[...]

Het lijkt juist eerder dat de 1700X en 1800X standaard op max 1.35v draaien, dus 1.3v lijkt me al een aardige underclock :)
Alle Ryzen's draaien out of the box tussen de 1,2v en 1,3625v, afhankelijk van de lading want ze clocken behoorlijk terug als cores niks doen, oftewel, 99% van de tijd voor de meeste mensen. :+

Er zijn verder ook al behoorlijk wat overclocks van 3,9ghz of zelfs de magische 4ghz, met de 1700, met voltages onder de 1,35v. No way dat je CPU 1,45v of zelfs 1,5v nodig heeft. Heeft die 1,35v nodig dan is het helaas een van de slechtste CPU's die je maar had kunnen krijgen. In ieder geval is constant 1,45/1,5v voorbij een redelijke overclock waar je wat levensduur verliest. Dat lijkt mij eigenlijk een bug in het uitlezen of een bug in je BIOS die je CPU te veel voltage geeft.

Het is binnen. *O*
Wel 5.39 Corsair RAM. Dat kan je zien als het nog in de verpakking zit. We gaan het zien of het op 3200mhz wil lopen. :)

Maar nu ben ik even offline. :P

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-03-2017 11:11 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik hoop zo dat dit door andere geproduceerd kan worden. Met deze performance is het een echte concurrent voor de 7700k voor wat betreft gaming.

Latency schijnt ook niet zoveel uit te maken, gaat voornamelijk om de hoeveelheud MHZ van het geheugen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:13:
[...]

Er is iets heel erg mis als je CPU niet stabiel blijft op 1,3v en wel op 1,45v...

Kwam alweer een benchmark tegen. Iemand kreeg 3600mhz RAM werkende en ja hoor, nog sneller dan 3200mhz. Met name de mimimale framerates zijn indrukwekkend maar de 1800X uit deze test @4ghz loopt behoorlijk in op de 7700k @5ghz of gaat er gewoon voorbij. Ja, sommige games zijn een beetje uitgekozen maar toch. Ryzen is echt veel sneller dan gedacht. :o

YouTube: RYZEN + 3600MHZ RAM - closing the 7700K gap in gaming?
Vandaar mijn eerdere reactie op jou. ;)
Ik wacht nog even af waar de grens ligt voor Ryzen. Hogere minimale FPS vind ik belangrijker dan hogere gemiddelde FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-08 20:51
Weet er iemand welke 2 x 16 GB dual rank SIMM set werkt op DDR4-3200 ? Ik heb nog niks gevonden op het internet die compatibel is met de Ryzen. Ik wil in de toekomst een 32 GB systeem maken op 3200 MT/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:24
pharmacist schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:26:
Weet er iemand welke 2 x 16 GB dual rank SIMM set werkt op DDR4-3200 ? Ik heb nog niks gevonden op het internet die compatibel is met de Ryzen. Ik wil in de toekomst een 32 GB systeem maken op 3200 MT/s.
Geen toch nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 99% gewijzigd door Fantasma op 25-03-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou duurde even omdat ik mijn PC ook schoon wou maken en de kabels goed wou doen. Duurde dus 4 uur want het was een tikje stoffig. Ja ben ook gewoon noob hoor. Het is jaren geleden dat ik mijn PC zo uit elkaar had liggen. Cut me some slack. :P

Maar eerste ervaring, f*ck...

Mijn W10 64 bit installatiedisk wordt niet herkent en vanaf de SSD ook niet. In de BIOS de prioriteit instellen voor mijn SSD werkt ook niet. Ik heb ook een W10 32 bit disk en die is wordt herkent en dan loopt de boel...
W7 is kennelijk ook een optie. Ik vermoed omdat ik net zoals bijna iedereen een upgrade had gedaan. Daar heb ik nu weinig aan om W10 te herstellen...

Zit dus nu op mijn oude, trouwe laptop en ga denk ik even een nieuwe W10 64 bit disk maken. Ik gok dat W10 32 bit niet verstandig is om vanaf te herstellen. :P

Oh en AMD, serieus, waarom loopt de RBG op de koeler standaard groen. Kan echt niet.
#Team Red.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Hier is het zonder probleem gelukt met Windows 10 64-bit.
Heb ook de Chipset drivers binnengetrokken: amd-chipset-drivers-17.3.1-windows-64bit-mar9.exe

Momenteel nog bezig de drivers en basic apps te installeren, dan ga ik zien of het stabiel werkt op DDR4-3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09-2024
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:50:
Nou duurde even omdat ik mijn PC ook schoon wou maken en de kabels goed wou doen. Duurde dus 4 uur want het was een tikje stoffig. Ja ben ook gewoon noob hoor. Het is jaren geleden dat ik mijn PC zo uit elkaar had liggen. Cut me some slack. :P

Maar eerste ervaring, f*ck...

Mijn W10 64 bit installatiedisk wordt niet herkent en vanaf de SSD ook niet. In de BIOS de prioriteit instellen voor mijn SSD werkt ook niet. Ik heb ook een W10 32 bit disk en die is wordt herkent en dan loopt de boel...
W7 is kennelijk ook een optie. Ik vermoed omdat ik net zoals bijna iedereen een upgrade had gedaan. Daar heb ik nu weinig aan om W10 te herstellen...

Zit dus nu op mijn oude, trouwe laptop en ga denk ik even een nieuwe W10 64 bit disk maken. Ik gok dat W10 32 bit niet verstandig is om vanaf te herstellen. :P

Oh en AMD, serieus, waarom loopt de RBG op de koeler standaard groen. Kan echt niet.
#Team Red.
Welke SSD heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung 830 maar die wordt gewoon herkent...
Moet W10 herstellen en daar gaat het mis.

Overigens wel mijn RAM op 3200mhz gezet. Gewoon het XMP profiel herkent en bij een reboot in de BIOS nog steeds 3200mhz. Lijkt veelbelovend te zijn. Het setje is volgens de verpakking uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Probeer eens op default RAM speed (2133) want ik had ook bizarre issues op DOCP3200. Ik heb het nog niet getest na een nieuwe install (issues waren op herbruikte install), maar het zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Ik had gelezen dat de Corsair LPX DDR4-3200 op bijvoorbeeld de Asus Prime X370-Pro met de recentste update voorlopig nog niet "stabiel" werkte op DOCP3200, maar wel op bv. DOCP2933.

Zelf ben ik nog bezig met alles te installeren en configureren op default settings (dus JEDEC op 2133), dan gooi ik een image van mijn systeem op een schijf en ga ik met hogere snelheden testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

.

[ Voor 97% gewijzigd door Borromini op 25-03-2017 17:07 . Reden: Nervermind ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Hoe zit het met Ryzen en virtualisatie. Ik zie dat AMD een soort tegenhanger van VT-d heeft. Maar wordt dat ook een beetje ondersteund door de bekende virtualisatie software? (ik denk zelf dan even aan MS Hyper-V en Unraid van LimeTech).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:52:
Probeer eens op default RAM speed (2133) want ik had ook bizarre issues op DOCP3200. Ik heb het nog niet getest na een nieuwe install (issues waren op herbruikte install), maar het zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Ik had gelezen dat de Corsair LPX DDR4-3200 op bijvoorbeeld de Asus Prime X370-Pro met de recentste update voorlopig nog niet "stabiel" werkte op DOCP3200, maar wel op bv. DOCP2933.

Zelf ben ik nog bezig met alles te installeren en configureren op default settings (dus JEDEC op 2133), dan gooi ik een image van mijn systeem op een schijf en ga ik met hogere snelheden testen.
De disk werd al de eerste keer niet gepakt toen ik de BIOS nog niet in was geweest. Verder besloot mijn laptop tweemaal om het W10 downloadprogramma af te sluiten en de bestanden te wissen, because F U. Dus nu even de laptop van mijn moeder geleend. Ik kom er wel uit. Duurt alleen even wat langer.

Maar meer ontopic. De ventilator van de stock koeler is inderdaad lekker stil. Verder stond in de BIOS dat mijn CPU op 3ghz liep, met 1.054v. Hopen dat dat inderdaad klopt (ik denk het echt niet) want dan heb ik denk ik wel een aardige CPU. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:26:
[...]

De disk werd al de eerste keer niet gepakt toen ik de BIOS nog niet in was geweest. Verder besloot mijn laptop tweemaal om het W10 downloadprogramma af te sluiten en de bestanden te wissen, because F U. Dus nu even de laptop van mijn moeder geleend. Ik kom er wel uit. Duurt alleen even wat langer.

Maar meer ontopic. De ventilator van de stock koeler is inderdaad lekker stil. Verder stond in de BIOS dat mijn CPU op 3ghz liep, met 1.054v. Hopen dat dat inderdaad klopt (ik denk het echt niet) want dan heb ik denk ik wel een aardige CPU. :P
vanmiddag mijn broertjes nieuwe systeem ook in elkaar gezet
1700
gigabyte b350 gaming 3 bios geflashd naar f5
g skill flarex f4-3200C14D-16GFX

voltage`s in de bios moet je volgens mij met een hele grote korrel zout nemen cpu-z geeft hele andere waardes en die logichers zijn.

cpu naar 3.7 geen probleem (1.28 volt)
echter het geheugen op 3200 krijg en dat het er ook blijft lukt nog niet en als het er al een keer op 3200 draait dan is de pc niet stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:09
Hier ook nog geen lekkere ervaringen. Het lukte eerst niet om de M.2 SSD te herkennen in de bios. Het slot is 'empty' zegt ie. Wat blijkt. Maar blijkt dat dat common is en bij de Windows installatie staat ie er wel bij.

Ook nog een tijdje geen beeld gehad omdat CSM op disabled stond . CMOS reset verhielp dat.

Toen wilde het niet lukken om een de media creation tool voor het maken van een Windows installatie. Na even zoeken erachter gekomen dat ik stap 2 en 3 van dit moet doen: https://appuals.com/how-t...error-0xc1800103-0x90002/
Die foutmelding komt echter pas nadat die tool Windows download. Dat kan je toch wel eerder aangeven :(

En nu Windows 10 Education proberen te installeren, maar die geeft een BSOD na de eerste reboot tijdens de installatie. Gelezen dat je niet de MediaCreationToolRetail.exe moet hebben (ondanks de de eduction versie daar naar verwijst). Maar je moet gewoon de normale gebruiken: MediaCreationTool.exe
Nu ga ik dus de .iso download en voor de zekerheid met Rufus tooltje op de USB stick zetten.

Het is nog even een hobbelige weg. Overclocken ben ik dus ook nog niet aan toegekomen. Duimen dat de BSOD nu niet komt.
hjvg schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:42:
[...]
echter het geheugen op 3200 krijg en dat het er ook blijft lukt nog niet en als het er al een keer op 3200 draait dan is de pc niet stabiel
Dat meen je niet. Ik heb hetzelfde geheugen. Als het lukt Windows te installeren zal ik het ook testen.

[ Voor 13% gewijzigd door Fleximex op 25-03-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
[...]

1700

voltage`s in de bios moet je volgens mij met een hele grote korrel zout nemen cpu-z geeft hele andere waardes en die logichers zijn.

Dan zou ik toch serieus die stickjes terugsturen :P Dikke 200 euro en een grote AMD DDR4 compatible sticker erop, doet die 't nog niet! 8)7

Kan je net zo goed 3600MHz voor dat geld kopen en wachten tot 't ondersteunt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

1700

Ik geloof er ook niet in maar het zou wel aardig zijn. Overigens is 3,7 op 1.28v ook mooi. 1800X prestaties zonder behoorlijk voltage. :)
Fleximex schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:46:
Hier ook nog geen lekkere ervaringen. Het lukte eerst niet om de M.2 SSD te herkennen in de bios. Het slot is 'empty' zegt ie. Wat blijkt. Maar blijkt dat dat common is en bij de Windows installatie staat ie er wel bij.

Ook nog een tijdje geen beeld gehad omdat CSM op disabled stond . CMOS reset verhielp dat.

Toen wilde het niet lukken om een de media creation tool voor het maken van een Windows installatie. Na even zoeken erachter gekomen dat ik stap 2 en 3 van dit moet doen: https://appuals.com/how-t...error-0xc1800103-0x90002/
Die foutmelding komt echter pas nadat die tool Windows download. Dat kan je toch wel eerder aangeven :(
Ik wou net even flink gaan ranten. :P
Al drie keer mislukt, verificatie 26% en programma zegt nee...
Dat op twee verschillende laptops. Serieus MS, als je de ISO bestanden niet meer beschikbaar stelt, zorg er dan voor dat je downloadprogramma functioneert...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:01:

Dat op twee verschillende laptops. Serieus MS, als je de ISO bestanden niet meer beschikbaar stelt, zorg er dan voor dat je downloadprogramma functioneert...
Ik heb nu serieus de user agent in Chrome moeten veranderen naar Firefox - Mac, zodat windows niet ziet dat ik Windows heb en in plaats van de Media Creation Tool direct de ISO's aanbiedt. Zucht...
https://superuser.com/que...-setup-something-happened

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Na de chipset driver update en power profile op "Performance" (met min. CPU cycle op 5%) gezet te hebben, merk ik dat Windows 10 nu wel correct omgaat met de cores, dus de even cores (fysiek) worden gebruikt en de oneven cores (virtueel) worden doorgaans overgeslagen.
sdk1985 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:19:
Hoe zit het met Ryzen en virtualisatie. Ik zie dat AMD een soort tegenhanger van VT-d heeft. Maar wordt dat ook een beetje ondersteund door de bekende virtualisatie software? (ik denk zelf dan even aan MS Hyper-V en Unraid van LimeTech).
Hier vind je veel info over dat onderwerp en Ryzen: https://www.servethehome.com/?s=ryzen

[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 25-03-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Fleximex schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:10:
[...]

Ik heb nu serieus de user agent in Chrome moeten veranderen naar Firefox - Mac, zodat windows niet ziet dat ik Windows heb en in plaats van de Media Creation Tool direct de ISO's aanbiedt. Zucht...
https://superuser.com/que...-setup-something-happened
Als je zo'n ISO pakt, is dat dan een up-to-date Windows 10, of moet je daarna 180 updates installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Saturnus schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:32:
[...]

Als je zo'n ISO pakt, is dat dan een up-to-date Windows 10, of moet je daarna 180 updates installeren?
De gebruikersvoorwaarden zijn van juli 2016. Ik weet niet of dat een indicator is, maar mijn ervaring is dat je eigenlijk altijd '180' updates moet installeren :P

De key voor de Education versie werkt overigens niet voor de ISO die ik nu heb. Maar ik denk dat ik het werkend kan krijgen door eerst Windows zonder key te installeren en dan een upgrade uit te voeren naar de Education versie. Pfff.

Edit: ik ben op de desktop, geen BSOD tot nu toe *O*. Dat gaat tegenwoordig trouwens verschrikkelijk snel, Windows installeren. Vanaf USB 3 stickje naar een M.2 SSD.

[ Voor 11% gewijzigd door Fleximex op 25-03-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:01:
Bekend issue.

Je SSD wordt niet herkend, omdat je windows 10 x64 v 1601 of later nodig hebt! Anders kan je niets met die Amd 300 series beginnen.

De huidige versie is 1607. De tool van MS is inderdaad bugged. Wat wel werkt: ISO downloaden, en Rufus gebruiken. Kies voor de EUFI mode, anders kan je niet op PCI-Ex media installeren. Ik geloof dat de PCH bound-Sata poorten op X370 borden daar ook onder vallen.

https://rufus.akeo.ie/

Werkte als een trein voor mij, nadat de windows tool 2 (!!) USB 2 stick heeft verminkt. Hij failde niet gewoon, nee, m'n 8GB stick is nu 470MB en m'n USB3.0 64GB zegt "insert media". Thnx ms.

Uiteindelijk op een 8GB SSD kaart in reader Rufus gebruikt, install op m'n Samsung 961 NMVe was in 2 min gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:55:
[...]

Bekend issue.

Je SSD wordt niet herkend, omdat je windows 10 x64 v 1601 of later nodig hebt! Anders kan je niets met die Amd 300 series beginnen.
Ik had W10 een paar dagen geleden nog geüpdatet...
De huidige versie is 1607. De tool van MS is inderdaad bugged. Wat wel werkt: ISO downloaden, en Rufus gebruiken. Kies voor de EUFI mode, anders kan je niet op PCI-Ex media installeren. Ik geloof dat de PCH bound-Sata poorten op X370 borden daar ook onder vallen.
Ik heb net een ISO gedownload van de MS site door mijn browser de site te laten vertellen dat ik op Linux zit. Ben nu aan het branden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
djunicron schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:55:
[...]

Bekend issue.

https://rufus.akeo.ie/

Werkte als een trein voor mij, nadat de windows tool 2 (!!) USB 2 stick heeft verminkt. Hij failde niet gewoon, nee, m'n 8GB stick is nu 470MB en m'n USB3.0 64GB zegt "insert media". Thnx ms.

Uiteindelijk op een 8GB SSD kaart in reader Rufus gebruikt, install op m'n Samsung 961 NMVe was in 2 min gedaan.
Ahh. Dan moet ik ook even een nieuwe iso pakken voor een clean install. 64-bit Engels, zie later wel of de Windows 7 key nog werkt. Als dat niet zo is... 'tjah...'

Die 'kapotte' sticks even met linux zero writen op device niveau. Denk dat dat wel moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Windows 10 heeft niet zo'n gigantische lijst met updates zoals Windows 7. Vanaf een "1607" image (Anniversary Edition ?) heb ik maar één keer updates moeten installeren zelfs en veel waren het er niet :X

Ondertussen heb ik al wat benchmarks op mijn config losgelaten. Eerst heb ik de recente beta van HWiNFO64 geprobeerd, maar deze gaf een system reset na een paar seconden toen ik toeliet dat de Asus EC werd uitgelezen. Toen ik dit niet toeliet, bleef het stabiel. Maar bizar was het voltage: volgens HWiNFO64 zou die 1.4-1.5v zijn tijdens idle en 1.36v tijdens load (!). Best wel bizar want zonder belasting draaien de cores 2.0 à 2.2 GHz ipv. 3.6 of 3.7 GHz.

Dus dan maar eens bij AIDA64 hun recente beta geprobeerd. Deze schetst een veel realistischer scenario:
tijdens idle 0.8v op de cores, en tijdens load 1.36v. Dat lijkt al wat realistischer, gezien de temperaturen.

Mijn Noctua NH-L12 met dual-fan opstelling houdt zich goed recht: tussen 45°C idle en 74°C 100% load is dat aardig, alhoewel hij op dat niveau niet meer stil is. In de toekomst probeer ik het zonder de 92mm fan om te zien of het lawaai meer zakt dan de thermische performance.

Tevens heb ik Core Parking uitgeschakeld door de volgende register-aanpassing te doen: http://www.overclock.net/...performance#post_23620998
Daarna kan je bij Power Options de keuze opgeven hoeveel unparked cores je wil (100% dus).
Ook zie ik langs meerdere kanalen passeren dat je onder Windows 10 beter als Power profile "Balanced" kiest ipv. "High performance". In benchmarks zou dit verschil er goed uitkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 25-03-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:11:
[...]

Ahh. Dan moet ik ook even een nieuwe iso pakken voor een clean install. 64-bit Engels, zie later wel of de Windows 7 key nog werkt. Als dat niet zo is... 'tjah...'

Die 'kapotte' sticks even met linux zero writen op device niveau. Denk dat dat wel moet werken.
Je key is dood. Je moet W10 koppelen aan een MS account en dan heractiveren. Dat moet alleen wel voordat je de boel ombouwt want anders kom je Windows niet meer in.
https://www.howtogeek.com...ur-pc%E2%80%99s-hardware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:16:
[...]

Je key is dood. Je moet W10 koppelen aan een MS account en dan heractiveren. Dat moet alleen wel voordat je de boel ombouwt want anders kom je Windows niet meer in.
https://www.howtogeek.com...ur-pc%E2%80%99s-hardware/
Ik heb een OEM Windows 7 key. Mogelijk heb ik met die key 2 Windows 10 iso's gedownload, maar verder niets gedaan. Die iso's zijn sowieso outdated 15xx versies. Als ik het goed begrijp kan ik nu niets meer met die 7 key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:21:
[...]

Ik heb een OEM Windows 7 key. Mogelijk heb ik met die key 2 Windows 10 iso's gedownload, maar verder niets gedaan. Die iso's zijn sowieso outdated 15xx versies. Als ik het goed begrijp kan ik nu niets meer met die 7 key.
Nee, je moet je W10 installatie koppelen. Dat is vrij simpel om te doen. Je PC moet alleen niet in stukken liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Saturnus schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:11:
[...]
Jup, met één gedaan met succes, de andere heeft iets meer nodig vrees ik.

==

Weer On Topic; Heb eigenlijk met de laatste set windows updates en AMD drivers, niet het idee dat de performance ergens nog slechter is dan met een i5 Skylake of Haswell (-R) met OC.

De paar titels die nog wel eens onder de 100fps doken (meestal tot 80) lijken dat niet meer te doen.

En dat is dan dus met een 1700 op 3.8Ghz (3.9Ghz is langzamer?!) met 32GB LPX 3000 op 2666mhz. En inderdaad, het verschil tussen 2400 en 2666 is in sommige titels dips naar 67 -> nu dips naar 75! Wat een bizar verschil!

Mja, ik heb eigenlijk niet zo'n trek om NU die ram terug te sturen en naar 16GB te stappen. True, ik kan prima uit de voeten met 24GB, maar 16 weet ik toch wel vaak te overvullen. Denk dat ik maar gewoon een tijdje hiermee blijf draaien en het t.z.t. wel weer verkoop met dikke verlies als 3600mhz 32GB setjes wel beschikbaar worden voor schappelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:27:
[...]

Nee, je moet je W10 installatie koppelen. Dat is vrij simpel om te doen. Je PC moet alleen niet in stukken liggen. :P
Hoe? Ik draai nu 7 op de Phenom. Die SSD in Ryzen stoppen, hopen dat die werkt (anders 7 herinstalleren en hopen dat die het op die hardware doet) dan upgraden, W10 locken op nieuwe hardware, dan reinstallen op Samsung 960 Evo en hopen dat die dat als zelfde pc ziet. Zoiets? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Hoe? Ik draai nu 7 op de Phenom. Die SSD in Ryzen stoppen, hopen dat die werkt (anders 7 herinstalleren en hopen dat die het op die hardware doet) dan upgraden, W10 locken op nieuwe hardware, dan reinstallen op Samsung 960 Evo en hopen dat die dat als zelfde pc ziet. Zoiets? :P
Wat heb je nu? Heb je al een PC met Ryzen hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Wat heb je nu? Heb je al een PC met Ryzen hardware?
Nog niet. Zodra er iets gunstigs voorbij komt aan DDR4 ben ik in. En dan ook zo dat alles de dag na het bestellen er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:35:
[...]

Nog niet. Zodra er iets gunstigs voorbij komt aan DDR4 ben ik in. En dan ook zo dat alles de dag na het bestellen er is.
Volg de link dan voordat je een setje koopt. Tenminste, dat is het idee. Op het moment gaat het niet zo lekker bij mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:42:
[...]

Volg de link dan voordat je een setje koopt. Tenminste, dat is het idee. Op het moment gaat het niet zo lekker bij mij. :P
Welke link? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die hier een paar pagina's hierboven. Tenzij je natuurlijk MS graag betaald voor een nieuwe licentie.

Maar dit is weer offtopic. Ik zal zo als W10 er weer staat even testen hoe het met de RAM zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Windows 10 nu werkend. Education key ingevoerd op de niet geactiveerde Windows 10 Pro en Windows bood aan om een upgrade te doen. Binnen 2 minuten was ie opnieuw opgestart en was Windows van Pro naar Education veranderd en geactiveerd :)
Nu kunnen we eindelijk aan de slag en overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Phuncz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:15:
Ook zie ik langs meerdere kanalen passeren dat je onder Windows 10 beter als Power profile "Balanced" kiest ipv. "High performance". In benchmarks zou dit verschil er goed uitkomen.
Waarom was dit ook alweer? Had dat nou ook met HPET te maken? Of was dit weer iets anders?

Ik heb hierover iets op reddit gelezen, maar ben de post kwijt (RES save op een andere PC... handig 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

MrCharming schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:18:
[...]

Waarom was dit ook alweer? Had dat nou ook met HPET te maken? Of was dit weer iets anders?

Ik heb hierover iets op reddit gelezen, maar ben de post kwijt (RES save op een andere PC... handig 8)7 )
Hier heb ik het gelezen: http://www.overclock.net/...z-club/4510#post_25934625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
3200Mhz lukt mij ook niet met het Flare X setje dat dat toch zou moeten kunnen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Fleximex schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:58:
3200Mhz lukt mij ook niet met het Flare X setje dat dat toch zou moeten kunnen :s
zelfde hier 2966 lijkt wel stabiel te werken maar 3200 niet

trouwens 3.7 is toch niet helemaal stabiel hier standaard koeler van de 1700 en na 10min prime95 kan hij hem in eens niet meer koel houden en vliegt de tempratuur heel hard omhoog en rond de 85 graden crashd hij het systeem dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Fleximex schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:58:
Ik heb gezien (bij jayz2cents) dat de 2966 juist werkt en 3200 soms maar de resultaten zijn trager.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 110% gewijzigd door Fantasma op 29-03-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
hjvg schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:07:
[...]
trouwens 3.7 is toch niet helemaal stabiel hier standaard koeler van de 1700 en na 10min prime95 kan hij hem in eens niet meer koel houden en vliegt de tempratuur heel hard omhoog en rond de 85 graden crashd hij het systeem dan
Ik gebruik ook de stock koeler. Zorg dat je de fan curve aanpast in de bios. Op 100% is de stock koeler echt verrassend stil. Ik heb nu 3,7 GHz stabiel op 1,25 volt met load line calibration op 'mode 2' van de 8. Onder de cpu-z stress test blijft de temperatuur steken op 65 graden en het voltage fluctueert dan tussen de 1,272 en 1,280 volt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4r4o3Mb9XwDnDlqy96F6jHmt/thumb.jpg

3200mhz met Corsair Vengeance LPX version 5.39. Geen boot problemen, niks. :*)

Dit met:
1700 @3ghz
Gigabyte B350 Gaming 3, BIOS F5
2x8GB Corsair Vengeance LPX 3200C16 verison 5.39 (uit 2015 volgens de verpakking)

It's alive, IT'S ALIVE, it haz Ryzen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Fantasma schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:12:
[...]

Check dit eventjes.
Enorm veel uitleg over die RAM sticks en hoe Gskill ze heeft geverifiëerd.
(Jouw RAM (dacht ik) op 9.00 minuten.)
Dat is dus al iffy hoe ze dat gedaan hebben. Maar de gast in de video gaat er van uit dat het Samsung B-die is. Maar het is dus zelfs SK hynix. Kutzooi :'(
Stom dat MSI en G.Skill het dan zo aangeven. Want realistisch gezien ga je dus 3200MHz niet halen...

Edit: het is gelukkig toch wel Samsung. Net gecheckt. Dat zouden alle voorwaarden voor deze Ram set dus goed moeten zijn. Misschien dan wachten op een bios update :?

[ Voor 13% gewijzigd door Fleximex op 25-03-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:26:
[afbeelding]

Dit met:
1700 @3ghz
2x8GB Corsair Vengeance LPX 3200C16 verison 5.39 (uit 2015 volgens de verpakking)

En, merk je nog verschil met je oude set of is het zonde geld... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:26:
[afbeelding]

Dit met:
1700 @3ghz

Nu nog je BCLK omhoog en kijken of je de 3600 haalt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:48:
[...]

En, merk je nog verschil met je oude set of is het zonde geld... :P
Ik ben bezig met veel te veel dingen installeren. Verder moet ik morgen te vroeg op vanwege F1. :P
Ik ga dus nu liggen omdat ik morgen anders een wrak ben. Tot dusver is het dus zonde ja. :+

Uiteraard heb ik er pas het meeste aan als ik een nieuwe GPU heb. Vega, klinkt wel aardig. Ben toch bezig met te veel geld uitgeven aan hardware. :+
pingkiller schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:51:
[...]

Nu nog je BCLK omhoog en kijken of je de 3600 haalt.
Die is locked. Nee, multiplier overclocking, is ook makkelijker. CPU-Z leest dat trouwens echt verkeerd uit. In die screenschot was mijn CPU kennelijk 3,7ghz. Uh nee. :P

Maar hoe heb ik mijn RAM gedaan? Nou, ik ben naar de BIOS gegaan, memory settings, XMP profiel van disabled naar profile 1, save en boot. Was erg moeilijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Fleximex schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:25:
[...]

Ik gebruik ook de stock koeler. Zorg dat je de fan curve aanpast in de bios. Op 100% is de stock koeler echt verrassend stil. Ik heb nu 3,7 GHz stabiel op 1,25 volt met load line calibration op 'mode 2' van de 8. Onder de cpu-z stress test blijft de temperatuur steken op 65 graden en het voltage fluctueert dan tussen de 1,272 en 1,280 volt.
Dit neem ik terug. Op Prime95 crashte het op 3,7GHz. Met dezelfde voltages als hierboven is het wel stabiel op 3,6GHz. Temperatuur 74 graden. Prima voor de stock koeler. En ik zeg het maar weer: wonderbaarlijk hoe stil de koeler is op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Fleximex schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Dit neem ik terug. Op Prime95 crashte het op 3,7GHz. Met dezelfde voltages als hierboven is het wel stabiel op 3,6GHz. Temperatuur 74 graden. Prima voor de stock koeler. En ik zeg het maar weer: wonderbaarlijk hoe stil de koeler is op 100%.
klopt prime laat hem wel crashen maar cpu-z niet cpu-z laat ale cores ook maar rond de 95% draaien en prime 100%

ik heb net ook geprobeerd met cpu-z daar blijft hij wel draaien.

met zelfde voltage op de core in de bios +0.114v op vcore (1,25 volt Fluctueert tussen de 1,272 en 1,280 volt.)

deze zetting met load line calibration op 'mode 2' van de 8 heeft de gigabyte ab350 gaming 3 niet

[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 25-03-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik heb het voltage van 1,250V nu verlaagt naar 1,225V. Nog steeds 3,6GHz. Onder load is het voltage tussen de 1,248V en 1,256V. Temperatuur is van 74 naar 70 graden gegaan. Winst!
Geheugen lukt me niet eens om op 2667MHz te zetten. Crasht vrijwel meteen op 3200 en 2933. Op 2667 bij het opstarten van Windows. Dus dat laat ik maar op auto (2400), hopend op een bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09 08:55
Zijn er al benchmarks gekend van de Ryzen 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tomski1986 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:16:
Zijn er al benchmarks gekend van de Ryzen 5?
https://www.reddit.com/r/.../?st=j0njw13l&sh=2f73abc3

Ja dus.

Sure, dit is met de kleinste stock cooler (Ik had die van de 1700 hier niet vinden misstaan), en dus maar op 3.4Ghz in de benchmarks. Maar toch, ik vind het redelijk lackluster resultaten.

Simpelweg een stock 1700 minus een cores-setje. Maar dan denk ik weer even aan de prijs, en voor de prijs waarvoor je een dergelijke set kan bouwen, is het eigenlijk helemaal niet zo slecht, zeker als je em naar 3.6Ghz weet te duwen met 2933mhz of snellere RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Het voltage weer weten te verlagen op 3,6 GHz van 1,225V naar 1,200V met onder load een voltage van 1,232V. Temperatuur nu onder 69 graden max. Prima. Ik houd het hier op, want voor 3,7GHz moet ik naar de 1,3V en dat is het toch niet waard qua hitte.

Als ik nu nog dat geheugen een keer op 3200MHz weet te krijgen ben ik tevreden.

Edit: de koeler draait bij 6 graden overigens niet op 100% dus met 100% zal ie effectief ~67 graden zijn. Dat scheelt dus toch 7 graden tussen 1,2V en 1,25V.

Idle is de 1700 slechts 25 graden (fan op ~40%/omgeving 19 graden). Ik heb bij energiebeheer wel performance gekozen, maar de minimale processorstatus op 5%. De processor clockt zich nu terug naar 1,55GHz idle. In de bios is de processor 50+ graden, dus ik was even bang voor de idle temps. Maar in de bios zullen alle cores waarschijnlijk op 100% draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door Fleximex op 26-03-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Als je voltages gaat aanpassen, blijft dan het Cool n Quiet/turbo/xfr systeem van Ryzen nog werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als je een offset kan instellen wel, dan kan je kiezen met welke waarde je de dynamische voltage verhoogt of verlaagt.

Dus bijvoorbeeld een range van 1.20 tot 1.40v, daar een +50mv (of +0.050v) offset bij zou je 1.25 en 1.45v geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Saturnus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:49:
Als je voltages gaat aanpassen, blijft dan het Cool n Quiet/turbo/xfr systeem van Ryzen nog werken?
Net getest met SuperPI (dat maar 1 core gebruikt) en er is hooguit 1 core die op 3,6GHz draait. Dus nee, maar misschien kan ik nog iets in de bios instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Op mijn Asus Prime X370-Pro board (BIOS 0511) met Ryzen 1800X en Corsair LPX 2x 8GB DDR4-3200 RAM krijg ik het niet voor elkaar om het geheugen op 3200 stabiel te laten booten. Op 2933 wel, dit ga ik nu stress-testen. Dit is een klacht die ik wel meer heb gelezen, mogelijk volgt er meer ervaring hierrond om te weten wat het probleem is, voltage of bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik heb net wat PI nummers "gecruched" met de 1700 en vergeleken met mijn Intel X5675. De X5675 is een xeon processor die op het 1336 platform draait en i.t.t. mijn oude i7-920 op 32nm i.p.v. 45nm gemaakt is.
En mind you. Het is een 6c/12t beestje. Er kwamen leuke resultaten uit:

Total Computation TimeAMD R7 1700 (@3,6GHz)Intel X5675 (@4,0GHz)AMD FX-6300 (@4,4GHz)
SuperPI [1M]11,5s10,5s21,5s
Y-Cruncher single thread [25.000.000]9,9s17,0s16,5s
Y-Cruncher multi thread [100.000.000]7,0s17,8s22,5s

Ryzen is echt snel :)

Edit:
De FX-6300 toegevoegd. SuperPI is overigens niet meer viable. Te inconsistente resultaten.
Geheugen van de R7 1700 draaide trouwens op 2400MHz, FX-6300 op 1866MHz en X5675 op 1600MHz.

[ Voor 15% gewijzigd door Fleximex op 26-03-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Fleximex schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:56:
Ik heb net wat PI nummers "gecruched" met de 1700 en vergeleken met mijn Intel X5675. De X5675 is een xeon processor die op het 1336 platform draait en i.t.t. mijn oude i7-920 op 32nm i.p.v. 45nm gemaakt is.
En mind you. Het is een 6c/12t beestje. Er kwamen leuke resultaten uit:

Total Computation TimeAMD R7 1700 (@3,6GHz)Intel X5675 (@4,0GHz)
SuperPI \[1M]11,5s10,5s
Y-Cruncher single thread [25.000.000]9,9s17,0s
Y-Cruncher multi thread [100.000.000]7,0s17,8s

Ryzen is echt snel :)
Die intel heeft 2 cores minder en loopt 4 generaties achter en je bent verbaasd dat de ryzen wint? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
maratropa schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Die intel heeft 2 cores minder en loopt 4 generaties achter en je bent verbaasd dat de ryzen wint? ;)
Waar zeg ik dat :P. Maar het is duidelijk dat AMD een gigantische stap gezet heeft en het is leuk om dat zelf te bevestigen. Ik zal de FX-6300 ook eens testen. Ik heb de FX-6300 nu ook getest.

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 26-03-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik toch iets te vroeg heb gejuicht...

Ik kan inderdaad booten met 3200mhz RAM, en dan nog een keer, nog een keer en misschien nog een keer en dan wordt de boel alsnog, totaal willekeurig teruggeclocked naar 2133mhz...

Dan ga je de BOIS in, profiel staat nog steeds op 3200mhz, even terug naar default en weer profiel en dann boot ik gewoon weer met 3200mhz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:25:
Ik denk dat ik toch iets te vroeg heb gejuicht...

Ik kan inderdaad booten met 3200mhz RAM, en dan nog een keer, nog een keer en misschien nog een keer en dan wordt de boel alsnog, totaal willekeurig teruggeclocked naar 2133mhz...

Dan ga je de BOIS in, profiel staat nog steeds op 3200mhz, even terug naar default en weer profiel en dann boot ik gewoon weer met 3200mhz...
booten lukt bij ons ook wel maar 3dmark cpu test crasht elke keer met geheugen op 3200

veder precies het zelfde als jou met niet altijd booten op juiste setting.

(volgens mij hebben we ook het zelfde mobo b350 gaming 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjvg schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:28:
[...]

booten lukt bij ons ook wel maar 3dmark cpu test crasht elke keer met geheugen op 3200

veder precies het zelfde als jou met niet altijd booten op juiste setting.

(volgens mij hebben we ook het zelfde mobo b350 gaming 3)
Gaming 3 inderdaad. Ook Corsair Vengeance LPX 3200c16?
Maar het is een lichte bug. Maakt ook niet veel uit aangezien ik de GPU op het moment niet heb om het verschil aan framerates te kunnen produceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjvg schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:33:
Ik denk dat we dan een ander probleem hebben. Qua stabiliteit is er niks bij mij, zo lijkt het. Nee, het lijkt alsof totaal willekeurig wordt het XMP profiel niet meer herkent na een paar reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
hjvg schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:33:
Met mijn MSI Gaming Pro Carbon is het met dat geheugen zelfs een instant crash. En het kutte is dat de bios dat niet terug gaat naar 2400MHz en ik dus die CMOS clear jumper switch met een schroevendraaier moet aanraken voordat ie normaal boot en beeld geeft. Dus dat test ook niet fijn.
Vervelend, want het geheugen staat wel overal aangeven als compatibel om op 3200MHz te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:18
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat we dan een ander probleem hebben. Qua stabiliteit is er niks bij mij, zo lijkt het. Nee, het lijkt alsof totaal willekeurig wordt het XMP profiel niet meer herkent na een paar reboots.
Het is bij mij ook een loterij bij het opstarten op welke snelheid het geheugen loopt. Heb het geheugen even gelaten voor wat het is en wacht op de volgende bios update. Heb de cpu wel op 3.6ghz gezet, verder alles default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Ik zie soms in rams, versie dit, versie dat, hoe kan je die versies 'upgraden' ? Is het een flash of iets in die zin? Of is het vanaf de plank bij de manufacture.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Wildfire

Joy to the world!

JinShepard schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:54:
Ik zie soms in rams, versie dit, versie dat, hoe kan je die versies 'upgraden' ? Is het een flash of iets in die zin? Of is het vanaf de plank bij de manufacture.
Daar kun je zelf niets aan doen, het is maar wat je vanuit de fabriek krijgt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ter herhaling;

Nieuwe BIOSsen zijn niet altijd een garantie dat je memory beter loopt. Persoonlijk schiet ik b.v. niets op met de 511 EUFI over de 0504 voor de Asus X370 Prime.

VTTDDR offset kan je helpen als je RAM nét niet stabiel lijkt.

SOC voltage een klein beetje verhogen kan helpen met wisselvallig booten met hogere DDR clocks. Lijkt alleen te werken als je na een succesvolle POST & boot ook werkelijk stabiel kan stresstesten met de geladen settings.

BCLK omhoog met lagere DDR profiles helpen sommige mensen toch 3200 te halen, terwijl ze 2933 instellen. Let wel dat op veel borden dit betekend dat je ook je PCI-Ex bus overclockt en het je verder geen andere snelheidsvoordelen oplevert.

Auto timings v.s. "profiles" kan je bij het niet halen van bedoelde timings helpen de boel wel stabiel te krijgen. 90% van de XMP profiles zijn immers voor Intel platformen. Strakkere timings leveren onevenredig minder performance op v.s. clockspeeds.

Als je videokaart er geen performance op inlevert; zet je primary (CPU bound) PCI-Ex van 3.0 naar het oudere 2.0. Dit helpt sommige chips op een of andere manier hogere frequenties stabiel te krijgen. (Dit werkt b.v. op een aantal Asrock, Asus & MSI borden aldus o.a. /r/overclock, heb hetzelfde ervaren op mijn X370 Prime -> 2666cl15 is mogelijk op Gen 2.0, terwijl het 2666cl17 moet zijn met 3.0 aan)

Meer tips? (Ik heb het idee dat ik er nog 1 of 2 vergeten ben) Vul aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Wildfire schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Daar kun je zelf niets aan doen, het is maar wat je vanuit de fabriek krijgt.
Vraag me dan af of je mag zeggen, sorry jongens maar ik wil deze omruilen voor dezelfde ram, en dan hopen dat het de goede is! Want op die QVL lijst van asus staat mijn corsair dominator bij maar wel specifiek versie xxxxx voor 3200 mhz. 8)7

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe leest iedereen hier eigenlijk voltages uit? CPUZ/HWmonitor? Ryzen Master? Iets anders?
Ik vraag me namelijk af welke programma's accurater zijn in het uitlezen.

Verder kan ik Ryzen master niet meer opstarten, of verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:48:
Wat ze met het geld doen en waarom ze het doen kan ik natuurlijk niet hard maken
Dat was precies het punt. Vage vermoedens houd je beter voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:33:
Hoe leest iedereen hier eigenlijk voltages uit? CPUZ/HWmonitor? Ryzen Master? Iets anders?
Ik vraag me namelijk af welke programma's accurater zijn in het uitlezen.

Verder kan ik Ryzen master niet meer opstarten, of verwijderen...
CPU-Z en HWMonitor. En die schommelen amper, dus ik denk dat ze beide wel accuraat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb namelijk dit in zowel CPUZ, HWmonitor als HWiNFO64 terwijl ik een 8c/16t Prime 95 run draai, inplace large FFT's. Nog geen overclock, de CPU boost zelf alle cores naar 3.193,53mhz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n40uQweZkAJ9BEBDewUhs2eN/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RHEKFfG1d0h4WOioqjxxswxV/thumb.jpg

Voltage blijft bij HWmonitor hangen bij 1.092, piekt naar 1.104v en weer snel terug naar 1.092v. Ook dropt het even naar 1.080v en dan weer naar 1.092v.

Ik zit een beetje te zoeken naar referentiematerieel voor 1700 stock voltages maar vind weinig. In ieder geval is dit al een stuk beter dan mijn oude i5 750. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/pd4gk4i19/CPU-_Z.png

Bij mij staat ie op 0,4V :?

Na de laatste UEFI update lijkt ie nu standaard op 3,7 GHz te draaien :P. Ik weet niet wat Asus ervan aan het maken is... Ik raak er niet meer wijs uit :P

Edit: nu rapporteert hij 2V+... Compleet all over the place.

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 26-03-2017 19:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borromini schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:10:
[afbeelding]

Na de laatste UEFI update lijkt ie nu standaard op 3,7 GHz te draaien :P. Ik weet niet wat Asus ervan aan het maken is... Ik raak er niet meer wijs uit :P

Ik denk dat je de nieuwste versie moet downloaden want hier klopt niks van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
Oké, ik heb het systeem nog niet stabiel.
Ik krijg:
de error: clock_watchdog_timeout
Nvidia drivers zijn niet compatible
Windows download geen updates
Logitech g900 muis wordt niet herkend
En rare vastlopers

Overigens loopt mijn geheugen ook op 2100Mhz maar dat is mijn laatste zorg...

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +4 Henk 'm!
En ik denk dat ik toch goed heb gedaan eens mijn CPU te vervangen. :P

Bij CiV 6 ben ik qua laadtijden van 4 a 5 minuten naar 20 seconden gegaan. Kleine verbetering dus. :P
Ik kan nu niet eens het inleidende praatje afluisteren of ik zit er al in. Turntime is meer dan gehalveerd in de late game benchmark. :Y

Bij Rome II: Total War is mijn FPS bij battles bijna verdubbeld naar een redelijk solide 60+. Nog steeds een lichte CPU bottleneck omdat de game nauwelijks quadcore ondersteuning heeft. In de campaign is het nog erger omdat die singlethreaded is. Dat is net niet 30fps en de GPU doet helemaal niks. Het zou alleen gedeeltelijk weggeclocked moeten kunnen worden en met stabiel RAM is dan ook een minder groot probleem, op termijn dus.

Ga nog wel wat meer games weer eens proberen die nooit echt helemaal 100% liepen maar totdusver is het zeer veelbelovend. Verder blijf ik het mooi vinden, 16 threads. :*)

Ook voelt gewoon browsen een heel stuk soepeler. Met mijn i5 haperde het, zelfs hier op Tweakers was het niet helemaal soepel maar niet echt hinderlijk. Nu is het volledig soepel en vloeiend en dat merk je meteen. Dat merk ik ook wel in games. Alles is gewoon soepel, geen framedrops als je iets bijzonders doet en de lading gaat veel meer naar de GPU. Erg fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
stevens20 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:13:
Oké, ik heb het systeem nog niet stabiel.
Ik krijg:
de error: clock_watchdog_timeout
Nvidia drivers zijn niet compatible
Windows download geen updates
Logitech g900 muis wordt niet herkend
En rare vastlopers

Overigens loopt mijn geheugen ook op 2100Mhz maar dat is mijn laatste zorg...
Je zal toch echt wel wat meer moeten vertellen dan dit.
Ik heb nog niemand gehoord met jouw problemen (met een nieuwere versie van het bios, reddit zijn zat problemen te vinden van moederborden met oudere bios versies).
- Wel een nieuwe Win10 installatie?
- Nvidia drivers niet compatible, met wat? (er zijn zat mensen die dit soort problemen niet hebben).
- Geen updates? (na de installatie of later?)
- Een muis zou normaal altijd moeten werken en een driver kan je zelf installeren (ik laat nooit het OS dit doen, driver is dan standaard ipv. de software van het merk).
Welk geheugen heb je en heb je dat getest want gekke software problemen (installaties en dus ook updates) kunnen door (fout?) geheugen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:19:
[...]

Ik denk dat je de nieuwste versie moet downloaden want hier klopt niks van. ;)
Ik heb 'm daarnet gedownload en je kan onderaan het screenshot het versienummer zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borromini schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:05:
[...]

Ik heb 'm daarnet gedownload en je kan onderaan het screenshot het versienummer zien ;)
Toch klopt er iets niet als je CPU op 3,7ghz loopt, bij 0.400v. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kubuksa
  • Laatst online: 07-09 17:04
[afbeelding]

Hier vergelijkbare berichten, maar dan voornamelijk met de temperaturen. Wel een Asrock mobo ipv Asus in dit geval.

de (tijdelijke) oplossing daar was: "Ok so the magic trick here is apparently when it's squirrelly to clear settings/load defaults. Because mine was acting weird."

Wellicht dat het voor jouw geval ook helpt.

Ik moet dit hele topic nog doorlezen, maar volgens mij ben ik hem hier nog niet tegen gekomen: Hier een overclocking guide van amd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:38:
Ik merk ook drastische verbeteringen tov. mijn i5-4670K in de eerste game die ik test: The Division. Hogere framerate en hogere minimum frame rate. Ben ook wel bewonderd hoe de Noctua NH-L12 hem in bedwang kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

[afbeelding]

Heb jij ook de Asus Prime B350M-A? (je tagde me voor de bios)

Zoja, ik zie dezelfde 'issues' m.b.t. de voltages. Dit is overigens met de nieuwste en de oude bios niet veranderd. Zowat elk programma rapporteert wat anders, en het varieert van 0.4v tot 1.88v....

Heb overigens wel het geheugen nu op 2400 lopen, en dit keer zonder de 15% performance verlies die er wel wat met bios 0502.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Help!!!! schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:44:
@Verwijderd

Nee, dat is hier niet het geval. Bij de populaire producten staan ze vrijwel altijd als veruit de goedkoopste maar kunnen eigenlijk nooit leveren. In feite incasseren ze geld van de onwetenden en gebruiken dat als goedkope bron van bedrijfsfinanciering.

Ondertussen verzieken ze de hele pricewatch en naaien ze hun wel correcte collega shops alsmede de mensen die hoopvol besteld hebben.

Imho zeer irritante verwerpelijke praktijk. Is al vaker over geklaagd maar om Tweakers moverende reden wordt er niks aan gedaan.

Uit principe bestel ik nooit bij deze shop, zelfs als ze wel kunnen leveren en de goedkoopste zijn. En als ik een kans krijg om ze af te raden zal ik dat niet nalaten ben ik bang. :+
Ik heb die ervaring eigenlijk helemaal niet. oa een 1080GTX gekocht voor 518€ en nog een paar dingen waar ze verrassend goedkoop waren. Ook bij het cancelen snel geld terug gehad.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
NINjak schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:02:
[...]

Je zal toch echt wel wat meer moeten vertellen dan dit.
Ik heb nog niemand gehoord met jouw problemen (met een nieuwere versie van het bios, reddit zijn zat problemen te vinden van moederborden met oudere bios versies).
- Wel een nieuwe Win10 installatie?
- Nvidia drivers niet compatible, met wat? (er zijn zat mensen die dit soort problemen niet hebben).
- Geen updates? (na de installatie of later?)
- Een muis zou normaal altijd moeten werken en een driver kan je zelf installeren (ik laat nooit het OS dit doen, driver is dan standaard ipv. de software van het merk).
Welk geheugen heb je en heb je dat getest want gekke software problemen (installaties en dus ook updates) kunnen door (fout?) geheugen komen.
Ik zal het even toelichten:
Ik heb de nieuwe bios, de chipset drivers enzo geinstalleerd vanuit de CD die bij het moederbord zat.
1: de error: clock_watchdog_timeout --> dit is een BSOD. Ik ben al aan het googlen geweest en het schijnt een driver probleem te zijn
2: Nvidia drivers zijn niet compatible --> is niet compatible met mijn windows (64 bit enterprise). Ik krijg iedere keer deze melding wanneer hij de compatibiliteit met het systeem gaat checken.
3: Windows download geen updates --> Bij updates staat een hele rij aan updates en de download blijft op 0% staan. (ik heb nu de hele tijd de pc aan staan zonder wachtwoord en zonder dat hij in slaapmodus gaat dus ik hoop dat hij het in de loop van de dag binen gaat halen)
4: Logitech g900 muis wordt niet herkend --> Deze muis doet helemaal niks met de standaard drivers. Ik had nog een oude muis liggen maar anders had ik niks gehad. De software van Logitech moet ik nog installeren.
5: En rare vastlopers --> PC loopt zomaar vast, geen enkele aanleiding maar ineens doet hij niks meer.

Dit is mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed€ 359,-€ 359,-
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 125,95€ 125,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 281,95€ 281,95
1WD Black SATA 6Gb/s WD5000BPKX, 500GB€ 61,-€ 61,-
1Antec Performance One P182€ 0,-€ 0,-
1Asus VW222U Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1Logitech G900 Chaos Spectrum€ 116,60€ 116,60
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 132,50€ 132,50
1Asus RT-AC66U Zwart€ 117,50€ 117,50
1Samsung SH-S223Q€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 850 EVO 120GB€ 80,01€ 80,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.368,46

De grafische kaart werkte in combinatie met mijn oude i7-920 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@stevens20 Ik zou als eerste die chipset drivers weggooien en gewoon van de AMD website de nieuwste versie B350 drivers downloaden.
http://support.amd.com/en...?os=Windows%2010%20-%2064

[ Voor 21% gewijzigd door mstx op 27-03-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
stevens20 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:44:
[...]

Ik zal het even toelichten:
Ik heb de nieuwe bios, de chipset drivers enzo geinstalleerd vanuit de CD die bij het moederbord zat.
1: de error: clock_watchdog_timeout --> dit is een BSOD. Ik ben al aan het googlen geweest en het schijnt een driver probleem te zijn
2: Nvidia drivers zijn niet compatible --> is niet compatible met mijn windows (64 bit enterprise). Ik krijg iedere keer deze melding wanneer hij de compatibiliteit met het systeem gaat checken.
3: Windows download geen updates --> Bij updates staat een hele rij aan updates en de download blijft op 0% staan. (ik heb nu de hele tijd de pc aan staan zonder wachtwoord en zonder dat hij in slaapmodus gaat dus ik hoop dat hij het in de loop van de dag binen gaat halen)
4: Logitech g900 muis wordt niet herkend --> Deze muis doet helemaal niks met de standaard drivers. Ik had nog een oude muis liggen maar anders had ik niks gehad. De software van Logitech moet ik nog installeren.
5: En rare vastlopers --> PC loopt zomaar vast, geen enkele aanleiding maar ineens doet hij niks meer.

Dit is mijn systeem:

De grafische kaart werkte in combinatie met mijn oude i7-920 wel.
zelfde moederbord/cpu hier en geen enkel van de problemen die jij noemt.

welke windows versie instaleer je dus welke build staat er nu geinstaleerd? eerder in dit topic zijn er meer reports geweest dat een oudere versie van windows 10 problemen veroorzaakt (bsod) en dat de nieuwste versie van windows 10 installeren deze problemen fixt

zelfs zonder drivers direct na de nieuwe install van windows had ik geen problemen en kwamen de updates direct binnen

[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 27-03-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
mstx schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:51:
@stevens20 Ik zou als eerste die chipset drivers weggooien en gewoon van de AMD website de nieuwste versie B350 drivers downloaden.
Dat of minimaal de nieuwere versie van de moederbord merk/type gebruiken. Ze leveren de cd erbij maar als je kan, die lekker overslaan.
hjvg schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:27:
[...]

zelfde moederbord/cpu hier en geen enkel van de problemen die jij noemt.

welke windows versie instaleer je dus welke build staat er nu geinstaleerd? eerder in dit topic zijn er meer reports geweest dat een oudere versie van windows 10 problemen veroorzaakt (bsod) en dat de nieuwste versie van windows 10 installeren deze problemen fixt
Hij gebruikt een "windows 64 bit enterprise" en volgens mij is dat "windows 7" en laat dat nou net niet meer ondersteund worden door microsoft voor de nieuwe CPU's (dus ook AMD Ryzen en intel's Kaby Lake CPU's). Windows 7 kon je wel draaien maar daar was, volgens mij, extra inzet voor nodig om het goed draaiende te krijgen ivm. drivers.

[ Voor 32% gewijzigd door NINjak op 27-03-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 100% gewijzigd door Fantasma op 29-03-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:15
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:38:

Bij CiV 6 ben ik qua laadtijden van 4 a 5 minuten naar 20 seconden gegaan. Kleine verbetering dus. :P
Ik kan nu niet eens het inleidende praatje afluisteren of ik zit er al in. Turntime is meer dan gehalveerd in de late game benchmark. :Y

Bij Rome II: Total War is mijn FPS bij battles bijna verdubbeld naar een redelijk solide 60+. Nog steeds een lichte CPU bottleneck omdat de game nauwelijks quadcore ondersteuning heeft. In de campaign is het nog erger omdat die singlethreaded is. Dat is net niet 30fps en de GPU doet helemaal niks. Het zou alleen gedeeltelijk weggeclocked moeten kunnen worden en met stabiel RAM is dan ook een minder groot probleem, op termijn dus.

Ga nog wel wat meer games weer eens proberen die nooit echt helemaal 100% liepen maar totdusver is het zeer veelbelovend. Verder blijf ik het mooi vinden, 16 threads. :*)

Ook voelt gewoon browsen een heel stuk soepeler. Met mijn i5 haperde het, zelfs hier op Tweakers was het niet helemaal soepel maar niet echt hinderlijk. Nu is het volledig soepel en vloeiend en dat merk je meteen. Dat merk ik ook wel in games. Alles is gewoon soepel, geen framedrops als je iets bijzonders doet en de lading gaat veel meer naar de GPU. Erg fijn. :)
Ik geloof best dat je nieuwe pc beter presteert, maar het lijkt er ook op dat er andere effecten zijn. Ik neem aan dat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd. Maar misschien is er ook een placebo effect.

Simpelweg omdat elke i5 met een gaming gpu natuurlijk prima de tweakers site vloeiend moet kunnen scrollen. Dus om nu te beweren dat je daar je 16-thread RyZen voor nodig had, klopt niet.

Je GPU werd blijkbaar door de cpu gebottlenecked. Als die bottleneck door je nieuwe build minder is geworden of zelfs weg is, dan wordt elke game inderdaad vloeiender. Dat heeft geen rechtsreeks verband met een Ryzen CPU qua cores en threads. Een i7-7700K draait hetzelfde spel wellicht net zo vloeiend, maar dan met 4 cores. Maar daar zijn verder de frametime-benchmarks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
mstx schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:51:
Bedankt voor de tip (en de link) ik ga het vanavond gelijk fixen!
Ik sprak hier op het werk ICT ook en die zeiden dat het ook een probleem is dat ik de drivers van de interne grafische kaart heb geinstalleerd en wel de PCI-E kaart gebruik. Ik zou via de bios de interne chip uit moeten zetten en aan moeten geven dat hij via de Nvidia-kaart moet draaien. Dat zijn de dingen die ik vandaag ga proberen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
NINjak schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Dat of minimaal de nieuwere versie van de moederbord merk/type gebruiken. Ze leveren de cd erbij maar als je kan, die lekker overslaan.

[...]

Hij gebruikt een "windows 64 bit enterprise" en volgens mij is dat "windows 7" en laat dat nou net niet meer ondersteund worden door microsoft voor de nieuwe CPU's (dus ook AMD Ryzen en intel's Kaby Lake CPU's).
Ik heb wel windows 10. Direct uit de installatie. Dus geen upgrade vanuit W7. Ik heb deze versie van het werk omdat ik ook vaak thuis werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Type even Winver in dan kun je zien welke build je hebt

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
stevens20 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:15:
[...]

Bedankt voor de tip (en de link) ik ga het vanavond gelijk fixen!
Ik sprak hier op het werk ICT ook en die zeiden dat het ook een probleem is dat ik de drivers van de interne grafische kaart heb geinstalleerd en wel de PCI-E kaart gebruik. Ik zou via de bios de interne chip uit moeten zetten en aan moeten geven dat hij via de Nvidia-kaart moet draaien. Dat zijn de dingen die ik vandaag ga proberen te fixen.
als je het beeldscherm op je nvidia kaart hebt aangesloten en je hebt beeld is de interne kaart uit. (dit gaat altijd automatisch
stevens20 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:17:
[...]

Ik heb wel windows 10. Direct uit de installatie. Dus geen upgrade vanuit W7. Ik heb deze versie van het werk omdat ik ook vaak thuis werk.
klinkt voor mij als een oude build van windows 10 die je probeert te installeren die de problemen veroorzaakt.

edit: doe zoals winwiz hier boven zegt eerst kijken naar je windows versie

[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 27-03-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
hjvg schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:20:
[...]

als je het beeldscherm op je nvidia kaart hebt aangesloten en je hebt beeld is de interne kaart uit. (dit gaat altijd automatisch

[...]

klinkt voor mij als een oude build van windows 10 die je probeert te installeren die de problemen veroorzaakt.

edit: doe zoals winwiz hier boven zegt eerst kijken naar je windows versie
Oke, Dus eigenlijk zeg je dat het misschien handig is om een nieuwe Windows 10 code online aan te schaffen en die te installeren?
winwiz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:18:
Type even Winver in dan kun je zien welke build je hebt
Ik zal er vanavond naar kijken. ben nu op het werk.

[ Voor 15% gewijzigd door stevens20 op 27-03-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Als deze licentie aan je e-mail gekoppeld is, kun je gewoon de nieuwste build downloaden en installeren.

Import van EVs

Pagina: 1 ... 6 ... 66 Laatste