Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
JinShepard schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:38:
[...]

Ik kwam wel van een CPU af die al hetzelfde fps tot meer naar mij toe gooide, was de pc van je vriendin ook even goed? Want natuurlijk is meer fps super smooth dan.

*EDIT* actually... het is wel een fps drop, elke keer als ik iets loot of gebruik in me bags gaat hij 10-20 fps omlaag what the ?
Ja, de CPU waar ze vanaf kwam had ze ongeveer de zelfde fps mogelijk ietsje minder. Ze heeft het zelfs net voor je gechecked.... en nee, zij heeft geen fps drop bij het looten, bags raadplegen en/of mijnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-08 20:51
Als de verwerkingsnelheid afhangt van de snelheid van het werkgeheugen (vanwege die beperkende Infinity Fabric Engine die de twee modules van 2 x 8 MB L3 cache met elkaar verbindt), dan zou een moederbord een oplossing maken door het geheugen gebufferd te benaderen met 2 way of zelfs 4 way interleaving met een extra L4 cache van zegge 128 MB op 128 bits op 7200 MT/s (of zelfs sneller) op het moederbord (met cacheontroller) als bufferinterface tussen het echte werkgeheugen en dat gebufferd en interleaved benadert. Dit geheugen kan ook gebruikt worden voor de toekomstige Ryzen APU's om als zeer snel videogeheugen dienst te doen. Dan kan zelfs goedkoop 2133 MT/s geheugen virtueel met een snelheid van 4266 MT/s benaderd worden.

Is dit misschien een realistisch ideetje om die geheugensnelheid omhoog te krikken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06-2023
edit : verkeerde forum

[ Voor 87% gewijzigd door ikbenrichard197 op 16-04-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
Nou wil graag ook een ryzen kopen heb je verdorie een CC nodig (amazon fr). Laat ik die als echte nederlander nou niet hebben. Iemand die mij kan helpen?.

[ Voor 8% gewijzigd door ikbenrichard197 op 16-04-2017 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

ikbenrichard197 schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:21:
Nou wil graag ook een ryzen kopen heb je verdorie een CC nodig. Laat ik die als echte nederlander nou niet hebben. Iemand die mij kan helpen?.
Er staan genoeg shops in de Pricewatch die gewoon iDeal accepteren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
NINjak schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:57:
[...]

Ja, de CPU waar ze vanaf kwam had ze ongeveer de zelfde fps mogelijk ietsje minder. Ze heeft het zelfs net voor je gechecked.... en nee, zij heeft geen fps drop bij het looten, bags raadplegen en/of mijnen 8)
Ik ga morgen kijken of een fresh install van WoW uitmaakt. Welke CPU speed/Ram speed heeft ze?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
Louw Post schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:49:
[...]

Er staan genoeg shops in de Pricewatch die gewoon iDeal accepteren hoor.
amazon fr. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een negatieve review voor de MSI-AM4.
YouTube: Overpriced VRM Design on MSI X370 XPOWER Titanium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
JinShepard schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:34:
[...]

Ik ga morgen kijken of een fresh install van WoW uitmaakt. Welke CPU speed/Ram speed heeft ze?
Ze heeft (ook) een R7 1700X (met een "standaard" overclock van 3825Mhz op alle cores). Het DDR4 geheugen draait (maar en nog steeds) op 2400. Zij heeft zeker geen nieuwe installatie van WoW gedaan, draait gewoon nog de oude versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

En terrecht, voor het duurste moederbord op de markt heeft het de minste VRM's en ook geen CLKGEN chip voor het geheugen. Ben tot nu toe erg blij dat ik niet voor MSI ben gegaan maar een keer voor Asus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben eigenlijk best benieuwd naar de buyer-demographic van dat soort borden. Ik vermoed namelijk 90% "silver pcb!1!". Tis zoals hij ook zegt niet echt alsof je tegen beperkingen aan gaat lopen. Eens dat het zacht gezegd 'frappant' is dat er geen clk gen op zit en dat er niet gewoon 'top alles' op zit, maar voor het basis princiepe aankoop advies verandert er niet veel:

kies nodige features -> zorg dat stroomvoorziening je cpu-choice of oc-eis kan voorzien -> (optioneel) add cash voor een design dat je aanspreekt. (in het geval van de XPower: serieus cash :D)

Dat maakt het uiteindelijk vooral gevoelsmatig 'meh' wat MSI dan doet met VRMs, meer dan dat het praktisch ene pepernoot uit maakt; het voldoet ruim, en als je die 150e extra wilt uitgeven voor een unieke uitstraling, so be it. Geen onredelijk sentiment overigens om hem links te laten liggen vanwege de VRMs, mits maar duidelijk blijft dat het toch meer sentiment is dan echt een issue, net als technische afwegingen tussen een porsche en een lambo voor gebruik binnen NL zeg maar ;)

Overigens geen discussie dat de Crosshair beter in balans is, en ik heb een zwak voor Hero bordjes.. dus tja. De case zal uiteindelijk bepalen wat er 24/7 komt te staan straks.

Vooralsnog is geen Ryzen overigens harder gaan lopen op een Xpower of Crosshair dan op de Prime Pro (a.. 150e?), dus ik vind het lastig in te schatten wat nu echt de praktische meerwaarde is voor luxe borden voor het grote publiek in zijn algemeenheid. Misschien geen 90%+ zoals bij de Xpower, maar ook andere 200 eur + bordjes zullen het toch van de uitstraling moeten hebben, of verkijk ik mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik denk dat het meeste wel te halen valt uit Ryzen met de Crosshair VI Hero, zo zie je de eindeloos veel voltage en timing tweaks die toelaten net dat beetje meer eruit te halen. Het is het eerste bord dat stabiel DDR4-3200 op Samsung B-dies werkte (een tijd geleden) en het is niet bizar om te denken dat je met al die tweaking opties daar ook voor kan zorgen.

Of het ook effectief gebruikt wordt door de meesten of zelfs gesnapt wordt, begrijp ik sterk. Of het het geld waard is, betwijfel ik ook wel: het zijn borden bedoeld voor de extreme overclockers en ik heb het idee dat er een hoop mensen zelfs zonder OC ambities het kopen. Erg is het niet, het heeft veel features. Maar de Prime X370-Pro ook voor de helft van het geld, daarom ben ik voor die laatste gegaan in dit geval, ook omdat ASRock er een kermis van maakte en Gigabyte veel te laat was met zijn X370 borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 100% gewijzigd door Fantasma op 16-05-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Na een beetje tweaken als uber noob ging ik met de BLCK aan de slag... ja echt xD nu heb ik de pc op 3980 Mhz en 2799 mhz ram!

Maar ik heb een probleem(?) Mijn NZXT Kraken x62 maakt meer geluid elke dag, denk dat het niks te maken heeft met het platform maar het is raar, op dag 1 was het op 100% pomp geen geluid, toen maakte hij geluid over 80% en dag later over 65%... Filmpje gemaakt en denk ik dat ik het stuur naar NZXT support.

YouTube: NZXT Kraken x62 Pump speed noise.

[ Voor 6% gewijzigd door JinShepard op 17-04-2017 12:46 ]

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23
Fantasma schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:35:
Ook super random: de CMK16GX4M2B3200C16 R en W staan op de lijst van MSI werkend op 3200Mhz, de zwarte (gewone CMK16GX4M2B3200C16) staat er NIET op.
Is er zelfs al een verschil tussen de kleur bij Corsair.
Het kan zijn dat de kleurtjes de (nieuwere) single rank versies zijn en de zwarte de "oude" dual rank.
Zou mij niet echt verbazen :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Fantasma schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:35:
Ook super random: de CMK16GX4M2B3200C16 R en W staan op de lijst van MSI werkend op 3200Mhz, de zwarte (gewone CMK16GX4M2B3200C16) staat er NIET op.
Is er zelfs al een verschil tussen de kleur bij Corsair.
Kak , dat zie ik net ook pas...ik heb de zwarte...toch maar retour en de rode bestellen? ^^

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 146% gewijzigd door Fantasma op 16-05-2017 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

raymondw schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:59:
[...]

Het kan zijn dat de kleurtjes de (nieuwere) single rank versies zijn en de zwarte de "oude" dual rank.
Zover ik weet is het verschil tussen de verschillende versies niet nieuwer/ouder of single/dual rank, maar welke fabrikant geheugen er is gebruikt. De 16GB modules (niet de 16GB kits) hebben wel dual-rank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op maandag 17 april 2017 @ 07:54:
Ik denk dat het meeste wel te halen valt uit Ryzen met de Crosshair VI Hero, zo zie je de eindeloos veel voltage en timing tweaks die toelaten net dat beetje meer eruit te halen. Het is het eerste bord dat stabiel DDR4-3200 op Samsung B-dies werkte (een tijd geleden)
Dat is volgens mij niet waar. ASRock was de eerste (Taichi in ieder geval, waarschijnlijk ook andere modellen). Vanaf dag 1.
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 17 april 2017 @ 01:05:
[...]

En terrecht, voor het duurste moederbord op de markt heeft het de minste VRM's en ook geen CLKGEN chip voor het geheugen.
Dat argument haalde ik ook aan voor hun RX 480, dat werd toen niet door iedereen gewaardeerd. :)
Ik zie een patroon bij MSI, de vraag is of dat dit patroon beperkt is tot AMD of dat ze het ook voor Intel- en Nvidia-producten doen. Voor mij in ieder geval geen MSI. Zelfs al heeft het geen negatieve invloed op de performance (wat gezien het laatste niet het geval is :)) dan is het niet minder ontolereerbaar, als je kosten bespaart op de productie door voor minder/goedkopere componenten te kiezen dan moet je ook de prijs verlagen en niet juist de hoofdprijs vragen (dit moederbord). Wat mij daarnaast erg steekt is dat ze voor de show extra pinnetjes voor voedingskabeltjes erop stoppen (8+2 als ik me niet vergis) terwijl Ryzen niets aan dat extra vermogen heeft en hun VRM's dit vermogen niet eens aankan. Puur marketingzever en bedriegerij (mensen voor de gek houden) dus. Zoals iemand daar in het commentaar zei: je betaalt voor het logo. :)
MSI lijkt een soort van Razer te worden, helaas.
Ben tot nu toe erg blij dat ik niet voor MSI ben gegaan maar een keer voor Asus :P.
Ik vind de Taichi nog het meest aantrekkelijk (dezelfde VRM's als op het topmodel maar een aanzienlijk lagere prijs), in ieder geval als ze de GUI van hun UEFI eens verbeteren en stoppen met de parameters te resetten naar de defaultwaardes zo gauw je bepaalde parameters wijzigt. :)
Het enige probleem van de Taichi is dat ze SLI ondersteunen, dat verhoogt de kosten onnodig met pak hem beet 15 euro of meer (niet enkel de licentie, ook die achterlijke SLI bridge als ze die erbij doen). Zonde van het geld maar ik wil ook niet dat mijn geld naar dat Nvidia gaat aangezien ik dat bedrijf absoluut niet wil steunen, zeker niet op die manier.

==================================================================================
Foritain schreef op maandag 17 april 2017 @ 01:21:
[...]

Ben eigenlijk best benieuwd naar de buyer-demographic van dat soort borden. Ik vermoed namelijk 90% "silver pcb!1!". Tis zoals hij ook zegt niet echt alsof je tegen beperkingen aan gaat lopen.
Niet voor het overklokken van de CPU maar 3600 MT/s zit er niet in als ik het goed begrijp, dat is een beperking bij Ryzen als jouw DDR4 dat aankan. Let op, voor latjes die niet die klokfrequentie halen (3000/3200) maar die je wel kan overklokken naar die frequentie ten koste van het aantal cycli loont het ook als je de CLK gen. kan verhogen. Althans, als het moederbord het aankan en je het niet daardoor sloopt. :)
Het punt is m.i. vooral dat MSI mensen belazert door wel flink op kosten te besparen maar toch de hoofdprijs te vragen.
Overigens geen discussie dat de Crosshair beter in balans is, en ik heb een zwak voor Hero bordjes.. dus tja. De case zal uiteindelijk bepalen wat er 24/7 komt te staan straks.
Een kast met een venster en selectie op het uiterlijk van het moederbord?
Vooralsnog is geen Ryzen overigens harder gaan lopen op een Xpower of Crosshair dan op de Prime Pro (a.. 150e?), dus ik vind het lastig in te schatten wat nu echt de praktische meerwaarde is voor luxe borden voor het grote publiek in zijn algemeenheid. Misschien geen 90%+ zoals bij de Xpower, maar ook andere 200 eur + bordjes zullen het toch van de uitstraling moeten hebben, of verkijk ik mij.
Voor mij is dit momenteel DE grote vraag: kan je op een B350 moederbord net zo goed overklokken (3,9-4,1 GHz afhankelijk van de loterij met ongeveer 4,0 V) als op de X370 moederborden. Ik heb er nog weinig over kunnen vinden in de reviews. Nu moet ik zeggen dat ik er de laatste weken niet actief naar heb gezocht via zoekmachines maar op Youtube vind je er nagenoeg niets over.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Wel erg slecht MSI dat de Xpower Titanium 50 euro meer kost voor mindere VRM's dan Asrock, Asus en Gigabyte. Daarbij moet wel gezegd worden dat zelfs de voor een high end moederbord slechte VRM's nog steeds goed genoeg zijn. Zelfs voor overclocking.
Het verschil met de Taichi is dat met 100A die 12W aan hitte produceert vs de 15W met 100A. En dat de MSI een maximum van 252A kan leveren en de Taichi een maximum van 480A. Echter zegt 'Buildzoid' in zijn video bij de Taichi dat die echt een overkill aan VRM heeft.

Dus ja, je betaalt 50 euro teveel. Maar dat is het dan ook. Je moet kopers van dat bord ook geen minderwaardigheidscomplex aan praten. Ik neem aan dat zij dat bord ook gekocht hebben vanwege bepaalde features of het uiterlijk. En dat is voor hun ook wat waard, ook al blijken de VRM's t.o.v. high end bordjes van de concurrenten wat karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raymondw schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:59:
[...]

Ik heb een rood setje uit 2015, rev 5:39. Nee dus. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Fleximex schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:39:
De nieuwe, versie 1.3, bios van de MSI X370 Gaming Pro is qua instellingen een hele verbetering. Je kan nu een extra lager geclockt XMP-A kiezen. Er is nu Memory Try It: https://www.msi.com/blog/memory-try-will-boost-gaming-rig , met profielen om te kiezen.
Ik dacht even dat 2933MHz ging werken, maar na een geheugen Prime95 testje klapte het er toch uit. Maar het is al beter dan voorheen want toen kon ik niet eens booten. Met 3200MHz (CL14) klapt ie er nog steeds meteen uit. Zelfs met de CL op 18.

En het beste is nog dat als je Expert kiest je nu een memory retry getal hebt. Dat staat standaard op 5 en dat heb ik op 1 gezet. Als ik nu 3200MHz kies en hij klapt er uit, probeert ie het nog één keer en als het dan niet lukt zet ie het terug op 2400MHz en hoef ik niet de CMOS te clearen met schroevendraaier en al :P
Ja leuk. Met 1.2 was bij mij 3200 middels A-XMP gewoon bootable en stabiel. En met deze 1.3 komt ie nu niet verder dan 2933. Ook niet handmatig :(

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 104% gewijzigd door Fantasma op 16-05-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fantasma schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:32:
[...]

Staan die rode/witte eigenlijk in de QVL van jouw moederbord?
Jij had deze 3200Mhz draaien toch?
Nee, bij mij stond alleen een setje van acht latjes in de QVL. Past een beetje lastig in de vier sloten van een Gigabyte Gaming 3. :+
Ook is 3200 draaien lastig te definiëren aangezien ze zichzelf resetten naar een paar reboots. Ben ook te lui op het moment om eens de F6 bios te flashen. :P

Maar Vengeance LPX komt in zowel SK Hynix als Samsung variant tot 3200. Daarna is het kennelijk allemaal Samsung. In ieder geval is SK Hynix 5:xx en Samsung 4:xx. Dat lijkt ook weinig uit te maken aangezien ik 5:39 heb.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 106% gewijzigd door Fantasma op 16-05-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fantasma schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:40:
[...]

Vroeg het mij gewoon af omdat bij MSI de Rode en Witte wel in de QVL staan (dus die zouden gegarandeerd moeten werken normaal?), maar de zwarte niet.
(en aangezien jij blijkbaar de rode hebt.
Zou kunnen dat het voor Gigabyte hetzelfde was.
De heatspreader is gewoon aluminium met een kleurtje. Werkelijk geen idee waarom je op basis hiervan een onderscheid zou moeten maken. Het gaat om het revisienummer en de ram chipjes zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23
Als je strikt vasthoud aan aanpassen van productie procedures dan is een kleurtje een andere versie.
Wil je echt inhoudelijk weten wat de aanpassingen zijn, dan moet je alles hebben inc de ontwerp tekeningen en een bill of material.

Uit dagelijkse ervaring kan ik zeggen dat zelfs stickers etc ervoor zorgen dat iets een andere revisie kan krijgen...
Het is maar hoe serieus de betreffende fabrikant zijn aanpassingen verwerkt in het productie proces.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fleximex schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:34:
Dus ja, je betaalt 50 euro teveel. Maar dat is het dan ook. Je moet kopers van dat bord ook geen minderwaardigheidscomplex aan praten. Ik neem aan dat zij dat bord ook gekocht hebben vanwege bepaalde features of het uiterlijk. En dat is voor hun ook wat waard, ook al blijken de VRM's t.o.v. high end bordjes van de concurrenten wat karig.
Iets meer dan 50 euro, maar verder een valide punt. Elke keer als ik de speelgoedwinkel in loop gaan mijn kostprijs vs verkoopprijs bellen af, en mijn marketing-sirene uit zijn dak. Het is bij welke standaard dan ook gewoon een goed moederbord met een flinke laag visual-verf en wat bullshit elementen "because marketing". Zolang die shit werkt blijven fabrikanten het doen, niemand is daar onschuldig in, in de laatste plaats de consument zelf.

Wil niet zeggen dat ik als ontwerper andere keuzes had gemaakt :)
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:37:
[...]

Een kast met een venster en selectie op het uiterlijk van het moederbord?
Phanteks Evolv met silver/black theme? *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JinShepard
Vandaag weer wat getweaked,
BLCK 113
CPU Ratio 35
Mem freq 3012 Mhz
DRAM timing auto ( 16-16-16-39 )
Ext Digi+ power, DRAM op 1.35v
CPU Core volt 1.45 ( in Cinebench tussen 1.3912 en 1,412 ish)
CPU Soc volt 1.2
Dram volt auto ( rond 1.35v)

CPU Speed is dan 3953Mhz.

Cinebench 3x gedraait geen crash ( als het niet stabiel was had hij al bij de tweede keer gecrashed, maar meestal al direct in de eerste test)

Temp is trouwens rond de 80* maar omdat ik een 1700x heb -20 dus 60 graden (Hopelijk is het nog steeds zo haha!....)

Overall ben ik nu tevreden, 3200 mhz hoeft niet voor ram, 3000 ben ik tevreden.
Nu alleen mijn waterkoeler oplossen kwa geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Phuncz schreef op maandag 17 april 2017 @ 07:54:
Ik denk dat het meeste wel te halen valt uit Ryzen met de Crosshair VI Hero, zo zie je de eindeloos veel voltage en timing tweaks die toelaten net dat beetje meer eruit te halen. Het is het eerste bord dat stabiel DDR4-3200 op Samsung B-dies werkte (een tijd geleden) en het is niet bizar om te denken dat je met al die tweaking opties daar ook voor kan zorgen.
Bitttech claimt op 22 maart dat de Gigabyte Aorus AX370-Gaming 5 stabieler is dan de Asus Crosshair VI Hero. Zou dit met bios updates inmiddels verholpen zijn?
http://www.bit-tech.net/h...s-ax370-gaming-5-review/9

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

Jammer dat er geen alert mogelijk is op pricewatch wanneer 1 of meer beschikbaar is

categorie: Moederborden

Ik weet dat BIOSTAR en Gigabyte één in de pijplijn hebben. En ASUS zal hopelijk nog volgen :+
Alles staat namelijk klaar :P

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 279,-€ 279,-
1Sapphire Nitro Radeon R9 390X 8G D5€ 0,-€ 0,-
1Cougar QBX€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master Masterliquid 240€ 66,76€ 66,76
4Scythe Slip Stream Slim 800rpm, 120mm€ 5,76€ 23.04
2Sharkoon Silent Eagle 1000, 80mm€ 6,36€ 12,72
1G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 208,30€ 208,30
1Silverstone SFX Series SX700-LPT€ 173,01€ 173,01
1Intel 600p 1TB€ 338,80€ 338,80
Bekijk collectie
Geïnspireerd door Linus O+

[ Voor 4% gewijzigd door glashio op 18-04-2017 13:26 . Reden: youtube ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Hebben jullie last tijdens gamen en dan dat je alt tab doet, dat scrolling in Chrome ERG laggy is, en soms dan weer totaal niet? Echt bizar maar irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fleximex schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:34:
Ik denk dat jij een groot deel van die klanten teveel krediet geeft, zij weten niet eens dat de VRM's zuigen (voor die prijs en dat segment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 16:07
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:44:
[...]

De heatspreader is gewoon aluminium met een kleurtje. Werkelijk geen idee waarom je op basis hiervan een onderscheid zou moeten maken. Het gaat om het revisienummer en de ram chipjes zelf.
Op de QVL van mijn moederbord (MSI B350M Mortar) staan van de CMK16GX4M2B3200C16 kit ook enkel de R en W versies van het geheugen vermeld. In de kolom Chipset staat dat het Samsung geheugen is. Ik heb zelf ook een setje met de rode heatspreaders gekocht, maar dit is toch 5.39 en dus SK Hynix.

Overigens heb ik het zelfde probleem als jij. Als ik het geheugen op 3200 zet via A-XMP werkt dit in eerste instantie prima, maar als ik een paar dagen later kijk staat het gewoon weer op 2133.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Jorruchie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:13:
[...]

Bitttech claimt op 22 maart dat de Gigabyte Aorus AX370-Gaming 5 stabieler is dan de Asus Crosshair VI Hero. Zou dit met bios updates inmiddels verholpen zijn?
http://www.bit-tech.net/h...s-ax370-gaming-5-review/9
Dat waren review-sample boards, ik wou dat model Gigabyte maar die was een maand na de release van Ryzen 7 nog steeds niet beschikbaar hier. De Gigabyte borden waren in het begin ook betrouwbaarder, of dat nog steeds zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:01:
[...]

Ik denk dat jij een groot deel van die klanten teveel krediet geeft, zij weten niet eens dat de VRM's zuigen (voor die prijs en dat segment).
Ik betwijfel of veel mensen die een highend X370 bord kopen überhaupt weten wat ze kopen. O-)
Steen447 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:04:
[...]

Op de QVL van mijn moederbord (MSI B350M Mortar) staan van de CMK16GX4M2B3200C16 kit ook enkel de R en W versies van het geheugen vermeld. In de kolom Chipset staat dat het Samsung geheugen is. Ik heb zelf ook een setje met de rode heatspreaders gekocht, maar dit is toch 5.39 en dus SK Hynix.

Overigens heb ik het zelfde probleem als jij. Als ik het geheugen op 3200 zet via A-XMP werkt dit in eerste instantie prima, maar als ik een paar dagen later kijk staat het gewoon weer op 2133.
Ah, het is dus niet een Gigabyte specifiek probleem of specifiek de Gaming 3. Het zal dus vanuit AMD gefixed moeten worden. Zal wel volgende maand gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:22:

Ah, het is dus niet een Gigabyte specifiek probleem of specifiek de Gaming 3. Het zal dus vanuit AMD gefixed moeten worden. Zal wel volgende maand gebeuren. :)
Nou, ik merk dus nu sinds 1.0.0.4a, dat ik ook na een reboot of 4-5, ipv 2666 15-17-17-35, opeens 2133 15-15-16-17-38 draai.

Als ik m'n BIOS (0604) van m'n Asus X370 Prime inga, staan de settings nog hoe ze waren, maar hij boot ze niet zo. Ik moet echt m'n Mem aanpassen (b.v. 2400 instellen) -> reboot -> BIOS 2666 -> start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:22:
[...]

Nou, ik merk dus nu sinds 1.0.0.4a, dat ik ook na een reboot of 4-5, ipv 2666 15-17-17-35, opeens 2133 15-15-16-17-38 draai.

Als ik m'n BIOS (0604) van m'n Asus X370 Prime inga, staan de settings nog hoe ze waren, maar hij boot ze niet zo. Ik moet echt m'n Mem aanpassen (b.v. 2400 instellen) -> reboot -> BIOS 2666 -> start.
Kon je hiervoor überhaupt hoger booten dan 2400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:24:
[...]
Kon je hiervoor überhaupt hoger booten dan 2400?
Sinds de eerste BIOS kon ik 2666mhz draaien met die 32GB LPX 3000cl15 ja. En in 0515 zelfs 2933 cl18. Maar daarmee ging over de hele linie m'n performance juist een stuk achteruit.
Cinebench van 1690 naar 1605, Paragon van 100fps op de cap, naar 60-75fps, 5 fps verlies in de RotTR benchmark...

Kan trouwens 3200mhz met 0604 ook booten op cl18, maar dan heb ik 1.4V SOC nodig, 18-18-18-18-40 en 1.42V op de RAM. (VTTDDR naar 0.74V)

Krijg alleen bij alles boven de 2666 dat rare "Drag" issue in Windows; pak een schem bij de balk en versleep em; opeens dikke vette lag. Alsof je 0.5 tot 1 seconde lag hebt...

Maar goed, zoals ik voor het weekend schreef, het verschil tussen 2133 en 2666 met bijna gelijke timings is voor mijn gevoel verwaarloosbaar op een 100hz G-Sync scherm. Alleen in PS / Lightroom workflows lijkt het een 5-10% te schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:22:
[...]

Ik betwijfel of veel mensen die een highend X370 bord kopen überhaupt weten wat ze kopen. O-)
Waarschijnlijk niet. Je hebt twee groepen klanten die zoiets kopen: de echte enthousiastelingen die zich er uitgebreid in verdiepen en de mensen die per se het duurste kopen. De eerste groep komt in veel gevallen al snel tot de conclusie dat voor hun wensen een minder duur model beter is, ofwel omdat het goedkopere model alles biedt wat ze nodig hebben ofwel omdat ze liever dat geld nog even in hun zak houden voor hardwaresnoepjes (zoals Vega) die in de toekomst komen.

Ikzelf, het zal jou vast niet verbazen, ben met smacht aan het wachten op een Taichi-moederbord zonder SLI. Dat zou voor mij de winnaar zijn aangezien ASRock gewoon het topcircuit wat ze op hun beste model plaatsen lieten zitten op dit moederbord. Dat of een B350 moederbord wat 4,1 GHz haalt bij een goede (maar niet extreem goede!) sample van Ryzen, hierbij goede temperaturen (componenten) heeft en een S/PDIF heeft. Ryzen moet je overklokken!
[muggenziftmode]ASRock noemt S/PDIF abusievelijk SPDIF. :?
De slash staat in de naam omdat het van twee bedrijven komt; Sony and Philips. Misschien muggenzift ik nu omdat het het ctrl-f'en een beetje lastig maakt. ;)
http://www.asrock.com/mb/AMD/X370%20Taichi/#Specification

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2017 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 13:19
Kwam dit overzicht van VRMs nog tegen: https://www.hardwareluxx....rd-vrm-liste-1155146.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Morgen komt mijn 1600 ryzen binnen van megekko en zie ik juist dat hij maar 209 euries kost op amazon fr. Had me casefans opgeleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Mijn Ryzen setje vandaag eindelijk binnen gekregen (MSI B350m Gaming Pro, Ryzen 1600 en de Corsair CMK16GX4M2B3200C16). :D

Meteen aan het bouwen begonnen en Windows opnieuw geïnstalleerd. Toen een aantal keer geprobeerd het ram op 3200 te zetten, maar de pc wilde maar niet booten en na alle verhalen hier was ik al bang dat het niet zou gaan werken. Vervolgens een bios update en er leek een "Memory Try It" optie te zijn bijgekomen. Hier kon ik 3200 kiezen met de timings van het RAM wat ik heb en hij startte eindelijk door naar Windows. Nog geen tijd gehad om het allemaal te testen helaas, maar het weekend is dichtbij.

Het geheugen is de SK Hynix variant, tenminste dat is de 5.xx versie toch?

Verder zal ik nog proberen te overklokken naar 1600x snelheid, maar de stock CPU koeler van de 1600 maakt me nu al aardig wat lawaai (in vergelijking tot m'n Nepton 240m, waar helaas nog geen AM4 kit voor is).

Edit: Ook een mooie, bij de eerste keer opstarten hoorde ik en kleine ontploffing en heel veel rook opeens uit de pc. Gelukkig had ik mijn zijpaneel er nog niet op dus het ging er meteen uit. Het rare is dat ik niet weet waar het vandaan kwam, alles lijkt te werken. Het kwam een beetje van onderaan het moederbord vandaan, kon het dus ook niet zien door de videokaart. (Ik gok op het kaartje die mijn led stripje aanstuurt.)

[ Voor 19% gewijzigd door Louw Post op 20-04-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
yasin76 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:03:
Morgen komt mijn 1600 ryzen binnen van megekko en zie ik juist dat hij maar 209 euries kost op amazon fr. Had me casefans opgeleverd :(
Vertel mij wat. Heb 2 dgn geleden ook een 1600 besteld. Beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
Louw Post schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:59:

Edit: Ook een mooie, bij de eerste keer opstarten hoorde ik en kleine ontploffing en heel veel rook opeens uit de pc. Gelukkig had ik mijn zijpaneel er nog niet op dus het ging er meteen uit. Het rare is dat ik niet weet waar het vandaan kwam, alles lijkt te werken. Het kwam een beetje van onderaan het moederbord vandaan, kon het dus ook niet zien door de videokaart. (Ik gok op het kaartje die mijn led stripje aanstuurt.)
Zou dat msi ding gelijk terug brengen als ik jou was.
Zeer Waarschijnlijk is het een condensator, wat betekent dat spanning ripples hoger worden met meer beschadiging tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

ikbenrichard197 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:11:
[...]

Zou dat msi ding gelijk terug brengen als ik jou was.
Zeer Waarschijnlijk is het een condensator, wat betekent dat spanning ripples hoger worden met meer beschadiging tot gevolg.
Is het te zien als zoiets gebeurd is? Want dan zoek ik eerst even uit welke er precies kapot gegaan is in mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
Louw Post schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:17:
[...]

Is het te zien als zoiets gebeurd is? Want dan zoek ik eerst even uit welke er precies kapot gegaan is in mijn pc.
https://www.google.nl/sea..._AUIBigB&biw=1745&bih=864

Het staat bol aan de bovenkant. Niet heel duidelijk maar als je goed kijkt zie je de bolling wel.

zie:
https://ic.tweakimg.net/c...2Fkapotte-condensator.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik ben bezig met een Ryzen systeem samen te stellen, maar is er veel verschil tussen een B350 of X370 chipset?

Op dit moment heb ik dit systeem samen gesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 234,-€ 234,-
1Gigabyte GA-AX370-Gaming K3€ 129,-€ 129,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 279,-€ 279,-
1Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass€ 91,-€ 91,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 141,95€ 141,95
1Corsair CX450M€ 53,49€ 53,49
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,44

Hopen dat de 480 weer wat in prijs daalt nu de 580 is aangekondigd.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

-The_Mask- schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:15:
[...]

Dat is het sowieso niet, dus als hij daar naar gaat zoeken vindt die vrij weinig.
Nee dat lijkt me ook niet, die plaatjes gaan meestal om verouderde condensators toch?
ricjuh schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:24:
Ik ben bezig met een Ryzen systeem samen te stellen, maar is er veel verschil tussen een B350 of X370 chipset?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,44

Gewoon kijken wat je eisen zijn aan een moederbord, een B350 volstaat voor de meeste mensen al prima. Inderdaad als de 480 daalt (wat ik niet denk, omdat ze niet meer geproduceerd gaan worden?) dan zou ik voor die gaan, maar anders heb je voor dat geld ook een 580 8GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Louw Post op 20-04-2017 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Die je nu hebt niet, die heeft zijn prijsdaling naar 250 euro al gehad en is nu bijna overal uitverkocht.
pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-8G-GAMING
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G

Zijn dus nog wel goedkope opties, voor zolang de voorraad strekt.
Louw Post schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:32:
[...]

Nee dat lijkt me ook niet, die plaatjes gaan meestal om verouderde condensators toch?
Klopt, verouderde elektrolytische condensators om precies te zijn. Dat terwijl je polymeer condensators op de huidige moederborden vindt, die ook nog eens nieuw zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 20-04-2017 12:50 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die Gigabyte GA-AX370-Gaming K3 bij Paradigit vind ik best wel een koopje. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Saturnus schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:23:
Die Gigabyte GA-AX370-Gaming K3 bij Paradigit vind ik best wel een koopje. :o
Is een fout, gaat om b350 en helaas niet de x370 chipset.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
An1mA schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:28:
[...]

Is een fout, gaat om b350 en helaas niet de x370 chipset.
Ah inderdaad! Fout bij Paradigit. En ik was ook niet wakker om dat te zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
Heeft iemand ondertussen al uitgebreid verdiept in P-state overclocking? Zo ja, wat zijn de merkbare voordelen ervan en bij welke cpu?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,44

google is je grootste vriend ;)
b350 vs x370 .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
aminam schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:06:
Heeft iemand ondertussen al uitgebreid verdiept in P-state overclocking? Zo ja, wat zijn de merkbare voordelen ervan en bij welke cpu?
Wil ik ook graag meer van weten. Voordeel is dat het automatisch overclocked alleen wanneer nodig, zodat het systeem zuiniger wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iets anders. We hebben weer een geheugen test en moeten denk ik toch een beetje af gaan stappen van de 3200/c16 trein, tenminste als je geen super GPU hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 126% gewijzigd door Fantasma op 16-05-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:31:
Iets anders. We hebben weer een geheugen test en moeten denk ik toch een beetje af gaan stappen van de 3200/c16 trein, tenminste als je geen super GPU hebt. :)
Het ligt er gewoon aan welke CPU je hebt, een Ryzen 5 1500X is bijvoorbeeld maar half zo krachtig als een Ryzen 7 1700X, daardoor is het nut van sneller geheugen ook minder groot. Wat de prijs is van het geheugen, als je 50 euro meer betaald voor een 16GB setje en je denkt aan een Ryzen 5 1500X dan ben je niet zo slim bezig. Een Ryzen 5 1600 of 1600X heeft dan meer nut. Zelfde geld natuurlijk ook voor de videokaart, is die minder snel dan heb je een videokaart bottleneck en leun je dus minder op de CPU en het geheugen. Zoals altijd moet je dus een goede balans vinden.

Op dit moment is een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler of pricewatch: AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler met pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15, pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 of vergelijkbaar geheugen qua specs en prijs het meest logische voor een game PC welke een tijd mee moet gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:45:
[...]

Het ligt er gewoon aan welke CPU je hebt, een Ryzen 5 1500X is bijvoorbeeld maar half zo krachtig als een Ryzen 7 1700X, daardoor is het nut van sneller geheugen ook minder groot. Wat de prijs is van het geheugen, als je 50 euro meer betaald voor een 16GB setje en je denkt aan een Ryzen 5 1500X dan ben je niet zo slim bezig. Een Ryzen 5 1600 of 1600X heeft dan meer nut. Zelfde geld natuurlijk ook voor de videokaart, is die minder snel dan heb je een videokaart bottleneck en leun je dus minder op de CPU en het geheugen. Zoals altijd moet je dus een goede balans vinden.

Op dit moment is een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler of pricewatch: AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler met pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15, pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 of vergelijkbaar geheugen qua specs en prijs het meest logische voor een game PC welke een tijd mee moet gaan.
Dat weet ik. Ik ben op het moment ook bezig om mensen te adviseren en het komt eigenlijk elke keer uit op de 1600, B350 bordje en LPX RAM, en uiteraard een betere voeding, zeer belangrijk toch. ;)

Ik zie alleen de prijzen van 3200 langzaam aan omhoog kruipen. Onderhand zitten we denk ik wel aan het punt waar 3200 niet meer aan te raden is omdat het gat met 3000 te groot is geworden. Voor een tientje is het wel aan te raden, voor €20 niet echt meer. Een goed moederbord, goede GPU, hexacore CPU, goede voeding etc hebben dan prioriteit.

Deze test bevestigd dit eigenlijk ook. Voor mij met mijn 1700 en waarschijnlijk toch een Vega GPU is 3200 te rechtvaardigen. Voor mainstream systemen van €1000-€1100 steeds minder.
Louw Post schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:59:
Ja, het enige zinnige antwoord dat hierop gegeven kan worden is je PC uit elkaar halen tot het punt dat je de bron ontdekt, en dat onderdeel gaat terug naar de winkel als kapot. Leuk is anders maar dit lijkt mij toch het enige zinnige om te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• probeer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-04 14:02
DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:33:
[...]

Dat weet ik. Ik ben op het moment ook bezig om mensen te adviseren en het komt eigenlijk elke keer uit op de 1600, B350 bordje en LPX RAM, en uiteraard een betere voeding, zeer belangrijk toch. ;)

Ik zie alleen de prijzen van 3200 langzaam aan omhoog kruipen. Onderhand zitten we denk ik wel aan het punt waar 3200 niet meer aan te raden is omdat het gat met 3000 te groot is geworden. Voor een tientje is het wel aan te raden, voor €20 niet echt meer. Een goed moederbord, goede GPU, hexacore CPU, goede voeding etc hebben dan prioriteit.
http://www.legitreviews.c...kit-amd-ryzen-cpus_192259

Ik ben, mede op basis van deze review, voor de LPX 3000mhz cl15 gegaan. Dat leek me toch de sweet-spot, zeker qua 1080p gamen. Vond inderdaad het verschil van €20 met LPX 3200mhz cl16 niet meer te rechtvaardigen.

Verder inderdaad een 1600 en B350 (GA-AB350-GAMING 3). Ik ga hopelijk morgen zien of mijn geheugen op 2933 wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• probeer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-04 14:02
En ik weet dat dit eigenlijk niet mag, dus even stiekem ...

Azerty heeft de BitFenix BWG450M weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
Louw Post schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:32:
[...]

Idd jullie hebben gelijk. Dat was vroeger zo idd. stom van mij. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
probeer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:31:
[...]

Ik ben, mede op basis van deze review, voor de LPX 3000mhz cl15 gegaan. Dat leek me toch de sweet-spot, zeker qua 1080p gamen. Vond inderdaad het verschil van €20 met LPX 3200mhz cl16 niet meer te rechtvaardigen.

Verder inderdaad een 1600 en B350 (GA-AB350-GAMING 3). Ik ga hopelijk morgen zien of mijn geheugen op 2933 wil draaien.
Heb dezelfde keuze gemaakt betreft ram. In mijn ogen de sweetspot perf/cost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27

Investig8or

What goes up, could come down

probeer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:31:
[...]

Hier de R5 1600 met de Gaming 3 en G.Skill 16GB 3000: XMP profiel en draait op 2933. Heb verder nog helemaal niets aan overclocken gedaan, draait prima. Bij mij stond trouwens Bios F5 erop dus de F6 er even overheen gegooid, maar misschien staat die er nu onderhand standaard op.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Net een tx3 EVO geprobeerd te monteren, maar dat beugelsysteem voelde niet solide, moest teveel kracht zetten om hem vast te zetten en de base dekte de heatspreader niet goed.

Dus de stock er maar weer op. Nu wel drie extra casefans gemonteerd en 1 extra aangesloten (had maar één casefanheader op mijn moederbord).

Dus nu moet alles wel goed koel blijven. Tzt maar eens een aio of goede luchtkoeler kopen (die niet met beugels vast zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 00:48
6700k vs r7 1700

Links 6700k (niet oc) en rechts r7 1700

Gaming en vegas pro tegelijkertijd

YouTube: AMD RYZEN 1700 / INTEL I7 6700K 오버워치 + ...

wat een verschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
pannalicour schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:14:
6700k vs r7 1700

Links 6700k (niet oc) en rechts r7 1700

Gaming en vegas pro tegelijkertijd

YouTube: AMD RYZEN 1700 / INTEL I7 6700K 오버워치 + ...

wat een verschil zeg.
Hetzelfde verschil dat je krijgt als je de 6700k tegenover een 6900k zet, dus wat ze hier mee willen laten zien snap ik niet. Je kunt net zo goed cinebench laten draaien en zeggen, wat een verschil ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 00:48
Ja klopt ,echter is dit een AMD topic, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een beetje een no shit Sherlock bericht. De Ryzen 7 1700 is nu eenmaal flink sneller, dus ja dat zie je terug als je daar gebruik van gaat maken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Grmbl MSI website is niet bereikbaar :r volgens mij heb ik nog een oude bios (volgens CPU-Z 2.00 02 maart 2017)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Damic schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:08:
Grmbl MSI website is niet bereikbaar :r volgens mij heb ik nog een oude bios (volgens CPU-Z 2.00 02 maart 2017)
Ik kon er ook al niet op komen inderdaad, wilde MSI Afterburner hebben, maar gelukkig elders kunnen vinden.

Weet niet welk moederbord je hebt, maar denk dat de laatste bios van 3/4 april is inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Louw Post B350M, welke snelheid van mem ik ook instel hoger dan 2133 = boot loop

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Damic schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:51:
@Louw Post B350M, welke snelheid van mem ik ook instel hoger dan 2133 = boot loop
Die heb ik ook, de pro gaming versie. Met de laatste bios kreeg ik een "Memory Try It" optie bij de OC opties in de bios, deze op 3200 en de juiste timings gezet en ik heb tot nu toe geen problemen op die snelheid. Hopelijk heb je net zoveel geluk. :) (Als de MSI website het weer doet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Louw Post heb je trouwens een optie om de bclk te verhogen want nu doet ie alleen de multiplier.

C'mon msi fix your shiiiiiiit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Damic schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:59:
@Louw Post heb je trouwens een optie om de bclk te verhogen want nu doet ie alleen de multiplier.

C'mon msi fix your shiiiiiiit
Is het niet zo dat veel moederborden geen external clock hebben. Veel AM4 kun je de BCLK niet aanpassen:
https://www.hardwareluxx....rd-vrm-liste-1155146.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Fleximex ha dan had ik niet voor msi moeten kiezen blijkbaar, bwa dan maar wachten tot volgend jaar ofzo voor de 16 cores :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

[video]
Voor gamers, ja. Dat gezegd hebbende, het lijkt me wel goed in elk geval te overwegen hoe groot de kans is dat je deze CPU / GPU later upgrade op dit mobo+geheugen, en of het de meerprijs nu ook niet waard is, als dat betekent dat je het dan kunt laten zitten, al dan niet omdat je dan makkelijker geheugen bij kunt prikken dat dan niet beperkt wordt door je huidige geheugensnelheid. (Dan moet je dat natuurlijk wel serieus doen, en jezelf niets aanpraten, maar goed, dat geldt voor alles.)

[ Voor 10% gewijzigd door foppe-jan op 21-04-2017 09:19 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 13-09 21:15
Een interessante video betreffende de Wraith Spire koeler bij Ryzen 5 CPU's:

De TL:DR is: ja, voor Ryzen 5 CPU's voldoet de Wraith Spire CPU voor overclocking, zelfs tot 4Ghz, maar het wordt wel warm (85-90 graden). Een Cooler Master 212 koeler helpt in zo'n geval nog altijd om de temperaturen flink lager te krijgen (65-70 graden).

Kortom: draai je een Ryzen 5 CPU op stock of een lichte overclock (tot iets van 3.8Ghz) dan is de Wraith Spire koeler prima. Wil je echt die 4Ghz eruit halen, dan heb je of a) een flink warme CPU of b) kan je toch beter een aftermarket koeler halen. Een koeler van rond de 25-30 euro kan al meer dan afdoende zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Oke dat is raar update je de bios en nu wilt dat ding niet meer naar 3.7GHz klokken :F staat wel zo ingesteld maar klok blijft hangen op standaard :F. Het geheugen is er wel op vooruit gegaan 2400 nu *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Moi_in_actie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:26:

[video]

De TL:DR is: ja, voor Ryzen 5 CPU's voldoet de Wraith Spire CPU voor overclocking, zelfs tot 4Ghz, maar het wordt wel warm (85-90 graden). Een Cooler Master 212 koeler helpt in zo'n geval nog altijd om de temperaturen flink lager te krijgen (65-70 graden).

Kortom: draai je een Ryzen 5 CPU op stock of een lichte overclock (tot iets van 3.8Ghz) dan is de Wraith Spire koeler prima. Wil je echt die 4Ghz eruit halen, dan heb je of a) een flink warme CPU of b) kan je toch beter een aftermarket koeler halen. Een koeler van rond de 25-30 euro kan al meer dan afdoende zijn.
Mja, bij mij wordt hij 75c ofzo met prime95 op 3.9ghz @ 1.35 volt. Maar ik heb nu ook 5 casefans (3in/2uit) dus echt warm zou het nooit moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
hardware unboxed en Tech (yes) city zijn de enige YT kanalen die ik nog engzins kan waarderen, vaak wat uitgebreidere tests, benchmarks en wat out of the box (pun intended) content. Zelf kwam ik ook tot de conclusie dat een overclock tot 3,8 of 1.3v prima kan op een spire koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]
Oneens. Ik stap af van de 3600-trein, niet van de 3200-trein, dat is nog redelijk qua prijspunt in vergelijking met lager geklokt (soort van :')) RAM. Je moet bovendien ook kijken naar hoe dit de komende jaren mogelijk gaat veranderen, een paar jaar geleden werd nog gesteld dat de frequentie er niet toe doet voor spellen maar nu zie je ook voor Intel dat het beter presteert met sneller RAM bij tal van spellen (o.a. Rise of the Tomb Raider). Als 3200 niet veel duurder is dan 3000 en 2600, waarom dan niet? 3600 is niet meer de moeite waard.
Natuurlijk ga ik er nu even vanuit dat het moederbord dit kan ondersteunen en dat je minstens 1600 koopt...
aminam schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:42:
hardware unboxed en Tech (yes) city zijn de enige YT kanalen die ik nog engzins kan waarderen, vaak wat uitgebreidere tests, benchmarks en wat out of the box (pun intended) content. Zelf kwam ik ook tot de conclusie dat een overclock tot 3,8 of 1.3v prima kan op een spire koeler.
Tech City is goed. Jij kijkt niet naar Level1Techs? Best interessant hoor.
Moi_in_actie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:26:

[video]

De TL:DR is: ja, voor Ryzen 5 CPU's voldoet de Wraith Spire CPU voor overclocking, zelfs tot 4Ghz, maar het wordt wel warm (85-90 graden).
En lawaaierig. :/
Ieder zijn ding.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:23:

[...]

Tech City is goed. Jij kijkt niet naar Level1Techs? Best interessant hoor.
Ja ook wel, sinds wendell zijn gezicht nog verstopte achter die schermen. Zijn laatste paar analyses waren best goed en diepgaand wat am4 betreft. Maar het kanaal verdiept zich ook regelmatig in dingen die ik niet zo interessant vind, maar ik volg ze in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Vraagje (2 eigenlijk)

Ik heb mijn CPU Core staan in bios, op 1.45v, maar tijdens cinebench gaat hij naar 1.38v en na de bench gaat hij naar 1.41v

Hoe krijg ik hem op minimaal 1.42 ish? Ik wil proberen om 4ghz of 3200 mhz ram te halen, maar dat lukt nog niet echt.

tweede vraag, is die temp readings al gefixed voor de 1600x 1700x en 1800x? Of welke tool is wel accuraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
JinShepard schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:53:
Vraagje (2 eigenlijk)

Ik heb mijn CPU Core staan in bios, op 1.45v, maar tijdens cinebench gaat hij naar 1.38v en na de bench gaat hij naar 1.41v

Hoe krijg ik hem op minimaal 1.42 ish? Ik wil proberen om 4ghz of 3200 mhz ram te halen, maar dat lukt nog niet echt.

tweede vraag, is die temp readings al gefixed voor de 1600x 1700x en 1800x? Of welke tool is wel accuraat?
Load Line calebration naar lvl1 of 2 zetten. Ryzen Master is een tooltje van AMD wat het wel goed uitleest bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
aminam schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:56:
[...]

Load Line calebration naar lvl1 of 2 zetten. Ryzen Master is een tooltje van AMD wat het wel goed uitleest bij mij.
Overclock1234
Stable++++/-
BLCK105110113113
CPU Ratio38363535.5
Mem Freq2799293330123012
Dram TimingAutoAutoAutoAuto
Ext Digi+ Power(Dram)1.35v1.35v1.35v1.35v
Cpu Core Voltage1.451.451.451.45
Cpu Soc Voltage1.21.21.21.2
Dram VoltageAutoAuto1.351.35
Load Line lvAutoAutoAuto3

Ik kreeg de CPU eindelijk op 4014 Mhz, alleen werd hij 90 graden (70 met -20) op water, en rebooten werkte niet.

Het lukt me alleen totaal NIET om 3200 mhz te doen, post nooit, geen idee of ik dan de DRAM voltage moet verhogen, of de BLCK hoger en CPU ratio lager, geen flauw idee.. iemand een tip ?

[ Voor 66% gewijzigd door JinShepard op 21-04-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zet het geheugen vast op 2933MHz. Daar zit een divider achter. Als het goed is als je vanaf daar de base clock gaat verhogen, dan kan je stappen met geheugen snelheid zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JinShepard, de nieuwste versie van Ryzen Master heeft geen 20 graden offset meer. Ik denk dat dit misschien wat te maken heeft met niet willen rebooten. 90 graden is veel te veel voor iets permanents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:20:
@JinShepard, de nieuwste versie van Ryzen Master heeft geen 20 graden offset meer. Ik denk dat dit misschien wat te maken heeft met niet willen rebooten. 90 graden is veel te veel voor iets permanents.
De 90 graden was met CAM software, hij geeft dan 70 graden in Ryzen Master, gelukkig :p
Saturnus schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:12:
Zet het geheugen vast op 2933MHz. Daar zit een divider achter. Als het goed is als je vanaf daar de base clock gaat verhogen, dan kan je stappen met geheugen snelheid zetten.
Die vat ik niet helemaal.. ik overclock nu voornamelijk met BLCK en CPU Ratio omdat de profiles niet wilde werken, kan het nog wel een keer proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
JinShepard schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:45:
[...]

Die vat ik niet helemaal.. ik overclock nu voornamelijk met BLCK en CPU Ratio omdat de profiles niet wilde werken, kan het nog wel een keer proberen natuurlijk.
Als het goed is klokt je geheugen mee omhoog met de BLCK. Dat gebeurt in je overklokresultatentabel ook al. Controleer maar even door middel van CPU-Z.
Wil je dan de 3200MHz halen, dan kan je het geheugen instellen op 2933MHz en dan de BLCK naar 109 brengen. Dat zorgt voor een geheugensnelheid van ongeveer 3197MHz (2933/100*109). Het kan natuurlijk zijn dat de 2933MHz bios setting niet werkt, dan ben je aangewezen op de 2666MHz die je al gebruikt hebt (wellicht onbewust/automatisch) voor de resultaten in je tabel. Bijvoorbeeld je geheugensnelheid voor resultaat 4 komt voort uit een bios setting van 2666MHz/100*113=3012MHz. Mocht die 2933MHz bios setting niet werken dan kan je zien of je de BLCK nog verder kan verhogen ten koste van de CPU multiplier. Je zal dan 3200/2666*100=120MHz aan BLCK moeten instellen voor 3200MHz geheugensnelheid. Als je geluk hebt kan je een CPU multiplier van 33 gebruiken met instellingen van je derde resultaat. De kans dat je de CPU multiplier moet verlagen is groot want BLCK verhoging vraagt (in ieder geval vroeger) meer dan een multiplier verhoging. Maar het levert mogelijk ook wat meer snelheid op dan een CPU multiplier verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Saturnus schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:11:
[...]

Als het goed is klokt je geheugen mee omhoog met de BLCK. Dat gebeurt in je overklokresultatentabel ook al. Controleer maar even door middel van CPU-Z.
Wil je dan de 3200MHz halen, dan kan je het geheugen instellen op 2933MHz en dan de BLCK naar 109 brengen. Dat zorgt voor een geheugensnelheid van ongeveer 3197MHz (2933/100*109). Het kan natuurlijk zijn dat de 2933MHz bios setting niet werkt, dan ben je aangewezen op de 2666MHz die je al gebruikt hebt (wellicht onbewust/automatisch) voor de resultaten in je tabel. Bijvoorbeeld je geheugensnelheid voor resultaat 4 komt voort uit een bios setting van 2666MHz/100*113=3012MHz. Mocht die 2933MHz bios setting niet werken dan kan je zien of je de BLCK nog verder kan verhogen ten koste van de CPU multiplier. Je zal dan 3200/2666*100=120MHz aan BLCK moeten instellen voor 3200MHz geheugensnelheid. Als je geluk hebt kan je een CPU multiplier van 33 gebruiken met instellingen van je derde resultaat. De kans dat je de CPU multiplier moet verlagen is groot want BLCK verhoging vraagt (in ieder geval vroeger) meer dan een multiplier verhoging. Maar het levert mogelijk ook wat meer snelheid op dan een CPU multiplier verhoging.
Duidelijk! Ja geheugen klokt mee met BLCK verhoging, uit mijn hoofd werkte 2933 profiel niet met booten maar dat is even geleden 8)7 Ik luisterde naar een persoon van een vid dat als je boven de 104.8 BLCK je generatie 3 naar 2 gaat met PCI Express, maar dat dat geen performance decrease is, maar geld er ook zoiets voor CPU Multipliers?
Stel dat niks lukt, is het dan nog een optie om het geheugen voltage te verhogen naar 1.4 ipv 1.35? Volts are scary voor een noob :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
JinShepard schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:10:
[...]

Duidelijk! Ja geheugen klokt mee met BLCK verhoging, uit mijn hoofd werkte 2933 profiel niet met booten maar dat is even geleden 8)7 Ik luisterde naar een persoon van een vid dat als je boven de 104.8 BLCK je generatie 3 naar 2 gaat met PCI Express, maar dat dat geen performance decrease is, maar geld er ook zoiets voor CPU Multipliers?
Stel dat niks lukt, is het dan nog een optie om het geheugen voltage te verhogen naar 1.4 ipv 1.35? Volts are scary voor een noob :+
PCI-E 3 -> 2 ben ik niet bekend mee. Past wel in de theorie want die bus klokt waarschijnlijk net als vroeger mee met de base clock en dat is volgens velen gevaarlijk voor je PCI-E-apparaten. Misschien heeft je moederbord een optie om de PCI-E bussen vast te zetten. CPU multipliers hebben geen invloed op andere componenten.
1.4v op geheugen zou ik ook wel durven, echter ik heb gelezen dat de rek er bij 1.35v vaak wel uit is. In mijn korte 1.4v test bleek dat ook het geval. Hopelijk valt er met betere bios meer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Leuk die stock AMD koeler op mijn 1600. Hij gaat constant heen en weer met een beetje browsen. Misschien fan profiel iets aanpassen zodat hij aan het begin wat horizontaler is en dan sneller oploopt des te warmer hij wordt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TAVHzQc.jpg

Tevens ben ik nog wel opzoek naar een aftermarket koeler, maar met de AM4 filter blijft er weinig over in de Pricewatch. Met ook het probleem dat ik een Corsair Air 240 heb, dus cpu koeler mag max 12cm hoog zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit YT kanaal had ik laatst ontdekt omdat ik wat meer wou achterhalen over GPU's. Daar valt al heel wat te leren qua fasen en hoe GPU PCB's zijn opgebouwd. Hij heeft heel wat RX480's gedaan bijvoorbeeld (woot XFX en kennelijk altijd AMD reference PCB), maar ook de 1080 van Nvidia waar het kennelijk nodig was om ook nog even te bezuinigen op onderdelen, want er werd niet voldoende verdient toen ze €800+ kosten. Dat is alleen offtopic hier. Kan je opzoeken.

Nu komt er ook eindelijk eens een AM4 bordje voorbij qua VRM, de B350's van Asrock.

YouTube: PCB Breakdown: Asrock "6"+3 phase AM4 VRM used on the AB35...

Blijkt dus toch een 3 fase te zijn, ook geen doublers. Dat vermoede ik ergens al gezien de prijs en daarom vermeed ik Asrock al toen ik zelf aan het zoeken was naar mijn moederbord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fleximex
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:45:
Dit YT kanaal had ik laatst ontdekt omdat ik wat meer wou achterhalen over GPU's. Daar valt al heel wat te leren qua fasen en hoe GPU PCB's zijn opgebouwd. Hij heeft heel wat RX480's gedaan bijvoorbeeld (woot XFX en kennelijk altijd AMD reference PCB), maar ook de 1080 van Nvidia waar het kennelijk nodig was om ook nog even te bezuinigen op onderdelen, want er werd niet voldoende verdient toen ze €800+ kosten. Dat is alleen offtopic hier. Kan je opzoeken.

Nu komt er ook eindelijk eens een AM4 bordje voorbij qua VRM, de B350's van Asrock.

YouTube: PCB Breakdown: Asrock "6"+3 phase AM4 VRM used on the AB35...

Blijkt dus toch een 3 fase te zijn, ook geen doublers. Dat vermoede ik ergens al gezien de prijs en daarom vermeed ik Asrock al toen ik zelf aan het zoeken was naar mijn moederbord.
Was te verwachten. Ik vind het zo vervelend om te lezen als mensen bijvoorbeeld zeggen "goed dat ik een Asus" heb genomen. Slaat nergens op. Het is compleet random. Het ene moederbord Asus is goed en één generatie later is het slecht. Zo had EVGA met de 10xx serie videokaarten van Nvidia een steekje laten vallen, terwijl het altijd goed was geweest en is Asus met de huidige videokaarten erg goed, terwijl die een matig design hadden met de 9xx serie van Nvidia.

Daarom moeten mensen stoppen met het prijzen van een merk enkel en alleen omdat je er voor gegaan bent en het goed blijkt of als je er geen slechte ervaringen mee hebt. Prima. Maar het is buyers confirmation bias en je bent andere een minderwaardigheidscomplex aan het aanpraten. En in sommige gevallen slaat het door naar fanboy-ism wat heel eng is omdat altijd maar weer blijkt dat bedrijven alleen maar geld over de rug van klanten willen verdienen.

Je hebt in de tech wereld geen goede bedrijven. Wel goede producten.

Sorry moest ik even kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Fleximex schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:59:
[...]

Was te verwachten. Ik vind het zo vervelend om te lezen als mensen bijvoorbeeld zeggen "goed dat ik een Asus" heb genomen. Slaat nergens op. Het is compleet random. Het ene moederbord Asus is goed en één generatie later is het slecht. Zo had EVGA met de 10xx serie videokaarten van Nvidia een steekje laten vallen, terwijl het altijd goed was geweest en is Asus met de huidige videokaarten erg goed, terwijl die een matig design hadden met de 9xx serie van Nvidia.

Daarom moeten mensen stoppen met het prijzen van een merk enkel en alleen omdat je er voor gegaan bent en het goed blijkt of als je er geen slechte ervaringen mee hebt. Prima. Maar het is buyers confirmation bias en je bent andere een minderwaardigheidscomplex aan het aanpraten. En in sommige gevallen slaat het door naar fanboy-ism wat heel eng is omdat altijd maar weer blijkt dat bedrijven alleen maar geld over de rug van klanten willen verdienen.

Je hebt in de tech wereld geen goede bedrijven. Wel goede producten.

Sorry moest ik even kwijt ;)
Toevallig heb ik dat gezegd :P, maar dat was nadat ik zelf al onderzoek had gedaan. Ik heb hier 1 Asrock (1700+), een MSI (AMD64 3000+), 2 Gigabyte (Q6600, i5 4670k) en nu mijn eerste Asus (Ryzen 1700x). Daarom moet je zoals je zelf al aangeeft per generatie kijken wat het beste is, zelfde met videokaarten.
Ik wilde deze generatie een MSI, maar uiteindelijk viel mijn keuze tussen de Asus en Asrock borden.

Wellicht leuk om te vermelden dat in de tijd dat ik een Asrock had het wel echt een b-merk was, en dat merkte je ook in performance en overclock.
Pagina: 1 ... 16 ... 66 Laatste