* NoTimeRemains meldt zich
Vanaf mijn 16de heb ik een sik, goatee of een full beard. Ben nu 32, nu een jaar of 8 een volledige baard eigk een beetje uit gemakzucht, maar mijn baard gaat t er nooit meer vanaf
Ik ga eens in de 5-6 weken naar de barbier, nl.
Bendotti in Maaseik (BE). Ik woon maar 15 min van de Belgische grens af.
Heerlijk ontspannen, het is natuurlijk wel a la Schorem een gimmick-dingetje. Geen vrouwen toegestaan, bier en whisky bij je knipbeurt, WC hangt vol met centerfolds, de barbers vol getattoeerd etc. maar heerlijk ouwehoeren, een uurtje he-le-maal niks aan je hoofd, twee als ik ook headshave neem. Ik scheer m'n hoofd normaal zelf, maar af en toe is het gewoon heerlijk als het voor je gedaan wordt. Voornamelijk de dode punten, scherp maken, modelleren, fades mooi maken. Voor €20 voor de baard en €20 voor m'n hoofd is dat geen geld.
Ik probeer zoveel mogelijk van mijn baard af te blijven en niet te plukken. Het is zeer rustgevend imo maar het is niet zo goed voor je baard.
Ik heb een baardborstel van Oakbeardcare.com waarmee ik veel dode / losse haartjes wegborstel en m'n baard zacht maak.
's Ochtends na de douche gaat er baardolie in, ik heb verschillende merken en verschillende geuren. Vaak ook een beetje beard balm voor wat extra hold. Ik vind de Mrbearfamily.com collectie erg fijn. Ook weer een aantal verschillende merken en geurtjes in huis.
Verder heb ik overal en nergens wel een kam. Mocht t niet goed zitten...
This is the Way.