Ik heb nu 8.1 op mijn G5! Eindelijk! Lenovo, kijk es wat Nokia doet, is het zo moeilijk om de updates een beetje bij te houden?
Vandaag is ook de G5+ aan de beurt voor de langverwachte upgrade naar oreo 8.1, en de security update wordt ook bijgewerkt tot augustus.
Gisteren ook de 7.0 naar 8.1 update geïnstalleerd op mijn G5 plus wat ik misschien beter niet had gedaan.
- De google search bar van 7.0 kan ik nog altijd niet verwijderen of aanpassen. De 8.1 bar overschrijft dit precies niet.
- De vingerprint sensor werkt slomer als voorheen.
- Bij het inschakelen van de gsm vanmorgen werd er geen sim gevonden.
- De google search bar van 7.0 kan ik nog altijd niet verwijderen of aanpassen. De 8.1 bar overschrijft dit precies niet.
- De vingerprint sensor werkt slomer als voorheen.
- Bij het inschakelen van de gsm vanmorgen werd er geen sim gevonden.
Ter info, er is ook een G5 plus topic: [Motorola Moto G5 Plus] Ervaringen & Discussie
Denk dat het handiger is de ervaringen, ook met de Oreo update, te scheiden.
Denk dat het handiger is de ervaringen, ook met de Oreo update, te scheiden.
Anoniem: 192940
Hallo,
Een vraag.
Ik heb een Moto G5 waar ik geweldig blij mee ben en die perfect werkt, ik heb totaal geen klachten.
Nu is het zo dat ik al een tijd op het officiële Lenovo-forum mee lees over allerlei zaken aangaande de Moto G5 en de Moto G5+.
Sinds de Android update naar versie 8.1 Oreo lees ik wagonladingen klachten over problemen die men ervaart na de update naar Oreo.
Om te voorkomen dat ik ook die problemen krijg heb ik bij "Ontwikkelaars-opties" de automatische systeemupdates optie uitgeschakeld.
Ik vind mijn toestel zo geweldig zoals het nu is, ik wil het gewoon zo laten en voorlopig lekker verder gaan met Android 7.0 en afwachten wat er verder gebeurd.
Echter, ik krijg meerdere malen per dag de melding dat er nieuwe systeemsoftware beschikbaar is, maar dat wil ik dus helemaal nog niet, ik klik dus aldoor netjes op "Nee, misschien later", en dan verdwijnt die melding weer voor een poosje.
Ik wordt alleen helemaal niet goed van die meldingen.
De eigenlijke vraag is, zijn die meldingen ergens uit te schakelen zodat als ik een update wil doen, dat gewoon zelf kan regelen?
Een vraag.
Ik heb een Moto G5 waar ik geweldig blij mee ben en die perfect werkt, ik heb totaal geen klachten.
Nu is het zo dat ik al een tijd op het officiële Lenovo-forum mee lees over allerlei zaken aangaande de Moto G5 en de Moto G5+.
Sinds de Android update naar versie 8.1 Oreo lees ik wagonladingen klachten over problemen die men ervaart na de update naar Oreo.
Om te voorkomen dat ik ook die problemen krijg heb ik bij "Ontwikkelaars-opties" de automatische systeemupdates optie uitgeschakeld.
Ik vind mijn toestel zo geweldig zoals het nu is, ik wil het gewoon zo laten en voorlopig lekker verder gaan met Android 7.0 en afwachten wat er verder gebeurd.
Echter, ik krijg meerdere malen per dag de melding dat er nieuwe systeemsoftware beschikbaar is, maar dat wil ik dus helemaal nog niet, ik klik dus aldoor netjes op "Nee, misschien later", en dan verdwijnt die melding weer voor een poosje.
De eigenlijke vraag is, zijn die meldingen ergens uit te schakelen zodat als ik een update wil doen, dat gewoon zelf kan regelen?
Weet niet waar je die klachten leest, ben eigenlijk wel benieuwd? Donderdagochtend 8. 1 geïnstalleerd en ben er tot op heden prima over te spreken. Ziet er net wat gelikter uit, werkt soepel. Enige wat niet meer werkt, of ik heb met dit verbeeld bij versie 7(???), is dat de navigation buttons onderaan het scherm niet meer verdwijnen. Deze blijven constant in beeld wanneer ik apps open heb zoals Twitter etc? Die horen toch toch te verdwijnen?Anoniem: 192940 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:34:
Hallo,
Een vraag.
Anoniem: 192940
@Patrick,pjlgt schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:38:
[...]
Weet niet waar je die klachten leest, ben eigenlijk wel benieuwd? Donderdagochtend 8. 1 geïnstalleerd en ben er tot op heden prima over te spreken. Ziet er net wat gelikter uit, werkt soepel. Enige wat niet meer werkt, of ik heb met dit verbeeld bij versie 7(???), is dat de navigation buttons onderaan het scherm niet meer verdwijnen. Deze blijven constant in beeld wanneer ik apps open heb zoals Twitter etc? Die horen toch toch te verdwijnen?
Als je hier gaat lezen dan heb je de komende uren wel voldoende leesvoer denk ik, en al die ellende wil ik voorkomen om gewoon op de oude Android versie 7 te blijven.
Mijn toestel voldoet mij uit de kunst zoals die nu is.
https://forums.lenovo.com...-G5-Plus/bd-p/MotoG5thGen
Gisteren de update geïnstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen. Ik zie geen navigation buttons onderaan het scherm. GPS werkte normaal.
Ik heb de oreo update gisteren binnen gehaald, geen problemen ondervonden.
Vandaag heb ik gemerkt dat de GPS niet meer naar behoren werkt (had ik gisteren niet gebruikt).
De GPS-app (Here WeGo of Google Maps) vindt meestal wel de locatie van waar ik start, maar daarna loopt het mis.
De positie wordt tijdens de rit in de wagen niet meer juist bepaald en gevolgd, waardoor de navigatie niet meer bruikbaar is.
Ik had beter gewacht met de update.
Vandaag heb ik gemerkt dat de GPS niet meer naar behoren werkt (had ik gisteren niet gebruikt).
De GPS-app (Here WeGo of Google Maps) vindt meestal wel de locatie van waar ik start, maar daarna loopt het mis.
De positie wordt tijdens de rit in de wagen niet meer juist bepaald en gevolgd, waardoor de navigatie niet meer bruikbaar is.
Ik had beter gewacht met de update.
Ik heb zelf de G5s, ik lees over deze versies eigenlijk niets wat de update aangaat. Maar ik neem aan dat deze hetzelfde worden behandeld als de normale versies?
Zelf heb ik ook de G5s (de niet plus versie) en heb ook nog niets ontvangen, ik check soms handmatig maar nog steeds niets. En lees idd ook weinig er over. Spijtig, hoewel ik misschien wel eerst ff de kat uit de boom kijk of er geen gekke bugs in zitten ofzo of dat hij traag wordt. Ik heb nog een trauma van een iPad 3 die vanaf iOS 8 onwerkbaar traag werdt, en een galaxy ace 2 die ook rete traag werdt na de upgrade van 2.3.6 naar 4.1.2Contagio schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:43:
Ik heb zelf de G5s, ik lees over deze versies eigenlijk niets wat de update aangaat. Maar ik neem aan dat deze hetzelfde worden behandeld als de normale versies?
Ik heb precies hetzelfde! Ik keek er altijd enorm naar uit, maar lees toch dat niet iedereen tevreden is. Ik ga het zien.dennis_rsb schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:27:
[...]
Zelf heb ik ook de G5s (de niet plus versie) en heb ook nog niets ontvangen, ik check soms handmatig maar nog steeds niets. En lees idd ook weinig er over. Spijtig, hoewel ik misschien wel eerst ff de kat uit de boom kijk of er geen gekke bugs in zitten ofzo of dat hij traag wordt. Ik heb nog een trauma van een iPad 3 die vanaf iOS 8 onwerkbaar traag werdt, en een galaxy ace 2 die ook rete traag werdt na de upgrade van 2.3.6 naar 4.1.2![]()
@Omsk ik heb hetzelfde probleem met mijn GPS op mijn G5. Ik heb het getest met een GPS status app en het probleem is dat er geen enkele satelliet wordt gevonden. De locatiegegevens komen dus alleen via de netwerkgegevens binnen en niet via GPS, wat dus verklaart waarom het wel een beetje werkt in Maps, maar heel traag en onnauwkeurig. Bij mij werkt navigeren dus ook niet meer.
Dit lijkt dus toch een bug te zijn. Ik ga het bij Lenovo proberen aan te kaarten.
Update: Ik vond een topic op het Lenovo Moto forum en daar vond ik eenzelfde probleem. Heb mijn issue erbij gezet.
Daarnaast ook nog even gechat met Motorola support en wipe cache partition loste het probleem niet op. Ze komen erop terug...
Dit lijkt dus toch een bug te zijn. Ik ga het bij Lenovo proberen aan te kaarten.
Update: Ik vond een topic op het Lenovo Moto forum en daar vond ik eenzelfde probleem. Heb mijn issue erbij gezet.
Daarnaast ook nog even gechat met Motorola support en wipe cache partition loste het probleem niet op. Ze komen erop terug...
[ Voor 33% gewijzigd door paulrom op 16-11-2018 11:06 . Reden: links toegevoegd en extra info ]
Zodra die beschikbaar was de update naar 8.1 geinstalleerd, geen problemen ondervonden zoals hierboven vermeld.
Nu net de nieuwste veiligheidsupdate ontvangen en geinstalleerd, niveau beveiligingspatch is nu 1 oktober 2018
Nu net de nieuwste veiligheidsupdate ontvangen en geinstalleerd, niveau beveiligingspatch is nu 1 oktober 2018
Update GPS issue: Na factory reset bleef het probleem, ook met october update. Toen kreeg ik een tip dat er een workaround is en die werkt.
open google maps, schakel Locatie uit in pull down menu, en schakel weer in, en het werkt. Weet nog niet of het terugkomt, maar lijkt dus een bug. Gelukkig is het nu duidelijk dat het weer kan werken
open google maps, schakel Locatie uit in pull down menu, en schakel weer in, en het werkt. Weet nog niet of het terugkomt, maar lijkt dus een bug. Gelukkig is het nu duidelijk dat het weer kan werken
Klopt, deze work around werkt (en is eenvoudig).paulrom schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:59:
Update GPS issue: Na factory reset bleef het probleem, ook met october update. Toen kreeg ik een tip dat er een workaround is en die werkt.
Het uitschakelen van de 2e sim zou ook een instant oplossing geven (zelf nog niet getest).
Een factory reset had ook bij mij geen oplossing gegeven.
Ik vind nergens terug hoe ik in de instellingen van mijn G5(gsm werkgever) een oproep kan laten doorschakelen naar mijn iPhone(privé). Is dit überhaupt mogelijk?
Bij mijn vorige Nokia kon dit alvast wel.
Het zit bij de instellingen van de telefoon app. Bij instellingen -> oproepaccounts .Penoza schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:13:
Ik vind nergens terug hoe ik in de instellingen van mijn G5(gsm werkgever) een oproep kan laten doorschakelen naar mijn iPhone(privé). Is dit überhaupt mogelijk?
Bedankt!rutgerw schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:48:
[...]
Het zit bij de instellingen van de telefoon app. Bij instellingen -> oproepaccounts .
Te lezen op de Motorola website:
This device will remain on Android™ 8.1 Oreo™.
This product will no longer receive security updates.
Laatste paar weken heb ik een probleem
Ik laad mijn G5 om de twee dagen op. Ik zet mijn telefoon voor het opladen uit. Ik heb geen zin in een trillende telefoon als men honderden berichten in in een groep van Whatsapp moet versturen. Ja, er zijn mensen die niet kunnen slapen.
Op sommige dagen is de G5 na 's nachts opladen in de ochtend opeens leeg, 0% dus.
Dus echt van je dat je om 23:00 30% accu heb, en dan besluit je aan de lader te hangen. Volgende ochtend om 8:00 is het 0%. Wat is dit. Dus ik mijn oplader opnieuw aansluiten. Nu neemt de percentage wel toe.
Vandaag hielp dat niet, dus ik haalde mijn accu erin en eruit. En probeerde het opnieuw op te laden, opeens kon het weer en steeg de percentage.
Wat moet ik doen om dit te voorkomen?
Is hier mijn accu of mijn telefoon stuk?
Ik laad mijn G5 om de twee dagen op. Ik zet mijn telefoon voor het opladen uit. Ik heb geen zin in een trillende telefoon als men honderden berichten in in een groep van Whatsapp moet versturen. Ja, er zijn mensen die niet kunnen slapen.

Op sommige dagen is de G5 na 's nachts opladen in de ochtend opeens leeg, 0% dus.

Dus echt van je dat je om 23:00 30% accu heb, en dan besluit je aan de lader te hangen. Volgende ochtend om 8:00 is het 0%. Wat is dit. Dus ik mijn oplader opnieuw aansluiten. Nu neemt de percentage wel toe.
Vandaag hielp dat niet, dus ik haalde mijn accu erin en eruit. En probeerde het opnieuw op te laden, opeens kon het weer en steeg de percentage.
Trein?
Zet de toestel eventueel in vliegtuimodus? Dan komt ook niks binnen en misschien helpt dat wel.MedionAkoya schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:48:
Laatste paar weken heb ik een probleem
Ik laad mijn G5 om de twee dagen op. Ik zet mijn telefoon voor het opladen uit. Ik heb geen zin in een trillende telefoon als men honderden berichten in in een groep van Whatsapp moet versturen. Ja, er zijn mensen die niet kunnen slapen.![]()
Op sommige dagen is de G5 na 's nachts opladen in de ochtend opeens leeg, 0% dus.![]()
Dus echt van je dat je om 23:00 30% accu heb, en dan besluit je aan de lader te hangen. Volgende ochtend om 8:00 is het 0%. Wat is dit. Dus ik mijn oplader opnieuw aansluiten. Nu neemt de percentage wel toe.![]()
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Motorola Moto G5] Het grote Accessoires topic
- Rooten, custom recovery en rom's: [Motorola Moto G5] Rooten & Custom ROM's
- G5 Plus: [Motorola Moto G5 Plus] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Motorola Moto G5] Het grote Accessoires topic
- Rooten, custom recovery en rom's: [Motorola Moto G5] Rooten & Custom ROM's
- G5 Plus: [Motorola Moto G5 Plus] Ervaringen & Discussie