Heeft iemand een idee waarom er op mijn G5 steeds een pop up is met de tekst: "verbinding met server is niet gelukt, probeer later opnieuw"...bloedirritant.
Ik heb gewoon wifi verbinding
Anoniem: 924629
Anoniem: 539766
Zelfs zonder internet kun je een perfecte wifi verbinding hebben, dat is natuurlijk alleen een indicatie van jou verbinding met een router niet met het internet....Anoniem: 924629 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:49:
Heeft iemand een idee waarom er op mijn G5 steeds een pop up is met de tekst: "verbinding met server is niet gelukt, probeer later opnieuw"...bloedirritant.
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 14:55 ]
You may enlighten me!
[ Voor 19% gewijzigd door robje007 op 28-01-2018 22:19 ]
Mijn securityupdate is van 1 november 2017, dat vind ik best wel vrij recent.MrBreaker schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:45:
Ondertussen nog steeds de securityupdate van augustus en is je telefoon vatbaar voor zo'n beetje alles,
Tja nog steeds niks hier... Hebben jullie het over de Moto G5 of G5S?Tadango schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:38:
[...]
Die heb ik gisteren ook net gekregen, nadat ik zelf updates ging zoeken.
Als ze zo lui zijn om de Android 8 update uit te stellen (was in December beloofd) dan moeten ze tenminste de updates voor 7 bijhouden. Eind jan een update is dan wat laat.....
You may enlighten me!
Draadloos laden op onze Zon
Anoniem: 1041765
Welke som ?Anoniem: 1041765 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:37:
Mijn zoon heeft een g5. Hoewel hij de melding krijgt dat zijn geheugen vol zit en hij geen apps meer kan downloaden, lijkt mij de som van zijn geheugen niet te kloppen. Het toestel zegt dat hij 9,3gb in gebruik heeft, terwijl de som max 6gb is. Hoe komt dit?
Ik snap de inleiding van je bericht daar niet. Bedoel je nou echt dat jij er eigenhandig voor hebt gezorgd dat de update wordt uitgerold? If so, klinkt eerder als een erg groot toeval.Anoniem: 539766 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:42:
November update is live, zie mijn post in het Lenovo forum voor meer informatie en screenshots..
https://forums.lenovo.com...atch-is-live/td-p/3987450
Ik beweer helemaal niets..... ik heb alleen een gesprek gehad en een bevestiging per mail van een collega in Engeland over het klaarzetten van een database. das alles.agoNITE schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:53:
[...]
Ik snap de inleiding van je bericht daar niet. Bedoel je nou echt dat jij er eigenhandig voor hebt gezorgd dat de update wordt uitgerold? If so, klinkt eerder als een erg groot toeval.
Zal wel komen doordat humor soms niet goed overkomt op internet!Anoniem: 539766 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:40:
[...]
Ik beweer helemaal niets..... ik heb alleen een gesprek gehad en een bevestiging per mail van een collega in Engeland over het klaarzetten van een database. das alles.
Natuurlijk is het toeval........ ik wek alleen maar die suggestie om belangrijk te lijken.
Toestellen zijn compleet anders en hebben zelfs niet eens dezelfde SOC.agoNITE schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:10:
[...]
Zal wel komen doordat humor soms niet goed overkomt op internet!
Op mijn G5 Plus heb ik al een tijdje de januari update. Vreemd dat de reguliere G5 achter lijkt te lopen. Zo veel verschillen de toestellen ook weer niet.
Ook erg benieuwd naar wat nieuws mbt Oreo. Nergens een officieel bericht van Lenovo/Moto. Alleen berichten van mensen die lopen te trollen op het Lenovo forum (beweren de update te hebben ontvangen, maar kunnen dit niet bewijzen etc.)
Oke, dit was de info waar ik zelf naar op zoek was. Ik had ergens al gelezen dat Android 8 zou komen in April maar ik zie dat ik meer op Mei/Juni moet reken. Geen probleem, zolang ik hem maar krijg.Anoniem: 539766 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:33:
[...]
Toestellen zijn compleet anders en hebben zelfs niet eens dezelfde SOC.
Android 8 duurt nog minimaal drie maanden. Volgende week word de G6 aangekondigd en als die in de winkel ligt komt kort de upgrade voor de low end toestellen zoals de G5 serie. Helaas zal deze regio niet de eerste zijn.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Of hij werkelijk komt blijft de vraag maar normaal gesproken wel....Auredium schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:39:
[...]
Oke, dit was de info waar ik zelf naar op zoek was. Ik had ergens al gelezen dat Android 8 zou komen in April maar ik zie dat ik meer op Mei/Juni moet reken. Geen probleem, zolang ik hem maar krijg.
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 539766 op 10-03-2018 16:45 ]
Foto's kunnen gewoon verwijderd worden.whitteydefries schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:36:
Goeieavond, onze zoon heeft nu 2 dagen een G5plus, hij is enorm blij met het apparaat, al was hem al 1 ding opgevallen, de foto's die hij maakt met dit toestel kunnen niet verwijderd worden, de oude foto's die via een backup (oudere telefoon, zelfde account) wel zichtbaar zijn, kan hij wél definitief verwijderen...
Is dit óók aan het MicroSDkaartje te wijten of is er een andere oplossing om dit toch voor elkaar te krijgen?
Is het echt zo triest gesteld? Van waar komt deze info als ik vragen mag? Ik dacht een Moto G6 of Moto E5 plus te kopen. Zoals jij had ik deze ook op MWC verwacht maar blijkbaar toch weer niet. Over lekken deze toestellen bij officiële goedkeuringsinstanties maar er is nog steeds niets voorgesteld.Anoniem: 539766 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:53:
Zoals verwacht..... gaat dus wel heeeeeel lang duren voordat Android 8 naar de G5 komt.
je krijgt tenslotte waar je voor betaald
Edit,
Waarschijnlijk gaat Lenovo nu ook derde kwartaal niet halen.... als je nog steeds een toestel uit de G5 serie gebruikt zul je eerst mensen met Android negen tegenkomen.....
Werk aan de G en de E modellen ligt zo goed als stil en Europa en de UK kunnen alleen nog maar hopen.
De paar mensen die overblijven voor de ondersteuning van de Motorola toestellen zullen ook niet echt overlopen van de motivatie......
[Andere insteek]whitteydefries schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:36:
Goeieavond, onze zoon heeft nu 2 dagen een G5plus, hij is enorm blij met het apparaat, al was hem al 1 ding opgevallen, de foto's die hij maakt met dit toestel kunnen niet verwijderd worden, de oude foto's die via een backup (oudere telefoon, zelfde account) wel zichtbaar zijn, kan hij wél definitief verwijderen...
Is dit óók aan het MicroSDkaartje te wijten of is er een andere oplossing om dit toch voor elkaar te krijgen?
Doe jij nu ook al mee met de firmware-anorexia?Anoniem: 539766 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:53:
Zoals verwacht..... gaat dus wel heeeeeel lang duren voordat Android 8 naar de G5 komt.
je krijgt tenslotte waar je voor betaaldt
[ Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 13-03-2018 19:14 ]
Trein?
Kijk of de kaart wel herkend wordt in een ander device (telefoon of computer)....
[ Voor 21% gewijzigd door emmerx op 13-03-2018 19:42 ]
Eerst moet de klep eraf en dat luk mij nietemmerx schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:41:
[...]
Kijk of de kaart wel herkend wordt in een ander device (telefoon of computer)....
Dan daar formatteren en weer in de G5 stoppen.
Daar ook weer in formatteren en hopelijk weer een werkend kaartje.
[ Voor 23% gewijzigd door MedionAkoya op 13-03-2018 20:21 ]
Trein?
Het is eerder herkend.emmerx schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:24:
Is dit 32GB kaartje eerder wel herkend geweest door jouw G5?
Er zijn nogal wat namaakkaartjes in omloop met daar het Samsung logo opgedrukt...
Ook zijn er verhalen van SD-kaartjes die corrupt raken en daarna niet meer herkend worden.
Dan terug naar de leverancier....
Trein?
OK, ik had nog ander SD-kaartjes zoals 2 GB en 8 GB liggen en deze worden herkend op alle apparaten.emmerx schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:28:
Dan garantie via KPN.
Ligt zeker aan het kaartje, als die ook in andere devices niet herkend wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 13-03-2018 20:39 ]
Trein?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ok, was ook voor mij de eerste keer dat een SD-kaart doodging en ook nog eens binnen één jaar.Largamelion schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:26:
Als je het kaartje hebt ingesteld als adoptable storage is dat niet zo verwonderlijk. Mijn vriendin haar Moto G3 heeft zo 2 kaartjes kapotgeschreven in minder dan 2 jaar tijd. Het eerste na 1,5 jaar en het laatste (een snel van Samsung) na nog geen maand. Kaartjes zijn dan idd compleet waardeloos, ik zag ze nog in de pc maar formatteren ging niet meer. In de Moto G3 liep dat proces ook steeds vast.
Gewoon nooit doen dat adoptable storage, sd-kaarten zijn daar niet voor gemaakt.
Trein?
Dat kan prima zo zijn.Largamelion schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:26:
Gewoon nooit doen dat adoptable storage, sd-kaarten zijn daar niet voor gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 14-03-2018 15:39 ]
Ik heb al mijn informatie uit een zeer betrouwbare bron.gerre1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:07:
[...]
Is het echt zo triest gesteld? Van waar komt deze info als ik vragen mag? Ik dacht een Moto G6 of Moto E5 plus te kopen. Zoals jij had ik deze ook op MWC verwacht maar blijkbaar toch weer niet. Over lekken deze toestellen bij officiële goedkeuringsinstanties maar er is nog steeds niets voorgesteld.Raar
Enige logische datum lijkt nog 3 april gezien deze op alle schermen staat van de lekken.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 15-03-2018 09:45 ]
Gaat het echt over de software? Ligt ook wel hand in hand met de verkopen natuurlijk. Stel je hebt slechte verkopen dan zou ik ook niet meer investeren in up to date houden van de toestellen.Anoniem: 539766 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:20:
[...]
Ik heb al mijn informatie uit een zeer betrouwbare bron.
Een hint zou kunnen zijn dat er gewoon bijna niemand meer werkt aan de updates voor deze toestellen en Motorola weg gaat uit Europa.... Ik zelf verwacht zelfs dat binnen een jaar of twee De naam weer gewoon te koop is en Lenovo weer gewoon andere dingen gaat doen die geen geld kosten.
En als je wat leuks wilt kopen kijk naar Nokia of Huawei.....
De G5 serie zal Android 8 krijgen maar wellicht pas eind van het jaar....... Als je mijn info niet geloofd neem contact op met Lenovo.......
Dat probleem heeft (de zoon van) @whitteydefries inderdaad.Anoniem: 539766 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:16:
Het probleem was volgens mij dat de foto's niet konden worden gewist....
Dom verhaal? Dat zijn reacties op een andere vraag: MedionAkoya in "[Motorola Moto G5] Ervaringen & Discussie"Nu begint er een dom verhaal over al dan niet goede SD kaarten.....
Een nieuwe kaart gekregen van KPN. Exacte dezelfde model...maar ze hadden niets anders.musicfreak schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:58:
[...]
Dat probleem heeft (de zoon van) @whitteydefries inderdaad.
[...]
Dom verhaal? Dat zijn reacties op een andere vraag: MedionAkoya in "[Motorola Moto G5] Ervaringen & Discussie"
Trein?
Belangrijkste: werkt die wel gewoon?MedionAkoya schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:22:
[...]
Een nieuwe kaart gekregen van KPN. Exacte dezelfde model...maar ze hadden niets anders.
[ Voor 28% gewijzigd door emmerx op 14-03-2018 15:25 ]
Sorry.Anoniem: 539766 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:16:
Nu begint er een dom verhaal over al dan niet goede SD kaarten.....
[ Voor 20% gewijzigd door emmerx op 14-03-2018 15:41 ]
Ja
Trein?
Wat/wie is deze betrouwbare bron dan wel niet?Anoniem: 539766 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:20:
[...]
Ik heb al mijn informatie uit een zeer betrouwbare bron.
Een hint zou kunnen zijn dat er gewoon bijna niemand meer werkt aan de updates voor deze toestellen en Motorola weg gaat uit Europa.... Ik zelf verwacht zelfs dat binnen een jaar of twee De naam weer gewoon te koop is en Lenovo weer gewoon andere dingen gaat doen die geen geld kosten.
En als je wat leuks wilt kopen kijk naar Nokia of Huawei.....
De G5 serie zal Android 8 krijgen maar wellicht pas eind van het jaar....... Als je mijn info niet geloofd neem contact op met Lenovo.......
Een van de mensen die volgende maand zijn laatste werkdag heeft bij Motorola US (dat is ook waar de updates vandaan komen (na eerst door Lenovo te zijn getest)GtrCraft schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:35:
[...]
Wat/wie is deze betrouwbare bron dan wel niet?
Waarom laat je het belangrijste deel weg als je quote ?emmerx schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:04:
[...]
Sorry.
Mijn verhaal gaat niet over al dan niet goede SD-kaarten, maar over het al dan niet goede gebruik ervan.
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 15-03-2018 09:43 ]
De eerste vraag over het verwijderen van de foto's heb ik in een separate post beantwoord c.q. additionele vragen over gesteld.Anoniem: 539766 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:27:
[...]
Waarom laat je het belangrijste deel weg als je quote ?
[ Voor 62% gewijzigd door emmerx op 27-03-2018 11:41 ]
Wil je zeggen dat ze geen nieuwe versie meer gaan uitbrengen? Moto X5 is gecanceld heb ik gelezen.Anoniem: 539766 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:23:
[...]
Dat maakt verder niet uit maar globaal verkoopt men alleen de Budget reeks G en E goed en dan nog enkel in de nieuwe markten zoals India ( eigen fabriek) en zuid Amerika)
Het is blijkbaar ook niemand opgevallen dat er nog steeds geen introductie is van de nieuwe toestellen terwijl de huidige generatie nu bijna een jaar in de winkel ligt (April).....
Zo'n bron gooi ik snel op mijn "goed verhaal" stapel. En de G5 serie krijgt genoeg security updates (met maart nu aan het uitrollen). En dat vinden de meeste mensen belangrijker dan een update naar een nieuwe android versie. En voor andere die wel het laatste willen (zoals ik) kunnen gewoon een custom rom installeren. Het SD kaart verhaal is gewoon "hit or miss" zoals bij vele toestellen.Anoniem: 539766 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:23:
[...]
Een van de mensen die volgende maand zijn laatste werkdag heeft bij Motorola US (dat is ook waar de updates vandaan komen (na eerst door Lenovo te zijn getest)
En het gezeur over het gebruik van SD kaarten is bekend, als je een goede SD kaart gebruikt is er niets aan de hand..... het is wel zo dat de G5 en wat minder de G5plus heel erg slecht omgaat met een SD kaart, als je het toestel regelmatig uitzet (echt uit) kan dit een defect aan de kaart veroorzaken als die een te lage schrijfsnelheid heeft de buffer is dan no niet geleegd en de stroom word afgekapt resultaat kaart defect.
De juiste kaart heeft daar geen last van al blijft het een dom probleem wat eenvoudig door de fabrikant kon worden opgelost.
Het blijkt ook dat in vrijwel all gevallen de waarschuwing van het toestel was genegeerd (over een te trage SD kaart) het is dan ook vervelend dat vrijwel alle goedkope kaarten niet werken zonder problemen.
Ik heb op kantoor drie G5 toestellen allemaal met SD kaart als extra geheugen en die werken probleemloos. Ik heb een keer een Toshiba SD kaart geprobeerd (32Gb) van 19 euro en die werkte simpelweg niet de Sandisk kaarten probleemloos.
O, weet niet wie het opmerkte maar de UK is geen Europa.... er is niet voor niets een RETEU en een RETGB kanaal voor de updates......
Er is geen enkele provider die nog met Lenovo samenwerkt in de EU en in de UK is ook O2 gestopt.
Dat maakt verder niet uit maar globaal verkoopt men alleen de Budget reeks G en E goed en dan nog enkel in de nieuwe markten zoals India ( eigen fabriek) en zuid Amerika)
Het is blijkbaar ook niemand opgevallen dat er nog steeds geen introductie is van de nieuwe toestellen terwijl de huidige generatie nu bijna een jaar in de winkel ligt (April).....
Iedereen is vrj te kopen wat hij of zij mooi vind maar er zijn veel betere opties dan een Lenovo en om nu nog een G5 of G5plus te kopen is vrij dom...... koop dan een toestel met de huidige versie van Android zodat je in elk geval nog (kans hebt) op een update naar de volgende versie Lenovo geeft maar een upgrade en dat zou Android 8 moeten wezen (of gewoon als men pech heeft Android 7.1)
Absoluut.... maar een degelijk merk geeft minimaal een jaar updates zelfs Samsung geeft de goedkope toestellen minimaal een upgrade en Huawei,Honor en Nokia zelfs twee jaar.GtrCraft schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:10:
[...]
Zo'n bron gooi ik snel op mijn "goed verhaal" stapel. En de G5 serie krijgt genoeg security updates (met maart nu aan het uitrollen). En dat vinden de meeste mensen belangrijker dan een update naar een nieuwe android versie. En voor andere die wel het laatste willen (zoals ik) kunnen gewoon een custom rom installeren. Het SD kaart verhaal is gewoon "hit or miss" zoals bij vele toestellen.
Een toestel kopen met de laatste versie zodat je nog een update krijgt klopt ook niet. Er zijn zat toestellen die helemaal geen OS updates krijgen.
Tja, mensen ....Anoniem: 539766 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:53:
[...]
Absoluut.... maar een degelijk merk geeft minimaal een jaar updates zelfs Samsung geeft de goedkope toestellen minimaal een upgrade en Huawei,Honor en Nokia zelfs twee jaar.
............
Altijd grappig hoe mensen het updaten van andere toestellen erbij halen terwijl het hier om twee toestellen gaat van Lenovo....
[ Voor 23% gewijzigd door emmerx op 20-03-2018 01:58 ]
Anoniem: 1054623
Geen idee waarom, maar bij alles wat je post krijg ik het gevoel dat je loopt te trollen ofzo. Elke keer weer probeer je uit te leggen dat je geen hoge verwachtingen moet hebben wanneer je een budget toestel aanschaft.Anoniem: 539766 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:53:
[...]
Absoluut.... maar een degelijk merk geeft minimaal een jaar updates zelfs Samsung geeft de goedkope toestellen minimaal een upgrade en Huawei,Honor en Nokia zelfs twee jaar.
De G5 plus krijgt in India inderdaad meer updates maar dat zijn heel andere toestellen De G5 en de G5plus zijn trouwens compleet andere toestellen niet gewoon een groter scherm maar een compleet amdere SOC..... reteu zit voor de G5 not gewoon op November....
En ach, als je het "hit en miss" wilt noemen ga je gang je begrijpt blijkbaar niet wat men bedoeld met een minimale schrijfsnelheid.... en nee die is niet terug te vinden in de class aanduiding op het kaartje.
Maar als je in gedachte houd dat de G5 een low end budget toestel is valt het mee, mensen die een goed toestel zoeken weten dat je voor dat geld niet te veel kan verwachten....
Altijd grappig hoe mensen het updaten van andere toestellen erbij halen terwijl het hier om twee toestellen gaat van Lenovo....
Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip
Wellicht is met een programma als Automate iets te knutselen.R-v-R schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:14:
Ik heb nog niet gekeken naar de mogelijkheden van programma's die 4G uitschakelen wanneer bluetooth in gebruik is maar ik vermoed dat het toestel daarvoor geroot moet zijn.
Zijn er hier mensen met soortgelijke ervaringen en eventuele oplossingen?
Heb ik zojuist even geprobeerd, bedankt voor de tip!Alan z schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:49:
[...]
Wellicht is met een programma als Automate iets te knutselen.
Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip
[ Voor 6% gewijzigd door Lieve Gompy op 25-04-2018 14:17 ]
Wat zijn macro-foto's?Lieve Gompy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:11:
Op mijn vorige smartphone, de Galaxy S2 Plus, had ik de mogelijkheid om macro-foto's te maken, dat kan ik op deze Moto G5 niet vinden.
Dat is een Samsung only feature en zit niet op Motorola toestellen. Wellicht dat er wel apps in de Play Store te vinden zijn die hetzelfde kunnen / bieden. Heb je daar al naar gezocht?Wat ik ook niet kan vinden is de mogelijkheid om als ik het toestel in mijn handen hou en ik raak het scherm of knoppen niet aan, het scherm toch aan blijft. Een soort detectie door de frontcamera of sensor of zo die zorgt dat als er iemand wordt gedetecteerd het scherm niet na zoveel seconden uit gaat.
Anoniem: 1066219
Een van de vele apps die prima Macro foto's maakt is Snapcam. Heeft een gratis versie dus je kunt eerst proberen.Lieve Gompy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:52:
@rens-br,
Bedankt voor je antwoord.
Begrepen van die Samsung feature.
Ik had nog niet verder gezocht maar dat komt dan nog wel, ik wilde eerste weten of het bestond en ik heb nog geen ervaring met deze Moto G5, vandaar.
Wat Marcofoto's zijn weet ik ook niet, wel wat macrofoto's zijn, en dat schreef ik ook
Ja ik heb wel het één en ander doorgespit en veel foto's en video's van anderen bekeken en het valt me niet tegen, gezien de prijs van het toestel, met een beetje oefenen maakt het leuke plaatjes heb ik inmiddels ontdekt.Anoniem: 1066219 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:48:
[...]
Een van de vele apps die prima Macro foto's maakt is Snapcam. Heeft een gratis versie dus je kunt eerst proberen.
Weet wel, de camera (en meer de lens) van de G5 is absoluut niet gemaakt voor dergelijke zaken..... je zult never nooit een goede macro foto maken. Ik neem aan dat je bekend bent met de eigenschappen van de camera en de lens voor je het toestel kocht.
Met alle respect, nu een toestel kopen wat uit productie is is nooit echt de beste actie..... voor het zelfde geld koop je een Nokia of als je per se en Lenovo wilt een G6 Play (over twee weken bij de Media markt en consorten)....Lieve Gompy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:54:
[...]
Ja ik heb wel het één en ander doorgespit en veel foto's en video's van anderen bekeken en het valt me niet tegen, gezien de prijs van het toestel, met een beetje oefenen maakt het leuke plaatjes heb ik inmiddels ontdekt.
Ik zal eens wat apps uitproberen en anders is het jammer, dan maar geen macro's...
Voor de rest vind ik het voor die € 149 wat die op het moment kost en van waar de batterij verwisseld kan worden een ongeëvenaard toestel, maar dat is mijn mening en ik ben ook niet zo veeleisend, met mijn oude Galaxy S2 plus heb ik ook 4 jaar mee gedaan.
Bedankt voor je reactie Themastermind.
Niveau Android beveiligingspatch is (sinds 12 april) bij mijn G5 1 maart 2018.Anoniem: 1066219 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:54:
waarom fake news verspreiden hier ? als klick bate ?
[ Voor 17% gewijzigd door emmerx op 26-04-2018 11:48 ]
Volgens deze informatie krijgt de Moto G5 nog een upgrade naar Android 8 en dan zal het inderdaad wel afgelopen zijn, maar om eerlijk te zijn maakt mij dat ook niet zo veel uit, die Galaxy S2 plus die ik tot voor kort had draaide op 4.2.2Anoniem: 1066219 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:58:
[...]
Met alle respect, nu een toestel kopen wat uit productie is is nooit echt de beste actie..... voor het zelfde geld koop je een Nokia of als je per se en Lenovo wilt een G6 Play (over twee weken bij de Media markt en consorten)....
Nu een G5 kopen geeft je wel de zekerheid geen update naar de volgende versie van het OS te krijgen...... (de Huidige versie is Android Acht)
En je vind de informatie van een site die leeft van clickbait een betrouwbare bron ?Lieve Gompy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:57:
[...]
Volgens deze informatie krijgt de Moto G5 nog een upgrade naar Android 8 en dan zal het inderdaad wel afgelopen zijn, maar om eerlijk te zijn maakt mij dat ook niet zo veel uit, die Galaxy S2 plus die ik tot voor kort had draaide op 4.2.2
Wat ik met mijn smartphone doe heb ik in mijn eerste reactie al beschreven, hele simpele dingen, en er internet mee op gaan die ik eigenlijk heel weinig.
Ook dat een verwisselbare batterij een pre voor mij was en volgens mij hebben de types die jij noemde die niet.
https://www.androidplanet...oid-8-0-update-overzicht/
Motorola/LenovoAnoniem: 1066219 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:23:
[...]
Volgens mij staat ook op de genoemde sute absoluut niet dat er een update komt, enkel dat Lenovo heeft aangegeven dat onder de juiste omstandigheden (derde partij) het toestel een upgrade naar Android 8 zal krijgen. Op de Lenovo site is netjes terug te vinden wat een dergelijk upgrade in de weg kan zitten.
Welk kanaal?Almighty schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:23:
Voor het reteu kanaal is er geen probleem te verwachten maar een aantal landen zal de update echter pas heel laat of helemaal niet krijgen.
Duidelijk.Almighty schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:23:
Informatie vanuit fora (ook deze) en commerciële sites moet je gewoon negeren ...
[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 27-04-2018 16:38 ]
Ik kreeg vanmorgen 2 update's voor de G5.emmerx schreef op donderdag 26 april 2018 @ 00:58:
Niveau Android beveiligingspatch is (sinds 12 april) bij mijn G5 1 maart 2018.
*knip*
[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 28-06-2018 16:17 ]
Hier nog geen Oreo binnengehad. G5 op RETEU-channel.Metalbuster schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:44:
Hebben jullie 8.1 al draaien? Schijnt een tijdje terug officiële update voor gekomen te zijn. Ik wacht nog even op de aangepaste roms.
Bij mij begint het nu ook te kriebelen. Van uitstel komt afstel, heb ik altijd geleerd. Tot november wil ik eigenijk niet wachten en zit erover te denken de G5+ te verpatsen en een Nokia 6.1 te halen, die wordt tenminste wel geupdate. En omdat die nu gedurende oktober met 30 euro cashback geleverd wordt, valt de prijs me mee.agoNITE schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:17:
En dat de G5 een ander toestel is dan de G5+ klopt, aan de andere kant verschillen ze ook weer niet zoveel. Ja, andere SoC etc. maar beide hebben een SoC die al even beschikbaar is, ook voordat de G5/G5+ op de markt zijn gekomen. Dat een update hierdoor lang op zich laat wachten is IMO een erg slecht excuus van een fabrikant. Echter maakt de fabrikant in dit geval geen excuses, alleen jij draagt dit aan als reden.
Dat jij genoegen neemt met een behoorlijk late uitrol van Oreo, wil niet zeggen dat iedereen dit OK vindt.
Ik heb zelfs inmiddels een Xiaomi MI A1, dus volg het nieuws omtrent de G5+ niet echt. Wel las ik vorige week dat 8.1 al wordt uitgerold in een aantal landen/regio's (waaronder India).grun93 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 03:31:
[...]
Bij mij begint het nu ook te kriebelen. Van uitstel komt afstel, heb ik altijd geleerd. Tot november wil ik eigenijk niet wachten en zit erover te denken de G5+ te verpatsen en een Nokia 6.1 te halen, die wordt tenminste wel geupdate. En omdat die nu gedurende oktober met 30 euro cashback geleverd wordt, valt de prijs me mee.
/offtopicgrun93 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 03:31:
zit erover te denken de G5+ te verpatsen en een Nokia 6.1 te halen, die wordt tenminste wel geupdate.
If it works, tweak it
Voor de normale Moto G5, de Plus of de S?Soggy schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:44:
Voor de liefhebbers: ik krijg zojuist de melding dat de update naar Oreo (8.1) klaarstaat. Nu aan het downloaden...
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik krijg hem binnen op de normale G5 - RETEU channel.Steeffoon schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:53:
[...]
Voor de normale Moto G5, de Plus of de S?
Steeffoon schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:53:
[...]
Voor de normale Moto G5, de Plus of de S?
If it works, tweak it
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq