• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07:19
Mede-auteur:
  • Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-11 21:48

Purehz

Het baarden en snorren topic

Toegewijd aan degene die hun baard willen laten staan of verzorgen.
Plek om tips, kortingsbonnen, advies en locatie's van barbiers uit te wisselen.

Inhoud

• Baardolie, wax & balsem
  • Baardkammen & borstels
  • DIY baardolie
  • Webshops & stenen winkels
  • Barbier
  • Halslijn scheren

Baardolie, wax & balsem

Baardkammen & borstels

DIY baardolie

Webshops & stenen winkels

Barbier

Halslijn scheren

[Voor 139% gewijzigd door Clavis op 02-03-2017 17:02]

• Clavis
Gereserveerd

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:25
Vreemde topictitel. Het lijkt ook over verzorging in het algemeen te gaan.

Ik verzorg mijn baard nauwelijks. Als hij slordig wordt gaat de tondeuse er overheen :)

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 09:04

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Iemand nog goede tips voor de baardtrimmer. Tondeuse is net te rigoureus gebleken. Had al redelijke baard gespaard. Even trimmen en hupsakee... alsof hij net een halve week stond (de baard dan)

Aangezien ik m nu weer wat weten heb staan, vind ik het wel netjes om de baard af en toe netjes te kunnen maken. Dus ik hou me aanbevolen en lees uiteraard mee !

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Clavis
Reinier schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:28:

Ik verzorg mijn baard nauwelijks. Als hij slordig wordt gaat de tondeuse er overheen :)
Was eigenlijk meer bedoeld als de verzorging van je baard. Niet gedoeld op verzorging in het algemeen.
Kan mn titel niet meer editen zo te zien....

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Zullen we er maar "Baarden en snorren" van maken? Ik neem aan dat baardmans en snorremans prima met elkaar samen in één topic passen? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Purehz
Gri77ie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:37:
Iemand nog goede tips voor de baardtrimmer. Tondeuse is net te rigoureus gebleken. Had al redelijke baard gespaard. Even trimmen en hupsakee... alsof hij net een halve week stond (de baard dan)

Aangezien ik m nu weer wat weten heb staan, vind ik het wel netjes om de baard af en toe netjes te kunnen maken. Dus ik hou me aanbevolen en lees uiteraard mee !
Toevallig gisteren naar de barber geweest. Had 4 maand baard gespaard en nu maar eens netjes in model laten knippen.

Ben wel benieuwd hoeveel bebaarde tweakers er zijn.
Heb al vanaf mn 18 stoppelbaard met af en toe periodes iets langer. Vaak na 2 weken weer terug gebracht.
Nu al vanaf November laten groeien en gisteren laten bijwerken.

Vergeet je ook niet te registreren op het Baardforum.nl, staat vol handige tips / producten / baardervaringen.

[Voor 6% gewijzigd door Purehz op 02-03-2017 15:44]

• Gri77ie

Gri77ie

naitsoezn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:41:
Zullen we er maar "Baarden en snorren" van maken? Ik neem aan dat baardmans en snorremans prima met elkaar samen in één topic passen? ;)
Ik zie dat ik m nog langer moet laten staan ? Aangezien het het grote baarden en snorren topic is ? ;)

Baard hier is net een maandje onderweg... dus net voorbij de stoppelfase.

• Clavis
Gri77ie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:45:
[...]

Ik zie dat ik m nog langer moet laten staan ? Aangezien het het grote baarden en snorren topic is ? ;)

Baard hier is net een maandje onderweg... dus net voorbij de stoppelfase.
Zo beter? :*)

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:51
Hier een (soort van) volle baard. Doe er niet zo veel mee qua verzorgen, though. Elke 5 weken bij laten punten bij de barbershop, föhnen na het douchen en sporadisch wat baardolie. Maar misschien dat dit topic me wat inspiratie/motivatie kan geven om er meer mee te doen :P

• Purehz
Welke baardolie wordt er door jullie gebruikt?

Heb zelf de volgende producten:
- Azbane Cedarwood en Nutmeg baardolie
- Azbane Conditioning Beard oil
- Snorrenwax van mijnbaard.nl
- American Crew Liquid Wax

• A13X
  • Registratie: november 2015
  • Nu online

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Hier variert de baard tussen de 1mm en 5mm, 1x in de week gaat de tondeuze over de kaak en het hoofd en word alles weer terug geschoren tot 1mm.

Iemand tips om de baard zachter te maken? Zodra mijn baard wat langer word is hij vrij stug, worden de haren scherp en prikt hij nogal (krijg klachten :+ papa prikt O+ )

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• Purehz
Raym09 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:53:
Iemand tips om de baard zachter te maken? Zodra mijn baard wat langer word is hij vrij stug, worden de haren scherp en prikt hij nogal (krijg klachten :+ papa prikt O+ )
Als t echt langer is, wassen met conditioner.
Of natuurlijk baard olie, die zijn er in overvloed en voor ieder een smaak die hem bevalt.
Online erg eenvoudig te bestellen.

Als je baardolie een te grote stap vind kun je beginnen met Argan Olie (bijv. kruidvat / de tuinen).

• A13X
  • Nu online

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Purehz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:56:
[...]
Of natuurlijk baard olie, die zijn er in overvloed en voor ieder een smaak die hem bevalt.

Als je baardolie een te grote stap vind kun je beginnen met Argan Olie (bijv. kruidvat / de tuinen).
Wat ik al schreef, 1x in de week gaat hij weer terug naar 1mm lengte dus heel erg lang word hij niet. Als ik hem laat staan kom ik zelf ook nooit voorbij de 4-6weken, dan begint hij mijn eigen huid te irriteren door de lengte i.c.m. de scherpte.

Ik zal eens kijken naar Argan olie of baardolie, werkt dat ook tegen het klitteband effect van een korte baard :+ de eerste 2 dagen blijft mijn baard nog wel eens vast zitten aan een trui ofzo :-(

• Purehz
Raym09 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Ik zal eens kijken naar Argan olie of baardolie, werkt dat ook tegen het klitteband effect van een korte baard :+ de eerste 2 dagen blijft mijn baard nog wel eens vast zitten aan een trui ofzo :-(
Van de olie word je baardharen in ieder geval soepeler en gladder, maar dit zal voor iedereen anders zijn dus durf je niet te beloven dat je niet meer vast zit aan je trui. :P

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Heb sinds een jaar of 2 een baard. Nog nooit aan gedacht om er iets voor te kopen, zie het nut er niet echt van in. 1x per week met de tondeuse er over heen op 6mm en de snor op 3mm. Dan de nek netjes scheren voor een mooie neklijn. Verder geen behoefte aan producten hiervoor, het ziet er zonder ook prima uit. Wel was ik de baard mee als ik mijn haar was, gewoon met dezelfde shampo.

En natuurlijk: Beards make you hotter mustaches make you creepier :P

[Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 02-03-2017 16:13]

• Gri77ie

Gri77ie

Purehz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Merk je daar veel van als je olie zou gebruiken ? Ik doe nu af en toe conditioner van mijn vrouw gebruiken. Daar wordt het wel iets zachter van maar niet heel veel. Scheelt het dan als ik baardolie zou gebruiken ?

• Purehz
PilatuS schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:11:
Heb sinds een jaar of 2 een baard. Nog nooit aan gedacht om er iets voor te kopen, zie het nut er niet echt van in. 1x per week met de tondeuse er over heen op 6mm en de snor op 3mm. Dan de nek netjes scheren voor een mooie neklijn. Verder geen behoefte aan producten hiervoor, het ziet er zonder ook prima uit.

Als het echt langer wordt ontkom je er niet aan, verder is iedere baard anders. Wat bij de ene prima gaat zonder te pluizen / in fatsoen blijft, gaat bij de andere een eigen leven lijden, uitstekende plukken / doffe & droge haren.
Als je dit met een aantal producten kunt oplossen zoals baardolie en was is dat alleen maar mooi.
Zie het ook als jezelf verwennen, iedereen heeft ook een lekker luchtje. Waarom dan niet je baard wat vertroetelen?
Gri77ie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:12:
[...]

Merk je daar veel van als je olie zou gebruiken ? Ik doe nu af en toe conditioner van mijn vrouw gebruiken. Daar wordt het wel iets zachter van maar niet heel veel. Scheelt het dan als ik baardolie zou gebruiken ?
Het is wat soepeler / meer glans, maar dit verschilt per persoon. Verder vindt mijn vriendin het ook lekker ruiken, waar ze eerst klaagde dat m'n baard stonk en muf rook :-(
Probeer het eens zou ik zeggen.. Kan je mijnbaard.nl aanraden, veel keuze en voor elke prijsklasse wat te vinden.

• PilatuS
  • Niet online
Purehz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:18:
[...]
Als het echt langer wordt ontkom je er niet aan, verder is iedere baard anders. Wat bij de ene prima gaat zonder te pluizen / in fatsoen blijft, gaat bij de andere een eigen leven lijden, uitstekende plukken / doffe & droge haren.
Als je dit met een aantal producten kunt oplossen zoals baardolie en was is dat alleen maar mooi.
Zie het ook als jezelf verwennen, iedereen heeft ook een lekker luchtje. Waarom dan niet je baard wat vertroetelen?
Dat zal dan ook wel het verschil zijn van een korte of lange baard inderdaad. Zodra het bij mij langer dan 1.3cm word gaat ie er vanaf. Merk ook wel dat de haren dan heel stug zijn. Laatst een keer er 2 weken niets aan gedaan en dan voelt het wel gelijk heel anders aan. Bijna alsof er gel in zit zo stug is het dan :P

• Gri77ie

Gri77ie

Purehz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:18:
[...]

[...]

Het is wat soepeler / meer glans, maar dit verschilt per persoon. Verder vindt mijn vriendin het ook lekker ruiken, waar ze eerst klaagde dat m'n baard stonk en muf rook :-(
Probeer het eens zou ik zeggen.. Kan je mijnbaard.nl aanraden, veel keuze en voor elke prijsklasse wat te vinden.
Thanx ! Ik ga daar eens snuffelen. Nu valt het nog wel mee. Is nog te kort om echt alle kanten op te staan maar nog een maandje en ik kan gaan kammen... >:)

• Clavis
PilatuS schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Dat zal dan ook wel het verschil zijn van een korte of lange baard. Zodra het bij mij langer dan 1.3cm word gaat ie er vanaf. Merk ook wel dat de haren dan heel stug zijn. Laatst een keer er 2 weken niets aan gedaan en dan voelt het wel gelijk heel anders aan. Bijna alsof er gel in zit zo stug is het dan :P
Daar is die olie dus voor ;)

• Recrush
PilatuS schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:11:
Heb sinds een jaar of 2 een baard. Nog nooit aan gedacht om er iets voor te kopen, zie het nut er niet echt van in. 1x per week met de tondeuse er over heen op 6mm en de snor op 3mm. Dan de nek netjes scheren voor een mooie neklijn. Verder geen behoefte aan producten hiervoor, het ziet er zonder ook prima uit. Wel was ik de baard mee als ik mijn haar was, gewoon met dezelfde shampo.

Ik zie zo vaak baarden met een veel te hoge neklijn. En dan heb ik het nog niet eens over de jongens die alleen een lijntje om hun kaak hebben om een illusie van een kaaklijn te geven, maar echt baarden met neklijnen die te hoog staan. Hoop dat jij er wel eentje bent die weet hoe het moet d:)b

Heb persoonlijk de original olie van Damn Good Soap.

• Luca
  • Laatst online: 26-11 17:38
En wat nou als je geen baard kan laten groeien omdat het niet vol genoeg is? _O- Ik ben pas 20 jaar jong, laten we hopen op het beste. :D

[Voor 11% gewijzigd door Luca op 02-03-2017 16:23]

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-11 15:15

TommyGun

Stik er maar in!

Ik gebruik eigenlijk altijd de baardolie van MijnBaard.nl (eigen merk).

Maar voor een goed model is olie (bij mij) lang niet meer afdoende, dus daarom balsem van Damn Good Soap.

Baardshampoo van MijnBaard.nl heb ik ook maar die van Zeus (+ conditioner) vind ik toch wel veel fijner!

Maar wat is dat spul duur zeg. :/ Nu alleen nog 's een keer naar een baardkapper (:P) aangezien ik het zelf toch wel lastig vind qua bijhouden (om het gelijkmatig te houden). Ik ben nu zo'n 4 maanden bezig en af en toe trim ik het wel omdat het anders onwerkbaar is, maar ik vind voller (en langer) wel mooier.

[Voor 42% gewijzigd door TommyGun op 02-03-2017 16:29]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• PilatuS
  • Niet online
Recrush schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Ik zie zo vaak baarden met een veel te hoge neklijn. En dan heb ik het nog niet eens over de jongens die alleen een lijntje om hun kaak hebben om een illusie van een kaaklijn te geven, maar echt baarden met neklijnen die te hoog staan. Hoop dat jij er wel eentje bent die weet hoe het moet d:)b

Heb persoonlijk de original olie van Damn Good Soap.
Dat zit wel goed. Heb toen ik ermee begon ook opgezocht hoe je het beste een goede neklijn kan maken. Heb wel het idee dat wanneer je wat dikker bent dat lastiger word. De lijn valt bij mij altijd netjes onder de kaak wat ik ook doe.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 02:35
Reinier schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:28:

Lijkt me per definitie dat een baard niet bij verzorging hoort :p
http://www.rtlnieuws.nl/n...rd-net-zo-vies-als-een-wc

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:50

Roozzz

Plus ultra

Danny.G schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:23:
En wat nou als je geen baard kan laten groeien omdat het niet vol genoeg is? _O- Ik ben pas 20 jaar jong, laten we hopen op het beste. :D
Als je met 20 nog geen baard kan laten groeien, dan zou ik maar niet te veel hoop hebben dat het ooit nog beter wordt :>

Hier al jaren een stoppelbaard tot 5 mm oid. Afgelopen winter hem wel geruime tijd laten staan (cm 2-3), maar nu het weer wat warmer is gewoon weer kort.
Ik merk als ik hem langer laat groeien dat ik last van wat huidirritatie krijg. Heb me er verder nooit echt in verdiept. De trimmer bleek een uitstekende oplossing :+ Ik zal eens meelezen of hier nog adviezen voor langskomen.

• PilatuS
  • Niet online
Roozzz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:27:
[...]
Als je met 20 nog geen baard kan laten groeien, dan zou ik maar niet te veel hoop hebben dat het ooit nog beter wordt :>
Ben zelf pas na de 30 begonnen met een baard. Daarvoor altijd geschoren. Volgens mij is dat sowieso een prima manier. De haren worden bij iedere keer scheren toch wat groter en sterker. Dus heel lang scheren zorgt er voor dat je op latere leeftijd een betere baard kan krijgen.

• A13X
  • Nu online

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

PilatuS schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:21:
[...]
Bijna alsof er gel in zit zo stug is het dan :P
Dat is bij mij dus al na een dag of 3-4, heb wel eens rode geïrriteerde huid tussen mijn knokkels gehad bleek ik daarmee over mijn kaak te wrijven :+

• Luca
[...]

Hier al jaren een stoppelbaard tot 5 mm oid. Afgelopen winter hem wel geruime tijd laten staan (cm 2-3), maar nu het weer wat warmer is gewoon weer kort.
Ik merk als ik hem langer laat groeien dat ik last van wat huidirritatie krijg. Heb me er verder nooit echt in verdiept. De trimmer bleek een uitstekende oplossing :+ Ik zal eens meelezen of hier nog adviezen voor langskomen.
*Begint stilletjes te te huilen ;( *

Stoppels en dergelijks is geen probleem, maar wat langer laten groeien en het ziet er viezig uit. Heeft zoiets te maken met genen? Vader en broer kregen het ook op wat latere leeftijd volgens mij. :X

• PilatuS
  • Niet online
Raym09 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:29:
[...]
heb wel eens rode geïrriteerde huid tussen mijn knokkels gehad bleek ik daarmee over mijn kaak te wrijven :+
Dat heb ik ook. Krijg je van die rode uitslag van die jeukt :P

• tha_crazy
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:40

tha_crazy

Mafketel

Ik lees hier even mee.
Heb nu al een lange tijd een volle baard.

Deze laat ik in princiepe groeien tot ik weer naar de kapper moet waar ik dan alles laat bijwerken.
Alleen de snor trim ik zelf af en toe bij.

Wat ik zelf doe aan verzorging kan ik eigenlijk vrij kort over zijn.
Als ik me douche was ik met dezelfde shampoo ook even mijn baard mee, wordt die lekker zacht van.

Qua lengte is die bij mij de lengte van m'n duim, kan er ook op knagen :+

Zoek alleen nog een manier om hem zelf netjes bij te trimmen, maar dat die niet gelijk te kort wordt.

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Purehz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:51:
Welke baardolie wordt er door jullie gebruikt?

Heb zelf de volgende producten:
- Azbane Cedarwood en Nutmeg baardolie
- Azbane Conditioning Beard oil
- Snorrenwax van mijnbaard.nl
- American Crew Liquid Wax
Ik gebruik zelf voor mijn inmiddels toch vrij lange baard gewoon zelfgemaakte olie, dus jojoba-olie met wat druppels etherische olie erdoorheen. Werkt voor mij prima, en op die manier kun je je eigen geur maken.

Zelf is mijn favoriet wel lavendel + sandalwood.

Iedere dag wat druppels erin, en kammen en borstelen om 'm nog een beetje netjes te houden.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-11 19:38
Ik gebruik mijn eigen mengeling van baarolie. Combinatie van jojoba + argan + granaatappel + nog wat spul :)
Helpt goed om de haren soepel te houden en verzorgt de huid onder de baard.
Ik heb nl nogal snel last van huid irritatie. En gezien er voldoende sites zijn met receptjes voor DIY baardolie, koop ik voorlopig geen (veel te) dure baardolie.
Af en toe ook nog wat baardbalm van proraso erover als mijn baardje een "bad hair day" heeft en alle richtingen uitsteekt :)

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind een korte baard trouwens veel fijner dan iedere dag of om de dag scheren. De baard hoeft maar 1x per week gedaan te worden en dat gaat met de tondeuse lekker snel. De neklijn hoeft dan als enige geschoren te worden wat totaal veel minder tijd kost dan iedere dag scheren. Alleen bij de neklijn is wel een hoop aandacht nodig om het goed te krijgen.

• wiemelen
PilatuS schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:39:
Ik vind een korte baard trouwens veel fijner dan iedere dag of om de dag scheren. De baard hoeft maar 1x per week gedaan te worden en dat gaat met de tondeuse lekker snel. De neklijn hoeft dan als enige geschoren te worden wat totaal veel minder tijd kost dan iedere dag scheren. Alleen bij de neklijn is wel een hoop aandacht nodig om het goed te krijgen.
Volledig waar, maar er zijn veel mannen die het ook leuk vinden om zich te scheren.
Rustmomentje en beetje me-time. Zeker als je nog wat kan prutsen en experimenteren met DE-mesjes, verschillende soorten scheerzeep/creme, aftershaves/balms etc

• PilatuS
  • Niet online
wiemelen schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:42:
[...]

Volledig waar, maar er zijn veel mannen die het ook leuk vinden om zich te scheren.
Rustmomentje en beetje me-time. Zeker als je nog wat kan prutsen en experimenteren met DE-mesjes, verschillende soorten scheerzeep/creme, aftershaves/balms etc
Kan ik mij wel iets bij voorstellen. Persoonlijk heb ik het altijd als een verplichting gezien en nooit als iets wat leuk is, vandaar dat voor mij er minder tijd aan kwijt zijn beter is.

• A13X
  • Nu online

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

wiemelen schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:42:
[...]

Check, blijf het verleidelijk vinden om een keer een ouderwets scheermes (straight razor) te kopen ( ook levensgevaarlijk trouwens :9 )

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Huidirritatie had ik eerder ook, wel pas bij een wat langere, daardoor een tijd een veel kortere baard gehad, maar sinds ik olie gebruik en dus [bijna]iedere dag kam en borstel is die irritatie wel weg.

De olie zorgt er immers ook voor dat je huid niet helemaal uitdroogt, en door te kammen en te borstelen verwijder je alle huidschilfers die niet weg kunnen omdat je baard in de weg zit. Een borstel helpt nog wel het meest bij irritatie merk ik.

De borstel die ik gebruik is dus deze, Chinees ding, zoals ook in mijn blog staatecht een heerlijk ding van goede kwaliteit.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PilatuS schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:45:
[...]

Kan ik mij wel iets bij voorstellen. Persoonlijk heb ik het altijd als een verplichting gezien en nooit als iets wat leuk is, vandaar dat voor mij er minder tijd aan kwijt zijn beter is.
Nou, volgens mij kost het mij juist meer tijd qua baardverzorging :P
wiemelen schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:35:
Ik gebruik mijn eigen mengeling van baarolie. Combinatie van jojoba + argan + granaatappel + nog wat spul :)
Helpt goed om de haren soepel te houden en verzorgt de huid onder de baard.
Ik heb nl nogal snel last van huid irritatie. En gezien er voldoende sites zijn met receptjes voor DIY baardolie, koop ik voorlopig geen (veel te) dure baardolie.
Af en toe ook nog wat baardbalm van proraso erover als mijn baardje een "bad hair day" heeft en alle richtingen uitsteekt :)
Kun je jouw recept delen? Want dat spul is idd veel te duur :)

• wiemelen
TommyGun schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:49:
[...]
[...]
Ik zal straks thuis eens kijken voor de juiste olie en verhuidingen. Receptjes staan op een andere laptop.
Wat geurtjes betreft, is het wel een beetje persoonlijk. Maar er zijn voldoende etherische olieen om je eigen geurtje te maken.

• Clavis
TommyGun schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:49:
[...]

[...]

Kruidvat heeft ook baardolie, eergisteren gekocht. Ruikt lekker! Eerste indruk is goed.
https://www.kruidvat.nl/k...inals-baardolie/p/3918881

Eventueel ook nog een wax;
https://www.kruidvat.nl/k...ard-en-snor-wax/p/3919266

[Voor 10% gewijzigd door Clavis op 02-03-2017 16:56]

• A13X
  • Nu online

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Clavis schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:53:
[...]

Kruidvat heeft ook baardolie, eergisteren gekocht. Ruikt lekker! Eerste indruk is goed.
https://www.kruidvat.nl/k...inals-baardolie/p/3918881
ah thx, zo even oppikken 8)

• Purehz
Raym09 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:55:
[...]

ah thx, zo even oppikken 8)
Ik zou persoonlijk dan toch voor deze gaan:
http://www.hollandandbarr...tuinen-baardolie-60009821

Iets duurder (2 euro als je het omrekent naar 100ml).
Maar van de kruidvat zijn niet altijd even goede ervaringen, schijnen vrij veel chemische ingredienten in te zitten.

• Recrush
Danny.G schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:23:
Ligt eraan hoe vol hij al is. Op mijn 20e had ik wel enige baardgroei maar geen goede baard. Rond mijn 22-23e ongeveer begon het pas ergens op te lijken.

• Luca
Recrush schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:04:
[...]

Ligt eraan hoe vol hij al is. Op mijn 20e had ik wel enige baardgroei maar geen goede baard. Rond mijn 22-23e ongeveer begon het pas ergens op te lijken.
Zoiets dus ja! Er zit zeker wel baardgroei, ook niet echt gaten (zoals je wel eens ziet) maar een gekke über baard is het niet. :+

Dan maar afwachten hè. En tegen die tijd waarschijnlijk wensen dat ik het nooit had gekregen. :D

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:06
Danny.G schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:30:

Stoppels en dergelijks is geen probleem, maar wat langer laten groeien en het ziet er viezig uit. Heeft zoiets te maken met genen? Vader en broer kregen het ook op wat latere leeftijd volgens mij. :X
Helaas wel. Een vriend van me is nu 35, hij scheert zich eens per 3 dagen of zo. Als hij zich een week niet scheert, staat er minder dan bij mij na 1 dag. Een andere vriend kan zich dan weer 's ochtends 's middags en 's avonds scheren wil ie het glad houden. Ook de hoeveelheid haren is genetisch bepaald. Ik ken mensen die enkel wat snorharen en een beetje kinhaar hebben, ikzelf heb een vrij volle mat van oor tot oor.

Ik laat zelf vanaf m'n 22e ongeveer gezichtshaar staan. Ben begonnen met een goatee, daarna heel even een goatee zonder snor, weer een tijdje maagdelijk glad en nu alweer enkele jaren de bekende 3-daagse baard/snor. Om de dag trimmen en de randen bijscheren.

Ik heb diverse malen geprobeerd om het wat te laten groeien, maar na een goede week word ik gewoon wakker van de jeuk en voelt scheren als een orgasme.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• hanswfje
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 12-10-2019
Ik heb nog nergens in het topic 'de baardslab' horen vallen... Ik heb er 1 sinds afgelopen jaar en ik zweer erbij! Altijd de hele badkamer onder de haren na het trimmen.

Ik ben even opzoek naar een plaatje!

Baardslab

Found it!

[Voor 30% gewijzigd door hanswfje op 02-03-2017 19:48]

• wiemelen
Mijn DIY baardolie recepten. Bij ieder van de recepten voeg ik nog wat etherische olieen toe (bargamot/sandelhout/dennegeur/kaneel)

Recept 1
15ml jojoba olie
5ml zoete amandel olie
5ml argan olie
5 ml granaatappel olie

Recept 2
10ml jojoba olie
10ml zoete amandel olie
5ml argan olie
5ml granaatappel olie

Recept 3
15ml jojoba olie
15ml zoete amandel olie
10ml argan olie
10 ml granaatappel olie

De verschillende verhoudingen werken eigenlijk allen even goed.
Maar mocht iemand nog aanbevelingen hebben, ik sta er zeker open voor.

• PilatuS
  • Niet online
hanswfje schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:36:
Ik heb nog nergens in het topic 'de baardslab' horen vallen... Ik heb er 1 sinds afgelopen jaar en ik zweer erbij! Altijd de hele badkamer onder de haren na het trimmen.

[afbeelding]

Found it!
Dat is inderdaad wel slim bedacht. Ik ga altijd in de tuin staan met mijn hoofd boven de kliko :P

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PilatuS schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:43:
[...]

Dat is inderdaad wel slim bedacht. Ik ga altijd in de tuin staan met mijn hoofd boven de kliko :P
Ik in de douchecabine :P
LA-384 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:34:
[...]

Ik heb diverse malen geprobeerd om het wat te laten groeien, maar na een goede week word ik gewoon wakker van de jeuk en voelt scheren als een orgasme.
Daar moet je gewoon even doorheen. Duurt een weekje of wat (ja, behoorlijk afzien) maar dan is 't over.

• Bartjoo71
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-10 11:47
Laatst heb ik deze gekocht bij het Kruidvat, was een tip van mijn kapper..
en het bevalt echt prima

toen met 50% korting;

https://www.kruidvat.nl/gillette-fusion-proglide-styler-scheermes/p/2542065

• hanswfje
PilatuS schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:43:
[...]

Dat is ook een manier haha! Nee ik deed altijd handdoeken over de gootsteen in de badkamer leggen. In de hoop dat alles dan daarin viel. Waarna ik de handdoeken uitklopte over de rand van het balkon.
Maar toch, zat altijd álles onder de haren na afloop. Maar hiermee niet meer!

• wiemelen
hanswfje schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:12:
[...]
Dat is ook een manier haha! Nee ik deed altijd handdoeken over de gootsteen in de badkamer leggen. In de hoop dat alles dan daarin viel. Waarna ik de handdoeken uitklopte over de rand van het balkon.
Maar toch, zat altijd álles onder de haren na afloop. Maar hiermee niet meer!
In de douche is ook een optie. Als de vloer van de douche droog is, kan je daarna makkelijk haren bijeenvegen.
Daarmee heb je de grote meerderheid van de haartjes, de rest spoel ik gewoon weg.
Werkt trouwens zo niet enkel voor baard ;)

[Voor 3% gewijzigd door wiemelen op 03-03-2017 14:12]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dit kitje maar eens besteld :) Altijd handig voor onderweg;
https://badassbeardcare.com/beard-oil-8-pack-trial-kit/

Zijn er meer overigens;
https://badassbeardcare.com/beard-oil-trial-packs

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 26-11 11:48

LankHoar

Professionele amateur

Ik heb vanaf mijn 15e eerst jarenlang een sik(je) gehad, die ongeveer 10 cm lang was toen ik 16 was (terugkijkend op foto's vraag ik me echt af wat me bezielde). Vanaf mijn 18e ongeveer een 1-2 weken baardje gehad, en sinds mijn 21e (da's nu 4 jaar) een full-blown baard, met vaak een iets andere vormgeving/lengte. Het langste zal een centimeter of 15-20 geweest zijn. Nu issie een kleine 10cm.

Elke maand ga ik naar de barbier, die hem bijknipt, en verder was ik hem gewoon mee (het is haar, duh), en kam ik hem dagelijks. Ik heb een tijdje wax en olie gebruikt van het merk Honest Amish. Prima spul, ruikt lekker en is mooi natuurlijk. Echter ben ik een beetje te lui denk ik, want ik heb dat flesje baardolie nu al ongeveer 2 jaar in huis, en is nog niet eens half leeg :p

Mijn barber smeerde me de laatste keer wat balm van Solomon’s Beard in, de Black Pepper variant. Oh wat rook dat heerlijk! Ik kan zeker producten met zwarte peper aanraden :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:24

Touchdomex

Meisje!

Mooi een topic naar mijn hart O+

Ik verzorg hem op dit moment eigenlijk te weinig. Alleen wanneer die te lang is gaat de tondeuse erover maar moet er stiekem meer mee doen :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Ik ben ook voornemens een baard(je) te laten staan. Het hoeft geen grote wollige baard te worden maar een beschaafd exemplaar van een paar millimeter is voldoende.

Ik heb van mezelf een aardig goede baardgroei, alleen op het midden van de wangen groeit het wat minder hard. (hals, snor en bakke-ringbaard zitten met een paar dagen al dicht)

Nu heb ik al een aantal sites gelezen wat betreft het groeiproces, met name over de eerste weken//maand. Er wordt her en der aangeraden om de baard te blijven trimmen om zo de lengte van het grootste deel van de baard in bedwang te houden. Maakt de lengte van deze 'groeibaard' nog uit voor de snelheid van het groeiproces? m.a.w. Op welke lengte kan ik mijn trimmer het best afstellen de eerste tijd?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

LankHoar schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:52:
Elke maand ga ik naar de barbier, die hem bijknipt, en verder was ik hem gewoon mee (het is haar, duh), en kam ik hem dagelijks. Ik heb een tijdje wax en olie gebruikt van het merk Honest Amish. Prima spul, ruikt lekker en is mooi natuurlijk. Echter ben ik een beetje te lui denk ik, want ik heb dat flesje baardolie nu al ongeveer 2 jaar in huis, en is nog niet eens half leeg :p
Baardhaar is zeker wel 'anders' dan hoofdhaar. Dus 'speciale' shampoo, olie en balsem hebben zeker wel nut.

Honest Amish is inderdaad ook goed spul :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:09:
Ik ben ook voornemens een baard(je) te laten staan. Het hoeft geen grote wollige baard te worden maar een beschaafd exemplaar van een paar millimeter is voldoende.

Ik heb van mezelf een aardig goede baardgroei, alleen op het midden van de wangen groeit het wat minder hard. (hals, snor en bakke-ringbaard zitten met een paar dagen al dicht)

Nu heb ik al een aantal sites gelezen wat betreft het groeiproces, met name over de eerste weken//maand. Er wordt her en der aangeraden om de baard te blijven trimmen om zo de lengte van het grootste deel van de baard in bedwang te houden. Maakt de lengte van deze 'groeibaard' nog uit voor de snelheid van het groeiproces? m.a.w. Op welke lengte kan ik mijn trimmer het best afstellen de eerste tijd?
Ik denk dat het voor de groei weinig uitmaakt hoe vaak je trimt en op welke lengte. Ik heb zelf een korte baard die ik iedere week trim en de neklijn van scheer. Ik trim op 6mm en rond de snor op 4mm. Ik denk niet dat vaker trimmen of op een andere lengte echt een verschil gaat maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-11 13:02

Ik heb hier ook last van, Ik heb net onder het midden van mijn wangen een streepje waar mijn baardgroei een stuk langzamer gaat. ik probeer zodra dat een beetje groeit om de rest te trimmen tot de zelfde lengte.

Steam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Weinig pics hier. Need moar!

Mijn daily stand is ongeveer deze lengte. Momenteel even iets korter, groeit toch wel weer :+
Beetje kammen en gewone haarshampoo is eigenlijk het enige wat ik eraan doe, naast het op lengte houden.

En als je katten hebt... https://goo.gl/photos/sERMVg3fLHeEuBU49 :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-11 19:27
Heb 'em nu sinds december laten staan, eind volgende week naar de barbershop waar ik normaal alleen m'n kapsel laat doen. Het is wel nodig om die baard even bij te gaan werken nu, maar heb geen zin om er zelf aan te gaan lopen kloten. Gebruik er verder niets voor momenteel, gewoon meewassen met m'n haar en voor de rest geloof ik het wel.

It's dogged that does it

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 17:00

Dhrax

Prog Lord

Helemaal niet trimmen. De eerste 3 maanden gewoon laten staan. Zo kun je ook mooi zien of je aanleg hebt voor een volle baard. Indien ja, trimmen of netjes laten maken door een goede barber (raad ik je aan) of anders korter trimmen naar gelang jij denkt wat er goed uit ziet ;)

• Purehz
Hebben jullie ook een bepaalde gewoonte? Ik zit als ik op kantoor zit onbewust heel vaak aan m'n baard, beetje plukken en er door heen gaan met mn hand.

En verder ben ik het helemaal eens met @Dhrax, eerste maanden helemaal niks aan doen.
Heb zelf zo'n 4 maand niks eraan gedaan en toen langs de barber geweest voor een mooi model.

• xStoryTeller
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:12
Ik hou er meestal een 3-5mm baardje op na, veel langer vind ik niet echt staan bij mij. Echter is mijn baard wel echt flink hard, zo hard zelfs dat ik er splinters van kan krijgen ( Ik pulk nog wel eens aan een te lange haar, die komt dan soms onder mijn huid terecht.. ) :+
Gaat baardolie ook helpen op zulke kleine baardjes? Een zachtere baard zou de vriendin wel waarderen :9

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

xStoryTeller schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:52:
Ik hou er meestal een 3-5mm baardje op na, veel langer vind ik niet echt staan bij mij. Echter is mijn baard wel echt flink hard, zo hard zelfs dat ik er splinters van kan krijgen ( Ik pulk nog wel eens aan een te lange haar, die komt dan soms onder mijn huid terecht.. ) :+
Gaat baardolie ook helpen op zulke kleine baardjes? Een zachtere baard zou de vriendin wel waarderen :9
Ik heb laatst dit setje voor mijn verjaardag gehad; https://www.mijnbaard.nl/...-shampoo-conditioner.html
Vooral de conditioner maakt je baard ontzettend zacht, dus die kan ik zeker aanraden.
Een goede baardolie helpt natuurlijk ook!

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Dhrax schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:08:
[...]

Helemaal niet trimmen. De eerste 3 maanden gewoon laten staan. Zo kun je ook mooi zien of je aanleg hebt voor een volle baard. Indien ja, trimmen of netjes laten maken door een goede barber (raad ik je aan) of anders korter trimmen naar gelang jij denkt wat er goed uit ziet ;)
Het idee is juist om de baard niet al te lang te krijgen, 3 maanden niets doen is dus geen optie.
Ondertussen de afgelopen week de boel drie keer getrimd om het overal op maximaal 3mm te houden. Ik kan nu in ieder geval al wel zien waar de groei precies achter loopt. Op het moment dat het mooi egaal 3mm is gegroeid ga ik de stand van de trimmer wat langer zetten. Al met al valt het me nog niet tegen wat er in de afgelopen 1,5 week is gebeurt op mijn gezichtje :9

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Purehz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:09:
Hebben jullie ook een bepaalde gewoonte? Ik zit als ik op kantoor zit onbewust heel vaak aan m'n baard, beetje plukken en er door heen gaan met mn hand.

En verder ben ik het helemaal eens met @Dhrax, eerste maanden helemaal niks aan doen.
Heb zelf zo'n 4 maand niks eraan gedaan en toen langs de barber geweest voor een mooi model.
Aan mijn baard wordt heel wat afgeplukt, tis gewoon lekker ontspannend :P

Ik moet alleen eens op zoek naar een kapper met verstand van baarden. Hier in Heerenveen komt zelfs de herenkapper niet verder dan gewoon de tondeuse eroverheen, maar dat werkt niet echt als een relatief grote doch verzorgde baard wil.

Maar, zoals met alles loopt Friesland ook op dit gebied wat achter waarschijnlijk. In Leeuwarden zit wel eentje die wat meer old school is, en nog echt zou knippen, maar om nou helemaal naar Leeuwarden te rijden voor een knipbeurtje :/

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-11 16:27
* NoTimeRemains meldt zich

Vanaf mijn 16de heb ik een sik, goatee of een full beard. Ben nu 32, nu een jaar of 8 een volledige baard eigk een beetje uit gemakzucht, maar mijn baard gaat t er nooit meer vanaf :)

Ik ga eens in de 5-6 weken naar de barbier, nl. Bendotti in Maaseik (BE). Ik woon maar 15 min van de Belgische grens af.

Heerlijk ontspannen, het is natuurlijk wel a la Schorem een gimmick-dingetje. Geen vrouwen toegestaan, bier en whisky bij je knipbeurt, WC hangt vol met centerfolds, de barbers vol getattoeerd etc. maar heerlijk ouwehoeren, een uurtje he-le-maal niks aan je hoofd, twee als ik ook headshave neem. Ik scheer m'n hoofd normaal zelf, maar af en toe is het gewoon heerlijk als het voor je gedaan wordt. Voornamelijk de dode punten, scherp maken, modelleren, fades mooi maken. Voor €20 voor de baard en €20 voor m'n hoofd is dat geen geld.

Ik probeer zoveel mogelijk van mijn baard af te blijven en niet te plukken. Het is zeer rustgevend imo maar het is niet zo goed voor je baard.

Ik heb een baardborstel van Oakbeardcare.com waarmee ik veel dode / losse haartjes wegborstel en m'n baard zacht maak.

's Ochtends na de douche gaat er baardolie in, ik heb verschillende merken en verschillende geuren. Vaak ook een beetje beard balm voor wat extra hold. Ik vind de Mrbearfamily.com collectie erg fijn. Ook weer een aantal verschillende merken en geurtjes in huis.

Verder heb ik overal en nergens wel een kam. Mocht t niet goed zitten... :P

This is the Way.

• Clavis
NoTimeRemains schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:07:
* NoTimeRemains meldt zich

Vanaf mijn 16de heb ik een sik, goatee of een full beard. Ben nu 32, nu een jaar of 8 een volledige baard eigk een beetje uit gemakzucht, maar mijn baard gaat t er nooit meer vanaf :)

Ik ga eens in de 5-6 weken naar de barbier, nl. Bendotti in Maaseik (BE). Ik woon maar 15 min van de Belgische grens af.

Heerlijk ontspannen, het is natuurlijk wel a la Schorem een gimmick-dingetje. Geen vrouwen toegestaan, bier en whisky bij je knipbeurt, WC hangt vol met centerfolds, de barbers vol getattoeerd etc. maar heerlijk ouwehoeren, een uurtje he-le-maal niks aan je hoofd, twee als ik ook headshave neem. Ik scheer m'n hoofd normaal zelf, maar af en toe is het gewoon heerlijk als het voor je gedaan wordt. Voornamelijk de dode punten, scherp maken, modelleren, fades mooi maken. Voor €20 voor de baard en €20 voor m'n hoofd is dat geen geld.

Ik probeer zoveel mogelijk van mijn baard af te blijven en niet te plukken. Het is zeer rustgevend imo maar het is niet zo goed voor je baard.

Ik heb een baardborstel van Oakbeardcare.com waarmee ik veel dode / losse haartjes wegborstel en m'n baard zacht maak.

's Ochtends na de douche gaat er baardolie in, ik heb verschillende merken en verschillende geuren. Vaak ook een beetje beard balm voor wat extra hold. Ik vind de Mrbearfamily.com collectie erg fijn. Ook weer een aantal verschillende merken en geurtjes in huis.

Verder heb ik overal en nergens wel een kam. Mocht t niet goed zitten... :P
Bedankt voor je bericht, woon ook niet zo ver van de belse grens, kan die shop misschien wel een keer aandoen. :)

Toevallig vorige week wat uitgeschoten met de tondeuse. Dus heb de hele baard er maar af gehaald.....
Voortaan de komende maanden toch maar afblijven.

• jovael
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 26-11 12:46
Ik doe ook poging om een baard te laten staan, ik heb alleen het probleem dat ik geen/weinig haar tussen mijn kaaklijn en snor heb groeien. Nu ziet dat er met een kort baardje altijd wel smooth uit. Maar ik vraag me af of dat met een langere baard niet gek uit gaat zien. Hebben hier meer mensen last van?

• wiemelen
[b][message=50557623,noline]NoTimeRemains schreef op dinsdag 14 maart 2017 @

Leuk weer eens 2 Europese merken te lezen die ik nog niet kende.
Maar iedere keer val ik bijna van mijn stoel als ik de prijzen van bijvb. baardolie of baardbalm zie.
Nu vallen die van Mrbearfamily nog mee (rond de 20 euro), maar bij Oakbeardcare zit je vlotjes rond de 35 euro. Toch een heel verschil met de Proraso die ik gebruik waarvoor ik slechts 12-13 euro betaal.
En het prijsverschil wordt al helemaal groot als ik zie wat mijn eigen baardolie brouwsel maar kost.

Dus dan vraag ik me af, is dat duurder spul dan kwalitatief zoveel beter (betere verzorging, meer verfijnde geuren, kwalitatief betere grondstoffen etc)? Klein deel van de verklaring zit mogelijk in schaalvoordelen, maar de rest vind ik moeilijk te behappen.
Nu wil ik best de producten van Mrbearfamily nog eens uitproberen voor een kleine meerprijs, maar die 20 euro is toch de max. prijs die ik voor zulke producten wil neertellen.

• JL-IP(!)
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 26-11 21:39

JL-IP(!)

Hikvision & Ajax installateur

Graag zou ik ook een baard willen hebben maar ik heb nog te veel 'open plekken'.. Wat denken jullie van onderstaande, is dit mogelijk of een fabeltje?

http://www.onslichaam.nl/baard-laten-groeien-en-staan/

• straaljager27
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 22:42
Eind twintiger hier, al jaartje of 10 een baard. Halfjaartje verplicht kaal/gladgeschoren ivm bijbaantje, heb ik ook niet lang volgehouden :> . Snor trim ik regelmatig op 2mm, heb daar niet zo veel mee. Mijn baard echter laat ik lekker groeien, tot het te veel wordt: mijn grens ligt hierbij op zodra je er 'draadjes' in kan draaien. Dan gaat ie weer naar de 7mm.

Trimmer van Babyliss, ooit aangeraden gekregen, en bevalt goed. Opzetstukje brak op een gegeven moment af, waardoor de trimmer een scheerder werd, maar werd nog kosteloos vervangen ondanks dat de garantie voorbij was. Toch fijn.

Gebruik zelf geen was/olie/eigen mengels, wel leuk om te lezen! Ik voel een verjaardagscadeau opkomen...

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 17:00

Dhrax

Prog Lord

JL-IP(!) schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:55:
Graag zou ik ook een baard willen hebben maar ik heb nog te veel 'open plekken'.. Wat denken jullie van onderstaande, is dit mogelijk of een fabeltje?

Het is echt een fabeltje ;)
Haar/baard groei is genetisch bepaald, dit pas je niet aan met een speciale lotion.

Wat wel veel mensen doen is de baard toch langer laten groeien zodat de kale plekken wat verhuld worden. Als je echt veel kale plekken hebt of je baardlijn zit wat lager dan gemiddeld, dan zul je daar het toch mee moeten doen ben ik bang.

• NoTimeRemains
wiemelen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Leuk weer eens 2 Europese merken te lezen die ik nog niet kende.
Maar iedere keer val ik bijna van mijn stoel als ik de prijzen van bijvb. baardolie of baardbalm zie.
Nu vallen die van Mrbearfamily nog mee (rond de 20 euro), maar bij Oakbeardcare zit je vlotjes rond de 35 euro. Toch een heel verschil met de Proraso die ik gebruik waarvoor ik slechts 12-13 euro betaal.
En het prijsverschil wordt al helemaal groot als ik zie wat mijn eigen baardolie brouwsel maar kost.

Dus dan vraag ik me af, is dat duurder spul dan kwalitatief zoveel beter (betere verzorging, meer verfijnde geuren, kwalitatief betere grondstoffen etc)? Klein deel van de verklaring zit mogelijk in schaalvoordelen, maar de rest vind ik moeilijk te behappen.
Nu wil ik best de producten van Mrbearfamily nog eens uitproberen voor een kleine meerprijs, maar die 20 euro is toch de max. prijs die ik voor zulke producten wil neertellen.
Voor doordeweeks heb ik baardolie van de DM (Duitse drogisterij). Die kost € 5, ruikt goed, werkt goed alleen ik heb er een stuk meer voor nodig dan de wat duurdere merken. Dan varieert de hoeveelheid die ik nodig heb voor mijn baard van een paar druppeltjes (letterlijk) tot een half pipetje vol bij de goedkope varianten. Ik vind t gewoon wel leuk om te kunnen wisselen, en een ander geurtje te gebruiken.

This is the Way.

• Purehz
jovael schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:56:
Ik doe ook poging om een baard te laten staan, ik heb alleen het probleem dat ik geen/weinig haar tussen mijn kaaklijn en snor heb groeien. Nu ziet dat er met een kort baardje altijd wel smooth uit. Maar ik vraag me af of dat met een langere baard niet gek uit gaat zien. Hebben hier meer mensen last van?
De tip is om toch doorzettingsvermogen te hebben.. waar vandaag geen haar is kan wellicht morgen wel wat beginnen te groeien. Meest gebruikt is het 3 maanden laten groeien van je baard om echt de potentie te kunnen zien. Geloof me, na 3 maanden heb je ene redelijk beeld van wat er onder je gezicht komt te hangen 8)
JL-IP(!) schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:55:

Het haargroei middel zal misschien werken, geen idee wat het is. Wellicht iets met hormonen / extra testosteron wat de groei iets stimuleert maar volgens mij moet je dat echt niet willen.

Beste is om geduld te hebben en te kijken wat er komt. Neem hiervoor de tijd.. minimaal 3 maand is een mooi streven om daarna eens langs de Barber te gaan voor het bijwerken van je brute baard!
NoTimeRemains schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:44:
[...]

Voor doordeweeks heb ik baardolie van de DM (Duitse drogisterij). Die kost € 5, ruikt goed, werkt goed alleen ik heb er een stuk meer voor nodig dan de wat duurdere merken. Dan varieert de hoeveelheid die ik nodig heb voor mijn baard van een paar druppeltjes (letterlijk) tot een half pipetje vol bij de goedkope varianten. Ik vind t gewoon wel leuk om te kunnen wisselen, en een ander geurtje te gebruiken.
Zijn de ''duurdere'' merken dan niet eigenlijk voordeliger als je een halve pipet gebruikt?
Gebruik zelf Azbane beard oil (circa 20 euro) maar heb daar 5-6 druppels van nodig.

Wellicht eens leuk om bij te houden hoelang je met een goedkoper flesje doet in vergelijking tot een duurdere oil.

• JL-IP(!)
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 26-11 21:39

JL-IP(!)

Dhrax schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:37:
[...]

Het is echt een fabeltje ;)
Haar/baard groei is genetisch bepaald, dit pas je niet aan met een speciale lotion.

Wat wel veel mensen doen is de baard toch langer laten groeien zodat de kale plekken wat verhuld worden. Als je echt veel kale plekken hebt of je baardlijn zit wat lager dan gemiddeld, dan zul je daar het toch mee moeten doen ben ik bang.
Ja dat leek mij ook.. Ik zal geduld moeten hebben :9
Purehz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:20:
[...]

Het haargroei middel zal misschien werken, geen idee wat het is. Wellicht iets met hormonen / extra testosteron wat de groei iets stimuleert maar volgens mij moet je dat echt niet willen.

Beste is om geduld te hebben en te kijken wat er komt. Neem hiervoor de tijd.. minimaal 3 maand is een mooi streven om daarna eens langs de Barber te gaan voor het bijwerken van je brute baard!
Zal het proberen. Nu nog een kleine acceptatie van vrouw des huizes... Zij is niet zo baarden fan maar meer van de stoppels :Y

• NoTimeRemains
Purehz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:20:
[...]

Zijn de ''duurdere'' merken dan niet eigenlijk voordeliger als je een halve pipet gebruikt?
Gebruik zelf Azbane beard oil (circa 20 euro) maar heb daar 5-6 druppels van nodig.

Wellicht eens leuk om bij te houden hoelang je met een goedkoper flesje doet in vergelijking tot een duurdere oil.
tsja dat zou kunnen maar daar ben ik eigk te lui voor en ik heb t geld. Die €20-40 die ik per maand aan mn baard uitgeef, die heb ik er wel voor over.

Volgende week dinsdag weer naar de barbier. Is ook wel nodig ben nu 2 maanden niet geweest, tijd voor wat bijpunten en wat model erin.

This is the Way.

• Purehz
JL-IP(!) schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:32:
[...]

Zal het proberen. Nu nog een kleine acceptatie van vrouw des huizes... Zij is niet zo baarden fan maar meer van de stoppels :Y
Ach vrouwen houden nu eenmaal van af en toe klagen. Volgens mij kunnen ze het niet hebben dat mannen ook met passie bezig zijn met hun uiterlijk, in dit geval dus een mooie baard :P

Mijn vriendin (binnenkort vrouw), vond het ook mooier als ik alleen een stoppelbaard had zegt ze. Toen ik hem liet groeien heel wat geklaag moeten aanhoren.
Van de week zegt ze, die en die heeft zn baard er ook afgehaald, ziet er niet uit, van jou is veel mooier 8)

Vanavond of zaterdagochtend ook maar eens langs de barber voor een lente look en een mn baard bijwerken. Zaterdag een heuse baardenfotoshoot met nog 50 bebaarde mannen. :*)

[Voor 11% gewijzigd door Purehz op 23-03-2017 13:53]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Morgen ga ik ook eens naar de kapper, mijn baard is alweer iets van een halfjaar niet echt bijgewerkt, en ik begin nu toch wel heel erg op een schipbreukeling te lijken :+

Bij-knip tijd dus, ben best zenuwachtig, zal niet de eerste keer zijn dat iemand mijn baard verkloot :/

• Ollievssn
Purehz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Zaterdag een heuse baardenfotoshoot met nog 50 bebaarde mannen. :*)
Ik neem aan dat er minstens 1 foto hier wordt neer gezet ;) Ik ben wel benieuwd wat een baarden fotoshoot inhoudt :P

Steam

• Purehz
Ollievssn schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Ik neem aan dat er minstens 1 foto hier wordt neer gezet ;) Ik ben wel benieuwd wat een baarden fotoshoot inhoudt :P
Haha die foto gaat er wel komen! Werd getagd in een facebook bericht. Een fotograaf in de buurt had het leuke idee om een soort fotoreportage van bebaarde mannen te maken. Kwamen veel reacties op en uiteindelijk zat ik bij de 50 gelukkige die vereeuwigd worden met hun baard ;P . Heb ook nog niet precies een idee van wat ik kan verwachten, maar zal vast leuk zijn!

Zodra de foto('s) er zijn zal ik er eentje posten hier.

Verder zijn er ook regelmatig baardborrels door heel het land. Zelf nog niet bezocht helaas door verre locaties of geen plekje in de agenda. Kijk eens op FB Baardborrel.
RobinHood schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:56:
Morgen ga ik ook eens naar de kapper, mijn baard is alweer iets van een halfjaar niet echt bijgewerkt, en ik begin nu toch wel heel erg op een schipbreukeling te lijken :+

Bij-knip tijd dus, ben best zenuwachtig, zal niet de eerste keer zijn dat iemand mijn baard verkloot :/
Geen vaste barber die je vertrouwd? Tips voor als je je baard bij laat werken zijn: 1. Heel duidelijk zijn over wat je wil 2. Bij twijfel over vakkundigheid niet doen 3. Ervaringen van anderen opzoeken en daar langs gaan. 4. extra hint dat men vaker baarden bijsnoeit is als er producten verkrijgbaar zijn voor de baard zoals Kam/olie/wax.

Bij mijn vaste barber laat ik ook niet mijn baard knippen. Vraag gerust wie het meest ervaren is omdat je het wel lastig vindt. Dit zorgt ervoor dat je het minste risico loopt op een beginnend baardknipper :P

[Voor 47% gewijzigd door Purehz op 23-03-2017 15:04]

• NoTimeRemains
Purehz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:42:
[...]

Haha die foto gaat er wel komen! Werd getagd in een facebook bericht. Een fotograaf in de buurt had het leuke idee om een soort fotoreportage van bebaarde mannen te maken. Kwamen veel reacties op en uiteindelijk zat ik bij de 50 gelukkige die vereeuwigd worden met hun baard ;P . Heb ook nog niet precies een idee van wat ik kan verwachten, maar zal vast leuk zijn!

Zodra de foto('s) er zijn zal ik er eentje posten hier.

Verder zijn er ook regelmatig baardborrels door heel het land. Zelf nog niet bezocht helaas door verre locaties of geen plekje in de agenda. Kijk eens op FB Baardborrel.
Een baardborrel? Het gaat me dan weer wat ver om samen te komen op basis van m'n lichaamsbeharing. Als je gaat verwacht ik natuurlijk wel een rapport ;)

This is the Way.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

[...]

Geen vaste barber die je vertrouwd? Tips voor als je je baard bij laat werken zijn: 1. Heel duidelijk zijn over wat je wil 2. Bij twijfel over vakkundigheid niet doen 3. Ervaringen van anderen opzoeken en daar langs gaan. 4. extra hint dat men vaker baarden bijsnoeit is als er producten verkrijgbaar zijn voor de baard zoals Kam/olie/wax.

Bij mijn vaste barber laat ik ook niet mijn baard knippen. Vraag gerust wie het meest ervaren is omdat je het wel lastig vindt. Dit zorgt ervoor dat je het minste risico loopt op een beginnend baardknipper :P
Ik had een vaste kapper [kapster], maar daar ga ik niet meer heen na de zoveelste prijsstijging en iedere paar weken dezelfde "grapjes" als "zullen we 'm er vandaag dan helemaal afscheren?" en "Je wilt je haar nu wel lekker kort?" was ik het echt wel zat.

De druppel was wel tijdens het knippen wat aardig racistische en discriminerende dingen zeggen nadat ik verteld had dat ik met vluchtelingen werkte :X

Waar ik nu heen ga heb ik wel een goed gevoel bij, ziet er goed uit, en ze hebben ook ervaring met baarden. Morgen laat ik wel horen of ik lachend of krijsend die winkel uit men gekomen :+

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:11
hanswfje schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:36:

[afbeelding]

Waar koop je die??

Found it!
Waar koop je die?

• Purehz
NoTimeRemains schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Een baardborrel? Het gaat me dan weer wat ver om samen te komen op basis van m'n lichaamsbeharing. Als je gaat verwacht ik natuurlijk wel een rapport ;)
Lijkt me wel leuk om op basis van 1 overeenkomst nieuwe mensen te ontmoeten. En een biertje gaat er natuurlijk altijd is. Zodra ik er eentje bezocht heb zal ik het uiteraard laten weten.
RobinHood schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:11:
[...]

Ik had een vaste kapper [kapster], maar daar ga ik niet meer heen na de zoveelste prijsstijging en iedere paar weken dezelfde "grapjes" als "zullen we 'm er vandaag dan helemaal afscheren?" en "Je wilt je haar nu wel lekker kort?" was ik het echt wel zat.

De druppel was wel tijdens het knippen wat aardig racistische en discriminerende dingen zeggen nadat ik verteld had dat ik met vluchtelingen werkte :X

Waar ik nu heen ga heb ik wel een goed gevoel bij, ziet er goed uit, en ze hebben ook ervaring met baarden. Morgen laat ik wel horen of ik lachend of krijsend die winkel uit men gekomen :+
Kapsters zijn ook niet wat, een echte barber is veeel beter. Met een baard moet je al helemaal niet spotten, er af halen is geen optie. O-)

Zolang je goed uitlegt wat je wil en vooral niet wil moet het toch goedkomen als je er verder vertrouwen in hebt. Welke plaats ga je? Anders kan ik je de Barbershop in Deventer aanraden, ben er al jaren vaste klant en nog altijd erg tevreden.
http://www.banggood.com/M...1099621.html?rmmds=search

Hierzo bijvoorbeeld ;)

[Voor 9% gewijzigd door Purehz op 23-03-2017 15:23]

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:04

IkWilbert

Het is mij!

Hey leuk een topic over baarden, nu zelf zo'n twee jaar een baard. Ik ga geen foto's plaatsen maar zoals onderstaande heb ik het. Gelukkig wel iets minder grijs ;)

Nooit echt qua verzorgende baard producten bezig geweest maar zie in dit topic geregeld baardolie voorbij komen. Dit maar eens besteld en proberen.

I intend to live forever. So far, so good.

• hanswfje
Ik heb geen idee haha. Kreeg hem met kerst van familie. Ik ga eens even kijken of ik daar nog achter kan komen.

Edit: dat was makkelijk, hier dus
https://thebeardking.com

[Voor 10% gewijzigd door hanswfje op 23-03-2017 20:37]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Ik ga binnenkort ook eens bij een 'echte' barber langs, misschien nuttig om hier adressen te delen?

The Barbershop Helmond schijnt goed te zijn; http://www.thebarbershophelmond.nl/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Zo, terug van de barbier, en ik ben niet krijsend de deur uitgelopen :+

Ben in Leeuwarden geweest, bij Barbier van Weleer en het ging gewoon zoals het hoort. Vrouwelijke kapper, niet veel ouder dan ik ben, maar ze had er zeker verstand van. Denk dat ze iets van een halfuur de tijd heeft genomen om mijn baard wat netter te maken, mijn eerdere kappers waren in 5 minuten klaar met de tondeuse :X

Hier ga ik dus zeker vaker heen, wel een stukje reizen, maar ach, liever dat dan een verknipte baard :P

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:59

jeka

Support your local club.

Purehz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:21:
[...]

Lijkt me wel leuk om op basis van 1 overeenkomst nieuwe mensen te ontmoeten. En een biertje gaat er natuurlijk altijd is. Zodra ik er eentje bezocht heb zal ik het uiteraard laten weten.

[...]

Kapsters zijn ook niet wat, een echte barber is veeel beter. Met een baard moet je al helemaal niet spotten, er af halen is geen optie. O-)

Zolang je goed uitlegt wat je wil en vooral niet wil moet het toch goedkomen als je er verder vertrouwen in hebt. Welke plaats ga je? Anders kan ik je de Barbershop in Deventer aanraden, ben er al jaren vaste klant en nog altijd erg tevreden.

[...]

Hierzo bijvoorbeeld ;)
Top net slab besteld! :)

Ik gebruik nu de olie. Op mijn 1 cm baard.
https://www.amazon.de/Ben...&keywords=benjamins+beard

Niet de beste maar 100ml voor 13 euro vind ik prima.

FCG

• Ollievssn
Voor de mensen die nog zo'n baardschort zoeken:
Baardshort aanbieding

Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purehz
Ollievssn schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:19:
Voor de mensen die nog zo'n baardschort zoeken:
Baardshort aanbieding

Is alsnog de genoemde china versie 2 euro goedkoper.
En die bezorgen ook gratis in Vaassen. (Kom zelf uit Emst, buurman ;) )

[Voor 16% gewijzigd door Purehz op 07-04-2017 15:25]

• Daniel_Elessar
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-08 16:12
Danny.G schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:30:
[...]

Beetje late reactie maar baardgroei kan toenemen tot achter in de 20 dus er is nog wel iets hoop :)

Hier ga ik weer richting de 1cm wat voor mij toch een leuke grens is :) Nu niet bijwerken met het kleinste opzet stuk zoals verleden keer. Verkeerde kop erop gezet dus, kom je achter nadat je hem al eens over je kaak hebt laten gaan, toen maar afgemaakt en glad geschoren. |:( Maar goed, mijn vriendin vind het leuk als ik wat baardgroei heb al vind ze het ook wel leuk als het echt glad zacht geschoren is. Over baard olie heb ik nog niet gedacht maar ik houd wel van geurtjes dus daar ga ik me zeker eens aan wagen. Gezien ik al wat kalend ben geeft een baard toch mooi op. Zeker omdat hij wat rossig is van kleur terwijl ik zelf redelijk blond ben. Enkel in de winter is het donker blond met een rode tint. Maar mijn baard dus niet.

Leuk topic, ga ik zeker in de gaten houden voor eventuele tips. Om te scheren was altijd wel een ramp, snel uitslag etc. Tot ik Lush ontdekte en hun scheercreme, geen uitslag meer gehad nadien. En nu dus lekker dat haar wat laten groeien :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Purehz
Zoals hier laatst vermeldt een baarden fotoshoot gehad, hieronder de resultaten.
Vooral de zwart/wit foto's zijn erg vet geworden (waarvan ik nr. 5 ben 😇)

http://photovandijk.nl/portfolio/beard-project/

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 26-11 11:48

LankHoar

Professionele amateur

Purehz schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:36:
Zoals hier laatst vermeldt een baarden fotoshoot gehad, hieronder de resultaten.
Vooral de zwart/wit foto's zijn erg vet geworden (waarvan ik nr. 5 ben 😇)

http://photovandijk.nl/portfolio/beard-project/
Leuk man! Doet me denken aan http://baardmannen.nl/ waar ik ook nog aan mee heb gedaan. Grappig hoe dit soort projectjes ineens uit de grond schieten, terwijl ik toch al jaren een baard heb :+

Overigens, dit is de barbier waar ik altijd heen ga (want ik woon in Praag). Hele toffe gast en kom er alweer 3 jaar ongeveer iedere maand. Grappig is dat hij het vooral in het begin nog wel eens over Schorem in Rotterdam had, en daar altijd nog eens wil langsgaan :)

[Voor 24% gewijzigd door LankHoar op 10-04-2017 12:24]

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 20:07

Mx. Alba

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben bezig om mijn baard eens te laten groeien. Af en toe bij de Turk langs om het weer een beetje bij te laten werken zodat het er in de tussentijd ook nog presentabel blijft uitzien. Hoofd gemillimeterd (ik ben nog niet mentaal klaar voor kaalscheren maar als het langer wordt dan 1cm dan wordt het zo'n Youp van 't Hek kapsel en dat is geen porum), en dan vanaf de bril naar beneden langzaam oplopend tot nu onder mijn kin zo'n 4cm. Ik heb niet echt een doel voor ogen maar ik denk dat ik het voorlopig nog ga laten groeien om te zien hoe het eruit komt te zien. Als het op een gegeven moment toch niet bevalt is het er zo weer af. :)

Ik had tot nu toe altijd een ringbaardje dat ik op zo'n 10mm hield dus zo'n volle baard is al een aardige verandering.

[Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 10-04-2017 13:11]

¯\_(ツ)_/¯

• NoTimeRemains
LankHoar schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:13:
[...]

Leuk man! Doet me denken aan http://baardmannen.nl/ waar ik ook nog aan mee heb gedaan. Grappig hoe dit soort projectjes ineens uit de grond schieten, terwijl ik toch al jaren een baard heb :+

Overigens, dit is de barbier waar ik altijd heen ga (want ik woon in Praag). Hele toffe gast en kom er alweer 3 jaar ongeveer iedere maand. Grappig is dat hij het vooral in het begin nog wel eens over Schorem in Rotterdam had, en daar altijd nog eens wil langsgaan :)
Schorem is echt een instituut. Die twee reizen echt de hele wereld over om workshops en presentaties te geven. Worden echt aanbeden in de rockabilly, rock 'n roll, barber scene. Reuzel zie je ook echt overal.

This is the Way.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee