• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mijn toestel is op het moment ook de update aan het downloaden, toevallig dezelfde beveiligingsupdate (1 augustus 2017) gisteren ontvangen op een LG K8 2016.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 539766 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:49:
[...]

No way...... I ga niet vertellen wat iemand wel of niet beter kan kopen......

Maar als je neutraal kijkt naar de vele problemen met de goedkope Moto telefoons moet het trekken van een goede conclusie niet al te moeilijk zijn. In Nederland hoor je niet al te veel over Motorola want er zijn weinig of geen neutrale sites die op een goede manier rapporteren of een echt forum hebben. (tweakers is al jaren alleen maar een site met clickbate voor de adverteerders en niet langer een puur gebruikersforum)

Motorola zet vooral in op de ontwikkelings markt en dus vooral landen als India, Braziel en gelijke gebieden daar komt dus ook de input voornamelijk vandaan. Buiten dat Lenovo staat erom bekend vooral veel te willen verkopen om en hun marktaandeel uit te breiden en natuurlijk om gewoon de investering eruit te halen.

Het veelvuldig updaten van goedkope telefoons is niet handig als je talloze nieuwe varianten uitbrengt elk jaar , er moet een reden zijn voor een klant een ander toestel te kopen en een nieuwere versie van het OS is een van die redenen.

De Moto G5 doet het wel aardig maar de G5Plus is een regelrechte ramp...... nadeel van de G5 is wel dat hij niet gebruikt kan worden als je veel wilt spelen en in 4K wilt filmen maar dat hij een relatief langzame SOC heeft komt weer ten goede aan het stroomverbruik....

Kijk eens naar de nieuwe Nokia toestellen..... wellicht een goede optie in de lagere prijsklasse....
Je bent imo wel erg negatief.
Het zijn voor de prijs prima toestellen. Je moet niet verwachten dat je drie jaar alle upgrades meekrijgt, maar dat is bij de duurdere toestellen ook een problem. Ben het wel met je eens dat de duurdere G5 modellen zichzelf weer een beetje uit de markt prijzen.

• cleonpatra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo allemaal, ik heb vaak als ik m'n telefoon verschuif terwijl ik muziek luister hij opeens Google spraaksearch opent. De muziek gaat dan op pauze. Hoe zet ik dit uit? Het is bloed irritant.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:52
Dat heb ik ook.
Is bij mij alleen bij het nummer "OK Google"....

Ik ben erg tevreden met de 'gewone' Moto G5.
Gebruik hem als secundair toestel.
Voor € 160,- heel veel waar voor het geld i.c.m. SD-kaartje, zeker vergeleken met mijn primaire Samsung S7.
Accu eenvoudig te verwisselen, als die in de tijd minder gaat worden.

Ik raad het toestel (ook eerdere modellen uit de G-serie) aan bij veel mensen en die zijn tot nu ook erg tevreden. Sinds overname door Lenovo is de support op de software helaas wel minder geworden.

[ Voor 94% gewijzigd door emmerx op 29-09-2017 12:24 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 14:25
Anoniem: 539766 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:49:

De Moto G5 doet het wel aardig maar de G5Plus is een regelrechte ramp......
Laat het nou net het tegenovergestelde zijn. Alle reviews zijn het er stuk voor stuk over eens: de G5 is ver ondergeschikt aan de G5 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539766

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:44:
[...]

Laat het nou net het tegenovergestelde zijn. Alle reviews zijn het er stuk voor stuk over eens: de G5 is ver ondergeschikt aan de G5 Plus.
Heb je ook gekeken naar gebruikers ervaring ?

een revieuw stelt helemaal niets voor als het gaat om het beoordelen van een toestel... met haalt een toestel uit een doos, speelt er een uurtje mee en heeft een oordeel. (neem bijvoorbeeld de revieuws hier)

Ga je echter naar het Lenovo GEBRUIKERS forum gaat er een heel andere wereld open.... daar lees je hoe het toestel in de praktijk werkt en wat je in het dagelijks leven tegenkomt.

Ik ben neutraal en heb zowel de G5 als de G5+ hier maar de plus gebruik ik niet meer omdat hij te veel problemen heeft en je er niet mee kan bellen als er geluid om je heen te horen is (veel te zacht geluid )

Vergeet ook niet dat de meeste revieuws gedaan worden op gesponsorde sites waarbij een negatieve beoordeling betekent dat men simpelweg geen toestellen meer krijgt van de fabrikant of importeur,

Een stukje van een scholier die simpelweg een lijstje post en wat foto's maakt is aardig maar heeft geen waarde als een dergelijk stukje niet word opgevolgd door een aanvulling na een maand dagelijks gebruik.

Tuurlijk heeft een heel lage prijs gevolgen maar de basisfuncties moeten in orde zijn.... Als honderden mensen klagen over een camera ga ik er van uit dat er echt iets mis is... Nu heeft Lenovo het probleem met de camera dan toegegeven maar er zijn nog veel meer grote en kleine problemen die met name de G5+ een bedenkelijke keus maken....

IS het niemand opgevallen dat er bijvoorbeeld nooit ergens een positief stuk over de Moto G geschreven word op een neutrale site ? Ook providers laten Lenovo toestellen links liggen omdat die te veel problemen geven en dus kostbaar zijn in het support circuit.

Ondersteuning is een verhaal wat gewoon moeilijk is, je mag bij geen een merk iets verwachten maar je mag een fabrikant wel houden aan beloftes die te tijde van de verkoop zwart op wit staan..... zelfs als een bedrijf als Lenovo die beloftes gewoon probeert ongedaan te maken.

Ikzelf ben redelijk tevreden hoe de G5 (zonder plus) dagelijks werkt en ik gebruik er zelfs een elke dag, accu makkelijk een dag, camera werkt naar behoren als je de geavanceerde modus gebruikt (anders is hij veel te traag) en het scherm is redelijk tot goed. Dat hij maanden achter loopt met de beveiligings-- updates is vervelend maar een stuk minder erg als men het soms doet voorkomen.... en als je de encryptie gebruikt is de bluetooth hack niet echt relevant.....

En voor wie nog niet een blik op het Lenovo forum heeft geworpen https://forums.lenovo.com...-G5-Plus/bd-p/MotoG5thGen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cleonpatra schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:37:
Hallo allemaal, ik heb vaak als ik m'n telefoon verschuif terwijl ik muziek luister hij opeens Google spraaksearch opent. De muziek gaat dan op pauze. Hoe zet ik dit uit? Het is bloed irritant.
In de Moto app kan je dit waarschijnlijk uitzetten, of je past de setting aan in de Google app.
Normaal gesproken opent hij dan alleen als je de home knop lang ingedrukt houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:02:
[...]

Je bent imo wel erg negatief.
Het zijn voor de prijs prima toestellen. Je moet niet verwachten dat je drie jaar alle upgrades meekrijgt, maar dat is bij de duurdere toestellen ook een problem. Ben het wel met je eens dat de duurdere G5 modellen zichzelf weer een beetje uit de markt prijzen.
Ik ben niet negatief maar oordeel op basis van gebruik ervaring, helpdesk info en internationale fora.
Een toestel moet ongeacht de prijs gewoon probleemloos werken, ik heb het dan niet over hoe snel of hoe lang maar wat het toestel doet moet probleemloos werken.

Het probleem is dat veel mensen een toestel kopen en dan blind zijn voor de tekortkomingen.....

https://forums.lenovo.com...-G5-Plus/bd-p/MotoG5thGen

Lees hier eens wat rond en wellicht dat je mijn oordeel dan eerder realistisch dan negatief zal noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stefan22 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:39:
Mijn toestel is op het moment ook de update aan het downloaden, toevallig dezelfde beveiligingsupdate (1 augustus 2017) gisteren ontvangen op een LG K8 2016.
Een maand vertraging is best netjes van Lenovo, het is alleen zo jammer dat ze rustig vier updates overslaan....een echt noodzakelijke update zoals die van September gaan we waarschijnlijk niet eens meer zien voor Android 8

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 10-10-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah118
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-05-2020
Hallo allen. Misschien is er iemand die mij advies kan geven.

Ik heb nu enkele maanden een Moto G5 tot tevredenheid. Echter heb ik nu een probleem.
Als ik een oproep krijg, verscheen deze voorheen over het gehele scherm, zodat duidelijk was wie mij belde.
De laatste weken krijg ik bij een oproep een klein wit balkje bovenin het scherm, met de benodigde info.
Daar ik slechtziend ben, is dit heel vervelend.
Kan dit teruggezet worden naar de oude situatie?

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Anoniem: 539766 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

Heb je ook gekeken naar gebruikers ervaring ?

een revieuw stelt helemaal niets voor als het gaat om het beoordelen van een toestel... met haalt een toestel uit een doos, speelt er een uurtje mee en heeft een oordeel. (neem bijvoorbeeld de revieuws hier)

Ga je echter naar het Lenovo GEBRUIKERS forum gaat er een heel andere wereld open.... daar lees je hoe het toestel in de praktijk werkt en wat je in het dagelijks leven tegenkomt.

Ik ben neutraal en heb zowel de G5 als de G5+ hier maar de plus gebruik ik niet meer omdat hij te veel problemen heeft en je er niet mee kan bellen als er geluid om je heen te horen is (veel te zacht geluid )
Heb zelf sinds 2 weken de g5 plus en het is de beste telefoon die ik ooit heb gehad.
Snel, goed scherm, 2 dagen gebruik zonder te hoeven laden, de moto acties zijn een revelatie als je nog nooit een Motorola hebt gehad.
Ik weet niet over welke problemen je het hebt, want ik heb er geen ontdekt, en de belkwaliteit is uitstekend wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snah118 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 05:40:
Hallo allen. Misschien is er iemand die mij advies kan geven.

Ik heb nu enkele maanden een Moto G5 tot tevredenheid. Echter heb ik nu een probleem.
Als ik een oproep krijg, verscheen deze voorheen over het gehele scherm, zodat duidelijk was wie mij belde.
De laatste weken krijg ik bij een oproep een klein wit balkje bovenin het scherm, met de benodigde info.
Daar ik slechtziend ben, is dit heel vervelend.
Kan dit teruggezet worden naar de oude situatie?

Dank u.
Helaas is het heel lastig de oorzaak aan te wijzen zonder te weten wat er anders is ingesteld, Lenovo heeft geen upgrade uitgebracht die dit veranderd.

Heel flauw maar de beste kans is een fabriek reset die het toestel weer helemaal in de staat terug brengt zoals hij uit de doos kwam. (je kunt nog even kijken naar de Moto settings.... je kunt daar aangeven bepaalde meldingen minimaal weer te geven ivm de privacy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

Heb zelf sinds 2 weken de g5 plus en het is de beste telefoon die ik ooit heb gehad.
Snel, goed scherm, 2 dagen gebruik zonder te hoeven laden, de moto acties zijn een revelatie als je nog nooit een Motorola hebt gehad.
Ik weet niet over welke problemen je het hebt, want ik heb er geen ontdekt, en de belkwaliteit is uitstekend wat mij betreft.
Dat is toch helemaal geweldig ?

Ik werk dagelijks ook met "flagship" toestellen dus snel .... niet bepaald en wanneer iemand tevreden is over en toestel is dat gewoon top.

Dat je twee dagen zonder laden kan geeft echter ook aan dat je het toestel niet intensief gebruikt.... en dus ook veel dagelijkse problemen niet tegenkomt. Ik maak bijvoorbeeld op een dag minimaal 30 tot 50 calls met mijn toestel en in verschillende situaties. als je maar twee of drie keer per dag belt gaat je telefoon dagen mee, gebruik je ook internet niet veel haal je makkelijk twee dagen, bij gemiddeld gebruik haat de G5+ net een (werk) dag....

Ik heb meerdere keren gelinkt naar het internationale Lenovo forum en daar kun je uren lezen wat voor problemen mensen hebben met de G5+... Ik ben vaak op drukke plaatsen en dan is de Moto haast niet te horen en moet ik de handsfree functie gebruiken die gewoon dezelfde speaker gebruikt maar op een veel hoger level.

Dat U/Jij de problemen niet hebt die daar genoemd worden maakt het wellicht voor jouw/u situatie wel de perfecte telefoon. Het lage volume is ook meestal geen probleem thuis op de band, op een station, werkvloer of onderweg is het heel prettig gewoon te kunnen volgen wat aan de andere kant gezegd word.

Ik ken genoeg mensen die helemaal blij zijn met een Moto E van 80 euro..... een toestel met heel veel beperkingen en tragen als ik voor mijn morning coffee maar als je bepaalde dingen niet nodig hebt of gewend ben heb je ze ook niet nodig.

Dat jij/u zich afvraagt over welke problemen ik het heb geeft mij een beetje het idee dat er niet geïnformeerd is naar de voor en nadelen van de MotoG serie (5th generation) juist om mijn mening toe te lichten heb ik die mogelijkheid toegevoegd :)

Maar nogmaals, Geen klachten of geen problemen met een toestel is alleen maar goed, en voor nog geen 180 dollar is de G5+ dan echt een koopje!!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 539766 op 10-10-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Anoniem: 539766 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Ik heb meerdere keren gelinkt naar het internationale Lenovo forum en daar kun je uren lezen wat voor problemen mensen hebben met de G5+...
Dergelijke fora bestaan voor alle populaire telefoons en in geen enkele van die fora ga je jubelberichten vinden. Mensen posten enkel in dergelijke fora als ze problemen hebben.

Al eens gezocht naar fora van de iPhone of Samsung S8? Zogenaamde toptelefoons... Als je enkel afgaat op de berichten in de fora hebben ze gigantisch veel problemen. En die dingen kosten 4 tot 5 keer zoveel als een G5 plus.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PinkPanther1970 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Dergelijke fora bestaan voor alle populaire telefoons en in geen enkele van die fora ga je jubelberichten vinden. Mensen posten enkel in dergelijke fora als ze problemen hebben.

Al eens gezocht naar fora van de iPhone of Samsung S8? Zogenaamde toptelefoons... Als je enkel afgaat op de berichten in de fora hebben ze gigantisch veel problemen. En die dingen kosten 4 tot 5 keer zoveel als een G5 plus.
;)
Dus ?

Ik gaf aan dat met name de G5+ een draak van een toestel is en het mag duidelijk zijn waarom. Het toestel is eigenlijk ook niet bedoeld voor Europa maar voornamelijk voor India en Brasilia (daar worden de meeste ook gemaakt)

Ik kijk niet naar de prijs van een toestel, het is een goed toestel of niet ongeacht de prijs.

Maar he, gij is tevreden dus mooier kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 08:02
Kan iemand me aanraden welk sd-kaart(64GB) in de praktijk goed werkt met de G5 als adoptable geheugen?

[ Voor 12% gewijzigd door cc12 op 20-10-2017 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cc12 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 05:35:
Kan iemand me aanraden welk sd-kaart(64GB) in de praktijk goed werkt met de G5 als adoptable geheugen?
Elk kaartje wat voldoet aan de eisen betreffende de schrijfsnelheid. Ik heb die eerder al genoemd en je kunt op de diverse fora die snelheden ook gewoon vinden.

Ik gebruik Sandisk. Kaartjes bij de Action of Aldi gekocht voor weinig gaan NIET werken.....
Kijk ook op de verpakking of (als je online koopt) goed naar de specificaties.... word alleen de leessnelheid genoemd ,dan is de kaart vaak veel te langzaam... (leessnelheden zijn altijd ruim voldoende)

(Als je Google gebruikt voor je een vraag stelt heb je gelijk antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:04
cc12 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 05:35:
Op de website van Motorola wordt een UHS-1 kaartje aangeraden. Laat dat nu net zijn wat mijn vriendin 2 maand geleden had gekocht voor haar Moto G 2015 (een Samsung EVO+ 64GB). Anderhalve maand later was het kaartje al kapotgeschreven en nu wachten we al 2 weken op garantie (lang leve Media Markt |:(). Het was het 2e kaartje dat kapotgeschreven werd door haar Moto G (het eerste na 1,5 jaar). Mijn advies is dan ook om adoptable storage zoveel mogelijk te vermijden, SD-kaartjes zijn daar gewoon niet voor gemaakt, zoek maar eens op het net. Eens het kaartje niet meer kan gelezen worden door je GSM ben je ook al je data kwijt want er is geen enkele manier om het te recupereren dankzij de encryptie.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Ik heb laatst een Toshiba U3 128GB sd kaart gekocht. Maar die werkt niet met de G5, in welk FAT formaat je het ook formateert. Ik vind het jammer dat er nu opgemerkt wordt dat je een sd kaart beter niet als adoptable storage gebruikt kan worden want de G5 heeft zelf daar te weinig geheugen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Largamelion schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:51:
[...]
Op de website van Motorola wordt een UHS-1 kaartje aangeraden. Laat dat nu net zijn wat mijn vriendin 2 maand geleden had gekocht voor haar Moto G 2015 (een Samsung EVO+ 64GB). Anderhalve maand later was het kaartje al kapotgeschreven en nu wachten we al 2 weken op garantie (lang leve Media Markt |:(). Het was het 2e kaartje dat kapotgeschreven werd door haar Moto G (het eerste na 1,5 jaar). Mijn advies is dan ook om adoptable storage zoveel mogelijk te vermijden, SD-kaartjes zijn daar gewoon niet voor gemaakt, zoek maar eens op het net. Eens het kaartje niet meer kan gelezen worden door je GSM ben je ook al je data kwijt want er is geen enkele manier om het te recupereren dankzij de encryptie.
Als je de UHS-1 standaard bekijkt zie je gelijk waar het probleem ligt.
Problemen zoals hierboven komen vooral voor als men domweg de waarschuwing tijdens het formatteren negeert, het toestel doet namelijk zelf een snelle test voor het formatteren.

(Het probleem is niet aanwezig als je de kaart gewoon als externe opslag gebruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cc12 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:57:
Ik heb laatst een Toshiba U3 128GB sd kaart gekocht. Maar die werkt niet met de G5, in welk FAT formaat je het ook formateert. Ik vind het jammer dat er nu opgemerkt wordt dat je een sd kaart beter niet als adoptable storage gebruikt kan worden want de G5 heeft zelf daar te weinig geheugen voor.
Sandisk 128Gb werkt prima.

Veel Toshiba sd kaarten zijn veel te langzaam ze kosten dan ook niet veel het zou mooi zijn als de klagers ook eens de echte specificaties van de gebruikte sd kaart vermelden. Het is lastig maar met de juiste sd kaart werkt het prima en snel. zoals vermeld, het toestel meld wanneer je kaartje niet snel genoeg is en als je die melding respecteert is er niets aan de hand, negeer je die melding ben je gewoon dom.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om dan een kaartje aan te geven wat niet werkt: Philips FM16MD45B - 16GB - U1/C10 SDHC

Die kun je laten liggen bij de Blokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:13
Anoniem: 539766 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:37:
[...]

Dus ?

Ik gaf aan dat met name de G5+ een draak van een toestel is en het mag duidelijk zijn waarom. Het toestel is eigenlijk ook niet bedoeld voor Europa maar voornamelijk voor India en Brasilia (daar worden de meeste ook gemaakt)

Ik kijk niet naar de prijs van een toestel, het is een goed toestel of niet ongeacht de prijs.

Maar he, gij is tevreden dus mooier kan het niet.
Mijn vriendin heeft G5+ 2 weken en geen enkel negatieve ervaring tot nu toe. Mijn collega heeft hem 1 week ook geen enkele klacht. Voor de normale gebruiker is dit een perfect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Anoniem: 539766 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:57:
[...]

Als je de UHS-1 standaard bekijkt zie je gelijk waar het probleem ligt.
Problemen zoals hierboven komen vooral voor als men domweg de waarschuwing tijdens het formatteren negeert, het toestel doet namelijk zelf een snelle test voor het formatteren.

(Het probleem is niet aanwezig als je de kaart gewoon als externe opslag gebruikt.)
Ik kan je zeggen dat er geen waarschuwing was tijdens het formatteren bij die SD-kaart van Samsung. Bij oudere kaarten kwam dit er wel op, maar die hebben we dan ook niet gebruikt.

De UHS-1 wordt door Motorola zelf aangeraden op hun website:

We recommend use of a high speed card , such as a UHS-1 type. Class 4 and Class 2 micro SD cards are not recommended for adopted internal storage usage. The performance of these cards is typically 10x slower than internal storage performance.

Ik geef dus enkel aan dat zelfs kaarten die voldoen en aangeraden worden, zomaar kunnen sneuvelen na 1,5 maand gebruik als adoptable storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Er zijn veel verschillende Sandisk sd-kaarten. En sommige 'snelle' varianten van Sandisk blijken in de praktijk soms ook tegen te vallen. Dus zomaar afgaan op een merk of 'snelle' type aanduiding doe ik niet meer. Vandaar mijn vraag of er hier gebruikers zijn die met een bepaalde merk en type sd-kaart goede praktijkervaring hebben. Kan me niet voorstellen dat er hier geen gebruikers zijn van een G5 met ervaring betreft een sd-kaart in combinatie met adoptable storage.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cc12 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Er zijn veel verschillende Sandisk sd-kaarten. En sommige 'snelle' varianten van Sandisk blijken in de praktijk soms ook tegen te vallen. Dus zomaar afgaan op een merk of 'snelle' type aanduiding doe ik niet meer. Vandaar mijn vraag of er hier gebruikers zijn die met een bepaalde merk en type sd-kaart goede praktijkervaring hebben. Kan me niet voorstellen dat er hier geen gebruikers zijn van een G5 met ervaring betreft een sd-kaart in combinatie met adoptable storage.... :/
Bij alle (echte) Sandisk kaarten staan de snelheden netjes op de verpakking vermeld, je kunt dus nooit een verkeerde kopen...... En he he, de goedkope kaarten zijn van elk merk langzamer dan de duurdere typen.. dat is ook waarom de goedkope kaarten zelden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Largamelion schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:33:

De UHS-1 wordt door Motorola zelf aangeraden op hun website:

De eisen die aan een UHS-1 kaart gesteld worden zijn zo ruim dat een fabrikant dat label op een kaart mag plakken die maar 6Mb/s haalt.....

Motorola zet trouwens van alles op hun site... en alles ook onder voorbehoud,

Dat je geen foutmelding kreeg zou normaal gesproken inhouden dat de kaart de juiste snelheid heeft....
dat de kaart stuk gaat kan heel veel oorzaken hebben, er zijn heel veel fake merk kaartjes in omloop maar of je die bij de mediamarkt tegen komt lijkt me stug... Samsung is makkelijk met vervangen als je de bon maar hebt. Koop je natuurlijk niets voor maar een paar tientjes heb je wel weer terug.

Er staat veel op het web over sd kaart etende toestellen maar ik ken niemand die meer dan een keer een defecte kaart in hetzelfde toestel heeft gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 539766 op 20-10-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:57:
Om dan een kaartje aan te geven wat niet werkt: Philips FM16MD45B - 16GB - U1/C10 SDHC

Die kun je laten liggen bij de Blokker.
Blokker leek me nu net de juiste winkel om een degelijke kaart te kopen....

Het is wellicht een idee om een wat meer gespecialiseerde winkel of website uit te kiezen als de specificaties er echt toe doen.... het is geen stofzuigerzak of snelkookpan.....

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 26-10-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 539766 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Blokker leek me nu net de juiste winkel om een degelijke kaart te kopen....

Het is wellicht een idee om een wat meer gespecialiseerde winkel of website uit te kiezen als de specificaties er echt toe doen.... het is geen stofzuigerzak of snelkookpan.....
Tsjah, het kaartje voldoet aan de gestelde eisen op papier, dus dan zou de leverancier niet uit moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:44:
[...]

Link eens wat van die reviews, wel graag van mensen die de toestellen langere tijd hebben gebruikt en niet alleen even een uurtje aan hebben gehad.....

Op deze site staat ook geen enkele review alleen een eerste indruk met de geijkte vage verhalen.

zowel de camera, scherm, software en de speaker van de G5+ word overal door de gebruikers afgebrand, en gebruikers zijn de mensen die een toestel gebruiken de schoolkids die een soort van uitpak avontuurtje op een site kwakken als een review zijn geen gebruikers en zeker geen testers.

Maar he, als je het toestel niet gebruikt voor je werk of dagelijks foto's maakt kan het lang aan, en het maakt weinig uit wat anderen van een toestel vinden als je er zelf blij mee bent... je kunt alleen niet om de feiten heen...

Maar ik kijk uit naar wat echte reviews van mensen die het toestel een paar weken dagelijks gebruikt hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Zelf als externe verwijderbare opslag herkent de G5 de Toshiba SD kaart niet. Is exFAT geformatteerd. Op pc wel herkenning. Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toshiba kaartjes vind je ook vaak bij de trekpleister, Aldi Big bazar enz..... deze zijn trager dan traag..

Je hoeft een nieuwe kaart helemaal niet te formateren en gewoon FAT32 is genoeg, geeft gewoon de telefoon de opdracht een nieuwe kaart zelf eerst te formateren, dan word altijd de juiste formatering gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
Heeft de Moto G5 een andere audio aansluiting dan de eerdere Motorola toestellen?
Mijn zoon kreeg vandaag zijn G5 binnen en zijn oortjes (die prima werken op zijn Moto G 2013) doen het niet terwijl andere oortjes prima werken op de G5 (verschil is het aantal zwarte ringen op de jack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leader98 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:26:
Heeft de Moto G5 een andere audio aansluiting dan de eerdere Motorola toestellen?
Mijn zoon kreeg vandaag zijn G5 binnen en zijn oortjes (die prima werken op zijn Moto G 2013) doen het niet terwijl andere oortjes prima werken op de G5 (verschil is het aantal zwarte ringen op de jack)
Je geeft zelf het antwoord al..... er zijn drie connectoren op de plug, links audio, rechts audio en microfoon.
buiten dat, de plastic behuizing van de G5 is niet echt lekker gemaakt, sommige headsets passen domweg niet omdat ze niet ver genoeg in de socket passend. (de behuizing is soms te dik waardoor de socket "te diep" komt te liggen.

das het nadeel van plastic telefoons :) die zijn nooit helemaal passen glas of metaal is veel eenvoudiger binnen een tolerantie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 987593

Heeft iemand ervaring met de motorola G5, dat het eerste signaal bij bellen en Whatsapp heel zacht klinkt?
Omdat het tweede signaal wel op sterkte is.
Verder heeft iemand ervaring met de agenda?
Het is zo dat als ik een afspraak erin zet bv. de kapper dan komt als achtergrond in de afspraak een kam en een fóhn.
Bij de tandarts komt een andere achtergrond.
Wie weet of er nog andere opties zijn.
Ik kan ze niet vinden.
Iemand anders toevallig tegen gekomen.
Bvd MJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01
Anoniem: 987593 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:13:
Heeft iemand ervaring met de motorola G5, dat het eerste signaal bij bellen en Whatsapp heel zacht klinkt?
Omdat het tweede signaal wel op sterkte is.
Wat bedoel je met eerste en tweede signaal?
Verder heeft iemand ervaring met de agenda?
Het is zo dat als ik een afspraak erin zet bv. de kapper dan komt als achtergrond in de afspraak een kam en een fóhn.
Dat pakt de Google Agenda automatisch over uit je afspraak, maar er voor zover geen optie om dit handmatig toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32

Pierre

Van nature lui!

Als ik er afspraak maak bij de kapper dan zie ik een tondeuse :P
Sorry beetje melig hier aan deze kant

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:19:
[...]

Wat bedoel je met eerste en tweede signaal?

de eerste toon is heel zacht en de tweede toon is normaal.

[...]

Dat pakt de Google Agenda automatisch over uit je afspraak, maar er voor zover geen optie om dit handmatig toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe moet ik reageren op een antwoord.?
Ben nieuw op dit Forum
Bvd MJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Tsjah, het kaartje voldoet aan de gestelde eisen op papier, dus dan zou de leverancier niet uit moeten maken...
De kaartjes worden onder de merknaam verkocht...... door verschillende Chinese fabriekjes. Als de kaart met specificaties op de verpakking word verkocht is er geen probleem, dan staat de schrijfsnelheid netjes vermeld op de langzame goedkope kaartjes staan geen specificaties en soms alleen een aanduiding van de klasse met een sterretje en een heel verhaal waarom dat niet gehaald gaat worden.

Bij een goede SD kaart staan zowel de lees als de schrijfsnelheid vermeld en niet alleen een vage aanduiding als klasse 1....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 987593 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:54:
Hoe moet ik reageren op een antwoord.?
Ben nieuw op dit Forum
Bvd MJ
Gewoon een brief :+ kaartje sturen met je reactie naar het antwoordnummer dat onderaan de pagina staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:14
Sinds gisteren dit toestel gekregen van mijn werkgever. Ben onder de indruk, had niet verwacht dat een budget telefoon zo vlot zou aanvoelen. Ik loop wel tegen wat issues aan:
- Batterijpercentage - nergens in te stellen hoe ik dat moet doen. Mijn vrouw met haar Galaxy S8 heeft die optie gewoon. Heeft de motorola deze optie gewoon niet?
- Android Auto krijg ik niet aan de praat - de autoradio lijkt het beeld over te nemen, knalt er dan gelijk uit. Meer mensen last van?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Accu percentage staat net als bij elke telefoon in de taskbar en kan worden uitgezet of voorzien van een permanente percentage aanduiding, dit is gewoon een standaard Android optie en dus vind je dat in de settings.

Android auto werkt ook niet zomaar bij elk voertuig. Het klinkt misschien vreemd maar er zijn meerdere merken en modellen auto's en er zijn meerdere versies van Android auto....

Als je problemen hebt met een functie is het wellicht handig ook informatie te geven die men kan gebruiken om je een nuttig antwoord te geven.... Als je trouwens gewoon even Google gebruikt vind je talloze voorbeelden van Lenovo toestellen die niet eenvoudig aan Android auto zijn te koppelen (en veel meer bleutooth deviece's...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb gewoon een Samsung EVO+ 32 GB als externe opslag. Geen problemen.
Maar ik heb adoptable storage niet uitgeprobeerd

[ Voor 25% gewijzigd door MedionAkoya op 05-11-2017 12:27 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MedionAkoya schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:26:
Ik heb gewoon een Samsung EVO+ 32 GB als externe opslag. Geen problemen.
Maar ik heb adoptable storage niet uitgeprobeerd
Duhh dat voegt veel toe.... elke kaart kun je gebruiken als externe opslag 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:36
Hammetje schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:02:
- Batterijpercentage - nergens in te stellen hoe ik dat moet doen. Mijn vrouw met haar Galaxy S8 heeft die optie gewoon. Heeft de motorola deze optie gewoon niet?
System UI tuner inschakelen:
https://wccftech.com/enab...i-tuner-android-7-nougat/

Dan onder instellingen > System UI tuner > Statusbar > bijna onderin staat Battery/Accu. Hier kun je instellen of het percentage altijd zichtbaar is, of alleen tijdens opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
agoNITE schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:39:
[...]

System UI tuner inschakelen:
https://wccftech.com/enab...i-tuner-android-7-nougat/

Dan onder instellingen > System UI tuner > Statusbar > bijna onderin staat Battery/Accu. Hier kun je instellen of het percentage altijd zichtbaar is, of alleen tijdens opladen.
Kijk, daar heb ik wat aan! Dank, ingesteld en het werkt nu :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb een irritant "first world" probleem op mijn Moto 5G plus. De weer widget van Google vermeldt sinds een paar weken de temperatuur in graden Fahrenheit ipv Celcius (waar het systeem op in is gesteld). Heeft iemand dit ook of weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nitroglycerine schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:26:
Ik heb een irritant "first world" probleem op mijn Moto 5G plus. De weer widget van Google vermeldt sinds een paar weken de temperatuur in graden Fahrenheit ipv Celcius (waar het systeem op in is gesteld). Heeft iemand dit ook of weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?
Dat Kun je instellen in de settings van de tegel. Drie puntjes drukken, Kun je dat instellen.

Ik merk de laatste tijd wel dat het scherm vaker blijft aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Hammetje schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:02:
Sinds gisteren dit toestel gekregen van mijn werkgever. Ben onder de indruk, had niet verwacht dat een budget telefoon zo vlot zou aanvoelen. Ik loop wel tegen wat issues aan:
- Android Auto krijg ik niet aan de praat - de autoradio lijkt het beeld over te nemen, knalt er dan gelijk uit. Meer mensen last van?
Even een reactie op mijn eigen vraag omtrent Android Auto.

Android Auto wordt niet officieel ondersteund voor de Moto G5, dus installeren via de playstore werkt niet. Ik heb een APK gedownload*knip*. Het linken naar APK files is niet toegestaan.

Die los geinstalleerd. Gaf bij eerste keer starten wel een foutmelding, maar die verdween direct en Android Auto werkt verder gewoon naar behoren. Helemaal in mijn nopjes :*)

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 07-11-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

MikeyMan schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:27:
[...]

Dat Kun je instellen in de settings van de tegel. Drie puntjes drukken, Kun je dat instellen.

Ik merk de laatste tijd wel dat het scherm vaker blijft aan staan.
Open ik het Google now scherm, verandert de temperatuur voordat ik wat kan doen in graden Celcius. Kan het vervolgens wel weer wijzigen naar Fahrenheit ;)
Heb alle meldingen van Google maar uitgezet. Hopelijk stopt het nu.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nitroglycerine schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:26:
Als je de instelling aanpast in de assistent (als je die ook gebruikt) kun je al je persoonlijke voorkeuren instellen zoals je naam, je favoriete nieuwsfeed en welke eenheid de weer app gebruikt.

Het is weer wel zo dat als je de taal van de telefoon in Nederlands heb ingesteld Google now en toebehoren maar gedeeltelijk werkt en als het werkt vrij gammel. de nieuwsfeed is dan een soort portaal voor de google nieuws app en krijg je dus de rommel van Nu.nl en het AD voor je neus met al hun advertenties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 998351

Beste Tweakers met een Moto G5 (dus niet de 5S), hoe staat t met jullie mobiele ontvangst? Helaas heb ik vanaf aanschaf problemen gehad met de G5 in combinatie met Hollandsnieuwe. Omdat ik net verlengd had toen ik de G5 in gebruik nam en overging op 4G dacht ik dat t probleem bij de provider lag. Nieuwe simkaart gaf echter hetzelfde probleem en heb t overal. Continu een uitroepteken, gesprekken vallen weg of zijn slecht verstaanbaar. Batterij loopt snel weg omdat continu naar een signaal wordt gezocht.

Als ik via instellingen -> accu op dat grafiekje klik dan is de balk bij 'signaal mobiel netwerk' enkel oranje en rood. Mijn simkaart in een andere telefoon geeft een groen balkje en prima bereik,andere Hollandsnieuwe kaarten in m'n telefoon hebben hetzelfde probleem. M'n vriend heeft hetzelfde toestel en provider en ook bij hem een oranje balk, al heeft hij minder problemen. In zijn toestel werken andere simkaarten prima, bij mij ook daarbij slechter bereik.

Toestel ligt ter reparatie bij Dynafix nu. Maar zat net te Googelen en zie dat onwijs veel mensen in de US met Verizon exact dit probleem hebben gehad dus ben nu erg benieuwd of dit ook een probleem is van een combi van de G5 met Hollandsnieuwe en of meer mensen dit zo ervaren.

Kunnen jullie die mobiel signaal statusbalk eens opzoeken en replyen welke kleur die heeft bij welke provider? Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 15:20
Ik zit bij provider Simpel. De balk is bij mij voor het grootste gedeelte oranje, met wat groene vlakjes erin. Geen rood ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier op Youfone ook volledig oranje.

Maar dat zegt alleen iets over het accugebruik van de mobiele verbinding, niet over het bereik lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehhhh zowel suedje en Mikeyman noemen niet de netwerkprovider die ze gebruiken.... ook de vraagsteller niet....

Het gaat om het NETWERK of je wel of geen goede verbinding hebt... ook gebeurt het soms dat de goedkope carriers een lagere prioriteit hebben op het netwerk waar ze de minuten in hebben gekocht.

De G5 werkt prima op het Vodafone en T-Mobile netwerk hier.

Jqhello, heb je al eens geprobeerd het netwerk handmatig in te stellen ? dan stopt het toestel met zoeken naar netwerken en dat scheelt aanzienlijk in het stroom verbruik.

En natuurlijk, probeer altijd dezelfde simkaart eerst eens in een ander merk/type toestel om te kijken om dan ook het probleem optreed.... (of andersom een simkaart van een andere (echte) netwerkprovider proberen in jou toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Que? Youfone is gewoon KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

`
Als er geen verschil zou zijn met een regulier KPN contract zou het KPN heten..... Er is een reden dat de grote drie al jaren zelf onder andere namen hun diensten aanbied aan verschillende doelgroepen.

Maar mijn punt was dat als je een probleem met een netwerk vermoed het handig is het netwerk te vermelden en niet alleen de partij waar je de belminuten afrekent... het is wel zo netjes gewoon al de informatie te vermelden zodat met kan antwoorden zonder eerst zelf te gaan uitzoeken....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• suedje
Sorry, maar er word gevraagd naar een provider, dat is in mijn geval Simpel. Hij noemt zelf Hollands Nieuwe en heeft het ook niet over het Vodafone netwerk. En als er wel degelijk verschil is tussen KPN en Youfone, gaat het dus wel om aan wie je betaald, aangezien beide op hetzelfde netwerk zitten.
En ik heb geen problemen met de combinatie Simpel en mijn G5.

Trouwens, ik rij in een Seat, of moet ik dan ook Volkswagen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorverg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 20:37
Beste Tweakers,

Sinds ongeveer een maand heb ik te maken met een Moto G5 waarbij er op de meest willekeurige momenten app crashes ontstaan. Tot nu heb ik nog niet echt de vinger weten te leggen op de oorzaak hiervan.

Tijdens normaal gebruik van de telefoon, zoals Facebook of WhatsApp, springt er regelmatig de melding "APPNAAM is gestopt". Het meest opvallende hiervan is dat het niet om een specifieke app lijkt te gaan. Ik heb het niet alleen voorbij zien komen bij apps als Facebook Whatsapp, maar zelfs de Play Store komt regelmatig met de melding 'Play Store is gestopt', zonder dat de app actief geopend is.

Dit lijkt me niet echt normaal gedrag. Hoewel ik nog niet geprobeerd heb om de telefoon volledig te factory resetten, wilde ik eerst even rondvragen of er wellicht anderen met vergelijkbare problemen zijn. Ik heb via Google nog niet echt specifiek hetzelfde probleem kunnen vinden. Er staan een aantal methodes zoals Google settings resetten en cache geheugen clearen, maar dit heeft dusverre nog niets opgeleverd.

Alvast bedankt voor mogelijke tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je een SD kaart als intern geheugen in gebruik? Gaf bij mij de laatste dagen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MikeyMan schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:07:
Heb je een SD kaart als intern geheugen in gebruik? Gaf bij mij de laatste dagen problemen.
Een (te) langzame SD kaart geeft inderdaad deze problemen. Maar eigenlijk geld dat voor elk toestel. oplossing is vrij simpel, geen apps op de SD kaart installeren of een goede SD kaart kopen die wel de juiste schrijf snelheid heeft. workaround is de SD kaart alleen als verwijderbaar geheugen te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

suedje schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:37:
Sorry, maar er word gevraagd naar een provider, dat is in mijn geval Simpel. Hij noemt zelf Hollands Nieuwe en heeft het ook niet over het Vodafone netwerk. En als er wel degelijk verschil is tussen KPN en Youfone, gaat het dus wel om aan wie je betaald, aangezien beide op hetzelfde netwerk zitten.

Wellicht mijn fout, vaak denkt men dat dat bijvoorbeeld Simpel je provider is maar dat is niet juist,Bedrijven als Simpel kopen belminuten en data bij een van de providers en maken dan (onder bepaalde voorwaarden) gebruik van het netwerk van die provider. In sommige gevallen kunnen ze bijvoorbeeld niet van het 4G deel gebruik maken hoewel dat ondertussen steeds minder word.
Je heb een auto van de VAG groep Volkswagen is daar slechts een onderdeel van..... (dat probleem ook gelijk opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
Anoniem: 539766 schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:43:
[...]

Een (te) langzame SD kaart geeft inderdaad deze problemen. Maar eigenlijk geld dat voor elk toestel. oplossing is vrij simpel, geen apps op de SD kaart installeren of een goede SD kaart kopen die wel de juiste schrijf snelheid heeft. workaround is de SD kaart alleen als verwijderbaar geheugen te gebruiken.
Afgelopen week het bekende probleem van de camera app op de G5 gehad. Als de camera app werd opgestart kreeg ik de melding "Camera opieuw opstarten". Ik had een andere camera app geinstalleerd, maar kreeg daar dan de melding"probleem bij wegschrijven foto, app opnieuw opstarten". Als ik de telefoon opnieuw opstart, of het cache geheugen van de camera app had gewist werkte het weer voor even. Ik had een micro SD kaart geformatteerd als intern geheugen. Afgelopen weekend de G5 een factory reset gegeven en ingesteld zonder SD kaart. Het toestel werkte weer prima en toen de SD kaart als extra geheugen toegevoegd, niet als intern geheugen. Sindsdien is het probleem niet meer voorgekomen. Lag dus ook aan de te langzame SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
suedje schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:46:Afgelopen week het bekende probleem van de camera app op de G5 gehad. Als de camera app werd opgestart kreeg ik de melding "Camera opieuw opstarten". Ik had een andere camera app geinstalleerd, maar kreeg daar dan de melding"probleem bij wegschrijven foto, app opnieuw opstarten". Als ik de telefoon opnieuw opstart, of het cache geheugen van de camera app had gewist werkte het weer voor even. Ik had een micro SD kaart geformatteerd als intern geheugen. Afgelopen weekend de G5 een factory reset gegeven en ingesteld zonder SD kaart. Het toestel werkte weer prima en toen de SD kaart als extra geheugen toegevoegd, niet als intern geheugen. Sindsdien is het probleem niet meer voorgekomen. Lag dus ook aan de te langzame SD kaart.
Ik blijf het sowieso afraden adoptable storage. Bij m'n vriendin haar G3 zijn er zo 2 SD-kaarten gesneuveld, je bent dan ook alle data kwijt gezien er geen enkele manier is om deze te recupereren. De eerste was na een jaar defect en deze zomer een Samsung EVO+ 64GB kaart gekocht met de snelheidsklasse die Motorola zelf aanraadt op hun site ... na anderhalve maand was ze defect. Ondertussen via garantie een nieuwe gekocht (UHS 3 deze keer i.p.v. UHS 1) en die gebruikt ze nu gewoon als extern geheugen.

Het probleem van te weinig intern geheugen heeft ze opgelost door haar Moto G3 te vervangen door een Wileyfox Swift 2x met 32GB intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adoptable storage werkt perfect mits je een goede SD kaart gebruikt.... gebruik je goedkope rommel dan gaat het vaak mis en inderdaad dan ben je de data meestal kwijt.

Motorola geeft op de Lenovo site trouwens helemaal geen advies, wel worden op andere sites (lokale) soms minimale snelheden genoemd..... echter.... De klasse is niet van belang binnen de standaard is een veel te lage SCHRIJFSNELHEID mogelijk. Het is toch best simpel want je hoeft echt alleen even te kijken wat de minimale schrijfsnelheid is.... op de meeste kaartjes staat alleen de maximale LEESSNELHEID vermeld die is altijd wel oke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
De klasse van een kaart bepaalt net de minimale schrijfsnelheid, daarom is dat net WEL van belang. Dat wil zeggen dat de kaart minimaal de schrijfsnelheid haalt van die klasse. De andere snelheden die vermeld worden zijn meestal de max snelheden, maar daar ben je zoals je zelf zegt weinig mee.

De kaartjes die we hadden waren van Sandisk en Samsung, dat kun je ook niet echt goedkope rommel noemen. Ik geef mijn ervaring maar mee aan anderen, die doen er zelf mee wat ze willen. In mijn zoektocht naar oplossingen om de data te recupereren las ik overigens veel dergelijke gevallen. Zolang de kaartjes het volhouden, werkt het best goed, maar SD-kaartjes zijn niet ontworpen om op die manier gebruikt te worden (zeer veel kleine lees/schrijfbewerkingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier dezelfde ervaring dus. Kaartje (Sandisk ultra) is vlot zat, en deed het een tijdje vlekkeloos, maar nu volledig corrupted. Pas na enkele malen formatteren weer bruikbaar te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 27-11-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 998351

suedje schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:37:

Ik vroeg inderdaad naar jullie providers, dus dank voor het melden. Ik heb met hollandsnieuwe altijd topbereik gehad toen ik m'n oude Galaxy S3 nog had, pas toen ik switchte naar de G5 werd 't hommeles. Zelfde probleem met hollandsnieuwe simkaartjes van anderen in die telefoon. Net een melding gehad van Dynafix dat 'ie gerepareerd is, benieuwd of er iets gedaan is of niet. Ik verwacht 't toestel woensdag weer en zal 't even laten weten hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan z
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 18:24
Anoniem: 539766 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:39:
Adoptable storage werkt perfect mits je een goede SD kaart gebruikt.... gebruik je goedkope rommel dan gaat het vaak mis en inderdaad dan ben je de data meestal kwijt.
een Samsung EVO+ 64GB zou toch geen goedkope rommel moeten zijn? Heb deze er in ieder geval sinds Black Friday in zitten.
Ach ja, met af en toe een goede backup raak je toch eigenlijk niets kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alan z schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:48:
[...]

een Samsung EVO+ 64GB zou toch geen goedkope rommel moeten zijn? Heb deze er in ieder geval sinds Black Friday in zitten.
Ach ja, met af en toe een goede backup raak je toch eigenlijk niets kwijt.
De genoemde Samsung kaartjes zijn inderdaad geen rommel, er zijn volop "namaak" te koop maar die vind je erg goedkoop op vage sites niet in de reguliere handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Largamelion schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:07:
De klasse van een kaart bepaalt net de minimale schrijfsnelheid, daarom is dat net WEL van belang. Dat wil zeggen dat de kaart minimaal de schrijfsnelheid haalt van die klasse. De andere snelheden die vermeld worden zijn meestal de max snelheden, maar daar https://gathering.tweaker...te_message/53409563/10ben je zoals je zelf zegt weinig mee.

De standaard beschrijft de theoretische maximale schrijfsnelheid.... daar mag je rustig 25% afhalen om tot de werkelijk snelheid te komen (mag gewoon zo vermeld worden) je moet dus simpelweg een kaartje kopen die ook na correctie nog steeds rond de 40 mb/s kan schrijven. en zoals eerder vermeld vooral NIET de waarschuwing van de software negeren als die een kaartje detecteert met een te lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 998351 schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:41:
[...]

Ik vroeg inderdaad naar jullie providers, dus dank voor het melden. Ik heb met hollandsnieuwe altijd topbereik gehad toen ik m'n oude Galaxy S3 nog had, pas toen ik switchte naar de G5 werd 't hommeles. Zelfde probleem met hollandsnieuwe simkaartjes van anderen in die telefoon. Net een melding gehad van Dynafix dat 'ie gerepareerd is, benieuwd of er iets gedaan is of niet. Ik verwacht 't toestel woensdag weer en zal 't even laten weten hier. :)
Als je toestel niet gevallen is en je hebt niet zelf aan de antennes zitten rommelen kan er weinig kapot gaan... De G5 heeft normaal gesproken zelfs een vrij goede signaalsterkte omdat hij aan de achterzijde helemaal van plastic is.
Een simkaart die wat ouder is KAN problemen geven bij gebruik van het 4G netwerk maar dat zou met het vervangen van de kaart opgelost moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 539766 op 01-12-2017 07:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
Anoniem: 539766 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:46:
De standaard beschrijft de theoretische maximale schrijfsnelheid.... daar mag je rustig 25% afhalen om tot de werkelijk snelheid te komen (mag gewoon zo vermeld worden) je moet dus simpelweg een kaartje kopen die ook na correctie nog steeds rond de 40 mb/s kan schrijven. en zoals eerder vermeld vooral NIET de waarschuwing van de software negeren als die een kaartje detecteert met een te lage snelheid.
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar wat je zegt klopt gewoon niet. Ik zal even een bron quoten voor jou:

Speed Class*, UHS Speed Class** and Video Speed Class*** symbols with a number indicate minimum writing speed. This is mainly useful for camcorders, video recorders and other devices with video recording capabilities.

En ook op Wikipedia lees je het volgende:

Het classificatiesysteem bestaat uit een getal en een van de letters C, U, V. Er bestaan momenteel 12 snelheidsklasses, namelijk Class 2, Class 4, Class 6, Class 10, UHS Class 1, UHS Class 3, Video Class 6, Video Class 10, Video Class 30, Video Class 60 en Video Class 90. Deze klassen staan voor de minimale gegarandeerde dataoverdrachtssnelheid die een kaart kan halen.

Waar je die 25% vandaan haalt snap ik al helemaal niet.

Op de pagina hier zie je een hoop benchmarks en daarin is duidelijk te zien dat 99% van de kaartjes gewoon boven de minimum schrijfsnelheid van hun klasse zit, de meeste zitten er zelfs een pak boven. Enkel het kaartje van Toshiba onderaan haalt niet de minimum sequentiële schrijfsnelheid.

Je beweert verder ook in een van je vorige posts dat Motorola op hun officiële site nergens een type SD-kaart aanraadt, maar ook dat klopt helemaal niet. Lees deze post maar eens op het officiële forum van een Motorola admin. Daar wordt expliciet een UHS-1 of hoger aangeraden.

Ik zou zeggen, check dus even je bronnen voor je hier onwaarheden komt verkondigen alsof het feiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je wel eens een SD kaart getest ?

Heb je wel eens de documentatie gelezen aangaande de certificering van SD kaarten ?

je gelooft dus ook dat de opgegeven snelheid van een SSD of het verbruik van een auto geheel conform de verstrekte gegevens zijn ? De waarden waar jij steeds maar naar wijst zijn de absolute maximale waarden die alleen in een lab gehaald worden in de meest gunstige omstandigheden (gemiddelde snelheid bij het schrijven van een grote file (paar honderd MB)

Buiten al dat alles, het is nog steeds een feit dat de G5 simpelweg niet lekker werkt met heel veel dingen, het is niet voor niets een budget toestel voor de low end markt..... toch hebben wij talloze gebruikers op het net werk met een G5 die geen enkel probleem hebben met het toestel, ook niet met een SD kaart.

Je mag mijn input gewoon negeren en lekker verder rommelen hoor :) maar test gewoon eens een SD kaart op de juiste manier op snelheid en vergelijk de resultaten met de cijfers op de verpakking.... dan zul je de (oke ongeveer) 25% vinden. domweg dingen die je van het internet plukt roepen is wat dommig.... dat is net als Tweakers een onafhankelijke bron noemen ;w ;w ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Largamelion
Anoniem: 539766 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:35:
Heb je wel eens een SD kaart getest ?

Heb je wel eens de documentatie gelezen aangaande de certificering van SD kaarten ?

je gelooft dus ook dat de opgegeven snelheid van een SSD of het verbruik van een auto geheel conform de verstrekte gegevens zijn ? De waarden waar jij steeds maar naar wijst zijn de absolute maximale waarden die alleen in een lab gehaald worden in de meest gunstige omstandigheden (gemiddelde snelheid bij het schrijven van een grote file (paar honderd MB)

Buiten al dat alles, het is nog steeds een feit dat de G5 simpelweg niet lekker werkt met heel veel dingen, het is niet voor niets een budget toestel voor de low end markt..... toch hebben wij talloze gebruikers op het net werk met een G5 die geen enkel probleem hebben met het toestel, ook niet met een SD kaart.

Je mag mijn input gewoon negeren en lekker verder rommelen hoor :) maar test gewoon eens een SD kaart op de juiste manier op snelheid en vergelijk de resultaten met de cijfers op de verpakking.... dan zul je de (oke ongeveer) 25% vinden. domweg dingen die je van het internet plukt roepen is wat dommig.... dat is net als Tweakers een onafhankelijke bron noemen ;w ;w ;w
Dus al die websites en al die andere onafhankelijke benchmarks zijn volgens jou één grote leugen, gesponsord door de fabrikanten waarschijnlijk, maar als ik dus de waarheid wil moet ik bij jou zijn ... goed om weten.

Gelukkig vermeld jij altijd jouw bronnen en testresultaten, zodat het geloofwaardig overkomt _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Largamelion schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:17:
[...]
Dus al die websites en al die andere onafhankelijke benchmarks zijn volgens jou één grote leugen, gesponsord door de fabrikanten waarschijnlijk, maar als ik dus de waarheid wil moet ik bij jou zijn ... goed om weten.

Sites als Androidworld, Cnet, Android Police enz leven van de recensies en bespreken nooit of uiterst zelden iets waar niet voor betaald word.... wellicht is het je opgevallen dat bepaalde merken en fabrikanten nooit genoemd worden op dergelijke sites. Lenovo is daar een goed voorbeeld van, ze "adverteren" alleen tijdens een product introductie en dat is het moment dat je wat leest op dergelijke sites, dan koopt men de recensie in... Sandisk is een heel grote adverteerder met name in de VS en sites in Europa zijn meestal gewoon onderdeel van die bedrijven en vertalen alleen een item.

Sony, HTC, en talloze andere ,merken adverteren of geven producten weg aan de "redactie" als men er een publicatie tegen over zet. Huawai (en Honor) is daar een goed voorbeeld van en bijvoorbeeld Samsung die veel die dit op zeer grote schaal doet en dat merk je bijvoorbeeld vooral bij sites als NU.nl die eigenlijk elke week wel een of twee "nieuws items" hebben over dat merk.

Heel veel sites nemen ook gewoon de informatie van de fabrikant domweg over (deze site bijvoorbeeld) de informatie over een toestel of artikel is niet zelf onderzocht maar domweg uit de persmap gekopieerd (kijk eens op deze site naar de specs van de G5 bijvoorbeeld en met name naar de SD kaart informatie).

Informatie over certificering van bijvoorbeeld SD kaarten kun je gewoon bij de betreffende organisatie downloaden en als het moeilijk is het verschil tussen theoretische en werkelijk snelheid te bevatten komt er wellicht weer wel een Europese wet for dummies, de internet providers hebben exact hetzelfde probleem, die moeten nu ook de werkelijke snelheid voor de consument gaan benoemen (dus bijvoorbeeld 500Mb Ziggo is straks niet meer.... die waarde zal ge gemiddeld gemeten waarde zijn over een aantal metingen gedurende bijvoorbeeld een week)

En dat is nu precies wat er aan de hand is met een sd kaart, de werkelijke leessnelheid is een gemiddelde van een aantal verschillende schrijfacties van verschillende bestanden. Het verklaart gelijk waarom de kaartjes die bijvoorbeeld een fotograaf gebruikt zo vreselijk duur zijn, maar dat terzijde (150 euro voor een 64 Gb sd kaart is normaal )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan z
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 18:24
Heeft de één het nu over de "speed class" (minimum snelheid) en de ander over de "bus speed" (maximum snelheid) ? Dan gaan jullie het nooit eens worden.

Bij de buren afgelopen zomer een mooie review
https://nl.hardware.info/...ew-50-modellen-vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Laatst online: 23:43
Ik heb sinds september dit jaar een Moto G5 en tot vorige week werkte alles perfect. Heb er zowel een simkaartje van Ben als van Simyo in zitten. Die laatste heeft alleen sinds vorige week bijna geen bereik meer. Verbinding valt hele tijd weg, soms geeft de telefoon dit ook aan maar soms staat er gewoon dat ik vol bereik heb en 4G internet maar dan werkt het gewoon niet.
Ook als mensen me proberen te bellen krijgen ze gelijk de voicemail terwijl de telefoon aangeeft dat ik gewoon bereik moet hebben.

Met het Ben simkaartje heb ik geen enkel probleem, die verbindt meteen en is ook altijd bereikbaar.. Nieuw simkaartje van Simyo heeft ook niet geholpen dus geen idee wat ik nu nog kan doen behalve overstappen naar een andere provider (wat ik eigenlijk helemaal niet wil...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faeshaas schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:58:
. Nieuw simkaartje van Simyo heeft ook niet geholpen dus geen idee wat ik nu nog kan doen behalve overstappen naar een andere provider (wat ik eigenlijk helemaal niet wil...)
Simyo moet het gewoon werkend maken voor je. Alleen als het probleem lokaal is kunnen ze er niet veel aan doen maar ergens in je voorwaarden (inderdaad in de kleine lettertjes) staat hoe de dekkingsgraad zou moeten wezen.

Het blijft vaak gokken als je een goedkope oplossing wilt en niet gewoon direct bij een provider zelf een dienst inkoopt, je hoort vrij zelden dat die problemen hebben met de dekking (bereik) ze gebruiken dan ook al hun masten en de carriers niet wat dus plekken geeft met een minder bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Anoniem: 539766 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:50:
[...]

Simyo moet het gewoon werkend maken voor je. Alleen als het probleem lokaal is kunnen ze er niet veel aan doen maar ergens in je voorwaarden (inderdaad in de kleine lettertjes) staat hoe de dekkingsgraad zou moeten wezen.

Het blijft vaak gokken als je een goedkope oplossing wilt en niet gewoon direct bij een provider zelf een dienst inkoopt, je hoort vrij zelden dat die problemen hebben met de dekking (bereik) ze gebruiken dan ook al hun masten en de carriers niet wat dus plekken geeft met een minder bereik.
Ik heb nu alle mogelijke opties met Simyo geprobeerd zonder resultaat. Nu besloten om de telefoon ter reparatie bij de winkel aan te bieden omdat er wellicht toch iets mis is met de antenne. Mocht dit nou alsnog niet werken dan kan ik wel met een vingertje gaan wijzen naar Simyo maar heb echt heel goed/vlot contact gehad met klantenservice en die weten ook echt geen oplossing meer. In dat geval zit er niks anders op dan overstappen.

Maar eerst vanmiddag telefoon terug sturen naar de winkel, wellicht is het gewoon een hardware issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar eerst vanmiddag telefoon terug sturen naar de winkel, wellicht is het gewoon een hardware issue.
[/quote]

Dus je hebt de bewuste simkaart al op dezelfde locatie in een ander toestel geprobeerd ?

beetje kronkelige gedachte, als een antenne een probleem zou geven met een bepaalde simkaart terwijl de gebruikte frequentie niet veranderd....

Als een antenne of hardware defect is werkt geen enkele simkaart punt. als er een probleem met de simkaart is werkt geen enkele telefoon (voorop gesteld dat je een geschikte simkaart hebt voor het huidige netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb sinds gisteren een Motorola G5, mooie telefoon.
Ik mis alleen wel de notificatieled van mijn vorige telefoon. Ik had gehoopt dat de meldingen op een andere manier getoond werden. Bijvoorbeeld dat hij een keer per minuut iets op het scherm laat zien oid. Maar dat blijkt standaard niet het geval. In de review van de G5 plus hebben ze het over ''always on' screen. Maar dat is me ook niet helemaal duidelijk.
Hoe checken jullie voor nieuwe berichten? Met een aparte app? Of lekker rustig zo?

Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat de vingerafdrukscanner met een patroon of pincode gecombineerd moet worden. Je zou het als main beveiliging verwachten zoals bij de Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Huh? Ik kan hem met vingerafdruk helemaal ontgrendelen. Patroon alleen als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De G5 heeft geen always on screen, zou ook gewoon de accu leegtrekken.....

Standaard kom je in het lockscreen na ontgrendelen met de vinger, dit kun je echter uitzetten dan is hij wel gelijk toegankelijk . Berichten niet zien zie ik niet als een probleem, als je heb beetpakt zie je berichten en als je de telefoon niet onder handbereik heb is het ook niet nodig te zien wat er gebeurt......

Als je trouwens de originele Lenovo flipcover gebruikt kun je ook met de cover gesloten het display zien en gebruiken, zelfs bladeren werkt redelijk tot goed.

Als je even het toestel root kun je ook de led activeren voor de notificaties alleen heeft die geen verschillende kleuren en geeft alleen helder(wit) licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_Ei
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-03-2021
Even een vraag aan de andere G5 gebruikers.

Bij het ontgrendelen blijft regelmatig het scherm vrij donker, en lijkt het of de lichtsensor niet / niet snel reageert op het omgevingslicht en daarmee scherm belichting minimaal is. Dit wordt na een paar seconden weer gecorrigeerd, en dan wordt het scherm juist belicht.

Soms dit issue enkele malen per dag, soms minder of niet.

Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remco_Ei schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:16:
Even een vraag aan de andere G5 gebruikers.

Bij het ontgrendelen blijft regelmatig het scherm vrij donker, en lijkt het of de lichtsensor niet / niet snel reageert op het omgevingslicht en daarmee scherm belichting minimaal is. Dit wordt na een paar seconden weer gecorrigeerd, en dan wordt het scherm juist belicht.

Soms dit issue enkele malen per dag, soms minder of niet.

Iemand ervaringen mee?
Diversen fora staan er vol mee, soms helpt het om even de sensor uit te zetten (adaptieve brightnes) en zelf de helderheid in te stellen daarna werkt het vaak weer een poosje.

Soms als je gewoon even Google gebruikt vind je het antwoord vanzelf of kijk eens op het Lenovo forum daar vind je honderden klachten over de G5 en G5+ maar ook wat tips om sommige problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Anoniem: 539766 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:01:
[/quote]

Dus je hebt de bewuste simkaart al op dezelfde locatie in een ander toestel geprobeerd ?

beetje kronkelige gedachte, als een antenne een probleem zou geven met een bepaalde simkaart terwijl de gebruikte frequentie niet veranderd....

Als een antenne of hardware defect is werkt geen enkele simkaart punt. als er een probleem met de simkaart is werkt geen enkele telefoon (voorop gesteld dat je een geschikte simkaart hebt voor het huidige netwerk)
Mijn vriendin heeft ook een G5 en heb haar simkaart (Telfort) en de mijne (Simyo) in haar telefoon gedaan en in alle gevallen werkt dat perfect. Doe ik beide simkaarten in mijn G5 dan merk ik dat verbinding maken met het netwerk heel moeizaam gaat (of niet). Nu werkt Telfort wel beter dan Simyo maar het feit dat beide simkaarten het perfect doen in haar telefoon heeft mij doen besluiten de G5 ter reparatie op te sturen.

Lijkt me namelijk heel sterk dat het dan nog aan de provider ligt. Nu ondertussen een week verder maar nog geen nieuws :) De simkaart van Simyo zit nu in mijn oude G3 en werkt al een week perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Faeshaas schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:23:
[...]

Mijn vriendin heeft ook een G5 en heb haar simkaart (Telfort) en de mijne (Simyo) in haar telefoon gedaan en in alle gevallen werkt dat perfect. Doe ik beide simkaarten in mijn G5 dan merk ik dat verbinding maken met het netwerk heel moeizaam gaat (of niet). Nu werkt Telfort wel beter dan Simyo maar het feit dat beide simkaarten het perfect doen in haar telefoon heeft mij doen besluiten de G5 ter reparatie op te sturen.

Dan geef je zelf het antwoord al. Goedkope telefoons kunnen kuren hebben, de kwaliteit controle bij Lenovo is nu eenmaal niet hetzelfde als bij de "grootte merken" weet echter wel dat als je twee simkaarten gebruikt er maar eentje volledig werkt en de andere beperkt.. (de beperkingen vind je in de handleiding maar bijvoorbeeld 4G data werkt maar op een van de kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robje007
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
Anoniem: 998351 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:57:
Beste Tweakers met een Moto G5 (dus niet de 5S), hoe staat t met jullie mobiele ontvangst? Helaas heb ik vanaf aanschaf problemen gehad met de G5 in combinatie met Hollandsnieuwe. Omdat ik net verlengd had toen ik de G5 in gebruik nam en overging op 4G dacht ik dat t probleem bij de provider lag. Nieuwe simkaart gaf echter hetzelfde probleem en heb t overal. Continu een uitroepteken, gesprekken vallen weg of zijn slecht verstaanbaar. Batterij loopt snel weg omdat continu naar een signaal wordt gezocht.

Als ik via instellingen -> accu op dat grafiekje klik dan is de balk bij 'signaal mobiel netwerk' enkel oranje en rood. Mijn simkaart in een andere telefoon geeft een groen balkje en prima bereik,andere Hollandsnieuwe kaarten in m'n telefoon hebben hetzelfde probleem. M'n vriend heeft hetzelfde toestel en provider en ook bij hem een oranje balk, al heeft hij minder problemen. In zijn toestel werken andere simkaarten prima, bij mij ook daarbij slechter bereik.

Toestel ligt ter reparatie bij Dynafix nu. Maar zat net te Googelen en zie dat onwijs veel mensen in de US met Verizon exact dit probleem hebben gehad dus ben nu erg benieuwd of dit ook een probleem is van een combi van de G5 met Hollandsnieuwe en of meer mensen dit zo ervaren.

Kunnen jullie die mobiel signaal statusbalk eens opzoeken en replyen welke kleur die heeft bij welke provider? Alvast super bedankt!
Hee eindelijk, ik ben dus niet de enigste met dit probleem. Ik had dit probleem ook al op mijn g4 (de g5 heb ik ter vervanging gekregen van Lenovo). Ik heb op mijn g4 in Marshmellow nooit geen last van dit probleem gehad, het probleem is pas gekomen na de Nougat update. Het lijkt mij duidelijk dat dit gewoon een softwarematig iets is. Een tijdelijke fix die ik zelf heb ontdekt is vliegtuigmodus 30 sec. aan zetten en weer uit zetten daarna, De balk word dan groen/lichtgroen bij mij/

Is er al duidelijkheid over jouw telefoon wat het probleem is? _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door robje007 op 26-12-2017 23:53 . Reden: Aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:30

Daniel36

vernieuwde formule

Ontgrendelen alleen met vingerafdrukscanner: check, wel even de rest zo zetten at dit kan, plus de code blijft als back-up.
- ontvangst van mobiel bellen is hier waar wij wonen knudde met een rietje, altijd gedacht dat het aan de provider ligt, KPN heeft het probleem hier niet...
Klein dorpje in Friesland, maar wel twee zendmasten op korte en relatief korte afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-03 12:21
Vraagje, weet alleen niet of het hier de goede plaats is maar wij hebben het volgende probleem: sms en berichtjes in FB Messenger worden niet altijd ontvangen, ik heb een samsung A5 (2016) en mijn dochter Moto G5.
Dit is eerst begonnen met de berichten van Messenger, wij dachten eerst omdat het was dat de 4G van mijn dochter niet altijd opstaat maar als ze er dan toch stuurde kreeg ik deze soms ook niet binnen. We hebben dan afgesproken bij dringende of belangrijke zaken via sms te werken. Maar nu kreeg ik die ook allemaal niet binnen, sommige wel andere niet. Is dus wel heel vervelend.
Ik gebruik niet Messenger voor SMS maar zij wel, zou het daar kunnen aanliggen aan het gebruik van de apps, ik de 2 aparte en zij enkel messenger?
Ik vind het trouwens vervelend dat bij SMSen steeds gevraagd wordt om de app van messenger te gebruiken maar ik heb nu ondertussen gelezen dat je dit kunt uitschakelen.
Of zou het kunnen liggen aan haar sd-card dat gebruikt wordt als adoptable-storage, ik heb hier gelezen dat dit problemen kan zorgen bij apps.
Haar cardje is Samsung micro SDHC Evo+ 32 GB Class 10, max leessnelheid 80 MB/s, max schrijfsnelheid 20 MB/s.
Of is er nog een ander probleem dat aan 1 van de phones ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vercee schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:47:
Vraagje, weet alleen niet of het hier de goede plaats is
*Knip*. Dit mag ook best wel een stukje vriendelijker.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 28-12-2017 18:00 ]

• vercee
@Anoniem: 539766 ja dat heb ik want ik volg dit draadje al sinds het begin, alleen kan ik in dit geval niet goed uitmaken of het aan de Moto G5, sd-card, de apps of gelijk wat ligt vandaar de vraag hier om te zien of er hier omtrent al ervaringen waren.
Blijkbaar niet, ik heb Google en android.nl ook al geprobeerd maar vind er zo niet iets direct van terug.

• emmerx
Ik heb het SMS probleem eerder gehad met verschillende toestellen als ik de SMS niet via de native app daarvoor liet lopen. Daarom stel ik dat nu altijd zo in; ook ivm cell broadcast berichten als NL Alert.

*knip*. Ook dit mag je achterwege laten en maak volgende keer even een TR aan.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 28-12-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:16
Anoniem: 987593 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:13:
Ik geloof niet je hier al antwoord op gekregen hebt? Er staat me iets bij dat dat een safety maatregel is.

Stel je voor dat je een gesprek beeindigt en het toestel nog tegen je oor houdt, en dan onmiddellijk daarna gebeld wordt. Heb je de beltoon dan vrij luid ingesteld, zou je mogelijk gehoorschade kunnen oplopen. Om aansprakelijkheid claims te voorkomen heeft de fabrikant de eerste toon expres wat zachter dan normaal gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:24:
[...]

Ik geloof niet je hier al antwoord op gekregen hebt? Er staat me iets bij dat dat een safety maatregel is.

Stel je voor dat je een gesprek beeindigt en het toestel nog tegen je oor houdt, en dan onmiddellijk daarna gebeld wordt. Heb je de beltoon dan vrij luid ingesteld, zou je mogelijk gehoorschade kunnen oplopen. Om aansprakelijkheid claims te voorkomen heeft de fabrikant de eerste toon expres wat zachter dan normaal gemaakt.
bedankt in ieder geval voor je reactie.
Ik had inderdaad nog geen reactie gehad.
Diverse mensen zijn te druk met andere mensen de les te lezen.
In ieder geval iedereen een fijne jaarwisseling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
@emmerx dus het zou kunnen liggen aan het gebruik van de apps, ik zal dit voor beiden toestellen dan zo instellen dat ieder bericht zijn eigen app gebruikt en dan verder uittesten, hopelijk dan geen problemen meer.
Bedankt om dit melden, en inderdaad niet direct de juiste plaats maar ik moest toch ergens beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds wanneer zijn software vragen relevant in een topic over een hardware ?

Als dergelijk vragen hier thuis horen dan horen alle vragen over het wel of niet goed werken van apps en vergelijkbare software hier thuis.....

Maar goed, ik ben niet vriendelijk genoeg dus wens ik iedereen een fijne jaarwisseling en beperk mijn input voortaan alleen nog tot het Lenovo forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Software -en zeker het besturingssysteem- is een essentieel onderdeel van een product als de Moto G5.
Net als een optionele SD-kaart, waar je wel graag over uitlegt.

We zijn blij met je kennis en inbreng, maar de manier waarop/ toon is soms wat onvriendelijk.
Het gaat hier om het helpen van mensen, niet om het etaleren van kennis (of frustraties).

Ik ben zelf ongewenst verklaard op het Lenovo forum, omdat ik hen aansprakelijk wilde stellen voor een ondeugdelijk product:
hun Yoga2Pro kreeg namelijk nooit een firmware update voor de data-verliezende OEM Samsung 840 EVO mSATA (PM851).
https://forums.lenovo.com...838/highlight/true#M34144

[ Voor 46% gewijzigd door emmerx op 30-12-2017 19:38 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Motorola Moto G5] Het grote Accessoires topic
- Rooten, custom recovery en rom's: [Motorola Moto G5] Rooten & Custom ROM's
- G5 Plus: [Motorola Moto G5 Plus] Ervaringen & Discussie