koelebobes schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:23:
Goedemorgen,
Ik heb vanmorgen de software van AMD geinstalleerd alleen moet ik even weten welk profiel ik het beste kan pakken, wat ik van hier uit begrijp kan ik hem dus het beste gewoon zelf automatisch laten klokken maar welk profiel moet ik selecteren , kan ik hier nog aan tweaken en hoe ? Want die AMD master tool is nou niet de duidelijkste.
Het beste is gewoon in je BIOS alles instellen, PBO aan, memory DOCP selecteren en gaan, dan zou die de maximale boost moeten doen, mits je koeling afdoende is. Je boost is namelijk afhankelijk van je Tdie en current welke door je cpu gaat. AMD heeft daarvoor harde limieten ingesteld, welke je niet kan veranderen.
Eventueel kun je nog je memory timings aanpassen m.b.v. de DRAM calculator voor Ryzen:
DRAM calculator voor Ryzen
En daarbij heb je dan Taiphoon Burner nodig:
Taiphoon Burner
En paar posts terug heb ik beschreven hoe je met beide moet kan werken.
Succes
Edit:
Als je Ryzen master gebruikt, moet je toch telkens je pc opstarten en zoals jezelf al aangeeft, het is nu niet echt duidelijk. Moeilijk ook niet, maar het vergt even gewenning.
Ikzelf doe altijd alles in de BIOS, veel overzichtelijker
Korte uitleg Ryzen Master:
Current mode, is zoals de pc nu is ingesteld.
Creator mode kun je zelf alles aanpassen en opslaan in 1 van de profielen.
Gamemode niet gebruiken (of aanpassen), ander draai je maar op 4 cores, want legacy mode staat daar standaard aan en die MOET bij Ryzen cpu's echt uit staan, want dat is alleen van toepassing op de nieuwe Threadrippers. Als je dat aan laat kakt je gameperformance drastisch in.
Verder kun je je geheugensnelheid, timings (primaire, welke niet in een logische volgorde staan trouwens

) en voltage daarvan instellen, je kan een overklok op 1 of meerdere cores toepassen (als je veel singlecore programma's draait), je kan SoC voltage en current instellen evenals Vcore en current.
Maar dit alles kan ook in bios en daar staat het overzichtelijker en vaak krijg je een beschrijving wat het doet, als je er met je muis overheen gaat.
[
Voor 42% gewijzigd door
DaLoona op 12-10-2018 13:00
]
MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX