Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

Sony heeft twee nieuwe Xperia XZ-modellen aangekondigd. De Xperia XZ Premium en de Xperia XZs beschikken beide over een camera die met 960fps kan opnemen voor slowmotionvideo. De XZ Premium heeft daarnaast een 4k-scherm met hdr-ondersteuning.

De Motion Eye-camera van de Xperia XZ Premium is een 19-megapixelmodel met 1/2.3" Exmor RS-sensor. Sony heeft dram geïntegreerd in de sensor voor hogere uitleessnelheden. Volgens Sony kan de gebruiker tijdens het opnemen van video de slowmotionfunctie inschakelen voor de 960fps-opname en kan dit ook meerdere keren in een opnamesessie. Niet bekend is bij welke resolutie op 960fps opgenomen kan worden.

Sony kondigde de sensor eerder aan, waaruit op te maken viel dat de slowmotionmodus bruikbaar is voor slechts beperkte tijd per keer, door de beperkingen van het dram. Het gaat in totaal om momenten van 0,06 seconden. De smartphone heeft verder een 13-megapixelfrontcamera met 1/3.06"-sensor en '22mm equivalent'-lens.

De processor van de XZ Premium is de Qualcomm Snapdragon 835 met Adreno 540-gpu. Verder is er 4GB ram en 64GB opslag met de mogelijkheid dit uit te breiden met micro-sdkaartjes. Het 5,5"-scherm heeft een resolutie van 3840x2160 pixels en ondersteunt hdr. Sony heeft aan de voor- en achterkant Gorilla Glass 5 geplaatst en de smartphone heeft IP68-indicatie waarmee deze spatwaterbestendig moet zijn. De vingerafdruklezer is in de homeknop verwerkt en de accucapaciteit bedraagt 3230mAh.

De Xperia XZ Premium komt in het voorjaar beschikbaar voor 749 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540
RAM4 GB
ROM64 GB UFS (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, GPS, NFC, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB3.1 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner,
Scherm5,5" 4l HDR-scherm, Gorilla Glass 5
Front Camera13MP, f/2.0
Back Camera19MP, F/2.0, 1.22um
Accu3230mAh (QC3.0)
KleurZilver, Zwart
Afmetingen156 x 77 x 7,9 mm
Gewicht195 g
Prijs749 euro
Release DatumVoorjaar 2017
BijzonderhedenWaterafstotend (IP65/68), opnemen met 960fps@720p, 4k scherm

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.002-05-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister123
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01 16:21
Omdat bij de telefoon geen snel lader word geleverd ben ik alvast opzoek gegaan naar eentje, het is deze geworden: pricewatch: Sony Quick Charger UCH12W - snellader inclusief USB-C en Micro-US...

(update over een hoesje volgt later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:51
Ondertussen op Aliexpress 2 verschillende soorten (glazen) screenprotectors gekocht. Nu nog even afwachten of het goed past en wat de beste/mooiste is ;)
Ben nog wel op zoek naar een screenprotector voor de achterkant, net zoals bij mijn Z2.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister123
Inmiddels heb ik ook een hoesje hier een link: https://www.pdashop.nl/pr...-zwart.html?visible-popup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 20:07
Ja. die heb ik ook gezien. Ben meestal niet van dat soort hoesjes. Hoop dat er mooie komen die ook goed tegen vallen beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister123
iedereen zijn voorkeur ik heb al wat leuke hoesjes gezien ook bij Amazon.de
remmstein schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:15:
[...]

Ja. die heb ik ook gezien. Ben meestal niet van dat soort hoesjes. Hoop dat er mooie komen die ook goed tegen vallen beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Is er iemand die al een héél mooi hoesje is tegen gekomen? Ik vind die originele van Sony er een beetje tacky uitzien. Ik zoek een open case of een bookcase van topnerfleer, zoals de cognackleurige op deze foto: https://cdn.shopify.com/s...024x1024.jpg?v=1477323622

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfhackah
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik ben op zoek naar een grappige cover voor mijn gloednieuwe Xperia XZ Premium en kwam uit op de volgende cover: https://www.docteur-gsm.c...remium-game-boy-case.html

Iemand enige ervaringen met deze website of vergelijkbare covers gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 17:01
Algemener dan voor de sony topic wellicht maar met de zoekfunctie op het forum kwam ik niet tot gewenst resultaat. De vakantie komt er weer aan en dat betekent heel wat kilometers navigeren. Helaas is de oude usb stekker van mijn auto-adapter niet usb C. Nu ben ik op zoek naar een krachtige autolader voor een niet al te hoge prijs.
De volgende had ik gevonden: https://www.mytrendyphone...-dubbele-usb-214023p.html

Ik zoek dus:
- Voldoende vermogen om de xz premium tijdens navi op te laden
- Bij voorkeur twee poorten (een mag met lager vermogen)
- Vaste kabel of losse usb poort maakt niet uit
- Prijs lager dan 30 euro is een pre.

Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:29
MaFFia schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:56:
Nog even kijken voor een mooi hoesje.
Ik hoop dat ik deze snel kan vinden voor de xz premium.

[afbeelding]
Ik heb deze, werkt soortgelijk. Met gesloten flap kan je het toestel gewoon bedienen en lezen.
De case is transparant en "hard plastic" zodat in mijn geval de spiegel zichtbaar blijft. De hoeken van de houder passen strak en de hoeken zijn dus beschermd.
Met mijn "chromen" toestel staat de rookkleurige flap met transparante case erg mooi.
Klein minpuntje is dat op de transparante case ook Roxfit (boven) en made for XPERIA (onder) staat afgedrukt in zilveren letters, dat staat niet op de afbeelding, zelfs niet op de verpakkingsafbeelding, daar zijn ze geheel transparant zonder opdruk.

Als tweede keus heb ik deze.
Past als gegoten en de gehele zijkant is beschermd; alleen de aan/uit/scanner is vrij, alle andere knoppen zijn overkapt maar normaal bedienbaar.
Lijkt me genoeg stuiterbescherming, deze silicoonachtige backcase, voor de kleine ongelukjes.
Hoesje houdt erg fijn vast maar gezien mijn werk ga ik denk ik wel voor de flipcover bij dagelijks gebruik, temeer dat ik die dicht gewoon gebruiken kan en het scherm beter beschermd is.
Dutchy007 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:59:
Ondertussen op Aliexpress 2 verschillende soorten (glazen) screenprotectors gekocht. Nu nog even afwachten of het goed past en wat de beste/mooiste is ;)
Ben benieuwd of je screenprotectors passen.
Ik had deze glazen besteld maar die past voor geen meter. aan de zijkanten is hij ca 2 mm te smal en boven en onder ca 4 mm (als je hem netjes centreert rondom mic/luidspreker/camera.
Ben dus ook zoekende naar eentje die gewoon helemaal netjes past zonder dat je hem ziet.
Tips welkom.
cone-e3 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:16:
Ander vraagje wat voor SD-kaartjes gebruiken jullie hier?

Ik zat zelf te kijken naar of de nieuwe Evo Plus 128 GB of 256GB.
deze 2 kwamen er in de revieuws die ik gezien heb het beste uit.
Volgens mij heb je U3 nodig voor 4k opnamen. Deze Samsungs zijn U1.
Ik heb de SanDisk 128GB Extreme Pro microSDXC Memory Card U3 UHS-II 275MB/s besteld.
128GB met 100MB write/275MB read-speed.
Kwam hem op Ebay tegen zonder verpakking en USB3plug voor 80 euro inclusief verzenden vanuit Engeland.
Afwachten dus of ik PayPal aan moet spreken voor een refund......(Normaal zijn ze 200). ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 02-07-2017 15:46 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Teijgetje schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:25:
[...]

Ben benieuwd of je screenprotectors passen.
Ik had deze glazen besteld maar die past voor geen meter. aan de zijkanten is hij ca 2 mm te smal en boven en onder ca 4 mm (als je hem netjes centreert rondom mic/luidspreker/camera.
Ben dus ook zoekende naar eentje die gewoon helemaal netjes past zonder dat je hem ziet.
Tips welkom.
Ondertussen heb ik al heel wat screenrprotectors getest.
De beste screenprotectors die goed passen zijn de curved protectors zoals deze:
https://nl.aliexpress.com...Ultra-XZ/32812454287.html
Nadeel: Er zit alleen 'lijm' op de 4 buitenrandjes van de screenprotector. Dit zorgt ervoor dat de screenprotector wel goed past, erg mooi zelfs, alleen bij de gaten voor o.a. de camera. luidspreker komt er dus stof TUSSEN de protector en het scherm. Indien je een zwarte XZP hebt zou je kunnen gaan voor de protectors die boven en onder meekleurend zijn. Als je een Chrome versie hebt, ben je out of luck :)

Wat betreft de achterkant; Ik heb geen fatsoenlijke (glazen) curved protector kunnen vinden. Wel heb ik er op dit moment deze opzitten:
http://www.protectionfilm...731501.html?currency=EUR#
Ze verzenden ook naar NL (gratis). Het is een soort plastic/glas mix en krast niet erg snel. Echter wel sneller dan een normale glazen protector.
Deze protector dekt alleen niet de gehele achterkant, de curved edges van het scherm worden niet meegenomen. Hoe dan ook ben ik er best tevreden mee, vooral als ik m'n telefoon ergens neerleg waar mogelijk zand of wat dan ook kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
10 Best Sony Xperia XZ Premium Screen Protectors

Ik dacht meer aan zoiets dus, glas, full-fit en zonder stofnesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Die top 10 is echt houtje-touwtje opgezet. In de top 3 staan zelfs protectors die helemaal niet passen op de XZP (zoals https://www.amazon.com/Pr...+Premium+Screen+Protector bijvoorbeeld).

Laat het ons even weten wat je bevindingen zijn van die screen protector. Maar ik denk dat ook deze weer alleen lijm aan de randen heeft waardoor er stof tussen de protector en het scherm komt. Deze passen overigens wel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Dutchy007 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Die top 10 is echt houtje-touwtje opgezet. In de top 3 staan zelfs protectors die helemaal niet passen op de XZP (zoals https://www.amazon.com/Pr...+Premium+Screen+Protector bijvoorbeeld).

Laat het ons even weten wat je bevindingen zijn van die screen protector. Maar ik denk dat ook deze weer alleen lijm aan de randen heeft waardoor er stof tussen de protector en het scherm komt. Deze passen overigens wel erg mooi :)
Die lijst kwam ik tegen, geen idee of dat houtje touwtje is....... ;)
De link die je geeft als niet voor de XZP geeft bij mij een 2pack 2,5D protectors voor de XZP?
2,5D is helaas alleen het vlakke deel, 3D is full coverage volgens mij.
Die Omyfilm protector, of deze, is vanaf de 6e leverbaar, alleen verzenden ze alleen binnen de VS en Canada en niet naar Nederland.
Als je de link aanklikt en de foto`s bekijkt zie je hoe hij aansluit, gevormd is én dat er lijm rondom de uitsparingen zit (links, 3e van boven).
Ook de reviews zijn lovend, wat je bestelt krijg je, full coverage met lijm rondom de uitsparingen, geen bubbels, geen stof.

Maar even kijken hoe ik die hier krijg. Misschien een hulplijntje (neef) in Canada vragen of hij hem door kan sturen als ik hem nergens anders vind.
mister123 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:47:
Omdat bij de telefoon geen snel lader word geleverd ben ik alvast opzoek gegaan naar eentje, het is deze geworden: pricewatch: Sony Quick Charger UCH12W - snellader inclusief USB-C en Micro-US...
Als ik jouw link volg krijg ik dezelfde lader te zien (bij CoolBlue=goedkoopste) als ik bij mijn XZP kreeg, zelfde opdruk, zelfde formaat, ook Quick Charge 3.0 / Pump Express Plus 2.0.
Alleen op mijn lader staat UCH12 (geen W) en bij Output; 5,0V-2700mA, 9,0V-1800mA, 12,0V-1350mA, die van CoolBlue geeft 1,8 A (=1800mA).(Azerty geeft zelfs maar 1350mA op als max stroom.......) Zowel bij CoolBlue als Azerty wordt geen spanning opgegeven bij die max stroom)

Weet je dus zeker dat de origineel bijgeleverde lader geen snellader is?
Anders geef je een hoop geld uit voor iets dat je al hebt.............(een extra lader is nooit weg natuurlijk al zou ik dan een autolader nemen. ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Teijgetje op 04-07-2017 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XperiaMark
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:54
^yes en heb de koptelefoon inmiddels op, klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zirconium
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08 12:38
De Lader die je bij de XZ Premium krijgt is wel degelijk een snellader, kijk maar eens goed op de spanning specificaties en de stromen, staat duidelijk vermeld op de Adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik denk dat stroomspecificaties velen niets zegt, maar die Q3 (quick charge 3.0) en P+2.0 (Pump Express Plus 2.0) icoontjes moeten toch wel duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn jullie ervaringen met de noise cancelling van de ontvangen headset?.
Bij mij is het niet stil als ik dit geactiveerd heb, ik hoor meer ruis dan dat de omgevings geluiden weg zijn.
Ik heb inmiddels een case laten aanmaken en als tip gekregen om headset te resetten, inmiddels gedaan, merk weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XperiaMark
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:07:
Hoe zijn jullie ervaringen met de noise cancelling van de ontvangen headset?.
Bij mij is het niet stil als ik dit geactiveerd heb, ik hoor meer ruis dan dat de omgevings geluiden weg zijn.
Ik heb inmiddels een case laten aanmaken en als tip gekregen om headset te resetten, inmiddels gedaan, merk weinig verschil.
Er is een klein beetje ruis zoals dat met (vrijwel?) alle active noise canceling headphones wel te horen is. Maar het werkt echt uitstekend, helaas heb ik geen noise canceling apparatuur van andere merken om te vergelijken. Wat ik je wel kan zeggen is dat het veel beter werkt dan de Sony XB950 en de Sony XB80bs.

Ik hoor de omgevingsgeluiden amper, minder dan 10% van zonder de koptelefoon op te hebben.

Als je amper omgevingsgeluiden hebt kun je het dan ook beter uitzetten, maar ik zou zeggen kijk een paar reviews op YouTube van mensen die er meer verstand van hebben.

Mijn verdere ervaringen zijn ook goed, op de bass na verslaat hij mijn XB950 op alle fronten terwijl die headset echt nog niet aan vervanging toe was. Wegens het subtielere formaat heb ik hem zelfs uitgeprobeerd tijdens het hardlopen en daar was ik best tevreden over terwijl het niet eens daarvoor bedoeld is.

En hij protesteerde zelfs niet toen ik wat water over de linker poorten liet stromen (dronk uit de kraan...) oeps :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD_Allard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:12
XperiaMark schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 01:42:
[...]

Wegens het subtielere formaat heb ik hem zelfs uitgeprobeerd tijdens het hardlopen en daar was ik best tevreden over terwijl het niet eens daarvoor bedoeld is.

En hij protesteerde zelfs niet toen ik wat water over de linker poorten liet stromen (dronk uit de kraan...) oeps :F
Heb je niet last van de wind die langs de microfoons gaat/waait tijdens het hardlopen? Ik merk zelf dat de wind versterkt wordt met deze koptelefoon. Dat maakt het voor mij meteen een niet zo'n perfecte vervanger van m'n huidige koptelefoon. (XB950bt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Op een vreemde manier (geen idee hoe) had ik plotseling een klein wit vlekje/puntje op de rand van de "chromen" behuizing. Toen ik het weg wilde halen en voelde met mijn nagel krabde ik nog wat chroom weg...............
Het vreemde is dat het onder bescherming zit als ik de telefoon niet gebruik en de bescherming vertoont ook geen sporen op die plek.
In gebruik zou ik niet weten hoe hij daar beschadigd had kunnen raken.
Raar detail is dat het exact in het midden van de hoogte is???

Bij deze dus een waarschuwing, hij ziet er degelijk uit maar raakt blijkbaar toch snel beschadigd (en onder de lak is hij wit)!!
En benieuwd of meer mensen dit probleem krijgen en het een productiefout is.

Camera geeft veel ruis bij avond en ondanks verlichting was het niet scherp op afstand, een verlicht gezicht op ca 18 meter is niet herkenbaar en zelfs een blur.
Valt een beetje tegen, komende van de Nokia 1020.
Misschien wat oefenen nog met instellingen ipv de automaat.

Gisteren een tweede dag op één batterijlading gedraaid en nog 20% over. Super. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 07-07-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Teijgetje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:33:
Op een vreemde manier (geen idee hoe) had ik plotseling een klein wit vlekje/puntje op de rand van de "chromen" behuizing. Toen ik het weg wilde halen en voelde met mijn nagel krabde ik nog wat chroom weg...............
Het vreemde is dat het onder bescherming zit als ik de telefoon niet gebruik en de bescherming vertoont ook geen sporen op die plek.
In gebruik zou ik niet weten hoe hij daar beschadigd had kunnen raken.
Raar detail is dat het exact in het midden van de hoogte is???

Bij deze dus een waarschuwing, hij ziet er degelijk uit maar raakt blijkbaar toch snel beschadigd (en onder de lak is hij wit)!!
En benieuwd of meer mensen dit probleem krijgen en het een productiefout is._
Ik heb (nog) geen last van dit probleem. Ik lees wel op het Sony forum dat er meer zijn die dit 'probleem' ervaren. Er wordt zelfs aangeraden om garantie bij Sony te claimen. Wellicht is het een bekende issue en krijg je inderdaad een nieuw toestel? Proberen waard ;)

Overigens voor degene die ook al een tijdje op zoek zijn naar de beste screenprotectors;
Voor de achterkant heb je eigenlijk maar twee opties: 'hydrogel' achtig plastic protector die je met water moet aanbrengen. Ben zelf niet zo'n fan van dit soort, de telefoon gaat hierdoor cheap aanvoelen en het ziet er na een tijdje niet meer uit.

Beste optie hierin is de Brotect Airglass
(http://www.protectionfilm...a-xz-premium-2731501.html)
Deze protector is niet curved, dus het beschermt alleen de het vlakke gedeelte. Doet echter uitstekend zijn werk bij het neerleggen van je telefoon op oppervlakken waar je bijv. niet weet of er zandkorrels liggen.
Ook is dit een soort van plastic/glasmix waardoor het nét niet aanvoelt als een tempered glass protector. Nog steeds de beste oplossing vind ik zelf.

Voor de voorkant heb je de curved tempered glass protectors. De volledig doorzichtige hebben alleen lijm aan de zijkanten waardoor een een 'rainbow' effect krijgt, ook komt er stof tussen het scherm en de protector. Er zijn ook meegekleurde protectors, deze hebben wel lijm op meerdere plaatsen. Indien je een zwarte hebt is dit geen probleem. Voor de Chrome variant ben je echter 'out of luck', er is geen meegekleurde protector in de Chrome kleur. Wel zilver als je daar genoegen mee neemt.

Je kan een 'normale' platte glazen protector nemen. Kans is hierbij wel dat je het zgn. 'halo effect' krijgt. Witte randen bij de curved edges. Als je een goede protector neemt (op dit moment heb ik deze erop zitten: https://nl.aliexpress.com...ctor-For/32822575211.html) is de witte rand minimaal. Als de rand je stoort kun je een klein beetje olie (maakt niet uit wat voor olie...) pakken en wat wattenstaafjes. Doe het wattenstaafje in de olie en ga verzichting langs de witte randen. Ze zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Let op, na een week of 1-2 dien je opnieuw deze actie uit te voeren.
De Brotect airglass protector is er ook voor de voorkant, ik vind echter 'echt' glas net wat lekkerder swipen.

Bottomline; Echt Tempered Glass is niet vervangbaar naar mijn mening.
Pagina: 1