hehe, leuk topic!
Ik doe mee aan de eerste challenge van m'n leven, ik word er volgende maand 41 en -misschien ligt het aan de leeftijd- challenges en van die hippe dingen zijn niet aan mij besteed, ik heb dan ook nooit, never, njet, nada, zero, 0 keer meegedaan met zoiets, in de tijd dat ik nog Facebook had en ik continu van die challengedingen zag passeren. Idem met "Tournee minerale" dacht ik; als je een drankprobleem hebt moet je hulp zoeken en als je geen drankprobleem hebt, zie ik het nut niet in van een maand cold-turkey te gaan om daarna terug je normale drinkgewoonte op te nemen...
soit, ik ga off topic...
Terug bij de les: in 2020 heb ik beslist om m'n hoofd kaal te scheren, dit omdat ik foto's van m'n huwelijk in 2018 aan het herbekijken was, en overal m'n schedel door m'n -toen al- dunne haardos zag glanzen... het was geen zicht.
Dus 'af' die handel... plots bedacht ik dat 'contrast' wel een ding is, nu was heel mijn hoofd, inclusief gezicht, een bleek ei met ogen, neus, mond en oren, een beetje Mr. Potatohead maar dan vééééle malen atletischer.
...dus moest ik m'n baard wel laten groeien, dus sinds 2020 heb ik een -gewone- baard van een lengte tussen 5mm. en 2 à 3 cm (zoals ie nu staat)...
M'n dochter (10) zit volop in d'r challenge-leeftijd: onlangs nog een 24u zwijgen challenge geprobeerd (lichtjes gemotiveerd door mezelf): onsuccesvol.
Gisteren kreeg ik een ingave, als ware het rechtstreeks van een god, maar dat kan niet want ik zit op geen enkele god z'n radar, dus het kwam uit het niks!
Ik ga een challenge doen: ik laat m'n baard groeien tot hij voorbij m'n tepels is. Ja, sorry, ik moet érgens beginnen he, ik wou eerst tot aan m'n navel, maar ik denk dat ik voor een eerste keer de lat niet té hoog -ttz: 'laag' in dit geval- mag leggen, ik zal zien als baard op gewenste lengte zit, of ik de dwang kan weerstaan om te scheren, of ik dan gewoon denk -nu gaat ie verder zakken, tot ik eventueel hem onderlangs terug naar boven kan laten gaan... maar in faveure van dit topic niet nsfw te maken zal ik hier stoppen met de vooruitzichten.
Mijn vraag aan jullie: hoe lang duurt het ongeveer totdat een baard van -nu- zo'n 3-tal CM, is doorgegroeid tot, tja, voorbij tepelhoogte? Heb hier even geen meetlat bij maar ik schat dat dat tussen de 20 en de 30cm moet zijn...
Want ik heb al gemerkt: de eerste weken groeit zo'n ding als kool, ik bedoel: it's not my first rodeo, baardgroei begon bij mij niet later dan bij de gemiddelde puber, en als je jarenlang je baard kort houdt, dan wéét je gewoon dat zoiets heel snel terugkomt... alleen heb ik de indruk dat de snelheid waarmee het groeit, afneemt na een maand ofzo... er lijkt vanaf dan maar heel traag lengte bij te komen...
...en hoe weerstaan jullie aan de drang om af te scheren?
Ik kan bvb. m'n baard wel een hele poos, enkele maanden tot een half jaar ofzo laten staan, ik trim dan bij op gewenste lengte, maar op een bepaalde dag sta ik voor de spiegel met scheerapparaat en heb ik echt een onverklaarbare drang om te zeggen: kammetje van tondeuze en terug kort zetten, op stoppels.
Soms onverklaarbaar, soms omdat een baard vanaf een bepaalde lengte terugkrult en kriebelt en eens dat gekriebel begint, kan ik daar soms dagen last van hebben, zodanig dat ik zeg: "af!!"...
Hoe hou ik dat tegen, en hoe hou ik vol?!?!
[
Voor 8% gewijzigd door
PinusRigida op 10-10-2023 10:22
]