De 1400 is de enige cpu in de huidige ryzen lineup die geen 16mb heeft..FlowSnake schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:57:
Ik sta op het punt om een Ryzen systeem aan te schaffen. De oplettende Tweaker zou gezien hebben dat de 1600X een uniek voordeel zou kunnen hebben ten opzichte van de 1800X; de 1600X beschikt namelijk over twee cores minder, maar heeft nog wel de beschikking tot de volledige 16MB L3 cache.
Toen ik dat bij de eerste aankondiging opmerkte, verwachtte ik zelf dat de 1600X het in multithreaded scenario's uiteraard zal afleggen, maar juist niet in single threaded scenario's. Immers hebben minder cores relatief meer L3 cache beschikbaar.
Maar ik zie nergens dat de 1600X de 1800X overtreft, niet in games, niet in synthetische benchmarks, nergens. Hoe kan dat?
Er was al wat gedoe rondom synthetische benchmarks, maar dat kwam erop neer dat programma's als SiSoft Sandra de cache niet goed konden meten. Iemand enig idee hoe of wat? Niet dat dit mij van mijn keuze afhoudt, hoewel ik nog wel even wil kijken hoe de nieuwe PRO line presteert mbt overclocking.
Waarom verwacht je een noemenswaardig verschil daarin?
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW