Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 11:06
Ik heb laatst ook geprobeerd een baardje te laten staan maar het lukt constant niet door de jeuk, dit omdat ik m'n hele leven al scheer, en door het feit dat ik steeds zoveel puistjes krijg van al dat extra haar om de kin en mond etc.

Ik heb nog niet dit hele topic doorgenomen, maar omdat ik ook weer mee doe met de Tweakers Weight Loss Challenge (wil lekker goed afvallen), lijkt het me ook wel stoer om een baardje te hebben. Ook mede door dit artikel:

http://www.esquire.nl/man...-het-meest-aantrekkelijk/

Vroegah nam ik altijd biergisttabletjes, die zouden het bloed zuiveren en het aantal puistjes verminderen. En dat is nog steeds zo. Alleen, een voor mij nadelige bijwerking van biergist is de hoeveelheid purine die er in zit. Ga ik biergisttabletjes nemen dan kan ik er gif op innemen dat ik een jichtaanval uitlok (en krijg).

Maar...zelfs zonder baard heb ik nog regelmatig van die rottige puistjes op m'n gezicht, puistjes die de boel behoorlijk kunnen ontsieren. Ik knijp ze natuurlijk altijd wel uit, want dan zijn ze ook eerder weg, maar je blijft dan nog wel 2 a 3 dagen rondlopen met zo'n knoeter van een rode vlek.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Het recept tegen puistjes en jeuk:

Goede baardolie, ik gebruik Jojoba-olie met wat etherische olieën, liefst de wat zachtere want mijn huid is ook vrij gevoelig. Lavendel met sandalwood werkt voor mij prima.

+

Regelmatig kammen/borstelen met een kam met afgeronde hoeken, zodat je je huid niet kapot schaaft, hout is dan een prima keuze, niet die goedkope plastictroep gebruiken. Als borstel een lekker stevige met varkenshaar nemen, goed om de pizza uit je baard te krijgen, maar ook om dingen als dode huidcellen los te krabben en weg te krijgen.

+

Een goede shampoo die ook een beetje lief is voor je huid, gewoon kijken waar je wel of niet tegen kan. Hou wel rekening met wat op het flesje staat, als je shampoo in je baard smeert die tegen breekbaar haar is, krijg je een baard die wel heel stevig is :+ Gewoon een beetje neutrale shampoo is prima. Wil je het helemaal leuk hebben smeer je er ook conditioner in zo af en toe, houdt 'm lekker zacht.

Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat mijn baard er doorgaans ietwat verzorgd uitziet, al ben ik nog steeds een halve viking op een goede dag, maar het zorgt er ook voor dat ik bijna nooit baardjeuk of puistjes meer heb, terwijl ik dat eerder wel had, toen ik nog niet oliede en borstelde.

Ander baardnieuws:

Zaterdag was ik op een metalfestivalletje, lekker genietend van de muziek, zie ik plots iets naar mijn baard "kruipen", ik kijk, is het een random meid die aan mijn baard wil zitten :P Eerst twee vingers om te kijken of ik/mijn baard niet bijt, en daarna met 2 handen er vol doorheen voor een halve minuut, genietend van mijn volle vikingbaard :9

En haar vriendje, met alleen een lullig sikje, stond erbij :+

Ik: "Dude, ben je niet jaloers dat zij dit doet?"
Hij: "Nee man, ik ben jaloers op jou, ik wil ook zo'n baard"

Dat kon dus zo uit een nummer van The Beards komen :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:48

Daniel36

vernieuwde formule

Ringbaard meldt zich.
A.k.a. de pratende vulva.
Snor staat mij niet, volle baard gaat niet vanwege gebrek aan baardgroei op mijn wangen...
Vandaar.
Pro: staat goed, aldus mijzelf.
Con: ik ben de enige die dat vind.

Verzorging: baardolie met jojoba en elke paar dagen bij trimmen met electrische snor/baard/neushaar trimmer uit China.

[ Voor 24% gewijzigd door Daniel36 op 09-10-2017 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Daniel36 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:52:
Ringbaard meldt zich.
A.k.a. de pratende vulva.
Snor staat mij niet, volle baard gaat niet vanwege gebrek aan baardgroei op mijn wangen...
Vandaar.
Pro: staat goed, aldus mijzelf.
Con: ik ben de enige.
Ik kan je wel wat doneren als ik weer eens naar de barbier ga? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 07:33

Oekol

waka waka hey hey

Há leuk topic. Nog niet tegengekomen. Had me een tijd geleden op het baardforum geregistreerd om toch nog wat tips en trick te kunnen uitwisselen. Mijn baard laten staan toen ik aan het reizen was in Azië. Nu altijd door de barber laten bijwerken. Was mijn baard 2x per week met shampoo en conditioner (van vriendin O+ ) en daarna doe ik er bijenwas in van Murrays. De dagen er na als ik het niet vergeet olie, maar heb geen over de top geuren omdat ik dat veels te duur vind. (vind het wel heel lekker, olie van de barber is echt SUPER lekker. Kost dan ook 65 euro voor 15 ml of zo..)

Ik draag hem als volgt:
Zijkanten kort, dan iets langer aan de onderkant. Beetje zoals Messi het ook heeft zag ik laatst. Na-aper...
De lengte is rond de 4-8cm aan de onderkant denk ik. Lastig inschatten. Heb hem nu een jaar denk ik. d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 19:02

Sargan

Filmfreak...

Baard olie? je baard kammen of borstelen? Shampoo voor je baard?
Er gaat hier een wereld voor me open, nooit geweten dat er zulke producten waren voor je baard _/-\o_

Ik heb altijd wel een ringbaard gehad van een paar millimeter, scheren was bij mij altijd een ramp, droog scheren, nat scheren, altijd een rode huid, vreselijk. Dus toen een stoppelbaardje laten staan van 4 millimeter, maar ik heb rood haar en dat valt niet echt op.
Nu sinds een jaar een baard van 15 mm en dat is, met het rode haar, wel duidelijk te zien, zeker met een kaal hoofd ziet het er best stoer uit vind ik zelf.
Maar ik zou het nog langer willen hebben, hoe pak je dit nu aan?
uiteraard laten groeien maar is het dan gewenst om toch een barbier te zoeken die het netjes bij houdt? En hoe vaak ga je naar een barbier? Iedere maand vind ik prijzig.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:15

NoTimeRemains

I know

Sargan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 06:35:
Er gaat hier een wereld voor me open, nooit geweten dat er zulke producten waren voor je baard _/-\o_

Ik heb altijd wel een ringbaard gehad van een paar millimeter, scheren was bij mij altijd een ramp, droog scheren, nat scheren, altijd een rode huid, vreselijk. Dus toen een stoppelbaardje laten staan van 4 millimeter, maar ik heb rood haar en dat valt niet echt op.
Nu sinds een jaar een baard van 15 mm en dat is, met het rode haar, wel duidelijk te zien, zeker met een kaal hoofd ziet het er best stoer uit vind ik zelf.
uiteraard laten groeien maar is het dan gewenst om toch een barbier te zoeken die het netjes bij houdt? En hoe vaak ga je naar een barbier? Iedere maand vind ik prijzig.
Langer laten groeien is gewoon geduld hebben. Je zou langs de barbier kunnen gaan en even een soort van model kunnen laten knippen en dan laten groeien of er gewoon voor gaan en dan pas laten bijsnoeien. De laatste optie is wat minder netjes, dan krijg je van die yeard dingen die ongelijk of scheef groeien.

Het bijhouden kan je zelf doen maar een IMHO kan een barbier het gewoon beter. Ik ga eens in de 5 weken, voor €20 per beurt ben ik weer klaar. Snor hou ik zelf tussentijds bij dmv een schaartje want anders hangen de haren in mn mond. Ik hoef niet naar de kapper want ik scheer mn kop kaal.

Dit is t een paar maanden geleden. Ondertussen weer een stukje er vanaf, had wat dode puntjes maar dat heeft mn barber weer even netjes gemaakt.

Overigens shampoo voor je baard schijnt een beetje onzin te zijn. Ik was m'n baard elke dag met water en eens per week met gewone shampoo en een beetje conditioner.

[ Voor 4% gewijzigd door NoTimeRemains op 10-10-2017 11:24 ]

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Sargan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 06:35:

Eens per 5/6 weken ga ik naar de barbier (of beter gezegd, barbierderin :+ ) en laat ik m'n baard netjes bijwerken. Indien echt nodig kan ik altijd tussendoor terecht indien nodig (zoals deze week, ivm sollicitatiegesprek) tegen een lager tarief. Al met al eens per ~6 weken zo'n €32,50 kwijt, valt naar mijn idee te overzien.

Rode baard is wel vet als hij wat langer is. Ik ben zelf blond met rode baard, in het begin zie je er niets van maar als je hem wat verder laat uitgroeien krijg je al vrij snel een 'Viking status' :D

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

@NoTimeRemains en @wutwutwhat
thanks voor de tips!
Ik ga een poging wagen om het nog langer te laten groeien.
Baardtrimmer wat ik nu heb gaat tot 18mm, maar ik merk nu al bij 15 mm dat het lastig is.
Hier in Heerlen ligt ook een kapsalon, tevens barbier, gaan we daar eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 13:55

TommyGun

Stik er maar in!

wutwutwhat schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:30:
[...]

Eens per 5/6 weken ga ik naar de barbier (of beter gezegd, barbierderin :+ ) en laat ik m'n baard netjes bijwerken. Indien echt nodig kan ik altijd tussendoor terecht indien nodig (zoals deze week, ivm sollicitatiegesprek) tegen een lager tarief. Al met al eens per ~6 weken zo'n €32,50 kwijt, valt naar mijn idee te overzien.

Rode baard is wel vet als hij wat langer is. Ik ben zelf blond met rode baard, in het begin zie je er niets van maar als je hem wat verder laat uitgroeien krijg je al vrij snel een 'Viking status' :D
Ik ga tegenwoordig, gemiddeld, elke 4 weken. Kost 15 euro per keer dus is goed te doen!

Met trimmen ben ik dus gestopt. Ik hou het verder wel bij qua lijnen en snor, maar meer niet.

Mijn baard is inderdaad ook rossig, haha. Viking ja :D

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 10-10-2017 11:44 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 09:52
Sargan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:42:
thanks voor de tips!
Baardtrimmer wat ik nu heb gaat tot 18mm, maar ik merk nu al bij 15 mm dat het lastig is.
Hier in Heerlen ligt ook een kapsalon, tevens barbier, gaan we daar eens kijken.
In regio Heerlen verder nog goede tips ?:)
na aanleiding van dit topic ga ik toch maar aan de olie. eens kijken of dat het wat zachter maakt.

het lijkt nu wel varkenshaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Xantios schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:45:
[...]

na aanleiding van dit topic ga ik toch maar aan de olie. eens kijken of dat het wat zachter maakt.

Heerlen:
https://www.haerhuys.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 01:15

NoTimeRemains

I know

Sargan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:42:
thanks voor de tips!
Xantios schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:45:
[...]

Een beetje uit de richting voor jullie maar ik ga altijd in Maaseik (BE) bij Bendotti. In Sittard zit Witlof, daar hoor ik hele goede dingen over.

This is the Way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RobinHood schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:47:
Ander baardnieuws:

Zaterdag was ik op een metalfestivalletje, lekker genietend van de muziek, zie ik plots iets naar mijn baard "kruipen", ik kijk, is het een random meid die aan mijn baard wil zitten :P Eerst twee vingers om te kijken of ik/mijn baard niet bijt, en daarna met 2 handen er vol doorheen voor een halve minuut, genietend van mijn volle vikingbaard :9

En haar vriendje, met alleen een lullig sikje, stond erbij :+

Ik: "Dude, ben je niet jaloers dat zij dit doet?"
Hij: "Nee man, ik ben jaloers op jou, ik wil ook zo'n baard"

Dat kon dus zo uit een nummer van The Beards komen :+
Ik moet er teveel moeite voor doen (eigenwijze haren) om het vervolgens door iemand te laten verprutsen :P

Maar deze is wel toepasselijk mocht het toch gebeuren O-)

Afbeeldingslocatie: https://vangogh.teespring.com/v3/image/sh9XznQm4-xzMkssUC37SkiZV_4/480/560.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:30

Saffie_time

Why use this? 42!

NoTimeRemains schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

[...]

Een beetje uit de richting voor jullie maar ik ga altijd in Maaseik (BE) bij Bendotti. In Sittard zit Witlof, daar hoor ik hele goede dingen over.
Bendotti inderdaad!
Erg prettige zaak moet ik zeggen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

NoTimeRemains schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

[...]

In tegendeel, behoorlijk in de buurt. Ging voorheen vaker bij Sjiers Barbiers, na een paar tegenvallende ervaringen met stagaires frequent ik nu Old Chaps. Die laatste is een vrij nieuwe barbier, ze zit volgens mij zo'n anderhalf jaar in de barbiershoek maar weet donders goed waar ze mee bezig is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TommyGun schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:52:
[...]

Ik moet er teveel moeite voor doen (eigenwijze haren) om het vervolgens door iemand te laten verprutsen :P

Maar deze is wel toepasselijk mocht het toch gebeuren O-)

[afbeelding]
Ik heb toch model viking, dus veel kun je er niet aan verprutsen :+

Over baardkleur gesproken: De mijne is ook rossig, very nice al zeg ik het zelf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

* Bra-Jo meldt

Voor de zomervakantie gestopt met scheren, en nu een redelijk respectabele baard, al zeg ik het zelf - wat korter aan de zijkanten, en aan / onder de kin wat langer. Ik ben ondertussen twee keer bij Cherry Chop in Mierlo geweest om het spul een beetje in model te houden, is uitstekend bevallen. In ieder geval wel duidelijk dat ik zelf geen moeite ga doen voor trimmen, ik hou wangen en hals bij en de heren van Cherry Chop doen het echte werk (voor welgeteld 17,50 per maand). Ze hebben me daar ook baardschuim en baardbalsem aangeraden om het spul wat te verzorgen en in model te houden. Helaas ben ik "gezegend" met redelijk wat slag in mijn baard, waardoor hij korter lijkt dan ie is, en ik 'm flink moet volsmeren wil alles een beetje op zijn plek blijven. Doe ik dat niet, dan wordt het een beetje zo'n fundamentalistische-moslim-look... :X

Ben nu bezig om wat te verzinnen voor m'n snor. Ik wil niet van die overdreven hipster-krullen erin, maar ook geen Johan-Derksen-bezem. Dus op het moment is het wat experimenteren, tot groot ongenoegen van vrouw en kinderen. ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 11:49
Hier nog een baarmans :)
Heb hem oorspronkelijk laten staan omdat ik behoorlijke irritatie kreeg van het scheren, en nu mag hij er niet meer vanaf van vrouwlief :p

Ik heb echter een kleine 'tik', waar in mijn vriendenkring meer mannen last van hebben: ongecontroleerd plukken aan je baard. Als ik tv kijk, of mezelf gewoon verveel begin ik aan mijn baard te plukken, zonder dat ik het door heb. Soms is dit letterlijk zo erg dat ik het hele boeltje weer moet resetten, en dus weer opnieuw kan beginnen :p

Ben wel benieuwd of meer mensen hier last van hebben, en of er misschien iets aan te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
Hier ook een beirdo :)

Een rossige french fork en een handle-bar.
Ben behoorlijk fan van de grave before shave/fisticuffs en mr bear family producten.
Paar keer per week baard shampoo en balsem/snorwax.
De baard-zijkanten trim ik once in a blue moon, maar vanwege de balsem stoort dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Bra-Jo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:24:
* TommyGun meldt
In ieder geval wel duidelijk dat ik zelf geen moeite ga doen voor trimmen, ik hou wangen en hals bij en de heren van Cherry Chop doen het echte werk (voor welgeteld 17,50 per maand).
Erg belangrijk inderdaad, anders ziet het er imho niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Vanmorgen den baard getrimd en het hoofd netjes geschoren, wil ik olie aanbrengen is de olie onvindbaar.
Uiteindelijk dus Nivea for men vochtinbrengende creme oid erin gesmeerd.
Werkte goed, de huid weer gehydrateerd e.d. maar ook werd de baard een beetje "gestyled", alsof er gel inzat. Nu zit ik dus na te denken over nieuwe olie en misschien toch een wax... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Daniel36 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:50:
Vanmorgen den baard getrimd en het hoofd netjes geschoren, wil ik olie aanbrengen is de olie onvindbaar.
Uiteindelijk dus Nivea for men vochtinbrengende creme oid erin gesmeerd.
Werkte goed, de huid weer gehydrateerd e.d. maar ook werd de baard een beetje "gestyled", alsof er gel inzat. Nu zit ik dus na te denken over nieuwe olie en misschien toch een wax... ;)
Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van wax, en olie is niet genoeg bij mij (gebruik ik meestal 's avonds om te voeden). Balsem is wat ik wél gebruik om te stylen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Nog een baardmans hier, cm of 10 onder de kin :)

Gebruik zelf ipv baardolie nu 'Beard Junk' http://www.beardjunk.com/en/beard-junk/beard-lubricant.html
Briljant spu en werkt, bij mij, beter dan baardoliën die ik tot nog toe gehad heb van o.a. Mr Bear

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-02 20:09
Als ik de baardmannen hier goed begrijp is het advies dus; gewoon laten groeien voor x periode voor een volle(re) bos haar op het gezicht? Die van mij groeit namelijk ook niet overal even goed (enkele kale(re) plekken op de wangen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Kovogar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:33:
Als ik de baardmannen hier goed begrijp is het advies dus; gewoon laten groeien voor x periode voor een volle(re) bos haar op het gezicht? Die van mij groeit namelijk ook niet overal even goed (enkele kale(re) plekken op de wangen).
Pretty much. Ik ben begonnen na een luie vakantie, heb het een tijdje afgehouden omdat ik bang was voor een 'patchy' baard (die enkele kale plekken waar je het over hebt). Na wat aanklooien een goede barber gevonden en volg nu het wat-korter-aan-de-zijdes-en-langer-aan-de-kin recept wat best goed werkt. Op het hoogtepunt (dieptepunt volgens collega's) was het behoorlijk scruffy/zwerverlike.. Maar blij dat ik heb doorgezet. Die patchy stukken overgroeien uiteindelijk redelijk goed wat het toch een beter totaalbeeld geeft..

TL;DR: Begin met groeien, gaat vast goed uitpakken :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-04 18:52
Kovogar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:33:
Afhankelijk van wat je einddoel is, gewoon 2-3 maand laten groeien. Mocht het echt uit de hand lopen (wellicht ivm werk/vrouw) licht bijwerken, alleen de uitschieters gelijk knippen met de rest. Daarna naar een goede barber voor een model wat bij je past.

Na een paar weken heb je nog niet echt een goed beeld van het potentieel van je baard. Daarom belangrijk om geduld te hebben en door te zetten.

Tips om de eerste maanden door te komen: kam/borstel & baardbalsem/olie/wax.
Dit zorgt ervoor dat je niet compleet voor zwerver wordt aangezien O-)
Verder elk commentaar negeren, nouja positief is natuurlijk leuk.

Ik wordt na een aantal jaar nog steeds voor baardmans / IS uitgemaakt. Zal wel jaloezie zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 16:10
Heb al een paar jaar een wat kortere baard. Maar sinds een paar maanden laat ik het groeien. Het enige wat ik echt lastig vind is wat ik met de snor moet doen? Wil niet dat die over mijn lippen heen hangt. En ivm werk moet het er ook wel representatief uit blijven zien. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 15:24
jaguarxj16 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:33:
Heb al een paar jaar een wat kortere baard. Maar sinds een paar maanden laat ik het groeien. Het enige wat ik echt lastig vind is wat ik met de snor moet doen? Wil niet dat die over mijn lippen heen hangt. En ivm werk moet het er ook wel representatief uit blijven zien. Hoe doen jullie dat?
Heel afhankelijk of je een hele volle (en uitstekende) snor wilt hebben. Zo ja? Alleen de uitschieters bijtrimmen tot net voorbij je lip. Neen? Pak een trimmer met opzetstuk en werk het bij tot wat je zelf fijn vindt. En anders misschien met snorrenvet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Neushaar trimmer met led-verlichting, je bedenkt het niet, werkt heel goed.
Ik doe er ringbaard en snor mee.
En elk commentaar keihard naast je neer leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
jaguarxj16 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:33:
Zoals ItMeAedri ook al zei, ligt eraan wat je wil hebben.

Vind zelf dat het bij de rest van de baard moet passen. Dus een kort getrimde baard = kort getrimde snor, langere baard kan een grotere snor hebben of netje tot op de lip. Snorwax is ene oplossing om overhangende haren in fatsoen te krijgen, voor mij werkt het niet echt.

Zelf heb ik een beetje een haat/liefde verhouding met de snor. (Te) lang is extra werk, rekening houden met eten, elke hap eten is ook een hap snor. Met yoghurt/vla/soep/softijsje is het handig om een doekje bij je te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hier ook een baardje, ontstaan na luiheid.

Ik houd de boel op zo'n 1,5 á 2cm. Op de wangen is alles wat dunner, de kin en snor zijn (zeer) vol.
Zo'n beetje 1x per week ga ik er met de trimmer overheen. Snor bijwerken want anders prikt het tegen de lippen en blijft er van alles in hangen.
Verder niks... Goed uitspoelen onder de douche. Ik gebruik geen shampoo of andere goedbedoelde troep. Mijn haar is ook kort en shampoo gebruik ik al dik een jaar niet meer. Dat is écht een verschil! Geen irritatie, zeepresten of roos e.d. meer.
Misschien dat mensen met een langere baard nog baat hebben bij shampoo of wax, maar voor een korte baard is dit allemaal overbodig :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nyarlathotep schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:51:

Misschien dat mensen met een langere baard nog baat hebben bij shampoo of wax, maar voor een korte baard is vind ik dit allemaal overbodig :)
There, fixed it for you.

Heerlijk juist, al die speciale shampoo's, conditioners en zo. Voel me net een vrouw _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

TommyGun schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

There, fixed it for you.

Heerlijk juist, al die speciale shampoo's, conditioners en zo. Voel me net een vrouw _O-
Zo meteen post iemand nog een foto van die deelneemster aan het Eurovisie etc... ;)

Een lange snor vind ikzelf echt niks, steeds die haren in je mond zelfs als je niets eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Daniel36 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Een lange snor vind ikzelf echt niks, steeds die haren in je mond zelfs als je niets eet.
Eens, netjes tot vlak boven de bovenlip scheren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Okay ik ben onder lichte dwang ;) van mijn vriendin ook maar eens begonnen met een baard te laten staan.

Ik heb haar wel gewaarschuwd dat ik "meteen" full zztop will gaan en dat ze het gaat bezuren met d'r goede ideeën.

Ze vind het prima zegt ze. _/-\o_

Maar ik schoor me eerder 1x per week (tondeuse kortste stand) vanwege het vreselijke gekriebel. Moet me ook nu zo inhouden om de tondeuse erbij te pakken.

Heb al wat baardolie ed wat ik dagelijks erin smeer, maar nu na 2 weken niet scheren blijft het kriebelen. Echt heel snel gaat het groeien volgens mij niet, zal net geen cm lang zijn op mijn kin/kaak nu.

Hoelang duurt dat nog!!!!!!! :X :D

Als het nog een week duur prima, dat trekt Bassie wel, maar als het nog een maand of langer zo doorgaat dan zit ik waarschijnlijk in een gesloten inrichting in een kamer met rubber tegels te schreeuwen dat ze die mieren weg moet halen!! :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Flagg schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:59:
...

.
Maand of twee, van stoppels naar cm of 3-4

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

warhamstr schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

Maand of twee, van stoppels naar cm of 3-4
}:| Niet het antwoord waar ik op hoopte. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Flagg schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

}:| Niet het antwoord waar ik op hoopte. :P
En daarom, lieve mensen, is een baard dus voor mannen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Daniel36 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:38:
[...]

En daarom, lieve mensen, is een baard dus voor mannen... ;)
Lol _/-\o_ you bastard you. :P Kom jou ook overal tegen. Ga je auto wassen snotneus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Flagg schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:26:
[...]

Lol _/-\o_ you bastard you. :P Kom jou ook overal tegen. Ga je auto wassen snotneus. :P
Ha, vanmiddag al gedaan, laagje was erop gewreven...pure zen ervaring!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Okay ik ben onder lichte dwang ;) van mijn vriendin ook maar eens begonnen met een baard te laten staan.

Ik heb haar wel gewaarschuwd dat ik "meteen" full zztop will gaan en dat ze het gaat bezuren met d'r goede ideeën.

Maar ik schoor me eerder 1x per week (tondeuse kortste stand) vanwege het vreselijke gekriebel. Moet me ook nu zo inhouden om de tondeuse erbij te pakken.

Heb al wat baardolie ed wat ik dagelijks erin smeer, maar nu na 2 weken niet scheren blijft het kriebelen. Echt heel snel gaat het groeien volgens mij niet, zal net geen cm lang zijn op mijn kin/kaak nu.

Als het nog een week duur prima, dat trekt Bassie wel, maar als het nog een maand of langer zo doorgaat dan zit ik waarschijnlijk in een gesloten inrichting in een kamer met rubber tegels te schreeuwen dat ze die mieren weg moet halen!! :P
Probeer ook eens iets anders als baardolie. Ik kreeg hier juist extra kriebels/jeuk van.
Nu baardbalsem en nergens last van.

Verder de conditioner van je vriendin jatten, regelmatig borstelen en je baard vertroetelen zal de jeuk verminderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Jup en krabben mag niet maar met je duim en wijsvinger door baard en snor gaan ziet eruit alsof je hard nadenkt, dus winst!
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 23:02
Wat je kan doen is een hele warme washand er op leggen, dit maakt de huid en haren flexibeler en hierdoor prikken ze dus ook minder.

Dit is echter maar een kortdurende oplossing, maar na het zacht maken van de haren (en huid) is het wel makkelijker te stylen (vind ik) en houd olie/balsem de haren langer soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Gisteren de "baard" gewassen gevolgd door wat conditioner en daarna de olie en ik moet zeggen dat het vandaag reuze meevalt, zolang ik er maar afblijf.

Thx voor de tips iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:03

Verschilt per persoon. Bij mij was het iedere keer jeuken als de ziekte tussen week 2 en 4. Daarna (zo goed als) over. Om die reden laat ik m'n baard dus niet te vaak staan (langer dan twee weken). Mijn collega echter laat z'n baard een paar keer per jaar staan en heeft vrijwel nergens last van qua jeuk.

Baardolie schijnt te helpen, maar in die twee weken hel hielp bij mij niets. En (teveel) olie zorgt voor een vette huid en dus potentieel puistjes. Sowieso als je wax of vooral olie gebruikt, je baard iedere dag wassen.

---edit---
Trouwens, ik ben op zoek naar een goede baardtrimmer. Een te lange baard vindt mijn vrouw vervelend (if you know what I'm talking about...). Geen haar op m'n gezicht vind ik zelf afschuwelijk (zeker als ik net mijn hoofdhaar heb geschoren). Dus ik wil stoppels van een week. Als oprichter van baardforum.nl (mooi dat TS die ook noemt ;)) heb ik ooit een paar baardtrimmers gekregen, maar voor mijn gevoel zijn die meer geschikt voor het bijwerken van een vollere baard. Weet iemand een systeem dat geschikt is om makkelijk een stoppelbaard te creëren? Zoiets bijvoorbeeld?

Afbeeldingslocatie: https://www.philips.nl/c-dam/b2c/category-pages/personal-care/one-blade/optimizated-us/Philips_OneBlade_L.png

[ Voor 18% gewijzigd door barrymossel op 16-10-2017 11:34 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 23:02
Ik gebruik zelf een Wahl super taper tondeuse. Moet denk ik prima kunnen wat jij wilt.gewoon zonder kapje scheren en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ah, L’Oréal heeft weer een melkkoe gevonden; https://weblog.bol.com/ar...arberclub-baardverzorging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Heb je de gemiddelde online baard shop wel eens bekeken? L'Oréal is gewoon wat laat en ook nog eens een stuk goedkoper ws. :P

Baardzeepje voor 20€ is heel normaal, maar ja L'Oréal klinkt niet zo hip als MadVikingBeards oid. :')

Huidige kriebelstatus.

Afbeeldingslocatie: http://media.giphy.com/media/7VUkXB6Z0g2gU/source.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 17-10-2017 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Flagg schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:14:
[...]

Heb je de gemiddelde online baard shop wel eens bekeken? L'Oréal is gewoon wat laat en ook nog eens een stuk goedkoper ws. :P
Vertel mij wat :P * TommyGun kijkt naar bankrekening :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Flagg schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:14:
[...]

Baardzeepje voor 20€ is heel normaal, maar ja L'Oréal klinkt niet zo hip als MadVikingBeards oid. :')

Huidige kriebelstatus.

[afbeelding]
Stuk duurder bedoel je O-)
Natuurlijk ligt eraan welk merk je haalt maar een merk dat zich puur richt op baard producten hoeft zeker niet duurder te zijn

Producten die ik gebruik
Baard olie:
Mad Viking Beard Oil (60 ml) = 22.50
L'Oréal BarberClub Long Beard & Skin Oil 30ml = 15 euro

Baard shampoo:
Beard, Body & Face wash van Azbane 500ml = normaal 40 euro -> aanbieding 20 euro
American Crew Classic 3-in-1 450ml = 12 euro (aangeraden door de barber)
L'Oréal BarberClub Beard + Face + Hair Wash 200ml = 11 euro

Baardbalsem:
Baardbalsem van Mad Viking Beard (60 gram) =16.95 euro
L'Oréal BarberClub Beard & Hair Styling Cream 75ml = 9 euro. Daarbij heb ik geen idee hoeveel cream je nodig hebt in tegenstelling tot de balsem waar je genoeg hebt aan een nagel vol uit t potje.

L'oréal barberclub lijn is voor mijn gevoel overpriced en veel te laat uitgebracht om nog wat mee te pikken van de baardtrend van afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04

Dhrax

Prog Lord

barrymossel schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:29:
Weet iemand een systeem dat geschikt is om makkelijk een stoppelbaard te creëren? Zoiets bijvoorbeeld?
[afbeelding]
Ik gebruik al jaren een Beard trimmer van Remmington (model weet ik zo niet) met verschillende opzet stukken. Die werkt prima voor lengtes tot 10cm. Stoppelbaard is er ook prima mee bij te houden. Mijne staat standaard op 6mm afgesteld, dat is voor mij de ideale combinatie voor een volle en nette baard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dhrax schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

Ik gebruik al jaren een Beard trimmer van Remmington (model weet ik zo niet) met verschillende opzet stukken. Die werkt prima voor lengtes tot 10cm. Stoppelbaard is er ook prima mee bij te houden. Mijne staat standaard op 6mm afgesteld, dat is voor mij de ideale combinatie voor een volle en nette baard :)
Ik heb maandag ook een van de Remington trimmers uit de kast gehaald en de ervaring was nu beter (was alweer een tijd geleden dat ik ze getest had). Maar alsnog vind ik het een hoop werk om het netjes te krijgen. Zeker onder mijn kin. Gewoon gladscheren is een stuk sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

barrymossel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:49:
[...]

Ik heb maandag ook een van de Remington trimmers uit de kast gehaald en de ervaring was nu beter (was alweer een tijd geleden dat ik ze getest had). Maar alsnog vind ik het een hoop werk om het netjes te krijgen. Zeker onder mijn kin. Gewoon gladscheren is een stuk sneller...
Mja klopt, met alleen trimmen ben je er niet. Voor het strakke lijn werk moet je toch een mesje erbij pakken, zeker bij de hals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-05 11:15
Ben nu druk bezig een baard te 'kweken'. Begint inmiddels aardig vol te worden en ik wil binnenkort eens naar een goede barbier. Wie weet er een in Utrecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
Vanavond ook maar weer eens langs een andere barber dan normaal.
Reden? Meer dan de helft goedkoper + dichterbij + geen parkeerkosten.
Normaal betaal ik voor knippen 22,50 / baard bijwerken 10-15 euro.
Andere barber:
Knippen € 15,- / Baard bijwerken € 5,-
Nadelen: slechts 1 kennis is er geweest, was positief. Verder geen enkele review te vinden.
Ga eerst maar eens m'n haar laten doen; wanneer het bevalt over enkele weken ook m'n baard.

Iemand positieve/negatieve ervaringen met eerste barber bezoek?
Pat911 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:57:
Ben nu druk bezig een baard te 'kweken'. Begint inmiddels aardig vol te worden en ik wil binnenkort eens naar een goede barbier. Wie weet er een in Utrecht?
monsieurmoustache.nl
Eigenaar schijnt bij Schorem te hebben gewerkt en voor zichzelf begonnen in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:41

SomerenV

It's something!

Al best een tijdje laat ik iets van een baardje staan (max 2 á 5 millimeter ofzo). Nu blijkt dat m'n vriendin wat gezichtsbeharing wel sexy vindt dus dacht ik het eens te laten groeien voor een langere tijd.

Gemillimeterd ziet het er wel oké uit, maar veel wat minder behaarde plekjes en weinig haar richting m'n wangen. Nu las ik overal dat je het zo'n 1 á 2 maanden moet laten groeien zonder te scheren en daarna kijken hoe het verder aan te pakken. Inmiddels heb ik het zo'n twee weken niet geschoren en het gaat de goede kant op. Vandaag ook maar baardolie gehaald omdat ik las dat het goed is voor de huid en om de stugge haartjes iets zachter te maken.

Uiteindelijk geen idee wat het uiteindelijke doel gaat zijn maar ik wil geen lange baard ofzo. Gewoon wat voller dan wat ik normaal heb.

Dit is wat ik normaal heb trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TdeYw8G.jpg

Zijn er hier mensen die tips hebben om het enigszins netjes bij te houden gedurende de groei?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

IMO moet je gewoon "even" door het onverzorgde heen voordat je er echt wat van kunt maken. Bij mij duurde "even" ongeveer 3 maanden... :X Moet ik er wel bijzeggen dat ik een wat zwaardere baardgroei heb dan jij (lees: minder mens, meer gorilla). Ik denk dat je met die baardolie al wel wat kunt, en als het dadelijk wat langer is, misschien wat baardschuim om eea op zijn plek te houden.

/me Baard-Jo, ongeschoren-office-selfie

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ibdpa0.png

[ Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 25-11-2017 12:38 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Hoe voller de baard hoe beter, kalm doorgaan loont.
Ik heb mijn neushaar trimmer/scheerapparaatje kapot laten vallen dus nu met de schaar bijknippen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Even een schaamteloze trap naar boven toe :>

Mijn trimmer is ondertussen 5 jaar oud, de accu is nagenoeg op en zelfs aan de stekker heeft de trimmer er geen zin meer in. Dus tijd om een nieuwe te kopen. Ik zie veel trimmers voorbij komen van Wahl, maar toch ben ik benieuwd wat anderen gebruiken om de wilde bossen op de wangen te bedwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ItMeAedri schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:56:
Even een schaamteloze trap naar boven toe :>

Mijn trimmer is ondertussen 5 jaar oud, de accu is nagenoeg op en zelfs aan de stekker heeft de trimmer er geen zin meer in. Dus tijd om een nieuwe te kopen. Ik zie veel trimmers voorbij komen van Wahl, maar toch ben ik benieuwd wat anderen gebruiken om de wilde bossen op de wangen te bedwingen.
Ik heb er een paar van Remington. Ik heb geen ervaring met andere merken dus kan niets vergelijken, maar ik vind die van mij niet echt fijn. Ben erg lang bezig om alles op dezelfde lengte te krijgen. Geen idee of dat inherent is aan trimmers in het algemeen (en/of de vorm van mijn gezicht) of dat het komt door het merk (en de kwaliteit).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 235591

xxx

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
barrymossel schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:15:
[...]

Ik heb er een paar van Remington. Ik heb geen ervaring met andere merken dus kan niets vergelijken, maar ik vind die van mij niet echt fijn. Ben erg lang bezig om alles op dezelfde lengte te krijgen. Geen idee of dat inherent is aan trimmers in het algemeen (en/of de vorm van mijn gezicht) of dat het komt door het merk (en de kwaliteit).
Mijn oude trimmer heeft hetzelfde probleem, ik heb het gevoel dat het deels ook door het vermogen komt wat zo'n trimmer kan leveren. Op de verouderde accu werkt de trimmer wel, maar dan moet ik 10x over dezelfde plek om eindelijk de boel eraf te krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de baardlijn van L'Oréal Men Expert. Sinds ik daar producten van heb (balsem, shampoo, olie) gebruik ik eigenlijk geen andere merken meer. Ruikt heerlijk en werkt ook nog eens geweldig.

Mijn trimmer gebruik ik niet meer. Ik ga eens in de 3/4 weken naar de barbershop en verder houd ik de lijntjes bij met een doodgewoon scheermesje. Verder af en toe de snor wat bijknippen (en lange haren wegwerken) maar de rest mag de barber doen.

[ Voor 34% gewijzigd door TommyGun op 26-01-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03 12:47
Ben toe aan nieuwe baardshampoo en iets van een tonic. Maanden gedaan met mijn spullen van de Dr K Company maar die zijn nu zo goed als op. Iemand hier nog aanraders? L'Oréal ben ik zelf geen fan van. Vind de olie behoorlijk stinken.

Zelf gebruik ik ook al lang geen olie meer omdat ik mijn baard vaak zo rond de 10mm probeer te houden en de olie wordt met die lengte vaak een zooitje. Tonic vind ik dan een veel betere optie, tenzij iemand met een hele goede olie komt :P

Iemand trouwens hier ook nog ervaring met zo'n beard bro kam? Heb soms het idee dat ik mijn baard niet helemaal goed bij knip/trim.Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/regular/FC/0/9/9/1/9200000066071990.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jup, ik vind het maar een onding, Sowieso, in spiegelbeeld is alles lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ben op zoek naar goede baardolie en wellicht creme als dat nodig is. Al zie ik door de baarden het bos niet meer. Ontiegelijk duur ook vaak. Mijn vriendin had een tijd terug een setje meegenomen van een shop maar ik sta open voor (betaalbare) suggesties.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05 17:46
Geteisem schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:15:
Ben op zoek naar goede baardolie en wellicht creme als dat nodig is. Al zie ik door de baarden het bos niet meer. Ontiegelijk duur ook vaak. Mijn vriendin had een tijd terug een setje meegenomen van een shop maar ik sta open voor (betaalbare) suggesties.
Ik gebruik baardolie van de tuinen. Werkt prima en is vaak in de aanbieding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
Zelf maken. Veel goedkoper. Heb ik ook nog niet gedaan, maar als mijn flesje op is, maak ik de volgende zelf.

15 ml jojoba-olie
15 ml amandel-olie
4 tot 8 ml voor een lekker geurtje(s) - thym en rozemarijn of andere etherische olieën, net wat je lekker vindt.

Gewoon bij De Tuinen halen (liefst in de aanbieding, ben je volgens mij voor net iets meer dan een euro klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Wel grappig dat onze voorouderen met baarden nooit parfummetjes, cremmetjes etc nodig hadden, maar gewoon uit gemaak hun baard lieten groeien of te onderhouden. Marketing en "lifestyle",

ik vraag me soms af is het meer mannelijk om een baard te laten staan als je elke ochten een half uur voor de spiegel je baard staat the masseren met cremmentjes en geurtjes :P Maarja je moet het natuurlijk ook mixen met een bananen oreo vape juice, en dan moet het natuurlijk wel lekker ruiken allemaal :+

Ieder zijn ding hoor daar niet van, maar de ijdelheid van mannen tegenwoordig is best apart om te zien :D

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 07-02-2018 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:16:
Wel grappig dat onze voorouderen met baarden nooit parfummetjes, cremmetjes etc nodig hadden, maar gewoon uit gemaak hun baard lieten groeien of te onderhouden. Marketing en "lifestyle",

ik vraag me soms af is het meer mannelijk om een baard te laten staan als je elke ochten een half uur voor de spiegel je baard staat the masseren met cremmentjes en geurtjes :P Maarja je moet het natuurlijk ook mixen met een bananen oreo vape juice, en dan moet het natuurlijk wel lekker ruiken allemaal :+

Ieder zijn ding hoor daar niet van, maar de ijdelheid van mannen tegenwoordig is best apart om te zien :D
Ook van onze voorouderen zijn restanten gevonden van verzorgingsproducten. Dus helemaal nieuw is het niet. Het gaat soms wel ver. Maar een half uur, nee. Olie aanbrengen duurt 30 seconden, en dan heb ik het al weer gehad. :)

En net zoals ik het fijn vind als mijn vriendin verzorgd is, leuke kleren aan heeft en lekker ruikt, vindt zij het ook fijn als ik verzorgd ben, leuke kleren aan heb en lekker ruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 23:26

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Valt best mee hoor... Dit is ooit mannelijk geweest namelijk:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/32/ac/e3/32ace3825347c8ed8e5e272c985219de--self-portraits-th-century.jpg

Valt geurtje en olie nog wel mee niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Ik denk gewoon verschillende catogorie mannen dan. Een moderne versie van jou foto en dan een andere tegenpool die waarschijnlijk tegenwoordig niet meer veel voorkomt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

En het houdt de baard wat soepeler en (naar mijn idee) de huid wat gezonder. Bij mij was de huid vrij droog/schilferend. Nu niet meer.
Daarnaast neemt het (bij mij iig) niet veel tijd in beslag. Gewoon tijdens het douchen, haren wassen, baardshampoo erin, en klaar.
Zelf gebruik ik Proraso Wood & Spice baardshampoo/geurtje. Paar keer per week. Kan dagelijks, wordt echter niet aanbevolen :) En doe je best lang mee.
Geurtje is subtiel aanwezig.

Als je eventueel nog olie zou gebruiken voor extra verzorging, zou niet veel meer dan enkele seconden duren, misschien met lange baard 30 seconden max? :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb meer tijd nodig dan mijn vriendin :P

Maar "de ijdelheid van mannen tegenwoordig" is m.i. wat overdreven.

Althans, als ik naar de gemiddelde collega kijk dan stappen die volgens mij zo uit bed en direct de auto in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:50

A13X

Dude

TommyGun schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:49:
[...]
Althans, als ik naar de gemiddelde collega kijk dan stappen die volgens mij zo uit bed en direct de auto in.
:Y

Voor wat betreft baard en haar wel, maar aan een kale kop en een stoppelbaard hoef je dan ook niks te doen :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

mwah, één keer per week bij zagen, na douchen olie erin en dat is het wel hoor.
Gel in mijn wilde manen ("Pam, je haar danst" :+ ), haarlak erover en als mijn kop echt zo droog is dat de huid schilfert wat huidcrème.
Minuut of twee.
:)

Wel tot de conclusie gekomen dat een langere baard beter staat dan een korte.
Mijn vrouw ziet dat trouwens precies andersom.
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Daniel36 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:48:
[...]
Wel tot de conclusie gekomen dat een langere baard beter staat dan een korte.
Mijn vrouw ziet dat trouwens precies andersom.
;)
Voet bij stuk houden en alles negeren is het devies hier haha :D
Herkenbaar overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ben overigens al jaren baarddrager, hang zelf in de Metal / Hardrock scene rond.
Ik ben bij meerdere barbiers geweest omgeving Rotterdam en heb veel middelen gebruikt maar ben er nog niet echt over uit.
Ik zoek een fijne baardolie of iets wat weinig of niet ruikt en me baard minder pluizig maakt.
Ik heb in het verleden beste resultaat gehad met Reuzel en nu het huidige Layrite.
Heeft er iemand een goede suggestie?

De baardwash (even de naam kwijt) van Lush is trouwens om de paar dagen goddelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Arnevld op 09-02-2018 12:36 ]

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Arnevld schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:35:
Ben overigens al jaren baarddrager, hang zelf in de Metal / Hardrock scene rond.
Ik ben bij meerdere barbiers geweest omgeving Rotterdam en heb veel middelen gebruikt maar ben er nog niet echt over uit.
Ik zoek een fijne baardolie of iets wat weinig of niet ruikt en me baard minder pluizig maakt.
Ik heb in het verleden beste resultaat gehad met Reuzel en nu het huidige Layrite.
Heeft er iemand een goede suggestie?

De baardwash (even de naam kwijt) van Lush is trouwens om de paar dagen goddelijk.
Zelf gebruik ik Jojoba-olie met wat etherische olie voor de geur, maar als je dat niet wil dan gooi je die er natuurlijk niet bij :P Werkt prima, en maakt mijn baard gewoon prima, hij is anders ook erg pluizig, met olie en een beetje kammen en borstelen is het al heel wat beter.

Niet te vaak wassen [eens in de 3 dagen vaak] + conditioner erin als je 'm wel eens wast helpt bij mij ook om 'm niet volledig te laten verwilderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35
Wel grappig dat onze voorouderen met baarden nooit parfummetjes, cremmetjes etc nodig hadden,
Deze mensen waste zichzelf niet, spoten parfum op alle stinkende delen en dat was dan dat.

Net zoals jij je haar wast (en conditioned?) moet een baard ook gewassen en verzorgd worden.
Onverzorgde baardharen zijn hard, niet in model te brengen en breken (net zoals onverzorgd haar) gemakkelijk af.

Snap je sneer niet helemaal.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ach, weet niet of het echt een sneer is. Als ik kijk naar hoe mijn pa zijn Talibanbaard "verzorgde" in de jaren 70 en 80 (borstelen en klaar) en wat ik er 's morgens mee doe, heeft ie denk ik wel een punt.

* Bra-Jo gebruikt een beetje baardbalsem van Schorem, en schofterig dure snorrenwax van Canadian Redneck

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Dhrax schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:29:
[...]

Voet bij stuk houden en alles negeren is het devies hier haha :D
Herkenbaar overigens.
Inderdaad. Met de jaren heb ik dat geleerd.
Inmiddels heb ik dus een baard die discutabel gevonden wordt, mijn haar is te lang om conventioneel te zijn en mijn luidsprekers zijn te groot...
En er hangt een Vikingbijl op mijn borst.

Dat soort dingen kun je je niet gaan aantrekken!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35
Bra-Jo schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 07:07:
Als ik kijk naar hoe mijn pa zijn Talibanbaard "verzorgde" in de jaren 70 en 80 (borstelen en klaar) en wat ik er 's morgens mee doe, heeft ie denk ik wel een punt.
Denk dat vaders wel vaders zijn maar niet onder voorvaders geschaard worden. Persoonlijk denk ik dan eerder terug naar toen we met knuppels liepen en zo'n 300 jaar terug (en wat er tussenin zit)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:24
Bad Brains schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 04:03:
[...]

Deze mensen waste zichzelf niet, spoten parfum op alle stinkende delen en dat was dan dat.
Grote onzin, in de middeleeuwen dachten de mensen hetzelfde over hygiëne als nu.
Er waren toen ook openbare badhuizen die druk bezocht werden.
Net zoals verder in het verleden bij de Romeinen en Grieken.
Op andere continenten was dat ook zo. De Maya's en Azteken hadden ook badhuizen.

Bron (o.a) : https://motherboard.vice....u-echt-in-de-middeleeuwen

[ Voor 14% gewijzigd door Yaksa op 10-02-2018 22:41 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

* RobinHood geeft een flinke trap tegen het topic, en zet wat toepasselijke muziek op

Hoe'st met de baarden? Dankzij de mijne begin ik eruit te zien als een kruising tussen Gandalf en een zwerver :+

Dus morgen maar eens naar de kapper. Helaas is mijn vaste, Barbier van Weleer in L'warden dicht omdat Norah met zwangerschapsverlof is. Dus, ik heb maar eens de stoute schoenen aangetrokken en ik ga naar De Vos in Heerenveen, eeuwen geleden eens heengeweest en dat was best matig, ff met de tondeuse eroverheen rossen en klaar, maar ik hoor er nu wel positieve verhalen over, dus eens kijken of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Succes!
Ik moet naar de kapper voor mijn haar want matje wordt te aanwezig.
Stiekem wil ik naar zo'n baardenshop met mannen met tattoos en whiskey e.d. maar ik vind mezelf te gewoontjes... :$

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Daniel36 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:22:
Succes!
Ik moet naar de kapper voor mijn haar want matje wordt te aanwezig.
Stiekem wil ik naar zo'n baardenshop met mannen met tattoos en whiskey e.d. maar ik vind mezelf te gewoontjes... :$
Ik zou jou zeker niet willen inschrijven als gewoontjes :+

Gewoon gaan joh, het is echt niet alsof ze je vies aankijken als je geen whiskey als deo gebruikt, of je als daily driver geen Amerikaan met vette V8 is :P Die whiskey en tattoo's ook veel show hoor, hoeft van mij allemaal niet zo.

Edit:

Nou, De Vos gaat mij niet terugzien. Ze hebben heel erg hun best gedaan om zo'n stoere barbershop na te doen, maar de kwaliteit die ze leveren is gewoon meh. Kappertje wat ik had had duidelijk nauwelijks ervaring met flinke baarden, ook al had ik speciaal om iemand gevraagd die weet wat ie doet met een serieuze baard. Resultaat is dat alles met de tondeuse is gedaan, letterlijk alles :X In L'warden worden mijn wangen en nek netjes geschoren, ook dit ging gewoon met de tondeuse :/

En dat zie je gewoon aan het eindresultaat, gewoon niet echt netjes allemaal, en dankzij de tondeuse ook korter dan ik eigenlijk wou.

Het is goedkoop, 9 ballen voor een kniptondeuse-beurt, maar ik ga zodra Norah uit d'r zwangerschapsverlof is direct weer naar haar, heb je tenminste waar voor je geld.

[ Voor 40% gewijzigd door RobinHood op 07-04-2018 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1063749

Advies is altijd moeilijk om te vinden voor zo'n onderwerp. Mede omdat iedereen anders reageert op producten. Tevens is baardgroei voor iedereen anders.

Ik heb wel pas op https://mannenmetbaard.nl/ gezeten. Hier kon ik wel goede tips vinden over baardolie, baardbalsem, baardtrimmers en andere tools voor baardgroei en baardverzorging.

Heb wat besteld van het merk Reuzel en Honest Amish na het advies op de website. Werkt als 'n trein voor mijn baard! Dus doe er je voordeel mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

En.....hoever ben je nu?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oogje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:06:
[...]

En.....hoever ben je nu?
Haha ik heb een redelijke woeste half grijze baard, heel af en toe snoei ik een beetje bij, maar laat hem gewoon zijn goddelijke gang gaan.

Gaat helaas niet meer zo snel nu natuurlijk, maar ik ga voor de "raping and pillaging" vikingbaard. :P

Edit Dan ook maar een plaatje bij het praatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zAf8EMSRo6EmiogaMA2QdzK9/medium.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Flagg op 29-07-2018 10:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:49

Mx. Alba

hen/die/zij

Flagg schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:34:
[...]

Haha ik heb een redelijke woeste half grijze baard, heel af en toe snoei ik een beetje bij, maar laat hem gewoon zijn goddelijke gang gaan.

Gaat helaas niet meer zo snel nu natuurlijk, maar ik ga voor de "raping and pillaging" vikingbaard. :P

Edit Dan ook maar een plaatje bij het praatje.

[afbeelding]
Same here. Deze foto is van een paar weken geleden bij een optreden. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yiHlRtEos1qO6pfiON5Qgk4z/full.jpg

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Jullie twee plus Max of tuintje en een overtuigende ZZ top imitatie is... :+

Maar zonder dollen, ik ben jaloers!

Nog steeds een pratende k.. die ik compenseer met een matje in mijn nek.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Daniel36 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:29:
Jullie twee plus Max of tuintje en een overtuigende ZZ top imitatie is... :+

Maar zonder dollen, ik ben jaloers!

Nog steeds een pratende k.. die ik compenseer met een matje in mijn nek.
;)
Gewoon laten groeien toch? Een baard is niet heel moeilijk verder, gewoon wachten :P, al is het gekriebel na de eerste week wel heel irritant.

Lang haar heb ik ook, dat groeit volgens de methode; "als ik ergens ben waar ik langer moet wachten dan een uur en er toevallig ook een kapper is."

Dat gebeurd niet zo gek vaak wat dus betekent dat de laatste keer 5+ jaar geleden was.

Wel goedkoop. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 19:34
Na een korte baard periode (zomer) is het wel weer tijd voor een winterbaard.

Zo zag het eruit ongeveer 2 jaar terug. Dit is dus minimaal het doel voor deze winter.
Ben in ieder geval al op de helft. :7

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jsEGqA/fr-85.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kaos001 op 09-11-2018 18:56 ]

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 20:10
Topic, ik schop u weer leven in!

Ik ben ook begonnen met groeien, dus het scheertopic heeft mij weggeschopt :-(

Foto's volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-04 10:12
Ook hier al een paar jaar een baardje. kort model.
Altijd met een tondeuse bijgewerkt maar nu toch dit setje gekocht. Even kijken hoe dat bevalt.
https://www.bcc.nl/persoo...-baardtrimmer-e835e/71751
RobinHood schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:55:
[...]
Nou, De Vos gaat mij niet terugzien. Ze hebben heel erg hun best gedaan om zo'n stoere barbershop na te doen, maar de kwaliteit die ze leveren is gewoon meh. Kappertje wat ik had had duidelijk nauwelijks ervaring met flinke baarden, ook al had ik speciaal om iemand gevraagd die weet wat ie doet met een serieuze baard. Resultaat is dat alles met de tondeuse is gedaan, letterlijk alles :X In L'warden worden mijn wangen en nek netjes geschoren, ook dit ging gewoon met de tondeuse :/

En dat zie je gewoon aan het eindresultaat, gewoon niet echt netjes allemaal, en dankzij de tondeuse ook korter dan ik eigenlijk wou.

Het is goedkoop, 9 ballen voor een kniptondeuse-beurt, maar ik ga zodra Norah uit d'r zwangerschapsverlof is direct weer naar haar, heb je tenminste waar voor je geld.
Dit is totaal niet de ervaring die ik bij De Vos heb. Ik laat dan mijn baard niet doen maar knippen is altijd uitstekend en compleet. Ook nekharen en overloop naar baard worden netjes meegenomen.
Ik heb 1 keer de baard laten doen omdat ik de halslijn nooit goed kreeg maar dit was prima gedaan (wel de baard+shave optie).
Voor het haren knippen voldoet mij dit altijd prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 05-06-2019 13:19 . Reden: Zoekreferral uit BCC-link gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Happy wereld baarddag mannen! *O* *O* *O*

https://www.beleven.org/feest/wereld_baarddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Een dag geen geklaag van partner over kriebelende of prikkende baard! *O* *O* *O*

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Toch maar weer een babybilletje? Kijk dan hier: Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3