Nee, dat klopt wel onder de omstandigheden waar de GPU functioneert. Een GPU is uiteindelijk een hele grote bak met transistoren die duizenden keren per seconde aan en uit gaan. Deze zijn weer verdeeld in clusters, die weer verdeeld zijn in clusters, die weer verdeeld zijn in clusters.pannalicour schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:21:
Ohh dus die 99% klopt dan niet in dat filmpje? Dat zou alles logisch zijn.
Een GPU krijgt een set instructies van de CPU over te berekenen objecten, dat zijn primitives. Deze berekent de GPU, maakt er vervolgens 3D objecten van en dan krijg jij plaatjes op het scherm. De GPU is hier afhankelijk van hoeveel instructies die ontvangt van de CPU. BF1 is een dusdanig zware game dat die bijna alle cores en threads van een i7 quadcore nodig heeft voor CPU gerelateerde berekeningen. Er blijft dus weinig over voor de GPU. Nu is die game ook "intelligent", en gaat die geen onnodige loads naar de GPU sturen, terwijl de CPU achterblijft. Dan worden er uiteindelijk frames gerenderd zonder physics effecten, die dus weggegooid worden voordat ze op het scherm verschijnen. Best zinloos als dat niet gebeurde.
Dan wat je ziet bij BF1. Ten eerste wil ik opmerken dat die benchmark geen clockspeeds laat zien, wat ik ietwat verdacht vind. Ik heb even verder gekeken en er is ook een Coffee Lake vs Ryzen waar de GPU bij Ryzen een paar honderd megahetz achterliep. Ja, zo kan ik ook een enorm gat veroorzaken...
Afijn, wat er gebeurd bij BF1, want het zal enige legitimiteit hebben. De twee extra cores van CF zorgen ervoor dat de CPU alle CPU gerelateerde taken kan uitvoeren, en dan alsnog extra capaciteit heeft. Capaciteit die naar de GPU gaat om maar extra frames te produceren. Dat zie je dan ook gebeuren, met vrij spectaculaire resultaten. Wederom, ik zou dit wel met een korreltje zout nemen want dit is wel erg ver uit de pas.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.