Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plark
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04-2024
Wat opmerking van mij na een maand gebruik:
- metalen achterkant is dun, dus zeer makkelijk gedeukt zoals bij mij nu is gebleken (doe mij maar plastic)
- het opstarten van Netflix duurt echt een minuut lang
- af en toe reageert het apparaat totaal niet op de vingerprintscanner en moet je de knop gebruiken
- merk niet dat er geen kompas in zit met Google Maps
- camera's vallen me erg mee overdag(maar ik kom van een Huawei Y550)
- scherm valt ook erg mee
- knopjes steken vrij ver uit
- vingerscanner navigatie werkt heel erg prettig na even wennen

Tip: zet animatieschaal op 0,5x, waardoor alles net wat sneller (lijkt) te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-02-2021
Vraagje, ik twijfel tussen de G5 en G5 plus. Ik ben niet van plan mijn telefoon te gebruiken om grafisch hoogwaardige games op te spelen, heeft de snellere hardware van de G5 plus dan nog echt meerwaarde? (Kortom, merk je er iets van als je je beperkt tot nieuwsapps, social media etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over mijn G5.. Kan ik ergens vinden of mijn microfoon uitstaat? Net 1 dag in huis en niemand hoort mij.. Raarr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys.

I'd like to buy Motorola g5 plus for my mom's birthday present.
But she is Russian and needs an OS in Russian.

Those who own this phone, could you please check if the language settings could be changed to Russian ( provided you bought your phone in the Netherlands).

Thanks a lot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:25:
Hi guys.

I'd like to buy Motorola g5 plus for my mom's birthday present.
But she is Russian and needs an OS in Russian.

Those who own this phone, could you please check if the language settings could be changed to Russian ( provided you bought your phone in the Netherlands).

Thanks a lot.
If I choose 'Add a language', I can choose several Cyrillic languages, as well as Chinese and Arabic languages. Seems to be no problem, but I did not really set the interface to Russian for obvious reasons. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, @RoJan😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-08 09:51

ResuCigam

BOFH

Ik heb deze telefoon nu een paar maanden en ik ben op zich zeer tevreden met deze telefoon, op een ding na: Elke 2-3 weken reboot mijn G5 spontaan :| Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:22:
Is er nog iemand die problemen heeft met de geluidskwaliteit tijdens bellen?
Ik ga hem om deze reden terugsturen.
Er is steeds heel veel ruis te horen en het geluid klinkt heel schel, en de persoon met wie ik bel kan mij niet goed horen.
Het ligt niet aan het netwerk want met mijn oude telefoon is het geluid prima.

Jammer, want voor de rest was ik tevreden.
Yep, ik heb precies hetzelfde. Vandaag heb ik het toestel ontvangen en helaas heb ik ook ondervonden dat de gesprekskwaliteit ondermaats is. Veel background noise en de stem die af en toe afgekapt wordt. Helaas komt dit in veel reviews niet naar voren, maar het probleem speelt duidelijk bij meerdere mensen (ook bij video recording): https://forums.lenovo.com...hGen/thread-id/364/page/1

Ik ga ook maar eens overwegen om het toestel te retourneren. Je mag toch verwachten dat een basisfunctie zoals bellen fatsoenlijk werkt...

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs een Motorola g5 plus aangeschaft. Prima toestel maar toch probleem met overzetten muziek van de laptop naar de smart Phone. Verbind de gsm met kabeltje van de oplader maar laptop herkent de gsm niet. Iemand een oplossing hiervoor waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:20
Net even getest..Mijn G5 plus word direct herkend in W10.
Wel met een andere usb kabel..van oplader niet geprobeerd.
Op de telefoon direct een melding van 'opladen via usb' met opties waarna je kiest voor bestanden.
Overzetten van video/audio ging direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:54
Ik zie en hoor veel mensen klagen dat de audio kwaliteit tijdens het opnemen van een video erg slecht is. Ik was laatst bij de BCC, en toevallig hadden ze de Moto G5, dus ik heb het één en ander even getest, en bij dat model, is de kwaliteit erg slecht. Het klinkt net alsof ik onderwater film.

Is Lenovo hier mee bezig, of negeren ze iedereen die er over klaagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Wie weet een goede site / online winkel voor een goed passend hoesje voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
JSA schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:34:
Wie weet een goede site / online winkel voor een goed passend hoesje voor dit toestel?
https://nl.aliexpress.com...031556&SearchText=moto+G5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn G5 nu twee weken en een paar dingen vallen me toch wel op.

Zoals meerdere mensen al hebben gemeld is de "Stock Android" in werkelijkheid gewoon een zwaar aangepaste versie die zich presenteert als stock. Onder de kap heeft Lenovo behoorlijk werk verricht

De metalen backcover is niets meer dan een sticker op het plastic, een metalen backcover is in mijn ogen massief geen sticker.

Begrijp me op dat deel niet verkeerd, de "look and feel" is prima stikker of geen stikker ik vind alleen dat marketing en veel recensies dit "vergeten" aan te kaarten.

De G5 (en de G5+) is heel selectief als het gaat om SD kaarten... als de write speed lager dan 25 Mb/s is dan loop je tegen diversen problemen aan....

Lange wachttijd voor het maken van eerste foto in standaard instelling van de Motorola camera app. (in de professional instelling gaat dit sneller)

Uitval van de camera (reboot noodzakelijk)

lange laadtijden van apps en soms laden ze helemaal niet.

Natuurlijk word je hiervoor tijdens het formatteren gewaarschuwd, als de telefoon meld dat je SD kaart te langzaam is is hij dat ook..... (veel mensen kopen een kaart vanwege de geweldige leessnelheid die aangegeven word....en slechts zelden vind je op de verpakking de schrijfsnelheid en nu is die juist van groot belang als je de kaart als intern geheugen gebruikt)

Het gebruikt van een UHS-1 class 10 kaart zegt dus helemaal niets die kaarten mogen een write speed hebben vanaf 13 Mb/s en de goedkope zitten daar nog een stuk onder. De Lexar 633x die ik had schreef niet meer dan 15 Mb/s in een test in de laptop en leest keurig bijna 90 Mb/s... zo een kaart werkt dus niet in de G5/G5+.

De vingerprint scanner vind ik helemaal geweldig! werkt razendsnel en als je een tweede vinger instelt heb je altijd de scanner binnen beruik en ontgrendelt het toestel razendsnel.

Het gebruik van de scanner als "one touch" knop is een ervaring op zich.... het koste wat tijd om te wennen (in mijn geval) maar dan wil je ook niets anders meer.

De meegeleverde software is gelukkig echt minimaal, zelf een gallery app ontbreekt (als je Google foto niet wilt gebruiken) maar in de Playstore zijn er volop te vinden die gratis en volkomen vrij van advertenties zijn.

Het toestel is wel wat eigenwijs, de bluetooth schakel bijvoorbeeld standaard na elke reboot uit, dat kun je alleen voorkomen door in de locatie setting de bluetooth scan optie uit te schakelen.....

Het scherm is absoluut in orde alleen de automatische helderheid werkt niet echt zoals ik het wil, dat kan best een persoonlijk iets zijn en andere kunnen wel tevreden zijn.

Ook de System UI wilt heel graag dat je twee keer de setting aanpast want de eerste keer is na een reboot je instelling weer gereset (percentage in de batterij bijvoorbeeld)

Speaker..... niets mis mee als je in gedachte houd wat je in je handen houd..... hij voldoet prima als je belt en het is een blijft een telefoon en geen draagbaar entertainment centrum.... Het geluid via bluetooth of de Jack uitgang is gewoon prima.

Video opnemen kan wel wat "onderwater geluiden" geven... dat is vrij normaal in lawaaierige omgevingen en komt door het gebruik van twee microfoons en de bijbehorende software... perfect voor bellen niet zo perfect voor de regisseur in dop. (dit is eenvoudig op te lossen door voor het filmen een andere app te gebruiken, Snap camera heeft bijvoorbeeld de optie een bepaalde microfoon aan te wijzen die gebruikt word bij video opnamen.)

De video opnamen zijn prima maar ik mis toch wel wat opties.... Ik ben een gebruiker van Snap camera en die app geeft je de mogelijkheid alles in te stellen zoals je wilt.... de resolutie, framerate, bitrate, audio en video codec enz) De Motorola camera komt niet verder dan de resolutie en de framerate is 30 fp/s of je dit leuk vind of niet.

Mijn voorlopige conclusie,

Een goed uitziend toestel dat lekker in de hand light niet te groot is en ook niet te licht of te zwaar.

Mits je de juiste SD kaart gebruikt is zijn de opslag mogelijkheden meer dan voldoende (tot 128Gb).

Software updates is even afwachten want Lenovo pakt dat heel anders aan dan bij de eerdere generaties Motorola gebruikelijk was..... (de G5 loopt nu al achter en krijgt ook geen 7.1)

De prijs kwaliteit verhouding is dik oke, maar men moet niet de vergissing maken het toestel te vergelijken met topklasse toestellen want dan valt de G5 (en iets minder de G5+) genadeloos door de mand.

Teruglezend is het bijna een recensie geworden maar ach het was koffietijd en ik verveelde me :)

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan mede Moto 5 Gebruikers,

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een SD kaart groter dan 128 Gb ?

Ik had een beetje een discusie (in de goede zin des woords) over de maximaal ondersteunde capaciteit van de SD kaart in de Moto G5.

Ik blijf bij 128 Gb (zoals Motorola opgeeft) de topic starter vind 2TB (twee terabyte) correcte informatie.
Wij hebben hier (werkplaats) kaartjes van 512 Gb en 1 Tb, beide Sandisk, die werken zoals verwacht niet.....

(edit: de 1Tb is GEEN retail exemplaar)

Omdat ervaring de beste leermeester is ben ik dus benieuwd wat jullie ervaringen zijn.... tot die tijd houd ik voor onze klanten 128 Gb aan :)

Is iemand ook bekend met deze uitleg: 1Tb = 128GB en 512Gb = 64GB. voor mij is dit namelijk nieuw maar wil niet als wijsneus worden gezien .....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 19:07
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:04:
Vraagje aan mede Moto 5 Gebruikers,

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een SD kaart groter dan 128 Gb ?

Ik had een beetje een discusie (in de goede zin des woords) over de maximaal ondersteunde capaciteit van de SD kaart in de Moto G5.

Ik blijf bij 128 Gb (zoals Motorola opgeeft) de topic starter vind 2TB (twee terabyte) correcte informatie.
Wij hebben hier (werkplaats) kaartjes van 512 Gb en 1 Tb, beide Sandisk, die werken zoals verwacht niet.....

(edit: de 1Tb is GEEN retail exemplaar)

Omdat ervaring de beste leermeester is ben ik dus benieuwd wat jullie ervaringen zijn.... tot die tijd houd ik voor onze klanten 128 Mb aan :)

Is iemand ook bekend met deze uitleg: 1Tb = 128GB en 512Gb = 64GB. voor mij is dit namelijk nieuw maar wil niet als wijsneus worden gezien .....
Dan hou je geen klanten meer over... Wie wil vandaag de dag een toestel met 128 Mb? ;)

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was een nogal domme typo van mij... is rechtgezet

Tnx for pointing it out :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:21
Ik had laatst tijdens het werk Mixcloud aan en ineens begon Spotify ook. Heb m uit/aan gezet en toen was t weer goed want de telefoon begon gewoon een soort van te flippen. Iemand anders hier ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is mogelijk een update voor de G5 onderweg !

India heeft hem als eerste, Na de update is de Maart security patch geinstaleerd (build NPP25.137-73). De update is zo'n 125 Mb groot.

Geen idee of en wanneer het westen deze update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kwam de G5 tegen tijdens mijn zoektocht naar een opvolger voor de S4 mini

Echter het uitblijven van software updates icm de slechte geluidskwaliteit houdt mij ietswat tegen.

Verder lijkt het mij een goed budget toestel.

Ik begrijp uit de reviews/links dat het te maken heeft met de twee microfoons icm voice gain/control functie van de camera app.
Hoe is de geluidskwaliteit bij alleen voice recording?
Bijvoorbeeld met een gratis voice recorder app, kan je dan 1 of beide microfoons selecteren en is het geluid dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjoker64
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11-2024
Is er hier ook iemand die ervaring heeft met het spontaan opnieuw opstarten van de telefoon.
Ik heb dat deze week al 3x gehad 2 x snachts en de laatste keer overdag.
Heel raar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
  • Laatst online: 14-08 11:50
apps, foto's enzovoorts willen niet meer op sd-card. Bij het installeren van de sd-card zijn toen alle foto's van het intern geheugen verplaatst naar de sd-card maar sindsdien niets meer. Ik kan ook bij de apps niet kiezen om deze te verplaatsen. Iemand een idee aan wat het zou kunnen liggen.Sd card is: SAMSUNG MICRO SDHC EVO+ 32 GB CLASS 10, schrijfsnelheid 20Mb/S, leessnelheid 80 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:03
@vercee heb je deze toevallig geformatteerd als adoptable storage? Want dan wordt je SD kaart samengevoegd met je internet geheugen en is er geen onderscheid meer, waardoor Android zelf 'kiest' waar die de bestanden neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
Goh dat weet ik niet meer, kan ik dat ergens zien?

Als ik bij instelling ga kijken zie ik daar 2x geheugen staan,
Geheugen van 34,84 waaronder:
1) interne gedeelde opslag van 10,03 en android-besturingssysteem van 5,97 gb.
2) Draagbare opslag: Samsung Sd-kaar van 29,82 GB.
En dan geheugen van 2,8 GB (het werkgeheugen)
Als ik het zo bekijk denk ik wel dat ik deze dan geformatteerd heb als adoptable storage.
Veel voordeel is er volgens het artikel niet.
De bedoeling was om vooral de foto's op de sd-card te zetten en een paar apps. Als hij nu zelf kiest wordt dat wel veel moeilijker.
Ik heb ondertussen wel alle foto's die volgens mij op het interne geheugen stonden op de sd-card kunnen plaatsen. (er stond ergens selecteren en dan verplaatsen naar ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vercee schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:39:
De bedoeling was om vooral de foto's op de sd-card te zetten en een paar apps. Als hij nu zelf kiest wordt dat wel veel moeilijker.
Wat is het probleem nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
Het probleem was dat bijna alle foto's op het interne geheugen stonden en ik tot nu toe nog niets wist over adoptable storage. Tot mei 2017 met Android 4.0 gewerkt en daar was het net even anders.
Misschien was het niet zo'n goed idee om de sd-card te adopteren.
Ondertussen heb ik ook gevonden dat ik de foto's kan opslaan op de geheugenkaart dankzij het forum waar rens-br me naar verwees voor het artikel, waarvoor mijn dank.
Alweer een paar nieuwe dingen bijgeleerd :)

[ Voor 28% gewijzigd door vercee op 11-07-2017 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Vercee,

Je kaart is ingesteld als verwijderbaar geheugen, je kunt dus de kaart eruit halen en eventueel in een ander apparaat uitlezen of er iets op zetten.

Het is echter veel handiger de kaart te formatteren als intern geheugen, je hoeft dan nooit iets zelf te doen en het ingebouwde geheugen "groeit" als het ware met de waarde van de geheugenkaart. Je kunt dan ook nog steeds sommige applicaties naar het (meestal) snellere interne geheugen overzetten of omgekeerd maar het toestel regelt de rest zelf....

Wel zul je een veel snellere SD kaart moeten regelen want 20Mb/s is voor een toestel uit 2017 gewoon veel te traag minstens het dubbele en eigenlijk gewoon hoe sneller hoe beter. De G5 en de G5+ zijn heel selectief met de SD kaarten en als de kaart niet snel genoeg is loop je tegen heel veel probleem aan (zoals op het interweb pagina's vol zijn geschreven... De Goedkope SD kaarten zijn eigenlijk allemaal te traag en zullen foutmeldingen geven en niet of slecht opstartende apps...

Mocht je een snelle kaart regelen en die in het toestel als intern geheugen formatteert zul je trouwens altijd een foutmelding krijgen dat de kaart te traag is en mogelijk niet goed werkt..... dat is een van de vele fouten die Lenovo in de software heeft laten zitten.

Goede nieuws is dat men wel veel zal gaan verhelpen in de eerstvolgende update.... minder goed nieuws is dat dit zal zijn met de update naar Android 8 Maar dat is vrij gebruikelijk voor Chinese budget toestellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
@phrozencrew2
verwarring, ik kan ze inderdaad uitwerpen en nadien terug koppelen, dus toch niet als adoptable storage geformatteerd.
Maar daar kan je toch ook apps opzetten zoals instagram.
Bij mijn gsm een samsung galaxy a5 (2016) met android 7.0 gaat dat wel. Sd-cardje daar is al meer dan 2j oud.
De gsm is van mijn dochter en zij klaagt soms van blokkeren, trager worden en batterij sneller leeg. Vandaar mijn 1ste gedacht om eens naar het geheugen te gaan kijken.
Veel apps heeft ze niet maar wel al veel foto's, de gsm is in gebruik sinds eind mei.
Voor de sd-card ben ik hier en nog op andere plaatsen gaan kijken wat het beste leek voor haar gebruik en prijs/kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@vercee als je SD kaart is ingesteld als verwijderbaar geheugen is het niet mogelijk om er apps op te installeren. Je kan bij apps die veel ruimte in nemen vaak wel kiezen dat de opslag / cache op de SD kaart komt te staan, maar de gehele app is niet mogelijk. Denkt daarbij aan TomTom, Netflix, Spotify, Sygic, etc.

Verder kan je in de camera app aangeven dat de foto's standaard naar de SD kaart gaan en moet je zelf handmatig even de oude foto's over zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
Ok, bedankt voor de hulp.
Dan zal het voorlopig zo blijven zoals het is, de sd-card als verwijderbaar geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 18:11
Even een vraagje over SD kaarten: wat is de maximale schrijfsnelheid die de moto G5 ondersteunt? Stel ik zou zo'n kaartje er in doen: pricewatch: Toshiba Exceria Pro M501 Micro SDHC 16GB. Zou dit even snel werken als de internal storage en werkt het uberhaupt?

Ik kan nergens iets vinden over ondersteunde SD kaarten van de G5 (misschien zoek ik niet goed genoeg)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-08 10:22
Ik heb plotseling een gek probleem met m'n G5 icm de meest recente firmware; namelijk dat als ik de off/on knop indruk om t scherm uit te zetten deze spontaan weer activeert na enkele seconden. Ik zie dan de klok en na een paar seconden gaat t scherm weer gewoon op zwart.

Of de telefoon stil ligt of niet maakt niet uit. Op kantoor en in de auto gebeurt dit.

Screensaver staat uit (werkte sowieso niet maar a la) en verdere settings zijn standaard.

Iemand een idee...? Ik kan t ook niet relateren aan een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Lensent dit doet mij een beetje denken aan Active Display, heb je dat aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Nee, dat heb ik niet eens tussen m'n settings staan.
Echter door jouw opmerking ben ik gaan zoeken en zag ik wel Smart Lock staan. Hier had ik wel eea geconfigureerd staan. Heb alles weggegooid of uitgeschakeld en ga nu eens testen.

Ik vermoed wellicht dat het door gezichtsdetectie komt?

Edit

Geen effect...
Ook in vliegtuigmodus gebeurt het, en zowel met als zonder lader aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door Lensent op 14-07-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@02Sjoerd ,

Dit kaartje zou prima moeten werken. Natuurlijk haal je de maximaal opgegeven snelheden niet maar zelf de helft is al meer dan gemiddeld. Volgens Tweakers kun je SD kaarten tot 2Tb in de G5 stoppen (zie de door Tweakers gegeven specificaties) maar volgens normale mensen houd het echter op bij 256Gb (door de software bepaald).

Een SD kaart is echter nooit net zo snel als het werkgeheugen, met een goede SD kaart is het verschil echter niet merkbaar want je zult zelden hele grootte bestanden op de kaart plaatsen of kopiëren. belangrijk is de doorvoer bij het laden van bijvoorbeeld games (leessnelheid) en nog belangrijker het wegschrijven van bijvoorbeeld gemaakte foto's of video's.

Pas echter op met de G5 en de G5+..... Lenovo heeft er een bende van gemaakt en het hele internet staat vol klachten met name over de camera (uitval, focus) en bij de G5+ allerlei problemen na een software update (India en Noord Amerika)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lensent ,

Wat is de meest recente software ? Bij mijn weten heeft de reteu versie nog geen enkele update gehad.

En ook al klinkt het heel flauw, probeer eens een factory reset, dit is de eerste keer dat ik dit hoor met een G5 en een instelling kan behoorlijk veel ellende veroorzaken als je niet meer weet wat je heb veranderd.

post even welke build je heb draaien en of het wel een reteu versie van de G5 betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Softwarekanaal: RETEU
Build-nummer: NPP25.137-72

Factory reset zou echt mn allerlaatste optie zijn, heb het ding net helemaal zoals ik zou willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb hier op een G5 Build NPP25-137-15 (beveiliginspatch Januari)

Dat is dus een andere build en zonder de genoemde problemen. Alleen als de problemen gelijk na een software update begonnen zijn zou ik die verdenken anders wellicht toch een (combinatie van) instelling(en).

Hoe vervelend het ook mag zijn, Ik denk dat alleen een Factory Reset uitsluitsel kan geven, en ach als je even een back-up maakt is alles zo weer teruggezet (Android instellingen worden NOOIT geback-upt)

Je kunt als allerlaatste nog proberen in een winkel de settings vergelijken of natuurlijk van een andere G5 gebruiker in de buurt..... Ik heb geen idee wat de default settings zijn voor de Lenovo.... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janjoker64
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11-2024
update binnen!! NPP25.137-72

[ Voor 30% gewijzigd door janjoker64 op 19-07-2017 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat op mijn G5 hier ik ook de update klaar heb staan.... Ik ga voor de zekerheid straks eerst een G5 op het werk updaten.... er zijn nogal wat al dan niet terechte klachten over de update van de G5 in India en de VS....

Ik kom na de update er op terug.

(edit)

Even snel gedaan.... Het werkt dus dat is al heel wat...

Klein dingetje... Als de telefoon weer opstart komt er een vloek momentje... de telefoon start braaf op, is bruikbaar maar geeft aan de SD kaart te missen en er is geen Netwerk icoon (en geen netwerk)

Wacht gewoon nog een minuut of 5, dan verdwijnt de SD kaart melding en verschijnt het netwerkt icoon. Nog even later komt ook de melding dat de update klaar voltooit is en het toestel weer klaar voor gebruik.

Het had leuk geweest als de voortgang indicatie het hele update proces aanwezig is en niet bij een volle schaal verdwijnt terwijl de telefoon nog even wat tijd voor zichzelf wilt hebben.

Rare jongens die Chinezen.....

Trouwens, Update is net onder de 300Mb en totale update tijd was inclusief downloaden 20Min.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NPP25.137-72 update,

Kijkend naar de chance-log is het eigenlijk alleen de security update en zijn er geen echte aanpassingen gedaan (die de gebruiker weten mag) De echte update zou als het goed is dan ook pas komen samen met de Android 8 update. Ik ben dan ook aangenaam verrast dat Lenovo de moeite heeft genomen toch een beveiligingsupdate naar reteu te sturen.

In elk geval zijn de problemen met de camera (trage focus in standaard modus), geluid tijdens video recording (twee microfoons tegelijk wat de "onderwater" geluiden oplevert), Slechte communicatie met bleutooth (geluid is prima maar bediening headsets gaat soms verloren) niet opgelost...

Ikzelf heb op beide toestellen (nog) geen nieuwe problemen ontdekt (pffffff) en ook de bedrijfsduur lijkt onveranderd.

nu maar hopen dat het snel januari word...... dan staat O gepland : _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Never mind, dit is de niet plus...

[ Voor 93% gewijzigd door Tadango op 22-07-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:54
Ik heb de Moto G5 sinds vorige week, en het is een best leuk dingetje. Hij is nu in de aanbieding voor €179 bij Belsimpel. Als je een telefoon koopt is ie *natuurlijk* binnen 1 week goedkoper :P

Ik heb trouwens een paar video opnames gemaakt, en ik heb absoluut geen last van het onderwater effect, waar ik erg bang voor was. Ik had NPP25.137-72 out of the box, misschien dat die update het gefixed heeft?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen met de microfoon zul je niet altijd ervaren...

Als je echter buiten een video maakt en het waait een beetje of er is veel omgevingsgeluid (rondom) gaat het mis. Maak je binnen een video of in het bos op een windstille dag merk je niets ( de onderdrukking zal simpelweg niet in werking treden)

Er is niets gefixed, het is alleen de reguliere Google update en de nieuwste systeem apps (wallpaper) zijn toegevoegd.

Met de G5 is dan ook niet echt wat mis..... de G5+ is een heel ander verhaal en de nieuwe E nog beroerder, die krijgt zelfs helemaal geen Android 8 en het toestel is nog niet eens in de winkel te vinden..... (Mediatek SOC's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag een g5 plus, nu lukt het me echter niet om deze te koppelen met men garmin. Zowel op mijn garmin als op mijn smartphone wordt het apparaat niet gevonden om via bluetooth te koppelen. Beide bluetooth staan aan?Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het volgens de regels probeert ( lees gebruiksaanwijzing van beide apparaten) moet het lukken.

Echter heeft de G5+ ook met bluetooth problemen en willen sommige apparaten gewoon niet koppelen.
Headsets, autonavigatie enz.

Soms is het via een omweg op te lossen vaak echter niet. Google maar eens naar de vele problemen di mensen hebben met de G5+.

Een gouden tip is er niet, De enige tip is ook de meest flauwe en dat is zo snel mogelijk een ander toestel kopen.... De G5+ word in het buitenland massaal teruggebracht wegens al de problemen en bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ook een G5/reteu/Build-nummer NPP25.137-72

En sinds de laatste update is er blijkbaar geen SD kaart meer te bespeuren.

Alles geprobeerd maar zonder resultaat.
Iemand enig advies? Moet de G5 terug naar afzender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd ?

Zoals ik eerder aangaf duurt het update proces even en direct na de eerste reboot is er nog geen SD kaart te zien.... als je dus even wacht is de SD kaart weer gewoon zichtbaar.

Als je tijdens de update met het toestel gaat klooien loop je wel het risico dat de kaart of zelf de ROM corrupt raakt.

Als de SD kaart nog steeds niet zichtbaar is haal hem er eens uit en kijk in een ander apparaat of de kaart daar wel gewoon werkt, vergeet ook niet dst afhankelijk van de manier waarop je de SD hebt geformatteerd hij opgaat in het totale geheugen en is er geen "losse" SD kaart meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
Mijn vriendin haar SD-kaart was ook onbruikbaar na een update op haar moto G3. Was geformateerd als adoptable storage en er is niets meer mee aan te vangen. Windows ziet hem nog maar formatteren lukt niet meer. Voor ons nooit meer adoptable storage, doet eigenlijk toch niet veel meer dan apps naar je SD verplaatsen want het gros blijft nog steeds op het intern geheugen staan, kan je bijna evengoed manueel je apps verplaatsen.

Haar G3 scant de SD trouwens +-2 min en zegt dan 'no card'.

[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 08-08-2017 19:31 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf Android 6 werkt de de manier waarop Android de SD kaart kan gebruiken vele malen beter, ik weet niet wat op een G3 draait maar hier is de update probleemloos verlopen op beide toestellen..... de SD kaart word trouwens niet eens gebruikt tijdens het updaten, alleen tijdens de (eerste) reboot wordt pas na de optimalisatie de (eventuele SD kaart gemount.

Als de SD kaart al bij installatie niet geschikt was (de meeste SD kaarten zijn ongeschikt voor formattering als geheugen) is de kans heel groot dat hij verdwijnt...... dit zou ook gebeuren bij een simpele fabrieks reset.

Helaas kun je in de G5 en G5+ alleen de echt snelle kaarten gebruiken zonder vroeg of laat tegen problemen op te lopen, als je de waarschuwing tijdens het formatteren negeert (dat de kaart niet snel genoeg is) is het een beetje4 eigen schuld dikke bult natuurlijk.

Moet er gelijk achteraan zeggen dat de huidige generatie Motorola toestellen een regelrechte ramp is en het interweb vol staat met klachten de G5+ staat dik aan kop de G5 eigenlijk niet echt.....

https://forums.lenovo.com...-G5-Plus/bd-p/MotoG5thGen

Kijk hier maar eens waarom je wellicht toch niet de juiste aankoop gedaan hebt als je toevallig een G5+ bezit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 10:15

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Beste,

Ik heb nu een Moto G 4G 8 GB
pricewatch: Motorola Moto G (2013) (4G) 8GB Zwart

Ik vind het na 3 jaar tijd voor een nieuwe telefoon, 8 GB opslaggeheugen is een grote beperking.

Helaas zijn alle modellen met 16 GB ROM en 2 GB RAM rond 5 inch ipv 4,5 inch. :'( 5 inch is te groot en een Apple hoef ik niet.

Ik heb drie modellen in mijn gedachten.
- pricewatch: Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs
Het geluid is slecht, volgens veel gebruikers. :'(
- pricewatch: Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart
Eigenlijk te duur, maar het is nauwelijks groter dan de eerste moto uit 2013. 8)
- pricewatch: HTC One A9s Zwart
-Vreemde CPU en verouderde Android 6, maar wel 32 GB. _/-\o_

Ik kan niet kiezen.

Moto G4 mag niet. Want mijn huisgenoot heeft er al een. |:(

Aankoopadvies hoort niet thuis in ervaringen topics. Maak de volgende keer even een nieuw topic aan in Mobile Aankoopadviesforum

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 01-09-2017 10:21 ]

Trein?

Verwijderd

Je stelt dat je een G4 hebt maar dat je dat niet mag ?

Als je door huisgenoten laat bepalen welke telefoon je mag hebben en niet zelf een keuze kan maken uit de beschikbare telefoons op de markt zou je wellicht gewoon een 20euro flipphone bij de kijkshop moeten kopen.

En zijn honderden telefoons te koop met een schermdiameter kleiner dan 5".... ik stel voor eens Google te gebruiken en probeer eens iets als " smartphone under 5 inch "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:58:
Je stelt dat je een G4 hebt maar dat je dat niet mag ?

Als je door huisgenoten laat bepalen welke telefoon je mag hebben en niet zelf een keuze kan maken uit de beschikbare telefoons op de markt zou je wellicht gewoon een 20euro flipphone bij de kijkshop moeten kopen.

En zijn honderden telefoons te koop met een schermdiameter kleiner dan 5".... ik stel voor eens Google te gebruiken en probeer eens iets als " smartphone under 5 inch "
Dat zijn baggertelefoons. Enige wat je overhoud is een Samsung Galaxy A3 die 250 euro kost en dat vind ik weer te duur. Een Samsung J5 en Xcover 4 zijn goedkoper maar helaas groter. 8)7
Ik vind Samsung vrij duur, hoewel mijn eerste Android-telefoon een Galaxy Gio was.

Ik heb toch een Moto G5 gehaald. G4 vond ik aanvankelijk toch weer te groot met 5,5 inch. :/

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 25-08-2017 17:55 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ff een domme vraag:
Wat doen de koperkleurige pinnen op de telefoon?

FF gejat van AndroidCentral

Afbeeldingslocatie: https://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/larger_wm_brw/public/article_images/2017/02/moto-g5-hands-on-16.jpg?itok=MelDSKXw

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke pinnen ?

De metaalfolie op de backcover is de sticker die Lenovo een metalen behuizing noemt.

(Er zit een heel dunne metaalfolie over de back-plate om de gebruiker het idee van een metalen behuizing te geven

En zoals wellicht bekend maken mobile telefoons gebruikt van antennes......

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

De oplader (5,1V 2A) van de Moto G5 stinkt heel erg naar (verbrand?) plastic.
Gister was er stroomuitval in huis, terwijl de G5 aan de oplader hing.
De aardlekschakelaar was niet in werking getreden, wel is een groep uitgevallen. Sprake van kortsluiting?
Het vervelende is dat de groep gedeeld wordt met keuken, overloop en zolder. 8)7
Zou het de keuken zijn geweest? Maar dan had de aardschakelaar zijn werk gedaan. Want al het appraatuur in de keuken is geaard.

Ik laad nu mijn Moto G5 op met een Nexus 7-oplader (5V 2A) op. Deze oplader stinkt gelukkig niet. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 28-08-2017 20:58 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 11:00
MedionAkoya schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:57:
Gister was er stroomuitval in huis, terwijl de G5 aan de oplader hing.
De aardlekschakelaar was niet in werking getreden, wel is een groep uitgevallen. Sprake van kortsluiting?
Het vervelende is dat de groep gedeeld wordt met keuken, overloop en zolder.
Zou het de keuken zijn geweest? Maar dan had de aardschakelaar zijn werk gedaan. Want al het appraatuur in de keuken is geaard.
Groep'stoppen' van 16A beveiligen tegen te hoge stromen, bv door een kortsluiting of teveel tegelijk ingeschakelde apparaten: waterkoker (10A), oven (10A), wasmachine (10A) en boiler (tot 10A)..
Aardlek gaat dan niet 'uit'; die beveiligt alleen tegen (kleine) aardlekstromen.

[ Voor 12% gewijzigd door emmerx op 30-08-2017 17:51 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
MedionAkoya schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:20:
Ff een domme vraag:
Wat doen de koperkleurige pinnen op de telefoon?
Ik begreep dat er een cover (Qi) zou komen waarmee je draadloos kunt opladen.
De spoel in die behuizing maakt dan contact via de koperen pinnen.

• Oshawott
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 00:13
Toen mijn Moto G5 laatst uit mijn broekzak viel, is het scherm helaas gebarsten aan de rechterbovenkant. Het touchscreen werkt nog wel gelukkig, maar het oogt niet mooi.

Aangezien het touchscreen nog gewoon werkt, kan ik alleen het glas + digitzer vervangen en de LCD laten zitten of is dat gedoemd te mislukken?

En weet iemand waar ik een kwalitatief nieuw scherm (liefst origineel of alleen glas en digitzer als dat werkt) kan kopen?

Verwijderd

De Motorolla's uit de G serie kun je NIET contactloos opladen......

Als een oplader kortsluiting veroorzaakt is hij ALTIJD defect dus als de oplader vreemd ruikt maar gewoon werkt heeft hij geen kortsluiting veroorzaakt. (nieuwe elektronica ruikt altijd even vreemd als het warm word)
(Bij een kortsluiting aan de primairekant loopt er zo veel stroom dat ook de behuizing op zijn minst vervormt)

Alleen een digitizer en glas vervangen is bij een goedkoop display vrijwel even duur, als je al de onderdelen los kunt krijgen. Gewoon het display compleet vervangen is ook nog eens een stuk beter en als je het bij een door Lenovo erkende reparateur laat doen behoud je ook je fabrieks- garantie op de rest, doe je het bij Achmed op de hoek vervalt all je garantie.....

• Oshawott
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 00:13
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:28:
Alleen een digitizer en glas vervangen is bij een goedkoop display vrijwel even duur, als je al de onderdelen los kunt krijgen. Gewoon het display compleet vervangen is ook nog eens een stuk beter en als je het bij een door Lenovo erkende reparateur laat doen behoud je ook je fabrieks- garantie op de rest, doe je het bij Achmed op de hoek vervalt all je garantie.....
Ik heb Lenovo/Motorola gecontacteerd en zij verwijzen door naar Dynafix. Dynafix rekent echter al 40 euro onderzoekskosten en wilt geen zekerheid geven over hoeveel geld de totale reparatie gaat kosten dus dat lijkt het me niet waard. Daarom wil ik de reparatie zelf uitvoeren. Ik heb al gekeken naar schermen maar ze verschillen nogal in prijs en de prestaties staan er nooit bij. Waar moet ik opletten als ik bijvoorbeeld op Ebay of Aliexpress een nieuw scherm koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:28:
De Motorolla's uit de G serie kun je NIET contactloos opladen......
Daarom sprak ik ook over een G5 cover die zou komen waarmee dat moet kunnen.

Maar dit kan natuurlijk ook: een universele micro-USB Qi-ontvanger

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFgxMDAw/z/RDYAAOSw3YJZRO1A/$_12.JPG

http://www.ebay.nl/itm/Qi...b58f9b:g:RDYAAOSw3YJZRO1A

Produkteigenschaften:

Mit dem Ladeadapter (Qi-fähig) können Sie Ihr Smartphone kabellos aufladen.
Der Wireless Ladeempfänger rüstet bei Ihrem Smartphone den Qi-Standard für drahtloses laden nach.
Leistung: 5V / 1A drahtloses Laden.

Sie können für die Nutzung, eine Tasche oder Hülle um Ihr Handy haben.
Die Ladung wird funktionieren.

Für die Benutzung benötigen Sie ein Induktives Ladegerät,
dies ist nicht im Lieferumfang enthalten.

Inmiddels besteld....

[ Voor 33% gewijzigd door emmerx op 01-09-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oshawott schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:42:
[...]

Ik heb Lenovo/Motorola gecontacteerd en zij verwijzen door naar Dynafix. Dynafix rekent echter al 40 euro onderzoekskosten en wilt geen zekerheid geven over hoeveel geld de totale reparatie gaat kosten dus dat lijkt het me niet waard. Daarom wil ik de reparatie zelf uitvoeren. Ik heb al gekeken naar schermen maar ze verschillen nogal in prijs en de prestaties staan er nooit bij. Waar moet ik opletten als ik bijvoorbeeld op Ebay of Aliexpress een nieuw scherm koop?
Dynafix repareert voor bijna all merken met behoud van garantie dus vandaar de doorverwijzing.

Het enige waar je op moet letten is dat je de originele onderdelen geleverd krijgt en geen imitatie..
weet wel dat als je de onderdelen los besteld ( display, digitizer en glas) je zelf absoluut nooit de boel stofvrij kan monteren als je niet een ruimte met overdruk kan werken (je weet wel kassie, handschoentjes enz)

meeste mensen kunnen al geen screenprojector aanbrengen zonder stofdeeltjes tussen de lagen te krijgen.

De nummers van de originele onderdelen moeten te krijgen zijn maar ik vraag me echt af of de moeite het waard is bij een telefoon van nog geen 200 euro.... zeker gezien het plastic waarvan de G5 gemaakt is..... om de boel weer passend dicht te houden zou ik gelijk een rolletje mc Gyver tape meebestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Is het normaal dat ik geen update heb, hij blijft op 7.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Metalbuster schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:21:
Hier ook 7.0 patch maart 2017

Trein?

Verwijderd

Metalbuster schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:21:
Ja dat is normaal.... Vergeet niet dat je een Lenovo telefoon heb en geen Google Pixel.

Rond december word een upgrade (dus geen update) verwacht naar Oreo voor de hele G5 reeks..... maar dat is nog steeds niet officieel door Lenovo bevestigd. het kan makkelijk een paar maanden langer duren wegens de vele aanpassingen die Lenovo toepast in de gebruikte Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:06:
[...]
het kan makkelijk een paar maanden langer duren wegens de vele aanpassingen die Lenovo toepast in de gebruikte Android versie.
Ik heb de G5 juist gekocht vanwege de schone Android versie, dus weinig aanpassingen.
Dan zou de release van een nieuwe Android toch sneller moeten zijn dan bv Samsung met zijn behoorlijk aangepaste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:37:
[...]

Ik heb de G5 juist gekocht vanwege de schone Android versie, dus weinig aanpassingen.
Dan zou de release van een nieuwe Android toch sneller moeten zijn dan bv Samsung met zijn behoorlijk aangepaste versie?
Kwee nie maar hoe Android er aan de buitenkant uitziet is heel wat anders dan wat er aan de code is veranderd... Lenovo toestellen hebben het voordeel dat er geen bloatware en geen shell is toegevoegd. Echter heeft Lenovo Android zelfs behoorlijk aangepast, Als je 2 minuten Google gebruikt zul je ook zien dat bijvoorbeeld Samsung op dit moment veel sneller updates aanbied dan Lenovo dat doet... (tot nu toe 1 veiligheidsupdate).

Voor de overname was Motorola razendsnel met de updates, maar met Google toen als eigenaar was dat niet echt verwonderlijk. Natuurlijk speelt nu ook mee dat Lenovo voordeel heeft van een trage uitrol van updates, hierdoor kan het voor bepaalde gebruikers aantrekkelijk zijn de nieuwere modellen te kopen..... die hebben vaak wel een iets nieuwere versie (7.+)...

IK zie het absoluut niet gebeuren dat Lenovo voor eind van het jaar met een upgrade komt...... tot op heden is er zelfs nog geen enkele bevestiging dat er een update komt en welke toestellen die krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Niet zo treurig:
https://motog5.net/motorola-android-8-0-oreo-update/

Oreo dus ETA nov dec 2017

[ Voor 19% gewijzigd door emmerx op 09-09-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Die ETA is voor de Z-reeks, onder de G-reeks staat december 2017, wat uiteraard ook zeer netjes is als ze dat halen, maar daar twijfel ik toch sterk aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45
Dat is geen site van Lenovo / Motorola, dus die ETA zegt niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:17:
[...]
Die ETA is voor de Z-reeks, onder de G-reeks staat december 2017, wat uiteraard ook zeer netjes is als ze dat halen, maar daar twijfel ik toch sterk aan.
Echt ?????

Dus jij denkt dat als een fansite wat data noemt Lenovo dat volgt ?

Het is vrij Simpel, Lenovo moet eerst zelf een "upgrade kalender" vrij geven..... dan kan een fansite die gegevens publiceren zodat het klikvee dit kan overnemen. Lenovo geeft vrijwel nooit informatie VOORDAT de eerste upgrades uitrollen..... en omdat Lenovo zich voornamelijk richt op de groeimarkt zal vrijwel zeker India als eerste de upgrade's krijgen en iets later het westen. (India heeft dan ook al voor vrij veel toestellen Android 7.1)

Probleem met Lenovo is echter dat men geen echte site heeft waar je voor de recente toestellen een upgrade schema of zelfs maar een download pagina kan vinden... Ook de fabrieks ROM is nog steeds niet beschikbaar.

Maar ach, er komt een Motorola Android one aan.... en die worden rechtstreeks door Google voorzien van upgrades aangezien die wel op stock Android draaien (dus zonder aanpassingen, vergelijkbaar met de Pixel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het nut van jouw misinformatie ?

Als men zich tot de feiten beperkt is het voor de meeste mensen een heel stuk duidelijker...

Het is niet erg om niets te zeggen als je het niet weet..... :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:46:
[...]
Echt ?????

Dus jij denkt dat als een fansite wat data noemt Lenovo dat volgt ?
Dat denk ik helemaal niet, dat maak jij ervan. Ik zei dat ik daar sterk aan twijfel wat dus betekent dat ik er niet veel van geloof.

Er zijn amper fabrikanten die voor het einde van het jaar een toestel voorzien van de nieuwste Android versie. Sommige halen het d.m.v. een bèta, maar een stabiele versie die via OTA uitrolt is heel uitzonderlijk en enkel voor een paar toptoestellen weggelegd. Gezien de Moto G reeks eerder mid-range is, acht ik de kans uiterst klein en eerder onbestaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antidote schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:39:
[...]

Dat is geen site van Lenovo / Motorola, dus die ETA zegt niet zoveel.
U zeit de enige die oplet :)

Beste bron voor upgrade is vreemd genoeg Flipcart of Amazon in India, die verkopen de G serie met abo en hebben de kortste lijk met de Chinezen.... Omdat die markt voor Lenovo van groot belang is hebben die dan ook een streepje voor en krijgt India niet alleen de toestellen eerder ook de upgrades.

Elke site die aandacht wilt heeft een eigen lijst met "verwachte upgrade datum" doe dat voor elk merk en de advertenties kunnen geplaatst worden want de internet aapjes klikken zich weer suf.

Het is heel simpel, ga naar instellingen in je toestel, klik op "over telefoon" klik op "systeem upgrade" dan weet je zeker wanneer de upgrade er is.... je ziet het dan gelijk...

Toch..... je kan geluk hebben want Lenovo rolt altijd een paar maanden voor de upgrade een test batch uit in elke Regio.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:55:
[...]
Dat denk ik helemaal niet, dat maak jij ervan. Ik zei dat ik daar sterk aan twijfel wat dus betekent dat ik er niet veel van geloof.

Er zijn amper fabrikanten die voor het einde van het jaar een toestel voorzien van de nieuwste Android versie. Sommige halen het d.m.v. een bèta, maar een stabiele versie die via OTA uitrolt is heel uitzonderlijk en enkel voor een paar toptoestellen weggelegd. Gezien de Moto G reeks eerder mid-range is, acht ik de kans uiterst klein en eerder onbestaand.
Wat is dan de reden te refereren naar een vage site en niet naar een bron die werkelijk de juiste informatie aanbied ?

Omdat ik al die vage sites niet serieus neem refereer ik er gewoon niet naar...

O, en de G serie is een budget lijn, absoluut geen mid range... alleen de E serie zit onder de G lijn en zelfs de nieuwe Android one steekt met kop en schouders boven de G serie uit.....

One+, Nokia, HTC, Sony en nog een paar hebben allemaal al bevestigd in het vierde kwartaal Android 8 uit te rollen voor geselecteerde toestellen.... dat noem ik niet amper..... (Deze merken hebben de informatie op hun officiële site staan)

Je kunt onderstaande link gebruiken om te zien of een fabrikant ZELF heeft bevestigd of en wanneer een toestel de opgrade naar Android 8 krijgt. Het is natuurlijk wel aan te raden deze informatie voor jezelf te bevestigen op de site van de betreffende fabrikant...

http://www.androidguys.co...oid-8-0-oreo-update-list/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:03:
[...]
Wat is dan de reden te refereren naar een vage site en niet naar een bron die werkelijk de juiste informatie aanbied ?

Omdat ik al die vage sites niet serieus neem refereer ik er gewoon niet naar...

O, en de G serie is een budget lijn, absoluut geen mid range... alleen de E serie zit onder de G lijn en zelfs de nieuwe Android one steekt met kop en schouders boven de G serie uit.....

One+, Nokia, HTC, Sony en nog een paar hebben allemaal al bevestigd in het vierde kwartaal Android 8 uit te rollen voor geselecteerde toestellen.... dat noem ik niet amper..... (Deze merken hebben de informatie op hun officiële site staan)

Je kunt onderstaande link gebruiken om te zien of een fabrikant ZELF heeft bevestigd of en wanneer een toestel de opgrade naar Android 8 krijgt. Het is natuurlijk wel aan te raden deze informatie voor jezelf te bevestigen op de site van de betreffende fabrikant...

http://www.androidguys.co...oid-8-0-oreo-update-list/
Ik refereerde niet naar die site, ik corrigeerde iemand die ernaar refereerde ...

De G serie is ook niet echt de budgetlijn van Motorola, dat is zoals je zelf aangeeft de E serie. Je zou kunnen zeggen dat de G serie er ergens tussen zit (budget is voor mij nog goedkoper, de G5 Plus bijvoorbeeld valt daar echt niet meer onder).

Of al die fabrikanten het 4e kwartaal halen wil ik eerst zien. Ik heb al tal van fabrikanten hun deadlines niet zien halen in het verleden. HTC en One+ updaten trouwens enkel hun toptoestellen, zoals ik reeds zei. Nokia is nieuw en moet zich nog bewijzen, dat valt nog af te wachten, ook al wijst alles momenteel in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Largamelion schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:42:
[...]
Ik refereerde niet naar die site, ik corrigeerde iemand die ernaar refereerde ...

Wat u wilt, corrigeren van vage informatie zonder over feiten te beschikken is nog steeds niet echt nuttig.

De genoemde fabrikanten zullen dit zeker halen, de informatie komt gewoon uit de gebruikelijk persberichten die deze sites krijgen en zoals aan providers en importeurs wordt verstrekt (mijn bron).

Motorola zet de G reeks als budget toestel in de markt (vandaar dat elk toestel in India is geïntroduceerd)
Wat een klant of gebruiker als budget ziet is niet echt interessant.

Persoonlijk vind ik een label als budget of instapmodel onzin, in Nederland zijn nu opeens de toestellen populair die onder de BKR drempel vallen, een jaar geleden werden deze toestellen alleen verkocht in winkels als kijkshop..... nu zijn het vaak de enige toestellen die een hoop mensen kunnen krijgen bij hun abonnement... vanuit marketing oogpunt is het dus niet handig zo'n toetel budget te noemen want mid range staat veel beter en op het schoolplein is dat weer erg belangrijk...

Maar goed, punt is gewoon dat als het gaat om zaken als upgrade of verschijning data je gewoon bij de feiten moet blijven en niet bij gissingen en verwachtingen....

Als je antwoord niet weet hoef je namelijk helemaal niet te reageren..... Als ik mijn klanten zou helpen met iets anders als feiten zou mijn werk ook vele malen makkelijker zijn..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:00:
[quote]Largamelion schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:42:
[...]
Wat u wilt, corrigeren van vage informatie zonder over feiten te beschikken is nog steeds niet echt nuttig.

...

Als je antwoord niet weet hoef je namelijk helemaal niet te reageren..... Als ik mijn klanten zou helpen met iets anders als feiten zou mijn werk ook vele malen makkelijker zijn..... :P
Tjonge kan jij even doordrammen over niets ... ik vind deze hele discussie nogal onnuttig om eerlijk te zijn.

Feit is dat emmerx zei dat er op die site november stond terwijl er december stond en ik wou hem daar gewoon even op wijzen en aangeven dat ik daar weinig vertrouwen in had.

Tweakers is een forum waarin meningen/discussies geplaatst mogen worden. Het is hier geen winkel en het zijn hier geen klanten. Iedereen bepaalt toch gewoon zelf wat hij/zij gelooft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers is een forum waarin meningen/discussies geplaatst mogen worden. Het is hier geen winkel en het zijn hier geen klanten. Iedereen bepaalt toch gewoon zelf wat hij/zij gelooft ...

Als dat voor jou een reden is onzin te posten gewoon blijven doen.....

Ik dram niet door maar probeer hooguit wat domme reacties bij te sturen naar relevante informatie.

Ik had iets eerder al december als target genoemd en die datum staat nog steeds, en zal eind van de week door Lenovo worden bevestigd, dus alle andere (vage) suggesties waren inderdaad niet echt nuttig...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Largamelion
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:54:
Als dat voor jou een reden is onzin te posten gewoon blijven doen.....

Ik dram niet door maar probeer hooguit wat domme reacties bij te sturen naar relevante informatie.

Ik had iets eerder al december als target genoemd en die datum staat nog steeds, en zal eind van de week door Lenovo worden bevestigd, dus alle andere (vage) suggesties waren inderdaad niet echt nuttig...
Die site waar emmerx naar linkte geeft ook december aan, dat is al wat ik opmerkte. Vervolgens noem je mijn reactie dom en onzin en nu zeg je dat je zelf december als target genoemd had ... zonder enige bronvermelding.

Beetje meer respect tegenover je mede Tweakers mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Is dit soms het persoonlijke topic van iemand waar ik in terecht ben gekomen?
SorryTrump-in-de-dop, ik dacht dat het gewoon een forum was. Maar als jouw december een andere is dan die van de meeste mensen (aka fake news) geloof ik dat ik hier niet moet zijn.
Veel plezier dus hier verder. Met jezelf.

[ Voor 34% gewijzigd door emmerx op 10-09-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Huh, mid-range en BKR drempel?
Ik zie nog steeds mensen rondlopen met een telefoon van boven 250 euro. Ik merk niets van de verandering.
Ik ben niemand tegengekomen die ook een G5 of een andere Lenovo/Motorola had.
De meerderheid is nog steeds Samsung S-serie en Apple iPhone.
Wat wel zo is, is dat de Samsung A-serie in de opkomst is.

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 10-09-2017 18:09 ]

Trein?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, de sfeer zit er goed in hier!

Heb inmiddels sinds afgelopen zaterdag ook een g5 als upgrade vanaf een G3. Ervaring tot nu toe:

- Vingerprint unlock is geniaal
- camera ietsje beter
- meer geheugen is prettig, stuk vlotter allemaal
- 16gb blijft net te weinig. Snel sdkaartje lost dat op

Heb nog flink getwijfeld tussen de g5, g5plus en de s modellen, maar ik vind het de meerprijs gewoon niet waard. Koop wel een keer een nieuwe als ie ermee ophoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ook ik heb sinds kort een Motorola Moto G5, en ben er heel tevreden mee. Stock Android werkt goed, het toestel is snel en de vingerafdrukscanner is ook erg fijn. Persoonlijk vind ik het design ook mooi.

De Moto G5 krijgt ook Android 8.0 Oreo: https://blog.motorola.com/2017/09/14/say-hello-android-oreo/

[ Voor 20% gewijzigd door Stefan22 op 14-09-2017 23:14 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stefan22 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:48:
Ook ik heb sinds kort een Motorola Moto G5, en ben er heel tevreden mee. Stock Android werkt goed, het toestel is snel en de vingerafdrukscanner is ook erg fijn. Persoonlijk vind ik het design ook mooi.

De Moto G5 krijgt ook Android 8.0 Oreo: https://blog.motorola.com/2017/09/14/say-hello-android-oreo/
Zou schandalig zijn als het niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08 17:39
Ik overweeg ook deze telefoon te kopen. Ik zie dat het 16GB geheugen heeft, maar is dat belangrijk als je ook een microsd kaartje erin kan doen waar je de apps ook op kan zetten? Dat kan toch met die nieuwere Android versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
cc12 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 05:49:
Ik overweeg ook deze telefoon te kopen. Ik zie dat het 16GB geheugen heeft, maar is dat belangrijk als je ook een microsd kaartje erin kan doen waar je de apps ook op kan zetten? Dat kan toch met die nieuwere Android versie?
Dat is adoptable storage, en niet elke fabrikant ondersteunt dat op hun toestel. Ik weet niet hoe dit bij de Moto G5 (Plus) zit. Zonder adoptable storage is niet elke app op de SD kaart te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Werkt prima vanaf de G3, zoals hierboven ook al gemeld.
Je moet wel een snel kaartje hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 15-09-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Naar aanleiding van bovenstaande reacties hieronder een link:

https://androidworld.nl/nieuws/adoptable-storage/

Dus:

- minimaal Android 6.0
- en een snelle sd kaart: UHS 1 of hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cc12 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:31:
Naar aanleiding van bovenstaande reacties hieronder een link:

https://androidworld.nl/nieuws/adoptable-storage/

Dus:

- minimaal Android 6.0
- en een snelle sd kaart: UHS 1 of hoger
Uit ervaring, zorg voor minimaal u3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Goed dat je dat zegt. Welke type en merk sd-kaarten heb je in de praktijk gebruikt die goed met deze telefoon samenwerken? Of is bijvoorbeeld een merk als Sandisk met u3 snelheid al bij voorbaat een goede keuze?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De Philips u1 van de Blokker doet het niet, Sandisk 95mb doet het tot nu toe prima. Meer heb ik er gelukkig niet hoeven proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:41:
Werkt prima vanaf de G3, zoals hierboven ook al gemeld.
Je moet wel een snel kaartje hebben.
Zowel de G5 als de G5plus werken alleen goed met zeer snelle SD kaarten! heel veel mensen hebben problemen door het gebruik van (meestal goedkope) te langzame sd kaarten... alle kaarten hebben geweldige leessnelheden op de verpakking staan maar hoe snel ze werkelijk kunnen schrijven naar een kaart is zelden vermeld.....

Vooral problemen met de camera (wegschrijven van foto's) zijn talrijk. De software meld nog voor het formatteren of de gebruikte SD kaart te langzaam is of niet. Krijg je de melding dat de kaart te langzaam is vooral NIET NEGEREN formatteer je toch begint de ellende .....

Helaas heeft zowel de plus als de "gewone" G5 bergen en bergen problemen.... https://forums.lenovo.com...-G5-Plus/bd-p/MotoG5thGen Dit forum is het oude Motorola forum uit de tijd dat Motorola nog niet aan Lenovo was verkocht... Voor een ieder die een Moto G5 heeft kan er wel eens een wereld open gaan.

Lenovo heeft ook al in al hun wijsheid besloten de belofte die men gedaan heeft voor de upgrades snel aan te passen, alle G4 modellen krijgen opeens geen upgrade en alle vermeldingen met betrekking op de beloftes zijn globaal verwijderd.... Kans is dus groot dat wie nu een G5 (reeks) koopt het ook met maar een update moet doen en dat Oreo in december gelijk de laatste upgrade is.

Even goed niet slecht voor een goedkope telefoon maar veiligheidsupdates krijg je ook maar maximaal 4 keer per jaar..... de beslist noodzakelijke september update kont waarschijnlijk ook niet eens maar word in de Upgrade meegenomen...

Zo snel als we de release data hebben voor reteu zal ik dit ook melden. (hopelijk weer tot op de dag juist :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cc12 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:15:
Goed dat je dat zegt. Welke type en merk sd-kaarten heb je in de praktijk gebruikt die goed met deze telefoon samenwerken? Of is bijvoorbeeld een merk als Sandisk met u3 snelheid al bij voorbaat een goede keuze?
Minimaal een schrijfsnelheid van 25 tot 30 Mb/s..... leessnelheden zijn altijd wel oke...

De standaard is zo wazig opgezet dat de klassering zoals op een kaartje staat totaal niets zegt en de verpakking vermeld vrijwel altijd alleen de leessnelheid.

Als je de kaart puur gebruikt voor extra (verwijderbare) opslag maakt het niet uit hoe snel hij is alles duurt dan gewoon want langer maar geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:36:
Lenovo heeft ook al in al hun wijsheid besloten de belofte die men gedaan heeft voor de upgrades snel aan te passen, alle G4 modellen krijgen opeens geen upgrade en alle vermeldingen met betrekking op de beloftes zijn globaal verwijderd....
Dit klopt niet, op de officiële website staat dit te lezen:

Moto G4
This device will be upgraded to the Android 8 (Oreo) release of Android, pending partner support.

En ook op Tweakers staat dit artikel sinds vanmorgen:

nieuws: Lenovo: Moto G4 Plus krijgt toch update naar Android O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt niet, op de officiële website staat dit te lezen:

Helemaal gelijk, Ik had het Motorola Blog nog niet gelezen op dat moment....

Ik zie nu ook net dat Lenovo iets geschrokken is van de reacties op het niet upgraden naar Android 8 van de vorige generatie MotoG..... en vannacht Nederlandse tijd een melding op hun Blog heeft gezet

(Wel lijkt er hier alleen gesproken te worden over de Plus versie en niet de "plusloze" Moto G4)

Stukje van het officiële Motorola Blog:

Since the time of posting this, we have learned of some errors in our marketing materials around Android O upgrades for moto g4 Plus. It’s our general practice for the moto g family to get one major OS upgrade per device, so it wasn’t originally planned for Android O. But it’s important to us we keep our promises, so in addition to the N upgrade it has already received, we will be upgrading moto g4 Plus to Android O. Because this is an unplanned upgrade, it will take some time to fit into our schedule, we’ll update our software upgrade page when we have more info.

Maar ook nu klopt er weer iets niet helemaal aan het bericht van Lenovo.... Oorspronkelijk heeft men altijd aangegeven minimaal TWEE grote updates voor een toestel te garanderen... nu is dat dus terugbracht naar 1....

Voor de bezitters van een MotoG4 (die nog gewoon in de winkel ligt) goed nieuws natuurlijk

Ik denk dat het Amerikaanse rechtssysteem dit keer in het voordeel van de rest van de wereld werkt..... Een classsuit action lag natuurlijk op de loer en de G4 heeft heel erg veel Amerikaanse gebruikers.....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 11:32 ]

• cc12
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:36:
[...]

Helaas heeft zowel de plus als de "gewone" G5 bergen en bergen problemen.... https://forums.lenovo.com...-G5-Plus/bd-p/MotoG5thGen Dit forum is het oude Motorola forum uit de tijd dat Motorola nog niet aan Lenovo was verkocht... Voor een ieder die een Moto G5 heeft kan er wel eens een wereld open gaan.
Dus ik kan beter naar een ander telefoon kijken dan Motorola? Jammer, in eerste instantie vond ik het wel een leuke telefoon qua prijs/kwaliteit maar ik wist niet dat er zoveel problemen mee zijn.

Waarschijnlijk is dat de reden dat de G5 zo aantrekkelijk geprijsd is; soort van kat in de zak kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door cc12 op 21-09-2017 03:08 ]

Verwijderd

cc12 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 02:57:
[...]

Dus ik kan beter naar een ander telefoon kijken dan Motorola? Jammer, in eerste instantie vond ik het wel een leuke telefoon qua prijs/kwaliteit maar ik wist niet dat er zoveel problemen mee zijn.

Waarschijnlijk is dat de reden dat de G5 zo aantrekkelijk geprijsd is; soort van kat in de zak kopen.
No way...... I ga niet vertellen wat iemand wel of niet beter kan kopen......

Maar als je neutraal kijkt naar de vele problemen met de goedkope Moto telefoons moet het trekken van een goede conclusie niet al te moeilijk zijn. In Nederland hoor je niet al te veel over Motorola want er zijn weinig of geen neutrale sites die op een goede manier rapporteren of een echt forum hebben. (tweakers is al jaren alleen maar een site met clickbate voor de adverteerders en niet langer een puur gebruikersforum)

Motorola zet vooral in op de ontwikkelings markt en dus vooral landen als India, Braziel en gelijke gebieden daar komt dus ook de input voornamelijk vandaan. Buiten dat Lenovo staat erom bekend vooral veel te willen verkopen om en hun marktaandeel uit te breiden en natuurlijk om gewoon de investering eruit te halen.

Het veelvuldig updaten van goedkope telefoons is niet handig als je talloze nieuwe varianten uitbrengt elk jaar , er moet een reden zijn voor een klant een ander toestel te kopen en een nieuwere versie van het OS is een van die redenen.

De Moto G5 doet het wel aardig maar de G5Plus is een regelrechte ramp...... nadeel van de G5 is wel dat hij niet gebruikt kan worden als je veel wilt spelen en in 4K wilt filmen maar dat hij een relatief langzame SOC heeft komt weer ten goede aan het stroomverbruik....

Kijk eens naar de nieuwe Nokia toestellen..... wellicht een goede optie in de lagere prijsklasse....

Verwijderd

Augustus veiligheids update.

LET OP, Het bluetooth probleem is hiermee natuurlijk nog NIET OPGELOST.
hiervoor is de september (of later) update naadzakelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bVn8fVnutCd5LjNJFj63pIK6/thumb.png

Zoals gebruikelijk, wacht tot het toestel meld dat de update voltooid is anders kan de SD kaart corrupt raken.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2017 16:46 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Motorola Moto G5] Het grote Accessoires topic
- Rooten, custom recovery en rom's: [Motorola Moto G5] Rooten & Custom ROM's
- G5 Plus: [Motorola Moto G5 Plus] Ervaringen & Discussie