Toon posts:

Baarden en snorren

Pagina: 1
Acties:

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Zullen we er maar "Baarden en snorren" van maken? Ik neem aan dat baardmans en snorremans prima met elkaar samen in één topic passen? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:53
Gri77ie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:45:
[...]

Ik zie dat ik m nog langer moet laten staan ? Aangezien het het grote baarden en snorren topic is ? ;)

Baard hier is net een maandje onderweg... dus net voorbij de stoppelfase.
Zo beter? :*)

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:58
Raym09 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:53:
Iemand tips om de baard zachter te maken? Zodra mijn baard wat langer word is hij vrij stug, worden de haren scherp en prikt hij nogal (krijg klachten :+ papa prikt O+ )
Als t echt langer is, wassen met conditioner.
Of natuurlijk baard olie, die zijn er in overvloed en voor ieder een smaak die hem bevalt.
Online erg eenvoudig te bestellen.

Als je baardolie een te grote stap vind kun je beginnen met Argan Olie (bijv. kruidvat / de tuinen).

• Luca
  • Laatst online: 27-03 03:19
En wat nou als je geen baard kan laten groeien omdat het niet vol genoeg is? _O- Ik ben pas 20 jaar jong, laten we hopen op het beste. :D

[Voor 11% gewijzigd door Luca op 02-03-2017 16:23]

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:25
PilatuS schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:39:
Ik vind een korte baard trouwens veel fijner dan iedere dag of om de dag scheren. De baard hoeft maar 1x per week gedaan te worden en dat gaat met de tondeuse lekker snel. De neklijn hoeft dan als enige geschoren te worden wat totaal veel minder tijd kost dan iedere dag scheren. Alleen bij de neklijn is wel een hoop aandacht nodig om het goed te krijgen.
Volledig waar, maar er zijn veel mannen die het ook leuk vinden om zich te scheren.
Rustmomentje en beetje me-time. Zeker als je nog wat kan prutsen en experimenteren met DE-mesjes, verschillende soorten scheerzeep/creme, aftershaves/balms etc

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Roozzz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:27:

Hier al jaren een stoppelbaard tot 5 mm oid. Afgelopen winter hem wel geruime tijd laten staan (cm 2-3), maar nu het weer wat warmer is gewoon weer kort.
Ik merk als ik hem langer laat groeien dat ik last van wat huidirritatie krijg. Heb me er verder nooit echt in verdiept. De trimmer bleek een uitstekende oplossing :+ Ik zal eens meelezen of hier nog adviezen voor langskomen.
Huidirritatie had ik eerder ook, wel pas bij een wat langere, daardoor een tijd een veel kortere baard gehad, maar sinds ik olie gebruik en dus [bijna]iedere dag kam en borstel is die irritatie wel weg.

De olie zorgt er immers ook voor dat je huid niet helemaal uitdroogt, en door te kammen en te borstelen verwijder je alle huidschilfers die niet weg kunnen omdat je baard in de weg zit. Een borstel helpt nog wel het meest bij irritatie merk ik.

De borstel die ik gebruik is dus deze, Chinees ding, zoals ook in mijn blog staatecht een heerlijk ding van goede kwaliteit.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• wiemelen
TommyGun schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:49:
[...]
Nou, volgens mij kost het mij juist meer tijd qua baardverzorging :P
[...]
Kun je jouw recept delen? Want dat spul is idd veel te duur :)
Ik zal straks thuis eens kijken voor de juiste olie en verhuidingen. Receptjes staan op een andere laptop.
Wat geurtjes betreft, is het wel een beetje persoonlijk. Maar er zijn voldoende etherische olieen om je eigen geurtje te maken.

• Purehz
Raym09 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:55:
[...]

ah thx, zo even oppikken 8)
Ik zou persoonlijk dan toch voor deze gaan:
http://www.hollandandbarr...tuinen-baardolie-60009821

Iets duurder (2 euro als je het omrekent naar 100ml).
Maar van de kruidvat zijn niet altijd even goede ervaringen, schijnen vrij veel chemische ingredienten in te zitten.

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:58
Danny.G schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:23:
En wat nou als je geen baard kan laten groeien omdat het niet vol genoeg is? _O- Ik ben pas 20 jaar jong, laten we hopen op het beste. :D
Ligt eraan hoe vol hij al is. Op mijn 20e had ik wel enige baardgroei maar geen goede baard. Rond mijn 22-23e ongeveer begon het pas ergens op te lijken.

[PC] GoT F1 22 League (Steam)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53
Danny.G schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:30:
*Begint stilletjes te te huilen ;( *

Stoppels en dergelijks is geen probleem, maar wat langer laten groeien en het ziet er viezig uit. Heeft zoiets te maken met genen? Vader en broer kregen het ook op wat latere leeftijd volgens mij. :X
Helaas wel. Een vriend van me is nu 35, hij scheert zich eens per 3 dagen of zo. Als hij zich een week niet scheert, staat er minder dan bij mij na 1 dag. Een andere vriend kan zich dan weer 's ochtends 's middags en 's avonds scheren wil ie het glad houden. Ook de hoeveelheid haren is genetisch bepaald. Ik ken mensen die enkel wat snorharen en een beetje kinhaar hebben, ikzelf heb een vrij volle mat van oor tot oor.

Ik laat zelf vanaf m'n 22e ongeveer gezichtshaar staan. Ben begonnen met een goatee, daarna heel even een goatee zonder snor, weer een tijdje maagdelijk glad en nu alweer enkele jaren de bekende 3-daagse baard/snor. Om de dag trimmen en de randen bijscheren.

Ik heb diverse malen geprobeerd om het wat te laten groeien, maar na een goede week word ik gewoon wakker van de jeuk en voelt scheren als een orgasme.

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik heb nog nergens in het topic 'de baardslab' horen vallen... Ik heb er 1 sinds afgelopen jaar en ik zweer erbij! Altijd de hele badkamer onder de haren na het trimmen.

Ik ben even opzoek naar een plaatje!

Baardslab

Found it!

[Voor 30% gewijzigd door hanswfje op 02-03-2017 19:48]

• wiemelen
Mijn DIY baardolie recepten. Bij ieder van de recepten voeg ik nog wat etherische olieen toe (bargamot/sandelhout/dennegeur/kaneel)

Recept 1
15ml jojoba olie
5ml zoete amandel olie
5ml argan olie
5 ml granaatappel olie

Recept 2
10ml jojoba olie
10ml zoete amandel olie
5ml argan olie
5ml granaatappel olie

Recept 3
15ml jojoba olie
15ml zoete amandel olie
10ml argan olie
10 ml granaatappel olie

De verschillende verhoudingen werken eigenlijk allen even goed.
Maar mocht iemand nog aanbevelingen hebben, ik sta er zeker open voor.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hanswfje schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:36:
Ik heb nog nergens in het topic 'de baardslab' horen vallen... Ik heb er 1 sinds afgelopen jaar en ik zweer erbij! Altijd de hele badkamer onder de haren na het trimmen.

Ik ben even opzoek naar een plaatje!

[afbeelding]

Found it!
Dat is inderdaad wel slim bedacht. Ik ga altijd in de tuin staan met mijn hoofd boven de kliko :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:09:
Ik ben ook voornemens een baard(je) te laten staan. Het hoeft geen grote wollige baard te worden maar een beschaafd exemplaar van een paar millimeter is voldoende.

Ik heb van mezelf een aardig goede baardgroei, alleen op het midden van de wangen groeit het wat minder hard. (hals, snor en bakke-ringbaard zitten met een paar dagen al dicht)

Nu heb ik al een aantal sites gelezen wat betreft het groeiproces, met name over de eerste weken//maand. Er wordt her en der aangeraden om de baard te blijven trimmen om zo de lengte van het grootste deel van de baard in bedwang te houden. Maakt de lengte van deze 'groeibaard' nog uit voor de snelheid van het groeiproces? m.a.w. Op welke lengte kan ik mijn trimmer het best afstellen de eerste tijd?
Ik denk dat het voor de groei weinig uitmaakt hoe vaak je trimt en op welke lengte. Ik heb zelf een korte baard die ik iedere week trim en de neklijn van scheer. Ik trim op 6mm en rond de snor op 4mm. Ik denk niet dat vaker trimmen of op een andere lengte echt een verschil gaat maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03 15:17
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:09:

Ik heb van mezelf een aardig goede baardgroei, alleen op het midden van de wangen groeit het wat minder hard. (hals, snor en bakke-ringbaard zitten met een paar dagen al dicht)
Ik heb hier ook last van, Ik heb net onder het midden van mijn wangen een streepje waar mijn baardgroei een stuk langzamer gaat. ik probeer zodra dat een beetje groeit om de rest te trimmen tot de zelfde lengte.

Steam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 14:16

Nakebod

Nope.

Weinig pics hier. Need moar!

Mijn daily stand is ongeveer deze lengte. Momenteel even iets korter, groeit toch wel weer :+
Beetje kammen en gewone haarshampoo is eigenlijk het enige wat ik eraan doe, naast het op lengte houden.

En als je katten hebt... https://goo.gl/photos/sERMVg3fLHeEuBU49 :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Purehz
JL-IP(!) schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:32:
[...]

Zal het proberen. Nu nog een kleine acceptatie van vrouw des huizes... Zij is niet zo baarden fan maar meer van de stoppels :Y
Ach vrouwen houden nu eenmaal van af en toe klagen. Volgens mij kunnen ze het niet hebben dat mannen ook met passie bezig zijn met hun uiterlijk, in dit geval dus een mooie baard :P

Mijn vriendin (binnenkort vrouw), vond het ook mooier als ik alleen een stoppelbaard had zegt ze. Toen ik hem liet groeien heel wat geklaag moeten aanhoren.
Van de week zegt ze, die en die heeft zn baard er ook afgehaald, ziet er niet uit, van jou is veel mooier 8)

Vanavond of zaterdagochtend ook maar eens langs de barber voor een lente look en een mn baard bijwerken. Zaterdag een heuse baardenfotoshoot met nog 50 bebaarde mannen. :*)

[Voor 11% gewijzigd door Purehz op 23-03-2017 13:53]

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03 15:17
Purehz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Zaterdag een heuse baardenfotoshoot met nog 50 bebaarde mannen. :*)
Ik neem aan dat er minstens 1 foto hier wordt neer gezet ;) Ik ben wel benieuwd wat een baarden fotoshoot inhoudt :P

Steam

• Purehz
Ollievssn schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Ik neem aan dat er minstens 1 foto hier wordt neer gezet ;) Ik ben wel benieuwd wat een baarden fotoshoot inhoudt :P
Haha die foto gaat er wel komen! Werd getagd in een facebook bericht. Een fotograaf in de buurt had het leuke idee om een soort fotoreportage van bebaarde mannen te maken. Kwamen veel reacties op en uiteindelijk zat ik bij de 50 gelukkige die vereeuwigd worden met hun baard ;P . Heb ook nog niet precies een idee van wat ik kan verwachten, maar zal vast leuk zijn!

Zodra de foto('s) er zijn zal ik er eentje posten hier.

Verder zijn er ook regelmatig baardborrels door heel het land. Zelf nog niet bezocht helaas door verre locaties of geen plekje in de agenda. Kijk eens op FB Baardborrel.
RobinHood schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:56:
Morgen ga ik ook eens naar de kapper, mijn baard is alweer iets van een halfjaar niet echt bijgewerkt, en ik begin nu toch wel heel erg op een schipbreukeling te lijken :+

Bij-knip tijd dus, ben best zenuwachtig, zal niet de eerste keer zijn dat iemand mijn baard verkloot :/
Geen vaste barber die je vertrouwd? Tips voor als je je baard bij laat werken zijn: 1. Heel duidelijk zijn over wat je wil 2. Bij twijfel over vakkundigheid niet doen 3. Ervaringen van anderen opzoeken en daar langs gaan. 4. extra hint dat men vaker baarden bijsnoeit is als er producten verkrijgbaar zijn voor de baard zoals Kam/olie/wax.

Bij mijn vaste barber laat ik ook niet mijn baard knippen. Vraag gerust wie het meest ervaren is omdat je het wel lastig vindt. Dit zorgt ervoor dat je het minste risico loopt op een beginnend baardknipper :P

[Voor 47% gewijzigd door Purehz op 23-03-2017 15:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Zo, terug van de barbier, en ik ben niet krijsend de deur uitgelopen :+

Ben in Leeuwarden geweest, bij Barbier van Weleer en het ging gewoon zoals het hoort. Vrouwelijke kapper, niet veel ouder dan ik ben, maar ze had er zeker verstand van. Denk dat ze iets van een halfuur de tijd heeft genomen om mijn baard wat netter te maken, mijn eerdere kappers waren in 5 minuten klaar met de tondeuse :X

Hier ga ik dus zeker vaker heen, wel een stukje reizen, maar ach, liever dat dan een verknipte baard :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purehz
Ollievssn schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:19:
Voor de mensen die nog zo'n baardschort zoeken:
Baardshort aanbieding
http://www.banggood.com/M...1099621.html?rmmds=search

Is alsnog de genoemde china versie 2 euro goedkoper.
En die bezorgen ook gratis in Vaassen. (Kom zelf uit Emst, buurman ;) )

[Voor 16% gewijzigd door Purehz op 07-04-2017 15:25]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Purehz
Zoals hier laatst vermeldt een baarden fotoshoot gehad, hieronder de resultaten.
Vooral de zwart/wit foto's zijn erg vet geworden (waarvan ik nr. 5 ben 😇)

http://photovandijk.nl/portfolio/beard-project/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

Mx. Alba

die/hen/zij

Ik ben bezig om mijn baard eens te laten groeien. Af en toe bij de Turk langs om het weer een beetje bij te laten werken zodat het er in de tussentijd ook nog presentabel blijft uitzien. Hoofd gemillimeterd (ik ben nog niet mentaal klaar voor kaalscheren maar als het langer wordt dan 1cm dan wordt het zo'n Youp van 't Hek kapsel en dat is geen porum), en dan vanaf de bril naar beneden langzaam oplopend tot nu onder mijn kin zo'n 4cm. Ik heb niet echt een doel voor ogen maar ik denk dat ik het voorlopig nog ga laten groeien om te zien hoe het eruit komt te zien. Als het op een gegeven moment toch niet bevalt is het er zo weer af. :)

Ik had tot nu toe altijd een ringbaardje dat ik op zo'n 10mm hield dus zo'n volle baard is al een aardige verandering.

[Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 10-04-2017 13:11]

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Het recept tegen puistjes en jeuk:

Goede baardolie, ik gebruik Jojoba-olie met wat etherische olieën, liefst de wat zachtere want mijn huid is ook vrij gevoelig. Lavendel met sandalwood werkt voor mij prima.

+

Regelmatig kammen/borstelen met een kam met afgeronde hoeken, zodat je je huid niet kapot schaaft, hout is dan een prima keuze, niet die goedkope plastictroep gebruiken. Als borstel een lekker stevige met varkenshaar nemen, goed om de pizza uit je baard te krijgen, maar ook om dingen als dode huidcellen los te krabben en weg te krijgen.

+

Een goede shampoo die ook een beetje lief is voor je huid, gewoon kijken waar je wel of niet tegen kan. Hou wel rekening met wat op het flesje staat, als je shampoo in je baard smeert die tegen breekbaar haar is, krijg je een baard die wel heel stevig is :+ Gewoon een beetje neutrale shampoo is prima. Wil je het helemaal leuk hebben smeer je er ook conditioner in zo af en toe, houdt 'm lekker zacht.

Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat mijn baard er doorgaans ietwat verzorgd uitziet, al ben ik nog steeds een halve viking op een goede dag, maar het zorgt er ook voor dat ik bijna nooit baardjeuk of puistjes meer heb, terwijl ik dat eerder wel had, toen ik nog niet oliede en borstelde.

Ander baardnieuws:

Zaterdag was ik op een metalfestivalletje, lekker genietend van de muziek, zie ik plots iets naar mijn baard "kruipen", ik kijk, is het een random meid die aan mijn baard wil zitten :P Eerst twee vingers om te kijken of ik/mijn baard niet bijt, en daarna met 2 handen er vol doorheen voor een halve minuut, genietend van mijn volle vikingbaard :9

En haar vriendje, met alleen een lullig sikje, stond erbij :+

Ik: "Dude, ben je niet jaloers dat zij dit doet?"
Hij: "Nee man, ik ben jaloers op jou, ik wil ook zo'n baard"

Dat kon dus zo uit een nummer van The Beards komen :+

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:46

Daniel36

Koffiejunkie

Ringbaard meldt zich.
A.k.a. de pratende vulva.
Snor staat mij niet, volle baard gaat niet vanwege gebrek aan baardgroei op mijn wangen...
Vandaar.
Pro: staat goed, aldus mijzelf.
Con: ik ben de enige die dat vind.

Verzorging: baardolie met jojoba en elke paar dagen bij trimmen met electrische snor/baard/neushaar trimmer uit China.

[Voor 24% gewijzigd door Daniel36 op 09-10-2017 23:55]

It is nice to be important, but more important to be nice.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Daniel36 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:52:
Ringbaard meldt zich.
A.k.a. de pratende vulva.
Snor staat mij niet, volle baard gaat niet vanwege gebrek aan baardgroei op mijn wangen...
Vandaar.
Pro: staat goed, aldus mijzelf.
Con: ik ben de enige.
Ik kan je wel wat doneren als ik weer eens naar de barbier ga? :P

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022

Sargan

Filmfreak...

Baard olie? je baard kammen of borstelen? Shampoo voor je baard?
Er gaat hier een wereld voor me open, nooit geweten dat er zulke producten waren voor je baard _/-\o_

Ik heb altijd wel een ringbaard gehad van een paar millimeter, scheren was bij mij altijd een ramp, droog scheren, nat scheren, altijd een rode huid, vreselijk. Dus toen een stoppelbaardje laten staan van 4 millimeter, maar ik heb rood haar en dat valt niet echt op.
Nu sinds een jaar een baard van 15 mm en dat is, met het rode haar, wel duidelijk te zien, zeker met een kaal hoofd ziet het er best stoer uit vind ik zelf.
Maar ik zou het nog langer willen hebben, hoe pak je dit nu aan?
uiteraard laten groeien maar is het dan gewenst om toch een barbier te zoeken die het netjes bij houdt? En hoe vaak ga je naar een barbier? Iedere maand vind ik prijzig.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:20
Sargan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 06:35:
Er gaat hier een wereld voor me open, nooit geweten dat er zulke producten waren voor je baard _/-\o_

Ik heb altijd wel een ringbaard gehad van een paar millimeter, scheren was bij mij altijd een ramp, droog scheren, nat scheren, altijd een rode huid, vreselijk. Dus toen een stoppelbaardje laten staan van 4 millimeter, maar ik heb rood haar en dat valt niet echt op.
Nu sinds een jaar een baard van 15 mm en dat is, met het rode haar, wel duidelijk te zien, zeker met een kaal hoofd ziet het er best stoer uit vind ik zelf.
uiteraard laten groeien maar is het dan gewenst om toch een barbier te zoeken die het netjes bij houdt? En hoe vaak ga je naar een barbier? Iedere maand vind ik prijzig.
Langer laten groeien is gewoon geduld hebben. Je zou langs de barbier kunnen gaan en even een soort van model kunnen laten knippen en dan laten groeien of er gewoon voor gaan en dan pas laten bijsnoeien. De laatste optie is wat minder netjes, dan krijg je van die yeard dingen die ongelijk of scheef groeien.

Het bijhouden kan je zelf doen maar een IMHO kan een barbier het gewoon beter. Ik ga eens in de 5 weken, voor €20 per beurt ben ik weer klaar. Snor hou ik zelf tussentijds bij dmv een schaartje want anders hangen de haren in mn mond. Ik hoef niet naar de kapper want ik scheer mn kop kaal.

Dit is t een paar maanden geleden. Ondertussen weer een stukje er vanaf, had wat dode puntjes maar dat heeft mn barber weer even netjes gemaakt.

Overigens shampoo voor je baard schijnt een beetje onzin te zijn. Ik was m'n baard elke dag met water en eens per week met gewone shampoo en een beetje conditioner.

[Voor 4% gewijzigd door NoTimeRemains op 10-10-2017 11:24]

This is the Way.

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Sargan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 06:35:

Eens per 5/6 weken ga ik naar de barbier (of beter gezegd, barbierderin :+ ) en laat ik m'n baard netjes bijwerken. Indien echt nodig kan ik altijd tussendoor terecht indien nodig (zoals deze week, ivm sollicitatiegesprek) tegen een lager tarief. Al met al eens per ~6 weken zo'n €32,50 kwijt, valt naar mijn idee te overzien.

Rode baard is wel vet als hij wat langer is. Ik ben zelf blond met rode baard, in het begin zie je er niets van maar als je hem wat verder laat uitgroeien krijg je al vrij snel een 'Viking status' :D

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:20

TommyGun

Stik er maar in!

wutwutwhat schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:30:
[...]

Eens per 5/6 weken ga ik naar de barbier (of beter gezegd, barbierderin :+ ) en laat ik m'n baard netjes bijwerken. Indien echt nodig kan ik altijd tussendoor terecht indien nodig (zoals deze week, ivm sollicitatiegesprek) tegen een lager tarief. Al met al eens per ~6 weken zo'n €32,50 kwijt, valt naar mijn idee te overzien.

Rode baard is wel vet als hij wat langer is. Ik ben zelf blond met rode baard, in het begin zie je er niets van maar als je hem wat verder laat uitgroeien krijg je al vrij snel een 'Viking status' :D
Ik ga tegenwoordig, gemiddeld, elke 4 weken. Kost 15 euro per keer dus is goed te doen!

Met trimmen ben ik dus gestopt. Ik hou het verder wel bij qua lijnen en snor, maar meer niet.

Mijn baard is inderdaad ook rossig, haha. Viking ja :D

[Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 10-10-2017 11:44]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• NoTimeRemains
Sargan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:42:
@NoTimeRemains en @wutwutwhat
thanks voor de tips!
Ik ga een poging wagen om het nog langer te laten groeien.
Baardtrimmer wat ik nu heb gaat tot 18mm, maar ik merk nu al bij 15 mm dat het lastig is.
Hier in Heerlen ligt ook een kapsalon, tevens barbier, gaan we daar eens kijken.
Xantios schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:45:
[...]

In regio Heerlen verder nog goede tips ?:)
na aanleiding van dit topic ga ik toch maar aan de olie. eens kijken of dat het wat zachter maakt.

het lijkt nu wel varkenshaar.
Een beetje uit de richting voor jullie maar ik ga altijd in Maaseik (BE) bij Bendotti. In Sittard zit Witlof, daar hoor ik hele goede dingen over.

This is the Way.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RobinHood schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:47:
Ander baardnieuws:

Zaterdag was ik op een metalfestivalletje, lekker genietend van de muziek, zie ik plots iets naar mijn baard "kruipen", ik kijk, is het een random meid die aan mijn baard wil zitten :P Eerst twee vingers om te kijken of ik/mijn baard niet bijt, en daarna met 2 handen er vol doorheen voor een halve minuut, genietend van mijn volle vikingbaard :9

En haar vriendje, met alleen een lullig sikje, stond erbij :+

Ik: "Dude, ben je niet jaloers dat zij dit doet?"
Hij: "Nee man, ik ben jaloers op jou, ik wil ook zo'n baard"

Dat kon dus zo uit een nummer van The Beards komen :+
Ik moet er teveel moeite voor doen (eigenwijze haren) om het vervolgens door iemand te laten verprutsen :P

Maar deze is wel toepasselijk mocht het toch gebeuren O-)

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 06:00

Saffie_time

Why use this? 42!

NoTimeRemains schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

[...]

Een beetje uit de richting voor jullie maar ik ga altijd in Maaseik (BE) bij Bendotti. In Sittard zit Witlof, daar hoor ik hele goede dingen over.
Bendotti inderdaad!
Erg prettige zaak moet ik zeggen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

TommyGun schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:52:
[...]

Ik moet er teveel moeite voor doen (eigenwijze haren) om het vervolgens door iemand te laten verprutsen :P

Maar deze is wel toepasselijk mocht het toch gebeuren O-)

[afbeelding]
Ik heb toch model viking, dus veel kun je er niet aan verprutsen :+

Over baardkleur gesproken: De mijne is ook rossig, very nice al zeg ik het zelf :P

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

* Bra-Jo meldt

Voor de zomervakantie gestopt met scheren, en nu een redelijk respectabele baard, al zeg ik het zelf - wat korter aan de zijkanten, en aan / onder de kin wat langer. Ik ben ondertussen twee keer bij Cherry Chop in Mierlo geweest om het spul een beetje in model te houden, is uitstekend bevallen. In ieder geval wel duidelijk dat ik zelf geen moeite ga doen voor trimmen, ik hou wangen en hals bij en de heren van Cherry Chop doen het echte werk (voor welgeteld 17,50 per maand). Ze hebben me daar ook baardschuim en baardbalsem aangeraden om het spul wat te verzorgen en in model te houden. Helaas ben ik "gezegend" met redelijk wat slag in mijn baard, waardoor hij korter lijkt dan ie is, en ik 'm flink moet volsmeren wil alles een beetje op zijn plek blijven. Doe ik dat niet, dan wordt het een beetje zo'n fundamentalistische-moslim-look... :X

Ben nu bezig om wat te verzinnen voor m'n snor. Ik wil niet van die overdreven hipster-krullen erin, maar ook geen Johan-Derksen-bezem. Dus op het moment is het wat experimenteren, tot groot ongenoegen van vrouw en kinderen. ;)

Nomen nescio

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Daniel36 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:50:
Vanmorgen den baard getrimd en het hoofd netjes geschoren, wil ik olie aanbrengen is de olie onvindbaar.
Uiteindelijk dus Nivea for men vochtinbrengende creme oid erin gesmeerd.
Werkte goed, de huid weer gehydrateerd e.d. maar ook werd de baard een beetje "gestyled", alsof er gel inzat. Nu zit ik dus na te denken over nieuwe olie en misschien toch een wax... ;)
Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van wax, en olie is niet genoeg bij mij (gebruik ik meestal 's avonds om te voeden). Balsem is wat ik wél gebruik om te stylen :)

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Kovogar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:33:
Als ik de baardmannen hier goed begrijp is het advies dus; gewoon laten groeien voor x periode voor een volle(re) bos haar op het gezicht? Die van mij groeit namelijk ook niet overal even goed (enkele kale(re) plekken op de wangen).
Pretty much. Ik ben begonnen na een luie vakantie, heb het een tijdje afgehouden omdat ik bang was voor een 'patchy' baard (die enkele kale plekken waar je het over hebt). Na wat aanklooien een goede barber gevonden en volg nu het wat-korter-aan-de-zijdes-en-langer-aan-de-kin recept wat best goed werkt. Op het hoogtepunt (dieptepunt volgens collega's) was het behoorlijk scruffy/zwerverlike.. Maar blij dat ik heb doorgezet. Die patchy stukken overgroeien uiteindelijk redelijk goed wat het toch een beter totaalbeeld geeft..

TL;DR: Begin met groeien, gaat vast goed uitpakken :D

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

• Purehz
Kovogar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:33:
Als ik de baardmannen hier goed begrijp is het advies dus; gewoon laten groeien voor x periode voor een volle(re) bos haar op het gezicht? Die van mij groeit namelijk ook niet overal even goed (enkele kale(re) plekken op de wangen).
Afhankelijk van wat je einddoel is, gewoon 2-3 maand laten groeien. Mocht het echt uit de hand lopen (wellicht ivm werk/vrouw) licht bijwerken, alleen de uitschieters gelijk knippen met de rest. Daarna naar een goede barber voor een model wat bij je past.

Na een paar weken heb je nog niet echt een goed beeld van het potentieel van je baard. Daarom belangrijk om geduld te hebben en door te zetten.

Tips om de eerste maanden door te komen: kam/borstel & baardbalsem/olie/wax.
Dit zorgt ervoor dat je niet compleet voor zwerver wordt aangezien O-)
Verder elk commentaar negeren, nouja positief is natuurlijk leuk.

Ik wordt na een aantal jaar nog steeds voor baardmans / IS uitgemaakt. Zal wel jaloezie zijn :P

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 09:08
jaguarxj16 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:33:
Heb al een paar jaar een wat kortere baard. Maar sinds een paar maanden laat ik het groeien. Het enige wat ik echt lastig vind is wat ik met de snor moet doen? Wil niet dat die over mijn lippen heen hangt. En ivm werk moet het er ook wel representatief uit blijven zien. Hoe doen jullie dat?
Heel afhankelijk of je een hele volle (en uitstekende) snor wilt hebben. Zo ja? Alleen de uitschieters bijtrimmen tot net voorbij je lip. Neen? Pak een trimmer met opzetstuk en werk het bij tot wat je zelf fijn vindt. En anders misschien met snorrenvet werken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• Purehz
jaguarxj16 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:33:
Heb al een paar jaar een wat kortere baard. Maar sinds een paar maanden laat ik het groeien. Het enige wat ik echt lastig vind is wat ik met de snor moet doen? Wil niet dat die over mijn lippen heen hangt. En ivm werk moet het er ook wel representatief uit blijven zien. Hoe doen jullie dat?
Zoals ItMeAedri ook al zei, ligt eraan wat je wil hebben.

Vind zelf dat het bij de rest van de baard moet passen. Dus een kort getrimde baard = kort getrimde snor, langere baard kan een grotere snor hebben of netje tot op de lip. Snorwax is ene oplossing om overhangende haren in fatsoen te krijgen, voor mij werkt het niet echt.

Zelf heb ik een beetje een haat/liefde verhouding met de snor. (Te) lang is extra werk, rekening houden met eten, elke hap eten is ook een hap snor. Met yoghurt/vla/soep/softijsje is het handig om een doekje bij je te hebben ;)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nyarlathotep schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:51:

Misschien dat mensen met een langere baard nog baat hebben bij shampoo of wax, maar voor een korte baard is vind ik dit allemaal overbodig :)
There, fixed it for you.

Heerlijk juist, al die speciale shampoo's, conditioners en zo. Voel me net een vrouw _O-

• Daniel36

Daniel36

Koffiejunkie

TommyGun schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

There, fixed it for you.

Heerlijk juist, al die speciale shampoo's, conditioners en zo. Voel me net een vrouw _O-
Zo meteen post iemand nog een foto van die deelneemster aan het Eurovisie etc... ;)

Een lange snor vind ikzelf echt niks, steeds die haren in je mond zelfs als je niets eet.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Okay ik ben onder lichte dwang ;) van mijn vriendin ook maar eens begonnen met een baard te laten staan.

Ik heb haar wel gewaarschuwd dat ik "meteen" full zztop will gaan en dat ze het gaat bezuren met d'r goede ideeën.

Ze vind het prima zegt ze. _/-\o_

Maar ik schoor me eerder 1x per week (tondeuse kortste stand) vanwege het vreselijke gekriebel. Moet me ook nu zo inhouden om de tondeuse erbij te pakken.

Heb al wat baardolie ed wat ik dagelijks erin smeer, maar nu na 2 weken niet scheren blijft het kriebelen. Echt heel snel gaat het groeien volgens mij niet, zal net geen cm lang zijn op mijn kin/kaak nu.

Hoelang duurt dat nog!!!!!!! :X :D

Als het nog een week duur prima, dat trekt Bassie wel, maar als het nog een maand of langer zo doorgaat dan zit ik waarschijnlijk in een gesloten inrichting in een kamer met rubber tegels te schreeuwen dat ze die mieren weg moet halen!! :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:20
Flagg schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:59:
...
Hoelang duurt dat nog!!!!!!! :X :D

.
Maand of twee, van stoppels naar cm of 3-4

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Daniel36

Daniel36

Koffiejunkie

Flagg schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

}:| Niet het antwoord waar ik op hoopte. :P
En daarom, lieve mensen, is een baard dus voor mannen... ;)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Daniel36 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:38:
[...]

En daarom, lieve mensen, is een baard dus voor mannen... ;)
Lol _/-\o_ you bastard you. :P Kom jou ook overal tegen. Ga je auto wassen snotneus. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Wannial
  • Laatst online: 25-03 08:50
Wat je kan doen is een hele warme washand er op leggen, dit maakt de huid en haren flexibeler en hierdoor prikken ze dus ook minder.

Dit is echter maar een kortdurende oplossing, maar na het zacht maken van de haren (en huid) is het wel makkelijker te stylen (vind ik) en houd olie/balsem de haren langer soepel.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Gisteren de "baard" gewassen gevolgd door wat conditioner en daarna de olie en ik moet zeggen dat het vandaag reuze meevalt, zolang ik er maar afblijf.

Thx voor de tips iig.

• Wannial
  • Laatst online: 25-03 08:50
Ik gebruik zelf een Wahl super taper tondeuse. Moet denk ik prima kunnen wat jij wilt.gewoon zonder kapje scheren en gaan

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Heb je de gemiddelde online baard shop wel eens bekeken? L'Oréal is gewoon wat laat en ook nog eens een stuk goedkoper ws. :P

Baardzeepje voor 20€ is heel normaal, maar ja L'Oréal klinkt niet zo hip als MadVikingBeards oid. :')

Huidige kriebelstatus.

[Voor 9% gewijzigd door Flagg op 17-10-2017 20:15]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Flagg schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:14:
[...]

Heb je de gemiddelde online baard shop wel eens bekeken? L'Oréal is gewoon wat laat en ook nog eens een stuk goedkoper ws. :P
Vertel mij wat :P * TommyGun kijkt naar bankrekening :'(

• Purehz
Vanavond ook maar weer eens langs een andere barber dan normaal.
Reden? Meer dan de helft goedkoper + dichterbij + geen parkeerkosten.
Normaal betaal ik voor knippen 22,50 / baard bijwerken 10-15 euro.
Andere barber:
Knippen € 15,- / Baard bijwerken € 5,-
Nadelen: slechts 1 kennis is er geweest, was positief. Verder geen enkele review te vinden.
Ga eerst maar eens m'n haar laten doen; wanneer het bevalt over enkele weken ook m'n baard.

Iemand positieve/negatieve ervaringen met eerste barber bezoek?
Pat911 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:57:
Ben nu druk bezig een baard te 'kweken'. Begint inmiddels aardig vol te worden en ik wil binnenkort eens naar een goede barbier. Wie weet er een in Utrecht?
monsieurmoustache.nl
Eigenaar schijnt bij Schorem te hebben gewerkt en voor zichzelf begonnen in Utrecht.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

IMO moet je gewoon "even" door het onverzorgde heen voordat je er echt wat van kunt maken. Bij mij duurde "even" ongeveer 3 maanden... :X Moet ik er wel bijzeggen dat ik een wat zwaardere baardgroei heb dan jij (lees: minder mens, meer gorilla). Ik denk dat je met die baardolie al wel wat kunt, en als het dadelijk wat langer is, misschien wat baardschuim om eea op zijn plek te houden.

/me Baard-Jo, ongeschoren-office-selfie

[Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 25-11-2017 12:38]

Nomen nescio

• Anoniem: 235591
  • Niet online
xxx

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:53]

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-03 11:35
Geteisem schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:15:
Ben op zoek naar goede baardolie en wellicht creme als dat nodig is. Al zie ik door de baarden het bos niet meer. Ontiegelijk duur ook vaak. Mijn vriendin had een tijd terug een setje meegenomen van een shop maar ik sta open voor (betaalbare) suggesties.
Ik gebruik baardolie van de tuinen. Werkt prima en is vaak in de aanbieding.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
Zelf maken. Veel goedkoper. Heb ik ook nog niet gedaan, maar als mijn flesje op is, maak ik de volgende zelf.

15 ml jojoba-olie
15 ml amandel-olie
4 tot 8 ml voor een lekker geurtje(s) - thym en rozemarijn of andere etherische olieën, net wat je lekker vindt.

Gewoon bij De Tuinen halen (liefst in de aanbieding, ben je volgens mij voor net iets meer dan een euro klaar).

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
Spunker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:16:
Wel grappig dat onze voorouderen met baarden nooit parfummetjes, cremmetjes etc nodig hadden, maar gewoon uit gemaak hun baard lieten groeien of te onderhouden. Marketing en "lifestyle",

ik vraag me soms af is het meer mannelijk om een baard te laten staan als je elke ochten een half uur voor de spiegel je baard staat the masseren met cremmentjes en geurtjes :P Maarja je moet het natuurlijk ook mixen met een bananen oreo vape juice, en dan moet het natuurlijk wel lekker ruiken allemaal :+

Ieder zijn ding hoor daar niet van, maar de ijdelheid van mannen tegenwoordig is best apart om te zien :D
Ook van onze voorouderen zijn restanten gevonden van verzorgingsproducten. Dus helemaal nieuw is het niet. Het gaat soms wel ver. Maar een half uur, nee. Olie aanbrengen duurt 30 seconden, en dan heb ik het al weer gehad. :)

En net zoals ik het fijn vind als mijn vriendin verzorgd is, leuke kleren aan heeft en lekker ruikt, vindt zij het ook fijn als ik verzorgd ben, leuke kleren aan heb en lekker ruik.

• majoh
  • Laatst online: 00:52

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Wel grappig dat onze voorouderen met baarden nooit parfummetjes, cremmetjes etc nodig hadden, maar gewoon uit gemaak hun baard lieten groeien of te onderhouden. Marketing en "lifestyle",

ik vraag me soms af is het meer mannelijk om een baard te laten staan als je elke ochten een half uur voor de spiegel je baard staat the masseren met cremmentjes en geurtjes :P Maarja je moet het natuurlijk ook mixen met een bananen oreo vape juice, en dan moet het natuurlijk wel lekker ruiken allemaal :+

Ieder zijn ding hoor daar niet van, maar de ijdelheid van mannen tegenwoordig is best apart om te zien :D
Valt best mee hoor... Dit is ooit mannelijk geweest namelijk:

Valt geurtje en olie nog wel mee niet?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 14:16

Nakebod

Nope.

En het houdt de baard wat soepeler en (naar mijn idee) de huid wat gezonder. Bij mij was de huid vrij droog/schilferend. Nu niet meer.
Daarnaast neemt het (bij mij iig) niet veel tijd in beslag. Gewoon tijdens het douchen, haren wassen, baardshampoo erin, en klaar.
Zelf gebruik ik Proraso Wood & Spice baardshampoo/geurtje. Paar keer per week. Kan dagelijks, wordt echter niet aanbevolen :) En doe je best lang mee.
Geurtje is subtiel aanwezig.

Als je eventueel nog olie zou gebruiken voor extra verzorging, zou niet veel meer dan enkele seconden duren, misschien met lange baard 30 seconden max? :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb meer tijd nodig dan mijn vriendin :P

Maar "de ijdelheid van mannen tegenwoordig" is m.i. wat overdreven.

Althans, als ik naar de gemiddelde collega kijk dan stappen die volgens mij zo uit bed en direct de auto in.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:11

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

TommyGun schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:49:
[...]
Althans, als ik naar de gemiddelde collega kijk dan stappen die volgens mij zo uit bed en direct de auto in.
:Y

Voor wat betreft baard en haar wel, maar aan een kale kop en een stoppelbaard hoef je dan ook niks te doen :+

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• Daniel36

Daniel36

Koffiejunkie

mwah, één keer per week bij zagen, na douchen olie erin en dat is het wel hoor.
Gel in mijn wilde manen ("Pam, je haar danst" :+ ), haarlak erover en als mijn kop echt zo droog is dat de huid schilfert wat huidcrème.
Minuut of twee.
:)

Wel tot de conclusie gekomen dat een langere baard beter staat dan een korte.
Mijn vrouw ziet dat trouwens precies andersom.
;)

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44

Dhrax

Prog Lord

Daniel36 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:48:
[...]
Wel tot de conclusie gekomen dat een langere baard beter staat dan een korte.
Mijn vrouw ziet dat trouwens precies andersom.
;)
Voet bij stuk houden en alles negeren is het devies hier haha :D
Herkenbaar overigens.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:42
Wel grappig dat onze voorouderen met baarden nooit parfummetjes, cremmetjes etc nodig hadden,
Deze mensen waste zichzelf niet, spoten parfum op alle stinkende delen en dat was dan dat.

Net zoals jij je haar wast (en conditioned?) moet een baard ook gewassen en verzorgd worden.
Onverzorgde baardharen zijn hard, niet in model te brengen en breken (net zoals onverzorgd haar) gemakkelijk af.

Snap je sneer niet helemaal.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

* RobinHood geeft een flinke trap tegen het topic, en zet wat toepasselijke muziek op

Hoe'st met de baarden? Dankzij de mijne begin ik eruit te zien als een kruising tussen Gandalf en een zwerver :+

Dus morgen maar eens naar de kapper. Helaas is mijn vaste, Barbier van Weleer in L'warden dicht omdat Norah met zwangerschapsverlof is. Dus, ik heb maar eens de stoute schoenen aangetrokken en ik ga naar De Vos in Heerenveen, eeuwen geleden eens heengeweest en dat was best matig, ff met de tondeuse eroverheen rossen en klaar, maar ik hoor er nu wel positieve verhalen over, dus eens kijken of het wat is :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Daniel36 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:22:
Succes!
Ik moet naar de kapper voor mijn haar want matje wordt te aanwezig.
Stiekem wil ik naar zo'n baardenshop met mannen met tattoos en whiskey e.d. maar ik vind mezelf te gewoontjes... :$
Ik zou jou zeker niet willen inschrijven als gewoontjes :+

Gewoon gaan joh, het is echt niet alsof ze je vies aankijken als je geen whiskey als deo gebruikt, of je als daily driver geen Amerikaan met vette V8 is :P Die whiskey en tattoo's ook veel show hoor, hoeft van mij allemaal niet zo.

Edit:

Nou, De Vos gaat mij niet terugzien. Ze hebben heel erg hun best gedaan om zo'n stoere barbershop na te doen, maar de kwaliteit die ze leveren is gewoon meh. Kappertje wat ik had had duidelijk nauwelijks ervaring met flinke baarden, ook al had ik speciaal om iemand gevraagd die weet wat ie doet met een serieuze baard. Resultaat is dat alles met de tondeuse is gedaan, letterlijk alles :X In L'warden worden mijn wangen en nek netjes geschoren, ook dit ging gewoon met de tondeuse :/

En dat zie je gewoon aan het eindresultaat, gewoon niet echt netjes allemaal, en dankzij de tondeuse ook korter dan ik eigenlijk wou.

Het is goedkoop, 9 ballen voor een kniptondeuse-beurt, maar ik ga zodra Norah uit d'r zwangerschapsverlof is direct weer naar haar, heb je tenminste waar voor je geld.

[Voor 40% gewijzigd door RobinHood op 07-04-2018 16:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RichardV1994
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-04-2018
Advies is altijd moeilijk om te vinden voor zo'n onderwerp. Mede omdat iedereen anders reageert op producten. Tevens is baardgroei voor iedereen anders.

Ik heb wel pas op https://mannenmetbaard.nl/ gezeten. Hier kon ik wel goede tips vinden over baardolie, baardbalsem, baardtrimmers en andere tools voor baardgroei en baardverzorging.

Heb wat besteld van het merk Reuzel en Honest Amish na het advies op de website. Werkt als 'n trein voor mijn baard! Dus doe er je voordeel mee ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oogje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:06:
[...]

En.....hoever ben je nu?
Haha ik heb een redelijke woeste half grijze baard, heel af en toe snoei ik een beetje bij, maar laat hem gewoon zijn goddelijke gang gaan.

Gaat helaas niet meer zo snel nu natuurlijk, maar ik ga voor de "raping and pillaging" vikingbaard. :P

Edit Dan ook maar een plaatje bij het praatje.

[Voor 21% gewijzigd door Flagg op 29-07-2018 10:40]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

Mx. Alba

die/hen/zij

Flagg schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:34:
[...]

Haha ik heb een redelijke woeste half grijze baard, heel af en toe snoei ik een beetje bij, maar laat hem gewoon zijn goddelijke gang gaan.

Gaat helaas niet meer zo snel nu natuurlijk, maar ik ga voor de "raping and pillaging" vikingbaard. :P

Edit Dan ook maar een plaatje bij het praatje.

[afbeelding]
Same here. Deze foto is van een paar weken geleden bij een optreden. :)

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

Koffiejunkie

Jullie twee plus Max of tuintje en een overtuigende ZZ top imitatie is... :+

Maar zonder dollen, ik ben jaloers!

Nog steeds een pratende k.. die ik compenseer met een matje in mijn nek.
;)

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:50
Na een korte baard periode (zomer) is het wel weer tijd voor een winterbaard.

Zo zag het eruit ongeveer 2 jaar terug. Dit is dus minimaal het doel voor deze winter.
Ben in ieder geval al op de helft. :7

[Voor 12% gewijzigd door kaos001 op 09-11-2018 18:56]

Soundcloud

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-02 15:31
Topic, ik schop u weer leven in!

Ik ben ook begonnen met groeien, dus het scheertopic heeft mij weggeschopt :-(

Foto's volgen!

• Sargan
  • Laatst online: 29-08-2022

Sargan

Filmfreak...

Een dag geen geklaag van partner over kriebelende of prikkende baard! *O* *O* *O*

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-03 18:39
Kuusj schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Doe ik ook niet, want ik heb inderdaad dan al snel dat alles rood gaat worden etc.

Zelf overigens geen mega baard (helaas), als het bij mij langer dan 5mm is wordt het al snel 'onverzorgd' of zo, weet het niet maar voel me er niet comfortabel bij. Heeft de neiging te krullen en dat vind ik niet mooi. Langste wat ik gehad heb is 15mm. Eigenlijk afgelopen jaar of 1.5 lekker overal 2mm getrimd, en de randjes zo goed en kwaad als kan met een tondeuse. Misschien eens tijd voor een mesje zodat het net wat netter nog is.
Je hebt wel stijlborstels die je kan gebruiken in je baard. Dat is denk ik de oplossing die je nodig hebt.
Maar je moet er door een periode van die "onverzorgdheid" heen om een beetje lengte te hebben om te stijlen.
Ik heb er ook wel last van maar ik houd de rest van mijn baard betrekkelijk kort, beetje heet douchen en erna goed uitkammen houd dat bij mij wel redelijk onder controle.
Mijn sik zit standaard in een vlecht dus daar heb ik geen problemen.

Ik gebruik verder geen scheermesjes ofzo, mijn baardverzorging start en stopt bij een goede tondeuse en af en toe wat baardolie maar ik ben ook niet echt bezig met strakke instagram waardige baardlijnen verder, die permante houthakkers look is gewoon onderdeel van mijn stijl.

[Voor 3% gewijzigd door Polderviking op 15-02-2022 13:10]

• NoTimeRemains
Farabi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:38:
met wat voor gel-achtig spul kan je je baard het best kammen? is baardolie hiervoor?
Baardolie is er voornamelijk voor om de haren wat te verzachten en de huid te verzorgen. Als je je baard in de plooi wil leggen dan zou ik baard balm aanraden, het lijkt het meeste op wax. Klein beetje gebruiken en goed warm wrijven.

This is the Way.

Pagina: 1

Let op:
Toch maar weer een babybilletje? Kijk dan hier: Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee