Zojuist dacht ik even via Radeon settings de laatste driver (17.9.1) te installeren op m'n systeem (X370 Taichi/1700X/HD7850). Schone installatie gekozen en klaar. Not!
Tijdens het verwijderen van oude drivers/software/settings (wat een "schone installatie" inderdaad zou moeten doen) en het installeren van de nieuwe meende ik al in een fractie van een seconde een glitch voorbij te hebben zien komen (overklok achtige blokjes/artifacts).
Goed. Prima. Opnieuw opstarten. Hopsa. F9 Error op het dr debug display. Systeem schakelt uit, start opnieuw op. Weer F9. Dat 4x achter elkaar. Dacht even dat ik het systeem bij het grof vuil kon zetten

. Vijfde keer boot door (memory training zou hetzelfde doen). Windows gaat verder met installatie. Reboot. Weer hetzelfde! Uiteindelijk in windows blijkt het geheugen op 2133 te draaien. De driver installatie heeft dus "ergens" mee lopen kloten!
Een bios reset heeft de boel doen verhelpen gelukkig. Maar dit kan toch niet? Een simpele driver installatie mag toch niet zulke gevolgen hebben? Alsof AMD een stukje microcode heeft lopen pushen,
Software (dan wel driver) installatie hoort met de poten van de hardware af te blijven (tenzij expliciet vermeld).
Heeft iemand hier dezelfde ervaring?