Sony heeft twee nieuwe Xperia XZ-modellen aangekondigd. De Xperia XZ Premium en de Xperia XZs beschikken beide over een camera die met 960fps kan opnemen voor slowmotionvideo. De XZ Premium heeft daarnaast een 4k-scherm met hdr-ondersteuning. De Motion Eye-camera van de Xperia XZ Premium is een 19-megapixelmodel met 1/2.3" Exmor RS-sensor. Sony heeft dram geïntegreerd in de sensor voor hogere uitleessnelheden. Volgens Sony kan de gebruiker tijdens het opnemen van video de slowmotionfunctie inschakelen voor de 960fps-opname en kan dit ook meerdere keren in een opnamesessie. Niet bekend is bij welke resolutie op 960fps opgenomen kan worden. Sony kondigde de sensor eerder aan, waaruit op te maken viel dat de slowmotionmodus bruikbaar is voor slechts beperkte tijd per keer, door de beperkingen van het dram. Het gaat in totaal om momenten van 0,06 seconden. De smartphone heeft verder een 13-megapixelfrontcamera met 1/3.06"-sensor en '22mm equivalent'-lens. De processor van de XZ Premium is de Qualcomm Snapdragon 835 met Adreno 540-gpu. Verder is er 4GB ram en 64GB opslag met de mogelijkheid dit uit te breiden met micro-sdkaartjes. Het 5,5"-scherm heeft een resolutie van 3840x2160 pixels en ondersteunt hdr. Sony heeft aan de voor- en achterkant Gorilla Glass 5 geplaatst en de smartphone heeft IP68-indicatie waarmee deze spatwaterbestendig moet zijn. De vingerafdruklezer is in de homeknop verwerkt en de accucapaciteit bedraagt 3230mAh. De Xperia XZ Premium komt in het voorjaar beschikbaar voor 749 euro.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Weet iemand vanaf wanneer je deze kan bestellen bij Vodafone.
Als het goed is, kan je hem sowieso bestellen bij Vodafone, anders kan je hem bij Mobiel.nl of een andere winkel bestellen. Persoonlijk zou ik altijd voor Mobiel.nl gaan, je prijs per maand ligt vaak lager dan bij Vodafone.ikbenj schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:26:
Weet iemand vanaf wanneer je deze kan bestellen bij Vodafone.
https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8
Oké. Dankjewel ik ga eens kijkenJohannes77 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:51:
[...]
Als het goed is, kan je hem sowieso bestellen bij Vodafone, anders kan je hem bij Mobiel.nl of een andere winkel bestellen. Persoonlijk zou ik altijd voor Mobiel.nl gaan, je prijs per maand ligt vaak lager dan bij Vodafone.
Er wordt nu al veel gestunt met de prijs van dit toestel. Maar 480 bijbetalen in combinatie met tmobile abbo bij gsmweb.
Bij mobiel.nl heb je hem met een basic abonnement 5 Euro samen korting voor 400 Euro en 20,50 in de maand, zie de linkremmstein schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:53:
Er wordt nu al veel gestunt met de prijs van dit toestel. Maar 480 bijbetalen in combinatie met tmobile abbo bij gsmweb.
Ja maar dan heb je wel een afbetaling van 8 euro voor 24 maanden. Bij gsmweb is zonder afbetaling.
Inderdaad, dat is een hele strakke aanbiedingremmstein schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:31:
Ja maar dan heb je wel een afbetaling van 8 euro voor 24 maanden. Bij gsmweb is zonder afbetaling.
Ja. Ben er maar voor gegaan. Nu maandje wachten tot hij komt.Johannes77 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:18:
[...]
Inderdaad, dat is een hele strakke aanbieding
Die aanbieding is inderdaad wel erg aantrekkelijk! Hebben ze weer niet de Chrome versie, wtf?remmstein schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:53:
Heb ze net een bericht gestuurd.
Ik wou de black. Dus dat was voor mij geen probleem.
Ik lees veel negatieve reviews over gsmweb, dus ik twijfel of ik het nou wel of niet moet doen via daar.. Maar het is inderdaad veruit de goedkoopste optie op dit moment.
Heb i.i.g. wel antwoord gekregen van GSMWeb:
Beste Dutchy, de reden dat wij enkel zwart aanbieden is, omdat wij via onze leverancier enkel zwart kunnen inkopen. Chrome zal later ook beschikbaar worden, maar of het nog binnen de actieperiode is, kunnen wij niet aangeven.
Ga hem dus toch bij Mobiel.nl bestellen
Beste Dutchy, de reden dat wij enkel zwart aanbieden is, omdat wij via onze leverancier enkel zwart kunnen inkopen. Chrome zal later ook beschikbaar worden, maar of het nog binnen de actieperiode is, kunnen wij niet aangeven.
Ga hem dus toch bij Mobiel.nl bestellen
Ja dat deed mij ook twijfelen idd. Hoop dat ik met deze bestelling een positieve review kan schrijven.YSF schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:41:
Ik lees veel negatieve reviews over gsmweb, dus ik twijfel of ik het nou wel of niet moet doen via daar.. Maar het is inderdaad veruit de goedkoopste optie op dit moment.
Weet iemands iets over sonys battery life?
Knoop doorgehakt en besteld bij mobiel.nl
Heb het toestel bij t-mobile besteld met contract verlenging. (648 euro) 
Verwachte levertijd 2 juni/
Dat is toch wat eerder dan de meeste partijen deze leveren.coolbvrobin schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:43:
Heb het toestel bij t-mobile besteld met contract verlenging. (648 euro)
Ik heb hem besteld bij mediamarkt. verwachte levertijd 09-06.
En wel leuk dat Coolblue adverteerd met "pre-order nu en krijg hem als eerste in huis" (pricewatch) en die leveren hem op 08-06.
Ik hoop dat jij hem al rond die tijd mag hebben
Beste RobinBSchinkel schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:11:
[...]
Dat is toch wat eerder dan de meeste partijen deze leveren.
Ik heb hem besteld bij mediamarkt. verwachte levertijd 09-06.
En wel leuk dat Coolblue adverteerd met "pre-order nu en krijg hem als eerste in huis" (pricewatch) en die leveren hem op 08-06.
Ik hoop dat jij hem al rond die tijd mag hebben
Je hebt bij T-Mobile een Sony Xperia XZ Premium zwart besteld bij je contractvernieuwing. Helaas is dit toestel tijdelijk niet op voorraad.(logisch hahah) We verwachten dat jouw Sony Xperia XZ Premium zwart alsnog
geleverd kan worden vanaf 02-06-2017
Dus ik hoop het ook
Mobiel.nl zij dat de telefoon over 2 weken binnen is.
Let goed op: als je als Belg een XZ Premium aanschaft bij een Nederlandse winkel (Coolblue / Bol / ...) heb je geen recht op de pre-order bonus. Daarvoor moet je bij een Belgische retailer zijn die toestellen met een Belgisch EAN verkoopt (Vandenborre bijvoorbeeld).
De actiewebsite met alle voorwaarden voor België is de volgende: http://sonymobilepromotions.be/#xz
De actiewebsite met alle voorwaarden voor België is de volgende: http://sonymobilepromotions.be/#xz
Mobiel.nl geeft aan dat ze naar verwachting vanaf volgende week de XZ Premium uit gaan leveren.
In België beginnen de leveringen ook volgende week.
GSMweb geeft aan eind volgende week pas te leveren.
Gisterochtend gebeld met GSMweb, toen werd er gezegd dat ze na het weekend zouden worden verstuurd. Gisterenmiddag een mail dat het inderdaad het einde van de week wordt verzonden. Nog heeeel even geduld dus...Droid86 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:27:
GSMweb geeft aan eind volgende week pas te leveren.
Ik heb m vandaag besteld in pre-order bij Coolblue voor 749,- - 100 euro korting van coolblue die ik nog had liggen.
Zat niet in de planning, maar mijn Z2 ging stuk (iets in de touchscreen zit niet goed, want hij denkt steeds dat het scherm aangeraakt wordt terwijl die niet zo is). Jammer, had nog wel even met de Z2 willen doen, had hem bijna 4 jaar denk ik.
In de pre-order zit er ook een koptelefoon bij.Tenminste, de MDR-100ABN is gratis aan te vragen via een actiepagina. Ter waarde van 229 euro.Dit is een bluetooth koptelefoon (over ear), iets dat ik al een tijdje zocht, nu 2 vliegen in 1 klap.
8 juni zou deze in de brievenbus moeten vallen naar verluid......
Zat niet in de planning, maar mijn Z2 ging stuk (iets in de touchscreen zit niet goed, want hij denkt steeds dat het scherm aangeraakt wordt terwijl die niet zo is). Jammer, had nog wel even met de Z2 willen doen, had hem bijna 4 jaar denk ik.
In de pre-order zit er ook een koptelefoon bij.Tenminste, de MDR-100ABN is gratis aan te vragen via een actiepagina. Ter waarde van 229 euro.Dit is een bluetooth koptelefoon (over ear), iets dat ik al een tijdje zocht, nu 2 vliegen in 1 klap.
8 juni zou deze in de brievenbus moeten vallen naar verluid......
mocht je echt niet kunnen wachten, de T-mobile winkel in Amsterdam Kalverstraat verkoopt hem eerder, je kunt hem daar kopen en krijgt meteen de headset er bij, dit is een actie van Sony en de actie is alleen op vrijdag 2 juni.
Ik heb hem bij Tmobile besteld, volgens website nog steeds leverbaar vanaf 2 juni..
we zullen maar afwachten dan
Boyd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:27:
Ik heb hem bij Tmobile besteld, volgens website nog steeds leverbaar vanaf 2 juni..
En ja hoor.
Krijg net mailtje met afspraak maken voor bezorging.
Hij komt morgen zoals beloofd!!! (T-Mobile)
Cant wait!
Cant wait!
dan heb je zeker geluk mijne komt pas volgende week
coolbvrobin schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:38:
En ja hoor.
Cant wait!
Jammer. Ach ja moet je maar zo denken .mister123 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:37:
dan heb je zeker geluk mijne komt pas volgende week
[...]
Weekje is zo om
Yes ik ook! Bezorgafspraak voor morgen staat gepland.coolbvrobin schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:38:
En ja hoor.
Cant wait!
-edit-
Mijne is vandaag (2 juni) om 9.30 geleverd:

[ Voor 16% gewijzigd door Boyd op 02-06-2017 10:02 ]
Wow. Nice. Hopelijk is de week snel voorbij dat ik hem ook heb.
ziet er heel mooi uit laat ons ook even weten of die bevalt 
Boyd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:02:
[...]
Yes ik ook! Bezorgafspraak voor morgen staat gepland.
-edit-
Mijne is vandaag (2 juni) om 9.30 geleverd:
[afbeelding]
mobiel.nl is ook aan het verzenden
[ Voor 5% gewijzigd door ikbenj op 02-06-2017 13:35 ]
Yes bevalt goed! Wat zwaarder dan ik had verwacht, maar prima toestel. Vanavond pas tijd om gekke dingen te testen zoals de camera, maar voor nu belt en appt ie primamister123 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:27:
ziet er heel mooi uit laat ons ook even weten of die bevalt![]()
[...]
Mobiel.nl heeft ook mijn XZ premium verzonden! Ik heb de Chrome variant besteld... kan niet wachten
Bij Vanden Borre (België) kunnen ze enkel nog maar meegeven dat het geleverd wordt binnen '2a3 weken'
Ik vermoed wel dat het vroeger zal zijn
Ik vermoed wel dat het vroeger zal zijn
Ik heb hem ook binnen sinds kwart voor 3 vandaag! moooi toestel!
Ook GSMWEB heeft gisteren het toestel verzonden. Het toestel zal rond de middag hier zijn.
Hier ook via gsmweb besteld, maar nog geen verzend bevestiging. Alleen een mailtje deze week dat ze pas volgende week verwachten uit te leveren.
Wanneer heb je je bestelling gedaan?rolfkunst schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:08:
Ook GSMWEB heeft gisteren het toestel verzonden. Het toestel zal rond de middag hier zijn.
Op mobiel.nl is de levertijd nu week 26 (+/- 30 juni). Is het bekend of de deadline (25 juni) voor het claimen van je headset twv 300 euro wordt verlengd aangezien Sony zelf niet genoeg telefoons heeft geproduceerd?
bevestiging gehad van Coolblue telefoon is verzonden en komt morgen aan.
Ik heb dezelfde vraag. Heb zelf namelijk 4 mei besteld en de mail gekregen dat het eind deze week wordt.
Ik heb hem de 30ste mei besteld. Is dus nog verdraaid snel gegaan.
Ik heb wel een mail gehad van ze dat het ook eind deze week zou worden, omdat de preorder verlengt zou zijn.
Wel erg mooi toestel, maar spekglad!
[ Voor 17% gewijzigd door rolfkunst op 06-06-2017 09:47 ]
Ik heb net contact opgenomen met Sony en ze hebben nog altijd geen weet van wanneer de release zou zijn in BelgiëAmbroosV schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:56:
In België beginnen de leveringen ook volgende week.
Jammer van die pre-orderactie, anders had ik hem besteld bij coolblue
Proximus is denk ik de enige 'leverancier' in België voor de eerste fase, en zij gaven aan dat ze in de eerste week van juni (nu dus) konden uitleveren. Nu kan ik er wel niks meer over vinden.weteden schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:25:
[...]
Ik heb net contact opgenomen met Sony en ze hebben nog altijd geen weet van wanneer de release zou zijn in België
Jammer van die pre-orderactie, anders had ik hem besteld bij coolblue
zojuist mail gehad van Coolblue dat de levering vertraging heeft opgelopen. Meer mensen bij coolblue besteld?
Beste,
Recentelijk heb je bij ons de Sony Xperia XZ Premium besteld. Een mooi toestel natuurlijk, maar we moeten je helaas minder goed nieuws brengen.
Sony heeft ons laten weten dat zij het toestel niet tijdig bij ons kunnen leveren. Dat betekent helaas dat je het toestel morgen niet zult ontvangen. De nieuwe leverdatum is vastgesteld op 29 juni. Zodra je telefoon onderweg is, ontvang je van ons een verzendbevestiging.
Deze vertraging is vervelend, dat vinden wij ook. Daarom bieden wij je, mede namens Sony, een voucher aan ter waarde van 20 euro. Je ontvangt deze voucher in je mail.
Excuses voor het ongemak.
Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek een van onze winkels.
Met vriendelijke groet,
Mans van Coolblue
Beste,
Recentelijk heb je bij ons de Sony Xperia XZ Premium besteld. Een mooi toestel natuurlijk, maar we moeten je helaas minder goed nieuws brengen.
Sony heeft ons laten weten dat zij het toestel niet tijdig bij ons kunnen leveren. Dat betekent helaas dat je het toestel morgen niet zult ontvangen. De nieuwe leverdatum is vastgesteld op 29 juni. Zodra je telefoon onderweg is, ontvang je van ons een verzendbevestiging.
Deze vertraging is vervelend, dat vinden wij ook. Daarom bieden wij je, mede namens Sony, een voucher aan ter waarde van 20 euro. Je ontvangt deze voucher in je mail.
Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek een van onze winkels.
Met vriendelijke groet,
Mans van Coolblue
Ik heb gister de mediamarkt gebeld omdat er niets bekend was.Bucephalus schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:22:
zojuist mail gehad van Coolblue dat de levering vertraging heeft opgelopen. Meer mensen bij coolblue besteld?
Beste,
Met vriendelijke groet,
Mans van Coolblue
Daar was de levering inderdaad ook verhindert.
Zei zeiden dat hij deze week nog word verstuurd. Maar wanneer ik dit lees heb ik er niet echt vertrouwen in. Er was ook geen sprake van een voucher of iets..
De zilvere variant? De zwarte is gewoon op voorraad bij Coolblue voor zover ik kan zien (België).
Ja, ik had de zilveren variant besteld. Al jaren zwarte telefoons gehad, en wou wel eens wat anders
ja, klopt inderdaad! niet echt bij stil gestaan eigenlijkAmbroosV schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:39:
De zilvere variant? De zwarte is gewoon op voorraad bij Coolblue voor zover ik kan zien (België).
Vanmiddag ontvangen van CoolBlue. Ik heb het toestel daar in pre order gekocht en zou van Sony een headset krijgen t.w.v. 229 euro (zie https://campaigns.sonymobile.com/wow/). De aanvraag voor de headset moet uiterlijk 25 juni bij Sony binnen zijn. De telefoon komt.... juist.. 29 juni. Heeft het mogelijk iets te maken met de camera waarmee problemen schijnen te zijn? Zie https://talk.sonymobile.c...ortion-issue/td-p/1226669.
Bericht:
Beste ,,,,
Met vriendelijke groet,
Mans van Coolblue
Coolblue
Oostplein 97
3011 KW Rotterdam
Tel: (+31) (0)10 2170277
---
En nu dan? CoolBlue verwijst me door naar Sony. Lekker is dat
Bericht:
Beste ,,,,
Met vriendelijke groet,
Mans van Coolblue
Coolblue
Oostplein 97
3011 KW Rotterdam
Tel: (+31) (0)10 2170277
---
En nu dan? CoolBlue verwijst me door naar Sony. Lekker is dat
Tegen mij heeft Coolblue gezegd dat we nog steeds de headset kunnen krijgen. Ik heb ook al contact gehad met de sony support afdeling, en die zeiden dat ik ze een mail moest sturen naar een opgegeven mailadres, en dat ik dan in de loop van volgende week wat zou moeten horen.
[ Voor 1% gewijzigd door Bucephalus op 07-06-2017 22:53 . Reden: typo ]
Even contact gehad met GSMweb. Heb de zwarte xz premium gepreorderd rond 4 Mei.
Ze geven dat hij nu niet meer op voorraad is (terwijl op de website staat dat dit wel het geval is). Ze hopen volgende week een nieuwe levering te ontvangen. Frapant ook i.r.l.t. de post van rolfkunst m.b.t. levering. Leveringen lijken dus niet helemaal chronologisch afgehandeld te worden (tot mijn ongenoegen).
Ze geven dat hij nu niet meer op voorraad is (terwijl op de website staat dat dit wel het geval is). Ze hopen volgende week een nieuwe levering te ontvangen. Frapant ook i.r.l.t. de post van rolfkunst m.b.t. levering. Leveringen lijken dus niet helemaal chronologisch afgehandeld te worden (tot mijn ongenoegen).
Signature
Had de bestelling voor de zwarte versie gedaan op 26 mei bij GSMweb, maar helaas nog niets mogen ontvangen. Vorige week zaterdag gebeld, gaven ze aan dat alles gereed stond en dat hij dinsdag verstuurd zou worden. Dinsdag... niets ontvangen. Gisteren (woensdag) ochtend gebeld, bleek dat mijn contract nog niet was aangesloten (gaat om een verlenging abbo bij mijn huidige provider), ok, vreemd, zou je inmiddels genoeg tijd voor moeten hebben gehad. Gingen ze in orde maken, zou dezelfde dag nog verstuurd worden.
Vanochtend weer gebeld, contract nog niet aangesloten, gingen ze achteraan. Tegelijkertijd zelfde verhaal als Spitie: niet meer op voorraad... Heel raar, gisteren om 16:20 ongeveer heb ik ze nog gesproken, was het toestel nog gewoon op voorraad. Site zegt momenteel nog steeds dat het op voorraad is. *Zucht*
Vanochtend weer gebeld, contract nog niet aangesloten, gingen ze achteraan. Tegelijkertijd zelfde verhaal als Spitie: niet meer op voorraad... Heel raar, gisteren om 16:20 ongeveer heb ik ze nog gesproken, was het toestel nog gewoon op voorraad. Site zegt momenteel nog steeds dat het op voorraad is. *Zucht*
Ik heb zo net mijn bestelling ontvangen van GSMweb.nl. Helaas heeft het scherm defecte pixels / stof en mag hij weer retour. Krijg geen nieuwe toestel, maar gaat naar dynafix. Leuk begin 
Had toestel besteld op 3 juni.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Oh balen. Maar ze hanteren dan echt willekeur met verzenden. Ik had ze voordeel van de twijfel gegeven gezien de slechte winkelreviews, maar op deze manier krijgen ze er weer negatieve review bij.Monkeydancer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:37:
Ik heb zo net mijn bestelling ontvangen van GSMweb.nl. Helaas heeft het scherm defecte pixels / stof en mag hij weer retour. Krijg geen nieuwe toestel, maar gaat naar dynafix. Leuk begin
Zojuist een melding van PostNL app ontvangen dat er een pakketje naar mij onderweg is 
Voor de rest geen andere bestellingen open dus moet hem wel zijn. Morgen komt hij eraan
edit: dit was een verdwaald AliExpress pakketje
Voor de rest geen andere bestellingen open dus moet hem wel zijn. Morgen komt hij eraan
edit: dit was een verdwaald AliExpress pakketje
[ Voor 13% gewijzigd door Bazzz op 15-06-2017 08:15 ]
Kreeg van GSMWEB te horen dat ik meega met de 2de levering ipv dat ik mijn toestel deze week krijg.
Dit komt omdat mijn abonnement nog niet was aangesloten....
Dit komt omdat mijn abonnement nog niet was aangesloten....
Gsmweb, "waarschijnlijk volgende week" pre order was op 15 mei.
¯\_(ツ)_/¯
De reden dat ik voor gsmweb ben gegaan is omdat de negatieve reviews veelal gingen over telefoons die niet nieuw waren of rare levertijden.
Dacht omdat het een pre order is heb ik die problemen vast niet en wel een goede prijs.
Valt me dan wel tegen dat je dode pixels hebt, kan je niet de koop ontbinden binnen 14 dagen o.i.d.? Dit zou gsmweb toch met Sony moeten kunnen regelen zonder verlies te draaien?
¯\_(ツ)_/¯
De reden dat ik voor gsmweb ben gegaan is omdat de negatieve reviews veelal gingen over telefoons die niet nieuw waren of rare levertijden.
Dacht omdat het een pre order is heb ik die problemen vast niet en wel een goede prijs.
Valt me dan wel tegen dat je dode pixels hebt, kan je niet de koop ontbinden binnen 14 dagen o.i.d.? Dit zou gsmweb toch met Sony moeten kunnen regelen zonder verlies te draaien?
[ Voor 71% gewijzigd door XperiaMark op 09-06-2017 00:31 ]
Hier een pre order van 5 mei met dezelfde reactie. Is het idee van pre orders niet dat je je product reserveert, er voldoende ingekocht kan worden en deze dan als een van de eerste krijgt.XperiaMark schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:27:
Gsmweb, "waarschijnlijk volgende week" pre order was op 15 mei.
Het proces verloopt niet al te vloeiend zo te zien.
Zwarte variant overigens, die met 1-2 werkdagen levertijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Djonny op 09-06-2017 11:01 ]
Aan de ene kant zou je zoiets verwachten.. Ik denk alleen dat winkels niet altijd een duidelijk inzicht hebben op wat ze binnen kunnen krijgen.Djonny schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:58:
[...]
Hier een pre order van 5 mei met dezelfde reactie. Is het idee van pre orders niet dat je je product reserveert, er voldoende ingekocht kan worden en deze dan als een van de eerste krijgt.
Het proces verloopt niet al te vloeiend zo te zien.
Zwarte variant overigens, die met 1-2 werkdagen levertijd.
Ik heb 2,5 jaar geleden mijn iphone 6 plus via een pre-order besteld. Hier moest ik ook 3 weken op wachten voordat ik een mailtje kreeg dat ik deze op mocht halen. Soms is de vraag hoger dan het aanbod
Het vreemde is dan wel dat anderen die het toestel later bestellen, of zelfs los bestellen na release bij dezelfde webshop, het toestel eerder krijgen. De huidige levertijd van de zwarte variant staat ook op 1-2 werkdagen in hun eigen shop, dat zou ik toch als op voorraad benoemen.BSchinkel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:08:
[...]
Aan de ene kant zou je zoiets verwachten.. Ik denk alleen dat winkels niet altijd een duidelijk inzicht hebben op wat ze binnen kunnen krijgen.
Ik heb 2,5 jaar geleden mijn iphone 6 plus via een pre-order besteld. Hier moest ik ook 3 weken op wachten voordat ik een mailtje kreeg dat ik deze op mocht halen. Soms is de vraag hoger dan het aanbod
Ik heb er maar een licht gefrustreerde mail uitgestuurd.
Ow zo, daar had ik geen idee van! Excuus. Vreemde zaak wel.Djonny schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:31:
[...]
Het vreemde is dan wel dat anderen die het toestel later bestellen, of zelfs los bestellen na release bij dezelfde webshop, het toestel eerder krijgen. De huidige levertijd van de zwarte variant staat ook op 1-2 werkdagen in hun eigen shop, dat zou ik toch als op voorraad benoemen.
Snap dat je een mail gestuurd hebt, hebben ze geen telefonische klantenservice? Mailen brengt vaak met zich mee dat ze response hebben van 48 uur. Bij mediamarkt konden ze mij de status binnen enkele minuten geven
Hij stond idd sinds gister (einde) middag op levertijd 1-2 dagen. Zojuist keek ik weer, staat hij weer op voorraad! Vaag allemaal... gisteren zeiden ze nog volgende week. Blijkbaar hebben ze vandaag nieuwe voorraad binnen gekregen.Djonny schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:31:
[...]
Het vreemde is dan wel dat anderen die het toestel later bestellen, of zelfs los bestellen na release bij dezelfde webshop, het toestel eerder krijgen. De huidige levertijd van de zwarte variant staat ook op 1-2 werkdagen in hun eigen shop, dat zou ik toch als op voorraad benoemen.
Het kan ook liggen aan de telecomproviders. Als je een verlenging of nieuw contract online afsluit, moet er nog wel een goedkeuring komen vanuit de telecomprovider. Sinds 1 mei, 2017 moet je ook kunnen aantonen dat je het kan betalen en wordt er een krediet geregistreerd bij BKR (als je een toestelabonnement erbij neemt en het toestel duurder is dan 250 euro). Dit allemaal kan een rol spelen. T-mobile keurde mijn verlenging pas goed op woensdag en volgende dag kreeg ik het toestel. Een online telecomwinkel kan niks als er geen goedkeuring komt vanuit de telecomprovider.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
In België is as usual nog steeds niets aan het leveren (enkel de Nederlandse retailers). Alle Belgische winkels weten nog van niets.

Wel al in het echt kunnen zien Ambroos?AmbroosV schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:09:
In België is as usual nog steeds niets aan het leveren (enkel de Nederlandse retailers). Alle Belgische winkels weten nog van niets.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Helaas. Ik wou naar de persvoorstelling in Brussel gaan een drietal weken terug maar had geen tijd. De batterij van mijn Z5 heeft het na anderhalf jaar zware martelingen volledig opgegeven, dus ik kijk wel uit naar een nieuwe telefoon.
Hmm okee, jammer! Mooi ding hoor, maar chromen afwerking is erg persoonlijk
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Daarom dat ik voor zwart ben gegaan
In België denk ik niet dat ze de chroom/zilverversie gaan aanbieden eigenlijk. Het aanbod bij Belgische retailers is in het algemeen erg beperkt (daarom dat Coolblue en Bol hier zo populair zijn). Als ik geen stevige korting kreeg bij Proximus via m'n werkgever had ik er gewoon eentje bij Coolblue gekocht.
Ik zag op de proximus site dat de status veranderd is van 'in vooruitbestelling' naar 'in stock', hopelijk is dit ook effectief zo (en dit dan ook bij vanden borre)
Ik heb persoonlijk ervoor gekozen het toestel in zijn geheel ineens te betalen, dus geen gespreide betaling en BKR registratie. Dan zou dit toch niets hoeven te betekenen voor de levering van een toestel? Het abonnement gaat toch pas over 2 maanden in.Monkeydancer schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:50:
Het kan ook liggen aan de telecomproviders. Als je een verlenging of nieuw contract online afsluit, moet er nog wel een goedkeuring komen vanuit de telecomprovider. Sinds 1 mei, 2017 moet je ook kunnen aantonen dat je het kan betalen en wordt er een krediet geregistreerd bij BKR (als je een toestelabonnement erbij neemt en het toestel duurder is dan 250 euro). Dit allemaal kan een rol spelen. T-mobile keurde mijn verlenging pas goed op woensdag en volgende dag kreeg ik het toestel. Een online telecomwinkel kan niks als er geen goedkeuring komt vanuit de telecomprovider.
Ik kan in ieder geval niet wachten, heb nu mijn oeroude Galaxy S2 in gebruik
Krijg de telefoon morgen binnen van GSMWEB, had erger gekund
Ik heb de mijne sinds vandaag!weteden schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:32:
Ik zag op de proximus site dat de status veranderd is van 'in vooruitbestelling' naar 'in stock', hopelijk is dit ook effectief zo (en dit dan ook bij vanden borre)

Ik ontvang hem morgen, ben daar al blij mee, ik vreesde al eind juni
Nu hopen dat ik spoedig de bevestiging krijg van de voorinschrijving voor de headphones. Geen idee waarom dat 2+ weken duurt.
Nu hopen dat ik spoedig de bevestiging krijg van de voorinschrijving voor de headphones. Geen idee waarom dat 2+ weken duurt.
Ik heb nog steeds niks gehoor. Vandaag maar weer boos bellen.
Nope het was een decoy, heb alleen de simkaart ontvangen 
Whyyyyyyyyyy
Whyyyyyyyyyy
Net even gebeld, ze krijgen morgen een grotere levering binnen. Verwachting is dat de mijne uitgeleverd zal worden. We gaan het zien.remmstein schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:32:
Ik heb nog steeds niks gehoor. Vandaag maar weer boos bellen.
Signature
Verwachting, niks mee te maken... Gewoon op chronologische volgorde uitgeven.
GSMWEB -
Geachte heer BLEEP,
Bedankt voor uw bericht.
Wij verwachten morgen het toestel binnen te krijgen en zullen deze dan ook morgen naar u opstueren. Helaas was onze bestelling een aantal keer uitgesteld door onze leverancier.
Onze excuses voor de vertraagde levering en bedankt voor uw geduld.
Hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer BLEEP,
Bedankt voor uw bericht.
Wij verwachten morgen het toestel binnen te krijgen en zullen deze dan ook morgen naar u opstueren. Helaas was onze bestelling een aantal keer uitgesteld door onze leverancier.
Onze excuses voor de vertraagde levering en bedankt voor uw geduld.
Hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ik krijg hem morgen 'al' (weer) binnen, niet eens achteraan gebeld.
Vreemd als ze hun partij morgen pas binnenkrijgen volgens jouw bericht...
Mijn vrouw en ik hebben ook allebei een track en trace van gsmweb, dus verwachten het ook morgen... Vreemd als ze pas morgen voorraad krijgen.
Vorige week zeiden ze nog dat ze begin deze week nieuwe voorraad kregen. Dan klopt het wel als iedereen hem morgen ontvangt. Ook ik heb al mail over bezorging ontvangen.
Van Media Markt:
Geachte meneer "Bleep"
Je bestelling wordt verzonden!
Jouw bestelling
Jouw bestelling wordt verzonden met PostNL pakketservice.
Je kunt jouw levering volgen via uw persoonlijke Track & Trace link. Indien de link niet werkt, kan je het adres kopiëren en plaatsen in de adresbalk van je internet browser:
(T&T code)
Word vandaag verwacht!
Geachte meneer "Bleep"
Je bestelling wordt verzonden!
Jouw bestelling
Jouw bestelling wordt verzonden met PostNL pakketservice.
Je kunt jouw levering volgen via uw persoonlijke Track & Trace link. Indien de link niet werkt, kan je het adres kopiëren en plaatsen in de adresbalk van je internet browser:
(T&T code)
Word vandaag verwacht!
Ja kheb nu ook ineens een track n trace gekregen van GSMWeb.XperiaMark schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:42:
Ik krijg hem morgen 'al' (weer) binnen, niet eens achteraan gebeld.
Hij zal wel vandaag komen.
Ik heb hem inmiddels binnen, maar ik kom niet verder met het pre order headset formulier....
Er staat: validation attachment_valide
Het lijkt erop alsof je een verkeerd type attachment hebt meegegeven?XperiaMark schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:48:
Ik heb hem inmiddels binnen, maar ik kom niet verder met het pre order headset formulier....
Ik weet niet aan welke extensie deze moet voldoen, of wellicht is hij te groot (MB's)?
Het is uiteindelijk gelukt door de bestanden te converteren, ze accepteren gewoon niks wat met een Xperia toestel gefotografeerd is =.=
mag ik vragen hoe groot je bestanden zijn en wat voor type?XperiaMark schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:56:
Het is uiteindelijk gelukt door de bestanden te converteren, ze accepteren gewoon niks wat met een Xperia toestel gefotografeerd is =.=
ik kan er namelijk ook niet doorheen. Zowel PNG als JPG niet kunnen doen...
Ook namen ingekort mochten die te lang zijn.
Oh sorry heb je reactie over het hoofd gezien, maar ik heb er een 1920x1080 png image met een naam van 6 letters van gemaakt en toen werkte het, volgensmij lag het aan de png dat het wel werkte.BSchinkel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:43:
[...]
mag ik vragen hoe groot je bestanden zijn en wat voor type?
ik kan er namelijk ook niet doorheen. Zowel PNG als JPG niet kunnen doen...
Ook namen ingekort mochten die te lang zijn.
Ik heb dus ook png bestanden gedaan, maar dit werkt dus niet.XperiaMark schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:10:
[...]
Oh sorry heb je reactie over het hoofd gezien, maar ik heb er een 1920x1080 png image met een naam van 6 letters van gemaakt en toen werkte het, volgensmij lag het aan de png dat het wel werkte.
Wellicht dat ze te klein zijn, dus ga ze even opnieuw maken.
Anders maar een mail sturen naar de support ervan...
Edit: bij mij was het precies andersom, ik heb ze naar jpg omgezet en dit werkte
Toch bedankt voor de info Mark
[ Voor 11% gewijzigd door Bazzz op 20-06-2017 10:24 ]
Dat is wel heel frappant 
Ik heb alleen nog geen wederhoor van Sony.
Ik heb alleen nog geen wederhoor van Sony.