Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonux1987
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-06 10:55
Dag iedereen,

Ik laat mijn baard momenteel staan op 3mm (als ik dat dan een baard mag noemen..). Men "baard" staat volledig dus hij is niet afgeschoren aan de neklijn bv...

Nu is het zo dat ik echt een rond hoofd heb en ook nog eens een dubbele kin... joy.

Het ronde hoofd stoort me minder, die dubbele kin uiteraard wel. Ik vroeg me af of jullie tips hebben om mijn "baard" zodanig te scheren dat mijn dubbele kind "minder" zou opvallen...

Alle tips zijn welkom, nutteloze commentaren liever niet :P

Thx alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-08 14:34
bonux1987 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:23:
Dag iedereen,

Ik laat mijn baard momenteel staan op 3mm (als ik dat dan een baard mag noemen..). Men "baard" staat volledig dus hij is niet afgeschoren aan de neklijn bv...

Nu is het zo dat ik echt een rond hoofd heb en ook nog eens een dubbele kin... joy.

Het ronde hoofd stoort me minder, die dubbele kin uiteraard wel. Ik vroeg me af of jullie tips hebben om mijn "baard" zodanig te scheren dat mijn dubbele kind "minder" zou opvallen...

Alle tips zijn welkom, nutteloze commentaren liever niet :P

Thx alvast !
Langer laten groeien. Volgens mij niet veel andere manieren. Of kijk eens op baardforum.nl. Daar doen ze of ze er wat meer vanaf weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 15:37

LankHoar

Langharig tuig

barrymossel schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Langer laten groeien. Volgens mij niet veel andere manieren. Of kijk eens op baardforum.nl. Daar doen ze of ze er wat meer vanaf weten ;)
Precies dit. Wanneer je het maar met voldoende haar bedekt, zal het minder gaan opvallen lijkt me ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 13:48
Inmiddels laat ik mijn baard en snor al een paar maanden staan, maar hoe doen jullie dat met je snor? Tot nu toe knip ik die wat korter (met een tondeuze was geen success) als ik mijn snorharen begin op te eten ;)

Mijn baard laat ik verder gewoon groeien en trim de keellijn eens in de week bij (tot een 2 vingers boven de adamsappel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 16:32

Dhrax

Prog Lord

idef1x schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:17:
Inmiddels laat ik mijn baard en snor al een paar maanden staan, maar hoe doen jullie dat met je snor? Tot nu toe knip ik die wat korter (met een tondeuze was geen success) als ik mijn snorharen begin op te eten ;)
Dat idd, knippen met een goed scherp klein schaartje werkt over het algemeen het beste imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
idef1x schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:17:

Mijn baard laat ik verder gewoon groeien en trim de keellijn eens in de week bij (tot een 2 vingers boven de adamsappel)
Wat dikkere kam erop en dan met de tondeuse erover: werkt perfect als je hem wat korter houd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:13
Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 is een redelijk druk bezochte topic maar dit topic lijkt wel dood te zijn :(

Zijn er zo weinig Tweakers met een baard?

Tot nu toe gebruikte ik geen speciaal baardshampoo maar overweeg het wel een keer te proberen, bijvoorbeeld de Wood & Spice van Proraso.

Wat zijn de tips/ervaringen/adviezen hierin?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:37
c-nan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:52:
Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3

Tot nu toe gebruikte ik geen speciaal baardshampoo maar overweeg het wel een keer te proberen, bijvoorbeeld de Wood & Spice van Proraso.

*Baard* meld zich!

Persoonlijk geen fan van baardshampoos, kreeg er jeuk van en geen prettig gevoel aan huid/haren. Wellicht heb ik de juiste nog niet ontdekt..

Qua tips, probeer eens een baardbalsem/boter ipv een olie. Goede ervaring met Mad Viking Beard balsem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:13
Purehz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:01:
[...]

*Baard* meld zich!

Persoonlijk geen fan van baardshampoos, kreeg er jeuk van en geen prettig gevoel aan huid/haren. Wellicht heb ik de juiste nog niet ontdekt..

Qua tips, probeer eens een baardbalsem/boter ipv een olie. Goede ervaring met Mar Viking Beard balsem.
Ik gebruikte tot kort geleden (bijna) dagelijks baardbalsem/boter en olie. Inmiddels helemaal geen balsem/boter meer en olie alleen nog maar nadat ik m'n baard goed heb gewassen.

Wat ik tegenwoordig doe is föhnen om mijn baard te stylen. Na het föhnen doe ik er soms wat olie in en thats it.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 17:01

BertV

Handgemaakt

Ik vind het altijd jammer om korter te gaan, maar mijn klagende vriendin moet er naar kijken.

Op een gegeven moment wordt het zo'n dikke wollige kraag en dan gaat het weer naar 10mm met de tondeuse.
Die verzorgde langere baarden zijn mooi om te zien maar ben te onhandig / lui om hier voor te gaan.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hier gewoon op standje 3 eens in de paar weken. Geen speciale baardshampoo of -olie nodig (terwijl ik dat voorheen er altijd wel in deed, voor de leuk). Soms een keertje met shampoo wassen, maar doorgaans gewoon met alleen water onder de douche...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-08 14:11
Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 is een redelijk druk bezochte topic maar dit topic lijkt wel dood te zijn :(

Ik heb een volle hetzij kortgehouden baard, en een viking stijl sik die ik vlecht die inmiddels toch wel een goeie 15cm is. (coronaprojectje die gaat blijven denk ik, past wel leuk bij mijn username)

Ik gebruik eigenlijk helemaal niks (speciaals) qua reiniging want als ik er te veel mee doe dan merk ik dat ik juist last krijg van huidirritaties.
Ik denk dat ik breed genomen 1x in de week gewoon de shampoo van mijn vriendin er in kieper om hem uit te wassen en voor de rest spoel ik hem dagelijks stevig uit met de massagestand van mijn douchekop en daar laat ik het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-08 13:46

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Polderviking schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:39:
[...]

Ik heb een volle hetzij kortgehouden baard, en een viking stijl sik die ik vlecht die inmiddels toch wel een goeie 15cm is. (coronaprojectje die gaat blijven denk ik, past wel leuk bij mijn username)

Ik gebruik eigenlijk helemaal niks (speciaals) qua reiniging want als ik er te veel mee doe dan merk ik dat ik juist last krijg van huidirritaties.
Ik denk dat ik breed genomen 1x in de week gewoon de shampoo van mijn vriendin er in kieper om hem uit te wassen en voor de rest spoel ik hem dagelijks stevig uit met de massagestand van mijn douchekop en daar laat ik het bij.
Doe ik ook niet, want ik heb inderdaad dan al snel dat alles rood gaat worden etc.

Zelf overigens geen mega baard (helaas), als het bij mij langer dan 5mm is wordt het al snel 'onverzorgd' of zo, weet het niet maar voel me er niet comfortabel bij. Heeft de neiging te krullen en dat vind ik niet mooi. Langste wat ik gehad heb is 15mm. Eigenlijk afgelopen jaar of 1.5 lekker overal 2mm getrimd, en de randjes zo goed en kwaad als kan met een tondeuse. Misschien eens tijd voor een mesje zodat het net wat netter nog is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polderviking
Kuusj schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Doe ik ook niet, want ik heb inderdaad dan al snel dat alles rood gaat worden etc.

Zelf overigens geen mega baard (helaas), als het bij mij langer dan 5mm is wordt het al snel 'onverzorgd' of zo, weet het niet maar voel me er niet comfortabel bij. Heeft de neiging te krullen en dat vind ik niet mooi. Langste wat ik gehad heb is 15mm. Eigenlijk afgelopen jaar of 1.5 lekker overal 2mm getrimd, en de randjes zo goed en kwaad als kan met een tondeuse. Misschien eens tijd voor een mesje zodat het net wat netter nog is.
Je hebt wel stijlborstels die je kan gebruiken in je baard. Dat is denk ik de oplossing die je nodig hebt.
Maar je moet er door een periode van die "onverzorgdheid" heen om een beetje lengte te hebben om te stijlen.
Ik heb er ook wel last van maar ik houd de rest van mijn baard betrekkelijk kort, beetje heet douchen en erna goed uitkammen houd dat bij mij wel redelijk onder controle.
Mijn sik zit standaard in een vlecht dus daar heb ik geen problemen.

Ik gebruik verder geen scheermesjes ofzo, mijn baardverzorging start en stopt bij een goede tondeuse en af en toe wat baardolie maar ik ben ook niet echt bezig met strakke instagram waardige baardlijnen verder, die permante houthakkers look is gewoon onderdeel van mijn stijl.

[ Voor 3% gewijzigd door Polderviking op 15-02-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Polderviking schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:04:

Ik gebruik verder geen scheermesjes ofzo, mijn baardverzorging start en stopt bij een goede tondeuse en af en toe wat baardolie maar ik ben ook niet echt bezig met strakke instagram waardige baardlijnen verder, die permante houthakkers look is gewoon onderdeel van mijn stijl.
Die strakke look is ook niet te doen als je ook nog moet werken :+

Ik doe er ook bijzonder weinig aan, en soms ziet t er niet uit maar dat is dan maar zo. 15cm and counting 8)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:56
Wel bijzonder dat er weinig goeie ervaringen zijn met diverse soorten oliën/balsems/shampoo. Sinds 6á8 (?) jaar ben ik erg tevreden met Mr Bear Family. En eigenlijk ben ik met dat merk begonnen omdat het goeie recensies kreeg bij een webwinkel, en sindsdien niets anders geprobeerd dan hun Wilderness variant.
Sinds een klein maandje maak ik ook gebruik van hun shampoo, en die bevalt ook wel erg goed.
Tot nu toe heb ik nog geen huidirritaties gehad met hun producten.

Tot afgelopen zaterdag was m'n baard ongeveer 7á8cm lang, en toen ik bij de barbier vandaan kwam was ie nog maar 2cm... Is weer even wennen, maar ziet er wel weer lekker fris uit.
Helaas is het mij in 'al' die jaren nog niet echt gelukt om m'n baard langer dan +/- 8cm te krijgen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmetdebaard
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-10-2023

Mijn ervaringen met baardshampoo is dat het vaak wel heel goed schoonmaakt, maar ook zorgt voor opstaande plukken en wat droog haar. Mijn systeem als ik tijd/zin heb is: normale shampoo -> baardshampoo -> conditioner (maakt de haren lekker zacht) -> Baardolie. Als je conditioner gaat gebruiken in ieder geval ook olie gebruiken, anders krijg je een anime-kapsel op je kin.

"Give 'em the 'ol razzle-dazzle"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmetdebaard
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Oogje schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Die strakke look is ook niet te doen als je ook nog moet werken :+

Ik doe er ook bijzonder weinig aan, en soms ziet t er niet uit maar dat is dan maar zo. 15cm and counting 8)
Ik krijg boven de 5cm altijd zo'n 'cow lick' precies onder mijn kin, hele bos die ineens besluit links af te slaan. Tips daarvoor?

"Give 'em the 'ol razzle-dazzle"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
bartmetdebaard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Ik krijg boven de 5cm altijd zo'n 'cow lick' precies onder mijn kin, hele bos die ineens besluit links af te slaan. Tips daarvoor?
Hoe meer "gewicht" hoe beter dus veel langer laten groeien? Afgezien van baardwax om de boel in t gareel te trappen.
Zelf gelukkig niet zo'n last van gehad. En dat thuiswerken scheelt natuurlijk ook wel als t een maandje ff wat minder zit O-)

Ik probeer zo min mogelijk te doen met shampoo's etc. Af en toe baardolie and that's it, ging bij mn opa ook prima :P

[ Voor 10% gewijzigd door Oogje op 15-02-2022 14:45 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:56
Zonder olie wordt het bij mij echt een gortdroge bedoeling, en krijg ik juist last van m'n huid :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
met wat voor gel-achtig spul kan je je baard het best kammen? is baardolie hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:16

NoTimeRemains

I know

Farabi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:38:
met wat voor gel-achtig spul kan je je baard het best kammen? is baardolie hiervoor?
Baardolie is er voornamelijk voor om de haren wat te verzachten en de huid te verzorgen. Als je je baard in de plooi wil leggen dan zou ik baard balm aanraden, het lijkt het meeste op wax. Klein beetje gebruiken en goed warm wrijven.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

En ik borstel 'm ook. Mijn proces is trimmen, waxen (of hoe heet dat vettige spul) en dan met een stukje borstel in model brengen. Baard olie doe ik af en toe maar.

[ Voor 25% gewijzigd door Michael_OsGroot op 03-11-2022 09:19 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 19:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zag geen recente post van baardtrimmer s, dus dacht ga de vraag:

De baardtrimmers die ik gebruik scheren mijn baard niet egaal. Trimmers zijn van Philips en Panasonic.

Wat ik nu die is dat ik met een dikke kam en een trimmer zonder opzetstuk mijn baard trim. De kam forceert de baardharen omhoog, waardoor het egaal wordt getrimd op 6mm ongeveer. Zou het wat langer willen en wat sneller. Plus dat ik wel eens van de kam schiet en dan is er meteen een hap uit.

De baardtrimmers glijden tussen de baardharen door en trimmen wat. Maar het ene deel krult meer dan het andere deel enz, waardoor het ongelijk en 'vlekkerig' wordt.

Ter illustratie:
Foto van de baardtrimmer die ik heb. De tanden lopen verticaal en zoek dus een baardtrimmer met een dwarsbalk je wat dan horizontaal zou lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emcvdB18xTVsSECLFntK_p5xlk8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DPmUkJ6CKMdJUb5lWfrhxseA.jpg?f=user_large

Weet iemand van jullie een baardtrimmer die dat heeft? Wil mijn baard ongeveer 9-11mm hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
'Bromsnor' mag niet meer bij Schotse politie, agenten moeten zich scheren

Ik zou ander werk gaan zoeken denk ik.

Gaat dan om een stofmasker.
Ergens snap ik dat dan wel, maar wel opvallend dat er voor mensen die om religieuze redenen een baard laten staan er opeens andere maskers zijn?

Kan je nog wel wat van vinden vanuit het gelijkheidsbeginsel.

[ Voor 4% gewijzigd door Polderviking op 05-05-2023 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Polderviking schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:44:
'Bromsnor' mag niet meer bij Schotse politie, agenten moeten zich scheren

Ik zou ander werk gaan zoeken denk ik.

Gaat dan om een stofmasker.
Ergens snap ik dat dan wel, maar wel opvallend dat er voor mensen die om religieuze redenen een baard laten staan er opeens andere maskers zijn?

Kan je nog wel wat van vinden vanuit het gelijkheidsbeginsel.
Hier gaat ie er ook sowieso nooit meer af. Zeker aangezien bovenop het bolletje geen haar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Hoeveel betalen jullie zo ongeveer voor een knipbeurt bij de barbier? Ik was de vorige keer voor €25 kwijt om er weer netjes uit te zien. Het voelde wat veel, maar eindelijk heb ik geen idee. Vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:11
n9iels schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:00:
Hoeveel betalen jullie zo ongeveer voor een knipbeurt bij de barbier? Ik was de vorige keer voor €25 kwijt om er weer netjes uit te zien. Het voelde wat veel, maar eindelijk heb ik geen idee. Vandaar de vraag :)
25 euro maar? Klinkt als een goedkope Turk. Toen ik laatst in Nederland was zag ik dat het makkelijk 35 tot 40 euro kostte, en dat is niet in grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Orangelights23 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:32:
[...]

25 euro maar? Klinkt als een goedkope Turk. Toen ik laatst in Nederland was zag ik dat het makkelijk 35 tot 40 euro kostte, en dat is niet in grote steden.
In wel 1 van de grote steden betaal ik richting de 60 euro per beurt voor zowel baard als bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
n9iels schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:00:
Baard is hier 10-15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurmat
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 31-10-2024
25 euro eerst voor baard + knippen maar ondertussen verhuist en nu min 40 euro tot veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:16

NoTimeRemains

I know

ik betaal 25 eu voor het bijwerken van m'n baard

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 16:29

PinusRigida

I put the p in pool.

hehe, leuk topic!

Ik doe mee aan de eerste challenge van m'n leven, ik word er volgende maand 41 en -misschien ligt het aan de leeftijd- challenges en van die hippe dingen zijn niet aan mij besteed, ik heb dan ook nooit, never, njet, nada, zero, 0 keer meegedaan met zoiets, in de tijd dat ik nog Facebook had en ik continu van die challengedingen zag passeren. Idem met "Tournee minerale" dacht ik; als je een drankprobleem hebt moet je hulp zoeken en als je geen drankprobleem hebt, zie ik het nut niet in van een maand cold-turkey te gaan om daarna terug je normale drinkgewoonte op te nemen...

soit, ik ga off topic...

Terug bij de les: in 2020 heb ik beslist om m'n hoofd kaal te scheren, dit omdat ik foto's van m'n huwelijk in 2018 aan het herbekijken was, en overal m'n schedel door m'n -toen al- dunne haardos zag glanzen... het was geen zicht.

Dus 'af' die handel... plots bedacht ik dat 'contrast' wel een ding is, nu was heel mijn hoofd, inclusief gezicht, een bleek ei met ogen, neus, mond en oren, een beetje Mr. Potatohead maar dan vééééle malen atletischer. :Y :N

...dus moest ik m'n baard wel laten groeien, dus sinds 2020 heb ik een -gewone- baard van een lengte tussen 5mm. en 2 à 3 cm (zoals ie nu staat)...

M'n dochter (10) zit volop in d'r challenge-leeftijd: onlangs nog een 24u zwijgen challenge geprobeerd (lichtjes gemotiveerd door mezelf): onsuccesvol. :D

Gisteren kreeg ik een ingave, als ware het rechtstreeks van een god, maar dat kan niet want ik zit op geen enkele god z'n radar, dus het kwam uit het niks!

Ik ga een challenge doen: ik laat m'n baard groeien tot hij voorbij m'n tepels is. Ja, sorry, ik moet érgens beginnen he, ik wou eerst tot aan m'n navel, maar ik denk dat ik voor een eerste keer de lat niet té hoog -ttz: 'laag' in dit geval- mag leggen, ik zal zien als baard op gewenste lengte zit, of ik de dwang kan weerstaan om te scheren, of ik dan gewoon denk -nu gaat ie verder zakken, tot ik eventueel hem onderlangs terug naar boven kan laten gaan... maar in faveure van dit topic niet nsfw te maken zal ik hier stoppen met de vooruitzichten.

Mijn vraag aan jullie: hoe lang duurt het ongeveer totdat een baard van -nu- zo'n 3-tal CM, is doorgegroeid tot, tja, voorbij tepelhoogte? Heb hier even geen meetlat bij maar ik schat dat dat tussen de 20 en de 30cm moet zijn...

Want ik heb al gemerkt: de eerste weken groeit zo'n ding als kool, ik bedoel: it's not my first rodeo, baardgroei begon bij mij niet later dan bij de gemiddelde puber, en als je jarenlang je baard kort houdt, dan wéét je gewoon dat zoiets heel snel terugkomt... alleen heb ik de indruk dat de snelheid waarmee het groeit, afneemt na een maand ofzo... er lijkt vanaf dan maar heel traag lengte bij te komen...

...en hoe weerstaan jullie aan de drang om af te scheren?
Ik kan bvb. m'n baard wel een hele poos, enkele maanden tot een half jaar ofzo laten staan, ik trim dan bij op gewenste lengte, maar op een bepaalde dag sta ik voor de spiegel met scheerapparaat en heb ik echt een onverklaarbare drang om te zeggen: kammetje van tondeuze en terug kort zetten, op stoppels.
Soms onverklaarbaar, soms omdat een baard vanaf een bepaalde lengte terugkrult en kriebelt en eens dat gekriebel begint, kan ik daar soms dagen last van hebben, zodanig dat ik zeg: "af!!"...

Hoe hou ik dat tegen, en hoe hou ik vol?!?!

[ Voor 8% gewijzigd door PinusRigida op 10-10-2023 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@PinusRigida en, is het gelukt? ;)

Ik heb na 10 jaar een zeer korte baard (5mm) besloten eens te proberen voor een volle baard te gaan. Ik ben geloof ik gezegend met een goede baardgroei, weinig kale patches. Wel grijs erdoor :Y

1 - 2 - 2.5 maand, op de foto lijkt het weinig verschil :D Vooral het uiteinde van de snor zie je het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0m2ATRDN3eHiLrI4JkNr7lFDHM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTib7lGP8uhcfm4cmmjxwWYK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wepoG1xI9i_kf29ZP51qQIe8scc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbYFRKhLRqVFwOw7uQT0JqSo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hjo-m84vdZJGNiSPmfuxbqeNMk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8fKpcC4UDcLB5rH3fCzvQKm.jpg?f=fotoalbum_tile
Ongeveer 2,5 maand onderweg nu. Inmiddels wel wat styling nodig. Eerst geprobeerd met baardolie: doet niks. Toen met baard balsem: doet niks. Toen met kam en föhn na de douche: doet weinig. Toen met baardwax: doet wel wat, maar heb veel nodig en is na uur of 4 meeste qua hold weer kwijt (en begin ik eruit te zien als een zwerver :+)

Dus ik moest toch naar een meer synthetisch product toe. Net iets opgepikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRoXyLnsfOKV32GaZcdzD8y9c1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idPTIVnNi6rD2EdlXYdWYU5r.jpg?f=fotoalbum_tile
Dat lijkt er al meer op, in het begin net balsem, maar droogt vrij snel op naar een 50/50 tussen wax en gel/lak zegmaar.

Werkt goed imho
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ppujw_UibzMeP47dhP_gg3Yq84=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWG0tSxHczyAa47FUvvH3MRf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gst76PWkIwUKc-IomZkR3g_rNY0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DfNXKdhoVbRAjIcQvkb3Qod.jpg?f=fotoalbum_tile
Uitstekende haartjes houd je altijd denk ik zo. Degene die vandaag uitsteken liggen morgen plat en andersom, dus afknippen doe ik niet.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 16:29

PinusRigida

I put the p in pool.

Nee. :D

Ik was dit topic al rats vergeten. en OMG wat een epistel heb ik hierboven weer neergezet! :D :F

Anyhow, sinds die reactie in 23 heb ik sowieso m'n baard nog een aantal keer geschoren, om redenen zoals al aangegeven: plots het in m'n kop krijgen "hij moet af", en/of jeuk door terugkrullende haartjes.

Ondertussen toch ook weer een paar maand een baard kunnen houden, maar ik zet 'm wel op lengte, als ie te verwilderd is zet ik een kam op m'n scheerapparaat en trim ik wat bij zodat de meeste uitstekers weg zijn.
(zoals je ziet op onderstaande foto's is dit ook weer nodig :D )
Moet nu wel zeggen: baard komt momenteel nét vanonder m'n motorhelm dus dan staat die altijd wat meer verwilderd.

...maar de ambitie om een lange baard te hebben, geef ik op. :D
Als het er ooit van komt, komt het, maar ik vrees dat ik dat geduld niet kan opbrengen om echt een paar jaar lang er af te blijven...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uu06zKCEKOMR4NAu2mmnjxRWv8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loFVqJsps5Y5bZbSjkrlGasW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/922CX8ruj5FkoCMiYtLH2oQ7Qkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oK5JmD7FJgqe4JiCn533OMcZ.jpg?f=fotoalbum_large

qua productjes gebruik ik nog steeds bijna niks, na het wassen een soort lotion; vloeibaar als water, niet vet of 'crèmig'. Ik heb wel de indruk dat het helpt tegen de jeuk, dat heb ik al maanden niet meer gevoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfive95
  • Laatst online: 30-08 16:05
Ik zal mij ook maar even melden want nu sinds 2 jaar een behoorlijke baard.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Sinds jaar en dag had ik altijd een stoppelbaardje en heb baarden altijd mooi gevonden. Probleem was echter jeuk. Dus dan was het 2 weken laten staan en weer eraf. Tot ongeveer 2 jaar geleden toch doorgezet.

Ja de jeuk was soms niet te doen. Maar toch doorgezet. In begin steeds de neiging om te scheren, maar toch steeds vanaf gebleven tot moment dat je er echt als een zwerver uitziet. Daarna wat bijgewerkt en weer verder laten groeien. Probleem bij mij is dat het erg krult en als ik het niet föhn dan lijkt ik echt een zwerver.

Ik heb veel oliën, waxen enz. gebruikt. Maar gebruik nu KIS Arganoil powerserum. Eigenlijk voor je haardos, maar vind het perfect voor mijn baard. Wordt lekker zacht en blijft niet olieachtig zoals vele oliën. Als je er een keer doorheen gaat het je niet meteen heel je handen vol. Verder gebruik ik af en toe nog baard balsem van het merk Sapiens. Gedurende de dag gebruik ik een kammetje. Dit helpt ook als mijn baard jeukt.

Ik ging van korte stoppels naar redelijk lange baard. En het commentaar van andere mensen viel mij heel erg op. Continu baardaap genoemd worden of zwerver/schooier. Tot paar mensen die het wel leuk vonden. Waaronder mijn vrouw O+ .

Na half jaar ofzo toen echt wel flinke baard was werd het rustiger. Iedereen heeft blijkbaar de neiging om er iets van te zeggen. Niet dat dit mij ook maar iets interesseert van wat mensen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Mooie baard! Was je in 6 maanden op deze lengte, dat is wel vrij snel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Laatst online: 30-08 16:05
_eLMo_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:02:
Mooie baard! Was je in 6 maanden op deze lengte, dat is wel vrij snel?
Dank je!

Nee dat duurde wel iets langer. Denk dat dit na ongeveer 1 jaar was. Had wel iets langer kunnen zijn, maar op een gegeven moment zie je er niet meer uit dus dan gaat er wat af.

Vond dit even wel mooie lengte dus is nu al tijdje zo. Wil wel keer nog langer laten groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mag ik ook meedoen? Met alleen een soulpatch?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Jester-NL schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:35:
Mag ik ook meedoen? Met alleen een soulpatch?
Sure, net een snor onder de kin toch ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Toch maar weer een babybilletje? Kijk dan hier: Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3