Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Droid86 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:23:
[...]

Op de site van Sony staat wel het volgende bij de specs:

Durability
Water resistant (IP65/68)2

http://www.trustedreviews...ratings-explained-2947135
Ik vind het maar gek. Dan vind ik dat deze toestellen helemaal niet die rating mogen hebben
Maar goed ik heb het toestel gebruikt in zoet water (geen zwembad maar gletsjer water ) dus dan zal er wel niks aan de hand zijn
Maar ik vind het alsnog toestellen mogen dan niet deze rating hebben ...... goed weer wat geleerd! :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:49
Nooit problemen gehad met de z1 en z3. Wees dus niet bang, hij kan echt wel wat hebben mits je geheugen/sim klep goed dicht zit. Als het zoet gletsjerwater is geweest onder die diepte en tijd lijkt het me geen enkel probleem. Overigens zwem of douche ik niet met mijn telefoon, gewoon omdat ik dat niet nodig vind. In de regen gebruik ik hem wel gewoon!

De z1 spoelde ik af en toe wel eens af om hem schoon te maken. Kraan op een lage stand, tissue erover en alle vettigheid was er weer af.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-04 00:17
Bleutooth werkt heel slecht met mijn XZP en carkit (Parrot ck3100) krijgt maar af en toe verbinding en ik snap niet waarom.
Weet iemand hoe ik mijn XZP kan resetten zonder alles opnieuw te moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 08:19
Hebben jullie ook al ontdekt dat Facebook onderdeel is van de bloatware die niet volledig te verwijderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:42
erp833 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:59:
Bleutooth werkt heel slecht met mijn XZP en carkit (Parrot ck3100) krijgt maar af en toe verbinding en ik snap niet waarom.
Weet iemand hoe ik mijn XZP kan resetten zonder alles opnieuw te moeten installeren?
Je Parrot is wel ingesteld en gekoppeld als vertrouwd toestel waarbij de XZP automatisch unlocked en verbindt?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
Teijgetje schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:20:
[...]

Je Parrot is wel ingesteld en gekoppeld als vertrouwd toestel waarbij de XZP automatisch unlocked en verbindt?
Ja,precies zoals je schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Een hard reset zonder gegevensverlies is niet mogelijk volgens mij, Samsung heeft wel zo`n optie ingebouwd in Android. Je zal een backup terug moeten zetten.

Een soft reset is gewoon powerbutton>restart.

Na de laatste update naar 45.0.A.7.90 wou mijn Parrot ook niet altijd automatisch verbinden. Ik heb mijn telefoon verwijderd uit de Parrot en hem daar opnieuw toegevoegd.
Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
Teijgetje schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:05:
Een hard reset zonder gegevensverlies is niet mogelijk volgens mij, Samsung heeft wel zo`n optie ingebouwd in Android. Je zal een backup terug moeten zetten.

Een soft reset is gewoon powerbutton>restart.

Na de laatste update naar 45.0.A.7.90 wou mijn Parrot ook niet altijd automatisch verbinden. Ik heb mijn telefoon verwijderd uit de Parrot en hem daar opnieuw toegevoegd.
Probleem opgelost.
Haha ,had ik ook al gedaan bij mijn parrot,maar het verwijderen en opnieuw toevoegen heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:58
Er is weer een nieuwe update beschikbaar (45.0.A.7.120). Helaas is deze, wederom, zonder enige vorm van bugfixes of enhancements. Betreft alleen de security updates van augustus.
Al meer dan twee maanden zit ik met o.a. WiFi problemen en er is tot nu toe 0,0 reactie vanuit Sony.
Zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-03 17:18
Bij mij lijkt wifi wat stabieler na update. Ook bluetooth verbinding lijkt beter te pakken. Hoop dat het zo blijft, even afwachten komende dagen.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Mijn WiFi werkt nog steeds niet. Ben nu met Sony Nederland support in overleg wat de vervolgstappen zijn. Heb nog wel mooi een filmpje gemaakt met de vergelijking van m'n oude Z2 en de nieuwe XZP.
Met de XZP heb ik simpelweg geen internet verbinding. Sorry voor de 2007 resolutie...
YouTube: Xperia Z2 vs Xperia XZ Premium WiFi Problem

Dit gebeurd dus 24/7, niet iets wat 'af en toe' optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38
Dutchy007 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:59:
Mijn WiFi werkt nog steeds niet. Ben nu met Sony Nederland support in overleg wat de vervolgstappen zijn. Heb nog wel mooi een filmpje gemaakt met de vergelijking van m'n oude Z2 en de nieuwe XZP.
Met de XZP heb ik simpelweg geen internet verbinding. Sorry voor de 2007 resolutie...

Is het niet eenvoudiger om hem naar de winkel op te sturen waar je hem hebt gekocht? Volgens mij zijn zij in eerste instantie verantwoordelijk voor het verkochte apparaat.

Ik heb sinds een week dit toestel en geen gebreken of bijzonderheden. Hiervoor had ik een Xperia X Compact dat niks anders kende dan problemen. Echt een verademing dit.

Respectfully, TTB.

• coolbvrobin
Ik heb wat Wi-Fi problemen als de Sony draadloze koptelefoon is verbonden.
Als er muziek word afgespeeld laad Wi-Fi niet meer , heb wel verbinding maar hij laad niks meer
En als de muziek stopt dan werkt Wi-Fi meer als prima
Niet echt handig als ik YouTube video's aan het kijken ben ....
Iemand het zelfde probleem of wil testen voor me ? :D

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04 12:23
Barst, ik heb hetzelfde. Koptelefoon bedraad, zelfs als Bluetooth aanstaat - en koptelefoon gekoppeld - werkt wel alles naar behoren.

Je kunt de kwaliteit instellen (ldac). Op hoge kwaliteit (sorry ben naam vergeten) way bij mij standaard was, deed WiFi het helemaal niet. Op de lagere kwaliteit deed WiFi het in ieder geval af en toe.

[ Voor 43% gewijzigd door Decalies op 25-08-2017 01:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
Decalies schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:27:
Barst, ik heb hetzelfde. Koptelefoon bedraad, zelfs als Bluetooth aanstaat - en koptelefoon gekoppeld - werkt wel alles naar behoren.

Je kunt de kwaliteit instellen (ldac). Op hoge kwaliteit (sorry ben naam vergeten) way bij mij standaard was, deed WiFi het helemaal niet. Op de lagere kwaliteit deed WiFi het in ieder geval af en toe.
Thanks. ben ik niet de enigste . :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Ik heb gemerkt dat de zijkanten van mijn videobeelden af en toe (milliseconden) vervaagd worden tijdens het opnemen van 60fps video.

Is dit normaal?

http://i.imgur.com/Hxffzvf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
YSF schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:46:
Ik heb gemerkt dat de zijkanten van mijn videobeelden af en toe (milliseconden) vervaagd worden tijdens het opnemen van 60fps video.

Is dit normaal?

http://i.imgur.com/Hxffzvf.jpg
Lijkt me alleen normaal op de telefoon
Als ik het afspeel op mijn pc zie je het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 17:26
Dutchy007 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:59:

Wat jammer dat je hierover met Sony in overleg moet. Heb eenzelfde ervaring met een ander Sony apparaat gehad. Core-functionaliteit die out of the box niet werkt. En dan het probleem bij de klant laten ipv een vervangend werkend exemplaar aanbieden. Laat staan excuses. Maar dat zit misschien in de Japanse cultuur. Net als behoorlijke klantenservice.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Robus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Wat jammer dat je hierover met Sony in overleg moet. Heb eenzelfde ervaring met een ander Sony apparaat gehad. Core-functionaliteit die out of the box niet werkt. En dan het probleem bij de klant laten ipv een vervangend werkend exemplaar aanbieden. Laat staan excuses. Maar dat zit misschien in de Japanse cultuur. Net als behoorlijke klantenservice.
Inderdaad... erg jammer weer.
Heb toevallig gisteren antwoord gehad (na 3 reminder mails...). Enige wat er vanaf kon is 'sorry dat u problemen heeft, u kunt de telefoon naar ons opsturen.'.

Lekker dan, m'n telefoon opsturen naar Dynafix. Om daarna te horen te krijgen dat de telefoon perfect in orde is...

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-05 16:55
WiFi op de XZ Premium is redelijk dramatisch en helaas 100% slechte WiFi-drivers. Met wat geluk is 't fixed in Android O (zou eind september / begin oktober beschikbaar moeten zijn). Met nieuwe hardware of software-tweaks ga je het niet oplossen.

Hoeveel last je ervan hebt hangt af van het netwerk waarmee je verbinding wil maken, niet van de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:11
Meer mensen last van af en toe gebrekkige of zelfs wegvallende bluetooth audio streaming met ingebouwde systemen in auto's? In combinatie met Sensus Connect (2016) van Volvo valt zelfs af en toe de audiostream weg.. dat had ik niet met m'n Z5 Premium hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38
Trishul schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:22:
Meer mensen last van af en toe gebrekkige of zelfs wegvallende bluetooth audio streaming met ingebouwde systemen in auto's?
Zowel met mijn parrot (auto) als met mijn Bluetooth speaker (Philips AS111/37 Fidelio) had ik koppel problemen. Na herstart van de telefoon kon ik met beiden wel probleemloos koppelen. Voor mij heeft een restart van XZ dus geholpen. Maar dat is dus alleen met paren.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Trishul schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:22:
Meer mensen last van af en toe gebrekkige of zelfs wegvallende bluetooth audio streaming met ingebouwde systemen in auto's? In combinatie met Sensus Connect (2016) van Volvo valt zelfs af en toe de audiostream weg.. dat had ik niet met m'n Z5 Premium hiervoor.
Exact dezelfde ervaring (V40 my2014, sensus connect).
Af en toe valt het geluid weg. Bluetooth aan en uit is dan de workaround.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:11
Spitie schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:46:
[...]

Exact dezelfde ervaring (V40 my2014, sensus connect).
Af en toe valt het geluid weg. Bluetooth aan en uit is dan de workaround.
Haha weet je wat mijn workaround is.. even switchen naar radio en dan weer naar media :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
Er is maandag een nieuwe firmware gereleased door Sony. De changelog geeft o.a. aan dat er WiFi performance issues zijn opgelost. De eerste geluiden op XDA / Sony Forum zijn tot nu toe positief.
Hopelijk zijn de problemen inderdaad opgelost!

https://forum.xda-develop...eased-45-0-7-137-t3670229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Dutchy007 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:15:
Er is maandag een nieuwe firmware gereleased door Sony. De changelog geeft o.a. aan dat er WiFi performance issues zijn opgelost. De eerste geluiden op XDA / Sony Forum zijn tot nu toe positief.
Hopelijk zijn de problemen inderdaad opgelost!

https://forum.xda-develop...eased-45-0-7-137-t3670229
Vandaag de update ontvangen, ben erg beniewd.
Op mijn werk doet wifi het prima, maar vooral thuis nog veel issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
madcon schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:51:
[...]

Vandaag de update ontvangen, ben erg beniewd.
Op mijn werk doet wifi het prima, maar vooral thuis nog veel issues.
En ik heb nog steeds de update niet binnen op mijn Customized BLX versie... ongelofelijk toch.
Bij wie zou zo'n update nou hangen? BIj een provider? Sony zegt simpelweg dat het te maken heeft met x, y &z, maar kan mij niet vertellen WAAR de update nou uithangt. Bijzonder frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Voor mij heeft de laatste update de wifi problemen opgelost. Verbinding is nu gewoon stabiel. Alleen 5ghz signalen blijven zwakker dan bijvoorbeeld bij mijn Samsung telefoon. Geen idee of provider de update vrijgeeft of dat dit rechtstreeks via Sony binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Dutchy007 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

En ik heb nog steeds de update niet binnen op mijn Customized BLX versie... ongelofelijk toch.
Bij wie zou zo'n update nou hangen? BIj een provider? Sony zegt simpelweg dat het te maken heeft met x, y &z, maar kan mij niet vertellen WAAR de update nou uithangt. Bijzonder frustrerend.
Zojuist de update binnengekregen. Vermoed dat klagen op het Sony forum wel effect heeft }:O

Ben benieuwd vanavond...
madcon schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:20:
Voor mij heeft de laatste update de wifi problemen opgelost. Verbinding is nu gewoon stabiel. Alleen 5ghz signalen blijven zwakker dan bijvoorbeeld bij mijn Samsung telefoon. Geen idee of provider de update vrijgeeft of dat dit rechtstreeks via Sony binnenkomt.
Mijn vriendin heeft nu de XZ1 met Android Oreo. En wederom is inderdaad het 5ghz bereik belabberd. Gelukkig heeft ze minder problemen dan ik heb met de WiFi.

-Edit:
.137 update heeft inderdaad AL mijn WiFi problemen opgelost. Waar ik voorheen geen bereik had heb ik nu vol bereik, met een downloadsnelheid van 200-210mbit. Sony heeft het echter, naar mijn mening, niet snel genoeg opgelost. Ik heb meer dan 5 maanden geen WiFi thuis kunnen gebruiken. Dat is toch niet acceptabel?

Grappige is dat de XZ1 van m'n vriendin EXACT dezelfde problemen heeft als ik voorheen had. Nog even afwachten op haar update :+

[ Voor 50% gewijzigd door Dutchy007 op 14-10-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
*Schaamloze bump*.

Vandaag is de Oreo 8.0 update uitgekomen! Betreft versie 47.1.A.3.254. Voor nu is de update voor betreft de Single SIM variant echter alleen nog maar beschikbaar voor reviewers.
(https://xpericheck.com/device/G8141).

De Dual Sim variant lijkt breder te zijn uitgerold op dit moment.
(https://xpericheck.com/device/G8142).

Nu is het dus even afwachten! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
Oreo is on it's way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:09
Ik heb vandaag een nieuw XZP opgehaald nadat voor de 4e keer de oorspeaker kapot was gegaan.

Hopelijk was het gewoon pech en gaat het met deze goed. Nu wachten op Oreo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robus
Zo te horen ben je erg gebaat bij Ooreo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hyriand
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 09:36
De Oreo update voor G8141 "Customized BLX" (de single SIM variant die in Nederland verkocht wordt) staat live. Heb hem net via de settings binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
deze net geinstalleerd,de Oreo update voor G8141 dat duurde toch wel ff 1290.4 mb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Yes ik ook. Ging wel vlot. Heb het gevoel dat de hele telefoon sneller reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Boyd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:32:
Yes ik ook. Ging wel vlot. Heb het gevoel dat de hele telefoon sneller reageert
Klopt inderdaad. Volgens mij is dat ook zo.

Toen mijn vriendin haar XZ1 ontving hebben we wat 'speedtestjes' gedaan. Haar Android 8.0 was inderdaad marginaal sneller dan 'onze' 7.1.1.

Heb tot nu toe geen bugs of rare dingen ontdekt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boyd
Wel flink irritant dat bij het wifi icoontje de 2 pijltjes bij activiteit nu alle icoontjes kort opschuiven. Daardoor kijk je steeds bovenin je scherm omdat er wat beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Die pijltjes bij wifi signaal zijn inderdaad wel irritant. Daarnaast heb ik steeds een melding van apps die op de achtergrond actief zijn.

Telefoon reageert wel super vlot en wifi is ook nog steeds stabiel. Heeft iemand die optie in de camera al getest voor image correction? Ik heb hem voor de zekerheid maar aangevinkt.

Dat 3d programma ziet er echt cool uit. Je kunt ook een 3d object met AR app projecteren in je kamer. Morgen maar eens kijken of het mij lukt om een knap 3d model te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Kon vandaag opeens niet meer bellen en/of gebeld worden! Bij het opstarten van de "Phone" app kreeg ik als foutmelding "app not available". Ook vanuit de App Drawer kon ik deze niet meer op starten.
Een herstart van de telefoon loste het probleem op.

Heeft iemand dit al meegemaakt? Klinkt als een bug namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
Boyd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:46:
Wel flink irritant dat bij het wifi icoontje de 2 pijltjes bij activiteit nu alle icoontjes kort opschuiven. Daardoor kijk je steeds bovenin je scherm omdat er wat beweegt.
Bij mobiel internet heb je dezelfde pijltjes. Heel irritant idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Ik heb een raar probleem.
Ik wil mijn headset opzetten voor wat muziek tijdens het slapen, krijg ik een melding headset niet ondersteund wtf
Het is de headset wat ik bij de telefoon kreeg😂 BTW er komt geen muziek uit, blijft speakers gebruiken lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Hallo
Ik had hiervoor een one plus 3 en de opvolger was een htc u11. De htc u11 leek me toch wel erg breekbaar, en vergeleken met de one plus 3 minder vloeiend. Bij de htc u11 op de slaapkamer geen bereik van wifi, terwijl dat eerder geen probleem was. Toestel verkocht (diegene die hem kocht had een gebroken glas) en de Sony xperia xz premium gekocht. Die bevalt uitstekend snel geen wifi issue en oreo inmiddels ontvangen. Tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Maakt iemand hier gebruik van de dual-shock controller mount i.s.m. de Xperia Premium?

Ik speel af en toe een ps4 spel op de xperia en leg nu gewoon de telefoon op mijn schoot, maar die houder lijkt me misschien wat praktischer. Spellen als Fifa en Tekken vind ik prima werken via remote-play. Voor andere spellen is nu het scherm net iets te klein of te ver weg om alles goed te kunnen zien/lezen. Aan de andere kant ben ik bang dat de xperia welicht een beetje te groot/zwaar is voor die mount :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
Ik heb laatste dagen dat als ik gebeld wordt dat de eerste 5 seconden de verbinding nog niet volledig tot stand komt, hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
nee hoor geen last van hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
Nee hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
En ondertussen lopen we met onze BLX (Benelux) Customization alweer 2 updates achter. Ik vraag mij toch wel serieus af wáár dan die updates blijven hangen? Is het een bepaalde provider? Niemand kan hier uitspraak over doen. Sony doet alsof hun neus bloed en komen met een standaard antwoord.
Waarom duren de updates zo lang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik zou eerlijk gezegd gewoon omflashen naar NOBA. Makkelijk, geen bootloader unlock voor nodig, kan zonder dataverlies, is veilig en heeft geen impact op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
[quote]AmbroosV schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:41:
Ik zou eerlijk gezegd gewoon omflashen naar NOBA. Makkelijk, geen bootloader unlock voor nodig, kan zonder dataverlies, is veilig en heeft geen impact op garantie.
[/quote
Waar kan ik NOBA vinden heb gezocht maar kon niets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
neelle schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:25:
[quote]AmbroosV schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:41:
[/quote
Waar kan ik NOBA vinden heb gezocht maar kon niets vinden.
@neelle :

NOBA verwijst naar de regionale 'firmware' van de XZ Premium. In dit geval dus o.a. Noorwegen.
Zoals @AmbroosV al aangaf is het mogelijk deze (redelijk envoudig, mits je enige know-how hebt) te flashen op je mobiel. Vanaf dat moment bezit je dus de "NOBA" firmware en krijg je ook alle toekomstige updates die deze regio vrijgeeft. Het verleden heeft aangetoond (o.a. ook met de Z2) dat de NOBA firmeware het snelste wordt uitgerold / goedgekeurd waardoor de gebruikers, wij dus, hiervan kunnen profiteren.

Maar nog steeds, indien bovenstaand je niet veel zegt raad ik je af om überhaupt nieuwe firmware te flashen. Tenzij je écht een probleem ondervind welke kan worden opgelost door nieuwe firmware die in NL nog niet is vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
Ik heb de beveiliging patch van oktober nog op mijn toestel. Zijn ze bij Sony niet zo snel met die updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
neelle schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:43:
Ik heb de beveiliging patch van oktober nog op mijn toestel. Zijn ze bij Sony niet zo snel met die updates?
Ze zijn wel snel, alleen het goedkeuren (door lokale NL providers?) gaat blijkbaar nogal moeizaam. Daardoor loopt o.a. de BLX customization enkele updates achter. Andere regio's krijgen gewoon netjes updates.
Je kunt checken welke customization je XZP heeft en dan hier kijken wat hoe:
https://xpericheck.com/device/G8141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
Ok bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Hier T mobile en ik heb die laatste versie 47.1.A.8.49 ruim voor de kerst gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
Ik heb buildnumber 47.1.A. 3.254.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
neelle schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:56:
[...]

Ik heb buildnumber 47.1.A. 3.254.
Welke provider heb je dan?
Laatste build wordt al sinds 18 december OTA aangeleverd.

Heb je ook al met je toestel via systeem>software-update op https://support.sonymobile.com/update gekeken?
Misschien kan je daar met je imei (kies *#06#* tijdens de telefoonfunctie/kiestoetsen om die te zien) de laatste build krijgen. (Ik krijg het overigens al na *#06# te zien)

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 02-01-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat is een vrij nietszeggende mededeling, want dat hangt maar net af van de firmware die op je telefoon staat.

In Nederland is de laatste versie er op dit moment alleen voor de T-Mobile-versie, de rest van de Benelux moet het doen met de update van oktober. (tenzij je zelf een andere firmware op je telefoon flasht)

Ik snap niet dat Sony Nederland hier niet meer werk van maakt, zelfs als het door getreuzel bij een specifieke Nederlandse/Belgische provider komt zouden ze daar toch wel een beetje achteraan kunnen zitten, of op z'n minst kunnen uitzoeken wie telkens weer voor de vertraging zorgt. Maanden moeten wachten is echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Onno schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:53:
[...]

Dat is een vrij nietszeggende mededeling, want dat hangt maar net af van de firmware die op je telefoon staat.

In Nederland is de laatste versie er op dit moment alleen voor de T-Mobile-versie, de rest van de Benelux moet het doen met de update van oktober. (tenzij je zelf een andere firmware op je telefoon flasht)

Ik snap niet dat Sony Nederland hier niet meer werk van maakt, zelfs als het door getreuzel bij een specifieke Nederlandse/Belgische provider komt zouden ze daar toch wel een beetje achteraan kunnen zitten, of op z'n minst kunnen uitzoeken wie telkens weer voor de vertraging zorgt. Maanden moeten wachten is echt niet normaal.
Sony geeft het vrij.
Het is aan de providers om het door te geven.
De laatste versie hangt dus af van je provider, T mobile geeft het heel snel door/vrij.

Sony Nederland heeft niets te zeggen over wat providers doen/mogen/moeten.
Als klant kan je wel klagen natuurlijk of dreigen op te stappen.
Als eigenaar kun je inderdaad hooguit je toestel rooten zodat je zelf kunt updaten, of een andere provider nemen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Teijgetje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 05:08:
Sony geeft het vrij.
Het is aan de providers om het door te geven.
Nee, zo werkt het niet, je telefoon (of Xperia Companion) downloadt updates rechtstreeks bij Sony. Het punt is nou juist dat Sony de updates niet vrijgeeft zolang ze geen groen licht van providers krijgen, en hoe ze dat proces ingericht hebben is gewoon iets wat ze zelf in de hand hebben. En misschien is het wel een Belgische provider die de boel ophoudt, Sony zou er dan gewoon voor kunnen kiezen aparte Nederlandse en Belgische firmwares te onderhouden, in plaats van eentje voor de hele Benelux.

(ik acht het overigens ook volstrekt mogelijk dat het helemaal niet aan een specifieke provider ligt, maar dat Sony (Nederland) zelf gewoon treuzelt in de communicatie met die providers)
Als eigenaar kun je inderdaad hooguit je toestel rooten zodat je zelf kunt updaten, of een andere provider nemen natuurlijk. ;)
Een andere provider nemen helpt dus helemaal niet, omdat de updates niet gekoppeld zijn aan de provider die je gebruikt maar de firmware die op je toestel staat. Als ik een T-Mobile-SIM in mijn toestel druk krijg ik nog steeds geen update. Rooten is overigens niet nodig voor een andere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Gisteren maar gewoon de NOBA firmware geflashed, ben helemaal klaar met de BLX firmware :)

Moest wel m'n telefoon opnieuw instellen echter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Onno schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Nee, zo werkt het niet, je telefoon (of Xperia Companion) downloadt updates rechtstreeks bij Sony.
Een andere provider nemen helpt dus helemaal niet, omdat de updates niet gekoppeld zijn aan de provider die je gebruikt maar de firmware die op je toestel staat. Als ik een T-Mobile-SIM in mijn toestel druk krijg ik nog steeds geen update. Rooten is overigens niet nodig voor een andere firmware.
T mobile staat in de top 5 van snelste doorgevers, of goedkeurders zoals jij zegt.
Als anderen het tegenhouden vraag ik me toch af waarom T mobile dan binnen een maand na release Oreo doorgeeftSony binnen een maand Oreo op mijn T mobile toestel kan zetten als het niets met providers van doen heeft.
Op mijn imei, via pc, zegt Sony wel dat ik de laatste versie heb, wat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-04-2023
Hé een update ..47.1.A.8.49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Heeft helaas wel 70 dagen geduurd voordat er überhaupt een update voorbij kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
Wat verbetert de update eigenlijk? Zelf heb ik de afgelopen 70 dagen lang alleen maar plezier gehad van mijn XZ Premium. Security patches misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Even iets anders en zal wel het verkeerde topic zijn.......

Sinds Oreo krijg ik geen notificaties meer van de afvalwijzer-app. Super irritant.
Hebben meer daar last van?
Heb hem er al af gegooid en opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.

Weet iemand hoe ik die notificaties weer krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Robus schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:55:
Wat verbetert de update eigenlijk? Zelf heb ik de afgelopen 70 dagen lang alleen maar plezier gehad van mijn XZ Premium. Security patches misschien?
Sowieso security patches, and wat kleine verbeteringen en bugfixes. Geen 'grote' veranderingen dus :)
Teijgetje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:18:
Even iets anders en zal wel het verkeerde topic zijn.......

Sinds Oreo krijg ik geen notificaties meer van de afvalwijzer-app. Super irritant.
Hebben meer daar last van?
Heb hem er al af gegooid en opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.

Weet iemand hoe ik die notificaties weer krijg?
Dit is een Android 8.0 bug. Kijk maar eens naar de reviews in de Play Store, staat vol met klachten. Ze geven zelf aan dat ze er 'mee bezig zijn'. Dit is echter al maanden. Zo complex kan het toch niet zijn?
Dus ik heb voorlopig maar weer de 'papieren' versie even opgehangen...

[ Voor 48% gewijzigd door Dutchy007 op 06-01-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik heb ze gewoon gemaild ipv via de appstore.
Ik had begrepen dat Oreo na drie dagen inactief de app uitschakelde.
Zocht tevergeefs naar een instelling om dat te wijzigen. Maar misschien kon dat bij 7 nog wel en zoek ik inderdaad tevergeefs.
Hopelijk lossen ze het snel op dan.
Ondertussen zal ik nog maar eens proberen de notificaties via de mail te krijgen.
Daarvoor aanmelden lukte ook niet in één keer via de app.
Maar eens via de site proberen.

Edit:
Maar even in de appstore gaan kijken naar de klachten zoals je aangaf. ;)

Gezocht op afvalwijzer app en als "soortgelijke" stond Afval Nederland bovenaan met 4 sterren. ( Afvalwijzer heeft 2,7 sterren)
Lekker duidelijk verhaal/uitleg met een kleine sneer richting andere afval-apps die niet goed werken overal... >:)

Die geïnstalleerd om te proberen en wat een toppertje, supersimpel aanmelden en eigenlijk hoef je niets meer te doen.
Notificaties krijg je standaard in de vroege avond als je zo'n beetje redelijkerwijs je kliko's aan de straat "kan" zetten maar zijn simpel te wijzigen via instellingen.
Testfunctie voor notificaties die gewoon werkt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ook een lekker duidelijke lay-out met default zwarte achtergrond.

De afvalwijzer is me waarschijnlijk voorgoed kwijt.
Afval Nederland is eigenlijk alles wat ik nodig heb.

[ Voor 51% gewijzigd door Teijgetje op 06-01-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Oh... Een update (beveiliging januari) netjes.
47.1.A.12.34

[ Voor 13% gewijzigd door ikbenj op 22-01-2018 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:00
Teijgetje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:30:
Ik heb ze gewoon gemaild ipv via de appstore.
Ik had begrepen dat Oreo na drie dagen inactief de app uitschakelde.
Zocht tevergeefs naar een instelling om dat te wijzigen. Maar misschien kon dat bij 7 nog wel en zoek ik inderdaad tevergeefs.
Hopelijk lossen ze het snel op dan.
Ondertussen zal ik nog maar eens proberen de notificaties via de mail te krijgen.
Daarvoor aanmelden lukte ook niet in één keer via de app.
Maar eens via de site proberen.

Edit:
Maar even in de appstore gaan kijken naar de klachten zoals je aangaf. ;)

Gezocht op afvalwijzer app en als "soortgelijke" stond Afval Nederland bovenaan met 4 sterren. ( Afvalwijzer heeft 2,7 sterren)
Lekker duidelijk verhaal/uitleg met een kleine sneer richting andere afval-apps die niet goed werken overal... >:)

Die geïnstalleerd om te proberen en wat een toppertje, supersimpel aanmelden en eigenlijk hoef je niets meer te doen.
Notificaties krijg je standaard in de vroege avond als je zo'n beetje redelijkerwijs je kliko's aan de straat "kan" zetten maar zijn simpel te wijzigen via instellingen.
Testfunctie voor notificaties die gewoon werkt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ook een lekker duidelijke lay-out met default zwarte achtergrond.

De afvalwijzer is me waarschijnlijk voorgoed kwijt.
Afval Nederland is eigenlijk alles wat ik nodig heb.
Ik werk hier al maanden met Afval Nederland. Gaat uitstekend, als je je meldingen eenmaal aan hebt hoef je de app ook niet meer te openen. Je kan zelfs een kalenderbestand downloaden in ICS zodat je het in je agenda kan zetten (zelf nog niet gebruikt). De app is inderdaad een véél betere optie.

Summier maar doet wat je wil dat hij doet.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:00
ikbenj schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:54:
Oh... Een update (beveiliging januari) netjes.
47.1.A.12.34
Ik kreeg hem ook net binnen. Ik ben alleen zo benieuwd wanneer de update voor de camera nou eens komt zodat die eens bruikbaar gaat worden.

Ik moet bij de Compact zijn....

[ Voor 6% gewijzigd door stevens20 op 22-01-2018 08:18 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
AmbroosV schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:41:
Ironisch genoeg loopt nu NOBA achter op BLX ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenj
He een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Was een systeem update, 47.1.A.12.75 met een beveiligingspatch van 1 februari.
We zitten voorlopig nog steeds op Oreo 8.0.0 .

[ Voor 93% gewijzigd door Teijgetje op 12-03-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Vandaag systeemupdate 47.1.A.12.119 met de securityupdate van maart en wat kleine bugfixes, nog steeds 8.0.0.

Hopelijk is het probleem met de wekker er nu uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 21-03-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 09:42
Teijgetje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:21:
Vandaag systeemupdate 47.1.A.12.119 met de securityupdate van maart en wat kleine bugfixes, nog steeds 8.0.0.

Hopelijk is het probleem met de wekker er nu uit.
Ik heb nu sinds een halve week een XZ Premium nadat ik in een ver verleden als laatste Sony een Xperia Z heb gehad dus mijn kennis is wat roestig...maar ik krijg deze update niet aangeboden en zit op .75.

Heb je deze zelf geflashed? En is Flashtool dan nog steeds de manier om dit zelf te doen? Kan je zonder klachten switchen tussen verschillende regio's? Ik zie dat de FTF van TR beschikbaar is.

Sorry voor de vele vragen, tot nu toe ben ik erg blij om terug te zijn bij Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
JdJtA schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:20:
[...]

Heb je deze zelf geflashed?
Nee, via T mobile OTA.
Je kunt kijken op https://support.sonymobile.com/nl/software/ of jouw toestel al geupgrade kan worden.
Of even op je PC aansluiten, Companion installeren (vraagt ie dan om) en dan kan je van daaruit zoeken/installeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Teijgetje op 21-03-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Teijgetje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:27:
[...]

Nee, via T mobile OTA.
Je kunt kijken op https://support.sonymobile.com/nl/software/ of jouw toestel al geupgrade kan worden.
Of even op je PC aansluiten, Companion installeren (vraagt ie dan om) en dan kan je van daaruit zoeken/installeren.
Dank voor de info! De site geeft aan dat er tijdelijk geen informatie kan worden gevonden en Companion zegt dat mijn apparaat al bijgewerkt is naar de laatste versie. Nou ja, ik wacht nog wel even af of er vanzelf iets komt. Flashen kan ik me altijd nog aan wagen hoewel ik me denk te herinneren dat het bij Sony vrij makkelijk was/is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Flashen bij Sony is poepsimpel en compleet veilig, zeker vergeleken met de meeste andere fabrikanten. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
AmbroosV schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:42:
Flashen bij Sony is poepsimpel en compleet veilig, zeker vergeleken met de meeste andere fabrikanten. Gelukkig.
Zojuist ondervonden hoe makkelijk het (nog steeds) is gelukkig! Weer een groot pluspunt voor Sony, geen regio- of IMEI-blokkades die in de weg zitten en gewoon snel naar de laatste versie zonder dataverlies _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delib1t
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-01-2024
Het toestel heeft 4k hdr resolutie maar op een lcd scherm wat een hoge latency zou hebben. Ik vraag het even na omdat ik er niets van terug vind op google.

Ik denk wel te begrijpen dat een lcd panel veel complexer is dan een oled en dus lagere latency. Dat is dan waarom google daydream niet de xperia xz premium ondersteunt. 
https://www.google.be/url...Vaw1xnU8ki69RHr-y-d8khTkG

Hoe zijn de vr ervaringen van de mensen die de smartphone als vr bril gebruiken om van de pc te streamen.

Vermoedelijk zijn er ook mensen die andere platformen hebben draaien op de smartphone?

Ik heb zelf een samsung galaxy 7 met een gear vr.
Dat speelt wel aardig alles ingenomen.
Niet dat ik mooiere graphics nodig heb maar ik had graag geen 'screen door' effect op mijn filmpjes.

https://atomicsupermen.wo...e-sony-xperia-xz-premium/

https://www.gsmarena.com/...premium-review-1610p3.php

https://www.stuff.tv/my/sony/xperia-xz-premium/review-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Ik had de .119-update met een ftf van Customized TR zelf geflashed en vandaag stond tot mijn verbazing de OTA met April-securitypatch al klaar! Sony is goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
Vreemd: kreeg deze week van "Xperia assist" de tip om "night mode" te activeren. Het probleem is alleen dat dit niet aanwezig is en dus helemaal niet geactiveerd kan worden. Is hier iets aan te doen? 's avonds wat minder blauw licht werkt altijd wel prettig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Atomsk schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:17:
Vreemd: kreeg deze week van "Xperia assist" de tip om "night mode" te activeren. Het probleem is alleen dat dit niet aanwezig is en dus helemaal niet geactiveerd kan worden. Is hier iets aan te doen? 's avonds wat minder blauw licht werkt altijd wel prettig.
In de instellingen>Xperia Assist kan je het aan of uit zetten. Tik nachtmodus activeren aan en dan verschijnt daarboven een schuifknopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Teijgetje schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:15:
[...]

In de instellingen>Xperia Assist kan je het aan of uit zetten. Tik nachtmodus activeren aan en dan verschijnt daarboven een schuifknopje.
Wanneer ik bij "tips for you" tik op "activate night mode?", dan schuift het scherm even omhoog, maar voor de rest gebeurt er niets. Bij de andere opties (screen pinning bijv.) heb je wel dat er een nieuw scherm opent en je dit aan kunt zetten. Deze opties staan echter ook gewoon bij andere onderdelen van Settings.

Bij night mode is dat niet zo. Ik zou verwachten dat het ook bij "Display" options staat, maar dat is niet zo.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Atomsk schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:49:
[...]

Wanneer ik bij "tips for you" tik op "activate night mode?", dan schuift het scherm even omhoog, maar voor de rest gebeurt er niets.
Als je daar op klikt staat erboven een toggle (jij gebruikt de engelse versie begrijp ik ;) ), die staat op "on" of "off".
Dat even omhoogschuiven van het scherm is omdat je weer teruggaat naar hetzelfde venster in het programma, alwaar de toggle om hem on/off te zetten er boven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Teijgetje schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:53:
[...]

Als je daar op klikt staat erboven een toggle (jij gebruikt de engelse versie begrijp ik ;) ), die staat op "on" of "off".
Dat even omhoogschuiven van het scherm is omdat je weer teruggaat naar hetzelfde venster in het programma, alwaar de toggle om hem on/off te zetten er boven staat.
Nee, die toggle is om de tips aan of uit te zetten (dat deze in je notificaties verschijnen). Het heeft verder geen invloed op de de opties die geboden worden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Atomsk schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:11:
[...]

Nee, die toggle is om de tips aan of uit te zetten (dat deze in je notificaties verschijnen). Het heeft verder geen invloed op de de opties die geboden worden.
Vreemd dat het via de Xperia Assist niet werkt (ik zie overigens helemaal geen verwijzing) maar er is wel een (omslachtige) manier om dit te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
JdJtA schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:23:
[...]

Vreemd dat het via de Xperia Assist niet werkt (ik zie overigens helemaal geen verwijzing) maar er is wel een (omslachtige) manier om dit te activeren.
Ik ga gewoon naar Xperia assist en klik tips(10) aan, dan staat Nachtmodus activeren gelijk daar met de toggle erboven.
Vreemd dat het bij jou niet zo werkt?

Overigens vanochtend een nieuwe systeemupdate, 47.1.A.12.145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Teijgetje schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:49:
[...]

Ik ga gewoon naar Xperia assist en klik tips(10) aan, dan staat Nachtmodus activeren gelijk daar met de toggle erboven.
Vreemd dat het bij jou niet zo werkt?
Ja, bij mij ook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qqA8LHf6TyRqeahh9PGsfYBi/medium.png
Die toggle zet het echter niet aan. Bij jou wel?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ging ik wel van uit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Sinds de laatsten 2 update heb ik problemen met muziek afspelen via een bedrade headset of koptelefoon . Als ik op afspelen duw gaat het prima, maar zodra ik terug ga naar home of iets ander wil doen kom de muziek door de speakers.. Gekke is hij ziet wel dat de headset verbonden is, als ik hem eruit haal stopt hij gewoon met afspelen, dus 't is echt de software. Ondervind iemand anders ook het probleem?
BTW via Bluetooth gaat alles prima

[ Voor 6% gewijzigd door coolbvrobin op 13-04-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Hallo april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02-2023
Deze week de melding dat er weer een software update was, uitgevoerd en leek een vrij kleine update, want was zo klaar, maar sindsdien allemaal problemen, scherm werkt vaak niet bij aanraking, bellen gaat moeizaam, naam in typen lukt wel, je ziet halverwege een voorbeeld verschijnen, maar waar je daadwerkelijk iets moet zien verschijnen gebeurt niks,doet dan opeens niks meer en start dan opnieuw op, krijg dan het sony & xperia opstartscherm te zien, telefoon werkt dan weer even, maar heb het nu al een stuk of 20x gehad dat hij half opnieuw opstarte. Onderste deel van touch screen werkt ook vaak niet of erg traag Iemand dit ook ervaren na laatste update?

[ Voor 5% gewijzigd door LENZ75 op 19-04-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Niet zulke problemen, maar wel wat apps die anders nooit vastlopen en die dat ineens wel doen of een zwart scherm geven. Het was niet bepaald een vooruitgang.. :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Kreeg net de May security patches op mijn XZ Premium met update 47.1.A.12.179 (Customized TR). Heb er nog geen spijt van dat ik ben afgestapt van de BLX-firmware, nu al 2 keer als een van de eersten de update binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Hebben jullie een tip om de speakergrill schoon te maken? Ik zag in reviews dat hij niet hard is (geen staal), maar een soort doek is. Gaat snel stuk... Mijn speaker is vies en klinkt niet goed daardoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
Boyd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:42:
Hebben jullie een tip om de speakergrill schoon te maken? Ik zag in reviews dat hij niet hard is (geen staal), maar een soort doek is. Gaat snel stuk... Mijn speaker is vies en klinkt niet goed daardoor..
Analoge perslucht in combinatie met een tandenstoker? Succes ermee en handle with care. Alsof je een speaker schoonmaakt... 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Het lijkt erop alsof de BLX Customisation weer één van de laatste is die aan de beurt is voor de juni security patches. Waar blijft deze toch de hele tijd hangen? Een provider?

(Ik had overigens NOBA een tijdje terug, maar het reparatiecentrum heeft er weer BLX opgezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kleine bump, ik zag dat deze telefoon aardig in prijs gezakt was, en was met name geinteresseert naar deze telefoon vanwege de fysieke camera knop. Nu zag ik alleen dat de fingerscanner in de powerknop is verwerkt, werkt dit enigzins soepel qua snelheid/herkenning?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- [Sony Xperia XZ Premium] Het grote Accessoires topic
- [Sony Xperia XZ Premium] Levertijd & Prijzen